Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 44239x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op donderdag 15 juli 2010 om 17:40:
ik heb ook een interval training
5min dit tempo, 10 min dat tempo, 8 min zus en zo en hier te kort en daar te lang.

niet zo prettig dat je continu de tijd in de gaten moet houden, maar het is wel een erg fijne afwisseling op een duurloopje

Misschien niet..maar je went er op den duur wel aan. En het harde werk zal op den duur zeker z'n vruchten afwerpen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juli 2010 om 18:33:
En het harde werk zal op den duur zeker z'n vruchten afwerpen. :)

misschien had ik dat vanavond al?

vanavond rond 2030 naar mijn favoriete hardloopplek gegaan, bantam bij Kortehoef (groot bos, eigendom van natuurmonumenten)

ik was wat moe, en ik dacht ik doe vandaag net als dinsdag rustig aan, en ik vh weekend weer
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 14 juli 2010 om 14:54:
loop ik 5 x 3 minuten op snelheid 13.5

na 1km ongeveer merkte ik dat het erg soepel ging en ik liep een stuk wat sneller en vervolgens liet ik het tempo weer wat zakken (beetje spelen met snelheid vind ik leuk), ik merkte dat ik het hogere tempo vrij gemakkelijk kon volhouden en ik dacht ik loop in dit tempo (zo rond de 11km per uur) nog een stukje verder en na 4km, dacht ik loop de 5 vol

tot nu toe moest ik daarna echt wel onder de 11 gaan lopen, nu ook wel maar het was net een tikkie eronder, uiteindelijk nieuw record (hoewel ik dat niet erg belangrijk vind, welzijn staat voorop) op de 10km met 0,1 km per uur verbeterd naar 11,1 (op 1 seconde na 0,2.., 53.49 ipv 53.48)

helemaal verbaasd was ik over gem. hartslag, met 152 was die zo'n 5-6 slagen lager dan tijdens de vorige 'recordloop', dus en sneller lopen bij een gemiddelde langzamer hartslag

ik denk dat het te maken heeft met
1) door het warme weer van de laatste tijd weinig -lange tijd erg diep- gegaan
2) harde, intense, korte training gedaan, vo2max vergroot
3) geloof tijdens het lopen dat het kon
4) ontspannen gelopen (er moest niks, behalve laatste km toen ik moe werd)
5) weinig wind
6) lekkere temperatuur
7) opbouw; ik liep in eerste instantie niet snel, daarmee kwam ik er goed in, vorige keer bij 11.0 ging ik er als een speer vandoor, waardoor ik moeizamer herstelde

Kortom een prima avond.

Uitspraak van *LRH* op donderdag 15 juli 2010 om 17:40:
5min dit tempo, 10 min dat tempo, 8 min zus en zo en hier te kort en daar te lang.

niet zo prettig dat je continu de tijd in de gaten moet houden, maar het is wel een erg fijne afwisseling op een duurloopje

klinkt goed, train je voor een bepaald doel?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
eindelijk weer een keer tijd gevonden om iets te posten.....

Volop in marathon training, vanavond 7x1000m gedaan, alles tussen 4:04 en 4:08 min. Trainen gaan erg makkelijk. Gelukkig helemaal geen last meer van de knie problemen :)

Duurlopen zitten momenteel op 27 km, gaan ondanks de warme weekenden ook redelijk makkelijk. Nog 12 weken en dan moet het weer gaan gebeuren :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zelf ook weer een beetje begonnen met hardlopen. Op 26 juni zelfs nog een triatlon gedaan.

Zoals vorig jaar lag het accent echt bij mij op hardlopen, omdat een bepaald doeltijd had op een wedstrijd. In december gestopt, omdat ik niet van koud weer houd :-).

Nu ben ik veel meer bezig met wielrennen. Dit omdat ik eind augustus een week in de Franse Alpen ga fietsen. Omdat hardlopen wel leuk vind en ik denk dat ik er er met het ook op wielrennen ook sterker van word en zo het wielrennen makkelijker en sneller gaat.

Loop praktisch geen duurlopen nu, omdat ik op de fiets al erg veel duurwerk doe. Doe nu dus veel intervaltrainingen en tempotrainingen. Probeer sowieso 2x in de week te lopen, af en toe drie. Maar dat lukt soms lastig, anders sport ik elke dag(train sowieso fietsen 3/4 in de week) en dat is voor je lichaam ook niet altijd even goed.

Aan hardloopwedstrijden zal nu ook niet meedoen, omdat ik toch de tijden van vorig jaar niet zal halen en dan vind ik het al minder leuk. Ja ben zeer competitief en fanatiek :-).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op donderdag 15 juli 2010 om 23:13:
In december gestopt, omdat ik niet van koud weer houd :-).

ik was in december ook veel minder aan het hardlopen, zodra het kan, sta ik op het ijs, natuurijs is wat mij betreft het mooiste wat er is, heerlijk om uren te schaatsen

edit
vanavond weer billat gedaan, en wonderwel ging het prima, kon het 5x volhouden, 6e keer had wellicht ook wel gekund? maar na de 5e keer zat ik er wel flink doorheen

Na afloop zag ik op de grafieken dat ik zelfs in 4 gevallen er 0.5km gemiddeld boven zat, hoogtijd om weer eens 6 minuten voluit te rennen om te kijken wat mijn nieuwe snelheid moet worden

maw billat bevalt me erg goed, het is erg zwaar, vooral de laatste keer was erg pittig, de laatste meters voelde ik dat ik licht begon te zwalken, minder stabiel, veel dieper dan dat wil ik niet gaan, het is wel prima zo, ik ben geen topsporter maar recreant
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juli 2010 om 18:33:
Misschien niet..maar je went er op den duur wel aan. En het harde werk zal op den duur zeker z'n vruchten afwerpen

dat is zeker waar.

voel me met intervaltraining veel actiever en prettiger dan met duurloop.

deed vroeger, voor een blessure, altijd duurloop en dat gaat op een gegeven moment gewoon heel makkelijk.
dat is ook heel lekker lopen hor, geeft een goed gevoel als het je gemakkelijk af gaat.

maar na interval voel ik me veeeeeel beter en actiever.

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 15 juli 2010 om 22:22:
klinkt goed, train je voor een bepaald doel?

yupz, herstel van een knieblessure.
zoveel mogelijk herstellen en kijken wat mijn 'nieuwe' grenzen zijn voor het lopen zonder alles weer kapot te lopen.

ruim een jaar stil gezeten door de blessure en toen ook nog flink ziek geweest, dus van conditie en een goed afweersysteem is bij mij niet zo heel veel meer te merken.

gelukkig gaat de opbouw zo, voor mijn gevoel, erg snel en ik vole me weer een stuk beter :D

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 15 juli 2010 om 23:17:
Na afloop zag ik op de grafieken dat ik zelfs in 4 gevallen er 0.5km gemiddeld boven zat, hoogtijd om weer eens 6 minuten voluit te rennen om te kijken wat mijn nieuwe snelheid moet worden

netjes!
is wel snel voor een nieuwe maximale snelheid?

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 15 juli 2010 om 23:17:
ik was in december ook veel minder aan het hardlopen, zodra het kan, sta ik op het ijs, natuurijs is wat mij betreft het mooiste wat er is, heerlijk om uren te schaatsen

dat ook.
bovendien, ik haat de kou ook, dus kies dan vaker voor een binnen sport.
zwemmen vind ik ook altijd wel een prettige afwisseling.

Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 15 juli 2010 om 22:51:
Duurlopen zitten momenteel op 27 km, gaan ondanks de warme weekenden ook redelijk makkelijk. Nog 12 weken en dan moet het weer gaan gebeuren

nice!
welke wil je gaan doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op zondag 18 juli 2010 om 08:53:
welke wil je gaan doen

10-10-2010 Eindhoven :)

Gisteren werderom 27 gelopen en vandaag nog klein rondje van 10 km uitgelopen.

yupz, herstel van een knieblessure.
zoveel mogelijk herstellen en kijken wat mijn 'nieuwe' grenzen zijn voor het lopen zonder alles weer kapot te lopen.

Wat voor knieblessure heb je gehad?? Ik heb ook de eerste 4 maanden van die jaar niet kunnen lopen door problemen met het kraakbeen in me knie, echt drama als je ineens helemaal niks meer kan doen :S

Succes !!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 18 juli 2010 om 14:41:
Wat voor knieblessure heb je gehad?? Ik heb ook de eerste 4 maanden van die jaar niet kunnen lopen door problemen met het kraakbeen in me knie, echt drama als je ineens helemaal niks meer kan doen

de aanhechting van de pezen waren ontstoken en zaten haarscheurtjes in en dat heeft mijn kniebanden/kruisbanden verschoven en onder druk gezet.
bij het herstel hadden ze even niet gezien dat mijn banden niet goed naar hun eigen plek terug waren waardoor mn knieschijf nu teveel ruimte heeft en nog weleens aan de wandel wil gaan :S
mn knie zal wel altijd zwak blijven, dus we zijn nu de spieren eromheen zo aan het trainen dat ze de functie over kunnen nemen.

stil zitten is idd rot, ben ook heel blij dat het tot nu toe goed gaat en alles weer kan oppakken :D

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 18 juli 2010 om 14:41:
10-10-2010 Eindhoven

nice!
welke afstand?
Waarschuw beheerder
voel me met intervaltraining veel actiever en prettiger dan met duurloop.

volgens mij heeft dat te maken met adrenaline die vrijkomt als je hard loopt

Waarschuw beheerder
Ook deze hardloper is nog vollop in de running :-) (Wat minder op PF.. maar ook wel logisch als je 6 dagen in de week loopt 8))
Hoewel de maand juli een wedstrijdloze maand is ben ik wel vollop in training..
Gisteren even een lekkere snelheidstraining gedaan, 5km in 0.22.32 :)

Verder heb ik voorlopig geen doelen voor ogen liggen, geen wedstrijden waarop ik wil gaan aanvallen.

En ook nog twijfel ik tussen 2 marathons :P 31 okt: Frankfurt of 14 nov: Marathon Des Alpes-Maritimes (een marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes..O:))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juli 2010 om 08:10:
marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes..

Qua omgeving natuurlijk veel mooier.

Denk dat ik in Milaan ook een leuk event ga uitzoeken, goede reden om daar een beetje te blijven sporten.
Wel fijne parken daar om een rondje te doen :jaja:

http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=12828&PageNum=2
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juli 2010 om 08:10:
14 nov: Marathon Des Alpes-Maritimes (een marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes

ik zou het wel weten ;)

Uitspraak van Love is the answer op maandag 19 juli 2010 om 13:48:
volgens mij heeft dat te maken met adrenaline die vrijkomt als je hard loopt

dat zou heel goed kunnen :jaja:

Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 20 juli 2010 om 10:41:
Denk dat ik in Milaan ook een leuk event ga uitzoeken, goede reden om daar een beetje te blijven sporten.
Wel fijne parken daar om een rondje te doen

ook vet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op dinsdag 20 juli 2010 om 21:02:
Uitspraak van Hardloper op dinsdag 20 juli 2010 om 08:10:
14 nov: Marathon Des Alpes-Maritimes (een marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes

ik zou het wel weten

2 rondjes over lange, brede wegen in Eindhoven :)

Waarschuw beheerder
Qua omgeving natuurlijk veel mooier.

ja idd... zeker :D maargoed, overnachtingen+vlucht zijn wat duurder zag ik al.. dus nog ff goed nadenken..

Wel fijne parken daar om een rondje te doen :jaja:

oh leuk, naar Milaan :D ik vind dat altijd leuk om in een onbekende stad in de ochtendglorie te gaan hardlopen :D
Toen ik in New York zat, s'morgens door Central Park rennen.. echt heerlijk! :D

k zou het wel weten ;)

:P O:) nou vertel.. :P

Uitspraak van Mr. Baas op dinsdag 20 juli 2010 om 22:44:
2 rondjes over lange, brede wegen in Eindhoven :)

nee liever niet :P

voor de mensen die geinteresseerd zijn:
Verjaardag van Hardloper01 aka Egmond Halve Marathon

Beste mensen,

Bij deze nodig ik jullie uit op mijn 25ste verjaardag..
Deze zal gevierd worden tijdens de Egmond Halve Marathon op 09 januari 2011....
U krijgt de gelegenheid om mij te feliciteren bij de finish of onderweg tijdens de Halve Marathon...
Misschien is er wel zelfs taart bij de finish.... :P

De inschrijving (van mijn geweldige verjaardag :P :P) start op 1 augustus 2010! :D

(oke, hier onder dan het officiele persbericht van de officiele organisatie :P)

Zondag 9 januari 2011 vindt de 39e PWN Egmond Halve Marathon plaats. De online inschrijving op deze website gaat 1 augustus van start.

Iedereen die zich voor de afgelaste editie van 2010 had ingeschreven krijgt medio juli de unieke pincode per e-mail toegestuurd waarmee zij 25% korting krijgen op het inschrijfgeld!

Alle leden van Le Champion, die voor 1 augustus 2010 lid zijn (geworden), kunnen zich tenslotte tussen 1 augustus en 30 september gegarandeerd online inschrijven.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 08:23:
nou vertel..

die dus! ;)

Toen ik in New York zat, s'morgens door Central Park rennen.. echt heerlijk!

*jaloers*
dat wil ik ook gewoon een keer gedaan hebben!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op donderdag 22 juli 2010 om 13:57:
die dus! ;)

:P toch wel :lol:

Uitspraak van *LRH* op donderdag 22 juli 2010 om 13:57:
*jaloers*
dat wil ik ook gewoon een keer gedaan hebben!

ik zeg alvast tegen je, als je de kans krijgt om de marathon van new york te lopen... doen!
het is gewoon echt een geweldige ervaring! dus geen reden om jaloers te zijn, jou tijd komt nog wel een keer O:) ;)

gister duurintervalletje :) 2x25min.
Ging best lekker, niet helemaal tot mn uiterste gegaan ivm de hitte.
serie: 5.01km. 2e serie: 5.89km :)

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 juli 2010 om 08:19:
5.01km. 2e serie: 5.89km :)

dat betekent toch dat je 25 minuten rent, en break er tussen dan weer 25 minuten in een vrij hoog tempo
waar baseer je jouw snelheid op? op basis van wedstrijdsnelheid 10 km?

en wat voor break doe je tussen, wandelen, echt rust en hoe lang?

zelf gisteren ook zoiets gedaan, billat 4 x2.5 minuten x op '6 minuten tempo', ik had ook last van de hitte, tegenvaller, dacht dat het wel zou meevallen maar het was nog wat broeierig, programma ingekort, daarna had ik in de avonduren vergadering, ik kwam thuis, voelde me goed en dacht ik kan nog wel even een rustig stukje lopen, werd uiteindelijk 10km, aangename surprise
Waarschuw beheerder
weer thuis na 4 dagen Belgische ardennen..... gezelligheid en relaxen in combinatie met 4 dagen hardlopen is altijd goed. In totaal 57 km gelopen door de toch wel flinke heuvels. Langste training op zaterdag, 20.1 km in 1 uur 37 (4.52 min/km)

Komende 2 weken staat in het teken van lopen, voor me rustweek (uuhh feestweek) in Marbella het aantal km nog even opschroeven :D

Uitspraak van Mr. Baas op dinsdag 20 juli 2010 om 22:44:
2 rondjes over lange, brede wegen in Eindhoven

nee liever niet

haha nou na vorig jaar Athene voor mij dit jaar een marathon op de snelle en vooral vlakke Nederlandse bodem :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 23 juli 2010 om 14:19:
dat betekent toch dat je 25 minuten rent, en break er tussen dan weer 25 minuten in een vrij hoog tempo
waar baseer je jouw snelheid op? op basis van wedstrijdsnelheid 10 km?

en wat voor break doe je tussen, wandelen, echt rust en hoe lang?

je moet het zo zien, de intervalduurtraining is 2x 25 minuten.
Je rent gewoon 25km op een bepaald tempo (zelf te bepalen) na de eerste 25 min een break van 5 minuten. (tijdens de break wandelen ja, ik blijf altijd bewegen tijdens de breaks)

en ja, idd een vrij hoog tempo, de snelheid basseer ik nergens op, ik heb voormezelf gezegd deze training ga ik op een hoog tempo lopen. 3 weken terug hadden we ook 2x25min en die heb ik veel rustiger aan gedaan.

Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 23 juli 2010 om 14:19:
zelf gisteren ook zoiets gedaan, billat 4 x2.5 minuten x op '6 minuten tempo', ik had ook last van de hitte, tegenvaller, dacht dat het wel zou meevallen maar het was nog wat broeierig, programma ingekort, daarna had ik in de avonduren vergadering, ik kwam thuis, voelde me goed en dacht ik kan nog wel even een rustig stukje lopen, werd uiteindelijk 10km, aangename surprise

ooh kej netjes :) gisteren had ik een intervalletje van 5x4minuten, niet echt volluit gedaan, maar wel in een tempo boven de 12km/h (1: 0.81km, 2: 0.84km, 3: 0.83km, 4: 0.81km, 5: 0.90km)

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 25 juli 2010 om 20:41:
eer thuis na 4 dagen Belgische ardennen..... gezelligheid en relaxen in combinatie met 4 dagen hardlopen is altijd goed. In totaal 57 km gelopen door de toch wel flinke heuvels. Langste training op zaterdag, 20.1 km in 1 uur 37 (4.52 min/km)

Komende 2 weken staat in het teken van lopen, voor me rustweek (uuhh feestweek) in Marbella het aantal km nog even opschroeven :D

aah leuk man! :D ging het beetje goed in de ardennen? :D
geniet maar van je rust / partyweek :lol: :P (moet ook kunnen toch :P)

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 25 juli 2010 om 20:41:
haha nou na vorig jaar Athene voor mij dit jaar een marathon op de snelle en vooral vlakke Nederlandse bodem :)

:P voor mij wordt het dit jaar (heb ik gisteren definitief besloten) de The French Riviera marathon des Alpes-maritimes (loopt van Nice naar Cannes langs de kust) ook redelijk vlak! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juli 2010 om 13:20:
ging het beetje goed in de ardennen? :D

ook benieuwd naar, ik ga zelf binnenkort naar het ZW van Polen, daar zijn bergen tot 1500 meter hoogte
vorig jaar ook geweest, niet hardgelopen toen, dit jaar eens proberen hoe zoiets gaat, lijkt me wel leuk om te zien hoe dat gaat

5x4minuten, niet echt volluit gedaan, maar wel in een tempo boven de 12km/h (1: 0.81km, 2: 0.84km, 3: 0.83km, 4: 0.81km, 5: 0.90km)

gisteren ook zo´n soort training gedaan, voor de variatie is ´jouw´ oefening een goed idee!
Waarschuw beheerder
aah leuk man! ging het beetje goed in de ardennen?
geniet maar van je rust / partyweek (moet ook kunnen toch )

ja is best relaxt lopen, in het begin wennen maar daarna loop je omhoog redelijk zelfde tempo, kost wel veeeeel kracht. Genieten van me rustweek gaat zeker lukken, thanks !!

Zojuist lekker ontspannen een 10km wedstrijd gelopen in 40:58 min. Zonder heel diep te gaan toch een redelijk tijd, en dat in me 2de wedstrijd sinds de kerst.... het begint allemaal weer te komen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op donderdag 29 juli 2010 om 22:52:
n het begin wennen maar daarna loop je omhoog redelijk zelfde tempo, kost wel veeeeel kracht. Genieten van me rustweek gaat zeker lukken, thanks !!

Zojuist lekker ontspannen een 10km wedstrijd gelopen in 40:58 min. Zonder heel diep te gaan toch een redelijk tijd, en dat in me 2de wedstrijd sinds de kerst.... het begint allemaal weer te komen :D

lijkt me dat er toch een verband is? zelf denk ik als ik 3 weken door de bergen ren mijn benen een stuk sterker daarvan worden, waardoor eenmaal terug in NL meer snelheid c.q. gemak bij het lopen zal ervaren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 30 juli 2010 om 11:14:
3 weke

het was maar 4 dagen hoor :)

maar inderdaad, zal zeker iets met elkaar te maken hebben, het ging ondanks de beperkte snelheidstraining die ik momenteel doe erg makkelijk.

a.s zondag de eerste keer in deze marathon periode een 30km op het programma :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op vrijdag 30 juli 2010 om 20:12:
het was maar 4 dagen hoor :)

ik had het over mijn eigen vakantie, vandaar dat ik het over 3 weken heb

Uitspraak van Mr. Baas op vrijdag 30 juli 2010 om 20:12:
maar inderdaad, zal zeker iets met elkaar te maken hebben, het ging ondanks de beperkte snelheidstraining die ik momenteel doe erg makkelijk.

vorig jaar was ik ook in het zuiden van Polen, daar in de 'bergen' op 1200-1300 meter hoogte zag ik vaak mensen hardlopen, zag er behoorlijk professioneel uit, later begreep ik dat ze van een atletiekclub waren
ze renden als berggeiten zo snel de berg op, waar menigeen met moeite om hoog kwam (waaronder ik zelf), dus volop bewondering ben ik voor mensen die zo vaardig en vlug een berg op kunnen rennen

Waarschuw beheerder
ik loop s'ochtends altijd hard
ik eet van te voren niks,
heb gehoord dat je metabolisme dan nog niet op gang is en je dan gelijk de vet reservers pakt,
maar heb ook gehoord dat als je dan weer gaat eten het er dan dubbel zo hard aan komt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 12:50:
ik loop s'ochtends altijd hard
ik eet van te voren niks,
heb gehoord dat je metabolisme dan nog niet op gang is en je dan gelijk de vet reservers pakt,

in ieder geval zit er dan weinig glucose in je bloed

deze week voor het eerst 40 km in totaal gelopen (dus niet achter elkaar), ging relaxed, hoefde me niet te forceren (wil dat ook absoluut niet)

laatste tijd richt ik me naast stevig intervallen, ook op echt rustig lopen (hartslag rond 125, zo´n 65% max hartslag), aangenaam om op deze laatst genoemde manier te lopen, ik ga er zeker mee verder
Waarschuw beheerder
vandaag me eerste echte marathon training gedaan, okay wel al weer een tijdje bezig maar vandaag voor het eerst weer de 30 km gehaald. Ook vandaag ging het weer redelijk makkelijk, 2 uur 38 min (5.16 m/km) deze week nog ff 5 keer hard en veel trainen met als afsluiter zondag nog een 30km, daarna week relaxen in de Spaanse zon :D

Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 augustus 2010 om 20:50:
ook op echt rustig lopen (hartslag rond 125, zo´n 65% max hartslag), aangenaam om op deze laatst genoemde manier te lopen, ik ga er zeker mee verder

is ook een relaxte manier van trainen, en een hele goede. Volgens de echte kenners hoeft maar 30% van je totale trainingen uit interval te bestaan (max 2x per week), uiteraard wel beetje afhankelijk van de afstand waar je voor aan het trainen bent maar duurlopen zijn echt DE basis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mark,

was jij het niet die zei dat alles tm 30 km gemakkelijk te lopen was?

Uitspraak van Mr. Baas op zondag 1 augustus 2010 om 21:19:
olgens de echte kenners hoeft maar 30% van je totale trainingen uit interval te bestaan (max 2x per week), uiteraard wel beetje afhankelijk van de afstand waar je voor aan het trainen bent maar duurlopen zijn echt DE basis.

ik doe interval 1 of 2x per week, 1x tempo loop, 1 of 2 keer duurloop

duurlopen zie ik zelf ook als de basis, eerlijk gezegd vond ik het vroeger nogal saai, maar ik vind het steeds leuker

aarna week relaxen in de Spaanse zon :D

ga je helemaal niets doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 augustus 2010 om 21:53:
was jij het niet die zei dat alles tm 30 km gemakkelijk te lopen was?

jep dat was ik, bedoel ik natuurlijk wel tijdens de marathon waarvoor je dus goed heb moeten trainen.

Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 augustus 2010 om 21:53:
ga je helemaal niets doen?

Ik denk 2 keer klein lopen, is ook echt me rustweek in me schema dus het is niet nodig om veel te doen, ook wel eens lekker :)

Waarschuw beheerder
ter info:
de inschrijving van de egmond Halve Marathon is geopend! :D
http://inschrijven.nl/formulier?id=2011010903901&tl=nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 augustus 2010 om 20:50:
echt rustig lopen (hartslag rond 125, zo´n 65% max hartslag), aangenaam om op deze laatst genoemde manier te lopen, ik ga er zeker mee verder

Vind ik dus ook :yes:
Ik loop min. 2x per week een uurtje op max. hartslag 145/150. Voelt prima en na dat uur ben ik nog niet supermoe maar wel relaxed gevoel. Interval doe ik eigenlijk nooit. Ik ga nu wel proberen om mijn tempo elke keer op te voeren, zodat ik meer km's maak binnen mijn training :d

daarna week relaxen in de Spaanse zon

Kan ik niet mee als handbagage? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op zondag 1 augustus 2010 om 22:13:
bedoel ik natuurlijk wel tijdens de marathon waarvoor je dus goed heb moeten trainen.

okay, dacht dat je bedoelde dat afstanden tm 30 km wel meevallen (ervan uitgaande dat je niet max loopt, want dan kan 1 km natuurlijk ook zwaar zijn) omdat je dan 'de man met de hamer tegenkomt; iets waarvan ik begrijp van de een dat het mentaal is, en de ander fysiek (combinatie kan natuurlijk ook)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:39:
Ik loop min. 2x per week een uurtje op max. hartslag 145/150. Voelt prima en na dat uur ben ik nog niet supermoe maar wel relaxed gevoel. Interval doe ik eigenlijk nooit. Ik ga nu wel proberen om mijn tempo elke keer op te voeren, zodat ik meer km's maak binnen mijn training :d

afhankelijk van je tijd, is 1x in de week interval volgens mij ook een goede manier om je snelheid te verhogen, zie mijn eerdere bijdrage over billat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:43:
zie mijn eerdere bijdrage over billat

*gaat teruglezen* :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:49:
gaat teruglezen* :)

ik heb met billat training (erg) goede ervaring; het is pittig, loopt aardig richting de grens van wat ik aan kan, maar doordat de belasting niet lang duurt, is de kans op blessures niet zo groot en krijg ik wel meer snelheid in de benen

vb; ik vond eerst snelheid 11.5 per uur behoorlijk snel, doordat ik op snelheid 13.5 train (ik leg in 6 minuten, 1350 meter af; ondertussen wel iets meer denk ik) vind ik nu 11.5 niet meer snel, ik kan het zelfs 10 km volhouden en ik beschouw het niet als snel, ik train nu billat steeds meer richting 14 of 14.5 (eigenlijk weer eens testen)

klinkt wellicht apart, maar doordat ik op hogere snelheid train lijkt een lagere snelheid heel relaxed, vraagt ook niet zoveel van mijn lijf, en dat blijkt ook wel uit hartslagmeter; zelfde snelheid, lagere hartslag, ideaal dus

ik weet ook zeker dat mijn lichaam gaat wennen aan 14 of 14.5, waardoor 10 km tijd onder de 50 minuten mogelijk wordt

m.a.w. het rekt je uithoudingsvermogen flink op doordat je vo2max (maximale zuurstofopname) verhoogt wordt, omdat te verhogen moet je op de grens en/of net daarover trainen, iets wat eigenlijk alleen op een goede manier kan met intervallen

uiteraard is het niet onbegrensd op te rekken, ergens zal ik mijn grens wel bereiken, zelf ben ik daar niet zo geïnteresseerd in, vooral welzijn en plezier wil ik voorop laten staan, in combinatie dat het wel leuk is en enige voldoening geeft aan doelen te werken

iets als een marathon zal ik ook niet zo snel gaan doen, dat lijkt me ongezond (?)

vroeger trainde ik dat door bijv. 12 minuten zo hard mogelijk te rennen, dan kom je ook in dat gebied, maar ik denk achteraf gezien te lang, ik raakte niet geblesseerd of zo maar ging telkens wel erg diep, iets wat wordt afgeraden, of je moet topsporter zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:02:
ik vond eerst snelheid 11.5 per uur behoorlijk snel, doordat ik op snelheid 13.5 train (ik leg in 6 minuten, 1350 meter af; ondertussen wel iets meer denk ik) vind ik nu 11.5 niet meer snel, ik kan het zelfs 10 km volhouden en ik beschouw het niet als snel, ik train nu billat steeds meer richting 14 of 14.5 (eigenlijk weer eens testen)

Ik merk dat aan mijn hartslag vnl. Als ik zo'n 10min loop op 8,5 bv, dan wordt mijn hartslag lager. Die zit dan op ±78.
Dat vind ik geen prettig iets. Heb meer last van een lage hartslag dan van een iets te hoge.

Ik voer mijn tempo op en dan gaat vanzelf mijn hartslag weer omhoog naar gemiddeld 140. Vind dit veel fijner lopen :)
Dus heb wel het idee dat mijn lichaam zelf aangeeft om het tempo op te voeren hahaha.

Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:02:
iets als een marathon zal ik ook niet zo snel gaan doen, dat lijkt me ongezond (?)

Tsja...durf het niet te zeggen. Mijn ambitie ligt daar niet echt. Zou het voor de grap weleens willen proberen, maar mijn streven is eigenlijk plezier hebben in het hardlopen en een goede conditie houden/hebben.
*Wordt er tenslotte niet jonger op :bloos:*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:11:
*Wordt er tenslotte niet jonger op :bloos:*

hoeveel lentes? hardlopen kan je volgens mij tot vrij oude leeftijd volhouden, ik lees wel eens dat mensen rond hun 65e nog lopen, mijn oom (63) wil zelfs nog een marathon gaan lopen en is daarvoor in training

Als ik zo'n 10min loop op 8,5 bv, dan wordt mijn hartslag lager. Die zit dan op ±78.

wat laag idd. dat lijkt me afwijkend, meeste mensen hebben

maar mijn streven is eigenlijk plezier hebben in het hardlopen en een goede conditie houden/hebben.

heel herkenbaar, zelf was ik tm 18e erg sportief; voetballen e.d, daarna tijdens studietijd redelijk, sportschool e.d. vervolgens werken is het ingestort en na mijn 30e weer opgepakt, eerst met veel fietsen en sinds een paar jaar hardlopen, helaas pfeiffer tussen door gekregen (wel erg leerzaam), en sinds een jaar of zo weer goed bezig om het op te bouwen

dus ik loop ook vooral voor mijn gezondheid, door pfeiffer waardeer ik nu ontzettend elke keer dat ik 'kan' lopen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:17:
hoeveel lentes?

Iets met een 3 en wat meer hahaha ;)

hardlopen kan je volgens mij tot vrij oude leeftijd volhouden

In goede gezondheid zeker!

wat laag idd. dat lijkt me afwijkend, meeste mensen hebben

Ik begin altijd wat hoger, dan stabbiliseert hij en dan duikt hij rond de 20min naar beneden. Voel dan wel dat ik automatisch dieper ga inademen :/
Dan voer ik mijn tempo wat op en dan blijft hij stabiel tot het einde :)
Als ik mijn training stop dan is mijn hartslag binnen 2 minuten weer zoals hij altijd is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:26:
Ik begin altijd wat hoger, dan stabbiliseert hij en dan duikt hij rond de 20min naar beneden. Voel dan wel dat ik automatisch dieper ga inademen :/
Dan voer ik mijn tempo wat op en dan blijft hij stabiel tot het einde :)

apart, heb je er zelf een verklaring voor?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 3 augustus 2010 om 18:01:
apart, heb je er zelf een verklaring voor?

Nope hahaha, zal wel bij me horen denk ik :)
Waarschuw beheerder
hoeveel lentes? hardlopen kan je volgens mij tot vrij oude leeftijd volhouden, ik lees wel eens dat mensen rond hun 65e nog lopen, mijn oom (63) wil zelfs nog een marathon gaan lopen en is daarvoor in training

mij pa van 52 gaat dit jaar in Eindhoven nog 1 keer een poging doen om weer onder de 3 uur te lopen op de marathon. Afgelopen zondag was de gem. leeftijd op het EK marathon geloof ik 37 dus wat dat betreft kunnen de meeste hier op PF nog heel wat jaartjes mee :)

vandaag zelf interval training gedaan met kern van 6x1000m, in totaal z'n 16km gelopen. Morgen rustig uitlopen en donderdag 8x1000 m :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op dinsdag 3 augustus 2010 om 22:47:
mij pa van 52 gaat dit jaar in Eindhoven nog 1 keer een poging doen om weer onder de 3 uur te lopen op de marathon

Holy shit, even de rekenmachine erbij gepakt en dat is meer dan 14 km per uur, petje af. Echt sportlijf (enige aanleg) moet hij hebben, veel en goede training want anders kan dat nooit.

Afgelopen zondag was de gem. leeftijd op het EK marathon geloof ik 37 dus wat dat betreft kunnen de meeste hier op PF nog heel wat jaartjes mee :)

weet niet of het klopt, maar schijnt dat duurlopers (marathon) vaak op hun best zijn rond hun 35e.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 17:57:
sportlijf (enige aanleg)

= helemaal sport gek..... lopen, wielrennen, skeeleren als het maar duursport is. Op de korte afstanden ben ik sneller maar op de marathon is het verschil helaas nog groot, in zijn voordeel :(

Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 17:57:
weet niet of het klopt, maar schijnt dat duurlopers (marathon) vaak op hun best zijn rond hun 35e.

zoiets heb ik ook wel eens gelezen, goed nieuws trouwens, dan heb ik nog 8/9 jaar om te trainen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 4 augustus 2010 om 18:46:
zoiets heb ik ook wel eens gelezen, goed nieuws trouwens, dan heb ik nog 8/9 jaar om te trainen :D

op zich is dat ook wel logisch denk ik, want duurlopers hoeven geen explosiviteit hebben, meestal verlies je dat langzamerhand na je 30e

zelf zou ik dan zo'n beetje op mijn best nu moeten zijn, maar ik denk dat de beste jaren nog gaan komen, omdat ik nu pas echt begin met trainen, en dus er meer uithaal dan vroeger (terwijl lichaam ansich natuurlijk wel achteruit gaat)

Ik kom regelmatig lopers tegen van in de 60, erg leuk om te zien.

helemaal sport gek..... lopen, wielrennen, skeeleren als het maar duursport is. Op de korte afstanden ben ik sneller maar op de marathon is het verschil helaas nog groot, in zijn voordeel :(

cool zo'n vader, toch? beter dan dat hij met een dikke bierbuik op de bank hangt (andere uiterste) mijn eigen vader doet niet aan sport, wel altijd bezig met tuinieren, klussen e.d. dus wel in goede conditie, maar hardlopen is natuurlijk wel wat anders

in zijn voordeel :(

apart! maar goed, dat gaat vast veranderen, jij wordt alleen maar sneller, en hij niet meer (normaal gesproken)

ren je ook wel eens samen?

Waarschuw beheerder
leeftijd op het EK marathon geloof ik 37 dus wat dat betreft kunnen de meeste hier op PF nog heel wat jaartjes mee

Aaah dat klinkt goed (y)
Ben nog niet afgeschreven :lol:

mij pa van 52 gaat dit jaar in Eindhoven nog 1 keer een poging doen om weer onder de 3 uur te lopen op de marathon

Poehee das niet niks...erg knap!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 19:02:
ren je ook wel eens samen?

we trainen sowieso 2 keer per week samen bij de atletiek vereniging en als het een beetje uitkomt lopen we samen de lange duurloop in het weekend. a.s Zondag lopen we samen 30km.

Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 19:02:
jij wordt alleen maar sneller, en hij niet meer (normaal gesproken)

dat is wel de bedoeling jaar maar de tijden die er 15/20 jaar geleden werden gelopen zal ik helaas nooit aan komen. Het is ook vreemd om te zien dat het aantal hardlopers de laatste explosief stijgt maar het aantal echte snelle lopers is maar zeer beperkt. Indien je 15/20 jaar geleden tussen 1:18 / 1:20 uur op de halve marathon liep telde je echt niet mee, wanneer je dit komend weekend ergens loopt doe je mee voor de prijzen.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 4 augustus 2010 om 20:25:
Indien je 15/20 jaar geleden tussen 1:18 / 1:20 uur op de halve marathon liep telde je echt niet mee, wanneer je dit komend weekend ergens loopt doe je mee voor de prijzen.

doping? of minder talent? minder doorzettingsvermogen onder atleten? meer verleidingen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 20:29:
doping? of minder talent? minder doorzettingsvermogen onder atleten? meer verleidingen?

ik weet het echt niet, ik denk een combinatie van veel factoren. Als ik die verhalen af en toe hoor dan begrijp ik het niet, en die gasten die deze tijden destijds liepen vinden het de gewoonste zaak van de wereld :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 4 augustus 2010 om 20:29:

Noem het deels wijsheid, vele van die atleten die dat deden lopen nog bij mijn club en hebben allemaal versleten ledematen of andere ellende/blessures.

Voor hun was elke dag trainen normaal en tijdens intervaltraining liepen ze tijden en aantallen herhalingen die nu als ongezond worden gezien, omdat ze het lichaam compleet slopen.

Maar ook een stukje instelling en huidige cultuur/maatschappelijke omstandigheden: er zijn maar weinig mensen die de tijd en inzet hebben om er voor te doen wat nodig is om zulke tijden te lopen.

Om zulke tijden te lopen is voor een gemiddelde amateur wedstrijdloper de rest van de vrije tijd en het sociale leven weg.

Waarschuw beheerder
zoooo.... daar zijn we weer b)
afgelopen 4 dagen niet gelopen ivm 4 dagen metalconcerten :lol:
vanaaf nog even een training (5x4min duur intensief) en vrijdag richting Vlieland, zaterdag stukje van het parcours verkennen en dan zondag Halve Marathon van Vlieland :D

Dit wordt geen aanval, gewoon lekker lopen (oke, wil wel onder de 1.40 :P)
heb momenteel ook geen piek gepland.. waarschijnlijk mn eerst volgende aanval op de halve & hele marathon pas in 2011.