Partyflock

Forumonderwerp · 734159
Waarschuw beheerder
donateur
Nu.nl

JAKARTA - Uit meerdere Zuid-Aziatische landen aan de Indische Oceaan komen meldingen van vele doden en gewonden door vloedgolven na een zware zeebeving zondag bij het Indonesische Sumatra.

Alleen op Sri Lanka kwamen meer dan duizend personen om het leven. Op Sumatra zijn minstens negen doden geteld. Op het Thaise vakantie-eiland Phuket stierf zeker een toerist. Klik hier !

Vele honderden mensen worden vermist en de verwachting is dat het dodental nog verder op zal lopen. President Kumaratunga heeft de noodtoestand uitgeroepen en de internationale gemeenschap om hulp gevraagd.

Cnn.com

The initial quake, measuring 8.9 in magnitude, struck about 100 miles (160 km) off the coast of Indonesia's Sumatra island around 7 a.m. local time, according to the U.S. Geological Survey's National Earthquake Information Center.

Over 1,500 people in Sri Lanka were killed after tidal waves devastated the country's eastern coast, according to Colombo police.

Officials in the eastern district of Batticaloa reported 1,032 fatalities there. In Trincomalee, there were reports of 320 deaths. Further south in popular tourist resort of Galle, there were around 200 deaths, according to police and hospital sources.

Volgens mij is de aarde het niet met ons eens...en terecht :no:

<edit>
The tidal waves also swept away a high security prison in Matara, in southern Sri Lanka, allowing 200 prisoners to escape.

Soort natuurkundige gratie ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien is ff ontopic hier weer op zijn plaats !!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee hoor, ben geen analfabeet!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes, jij zou ook heel blij zijn als je een beetje medeleven van wie dan ook krijgt op het moment dat jou iets ergs gebeurt...

Waarschuw beheerder
idd!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:-RickeY-:yes: Behind Blue Eyes, jij zou ook heel blij zijn als je een beetje medeleven van wie dan ook krijgt op het moment dat jou iets ergs gebeurt...

Tuurlijk, wil iedereen op zo'n moment.
Maar zoals ik al een paar keer heb gezegd; ik vindt het heel erg voor de mensen/nabestaanden, maar daar leest iedereen overheen, daar kan ik niks aan doen hé !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat is een alfabeet? :/

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Analfabeet! goh 2 letters vergeten :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vindt het heel leuk om te discussieren maar ik heb meer te doen ;)

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!
Waarschuw beheerder
Die natuurrampen zijn gewoon te hard!!!
De natuur is zeker sterker dan de mens, dat hebben wij als aarde al zo vaak gezien!! Wij hebben sinds 51 jaar geleden onszelf goed beschermd tegen de natuur, dat is in iig een goede zaak!!
Uiteindelijk wint de natuur het van de mensheid, daar ben ik heilig van overtuigd!
Hoe lang dat duurt? Heel lang!!!
Er is nog nooit een soort geweest wat eeuwig is blijven leven!! Dinooos etc, alles voor ons is al kapot!!!

Waarschuw beheerder
Jeetje gaat het altijd zo hier? Jammer zeg. Ik kan me haast niet voorstellen dat er echt mensen zijn die dit totaal niets doet. Dan heb je een stenen hart hoor. Dat ze het alleen erg vinden voor de nederlanders daar. Lekker nationalistisch.

Maar ja, het gaat erom dat er een grote ramp gebeurd is en hoe wij iets kunnen doen. Geld storten waarschijnlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Hey Doeie, heb je toch wel enigszins gelijk ;)

Menselijk handelen heeft omvang ramp vergroot

Uitgegeven: 27 december 2004 17:25

PARIJS - De enorme omvang van de natuurramp in Zuidoost-Azië is mede te wijten aan menselijk handelen. Vooral de ongebreidelde bouw van toeristenoorden aan de kusten en het weghalen van natuurlijke barrières hebben er mede toe geleid dat het dodental nu zo fors kan oplopen.

Volgens Jeff McNeely van de internationale milieuorganisatie IUCN is "de omvang van de ramp zo groot omdat mensen in streken zijn gaan wonen waar ze niet zouden moeten wonen". "Vijftig jaar geleden waren de kusten in het gebied niet zo dichtbevolkt als nu, met alle toeristenhotels". Deze hotels vervingen ook niet de traditionele kustdorpen, want die zijn verder van de kust af gebouwd.

Mangrove

Een groot probleem is ook het massaal weghalen van mangrovebossen langs de kusten, vooral ten behoeve van de vis- of garnalenkweek. "Mangrovebossen in ondiep water langs de kusten bieden bescherming tegen onder meer vloedgolven. In de afgelopen twintig of dertig jaar zijn de mangroves weggehaald door mensen die geen oog hadden voor de gevolgen op de lange termijn."

Ook door de verwoesting van koraalriffen voor de kusten is de natuurlijke bescherming van het land aangetast, aldus McNeely.

Bron: NU.nl

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
achja 22.000 doden allemaal kinderlijkjes die nog in de oceaan drijven enzo maarja boeie tog zo ver weg he behind blue eyes. :S dit heb inderdaad nix met een mening te maken :/

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
In de stille oceaan kunnen ze meten, wanneer er een vloedgolf aankomt en dus optijd zijn met waarschuwen!
Dit is dus niet het geval in de Indische oceaan:S

Hadden ze dat daar ook gedaan, had een hoop levens gekost!
Waarschuw beheerder
maar daar hebben ze er geen geld voor :(

Waarschuw beheerder
donateur
Nou helemaal niet meer:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:gaap:

Waarschuw beheerder
2 Behind blue eyes: fijn dat je een mening hebt, alleen zou je met je mening wel even kunnen nadenken bij de gevoelens van anderen. Je vindt het misschien stoer van jezelf om mensen te shockeren maar dat kan je ook op andere topics doen!

Voor de mensen waarvan bekenden vermist zijn of overleden, heel veel sterkte (F)!

R.I.P :'(

Waarschuw beheerder
donateur
Ja inderdaad ja!
Want het zijn er zat(teveel):(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Naja, ik weet wel dat als ik ergens door door moet gaan, dat ik het liefst dood ga door de kracht van de natuur. Dat is toch de mooiste dood die je kan krijgen
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er trouwens ergens beelden van de vloedgolf? Ik heb helaas nog niet echt mooie beelden ervan gezien :(
(En ja, ik vind de ramp ook vreselijk, maar ik vind de kracht van de natuur gewoon mooi)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is heel erg wat daar gebeurt is, die mensen hadden al vaak niet veel en nu hebben ze niks.:/

Waarschuw beheerder
donateur
cool die gloedgolf om te zien op tv, had ik altijd al eens willen zien!

Ennuh verder; Het is gewoon de natuur. Kan geen mens tegenop. ook al denken wij mensen dat we alles zijn, in deze wereld.
Als de natuur een paar mensen dood wil hebben, is daar niks tegen te doen.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Naja, ik weet wel dat als ik ergens door door moet gaan, dat ik het liefst dood ga door de kracht van de natuur. Dat is toch de mooiste dood die je kan krijgen

Ik zou toch liever sterven in mijn slaap, maar oke.
Waarschuw beheerder
donateur
Serieus??? Als ik dood ga, wil ik op een extreme manier doodgaan, in je slaap doodgaan is toch gigantisch saai.

Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou toch liever sterven in mijn slaap, maar oke

Inderdaad ja!
Merk je tenminste niks van!

Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er trouwens ergens beelden van de vloedgolf?

www.rtlnieuws.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is

Als je zoiets meemaakt, piep je wel anders denk ik;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is gewoon de natuur. Kan geen mens tegenop. ook al denken wij mensen dat we alles zijn, in deze wereld.
Als de natuur een paar mensen dood wil hebben, is daar niks tegen te doen.. :)

Dat bedoel ik!
Dus mensen niet zo zielig gaan zitten doen als ik zeg; that's life, deal with it.

@Miss Innocent: LEES eens alles wat ik gezegd heb ipv 1 bericht :s

Waarschuw beheerder
Dus omdat het door de natuur komt moeten we allemaal denken: that's life, deal with it? :S

En je blijft er maar over doorgaan Behind Blue Eye's, als het me werkelijk niet zou interesseren zou ik niet eens de moeite nemen in dit topic te reageren. Je bent gewoon mensen uit aan het proberen. :jaja:

Triest hoor, verscheidene mensen hier zijn vrienden kwijt, en jij vind het nogal geil en kickt er op om te zeggen dat 'dat het leven is.' (n)

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
BOLDHEAD
Als je zoiets meemaakt, piep je wel anders denk ik ;)

Het mooie is, als je zoiets meemaakt heb je niet de mogelijkheid om te denken aan de dood.
Waarschuw beheerder
Dus mensen niet zo zielig gaan zitten doen als ik zeg; that's life, deal with it.

jij hebt makkelijk praten als JIJ daar had gezeten of je had daar vrienden/familie zitten had je wel anders gereageerd!

Waarschuw beheerder
Nou Damien, ik denk wel dat je gaat nadenken als je in een modderstroom wordt meegesleurd en al je ledematen breekt omdat je tegen een auto aan wordt gesleurd.. of zo...

Ik moet er niet aan denken hoe het daar nu is: lijken die in het water drijven, door de tropische hitte begint dat allemaal heel snel te stinken, allemaal ongedierte erop af...

Inge

Waarschuw beheerder
[quote}Whahah dus omdat ik een andere mening heb heb ik gelijk geen hart, tering zeg, jullie leven pas in hokjes [/quote]

nee, wij leven niet in hokjes, we stoppen jou in een hokje. het hokje voor harteloze b*tches.
Als je een mening hebt, die kwetsend is voor anderen, hou m dan lekker voor je.

Waarschuw beheerder
er zijn hier in nederland ook mensen met vrienden en familie daar hoor.

Waarschuw beheerder
[quote][Ik ga liever dood door iets extreems mee te maken, zoals een natuurramp. is de enige manier om mee te maken hoe machteloos een mens is /quote]

Als je zelf of iemand in je omgeving een dodelijke ziekte krijgt, voel je je al machteloos genoeg tegenover de natuur.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ehh, nee, want ik heb me er allang bij neergelegd dat de natuur sterker is door mij.

En als ik dood ga, wil ik dood gaan door de kracht van de natuur (het sterkste op deze aarde) en niet door iets menselijks zoals haat, een auto ongeluk, of een ziekte die door de domheid van de mensheid is ontstaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Behind Blue Eyes is wel eerlijk. Ikzelf heb een afkomst die in Indonesië ligt en ben ook in verschillende getroffen landen zelf geweest om familie op te zoeken. Ik heb de goedheid en gastvrijheid van die mensen gevoelt én ik heb de ellende waarin zij wonen van dichtbij meegemaakt. Daarom kan ik mijzelf wat meer indenken in hoe die mensen zich nu voelen.

Maar als er in Burundi 50.000 tutsi's worden afgeslacht of er in Turkije een hele regio in puin ligt als gevolg van een aardbeving, dan doet het mij eerlijk gezegd ook even niet zoveel. Stom genoeg ben ik veel meer begaan met het lot van dieren op de wereld.. :[ :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Is toch niet stom? uiteindelijk zijn dieren onschuldig, en mensen schuldig. Wij vernietigen de wereld waar dieren recht op hebben.

En ehh, ik snap zelf ook niet wat het nou uitmaakt dat er nederlanders zijn omgekomen. Is een ramp erger als er ook nederlanders bij zijn omgekomen?

Waarschuw beheerder
behind blue eyes ik snap iets niet he dit boeit je niet maar wel die gijzeling in beslan wat is het verschil ?

Waarschuw beheerder
Ik vind Behind Blue Eye's helemaal niet eerlijk. Ik vond die aardbeving in Iran vorig jaar ook niet echt boeiend, maar ik had niet echt de behoefte om dat steeds van de daken te schreeuwen.

Inge

Waarschuw beheerder
[img cacheid=0013419e0015fbdda67ab7ad1a0082509b]http://www.grubeater.nl/half/upload/uploadFiles/euro.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie plannen voor mooie bruggen.;)

Waarschuw beheerder
donateur
s toch niet stom? uiteindelijk zijn dieren onschuldig, en mensen schuldig. Wij vernietigen de wereld waar dieren recht op hebben.

:respect:

Ik vind het dan ook een stuk erger dat er dieren dood gaan daar, dan mensen als ik m'n hart moet laten spreken. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
zelfs in somalie voelde ze 't en zijn ook daar doden gevallen...:|:S
Waarschuw beheerder
de aarde werdt al getroffen door natuurrampen ver voor de mens bestond. en als wij er niet meer zijn. gaat het vrolijk verder.
Waarschuw beheerder
Het is triest dat het in die landen gebeurt waar al z´n armoe en shit is, en dan dit nog... :S
zielig

maarja...liever daar dan hier, klinkt hard maar tis tog zo

leef wel mee met die mensen
Waarschuw beheerder
tuurlijk het blijft verschrikkelijk