Partyflock
 
Forumonderwerp · 735153
De laatste tijd wordt het marktforum wat te rommelig. Daarom hebben we wat nieuwe regels ingevoerd:

1. Als je een kaartje te koop hebt, kun je een nieuw topic openen. Niet jouw oproep in andermans topic zetten aub! Doe je dit wel, dan loop je het risico een strafpunt te krijgen.

2. Meerdere topics openen voor hetzelfde (aantal) kaartje( s) is niet toegestaan. Dit wordt gezien als spam en bestraft met een strafpunt.

3. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs.
Het is VERPLICHT een prijs te noemen in je topic


5. Je bent verplicht (bij kaartverkoop) om bij elke post hier in markt, je prijs te vermelden. Ook in [GZ] topics!
Mocht een beheerder constateren dat er toch kaartjes worden aangeboden zonder prijs. Word je post verwijderd en een overtreding uitgedeeld.
laatste aanpassing
Nu nog de mensen aanpakken op marktplaats en bij de ingang en mensen hebben weer alle tijd om kaartjes te kopen tegen normale prijzen (y)
 
Ach ja, je moet ergens beginnen met die illegale kaartenhandel aan te pakken, dus waarom niet hier he? ;)
 
(y)
 
Goeie zaak!
 
onzin!

iedereen moet toch ze geld verdienen :P
 
Vreemd, als iemand hier een kaart aanbied voor 100 euro en iemand is zo gek het te betalen.. dan is er toch niks aan het handje?


En
Van grote feesten net zoals IQ wordt je al gek van de kaarten topics en als mensen er dan al meerdere gaan openen in de hoop hun kaartje kwijt te raken wordt je er helemaal gek van

Dit is niet opgelost, want je mag wel een nieuw topic openen als je zelf een kaartje te koop hebt.

Vind het btw wel een goeie regeling, alleen dat van de vraagprijs vind ik raar
laatste aanpassing
4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs

(Y) Thumbs up...! (Y)
 
helemaal mee eens!
 
;)

Hopen dat het ook allemaal verloopt zoals jij dat wilt summy!! ;)
Zet er dan bij prijs vanaf. Mensen kunnen dan bieden!
Vind alles best wat die regels betreft maar de prijzen mogen de mensen nog altijd zelf bepalen wat ze er voor willen hebben.. Begint dan een beetje op censuur te lijken, je word verplicht je eigendom op een bepaalde manier te verkopen..

Tuurlijk is het klote als iemand een belachelijk hoge prijs vraagt, maar het is wel zijn/haar goed recht..
helemaal goed, iig geen woekerprijzen via pf!
Werkzaam bij Partyflock
Vind alles best wat die regels betreft maar de prijzen mogen de mensen nog altijd zelf bepalen wat ze er voor willen hebben.. Begint dan een beetje op censuur te lijken, je word verplicht je eigendom op een bepaalde manier te verkopen..

Tuurlijk is het klote als iemand een belachelijk hoge prijs vraagt, maar het is wel zijn/haar goed recht..


Neehoor, dat is niet waar.

TicketBox
Een toegangsbewijs blijft eigendom van de evenementorganisator. Het is verboden een toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden aan derden te verstrekken.

TicketOnline
5.1 De door TicketOnline geleverde Tickets zijn en blijven eigendom van de Organisator en worden door TicketOnline aan de Cliënt geleverd onder de voorwaarden dat het zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Organisator en/of TicketOnline nimmer is toegestaan:
i. de Tickets door te verkopen aan derden dan wel de Tickets op enige andere wijze op commerciële wijze direct of indirect aan derden te verstrekken;
ii. de Tickets in commerciële uitingen - op welke wijze dan ook - aan te bieden dan wel op andere wijze te refereren aan de Tickets.
Dat kunnen ze best in de voorwaarden zetten, maar dan zijn die voorwaarden in strijd met de wet. Het kan simpelweg niet verboden worden om je eigen bezittingen of rechten (door) te verkopen.

Voor de goede orde: vind het uiteraard wel een goede maatregel :)
Ik vermoed dat die voorwaarden gedeponeerd en rechtsgeldig zijn.

Bovendien bezit je het niet. Jij hebt het recht een voorstelling bij te wonen. Pietje Puk aan wie je het verkoopt heeft dat recht dan niet, want jij kunt het recht van de organisatie om JOU van een feestje te voorzien niet overdragen op een andere persoon. Daarvoor moet jij de organisatie zijn.

Er is een verschil met een regulier produkt dat je koopt. Ook in dat geval kan de verkoper gewoon besluiten jou niets te leveren (zie Peijnenburg affaire). In dit geval is de verkoop 2-ledig. Jij koopt een kaartje om aan te kunnen tonen dat JIJ het recht hebt een feestje te bezoeken. Dat kaartje is slecht een materiele representatie van een overeenkomt die jij bent aangegaan met de organisatie.
 
Het kan simpelweg niet verboden worden om je eigen bezittingen of rechten (door) te verkopen.

Dat iets jouw eigendom is, betekent nog niet dat je er alles mee mag doen wat je wil. Als jij een huis koopt is dat weliswaar van jou, maar je mag er geen disco in beginnen. Als jij een paard koopt is die van jou, maar je mag hem niet mishandelen.

Een toegangsbewijs is iets met een feitelijke vaste tegenwaarde (nl het recht om voor een vastgestelde prijs een feestje te mogen bezoeken, vergelijkbaar met een bankbiljet), dus als iemand extra veel kaartjes koopt waardoor ze eerder uitverkocht raken en ze vervolgens voor veel meer geld doorverkoopt is dat niet iets simpels à la "vraag en aanbod" maar kunstmatige prijsopdrijving waar alle betrokken partijen (organisaties en feestgangers) schade van ondervinden.

Eigenlijk gewoon oplichting dus :[ want je bent dan als het ware bezig iemand een biljet van 50 euro te verkopen voor bv 70 euro

Besides, aangezien t nogal voor de hand ligt dat die "kaartjeshandelaren" hun winst NIET netjes aan de belastingdienst doorgeven, mag je ook dáárom niet aan zo'n transactie meewerken door een kaartje van ze te kopen (je bent daardoor immers zelf óók in overtreding :P )
laatste aanpassing
Zal me proberen aan de regels te houden
Artiest EJ_V
Goeie actie (y)
Goed bezig inderdaad, dit markt forum op PF moet vriendschappelijk zien, niet om bruut geld te verdienen.
laatste aanpassing
Het kan simpelweg niet verboden worden om je eigen bezittingen of rechten (door) te verkopen.


Vind alles best wat die regels betreft maar de prijzen mogen de mensen nog altijd zelf bepalen wat ze er voor willen hebben.. Begint dan een beetje op censuur te lijken, je word verplicht je eigendom op een bepaalde manier te verkopen..

Tuurlijk is het klote als iemand een belachelijk hoge prijs vraagt, maar het is wel zijn/haar goed recht..


haha denken dat je gewoon kaartjes met dikke winst mag doorverkopen... hoe dom ben je dan :P
laatste aanpassing
t0mm1e >
Ik vermoed dat die voorwaarden gedeponeerd en rechtsgeldig zijn.

Of voorwaarden gedeponeerd zijn zegt niets over de geldigheid ervan. Verder mag je inderdaad aannemen dat er een jurist naar gekeken heeft. Maar als er (zoals ik dus denk) geen wet is die kaartenhandel verbiedt, is zo'n nutteloze voorwaarde in de AV het beste wapen dat ze hebben.

Bovendien bezit je het niet. Jij hebt het recht een voorstelling bij te wonen. Pietje Puk aan wie je het verkoopt heeft dat recht dan niet, want jij kunt het recht van de organisatie om JOU van een feestje te voorzien niet overdragen op een andere persoon. Daarvoor moet jij de organisatie zijn.

Ben ik niet met je eens. Het zijn geen kaarten op naam, maar aan toonder; als Pietje Puk 'jouw' kaart laat zien aan de organisatie mag hij er in. Bovendien is het kunnen tonen van een ticket nog geen garantie dat je er in komt; denk aan bepaalde kledingvoorschriften ed.
Stond er een naam op de ticket, dan was er geen discussie mogelijk, maar dat is niet het geval. Wie wil de organisatie toegang verlenen: de persoon die de ticket kan laten zien of de persoon die de ticket gekocht heeft? Waarschijnlijk de laatste. In de praktijk echter de eerste.


DarkSkywise >
Dat iets jouw eigendom is, betekent nog niet dat je er alles mee mag doen wat je wil. Als jij een huis koopt is dat weliswaar van jou, maar je mag er geen disco in beginnen. Als jij een paard koopt is die van jou, maar je mag hem niet mishandelen.

Natuurlijk zijn deze voorbeelden waar, maar hier niet van toepassing; een huis is een onroerend goed en daarmee een registergoed, waarvoor aparte wetten gelden. Bovendien geldt een bestemmingsplan nu niet bepaald voor toegangskaarten. Het mishandelen van een paard staat los van het kopen van het beest.

Een toegangsbewijs is iets met een feitelijke vaste tegenwaarde (nl het recht om voor een vastgestelde prijs een feestje te mogen bezoeken, vergelijkbaar met een bankbiljet), dus als iemand extra veel kaartjes koopt waardoor ze eerder uitverkocht raken en ze vervolgens voor veel meer geld doorverkoopt is dat niet iets simpels à la "vraag en aanbod" maar kunstmatige prijsopdrijving waar alle betrokken partijen (organisaties en feestgangers) schade van ondervinden.

Eigenlijk gewoon oplichting dus want je bent dan als het ware bezig iemand een biljet van 50 euro te verkopen voor bv 70 euro

Besides, aangezien t nogal voor de hand ligt dat die "kaartjeshandelaren" hun winst NIET netjes aan de belastingdienst doorgeven, mag je ook dáárom niet aan zo'n transactie meewerken door een kaartje van ze te kopen (je bent daardoor immers zelf óók in overtreding)

Eens, dat zijn goede redenen om de doorverkoop aan banden te leggen. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik nog steeds denk dat daar geen wettelijke mogelijkheden toe zijn. Sterker nog, uit onderstaande quote van Jan Willem Luijken (van Mojo) blijkt dat ook een rechter zulke mogelijkheden niet ziet:
Hij stelt dat Mojo al vaker heeft geprobeerd via de rechter zwarthandel te voorkomen, maar zonder resultaat.

Bron: http://kickfm.web-log.nl/archief/02/2005, bericht van 8 feb 05

Afijn, inmiddels zijn hier op PF wel mogelijkheden toe :) Een algemene oplossing zou zijn om namen te printen op tickets. En voor die E 3,- servicekosten mogen ze dat wa mij betreft best een keer gaan doen. Behalve van woekerprijzen (wat wel strafbaar is), ben je dan ook gelijk af van het hele zwartekaartencircuit.
We kunnen er redelijkerwijs van uit gaan dat de zwarthandelaren hier hun winst niet doorgeven aan de belastingdienst, alleen van dat oogpunt al kunnen wij het hier aan banden gaan leggen. Waarom zouden wij aan dergelijke strafbare feiten meewerken?
4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs


:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Okee, het zal de kaartjeshandel niet helemaal stoppen maar is in elk geval een goede stap in de richting. Laat die handelaren maar lekker een andere site opzoeken. :[ :[
 
Maar dat doet niets af aan het feit dat ik nog steeds denk dat daar geen wettelijke mogelijkheden toe zijn.

en dan blijkt opeens dat je als grootste dance-forum van de hele wereld (ik zeg t nog maar eens een keertje) misschien tóch iets kunt bereiken :yes:

want wat denk je dat er gebeurt als mensen die zich de hele tijd maar laten NAAIEN (want iets anders is t niet) door veel te hoge prijzen voor kaartjes te betalen, hier opeens mee ophouden?

juist, dan gaan die zwarthandelaren VET OP HUN BEK :[ en kunnen de volgende keer geen kaartjes meer inkopen, met als gevolg dat de feesten niet of minder snel uitverkocht raken en je DUS makkelijker aan een normaal geprijsd kaartje kunt komen :D (en is dat nou niet net wat we -bijna- allemaal willen?)

te dure kaartjes kopen = meehelpen aan prijsopdrijving
4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs

:respect::respect::respect::respect::respect::respect::respect::respect:




Okee, het zal de kaartjeshandel niet helemaal stoppen maar is in elk geval een goede stap in de richting. Laat die handelaren maar lekker een andere site opzoeken.


helemaal mee eens!!! :jaja:
Hoeveel strafpunten mag je hebben?
Hoop dat mensen die zich niet aan de afspraken houden meteen een ban krijgen :D
te dure kaartjes kopen = meehelpen aan prijsopdrijving


Helemaal mee eens. Als we nou gewoon is met zijn allen stoppen meer te betalen. Ik doe er zowiezo niet aan mee. Als iets uitverkocht is probeer ik een kaartje voor de normale prijs te regelen (toen de tijd met Qrime Time nog gelukt ook) en anders heb ik pech. Ga toch echt niet hun extra lopen spekken. Wat mij betreft mogen ze dat kaartje in een donker holletje douwen. :[ :[
 
en verder moet iedereen gewoon de volgende regel flink groot uitprinten en boven hun bed hangen:

Het Is Maar Een Feestje. Er Komen Heus Nog Wel Meer Feestjes.

;)
Boven mij bed hangt al wat. O:) O:) O:) Daar is geen ruimte meer. Mag ik hem op ook de wc hangen? :P
 
Beetje vreemde tekst voor op het toilet, vind je ook niet? :/


:P
Ik vind deze mooier;

"HeT Is m4r eN FeStJuH1!!!! hIhI LoL DuZz *OnE LuV* eR KoMeN HeUs nOg wEl mEr fEsTjUhS!!11!!! dUzZ"

8)
Beetje vreemde tekst voor op het toilet, vind je ook niet?


Ga je wel lekker van ......... :X :X :P

"HeT Is m4r eN FeStJuH1!!!! hIhI LoL DuZz *OnE LuV* eR KoMeN HeUs nOg wEl mEr fEsTjUhS!!11!!! dUzZ"


Whahaha, :respect:. Je kan het ook combineren. Die bovenaan hangen en die van DSW eronder voor de mensen die geen breezer taal beheersen. ;) Soort van ondertiteling.
ik vind dat mensen die een apart platen topic openen gelijk een permanente ban moeten krijgen!
Er is een verkoop topic van platen, waarom dan steeds voor een paar kut platen een compleet nieuw topic? :S
 
De laatste tijd wordt het marktforum wat te rommelig. Daarom hebben we wat nieuwe regels ingevoerd:

4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs



Beetje klote regel voor zowel de koper en verkoper. Partyflock vertrouwen meer mensen dan een site als www.marktplaats.nl al moet ik toegeven dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb.

Goed voor partyflock qua dataverkeer want men zal uitgaan wijken naar andere verkoopplaatsen zoals www.marktplaats.nl

Maar er zullen dus een stuk minder kaarten via partyflock worden verkocht dus een stuk minder blije partyflockers.

Dus ik raad iedereen aan om je kaartjes via www.marktplaats.nl of een andere site tegaan verkopen/kopen waar dus geen restricties aan zitten (of te wel een vrijemarkt) zodat je nog aan kaartjes kan kopen of die kan verkopen voor de prijs die je zelf wilt en die niet van bovenaf word opgelegd.

Het komt er simpelweg op neer dat je 15 procent onkostenvergoeding mag maken. Een kaartje met voorverkoop waarde van 50 euro mag je maximaal 7,50 extra vragen. Beetje lullig en krom, op een markt bepaal je immers zelf je eigen prijs inclusief winst en onkostenvergoeding, terwijl je op een site als www.marktplaats.nl misschien wel 50 procent meer krijg dan de voorverkoop waarde.

De bedoeling van deze regel is om het aantal topics met kaartjes tekoop teverkleinen. Dat zal zeker lukken als het beleid strak gehanteert word. Echter ben ik bang voor een stijging van kaartjes gevraagd topics.

Men mag namelijk wel opzoek gaan naar een kaartje en als men bereid is om daar meer voor te betalen, mag dat. Bovendien zal er een stijging van PB's van verkopers die mensen via een berichtje een aanbod zouden kunnen doen.laatste aanpassing 29 maart 2005 19:48
 
4. Kaarten mogen alleen doorverkocht worden tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende (voor)verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs


Kunnen mensen die hun kaartje alsnog willen verkopen tegen n belachelijk hoge prijs ook geen strafpuntje krijgen?! O:)
 
Onmogelijk.

Hoge prijzen voor goederen die exclusief zijn kan je nooit verbannen. Hoe minder er van is hoe meer men er voor over heeft.

Vergelijk het met postzegels.
Nogmaals;

"We kunnen er redelijkerwijs van uit gaan dat de zwarthandelaren hier hun winst niet doorgeven aan de belastingdienst, alleen van dat oogpunt al kunnen wij het hier aan banden gaan leggen. Waarom zouden wij aan dergelijke strafbare feiten meewerken?"


En wat op een andere site gebeurt is niet ons pakkie an ;)
ik geef alles op aan de belasting :[
 
Maar er zullen dus een stuk minder kaarten via partyflock worden verkocht dus een stuk minder blije partyflockers.

Ja, die zullen het echt vré-se-lijk vinden als ze door het wegvallen van de kaartjeshandelaren opeens NORMALE prijzen kunnen gaan betalen :[

Vergelijk het met postzegels.

Nee, vergelijk het met bankbiljetten. Postzegels zijn verzamelobjecten, kaartjes niet.

Men mag namelijk wel opzoek gaan naar een kaartje en als men bereid is om daar meer voor te betalen, mag dat.

Fout. Je werkt daardoor mee aan zwarthandel en bent dan zelf eveneens strafbaar.

Hoge prijzen voor goederen die exclusief zijn kan je nooit verbannen.

Kaartjes vallen wettelijk niet onder "goederen"... t zijn slechts bewijsstukken van een aan jou door de organisator overgedragen recht om voor een bepaalde vastgestelde prijs een bepaald evenement bij te mogen wonen.

op een markt bepaal je immers zelf je eigen prijs inclusief winst en onkostenvergoeding

...behalve natuurlijk wanneer het niet is TOEGESTAAN om het gebodene door te verkopen (en al helemáál niet met dikke winst)

Lezen blijkt zoals immer weer sjooooooooooo moeiluk! :[
laatste aanpassing
 
Nogmaals;

"We kunnen er redelijkerwijs van uit gaan dat de zwarthandelaren hier hun winst niet doorgeven aan de belastingdienst, alleen van dat oogpunt al kunnen wij het hier aan banden gaan leggen. Waarom zouden wij aan dergelijke strafbare feiten meewerken?"


Ik denk ook niet dat zwarthandeleren een site als partyflock zullen gebruiken om van hun kaartjes af tekomen. Daarvoor is deze site te 'controleerbaar'. Tenzij je voor ieder feest nieuwe acounts maakt.

Ja, die zullen het echt vré-se-lijk vinden als ze door het wegvallen van de kaartjeshandelaren opeens NORMALE prijzen kunnen gaan betalen


Ik doel op de mensen die het niet erg vinden om extra tebetalen voor een kaartje wanneer dat terecht is.


Nee, vergelijk het met bankbiljetten. Postzegels zijn verzamelobjecten, kaartjes niet.


Bankbiljetten kunnen ook verzamelobjecten zijn. Maar om het nou met normale bankbiljetten tevergelijken :S

Een 10 euro bankbiljet word niet voor 11 euro verkocht als er genoeg van zijn. Maar is er meer vraag naar dat 10 euro bankbiljet en minder vraag dan zal de prijs dus stijgen. Ongeacht wat voor een goed of dienst je hebt, als de VRAAG stijgt en het AANBOD blijft het zelfde of word kleiner STIJGT de prijs, dat is met alles zo! Zo ook met entreebewijzen, auto's, woningen etc.


Fout. Je werkt daardoor mee aan zwarthandel en bent dan zelf eveneens strafbaar.


Naar welk wetsartikel verwijs je dan?

Zwarthandel is strafbaar maar ik heb het hier over een kaartje verkopen of misschien wel 2 of 3 die over zijn na annuleringen van bijvoorbeeld vrienden. Die mag je rustig voor meer verkopen, het is namelijk jou bezit en met je bezit mag je zelf weten wat je doet. Het kaartje blijft echter wel eigendom van de organisator maar het is jou bezit geworden omdat jij de vastgestelde waarde daarvoor betaalt hebt.

Kaartjes vallen wettelijk niet onder "goederen"... t zijn slechts bewijsstukken van een aan jou door de organisator overgedragen recht om voor een bepaalde vastgestelde prijs een bepaald evenement bij te mogen wonen.


Zijn dus een diensten? Jij koopt een kaartje en krijgt daarvoor een optreden terug. Dat optreden kan je idd niet mee naar huis nemen dus geen goed. DAn moet er exclusieve diensten staan...

...behalve natuurlijk wanneer het niet is TOEGESTAAN om het gebodene door te verkopen (en al helemáál niet met dikke winst)


Als dat hier op partyflock word bepaald is dat idd niet toegestaan.

Maar goed ik doelde op een vrijemarkt.


Lezen blijkt zoals immer weer sjooooooooooo moeiluk!


:S

Lezen is zeer eenvoudig.

Tip 1 : Lees het hele verhaal en niet enkele citaten
Tip 2 : Ga niet lopen kloten met de volgorde zodat waarop je reageert niet logisch klopt en er niet een eigen gemaakt verhaal komt.
Tip 3 : Het is jammer om je verhaal zo kinderachtig af tesluiten



En ff down 2 earth.


Hoge prijzen, zwarthandel etc etc = Nooit uit tebannen


(wel een nobel streven maar tevergeefs)
laatste aanpassing
het is vooral lastig voor de mensen die af en toe een kaartje overhebben, en daar best een centje aan willen verdienen

de echte handelaren verkopen wel op een van de 100 andere site`s of marktplaats

ik bedoel, je bent stom als iemand 70 bied voor een kaartje wat 50 heeft gekost en dat niet aanpakt


lang leve de vrije handel