Partyflock

Forumonderwerp · 747975

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht naar het topic in actueel maar vond hem vreemd genoeg niet...

Laatst was op NOVA een special over het verdrag van Kyoto, dat het allemaal te laat was gekomen. En dat de wetenschappers bijna unaniem erover eens zijn dat de zeespiegel zoveel gaat steigen dat hele delen van de wereld onder water komen te staan.

Volgens alle klimaatmodellen kan het vanaf 2020 gebeuren en kunnen we er alleen nog maar voor zorgen dat het later gebeurt.

Oftewel: Wij gaan nog meemaken dat Amsterdam en andere delen van Nederland onder water liggen. Ben er toch wel behoorlijk van geschrokken :/

Van de NOVA site:
aflevering 'verdrag van kyoto in werking, te laat?'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
met jou mening komen we hoe dan ook onder water te staan. daar hebben we veel aan

Nee, jouw visie over een overheid in een land wat geschiedenis heeft met water slaat aan.
Weet je uberhaupt wel waar je over praat? Weet je wel wat de plannen van de overheid zijn dan?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
Nee, jouw visie over een overheid in een land wat geschiedenis heeft met water slaat aan.
Weet je uberhaupt wel waar je over praat? Weet je wel wat de plannen van de overheid zijn dan

kheb niks over de overheid gezegd.. maar wil jij dan premier worden>? gaat erom dat als er nu niet wat aangedaan word door ons zelf, daar heeft de overheid geenfuk mee te maken in eerste instantie. maar dat moeten we wel samen in werking stellen op zn minst.

tuurlijk is dat erg maar als je je nu 15 jaar gaat lopen druk maken heb je ook geen leven meer

das ook niet helemaal waar... en kneem aan dat niet iedereen zich daar 24 uur per dag opeens mee gaat bezighouden.

maar een begin is nooit verkeerd. als nederland wel overstroomd zal ik samen met de kustgenoten als eerst overstromen.. dan ligt heiloo nog niet eens aan het strand.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jah en dan gaat het tog lekker fout jammer dan wat wil je gaan doen een ark gaan bouwen ofzow jongenals het gebeurd jah jammer dan kan mij het wat schelen we kunnen tog nix doen dus ik ga me ook nie druk maken

pffff sjongejongen!!

Waarschuw beheerder
Friesland heeft plannen om de polders weer beschikbaar te maken voor wateropvang, verder komen er meer overloopgebieden rond de grote rivieren en zijn er de nodige plannen om het land in te richten voor het water. Dus moeten we het niet erger maken dan het is, iets waar deze site wel in uit blinkt.

Waarschuw beheerder
kheb niks over de overheid gezegd.. maar wil jij dan premier worden>?

Hehe, mijn excuses. Ik was te veel in de war met andere replies, mijn fout.:flower: :D

Waarschuw beheerder
k weet nog wel dat iedereen zo bang was voor t jaar 2000 omdat alle computers zouden crashen en blablabla

k geloof er echt nix van
Waarschuw beheerder
Hehe, mijn excuses. Ik was te veel in de war met andere replies, mijn fout

:D :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
even voor het gemak ervanuitgaand dat het water inderdaad met 1 meter steigt.. :/

Zoals het bij nova werd verteld betekent dat dat we weinig NL overhouden :(. Fijne gedachte.... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Friesland heeft plannen om de polders weer beschikbaar te maken voor wateropvang, verder komen er meer overloopgebieden rond de grote rivieren en zijn er de nodige plannen om het land in te richten voor het water

En dat zou genoeg zijn om de steiging van 1 meter aan te kunnen?

Waarschuw beheerder
@ temporary internet file.
Tuurlijk is het zo dat nederland een rijke geschiedenis heeft met water en dat we veel berijkt hebben, maar echt waar als de poolkappen gesmolten zijn helpen onze dijken echt niet meer hoor!
En als de overheid echt meegaand met het mileu is waarom rijden er dan nog steeds benzine/diesel auto's in ons land terwijl er allang auto's zijn met elektro motoren (die zijn beter voor het mileu) De overheid heeft alle macht om de uitstoot van co2 aan te pakken maar doet het niet en dan mag jij me uitleggen waarom ze dat niet doen.

Waarschuw beheerder
2 Temporary Internet File: Moet je die Natuur,wetenschap en techniek maar even naar de Club van Rome opsturen want zij geloven er nog wel steeds in.

Want gewoon het kutte is: de minder pessimistische voorspellingen (Die de werkelijkheid dus waarschijnlijk TE positief weergeven) laten nog steeds zien dat het in ons leven zal gebeuren

Verder is onze regering nog wel lief en aardig voor het milieu, maar die van India, China en Amerika niet en die hebben veel meer invloed. De grootste milieuvervuiler van de hele wereld is... het Amerikaanse leger! (Komt ook uit die aflevering, check het!)

En waterwerken langs de hele kust van Europa is gewoon niet te doen. Stel er komt ergens een gat van 30 meter dan krijg je een gigantisch sterke stroming omdat er langs 2000km kust water naar binnen wil maar dat kan maar op 30 meter...
En dan krijg je het domino-effect.
Waarschuw beheerder
das een kwestie van geld, als iedereen zn auto moet inleveren...

ik denk dat zowat het meeste geld in benzine/diesel/gas etc etc.. zit dat dat 1 van de redenen is om dat maar gewoon te behouden. omdat anders organisaties zoals shell enz failliet gaan blabla. kweet er verder niet zoveel over. maar zou goed kunnen dat ze daar veel problemen mee krijgen.

en dat er geen geld over is voor electro motoren.

En waterwerken langs de hele kust van Europa is gewoon niet te doen. Stel er komt ergens een gat van 30 meter dan krijg je een gigantisch sterke stroming omdat er langs 2000km kust water naar binnen wil maar dat kan maar op 30 meter...
En dan krijg je het domino-effect.

stalen dijk om heel nederland heen :P niet te doorbreken! wie helpt mee uitvinden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
It's all about the money

Waarschuw beheerder
wat kost meer geld: minimaal 20% van het landoppervlakte (inclusief Nederland) onder water komt te staan( inclusief alle bedrijven, netwerken, huishoudens en natuurgebieden die zich daar gevestigd hebben)of Shell die over de kop gaat :/ ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oftewel: Wij gaan nog meemaken dat Amsterdam en andere delen van Nederland onder water liggen. Ben er toch wel behoorlijk van geschrokken

Als het gebeurt dan gebeurt het, Na regen komt zonneschijn ( hoop ik voor je dan):P
Waarschuw beheerder
shell is internationaal dus ik denk dat ze eerder bang zijn dat er geen auto meer gereden kan worden.....

zo lijkt het dan

Waarschuw beheerder
donateur
voordat het hier onderloopt moet het 2x over dijken van minimaal 10 meter zien te komen.. dan bouwen we gewoon net als in andere landen huizen op pilaren enzo.. welja

Waarschuw beheerder
Het is in ieder geval duidelijk dat de overheid nog heel wat meer bewustwordings campangenes moet gaan voeren... aangezien de hele wereld zo denkt als de meeste hier.

Waarschuw beheerder
donateur
dat krijg je er nu van als wetenschappers teveel pilletjes slikken tijdens hun werk...............

Waarschuw beheerder
tip : investeer in een woonboot (Y)

Waarschuw beheerder
nou he ik zou al vast zondzakken gaan vullen,

er liggen allaang plannen om de zwakste plekken in de kustlijn te verbeteren en was het niet zo dat we 2020 zowiezo niet zouden halen, was toch allang een derde wereldoorlog geweest dan?

O ja is er iemand die z'n huis al kwijt wil, ik zoek er nog een in het westen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
It's all about the money : :jaja:

Waarschuw beheerder
mooi!!! Dalfsen aan zee:D

Waarschuw beheerder
donateur
wordt tijd dat Nederland, Limburg af stoot.
kan ik over 15 jaar "vol is vol" roepen.
Waarschuw beheerder
donateur
kan ik over 15 jaar "vol is vol" roepen

Doen ze dat al niet genoeg in limburg ;)

OT: Ik zie dan wel weer hoe ut zit. Wij kunnen er toch niks aan veranderen.

Waarschuw beheerder
tjah wat moet je daar van denken :S
Waarschuw beheerder
donateur
ik schrik er wel van, maar ik geloof het niet

Waarschuw beheerder
:S scary!

Waarschuw beheerder
atroloog/paragnost/doktor "nostradamus" heeft ooit voorspeld dat de zee tot aan Keulen (Koln) zou komen..

hoop het eigenlijk niet :-/

Portugal en NL zijn de 1ste risico landen...
zit ik lekker mee dus :@

Waarschuw beheerder
Ja dat komt door al die fucked up kut uitlaat gassen etc.

Stop dan alle auto's, vlieftuigen etc.

Laat de mensen maar lopen of fietsen.

Waarschuw beheerder
Het Amerikaanse leger is de grootste consument van fossile brandstoffen..

:O

Waarschuw beheerder
dat is een hogere macht.

Daar kun je weinig aan doen.
Dus geniet zo lang je kan, anders krijg je daar ook nog spijt van..... :yes:

Ze zeggen dat het al eerder is voorgekomen toen hebben de dino het niet overleeft dus waarom zullen wij het wel overleven dan???
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik.
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik.

... daar zit je dan lekker in je flatje in een totaal verlaten omgeving zonder gas of elektriciteit (wel genoeg water..)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zit zwemles inbegrepen in integratiecursus?

8)
Waarschuw beheerder
dacht dat de natuur altijd zo onverspelbaar was:S

Waarschuw beheerder
donateur
atroloog/paragnost/doktor "nostradamus" heeft ooit voorspeld dat de zee tot aan Keulen (Koln) zou komen..

volgens deze tuup zou de wereld inmiddels al vergaan zijn.
En geloof er echt niet in. dom gelul

Waarschuw beheerder
volgens deze tuup zou de wereld inmiddels al vergaan zijn.
En geloof er echt niet in. dom gelul

Volgens mij heeft Nostradamus helemaal niet voorspeld dat de wereld inmiddels al vergaan zou zijn, bovendien hebben we het hier niet over vage voorspellingen van deze kerel, maar over iets dat onderzoch is door wetenschappers.

Ff wat anders trouwens... een deel van Nederland onder water zetten is echt niet voldoende om de rest van het land te redden.

Waarschuw beheerder
2005 = 20
2020 = 35

Ohh tegen die tijd ben ik rijk genoeg
Waarschuw beheerder
Bij mij staat nu al alles onder water :jaja:. Nu ik dit gelezen heb, denk ik dat ik er maar mee moet leren leven...;) (toch maar weer eens de gemeente bellen).

Waarschuw beheerder
Denk dat het wel zal meevallen met het overstromen van gebieden in de wereld.
De landen die eventueel getroffen zouden worden, zullen vast wel iets aan kustverdediging doen om te voorkomen dat hun land onder water loopt.
Waarschuw beheerder
lekker belangrijk. ik woon 3 hoog op een flat. zal wel droog blijven hier denk ik

vanaf 3 hoog het water in duiken en naar de supermarkt toe zwemmen :S

Waarschuw beheerder
donateur
Haha denk je nou echt dat je dan op 3 hoog veilig zit :S
als hele stukken worden weggespoeld dan zit jij daar niet droog hoor!!!

Ik vind t een eng idee,ik geloof t zker wel, die berekeningen zijn zo deskundig...

Maar goed gelukkig zitten zenu nog ''maar'' in 2005...

Waarschuw beheerder
Gewoon iedereen verplicht een zwemdiploma laten halen... of verhuizen naar Snorkelland :P
Waarschuw beheerder
donateur
dat zien we dan wel weer

er wordt ook gezecht dat rond 2015 alle olie op is

Waarschuw beheerder
Volgens een hoop zal er in 2012 al een nieuwe tijd aanbreken
Waarschuw beheerder
De klimaat veranderingen hoeven niet perse met onze uitstoot te maken te hebben (hoewel het natuurlijk wel slecht is dat we al die zooi de lucht in gooien). Er zijn wel meer warme periodes en ijstijden geweest. Toen reden we nog geen auto. Maak je maar meer zorgen over het feit dat we hard bezig zijn onze grondstof voorraden op te maken. Om 1 kg printplaat te produceren is 18 kg (vaak zeer giftig) materiaal nodig dat gewoon in het milieu verdwijnt. Leve de mobieltjes en computers!