Partyflock

Forumonderwerp · 734159
Waarschuw beheerder
donateur
Nu.nl

JAKARTA - Uit meerdere Zuid-Aziatische landen aan de Indische Oceaan komen meldingen van vele doden en gewonden door vloedgolven na een zware zeebeving zondag bij het Indonesische Sumatra.

Alleen op Sri Lanka kwamen meer dan duizend personen om het leven. Op Sumatra zijn minstens negen doden geteld. Op het Thaise vakantie-eiland Phuket stierf zeker een toerist. Klik hier !

Vele honderden mensen worden vermist en de verwachting is dat het dodental nog verder op zal lopen. President Kumaratunga heeft de noodtoestand uitgeroepen en de internationale gemeenschap om hulp gevraagd.

Cnn.com

The initial quake, measuring 8.9 in magnitude, struck about 100 miles (160 km) off the coast of Indonesia's Sumatra island around 7 a.m. local time, according to the U.S. Geological Survey's National Earthquake Information Center.

Over 1,500 people in Sri Lanka were killed after tidal waves devastated the country's eastern coast, according to Colombo police.

Officials in the eastern district of Batticaloa reported 1,032 fatalities there. In Trincomalee, there were reports of 320 deaths. Further south in popular tourist resort of Galle, there were around 200 deaths, according to police and hospital sources.

Volgens mij is de aarde het niet met ons eens...en terecht :no:

<edit>
The tidal waves also swept away a high security prison in Matara, in southern Sri Lanka, allowing 200 prisoners to escape.

Soort natuurkundige gratie ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hoorde het net ja :/

Waarschuw beheerder
donateur
Ik word helemaal gek hier, ben vanmorgen om half 7 me bed uit gebeld. Vrienden van ons hebben een Resort daar (Thailand, Kho lanta)... en een 2 hele goeie vrienden van ons waren erheen om het te bezoeken! Die zijn later naar Phuket gegaan...

Ze zijn nu gevlucht en zitten op een berg.. te wachten op de volgende schok. Ze verwachten golfen van 7 meter...

Als dat gebeurt, is het resort helemaal verwoest. Ze verwachten in Kho lanta nl na schokken...

gelukkig gaat het met die mensen allemaal goed, alleen hebben we van 1 iemand nog niets gehoord, die vannacht (daar in de ochtend) op een boot is gestapt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:o :(
Waarschuw beheerder
donateur
Phuket Laguna Beach bestaat al niet meer...

NEIC (Amerikaans seismologisch instituut) classifiseert deze beving als "GREAT", de hoogste 'waardering'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:O..:C

Waarschuw beheerder
donateur
Op BBC World word van alles uitgezonden. Maar veel wijzer word ik er niet van!

Als er maar geen na schokken komen op Kho Lanta..

:(

Waarschuw beheerder
donateur
Vage shit!!

Volgens mij is de aarde het niet met ons eens...en terecht :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien is er een tijdperk van hevige tektonische activiteit aangebroken. Als de massieve aardplaten waarop wij leven hevig gaan schuiven heeft dit absoluut verstrekkende gevolgen.

En daar heb je dan niet een een asteroïde voor nodig:

Cnn.com

LOS ANGELES, California (AP) -- There's a 1-in-300 chance that a recently discovered asteroid, believed to be about 1,300 feet long, could hit Earth in 2029, a NASA scientist said Thursday, but he added that the perceived risk probably will be eliminated once astronomers get more detail about its orbit.

Waarschuw beheerder
Hoe kan een paradijs zo veranderen in een hel..? Op veel van die plekken ben ik zelf ook nog geweest. Die mensen daar hebben al zo weinig.. :(
Waarschuw beheerder
mijn pa gaat over een paar dagen naar Indonesie :-s maar zal niet naar eilandjes gaan denk ik ;-) niet dat jakarta nou zo veilig is maar goed....

Waarschuw beheerder
donateur
Sow tis flink mis dus :/
Waarschuw beheerder
dat is idd erg mis, ben in de zomer nog in Zuid Thailand geweest ...
Waarschuw beheerder
:vaag:

Waarschuw beheerder
ze schatten dat er 6000 dooie zijn...ik heb net de beelden gezien..ik heb nog nooit zoiets gezien..echt verschrikkelijk.....:(

ik hoorde ook een verhaal dat er net in de maladieve 100 thaise duikers aan t duiken waren op het moment van de gloedgolf..die worden allemaal vermist....

R.I.P

(dit is de zwaarste aardbeving sinds 1964) echt ongelofelijk,moeder natuur...

Waarschuw beheerder
khad t net ook gehoord ja:( egt zielig voor al die mensen!

Waarschuw beheerder
donateur
natuur terrorisme
Waarschuw beheerder
Das mooi kut, kan m'n stage voor dit jaar dus ook wel vergeten. En voor de mensen die naar een van deze gebieden op vakantie zouden gaan, ik hoop dat jullie een annulerings verzekering hebben...
Dit gaat trouwens nog veel gevolgen hebben voor de bevolking, zeker economisch gezien. Toerisme in die gebieden zal de komende 2jaar erg slecht zijn.
Mocht je overigens van plan geweest zijn om naar 1 van de getroffen landen te gaan in een gedeelte dat zelf niet verwoest is, dan zou ik juist wel gaan: zo lekker rustig zal het er normaal niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien is er een tijdperk van hevige tektonische activiteit aangebroken. Als de massieve aardplaten waarop wij leven hevig gaan schuiven heeft dit absoluut verstrekkende gevolgen.

En daar heb je dan niet een een asteroïde voor nodig:

Cnn.com

Valt wel mee. Die platen schuiven met een vrij constante snelheid. Omdat die platen niet een mooie rechte gladde zijkant met wieltjes ofzo hebben is er een behoorlijke kracht voor nodig om ze te laten schuiven. Door de tijd wordt de schuifspanning tussen twee platen opgebouwd totdat ze het niet meer houden en er een aardschok plaatsvindt. Over het algemeen geldt dan dat hoe langer het duurt voordat zo'n beving dan plaatsvindt, hoe zwaarder dus de schok zal zijn. (en hoe langer dat duurde, hoe minder de mens er rekening mee hield dus hoe groter de schade).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:cry:

2 Michelle, ik hoop dat je vrienden weer snel in Nederland zullen zijn...sterkte, meis :knuffel:

(k)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
allejezus.. wat een bende daar

Waarschuw beheerder
donateur
Ouders van een vriend van ons zitten daar ook, en worden momenteel ook vermist. Zwaar kut dit joh :(

Waarschuw beheerder
Echt triest en dat op tweede kerstdag...
8.9 op de schaal van richter.Fuck dat is heavy shit.
Waarschuw beheerder
zo zeker dat hoor je niet zo vaak.
Waarschuw beheerder
donateur
Het zijn ook altijd de arme landen die getroffen worden.
Geen leuke kerstmis voor de bewoners.

Waarschuw beheerder
donateur
Geen leuke kerstmis voor de bewoners.

Vieren ze dat daar überhaupt? (niet dat dat voor de ernst van de situatie wat uitmaakt, maar toch)

Waarschuw beheerder
Hoop dat ze niet worden getroffen door naschrokken
Waarschuw beheerder
donateur
Mn huisgenoot zit in Sri-Lanka maar is gelukkig zelf ongedeerd. Het hotel waar hij gisteren zat was wel zwaar getroffen. Meer weet ik niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Hoop dat ze niet worden getroffen door naschrokken

Waarschijnlijk wel

Waarschuw beheerder
"naschokkie" van 5.7 en dat zal niet de enige zijn!

Waarschuw beheerder
Zie nou dat er geen god bestaat............

R.I.P, ik ben erg :(
Waarschuw beheerder
donateur
Met hem en zn famillie is het goed. Het hotel waar hij gisteren zat is verwoest. ... redelijk ziek

Waarschuw beheerder
donateur
MiSsY SAINT aka LOVE dank je! Ik hoop het ook!!
Die mensen die dat Resort hebben, zullen er ws blijven, als dat er nog staat..

Die andere 2 vrienden die zouden als het goed is vrijdag trg komen en zouden we met hun en haar ouders oud en nieuw vieren! Ik hoop dat ze trg kunnen komen dan.

En van die jongen die vanmorgen met de boot weg was heeft nog niemand wat gehoord!

Hopen dat het komt omdat die geen telefoon bij zich had etc.

Heel irritant dit.

Waarschuw beheerder
pffff om 3 uur is er ergens een uitzending ofzo hoor ik net van me ma

ff kijken :|

RIP(F)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Merry X-Mas everybody!! :yes:

That's life, deal with it!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Echt ziek dit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is echt kut dat er weer zoiets moet gebeuren...:flower: voor ieder die daar vrienden of familie heeft zitten...

R.I.P. voor ieder die daar is overleden...
Waarschuw beheerder
duizenden doden:|.. echt lelijk daaro:S

Waarschuw beheerder
zit je lekker op je balkonnetje te genieten van de zon en uitzich op zee.. .komt er een golf van ik schat zo'n 12 meter op je af... nou ik zou niet weten hoe hard ik zou moeten rennen :|

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vloedgolven worden ook wel Tsunami genoemd :yes:
Waarschuw beheerder
mm.. best naar :( RIP allemaal
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
we moeten maar blij zijn dat in nederland nooit zulke dingen gebeuren, wij hebben geen aardbevingen, vulkanen of al die andere shit.

Waarschuw beheerder
De dijken kunnen breken

Rest in peace!!!!!!!

Waarschuw beheerder
we moeten maar blij zijn dat in nederland nooit zulke dingen gebeuren, wij hebben geen aardbevingen, vulkanen of al die andere shit.

:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Merry X-Mas everybody!!

Inderdaad! :yes:

Waarschuw beheerder
[img]http://members.home.nl/monster2/vloedgolf.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Merry X-Mas everybody!!

Inderdaad!

Gast, houd je bek! Ongelofelijke nerd! Ik kan echt van geluk spreken dat mn huisgenoot nog leeft dus ben niet echt gediend van dat soort bullshitpraat.

Dank u

Waarschuw beheerder
Collega van me is net een paar dagen terug uit Sri Lanka. :S
Dan ga je wel nadenken volgens mij.

Ik vind het heel erg voor die mensen daar, ze hebben al zo weinig en moet ze dit ook nog gebeuren.

En je zou er maar op vakantie zijn zeg, maak je ook wat mee niet normaal. :vaag:

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De waarheid is nou eenmaal hard Maurits ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, die 2 die in Phuket zaten zijn meteen naar Bangkok gegaan, en zitten nu in vliegthuis naar Nederland!

Vriend is nog niet gevonden met zijn vriendin :'( Bij de ANWB weten ze ook niets... Ze hebben zich iig nog niet gemeld.. om 23:00uur mogen we weer bellen. Hopen dat ze zich dan gemeld hebben!
Artiest {SHOWLIST artist 25687, 83908, 50688}
Waarschuw beheerder
Niet normaal..!!
echt zo'n gebeurtenis wat je in een film ziet..

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eye's : ik zou jou eens willen horen als je familie daar op vakantie was nu: 'Tja. kan gebeuren, niet zeuren.' (n) (n) (n)

Hou gewoon je domme bek dicht, please. :)

Inge
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een familielid van jou was geloof ik ook iets vreselijks gebeurd, WAT ZO NU EN DAN NOU EENMAAL EENS GEBEURD, DE WAARHEID IS HARD.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mijn familie wilt daar geeneens heen :)

En ja Inge, de waarheid is hard ja ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Indd Inge. Hij weet niet wat die zit.

Ik zit hier gvd al vanaf vanmorgen 6uur in spanning. 2 zijn terecht, en 2 nog niet (waarvan ik er maar ken)
ANWB heeft ook niets gehoord, ze hebben zich iig nog niet gemeld! Word gek van dat gewacht

Waarschuw beheerder
Sterkte Michelle, wat een pech dat een van de vermisden op een bootje zat op het moment. :(

Een troost: er zullen ook wel mobiele zendmasten 'weggespoeld' zijn.

Een neef van Chris zit nu ook in zuid-oost azie, is er al een paar maanden, ik weet niet of hij in Thailand of Nepal zit, ik vind dat Chris eens moet bellen. :(

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dank je!!

Ja, alleen bellen zal heel moeilijk gaan. Die 2 die nu in het vliegtuig naar huis zitten konden ook helemaal niet bellen met hun ouders, alleen maar smsen!
Zij zijn gelukkig opweg naar huis. Ze zouden eigenlijk vrijdag pas komen. Maar ze werden helemaal gek daar, en wilde thuis bij hun ouders zijn. Logish!

Jullie ook sterkte! (F)
Waarschuw beheerder
donateur
hoorde net op het nieuws dat die vloedgolven met 900 km per uur voortbewegen, fuck hey hoe is dat mogelijk?? Teller stond net al op 11000 doden.

Waarschuw beheerder
donateur
Vloedgolven nu???

Ik hoop niet in Koh lanta!! Anders is het hele Resort verwoest :'(

Waarschuw beheerder
Vloedgolven ja, en door de naschokken nog meer vloedgolven. :(

Ik denk wel dat een Resort beter bestand is tegen vloedgolven dan krotjes ofzo. :)

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bel 070-3145151 voor meer info ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou me moeder had der vriendin aan de telefoon, en die had gezegd als er ging gebeuren wat er is voorspeld zijn ze alles kwijt...

En wat voorspeld is, ging over 7meter hoge golven ofzow! Weet het ook niet precies, weet alleen dat zij nu op een berg zitten bij vrienden om te wachten tot de naschokken voorbij zijn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sterkte Michelle (F)

Waarschuw beheerder
Behind blue eye's: (y)

:)

Inge

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes 26 december 2004 19:59
Mijn familie wilt daar geeneens heen

En ja Inge, de waarheid is hard ja

:no:

Waarschuw beheerder
(N)

Waarschuw beheerder
hey de beste vriend van vriend van mij zit er ook
ik wil iedereen heel veel sterkte wensen die er persoonlijk dicht bij staan en ik hoop dat iedereen ook ondgedeerd weer thuis kom
(K)

Waarschuw beheerder
me beste maatje waar ik mee opgegroeid zit ook in Sri Lanka in Kandy dat schijnt 500 meter hoog in de bergen te liggen dus ik hoop maar dat ie daar gebleven is en dat alles goed met m is :-( afwachten maar......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sommige mensen willen maar niet begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening ergens over heeft :gaap:
Waarschuw beheerder
een quake van 8.9.....en dat nog wel allemaal met kerst:(

sterkte voor de peepz die daar familie e.d. hebben (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
alleen hebben we van 1 iemand nog niets gehoord, die vannacht (daar in de ochtend) op een boot is gestapt!

Als die boot op dat moment ver van de kust vandaan was, kan het allemaal best meevallen. Die golven zijn in diep water nl niet zo hoog, maar schieten pas de lucht in als ze in ondiep water komen.

Waarschuw beheerder
zijn er geen sattaliet beelden? :S die moeten zo'n golf toch wel kunnen registreren/opmerken neem ik aan wil ik opzich best zien.(om indruk te krijgen)

Waarschuw beheerder
Nou lekker, 12.000 doden tot nu toe en die vloedgolven zijn op weg naar Oost-Afrika. :S

Inge
Waarschuw beheerder
tering zag net ook wat filmpjes van die ramp ! Zie je allemaal kindertjes die mee worden gesleurd door die stroming :nee: ........ en wij maar lekker kadootjes uitpakken en onszelf volvreten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou ja, ik vind dat geen reden om ons niet vol te vreten en kadootje's uit te pakken, ook voor die aardbeving stierven vele mensen elke minuut op een gruwelijke manier. ;)

Inge
Waarschuw beheerder
Pffffff dit is echt verschikkelijk... eg te erg gewoon

(F) :(

Merry X-Mas everybody!!

inderdaad

Sommige mensen willen maar niet begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening ergens over heeft

Jaa hoor waar kom jij vandaan?? Echt triest ventje...

en je kan best een eigen mening ergens over hebben hoor dat mag best... Alleen jammer dat je geen hart heb... of mag het alleen maar zielig zijn als het jou fam zou over komen moet iedereen dan ineens begrip hebben.. Dit moet je over een paar jaar maar een terug lezen.. zielig maar jah zoals jij het zeg ~That's life~

Waarschuw beheerder
tering zag net ook wat filmpjes van die ramp

heb je een url? of zag je op tv?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes 26 december 2004 14:52
Merry X-Mas everybody!!

That's life, deal with it!laatste aanpassing: 26 december 2004 15:06

Stomme achterlijke kut dat je bent!!!

(F) echt te vreselijk voor woorden dat zoiets is gebeurd, zoveel mensen dood, zoveel mensen dakloos, zoveel mensen arm.. :'(

En hier pinnen we voor miljoenen euro's aan cadeaus voor mekaar, en eten we uitgebreid met kerst :/

Sterkte voor iedereen, die direct/indirect te maken heeft met deze ramp.. (F)(F)(F)
Waarschuw beheerder
donateur
een vriend van mij zit nu in thailand
niks nog van hem gehoord :S
Waarschuw beheerder
donateur
En hier pinnen we voor miljoenen euro's aan cadeaus voor mekaar, en eten we uitgebreid met kerst

Hoe ist nou. je kunt ut ook dramatischer maken dan dat het is!

Het is wel erg. En ik wens iedereen sterkte die daar bekende heeft zitten.

Maar het is de natuur gewoon. Kun je niks aan doen. Of je nou miljoenen euro's aan cadeaus koopt of niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:vaag:

Zeg ik dat dat iets verandert?

Nee, ik geef daarbij het schrille contrast aan.
Waarschuw beheerder
donateur
Was me de tering geschrokken.
Vriend van me zit nu in thailand, heb hem gelukkig te pakken gekregen. Toch wel ff lekker om te horen dat alles goed met hem is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sterkte aan iedereen die er bij is betrokken :flower:

Was afgelopen zomer nog van plan om deze kerstvakantie naar thailand te gaan..

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Sjezus, echt erg dit:(

Ik hoorde gister 12000 doden en het loopt nog op:S

Waarschuw beheerder
NOS zegt al 23.500 doden, en er zijn 19 nederlanders nog steeds vermist.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Zieke shit... :O

Ik hoorde t vanochtend pas, lag gister de hele dag in bed..
Waarschuw beheerder
donateur
En die mensen hebben het al zo rijk(Not!).
Wat de natuur allemaal al niet kan doen :O.

Waarschuw beheerder
donateur
Jeetje, heb net de beelden op de teevee gezien... Best heftig hoor!
Waarschuw beheerder
donateur
Zit een vriend van mijn ouders op sri lanka :S

Hij heeft net een huisje gekocht aan de zee :/

Nog niks van em vernomen , afwachten :(

Waarschuw beheerder
Het dodental ten gevolge van de zware zeebeving bij Sumatra van zondag is opnieuw opgelopen. Voorzichtige schattingen spreken nu van ruim 23.500 doden door de aardbeving en de krachtige vloedgolven die daarop volgden. De aardbeving had een kracht van 9.0 op de schaal van Richter, en is daarmee de op vier na krachtigste aardbeving sinds dat gemeten kan worden.

Sri Lanka werd het hardst getroffen door de aardbeving. Er vonden bijna 11.000 mensen de dood. Ook India werd hard getroffen, hier kwamen tenminste 6289 mensen om het leven. De laatste cijfers uit Indonesië spreken van 4900 doden, en Thailand heeft tot nu toe 839 lichamen geteld. Ook in andere landen in de regio vielen doden: in Maleisië 44, 32 op de Malediven, 10 in Myanmar (het voormalige Birma) en 2 in Bangladesh.

Waarschijnlijk vielen er al zo'n 3000 doden op de Andaman-eilanden, die deel uitmaken van India. Die eilanden lagen vlak bij het epicentrum en zijn totaal verwoest. De vloedgolven hebben ook Afrika al bereikt. In Somalië zorgden de golven voor zeker 9 doden, en in Kenia viel één dodelijk slachtoffer.

Er wordt gevreesd dat het dodental nog veel verder zal oplopen, omdat duizenden mensen in de hele regio nog vermist worden. De omvang van de schade in veel zwaar getroffen gebieden is ook nog steeds niet duidelijk, omdat er bijna geen communicatie mogelijk is.

Epidemieën
Vanwege de hoge temperatuur en een nog groot aantal ronddrijvende lijken, bestaat er een groot gevaar voor de uitbraak van epidemieën. In de zwaarst getroffen landen worden mensen met honderden tegelijk opgestapeld in massagraven, in een uiterste poging de uitbraak van ziekten te voorkomen.

Nederlanders
Het aantal vermiste Nederlanders in Thailand alleen is inmiddels opgelopen tot 19. De vermisten waren allemaal op vakantie op de Thaise eilanden Phuket of Koh Phi Phi. Uit de andere getroffen gebieden zijn nog geen meldingen bij de ANWB binnengekomen, en er zijn tot nu toe ook nog geen meldingen van omgekomen Nederlanders. Er verblijven ieder jaar rond de kerst veel Nederlanders in de kustgebieden van Thailand en Sri Lanka.

Het speciale informatienummer van de ANWB, de coördinerende hulpcentrale, is 070-3145151.

Echt erg voor die mensen daar.. !!!
Ze hebben het al niet breed wonen in kleine huisjes !!!
Maar ja je doet niks tegen een natuurramp!!
Waarschuw beheerder
De natuur is echt de baas ,,,dat zie je nu wel weer ,vind het echt erg ,vooral aan dat strand ,veel mensen met kleine kinderen lekker aan de zee,,,,Ik denk dat als je daar toevallig op vakantie bent aan zee en je leeft nog, er waarschijnlijk een engeltje boven je heeft gevlogen,,,VRESELIJK GEWOON :s

Waarschuw beheerder
[img cacheid=0013418b0015fb1d89353a5e1a008223f7]http://www.nu.nl/img.db?460528+s(350!x245!)[/img]
Een politieman in het Thaise Phuket probeert een van de omgekomen toeristen te identificeren met behulp van het paspoort van het slachtoffer

[img cacheid=0013418c0015fb1e1a3b709b1a008223f7]http://www.nu.nl/img.db?460534+s(350!x245!)[/img]

Mannen plaatsen het lichaam van een dode vrouw in een massagraf in Cuddalore, India

[img cacheid=001341510015f952fa03b52b1a008223f7]http://www.nu.nl/img.db?460361+s(350!x243!)[/img]
Marina Beach, India

[img cacheid=001341520015f95311c402371a008223f7]http://www.nu.nl/img.db?460390+s(350!x467!)[/img]
Chaos op de spoorbaan langs de kust bij Lunawa, Sri Lanka

[img cacheid=0013418d0015fb20eb0691d01a008223f7]http://www.nu.nl/img.db?460406+s(350!x262!)[/img]
Nog niet geidentificeerde lichamen in een ziekenhuishal in Madras, India
Waarschuw beheerder
Moeder natuur komt in opstand,mijn hemel echt verschrikkelijk!Kennissen van ons zitten in Sri Lanka......EN er worden ook Nederlandse toeristen vermist.maar goed,niet aan denken het is al verschrikkelijk genoeg.
Waarschuw beheerder
bijdewee,die foto`s hadden van mij niet gehoeven :no:

Waarschuw beheerder
Zie je ook op het nieuws...

Waarschuw beheerder
Ik heb een e-mail gehad van die maat van me dat ie veilig is zit en hoog en droog hij zit in Kandy in de bergen:D
veel sterkte nog voor de mensen hier die nog op bericht wachten van hun vermisten :flower:

Waarschuw beheerder
Als je zoiets in de krant leest is het voor mij een ver-van-mijn-bed-show, en zijn het alleen getallen die je ziet. Je denkt dan wel "wat vreselijk", maar je kan je niet echt inbeelden hoe erg het geweest moet zijn.

Maar als je de beelden op TV ziet dan besef je pas echt wat voor geweld dit was. Azië verdient dit niet :(
Waarschuw beheerder
ja maar daar kan je voor kiezen om naar te kijken ;-)

Waarschuw beheerder
aquadigio: Ja raar vind ik dat. Ik heb hier een topic geopend over darfur en dat was ook allemaal ver van je bed. Nu is er een ramp gebeurd door de natuur en dan is het al erger vinden mensen.

Maar ik vraag me af hoeveel mensen dan ook echt iets gaan doen. Is er al iemand die iets wil doneren? Of roepen we allemaal o wat erg en blijven we lekker zitten? 23.000 doden en het halve nieuws gaat over de nederlanders die vermist worden. Heel erg maar wat dan van de duizenden doden in srilanka, het hele eiland verwoest.

Ik zou wensen dat ik meer kon doen maar ik kan alleen maar wat geld doneren en dat ga ik ook zeker doen. Erg want zulke dingen gebeuren toch vaak in landen die het al slecht hebben. Nederland komt overal lekker mee weg, wij gaan ons gewoon met zijn allen druk maken als hazes doodgaat en dan kunnen we wel geld afstaan voor een standbeeld.

Ik hoop dat hier mensen zijn die dit lezen en die ook zo denken want er is hard hulp nodig en dat krijg je niet alleen door medeleving en door iets neer te zetten hier, te zeggen o zielig en dan weer lekker verder te gaan.
Waarschuw beheerder
Kan hier met m'n pet niet bij :s

Ben op veel van die plekken nog geweest........ ongelooflijk dat het nu gewoon weg is allemaal........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, 'n vriend van mij die heeft daar nu gewoon nog twee beste vrienden zitten, waarvan die niet weet of ze nog wel leven...

Waarschuw beheerder
Ze proberen vanavond nog de spotjes op tv te krijgen zodat mensen geld kunnen storten. Ook op Giro555, hetzelfde als Darfur maar daar werd echt niet tof op gereageerd toen ik daar een onderwerp voor opende. Maar die kwestie leefde helemaal niet zo hier. Goed dat is ieder voor zichzelf. Maar dit is een enorme natuurramp en alle nieuwszenders zenden het uit dus het kan niet anders of ook veel mensen hier hebben dit meegekregen.

Ik wil niet voor anderen praten maar vraag het gewoon vriendelijk. Kunnen we niet allemaal een paar biertjes minder drinken met oud en nieuw en dan wat storten voor de slachtoffers daar?
Waarschuw beheerder
Dus wél giro 555? Is er geen apart giro nummer?

Waarschuw beheerder
Ik wil niet voor anderen praten maar vraag het gewoon vriendelijk. Kunnen we niet allemaal een paar biertjes minder drinken met oud en nieuw en dan wat storten voor de slachtoffers daar?

Dat doe ik sowieso. Eigenlijk zou iedere nederlander één keer in z'n leven tijdens Kerst in een ontwikkelingsland bij een hulporganisatie moeten helpen. Hetzelfde voor dit soort rampen, liever wordt er van het belastinggeld ondersteund dat wij daar heen kunnen gaan en helpen dan dat het in de bodemloze put verdwijnt die corruptie heet.

Waarschuw beheerder
Dat zeiden ze net op het nieuws. Dat het ook Giro 555 gaat worden. Maar dat is het algemene gironummer zeg maar. Misschien dat er nog een ander nummer komt.
Maar laten we het even afwachten en hopen dat als het nummer bekend is dat mensen dan wat willen doneren.

En danielito, daar heb je ook helemaal gelijk in, helaas is zoiets toch niet waar te maken. Heel veel mensen denken gewoon Ach al die ellende daar, ik heb er hier geen last van. Maken ze zich liever druk over welke kleur sokken ze aan moeten doen en dat ze de nieuwste XBox niet kunnen kopen.En corruptie ja dat is heel erg zeker in die arme landen zoals indonesie. Maar als iedereen dan zo gaat denken dan komt er helemaal geen geld meer binnen. Als het mogelijk was vloog ik daar vandaag nog heen om te helpen maar net als veel nederlanders gaat dat niet helaas. En zeker dat ik nog wel ontwikkelingswerk ga doen in de toekomst.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beste vriend en vriendin van m'n neef waren daar op huwelijksreis.......... zij heeft het niet overleefd :( :cry:
Waarschuw beheerder
Verschrikkelijk zeg :'(

Gecondoleerd, Chrisje, en ik wens je neef en zijn vriend veel sterkte toe.. (F)(F)(F)
Waarschuw beheerder
innige deelneming aan iedereen die een dierbare verloren of nog niet teruggevonden heeft...

ik zit al jare te zegge dat de wereld naar de klote aant gaan is en nu zeg ik: hoeveel doden door natuurrampen moeen er nog valle voor de mensen door beginnen krijgen dat het de schuld is van de zware industrie en de onverschilligheid van iedereen in het 'beschaafde' westen.

btw, ik wil hier niemand tegen de schenen stampen, dit zijn geen persoonlijke verwijten, maar ik denk dat alle rampen van de laatste jare werden veroorzaakt door de industrialisering en uitbuiting van de wereld.

ik denk dat het tijd wordt om aan de toekomst te beginne denke...
Waarschuw beheerder
Lag daar 3 maanden geleden nog aan t strand :S...3 maanden rondgesjouwd...zag net een cafe waar we altijd naar toe gingen..was echt ons plekje daar....totaal verwoest :/

Heel erg....

Waarschuw beheerder
donateur
ik zit al jare te zegge dat de wereld naar de klote aant gaan is en nu zeg ik: hoeveel doden door natuurrampen moeen er nog valle voor de mensen door beginnen krijgen dat het de schuld is van de zware industrie en de onverschilligheid van iedereen in het 'beschaafde' westen.

Ik ben het zeker met je eens dat de mens langzaam bezig is de aarde naar de klote te helpen en in meer of minder directe oorzaak is van de meeste natuurrampen, maar laat dìt nu toevallig net één van de weinige situaties zijn waarin dat juist NIET het geval is.

Plaattectoniek (het bewegen van de aardkorst) is iets waar de mens geen enkele invloed op heeft. Het enige wat de mens in dit geval verweten zou kunnen worden, is het feit dat men aan de kust leeft, er onvoldoende educatie plaatsvindt over de mogelijkheid van dit natuurverschijnsel, en dat er hier (in tegenstelling tot een aantal andere plaatsen op aarde) geen noemenswaardig waarschuwingssysteem bestaat om bij de komst van zo'n vloedgolf de bevolking tijdig te waarschuwen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
thx voor je wetenschappelijke onderbouw arthur, maar ik had een beetje gehoopt dat het verschuiven van de aardplaten enorm hard beinvloed wordt door globale verwarming.

en raad eens wie daar verantwoordelijk voor is...
het amazonewoud?
Waarschuw beheerder
Wat een vreselijk verhaal Chrisje :(

Heel veel sterkte voor jouw neef en zijn vriend :flower:
Waarschuw beheerder
gvd, kutcomp, kan post ni meer aanpasse...

ik bedoelde dus: 'ik had gehoopt dat je wist dat......' anders klopt er geen bal van.

Waarschuw beheerder
donateur
Horizontale verplaatsing van aardplaten wordt daar niet echt noemenswaardig door beïnvloed.
Wel kunnen grote veranderingen in de hoeveelheid materiaal (dus gewicht) op zulke platen door bijv. het aangroeien of afsmelten van ijskappen zorgen dat op bepaalde plaatsen het landoppervlak stijgt of daalt*, maar dat lijkt me bij deze specifieke ramp ook niet het geval.

*Zo is het landoppervlak in Scandinavië nog steeds bezig om langzaam omhoog te komen na het afsmelten van ijskappen in de laatste ijstijd(en) van het Pleistoceen. En soortgelijke gevolgen kunnen we uiteraard ook verwachten wanneer bijv. de ijskap van Groenland zal smelten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Alligrator aka Toro Córneo 26 december 2004 14:44
Zie nou dat er geen god bestaat............

Dit heeft weinig met god te maken, het is gewoon de natuur.
De mensen daar zullen juist bidden om op zo´n manier ergens proberen steun uit te krijgen.
Waarschuw beheerder
zou kunne, maar ik vind het toch verdacht dat het de laatste tijd meer en meer rommelt. vulkanen die terug actiever worden, langs de ene kant overstromingen, langs de andere kant bosbranden door droogte, ontregelde klimaten, aardbeving hier, zeebeving daar...

ik ben wss ni naief genoeg om te gelove dat da allemaal nix me elkaar te make heeft...

Waarschuw beheerder
Bekenden op vakantie in India en srilanka zijn gelukkig terrecht!!! wat een opluchting...
Heel veel succes met iedereen die nu nog geen duidelijkheid heeft...
Probeer contact te houden met ANWB en je touroperator!!
en voor de mensen daar.. May God be with you..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zaken die te maken hebben met beweging in de aardkorst (zoals aardbevingen en vulkanische activiteit) zijn over het algemaan niet zo gemakkelijk door de mens te beïnvloeden.
Het zijn vooral temperatuur- en klimaatgerelateerde zaken zoals versterkt broeikaseffect, verdroging, temperatuursverandering, orkanen, erosie, overstromingen, smelten van ijskappen en opwarming (dus uitzetten) van zeewater en dus zeespiegelstijging, en zelfs thermohaline (temperatuur- en zoutconcentratie- dus dichtheidsgestuurde) oceaanstroming die wel gemakkelijk door de mens te beïnvloeden zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
allemaal mogelijk. ik zou het ni me zekerheid kunne zegge, maar ik weet één ding: toeval bestaat ni!
Waarschuw beheerder
Ik las net op teletex dat er in africa (somalië) ook al honderden dooien zijn gevallen door een vloedgolf.

NOS Teletext
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Stomme achterlijke kut dat je bent!!!

Danku :D

Jaa hoor waar kom jij vandaan?? Echt triest ventje...

en je kan best een eigen mening ergens over hebben hoor dat mag best... Alleen jammer dat je geen hart heb... of mag het alleen maar zielig zijn als het jou fam zou over komen moet iedereen dan ineens begrip hebben.. Dit moet je over een paar jaar maar een terug lezen.. zielig maar jah zoals jij het zeg ~That's life~

Ventje nog wel hahahaha.
Whahah dus omdat ik een andere mening heb heb ik gelijk geen hart, tering zeg, jullie leven pas in hokjes :yes:
Over een paar jaar ben ik dit allang vergeten ;)
En ja, THAT'S LIFE!!

Waarschuw beheerder
Zo'n tsunami zou ik wel willen zien, hou wel van natuurgeweld.
Alleen erg spijtig voor al die mensen :(
zoiets wil je dan weer niet mee maken
Waarschuw beheerder
Nou je bent niet de enigste Behind Blue Eyes, want het doet mij ook NIKS wat daar gebeurd is...
Maarja die mening wordt niet geaccepteerd :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou je bent niet de enigste Behind Blue Eyes, want het doet mij ook NIKS wat daar gebeurd is...
Maarja die mening wordt niet geaccepteerd :S

Inderdaad, ach ja :x

Waarschuw beheerder
Fijn dat het je niks boeit, overbodig om te vermelden dan, of niet?

Ook leuk om te horen voor de mensen hier die vrienden daar kwijt zijn, dat het je niks boeit.

Stel je voor dat je moeder overlijdt, zullen we dan ook even zeggen dat het ons niks boeit? :jaja:

Dit is geen mening, dit is onbeschoft en respectloos.

Inge
Waarschuw beheerder
Ik zal het wel gemist hebben, maar kunnen jullie misschien uitleggen WAAROM zoiets jullie niets doet?

Waarschuw beheerder
Ik snap het ook niet Chrisje, maar ze willen dan wel aandacht als hun zelf iets overkomt. :@

Gecondoleert trouwens Chrisje. :flower:

Inge
Waarschuw beheerder
Dank je wel :)

Waarschuw beheerder
Als het je niks boeit zeg dan ook niks!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Misschien onbeschoft en respectloos, maar het is en blijft mijn mening of jullie het nou leuk vinden of niet.

En Inge ik heb nooit om aandacht gevraagd wat dat van mijn zusje betreft, zulke dingen gebeuren nou eenmaal, DAT IS NOU EENMAAL HET LEVEN!!!

Tis jammer dat het gebeurd is, maar valt niks aan te doen...
Ik vindt het verschrikkelijk voor de nederlanders, maar de rest doet me niks...

Leer er maar mee leven, gebeuren heus nog wel ergere dingen :yes:

Snap al die ophef niet hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als het je niks boeit zeg dan ook niks!

Als jullie niet tegen zulke reacties kunnen open er dan ook geen topic over :S

Staan ze er een beetje dom van te kijken dat niet iedereen er hetzelfde over denkt :s

Waarschuw beheerder
Zulke mensen zijn vaak de zieligheid zelf.
Hun zijn jaloers op de mensen daar die nu ineens 'aandacht' krijgen
hun willen graag aandacht...

En idd, respectloos.
Als iets als dit je irriteerd meld het dan niet. Door het te melden kwets je misschien andere mensen
Waarschuw beheerder
Beetje simpel om maar te zeggen dat het je niks boeit...komt omdat je hier zowat alles in je schoot krijgt geworpen....

Beetje jammer dat jullie zo kortzichtig zijn...zijn toevallig ook mensen die daar bekende hebben die vermist zijn en of al overleden zijn....wat idd als je moeder daar zou zitten en die is overleden...en ik zou zeggen boeiend.....:/

Waarschuw beheerder
Shit he je hebt zoiezo totaal geen respect!!
Als het je niks boeit dan open je dit topic gewoon niet !
Dan ga je lekker bij Onzin & Humor Zeiken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja joh tuurlijk, kunnen jullie nou echt niks beters verzinnen???

En nogmaals, vindt het heel erg voor de nabestaanden hier die in zorgen zitten.

Maar wat daar gebeurd (Azie) dus, interesseert me niet!!
is dat nou zo moeilijk te begrijpen :s
Waarschuw beheerder
idd, der zijn hier mss honderde mense wiens familie en/of vrienden vermist zijn of gewoon dood. die mensen zoeken dan om troost en steun, en hier zien ze alleen maar 'i don't care, tis toch ni hier' en dat in deze tijd van het jaar. het is toch kerstmis, ni waar?

ik hoop dat de mensen die zo onverschillig zijn geweest om zoiets te poste alsnog te wete kome dat ze ook iemand dierbaar verlore hebbe in azie, dat ze zelf kunnen voele wat die arme mense moete doorstaan.

shame on them

Waarschuw beheerder
is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat er hier mensen zijn die niet op jou kut commentaar zitten te wachten?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kerstmis is al voorbij :yes:

Enne, leer eens lezen...... VINDT HET HEEL ERG VOOR DE NABESTAANDEN!!!!!!! tjezus zeg :s

Waarschuw beheerder

Een bom op jouw hoofd. Dat intereseert me niets...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:-RickeY-:yes:

Een bom op jouw hoofd. Dat intereseert me niets...

Whahahahaha leuk, mij ook niet :D

Waarschuw beheerder
beetje dubbel he het boeit je niks maar je vind het wel erg voor alle nabestaanden

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vindt het verschrikkelijk voor de nederlanders, maar de rest doet me niks...

Dat het iemand in z'n geheel niet boeit vind ik nog tot daaraantoe, maar doen alsof het lot van een paar nederlanders die je eveneens niet kent dan ineens wel weer boeit vind ik helemaal diep triest. Ik bedoel, ieder z'n mening - hoe oneens ik het er ook mee kan zijn -, maar wees dan in elk geval nog een beetje consequent.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
echt moeilijk he, lezen... *bloos* :bounce: Be Cool Be Sexy :bounce: *bloos: ??!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ons "inlevings-vermogen" in de gevoelens van anderen; zij heeft veel te maken met gevoelens van verbondenheid en ons besef dat de andere mens wezenlijk is als wijzelf.

Tja daar hebben sommige mensen gewoon een gebrek aan. Dit is ook een minder ontwikkelde intelligentie :yes:
Waarschuw beheerder
Beetje respectloze mensen zie ik in dit topic :(

Dit wens je niemand toe, ook al is het in Azie!

Dit is gewoon supererg :(
Waarschuw beheerder
T leven van een zwerfkind is net zoveel waard als jou verwende leventje hier hoor...

Ownee sorry...na het nalezen van je reacties..is dat leven toch iets meer waard (y) :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat er hier mensen zijn die niet op jou kut commentaar zitten te wachten?

Daar is de "negeer" functie voor ;)

Waarschuw beheerder
ja best wel! typen voor jou ook he
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien is ff ontopic hier weer op zijn plaats !!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee hoor, ben geen analfabeet!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes, jij zou ook heel blij zijn als je een beetje medeleven van wie dan ook krijgt op het moment dat jou iets ergs gebeurt...

Waarschuw beheerder
idd!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:-RickeY-:yes: Behind Blue Eyes, jij zou ook heel blij zijn als je een beetje medeleven van wie dan ook krijgt op het moment dat jou iets ergs gebeurt...

Tuurlijk, wil iedereen op zo'n moment.
Maar zoals ik al een paar keer heb gezegd; ik vindt het heel erg voor de mensen/nabestaanden, maar daar leest iedereen overheen, daar kan ik niks aan doen hé !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat is een alfabeet? :/

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Analfabeet! goh 2 letters vergeten :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vindt het heel leuk om te discussieren maar ik heb meer te doen ;)

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!
Waarschuw beheerder
Die natuurrampen zijn gewoon te hard!!!
De natuur is zeker sterker dan de mens, dat hebben wij als aarde al zo vaak gezien!! Wij hebben sinds 51 jaar geleden onszelf goed beschermd tegen de natuur, dat is in iig een goede zaak!!
Uiteindelijk wint de natuur het van de mensheid, daar ben ik heilig van overtuigd!
Hoe lang dat duurt? Heel lang!!!
Er is nog nooit een soort geweest wat eeuwig is blijven leven!! Dinooos etc, alles voor ons is al kapot!!!

Waarschuw beheerder
Jeetje gaat het altijd zo hier? Jammer zeg. Ik kan me haast niet voorstellen dat er echt mensen zijn die dit totaal niets doet. Dan heb je een stenen hart hoor. Dat ze het alleen erg vinden voor de nederlanders daar. Lekker nationalistisch.

Maar ja, het gaat erom dat er een grote ramp gebeurd is en hoe wij iets kunnen doen. Geld storten waarschijnlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Hey Doeie, heb je toch wel enigszins gelijk ;)

Menselijk handelen heeft omvang ramp vergroot

Uitgegeven: 27 december 2004 17:25

PARIJS - De enorme omvang van de natuurramp in Zuidoost-Azië is mede te wijten aan menselijk handelen. Vooral de ongebreidelde bouw van toeristenoorden aan de kusten en het weghalen van natuurlijke barrières hebben er mede toe geleid dat het dodental nu zo fors kan oplopen.

Volgens Jeff McNeely van de internationale milieuorganisatie IUCN is "de omvang van de ramp zo groot omdat mensen in streken zijn gaan wonen waar ze niet zouden moeten wonen". "Vijftig jaar geleden waren de kusten in het gebied niet zo dichtbevolkt als nu, met alle toeristenhotels". Deze hotels vervingen ook niet de traditionele kustdorpen, want die zijn verder van de kust af gebouwd.

Mangrove

Een groot probleem is ook het massaal weghalen van mangrovebossen langs de kusten, vooral ten behoeve van de vis- of garnalenkweek. "Mangrovebossen in ondiep water langs de kusten bieden bescherming tegen onder meer vloedgolven. In de afgelopen twintig of dertig jaar zijn de mangroves weggehaald door mensen die geen oog hadden voor de gevolgen op de lange termijn."

Ook door de verwoesting van koraalriffen voor de kusten is de natuurlijke bescherming van het land aangetast, aldus McNeely.

Bron: NU.nl

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
achja 22.000 doden allemaal kinderlijkjes die nog in de oceaan drijven enzo maarja boeie tog zo ver weg he behind blue eyes. :S dit heb inderdaad nix met een mening te maken :/

Waarschuw beheerder
donateur
In de stille oceaan kunnen ze meten, wanneer er een vloedgolf aankomt en dus optijd zijn met waarschuwen!
Dit is dus niet het geval in de Indische oceaan:S

Hadden ze dat daar ook gedaan, had een hoop levens gekost!
Waarschuw beheerder
maar daar hebben ze er geen geld voor :(

Waarschuw beheerder
donateur
Nou helemaal niet meer:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:gaap:

Waarschuw beheerder
2 Behind blue eyes: fijn dat je een mening hebt, alleen zou je met je mening wel even kunnen nadenken bij de gevoelens van anderen. Je vindt het misschien stoer van jezelf om mensen te shockeren maar dat kan je ook op andere topics doen!

Voor de mensen waarvan bekenden vermist zijn of overleden, heel veel sterkte (F)!

R.I.P :'(

Waarschuw beheerder
donateur
Ja inderdaad ja!
Want het zijn er zat(teveel):(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Naja, ik weet wel dat als ik ergens door door moet gaan, dat ik het liefst dood ga door de kracht van de natuur. Dat is toch de mooiste dood die je kan krijgen
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er trouwens ergens beelden van de vloedgolf? Ik heb helaas nog niet echt mooie beelden ervan gezien :(
(En ja, ik vind de ramp ook vreselijk, maar ik vind de kracht van de natuur gewoon mooi)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is heel erg wat daar gebeurt is, die mensen hadden al vaak niet veel en nu hebben ze niks.:/

Waarschuw beheerder
donateur
cool die gloedgolf om te zien op tv, had ik altijd al eens willen zien!

Ennuh verder; Het is gewoon de natuur. Kan geen mens tegenop. ook al denken wij mensen dat we alles zijn, in deze wereld.
Als de natuur een paar mensen dood wil hebben, is daar niks tegen te doen.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Naja, ik weet wel dat als ik ergens door door moet gaan, dat ik het liefst dood ga door de kracht van de natuur. Dat is toch de mooiste dood die je kan krijgen

Ik zou toch liever sterven in mijn slaap, maar oke.
Waarschuw beheerder
donateur
Serieus??? Als ik dood ga, wil ik op een extreme manier doodgaan, in je slaap doodgaan is toch gigantisch saai.

Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou toch liever sterven in mijn slaap, maar oke

Inderdaad ja!
Merk je tenminste niks van!

Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er trouwens ergens beelden van de vloedgolf?

www.rtlnieuws.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is

Als je zoiets meemaakt, piep je wel anders denk ik;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is gewoon de natuur. Kan geen mens tegenop. ook al denken wij mensen dat we alles zijn, in deze wereld.
Als de natuur een paar mensen dood wil hebben, is daar niks tegen te doen.. :)

Dat bedoel ik!
Dus mensen niet zo zielig gaan zitten doen als ik zeg; that's life, deal with it.

@Miss Innocent: LEES eens alles wat ik gezegd heb ipv 1 bericht :s

Waarschuw beheerder
Dus omdat het door de natuur komt moeten we allemaal denken: that's life, deal with it? :S

En je blijft er maar over doorgaan Behind Blue Eye's, als het me werkelijk niet zou interesseren zou ik niet eens de moeite nemen in dit topic te reageren. Je bent gewoon mensen uit aan het proberen. :jaja:

Triest hoor, verscheidene mensen hier zijn vrienden kwijt, en jij vind het nogal geil en kickt er op om te zeggen dat 'dat het leven is.' (n)

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
BOLDHEAD
Als je zoiets meemaakt, piep je wel anders denk ik ;)

Het mooie is, als je zoiets meemaakt heb je niet de mogelijkheid om te denken aan de dood.
Waarschuw beheerder
Dus mensen niet zo zielig gaan zitten doen als ik zeg; that's life, deal with it.

jij hebt makkelijk praten als JIJ daar had gezeten of je had daar vrienden/familie zitten had je wel anders gereageerd!

Waarschuw beheerder
Nou Damien, ik denk wel dat je gaat nadenken als je in een modderstroom wordt meegesleurd en al je ledematen breekt omdat je tegen een auto aan wordt gesleurd.. of zo...

Ik moet er niet aan denken hoe het daar nu is: lijken die in het water drijven, door de tropische hitte begint dat allemaal heel snel te stinken, allemaal ongedierte erop af...

Inge

Waarschuw beheerder
[quote}Whahah dus omdat ik een andere mening heb heb ik gelijk geen hart, tering zeg, jullie leven pas in hokjes [/quote]

nee, wij leven niet in hokjes, we stoppen jou in een hokje. het hokje voor harteloze b*tches.
Als je een mening hebt, die kwetsend is voor anderen, hou m dan lekker voor je.

Waarschuw beheerder
er zijn hier in nederland ook mensen met vrienden en familie daar hoor.

Waarschuw beheerder
[quote][Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is /quote]

Als je zelf of iemand in je omgeving een dodelijke ziekte krijgt, voel je je al machteloos genoeg tegenover de natuur.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ehh, nee, want ik heb me er allang bij neergelegd dat de natuur sterker is door mij.

En als ik dood ga, wil ik dood gaan door de kracht van de natuur (het sterkste op deze aarde) en niet door iets menselijks zoals haat, een auto ongeluk, of een ziekte die door de domheid van de mensheid is ontstaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes is wel eerlijk. Ikzelf heb een afkomst die in Indonesië ligt en ben ook in verschillende getroffen landen zelf geweest om familie op te zoeken. Ik heb de goedheid en gastvrijheid van die mensen gevoelt én ik heb de ellende waarin zij wonen van dichtbij meegemaakt. Daarom kan ik mijzelf wat meer indenken in hoe die mensen zich nu voelen.

Maar als er in Burundi 50.000 tutsi's worden afgeslacht of er in Turkije een hele regio in puin ligt als gevolg van een aardbeving, dan doet het mij eerlijk gezegd ook even niet zoveel. Stom genoeg ben ik veel meer begaan met het lot van dieren op de wereld.. :[ :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Is toch niet stom? uiteindelijk zijn dieren onschuldig, en mensen schuldig. Wij vernietigen de wereld waar dieren recht op hebben.

En ehh, ik snap zelf ook niet wat het nou uitmaakt dat er nederlanders zijn omgekomen. Is een ramp erger als er ook nederlanders bij zijn omgekomen?

Waarschuw beheerder
behind blue eyes ik snap iets niet he dit boeit je niet maar wel die gijzeling in beslan wat is het verschil ?

Waarschuw beheerder
Ik vind Behind Blue Eye's helemaal niet eerlijk. Ik vond die aardbeving in Iran vorig jaar ook niet echt boeiend, maar ik had niet echt de behoefte om dat steeds van de daken te schreeuwen.

Inge

Waarschuw beheerder
[img cacheid=0013419e0015fbdda67ab7ad1a0082509b]http://www.grubeater.nl/half/upload/uploadFiles/euro.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie plannen voor mooie bruggen.;)

Waarschuw beheerder
donateur
s toch niet stom? uiteindelijk zijn dieren onschuldig, en mensen schuldig. Wij vernietigen de wereld waar dieren recht op hebben.

:respect:

Ik vind het dan ook een stuk erger dat er dieren dood gaan daar, dan mensen als ik m'n hart moet laten spreken. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
zelfs in somalie voelde ze 't en zijn ook daar doden gevallen...:|:S
Waarschuw beheerder
de aarde werdt al getroffen door natuurrampen ver voor de mens bestond. en als wij er niet meer zijn. gaat het vrolijk verder.
Waarschuw beheerder
Het is triest dat het in die landen gebeurt waar al z´n armoe en shit is, en dan dit nog... :S
zielig

maarja...liever daar dan hier, klinkt hard maar tis tog zo

leef wel mee met die mensen
Waarschuw beheerder
tuurlijk het blijft verschrikkelijk

Waarschuw beheerder
nou, had toch liever gezien dat het daar ook niet was gebeurd...
dus geen sprake van liever...

Die mensen hebben het al kut en dan dit ook nog...

Wordt eens tijd dat wij daar meer aandacht aan gaan geven en eens een keer dankbaar zijn voor wat wij hier hebben... ipv heel de tijd te zaniken dat wij het zo slecht hebben :/

Waarschuw beheerder
Ik hoor net op het nieuws dat alleen Indonesië al uit gaat van 25.000 doden... :(
Waarschuw beheerder
^ :O:O:O

Sjesus he!

Waarschuw beheerder
Het is echt verschrikkelijk daar. 2e kerstdag hebben wij, onze hele familie, in de stress gezeten. Mijn tante en oom waren op vakantie in Sri lanka :S. Gelukkig hebben wij ze aan de telefoon gehad en is het met hun oké. Vanmiddag komen ze aan op schiphol.

Als je hun verhaal hoort, ze hebben helemaal niets meer. Niemand meer. Die mensen die daar woonden hadden al zo weinig en nu is het weg, :no: het is toch verschrikkelijk.

En dan wij maar klagen dat het kutweer is en dat we niet meer salaris krijgen van de baas. Net wat Esco zegt, we moeten dankbaar zijn voor wat we hebben :yes:

Waarschuw beheerder
om te huilen... niet alleen voor de bevolking die alles kwijt is, maar ook voor de toeristen die hun reisgenoten/familie/vrienden/geliefden kwijt zijn..

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=00080e590015fdd066430fa91a00827702]http://staff.aist.go.jp/kenji.satake/animation.gif[/img]
Zo ging ie onngeveer, niet voor te stellen man
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als de natuur een paar mensen dood wil hebben, is daar niks tegen te doen.. laatste aanpassing: 27 december 2004 20:03

een paar????ben je niet goed bij je paasei met je paar????er zijn duizenden mensen omgekomen hoor!waaronder kindertjes die nog niets van het leven mee hebben gekregen,kijk jij gewoon eens naar de televisie ofzo met je paar!Ziekenhuizen zijn overvol,epidemien breken uit door alle lichamen die nog onder het puin liggen!
Gewoon verschrikkelijk,jij hebt gewoon makkelijk praten hier in Nederland totdat je er zelf had gezeten.....
Waarschuw beheerder
donateur
jij hebt gewoon makkelijk praten hier in Nederland

hier kan het ook makkelijk gebeuren hoor! En daar helpt zon deltawerk nie tegen!

Tis wel erg. maar niks aan te doen!
Waarschuw beheerder
ja alleen is de kans veeeeel kleiner! Maar het is DAAR gebeurd en hij vindt het maar een *ver van zn bedshow* met zn laconieke opmerking.

Natuurrampen kunnen overal gebeuren en idd dat heb je ook niet in de hand maar daardoor is het niet minder erg dat er zoveel mensen omgekomen zijn. Bovendien worden er kennissen van ons vermist en die zitten dus momenteel op Sri Lanka dus wij zitten ook te wachten op bericht!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik las vanmorgen, dat er al 29000 doden zijn en de schatting komt op ruim 75000 doden:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inge&Chris Dus omdat het door de natuur komt moeten we allemaal denken: that's life, deal with it? :S

En je blijft er maar over doorgaan Behind Blue Eye's,

En als jullie nou gewoon mijn mening accepteren en er verder ook niet op ingaan (INGE) dan houdt ik mijn mond ook wel.
jij hebt makkelijk praten als JIJ daar had gezeten of je had daar vrienden/familie zitten had je wel anders gereageerd!

Leer jou nou maar eens eerst lezen voordat je je mond opendoet ;)
Als je een mening hebt, die kwetsend is voor anderen, hou m dan lekker voor je.

Ben je islamiet ofzo??
En als mensen niet tegen opmerkingen kunnen zetten ze me op negeer, of hadden ze geen topic moeten openen.
Niet iedereen is het altijd met elkaar eens (wat dus wel wéér verwacht wordt)

behind blue eyes ik snap iets niet he dit boeit je niet maar wel die gijzeling in beslan wat is het verschil ?

Dat doet mij ook niks, ja het is te gek voor worden, maar het doet me niks, dus weet niet hoe je daarbij komt :S

Tis wel erg. maar niks aan te doen!

Precies ;)

Waarschuw beheerder
ja ik vind het ook heel erg ja voor die mensen daar,
ze zeggen wel de mens vernield de mens
maar ik denk toch uiteindelijk dat ook mede dankzij onze praktijken de natuur ons verwoest.!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geniet van die toestnaden, leuk joh al die mensen die dood gaan. :d

*hapt u maar :[ *
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
*hapt u maar :[ *

Inderdaad ja, lijken wel een paar op hol geslagen piranha's hier :[

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes 4 september 2004 23:23

(banned) Ja precies, heb er geen woorden voor, zo erg vindt ik het!!

Je eigen geposten nieuwsbericht ? :S:vaag:

Waarschuw beheerder
Drama voor dit gebeuren :(

RIP voor alle mensen!!!

Waarschuw beheerder
ik las net dat het dodenaantal al is gestegen naar 54.000 doden echt heel erg !!!
Zo snel stijgt het aangezien het vanmorgen 28.000 was

Waarschuw beheerder
ze schatten nu al 56000 :S
Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/news.jsp?n=460486&c=29
http://www.nu.nl/news.jsp?n=460878&c=29
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Echt verschrikkelijk..Die beelden op het journaal :S
Echt niet normaal..
Waarschuw beheerder
donateur
heel erg wat er gebeurd is, op de beelden vind ik het wel mee vallen, golven zijn niet echt hoog, maar als je hoort hoeveel slachtoffers er zijn gevallen? :cry:
Waarschuw beheerder
ramona ik denk dattie andere beelden bedoelt.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die beelden van die golven vond ik idd ook meevallen..Maar wat ik begreep lag dat heel erg aan welk gebied het was..Bij het ene gebied waren het hele hoge golven, bij het andere gebied was het meer de snelheid van de golven..
Maar ik doelde meer op die beelden van al die dode mensen en kinderen...
Waarschuw beheerder
donateur
zelfs in somalie voelde ze 't en zijn ook daar doden gevallen...

Somaliers spoelen sneller weg. :o

Het blijkt dat er nog steeds touristen naar toe vliegen.
Stelletje ramptouristen.... :/

Waarschuw beheerder
Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3
Filmpje 4
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zal me niet verbazen als dit op gaat lopen tot 100.000 :x

Waarschuw beheerder
Collega van me is 'lekker' 2 weken op vakantie naar de Malediven.... Die zijn dus ook getroffen...
Geen idee hoe het met haar is...
Ze komt vrijdag terug, t is afwachten.....

Waarschuw beheerder
zal me niet verbazen als dit op gaat lopen tot 100.000

schatting ligt nu op 120.000 - 180.000 door komende epedemien en zow

Waarschuw beheerder
donateur
Holy fuck die filmpjes :|
Dan schrik je niet ff gek :|

Waarschuw beheerder
mja wat doe je dan gek.....
Waarschuw beheerder
Behind blue eyes is niet eerlijk maar te dom voor woorden. Natuurlijk vind je dit soort dingen altijd net even erger wanneer er bekenden van je bij betrokken zijn. Zo gaat dat gewoon. Maar ik kan me niet voorstellen dat het jou niets doet als je een papa ziet gillen om zijn dode kind. Jongen die ik ken zit er ook en ik weet niets.

Kan natuurlijk zijn dat je het nieuws nooit kijkt (6)

Kan zijn dat je mensen wilt shockeren maar je kwetst mensen met je domme opmerkingen die niet eens goed onderbouwd zijn. (mij niet hoor, kennelijk weet je niet beter)

Die beelden op tv zijn hartverscheurend...
Waarom gebeuren dit soort dingen??

mensen die iemand verloren zijn gecondoleerd..sterkte de komende tijd!!

(K)
Waarschuw beheerder
Niet best dit, beelden ook niet om aan te zien :( verschrikkelijk dit!
Waarschuw beheerder
donateur
Kan natuurlijk zijn dat je het nieuws nooit kijkt

Ik heb de afgelopen dagen helemaal geen tv gekeken, omdat ik geen zin heb in het kijken naar verdrinkende mensen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Te bizar voor woorden...
Dan krijg je toch gewoon bibbers over je lijf heen dat dit aan de andere kant van de wereld gebeurt...
Heb direct ook 40 euro (meer kan ik helaas momenteel niet missen) overgemaakt op de giro.

Voor allen met de mening je kan er niks aan doen. Je kan iig de overlevenden proberen een handje te helpen met wat steun.

En een opmerking als HET DOET ME NIKS. Zoekt gij een psychiater aub....

Voor iedereen die een bekende heeft verloren daar :Flower: gecondoleert.
Waarschuw beheerder
donateur
Fuck! Een jaarclubgenoot zat ook op srilanka ... gewoon MIDDEN IN waar het water aankwam!!! :vaag:
Waarschuw beheerder
Jeetje zeg, t gebeurd ook altijd op plaatsen waar mensen het al zo slecht hebben:(. Echt te erg voor woorden. Ik snap mensen dan ook niet die zeggen dat het ze niks doen:S. Bah.
Waarschuw beheerder
Gelukkig is een collega van me net een dikke week terug; hij zat ong. 5 minuten landinwaarts van waar de grootste golven aankwamen... (in Sri Lanka)
Waarschuw beheerder
donateur
echt erg :(
zat net het late nieuws te kijken, was er 'n zweeds jongetje van 'n jaar of 4, die ze hadden gevonden, maar alleen, zn vader, moeder en oma waren nog spoorloos..ze hadden 'n foto op internet gezet van 't jongetje en er was n reactie van zn oom gekomen, die 'm kwam ophalen...echt zo zielig...:(
kinderen zonder hun families, ouders die hun kinderen zijn verloren :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Die kerel was nog meegesleurd met het water maar heeft het gelukkig wel overleefd. ... nog steeds echt te ziek dit!
Waarschuw beheerder
Afschuwelijk om de cijfers door het beeld te zien schuiven. Bijna 60.000 nu en door ziektes kan dit nog groeien. Probeer eens bij elk cijfer een gezicht te zien. Om naar van te worden.
Toch voel ik ook sarcasme in mij opkomen. Toen Fortuyn en van Gogh werden vermoord werden de programering van enkele TV zenders aangepast voor enkele dagen. TMF MTV enz. gaan nu gewoon door met het uitzenden van erotische clips. De vlaggen gingen half stok. Er werd een minuut stilte in acht genomen na de aanslag van 11 september en Madrid. Waarom gebeurd dit nu niet bij deze ramp? Het doet je denken aan een wereld zonder medeleven. (uitzondering natuurlijk de hoop ik gulle gaven van iedereen aan GIRO 555)

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je es voorstellen dat je eigen dorp helemaal is weggevaagt al je vrienden en familie dakloos gewond of dood... daar kun je je toch haast geen voorstelling van maken :no:

Waarschuw beheerder
idd gewoon heel weert zou ineens weg zijn :S

alles wtf ? deel van je familie, vrienden, kennissen misschien gewond of zelfs dood :|

je hebt geen klote meer als je nog leeft, mischien ook niemand meer :s kunt nergens heen, ontstaan ziektes door al die doden enzo. en daar sta je dan

nouja je overleeft et en de rest van je familie niet, en dan maar steeds afvragen waarom leef k nog en hun niet zulke dingen.

wtf voor un leven heb je dan nog :S

Waarschuw beheerder
ben t al dagen aan t volgen op cnn.. t is verschrikkelijk allemaal.. zit er nog steeds met open mond naar te kijken. al die lichamen die met machines op hopen worden gegooid.. ongelooflijk :cry:

Waarschuw beheerder
zag vanochtende weer nieuwe beelden.. gemaakt door een nederlander.. woow.. vette golfen.. echt niet best!

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ziek geweest en zie dit pas voor de 1e keer! Damnz! :|

Waarschuw beheerder
Toen Fortuyn en van Gogh werden vermoord werden de programering van enkele TV zenders aangepast voor enkele dagen. TMF MTV enz. gaan nu gewoon door met het uitzenden van erotische clips. De vlaggen gingen half stok. Er werd een minuut stilte in acht genomen na de aanslag van 11 september en Madrid. Waarom gebeurd dit nu niet bij deze ramp? Het doet je denken aan een wereld zonder medeleven.

ja dat kan ik dus ook niet begrijpen.. al die commotie om 2 bekende mensen en nu er duizenden omgekomen zijn.. hebben ze wel gewoon hun normale programmering... ik kots hiervan! :@

Waarschuw beheerder
Tot diep in de nacht zat ik toch weer gekluisterd achter de televisie en met stomme verbazing gadeslaand hoe de tienduizenden lijken met buldozers in massagraven werden geschept... :(

Ik vraag me dan af; verwerken die mensen het verlies van een vriend of familielid anders dan dat wij doen..? Als één van mijn vrienden, mijn moeder of mijn broertje zou omkomen dan zou ik ontroostbaar zijn. Ik zou een zo mooi mogelijke begravenis willen organiseren om hem/haar nog één keer te eren. Maar om hem/haar dan door een buldozer samen met honderden anderen in een kuil gestort te zien worden.. :cry:

Ik lees net dat TMF wel via dat SMS chat gedoe geld gaat inzamelen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en dan die kinderen die met bordjes om hun nek lopen van "wie heeft me ouders en broertjes en zusjes gezien".. hartverscheurend.

Waarschuw beheerder
me vader is net 2 en een halve week terug uit phuket. ik zou er niet aan moeten denken dat ie daar op dat moment nog zat.. hij zat daar elke dag en een bar waar ik m kon zien op een webcam http://www.phuketwatch.com/maithai/webcam.htm
heel bizar..

laatste beeld vanuit die bar..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zag vannacht die online identificatie boeken, ook niet echt fris :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me dan af; verwerken die mensen het verlies van een vriend of familielid anders dan dat wij doen..? Als één van mijn vrienden, mijn moeder of mijn broertje zou omkomen dan zou ik ontroostbaar zijn. Ik zou een zo mooi mogelijke begravenis willen organiseren om hem/haar nog één keer te eren. Maar om hem/haar dan door een buldozer samen met honderden anderen in een kuil gestort te zien worden..

als ze het niet zo zouden doen zouden er nog veel meer doden vallen. Al die ziektes die verspreid worden als die lijken te lang blijven liggen.

Waarschuw beheerder
en dan zijn de gevolgen helemaal niet meer te zien als er epidimeen uitbreken

cholera
pest
malaria
gele koorts
enz
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dieven verkleed als politie en hulptroepen plunderen nu ook nog eens bagage van slachtoffers....

Wat moet je daar nou weer van zeggen, daar kan ik nu echt geen woorden meer voor vinden... :(

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me dan af; verwerken die mensen het verlies van een vriend of familielid anders dan dat wij doen..? Als één van mijn vrienden, mijn moeder of mijn broertje zou omkomen dan zou ik ontroostbaar zijn. Ik zou een zo mooi mogelijke begravenis willen organiseren om hem/haar nog één keer te eren. Maar om hem/haar dan door een buldozer samen met honderden anderen in een kuil gestort te zien worden..

Tegen verspreiding van ziektes en vaak zijn de lijken ook niet geidentificeerd. Daarom maken ze maar massagraven van ongeidentificeerde mensen.
Waarschuw beheerder
Al die ziektes die verspreid worden als die lijken te lang blijven liggen.

Er stond dus vandaag in de krant dat dat een fabeltje is...

Waarschuw beheerder
donateur
Toen Fortuyn en van Gogh werden vermoord werden de programering van enkele TV zenders aangepast voor enkele dagen. TMF MTV enz. gaan nu gewoon door met het uitzenden van erotische clips. De vlaggen gingen half stok. Er werd een minuut stilte in acht genomen na de aanslag van 11 september en Madrid. Waarom gebeurd dit nu niet bij deze ramp? Het doet je denken aan een wereld zonder medeleven.

Hypocriet is het...

Waarschuw beheerder
ben het volkomen met rt3067 het is eigenlijk gewoon hypocriet. als hier 1persoon omkomt is de comotie hoog maar wat daar gebeurdt is niet te omschrijven. ik hoop dan ook dat iedereen wat stort ook als is het een euro beter dan niks. ik zou zelf ook wel graag willen helpen maar ja dat wordt het niet en kan ook niet. maar het blijft verschrikkelijk!
Waarschuw beheerder
ik vindt het verschrikkelijk allemaal ik ben op 19november terug gekomen uit thailand en heb daar toen al met eigen ogen gezien hoe arm die mensen zijn en dat ze al nx hebben.. en nu dit echt erg!!! mijn vader zit daar nog met zijn vrouw dus ik ben me rot geschroken toen ik het te horen kreeg maar ze hebben gelukkig nx alleen zijn vrouw mist een aantal familie leden en vrienden.... ik heb zelf 20 euro gestoort op 555... en dan kun je denken 20euro maar!! maar dat is toch genoeg voor 1..persoon daarzo..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb net ook geld gestort op 555, die mensen hebben het nu volgens mij verschrikkelijk!
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt zo erg.. Zat net met tranen in mn ogen de krant te lezen..
Kleine kinderen die hun ouders kwijt zijn.. Of ouders die hun kinderen te vergeefs zoeken.. Hoe erg :cry:!!
Waarschuw beheerder
Zoveel verdriet,zoveel verlies,zoveel mensen die helemaal niets meer hebben....Ik kan het maar moeilijk bevatten allemaal.De natuur is zo ontzettend oneerlijk:cry:.

Waarschuw beheerder
blup...
Waarschuw beheerder
to> Psycho Forze & Behind Blue Eyes...
Als jullie Familie zoiets overkomt mag dan ook iedereen gaan lachen...???
Een stelletje Losers zijn jullie...
Ik wenste dat jullie zoiets met eigen ogen hadden gezien...
Dan hadden jullie wel anders gepiept...

Mijn medeleven aan alle slachtoffers,betrokkenen en nabestaanden...

Het zou een goed idee zijn als iedereen een keer een party over zou slaan en dat geld naar die landen zou storten als hulp...

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
inderdaad te erg voor woorden ja, dit is verschikkelijk
en dan te bedenken dat er apparaten bestaan die zo'n tsunamie aan kunnen zien komen en dus een heleboel doden had kunnen besparen. daar hadden die landen het geld niet voor en nu krijgen ze het wel, dat is dus weer eens te laat. waarom moet er altijd van alles en nog wat gebeuren voordat er eens wat aan dingen gedaan wordt.
het is een enorme ravage daar, die mensen hebben al zo weinig en nu hebben ze helemaal niks meer, die beelden, echt te erg

Waarschuw beheerder
donateur
Pfff... bizar man... ze zeggen dat er nu naar alle waarschijnlijkheid al meer dan 100.000 doden zijn. :S

Waarschuw beheerder
donateur
Niet te geloven die kracht dat onze natuur heeft:S

Hierbij wens ik de nabestaande van de Nederlande slachtoffers veel sterkte

rip (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Een vriend van me ouders en een bekende vanaf me geboorte voor mij, had zelfs net een huis gekocht aan zee op sri lanka , nog niks van de beste man gehoord :/

Hij schreef nog een kerstkaart dat hij er tot februari bleef :/

Gisteren was ik ff bij me ouders , toen zei me ma dat hij aan de westkust woont.

Nog geen 5 minuten nadat ze dit zei lieten ze beelden zien van de westkust van Sri Lanka. Pfff helemaal weggevaagd :S

Me ma heeft al emails enderdelijke gestuurd naar de ambassades maarja nog geen antwoord .

Mijn ouders zien al niet meer hoopvol in , anders had ie wel al gebeld, toch ???

Dit maakt het voor mij al een stuk realistischer dan dat ik meestal over een ramp denk :/
Waarschuw beheerder
donateur
Tegen verspreiding van ziektes en vaak zijn de lijken ook niet geidentificeerd. Daarom maken ze maar massagraven van ongeidentificeerde mensen.

als het goed is hebben ze van alle lijken in de massagraven vingerafdrukken en foto's genomen! Iig da was gisteren op het nieuws!

Waarschuw beheerder
heb net deze stukje ergens gevonden op een andere forum

Kans op tsunami in Nederland nihil

Woensdag 29 december 2004 - Den Haag – Het verhaal over een tsunami die Nederland kan wegvagen na een vulkaanuitbarsting op de Canarische eilanden, doet deze dagen weer de ronde. Volgens wetenschappers gaat het om een te verwaarlozen gevaar. De kans dat de betreffende vulkaan, met een inhoud van 500 kubieke meter, ook in zee stort is bijzonder klein. Bovendien zal de vloedgolf in dat geval de Nederlandse kust slechts met geringe kracht treffen, omdat het Kanaal tussen Engeland en Frankrijk de kracht van de golven waarschijnlijk zal doen afnemen. Wel wordt er gewaarschuwd dat de Amerikaanse kust voor een gedeelte verwoest zal worden, omdat de staat Florida te maken zal krijgen met een vloedgolf van maarliefst 25 meter.

[img]http://www.brabantsdagblad.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BD/artikelvisuals/2508179-289343.gif[/img]

Waarschuw beheerder
dat zou niet best wezen... khad t van de week ook gelezen!!
Waarschuw beheerder
Achtergebleven toeristen bouwen eigen hotels op

Uitgegeven: 29 december 2004 16:43

KALUTARA - Talrijke buitenlandse toeristen die hebben besloten hun vakantie op Sri Lanka niet af te breken, helpen mee hun getroffen hotels weer op te bouwen of schoon te maken. Dat hebben Srilankaanse medewerkers van deze hotels telefonisch verklaard. De toeristen helpen ook mee om in de omgeving van de hotels de plaatselijke bevolking te helpen.

Volgens Mahesh Karanurathne, een toeristengids uit Kalutara, zijn er ook kleine groepen toeristen die hun vakantie voorzetten alsof er niks is gebeurd. "Er zijn hier Russische toeristen in een hotel die gewoon weer alle service eisen. En dat terwijl de gehele begane grond van het hotel is weggevaagd".

Behalve in Kalutara helpen ook in andere plaatsen langs de getroffen zuidwestkust toeristen mee de situatie enigszins te verbeteren. Een collega van Karanurathne zei dat verscheidene toeristen zelf de boodschappen halen voor de hotelkeuken en ook zelf de lobby boenen.

De hulpverlening van de staat en van buitenlandse organisaties is volgens Karanurathne woensdag behoorlijk op stoom gekomen. De wegen langs de kust die nog begaanbaar zijn, staan vol met vrachtwagens met hulpgoederen. Desondanks zijn zeker in het uiterste zuiden nog altijd regio's niet bereikbaar. "Ook vandaag riep de overheid de burgers weer op te komen helpen in het zuiden om de lijken te verzamelen en in massagraven te leggen."

Bron: www.nu.nl

:respect: goede actie van die toeristen!! :yes:

Er zijn hier Russische toeristen in een hotel die gewoon weer alle service eisen.

Dan spoor je toch echt niet?! :S:no: Gekke mensen.. die Russen :vaag:
Waarschuw beheerder
Noodkreet van Nederlander
De Nederlander Hans Markhorst uit Nijmegen is ten einde raad. Hij is kapot, zowel geestelijk als lichamelijk. In het Thaise Phuket is hij zijn acht maanden oude baby Ame kwijtgeraakt tijdens de zeebeving.

[img]http://www.algemeendagblad.nl/images/316nederlandmarkthorstTHAILANDTIDAL14.jpg[/img]

Huilend toont Hans Markhorst zijn noodkreet.

Markhorst zwom afgelopen zondag met zijn twee kinderen Ame en Julia in de zee bij Khao Lak toen de vloedgolf toesloeg. Toen hij de naderde golf zag aankomen, greep hij zijn kinderen en maakte zich uit de voeten.

Maar hij was te laat weg. De vloedgolf greep Ame die hij sindsdien niet meer heeft terug gezien. Zijn andere dochter overleefde met slechts een paar schrammen.

Zijn vrouw Marlies overleefde de ramp in haar hotelkamer. Samen met hun enig overgebleven kind ligt de familie in het ziekenhuis.

Jeetje:( en zo zijn er wel duizenden mensen die hun kinderen kwijt zijn...
Waarschuw beheerder
:( word er echt verdrietig van...al die trieste verhalen
Waarschuw beheerder
daar wordt je idd niet vrolyk van ....... :(

Waarschuw beheerder
nee :(

die beelden ook zo erg
Waarschuw beheerder
Een meisje die ik wel die hier vlakbij woont, vriendinnetje van me nichtje wordt dus ook vermist :/

Haar ouders en zussie liggen in het ziekenhuis en zij wordt vermist, hoop het beste
Waarschuw beheerder
[img width=600]http://koti.mbnet.fi/sdryy/pics/ruumiita4ft.jpg[/img] :O
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
:S hoezo plaats je dit :S

floppie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je zou je vader of kindje er maar tussen vinden. :(

Lichamen gaan wel sneller rotten door de hitte daar natuurlijk.

Inge

Waarschuw beheerder
hoezo plaats je dit

Het is de waarheid, die mag je best laten zien vind ik. Kijk, als er nu jonge kinderen deze site bezochten...

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Maak er dan een linkie van !

Heb er ook een bekende zitten waar we nog niks van gehoord hebben !

Lekker zo een uitvergrote foto dan :S
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Ik vraag me af... Waarom was er geen alarmsysteem aanwezig?

Het gevaar is er gewoon...
Waarschuw beheerder
Ik vraag me af... Waarom was er geen alarmsysteem aanwezig?

Zal wel aan mij liggen maar vind het niet echt een slimme opmerking... Wat voor alarm systeem in godsnaam???

Enne over die foto, ik zit net ned2 te kijken en daar zie je ook de meest gruwelijke beelden, hetzelfde geldt voor de homepage van nu.nl... Dus om iemand dan meteen een pleuris debiel te noemen???
Waarschuw beheerder
Zoals ze ook in Amerika hebben, momentje ik zoek het even voor je op...
Waarschuw beheerder
In amerika hebben ze een alarm systeem dat een signaal afgeeft als er zo'n vloedgolf die kant uit komt, dat de mensen op tijd kunnen vluchten. Maar zo'n systeen kost heeel veel geld.
Waarschuw beheerder
Waarschuwing voor golf kwam niet door

Amerikaanse deskundigen die de zware zeebeving bij Sumatra zaterdag al ontdekten, hebben van alles geprobeerd om voor de dodelijke watermassa te waarschuwen.

Dat heeft Charles McCreery, directeur van het Tsunami Waarschuwingscentrum voor de Grote Oceaan in Honolulu, gisteren verklaard. "We deden wat we konden, maar we hebben geen aanspreekpunten in het getroffen gebied", zei McGreery. Onmiddellijk na het vaststellen van de beving namen medewerkers van het instituut telefonisch contact op met Australië, de Amerikaanse marine, ambassades van de Verenigde Staten en het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Maar de bevolking van de zwaarste getroffen landen kon niet worden bereikt, omdat ze geen tsunami alarmsysteem hebben. Een waarschuwingssysteem zoals dat voor de Grote Oceaan bestaat, zou volgens Waverley Person van het Amerikaanse Geologisch/Nationaal Aardbevingsinformatiecentrum duizenden levens hebben gered. "Ik denk dat dit een les is voor de regeringen van de getroffen landen", verklaarde Person. Hij voegde er aan toe dat tsunamis of huizenhoge vloedgolven in de Indische Oceaan zeldzaam zijn en dat de bevolking niet is getraind om het binnenland in te vluchten als zij een aardschok voelen.
Waarschuw beheerder
In amerika hebben ze een alarm systeem dat een signaal afgeeft als er zo'n vloedgolf die kant uit komt, dat de mensen op tijd kunnen vluchten. Maar zo'n systeen kost heeel veel geld.

Dat valt JUIST wel mee! Verdomme waar is dat bericht nou... Daar staat alles in...
Waarschuw beheerder
Bingo!

Voor een alarmsysteem is geen extra geld nodig
Van onze verslaggever Michael Persson

AMSTERDAM - Om 00.14 uur Nederlandse tijd, een kwartier na de beving bij Sumatra, stuurt de computer van het Pacific Tsunami Warning Center op Hawaii zondag een bulletin naar de meteorologische diensten rond de Stille Oceaan. 'Dit bericht is slechts ter informatie. Er heeft zich een aardbeving voorgedaan voor de westkust van Noord-Sumatra. De aardbeving is gesitueerd buiten de Pacific. Er dreigt geen vernietigende tsunami.'

Daar niet, nee. Wél in andere gebieden, rond de Indische Oceaan. Maar die landen zijn geen lid van het netwerk. En hebben zelf geen systeem dat volautomatisch voor mogelijke tsunami's waarschuwt.

Ook die landen hebben echter genoeg gegevens tot hun beschikking om de dreiging van tsunami's te onderkennen, zegt seismoloog Hein Haak van het KNMI. Deels zijn die gegevens afkomstig van hun eigen seismologische meetstations, en deels worden ze via internet verspreid.

Belangrijkste is de locatie van een aardbeving. Elk epicentrum in zee betekent potentieel gevaar. Het lokaliseren kost hooguit een kwartier. Volgens Haak zijn de seismologische centra van landen als Indonesië, Thailand en India daar goed genoeg voor uitgerust.

Een half uur na de beving zijn niet alleen de kracht en locatie van de beving bekend, maar is ook de manier gereconstrueerd waarop de aardschollen tegen elkaar zijn gebotst. Haak: 'Dan weet je zeker of je je zorgen moet maken.'

Wanneer de aardplaten parallel langs elkaar zijn geschoven, zullen er nauwelijks golven aan het oceaanoppervlak ontstaan. Alleen als een van de bodemplaten omhoog is gekomen, na een min of meer frontale botsing, kan een tsunami optreden. Informatie over de beweging van de aardschollen wordt door gespecialiseerde seismologische instituten verspreid.

Om de bevolking te waarschuwen zijn volgens Haak dan ook geen dure meetboeien of satellieten nodig. Maandag voerden Indiase en Thaise woordvoerders dat gemis aan als reden voor het uitgebleven alarm. Met zulke boeien, die de zeespiegel meten, is wel te zien of een voorspelde tsunami inderdaad is ontstaan. Zo kan vals alarm worden voorkomen. 'Zonder boeien moet je het zekere voor het onzekere nemen', zegt Haak.

In Thailand zat er zondag ongeveer een uur tussen de beving en de tsunami, in India en Sri Lanka twee uur en een kwartier. Vooral India en Sri Lanka hadden volgens Haak dus tijd genoeg om actie te ondernemen.

'De vraag is echter hoe je de mensen bereikt. Er is geen systeem zoals in Amerika, waar de televisie als snel en wijdverspreid communicatiemiddel fungeert.'
Waarschuw beheerder
Ik denk dat die regeringen daar eens moeten leren prioriteiten te stellen!

Er was namelijk WEL een spoedberaad, maar de hotels zaten vol dus ze wilden het niet!
Waarschuw beheerder
donateur
Het is de waarheid, die mag je best laten zien vind ik. Kijk, als er nu jonge kinderen deze site bezochten

Enne over die foto, ik zit net ned2 te kijken en daar zie je ook de meest gruwelijke beelden, hetzelfde geldt voor de homepage van nu.nl... Dus om iemand dan meteen een pleuris debiel te noemen???

Jullie hebben gelijk :flower:

Ik zie alleen het nut er niet van in om dat hier te plaatsen. Het is wel de waarheid maar om nou plaatjes te laten zien van alle lijken :S zijn er nogal wat ook maarja wel de waarheid :)

Zat net te eten toen ik naar beneden scrollde dus ik werd er niet vrolijk van :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor de mensen die de foto hierboven te schokkend vinden: geen netwerk gaan kijken nu!
Waarschuw beheerder
donateur
Dankje voor de waarschuwing :)
Waarschuw beheerder
donateur
Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Als ik dat allemaal zie daar wordt ik erg verdrietig als ik vanmiddag op tv duizenden mensen in de rij zie staan voor stom vuurwerk. Besteed dat toch voor giro 555 of een deel:S
Het dodental loopt hoogstwaarschijnlijk op tot over de 100.000 mensen ongelooflijk:cry:
Waarschuw beheerder
Where are all the dead animals? Sri Lanka asks
29 Dec 2004 07:21:00 GMT

Source: Reuters

COLOMBO, Dec 29 (Reuters) - Sri Lankan wildlife officials are stunned -- the worst tsunami in memory has killed around 22,000 people along the Indian Ocean island's coast, but they can't find any dead animals.

Giant waves washed floodwaters up to 3 km (2 miles) inland at Yala National Park in the ravaged southeast, Sri Lanka's biggest wildlife reserve and home to hundreds of wild elephants and several leopards.

RAAR!!

Waarschuw beheerder
Dieren voelen gevaar vaak instinctief aan denk ik ? Die beesten zijn misschien landinwaarts getrokken ofzo.

Wel in en in triest dit. Te erg voor woorden :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Hoorde net op de radio, en had het gisteren ook gezien hoe respectloos indonesie met de slachtoffers van Atjeh omgaan, bulldozeren :S das toch niet normaal, in alle andere landen eromheen worden lijken verpakt in plastic om zo enig respect voor de overledenen en nabestaanden te geven....

Atjeh is in principe nog in oorlog met Indonesie, de aanwezige soldaten steken geen vinger uit naar eventuele hulp, en kijken alleen maar toe??

Hou toch eens op met die KK Politiek, en wees eens mens....
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Weet er alles van DNS...ik kan er over meepraten althans wat mijn familie is overkomen:(,idd KK politiek...maar de indonesische regering heeft nog nooit van humaniteit gehoord volgens mij

Waarschuw beheerder
donateur
en dan nog hoor je in het nieuws over tereur aanslagen, daar wordt ik echt :S van!!!
kan voor deze RAMP weinig woorden vinden, ja, storten op giro 555 :yes: en sterkte voor de nabestaanden!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou ja, terreuraanslagen zijn ook nieuws, betekent niet dat daar nu geen aandacht meer aan hoeft te worden besteed.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
gaat mij ook niet om de aandacht die er aan gegeven wordt, maar wel dat het vrolijk gewoon doorgaat allemaal!!

Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat een oorlog in een land zal stoppen door een natuurramp ergens anders.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
denk het helaas ook niet inge...... zucht...

:cry:

Waarschuw beheerder
vind het een gruwlijke foto maar het is de waarheid een oom van mij zat op het moment van de ramp ook en we hebben nog niets van hem gehoord zo word je wel ff met je neus nog harder op de feiten gedrukt maar het is en blijft de waarheid
(K)
ps sterkte voor alle mensen die er bekenden hebben zitten
Waarschuw beheerder
Where Are All the Dead Animals? Sri Lanka Asks

Wed Dec 29, 4:41 AM ET

COLOMBO Reuters - Sri Lankan wildlife officials are stunned -- the worst tsunami in memory has killed around 22,000 people along the Indian Ocean islands coast, but they cant find any dead animals.

Giant waves washed floodwaters up to 2 miles inland at Yala National Park in the ravaged southeast, Sri Lankas biggest wildlife reserve and home to hundreds of wild elephants and several leopards.

The strange thing is we havent recorded any dead animals, H.D. Ratnayake, deputy director of the national Wildlife Department, told Reuters Wednesday.

No elephants are dead, not even a dead hare or rabbit, he added. I think animals can sense disaster. They have a sixth sense. They know when things are happening.

At least 40 tourists, including nine Japanese, were drowned.

The tsunami was triggered by an earthquake in the Indian Ocean Sunday, which sent waves up to 15 feet high crashing onto Sri Lankas southern, eastern and northern seaboard, flooding whole towns and villages, destroying hotels and causing widespread destruction.
Waarschuw beheerder
Bizar, denk dan idd ook dat ze dat aan kunnen voelen.

Gelukkig toch nog iets wat overleefd heeft.
Waarschuw beheerder
6e zintuig :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben het volkomen met rt3067 het is eigenlijk gewoon hypocriet. als hier 1persoon omkomt is de comotie hoog maar wat daar gebeurdt is niet te omschrijven. ik hoop dan ook dat iedereen wat stort ook als is het een euro beter dan niks. ik zou zelf ook wel graag willen helpen maar ja dat wordt het niet en kan ook niet. maar het blijft verschrikkelijk!

Daarom verschillen wij ook zoveel van zon soort landen he
alles is daar anders
kan je ech nie gaan vergelijken
Waarschuw beheerder
en die fotos vind ik een beetje te ver gaan
We weten dat t heel erg is maar ik vind niet dat we er zo mee geconfronteerd hoeven worden:s
al zou t voor sommige mensen idd wel eens nodig zijn te weten te komen hoe verwend we eigenlijk wel niet zijn in NL

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ga zondag naar t getroffen gebied!

ik heb daar vorig jaar coschappen gelopen, en hoop dat ik nu een steentje kan bijdragen! ook al is t maar 0,00001% t is toch iets!
Waarschuw beheerder
heel veel succes dan en doe voorzichtig he!!

(K)(K)

mooi dat je dit doet
Waarschuw beheerder
CasualForum, echt heel goed dat je dit doet (Y).

Veel sterkte (denk dat je dat wel nodog zal hebben):flower:.
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Waarschuw beheerder
[img cacheid=0013421600160745827117e21a00834d33]http://www.waveofdestruction.org/photos/albums/gagreflex/a07.sized.jpg[/img]

Om maar weer 's duidelijk te maken... Ongelooooflijk, wat een massa water is dat daar geweest :S

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mijn zus zit er al, inmiddels 4 maanden al ivm der stage!

doet werk voor siamcare, en ik heb nog niet echt een id, wat me te wachten staat, heb alleen gehoord dat ik misschien wel nodig zal zijn met DNA verzamelen, dus kiezen enzo moeten trekken bij de overledenen aldaar!

Heb het wel eens eerder moeten doen, maar dit is natuurlijk hele andere koek! :(
Waarschuw beheerder
t is net alsof die mensen lachen op die foto:S:S
zal wel gezichtsbedroch zijn denk ik

boh idd een watermassa he:S:S
ech nie normaal

Waarschuw beheerder
t is net alsof die mensen lachen op die foto:S:S
zal wel gezichtsbedroch zijn denk ik

Ja ik denk dat het gezichtbedrog is...:S
Want lijkt me sterk dat je daar om moet lachen
als er een grote golf achter je aan komt:S:S
Waarschuw beheerder
tsjah.... je wil niet weten hoe mensen de kracht van water onderschatten....
sta je daar te kijken: "grappig heh hoe dat water ineens wegloopt?
En dan komt er enkele seconden later die vette golf... ach denk je dan en je rent lachend weg van die golf denkende dat je alleen een beetje nat word..." :S

nog ff dit, er zijn veel feesten op handen de komende tijd waarvan de opbrengst naar 555 gaat. Veel feesten dus!

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja dat is zo...:S

Het kunnen ook de adrenaline zijn..:(

Waarschuw beheerder
vind dit echt zo erg :(:(...

die mensen zijn al zo arm en dan zijn ze nu echt alles kwijt :(

wat helemaal erg is, is dat sommige toeristen nu gewoon op hun gat liggen te zonnen terwijl er om hun heen de mensen hun familie nog aan het zoeken zijn daar word ik zo KWAAD om :@:@:@:@:@

moest er ff uit//.....

Waarschuw beheerder
Om maar weer 's duidelijk te maken... Ongelooooflijk, wat een massa water is dat daar geweest

damn dit is erg... wat een water... die mensen redden t echt niet meer!!

Waarschuw beheerder
125.000 doden geteld :(

triest
Waarschuw beheerder
Ja, ik zag gister ergens een filmpje waar mensen gewoon gingen lachen toen de golven ineens veel sterker werden... Stelletje idioten!

Pas toen ze onderbedolven werden onder het water ging de camera pas uit...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
WOW, dat is dus die muur van water waar ze het over hadden, nog niet eerder gezien...:|

lijkt idd net of er een paar blij kijken...

Waarschuw beheerder
Zeker 126.000 doden door zeebeving

Uitgegeven: 1 januari 2005 21:20 www.nu.nl

JAKARTA/RIJSWIJK - Het dodental in Zuidoost-Azië en Oost-Afrika als gevolg van de zeebeving bij Sumatra is zaterdag opgelopen tot ruim 126.000.

Dat blijkt uit overzichten die het Franse persbureau AFP en het Britse persbureau Reuters hebben gemaakt op basis van voorlopige cijfers en schattingen van functionarissen in de door de ramp getroffen gebieden.

In Indonesië hebben de autoriteiten de pogingen om het exacte dodental vast te stellen gestaakt. De verschillen tussen de officiële cijfers van het ministerie van Gezondheid en de schattingen van andere instanties zijn te groot.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jaaaaaa das shit ja

Waarschuw beheerder
ja erg he!!! ik ben boos op god!!! waarom doet god op de wereld kapot maken en dode mensen..! ik vertrouw god niet meer!

Waarschuw beheerder
ja erg he!!! ik ben boos op god!!! waarom doet god op de wereld kapot maken en dode mensen..! ik vertrouw god niet meer!

Ik denk niet dat je god erbij moet betrekken,wij mensen gaan zelf aan de kust wonen.

Kijk naar ons eigen land,de helft van de randstad ligt onder water,dat is wachten op een ramp die we zelf in de hand hebben gewerkt.

Onderzoekers waarschuwen hier ookal jaren voor dat dit kan gebeuren,als dit gebeurd was op een plek waar bijna geen mensen hadden gewoond,was het ook niet zo'n groote ramp geweest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn nicht is in Azie:( die doet tourisme en die was 1 dag van te vore nog in een plaatsje geweest wat kei erg was getroffen daardoor. Ze heeft er niks van gemerkt. We hebben wel al contact met haar gehad en het gaat goed met haar.

Wel raar dat ze er helemaal niks van gemerkt heeft.

Het is gewoon echt KLOTE wat daar gebeurt is!!

Waarschuw beheerder

En die aardbevingen waren miljoenen jaren geleden ook al. Verder wonen er idd nu veel meer mensen aan de kust, eerst 20 en nu 200000 ofzo, dan is het logisch dat meer mensen omkomen.

Inge
Waarschuw beheerder
ach ja, geef God maar weer de schuld.....

de wereld gaat kapot en wie zou daar nou verantwoordelijk voor zijn?

kijk, als zo'n golf naar de VS was komen stormen, was de kustlijn al lange geevacueerd, maarja, het gebeurd in landen waar ze niets hadden, en nu vooral niets hebben. hoe ga je mensen alarmeren als er geen systeem is of als er geen middelen zijn?

als ze in India in een metereologisch instituut zien dat er een vloedgolf aankomt (het is net als een gewone golf bij vloed en eb, maar dan 30.000x erger), kunnen ze toch nagaan dat ie daar ook gaat komen binnen afzienbare tijd. wat ga je doen in een uur die je nog rest voordat de golf komt? hoe bereik je mensen die in een hutje wonen afgesloten van tv radio oid?

het staat immers ook in de bijbel dat er allerlei rampen zullen gebeuren. en ze worden steeds erger.

God de schepper van hemel en aarde heeft de mensen een vrije wil gegeven en niet geschapen als slaven, dus ik denk dat we zelf verantwoordelijkheid moeten dragen voor de mensen om ons heen. nou kunnen we ook niet zelf alles veranderen, alle ellende die er was en is, maar we kunnen wel doen wat in ons vermogen ligt.

als je aardse vader je leert fietsen, zal hij je ook op een gegeven moment zonder zijwieltjes laten fietsen en ja je zult vallen en je pijn doen, maar je leert wel fietsen.
en je kan later ook je kinderen leren fietsen.

we kunnen iig i.c. wel concreet helpen, je kunt je hulp aanbieden als je bepaalde vaardigheden bezit die daar nodig is of je kunt financieel bijdragen zodat organisaties de middelen kunnen verschaffen.

het zal niet de laatste en allergrootste ramp zijn die de aarde voor ons nog in petto heeft, we kunnen allicht van leren dat ook landen waar het niet zo goed georganiseerd is, beschermd dienen te worden. het maakt tegenwoordig nogal uit waar je woont voor je overlevingskans bij derelijke dingen, in een rijk westers land pf in een arm 'derde wereld' land, helaas...

Waarschuw beheerder
kijk, als zo'n golf naar de VS was komen stormen, was de kustlijn al lange geevacueerd,

Dat is maar de vraag,het hangt af van de tijd die je hebt om te evacueeren,stel dat je twee uur de tijd hebt,dan moet je nog echt je best doen om miljoenen mensen te evacueren.

Het is geen orkaan die je al dagen van te voren aan ziet komen.

Je hebt vaak maar een paar uur bij tsunami's,en soms zelfs nog eens een uur.

Ligt eraan waar de beving plaats vind.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God bestaat niet :frusty:

Waarschuw beheerder
bestaan wel!!!! :jaja:
waarom in moslims landen veel ramp.. dus door komt god.. die god is kwaad op moslims landen denk ik..! :jaja:

Waarschuw beheerder
het is echt vreselijk wat er gebeurd is daar! en helemaal gestoord zijn die achterlijke russen die daar gewoon weer aan het strand liggen en in de zee zwemmen, weet je hoe vies dat water is en hoeveel mensen er nog in drijven?!
als er over hun een golfje komt zou ik het nog niet eens zo heel erg vinden! respectloze lui!

een beetje goed nieuws is er ook, er zijn weer een aantal mensen levend gevonden! een paar toeristen die op een eiland waren aangepoeld, een 4-jarig kindje in een mortuarium, ze dachten dat het al dood was, en 1 kindje is gevonden in het bedje waar ze in lag te slapen, die was met bedje en al weggespoeld....of er nederlanders tussen zitten was net nog niet bekend
Waarschuw beheerder
donateur
echt super erg wat daar gebeurd is! heb er geen woorden voor..

Waarschuw beheerder
het is echt vreselijk wat er gebeurd is daar! en helemaal gestoord zijn die achterlijke russen die daar gewoon weer aan het strand liggen en in de zee zwemmen, weet je hoe vies dat water is en hoeveel mensen er nog in drijven?!
als er over hun een golfje komt zou ik het nog niet eens zo heel erg vinden! respectloze lui!

Het is misschien een beetje een dubbel en vreemd beeld dat je krijgt van die toeristen,maar de Thaise regering en middenstand daar juigd het juist toe,het zijn wel hun inkomsten.

Per slot van rekening(hoe vreselijk en afschuwelijk het ook is)het leven gaat door.

Laten we er een les uit leren,en zorgen dat mensen zich minder aan de kuststreken gaan vestigen,en op andere plekken waar we al lang van weten dat er potentieele rampen kunnen gebeuren.

Wetenschappers waarschuwen hier al jaren voor,alleen ik denk dat we met z'n allen zoiets hebben van,dat zien we dan wel weer.

Nou we hebben het gezien!!!!!!!

Maar ik hoor nu al in de media dat die landen zo snel mogelijk willen beginnen met het herbouwen van de getroffen gebieden,ben je dan hardleers of niet.

En een waarschuwingssysteem helpt wel,maar is natuurlijk geen garantie dat er niet opnieuw groote aantallen slachtoffers vallen.

Je kunt nu eenmaal niet miljoenen mensen in een tijdbestek van een uurtje of twee uurtjes evacueren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wel weer vaag dat er nu alweer toeristen op het strand daar liggen :O Zou het zelf niet willen.... iig niet zo snel na die ramp.

Waarschuw beheerder
Ik ben er zelf zoals vele sprakeloos over, als je de beelden ziet op t.v

**Minder leuk is dat ik zelf een oom , tante & een veelste jong neefje daardoor ben verloren... R.I.P lovely ones**

bestaan wel!!!!
waarom in moslims landen veel ramp.. dus door komt god.. die god is kwaad op moslims landen denk ik

2 BlondBabe: Zoiets is niet een keus of wil van god..maar van moeder natuur!!
Dikke onzin dus wat je zegt!:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is verschrikkelijk wat daar gebeurt is.
Het is zo verschrikkelijk voor al die mensen daar die alles kwijt zijn, hun leven hun families...
Hartverscheurend.

De natuur daar doe je niets tegen, niets is sterker dan de natuur. de mens is niets vergeleken bij de krachten van de natuur.
En de natuur is onvoorspelbaar..
Waarschuw beheerder
donateur
~*BlondeBabe*~

Als jij nou gewoon es ff lekker je bek houd want er komt echt nix zinnigs uit :s

Waarschuw beheerder
De natuur daar doe je niets tegen, niets is sterker dan de natuur. de mens is niets vergeleken bij de krachten van de natuur.
En de natuur is onvoorspelbaar..

Je kunt nix tegen de natuur doen,maar als je weet dat je op een plek mensen laat wonen waar een kans bestaat(een groote kans)dat je de natuur tegenkomt,ja vraag je ook om rampen,want een natuurramp wordt pas een ramp als er mensen wonen.

Een aardbeving opzichzelf is niet gevaarlijk,wel de huizen die daardoor instorten.snap je hem?
Waarschuw beheerder
Benefiet voor Azie
Thursday 6 January 20:00 uur
Jongerencentrum Ojeesee heeft besloten actie te gaan voeren voor de slachtoffers van de ramp in Azie. Onze actie zal bestaan uit een benefietconcert waar op dit moment de volgende acts voor vastgezet zijn:

Abasourdissement (winnaar Talented 2004!)

Ysis (winnaar Hardslag 2002, check www.ysismusic.com)

Ges (live drum 'n bass, check www.musicpage.de/ges)

5th Season en Ondergronds Verzet (hiphop)

Schweinsteigor (oude War to End Hate) (metalcore, www.diard.nl)

Alexis (rock, winnaar Kunstbende 2004)

Op de afterparty draaien Cock Richards en Dirty Mike hun foute jaren 80 plaatjes!

We zijn nog bezig met 3 andere acts, zodra we dat rond hebben wordt dat op deze site gepubliceerd!

De entree voor deze avond is 5 euro en komt volledig ten goede aan giro 555 voor Azie. Ook de barwinst voor deze avond zal gestort worden op dit gironummer. Consumpties zijn voor deze ene avond 1,50 zodat we nog meer geld kunnen binnenhalen voor Azie. Ook zal er deze avond een loterij zijn. Na elk optreden vallen er een paar prijsjes te winnen beschikbaar gesteld door lokale middenstand van Hardenberg.

Wil jij op een leuke manier bijdragen aan giro 555? Kom dan zeker deze avond langs. De avond is op donderdag 6 januari, nog net in de kerstvakantie, dus de volgende dag kun je lekker uitslapen.

Een gevarieerd programma voor weinig geld!

ENTREE 5 EURO

Waarschuw beheerder
ben t nog steeds elke dag aan t volgen, en veel beter word t er niet op.
vooral in indonesie is t nog zo chaotisch als de pest.. daar liggen in sommige plaatsen nog overal lijken. moet je je voorstellen in hun temperaturen en al 8 dagen lang. daar gaat de rest, die daar nog hard bezig zijn met overleven, ook letterlijk kapot aan. al die ziektes die dat gaat verspreiden..

en die toeristen.. ja ieder zijn mening, maar ik vind t schandalig bizar. hoe kan je lekker ontspannen met je reet liggen bakken, terwijl er achter je puin, lichamen etc etc geruimt word.
ze zouden hun handen uit moeten steken en helpen, want zoals je op vele plaatsen ziet, verloopt de hulp zo langzaam en chaotisch, dat een extra paar handen nog meer doet, dan een paar centen.
Waarschuw beheerder
bestaan wel!!!! :yes:
waarom in moslims landen veel ramp..

Meervoud nog wel :S
God bestaat niet klaar uit, en als zou ie wel bestaan weet je nu dat hij niet bestaat anders zou ie ook geen ramp zomaar laten gebeuren :S

Waarschuw beheerder
jaja ik weet het ook zover niet!!!!
denk komt door aarde !! maar god heeft wel mee te maken met de aarde!

maar overmorgen om 12.00 uur is 3 minuten stilte voor azie.!!!

Waarschuw beheerder
Ff hard muziek aan dan

sorry??? voor de rest gaat t wel? dat t jou niks kan schelen is tot daar aan toe, maar een beetje respect voor de nabestaanden en mensen die t wel heel wat doet, zou niet verkeerd zijn.

Waarschuw beheerder
ik zou liever stilte!!
omdat ik heb echt respect voor azie!
Waarschuw beheerder
sorry??? voor de rest gaat t wel? dat t jou niks kan schelen is tot daar aan toe, maar een beetje respect voor de nabestaanden en mensen die t wel heel wat doet, zou niet verkeerd zijn.

Waarom??

Jullie respecteren MIJN mening toch ook niet ;)
Denken altijd maar dat iedereen dezelfde mening ergens over heeft...:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarom??

Jullie respecteren MIJN mening toch ook niet
Denken altijd maar dat iedereen dezelfde mening ergens over heeft...

zeg ga eve ergens anders zielig lopen doen.

zoals ik al zei net, dat t jou niks doet is helemaal jou (zieke)keus, maar val de rest daar dan niet mee lastig. open gewoon dit topic niet eens dan. t doet je toch niks? wat heb je hier dan te zoeken...
Waarschuw beheerder
Euhh ik geloof dat de enige die hier zielig lopen te doen de mensen zijn die andermans mening niet respecteren o.a. jij dus... ;)

Enne als je je stoort daar is de negeer knop voor!!!

Waarschuw beheerder
Euhh ik geloof dat de enige die hier zielig lopen te doen de mensen zijn die andermans mening niet respecteren o.a. jij dus...

tis wel duidelijk dat je eromheen lult.
waar t om gaat is dat dit een topic is over de ramp in azie. jij zegt dat jou dat niks boeid. prima, jou mening, maar als t je niks boeid, waarom klik je dan iedere keer weer dit topic aan? ga dan lekker in drugs forums reageren ofzow, volgens mij ligt dat meer in jou straatje....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bestaan wel!!!!
waarom in moslims landen veel ramp.. dus door komt god.. die god is kwaad op moslims landen denk ik..!

Je doet je naam eer aan :jaja:

2 Blue Eyed Devil: Theo van gogh is al dood en die rage hebben we nu wel ff gehad en iedereen weet nu al wel dat je een mening mag hebben over alles en nog, maar vergeet niet dat als dit hier jou mening is-->
Ff hard muziek aan dan
je zelf ff moet gaan laten onderzoeken want ik heb dan naast die slachtoffers ook medelijden met jou ,want iedereen die dit niet erg vindt is ZIEK!!
Waarschuw beheerder
waaromheen lult????

Die 3 minuten stilte boeien me niet (net alsof je daarmee die mensen helpt :S ) Dat is het enigste wat ik zei maarja jullie janken om alles hier......

Drugs forum hahahaha ik gebruik geen drugs jammer hé (kan je niks beters verzinnen???)

trouwens ik zet je zelf wel op negeer :D

kortzinnige lui die denken dat alles en iedereen dezelfde mening ergens over hebben :S.....
Waarschuw beheerder
enne rafa, theo van gogh boeit me niks hoor :S weet niet waar je dat vandaan hebt :S

was al lang bekend dat die het niet lang zou volhouden....

mooi zo, klik je toch op negeer ;)

Waarschuw beheerder
Drugs forum hahahaha ik gebruik geen drugs jammer hé (kan je niks beters verzinnen???)

je gebruikt niet?? :| hoe kom je dan aan die zieke geest? aangeboren afwijking??

trouwens ik zet je zelf wel op negeer

doe dat (Y) scheeld weer.. kan t weer gewoon over die ramp gaan in azie.. dat wat wel heel belangrijk is..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als dr iemand hier een geboren afwijking heeft zijn het wel de mensen die niet willen accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
blonde babe, als je ook maar een beetje nadenkt met je gelul over moslims en god blablabla, weetje dat in sri lanka heel de bevolking niet moslim is, t getroffengbied in india niet moslim is! dus slaat al nergens op!

Waarschuw beheerder
jaja ik weet ook het niet zeker..
ik weet ook dat allah is ook god van moslims!!
maarja

Waarschuw beheerder
Foto model Karen mulder word ook vermist
Waarschuw beheerder
donateur
~*BlondeBabe*~

Jij bent echt een super dom wicht

Hou alsjeblieft je bek als je nix zinnigs te zeggen hebt *kots*

Waarschuw beheerder
donateur
:x
Waarschuw beheerder
555

Met zijn allen!!!!!
Waarschuw beheerder
Als nou al die mensen die hier alleen zijn om onrust te stoken!! inplaats van hun medeleven of info. of hulp door te spelen/krijgen. gewoon een ander topic zoeken en zieken::S:S:S:S:S

Blue Eyed je mag best een afwijkende mening hebben maar zulke opmerkingen zijn niet alleen niet gewenst maar ook nog eens onmensellijk:S:S:S:S

Die 3 minuten stilte boeien me niet (net alsof je daarmee die mensen helpt ) Dat is het enigste wat ik zei maarja jullie janken om alles hier......

Die drie minuten kan de mensen daar niet helpen, maar misschien hier de nabestaande een hele boel!!!!!
En waar die drie minuten ook nog goed voor kan zijn, is sukkels zoals jij misschien eens 3 minuten ergens over na denken en je misschien van mening doen laten verranderen!!!
Je weet gewoon niet waar je over praat als je t mij vraagt:S:S:S

En blonde babe alleen iets plaatsen als je t wel zeker weet??? Beetje onzi niet???
Waarschuw beheerder
jij misschien eens 3 minuten ergens over na denken en je misschien van mening doen laten verranderen!!!

:no:

Ik verander niet omdat mensen het niet met me eens zijn ;)
Leer dat nou maar eens accepteren...!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik verander niet omdat mensen het niet met me eens zijn

(Y)
Moet je ook niet doen hoor meis!!
Waarschuw beheerder
Je hoeft je mening niet te verranderren:S:S:S:S Maar er eens over nadenken kan geen kwaad!!!!!
Waarschuw beheerder
Dat doe ik wel, alleen in een ander opzicht wat door jullie niet ge-accepteerd wordt.

Daar kan ik niks aan doen he ;)
Waarschuw beheerder
Nee kan je nix aan doen!!:S:S:S:S

Maar val dan andere niet lastig met jou afwijkende mening in zo'n forum!!!

Is ook maar kleine moeite toch!!:S:S: Het doet je toch nix!!
Waarschuw beheerder
alleen omdat ik zeg dat ik niet mee doe aan die 3 minuten stilte.... :S

bah bah kortzichtige zieltjes (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is het enigste wat ik zei maarja jullie janken om alles hier......

zijn dat niet jou woorden???:S:S:S:S:S

Maar ja je zou dr maar familie hebben!!! Had je zeker nog niet over nagedacht?????

bah bah kortzichtige zieltje (zijn dit ook niet jou woorden???)
Waarschuw beheerder
Jup zijn mijn woorden ja. Dus????

Mijn familie zou daar geeneens heengaan ;)

Heb ik ook al eerder gezegd...
Mensen hebben wel altijd commentaar, maar alle berichten van je lezen HO MAAR....

Toch weer typisch he ;)
Waarschuw beheerder
word tijd dat er zo iets de westerse maatschappij eens overkomt!!!!(wat hebben we het toch makkelijk!!!!)

gaan al die kort zichtige mensen misschien iets minder egoistisch denken!!!!!!!!

Maar al jou berichtjes lezen damn waar zie je me voor aan????? Ga eerst eens iets zinnigs melden dan gaan we ook jou berichtjes terug lezen!!!!
Waarschuw beheerder
Hou dan ook gewoon je commentaar voor je :D

Dag dag :D
Waarschuw beheerder
Dag dag!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
jaja ik weet ook het niet zeker..
ik weet ook dat allah is ook god van moslims!!
maarja

Er zijn meer dan 100.000 mensen overleden en jij wil een discussie gaan voeren over moslims?? :S

Denk toch ff een beetje na en vergeet niet dat onder al die doden de hele wereld vertegenwoordigd waaronder ONZE landgenoten.

Waarschuw beheerder
Tsja ik vind het harstikke erg wat er is gebeurd en ik vind het echt vreselijk om het allemaal te zien op de tv :(
Maar zoals ik zeg "De wereld moet af en toe ook eens wat mensen opruimen, ongeacht wat en welke mensen dat dan ook zijn"
Misschien klinkt dit enorm hard en lijkt het of ik het niet erg vind, nou dat vind ik wel en vind het echt vreselijk wat er is gebeurd.
Waarschuw beheerder
De wereld neemt terug!! Van wat wij van de wereld nemen!!!

Maar dat kan ik tegen vriendin van me echt niet zeggen hoor!! Heeft net tehoren gekregen dat haar pa is overleden!!!

Mijn zus gaat naar de getroffen gebieden om haar hulp aan te bieden als arts!!!

zonder dat je dr direct bij betrokken bent is t heel makkelijk praten!! (voor sommige) maar als t allemaal wat dichter bij huis zou zijn zou je wel anders praten denk ik!!!
laatste aanpassing

Artiest Sirius
Waarschuw beheerder
Ik zeg 1 ding hierover.. Respect!
Lees dit verhaal van een Nederlandse ooggetuige:

Zondag 26 december 2004 10.15 uur Thai tijd. Plaats Khao Lak La Own Resort.
Gaby Dupré mijn vrouw, Niklas Dupré onze zoon en ik, Jaap van Loenen, zitten in het restaurant aan het strand rustig te ontbijten. Het valt ons op dat aan de linkerkant van de horizon een witte streep zichtbaar wordt. We vermoeden dat dit komt, omdat het water laag staat en de golven door de boven het water uitstekende rotsen, worden gebroken.

Niklas zegt dat het hele hoge golven zijn die over het restaurant slaan. We besteden hier geen aandacht aan. Het wordt echter heel stil. Pas later beseffen we dat ook de vogels niet meer zingen. Langzaam horen we een soort zacht gebrom dat steeds sterker wordt. Over de gehele breedte van de horizon zien we een witte strook. Deze strook komt snel dichter bij. De zee trekt zich plotseling nagenoeg geheel terug. Veel mensen, ook het personeel staan te kijken en vinden het vreemd.

Ineens realiseren we ons allen dat een groot gevaar op ons afkomt. De eerste mensen beginnen van de zee af te rennen. Gaby, Niklas en ik rennen ook van het strand af. Niklas wil nog even kijken, maar ik grijp zijn handje beet en we rennen over het pad weg van de zee, langs onze bungalow, naar hogere gebieden.

Wanorde
Er is geen paniek, maar wel wanorde. Een ieder is op zich zelf aangewezen en handelt daar ook naar. In deze wanorde raak ik Gaby kwijt. Ik ren, met Niklas aan mijn hand, de grindweg op die naar de hoofdweg leidt. Rechts van mij zie ik plotseling Gaby aan de andere kant van een hek bij de bungalows met een tweede verdieping rennen. Tegelijkertijd bereikt op ca. 100 meter de vloedgolf het strand. Ik stop en schreeuw Gaby toe dat zij naar boven de trap van de bungalow op moet vluchten. Dit doet zij.

Ik tracht met Niklas de weg af te rennen, maar ben te laat. Ik zie dat ik door het kolkende water ingesloten word en tracht me te verbergen achter een betonnen elektriciteitspaal. Ik schreeuw Niklas toe om me goed vast te houden en dat we het heel moeilijk gaan krijgen. De golf en het water bereiken ons en knalt over ons heen.

De elektriciteitspaal breekt als een lucifer af en Niklas en ik worden met het water meegesleurd. Ik raak door een klap op mijn hoofd even buiten westen en ben Niklas kwijt. Na enige ogenblikken kom ik bij en vecht om boven te komen. Ik schreeuw om Niklas. Hoeveel meters we door de struiken, bomen en troep meegesleurd worden, weet ik niet precies maar het duurde erg lang.

Nadat het water rustiger geworden is, kan ik mijn hoofd boven water houden en begin om Niklas te schreeuwen. Ik zie alleen maar kokosnoten, drijfhout en palmbladeren. Plotseling zie ik een klein maar dapper hoofdje boven drijven. Niklas!! Ik schreeuw hem toe: "Niklas houd je goed vast, ik kom bij je!" Niklas roept: "Papa, papa kom". Ik zwem uit alle macht naar hem toe en grijp hem beet. Ik ben niet van plan om hem ooit nog eens los te laten.

Kano
Met veel moeite weet ik een stevige tak te pakken. Hier blaas ik even uit en zie verderop een blauwe kano drijven. We zwemmen daar naar toe en ik zet Niklas op de kano. Plotseling begint het water terug naar zee te stromen. Ik probeer de kano te sturen, maar realiseer me dat het water te snel terug gaat en dat dit een nieuw gevaar is. Ik "parkeer" de kano dwars tegen twee bomen waardoor we niet verder teruggesleurd worden. Nu kantelt de kano. Niklas glijdt van de kano af en wordt bijna opnieuw met het water meegesleurd. Ik grijp hem nog net op tijd vast en zet hem dwars tegen de kano met zijn armpjes over de kano heen.

We wachten noodgedwongen het terugtrekken van het water af. Ondertussen zien we een ander klein jongetje met zijn moeder. Ik help hen naar de kano toe. Het water is nu rustiger geworden en ik kan de kano weer gewoon "plat" leggen. Ik help het jongetje op de kano. De moeder komt ook langzaam naar ons toe.

Even later horen we roepen. Het is de vader. Hij zit vast tussen de takken en durft niet verder. Ik praat met hem en uiteindelijk weet ook hij zich uit zijn netelige positie te bevrijden en voegt zich bij ons. Nadat het water tot aan mijn middel gezakt is, gaan wij op zoek naar hogergelegen gebieden. Tijdens de wandeling door het water trap ik in een spijker. Ik registreer dit, maar ga door.

Ergens ver weg wordt er geroepen dat er nog een golf aankomt. Wij realiseren ons dat we geen kant uit kunnen, maar versnellen wel. Na een goed kwartier weten we het droge en dus hoger gelegen gebied te bereiken. We hadden het gered!!!

Al gauw vinden we de grindweg die ons naar de hoofdweg leidt. Daar aangekomen, zie ik een auto vanuit het resort aankomen. De auto stopt bij ons en de eigenaar, de heer Pisit, stapt uit. Hij vertelt dat alle mensen van het resort, inclusief de staf, de heuvels aan de andere kant van de hoofdweg ingevlucht zijn.

Zo goed en kwaad als ik kan, ren ik naar die heuvel en roep uit alle macht Gaby haar naam. Er komt echter geen reactie. Ik besluit Gaby te gaan zoeken en vraag aan de bestuurder van de auto of Niklas met hen mee kan. Ik weet niet of hij gewond is. Zij stellen voor om Niklas naar het ziekenhuis, ca. 30 kilometer noordelijker, te brengen. Ik stem in en zie Niklas vertrekken.

Met de eigenaar van het resort ga ik daarna terug naar het resort, of wat daar van over is. Ik weet waar ik Gaby voor het laatst gezien heb en ga terug naar die plek. Daar staat alleen nog die bungalow waar zij opgestaan heeft. Zij is er echter niet meer.

Verwoest
Het gehele resort, en ook ALLE andere resorts zijn volledig verwoest. Ik heb daar veel doden gezien. Dat er doden gevallen waren, wist ik al want in het water had ik ook al het een en ander voorbij zien drijven (en gevoeld). Het resort ligt er volledig verlaten bij, niets is nog te herkennen. Het restaurant is weg, geen huisje staat meer overeind. Ook de receptie is totaal verdwenen. Ik realiseer me op dat moment dat we alles, koffers, kleren, mobiele telefoons, paspoorten, credit cards etc. kwijt zijn. Gelukkig heb ik in mijn buideltje, dat ik altijd rond mijn middel onder mijn broek draag, nog een betaalpasje van de Postbank.

De stilte is oorverdovend. Nadat mr. Pisit en ik onze emotionele ronde hebben gedaan, lopen we langzaam terug naar de hoofdweg. Langs de grindweg treffen we nog een vrouw aan die er op de heenweg nog niet lag. Zij is overleden.

Bij de hoofdweg aangekomen, verneem ik dat de groep mensen van het resort hoog de heuvels ingevlucht zijn. Ik ga de heuvel op en roep hard om Gaby. Na enige tijd heb ik succes. Er wordt gereageerd en ik kan Gaby in mijn armen sluiten.

Natuurlijk, Gaby schrikt als ze me ziet, ik ben alleen en ik zit onder het bloed door een stevige hoofdwond. Ik stel Gaby snel gerust door uit te leggen dat mijn wond meevalt en dat Niklas met iemand meegereden is. Dat laatste is nu echter een probleem. Waar is Niklas naar toegebracht? Mr. Pisit vertelt dat Niklas naar een ziekenhuis 30 kilometer noordelijk gebracht is. Hierop besluiten hij en ik om daar naar toe te gaan.

We krijgen een lift van een open pick-up truck. Na ongeveer 2 kilometer is de weg versperd door veel takken, beton en ander door het water opgestuwd materiaal. We kunnen niets anders doen dan de weg vrijmaken. Al gauw zien we dat in deze puinhopen ook lijken van mensen liggen. We halen deze lijken zo goed en kwaad als het kan uit deze troep en leggen ze langs de kant van de weg. Uit respect voor deze mensen dekken we ze af met of een plastic zak of soms zelfs een golfplaat.

Na ongeveer 2 uur bereiken we het ziekenhuis. Eigelijk mag dit niet de naam ziekenhuis hebben, want het is meer een veredelde eerste hulppost. De beelden die ik daar zie, zijn verschrikkelijk. Behalve veel bloed en botbreuken worden er ook noodoperaties uitgevoerd. Ik hoef hier dus niet in details te treden, want een ieder kan zich een voorstelling maken hoe erg dat is.

Omdat ik Niklas niet in dit "ziekenhuis" aantref, besluiten mr. Pisit en ik naar Khao Lak terug te gaan. In Khao Lak aangekomen, zoek ik alleen verder en concentreer ik mij op de heuvels waar veel mensen ingevlucht zijn. Na enige tijd kom ik bij een groep mensen terecht. Ook daar is Niklas niet, maar deze mensen verwijzen mij door naar een ander pad waar zich ook nog mensen bevinden.

Bij deze groep aangekomen, zie ik dat er mensen bezig zijn met lijsten op te stellen. Op mijn vraag of Niklas zich onder de mensen op de heuvel bevindt, wordt bevestigend geantwoord. Ik heb mijn mannetje voor de tweede keer gevonden!

Broek
Met Niklas aan mijn hand loop ik terug. We worden door mensen van een bar aan de kant van de weg opgevangen. Ik moet van hen mijn wond schoon maken, we krijgen drank en eten. Tevens wordt ergens een broek gehaald en kan ik mijn totaal verscheurde zwembroekje verwisselen.

Nadat ik deze ongelooflijke lieve mensen heb uitgelegd dat ik echt eerst naar Gaby moet, laten ze ons gaan. Even later kan Gaby Niklas in de armen sluiten en zijn wij herenigd. Wat een geluk!!!

Na enige tijd, het zal rond 17.00 uur geweest zijn op deze vreselijke tweede kerstdag, worden we naar een andere heuvel gebracht. Bij aankomst worden we door een groep Duitsers opgevangen en moeten we onze namen invullen, waarna we verder naar boven moeten lopen. Ook het personeel van ons resort is mee en blijft steeds bij ons in de buurt.

Die nacht brengen we buiten op deze heuvel door. Mr. Pisit en zijn mensen laten ons die nacht niet in de steek en voorzien ons steeds van drinken en eten. In tegenstelling tot hetgeen er gebeurd is, is de nacht schitterend, het is volle maan. De maan schijnt over het dal en het strand. Een ieder weet echter dat in dat dal dan wel de kust zeer veel mensen reeds dood zijn of voor hun leven aan het vechten zijn. Het is onwerkelijk.

Gaby zet zich die nacht in bij de eerste hulp. Ik kan niet veel meer doen, mijn wonden (voet, been en hoofd) gaan pijn doen. Maar Gaby vult mijn taak dubbel en dwars in.

De volgende dag, maandag 27 december, krijgen we dat te horen wat we al verwacht hadden; we worden geëvacueerd. Om ca. 13.00 uur is het zover en worden we in pick-up trucks geladen richting Phuket. Ik zal een lang verhaal hier korter maken, maar komen uiteindelijk om 20.00 uur aan op Phuket airport. Aldaar worden wij, (we hadden dus niets bij ons), op onze "blauwe ogen" geloofd en worden direct geboekt op een vlucht naar Bangkok van 23.30 uur.

Om ca. 01.00 komen we uiteindelijk aan in terminal 1 van Bangkok Domestic Airport. Van elk land is de ambassade aanwezig. Helaas van de Nederlandse Ambassade niemand, want "die mevr. was alleen en bevond zich in terminal 2”. Wij zijn niet zo gelukkig met dit bericht, maar laten ons niet kisten. Na lang praten bij de Thaise autoriteiten lukt het ons uiteindelijk om zonder papieren Bangkok "binnen" te komen.

Om ca. 04.00 uur zijn we uiteindelijk in het Tong Poon Hotel in Bangkok. We nemen even onze rust en staan om 6.30 uur weer naast ons bed. Dit komt mede door het lawaai (het hotel ligt direct naast een snelweg en het is niet het schoonste hotel dat wij meegemaakt hebben). In het hotel ga ik op zoek naar email mogelijkheden. Het lukt mij uiteindelijk om een mailtje te versturen naar mijn broer Ruud met de mededeling dat we nog in leven zijn, maar dat we in moeilijkheden verkeren. Tevens geef ik aan dat we richting ambassade gaan.

Nederlandse ambassade
Om 09.00 uur op dinsdag 28 december staan we voor de poort van de Nederlandse ambassade. Na enige onduidelijkheid over wie we zijn (we hebben dus geen papieren) gaan ineens alle poorten voor ons open en worden we naar het hoofdgebouw begeleid. Daar worden we zeer vriendelijk ontvangen door het personeel en later de ambassadeur. Tijdens het gesprek dat ca. 1,5 uur duurt, worden we rustiger en kunnen gerichte informatie geven over het gebied waar wij vandaan komen. Na het gesprek worden wij door de chauffeur van de ambassade naar onder meer het ziekenhuis en later naar een beter hotel gebracht.

De volgende dag kunnen we onze noodpapieren ophalen. Vanuit het nieuwe hotel (Grand China Princess) hebben we uitgebreid contact met de buitenwereld en kunnen we uiteindelijk op vrijdagmorgen 31 december een vlucht terug naar Nederland nemen. Daar landen we om ca. 9.30 uur.

De ontvangst van onze vrienden en familie is zeer warm en dat doet ons zeer goed. Wij realiseren ons dat iedereen in een ongelooflijke spanning gezeten heeft.

Minder te spreken zijn wij over onze opvang op Schiphol. Deze was er gewoonweg niet. Later zag ik op TV dat men hoog opgaf over deze opvang, maar wij herkenden dit dus totaal niet. Sterker nog, wij zijn, op eigen kracht, naar de eerste hulp van Schiphol gegaan om naar mijn hoofdwond te laten kijken.
Ook hebben wij nauwelijks hulp of ondersteuning gekregen van de ambassade in Bangkok. Zaken m.b.t. ticket en of begeleiding hebben wij, ondanks onze emotionele belasting zelf moeten regelen.

We hebben het echter gehaald en dat is het belangrijkste. Wij realiseren ons dat veel mensen dat niet zo kunnen zeggen.

Jaap van Loenen

Bron: NOS

Niet te bevatten en heel triest wat daar gebeurd is....

Waarschuw beheerder
jeetje wat een verhaal.. echt triest :(
en dan te bedenken dat zoooo vele het nog veel erger moeten navertellen, als t al na verteld kan worden..

Waarschuw beheerder
Normaal haat ik lange texten maar dit is toch wel erg indrukwekkend...:(
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.phuket-inter-hospital.co.th/siriroj.html