Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 378159x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 19:51:
Dat ben ik stiekem nu al Maar er is mij opgedragen rustig aan te doen, en het stap voor stap op te bouwen, zodat jullie in een rustig tempo kennismaken met de waarheid die als hernieuwd tot de wereld zou komen, voor jullie, via mij.

haha..droogkloot..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op donderdag 1 april 2010 om 17:39:
Wie doet het nou, god of jij zelf?

En gaat het nu om het daadwerkelijk goed doen en daardoor goed voelen of goed voelen omdat je het voor god doet?

Je hebt de liefde nodig om van je ego af te stappen. Bijv in de vorm van vergeving...of liefde krijgen voor je naaste. Dat lukt bijna niet uit jezelf.. :)

Bijv als iemand iets heel ergs doet tegen een persoon waar je van houdt, dan kan jij diegene nooit uitjezelf vergeven. Daar is goddelijke liefde voor nodig, door de heilige geest..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 19:39:
Nou, vind 't iig wel knap dat je aan iemand manier van schrijven kan zien wat ie studeert 8)

thx b)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 19:43:
Voor Raul Duke: Please God

En nice dude b) je maakt erg dope muziek
Please God past echt goed in mijn playlist en hou ook wel van psytrance.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
volgens mij ben ik op dit moment ook met iets 'duivels'bezig 8) :

track is nog in aanbouw :)
Waarschuw beheerder
Ik zou Dozart eerder serieus nemen dan Jezus... immers lijkt Dozart zijn bestaan nog te bewijzen :)
Waarschuw beheerder
Bedankt voor jullie antwoorden. Was leuk om te lezen... Grappig hoe dat altijd weer discussie losmaakt :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op donderdag 1 april 2010 om 20:09:
thx

Eigenlijk vermoed ik stiekem dat je zelf ook psychologie studeert!

En nice dude b) je maakt erg dope muziek
Please God past echt goed in mijn playlist en hou ook wel van psytrance.

Dank u :)
Ik heb nu trouwens weer een geheel nieuwe track. Is weer een heel andere stijl... ;) Alleen die laat ik ff een paar dagen liggen, om dan te kijken of ik 'm helemaal af vind. Zal ik wel ff laten horen ook nog...

Uitspraak van britainnnn! op donderdag 1 april 2010 om 20:07:
Je hebt de liefde nodig om van je ego af te stappen. Bijv in de vorm van vergeving...of liefde krijgen voor je naaste. Dat lukt bijna niet uit jezelf.. :)

Bijv als iemand iets heel ergs doet tegen een persoon waar je van houdt, dan kan jij diegene nooit uitjezelf vergeven. Daar is goddelijke liefde voor nodig, door de heilige geest..

Ja, daar delen we elkaars overtuiging (Y) Lukt inderdaad niet uit jezelf. Het zal dan altijd wel weer in een verkapte vorm opduiken waarschijnlijk, tenzij je het inderdaad 'overgeeft'... dat is ook wat mijn pad leert.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 20:49:
track is nog in aanbouw :)

Klinkt wel lekker tot nu toe ja. Had 'm net al even gehoord. Rauwe, vage shizzle... vocaltjes zijn cool...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 1 april 2010 om 22:16:
Bedankt voor jullie antwoorden. Was leuk om te lezen... Grappig hoe dat altijd weer discussie losmaakt :P

Dr was niets wat leek op n discussie ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 1 april 2010 om 22:36:
Dr was niets wat leek op n discussie ;)

Ze deden hun best
Je kan niet van iedereen verwachten dat ze religieuze kennis bezitten zoals jij bijvoorbeeld he...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 1 april 2010 om 23:11:
Ze deden hun best
Je kan niet van iedereen verwachten dat ze religieuze kennis bezitten zoals jij bijvoorbeeld he...

....?

Het hele punt is dat mensen op basis-niveau geen fatsoenlijk gesprek kunnen voeren
Ze deden niet hun best om hun standpunten duidelijk te maken, of uit te leggen waarom ik t fout zou hebben
Als dat hun best was.. naja nice try (Y)
En ik neem afstand van wat je over me zegt, want ik ben niet arrogant, ik erger me soms gewoon aan hóe mensen n discussie benaderen
Waarschuw beheerder
Ik zeg niet dat je arrogant bent, bedoelde dat ook helemaal niet... bedoelde gewoon dat niet iedereen zich supergoed verdiept heeft in religieuze materie zoals jij bijvoorbeeld. Ik ook niet... maar lees hier gewoon mee en stel soms wat vragen. vind t wel wel interressant verder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 1 april 2010 om 23:46:
ik erger me soms gewoon aan hóe mensen n discussie benaderen

Jouw geest zit anders ook wel eens potdicht, Mr. Xaeed! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 1 april 2010 om 23:58:
Ik zeg niet dat je arrogant bent, bedoelde dat ook helemaal niet... bedoelde gewoon dat niet iedereen zich supergoed verdiept heeft in religieuze materie zoals jij bijvoorbeeld. Ik ook niet... maar lees hier gewoon mee en stel soms wat vragen. vind t wel wel interressant verder.

Hmm oke sorry, my bad (Y)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 23:59:
Jouw geest zit anders ook wel eens potdicht, Mr. Xaeed! ;)

Daar maken we ons allemaal weleens schuldig aan :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 19:43:
Voor Raul Duke: Please God

He he thanks man (Y)

Denk dat ik er mee open op Neetjur Wan in Duitsland in Juli :d!! Laat je het wel even weten :yes:. Set wordt misschien uitgezonden en waarschijnlijk opgenomen, krijg je van mij de link wel (Y)

Waarschuw beheerder
paseng Het ritueel slachtfeest der Paashazen , maar eigenlijk is jezus weggelopen uit zijn graf als we die bullshit geloveng.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 19:51:
Dat ben ik stiekem nu al

Dan ook je naam veranderden meer de St. Thadeus.

Waarschuw beheerder
thx b)

Niet naast je schoenen gaan lopen heeft zelfs een keer op zijn profiel gestaan en meen ook dat hij een of ander heeft replyed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 11:45:
Niet naast je schoenen gaan lopen heeft zelfs een keer op zijn profiel gestaan en meen ook dat hij een of ander heeft replyed.

Zeg, doe jij eens niet zo Calvinistisch. O:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 11:40:
Dan ook je naam veranderden meer de St. Thadeus.

Hmm ja, eigenlijk hoort dat wel he... :jaja:

Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 2 april 2010 om 02:03:
He he thanks man (Y)

Denk dat ik er mee open op Neetjur Wan in Duitsland in Juli :d!! Laat je het wel even weten :yes:. Set wordt misschien uitgezonden en waarschijnlijk opgenomen, krijg je van mij de link wel (Y)

Dat zou cool zijn zeg (Y) :d Ik hoor 't tegen die tijd wel dan... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 april 2010 om 20:49:
track is nog in aanbouw

Sorry, niet mijn muziek.
Maar kan je de (duivelse) achtergrond niet actiever maken zou naar mijn mening meer spreken.
Maar het zou toch een duivelin worden ?
Had iets verwacht met hoorntjes en staartjes en geilheid; alla alienachtig. ;p

Btw: Is geen kritiek, want ook ik ben volgens sommigen niet OK !
t.w. Een gelovige die ook duistere gifplaatjes maakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 12:05:
Zeg, doe jij eens niet zo Calvinistisch.

(K)

Waarschuw beheerder
Kent iemand van jullie hier trouwens The Jefferson Bible?

Thomas Jefferson, die werd beschouwd als de grootste denker onder de Amerikaanse voorvaderen en de auteur van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring, was ook een expert in de geschriften. Tijdens zijn leven redigeerde hij de Bijbel om zijn eigen persoonlijke Bijbel te maken. Natuurlijk kon hij het in die tijd niet publiceren zonder beschuldigd te worden van verschrikkelijke dingen, maar het is sinds kort beschikbaar gesteld voor hen die het willen zien.
Om het samen te vatten, hij liet het oude geschrift volledig weg - wat jullie het Oude Testament noemen. Hij liet er niets in staan over Jezus die God in vlees is. Hij behield niets over Jezus die fysieke wonderen verrichte . Hij liet bijna 200 bladzijden weg uit het Nieuwe Testament en hield er maar 46 over. Maar hij behield alles over vergeving en genezing en hoe je denkt.

Thomas Jefferson was dus in staat door de religies en de dualistische onzin heen te prikken en tot de kern te komen. ;) :)

http://www.angelfire.com/co/JeffersonBible/

Leuk voor de geïnteresseerden!
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 12:53:
Thomas Jefferson was dus in staat door de religies en de dualistische onzin heen te prikken en tot de kern te komen.

Nou, nog niet helemaal. Het gaat nog steeds ook over god en bidden etc. maar er is inderdaad al een hoop van het verblindende pakpapier verwijderd en zelfs geen wederopstanding als ik het goed begrijp (of er moet iets missen).
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 11:22:
Het ritueel slachtfeest der Paashazen

Nu misschien in de vorm van chocolade maar het waren natuurlijk geen hazen maar lammeren. Niet voor niets dat Jezus de rol van paaslam kreeg bij de christenen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op vrijdag 2 april 2010 om 13:23:
Het gaat nog steeds ook over god en bidden etc.

Haha, ja duh :P God is waar het allemaal om gaat natuurlijk! En bidden is de manier om je tot God te richten en van God te ontvangen. ;) Maar goed, dat geloof jij natuurlijk niet...
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 13:28:
Maar goed, dat geloof jij natuurlijk niet...

Jij trekt wel heel snel conclusies :-P

Nee, dat geloof ik inderdaad niet. Zeker niet zoals religies de term/het begrip god invullen en daardoor blijft er nog steeds een verpakking om de boodschap zitten.

Als het er al iets mee te maken zou hebben dan draait het niet om god maar om wat je er mee doet, hoe je het toepast op en voor jezelf, je medemens en je nageslacht.

Waarschuw beheerder
Maar het zou toch een duivelin worden ?

dat is een flyer waar ik mee bezig ben, mag ik nog niet plaatsen...
Had iets verwacht met hoorntjes en staartjes en geilheid

dat klopt ongeveer wel..:)
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 13:28:
God is waar het allemaal om gaat natuurlijk!

Maar kan jij je vinden in de lezing/opvatting van Jefferson dan?

En hoe ben je aan jouw godsbeeld gekomen?

Waarschuw beheerder
Zeker niet zoals religies de term/het begrip god invullen en daardoor blijft er nog steeds een verpakking om de boodschap zitten.

Ik heb ooit eens God als volgt geprobeerd te 'definiëren': Iets volledig abstracts, vormloos. Niet waarneembaar, maar tegelijkertijd overal in aanwezig en allesomvattend. Alles is IN God en niets bestaat daarbuiten. Beelden kunnen er niet van gemaakt worden en elke beschrijving schiet te kort.

Alleen dat 'niets bestaat daarbuiten' kan dan een valkuil zijn. Moet niet verwart worden met de uiterlijk waarneembare wereld dat met de fysieke zintuigen wordt waargenomen.

Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op vrijdag 2 april 2010 om 13:42:

Ik vind het zeker interessant. Maar moet het nog even ff goed tot me nemen. Maar wel mooi om zo een 'gedestilleerde' vorm van de Bijbel te lezen van een groot denker als hij. Het strookt in ieder geval met waar het naar mijn mening werkelijk om gaat.

Grotendeels geïnspireerd door: [img width=660 height=366]http://www.acourseinmiraclesonline.com/images/img0014.jpg[/img]

Maar de Nederlandse vertaling uiteraard :P

En verder ook geïnspireerd door wat mensen bijvoorbeeld verteld hebben over rechtstreekse contact met God, in de vorm van bijna-dood-ervaringen, uittredingen etc. En vanuit 't principe van non-dualiteit als de Goddelijke werkelijkheid. Klinkt een beetje als een interessantdoennerige term misschien. Ga 't ook nu niet uitleggen, want heb geen tijd. Moet werken. Later misschien :P

Tot later!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 13:55:
Alleen dat 'niets bestaat daarbuiten' kan dan een valkuil zijn. Moet niet verwart worden met de uiterlijk waarneembare wereld dat met de fysieke zintuigen wordt waargenomen.

Want beelden kunnen er niet van gemaakt worden?
Waarschuw beheerder
A course in Miracles

Een wonder is in feite n niet-bestaand fenomeen
"Een wonder is per definitie n zinloze term
Iets wat kan gebeuren zal (of zal niet) gebeuren"
Iets wat niet kan gebeuren zal echter nooit gebeuren
Tussen aanhalingstekens is min of meer n quote van n stripfiguur :P
Maar vond t n mooie uitspraak, van iemand die alles puur wetenschappelijk zag en niet geloofde in God

Hij verloor in de loop der tijd zn menselijkheid, zijn gevoelens en werd koud en berekend in hoe hij de wereld bekeek
Dat werd duidelijk toen zn eerste vriendin doorhad dat hij verliefd was op n ander; n jongere, aantrekkelijkere vrouw
In woede en tranen vroeg ze hem: "Is het omdat ik oud aan t worden ben?"
En heel kil bevestigde hij dat, zonder rekening te houden met haar emoties; "Ja, ze had gelijk en ze werd idd met de dag zichtbaar ouder"

Een ander voorbeeld van zn overtuigingen en zn manier van denken kwam toen hij geconfronteerd werd met t nieuws dat n aantal mensen, waar hij op de een of andere manier n sterke relatie mee had in t verleden, kanker hadden en gestorven waren of stervende waren en hij beschuldigd werd en men hem zag als de veroorzaker van de ziekte
Zijn reactie erop was: "Een levend lichaam en n dood lichaam bevatten n zelfde aantal atomen, structureel is er geen verschil"
Een emotieloos antwoord, hij geloofde niet in de ziel en de dood van die mensen leek hem niet te boeien

Later gaf hij toe dat ie t fout had na n soort van ingeving, zn manier van de wereld zien..
Dat kwam voort uit liefde die hij voelde voor n vrouw (de jonge vrouw van eerder)
Voorafgaand aan dit werd ook hun relatie minder en minder, doordat hij steeds minder begaan leek met haar en haar gevoelens
Ze ging bij hem weg en ze zocht troost bij n oude vriend van beiden
Ze zei tegen hem: "Ik weet niet meer of hij nou om me geeft of alleen maar doet alsof"
Die vriend zei daarop: "Als hij doet alsof hij om je geeft, betekent dat dat hij nog om je geeft" (mooie reactie)
Terug naar t einde, waar hij haar uitlegt waarom hij vindt dat "leven n overschat fenomeen is"
Ze vraagt hem om hulp, om n wonder (aangezien hij in staat is 'wonderen' te verrichten)
Hij gelooft er echter niet in en stelt t gelijk aan "lucht in goud veranderen" (onmogelijk dus)
De jonge dame, verdrietig en wanhopig, valt op dr knieën, huilend en opeens ziet ie iets in haar waardoor hij zn menselijkheid terugvindt

"Zul je lachen, als ik zeg dat ik t fout had?"
"Wat had je fout?"
"(Hoe ik dacht) over wonderen
De gebeurtenissen die tegen astronomische kansen toch plaatsvinden
Zuurstof dat in goud verandert
Ik heb er lang naar verlangd zo'n gebeurtenis mee te maken
En toch, negeerde ik dat in t paren van mensen miljoenen en miljoenen cellen strijden om leven te scheppen
Generatie na generatie, totdat, tenslotte jouw moeder n man liefheeft
Een man waarvoor ze redenen heeft om hem te haten
En uit die tegenstelling, ongeacht de niet te bevatten kansen ben jij het..
Alleen jij, die daaruit voortkwam
Om zulk n specifieke vorm af te leiden uit al die chaos is als lucht in goud veranderen
Een wonder

En aldus had ik het fout
Nu, droog je ogen"

Dit stukje dialoog is zo nice dat ik jaloers ben op de schrijver :P
Het hele punt is dat hij als 'atheist', als pure materialist, iemand die zn gevoelens aan t verliezen was, iemand die zo gecalculeerd was dat ie zn menselijkheid vergat..
Hij ziet opeens in het hele proces van t voortzetten van leven n wonder
Sterke boodschap, mooi verpakt..
Yesh :)
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 13:55:
Ga 't ook nu niet uitleggen, want heb geen tijd.

Hoef ook niet hoor, ik had het misschien algemeen moeten houden. Maar ik heb in ieder geval wel meteen antwoord op mijn vraag of je je godsbeeld via/uit de bijbel had of niet. ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 12:53:
Thomas Jefferson was dus in staat door de religies en de dualistische onzin heen te prikken en tot de kern te komen.

Maar de daadwekelijke kern wat overbleef is toch de boodschap van God.
Maar zou die kern die overbleef geen booschap zijn van God; dan is het toch een goede boodschap, maar ook aan de boodschap van Thomas Jefferson hebben de meeste mensen lak aan.

Waarschuw beheerder
als er goden bestaan dan zijn ze zich zeker aan het vermaken met al die kutsituaties en maar lachen met hoe we erop reageren...

beetje zoals ik me afreageer als ik games speel: alles verkloten en kapotlachen met de reacties/gevolgen.

als ze bestaan: fuck em! (y)

of ik geloof of ze bestaan? geen mening. het kan, het lijkt me waarschijnlijker van niet, maar is zeker niet onmogelijk. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zouden zn slaven zn Bijbel gelezen hebben?
Waarschuw beheerder
De bijbel is geschreven door slaven...

Waarschuw beheerder

Heb wel niks van hem gelezen, maar de quote van @D{}zArt was al voldoende om mijn mening te kunnen uiten en dat is: Jefferson doel is zeker om de mens buiten "God" om te trachten ze op het goede pad te krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 2 april 2010 om 16:04:
De bijbel is geschreven door slaven...

men weet niet wie de originele bijbel heeft geschreven. Men is al zeer lang op zoek naar de originele teksten (aka de quelle teksten).

de bijbel die men nu kent is al zoveel keren aangepast en vertaald in de loop vd geschiedenis dat ik er niet van zou verschieten dat de originele een kompleet andere inhoud had.

Het zou mij nog minder verbazen dat het vatakaan, of een andere organisatie uit op macht en controle, de originele teksten wel hebben, maar ze voor voor-de-hand-liggende redenen die inhoud niet will vrijgeven.

godsdient en geloof zuigt. Als je goed wil doen en mensen helpen heb je daar echt geen godsdienst voor nodig, dat kan zo ook gewoon. Je hoeft je leven daar niet voor toe te wijden aan één of andere machtlustige en rijke organisatie die bepalen hij jij je leven moet leiden zoals zij het willen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=udk0vRXGLlA
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sisyphus, je moet [ movie].....[ /movie] doen en op de puntjes plakken wat er komt te staan als je bij Youtube onder n filmpje op <insluiten> klikt ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoe doe je dat insluiten ? Kan het niet vinden :P

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja youtube filmpjes moet je zowieso geen moeite voor doen, daar zet iedereen op wat ze willen.
is niet echt swereld meest betrouwbare bron/referentie :lol:

net als wikipedia trouwens :)
Waarschuw beheerder
Er staat onder t filmpje rechts hoe vaak t bekeken is
Daaronder staat <insluiten>
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 16:33:
ja youtube filmpjes moet je zowieso geen moeite voor doen, daar zet iedereen op wat ze willen.
is niet echt swereld meest betrouwbare bron/referentie :lol:

net als wikipedia trouwens :)

Ligt dr aan he
Die opmerking kan soms kloppen, soms niet
Waarschuw beheerder
Mwa is niet helemaal waar...er staan heel mooie stukken op :P Als je 't luisterd kun je zelf wel bepalen of 't ergens opslaat...als je er al iets vanaf weet iig :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op vrijdag 2 april 2010 om 16:34:
Er staat onder t filmpje rechts hoe vaak t bekeken is
Daaronder staat <insluiten>

Ah gelukt, thanks :) Heb alles in 't engels altijd... heet hier embeded :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 2 april 2010 om 16:25:
http://www.youtube.com/watch?v=udk0vRXGLlA

Btje jammer dat t filmpje zo abrupt eindigt, midden in zn vertelling
Nu weet ik waar je je nickname vandaan hebt :)
Volgens de spreker is uiteindelijk alles absurd
Hij zei dat n eeuwig leven absurd zou zijn en dat t leven in deze wereld absurd is
Of er nou n hiernamaals is of niet, volgens hem is alles hoe dan ook absurd
Of dat is wat ik uit t stukje kon halen, aangezien t te snel stopt
Ik ben t niet echt eens daar mee
Als er n hiernamaals is en goed beloond wordt en slecht bestraft wordt, dan maakt dat onze levens hier op aarde niet absurd, maar juist belangrijk

Waarschuw beheerder
mooi wel, maar overtuigend en mooi is geen referentie voor correcte informatie, eerder proberen te overtuigen.

en daar staat youtube echt vol mee. beetje spannende muziek erbij, mooi geedite beelden, een commentator die het heel intressant kan uitleggen en hopla; half de wereld is beinvloed door een of ander filmpje met straffe verhalen.

Net zoals die bijbelse films van vroeger (bv de 10 geboden). Allemaal propaganda om mensen te brainwashen...
wel mooie films, uit het technicolor tijdperk, dat wel, maar ook vol met bullshit.

dingen zoals youtube, het internet in het algemeen eigelijk, is leuk omdat iedereen zijn verhaal erop kwijt kan... maar diezelfde eigenschap is dan ook weer de reden dat je het allemaal zeer kritisch moet bekijken en dat doen de meeste mensen jammer genoeg niet.

Net zoals tv, je krijgt informatie in je strot (herseneb) geramd en wie zegt dat het allemaal klopt? en er geen aandeelhouders vd zender de informatie in hun voordeel aanpassen ;)

kijk maar eens naar het niews, wat stelt dat nog voor? beetje reclame voor een of andere gehypte film die net in de bioscopen is :rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dozart hoe vind je em nu?
denk dat ie nu wel af is :)