Mijn PR is van 10:38 naar 10:20 bijgescherpt
Ik had trouwens echt mazzel, bij ons was het maximaal windkracht 3, de serie na mij had last van windkracht 7 ofzo
Maar dik tevreden!
netjes netjes over welke afstand (of kon ik dat ergens terug lezen )
gister ff lekker zware intervaltraining
30 minuten een rondje waarin je hardloopritme helemaal verstoord werd..
dus trap op, klein stukje over onverhard dalend naar beneden onder aan de berg en dan de trappen weer op.
best pittig dus
Vrijwillig bergen op rennen![]()
Maar goed punt.Ik moet hier weer s beginnen met trappenlopen. Dat is zo zwaar, conditioneel ook. Deden bij training van een andere sport nog wel s 24 verdiepingen in het trappenhuis hier, na 8 moest ik al afhaken met piepende longen.
Beter voor mezelf dat eens opbouwen, voordat we weer met een groep gaan
Ben vorige maand ook begonnen met hardlopen, maar meer op duurtraining en uithoudingsvermogen. Mijn PR ligt nu op 10 km/uur en dat een uur lang onafgebroken.
lekker bezig, volhouden he?!
doe het sowieso 5 avonden in de week, en als ik zin heb zelfs een 6e avond
13 km per uur, is dat voor jou duurloop tempo?
+ wat voor trainingen doe je om snelheid te verhogen?
wat train je dan?
Net even duurloopje gedaan.
Gisteren te brakke benen en kop na Trance Energy, dus even dagje overgeslagen, al was TE natuurlijk ook een goede lange pittige training
De benen voelde vandaag al weer goed, 11,5km in 53 minuten, lekker ontspannen.
Morgenavond op de baan weer aan de snelheid werken.
Momenteel niet zoveel, heb namelijk een spier verrekt in mijn bovenbeen/dijbeen(n)
13km/uur lijkt inderdaad best hard.
Maar ik train niet voor de langere afstanden maar als baanatleet.
Lange duurlopen op een tempo onder de 70% van je maximale hartslag zorgen ervoor dat je als lange afstandloper gaat lopen, zoals bijvoorbeeld een andere afwikkeling van je voeten (meer van het midden van je voet) en een ander houding (meer voorover gebogen) en nog wat andere dingen. Dat slijt er vervolgens in.
Dat is dodelijk voor de snelheid op de kortere afstanden.
Oftewel, mijn duurlopen moeten op minimaal dat tempo.
12 a 13km/uur is dus voor mij op rond de 70 a 75% van mijn maximale hartslag.
Als je vooral traint voor afstanden vanaf 10km heb je juist die houding en voetafwikkeling nodig om zo efficient mogelijk te lopen met minimale belasting op je kuiten zodat je het langer volhoudt.
Dus dan moet je juist ook je uithoudingsvermogen trainen op tempos tussen de 60 en 70% van je maximale hartslag.
Om mijn snelheid te verhogen heeft mijn trainer op dinsdag en donderdag 2 verschillende smaken tempotraining:
intervallen over 800 tot 2000 meter die op 87,5-90% van mijn 1500meter wedstrijdtempo gaan (morgen 6*800m) en intervallen van 200 tot 800 die op 92,5-95% van dat tempo gaan. En varianten daarop.
allereerst beterschap, erg irritant als je lekker bezig bent!
Had dat te maken met teveel trainen?
fantastisch hardloop weer idd. is effe geduld hebben niet beter?
succes & plezier, ga zelf ook zo hardlopen
a bedankt, ging aardig goed, kon alleen mijn rechterbenen niet helemaal strekken of buigen, maar desalniettemin toch 1,5 uur volgehouden met een snelheid van 9,2 km/u...en nauwelijks last gehad van mijn dijbeen
Jij ook veel plezier..en geniet van het chille weertje!
als ik zelf op 70% zou lopen dan is moet mijn hartslag onder de 130 blijven, dan kom ik wellicht 1 km ver of ik loop 8-8.5 km per uur, omdat ik dat te langzaam vind, vermijd ik dat, hoe zorg ik ervoor dat ik iets harder loop onder de 130? (9, 9.5 km zou prima zijn)
duurloop loop ik tussen de 70% en 80%, dat is voor mij prima, maar voor het ontwikkelen van echt vermogen op de lange afstand is dat dus te zwaar?
ga je nog voor een bepaalde tijd? Had wel eens gelezen dat de gem. tempo voor de marathon 9.5 km per uur is
De eerste vraag die in me opkomt is: hoe heb je ooit je maximum hartslag bepaald ?
Geduld en goed blijven trainen is de clue, het komt niet vanzelf
Succes heren marathonlopers
had vandaag er 10 gelopen en bedacht toen, dat een marathon ruim 4x zo ver
Merci.. het ging lekker gister. Netto tijd: 3:27:15 Ben er zeer tevreden mee.
na 27k uit moeten stappen, ivm enkelblessure
Echt zware periode gehad of redelijk "makkelijk" kunnen lopen?
zonde!
Merci.. het ging lekker gister. Netto tijd: 3:27:15Ben er zeer tevreden mee.
gefeliciteerd dat je hem uitgelopen hebt! mooie tijd hoor
maar onverantwoord als ik verder zou gaan lopen
Ben er idd blij mee maar vind jouw beslissing ook knap. Ik kan me indenken hoe moeilijk het is om de beslissing te maken om te stoppen.
Uitspraak van Hardloper op maandag 12 april 2010 om 11:47:
maar onverantwoord als ik verder zou gaan lopen
Dit vind ik net zo moedig als een marathon uitlopenNaar je lichaam blijve luisteren is het belangrijkste
en als je moet kiezen tussen doorlopen en dan jezelf misschien helemaal kapot lopen waardoor je gehele loop carriëre naar de klote gaat dan stoppen bij 1 marathon en verder kunnen genieten van andere hardloopwedstrijden... dan is mijn keus gemaakt..
Dit vind ik net zo moedig als een marathon uitlopen
haha ach die eerste 30 zijn makkelijk, dan loop je er nog redelijk relaxt bij
veel respect voor je keuze, het lijkt me een wijs besluit!
Goeie keuze van je Hardloper
Vanmiddag bij het overheerlijke hardloopweertje ook ff 22 kilometer in 2 uurtjes gelopen. Was aan het einde wel helemaal kapot, maar heb gelukkig geleerd dat opbouwen van tempo vanaf het begin zorgt voor een duurzamere training
een soort van flow
Als je daar eenmaal inzit ben je bijna niet meer te stoppen
Vanavond ook ff gelopen, maar het ging voor geen meter, steeds steken in mijn zij, zware ademhaling en wat pijn aan m'n beide enkels. Heb de afgelopen dagen vrij veel gelopen, dus waarschijnlijk wat overbelasting...morgen maar ff rustdaggie
idd! vraag me alleen af of je dan niet ongemerkt of je eigen grenzen heen gaat (iemand ervaring mee?)
dagie rust kan idd wonderen doen, duidelijke signalen dat je teveel hebt gelopen, misschien is 1 dag niet genoeg??
maar dat je jezelf gewoon wat meer op de proef gaat stellen...wat voortvloeit uit eerder geboekte progressie.
Nou dat bleek dus helemaal waar te zijn, 1 dagje ff rust gehad en gister en vandaag weer volle bak gelopen, en het ging weer als vanouds...heerlijk als je op de automatische piloot kan lopen