ik heb ook een interval training
5min dit tempo, 10 min dat tempo, 8 min zus en zo en hier te kort en daar te lang.
niet zo prettig dat je continu de tijd in de gaten moet houden, maar het is wel een erg fijne afwisseling op een duurloopje
En het harde werk zal op den duur zeker z'n vruchten afwerpen.
loop ik 5 x 3 minuten op snelheid 13.5
5min dit tempo, 10 min dat tempo, 8 min zus en zo en hier te kort en daar te lang.
niet zo prettig dat je continu de tijd in de gaten moet houden, maar het is wel een erg fijne afwisseling op een duurloopje
In december gestopt, omdat ik niet van koud weer houd.
Misschien niet..maar je went er op den duur wel aan. En het harde werk zal op den duur zeker z'n vruchten afwerpen
klinkt goed, train je voor een bepaald doel?
Na afloop zag ik op de grafieken dat ik zelfs in 4 gevallen er 0.5km gemiddeld boven zat, hoogtijd om weer eens 6 minuten voluit te rennen om te kijken wat mijn nieuwe snelheid moet worden
ik was in december ook veel minder aan het hardlopen, zodra het kan, sta ik op het ijs, natuurijs is wat mij betreft het mooiste wat er is, heerlijk om uren te schaatsen
Duurlopen zitten momenteel op 27 km, gaan ondanks de warme weekenden ook redelijk makkelijk. Nog 12 weken en dan moet het weer gaan gebeuren
welke wil je gaan doen
yupz, herstel van een knieblessure.
zoveel mogelijk herstellen en kijken wat mijn 'nieuwe' grenzen zijn voor het lopen zonder alles weer kapot te lopen.
Wat voor knieblessure heb je gehad?? Ik heb ook de eerste 4 maanden van die jaar niet kunnen lopen door problemen met het kraakbeen in me knie, echt drama als je ineens helemaal niks meer kan doen
10-10-2010 Eindhoven
marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes..
14 nov: Marathon Des Alpes-Maritimes (een marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes
volgens mij heeft dat te maken met adrenaline die vrijkomt als je hard loopt
Denk dat ik in Milaan ook een leuk event ga uitzoeken, goede reden om daar een beetje te blijven sporten.
Wel fijne parken daar om een rondje te doen
Qua omgeving natuurlijk veel mooier.
Denk dat ik in Milaan ook een leuk event ga uitzoeken, goede reden om daar een beetje te blijven sporten.
Wel fijne parken daar om een rondje te doen
k zou het wel weten
2 rondjes over lange, brede wegen in Eindhoven
nou vertel..
14 nov: Marathon Des Alpes-Maritimes (een marathon langs de kust, start in Nice finish in Cannes
Toen ik in New York zat, s'morgens door Central Park rennen.. echt heerlijk!
die dus!
*jaloers*
dat wil ik ook gewoon een keer gedaan hebben!
5.01km. 2e serie: 5.89km
Uitspraak van Mr. Baas op dinsdag 20 juli 2010 om 22:44:
2 rondjes over lange, brede wegen in Eindhoven
nee liever niet
dat betekent toch dat je 25 minuten rent, en break er tussen dan weer 25 minuten in een vrij hoog tempo
waar baseer je jouw snelheid op? op basis van wedstrijdsnelheid 10 km?
en wat voor break doe je tussen, wandelen, echt rust en hoe lang?
zelf gisteren ook zoiets gedaan, billat 4 x2.5 minuten x op '6 minuten tempo', ik had ook last van de hitte, tegenvaller, dacht dat het wel zou meevallen maar het was nog wat broeierig, programma ingekort, daarna had ik in de avonduren vergadering, ik kwam thuis, voelde me goed en dacht ik kan nog wel even een rustig stukje lopen, werd uiteindelijk 10km, aangename surprise
eer thuis na 4 dagen Belgische ardennen..... gezelligheid en relaxen in combinatie met 4 dagen hardlopen is altijd goed. In totaal 57 km gelopen door de toch wel flinke heuvels. Langste training op zaterdag, 20.1 km in 1 uur 37 (4.52 min/km)
Komende 2 weken staat in het teken van lopen, voor me rustweek (uuhh feestweek) in Marbella het aantal km nog even opschroeven
haha nou na vorig jaar Athene voor mij dit jaar een marathon op de snelle en vooral vlakke Nederlandse bodem
ging het beetje goed in de ardennen?
5x4minuten, niet echt volluit gedaan, maar wel in een tempo boven de 12km/h (1: 0.81km, 2: 0.84km, 3: 0.83km, 4: 0.81km, 5: 0.90km)
aah leuk man! ging het beetje goed in de ardennen?
geniet maar van je rust / partyweek (moet ook kunnen toch )
n het begin wennen maar daarna loop je omhoog redelijk zelfde tempo, kost wel veeeeel kracht. Genieten van me rustweek gaat zeker lukken, thanks !!
Zojuist lekker ontspannen een 10km wedstrijd gelopen in 40:58 min. Zonder heel diep te gaan toch een redelijk tijd, en dat in me 2de wedstrijd sinds de kerst.... het begint allemaal weer te komen
3 weke
het was maar 4 dagen hoor
maar inderdaad, zal zeker iets met elkaar te maken hebben, het ging ondanks de beperkte snelheidstraining die ik momenteel doe erg makkelijk.
ik loop s'ochtends altijd hard
ik eet van te voren niks,
heb gehoord dat je metabolisme dan nog niet op gang is en je dan gelijk de vet reservers pakt,
ook op echt rustig lopen (hartslag rond 125, zo´n 65% max hartslag), aangenaam om op deze laatst genoemde manier te lopen, ik ga er zeker mee verder
olgens de echte kenners hoeft maar 30% van je totale trainingen uit interval te bestaan (max 2x per week), uiteraard wel beetje afhankelijk van de afstand waar je voor aan het trainen bent maar duurlopen zijn echt DE basis.
aarna week relaxen in de Spaanse zon
was jij het niet die zei dat alles tm 30 km gemakkelijk te lopen was?
ga je helemaal niets doen?
echt rustig lopen (hartslag rond 125, zo´n 65% max hartslag), aangenaam om op deze laatst genoemde manier te lopen, ik ga er zeker mee verder
daarna week relaxen in de Spaanse zon
bedoel ik natuurlijk wel tijdens de marathon waarvoor je dus goed heb moeten trainen.
Ik loop min. 2x per week een uurtje op max. hartslag 145/150. Voelt prima en na dat uur ben ik nog niet supermoe maar wel relaxed gevoel. Interval doe ik eigenlijk nooit. Ik ga nu wel proberen om mijn tempo elke keer op te voeren, zodat ik meer km's maak binnen mijn training
zie mijn eerdere bijdrage over billat
gaat teruglezen*
ik vond eerst snelheid 11.5 per uur behoorlijk snel, doordat ik op snelheid 13.5 train (ik leg in 6 minuten, 1350 meter af; ondertussen wel iets meer denk ik) vind ik nu 11.5 niet meer snel, ik kan het zelfs 10 km volhouden en ik beschouw het niet als snel, ik train nu billat steeds meer richting 14 of 14.5 (eigenlijk weer eens testen)
iets als een marathon zal ik ook niet zo snel gaan doen, dat lijkt me ongezond (?)
*Wordt er tenslotte niet jonger op*
Als ik zo'n 10min loop op 8,5 bv, dan wordt mijn hartslag lager. Die zit dan op ±78.
maar mijn streven is eigenlijk plezier hebben in het hardlopen en een goede conditie houden/hebben.
hoeveel lentes?
hardlopen kan je volgens mij tot vrij oude leeftijd volhouden
wat laag idd. dat lijkt me afwijkend, meeste mensen hebben
Ik begin altijd wat hoger, dan stabbiliseert hij en dan duikt hij rond de 20min naar beneden. Voel dan wel dat ik automatisch dieper ga inademen
Dan voer ik mijn tempo wat op en dan blijft hij stabiel tot het einde
apart, heb je er zelf een verklaring voor?
hoeveel lentes? hardlopen kan je volgens mij tot vrij oude leeftijd volhouden, ik lees wel eens dat mensen rond hun 65e nog lopen, mijn oom (63) wil zelfs nog een marathon gaan lopen en is daarvoor in training
mij pa van 52 gaat dit jaar in Eindhoven nog 1 keer een poging doen om weer onder de 3 uur te lopen op de marathon
Afgelopen zondag was de gem. leeftijd op het EK marathon geloof ik 37 dus wat dat betreft kunnen de meeste hier op PF nog heel wat jaartjes mee
sportlijf (enige aanleg)
weet niet of het klopt, maar schijnt dat duurlopers (marathon) vaak op hun best zijn rond hun 35e.
zoiets heb ik ook wel eens gelezen, goed nieuws trouwens, dan heb ik nog 8/9 jaar om te trainen
helemaal sport gek..... lopen, wielrennen, skeeleren als het maar duursport is. Op de korte afstanden ben ik sneller maar op de marathon is het verschil helaas nog groot, in zijn voordeel
in zijn voordeel
leeftijd op het EK marathon geloof ik 37 dus wat dat betreft kunnen de meeste hier op PF nog heel wat jaartjes mee
mij pa van 52 gaat dit jaar in Eindhoven nog 1 keer een poging doen om weer onder de 3 uur te lopen op de marathon
ren je ook wel eens samen?
jij wordt alleen maar sneller, en hij niet meer (normaal gesproken)
Indien je 15/20 jaar geleden tussen 1:18 / 1:20 uur op de halve marathon liep telde je echt niet mee, wanneer je dit komend weekend ergens loopt doe je mee voor de prijzen.
doping? of minder talent? minder doorzettingsvermogen onder atleten? meer verleidingen?
doping? of minder talent? minder doorzettingsvermogen onder atleten? meer verleidingen?