4 uur 57 erover gedaan. Achteraf eenmaal bekomen en in gesprek met de andere Nederlanders erachter gekomen dat het nog niet eens zo slecht was. Iedereen liep dik een half uur boven zijn vooraf geplande tijd.
Afgelopen vrijdag een wedstrijd gelopen, 38.18 voor 10km.
Ingeschreven voor de 25km van de Heuvelrugloop op 16 mei, kan mooi tussen de duurlooptrainingen door.
Zo, mijn eerste marathon zit erop. Londen, man man man, wat was het benauwd warm en druk. Niet normaal. Echt mega-veel zijn er uitgevallen. Ikzelf ging ook al vroeg kapot. Door de warmte en drukte kon ik niet lekker in mijn tempo komen en liep ik steeds te "file-rijden" zeg maar. Heel vervelend en het vrat energie. Kon ook duidelijk merken dat mijn gebrek aan kilometers in de voorbereiding zijn tol eiste (had blessure zoals hier al geschreven).
4 uur 57 erover gedaan. Achteraf eenmaal bekomen en in gesprek met de andere Nederlanders erachter gekomen dat het nog niet eens zo slecht was. Iedereen liep dik een half uur boven zijn vooraf geplande tijd.
Zei zondagavond nog: nooit meer een marathon. Nu hou ik die optie nog even open
Was wel echt een mega-beleving
Afgelopen vrijdag een wedstrijd gelopen, 38.18 voor 10km.
is dit een goeie tijd of niet?
ben net 17 geworden, 77kg, doe veel judo, lopen, fitness, zwemmen. Ik sport elke dag 1.5h.
Iedereen de drank van Qday er weer af gelopen? Zelf vanmiddag een lekker stukje gelopen en een aantal flinke sprints (voluit) tussendoor gedaan. Morgen weer eens een lekkere duurloop pakken.
heb geen alcohol op tijdens Qday
twijfelgeval: wedstrijd 10K pf 1/2 marathon..
Hebben jullie misschien een goed trainingsschema(of aan te raden website voor schema's) om de 10 kilometer in drie kwartier(of zelfs 40min)te lopen? Ben zelf sportief. Voetbal door de week en sinds kort ook veel hardlopen erbij.
Op www.hardloop schema.nl staat een schema voor 10km in 40 tot 45 minuten.
Als jullie 10 - 15 km gaan hardlopen. Nemen jullie dan ook drinken/eten mee? Zo ja... Waar waarborgen jullie dat? Soort wielershirtje aan met zakken achterop of een riem die je ook wel ziet bij marathonlopers.
Als jullie 10 - 15 km gaan hardlopen. Nemen jullie dan ook drinken/eten mee?
belt met twee flesjes
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselender.
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselender
ik denk beter voor mijn voeten & gewrichten
denk beter voor mijn voeten & gewrichten
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselende
Leuk idee, hardlopen in het bos is erg plezierig, frisse lucht, leuker uitzicht en ik denk beter voor mijn voeten & gewrichten
wel blijven opletten waar je je voeten neerzet
Zo ja en stel je loopt tijdens goede training 14 km/h gem. wat voor snelheid lopen jullie tijdens je herstelloop?
Denk dat ik binnenkort de Nike Lunar Trainer aan ga schaffen, moet erg lekker lopen.
Wanneer heb je de marathon, basd? Als je traint voor de marathon, train je daadwerkelijk ook de 42 km?
Wanneer heb je de marathon, basd? Als je traint voor de marathon, train je daadwerkelijk ook de 42 km?
14 juni. En ik train nog een keer 31-32km, en dan de laatste keer 34-35. De schema's die ik tot nu toe heb gezien gaan niet eens verder dan 32.. Maar dat vind ik wel een beetje een grote stap, die laatste 10km.
Ben nog een beetje een leek op hardloopgebied, maar als je bv max tot 35 km traint. Zijn bij een wedstrijd de laatste 6/7 km dan niet ongelofelijk zwaar? Omdat je die laatste paar niet in je benen hebt.
Ik heb me er in laten luizen
En ik kan helemaal niet hardlopen!
Afgelopen week 25 minuten
volgende week ga ik voor het halve uur
Ik begin het zowaar zo nu en dan leuk te vinden
Ik ga de dam tot dam loop doen
Ik heb me er in laten luizen! Ik ga de dam tot dam loop doen. En ik kan helemaal niet hardlopen!
10 weken geleden met start to run begonnen. 1e training 12x 1 minuut. Wat een drama!
Afgelopen week 25 minuten achter elkaar gehaald en volgende week ga ik voor het halve uur. Ik begin het zowaar zo nu en dan leuk te vinden
Maar het blijft zwaar vraag me af wanneer het makkelijker begint te worden..
en hoe ben je er in geluist dan?
oordat op mijn werk een bedrijven-sponsorloop-iets-ding wordt georganiseerd en aangezien ik veel met sporters werk vinden een aantal collega's die ook meedoen (en wel kunnen hardlopen trouwens ) dat ik ook mee doe...
Hardlopen en skeeleren vind ik heerlijk!
Dit jaar weer de dam tot damloop, 10 mijl!
De eerste 2 keer heb ik daar de 4 mijl gelopen.
Vrijdags met de trein erheen, lkkr van het strand genieten en dan..rennen maar!
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.
k loop 2x per week ca.10km in zo'n 40 tot 50 minuten,
de ene keer gaat het beter (of minder) dan de andere keer.....
Zeer nette tijd als je maar 2x in de week loopt. De variabel van 10 minuten vind ik wel merkwaardig (groot). 50 of 40 min op een 10km is een groot verschil, ook al is het kutweer, zware wind etc.
veel succes! we horen je verhalen wel weer
ik loop 2x per week ca.10km in zo'n 40 tot 50 minuten,
de ene keer gaat het beter (of minder) dan de andere keer.....
mountainbiken doe ik (bijna) elke dag.!! weer of geen weer.!!
De variabel van 10 minuten vind ik wel merkwaardig (groot). 50 of 40 min op een 10km is een groot verschil... Ook al is het kutweer, zware wind etc.
Tsja.. iets te warm en het stikte er van de vliegen en andere beesten waardoor je bijna met de mond dicht moest lopen. Al met al 42:41 gelopen. 20 sec. boven m`n PR die er vandaag