Partyflock

Forumonderwerp · 734159
Waarschuw beheerder
donateur
Nu.nl

JAKARTA - Uit meerdere Zuid-Aziatische landen aan de Indische Oceaan komen meldingen van vele doden en gewonden door vloedgolven na een zware zeebeving zondag bij het Indonesische Sumatra.

Alleen op Sri Lanka kwamen meer dan duizend personen om het leven. Op Sumatra zijn minstens negen doden geteld. Op het Thaise vakantie-eiland Phuket stierf zeker een toerist. Klik hier !

Vele honderden mensen worden vermist en de verwachting is dat het dodental nog verder op zal lopen. President Kumaratunga heeft de noodtoestand uitgeroepen en de internationale gemeenschap om hulp gevraagd.

Cnn.com

The initial quake, measuring 8.9 in magnitude, struck about 100 miles (160 km) off the coast of Indonesia's Sumatra island around 7 a.m. local time, according to the U.S. Geological Survey's National Earthquake Information Center.

Over 1,500 people in Sri Lanka were killed after tidal waves devastated the country's eastern coast, according to Colombo police.

Officials in the eastern district of Batticaloa reported 1,032 fatalities there. In Trincomalee, there were reports of 320 deaths. Further south in popular tourist resort of Galle, there were around 200 deaths, according to police and hospital sources.

Volgens mij is de aarde het niet met ons eens...en terecht :no:

<edit>
The tidal waves also swept away a high security prison in Matara, in southern Sri Lanka, allowing 200 prisoners to escape.

Soort natuurkundige gratie ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja maar daar kan je voor kiezen om naar te kijken ;-)

Waarschuw beheerder
aquadigio: Ja raar vind ik dat. Ik heb hier een topic geopend over darfur en dat was ook allemaal ver van je bed. Nu is er een ramp gebeurd door de natuur en dan is het al erger vinden mensen.

Maar ik vraag me af hoeveel mensen dan ook echt iets gaan doen. Is er al iemand die iets wil doneren? Of roepen we allemaal o wat erg en blijven we lekker zitten? 23.000 doden en het halve nieuws gaat over de nederlanders die vermist worden. Heel erg maar wat dan van de duizenden doden in srilanka, het hele eiland verwoest.

Ik zou wensen dat ik meer kon doen maar ik kan alleen maar wat geld doneren en dat ga ik ook zeker doen. Erg want zulke dingen gebeuren toch vaak in landen die het al slecht hebben. Nederland komt overal lekker mee weg, wij gaan ons gewoon met zijn allen druk maken als hazes doodgaat en dan kunnen we wel geld afstaan voor een standbeeld.

Ik hoop dat hier mensen zijn die dit lezen en die ook zo denken want er is hard hulp nodig en dat krijg je niet alleen door medeleving en door iets neer te zetten hier, te zeggen o zielig en dan weer lekker verder te gaan.
Waarschuw beheerder
Kan hier met m'n pet niet bij :s

Ben op veel van die plekken nog geweest........ ongelooflijk dat het nu gewoon weg is allemaal........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, 'n vriend van mij die heeft daar nu gewoon nog twee beste vrienden zitten, waarvan die niet weet of ze nog wel leven...

Waarschuw beheerder
Ze proberen vanavond nog de spotjes op tv te krijgen zodat mensen geld kunnen storten. Ook op Giro555, hetzelfde als Darfur maar daar werd echt niet tof op gereageerd toen ik daar een onderwerp voor opende. Maar die kwestie leefde helemaal niet zo hier. Goed dat is ieder voor zichzelf. Maar dit is een enorme natuurramp en alle nieuwszenders zenden het uit dus het kan niet anders of ook veel mensen hier hebben dit meegekregen.

Ik wil niet voor anderen praten maar vraag het gewoon vriendelijk. Kunnen we niet allemaal een paar biertjes minder drinken met oud en nieuw en dan wat storten voor de slachtoffers daar?
Waarschuw beheerder
Dus wél giro 555? Is er geen apart giro nummer?

Waarschuw beheerder
Ik wil niet voor anderen praten maar vraag het gewoon vriendelijk. Kunnen we niet allemaal een paar biertjes minder drinken met oud en nieuw en dan wat storten voor de slachtoffers daar?

Dat doe ik sowieso. Eigenlijk zou iedere nederlander één keer in z'n leven tijdens Kerst in een ontwikkelingsland bij een hulporganisatie moeten helpen. Hetzelfde voor dit soort rampen, liever wordt er van het belastinggeld ondersteund dat wij daar heen kunnen gaan en helpen dan dat het in de bodemloze put verdwijnt die corruptie heet.

Waarschuw beheerder
Dat zeiden ze net op het nieuws. Dat het ook Giro 555 gaat worden. Maar dat is het algemene gironummer zeg maar. Misschien dat er nog een ander nummer komt.
Maar laten we het even afwachten en hopen dat als het nummer bekend is dat mensen dan wat willen doneren.

En danielito, daar heb je ook helemaal gelijk in, helaas is zoiets toch niet waar te maken. Heel veel mensen denken gewoon Ach al die ellende daar, ik heb er hier geen last van. Maken ze zich liever druk over welke kleur sokken ze aan moeten doen en dat ze de nieuwste XBox niet kunnen kopen.En corruptie ja dat is heel erg zeker in die arme landen zoals indonesie. Maar als iedereen dan zo gaat denken dan komt er helemaal geen geld meer binnen. Als het mogelijk was vloog ik daar vandaag nog heen om te helpen maar net als veel nederlanders gaat dat niet helaas. En zeker dat ik nog wel ontwikkelingswerk ga doen in de toekomst.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beste vriend en vriendin van m'n neef waren daar op huwelijksreis.......... zij heeft het niet overleefd :( :cry:
Waarschuw beheerder
Verschrikkelijk zeg :'(

Gecondoleerd, Chrisje, en ik wens je neef en zijn vriend veel sterkte toe.. (F)(F)(F)
Waarschuw beheerder
innige deelneming aan iedereen die een dierbare verloren of nog niet teruggevonden heeft...

ik zit al jare te zegge dat de wereld naar de klote aant gaan is en nu zeg ik: hoeveel doden door natuurrampen moeen er nog valle voor de mensen door beginnen krijgen dat het de schuld is van de zware industrie en de onverschilligheid van iedereen in het 'beschaafde' westen.

btw, ik wil hier niemand tegen de schenen stampen, dit zijn geen persoonlijke verwijten, maar ik denk dat alle rampen van de laatste jare werden veroorzaakt door de industrialisering en uitbuiting van de wereld.

ik denk dat het tijd wordt om aan de toekomst te beginne denke...
Waarschuw beheerder
Lag daar 3 maanden geleden nog aan t strand :S...3 maanden rondgesjouwd...zag net een cafe waar we altijd naar toe gingen..was echt ons plekje daar....totaal verwoest :/

Heel erg....

Waarschuw beheerder
donateur
ik zit al jare te zegge dat de wereld naar de klote aant gaan is en nu zeg ik: hoeveel doden door natuurrampen moeen er nog valle voor de mensen door beginnen krijgen dat het de schuld is van de zware industrie en de onverschilligheid van iedereen in het 'beschaafde' westen.

Ik ben het zeker met je eens dat de mens langzaam bezig is de aarde naar de klote te helpen en in meer of minder directe oorzaak is van de meeste natuurrampen, maar laat dìt nu toevallig net één van de weinige situaties zijn waarin dat juist NIET het geval is.

Plaattectoniek (het bewegen van de aardkorst) is iets waar de mens geen enkele invloed op heeft. Het enige wat de mens in dit geval verweten zou kunnen worden, is het feit dat men aan de kust leeft, er onvoldoende educatie plaatsvindt over de mogelijkheid van dit natuurverschijnsel, en dat er hier (in tegenstelling tot een aantal andere plaatsen op aarde) geen noemenswaardig waarschuwingssysteem bestaat om bij de komst van zo'n vloedgolf de bevolking tijdig te waarschuwen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
thx voor je wetenschappelijke onderbouw arthur, maar ik had een beetje gehoopt dat het verschuiven van de aardplaten enorm hard beinvloed wordt door globale verwarming.

en raad eens wie daar verantwoordelijk voor is...
het amazonewoud?
Waarschuw beheerder
Wat een vreselijk verhaal Chrisje :(

Heel veel sterkte voor jouw neef en zijn vriend :flower:
Waarschuw beheerder
gvd, kutcomp, kan post ni meer aanpasse...

ik bedoelde dus: 'ik had gehoopt dat je wist dat......' anders klopt er geen bal van.

Waarschuw beheerder
donateur
Horizontale verplaatsing van aardplaten wordt daar niet echt noemenswaardig door beïnvloed.
Wel kunnen grote veranderingen in de hoeveelheid materiaal (dus gewicht) op zulke platen door bijv. het aangroeien of afsmelten van ijskappen zorgen dat op bepaalde plaatsen het landoppervlak stijgt of daalt*, maar dat lijkt me bij deze specifieke ramp ook niet het geval.

*Zo is het landoppervlak in Scandinavië nog steeds bezig om langzaam omhoog te komen na het afsmelten van ijskappen in de laatste ijstijd(en) van het Pleistoceen. En soortgelijke gevolgen kunnen we uiteraard ook verwachten wanneer bijv. de ijskap van Groenland zal smelten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Alligrator aka Toro Córneo 26 december 2004 14:44
Zie nou dat er geen god bestaat............

Dit heeft weinig met god te maken, het is gewoon de natuur.
De mensen daar zullen juist bidden om op zo´n manier ergens proberen steun uit te krijgen.
Waarschuw beheerder
zou kunne, maar ik vind het toch verdacht dat het de laatste tijd meer en meer rommelt. vulkanen die terug actiever worden, langs de ene kant overstromingen, langs de andere kant bosbranden door droogte, ontregelde klimaten, aardbeving hier, zeebeving daar...

ik ben wss ni naief genoeg om te gelove dat da allemaal nix me elkaar te make heeft...

Waarschuw beheerder
Bekenden op vakantie in India en srilanka zijn gelukkig terrecht!!! wat een opluchting...
Heel veel succes met iedereen die nu nog geen duidelijkheid heeft...
Probeer contact te houden met ANWB en je touroperator!!
en voor de mensen daar.. May God be with you..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zaken die te maken hebben met beweging in de aardkorst (zoals aardbevingen en vulkanische activiteit) zijn over het algemaan niet zo gemakkelijk door de mens te beïnvloeden.
Het zijn vooral temperatuur- en klimaatgerelateerde zaken zoals versterkt broeikaseffect, verdroging, temperatuursverandering, orkanen, erosie, overstromingen, smelten van ijskappen en opwarming (dus uitzetten) van zeewater en dus zeespiegelstijging, en zelfs thermohaline (temperatuur- en zoutconcentratie- dus dichtheidsgestuurde) oceaanstroming die wel gemakkelijk door de mens te beïnvloeden zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
allemaal mogelijk. ik zou het ni me zekerheid kunne zegge, maar ik weet één ding: toeval bestaat ni!
Waarschuw beheerder
Ik las net op teletex dat er in africa (somalië) ook al honderden dooien zijn gevallen door een vloedgolf.

NOS Teletext
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Stomme achterlijke kut dat je bent!!!

Danku :D

Jaa hoor waar kom jij vandaan?? Echt triest ventje...

en je kan best een eigen mening ergens over hebben hoor dat mag best... Alleen jammer dat je geen hart heb... of mag het alleen maar zielig zijn als het jou fam zou over komen moet iedereen dan ineens begrip hebben.. Dit moet je over een paar jaar maar een terug lezen.. zielig maar jah zoals jij het zeg ~That's life~

Ventje nog wel hahahaha.
Whahah dus omdat ik een andere mening heb heb ik gelijk geen hart, tering zeg, jullie leven pas in hokjes :yes:
Over een paar jaar ben ik dit allang vergeten ;)
En ja, THAT'S LIFE!!

Waarschuw beheerder
Zo'n tsunami zou ik wel willen zien, hou wel van natuurgeweld.
Alleen erg spijtig voor al die mensen :(
zoiets wil je dan weer niet mee maken
Waarschuw beheerder
Nou je bent niet de enigste Behind Blue Eyes, want het doet mij ook NIKS wat daar gebeurd is...
Maarja die mening wordt niet geaccepteerd :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou je bent niet de enigste Behind Blue Eyes, want het doet mij ook NIKS wat daar gebeurd is...
Maarja die mening wordt niet geaccepteerd :S

Inderdaad, ach ja :x

Waarschuw beheerder
Fijn dat het je niks boeit, overbodig om te vermelden dan, of niet?

Ook leuk om te horen voor de mensen hier die vrienden daar kwijt zijn, dat het je niks boeit.

Stel je voor dat je moeder overlijdt, zullen we dan ook even zeggen dat het ons niks boeit? :jaja:

Dit is geen mening, dit is onbeschoft en respectloos.

Inge
Waarschuw beheerder
Ik zal het wel gemist hebben, maar kunnen jullie misschien uitleggen WAAROM zoiets jullie niets doet?

Waarschuw beheerder
Ik snap het ook niet Chrisje, maar ze willen dan wel aandacht als hun zelf iets overkomt. :@

Gecondoleert trouwens Chrisje. :flower:

Inge
Waarschuw beheerder
Dank je wel :)

Waarschuw beheerder
Als het je niks boeit zeg dan ook niks!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Misschien onbeschoft en respectloos, maar het is en blijft mijn mening of jullie het nou leuk vinden of niet.

En Inge ik heb nooit om aandacht gevraagd wat dat van mijn zusje betreft, zulke dingen gebeuren nou eenmaal, DAT IS NOU EENMAAL HET LEVEN!!!

Tis jammer dat het gebeurd is, maar valt niks aan te doen...
Ik vindt het verschrikkelijk voor de nederlanders, maar de rest doet me niks...

Leer er maar mee leven, gebeuren heus nog wel ergere dingen :yes:

Snap al die ophef niet hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als het je niks boeit zeg dan ook niks!

Als jullie niet tegen zulke reacties kunnen open er dan ook geen topic over :S

Staan ze er een beetje dom van te kijken dat niet iedereen er hetzelfde over denkt :s

Waarschuw beheerder
Zulke mensen zijn vaak de zieligheid zelf.
Hun zijn jaloers op de mensen daar die nu ineens 'aandacht' krijgen
hun willen graag aandacht...

En idd, respectloos.
Als iets als dit je irriteerd meld het dan niet. Door het te melden kwets je misschien andere mensen
Waarschuw beheerder
Beetje simpel om maar te zeggen dat het je niks boeit...komt omdat je hier zowat alles in je schoot krijgt geworpen....

Beetje jammer dat jullie zo kortzichtig zijn...zijn toevallig ook mensen die daar bekende hebben die vermist zijn en of al overleden zijn....wat idd als je moeder daar zou zitten en die is overleden...en ik zou zeggen boeiend.....:/

Waarschuw beheerder
Shit he je hebt zoiezo totaal geen respect!!
Als het je niks boeit dan open je dit topic gewoon niet !
Dan ga je lekker bij Onzin & Humor Zeiken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja joh tuurlijk, kunnen jullie nou echt niks beters verzinnen???

En nogmaals, vindt het heel erg voor de nabestaanden hier die in zorgen zitten.

Maar wat daar gebeurd (Azie) dus, interesseert me niet!!
is dat nou zo moeilijk te begrijpen :s
Waarschuw beheerder
idd, der zijn hier mss honderde mense wiens familie en/of vrienden vermist zijn of gewoon dood. die mensen zoeken dan om troost en steun, en hier zien ze alleen maar 'i don't care, tis toch ni hier' en dat in deze tijd van het jaar. het is toch kerstmis, ni waar?

ik hoop dat de mensen die zo onverschillig zijn geweest om zoiets te poste alsnog te wete kome dat ze ook iemand dierbaar verlore hebbe in azie, dat ze zelf kunnen voele wat die arme mense moete doorstaan.

shame on them

Waarschuw beheerder
is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat er hier mensen zijn die niet op jou kut commentaar zitten te wachten?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kerstmis is al voorbij :yes:

Enne, leer eens lezen...... VINDT HET HEEL ERG VOOR DE NABESTAANDEN!!!!!!! tjezus zeg :s

Waarschuw beheerder

Een bom op jouw hoofd. Dat intereseert me niets...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:-RickeY-:yes:

Een bom op jouw hoofd. Dat intereseert me niets...

Whahahahaha leuk, mij ook niet :D

Waarschuw beheerder
beetje dubbel he het boeit je niks maar je vind het wel erg voor alle nabestaanden

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vindt het verschrikkelijk voor de nederlanders, maar de rest doet me niks...

Dat het iemand in z'n geheel niet boeit vind ik nog tot daaraantoe, maar doen alsof het lot van een paar nederlanders die je eveneens niet kent dan ineens wel weer boeit vind ik helemaal diep triest. Ik bedoel, ieder z'n mening - hoe oneens ik het er ook mee kan zijn -, maar wees dan in elk geval nog een beetje consequent.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
echt moeilijk he, lezen... *bloos* :bounce: Be Cool Be Sexy :bounce: *bloos: ??!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ons "inlevings-vermogen" in de gevoelens van anderen; zij heeft veel te maken met gevoelens van verbondenheid en ons besef dat de andere mens wezenlijk is als wijzelf.

Tja daar hebben sommige mensen gewoon een gebrek aan. Dit is ook een minder ontwikkelde intelligentie :yes:
Waarschuw beheerder
Beetje respectloze mensen zie ik in dit topic :(

Dit wens je niemand toe, ook al is het in Azie!

Dit is gewoon supererg :(
Waarschuw beheerder
T leven van een zwerfkind is net zoveel waard als jou verwende leventje hier hoor...

Ownee sorry...na het nalezen van je reacties..is dat leven toch iets meer waard (y) :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat er hier mensen zijn die niet op jou kut commentaar zitten te wachten?

Daar is de "negeer" functie voor ;)