Partyflock

Forumonderwerp · 766346

Waarschuw beheerder
donateur
Een heleboel leden vinden het op Pf niet leuk of niet leuk méér omdat er amper nog serieuze topics kunnen worden geopend zonder dat er leden zich geroepen voelen om er een zootje van te maken. Vooral in Expressie en Computers is dat momenteel heel erg.

Ik ga de zaak nu gewoon ff omdraaien (zie take 1 van deze topic)... moeten we dit door laten gaan tot er helemáál nergens meer serieus gereageerd kan worden of moeten we ons eens wat meer aan het Beleid gaan houden dat zegt dat "Partyflock voor iederéén is (dus ook voor mensen die t NIET leuk vinden om te worden uitgescholden) en we elkaar met respect moeten behandelen"?

Want een Pf waar 80% van alle reakties iets à la "sterf slotje ban qneus ga es dood" zijn, lijkt me toch ook niet echt veel aan.

Nou, kom maar op met je suggesties! :[
Waarschuw beheerder
Vind het idee van Pixxure zo gek nog niet :)

Waarschuw beheerder
donateur
ik stel voor om admins de mogelijkheid te geven om hun post in een topic op te laten vallen. bijvoorbeeld door de achtergrond van hun post een andere kleur te geven als ze dat willen. (rood?)

Hmmmmz... vind ik eigenlijk best wel een goed idee! :yes:

Waarschuw beheerder
Kan het niet ingevoerd worden dat je max. 2 topics per dag mag openen ofzo?

heb ik ook al zevenentachtig keer voorgesteld :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb ik ook al zevenentachtig keer voorgesteld

Negentig is scheepsrecht. (Y).

Waarschuw beheerder
Hmmmmz... vind ik eigenlijk best wel een goed idee!

oh oh. doe ik nou een positieve bijdrage aan PF?

daar gáát m´n reputatie... ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
ik stel voor om admins de mogelijkheid te geven om hun post in een topic op te laten vallen. bijvoorbeeld door de achtergrond van hun post een andere kleur te geven als ze dat willen. (rood?)

Ben ook voor, maar dan ook direct een eventuele maatregel eraan vast knopen zodat wanneer het niet word gesust die maatregel ook van kracht word.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 toch?

Waarschuw beheerder
Hoeveel forum-moderators zijn er eigenlijk, DSW?

Waarschuw beheerder
ik zie mezelf wel als admin :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Op dit moment zijn er 19 mensen met "forumrechten", al heeft natuurlijk niet iedereen overál rechten (de meesten hebben rechten in 2 of 3 subforums)

Waarschuw beheerder
aha.. en op welke criteria worden die mensen geselecteerd?

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals, het is in mijn ogen gewoon niet te voorkomen.

1. er worden nog altijd veel dubbele topics geopend, dat houdt schijnbaar niet op;
2. topicopeners weten hun topic niet aantrekkelijk te brengen;
3. er zijn veel fake profielen, dús topics die bepaalde reacties uitlokken om het alleen uit te lokken;
4. grappenmakers hou je altijd, bovendien zijn er altijd "rages" zoals "sterf" roepen;
5. veel mensen nemen niet de moeite om het envelopje te gebruiken als ze "dubbel" roepen;
6. veel mensen weigeren de nederlandse taal correct te gebruiken.

Precies hier heb ik niks aan toe te voegen o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Niet een idee om er meerdere voor aan te nemen???

Waarschuw beheerder
En hoe zit het met structurele bezetting? 19 Mensen met moderatie-rechten in verschillende subfora, moet toch wel genoeg zijn om consequent en actief te kunnen modereren, lijkt me. Mits ze voldoende aanwezig zijn.

Waarschuw beheerder
Mits ze voldoende aanwezig zijn.

ik denk dat je daar precies het probleem bij de kop vat...

Waarschuw beheerder
...bij de kop vat...

ghehe :D

Waarschuw beheerder
veel mensen nemen niet de moeite om het envelopje te gebruiken als ze "dubbel" roepen;

deze mensen zouden misschien ook harder moeten worden aangepakt. misschien dat ze dan wat vaker het envelopje gebruiken of niet meer de moeite nemen hun "boeiende en inspirerende" commentaar te posten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
aha.. en op welke criteria worden die mensen geselecteerd?

Voor t forum wordt oa. gekeken naar of iemand een doorheeft wat hier wel en niet kan (dwz. wat voor contactberichten stuurt deze persoon), of hij/zij zich neutraal/onpartijdig genoeg kan opstellen, vaak genoeg aanwezig is... dat soort dingen

en natuurlijk hebben de meeste bestuursleden (en ik) overal forumrechten, maar dat lijkt me logisch ;)

Waarschuw beheerder
aha.. ik val al af als ik dat zo eens lees.. :-)

Waarschuw beheerder
deze mensen zouden misschien ook harder moeten worden aangepakt. misschien dat ze dan wat vaker het envelopje gebruiken of niet meer de moeite nemen hun "boeiende en inspirerende" commentaar te posten

tsja, als je "dubbel" roept moet je eigenlijk niet alleen het envelopje aanklikken, maar óók de link geven van de andere topic in kwestie. dat is te veel voor velen? denk ik?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Niet een idee om er meerdere voor aan te nemen???

Zodra ik het gevoel heb dat we man/vrouwkracht tekort komen, geef ik gewoon een gil in de richting van de afdeling "vacatures" en dan komt er vanzelf een nieuwe :D (nou ja, BIJNA vanzelf :P )

op het ogenblik kunnen we t allemaal vrij goed aan :)

Waarschuw beheerder
tsja, als je "dubbel" roept moet je eigenlijk niet alleen het envelopje aanklikken, maar óók de link geven van de andere topic in kwestie. dat is te veel voor velen? denk ik?

ja, heb je gelijk aan. op deze manier voorkom je ook dat er dubbel geschreeuwd wordt terwijl het topic helemaal niet dubbel is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar zo behoort het "dubbel"-geroep ook in z'n werk te gaan :/

Waarschuw beheerder
i know...

Waarschuw beheerder
Die nietzeggende smilies zonder verdere tekst mogen trouwens ook wel opgenomen worden in het lijstje van niet-gewenste-reacties.

Een topic dat begint met reacties als: :O, :Z, :/, :frusty:, of :S is meestal meteen verziekt.

Valt me trouwens ook op, dat de notoire baggeraars nooit de moeite doen om in een discussie als deze mee te denken, terwijl ze schijnbaar wel altijd genoeg tijd hebben om de hele dag kutreacties te plaatsen.
Waarschuw beheerder
Je vergeet :gaap: ;P
Maar ik blijf erbij: Sommige topics vragen erom. :yes:

Waarschuw beheerder
volgens mij gaat het hen er ook om om gewoon als eerste te kunnen posten... want als zo'n smiley na twee seconden al verschijnt bij een openingspost van 2 A4, dan is daar volgens mij gewoon sprake van het opzettelijk verpesten van de topic in kwestie...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar ik blijf erbij: Sommige topics vragen erom.

Wat is de meerwaarde van zo'n reactie dan?
Geen enkel topic vraagt om nietszeggende kutreacties, ook al is het topic zelf bagger van de bovenste plank.

Waarschuw beheerder
sommige personen ook ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Vanafheden word er dus geen DUBBEL geroepen maar ENVELOPJE :jaja:

Waarschuw beheerder
volgens mij gaat het hen er ook om, om als eerste te kunnen posten... want als zo'n smiley na twee seconden al verschijnt bij een openingspost van 2 A4, dan is daar volgens mij gewoon sprake van het opzettelijk verpesten van de topic in kwestie...

Dat zie je ook vaak inderdaad. :jaja:.

En waar ik me nog het meeste aan irriteer, is als iemand de moeite gedaan heeft om een flinke openingspost te tikken, om een discussie aan te wakkeren en dat de eerste reacties dan zijn zoals: "Teveel text! :Z."

Kill. Attack. :[ !

Waarschuw beheerder
jwah, ik negeer dat meestal gewoon :)

Waarschuw beheerder
Je hebt er inderdaad niks aan om erop in te gaan, maar het is wel topicverziekend. En diegene die zo'n topic tikken, hebben daar de volgende keer ook geen zin meer in, na zulke reacties. En dan houd je alleen kuttopics over.
Hier ook weer van die geweldige reacties. :/..
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat het wel duidelijk is dat er ook genoeg klachten tegen de aard van de topics zijn DSW en niet alleen tegen de aard van de reacties o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Idd U.

Waarschuw beheerder
ik denk dat het wel duidelijk is dat er ook genoeg klachten tegen de aard van de topics zijn DSW en niet alleen tegen de aard van de reacties

inderdaad, dat zei ik ook al:

1. er worden nog altijd veel dubbele topics geopend, dat houdt schijnbaar niet op;
2. topicopeners weten hun topic niet aantrekkelijk te brengen;
3. er zijn veel fake profielen, dús topics die bepaalde reacties uitlokken om het alleen uit te lokken

Waarschuw beheerder
Als je dan dubbel roept, plaats dan de link van het dubbele topic en klik dan op het envelopje.
Dat is dan toch duidelijk? Hoeven de admins ook niet te gaan zoeken waar dat dubbele topic stond :)

Ben het met je eens U.
Dat gezeur over te veel text :S lees het dan niet en ga naar een ander topic met niets zeggende kreten.

Een beetje discussie begint toch met text :)

Waarschuw beheerder
donateur
Geen enkel topic vraagt om nietszeggende kutreacties, ook al is het topic zelf bagger van de bovenste plank.

Mooi gezegd! (Y)

Waarschuw beheerder
jwah, daar ben ik het dus niet mee eens :/

Waarschuw beheerder
donateur
zo'n topic vraagt om een ENVELOPJE :)

Waarschuw beheerder
oke, daar kan ik mee leven O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Een beetje discussie begint toch met text :)

Inderdaad, en als men teveel moet lezen reageren ze toch lekker niet.
Waarschuw beheerder
zo'n topic vraagt om een ENVELOPJE

Maar soms blijft zo'n topic nog best een tijdje open..
Dan word't best moeilijk om toch niet ff iets neer te zetten ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Maar soms blijft zo'n topic nog best een tijdje open..

dat hangt er dus vanaf hoeveel contactmeldingen er op zo'n moment open zijn en hoeveel admins er online zijn

hmmmmz... misschien een speciale admin voor dubbeltopics aanstellen?
Waarschuw beheerder
Btw, ik vind dit al best een serieus topic. Of heb je al heel wat posts verwijderd DarkSkywise?
Waarschuw beheerder
donateur
Gaat iedereen nu op enveloppen jacht??? :9

Waarschuw beheerder
Btw, ik vind dit al best een serieus topic. Of heb je al heel wat posts verwijderd DarkSkywise?

Dat zeg ik. Baggeraars zijn nooit in constructieve topics te vinden. :).

Waarschuw beheerder
donateur
alles staat nog :O

t kán dus nog wel! :D
Waarschuw beheerder
donateur
hmmmmz... misschien een speciale admin voor dubbeltopics aanstellen

ik denk dat je door dit topic sowieso veel meer enveloppen-klikjes krijgt

misschien een idee om een onderwerp aan de klacht mee te laten geven en iedere forum-admin een eigen onderwerp te laten behandelen?

Waarschuw beheerder
donateur
zo'n topic vraagt om een ENVELOPJE

Maar niet om misbruik van het envelopje.

Als er reeds op het envelopje gedrukt is, dan is dat ook voor anderen zichtbaar. Dus 20 x hetzelfde aanmelden is eveneens ongewenst.

sja, sorry hoor.
maar ik kan er slecht tegen als mensen tegenwoordig de nederlandse taal niet meer fatsoenlijk beheersen.

En wat nou als het buiten de macht om ligt van deze personen?
Bijv. Dyslexie ? Dat kun je op een forum ook niet aan iemand aflezen. Er wordt gewoon heet vervelend gereageerd naar zulke personen toe, uit hetzij onwetendheid, hetzij intolerantie.

Ik vind niet dat je het recht hebt om mensen af te zeiken die consequente spel/taalfouten maken.
(En dan heb ik het niet over Breezah taal!)

Waarschuw beheerder
afzeiken is ook niet aardig, iemand op een spelfout wijzen (en al helemaal binnen de context van de topic in kwestie) vind ik wel kunnen :)

voorbeeldje
laatste aanpassing