Partyflock

Forumonderwerp · 735090

Waarschuw beheerder
kwa karater?
wat denken jullie?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Een karakter veranderen, van jezelf danwel van iemand anders, is moeilijk. Gemakkelijker is bewustwording van de karakteristische eigenschappen, dat in de gaten houden en jezelf er op dat moment aan aanpassen.

Wat jij zegt ;)

Waarschuw beheerder
donateur
jah een mens word gemaakt door zijn omgeving door de mensen om m heen

Waarschuw beheerder
Gemakkelijker is bewustwording van de karakteristische eigenschappen, dat in de gaten houden en jezelf er op dat moment aan aanpassen.

Juist :yes:

ook door je eigen gedachten

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop het wel want als mijn broertje zo een arrogante kwal blijft dan zal die later problemen krojgen met zijn omgeving:[
Waarschuw beheerder
donateur

Beetje kort door de bocht, er zijn zoveel meer invloeden...KARAKTER is AANGEBOREN!! Daaruit voort vloeit GEDRAG dat is AANGELEERD

Dusj
Waarschuw beheerder
nou ik denk het wel.. maar geloof ook wel dat je nooit helemaal van je vervelende karakter trekjes af komt...
Waarschuw beheerder
Ligt eraan in wat voor situatie en of iemand het zelf wel echt wil denk ik.

Waarschuw beheerder
K denk ook van wel maar dan moeten ze het wel zelf willen anders schiet t niet op :no:
ja inderdaad karakter is je al meegegeven vanaf je geboorte.....
Dus ik denk niet dat je zo van die vervelende eigenschappen afkomt.
Maar gedrag wat je hebt aangeleerd daar kun je natuurlijk wel altijd in veranderen, als je het zelf maar wilt.
Waarschuw beheerder
nee mensen kunnen totaal veranderen; heb het vaak genoeg meegemaakt. enkel karaktereigenschappen bepalen niet hoe iemand is; maar de keuzes die hij/zij maakt.
daarbij is er veel invloed van buitenaf die een persoon ook creeert.
nee mensen kunnen totaal veranderen; heb het vaak genoeg meegemaakt.

Oh dan heb ik zeker alleen het tegenovergestelde daarvan zeker meegemaakt :X
Waarschuw beheerder
Niet genoeg, mijn inziens.. Helaas.. Mijn relatie is erop stuk gelopen, afgelopen nieuwjaarsochtend. Zoveel kansen, maar ja kan iemand pas veranderen als diegene dat zélf ook wilt, en je kan het alleen wíllen, als je je fouten inziet..

Waarschuw beheerder
Idd iemand kan pas veranderen als ie dat zelf wilt. Meestal gebeurt dat als ie eindelijk zijn vingers verbrandt door zijn eigen daden.

B.
Ja maar helemaal veranderen doen ze nooit!!!!!!!!
En dan zou je zeggen als hij zijn vingers verbrandt door zijn daden, maar dat is dus niet zo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mjoa ik denk wel dat mensuh kunnuh verandere jah

Waarschuw beheerder
donateur
karakter nee niet zo snel in iedergeval
Waarschuw beheerder
Idd..

K denk niet echt dat mensen kunnen veranderen.. Ik weet het gewoon niet!

Je ken je anders voordoen dan je bent.. Maar echt veranderen? Nee!

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen hoop ik dat ze het wel lukken in TBS kliniek!!!!!!!!!!!11

Waarschuw beheerder
Ja, je kunt veranderen. Ik ben heel erg met mezelf bezig. Vind dat echt interesant, maar daardoor verander ik wel

Je kan jezelf veranderen, maar een ander niet

Waarschuw beheerder
Ja maar helemaal veranderen doen ze nooit!!!!!!!!

Misschien wat jij om je heen hebt gezien ja.
Meningen zijn verdeeld.
Maar ik heb zelf gezien dat mensen helemaal kunnen omslaan. Tuurlijk heb je nog twijfels of ze daadwerkelijk veranderd zijn.
Zoiets heeft toch tijd nodig.
Iemand verandert niet 1-2-3.
En als je verandert voor een ander dan zal het ooit weer fout gaan omdat je het in eerste instantie niet voor jezelf hebt gedaan en er zelf dus niet helemaal achter je beslissing stond.

B.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tuurlijk kan je veranderen. JE kan dit zelfs binnen 30 minuten. Je moet alleen de kennid in huis hebben om tegen jezelf aan te kunnen kijken en dingen in te kunnen zien.

Je moet jeeigen serieuze vragen kunnen stellen waarom doe ik dit. Waarom zien mensen dit zo. Waarin wil ik veranderen, waarom wil ik hierin veranderen. Wat moet er veranderd worden.
Er zijn tig engelse boeken waarin uitgevegt word jezelf te verbeteren. Het is gewoon een gedachtegang die je aan werking moet zetten.
Waarschuw beheerder
De eerste 4 jaar van je leven is erg belangrijk en zetten de toon voor je verdere leven......kwa karakter kan je niet echt veranderen je kan wel je karaktereigenschappen wat verminderen maar weggaan zullen ze niet dat is niet te doen.....je kan je karakter dus wel verbeteren maar veranderen nee je karakter ligt vast..
Waarschuw beheerder
Nee je karakter is zeg maar een bal klei... je kan het kneden tot je dood. Klopt wat je zegt in de eerste levensjaren krijg je steeds meer klei van je ouders.. maar op een gegeven moment moet je zelf aan de slag met die bal klei.

Iedereen kan zichzelf veranderen.. je moet het alleen kunnen.
Waarschuw beheerder
Iedereen kan zichzelf veranderen.. je moet het alleen kunnen

Je moet WILLEN en de meeste willen zelfs nog wel maar zijn niet sterk genoeg daarvoor.......dus vandara dat ik zeg nee bijna niet
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat niet om "kunnen" of "willen", maar het gaat om "beseffen/bewust worden"!

Iedereen heeft de kracht om zichzelf op een positieve manier te veranderen, maar daarvoor moet je eerst beseffen dat die kracht in jezelf zit en dat je negatieve ervaringen niet veroorzaakt worden door omstandigheden.

Als jij een ervaring als negatief ervaart, dan is dat je eigen keuze. iemand anders zou er namelijk heel anders mee omgaan en het misschien als iets positiefs ervaren.

De mensen die volgens sommigen "wel willen, maar niet sterk genoeg zijn", zoeken de oorzaak van hun situatie nog steeds in de verkeerde hoek.

Het is wel prettig als iemand anders je een duwtje in de goede richting kan geven, maar uiteindelijk ben JIJ de enige die jezelf kan veranderen.
*Bitch* vs ~Angel~

Ik ben zo te lezen niet d enige die daar over denkt....

Karakter trekjes diep van binnen kun je je nog zo mooi voordoen maar het blijft altijd wel een beetje

Waarschuw beheerder
Ikzelf ben ervan overtuigd dat mensen wel degelijk kunnen veranderen..
Misschien kun je niet t hele karakter omvormen maar wel vervelende trekjes...
Ik ben niet makkelijk geweest voor mensen in mijn omgeving maar weet wel dat veel mensen nu na ongeveer 2 jaar hard mn best gedaan te hebben nu zeggen van Goh, dat jij zo veranderd bent..:)

Echt, ik ben trots op mezelf en ben blij dat ik t gedaan heb..
mensen kunnen wel degelijk veranderen.
Misschien kun je sommige dingen niet veranderen maar aan veel dingen kun je wel degelijk wat doen!
Als je maar echt zelf wilt:yes:

I'm proud to be me!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk niet dat iemands karakter kan veranderen, wel eigenschappen van een persoon.

Ik ben in een half jaar tijd veel veranderd, ik ben harder geworden en kom wat arroganter over misschien op anderen. Recht voor zijn raap. Met name dankzij mijn zomervakantie, die voor mij heel veel ogen heeft geopend. Dat ik mezelf op numer 1 moet zetten en niet ergens achteraan het lijstje.
Verder dat ik wel degelijk voor andere meningen moet openstaan en niet gelijk denken "Ach laat maar zitten, ik weet het toch beter" want dat is gewoon niet zo.

Maar ik ben daarintegen nog steeds de praatgrage, sociale, eigenwijze donder die ik daarvoor was.
Waarschuw beheerder
donateur
Miss Moodswing 5 januari 2005 13:20
Ikzelf ben ervan overtuigd dat mensen wel degelijk kunnen veranderen..
Misschien kun je niet t hele karakter omvormen maar wel vervelende trekjes...
Ik ben niet makkelijk geweest voor mensen in mijn omgeving maar weet wel dat veel mensen nu na ongeveer 2 jaar hard mn best gedaan te hebben nu zeggen van Goh, dat jij zo veranderd bent..

Echt, ik ben trots op mezelf en ben blij dat ik t gedaan heb..
mensen kunnen wel degelijk veranderen.
Misschien kun je sommige dingen niet veranderen maar aan veel dingen kun je wel degelijk wat doen!
Als je maar echt zelf wilt

pcies, same here, k had het niet beter kunnen zeggen .. :)
Waarschuw beheerder
Sommige mensen veranderen, sommige niet, sommige veranderen in positieve zin (IK IK IK) en sommige in negatieve zin. Je bent zoals je bent maar in het leven leren we veel overtuigingen aan van onze ouders en van anderen. Veel overtuigingen die ik voorheen had waren allemaal terug te herleiden naar andere mensen en kwamen niet vanuit mezelf. Nu ik die overtuigingen heb doorbroken kan ik mezelf zijn en ben ik dus voor mijn omgeving veranderd. Het is maar net hoe je het bekijkt
Waarschuw beheerder
Je kan het beestje wel uit de aarde halen,
maar de aard van het beestje kan je niet veranderen....

Waarschuw beheerder
waar een wil is is een weg!dus als je echt wilt kun je wel wat dingetjes veranderen!maar je hele karakter veranderen geloof ik niet zo in:S

Waarschuw beheerder
mensen kunnen zoveel veranderen als ze zelf willen.

Waarschuw beheerder
idd als je zelf bereid ben te veranderen kan dat best.. maar niet omdat andere willen dat je veranderd..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja.

Nou denk ik dat het woord 'aanpassen' er ook vlak naast ligt hoor..
Maar soms maak je iets mee in je leven of gebeurt er iets wat je hele wereld voor je om keert

Dus ik denk van wel

Waarschuw beheerder
donateur
Ja!

Heb het gezien met mensen in mijn directe omgeving en ben trots op die genen (waar ik het dus over heb) dat het ze zo is gelukt! (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en toch denk ik dat ze nooit helemaal zullen veranderen..
die eigenschappen heb je of die heb je niet..

Waarschuw beheerder
precies saskia.. denk ik ook.. karakter verander je niet zo snel.. dat zie je bij 1 of 2 jaar zie je al een beetje wat je karakter is.. dat zit er zo diep in. dat kun je niet zomaar veranderen. en miss wel nooit.. denk ik dan.

Waarschuw beheerder
K had ook veel nare karaktertrekjes en daar heb ik echt ontzettend hard mn best voor gedaan om dat te veranderen, want vanzelf gaat het echt niet..
En geloof mij, ik ben stukken leuker:):) *kijkt erg trots*
Waarschuw beheerder
donateur
"Een vos verliest zn haren maar niet zn streken" zeg ik maar altijd B)...

En idd, aanpassen dat kan wel maar veranderen :nee:... je bent wie je bent!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk wel dat het mogelijk is, alleen je zult er zelf wel voor de volle 100% achter moeten staan en het echt willen en niet binnen een paar dagen compleet veranderd willen zijn. Je zult er dan wel de tijd voor moeten nemen.

Maar toch denk ik dat er wel een aantal karaktereigenschappen zijn, die gewoon bij je horen en die je gewoon niet kan veranderen...

Waarschuw beheerder
aanpassen kan iedereen, maar een karakter? dat lijkt me wel heel moeilijk :S je bent hoe je bent.. iedereen heeft minpunten ja toch
Waarschuw beheerder
En idd, aanpassen dat kan wel maar veranderen :nee:... je bent wie je bent!

mee eens !!

Waarschuw beheerder
k weet 't niet..

op bepaalde vlakken misschien wel maar op de andere toch niet ofzo..
Artiest {SHOWLIST artist 52229, 53315}
Waarschuw beheerder
mensen veranderen gewoon...ook kwa karakter :yes:

Waarschuw beheerder
Mensen kunnen niet veranderen maar wel aanpassen.
Heb het zelf meegemaakt dat mensen niet kunnen veranderen wat je ook probeert of doet.....

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen kunnen niet veranderen maar wel aanpassen.

Helemaal me eens meid!!!!!!!!