Partyflock

Forumonderwerp · 731521
Waarschuw beheerder
donateur
voor alle mensen die gaan afrijden, bezig zijn met hun theorie, tips willen voor rij examens etc.

steun, feliciteer en troost elkaar :lief:

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op maandag 13 augustus 2007 om 02:51:
Ben zo blij dat ik me rijbewijs voor de auto en motor heb gehaald voordat die punten rijbewijs ingelast is. Volgens mij is het nu ook een tikkie moeilijker geworden

een punten rijbewijs telt alleen voor de 1e afgifte. dus als je er snel iets anders bij haalt dan heb je geen punten rijbewijs meer :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Om 12.00 mag in eindelijk legaal autorijden:D
Rijbewijs eindelijk in me bezit:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinatra op maandag 13 augustus 2007 om 09:03:
een punten rijbewijs telt alleen voor de 1e afgifte. dus als je er snel iets anders bij haalt dan heb je geen punten rijbewijs meer

O is dat zo? En ook voor rijbewijs E (das met aanhanger toch?)
Of alleen vanaf motor en verder.. Volgens mij weten dat niet veel mensen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 10:05:
Om 12.00 mag in eindelijk legaal autorijden
Rijbewijs eindelijk in me bezit

Gefeliciteerd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op maandag 13 augustus 2007 om 13:09:
O is dat zo? En ook voor rijbewijs E (das met aanhanger toch?)
Of alleen vanaf motor en verder.. Volgens mij weten dat niet veel mensen.

Als dat je BE hebt bv... dan heb je geen puntenrijbewijs meer, want dan is je 1e afgifte datum vervallen

ja het is krom allemaal die rechten in NL:9
Waarschuw beheerder
Ahhh ik moet morgen om 9 uur afrijden :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinatra op maandag 13 augustus 2007 om 09:03:
een punten rijbewijs telt alleen voor de 1e afgifte. dus als je er snel iets anders bij haalt dan heb je geen punten rijbewijs meer :9

Wat raar, mijn buurjongen heeft ook vrachtwagenrijbewijs en die is pas zijn tweede punt kwijtgeraakt. Verklaar dat eens dan? Vind het een beetje vreemd.
Waarschuw beheerder
En geslaagd in 1 keer :D
Waarschuw beheerder
morgen examen voor mn kar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nog geen Examen maar volgende week dinsdag wel me eerste rijles ben benieuwd hoelang het dan duurt voordat ik examen kan doen!!
Waarschuw beheerder
hopelijk niet te lang! good luck.
Waarschuw beheerder
hoppaaaaa geslaagd :)

Waarschuw beheerder
even dit:

een vriendin van mij is ook aan het lessen voor dr rijbewijs. nu had ze zon heel goedkoop bedrijf gevonden (rond de 900 euro voor 28 lessen en examen) maar dan moest zij wel naar heerenveen komen (waar ze uiteindelijk afrijd) want omdat hij was overgestapt van rijschool mocht hij niet in andere plaatsjes rijden..

dit vind ik sowieso al super vaag, maar goed.. alles ging hardstikke goed en ze deed niks verkeerd bladiebla.. de eerste keer rijden zou ze trouwens al 4 uren rijden de eerste dag. daarna heeft ze te horen gekregen dat ze al met 20 lessen kon afrijden en 22 aug kon afrijden.. (ze is dus in juli ergens begonnen)

maar dat kan toch helemaal niet want het cbr heeft toch vet lange wachttijden??

ik vertrouw het niet.. wat jullie?
Waarschuw beheerder
dat sooort rijsckolen kopeng bepaalden data in, en omdat se toch hebbe gekocht moeten se die dag wel iemand lateng afrijden
de slachoffer daarvan is jou friendin

niet eerlijk want zij zal zakken, TE WEINIG LESSEN GEHAD

hebt tips voor je

bekijk internet
wees redelijk
boek bij autorijschool ubariu

Waarschuw beheerder
ik heb geen tips nodig, zij ziet het er niet in, allang blij dat ze voor goedkoop kan rijden en snel af kan rijden
Waarschuw beheerder
krijgt ze dr geld van de afgevallen 8 lessen terug?

edit: het verhaal komt bij mij niet geloofwaardig over, ze kan wel om zijn certificaat/diploma vragen ter controle... kzou het anders ook niet weten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2007 om 17:08:
even dit:

een vriendin van mij is ook aan het lessen voor dr rijbewijs. nu had ze zon heel goedkoop bedrijf gevonden (rond de 900 euro voor 28 lessen en examen) maar dan moest zij wel naar heerenveen komen (waar ze uiteindelijk afrijd) want omdat hij was overgestapt van rijschool mocht hij niet in andere plaatsjes rijden..

dit vind ik sowieso al super vaag, maar goed.. alles ging hardstikke goed en ze deed niks verkeerd bladiebla.. de eerste keer rijden zou ze trouwens al 4 uren rijden de eerste dag. daarna heeft ze te horen gekregen dat ze al met 20 lessen kon afrijden en 22 aug kon afrijden.. (ze is dus in juli ergens begonnen)

maar dat kan toch helemaal niet want het cbr heeft toch vet lange wachttijden??

ik vertrouw het niet.. wat jullie?

Normaal is goedkoop, duurkoop in de rijschoolwereld.

Die mensen die maar een paar euro per uur vragen moeten aan het einde van de maand er ook aan uit komen dus laten ze je gewoon vaker lessen. (daar heb je zelf toch bijna geen kijk op).

Maar met die examens is het echt dom geregeld bij het CBR... rijscholen moeten examentijd kopen, dus als 1 rijschool in een examenkring gaat "hamstere" heeft de andere rijschool een probleem maar als je te veel inkoopt en je kandidaten zijn er niet klaar voor dan heb je die tijd aan je broek hange of je moet er een kandidaat op zetten die nog nie klaar is.

Als ik jou was zou ik een fatsoenlijke rijschool zoeken die al wat jaren rond rijd want op vandaag schieten de rijscholen als paddestoelen uit de grond. Die krijgen een half jaar subsidie om op te starten en dan tere ze nog een kwart jaartje op de zuur verdiende cente en dan zie je ze nerges meer en ben jij als kandidaat zijnde de pineut als je vooraf betaald hebt !!

Uitspraak van Ubariu op woensdag 15 augustus 2007 om 17:19:
bekijk internet
wees redelijk

Nee dank je!! :nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja naja het gaat niet om mijzelf nogmaals.. om een vriendin, maar ik vertrouw het niet!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2007 om 17:08:
maar dan moest zij wel naar heerenveen komen (waar ze uiteindelijk afrijd) want omdat hij was overgestapt van rijschool mocht hij niet in andere plaatsjes rijden..

dit vind ik sowieso al super vaag, maar goed

Dat is inderdaad vaag, Toen ik rijles had reed ik ook in de omliggende dorpen / steden, en niet alleen in m'n eigen woonplaats.

http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2

Kijk anders even op de bovenstaande site, om slagingspercentages te bekijken. Krijg je meteen een indruk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ChocoMan op donderdag 16 augustus 2007 om 17:27:
Kijk anders even op de bovenstaande site, om slagingspercentages te bekijken. Krijg je meteen een indruk

slagingspercentages zeggen nix!!! je moet ook weten hoeveel lessen ze gemiddeld nodig gehad hebben, zijn ze niet eerst bij een andere rijschool geweest, is het een BNOR examen, leeftijd v.d. kandidaten, is het schakel/automaat

dus die cijfers zijn niet echt betrouwbaar
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sinatra op donderdag 16 augustus 2007 om 18:06:
slagingspercentages zeggen nix!!! je moet ook weten hoeveel lessen ze gemiddeld nodig gehad hebben, zijn ze niet eerst bij een andere rijschool geweest, is het een BNOR examen, leeftijd v.d. kandidaten, is het schakel/automaat

dus die cijfers zijn niet echt betrouwbaar

Oke dat is aan de andere kant ook wel weer zo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ubariu op woensdag 15 augustus 2007 om 17:19:

Waarschuw beheerder
en of je slaagt ligt toch echt meer aan jezelf.......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 19:53:
en of je slaagt ligt toch echt meer aan jezelf.......

groot gedeelte wel maar niet altijd!

wij hadde laatst een examinator op de rijschool maar die gast spoorde niet. een kandidaat was z'n brilletje vergete... nou werkelijk je had die examinator eens moete hore flippe!!! die gast spoort niet!

Waarschuw beheerder
ja er zullen wel eens gevallen bij zitten idd.. maar je hoort toch echt het meest dat mensen zakken omdat ze te zenuwachtig zijn..

Uitspraak van Sinatra op donderdag 16 augustus 2007 om 20:04:
wij hadde laatst een examinator op de rijschool maar die gast spoorde niet. een kandidaat was z'n brilletje vergete... nou werkelijk je had die examinator eens moete hore flippe!!! die gast spoort niet!

naja zeg :s
Waarschuw beheerder
Ik ben vandaag voor de eerste keer mn theorie exame moete afleggen..
Geslaagd met 3 fouten:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 20:52:
naja zeg

idd... die hoeft dus nooit meer te komen!!!

maargoed het CBR/CCV blijft gewoon 1 corrupt zooitje ongeregeld
Waarschuw beheerder
jeej ben geslaagd :D

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag op 1 punt gezakt voor mijn theorie :(
Waarschuw beheerder
bezig met 6 lessen per week en volgens die gast gaat ben ik met hoe het nu gaat snell klaar8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Erik:bier: op donderdag 23 augustus 2007 om 00:19:
bezig met 6 lessen per week en volgens die gast gaat ben ik met hoe het nu gaat snell klaar

Dat lijkt me een intelligente kerel. 6x per week en dan voorspellen dat je snel klaar bent.
(y)

Waarschuw beheerder
hehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe de la Hiti™ op donderdag 23 augustus 2007 om 17:15:
Dat lijkt me een intelligente kerel. 6x per week en dan voorspellen dat je snel klaar bent.

zal binne 6 weke bekeke zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag me theorie herkanst en heb het gehaald :D 2 foutjes

Waarschuw beheerder
ik ben geslaagd woohoo eindelijk er van af :cheer:
nu wel een week wachten voor dat ik mijn rijbewijs mag ophalen en ook daadwerkelijk mag rijden :/:/

Waarschuw beheerder
vandaag is een vriendin van mij gezakt.. omdat ze een ingreep zou hebben gehad terwijl ze daar niks van merkte en die gast wou niks erover zeggen waarom ze is gezakt?? dat mag toch helemaal niet??
en ze had ook gehoord dat het cbr maar een bepaald aantal mensen per dag mag laten slagen?? :S de volgende keer wil ze sochtends want nu reed ze 14.00 uur.... als het wel waar is...
Waarschuw beheerder
Ik ben pas gezakt voor het motorrijbewijs omdat ik mijn achterrem niet had gebruikt (gebruik ik nooit, alleen bij slecht weer of in de bochten). Verkeerstechnisch was het allemaal prima maar alleen daarom liet hij mij zakken. Toevallig waren er die dag veel mensen wel geslaagd en ik was de laatste die op moest (16:00 uur). AVB had ik alles in één keer goed en had nota bene nu dezelfde examinator als toen.

Ik was er mooi ziek van. Rijd al een enkele jaren motor, dusja motorbeheersing zat. (sport----> cross/supermoto)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2007 om 16:27:
ze had ook gehoord dat het cbr maar een bepaald aantal mensen per dag mag laten slagen??

wat is dat voor gebrabbel?

als je gewoon goed rijd dan slaag je! dat zou wat zijn als een rijschool die dagcursusse organiseerd altijd het laatste exame van de dag heeft... dan zou die een slagingspercentage van 0% hebbe

Uitspraak van #97 Jos op woensdag 29 augustus 2007 om 16:39:
omdat ik mijn achterrem niet had gebruikt

die moet je toch juist wel gebruike! als je met 80 vol in je voorrem vliegt dan kun je lache!
Waarschuw beheerder
Je hoeft me echt niet te vertellen wat er dan gebeurt en ook niet hoe ik motor moet rijden. Hard rijden kan en durft iedereen wel, hard remmen juist niet. En daar ben ik dus echt niet bang voor. Heb al aardig wat motorbeheersing en ook met motoren met wat meer pk's, dus die lesmotor in bedwang houden is niet echt zo'n probleem. Die achterrem heb ik nog nooit met lessen gebruikt als het niet nodig was. En dat zal ik ook echt niet gaan doen als ik mijn rijbewijs heb, ik ga er alleen maar meer bij nadenken als ik dat ga doen.
Waarschuw beheerder
motor rije in het verkeer of op het circuit is niet te vergelijke!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinatra op woensdag 29 augustus 2007 om 17:15:
wat is dat voor gebrabbel?

als je gewoon goed rijd dan slaag je! dat zou wat zijn als een rijschool die dagcursusse organiseerd altijd het laatste exame van de dag heeft... dan zou die een slagingspercentage van 0% hebbe

ja dat zei ik ook al tegen haar.. maar ze wist het zeker :s ze had het gehoord van haar rij instructeur en meerdere rijscholen hadden er problemen mee.. :S haha naja ik heb me rijbewijs al dus ik hoef me er geen zorgen over te maken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinatra op woensdag 29 augustus 2007 om 19:46:
motor rije in het verkeer of op het circuit is niet te vergelijke!

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar in het verkeer rijd ik ook goed! Daar had mijn examinator ook niks op aan te merken. Snap je dan niet dat dat erg frusterend voor me is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van #97 Jos op woensdag 29 augustus 2007 om 23:22:
Snap je dan niet dat dat erg frusterend voor me is?

ja dat zkr... das altijd als je zakt! en ik geef je ook helemaal gelijk dat er Kwalitatief Uitermate Teleurstellende examinatore rondlope... maar als je meer met je achterrem moet werke dan is dat toch een fout, maar mocht de rijschool het ook nie eens zijn met dat besluit dan kun je er toch tegenin gaan en mss sleep je er nog een gratis examen uit ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb 5 oefenexamens gedaan op de pc!
Steeds ben ik er weer voor gezakt:nocheer:
Bij t 1e oefenexamen had ik van de 50 vragen 15 fout!
De 2e 11 fout
De 3e 17 fout
De 4e 12 fout
En de 5e 8 fout!
T gaat al de goeie kant op(Y)
Op zich weet ik die theorie wel, maar dan antwoord ik verkeerd!
Waar ik ook veel moeite mee heb, is de regels van t afslaan & voorrang enzo:nocheer:
Waarschuw beheerder
als ik jou was zou ik het boekje even lere en daarna de theorie maken want die cd-roms zijn meestal niet het examenniveau vant cbr

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 15:00:
Op zich weet ik die theorie wel, maar dan antwoord ik verkeerd!

blijkbaar weet je de theorie nog niet goed genoeg ;) anders lijkt het me niet dat je steeds een fout antwoord geeft :/

Waarschuw beheerder
They took our jobs!!!
Waarschuw beheerder
10 oktober afrijden :D

lukt me wel haha :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 15:00:
Waar ik ook veel moeite mee heb, is de regels van t afslaan & voorrang enzo:nocheer:

jij kan beter opgeven meiske
jy bent een gevaar op wielen