Partyflock
 
Forumonderwerp · 735153
De laatste tijd wordt het marktforum wat te rommelig. Daarom hebben we wat nieuwe regels ingevoerd:

1. Als je een kaartje te koop hebt, kun je een nieuw topic openen. Niet jouw oproep in andermans topic zetten aub! Doe je dit wel, dan loop je het risico een strafpunt te krijgen.

2. Meerdere topics openen voor hetzelfde (aantal) kaartje( s) is niet toegestaan. Dit wordt gezien als spam en bestraft met een strafpunt.

3. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs.
Het is VERPLICHT een prijs te noemen in je topic


5. Je bent verplicht (bij kaartverkoop) om bij elke post hier in markt, je prijs te vermelden. Ook in [GZ] topics!
Mocht een beheerder constateren dat er toch kaartjes worden aangeboden zonder prijs. Word je post verwijderd en een overtreding uitgedeeld.
laatste aanpassing
Wel "toevallig" dat alle handelaren in dit topic zitten. :X :X :X
 
Toeval bestáát niet, wist je dat?

en dan gaan ze hier zeiken dat een kaartje niet hoger mag zijn als 15% van de orignele waarde

dat staat er niet, er staat: niet hoger dan de originele waarde PLUS 15%

Bankbiljetten kunnen ook verzamelobjecten zijn.

Verlópen bankbiljetten, ja. Geldige bankbiljetten mag je alleen vekopen tegen de vastgestelde wisselkoers + kosten.

het is vooral lastig voor de mensen die af en toe een kaartje overhebben, en daar best een centje aan willen verdienen

Je hebt t niet over een "centje" maar over tientallen euro's (klein verschil). En waaróm wil je er eigenlijk aan verdienen als je ze echt over hebt?
laatste aanpassing
 
en dan gaan ze hier zeiken dat een kaartje niet hoger mag zijn als 15% van de orignele waarde

dat staat er niet, er staat: niet hoger dan de originele waarde PLUS 15%



Lezen blijkt zoals immer weer sjooooooooooo moeiluk!


:P

Verlópen bankbiljetten, ja. Geldige bankbiljetten mag je alleen vekopen tegen de vastgestelde wisselkoers + kosten.


Jij snapt het. Word een product (bankbiljet) meer gevraagd (gezocht/verzamelt) dan geboden stijgt de prijs.


Je hebt t niet over een "centje" maar over tientallen euro's (klein verschil). En waaróm wil je er eigenlijk aan verdienen als je ze echt over hebt?


Een centje is slechts een relatief begrip. Voor de 1 is dat 1 centje voor de ander 100 en voor de ander 100.000 euro.
En waaróm wil je er eigenlijk aan verdienen als je ze echt over hebt?



als mensen het er nou voor over hebben, ben je toch een dief van je eigen zak als je het niet doet


of ben ik nou zo commercieel ingesteld?
 
als mensen het er nou voor over hebben, ben je toch een dief van je eigen zak als je het niet doet


of ben ik nou zo commercieel ingesteld?


Nee dat is de nederlandse mentaliteit!

Je praat hier niet met elkaar over hoeveel je verdient laat staan dat je geld mag verdienen!


(-s-)
Toeval bestáát niet, wist je dat?


I know. Hun zijn geloof ik de enige die het een slechte regel vinden. De overige leden zijn druk aan het helpen met het opsporen van handelaren. 8)

als mensen het er nou voor over hebben, ben je toch een dief van je eigen zak als je het niet doet

of ben ik nou zo commercieel ingesteld?


Nou sorry, maar daar heb ik geen last van. Heb 2 keer gehad dat ik niet naar een feest kon die uitverkocht was en die heb ik voor de normale prijs (of 5 euro extra voor reiskosten) verkocht.
 
Nou sorry, maar daar heb ik geen last van.


:respect:


Je hebt me weer aan het lachen gemaakt en het is 2.12 :D

:respect:


Maar wel erg nobel van je!
goed, dat jij daar geen "last" van heb is jou goed recht

maar ik vind dat ik een dief van me eigen portomonee ben als ik geld afsla



leve de vrije economie
 
Lang leve de new miljonairs!
 
big bussiness die sensation kaartjes
 
Word een product (bankbiljet) meer gevraagd (gezocht/verzamelt) dan geboden stijgt de prijs.

Alleen is dat bij GELDIGE bankbiljetten een OFFICIEEL vastgestelde prijs en niet wat 1 of andere zwarthandelaar ervan wenst te maken.

VERLOPEN tickets zijn idd verzamelobjecten en daarvan wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod.
 
Precies dsw.
Maar helaas geld dit ook voor nog niet verlopen tickets, dat bewijst de praktijk immers.
zwarthandelaar ervan wenst te maken.

nee, het is wat de gek ervoor geeft




dus als ik voor een biljet van 50 euro, 70 wil betalen mag dat niet?

het is erg stom, dat terzijde maar als ik dat wil, mag dat dan niet?
laatste aanpassing
 
Dat mag wel hoor. Als iemand dat geheel vrijwillig doet en kan denken als een normaal denkend mens mag dat.

En als die er 70 euro voor wilt betalen mag dat!
Werkzaam bij Partyflock
Wat maken jullie er nu eigenlijk een probleem van?

Als je je handeltjes zo lekker vrij kunt bedrijven op marktplaats doe je het toch lekker daar? Heb je Pf niet voor nodig dan....dus boeien dat je ze hier niet kunt verkopen...op die andere sites lopen kenbaar zat gekken rond die zaken met jullie willen doen...is iedereen weer gelukkig toch? :[
op PF zijn ook genoeg mensen die handel willen drijven, alleen mag dat niet meer
laatste aanpassing
Die zijn allang weg, terwijl jullie je hier nog druk lopen te maken.
laatste aanpassing
Je hebt me weer aan het lachen gemaakt en het is 2.12


Jij (jullie) kunnen mij wel in de zeik nemen maar als ik een kaartje overheb heb ik liever dat ik er iemand een leuke avond door bezorg dan dat ik er beter op wordt. Sommige mensen weten nog wel wat normen en waarden zijn.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
(y) netjes.. ook met die 15%
Die mag je rustig voor meer verkopen, het is namelijk jou bezit en met je bezit mag je zelf weten wat je doet. Het kaartje blijft echter wel eigendom van de organisator maar het is jou bezit geworden omdat jij de vastgestelde waarde daarvoor betaalt hebt



jezus, jij bent dom, hou nou maar weer op met je praktijken te verdedigen, want je zet jezelf knap voor lul als jeje zelf steeds zo tegenspreekt..
je verdedigt hier een groep UITBUITERS en meer niet!
mensen die ECHT eerlijk kaartjes over hebben omdat vrienden niet kunnen of gaan, die vinden het totaal niet erg om de kostprijs te ontvangen, en niet 300% meer :s
 
Jullie?


Ik val niet in het hokje 'jullie'.

Dit is een forum waarin je je mening kan geven. Er is een beleid gehanteert waar ik mijn onderbouwde mening over geef. Dat er direct conclusies worden getrokken dat ik (jullie) een handelaar is vind ik diep triest.

Het is van essentieel belang om onderscheid te maken tussen discusieren en mensen te bevooroordelen cq. beschuldigen van dingen die er niet zijn.



Ik refereer aan mijn eerste reply in dit topic, die ik voor het gemak even zal plaatsen.

Beetje klote regel voor zowel de koper en verkoper. Partyflock vertrouwen meer mensen dan een site als www.marktplaats.nl al moet ik toegeven dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb.

Goed voor partyflock qua dataverkeer want men zal uitgaan wijken naar andere verkoopplaatsen zoals www.marktplaats.nl

Maar er zullen dus een stuk minder kaarten via partyflock worden verkocht dus een stuk minder blije partyflockers.

Dus ik raad iedereen aan om je kaartjes via www.marktplaats.nl of een andere site tegaan verkopen/kopen waar dus geen restricties aan zitten (of te wel een vrijemarkt) zodat je nog aan kaartjes kan kopen of die kan verkopen voor de prijs die je zelf wilt en die niet van bovenaf word opgelegd.

Het komt er simpelweg op neer dat je 15 procent onkostenvergoeding mag maken. Een kaartje met voorverkoop waarde van 50 euro mag je maximaal 7,50 extra vragen. Beetje lullig en krom, op een markt bepaal je immers zelf je eigen prijs inclusief winst en onkostenvergoeding, terwijl je op een site als www.marktplaats.nl misschien wel 50 procent meer krijg dan de voorverkoop waarde.

De bedoeling van deze regel is om het aantal topics met kaartjes tekoop teverkleinen. Dat zal zeker lukken als het beleid strak gehanteert word. Echter ben ik bang voor een stijging van kaartjes gevraagd topics.

Men mag namelijk wel opzoek gaan naar een kaartje en als men bereid is om daar meer voor te betalen, mag dat. Bovendien zal er een stijging van PB's van verkopers die mensen via een berichtje een aanbod zouden kunnen doen.laatste aanpassing 29 maart 2005 19:48
 
Wie is jullie?
Artiest Mani
4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs


heb niet alles doorgelezen.. Maar wat als de handel gewoon verder gaat via pm? worden de pm's gecontroleerd van de verkopers van de kaartje dan? :O
Wat maken jullie er nu eigenlijk een probleem van?

Als je je handeltjes zo lekker vrij kunt bedrijven op marktplaats doe je het toch lekker daar? Heb je Pf niet voor nodig dan....dus boeien dat je ze hier niet kunt verkopen...op die andere sites lopen kenbaar zat gekken rond die zaken met jullie willen doen...is iedereen weer gelukkig toch? :[

Vrij duidelijk toch? ;)

Je bent hier te gast en wij bepalen hier de huisregels ;)
 
ennnnnnn... alias bandulu is banned (Y) B)
 
ey, wij dachten hetzelfde :D
 
Zoo nu kan iedereen weer rustig van zijn/haar avond genieten.. :)
 
(Y) lekker borrelen in 't zonnetje B)

sorry :x ...on-topic again! :D
Nee, we kunnen de komende 10 dagen van onze dagen genieten. 8) :x
 
Zoo gaan we weer lief doen met z'n allen! O:)

:P
 
Je bent hier te gast en wij bepalen hier de huisregels ??

als je zo denkt in het bedrijfsleven zul je weinig vrienden maken. zonder gasten hoef je nog geen eens regels te maken want die zouden dan uberhaupt niet komen. dus mag best wel beetje respect zijn voor kaartenhandelaars :D:D
het is immers ook werk..
 
*er vanuit gaande dat bovenstaande post niet serieus is bedoeld...*

whaha! :D
Oh dus je moet maar gewoon alles toestaan op je site? Rasistische opmerkingen, scheldpartijen, bedreigingen etc? Bij je ouders thuis moet je je toch ook aan de regels houden? En ja, daar hoort nu ook een verbod tegen handel bij. Door jullie loopt deze site misschien wel in gevaar. PF is medeplichtig omdat ze het niet aanpakken. Heb je daar wel is over nagedacht? ;)
laatste aanpassing
jij bent hier toch OOK te gast?
ik zie geen DONATEUR onder je naam staan?
niet tevreden?
opzouten dan!!
wij zijn alleen geen bedrijf.
we zijn een uit de hand gelopen hobby, en in hobby's bepaal je je eigen regels :)
 
bianca weet je wat jij meot doen de belasting dienst opbellen en al de namen doorgeven van kaarten handelaar. anders ben jij ok in overtreding van niet melden van een strafbaar feit!

dus als je donateur bent ben je opeens geen gast meer?
of vind jejezelf een hele piet omdat je geld gestort hebt?
ik stort mijn geld liever voor een goed doel!
bianca weet je wat jij meot doen de belasting dienst opbellen en al de namen doorgeven van kaarten handelaar. anders ben jij ok in overtreding van niet melden van een strafbaar feit!


Als het kon had ik het gedaan. :devil:
 
bianca weet je wat jij meot doen de belasting dienst opbellen en al de namen doorgeven van kaarten handelaar. anders ben jij ok in overtreding van niet melden van een strafbaar feit!

dus als je donateur bent ben je opeens geen gast meer?
of vind jejezelf een hele piet omdat je geld gestort hebt?
ik stort mijn geld liever voor een goed doel!


Nu mag je wel ophouden met zeiken! :)

En NEE! Een donateur is net zoals een niet donateur ook te gast op deze site! Maar heeft alleen maar geld gedoneerd om deze site een steentje bij te dragen voor verdere ontwikkeling in de toekomst..

En voor medewerkers gelden andere regels! Toch Bianc? ;) O:)
laatste aanpassing
 
2 -wen- en bianca en insanity>


Waarom zo hatelijk over mij?

gegroet een alias bandulu

(onder vriendin der account)