Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 44177x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 4 augustus 2010 om 20:25:
1:18 / 1:20 uur op de halve marathon

Met de rekenmachine erbij kom ik snelheden zo rond de 15-16 km per uur. Is dat zo bijzonder? Dat vind ik wel opvallend om te horen.

Uitspraak van BartmaN op woensdag 4 augustus 2010 om 23:46:
Noem het deels wijsheid, vele van die atleten die dat deden lopen nog bij mijn club en hebben allemaal versleten ledematen of andere ellende/blessures.

Voor hun was elke dag trainen normaal en tijdens intervaltraining liepen ze tijden en aantallen herhalingen die nu als ongezond worden gezien, omdat ze het lichaam compleet slopen.

Maar ook een stukje instelling en huidige cultuur/maatschappelijke omstandigheden: er zijn maar weinig mensen die de tijd en inzet hebben om er voor te doen wat nodig is om zulke tijden te lopen.

Om zulke tijden te lopen is voor een gemiddelde amateur wedstrijdloper de rest van de vrije tijd en het sociale leven weg.

interessante bijdrage, misschien is welzijn en wijsheid hoe met je lichaam om te gaan belangrijker geworden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 5 augustus 2010 om 17:10:
Met de rekenmachine erbij kom ik snelheden zo rond de 15-16 km per uur. Is dat zo bijzonder? Dat vind ik wel opvallend om te horen.

Het is niet bijzonder, toppers lopen boven de 20km/uur op de halve, maar voor ons gewone stervelingen zonder genetische aanleg is 15km/uur langer dan een half uur volhouden al heel wat.

Ik vermoed dat nog geen 10% van alle hardlopers de aanleg heeft om die snelheid die tijd vol te houden met 3 a 4 keer in de week trainen. Die mensen zouden misschien 16 a 17km/uur kunnen lopen maar moeten dan 7 keer per week of meer trainen.

Ik vermoed dat nog geen 1% van alle hardlopers in staat is om meer dan 18 km/uur langer dan een half uur vol te houden, maar die moeten dan wel minimaal 7 keer in de week of meer trainen.

Zie hier de verklaring.
Waarschuw beheerder
aha, bedankt voor je toelichting, wederom interessant

ik ga nog even in op
Uitspraak van BartmaN op donderdag 5 augustus 2010 om 17:49:
aar voor ons gewone stervelingen zonder genetische aanleg is 15km/uur langer dan een half uur volhouden al heel wat.

bij http://www.runinfo.nl/vo2max.htm zie ik dat bij snelheid 15 (dus 10 km in 45 minuten) je een vo2max hebt van 45, dat betekent dat je in de leeftijdsgroep van 20/34 (meestal toch de beste conditie) een gemiddelde score hebt, dan zou dan tegenspraak zijn met jouw uitspraak en toch geloof ik je wel..

mij gaf nl het idee, klopt vo2x max wel? ik vraag me af waar die verdeling van vo2max op gebaseerd is, want ook mijn ervaring is dat voor veel mensen 15 km per uur vreselijk snel is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 5 augustus 2010 om 18:08:
zie ik dat bij snelheid 15 (dus 10 km in 45 minuten)

10km met 15km/uur is 40 minuten ;)

Kijk dan nog eens ? Kom je op 52 als ik het goed zag en dat is de categorie goed als ik het allemaal kan volgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op donderdag 5 augustus 2010 om 18:54:
10km met 15km/uur is 40 minuten ;)

Kijk dan nog eens ? Kom je op 52 als ik het goed zag en dat is de categorie goed als ik het allemaal kan volgen.

mijn fout idd, 45 minuten is 13,33km pu

indien 15 km pu voor de leeftijdscategorie 20-29 heb je dan een goede conditie, 30-34 zeer goed, dus dat kan best eens kloppen, zeker als het niet evenredig verdeeld is (elk gedeelte 1/7 deel)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 5 augustus 2010 om 18:08:
ook mijn ervaring is dat voor veel mensen 15 km per uur vreselijk snel is

Dat ga ik niet volhouden :no:
Misschien 20min en dan is het op hahaha.
Gemiddelde snelheid is voor mij zo'n 9 a 9,5km pu. En dat is een uurtje goed vol te houden :)
Wellicht een verschil in leeftijd plus of je een man of een vrouw bent?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 augustus 2010 om 12:49:
Dat ga ik niet volhouden :no:

ik ook niet hoor, liep het laatst 1 km (om eens te kijken wat het inhoudt) en dat was vreselijk zwaar, laat staan 7.5 km (30 minuten)

Gemiddelde snelheid is voor mij zo'n 9 a 9,5km pu. En dat is een uurtje goed vol te houden :)

ik denk dat voor veel mensen dit (of ietsje sneller) de ideale snelheid is om te lopen (niet te snel of te langzaam)

Wellicht een verschil in leeftijd plus of je een man of een vrouw bent?

als vrouw heb je veel mee, maar qua uithoudingsvermogen en spierkracht leg je het af tegen de man (in algemene zin, natuurlijk zijn er tal van vrouwen met betere 'genen' dan mannen)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 augustus 2010 om 14:26:
leg je het af tegen de man

Vandaar dat de mannen goed de volle zware vuilnisbak buiten kunnen zetten :lol:

natuurlijk zijn er tal van vrouwen met betere 'genen' dan mannen)

Tsja...verschil moet er zijn toch :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 augustus 2010 om 14:36:
Vandaar dat de mannen goed de volle zware vuilnisbak buiten kunnen zetten :lol:

precies, en dames kunnen flaneren met hun louis vuitton tas betaald met de creditkaart van hun man

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 augustus 2010 om 14:36:
verschil moet er zijn toch

mee eens :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 5 augustus 2010 om 17:10:

gnehe nou ik kon er helaas niet bij in de buurt.... en als je de uitslagen van zomaar een aantal wedstrijden bekijkt zijn er maar weinig die deze tijden lopen op een halve. Ik loop ook 15-16 km per uur op een 10km, maar na 10km gaat het kaarsje toch heel snel uit op dat tempo.
Waarschuw beheerder
je hebt gelijk

ik keek op http://www.halvemarathonrotterdam.nl/ en het zijn er een stuk of 20 die dat halen, ik vergiste me in die snelheid omdat ik vooral dacht aan sommige Kenianen die zelfs onder het uur dit kunnen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 augustus 2010 om 21:37:
ik keek op http://www.halvemarathonrotterdam.nl/ en het zijn er een stuk of 20 die dat halen, ik vergiste me in die snelheid omdat ik vooral dacht aan sommige Kenianen die zelfs onder het uur dit kunnen

en als ik dan kijk naar het clubrecord 1/2 marathon bij de vereniging waar ik loop, deze staat op 1:09:22 gelopen in 1990, 20 jaar geleden dus. En als ik dan kijk naar onze huidige leden, lopen er 2 bij welke momenteel bij de Nederlandse amateur top lopen en zeer regelmatig wedstrijden winnen..... deze 2 komen allang niet in de buurt van 1:09. Zo zie je maar, de loopsport is in de breedte super gegroeid maar de groep die echt top tijden loopt veel kleiner geworden.

Morgen weer 30km duurloop op het programma :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zaterdag 7 augustus 2010 om 22:24:
de loopsport is in de breedte super gegroeid maar de groep die echt top tijden loopt veel kleiner geworden.

doet me denken aan hoe het met feesten gegaan is, 20 jaar geleden waren er veel minder feesten maar was de feestbeleving veel beter (enthousiaster, mensen gingen er veel meer voor) en nu feest jan en alleman en is het vaak qua sfeer veel tammer
(beetje aparte vergelijking..)
Waarschuw beheerder
donateur
zo was ik weer, na de verhuizing geen internet gehad :nocheer:

Uitspraak van Mr. Baas op zaterdag 7 augustus 2010 om 22:24:
de loopsport is in de breedte super gegroeid maar de groep die echt top tijden loopt veel kleiner geworden

maar hardlopen is inmiddels ook heel erg verdeeld in amateur lopers, de prof's en dan heb je nog een hele groep die het echt alleen maar voor de 'lol' doet omdat ze anders aan alle kanten uitzakken, om het zo maar even te zeggen.

vroeger werd er ook vele malen harder getrained denk ik zo.

heb zelf inmiddels een aantal duurtrainingen achter de rug, hartslag 140-145 was de bedoeling, ik heb een groot gedeelte van de training op 200 gelopen :lol:
zijn 40 minuten bezig geweest, na dik 25 minuten viel mijn hartslag terug naar 165 en daar is het op gebleven.
terwijl ik wel een 140-145 tempo heb gelopen en echt geen moment het gevoel heb gehad dat ik te diep moest of dat het erg veel moeite kostte.
kon voor mn gevoel makkelijk nog een rondje.
ze zijn nu bezig om te kijken hoe het komt en hoe ik mn hartslag omlaag kan krijgen/houden.

t gaat wel erg lekker, houd het steeds beter vol
merk dat mn conditie en spieren/gewirchten echt verbeteren (Y)

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 5 augustus 2010 om 19:02:
indien 15 km pu voor de leeftijdscategorie 20-29 heb je dan een goede conditie,

niet een uitstekende conditie?
15 km/u heb ik nooit langer dan 15 a 20 minuten kuynnen volhouden, terwijl mijn conditie voor mn blessures echt heel erg goed was.
ik vind het knap als je dat een uur volhoudt iig :D

Gemiddelde snelheid is voor mij zo'n 9 a 9,5km pu. En dat is een uurtje goed vol te houden

ja dat loopt ook wel lekker.
Uitspraak van Love is the answer op zondag 8 augustus 2010 om 17:20:
en is het vaak qua sfeer veel tammer
(beetje aparte vergelijking..)

haha ja idd. maar er is ook gewoon teveel
teveel vasn het zelfde, het maakt bijna niet meer uit op welk feest of festival je staat.
het is allemaal meer van hetzelfde
(bij de verschillende muziekstromen onderling dan, trance en hardcore bijv. kun je niet echt meer van het zelfde noemen, maar tussen een hardstylefestival en een hardstylefestival bijv, is het wel meer van hetzelfde)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op maandag 9 augustus 2010 om 10:02:
maar hardlopen is inmiddels ook heel erg verdeeld in amateur lopers, de prof's en dan heb je nog een hele groep die het echt alleen maar voor de 'lol' doet omdat ze anders aan alle kanten uitzakken, om het zo maar even te zeggen.

denk het ook, vooral onder 35+ers neemt het sporten (oa hardlopen) flink toe

ik heb een groot gedeelte van de training op 200 gelopen :lol:

je bent een jonge dame, maar dan is dit nog een hoge hartslag

niet een uitstekende conditie?

daarvoor moet je dan 10 km in 36 minuten lopen (in die leeftijdscategorie als man)

15 km/u heb ik nooit langer dan 15 a 20 minuten kuynnen volhouden, terwijl mijn conditie voor mn blessures echt heel erg goed was.
ik vind het knap als je dat een uur volhoudt iig :D

zeker heel knap van wie dat red, voor pfeiffer kon ik het zo'n kwartier volhouden,

ik dacht dat hele hordes dat wel konden c.q. wel 21 km kunnen volhouden of langer, maar dat is dus niet zo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op maandag 9 augustus 2010 om 13:45:
ik dacht dat hele hordes dat wel konden c.q. wel 21 km kunnen volhouden of langer, maar dat is dus niet zo

gelukkig maar, anders lijkt ons tempo zo;n sloom slakkentempo :D

je bent een jonge dame, maar dan is dit nog een hoge hartslag

heel hoog, aangezien de rest wel op 142-143 hartslagen per minuut liep.
ach, trainen we er wel weer op een of andere manier uit :)

daarvoor moet je dan 10 km in 36 minuten lopen (in die leeftijdscategorie als man)

das best behoorlijk snel eigenlijk.
denk het ook, vooral onder 35+ers neemt het sporten (oa hardlopen) flink toe

yupz
maar het is ook een van de makkelijkste sporten om mee te beginnen en te combineren met je gezin/werk en andere verplichtingen :)
en het enige dat je nodig hebt is goede schoenen.
daar kan een dure sportschol niet tegen op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op maandag 9 augustus 2010 om 18:26:
gelukkig maar, anders lijkt ons tempo zo;n sloom slakkentempo :D

ik las het ook met opluchting..

heel hoog, aangezien de rest wel op 142-143 hartslagen per minuut liep.
ach, trainen we er wel weer op een of andere manier uit :)

echt heel apart, ligt het niet aan de hartslagmeter, die van mij loopt in het begin ook wel eens uit het gareel, trekt dan later bij

maar het is ook een van de makkelijkste sporten om mee te beginnen en te combineren met je gezin/werk en andere verplichtingen :)
en het enige dat je nodig hebt is goede schoenen.
daar kan een dure sportschol niet tegen op.

klopt, hoewel ik een speciaal hardloopshirt ook erg handig vind, ivm lucht door laten en vocht tegen houden, ik heb vroeger ook vaak gerend met een gewoon t-shirt, maar als het dan ging regenen, dan was die zo zwaar en veel meer zweten bij warm weer
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 10 augustus 2010 om 21:14:
echt heel apart, ligt het niet aan de hartslagmeter, die van mij loopt in het begin ook wel eens uit het gareel, trekt dan later bij

nope :no:
hebben het met de hand nageteld, is natuurlijk niet helemaal precies maar ook dan redde ik de 190 makkelijk.
het meest bizarre is wel, dat de geleverde prestatie niet klopt met die hartslag, je zou verwachten dat je met zo;n hartslagtempo kapot bent, maar nergens last van gehad.

klopt, hoewel ik een speciaal hardloopshirt ook erg handig vind, ivm lucht door laten en vocht tegen houden, ik heb vroeger ook vaak gerend met een gewoon t-shirt, maar als het dan ging regenen, dan was die zo zwaar en veel meer zweten bij warm weer

Dat is zeker waar ja.
vind vooral met kou ed een gewoon shirt erg naar.
ben sowieso al niet echt een voorstander van buiten rondjes hollen als het hondenweer is 8)

Waarschuw beheerder
ligt het niet aan de hartslagmeter, die van mij loopt in het begin ook wel eens uit het gareel, trekt dan later bij

Dat heb/had ik ook denk ik ;) Nu blijft mijn hartslag gewoon hetzelfde aangeven, zoals het hoort dus.
Hartslag van gemiddeld 142.

Uitspraak van *LRH* op dinsdag 10 augustus 2010 om 23:27:
ben sowieso al niet echt een voorstander van buiten rondjes hollen als het hondenweer is

Hier nog 1
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 augustus 2010 om 12:34:
Dat heb/had ik ook denk ik ;) Nu blijft mijn hartslag gewoon hetzelfde aangeven, zoals het hoort dus.
Hartslag van gemiddeld 142.

Tja, best vervelend, maar sinds ik warming-up doe en ik 'm alvast aanzet, dan heb ik tijdens het hardlopen er zelf niet zo'n last van (beetje opstart problemen)

heb je software? of hou je op een andere manier bij? zelf heb ik de polar rs400, afgezien dat met de start hij niet helemaal juist de snelheid aangeeft, pas na een seconde of 15-20 is dat het geval, ben ik zeer tevreden, wat ook leuk is om na afloop een en ander terug te zien in grafieken

Uitspraak van *LRH* op dinsdag 10 augustus 2010 om 23:27:
en sowieso al niet echt een voorstander van buiten rondjes hollen als het hondenweer is 8)

vd week gerend toen het flink regende, en eerlijk gezegd vond ik het geweldig, geheel doorweekt kwam ik terug, uiteraard onderweg nog een auto die door een plas reed waardoor ik nog natter werd, maar ik moest er erg om lachen

edit
vandaag voor het eerst 15km gelopen, en ging tm km 12 best makkelijk, daarna had ik soms het idee dat ik minder stabiel liep, volgehouden, dus nieuwe mijlpaal behaald. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ook niet hoor, liep het laatst 1 km (om eens te kijken wat het inhoudt) en dat was vreselijk zwaar, laat staan 7.5 km (30 minuten)

De kunst is om het langzaam om te bouwen met een beginnersschema. Op Runinfo staan goede schema's. Zelf begon ik ook met een paar minuten, maar nu ren ik alweer een halfuur. Om je conditie op te bouwen, moet je zeker twee à drie keer per week gaan. Het vergt dus wel enige discipline, maar je zult al snel merken dat je conditie vooruitgaat. Na gelopen te hebben voel ik me heerlijk, misschien ervaar ik dan wel de zogenaamde 'runners high'.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 11 augustus 2010 om 14:08:
vandaag voor het eerst 15km gelopen, en ging tm km 12 best makkelijk, daarna had ik soms het idee dat ik minder stabiel liep, volgehouden, dus nieuwe mijlpaal behaald

nice!

Uitspraak van Iris_c op donderdag 12 augustus 2010 om 10:28:
Na gelopen te hebben voel ik me heerlijk, misschien ervaar ik dan wel de zogenaamde 'runners high'

runners high voel je ook tijdens het lopen, op een gegeven moment :)
hardlopen;als je het maar lang genoeg volhoudt, wordt het vanzelf wel een keer leuk!

kga zo weer mijn ronde doen, interval staat vandaag op programma.

Uitspraak van Love is the answer op woensdag 11 augustus 2010 om 14:08:
d week gerend toen het flink regende, en eerlijk gezegd vond ik het geweldig, geheel doorweekt kwam ik terug, uiteraard onderweg nog een auto die door een plas reed waardoor ik nog natter werd, maar ik moest er erg om lachen

hahaha
je ben nie wijs :P
ik vind het met regen echt heel rot, ik krijg het er immens koud van, ook als ik er een flinke pas in zet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op donderdag 12 augustus 2010 om 10:49:
je ben nie wijs :P
ik vind het met regen echt heel rot, ik krijg het er immens koud van, ook als ik er een flinke pas in zet.

ja klopt, oliedom zelfs :P kan gelukkig om mijn eigen domheid lachen, dus ik heb een leuk leven

aha, als je regen al rot vind, dan is hardlopen in de sneeuw helemaal niks voor je..

Uitspraak van *LRH* op donderdag 12 augustus 2010 om 10:49:
runners high voel je ook tijdens het lopen, op een gegeven moment :)
hardlopen;als je het maar lang genoeg volhoudt, wordt het vanzelf wel een keer leuk!

ja klopt, vraag me af of er ook een 'runners low' is? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 12 augustus 2010 om 22:15:
ja klopt, vraag me af of er ook een 'runners low' is

als die er is, dan zit ie in de eerste paar weken dat je begint met trainen.
zeker als je een ongeoefende sporter bent of al tijden geen duurlopen/sporten hebt gedaan.
dikke ellende omjezelf dan 3x per week de deur uit te schoppen :D

aha, als je regen al rot vind, dan is hardlopen in de sneeuw helemaal niks voor je

:no:
te glad ook :P
en zo heb ik wel meer van die rotsmoezen.

meestal staat het in de winter bij mij wel op een lager pitje, afhankelijk van het weer 1 x per week, heel soms 2x per week.
pak ik in de winter meestal body balance/spinning oid erbij :)

kan gelukkig om mijn eigen domheid lachen, dus ik heb een leuk leven

hahaha (Y)
zoalng je het zelf maar leuk vindt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op donderdag 12 augustus 2010 om 23:52:
meestal staat het in de winter bij mij wel op een lager pitje, afhankelijk van het weer 1 x per week, heel soms 2x per week.

Ik ga gewoon het hele jaar door, maar dan wel op de loopband. Andere loopcondities natuurlijk, maar wel lekker
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 augustus 2010 om 12:23:
Ik ga gewoon het hele jaar door, maar dan wel op de loopband. Andere loopcondities natuurlijk, maar wel lekker

ik ging vroeger ook naar de sportschool, maar ik vind buiten lopen veel fijner, je ziet veel meer, afwisselender en de frisse lucht, ik mis uit de sportschool wel Pilatus

loopband heeft daarentegen als voordeel dat je 1 tempo kan lopen en ook bij extreem weer nog plezierig kan lopen

in de winter loop ik gewoon door, of het moet zo koud zijn dat ik kan schaatsen, dat prevaleer ik dan boven lopen, geweldig om urenlang in de vrieskou tochten te maken

Uitspraak van *LRH* op donderdag 12 augustus 2010 om 23:52:
te glad ook :P
en zo heb ik wel meer van die rotsmoezen.

creatief is het in ieder geval
Waarschuw beheerder
Op zo'n loopband houd ik het nooit vol, dan heb ik het gevoel dat ik niet vooruit kom, maar dat zit natuurlijk in mijn hoofd. Regelmatig wisselen van route helpt me ook om het vol te blijven houden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op vrijdag 13 augustus 2010 om 20:44:
dan heb ik het gevoel dat ik niet vooruit kom

Haha, feitelijk ook zo :) misschien is een rondrijdende loopband iets voor je? :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op vrijdag 13 augustus 2010 om 20:44:
Op zo'n loopband houd ik het nooit vol, dan heb ik het gevoel dat ik niet vooruit kom, maar dat zit natuurlijk in mijn hoofd

:lol: ik denk het ja ;)
Ik heb altijd mijn mp3-speler op en dan vergeet ik gewoon mijn omgeving :bloos: ga helemaal op in mijn muziek :d
Waarschuw beheerder
Loopband is wel erg lekker hoor, ben er pas later de lol van in gaan zien. Lekker snelheid en helling steeds aanpassen, hele bergetappes doe ik :D

Ben ook al ff niet meer buiten geweest :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op zaterdag 14 augustus 2010 om 18:07:
Lekker snelheid en helling steeds aanpassen, hele bergetappes doe ik

Ja das op zich wel weer relaxt, maar das ook het enige voordeel

vind buiten lopen zoveel lekkerder,
lekker frisse lucht en de wind door je kop heen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op zondag 15 augustus 2010 om 10:32:
vind buiten lopen zoveel lekkerder,
lekker frisse lucht en de wind door je kop heen

eens, vind lopen op de loopband echt helemaal niks!!

Maandag avond ook terug gekomen van een weekje Marbella. Op vakantie 3 keer 12km gelopen, Vanaf dinsdag meteen weer vol gaan trainen. Deze week al weer 2 x interval en 1 duurloop gedaan, morgen kortere duurloop met 3 tempo blokken en zondag 30 km :)
Waarschuw beheerder
Woehoe, gisteravond even mijn PR op de 10km een stukje verbeterd :D

Ik had vrijdag mijn PR al van 39:01 naar 38:32 gebracht en gisteravond ging er nog een halve minuut af, nu al onder de 38 minuten: 37:56 !
Helemaal blij :D

De komende weken nog een paar extra kilometer met duurloopjes en dan op naar de 37 minuten grens ;)
The sky is the limit he :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BartmaN op donderdag 26 augustus 2010 om 13:10:
37:56

zo das niet mis, gefeliciteerd !!

The sky is the limit he

thats the spirit ! :D
Waarschuw beheerder
vandaag de 30 van Amsterdam noord gelopen, eindtijd 2:18:50 uur. Gezien de (te) hoge temperatuur en de toch al stijve benen was het erg zwaar.... uiteindelijk redelijk tevreden maar moet nog wel wat gebeuren om in Eindhoven 3:15 uur te kunnen lopen op de marathon.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 5 september 2010 om 18:50:
vandaag de 30 van Amsterdam noord gelopen, eindtijd 2:18:50 uur. Gezien de (te) hoge temperatuur en de toch al stijve benen was het erg zwaar.... uiteindelijk redelijk tevreden maar moet nog wel wat gebeuren om in Eindhoven 3:15 uur te kunnen lopen op de marathon.

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest kom ik ook weer even kijken. Na een rustige zomer qua westrijden en trainen heb ik 2 maand terug de draad weer opgepakt. Train nu 2 a 3 keer per weer en loop 1 a 2 wedstrijden per weekend. PR op de 10K is al scherper gezet (39:50)en afgelopen zondag ook de 30 van A`dam Noord gelopen. Na een lange avond achter de bar staan, een paar uur slaap en een flinke zon viel het me niet mee. Tijd: 2:25:22. Nect: Bridge to Bridge Arnhem 12-09 10EM.
Waarschuw beheerder
dag allen

Maandag teruggekeerd na 3 weken Karpacz te Polen, we verbleven op zo'n 700 meter hoogte. Vrijwel dagelijks door de 'bergen' (tm 1600 meter) gelopen. Paar keer hardgelopen. Van te voren dacht ik dat ik gewoon om de dag zou hardlopen, maar dat bleek al snel veels te zwaar voor me te zijn. De combinatie urenlang wandelen en dan ook nog eens hardlopen trok ik niet.

Het bij intervaltraining gehouden, hartslag liep al rennende de berg op razendsnel op. Of ik was niet in goede doen, had de conditie er niet voor of mijn lichaam moest er aan wennen?? In ieder geval is het grappig om mijn hartslag te zien op 160 terwijl ik 9 km per uur loop. Tijdens de wandelingen ook hartslagmeter bij en opvallend hoe gemakkelijk hartslag richting 140 ging zodra de 'weg' (veelal rotsblokken) iets steiler werd. Afstandmeter van mijn rs400 deed het niet goed terwijl ik berg af en berg op ging.

Bergafwaarts was een waar feest. 12 km pu lopen met hartslag 110. Vanavond voor het eerst in NL weer getraind en dat viel niet mee, ik loop iets anders, meer naar op de achterkant van mijn voet. Het was echt apart om weer op vlak land te lopen, eigenlijk wel zo prettig vond ik.

Ik had vrijdag mijn PR al van 39:01 naar 38:32 gebracht en gisteravond ging er nog een halve minuut af, nu al onder de 38 minuten: 37:56 !

Gefeliciteerd, echt snel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 7 september 2010 om 22:11:
dag allen

Maandag teruggekeerd na 3 weken Karpacz te Polen, we verbleven op zo'n 700 meter hoogte. Vrijwel dagelijks door de 'bergen' (tm 1600 meter) gelopen. Paar keer hardgelopen. Van te voren dacht ik dat ik gewoon om de dag zou hardlopen, maar dat bleek al snel veels te zwaar voor me te zijn. De combinatie urenlang wandelen en dan ook nog eens hardlopen trok ik niet.

Het bij intervaltraining gehouden, hartslag liep al rennende de berg op razendsnel op. Of ik was niet in goede doen, had de conditie er niet voor of mijn lichaam moest er aan wennen?? In ieder geval is het grappig om mijn hartslag te zien op 160 terwijl ik 9 km per uur loop. Tijdens de wandelingen ook hartslagmeter bij en opvallend hoe gemakkelijk hartslag richting 140 ging zodra de 'weg' (veelal rotsblokken) iets steiler werd. Afstandmeter van mijn rs400 deed het niet goed terwijl ik berg af en berg op ging.

Bergafwaarts was een waar feest. 12 km pu lopen met hartslag 110. Vanavond voor het eerst in NL weer getraind en dat viel niet mee, ik loop iets anders, meer naar op de achterkant van mijn voet. Het was echt apart om weer op vlak land te lopen, eigenlijk wel zo prettig vond ik.

:respect: maar hier zal ik de lol nooit van inzien denk ik....mischien de natuur maar vind het niet snel/steil genoeg. maar nogmaals :respect:
Waarschuw beheerder
Vandaag eerste wedstrijdje gelopen. 5,3 km in iets meer dan 32 minuten. Ben best tevreden, maar dat moet beter kunnen :D Dit is natuurlijk niks in vergelijking met jullie, maar ik ben dan ook maar een opstapper ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
na een weekje herstellen van de 30 van Adam dvm 3 "rustige" vandaag weer 35 km gelopen. Gem. 5.03 min/km met na 8 km een lichte versnelling van 17km. Nog 3 weken volle bak trainen met volgende week zondag de Dam tot Dam loop :)

Aftellen naar 10-10-10 is nu echt begonnen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op dinsdag 7 september 2010 om 23:31:
maar hier zal ik de lol nooit van inzien denk ik....mischien de natuur maar vind het niet snel/steil genoeg. maar nogmaals :respect:

De natuur is daar werkelijk prachtig, ook heerlijk de ruimte, weinig mensen als je door de bergen loopt. In dat opzicht is het hier weer erg wennen, zo druk en het lijkt wel als of alles strak geregeld is.

Vd week weer begonnen met hardlopen, ik wil rustig aan doen, dus niet meteen weer flink er tegen aan, maar juist weer rustig aan opbouwen. Vandaar woensdag ´slechts´ een half uur gelopen en vrijdag vrij ontspannen intervaltraining, dus wel flink doorlopen, maar niet erg diep.

Uitspraak van "Lot" op donderdag 9 september 2010 om 22:04:
Vandaag eerste wedstrijdje gelopen. 5,3 km in iets meer dan 32 minuten. Ben best tevreden, maar dat moet beter kunnen

Hordes mensen lopen minder snel c.q. halen het niet eens, bovendien gaat wat mij betreft niet om wat de ander doet, maar vooral wat jezelf kan, wil.

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 12 september 2010 om 16:06:
Aftellen naar 10-10-10 is nu echt begonnen :D

spannend! je gaat toch voor record? best lullig als het die dag hard waait en/of veel regent
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zondag 12 september 2010 om 16:46:
Hordes mensen lopen minder snel c.q. halen het niet eens, bovendien gaat wat mij betreft niet om wat de ander doet, maar vooral wat jezelf kan, wil.

helemaal mee eens, plezier is het belangrijkste en denk is aan al die mensen die iedere avond gewoon op de bank blijven liggen :S

spannend! je gaat toch voor record? best lullig als het die dag hard waait en/of veel regent

Een persoonlijk record loop ik sowieso wel maar heb zeker een scherpe tijd in me hoofd. Bij de marathon moet inderdaad alles kloppen op de dag zelf, dus ook het weer. Helaas kan je niet net als bij bijvoorbeeld een 10km het weekend erna weer een poging doen, het MOET dus goed gaan op DE dag .....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 12 september 2010 om 16:53:
Bij de marathon moet inderdaad alles kloppen op de dag zelf, dus ook het weer. Helaas kan je niet net als bij bijvoorbeeld een 10km het weekend erna weer een poging doen, het MOET dus goed gaan op DE dag .....

okay, wel een nieuw persoonlijk record, maar de tijd hangt met name van de omstandigheden af. Wat ik me afvraag -als je nu merkt- dat het er niet in zit of dat de omstandigheden toch te lastig te zijn voor een scherpe tijd, heb je dan niet, dat je de wedstrijd afbreekt? Dus bijv. 25 km loopt? En 1-2 weken later weer probeert? En/of 42.195 meter bij je in de buurt loopt, dus zonder wedstrijd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zondag 12 september 2010 om 16:58:
En 1-2 weken later weer probeert

mmmhh nou ja als het echt TE slecht weer zou zijn dan is er de mogelijkheid om 1 week later de marathon van Amsterdam te lopen maar eigelijk is het geen optie..... sowieso als ik van start ga dan is voortijdig stoppen geen optie !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 12 september 2010 om 17:48:
sowieso als ik van start ga dan is voortijdig stoppen geen optie !

Okay, op zich wel te snappen, anderzijds als je hard getraind hebt en graag een bepaalde tijd wil halen, dan vind ik het 'rationeler' om wel te stoppen en het een andere keer onder betere omstandigheden nogmaals te proberen.
Waarschuw beheerder
bovendien gaat wat mij betreft niet om wat de ander doet, maar vooral wat jezelf kan, wil.

Dat is ook zo :yes: Maar ik wil uiteindelijk wel meer km's gaan lopen en sneller. Ik heb nu nog overgewicht en dat speelt ook heel erg mee in je snelheid.

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 12 september 2010 om 16:53:
plezier is het belangrijkste

Ik vind het sowieso superleuk :D Ik loop nu 3 dagen in de week mee met de road runners en zou niet meer zonder willen :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "Lot" op dinsdag 14 september 2010 om 15:28:
Ik heb nu nog overgewicht en dat speelt ook heel erg mee in je snelheid.

Echt super veel respect voor mensen die er voor kiezen om hun leven drastisch te verbeteren door te gaan sporten. Zelf ben ik jaren terug te dik geweest (richting overgewicht) en ik voelde me toen erg matig daardoor. Door hardlopen is dat compleet verdwenen en moet ik zelfs er op letten niet te veel af te vallen. Ik wil nl. niet een strijkplank figuur krijgen zoals je vaak ziet bij hardlopers, broodmager. Dat vind ik er niet uit zien.

Wat ik merk bijv. door trainen is dat de zin in zoetigheid train veel minder is geworden. Daarnaast speelt mee dat ik het zonde vind als ik moeite doe om te trainen, harder te lopen of zo om te snacken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 14 september 2010 om 16:17:
Ik wil nl. niet een strijkplank figuur krijgen zoals je vaak ziet bij hardlopers, broodmager. Dat vind ik er niet uit zien.

Nee, dat vind ik ook echt niet mooi :no:

Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 14 september 2010 om 16:17:
Daarnaast speelt mee dat ik het zonde vind als ik moeite doe om te trainen, harder te lopen of zo om te snacken.

Daar heb je helemaal gelijk in! Door dat sporten krijg je juist een boost om gewoon lekker gezond te blijven eten.

Waarschuw beheerder
Hallooo lieve mede-lopers :P

Een berichtje vanuit costa rica!
Het is echt helemaal geweldig!

naast mn vakantie uiteraard ook hardgelopen.
Elke morgen even een uurtje door de jungle of bergen of straten van een stad hardlopen! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "Lot" op woensdag 15 september 2010 om 14:55:
Nee, dat vind ik ook echt niet mooi :no:

Ik vind bij dames zo'n strijkplankfiguur trouwens ook niet mooi, vrouw moet wel vrouwelijke vormen behouden.

Uitspraak van "Lot" op woensdag 15 september 2010 om 14:55:
Door dat sporten krijg je juist een boost om gewoon lekker gezond te blijven eten.

lijkt wel alsof je lichaam er minder om vraagt

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 september 2010 om 16:10:
Hallooo lieve mede-lopers :P

Een berichtje vanuit costa rica!
Het is echt helemaal geweldig!

naast mn vakantie uiteraard ook hardgelopen.
Elke morgen even een uurtje door de jungle of bergen of straten van een stad hardlopen! :D

cool! is dat wel te doen met die hitte? en hoge luchtvochtigheid? en staan ze niet 'raar' te kijken, ik neem aan dat er weinig mensen hardlopen?