Partyflock

Forumonderwerp · 766054

Waarschuw beheerder
donateur
Wie zijn er allemaal bezig met afvallen ?
Hoeveel moet eraf?
En wat doe jij eraan,of roep je alleen maar dat je moet afvallen,maar doe je verder niks eraan ;)
Volg je een bepaald dieet (Atkinson bijv) of gebruik je dingen als Herballife ofzoiets..
Misschien heeft iemand hier ook tips?? 8)

Ik wil er 5 kilo af hebben en sport niet :bloos:
Heb wel werk waarbij ik veel beweeg,dus dat scheelt.
Ik heb wel de ab king pro hier thuis staan,maar ik heb een trainer nodig anders doe ik het maar 2x per maand ofzo :)

Maar ik let wel erg op mijn eten,doordeweeks met name.
In het weekend eet ik heus wel een patatje ofzo.
Doordeweeks eet ik niet veel,belegde cracker als ontbijt,3 boterhammen met kipfielt(heeft weinig smaak,maar ook weinig calorieen) wat fruit tussendoor en dan avondeten (groente) en dan het moeilijkste (vind ik dan)-->niks meer eten daarna tot het slapen gaan :( :cry:
Ik drink alleen maar water light of groene thee..

Hoe gaat het jou af? Vind je het moeilijk??
Wat helpt wel en wat helpt niet enz

Nou ja vertel het maar :P :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maar Igor, is trainen op de lege maag niet juist slechter? Kan je niet bete bijv eerst 1 appel eten, zodat je verbranding alweer in gang is gezet? Dan lijkt het me dat je dat sneller doet?

Kweenie hoor, maar dat dacht ik..
Waarschuw beheerder
ben je inmiddels al gestopt met die maaltijdvervangers?
want als je daarna weer gewoon gaat eten heb je kans dat het er weer keihard aankomt.. niet om je te ontmoedigen hoor want vind het wel knap dat je 8 kilo kwijt bent!

Nee, ik ben nog niet gestopt omdat ik er zelf ook al rekening mee hou dat ik zodra ik stop weer wat aan zal komen.

55 kilo is voor mij een goed gewicht en ik probeer dus nu op 52 kilo te komen.

Nou is het natuurlijk niet zo dat ik alleen maar leef op die maaltijdvervangers.
Mijn avondeten krijg ik wel en dan hou ik ook geen rekening met of iets vet is of niet.
En ook op verjaardagen laat ik de lekkere dingen echt niet aan mij voorbij gaan.

In principe laat ik er vrij weinig voor en vervang dus alleen het ontbijd en het eten op mijn werk met de maaltijdvervangers en dit heeft voor mij al het resultaat dat ik 8 kilo kwijt ben.

Ik zal natuurlijk wel zodra ik stop met de maaltijdvervangers dingen gaan eten met weinig calorieën om op gewicht te blijven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
heb je geen honger smiddags, als je een maaltijdvervanger eet? ik ben daar altijd bang voor, dat het te weinig is

Waarschuw beheerder
donateur
Die maaltijdvervangers vind ik echt zo goor (helaas)
Waarschuw beheerder
donateur
maar 52 kilo? hoelang ben je dan?

Ik heb op een gegeven mometn een beetje een slechte peroide gehad (veel lijnen en een hoop drogs, weet het, heel slecht :$) en toen woog ik 55 kilo.. en toen zag je echt al m'n ribben zitten.. (maar nog steeds had ik love handles.. is echt gewoon m'n bouw *snik* )

Of ben je ook best klein?

Waarschuw beheerder
igor_vertus, is er een reden dat je dat fietsen op een lege maag doet?

Maar Igor, is trainen op de lege maag niet juist slechter? Kan je niet bete bijv eerst 1 appel eten, zodat je verbranding alweer in gang is gezet? Dan lijkt het me dat je dat sneller doet?

Reden om op lege maag te fietsen is dat je zo snel mogelijk je (vet)reserves aan kan spreken.

Kijk, als je vantevoren wat eet, bijv fruit. Daar zitten suikers in. Als eerst gaat je lichaam die suikers verbranden voordat ie de reserves aan kan spreken, simpelweg omdat deze suikers (na wat omzetten) primaire brandstofbronnen zijn. Je zal dan later aan het vetverbranden beginnen. Niet echt efficient.

Je hebt wel gelijk dat eten in de ochtend je verbranding wat aan zal wakkeren, maar dat is alleen handig als je daarna geen actieve vetverbranden doet (sport).
Aangezien sporten een betere verbranding zal opleveren ga ik voor de optie om mijn metabolisme dmv beweging hoog te houden.
Na het sporten vul ik wel direct aan met suikers, om de spieren gevuld te houden zodat ze zichzelf niet verbruiken. De rest van de dag eet ik gewoon netjes verdeeld (de passieve manier).

Waarschuw beheerder
Mijn maaltijdvervanger is gewoon melk :) Alles in de juiste verhoudingen en lactose verhoogt de insuline niet zo (dit wil je hebben bij verbranden). Erg netjes :)

Waarschuw beheerder
Heb zelf hetzelfde.. komt omdat we klein zijn.. lange mensen hebben van de basis uit een iets gerektere bouw, en zijn op hun slankst dus dunner, terwijl ukkies hun reserves over een kleiner oppervlak moeten verdelen.. en dus nooit dat modellen lichaam krijgen..

Pff, nog een nadeel.

Ik weeg nu ook 55 bij 1.58m, maar ben ook egt niet tevreden. En helaas mag ik ook niet meer sporten, omdat ik vorig jaar een auto-ongeluk heb gehad en me lichaam moet daar nog steeds van herstellen. Minder dus, terwijl ik normaal gesproken sporten helemaal niet erg vindt om te doen. Dus vanaf vandaag maar weer op een honger-dieet. Tenminste zo noem ik het, aangezien ik een grote eter ben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Om dunner te worden hoef je niet af te vallen hoor Gup.

Door veel te sporten (vooral krachtoefeningen voor benen/billen) ben ik 2 broekmaten kleiner! Ik weeg nog steeds 65 kg. Vorig jaar had ik broekmaat 29 en nu 27.

Mijn vetpercentage is behoorlijk laag voor een vrouw: 18%.

Dus gewicht zegt niet altijd alles, het klinkt alleen veel leuker als ik kan zeggen dat ik 55 weeg ipv 65 8)
Waarschuw beheerder
donateur
*zit alweer een zak ringelings :kwijl: leeg te snaaien*

Zucht :/
Waarschuw beheerder
Goed opletten wat ik eet.
Om de 2,5-3 uur eten om spijsvertering op gang te houden.
Veel sporten (ik doe tennis en fitness momenteel), en verder iedere dag thuis allerlei oefeningen.
Moet eigenlijk nog 4 kilo, maar belangrijker, een strakke buik!!!
ik sport nu 2x in de week ik fiets naar men werk en drink veel water en geen snoep of chips meer en ben nu in 4weken 4kilo kwijt
Waarschuw beheerder
heb je geen honger smiddags, als je een maaltijdvervanger eet? ik ben daar altijd bang voor, dat het te weinig is

Nee, was ik eerst ook bang voor. Ik mix de "weightcare" met magere melk. Ik maak 2 flesjes van 250ml. (ontbijd en lunch) Voor het geval ik tussendoor toch trek krijg heb ik ontbijdkoek bij me. (weinig vet) Ik heb altijd de smaak chocolade en gemengt met melk is het dus net chocolademelk.

maar 52 kilo? hoelang ben je dan?
Of ben je ook best klein?

Ik ben 1.58m klein dus.

Ik weeg nu ook 55 bij 1.58m, maar ben ook egt niet tevreden

Vreemd, en ik was juist dolgelukkig toen ik de, voor mij magische grens, van 55 kg eenmaal weer bereikt had.
Tja, als je ooit 70 kilo bent geweest met 1.58m lang ben je wel blij met 55 kilo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In ontbijtkoek zit toch heel veel suiker dus ook een Dikmaker..

Tja, als je ooit 70 kilo bent geweest met 1.58m lang ben je wel blij met 55 kilo

Lijkt mij dus ook als je zo klein bent lijk je al gauw een prop
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik was eerst 53 kilo.. toen sportte ik heel veel (20 uur per week) en at ik wel redelijk normaal..

toen ging ik in frankrijk wonen na m'n eindexamen.. BOEM!

ineens niet meer sporten, nix doen, en overal allemaal lekkere dingen om je heen.. whaha, was echt net een michelinmannetje whaha

was toen van 53 in ruim 7 maanden naar 70 gegaan.. zag er echt niet uit :$ :D

weeg nu weer 59, mag nog wel een paar kilo af :)

Waarschuw beheerder
ik weeg 70 kilo bij een lengte van 1.68 ik woog 66 ik was er 4 kwijt mja ben ut der weer aan gaan eten:s
maar ut moet der weer af........:/

Waarschuw beheerder
Vreemd, en ik was juist dolgelukkig toen ik de, voor mij magische grens, van 55 kg eenmaal weer bereikt had.
Tja, als je ooit 70 kilo bent geweest met 1.58m lang ben je wel blij met 55 kilo.

Dat kan ik me voorstellen ja. Maargoed, eigenlijk mag ik niet egt klagen...maar vindt persoonlijk 55 kilo te zwaar voor zo'n kleine lengte.

Waarschuw beheerder
donateur
maar vindt persoonlijk 55 kilo te zwaar voor zo'n kleine lengte.

Offiecieel is het een prima gewicht,maar ik vind het dus ook te veel :) (ik weeg zo'n beetje hetzelfde)

Om dunner te worden hoef je niet af te vallen hoor Gup.
Door veel te sporten (vooral krachtoefeningen voor benen/billen) ben ik 2 broekmaten kleiner! Ik weeg nog steeds 65 kg. Vorig jaar had ik broekmaat 29 en nu 27.
Mijn vetpercentage is behoorlijk laag voor een vrouw: 18%.
Dus gewicht zegt niet altijd alles, het klinkt alleenveel leuker als ik kan zeggen dat ik 55 weeg ipv 65

Ja dat is het,ik ben gewoon gespierd o:)
Nee inderdaad,je hebt wel gelijk ja!!

Ik eet nu al 16 dagen als een zieke kip en ben ik totaal 0 kilo afgevallen... het gaat geweldig (Y) :(

Ik ga het nog 3 weken volhouden en als ik dan het idee heb dat er nog steeds niks veranderd is dan kap ik ermee..
Ik ga toch over 3 weken op vakantie dus dan ga ik wel gewoon lekker eten enzo..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoe heten die dingen nou ook alweer, waar je mee kan uitrekenen welk gewicht bij welke lengte hoort, en waar vind ik dat?
Waarschuw beheerder
misschien is zoiets ook wel te vinden op google en dan typ je streefgewicht in!

gokje hoor, maar zoekt en gij zult vinden! :)

Waarschuw beheerder
Ben ook bezig met afvallen en spieren kweken dus ben aan het dieten en zo veel mogelijk aan het sporten ... is alweer 23 kilo af (y)

Eet nu veel rijst, vis en ananas

Waarschuw beheerder
donateur
Dat heet BMI toch

Waarschuw beheerder
donateur
Oooh iets te lang gesport denk ik.. Voel het nu al bijna in mn spieren..

Vandaag wel 2 liter water op.. Ik eet momenteel echt wel weinig, maar dat heeft met andere factoren te maken (examenstress, vanaf a.s. maandag 2 weken lang examens voor mn opleiding als doktersassistente)

:/

Kan er ook wel bij :)

Waarschuw beheerder
misschien is zoiets ook wel te vinden op google en dan typ je streefgewicht in!

gokje hoor, maar zoekt en gij zult vinden!

I know, maar aangezien we het er hier tog over hebben, kan ik het net zo goed in de groep gooien...

Dat heet BMI toch

Bedankt!

Ik heb 't effe meteen gecheckt via google *Angelbitch* en bij mijn lengte hoort een mimimum gewicht van 46 kilo. Hmmm, is misschien ook weer overdreven...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat heet BMI toch

Jup :yes:

Is je gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat (1,63 bij 1 meter 63)..

Minimum is ong 20.. dus als je 20 maal je lengte in het kwadraat doet is dat je minimumgewicht..

let wel, minimum.. kilootje (of 2) erboven zou ik als streefgewicht aanhouden, omdat je anders een beetje tegen de anorexia grens aanzit :)

Waarschuw beheerder
let wel, minimum.. kilootje (of 2) erboven zou ik als streefgewicht aanhouden, omdat je anders een beetje tegen de anorexia grens aanzit

Dat dacht ik ook al ja...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, want ik kom dan uit op 53 kilo op die manier.. en bij 54 zag je m'n ribben al.. dus ik ga voor de 56/57.. :)

Tis om het aan te geven.. als je onder de 20 zit heb je óf een eetstoornis, óf een andere medische oorzaak die daarvoor zorgt.. maar dan heb je iig medische aandacht nodig..

Dus niet allemaal ineesn een BMI van 18 willen hebben he! ;) Dan maar een grotere bikini ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik was het zat en heb voor het eerst sinds tijden een halve zak chips en een oliebol op de kermis op :[

Nu ga ik nog even rustig verder met calorie-arm eten b)
Waarschuw beheerder
donateur
Whoohahahahahaha

ik ging ook net schuldbewist bekennen dat ik gister een triple chocolade muffin ophad en een choclate chip cookie hahahaha!!

Was een moeilijk weekend dus voor iedereen haha!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb volges mij elke dag wel dak iets stiekem snoep :S houden jullie ut die andere dagen wel vol?

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik hou het wel vol die andere dagen al is het soms best moeilijk.
Ik kan soms heel streng zijn voor mijzelf b),zo ook met stoppen met roken bijvoorbeeld.. :smoke: :(

Waarschuw beheerder
De kleine beetjes maken niet zo veel uit, als het maar geen handje vol of nog erger, een zak, is :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het is soms best lastig,want ik werk bij een kinderdagverblijf en er komen zovaak traktaties van de kids voorbij en ze krijgen sowieso elk dag koek en snoepjes enzo,maar overdag is het nog niet het moeilijkste.
Juist direct na mijn avondeten (en dat is best veel) dan heb ik trek in dingen als chips,koek enz.
Dus vanaf het avondeten tot het slapen gaan eet ik niks,maar dat vind ik echt niet leuk.
Als ik een andere baan heb gevonden met normalere werktijden ga ik ook weer sporten denk ik,werk nu van half 8 tot 6 en dan nog een half uur reizen :/

En hoe is het met de andere in het topic ?
Waarschuw beheerder
ik heb vandaag het boek You are what you eat gekocht, maar na de eerste pagina durfde ik niet meer verder te lezen:no: mensen die dat boek kennen? een dagschema met om 18 uur: Dance to loud music for 20 minutes before dinner. Go wild!:/ en voor het slapen gaan fruit eten..?? hmm ik weet het niet. Benieuwd of iemand van jullie er ervaring mee heeft
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lijkt me niet zo handig om fruit te eten voor het slapen. Die suikers worden gelijk opgeslagen.

Waarschuw beheerder
Yep me 2! Ben nu denk een maandje bezig en ben 7kilo kwijt...maar ik doe der nie te gestrest over! Drink in t weekeind me biertje en moet af en toe ook egwel iets vets eten! Maar doordeweeks eet ik zo min mogelijk en zo gezond mogelijk, magere melk, kip met rijst enz. oja en vooral bananen, die schijnen verzadigd vet af te bouwen ofzo!

Het gaat misschien niet op zn snelst zo het afvallen maar zo weet ik tenminste zeker dat ik ermee door ga tot mn streefgewicht is bereikt en dat is nog 10 kg bij me vandaan!

Ik fitnes ook weer sinds een maand...ik probeer 2 keer per week maar ik ga zowiezo 1 per week minimaal. Het nadeel is dat je vooral in het begin veel ongebruikt spiermassa weer activeerd waardoor je in het begin dus wel vet kwijt raakt maar je dat nie in die mate op de weegschaal terug ziet doordat spiermassa volgens mij wel ongeveer even zwaar is. Maar als je daar niet afhaakt dan zul je merken dat de spieren alleen nogmaar zwaarder worden als je ze gericht traint maar bij cardio training verbrand je dan alleen vet en komt het gewicht er niet in spiermassa bij!

Nou ben ik natuurlijk nog best jong met mn 22 jaartjes en word het hoe ouder hoe moeilijker om af te vallen, denk ik toch dat iedereen kan afvallen zolang je het maar voor jezelf doet en niet om dat andere mensen t nie accepteren!

Mijn persoonlijke tip voor de mensen die wille afvallen is pak het niet gelijk te extreem aan want dan word je er snel moe van en stop je er misschien weer mee, ga ook fitnessen bij een sportschool! Dit is denk erg belangrijk omdat je een rondje hardlopen eerder verschuift dan dat zelfde rondje op een loopband te rennen puur en alleen al om het feit dat je tussen 40en80 per maand betaald om daar heen te kunnen! Bij mij (uitwonende student) is het i.i.g. rede genoeg :). Met het eten vind ik het lastigst...ik ging eerst gewoon wat halen bij een of andere foodtent en nu sta ik soms een half uur te koken! Wat goed en slecht is om te eten kun je op internet vinden maar een naar mijn mening erg lekkere gezonde maaltijd is: uncle bens zoet zure saus met fruit en bamboedingetjes, daarbij rijst en kippeborst. Is in 10 tot 15 min. klaar en niet te duur!

Oja beter koop je gewoon helemaal geen snoep enzo dan kun je het ook niet opeten...en als je een gezin of partner hebt die wel snoepjes enzo willen moeten ze het maar ergens verstoppen of buitens huis kopen en opeten!

Ga elke dag rond de zelfde tijd op de weegschaal staan of om de 2dagen als het maar bijv allen s´ochtends is anders kunne er demotiverende verschillen ontstaan.
Het klinkt wel makkelijk om met dieet pillen te starten enzo maar als je het gewoon helemaal zelf hebt gedaan komt er groot stuk steunende trots bij!

Succes mede PF´ers! (y)

Waarschuw beheerder
ahhh paar kilo's mogen wel weg voor de zomer...
als je 'savonds gewoon niet eet scheelt dat ook hoor..
(ik bedoel na het avondeten)

Waarschuw beheerder
Gaat relax dus DeVaPro :) trouwens, aan het begin zijn die stackers niet echt nodig, pas aan het einde van de rit voor het laatste beetje blijken ze effectief te zijn :)

Pricele$$ Ft. Kaatje, idd, zo simpel kan het zijn als je al redelijk schoon eet :D

Waarschuw beheerder
Als je er gewoon op let dat je niet al te vet eet je neemt heel af en toe iets lekkers, dan blijf je gewoon op een mooi gewicht. Dat is mijn ervaring tenminste. Ben ook klein en kom vooral aan op m'n bovenbenen en kont. :S Maar ik let al jaren op wat ik eet en vind het nu helemaal niet moeilijk meer. Je raakt vanzelf gewend aan gezond eten. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Morgen maar weer :) Vandaag is niets.

Waarschuw beheerder
donateur
Morgen begin ik weer met wandelen....

Want vandaag heb ik al teveel gesnopet..:bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ga vanaf vandaag ook weer ff netjes aan de regels doen haha!

Afgelopen weekend schoot natuurlijk voor geen meter op.. zondag brak dag, en dan wordt het al heel snel toch weer mac haha :$

Dit weekend ga ik ook nergens op letten.. koninginnenacht en dag moet ik gewoon goed eten anders trek ik t niet van vrijdag 7.30 tot zaterdag 23.00..

door al het lopen en dansen verbrand ik dan toch wel weer een hoop ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ikke zo ook lekker naar buiten het is nog goed weer

Waarschuw beheerder
donateur
Is/was prima weer om te wandelen vandaag (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Jep erg lekker weer :)

Waarschuw beheerder
ik haat water drinken.. moet eg om de 10 min plassen lijkt wel :S

Waarschuw beheerder
donateur
haha ja dat heb ik ook..maar het is wel goed voor je!

Waarschuw beheerder
Heb je al is aan stackers gedacht?
Ik zou zeggen pak stacker 3 voor een snellere stofwisseling en pak stacker 4 voor je eetlust te verminderen.
Et kost je wel wat maar je krijgt waar voor je geld. Dan heb ik et over die van bodystore. Een vriend van me heeft er met sporten 10 kilo van zijn gewicht afgehaalt dus ongeveer 5 kilo is denk ik wel haalbaar.

Waarschuw beheerder
donateur
mijn moeder doet het south beach dieet en het schijnt echt te werken en het is nie echt een streng dieet

du mischien een goede tip voor de mensen die gezond willen afvallen zonder strenge dieeten

is gewoon te vinden op de site van south beach dieet

Waarschuw beheerder
Ik had pas op de televisie iets gezien over dat South Beach Dieet en dat schijnt heel erg slecht voor je te zijn...Kweet niet meer precies wat er allemaal gezegd werd. Maar ik waag me er tog maar niet aan...