Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 44889x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 16:27:
:cheer: ik heb me maar gelijk ingeschreven, heb ik iig weer een loopdoel B)

jeej :D :cheer:

Uitspraak van M`83 op zaterdag 27 februari 2010 om 20:50:
Ik ook.. maar dan voor Lowlands ;)

Morgen zowaar eens geen wedstrijd maar een lekkere lange gras/strand traning. Volgende week 8kastelenloop 30K. Heeft iemand van jullie wel eens meegelopen met de trainingslopen voor de marathon van Rotterdam en, indien ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik zit er nl over te denken om de 21e in Amsterdam een 35K trainingsloop te doen.

:lol: een wedstrijd op lowlands :lol: leuk hoor dat je kaarten hebt ;)
Ik heb 1x meegedaan met een trainingsloop, dat was in Nijmegen.
Moet zeggen het was erg leuk en gezellig.. je krijgt goede tips van andere lopers en trainers die meelopen..
Om de 5k een waterpunt.. en wat het ook is, het motiveert je om te gaan trainen.. je loopt namelijk niet alleen dan ;)

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 28 februari 2010 om 13:42:
Bij mij gaat het lopen weer wat beter, het lijkt erop dat de rust en kuurtje hoge dosis glucosomine z'n vruchten begint af te werken.... ben na afgelopen dinsdag en donderdag in eens weer een stuk positiever :D

hm.. heb daar nooit van gehoord.. Wat is dat precies?

Uitspraak van Witje! op maandag 1 maart 2010 om 11:35:
net een rondje van 10km gehad! na 6km maar gaan wandelen, had t gevoel dat mn scheen ging ontploffen:S

oei dat klinkt niet goed.. zou in iedergeval even langs de fysio gaan..
hopelijk is geen blijvende scheenbeen blessure.. dat is (denk ik) de meest erge blessure die je maar kan hebben...

Gisteren een heerlijke rustige 25k gedaan :)
ging lekker :) beetje winderig, mjah niet zo erg :P

vanavond felle 10k, morge intervalletje, donderdag intervalletje, vrijdag rustig uitlopen (max. 30min) en dan zondag knallen @ de 20 van alphen, de openingsklassieker b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 maart 2010 om 14:21:
hm.. heb daar nooit van gehoord.. Wat is dat precies?

ik had der ook nog nooit van gehoord maar de laatste weken hoor ik er steeds meer lopers over. Glucosamine is de bouwsteen van kraakbeen..... ik vond het zeker het proberen waard en heb nu een positieve ervaring

http://www.glucosamine.com/product_info.php?products_id=7&osCsid=cf69dd2eed6c9fa5a7f7ce465c0e7663

gisteren weer even iets gelopen en wederom zonder pijn..... nu weer rustig opbouwen hopelijk dan weer snel knallen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 maart 2010 om 14:21:
hopelijk is geen blijvende scheenbeen blessure

Waarschijnlijk beginnende scheenbeenvlies ontsteking! Komt erop neer dat ie overbelast is, volgens de fysio.. Wel vreemd loop minder vaak dan anders, en krijg er nu last van:S..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Witje! op dinsdag 2 maart 2010 om 09:24:
Waarschijnlijk beginnende scheenbeenvlies ontsteking

Adviseer je dan om direct rust te nemen, 1 van de meeste vervelende en voorkomende hardlopen blessures waar je als je gewoon door blijft lopen lang last van zal houden.

Ik ben vandaag een racefiets + fietstrainer wezen kopen om ook (binnen) beetje te kunnen uitfietsen na het lopen, uiteraard in de zomer lekker naar buiten. Het advies van de sportarts was om naast het lopen te gaan fietsen, hoef niet minder te gaan lopen maar het zou wel goed zijn om er iets anders bij te gaan doen ivm afwisseling qua belasting van mijn knieen en bovenbenen.

Zaterdag ophalen en dan meteen een stuk trappen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op dinsdag 2 maart 2010 om 15:17:
Adviseer je dan om direct rust te nemen, 1 van de meeste vervelende en voorkomende hardlopen blessures waar je als je gewoon door blijft lopen lang last van zal houden.

En ga op onverharde ondergrond trainen zoals gras, zand, modder etc. Je hebt meer demping en je zet je voeten in verschillende standen neer wat de belasting verdeelt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik doe nu 4x per wek 10 km :D wil van 77 KG naar 72 voor de zomer :woeptiedoe:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 2 maart 2010 om 23:29:
Ik doe nu 4x per wek 10 km :D wil van 77 KG naar 72 voor de zomer :woeptiedoe:

met zulke afstanden moeten de kilo´s er wel af vliegen (als je normaal eet), bij zoveel inspanning ren je per keer ongeveer 750 kcal, dus 4x per week 3000 (oftewel ruim 1 dag voeding)

als je dit volhoudt, haal je het zeker

V.d week tempoloop gedaan om vo2 max te verbeteren. Zie ook tekst hieronder.

Bedoeling van mij was om 5x 3 minuten op 90-100 vo2max te trainen, met 3 minuten er tussen maar dat was te zwaar, ik kwam tot 4x (met wat meer rusttijd). Omdat ik een tijdje niet maximaal had getraind (veel geschaatst) was ik wel erg tevreden. Kwestie van gewenning denk ik.

Improving your vVO2 max and tlimvVO2 max
Studies have shown that the best way to improve your vVO2 max is by running at your vVO2 max pace. There are a number of different workouts you can perform to achieve the desired training effect. The ultimate vVO2 max workout is one that was developed by Veronique Billat at the University of Lille. Billat found that training benefits are maximized by doing 5 x 3 minute repeats at your vVO2 max pace with 3 minutes of recovery between the repeats. The 5 x 3 minute training sessions, while great workouts, are also difficult. A good strategy would be to start with more conservative workouts and gradually build up to the 5 x 3 minute repeats. Here is a good progression that will start with shorter repeats and gradually build to the 5 x 3 minute efforts.

* 30 seconds on 30 seconds off – This is a good starting point for your vVO2 max training. Simply alternate between 30 seconds at vVO2 max pace and 30 seconds at an easy pace. Keep up this sequence until you have problems holding your vVO2 max pace.
* 12 x 1 minute repeats – Run for 1 minute at your vVO2 max pace and then slow to an easy pace for 2 minutes. Repeat this 12 times.
* 8 x 2 minute repeats – Run for 2 minutes at your vVO2 max pace and then slow to and easy pace for 2 minutes. Repeat this 8 times.
* 5 x 3 minute repeats – Now you are ready for the ultimate 5 x 3 workout. Run for 3 minutes at vVO2 max pace. Repeat this 5 times with 3 minutes of recovery between each repeat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 4 maart 2010 om 12:19:
met zulke afstanden moeten de kilo´s er wel af vliegen (als je normaal eet), bij zoveel inspanning ren je per keer ongeveer 750 kcal, dus 4x per week 3000 (oftewel ruim 1 dag voeding)

als je dit volhoudt, haal je het zeker

Over eten gesproken.. probeer nu niet veel meer te eten dan normaal maar dat lukt amper. Train nu 5x per week en volg het marathon schema 3:30 en eet vrachten voedsel weg :S

maargoed, maandje doorbijten en dan zit de training er weer op. Zondag eerst nog "ff" de 30K 8kastelenloop in Vorden B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op donderdag 4 maart 2010 om 22:11:
Over eten gesproken.. probeer nu niet veel meer te eten dan normaal maar dat lukt amper. Train nu 5x per week en volg het marathon schema 3:30 en eet vrachten voedsel weg

haha dat had ik tijdens de marathon training ook, echt bizar hoeveel je naar binnen kan werken. Ik was echt de complete dag aan het eten.... gewoon goed en gezond eten is prima, je hebt de brandstof ook echt nodig als je weken +100 km per week loopt.

Bij mij gaat het steeds beter, ook vandaag weer pijnvrij kunnen lopen en zelf wat kleine versnellingen gedaan :)
Waarschuw beheerder
Met mij lijkt het ook eindelijk de goede kant op te gaan.
Net wat "tempowerk" gedaan en ik ga al aardig richting baanvorm.
Als toetje een redelijk ontspannen 1:30 op een 500meter, geeft de burger moed :)

Moet ook wel, mijn eerste baanwedstrijd is aankomende dinsdag al, een 5000 meter op de baan.
Aangezien ik echt een slechte winter heb gedraaid verwacht ik er niet al te veel van, dus ook maar ingeschreven op 18:45.

Maar eerst zaterdag de clubkampioenschappen cross om het crossseizoen af te sluiten.

Ben blij dat het winterweer zo goed als over is, nu kan er weer geplanned en goed getraind worden :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op donderdag 4 maart 2010 om 23:24:
1:30 op een 500meter

dat is een best tempo!!

Train je altijd zo hard? Het ligt namelijk niet in verhouding met de tijd die je op de 5km loopt. Zelf loop ik ook rond 18:45 op de 5km maar op een training zal ik een 500m zeker niet sneller lopen dan 1:45 (tempo 3:30 min/km), dit is dan nog 15 sec per km sneller dan het tempo op een 5km wedstrijd.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zaterdag 6 maart 2010 om 14:53:
dat is een best tempo!!

Train je altijd zo hard? Het ligt namelijk niet in verhouding met de tijd die je op de 5km loopt. Zelf loop ik ook rond 18:45 op de 5km maar op een training zal ik een 500m zeker niet sneller lopen dan 1:45 (tempo 3:30 min/km), dit is dan nog 15 sec per km sneller dan het tempo op een 5km wedstrijd.....

Het is ook best doorlopen ;)
Al lopen we over een maand of 2 a 3 ook lage 1:20 's op de 500 meter tijdens de training.

Mijn PR op de 5000 meter staat ook veel scherper, verwacht dit jaar nog een 17:45 te gaan lopen, maar heb de vorige zomer door een blessure voor een groot deel moeten missen en mis nu een flink stuk tempohardheid.
Neem daarbij de slechte winter en gebrek aan opbouw daardoor, waardoor een 18:45 voor nu een leuke tijd is, maar dus niet het tempo waar ik normaal een 5000 meter op zou lopen, dat zou harder gaan, vandaar dat ik ook harder train.

Ik zit in een baangroep met als belangrijkste afstanden de 1500 en 3000 meter, dus ik train nu voor een PR op de 1500meter en daarbij behorende schemas. Over 1,5 maand ga ik over op een 800meter schema met nog meer kort en hard werk om mijn tempohardheid en snelheid te verbeteren. De 5000 meter is in principe geen afstand waar we gericht op trainen, daarvoor zou je idd minder harde intervallen moeten lopen en meer omvang.

De 500meter was trouwens de afsluiter/het toetje van een training met meerdere intervallen. De intervallen voor de 500meter waren een aantal 800,700 en 600's die wel in een tempo van 3:35 tot 3:25/km gingen.
We trainen ook progressief, oftewel: de eerste interval gaat relatief "langzaam" en elke interval moet steeds harder gaan. Oftewel: des te vermoeider je wordt, des te harder moet je gaan, schijnt het beste resultaat te geven.
Dinsdag had ik bijvoorbeeld een 5*1000meter op het programma en die moesten van de eerste in 3:45 naar de laatste in 3:35 gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op zaterdag 6 maart 2010 om 15:32:
Het is ook best doorlopen
Al lopen we over een maand of 2 a 3 ook lage 1:20 's op de 500 meter tijdens de training.

als 1500 en 3000 je wedstrijd afstanden zijn dan heb je zeker gelijk, compleet andere training dan mijn trainingen voor midden en lange afstranden..... 1:20 op de 500m is wel erg hard hoor ppff !!

succes de komende weken !!

Waarschuw beheerder
Zooo.. dat was weer een wedstrijdje dr bij :P
Gisteren de 20 van Alphen gelopen :)
Ging erg lekker ondanks de sterke noord-oosten wind..

Tijd: 1.35.28

Next: City-Pier-City Loop (Halve Marathon)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 maart 2010 om 08:14:
Zooo.. dat was weer een wedstrijdje dr bij
Gisteren de 20 van Alphen gelopen
Ging erg lekker ondanks de sterke noord-oosten wind..

Tijd: 1.35.28

Hele nette tijd (y) Ik heb er ook weer 30K op zitten in Vorden: 2:20:26

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 8 maart 2010 om 20:06:
Hele nette tijd (y) Ik heb er ook weer 30K op zitten in Vorden: 2:20:26

ben ook zeker tevreden! :D
En had ook nog eens een voordeel dat ik in het voorste startvak bij de topatleten kon starten.. (licentiehouder.. O:))
dus kon vrij snel in mijn eigen tempo lopen :)

Jij hebt ook een nette tijd hoor!! :yes:
ik ga ergens volgende week mn laatste 30k training doen... en dan ben ik helemaal klaar voor mn 5e Hele Marathon @ Rotterdam! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
sinds kort ook weer opgepakt. Echt verslavend:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zaterdag 6 maart 2010 om 14:53:
dat is een best tempo!!

De soepele 1:30 op de 500meter was een goede voorbode: net terug van de wedstrijd en dikke meevaller.

Net de uitslag bekeken en blijk een nieuw PR te hebben gelopen: 18:06 en het ging nog makkelijk ook, de 17:45 zit erin over 6 weken :D

Waarschuw beheerder
zijn er lopers uit Utrecht

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 maart 2010 om 18:22:
inds kort ook weer opgepakt. Echt verslavend:)

leuk! :D en ga je ergens voor trainen? of is het voorlopig gewoon om beetje conditie op te bouwen?
in iedergeval succes ;) (en de verslaving gaat niet meer weg O:) :P)

Uitspraak van BartmaN op dinsdag 9 maart 2010 om 23:12:
De soepele 1:30 op de 500meter was een goede voorbode: net terug van de wedstrijd en dikke meevaller.

Net de uitslag bekeken en blijk een nieuw PR te hebben gelopen: 18:06 en het ging nog makkelijk ook, de 17:45 zit erin over 6 weken :D

netjes.. 18.06 = 5000m op de baan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 maart 2010 om 08:20:
netjes.. 18.06 = 5000m op de baan?

Was inderdaad een 5000 meter op de baan, de opening van het baanseizoen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op woensdag 10 maart 2010 om 11:56:
Was inderdaad een 5000 meter op de baan, de opening van het baanseizoen.

leuk! :) voor jou is het seizoen iig goed geopend :P ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 maart 2010 om 08:20:
leuk! en ga je ergens voor trainen? of is het voorlopig gewoon om beetje conditie op te bouwen?
in iedergeval succes (en de verslaving gaat niet meer weg )

Train voor conditie en om mn gewicht op peil te houden. Een vriendin heeft mij gevraagd
om met haar de Marikenloop te gaan doen. Ligt er nog even aan of we besluiten om de dag
ervoor naar Fantasy Island te gaan. Wat zal het worden...feesten of de sport:lol:
Ja dankjewel gaat helemaal goed komen. Ga me zo ook weer klaarmaken om te lopen.
Maar jij bent heel erg fanatiek zag ik, super!!!!
Waarschuw beheerder
Gisteren avond naar de show van Dolf Jansen geweest, in 1 woord GEWELDIG !!!

Combinatie van snelheid, sterke humor, botte grappen en hardloopverhalen..... gisteren avond de mooiste uitleg van het woord marathon gehoord die je kunt bedenken, zo herkenbaar :D

Vanavond zelf weer trainen, iedere dag gaat het weer een stukje beter met de knie :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 11 maart 2010 om 08:24:
isteren avond naar de show van Dolf Jansen geweest, in 1 woord GEWELDIG !!!

Combinatie van snelheid, sterke humor, botte grappen en hardloopverhalen..... gisteren avond de mooiste uitleg van het woord marathon gehoord die je kunt bedenken, zo herkenbaar :D

Vanavond zelf weer trainen, iedere dag gaat het weer een stukje beter met de knie :)

ja ik kreeg een mailtje van de 20 van alphen daarover.
Het lijkt mij ook zeker leuk, maar voor mij heeft het weinig zin ivm mijn slechthorendheid :(

Maar vertel... wat is de uitleg van het woord Marathon :P ben wel nieuwschierig :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 maart 2010 om 19:08:
Train voor conditie en om mn gewicht op peil te houden. Een vriendin heeft mij gevraagd
om met haar de Marikenloop te gaan doen. Ligt er nog even aan of we besluiten om de dag
ervoor naar Fantasy Island te gaan. Wat zal het worden...feesten of de sport:lol:
Ja dankjewel gaat helemaal goed komen. Ga me zo ook weer klaarmaken om te lopen.
Maar jij bent heel erg fanatiek zag ik, super!!!!

Hij schijnt erg leuk te zijn de Marikenloop, paar mensen uit mijn loopgroep hebben hem gedaan en waren zeer enthousiast erover. Elk jaar gaan ze em weer lopen.

Voor mij zou die keus niet zo moeilijk zijn hoor... Hardlopen gaat voor feesten 8) :P :P

ja ben zeker fanatiek.. heb er gewoon heel erg veel plezier in! :)
uiteraard ga ik steeds de uitdaging met me zelf aan om de tijden te verbeteren maar belangrijkste is dat ik er plezier in heb en er van geniet. :) (geldt voor iedereen hoor :P dat je er plezier in hebt en ervan geniet b))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 08:52:
Maar vertel... wat is de uitleg van het woord Marathon ben wel nieuwschierig

Heel verhaal over de pijn door je hele lichaam, het 33km punt, de overwinning van je mind op je lichaam.... geweldig verhaal.

De show is gebaseerd op zijn boek "altijd verder" is ook zeker een aanrader, erg leuk om te lezen !!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 11 maart 2010 om 12:14:
Heel verhaal over de pijn door je hele lichaam, het 33km punt, de overwinning van je mind op je lichaam.... geweldig verhaal.

De show is gebaseerd op zijn boek "altijd verder" is ook zeker een aanrader, erg leuk om te lezen !!

Heb het boek gelezen en vind hem super. Helemaal omdat het zo herkenbaar is. Is de show ergens terug te zien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op donderdag 11 maart 2010 om 22:41:
Is de show ergens terug te zien?

terug zien in de zin van op internet weet ik niet maar op z´n site staat het speelschema

http://www.dolfjansen.com/htm/publiekedolf/theater/speellijst.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 11 maart 2010 om 12:14:

Het hardloopgedeelte spreekt me zeker aan, waar ik zelf niet zo goed tegen kan is dat normatieve, wijsneuzige gedoe van hem

gaat deze show vnl over hardlopen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 13 maart 2010 om 12:48:
gaat deze show vnl over hardlopen?

nee de show gaat niet hoofdzakelijk over lopen, als je het puur voor het lopen doet zou je beter het boek kunnen lezen.... voor mij is het een perfecte combi, hardlopen en goeie humor :D

Waarschuw beheerder
hoi allen :)

Hier was ik weer :P

Gisteren in Den Haag gelopen.. helaas niet echt lekker kunnen lopen voor mijn gevoel..
start niet echt super goed geregeld, steeds voor de voeten gelopen.. Kon dus niet echt snel in mijn eigen tempo lopen, het was gewoon te druk bij de start, als ze slim waren gaan ze in gedeeltes weg.. eerst startvak A, dan B, etc etc..
Ook vond ik de afzetting van de wegen niet echt geweldig.. had wel breder gemogen.. Ook de waterpunten hadden ze wel mogen verdelen over beide kanten van de weg.. Maargoed.. kwam met een eindtijd van 1.45.17 (netto)/ over de finishstreep.

Next: Zandvoort Circuit Run, 12k
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 28 februari 2010 om 13:42:
Ik heb de trainingslopen in Adam wel eens mee gedaan, erg leuk en goede organisatie. Je kan in schrjven op verschillende tempo's en de haas brengt je dan ook in precies dat tempo rond. In adam loop je rondjes door het Ddam bos met iedere ronde verzorgings posten.

Ik quote nog even een oude post van je. Ik wil zondag de 35K gaan meelopen in Amsterdam. Echter krijg ik een mailjte van het secretariaat van de Rotterdam Marathon dat na-inschrijven mogelijk is, maar niet meer info. Kan jij me vertellen:
- Hoe laat moet ik aanwezig zijn voor de start?
- Hoe groot is de groep lopers?
- Wat kost (na)inschrijven voor een enkele loop?

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 08:23:
Maargoed.. kwam met een eindtijd van 1.45.17 (netto)/ over de finishstreep.

Nice!

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 08:23:
Next: Zandvoort Circuit Run, 12k

Ik zal er ook weer zijn. Wild hem niet doen ivm de marathon maar het blijft zo`n lekker kort wedstrijdje :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 15 maart 2010 om 21:54:
Ik zal er ook weer zijn. Wild hem niet doen ivm de marathon maar het blijft zo`n lekker kort wedstrijdje :)

ik ga hem ook puur als trainingsloop doen voor Rotterdam.. :) Ik ga niet voor de tijd :)

Uitspraak van M`83 op maandag 15 maart 2010 om 21:54:
Nice!

ben zelf niet zo tevree. maargoed.. 8) foto's zie mn album :P
Waarschuw beheerder
City-Pier-City is altijd zo kut geregeld, maar wel leuk voor de gezelligheid! Veel mensen langs de kant enzo, heeft ook wel wat.

Vanmiddag maar weer s lekker een uurtje naar buiten! :woop: Beetje rustig aan doen qua andere sporten deze week, knieën trekken t allemaal niet meer zo. :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 16 maart 2010 om 10:52:
City-Pier-City is altijd zo kut geregeld, maar wel leuk voor de gezelligheid! Veel mensen langs de kant enzo, heeft ook wel wat.

Vanmiddag maar weer s lekker een uurtje naar buiten! :woop: Beetje rustig aan doen qua andere sporten deze week, knieën trekken t allemaal niet meer zo. :(

nouja mijn reden voor het aanmelden was dat ze een betere start geregeld hadden voor de lincentiehouders (voorste startvak) en het parcours breder was etc etc.. maargoed, niks van waar dus.. wel jammer.

iig einde verhaal CPC :P

hm das balen dat je knieën niet echt meer willen :(
al een tijdje last van? of..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 maart 2010 om 13:33:
hm das balen dat je knieën niet echt meer willen

Niets ernstigs hoor, gewoon weten dat je niet altijd maar hard door moet gaan. Zijn vast mensen die dat makkelijk aan kunnen, maar ben beetje gammel gebouwd ;)
Waarschuw beheerder
Zo wat was het warm gisteravond !

Zou het aan het weer gelegen hebben of aan het feit dat de trainer ons aan het klaarstomen is voor de kortere baanwedstrijden verderop in het seizoen ;) ?

2 keer 700-600-500m in tempos van de 1e serie in 20,5s per 100m (82 per rondje) en de 2e serie 20s per 100m (80 per rondje) geven het je natuurlijk ook wel warm ;)

Was best pittig, nu ook wel wat spierpijntjes hier en daar, maar het is nodig om de snelheid weer wat omhoog te krijgen :)

Nog een kleine 2 weken en dan de 3000 meter wedstrijd op de baan.

Ik ga misschien zondag in Zeist de mijlen van Zeist lopen als training, iemand anders die daar ook heen gaat ?
Je kan kiezen uit 5 en 10 mijl.
Waarschuw beheerder
Zou daar was ik ook weer 'ns. Nog steeds dezelfde namen hier te bespeuren :). Het is weer beter weer dus ga af en toe weer 'ns hardlopen. Jeetje, wat raak je snel je snelheid en conditie kwijt zeg!

Gisteren - na voor het laatst gelopen te hebben eind november - 7 km gelopen op 5.25 min/km(+/- 11km/h) en m'n gem. hartslag was 171, waar hij in november op dat tempo om ongeveer 150 zat. Was best afzien, hoewel wel lekker liep. Ben toch een echt mooi weer loper, haha. Maar wel een heerlijk gevoel daarna.

Ga me deze zomer en lente niet echt meer richten op het hardlopen, maar meer op wielrennen. Ga eind augustus week naar de Franse Alpen om oa. de Alpe d Huez te beklimmen en wil daar goed getraind voor zijn. Wordt denk ik 2x fietsen 2x hardlopen(hardlopen schijnt goed te zijn ook voor wielrennen). Denk dat de hardlooprondjes dan intervalletjes worden, omdat fietsen eigenlijk al beetje een duurloop is.

Dus die 40min die ik waard was op de 10km kan ik nu wel shaken. Waarschijnlijk ga ik ook geen wedstrijden lopen dit jaar, omdat ik weet dat ik toch niet de tijden van vorig jaar haal en vind ik het voor mezelf al minder leuk. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op vrijdag 19 maart 2010 om 12:25:
Ik ga misschien zondag in Zeist de mijlen van Zeist lopen als training, iemand anders die daar ook heen gaat ?
Je kan kiezen uit 5 en 10 mijl.

Het is de 5 mijl geworden.
Leuk loopje !

De eerste 4,5 km verhard en daarna tot aan de finish het bos in.
Een bruggetje over naast een kasteeltje, een aantal pittige klimmetjes, wat blubber en plassen en nog een strookje mul zand, oftewel: lekker pittig, afwisselend en een mooi uitzicht!

Lekker door kunnen lopen in een leuk groepje en gefinisht in 31:36, meer dan tevreden mee voor bij een zondags trainingstempoduurloopje.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 4 maart 2010 om 22:19:
haha dat had ik tijdens de marathon training ook, echt bizar hoeveel je naar binnen kan werken. Ik was echt de complete dag aan het eten.... gewoon goed en gezond eten is prima, je hebt de brandstof ook echt nodig als je weken +100 km per week loopt.

Wat noem je goed en gezond eten ? Veel duursporters zijn namelijk gericht op vooral de koolhydraten . Maar eiwitten en vetten zijn net zo belangrijk. Voeding ,vitamines en mineralen kunnen echt veel doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op zondag 21 maart 2010 om 20:20:
Het is de 5 mijl geworden.
Leuk loopje !

De eerste 4,5 km verhard en daarna tot aan de finish het bos in.
Een bruggetje over naast een kasteeltje, een aantal pittige klimmetjes, wat blubber en plassen en nog een strookje mul zand, oftewel: lekker pittig, afwisselend en een mooi uitzicht!

Lekker door kunnen lopen in een leuk groepje en gefinisht in 31:36, meer dan tevreden mee voor bij een zondags trainingstempoduurloopje.

klinkt idd als een leuk loopje! :) nette tijd :)

Zaterdag ff een rustige 30k gelopen, tijd: 2.55.44, ging erg lekker! :)
Zondag ff naar Zandvoort (12k) en dan ben ik helemaal klaar voor mijn 5e Hele Marathon @ Fortis Marathon Rotterdam :D :bounce: :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 maart 2010 om 12:03:
Zaterdag ff een rustige 30k gelopen, tijd: 2.55.44, ging erg lekker!
Zondag ff naar Zandvoort (12k) en dan ben ik helemaal klaar voor mijn 5e Hele Marathon @ Fortis Marathon Rotterdam

30 km ... ik ben blij dat ik me de komende jaren nog mag/kan richten op het kortere werk ;)
Bij een kilomter of 15 heb ik het al zo gehad, het idee alleen al dat ik 2 keer zo ver moet, wordt er nu al moe van :P

Al is al het korte werk wat ik nu doe, wel bedoeld als basis voor snelle 10, 15, 21 en misschien ooit 42 km's over een paar jaar. Het lijkt me een hele beleving en prestatie zo'n marathon.

Succes zondag!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op woensdag 24 maart 2010 om 12:44:
30 km ... ik ben blij dat ik me de komende jaren nog mag/kan richten op het kortere werk ;)
Bij een kilomter of 15 heb ik het al zo gehad, het idee alleen al dat ik 2 keer zo ver moet, wordt er nu al moe van :P

Al is al het korte werk wat ik nu doe, wel bedoeld als basis voor snelle 10, 15, 21 en misschien ooit 42 km's over een paar jaar. Het lijkt me een hele beleving en prestatie zo'n marathon.

:lol: verschil moet er zijn he ;) Welke afstand je ook loopt, gaat er om dat jij zelf er prettig bij voelt :)

Wanneer ik een marathon uitloop is en blijft het voor mij elke keer weer een hele beleving.. :D
Het is gewoon een kick dat je hem uitgelopen hebt! :)

Als je ooit 42k gaat lopen, loop hem dan in Rotterdam of New York.. :) ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:O 5 dagen geen berichten hier :O :P
Waar zijn alle lopers gebleven? Weggelopen? :lol:

Gisteren heerlijk hardgelopen op het Circuit van Zandvoort :D
Was best pittig, flink heuvelachtig dat circuit en dan ook nog eens 3k op het strand met felle tegenwind + hoogtij.. :P
Ik had niet verwacht dat ik onder het uur zou lopen met deze omstandigheden..
Tijd: 0.57.24

Next: mn 5e hele marathon @ Fortis Marathon Rotterdam!!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 08:07:
Weggelopen?

weggefietst B)
Waarschuw beheerder
5 dagen geen berichten hier
Waar zijn alle lopers gebleven? Weggelopen?

Gisteren heerlijk hardgelopen op het Circuit van Zandvoort
Was best pittig, flink heuvelachtig dat circuit en dan ook nog eens 3k op het strand met felle tegenwind + hoogtij..

Next: mn 5e hele marathon @ Fortis Marathon Rotterdam!!!

Druk met trainen he ;)
Morgenavond weer een wedstrijdje, hopelijk dan weer PR nieuws, dit keer op de 3000 meter B)

Maar ik las al bij verschillende verslagen dat zandvoort dit jaar pittig was, dus een nette tijd (y)

Zelf gister even 2 rondjes blauwe palen in het bos gedaan, 9km crossen op hartslag 75%
Was oogjes dichtknijpen op de "open zandvlaktes" om geen zand in mijn ogen te krijgen met die harde wind.

Nog 2 weken tot rotterdam toch ?
Nog plannen voor een PR ?
Of gewoon lekker genieten en uitlopen ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 10:23:
weggefietst B)

:lol: ook lekker b) :D

Uitspraak van BartmaN op maandag 29 maart 2010 om 12:57:
Druk met trainen he ;)
Morgenavond weer een wedstrijdje, hopelijk dan weer PR nieuws, dit keer op de 3000 meter B)

Maar ik las al bij verschillende verslagen dat zandvoort dit jaar pittig was, dus een nette tijd (y)

Zelf gister even 2 rondjes blauwe palen in het bos gedaan, 9km crossen op hartslag 75%
Was oogjes dichtknijpen op de "open zandvlaktes" om geen zand in mijn ogen te krijgen met die harde wind.

Nog 2 weken tot rotterdam toch ?
Nog plannen voor een PR ?
Of gewoon lekker genieten en uitlopen ?

:P idd ;)

ja het was echt zeker pittig! Het circuit is niet zo mooi plat en glad :P neeh flinke klimmetjes er in..
En dan komt er ook nog eens een tegenwind van windkracht 7 + 3km over het strand + hoogtij (dus gedeelte op zacht zand lopen) erbij :P neeh ik ben echt dik tevreden! had het niet verwacht.

Jaaa.... en nu helemaal klaar voor Rotterdam!! :D
Ik ga proberen onder de 4uur te finishen, maar wat bij mij altijd voorop staat is: genieten en uitlopen! :D

jij ook lekker gelopen zo te lezen :) (knap met ogen dicht lopen 8) :lol: :P)
Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren heerlijk hardgelopen op het Circuit van Zandvoort
Was best pittig, flink heuvelachtig dat circuit en dan ook nog eens 3k op het strand met felle tegenwind + hoogtij..

Ik had hem sneller willen lopen. Wilde constant op 15Km/h maar op het strand was dat gelijk afgelopen. Al met al een 53:16 eruit kunnen persen. Als ik komend weekend niet loop wordt de volgende de marathon van Rotterdam :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 29 maart 2010 om 21:32:
Ik had hem sneller willen lopen. Wilde constant op 15Km/h maar op het strand was dat gelijk afgelopen. Al met al een 53:16 eruit kunnen persen. Als ik komend weekend niet loop wordt de volgende de marathon van Rotterdam :)

ja het strand deed het hem he.. Ik had ook wel sneller kunnen lopen, mjah stomme wind en strand :lol:
maargoed, wij mogen niet zeuren we hebben iig onder het uur gelopen :P
ik ben iig tevree dat ik toch nog mn PR heb kunne verbeteren :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op maandag 29 maart 2010 om 12:57:
Morgenavond weer een wedstrijdje, hopelijk dan weer PR nieuws, dit keer op de 3000 meter

Effe snel nieuws ;)

Mijn PR is van 10:38 naar 10:20 bijgescherpt :D

Ik had trouwens echt mazzel, bij ons was het maximaal windkracht 3, de serie na mij had last van windkracht 7 ofzo :S

Maar dik tevreden!