Partyflock

Forumonderwerp · 747975

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht naar het topic in actueel maar vond hem vreemd genoeg niet...

Laatst was op NOVA een special over het verdrag van Kyoto, dat het allemaal te laat was gekomen. En dat de wetenschappers bijna unaniem erover eens zijn dat de zeespiegel zoveel gaat steigen dat hele delen van de wereld onder water komen te staan.

Volgens alle klimaatmodellen kan het vanaf 2020 gebeuren en kunnen we er alleen nog maar voor zorgen dat het later gebeurt.

Oftewel: Wij gaan nog meemaken dat Amsterdam en andere delen van Nederland onder water liggen. Ben er toch wel behoorlijk van geschrokken :/

Van de NOVA site:
aflevering 'verdrag van kyoto in werking, te laat?'
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
het schijnt zo geruchten gaan in de ronte ja....

Waarschuw beheerder
donateur
:O

Waarschuw beheerder
tsjah k kan t moeilijk geloven

Waarschuw beheerder
duurt nog 15 jaar... genoeg tijd om een extra zwemcursus te nemen, hoor

Waarschuw beheerder
zal wel meevallen denk ik.

maar er moet wat worden gedaan aan die klimaatveranderingen, want daar heeft het mee te maken.

Waarschuw beheerder
Dat zien we dan wel weer...niet?

Waarschuw beheerder
Amsterdam maakt me nie uit:P

Waarschuw beheerder
Ik heb wel een boot voor die tijd...

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Ga je nu slecht slapen tot 2020?

Zou maar alvast een vlot gaan bouwen voor tegen die tijd...:jaja:

Waarschuw beheerder
Ach ze voorspellen zo vaak wat. We zien het wel tegen die tijd.
Waarschuw beheerder
ik ga naar limburg op de hoogste berg ;)

Waarschuw beheerder
donateur
tegen die tijd zijn er allang weer oplossingen voor gevonden! :gaap:

Waarschuw beheerder
jah die kut voorspellingen sinds die ramp in.... doen ze alleen maar van die voorspellingen !! Ik geloof er geen sodemieter van alleen bang makerij
Waarschuw beheerder
daarom vielen er zoveel doden in azie....

Waarschuw beheerder
:gaap:

geloof er ook niks van! :no:

en mocht het wel zo zijn zie ik het tegen die tijd wel.. :)

Waarschuw beheerder
Lekker op vakantie aan Utrecht aan zee (beter hoef ik niet zo ver te rijden:p)
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
lekker naief weer mensen ;)

Waarschuw beheerder
2 NRD: nou ja het valt dus niet mee!

Nja het kon mij ook niet altijd evenveel schelen, ik bedoel de wereld zal toch ooit wel ten onder gaan.

Maar het feit dat alle klimatologen het erover eens zijn dat het de komende 50 jaar gaat gebeuren maakt me iets minder blij.

Ik bedoel: Op een gegeven moment wordt het echt dreigend en algemeen bekend dat het fout gaat. Dan kan je niet je huis verkopen want dat gaat onderlopen dus niemand wil daar wonen. Oftewel je moet alles achterlaten en ergens heen gaan. Iets nieuws vinden (werk & huis) zal ook niet makkelijk zijn aangezien er nog zo'n 50 miljoen mensen met hetzelfde probleem zitten :(

Waarschuw beheerder
hoezo geloof je het niet!
het is gewoon zo hoor... hoezo denk je dat het weer anders zo gek doet! het zou egt makkelijk kunnen!

nou lekker als jullie het allemaal pas tegen die tijd zien... lekkere in stelling!!! als je er misschien nu al iets aan kan doen!! dan doen we dat toch!!
Waarschuw beheerder
donateur
weet je hoe vaak er al zulke dingen gezegt zijn en tegen die tijd hebben ze dr al een oplossing voor duurt nog 15 jaar

Waarschuw beheerder
Het is echt wel duidelijk dat niemand hier die aflevering heeft gezien. Zouden jullie wel anders praten :)

Waarschuw beheerder
wel iets dat mensen in hun achterhoofd moeten houden als ze et onroerend goed ingaan (wat ik van plan ben dus..)
Waarschuw beheerder
Wie weet zijn we tegen die tijd allang dood. :gaap:

Waarschuw beheerder
grote onzin, we kunnen niet met zekerheid zeggen wat de gevolgen zullen zijn. verder is het kyoto-protocol gebakken lucht, onzin dus.

Waarschuw beheerder
jah vind ik ook iedereen denkt er veel te makkeijk over...
maar jah dat kan over 100 jaar weer in de geschiedenis boeken he... hebben de mensen die het overleefd hebben weer wat te vertellen..

Waarschuw beheerder
donateur
Dat betekend maar 1 ding:
Ik heb het strand dan dichter bij huis :p

Waarschuw beheerder
apocalyptische scenario's zijn 'hot'. ik denk dat de mens eerder een probleem met zichzelf dan met zijn omgeving heeft.

Waarschuw beheerder
ik dacht dat het al in 2012 zou zijn ofzo..

Waarschuw beheerder
De mens kan heel veel... maar niet de hoeveelheid water van een poolkap opvangen ofzo.

En ze zeiden het inderdaad al altijd dat het gaat gebeuren, maar nu laten alle klimaatmodellen (Dus voorspellingen met informatie over toename van CO2 etc etc) dat in het minst gunstige geval de shit al rond 2020 uitbarst, maar als we er iets op vinden dat we het alleen kunnen uitstellen niet voorkomen.

Waarschuw beheerder
Dat het gaat gebeuren is voor mij een feit en mensen kunnen wel roepen dat we iets moeten doen maar onze overheid denkt liever aan de euro's die ze verdienen met hun zogenaamde economie (die toch instort zodra wij onder water zitten)

Waarschuw beheerder
nee dan is in qontrol ;)

toch

nee iedereen denk veel te makkelijk
wat dag je van die reclama van die dieren die nergens meer terecht kunnen!!! die zielige reclame maar jah we kunnen we er doen helemaal niks!
Waarschuw beheerder
nou lekker als jullie het allemaal pas tegen die tijd zien... lekkere in stelling!!! als je er misschien nu al iets aan kan doen!! dan doen we dat toch!!

we kunnen nu beter de dijken al gaan verstevigen! en daar kunnen we weer een verstevigde dijk van maken en over 50 jaar kan je niet meer naar het strand dat is er een dijk die het land beschermt zo groot als heel nederland.

Waarschuw beheerder
Dat het gaat gebeuren is voor mij een feit en mensen kunnen wel roepen dat we iets moeten doen maar onze overheid denkt liever aan de euro's die ze verdienen met hun zogenaamde economie (die toch instort zodra wij onder water zitten)

inderdaad!

Waarschuw beheerder
volgens het tijdschrift natuur, wetenschap en techniek is het hele broeikaseffect gebaseerd op verkeerd gebruik van statistiek. hoe serieus moeten we iets nemen wat grote gevolgen heeft, ook als het niet gebeurt, terwijl de wetenschap ook nog alleen maar kan speculeren?

Waarschuw beheerder

Nooit gehoord van de waterwerken? Wat jij al zegt over de overheid is onzin.:S

Jouw mening is niet een feit, kansloos.

Waarschuw beheerder
Was al lang bekend. Alleen men dacht dat dat over +/- 50 jaar pas plaats zou vinden.

Maar de ontwikkelingen wijzen erop dat de steiging van 1 meter van het waterniveau binnen nu en een kleine 20 jaar al plaats zal vinden. Als gevolg van het broeikas-effect.

Helaas kunnen wij nu niets meer aan de temperatuursteiging, (dus het smelten van het ijs, dus de steiging van het water) doen. Wanneer wij nu drastisch stoppen met CO2 uitstoot betekent dit dat de natuur over 100 jaar pas profijt heeft hiervan.

Ben erg benieuwd wat de regering hieraan gaat doen, water zal nl. niet alleen van de zee komen maar ook van de rivieren komend uit het hooggebergte.
Waarschuw beheerder

ben ik het ook mee eens! dus wie wilt er premier worden?
Waarschuw beheerder
Bullshit, vanaf 2012 vergaat heel de wereld:)

Waarschuw beheerder

we kunnen nu beter de dijken al gaan verstevigen! en daar kunnen we weer een verstevigde dijk van maken en over 50 jaar kan je niet meer naar het strand dat is er een dijk die het land beschermt zo groot als heel nederland.

of half nedrland word zwerver gaat dood.. of weet ik veel wat er gaat gebeuren!!!! dan ga ik liever niet meernaar het strand...

maar ff serieus ze geven ons wel die informatie allemaal over de natuur enz maat wat kunnen wij daar eigenlijk mee....
Waarschuw beheerder
geloof dr nix van
Waarschuw beheerder
donateur
Snel een huisje kopen op de veluwe :D over 40 jaar is het de veluwe aan de zee :D
Waarschuw beheerder
Jouw mening is niet een feit, kansloos.

met jou mening komen we hoe dan ook onder water te staan. daar hebben we veel aan :S

Waarschuw beheerder
bla bla en ik voorspel dat er een WO 3 komt!
Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk is dat erg maar als je je nu 15 jaar gaat lopen druk maken heb je ook geen leven meer

Waarschuw beheerder
hoezo bla bla bla

bang voor de waarheid!?
hoezo zou zoiets niet kunnen gebeuren?? wat denk jenou dat we alles maar kunnen maken... natuurlijk kan het fout gaan !!!!!!!

kijk de wereld vergaat daar geloof ik ook niet in!! maar zoiets als dit... waarom niet..

Waarschuw beheerder
Voor alle optimisten :)

aflevering 'verdrag van kyoto in werking, te laat?'

Kijk zelf maar, het duurt 19 minuten!

Waarschuw beheerder
je hoef je ook nie druk te maken !! maar je kan er wel over nadenken van wat kunnen we hier tegen doen... of zie je het wel over 15 jaar.. met je kindjes op straat zonder niets!!!!! maar jah

Waarschuw beheerder
"Nooit gehoord van de waterwerken? Wat jij al zegt over de overheid is onzin"

Waterwerken zullen ons echt niet redden hoor :no: en dat jij niet in ziet hoe onze regering is, is niet mijn probleem

Waarschuw beheerder
jah en dan gaat het tog lekker fout jammer dan wat wil je gaan doen een ark gaan bouwen ofzow jongenals het gebeurd jah jammer dan kan mij het wat schelen we kunnen tog nix doen dus ik ga me ook nie druk maken

Waarschuw beheerder
met jou mening komen we hoe dan ook onder water te staan. daar hebben we veel aan

Nee, jouw visie over een overheid in een land wat geschiedenis heeft met water slaat aan.
Weet je uberhaupt wel waar je over praat? Weet je wel wat de plannen van de overheid zijn dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee, jouw visie over een overheid in een land wat geschiedenis heeft met water slaat aan.
Weet je uberhaupt wel waar je over praat? Weet je wel wat de plannen van de overheid zijn dan

kheb niks over de overheid gezegd.. maar wil jij dan premier worden>? gaat erom dat als er nu niet wat aangedaan word door ons zelf, daar heeft de overheid geenfuk mee te maken in eerste instantie. maar dat moeten we wel samen in werking stellen op zn minst.

tuurlijk is dat erg maar als je je nu 15 jaar gaat lopen druk maken heb je ook geen leven meer

das ook niet helemaal waar... en kneem aan dat niet iedereen zich daar 24 uur per dag opeens mee gaat bezighouden.

maar een begin is nooit verkeerd. als nederland wel overstroomd zal ik samen met de kustgenoten als eerst overstromen.. dan ligt heiloo nog niet eens aan het strand.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jah en dan gaat het tog lekker fout jammer dan wat wil je gaan doen een ark gaan bouwen ofzow jongenals het gebeurd jah jammer dan kan mij het wat schelen we kunnen tog nix doen dus ik ga me ook nie druk maken

pffff sjongejongen!!

Waarschuw beheerder
Friesland heeft plannen om de polders weer beschikbaar te maken voor wateropvang, verder komen er meer overloopgebieden rond de grote rivieren en zijn er de nodige plannen om het land in te richten voor het water. Dus moeten we het niet erger maken dan het is, iets waar deze site wel in uit blinkt.

Waarschuw beheerder
kheb niks over de overheid gezegd.. maar wil jij dan premier worden>?

Hehe, mijn excuses. Ik was te veel in de war met andere replies, mijn fout.:flower: :D

Waarschuw beheerder
k weet nog wel dat iedereen zo bang was voor t jaar 2000 omdat alle computers zouden crashen en blablabla

k geloof er echt nix van
Waarschuw beheerder
Hehe, mijn excuses. Ik was te veel in de war met andere replies, mijn fout

:D :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
even voor het gemak ervanuitgaand dat het water inderdaad met 1 meter steigt.. :/

Zoals het bij nova werd verteld betekent dat dat we weinig NL overhouden :(. Fijne gedachte.... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Friesland heeft plannen om de polders weer beschikbaar te maken voor wateropvang, verder komen er meer overloopgebieden rond de grote rivieren en zijn er de nodige plannen om het land in te richten voor het water

En dat zou genoeg zijn om de steiging van 1 meter aan te kunnen?

Waarschuw beheerder
@ temporary internet file.
Tuurlijk is het zo dat nederland een rijke geschiedenis heeft met water en dat we veel berijkt hebben, maar echt waar als de poolkappen gesmolten zijn helpen onze dijken echt niet meer hoor!
En als de overheid echt meegaand met het mileu is waarom rijden er dan nog steeds benzine/diesel auto's in ons land terwijl er allang auto's zijn met elektro motoren (die zijn beter voor het mileu) De overheid heeft alle macht om de uitstoot van co2 aan te pakken maar doet het niet en dan mag jij me uitleggen waarom ze dat niet doen.

Waarschuw beheerder
2 Temporary Internet File: Moet je die Natuur,wetenschap en techniek maar even naar de Club van Rome opsturen want zij geloven er nog wel steeds in.

Want gewoon het kutte is: de minder pessimistische voorspellingen (Die de werkelijkheid dus waarschijnlijk TE positief weergeven) laten nog steeds zien dat het in ons leven zal gebeuren

Verder is onze regering nog wel lief en aardig voor het milieu, maar die van India, China en Amerika niet en die hebben veel meer invloed. De grootste milieuvervuiler van de hele wereld is... het Amerikaanse leger! (Komt ook uit die aflevering, check het!)

En waterwerken langs de hele kust van Europa is gewoon niet te doen. Stel er komt ergens een gat van 30 meter dan krijg je een gigantisch sterke stroming omdat er langs 2000km kust water naar binnen wil maar dat kan maar op 30 meter...
En dan krijg je het domino-effect.
Waarschuw beheerder
das een kwestie van geld, als iedereen zn auto moet inleveren...

ik denk dat zowat het meeste geld in benzine/diesel/gas etc etc.. zit dat dat 1 van de redenen is om dat maar gewoon te behouden. omdat anders organisaties zoals shell enz failliet gaan blabla. kweet er verder niet zoveel over. maar zou goed kunnen dat ze daar veel problemen mee krijgen.

en dat er geen geld over is voor electro motoren.

En waterwerken langs de hele kust van Europa is gewoon niet te doen. Stel er komt ergens een gat van 30 meter dan krijg je een gigantisch sterke stroming omdat er langs 2000km kust water naar binnen wil maar dat kan maar op 30 meter...
En dan krijg je het domino-effect.

stalen dijk om heel nederland heen :P niet te doorbreken! wie helpt mee uitvinden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
It's all about the money

Waarschuw beheerder
wat kost meer geld: minimaal 20% van het landoppervlakte (inclusief Nederland) onder water komt te staan( inclusief alle bedrijven, netwerken, huishoudens en natuurgebieden die zich daar gevestigd hebben)of Shell die over de kop gaat :/ ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oftewel: Wij gaan nog meemaken dat Amsterdam en andere delen van Nederland onder water liggen. Ben er toch wel behoorlijk van geschrokken

Als het gebeurt dan gebeurt het, Na regen komt zonneschijn ( hoop ik voor je dan):P
Waarschuw beheerder
shell is internationaal dus ik denk dat ze eerder bang zijn dat er geen auto meer gereden kan worden.....

zo lijkt het dan

Waarschuw beheerder
donateur
voordat het hier onderloopt moet het 2x over dijken van minimaal 10 meter zien te komen.. dan bouwen we gewoon net als in andere landen huizen op pilaren enzo.. welja

Waarschuw beheerder
Het is in ieder geval duidelijk dat de overheid nog heel wat meer bewustwordings campangenes moet gaan voeren... aangezien de hele wereld zo denkt als de meeste hier.

Waarschuw beheerder
donateur
dat krijg je er nu van als wetenschappers teveel pilletjes slikken tijdens hun werk...............

Waarschuw beheerder
tip : investeer in een woonboot (Y)

Waarschuw beheerder
nou he ik zou al vast zondzakken gaan vullen,

er liggen allaang plannen om de zwakste plekken in de kustlijn te verbeteren en was het niet zo dat we 2020 zowiezo niet zouden halen, was toch allang een derde wereldoorlog geweest dan?

O ja is er iemand die z'n huis al kwijt wil, ik zoek er nog een in het westen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
It's all about the money : :jaja:

Waarschuw beheerder
mooi!!! Dalfsen aan zee:D

Waarschuw beheerder
donateur
wordt tijd dat Nederland, Limburg af stoot.
kan ik over 15 jaar "vol is vol" roepen.
Waarschuw beheerder
donateur
kan ik over 15 jaar "vol is vol" roepen

Doen ze dat al niet genoeg in limburg ;)

OT: Ik zie dan wel weer hoe ut zit. Wij kunnen er toch niks aan veranderen.

Waarschuw beheerder
tjah wat moet je daar van denken :S
Waarschuw beheerder
donateur
ik schrik er wel van, maar ik geloof het niet

Waarschuw beheerder
:S scary!

Waarschuw beheerder
atroloog/paragnost/doktor "nostradamus" heeft ooit voorspeld dat de zee tot aan Keulen (Koln) zou komen..

hoop het eigenlijk niet :-/

Portugal en NL zijn de 1ste risico landen...
zit ik lekker mee dus :@

Waarschuw beheerder
Ja dat komt door al die fucked up kut uitlaat gassen etc.

Stop dan alle auto's, vlieftuigen etc.

Laat de mensen maar lopen of fietsen.

Waarschuw beheerder
Het Amerikaanse leger is de grootste consument van fossile brandstoffen..

Waarschuw beheerder
dat is een hogere macht.

Daar kun je weinig aan doen.
Dus geniet zo lang je kan, anders krijg je daar ook nog spijt van..... :yes:

Ze zeggen dat het al eerder is voorgekomen toen hebben de dino het niet overleeft dus waarom zullen wij het wel overleven dan???
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik.
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik.

... daar zit je dan lekker in je flatje in een totaal verlaten omgeving zonder gas of elektriciteit (wel genoeg water..)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zit zwemles inbegrepen in integratiecursus?

8)
Waarschuw beheerder
dacht dat de natuur altijd zo onverspelbaar was:S

Waarschuw beheerder
donateur
atroloog/paragnost/doktor "nostradamus" heeft ooit voorspeld dat de zee tot aan Keulen (Koln) zou komen..

volgens deze tuup zou de wereld inmiddels al vergaan zijn.
En geloof er echt niet in. dom gelul

Waarschuw beheerder
volgens deze tuup zou de wereld inmiddels al vergaan zijn.
En geloof er echt niet in. dom gelul

Volgens mij heeft Nostradamus helemaal niet voorspeld dat de wereld inmiddels al vergaan zou zijn, bovendien hebben we het hier niet over vage voorspellingen van deze kerel, maar over iets dat onderzoch is door wetenschappers.

Ff wat anders trouwens... een deel van Nederland onder water zetten is echt niet voldoende om de rest van het land te redden.

Waarschuw beheerder
2005 = 20
2020 = 35

Ohh tegen die tijd ben ik rijk genoeg
Waarschuw beheerder
Bij mij staat nu al alles onder water :jaja:. Nu ik dit gelezen heb, denk ik dat ik er maar mee moet leren leven...;) (toch maar weer eens de gemeente bellen).

Waarschuw beheerder
Denk dat het wel zal meevallen met het overstromen van gebieden in de wereld.
De landen die eventueel getroffen zouden worden, zullen vast wel iets aan kustverdediging doen om te voorkomen dat hun land onder water loopt.
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik

vanaf 3 hoog het water in duiken en naar de supermarkt toe zwemmen :S

Waarschuw beheerder
donateur
Haha denk je nou echt dat je dan op 3 hoog veilig zit :S
als hele stukken worden weggespoeld dan zit jij daar niet droog hoor!!!

Ik vind t een eng idee,ik geloof t zker wel, die berekeningen zijn zo deskundig...

Maar goed gelukkig zitten zenu nog ''maar'' in 2005...

Waarschuw beheerder
Gewoon iedereen verplicht een zwemdiploma laten halen... of verhuizen naar Snorkelland :P
Waarschuw beheerder
donateur
dat zien we dan wel weer

er wordt ook gezecht dat rond 2015 alle olie op is

Waarschuw beheerder
Volgens een hoop zal er in 2012 al een nieuwe tijd aanbreken
Waarschuw beheerder
De klimaat veranderingen hoeven niet perse met onze uitstoot te maken te hebben (hoewel het natuurlijk wel slecht is dat we al die zooi de lucht in gooien). Er zijn wel meer warme periodes en ijstijden geweest. Toen reden we nog geen auto. Maak je maar meer zorgen over het feit dat we hard bezig zijn onze grondstof voorraden op te maken. Om 1 kg printplaat te produceren is 18 kg (vaak zeer giftig) materiaal nodig dat gewoon in het milieu verdwijnt. Leve de mobieltjes en computers!

Waarschuw beheerder
Ik wacht net als Rien op 2012..

Waarschuw beheerder
(Y)

Waarschuw beheerder
Volgens een hoop zal er in 2012 al een nieuwe tijd aanbreken

wat gaat er dan gebeuren:$:/
Waarschuw beheerder
er wordt ook gezecht dat rond 2015 alle olie op is

dan gewoon meteen de auto's uit de productie halen. verplicht naar de vernietiging brengen.:P

en voor die tijd ga ik nog ff snel mn rijbewijs halen en ff genieten van het rijden.

Waarschuw beheerder
ik zag een poos terug op tv dat ze olie wouden gaan winnen uit gras maar dat zou zeker nog wel tot 2012 duren:|

Waarschuw beheerder
als nederland onder water loopt heb ik er hier niet veel last van denk ik:D

lekker droog in de achterhoek

Waarschuw beheerder
wat gaat er dan gebeuren

Er zal een nieuwe tijdscyclus aanbreken in de Maya kalender ofzo, tik eens 2012 in op bv. Google en je kunt er genoeg over lezen (Y)
Waarschuw beheerder
en in 2021 vergaat de wereld!!!!
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Tegen die tijd hebben we wellicht een mooi uitzicht op de aarde vanuit spaceship......?

Waarschuw beheerder
heb gelukkig tog mijn A en B diploma s maar komen er dan ook zwem party s
Waarschuw beheerder
ja een nieuwe kolonie naar verre werelden! met een spaceship...

dat zal de grootste fictie word werkelijkheid voor de star(trek)wars fans.

maar ik ga dan wel mee ondanks dat ik nooit naar starwars kijk ;)
Waarschuw beheerder
star wars is een klassieker (Y)

welcome to the next generation :D
Waarschuw beheerder
Koop wel een bootje :) Of ik ga op een cruiseship zitten :)

Artiest {SHOWLIST artist 27628, 63027, 58233}
Waarschuw beheerder
Goed idee.

Als Nostradamus het voorspelt heeft, dan zit er zeker waarheid in. Bij die afzetting van Saddam Hoessein zat hij er minder dan 3 dagen naast, terwijl die voorspelling al meer dan 2000 jaar geleden gemaakt is. Ga maar us naar de bieb, daar hebben ze dat boek wel, staat van alles in, spooky maar wel interessant, en kan je je ten minste ergens op voorbereiden. Al zijn voorspellingen zijn ten minste tot nog toe uitgekomen.....
Waarschuw beheerder
Nostradamus hahahaha :Z

Waarschuw beheerder
donateur
heb geen zin om het boek te lezen.

teksten als
Als de aardse en waterige vis
Op de kust wordt gewogen door een grote golf,
Met een vreemde, wilde en afschrikwekkende vorm,
Zullen zijn vijanden uit de zee spoedig de muren bereiken.

naja wat maak je daar uit op. het ligt er maar aan wat je wilt begrijpen.
Waarschuw beheerder
ach joh,wat hier staks bij komt zal er ergens anders wel weer afgaan ;P

Al zijn voorspellingen zijn ten minste tot nog toe uitgekomen.....

mmmm niet alles
Waarschuw beheerder
nah jah dat zien we dan wel weer niet :D

Waarschuw beheerder
als we nou allemaal koelkasten 't water ingooien...... :|
Waarschuw beheerder
ik heb het alleemaal voor komen heb net 12 emmers water uit de zeegehaald.. het word 2021!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon in een iets hoger gebied.. Dus waarschijnlijk zou ik dan tot 2025 droog kunnen wonen :P

Waarschuw beheerder
vet 8)

Waarschuw beheerder
Dat wordt emigreren!

Waarschuw beheerder
donateur
als nostradamus dab gelijk zou hebben volgens een van de "vertalingen" zouden we toch dit jaar nog een oorlog krijgen met de moslim landen.

Waarschuw beheerder
Nou, het zou mij niets verbazen als dat dit jaar nog gebeurt.

Waarschuw beheerder
kheb ff berekent, als allebei de polen smelten zit ik hier nog lekker veilig droog in mn huisje :D:P

:respect: zuid-limburg ;)

Waarschuw beheerder
als dat gebeurd verhuis ik toch naar duitsland ofzo :/
Waarschuw beheerder
heb zo juist een hutje op de top van de alpen gebouwt..

Waarschuw beheerder
mag ik daar komen wonen als t zo ver is? :o

Waarschuw beheerder
donateur
Ben benieuwd of het waar is

Waarschuw beheerder
word nog druk tegen die tijd in limburg hoog en droog
Waarschuw beheerder
donateur
Ach "Groningen aan zee" heeft ook wel wat, hoeven we niet meer zo'n end naar de kust te rijden :)
Waarschuw beheerder
donateur
haha :D
Waarschuw beheerder
Elke dag vrouwen in bikini s....ja heeft wel wat:yes:
Waarschuw beheerder
Wat wou je er nu teegn doen dan? Massaal verhuizen ofzo? Onzinnig topic.
Waarschuw beheerder
als we nou allemaal koelkasten 't water ingooien.....

al neemt iedereen nou gewoon een aquarium ;) jajajaja......... :bier:

Waarschuw beheerder
Wat wou je er nu teegn doen dan? Massaal verhuizen ofzo? Onzinnig topic.

Nou verhuizen?

Ik denk dat ik wel hoog genoeg zit,maar al die vluchtelingen,ja dat zou wel eens een probleem kunnen worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat wou je er nu teegn doen dan? Massaal verhuizen ofzo? Onzinnig topic

Waarom nou weer meteen een onzinnig topic? Shit..

Waarschuw beheerder
donateur
De wereld was toch al een aflopende zaak, ik maak me er niet druk om, zie tegen die tijd wel hoe het is

Waarschuw beheerder
die gaat toch hele europa water !!! ikg a beter naar afrika wonen!!

Waarschuw beheerder
of heb ik het verkeerd begrepen
Waarschuw beheerder
Achjah, zolang het maar wijwater is, zorgt god wel over ons... :no:

Waarschuw beheerder
zullen nog wel meer erge dingen gebeuren voor 2020, ga ik me nou echt nog niet druk over maken.
Waarschuw beheerder
iemand de docu gezien op ned 2 vanaaf over ''global dimming'?

in t kort:

De aarde wordt warmer door het broeikas effect, dat was bekend. Wat twee onderzoekers, een Duitse en een Israelische, onlangs ontdekt hebben is dat door de uitstoot van alle verbrandde fossielen brandstoffen er een smoglaag tussen de zon en de aarde kwam te hangen waardoor de kracht van de zon afnam. Allerlei onderzoekers vertelde dat ze gek waren, de aarde werd immers juist warmer, ooit gehoord van het broeikas effect! Toen 2 Australische onderzoekers met een compleet ander onderzoek ook bewezen dat de kracht van de zon in de afgelopen 30 jaar minstens 10 % afgenomen was werden andere onderzoekers wakker.

Een onderzoeker in de US ontdenkte na 11 sept toen er 3 dagen lang geen vliegtuigen vlogen waardoor er geen (condens)strepen aan de hemel waren en de zon ongestoord weer eens op aarde kon schijnen dat het verschil in hoogste en laagste temperatuur in de 3 dagen dat er niet gevolgen werd 1 graden celcius steeg. Meteologisch gezien in dat een onwaarschijnlijke temeratuursschommeling die in geen 30 jaar was voorgekomen !

Doordat we tegenwoordig van alles en nog wat doen aan de uitstoot van fosielen brandstoffen, we rijden schonere auto's en fabrieken moeten tegenwoordig allerlei filters hebben, gaat het beter in de wereld qua vervuiling en dus gaat het weer beter met de kracht van de zon. Aangezien we ook al 20 jaar aan het bakkeleien zijn over de uitstoot van broeikasgassen en we, dankzij de US en het Kyoto verdrag, nog steeds geen stap verder zijn wordt het warmer en warmer. Onbedoeld is namelijk Global Dimming aangepakt en wordt het met de Global Warming niet minder.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ben zat, kom net uit de kroeg.
te moeilijk voor mij. sorry.
maar ik woon in Limburg nanaaanaaanaaaanaa

zimmer frei... oleeee

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lekker belangrijk ja lekker egoistich maar ik maak dat nie meer mee dan ben ik al de pijp uit
dus ik concentreer me op nu en nie wat kan er eventueel over 15 jaar zijn

Waarschuw beheerder
ik woon ook in limburg :D

Waarschuw beheerder
dan moeten amsterdamse gaan verhuizen of niet..???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
of je zorgt dat je voor die tijd ff uitrekent waar ut nieuwe strand komt

ff grond kopen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
strant?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:vaag:
Waarschuw beheerder
2012 vergaat werld heb gelezen ergers...
nou wie weet is deze keer wel eer egt O:)

Waarschuw beheerder
wat is het nou 2012 en 2020??????????????

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jajaja en in 2000 verging ie ook al en zo gaat ut al eeuwen

Waarschuw beheerder
aha ja hoeven jullie niet bang zijn.. zorg een goede huis in duitsland of limburg dan ben je niet over 15 jaar dood
Waarschuw beheerder
wat is het nou 2012 en 2020??????????????

we pakken gewoon de eerste joh en als er dan nog niks gebeurt is pakken we 2020....

na zie het al weer blijf wel thuis wonen ;d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja als jullie nou ff allemaal een huis in limburg kopen dan gaak tebminstuh lachend dood over 10 jaar

Waarschuw beheerder
let op.. hier in limburg is ook gevaarlijk als DSM ontploft dan gaat heel limburg dood!

niet slim idee om te wonen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat global dimming. Heb gisteren echt met verbazing naar 2vandaag zitten kijken. Aan de ene kant is er dus het broeikaseffect wat de aarde opwarmt, maar daarnaast heb je dus global dimming, wat de aarde weer afkoelt.. :/

De uitstoot van broeikasgassen moet met 60% tot 80% naar beneden. Dat wordt nooit gehaald natuurlijk..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stennis makerij

verder nix als ut echt zo erg was deed ieder1 wel mee met kyoto
en vreemt dat juist nu dat verdrag getekent is dit soort reportages ineens opduiken

nog 1 week en dan hoor je nix meer

Waarschuw beheerder
donateur
Geloof me, dit is absoluut geen stennismakerij. Studies van jaren. Het is niet iets wat ze vorige week bedacht hebben hoor. Zorgwekkend is het zeker..
Waarschuw beheerder
ik denk dat je je maar eens wat verder moet verdiepen in dit probleem BIEK. Dan kom je er wel achter dat het een zeer groot probleem is, of je hebt wel een hele grote plaat voor je kop.

Waarom Amerika niet mee wil doen met het Kyoto verdrag?

Dat kost ze miljarden Dollars en je denkt toch niet dat Bush die kan missen met al zijn oorlogs spelletjes....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kijk heb al eerder in dit topic gezegd voor mij maakt ut nie meer uit ik ben voor 2020 helaas al de pijp uit

dus daar gaan we weer lekker egoistich

boeie

Waarschuw beheerder
donateur
Dan leef je niet zo heel lang meer.. :o
Waarschuw beheerder
tja... als je het zo bekijkt

Kinderen zitten er voor jou ook niet in dus?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee geen kinderen en ja helaas keb nog hooguit 15 jaar dus misschien dat ik nog net natte voeten krijg

Waarschuw beheerder
donateur
:o
Waarschuw beheerder
Ok, ik denk dat ik iets gemist heb...

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien wat meer naar het journaal kijken...

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maakt niet uit ik zit er verder nie mee

dus jullie ook nie
Waarschuw beheerder
die gaat toch hele europa water !!! ikg a beter naar afrika wonen!!

jij klinkt echt slim blonde.....
Waarschuw beheerder
Misschien wat meer naar het journaal kijken...

Was BIEK dan op het nieuws?

:p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee maar er is voor het nieuws wel eindelijk aandacht voor copd

Waarschuw beheerder
donateur
Was BIEK dan op het nieuws?

Uhm.. nee 8)

Waarschuw beheerder
2012 vergaat werld heb gelezen ergers...

Bter lezen man ;)

Waarschuw beheerder
iemand de docu gezien op ned 2 vanaaf over ''global dimming'?

Ik heb het gezien ja, bestwel shocking aan de ene kant.
Een race tegen de klok om de global dimming enzo weer te verbeteren zeggen ze, volgens mij is er gewoon geen beginnen aan :/

Waarschuw beheerder
nee dat komt water in zuid holland.. en ook frankrijk aan de kust... over al kust komt over al water..

maarja ik woon niet bij de kust..! :)

global dimming heb ik niet gezien..

Waarschuw beheerder
Ben jij echt?

Waarschuw beheerder
Ik vrees van wel Klaas :d

Waarschuw beheerder
Volgens mij heeft oiemand nogal wat tijd in een nepprofiel gestoken... of haar kat loopt steeds over haar toetsenbord & muis :)

Morgen awakenings?

Ik ga trouwens weg... deze computer flipt te vaak. Spreek je.
Waarschuw beheerder
donateur
heujj Gelukkig woon ik in het oosten !!:D

BESTUHHHH (Y)
Waarschuw beheerder
Men komt er pas achter als het te laat is.. snel een huisje in t buitenland kopen :jaja:
Waarschuw beheerder
ONVERMIJDELIJK: vanaf 2020 loopt een deel van de wereld onder water :O

Als het dan toch onvermijdelijk is, dan maar de beste tijd ervan maken in die 15 resterende jaren.

Waarschuw beheerder
Klik allemaal hier op *link verwijderd, niet toegestaan*
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Morgen awakenings?

Nee man, geen geld enzo :S
Veel plezier in ieder geval (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Niet op die link klikken want dan voeg je hem automatisch toe als favo dj!!!
Waarschuw beheerder
jah llkr dan!!Dan ga ik maar de komende 15 jaar feesten!!
Maar het zal echt nie zo snel gaan allemaal denk ik!!
Want dat is het zelfde dat er al eeuwen wordt gezegd dat de wereld zal vergaan!!:S:SMaar dat moet ook nog steeds gebeuren!!

Waarschuw beheerder
donateur
8)
Waarschuw beheerder
gezellig
Waarschuw beheerder
Moet ik maar weer ff leren zwemmen dan

Waarschuw beheerder
Ik blij dat de boot met buitenboordmotor achter 't huis ligt en de duikuitrustingen in de schuur hangen!!! :D

Waarschuw beheerder
Beetje paniek zaaien om niks:S

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Eerlijk gezegd maak ik me echt totaal geen zorgen om dit soort dingen. Ik laat het allemaal wel op me afkomen B)
Waarschuw beheerder
wat lopen jullie nou te zuren, nederland licht toch al onder de zeespiegel.
en als je bij de dsm gaat wonen,doe je dat zelf.
en wat denk je van rotterdam????al die chemische industrie.
er hoeft maar iets serieus fout te gaan en weg rotterdam.
en waarom in duitsland wonen?ze komen toch al naar nederland in de zomer. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
fijn maastricht aan zee :YES:

Waarschuw beheerder
donateur
ijstijd???

Waarschuw beheerder
ga me nu nog niet druk maken over wat er wel niet allemaal kan gebeuren over 15 jaar...

Dat...zien we dan wel weer (Y)

Waarschuw beheerder
De wereld is tog al verneukt , dus dat mag er ook nog wel bij.

Waarschuw beheerder
Ben blij dat ik 7 zwemdiploma's heb B)
Waarschuw beheerder
donateur
Dan maar in 't Gooi wonen! of we sturen de Duitsers uit hun land en gaan daar wonen.

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig zit ik vanaf 2017 in de VS als onderdirecteur van de Amerikaanse tak van Partyflock International, dus ik zal er weinig last van hebben.

(En anders mag ik vast wel 1 van de diploma's van Mutz lenen :D )
Waarschuw beheerder
donateur
kunnen dr ook meer watermeloenen gemaakt worden :)

maar word het dan net zo als in waterworld? :P

Waarschuw beheerder
Tegen die tijd werk bij de Shell als jurist en zit ik ergens in het buitenland ;p

Waarschuw beheerder
Alsof daar de boel niet kan overstromen Miss Innocent hehe:P
Waarschuw beheerder
Ik zet tattoo s op Mars tegen die tijd

Waarschuw beheerder
Alsof daar de boel niet kan overstromen Miss Innocent hehe

Heb ik gezegd waar ik naartoe ga verhuizen dan?
Waarschuw beheerder
Ach ik kan altijd nog terug gaan naar m'n roots waar m'n ouders wonen (120m NAP) ...Zuid Limburg :d

Waarschuw beheerder
Het is global Miss Innocent (6)

Waarschuw beheerder
donateur
maar hoe zit nou met die ijstijd???

Waarschuw beheerder
(En anders mag ik vast wel 1 van de diploma's van Mutz lenen )

Haha :D(y) Is goed hoor :yeS: Of anders ga ik je wel even redden ;):D

Waarschuw beheerder
er hoeft maar iets serieus fout te gaan en weg rotterdam.

:O cool :yes: 8-)

Waarschuw beheerder
donateur
Of anders ga ik je wel even redden ;):D

ik zou er bijna half om willen gaan verdrinken! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
daar is weer zo'n *o jee de wereld gaat eraan* verhaal :/
Waarschuw beheerder
de wereld vergaat tog wel.... gewoon fessten totdat je erbij neervalt:P
Nou er is een vast patroon in het klimaat op aarde waar te nemen. Steeds een lange ijstijd met daarna een korte enigzins milde periode. We zitten nu op het eind van zo'n zachte periode en er staat ons weer een ijstijd te wachten.
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is de milde periode nog niet eens helemaal op zijn piek, maar na de piek krijgen we idd weer een ijstijd

Enne een deel???? 0,0001% is ook een deel:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Oftewel: Wij gaan nog meemaken dat Amsterdam en andere delen van Nederland onder water liggen. Ben er toch wel behoorlijk van geschrokken

De amerikanen denken zelfs dat ons land over anderhalf jaar al onder gelopen is:s

Ik zou me er niet te druk erover maken, in 1990 zeiden ze ook al dat in 2005 nederland overstroomd zou zijn, allemaal bangmakerij.

Waarschuw beheerder
ik zou er bijna half om willen gaan verdrinken! :yes:

Aaagh! Wat lief :p! Mag ik je ook een keertje verzuipen dan O:)?
Waarschuw beheerder
laten we nu maar beginnen met wiet en hasj inslaan....+ een roeibooit, dan gaan we naar een onbewoond eiland en daar gaan we stoned worden tot we dood gaan
Waarschuw beheerder
als we allemaal op een woonbootje gaan wonen, dan zijn we in 2020 wel een archipel... :)

of we krijgen nu de randstad in groningen friesland en drenthe

t is natuurlijk niet geheel raar overigens als nederland zou overstromen, dat hadden ze ook van te voren kunnen bedenken als je onder de zeespiegel gaat zitten
Waarschuw beheerder
tegen die tijd zit ik op jupiter flensjes te bakken! :S

Waarschuw beheerder
als het 2020 niet is dan wel in 2036 als die enorme meteoor onze aardbol zal raken .....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hopelijk heb ik voor die tijd me plactic bootje opgeblazen:gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
2012 wast toch ofniet....
Achja tegen die tijd heb ik al een goed leven gehad (Y)

Waarschuw beheerder
worden we toch allemaal goudvissen :)
Waarschuw beheerder
jajajaja, hey doe hans en grietje de groeten, sprookjesman
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zit de helft hier geen eens te lezen hoe erg dit eigenlijk wel is :/

15 jaar is zo om en dan is de helft of alles van Nederland weg :O Dan heb ik het nog geen eens over de rest van de wereld...

Ach ja, ik snap het ook wel, de meeste hier denken dat het een grote grap is en dat het praktisch onmogelijk is. Tuurlijk we zetten gewoon wat dijken en dan is het klaar :frusty:

Je zou denken dat de afgelopen Tsunami mensen wakker zouden kunnen maken maar nee...

Amerika is ook zo gek als een deur, ze denken dat ze nauwelijks worden aangetast door de rijzende zeespiegel. Blijkbaar had "the day after tomorrow" nauwelijks impact gehad, zoals ze eerder beweerden want de Kyoto verdrag willen ze idd voor geen goud tekenen :S
Waarschuw beheerder
hahahaha:respect:
de gebroeders grim zijn er niks bij... kun jij mij niet af en toe een PB-tje sturen met je nieuwste sprookjes?:)

Waarschuw beheerder
laat het maar lekker onderlopen
tot net voor mijn huis, dan ik een strand voor mijn huis kan ik uit me slaapkamer een duik nemen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Volgens mij zit de helft hier geen eens te lezen hoe erg dit eigenlijk wel is

15 jaar is zo om en dan is de helft of alles van Nederland weg Dan heb ik het nog geen eens over de rest van de wereld...

Ach ja, ik snap het ook wel, de meeste hier denken dat het een grote grap is en dat het praktisch onmogelijk is. Tuurlijk we zetten gewoon wat dijken en dan is het klaar

Je zou denken dat de afgelopen Tsunami mensen wakker zouden kunnen maken maar nee...

Amerika is ook zo gek als een deur, ze denken dat ze nauwelijks worden aangetast door de rijzende zeespiegel. Blijkbaar had "the day after tomorrow" nauwelijks impact gehad, zoals ze eerder beweerden want de Kyoto verdrag willen ze idd voor geen goud tekenen

kan je er nog van slapen:(

:vaag::)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hou het alsjeblieft een klein beetje geloofwaardig

Waarschuw beheerder
LIDL-TERREUR :bounce:

hahahhahaha :respect:
Kyoto is pas arrogantie, door te stellen dat je door een paar procenten minder uitstoot het smelten van groenland kan verhinderen. Het dus niet om de poolkappen maar om de sneeuw op groendland, dat zal een veel grote bijdrage leveren aan de stijgende zeespiegel.

Waarschuw beheerder
donateur
....dat zullen we nog maar ns zien...:/
Waarschuw beheerder
donateur
alvast een extra zwembroek inslaan

Waarschuw beheerder
der is 1 voordeel mensuh; dan hebbie in ieder geval geen last meer van al die pleuris file's:P

Waarschuw beheerder
dan mogen jullie allemaal in groningen komen wonen
:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou me drukker maken om de naderende ijstijd.

waarvoor? :O :o

[img width=149 height=162 cacheid=0008c98c0018a7ab3a6d1c0a1a00b38135]http://blogsimages.skynet.be/images/000/278/446_magnum.jpg.150.150.jpg[/img] :9 :9

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zoiets zit er aan te komen, gelukkig kun er nu zelf wel aan ontkomen door hier weg te gaan, maar wie gaat er nu weg voordat er iets is gebeurt. In de buurt van de zee wil je niet wonen omdat je dan onder de zeespiegel komt. In de bergen wordt je door sneeuw en modderstromen verdreven. Wat blijft er dan nog over.

Weet je wat trouwens de oorzaak is dat de waterspiegel zo snel stijgt, niet dat de ijskappen smelten... Doordat de watertemeratuur toeneemt neemt ook het volume van het water heel erg toe. Daarom maken die paar graden al gelijk een enorm verschil.

Voorlopig kunnen we hier nog wel efe blijven wonen in iedergeval :zuipen:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hilversum aan zee B)

Waarschuw beheerder
Ik hoop het niet maar ik heb het al meer gehoord en meerdere mensen denken ook al zo. alle heeft te maken met milieu, das mooi shit
Waarschuw beheerder
Ach ja, dat krijg je he.. met deze generatie, die zich alleen maar druk maakt over welk mobieltje te kopen..!!

Maar goed, ik doe er zelf ook nix aan dussss....!!!

het zal wel, ik hoor het wel wanneer ik moet verhuizen..!!!

Waarschuw beheerder
Om 20.20 loopt de wereld voor een deel onder? Mooi zo, dan is dr tenminste wat origineels op TV na het 8 uur journaal :P
Waarschuw beheerder
en dan nog klagen dat de jeugd te weinig fantasie heeft...

Waarschuw beheerder
Ben ik ff blij dat ik in Limburg woon :P:P:P

Krijg tenminste geen natte voeten!!!