Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 47005x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Joekeltje op dinsdag 28 april 2009 om 20:07:
4 uur 57 erover gedaan. Achteraf eenmaal bekomen en in gesprek met de andere Nederlanders erachter gekomen dat het nog niet eens zo slecht was. Iedereen liep dik een half uur boven zijn vooraf geplande tijd.

Het uitlopen is een hele prestatie op zich (y) de tijd komt pas op de 2e plaats. Erg netjes gedaan.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 april 2009 om 20:25:
Afgelopen vrijdag een wedstrijd gelopen, 38.18 voor 10km.

Als ik dat morgen loop spring ik een gat in de lucht :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op dinsdag 28 april 2009 om 19:45:
Ingeschreven voor de 25km van de Heuvelrugloop op 16 mei, kan mooi tussen de duurlooptrainingen door.

deze sla ik helaas over (al weer :P) 17 mei de 10k van Hoorn op het programma staan O:)

Uitspraak van Joekeltje op dinsdag 28 april 2009 om 20:07:
Zo, mijn eerste marathon zit erop. Londen, man man man, wat was het benauwd warm en druk. Niet normaal. Echt mega-veel zijn er uitgevallen. Ikzelf ging ook al vroeg kapot. Door de warmte en drukte kon ik niet lekker in mijn tempo komen en liep ik steeds te "file-rijden" zeg maar. Heel vervelend en het vrat energie. Kon ook duidelijk merken dat mijn gebrek aan kilometers in de voorbereiding zijn tol eiste (had blessure zoals hier al geschreven).
4 uur 57 erover gedaan. Achteraf eenmaal bekomen en in gesprek met de andere Nederlanders erachter gekomen dat het nog niet eens zo slecht was. Iedereen liep dik een half uur boven zijn vooraf geplande tijd.

Zei zondagavond nog: nooit meer een marathon. Nu hou ik die optie nog even open

Was wel echt een mega-beleving

balen joh dat het niet helemaal ging zoals jij gepland was.
maar onthou.. je hebt er van genoten en je hebt hem uitgelopen! wees daar trots op ;)
de tijd komt op de 2e plaats.. ;)

in iedergeval succes met het trainen naar de volgende marathon! :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 april 2009 om 20:25:
Afgelopen vrijdag een wedstrijd gelopen, 38.18 voor 10km.

is dit een goeie tijd of niet?
ben net 17 geworden, 77kg, doe veel judo, lopen, fitness, zwemmen. Ik sport elke dag 1.5h.

mooie tijd hoor :D als jij door gaat trainen, haal je wel wat minuten dr van hoor ;)

gister heerlijk intervalletje gelopen op de baan :D
toch wat anders geworden dan normale programma..

3x300m sprint T=voluit vanuit startpositie HP=5minuten + 5x100m sprint T=voluit vanuit startpositie HP=2minuten
(op Spikes)
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker.. @ min. van m`n PR afgesnoept gister: 10K 42:11 B)

Op naar de 40 min.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op donderdag 30 april 2009 om 09:46:
Lekker.. @ min. van m`n PR afgesnoept gister: 10K 42:11

Op naar de 40 min.

:D netjes hoor b)
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen de drank van Qday er weer af gelopen? Zelf vanmiddag een lekker stukje gelopen en een aantal flinke sprints (voluit) tussendoor gedaan. Morgen weer eens een lekkere duurloop pakken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op zaterdag 2 mei 2009 om 18:16:
Iedereen de drank van Qday er weer af gelopen?

Yes, gisteren 12km tempoloop in 52 minuten, vandaag 21km rustige duurloop gedaan.... qua hardlopen dus weer een prima weekend :-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 3 mei 2009 om 15:38:
qua hardlopen dus weer een prima weekend

Zeg dat wel.. net terug van een 20K duuloop (in de stromende regen). Nu een weekje intervallen en zaterdag nog een twijfelgeval: wedstrijd 10K pf 1/2 marathon..
Waarschuw beheerder
Ben inmiddels nu 3 weken aan het hardlopen om fit te blijven. Eergisteren 10 kilometer gelopen in 54:50(gem 11 km/h ongeveer). Wil nu eigenlijk meer op snelheid gaan lopen.

Hebben jullie misschien een goed trainingsschema(of aan te raden website voor schema's) om de 10 kilometer in drie kwartier(of zelfs 40min)te lopen? Ben zelf sportief. Voetbal door de week en sinds kort ook veel hardlopen erbij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op zaterdag 2 mei 2009 om 18:16:
Iedereen de drank van Qday er weer af gelopen? Zelf vanmiddag een lekker stukje gelopen en een aantal flinke sprints (voluit) tussendoor gedaan. Morgen weer eens een lekkere duurloop pakken.

heb geen alcohol op tijdens Qday O:) maar wel heerlijk gelopen dit weekend :d
Duurloop 90min T=D2/D3
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 mei 2009 om 12:45:
heb geen alcohol op tijdens Qday

Niet liegen ;)

Uitspraak van M`83 op zondag 3 mei 2009 om 15:59:
twijfelgeval: wedstrijd 10K pf 1/2 marathon..

Wordt denk ik de 10K. Als ik de tijden zo zie van andere jaren dan ga ik eens proberen om in de top 10 te komen (<42min).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op maandag 4 mei 2009 om 12:15:
Hebben jullie misschien een goed trainingsschema(of aan te raden website voor schema's) om de 10 kilometer in drie kwartier(of zelfs 40min)te lopen? Ben zelf sportief. Voetbal door de week en sinds kort ook veel hardlopen erbij.

Op www.hardloopschema.nl staat een schema voor 10km in 40 tot 45 minuten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op maandag 4 mei 2009 om 14:55:
Op www.hardloop schema.nl staat een schema voor 10km in 40 tot 45 minuten.

Bedankt voor de reactie. Zal daar 'ns een kijkje nemen.

Als jullie 10 - 15 km gaan hardlopen. Nemen jullie dan ook drinken/eten mee? Zo ja... Waar waarborgen jullie dat? Soort wielershirtje aan met zakken achterop of een riem die je ook wel ziet bij marathonlopers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Reverb op maandag 4 mei 2009 om 16:21:
Als jullie 10 - 15 km gaan hardlopen. Nemen jullie dan ook drinken/eten mee? Zo ja... Waar waarborgen jullie dat? Soort wielershirtje aan met zakken achterop of een riem die je ook wel ziet bij marathonlopers.

Neem zelf geen eten of drinken mee onderweg, enkel bij trainingen met erg warm weer. Het zit me namelijk maar in de weg. Als ik wat mee neem (zowel eten als drinken) dan gebruik ik daarvoor een riem met opbergvak en drinkflesjes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 4 mei 2009 om 13:05:
Niet liegen

:O ik lieg niet hoor..
drink echt bijna geen alcohol ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op maandag 4 mei 2009 om 16:21:
Als jullie 10 - 15 km gaan hardlopen. Nemen jullie dan ook drinken/eten mee?

Ik neem pas iets mee als ik 20km of meer ga lopen. Dan inderdaad ook een belt met twee flesjes en opbergvakjes (autosleutels, telefoon). Winegums in de broekzak (moet je niet vergeten ze er weer uit te halen achteraf :) )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op maandag 4 mei 2009 om 21:42:
belt met twee flesjes

Inderdaad 2 of 4 flesjes mee tijdens een lange duurloop op een warme dag maar dan eigelijk alleen om me mond te spoelen.... na 5km is het zo warm dat drinken ook niet echt een optie meer is. Eten meenemen doe ik nooit,
ruim van te voren goed eten, meestal brood met veel appelstroop en banaan(en) .... erg goed voor de koolhydraten :D

a.s. Zondag de Rondehoeploop in ouderkerk a/d Amstel, 17 km.... erg mooi / leuk parcours geheel langs de Amstel :)
Waarschuw beheerder
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselender.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op dinsdag 5 mei 2009 om 20:24:
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselender.

Moet zeggen dat ik dat ook steeds meer doe. Loop veel rondjes om een recreatieplas (Bussloo) waarbij asfalt, gras, strand en ruiterpaden elkaar afwisselen.
Waarschuw beheerder
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselender

Leuk idee, hardlopen in het bos is erg plezierig, frisse lucht, leuker uitzicht en ik denk beter voor mijn voeten & gewrichten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 5 mei 2009 om 23:15:
ik denk beter voor mijn voeten & gewrichten

Heb het vorig jaar al als advies gekregen bij blessures en overbelasting. Met een zachte ondergrond belast je je benen een stuk minder.
Waarschuw beheerder
denk beter voor mijn voeten & gewrichten

Op zich wel, alleen moet je bij de echt smalle paden wel blijven opletten waar je je voeten neerzet ;)

Waarschuw beheerder
Vandaag eens van het asfalt af gegaan en 11,5km door het bos en over ruiterpaden gecrosst.. Leuke afwisseling, ga ik vaker doen. Loopt veel lekkerder / afwisselende

is een lekker gevoel he, beetje afwisseling van weg en bos :)
nu de zomer weer aan komt wordt het weer intervallen in combi met weg / bos :D

Leuk idee, hardlopen in het bos is erg plezierig, frisse lucht, leuker uitzicht en ik denk beter voor mijn voeten & gewrichten

in het boslopen is zowieso beter voor je voeten en gewrichten.. het wordt namelijk minder belast..
en natuurlijk
Uitspraak van basd op woensdag 6 mei 2009 om 06:46:
wel blijven opletten waar je je voeten neerzet ;)

Waarschuw beheerder
Inmiddels heb ik een mooi hardloopschema gevonden voor de 10 km in 40-45m. Hierop staat ook dat ik ook herstellopen moeten doen(1x per week). Doen jullie daar ook aan? Zo ja en stel je loopt tijdens goede training 14 km/h gem. wat voor snelheid lopen jullie tijdens je herstelloop?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op woensdag 6 mei 2009 om 10:14:
Zo ja en stel je loopt tijdens goede training 14 km/h gem. wat voor snelheid lopen jullie tijdens je herstelloop?

Die tempo's worden over het algemeen niet bepaald op basis van snelheid, maar op basis van hartslag (in percentages van je maximale hartslag). Als je dan toch een snelheid wil weten: ik denk dat ongeveer 10km/u een redelijke herstelsnelheid is na een training van 14km/u. Het lijkt misschien langzaam, maar hersteltrainingen worden vaak te snel gelopen, waardoor het effect verdwijnt.

Zelf doe ik overigens bijna nooit expliciete hersteltrainingen. Na een wedstrijd doe ik wel iets rustiger aan in de eerstvolgende training, ik kort hem in of ik sla een keertje over.
Waarschuw beheerder
En de nieuwe schoenen zijn getest en goedgekeurd. Niet echt een verrassing, het is hetzelfde model als de vorige, alleen staat er nu een 7 ipv. een 6. Vreemd is alleen wel dat ze een halve maat kleiner zijn dan de vorige :)

Dit weekend weer 30+ km, de voorlaatste keer voor de marathon.
Waarschuw beheerder
Denk dat ik binnenkort de Nike Lunar Trainer aan ga schaffen, moet erg lekker lopen.

Wanneer heb je de marathon, basd? Als je traint voor de marathon, train je daadwerkelijk ook de 42 km?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op donderdag 7 mei 2009 om 23:47:
Denk dat ik binnenkort de Nike Lunar Trainer aan ga schaffen, moet erg lekker lopen.

Dat is voor iedereen weer anders he :)

Wanneer heb je de marathon, basd? Als je traint voor de marathon, train je daadwerkelijk ook de 42 km?

14 juni. En ik train nog een keer 31-32km, en dan de laatste keer 34-35. De schema's die ik tot nu toe heb gezien gaan niet eens verder dan 32.. Maar dat vind ik wel een beetje een grote stap, die laatste 10km.

Waarschuw beheerder

Uitspraak van basd op vrijdag 8 mei 2009 om 07:31:
14 juni. En ik train nog een keer 31-32km, en dan de laatste keer 34-35. De schema's die ik tot nu toe heb gezien gaan niet eens verder dan 32.. Maar dat vind ik wel een beetje een grote stap, die laatste 10km.

Het is voor iedereen verschillend hoe je traint naar de marathon toe.
Toen ik ging trainen voor mn eerste marathon ben ik max tot 35k gaan trainen. In princiepe is het al voldoende om een keer 30k gelopen te hebben.

In middels heb ik 3 marathons achter de rug, maar bij de voorbereiding van elke marathon die ik loop, loop ik zeker 1 of 2keer max. 30k
Waarschuw beheerder
Ik heb er zin in, in ieder geval. Ga me wel daarna eerst weer eens op wat kortere afstanden richten (nieuw PR op 10, 15, 10EM en 1/2 marathon) en misschien crossen deze winter.
Waarschuw beheerder
Ben nog een beetje een leek op hardloopgebied, maar als je bv max tot 35 km traint. Zijn bij een wedstrijd de laatste 6/7 km dan niet ongelofelijk zwaar? Omdat je die laatste paar niet in je benen hebt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op vrijdag 8 mei 2009 om 12:46:
Ben nog een beetje een leek op hardloopgebied, maar als je bv max tot 35 km traint. Zijn bij een wedstrijd de laatste 6/7 km dan niet ongelofelijk zwaar? Omdat je die laatste paar niet in je benen hebt.

Het idee is dat je een stuk langzamer traint (tot 1 minuut per km langzamer) dan dat je van plan bent te gaan lopen, zodat je en goed je vetverbranding traint, en je lichaam in ieder geval laat wennen aan de duur van de belasting.

Nou maar hopen dat het in de praktijk net zo goed werkt als dat ik het uit de boekjes kan oplezen..
Waarschuw beheerder
Ik heb me er in laten luizen! Ik ga de dam tot dam loop doen. En ik kan helemaal niet hardlopen!

10 weken geleden met start to run begonnen. 1e training 12x 1 minuut. Wat een drama!

Afgelopen week 25 minuten achter elkaar gehaald en volgende week ga ik voor het halve uur. Ik begin het zowaar zo nu en dan leuk te vinden :o

Maar het blijft zwaar :( vraag me af wanneer het makkelijker begint te worden..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Spriesje op vrijdag 8 mei 2009 om 15:48:
Ik heb me er in laten luizen

:lol:
En ik kan helemaal niet hardlopen!

Leer je snel genoeg
Afgelopen week 25 minuten

Goed begin!
volgende week ga ik voor het halve uur

En rustig opbouwen en dan...
Ik begin het zowaar zo nu en dan leuk te vinden

B)

Ik ga de dam tot dam loop doen

Ik ken nog geen mensen die het bij 1 wedstrijd gelaten hebben ;)

Zelf ff 2 dagen niet lopen na een flinke intervaltraining woensdag. De blessures en pijntjes willen maar niet verdwijnen en morgen weer een wedstrijd. 10K PR poging :D En dan snel op naar Hoorn volgende week... PR poging 1/2 marathon B)

Waarschuw beheerder
Ik heb me er in laten luizen! Ik ga de dam tot dam loop doen. En ik kan helemaal niet hardlopen!

10 weken geleden met start to run begonnen. 1e training 12x 1 minuut. Wat een drama!

Afgelopen week 25 minuten achter elkaar gehaald en volgende week ga ik voor het halve uur. Ik begin het zowaar zo nu en dan leuk te vinden

Maar het blijft zwaar vraag me af wanneer het makkelijker begint te worden..

:lol: en hoe ben je er in geluist dan? :P

maar goed van je dat je toch gaat hardlopen! :D en het ook nog leuk gaat vinden helemaal mooi toch?! :D
zo te lezen gaat het goed met je training.. :) hoelanger je loopt, hoe makkelijker het gaat worden ;)
in iedergeval succes met trainen! en ik je dan wel verschijnen op de dam tot damloop O:) :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 mei 2009 om 19:54:
:lol: en hoe ben je er in geluist dan? :P

Doordat op mijn werk een bedrijven-sponsorloop-iets-ding wordt georganiseerd en aangezien ik veel met sporters werk vinden een aantal collega's die ook meedoen (en wel kunnen hardlopen trouwens :| ) dat ik ook mee doe... :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spriesje op vrijdag 8 mei 2009 om 20:08:
oordat op mijn werk een bedrijven-sponsorloop-iets-ding wordt georganiseerd en aangezien ik veel met sporters werk vinden een aantal collega's die ook meedoen (en wel kunnen hardlopen trouwens ) dat ik ook mee doe...

hmm ooh kej.. nouja, gewoon ff doen he O:) is maar klein stukje, 16,1k O:) :P

Waarschuw beheerder
Hardlopen en skeeleren vind ik heerlijk!
Dit jaar weer de dam tot damloop, 10 mijl!
De eerste 2 keer heb ik daar de 4 mijl gelopen.
Vrijdags met de trein erheen, lkkr van het strand genieten en dan..rennen maar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 mei 2009 om 21:26:
Hardlopen en skeeleren vind ik heerlijk!
Dit jaar weer de dam tot damloop, 10 mijl!
De eerste 2 keer heb ik daar de 4 mijl gelopen.
Vrijdags met de trein erheen, lkkr van het strand genieten en dan..rennen maar!

:D ga je de vrijdagavond editie doen tijdens de damloop? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Op naar Raalte.. 10K wedstrijd :D te kloppen tijd: 42:11..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op zaterdag 9 mei 2009 om 13:13:
Op naar Raalte.. 10K wedstrijd te kloppen tijd: 42:11..

veel succes! :D we horen je verhalen wel weer :D

vanmorgen om 07:00uur heerlijk hardgelopen :D
30k in 02:50:42
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
32,1 in 3.12.20, dit keer zonder het beroerde gevoel achteraf. Blijkbaar nu wel genoeg gedronken. Die laatste 10km moet misschien ook wel lukken :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op zaterdag 9 mei 2009 om 15:12:
32,1 in 3.12.20, dit keer zonder het beroerde gevoel achteraf. Blijkbaar nu wel genoeg gedronken. Die laatste 10km moet misschien ook wel lukken

lekker joh! :D hoe dan ook, je gaat de marathon uitlopen ;) :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Leeuw op woensdag 20 april 2005 om 10:22:
Wie doet er hier aan hardlopen?

ik loop 2x per week ca.10km in zo'n 40 tot 50 minuten,
de ene keer gaat het beter (of minder) dan de andere keer.....

mountainbiken doe ik (bijna) elke dag.!! weer of geen weer.!!

Uitspraak van Leeuw op woensdag 20 april 2005 om 10:22:
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.

ouderdom klachten.??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 mei 2009 om 15:19:
lekker joh! hoe dan ook, je gaat de marathon uitlopen

Ik begin er zelf ook bijna in te geloven (y) Nog een keer een 25km wedstrijdje en een 30km wedstrijdje (als lange duurloop) en dan moet het goed komen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 9 mei 2009 om 15:24:
k loop 2x per week ca.10km in zo'n 40 tot 50 minuten,

Er vanuit gaande van het maximum is 50 minuten zeer netjes voor 2x in de week hardlopen en 40 minuten voor 2x in de week trainen is helemaal uitzonderlijk.

De variabel van 10 minuten vind ik wel merkwaardig (groot). 50 of 40 min op een 10km is een groot verschil... Ook al is het kutweer, zware wind etc.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Reverb op zaterdag 9 mei 2009 om 18:09:
Zeer nette tijd als je maar 2x in de week loopt. De variabel van 10 minuten vind ik wel merkwaardig (groot). 50 of 40 min op een 10km is een groot verschil, ook al is het kutweer, zware wind etc.

ik doe veel meer met mijn mountainbike.!!
ben niet echt zo'n loper en daarom vind ik 10km meer dan genoeg.
wat lopen betreft; voor Arthur geen marathon.!!
mountainbiken doe ik bijna elke dag.!!

ja en ik moet werken voor de kost hé.!! ik moet ook nog voor m'n kind betalen
en werken in de bakkerij zijn rare tijden en dat beínvloed de sport resutaten ook.!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 mei 2009 om 13:47:
veel succes! we horen je verhalen wel weer

Tsja.. iets te warm en het stikte er van de vliegen en andere beesten waardoor je bijna met de mond dicht moest lopen. Al met al 42:41 gelopen. 20 sec. boven m`n PR die er vandaag eigenlijk aan moest :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 9 mei 2009 om 15:24:
ik loop 2x per week ca.10km in zo'n 40 tot 50 minuten,

mountainbiken doe ik (bijna) elke dag.!! weer of geen weer.!!

lekker :) enne mountainbiken is ook leuk :yes:
doeje ook wel eens aan wedstrijden met hardlopen?

Uitspraak van Reverb op zaterdag 9 mei 2009 om 18:09:
De variabel van 10 minuten vind ik wel merkwaardig (groot). 50 of 40 min op een 10km is een groot verschil... Ook al is het kutweer, zware wind etc.

maar het kan toch wel.. als jij een duurloop doet op tempo van 10k of je doet een duurloop op kilometers dan kan er een verschil zitten in tijden op een bepaalde afstand.
bijvoorbeeld, ik heb een keer 30k op tijd gedaan en ik heb een keer 30k op marathon tempo gedaan.. daar zit toch een tijdsverschil in van 10minuten (2.50 en 3.00)

Uitspraak van M`83 op zaterdag 9 mei 2009 om 19:48:
Tsja.. iets te warm en het stikte er van de vliegen en andere beesten waardoor je bijna met de mond dicht moest lopen. Al met al 42:41 gelopen. 20 sec. boven m`n PR die er vandaag

nouja, je hebt toch wel lekker gelopen toch? :D mooie tijd hoor. volgende keer een beestloze omgeving :lol:

Waarschuw beheerder
De zaterdag avond ;)
Waarschuw beheerder
Vandaag de Rondehoeploop in Ouderkerk a/d Amstel gelopen..... 17km is 1:13:18 uur. Had toch wel
gehoopt om 1 minuut sneller te lopen maar gezien de warmte zat er vandaag niet meer in.

Dinsdag weer trainen, woesdag 5km baanloop en dan donderdag weer een rustige uitloop training :)