Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 46962x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.
Waarschuw beheerder
donateur
ben nu zo'n 1,5 maand 3x in de week aan het hardlopen.. volgende maand al meedoen aan halve marathon van zwolle.

is na 1,5 maand 15 km in 1:15 een beetje acceptabel te noemen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 mei 2009 om 13:50:
volgende keer een beestloze omgeving

Weet niet hoe het met de beesten in Hoorn zit aanstaande zondag :lol:

Uitspraak van Alex S op maandag 11 mei 2009 om 19:48:

Nette tijd (y)

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 10 mei 2009 om 21:22:
17km is 1:13:18 uur. Had toch wel
gehoopt om 1 minuut sneller te lopen maar gezien de warmte zat er vandaag niet meer in.

Tsja, warmte speelt toch al snel parten. Heb er zelf ook snel "last" van. Maar toch een mooie tijd gelopen (y)
Waarschuw beheerder
ben nu zo'n 1,5 maand 3x in de week aan het hardlopen.. volgende maand al meedoen aan halve marathon van zwolle.

Dan ben je vast geen beginnende hardloper :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 11 mei 2009 om 19:59:
Weet niet hoe het met de beesten in Hoorn zit aanstaande zondag

:lol: vorig jaar viel het heel erg mee :D heb er geen last van gehad O:)
heb trouwens startnr 1024 voor de 10k O:) dus als je wil meeten :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 22:25:
vorig jaar viel het heel erg mee heb er geen last van gehad

Das mooi :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 22:25:
heb trouwens startnr 1024 voor de 10k dus als je wil meeten

Ik zal de ogen open houden (y) Ik trek m`n zwarte short aan, short van de rotterdam marathon en ga voor de na-inschrijving, dus het nummer kan ik je nog niet mededelen.
Waarschuw beheerder

Das zeer netjes... 5min/1km. Keep it up!

Loop nu 3/4 weken en haal nu met goede omstandigheden 4950 op de 10 km. Dus zit ook ongeveer op dezelfde snelheid als jij, maar wel 5 km minder :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

prima tijd, was is je score op de coopertest? (12 minuten zo hard mogelijk rennen)

voor jouw leeftijd geldt dat het bereiken van afstanden boven de 2800 meter je een zeer goede conditie hebt

goede conditie begint bij 2400 meter..dat haal je dus al, fijn om te weten lijkt me

via http://www.runinfo.nl/coopertest.htm kun je de vo2 max bepalen, die je op http://www.runinfo.nl/vo2max.htm kan bekijken, de vo2 max waarde zegt wat mij betreft wat meer dan de coopertest (die is wat globaler)

De maximale zuurstofopname vermogen test (VO2max) is de meest gebruikte methode om het conditieniveau van iemand te bepalen.

Het maximale zuurstofopname vermogen bepaalt hoeveel zuurstof iemand tijdens maximale inspanning kan benutten. Hoe hoger dit getal hoe beter de zuurstofvoorziening naar de spieren is. Hoe beter deze zuurstofvoorziening is hoe lager het energieverbruik zal zijn en hoe efficiënter de sporter beweegt.

Ik heb even voor je gekeken, je hebt een score van 41, en voor jouw leeftijd heb je dan een redelijke conditie
als je 62 wilt halen moet je 15 km in 53 minuten lopen (bizar hard wat mij betreft)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vanmiddag lekker km of 11 over een mountainbikeparcours in het bos gelopen. Best zwaar, met smalle oneffen paadjes, heuveltjes en mul zand, maar heel gaaf om te doen. Ga ik zeker vaker doen, maar eens op zoek naar meer van dit soort rondjes hier in de buurt.

Mooie laatste training ook voor de Heuvelrugloop zaterdag.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op woensdag 13 mei 2009 om 19:45:
Vanmiddag lekker km of 11 over een mountainbikeparcours in het bos gelopen. Best zwaar, met smalle oneffen paadjes, heuveltjes en mul zand, maar heel gaaf om te doen. Ga ik zeker vaker doen, maar eens op zoek naar meer van dit soort rondjes hier in de buurt.

Waar was dat ergens? Zoek ook nog van dit soort parcourtjes B)

Welke tijd heb je in gedachten zaterdag?

Mijn laatste training voor zondag is morgen. Nu hopen dat het een beetje fatsoenlijk weer wordt komend weekend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op woensdag 13 mei 2009 om 20:52:
Waar was dat ergens? Zoek ook nog van dit soort parcourtjes

http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/routeinfo.php?route_id=606

Welke tijd heb je in gedachten zaterdag?

2.15 - 2.20 is prima (25km heuvelachtig), het is in principe gewoon ter vervanging van de lange duurloop.

Waarschuw beheerder

erg leuk.. en dat ze smal zijn en niet helemaal stabiel is het juist een goeie cooördinatie en stabiliteitstraining ;)
De heuvelrug weer laten schieten, ivm 10k van Hoorn :P

Mijn laatste training voor zondag is morgen. Nu hopen dat het een beetje fatsoenlijk weer wordt komend weekend.

wat ga je doen als laatste traing voor zondag? :P
ga zelf klein duurloopje doen van 3k (T=D2) en na afloop 5x100m sprint
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 21:44:
wat ga je doen als laatste traing voor zondag?

6K op asfalt in een rustig tempo en daarna 4k over gras en strand intervallen. Wordt zondag weer een opgave: moet me nog inschrijven, eind rijden, vroege start. Wordt weinig ondernemen zaterdagavond heb ik al wel door 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op woensdag 13 mei 2009 om 21:56:
6K op asfalt in een rustig tempo en daarna 4k over gras en strand intervallen. Wordt zondag weer een opgave: moet me nog inschrijven, eind rijden, vroege start. Wordt weinig ondernemen zaterdagavond heb ik al wel door

:lol: het lijkt me toch dat je voor elke wedstrijd dieje op zondag loopt weinig onderneemt op zaterdagavond ervoor? :P
marre, leuke training, succes vandaag b) :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 08:20:
het lijkt me toch dat je voor elke wedstrijd dieje op zondag loopt weinig onderneemt op zaterdagavond ervoor?

:roflol: Bij de laatste rolde ik om 5 uur de stad uit, en dat is geen uitzondering ;) :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 21:44:
erg leuk.. en dat ze smal zijn en niet helemaal stabiel is het juist een goeie cooördinatie en stabiliteitstraining

Was ook de bedoeling, wil sowieso tweede helft van het jaar meer offroad gaan lopen (crossen en zo), ook wedstrijdjes en zo..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op donderdag 14 mei 2009 om 08:35:
Bij de laatste rolde ik om 5 uur de stad uit, en dat is geen uitzondering

:roflol: en hoelaat moest je toen starten? 8)

Uitspraak van basd op donderdag 14 mei 2009 om 10:27:
Was ook de bedoeling, wil sowieso tweede helft van het jaar meer offroad gaan lopen (crossen en zo), ook wedstrijdjes en zo..

zeker leuk :D jammer dat het hier in wageningen niet zo goed kan :(
denk maar ff verhuizen naar zee 8) :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 12:38:
en hoelaat moest je toen starten?

Begin vd middag. De eerste kilometers zweet je ff hard, flink drinken en verder nergens last van ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op donderdag 14 mei 2009 om 13:02:
Begin vd middag. De eerste kilometers zweet je ff hard, flink drinken en verder nergens last van

:lol: nou doe ik je iig niet na :P wil goed kunnen presteren bij elke loop, dus bij elke dag voor een loop optijd naar bed, goed eten, genoeg drinken O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gister weer geweest na een tijdje hebben zitten niksen en t viel me nog niet tegen.
Komt vast omdat ik minder :smoke:
Maar ben nog niet zo lang bezig nog aan t opbouwen.
wel weer spierpijn vandaag .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Hardcoremiep* op vrijdag 15 mei 2009 om 13:38:
Gister weer geweest na een tijdje hebben zitten niksen en t viel me nog niet tegen.
Komt vast omdat ik minder
Maar ben nog niet zo lang bezig nog aan t opbouwen.
wel weer spierpijn vandaag .

gewoon stoppen met roken O:) :P dan ga je veeeel harder lopen :P
nee maarre, lekker hoor dat je weer aan het opbouwen bent :) ga je ergens naar toe trainen? of voorlopig ff voor conditie? :)

enne, wanneer kom je weer eens langs wageningen / unitas lopen 8) :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heel mooi loopje, daar in Veenendaal. Lekker gelopen ook, lekker heuveltjes stampen. 25km in ongeveer 2.08 (verkeerde knopje van de Garmin ingedrukt dus het is even wachten op het precieze resultaat).

Dik tevreden, heerlijke training (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op zaterdag 16 mei 2009 om 16:10:
Heel mooi loopje, daar in Veenendaal. Lekker gelopen ook, lekker heuveltjes stampen. 25km in ongeveer 2.08 (verkeerde knopje van de Garmin ingedrukt dus het is even wachten op het precieze resultaat).

Dik tevreden, heerlijke training

Wat voor Garmin heb je? Ben van plan om de Forerunner 305 te kopen.

Vandaag bijna 12 km gelopen gedaan in 57:26 Zie hier:http://bit.ly/sQ55S. Ja ben nog niet zo snel als jullie zijn :), maar ben ook nog maar een klein maandje actief bezig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
25km in ongeveer 2.08

Nette tijd (y)
Uitspraak van Reverb op zaterdag 16 mei 2009 om 19:23:
Vandaag bijna 12 km gelopen gedaan in 57:26

Niks mis mee.. zoveel sneller red ik het ook niet ;)

De wekker gaat morgen weer vroeg.. Hoorn is niet om de hoek. Nu maar hopen dat de wind zich een beetje rustig houdt en dat het een klein beetje droog blijft. Te kloppen tijd: 1:39:18 B)
Waarschuw beheerder
Wat voor Garmin heb je? Ben van plan om de Forerunner 305 te kopen.

Die heb ik ook, bevalt prima!

Vandaag bijna 12 km gelopen gedaan in 57:26

Da's niet gek hoor, zeker als je nog niet lang loopt.
Waarschuw beheerder
donateur
Zo.. weer terug uit Hoorn. Het was toch ff lastig, de wekker die alweer om 7 uur gaat op de zondagmorgen :gaap: In Hoorn aangekomen had ik er een beetje een hard hoofd in. Het regende (hoosde), waaide en was zelf vrij moe. Echter ging de loop heerlijk. Lekker gelopen in kleine groepjes en eigenlijk een beetje van groepje naar groepje gelopen. De doorkomst op de 10K was 45 min. en bij de 10EM 1:12. Toen begon ik er eigenlijk in te geloven en ben ik tot het gaatje gegaan.

PR was:
Uitspraak van M`83 op zaterdag 16 mei 2009 om 20:02:
1:39:18

PR is:
1:34:.. :D:D:D

Heel erg tevreden dus :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op zondag 17 mei 2009 om 15:37:
Heel erg tevreden dus

En terecht.. Netjes hoor, op naar de 1.30 :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op zondag 17 mei 2009 om 16:21:
op naar de 1.30

Dat zeker.. leuk doel voor de halve marathons na de zomer :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op zondag 17 mei 2009 om 17:34:
Dat zeker.. leuk doel voor de halve marathons na de zomer

Inderdaad. Ik moet eerst maar eens naar de 1.35 :)

Waarschuw beheerder

Dik tevreden, heerlijke training

nette tijd hoor :)

Uitspraak van M`83 op zondag 17 mei 2009 om 15:37:
PR was:

Uitspraak van M`83 op zaterdag 16 mei 2009 om 20:02:
1:39:18

PR is:
1:34:..

Heel erg tevreden dus

erg nette tijd hoor! :D

Bij mij ging het ook lekker in Hoorn op de 10k :) helaas geen PR (=0.43.37) maar wel een tijd gelopen van 0.44.15 :) dus ben wel we tevreden :D

Next Event: The Hague Royal Ten, 10k (24-05-2009)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 08:11:
The Hague Royal Ten, 10k (24-05-2009)

Da's wel een mooie voor een nieuwe PR-poging. Snel parcours! Heb daar vorig jaar ook mijn 10km PR gelopen (44.42).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op maandag 18 mei 2009 om 08:23:
Da's wel een mooie voor een nieuwe PR-poging. Snel parcours! Heb daar vorig jaar ook mijn 10km PR gelopen (44.42).

hm wie weet dat het bij mij ook gaat lukken :)
en in welke zin is het een snel parcours? een geheel vlak ofzo? of..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 08:38:
en in welke zin is het een snel parcours? een geheel vlak ofzo? of..?

Vlak, breed, niet te druk, geen grote open stukken met veel tegenwind.
Waarschuw beheerder
A.S. donderdag doe mee aan 14 km wedstrijd in Groningen. Weliswaar nog geen 14 km in m'n benen gehad, maar wel 12,5. Dus die laatste 1.5 km moeten ook wel lukken. Ben goed tevreden als binnen de 1u:10m kan lopen. Vanavond zaalvoetballen(goed interval training :P) en dinsdag ff als laatste training een duurloopje doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op maandag 18 mei 2009 om 10:53:
Vlak, breed, niet te druk, geen grote open stukken met veel tegenwind.

ooh kej das wel lekker :yes: wie weet gaat Jop wel het wereld record verbreken 8) 8)

Uitspraak van Reverb op maandag 18 mei 2009 om 11:59:
A.S. donderdag doe mee aan 14 km wedstrijd in Groningen. Weliswaar nog geen 14 km in m'n benen gehad, maar wel 12,5. Dus die laatste 1.5 km moeten ook wel lukken. Ben goed tevreden als binnen de 1u:10m kan lopen. Vanavond zaalvoetballen(goed interval training ) en dinsdag ff als laatste training een duurloopje doen.

dat gaat vast goed komen :) in iedergeval succes, enne we lezen je verslagje wel hier op het forum :P
Waarschuw beheerder
Woei :D gister voor het eerst 5 kilometer gelopen.

In 35 minuten, das niet erg snel geloof ik, maar jammer dan :p

Nog 11,6 te gaan :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spriesje op woensdag 20 mei 2009 om 19:02:
Woei gister voor het eerst 5 kilometer gelopen.

In 35 minuten, das niet erg snel geloof ik, maar jammer dan

Nog 11,6 te gaan

Ach ja, snelheid heb je in het begin nooit. Je lichaam moet eerst wennen aan de kilometers. Iig goed bezig, Spriesje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spriesje op woensdag 20 mei 2009 om 19:02:
Woei gister voor het eerst 5 kilometer gelopen.

In 35 minuten, das niet erg snel geloof ik, maar jammer dan

Nog 11,6 te gaan

nette tijd hoor :D en weetje, snelheid komt vanzelf wel ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 mei 2009 om 19:46:
snelheid komt vanzelf wel

Zo is dat.. plezier en doorzettingsvemogen is het belangrijkste, de rest volgt ;)

Zijn er morgen nog leuke loopjes in Oost/Mid NL? Heb er wel weer zin in :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op woensdag 20 mei 2009 om 20:21:
Zijn er morgen nog leuke loopjes in Oost/Mid NL? Heb er wel weer zin in

Niet echt oost/mid NL maar ik ga morgen 10km in rijpweterijging (vlakbij Leiden) lopen. Gisteren een iest te zware internval training gedaan. Na lange warmingup en loopscholing 6 x 1000m allemaal onder 03:50 min.... iets te gek 2 dagen voor een wedstrijd :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op woensdag 20 mei 2009 om 20:21:
Zo is dat.. plezier en doorzettingsvemogen is het belangrijkste, de rest volgt

Zijn er morgen nog leuke loopjes in Oost/Mid NL? Heb er wel weer zin in

nee hier niet :( ik heb iig as zondag de Royal Ten :D
Waarschuw beheerder
Gisteren de 'Nacht van Groningen' hardgelopen en dan de afstand 14km. Erg lekkere weeromstandigheden, droog en ongeveer 15 graden.

Wilde binnen de 1u:10m sowieso finishen en heb een tijd gehaald van 1u:04m:51s. Had zelf niet gedacht, omdat ik in mijn trainingen nooit tegen de 13 km/h liep en zelfs nog nooit 14km heb gelopen. Ben dus dik tevreden! :) Achteraf nog wel beetje gevoel dat ik er meer uit had kunnen slepen, maar dat hebben vast de meesten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op vrijdag 22 mei 2009 om 15:27:
Gisteren de 'Nacht van Groningen' hardgelopen en dan de afstand 14km. Erg lekkere weeromstandigheden, droog en ongeveer 15 graden.

Wilde binnen de 1u:10m sowieso finishen en heb een tijd gehaald van 1u:04m:51s. Had zelf niet gedacht, omdat ik in mijn trainingen nooit tegen de 13 km/h liep en zelfs nog nooit 14km heb gelopen. Ben dus dik tevreden! Achteraf nog wel beetje gevoel dat ik er meer uit had kunnen slepen, maar dat hebben vast de meesten.

erg mooie tijd hoor :D en ideaal dat het weer dan ook nog eens mee zit :) :P

Straks mag Jop weer aan de bak :P 10k @ Royal ten in Den Haag b) ga voor 43min.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op vrijdag 22 mei 2009 om 15:27:
heb een tijd gehaald van 1u:04m:51s.

Netjes hoor :yes:

Uitspraak van Leeuw op woensdag 20 april 2005 om 10:22:
Wie doet er hier aan hardlopen?

Ik en 2 vriendinnen zijn er sinds 2 weekjes mee begonnen, en het bevalt goed (Y)
Naast het hardlopen doen we ook nog Bodystep & Bodypump, we sporten 6 uur in de week :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 09:53:
rg mooie tijd hoor en ideaal dat het weer dan ook nog eens mee zit

Straks mag Jop weer aan de bak 10k @ Royal ten in Den Haag ga voor 43min.

Dank je! Viel me op dat optrekken aan anderen je gem. snelheid bevordert. Was pas mijn eerste wedstrijd ook en ging gewoon bij sommige groepjes die een lekker tempo hadden aanklampen.

Idd helpt toch een hoop, lekker weer! Jij iig succes @ the Royal Ten vandaag. Wel warm vandaag, maar goed beter dan kou en regen :) Succes, hardloper! Onder de 43m, hae :P We horen het wel.

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 10:06:
k en 2 vriendinnen zijn er sinds 2 weekjes mee begonnen, en het bevalt goed
Naast het hardlopen doen we ook nog Bodystep & Bodypump, we sporten 6 uur in de week

Goed bezig! Altijd ook fijn als je vrienden hebt die ook hardlopen. Maakt de drempel lager om consequent te gaan hardlopen en is gezelliger. Je sport iig genoeg zo te horen. Keep it up, Agnes!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 10:06:
Naast het hardlopen doen we ook nog Bodystep & Bodypump

goede combi denk ik, zo verstevig je het hele lichaam, hardlopen doe je niet alleen met je benen
zelf doe ik hardlopen, pilatus (1x per week), yoga (1x per week) en 2x per week sportschool voor krachttraining + 15 minuten roeien

pilatus en yoga zijn erg goed voor spiercoördinatie en lenigheid
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op zondag 24 mei 2009 om 11:06:
Goed bezig! Altijd ook fijn als je vrienden hebt die ook hardlopen. Maakt de drempel lager om consequent te gaan hardlopen en is gezelliger. Je sport iig genoeg zo te horen. Keep it up, Agnes!

:yes: is veel gezelliger en makkelijker om te gaan als je een keer geen zin hebt :lol:
Vanavond gaan we weer hardlopen en daarna steppen :cheer;
Waarschuw beheerder
Pfff.. benauwd!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op maandag 25 mei 2009 om 17:03:
Pfff.. benauwd!

Zeg dat wel.. maar gezien ik gister niet ben geweest (kwam :bier: tussendoor) ga ik toch vol aan de bak vanavond.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 25 mei 2009 om 17:18:
ga ik toch vol aan de bak vanavond.

vind je dat prettig lopen?

zelf ben ik licht astmatisch en met dit weer is hardlopen niet te doen voor me
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op maandag 25 mei 2009 om 17:23:
vind je dat prettig lopen?

Niet bepaald. Loop liever bij een graad of 17 met wat miezerregen maar als ik de afweging moet maken tussen niet lopen of lopen met dit weer dan is de keuze snel gemaakt.