Partyflock

Forumonderwerp · 746110

Waarschuw beheerder
je doet mee met een spelprogramma:
-De presentator zet je neer voor 3 deuren, achter 1 van de 3 deuren zit een mooie auto die jij kan/wil hebben. Achter de andere 2 zit een schaap (die wil je dus niet).

-Je loopt naar 1 van de deuren (je weet natuurlijk niet wat er achter de deuren zit). En doet de deur nog niet open
- de presentator doet 1 van de andere 2 deuren open, er loopt een schaap naar buiten.
-je MAG van de presentator nog 1 keer van deur wisselen. daarna is hetgene wat achter de deur zit die je hebt gekozen voor jou!!!.

Vraag: Is het dan verstandig om van deur te wisselen?
1: ja
2: nee
3: maakt geen schapekut uit!!

(er is maar 1 antwoord mogelijk, en degene die hem als eerst goed heeft+uitleg krijgt een cadeautje van mij)

PS: antwoord is bewezen door wetenschappers, en ik wist hem na een klein kwartiertje. (f) suc6

ff een kleine kanttekening van de redactie :P ... er is niet één antwoord mogelijk, maar er zijn er twee, afhankelijk van of de presentator WEL of NIET met voorkennis handelt De kansen zijn dus afhankelijk van of hij WIST dat er achter de door hem geopende deur een schaap zat, of dat hij het NIET wist - DSW
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
het is geel en gaat terug in de tijd??

De bus naar katwijk8)
Waarschuw beheerder
donateur
heheheheheh :D
leuk verzonnen, maar het is het niet.
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest Mania
Waarschuw beheerder
Deur 1 - Deur 2 - Deur 3
? - (schaap) - ?
Ik - Presentator -

Oplossing 1: Waarom vraagt de presentator of je van deur wil wisselen? Omdat je nu voor de goeie deur staat? Dus het is niet verstandig bij deze oplossing.

Oplossing 2: De presentator doet net alsof je nu voor de goeie deur staat, en zegt, wil je nog wisselen? Jij denkt, 'die gozer lult slap' maar die presentator had ook verwacht dat jij dat zou denken, dus nu kies je voor de verkeerde deur, nu was het verstandig geweest om te wisselen.

Zoeits? 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Eerste deur bij blijven staan...Nie zeiken en zeuren..eerste keus..en nie moeilijk doen!Jammer dan als het een schaap is..Shoarma lust ik ook graag!

Waarschuw beheerder
@ ~*Lau'tje*~

Je drinkt die krat bier leeg zodat je ladderzat wordt. Deze ladder zet je tegen de rand van de kuil en je klimt eruit. Je schopt die ezel tegen zijn reet net zolang tot hij begint te balken. Deze balken leg je over het water en loopt naar de overkant. Dan sta je aan de overkant bij die automaat en vraag je jezelf af hoe je aan een blikje komt. Je gaat hier net zolang over nadenken tot het kwartje is gevallen. Dit doe je twee keer. Dan neem je het blikje uit de automaat.? :P :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Next:

Voor sommigen al bekend denk ik.. maar hij is goed. ANTWOORD GEVEN MET TEKST EN UITLEG :D

5 mannen wonen in 5 huizen met 5 verschillende kleuren. Ze roken sigaretten van 5 verschillende merken en drinken 5 verschillende dranken. Ze voeden 5 verschillende dieren op. De vraag is : wie heeft een VIS?

Tips:

1. De Noor woont in het eerste huis.
2. De Engelsman woont in het rode huis.
3. Het groene huis staat links van het witte huis.
4. De Deen drinkt thee.
5. De persoon die Rothmans rookt, woont naast de persoon die katten opvoedt.
6. Degene die in het gele huis woont, rookt Dunhill.
7. De Duitser rookt Marlboro.
8. Degene die in het middelste huis woont, drinkt melk.
9. Degene die Rothmans rookt, heeft een buur die water drinkt.
10. De persoon die Pall Mall rookt, bezit vogels.
11. De Zweed traint honden.
12. De Noor woont naast het blauwe huis.
13. Degene die paarden heeft, woont naast het gele huis.
14. Degene die Philip Morris rookt, drinkt bier.
15. In het groene huis, drinkt men koffie

Waarschuw beheerder
kanstechnisch gezien heb je het volgende probleem:

1/3 * 1/3 * 1/3 = 1/27

1/27 * (3 boven 1 = 3) = 1/9 kans dat je in 1 keer goed gokt

1 schaap is al bekend dus volgt:

(3 boven 2 = 6) * 1/9 = 6/9 = 2/3 kans dat je voor de goede deur staat

kan overigens ook de andere kant op

ligt dus aan die voorkennis, en dus is dit hele vraagstuk nutteloos en vrij infantiel. Waarom? Je geeft twee mogelijkheden voor 2 problemen --> 2/2 = 1 ergo: je kan het nooit fout hebben...

pfffff denk is na dan.
Waarschuw beheerder
donateur
@ • G u y •

Had niks te doen dus heb je raadsel maar eens uitgezocht. Tjah uitleg is lastig maar met wat uitproberen kwam ik op deze uitkomst.

Huis 1: Geel, Noor, Dunhill, water, katten
Huis 2: Blauw, Duitser, Rothmans, thee, paarden
Huis 3: Rood, Engelsman, Pall Mall, melk, vogels
Huis 4: Groen, Duitser, Marlboro, koffie, ...
Huis 5: Wit, Zweed, Philip Morris, bier, honden

Bij de Duitser bleef dus de open plek over dus hij heeft de vis. (Y) :)
Waarschuw beheerder
Deze kennen sommige misschien ook al wel...

3 jongens kopen samen een cd. De cd is 30 euro en ze leggen allemaal 10 euro neer. ze lopen net de winkel uit tot de verkoper ze tegenhoudt. de cd was geen 30 maar 25 euro. hij pakt vijf euro uit de kassa waarvan hij er 2 in zijn eigen zak stopt en de jongens iedere 1 euro terug geeft. de 3 jongens hebben nu ieder 9 euro betaald.
3 x 9 = 27 euro + 2 = 29 euro
waar is die ene euro gebleven ?!

Waarschuw beheerder
Je hebt 50% kans op de auto. Wel of niet, is altijd 50%! Net zo als de kans dat het gaat regenen vandaag ook 50% is, wel of niet!

Waarschuw beheerder
die 3x1 1 euro die die jongens trug krijgen moet je bij 27 op tellen en niet die 2 die de verkoper gehouden heeft. :jaja:
Waarschuw beheerder
net andersom :P:P die 2 euro moet je van die 27 af trekken

27 van de jongens aan de ene kant die ze betaalt hebben en 25 uit de kassa en die 2 die hij in zijn zak heeft aan de andere kant !

Ik ben niet zo goed in uitleggen :S:S

Waarschuw beheerder
ja dat is eigenlijk hetzelfde he:)
Waarschuw beheerder
ja maar zo is ie duidelijker :P;):P:P

Waarschuw beheerder
oke dan (Y)
Waarschuw beheerder
Ik heb ook een raadsel:

Er ligt een man in de woestijn, er lopen geen voetsporen naartoe, hij is naakt en er ligt een half luciferstokje naast hem, hoe is hij daar terecht gekomen? Wat is er gebeurt?
Waarschuw beheerder
2km verderop heeft ie een bom aangestoken, die ontplofte te vroeg en toen zijn al zijn kleren verbrand en 2km verder neergekomen met het halve stokje nog in zn handen