Partyflock

Forumonderwerp · 723743

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Nee, dit is geen oeverloos 'Londale is wel/niet racistisch'-topic. :[

Afg. week zei het Journaal dat de Rechts Extremistische groepering die de Moskee in Helden in de fik gezet hadden, ook wel bekend stonden als 'Lonsdalers'.

Iedereen weet dat mensen met Rechts Extremistische gedachtegangen Lonsdale dragen, maar om dan meteen alle Lonsdale dragers als Rechts Extremistisch te beschouwen, vind ik wat ver gaan.

Persoonlijk zou ik het ook gek vinden als Lonsdale geen juridische stappen onderneemt tegen het Journaal, want dit komt de naam, wat sowieso al niet goed was, absoluut niet ten goede.

Wat vinden jullie van deze uitspraak van het Journaal?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De groep waarop die burgemeester doelde, was wel degelijk die groep rechts-extremistische lonsdalers!

Hij zei ook niet dat dat de daders waren, maar wel dat ze verdacht waren! Die groep is erg bekend in die regio. Hij heeft dus geen voorbarige conclusie getrokken, maar gewoon de specifieke groep die verdacht was, benoemd!

M.a.w, Lonsdale-dragers krijgen de stempel Rechts extremistisch.

En die groep waar het over ging, heeft het nog maar eens bevestigd dat de vooroordelen toch vaak wel waar blijken te zijn!

Waarschuw beheerder
Klopt, maar mijn punt is dus dat je zoiets niet op TV kan zeggen. Lonsdale is een merk. Je kunt geen idiote groepen linken aan zo'n merk. Rechts Extremisme staat op zijn eigen, met of zonder Lonsdale.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar dan kan je ook zeggen als er voetbal hooligans met burberry zijn gaan vechten. De Burberry's zijn gaan vechten, terwijl heus niet iedereen met burberry of lacoste hooligan is

pfff naïve domme mensen!!

vaak zijn degene met burberry kleding,en nog wat merkkleding, bij voetbalwedstrijden wel degene die tot de harde kern behoren. want degene die burberry of stone island dragen naar het voetbal, weten zelf ook waarvoor ze het dragen. in engeland stond lacoste in het begin van de jaren 90 eind jaren 80 bekend als veel gedragen kleding onder de engelse hooligans.engelse hooligans gaan vaak met de duurste merkkleding naar wedstrijden en dat willen ze gewoon laten zien.op dit moment wordt er onder de hooligans meer stone island, burberry gedragen. teminste hier in nederland en omstreken. maar niet iedereen met burberry bij voetballen is een hooligan. maar wel zeker meer dan de helft schat ik in. supporters met kleding van merken als stone island en burberry dragen dit vaak om signaal te geven dat zij altijd wel in zijn om een potje te matten. maar om termen als: de burberrys .te gebruiken slaat nergens op. want dan scheer je alles over 1 kam.
Waarschuw beheerder
dat bedoel ik, jij snap me vatoslocos (Y)

ik zeg toch ook bobby dat er extreem rechtse mensen bij zitte, maar om dan alle mensen die lonsdale dragen als extreem rechts te bestempelen is fout! Maar ik ben nie zo goed in uitleggen wat ik bedoel. maar probeer me te snappe :P
Waarschuw beheerder
wat je zei vatos wist ik al hoor by the way ;)

maar om alle mensen die burberry of lacoste dragen als hooligans te bestempelen zou ook naief zijn! kakkers dragen die merken ook. En dat zijn echt geen voetbalhooli's ;)

maar we zijn het met elkaar eens ;)

Waarschuw beheerder
maar we zijn het met elkaar eens
:yes:
Waarschuw beheerder
eigenlij heeft de media er helemaal weinig mee te maken.....mensen worden zoiezo wel in een hokje gestopt door de kleding die ze dragen en hoe ze eruit zien.
ff om een voorbeeld te noemen (N.O.D.)-VLDhooli-(N.O.D.) zegt dat kakkers die kleren ook dragen. maar doordat ze juist die kleren dragen worden mensen zo beoordeeld.
en misschien ook een voorbeeld niet racistisch bedoelt ofzo maar moslims die een gewaad dragen of hoe je zo'n ding ook mag noemen worden de laatste tijd ook meteen met extremist aangezien alleen omdat de moordenaar van theo van gogh die kleren ook droeg werd op het nieuws verteld....
dus eigenlijk heeft de media er niks mee te maken en ook weer wel......tsja.
Waarschuw beheerder
eigenlijk heeft de media er helemaal weinig mee te maken.....mensen worden zoiezo wel in een hokje gestopt door de kleding die ze dragen en hoe ze eruit zien.
ff om een voorbeeld te noemen (N.O.D.)-VLDhooli-(N.O.D.) zegt dat kakkers die kleren ook dragen. maar doordat ze juist die kleren dragen worden mensen zo beoordeeld.
en misschien ook een voorbeeld niet racistisch bedoelt ofzo maar moslims die een gewaad dragen of hoe je zo'n ding ook mag noemen worden de laatste tijd ook meteen met extremist aangezien alleen omdat de moordenaar van theo van gogh die kleren ook droeg werd op het nieuws verteld....
dus eigenlijk heeft de media er niks mee te maken en ook weer wel......tsja.
Waarschuw beheerder
ik vind wat ze op het journaal zeggen ook niet normaal ze halen een merkkleding lijn door de slijk en zo'n vooroordeel mogen ze niet hebben want lonsdale is een boksmerk

(K)
Waarschuw beheerder
Wat zielig dat al die Lonsdalers uit londen moeten komen om hier een moskee in de fik te steken...

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Ook zo leuk ik kom met een groep jongens waaronder 2 met een tint. de kebab zaak in lopen zondag ochtend 6 uur.

Raken aan de praat met wat nettere jongelui. (beetje student achtigen) En die vonden het maar vreemd dat wij met elkaar waren. Want ik droeg lonsdale en dan kon ik toch niet met hun omgaan. :S

Terwijl ik net met hun uit me plaat had lopen gaan op een feessie :S

Dan zie je maar weer hoe sommige mensen dan denken. Niet dat zij slecht dachten ofzo. maar ze begrepen het gewoon echt niet. Leuke status krijg je dan :S
Waarschuw beheerder
ik vind het wel een beetje krom.
vaak de gene die zegge van dat niet meteen alle moslims terroriste zijn ,omdat er een paar ermee zijn gepakt.
maar die zelfde mense vinde vaak weer wel dat alle lonsdalers raciste zijn.

dus volgens hun als het over lonsdalers gaat mag je ze wel allemaal over een kam scheren, maar heb je het over moslims dan mag het ineens niet meer. :S
Waarschuw beheerder
ik vind wat ze op het journaal zeggen ook niet normaal ze halen een merkkleding lijn door de slijk

Je kunt geen idiote groepen linken aan zo'n merk. Rechts Extremisme staat op zijn eigen, met of zonder Lonsdale

ik zeg toch ook bobby dat er extreem rechtse mensen bij zitte, maar om dan alle mensen die lonsdale dragen als extreem rechts te bestempelen is fout!

Luister: in die regio is een groep die vaak voor problemen zorgt. Die groep staat in die regio bekend als 'de Lonsdalers van Helden/Panningen e.o'. Deze groep is ook rechts-extremistisch. Dat zijn twee feiten! Het journaal noemt alleen de feiten, en dat mag! Het journaal zegt niet dat elke lonsdalere r-e is, ook niet andersom. Het journaal noemt de feiten, daar is het journaal voor!

Wie wel de naam Lonsdale door het slijk halen, zijn die losers waar het over gaat... "Ja, zolang er geen gewonden bij vallen, vind ik het een goeie zaak dat die moskee in de fik gestoken is" was letterlijk wat één van die sukkels zei... Wie zorgt er dan voor een slecht naam: degene die het zegt, of de boodschapper (het journaal)?

Waarschuw beheerder
eigenlij heeft de media er helemaal weinig mee te maken.....mensen worden zoiezo wel in een hokje gestopt door de kleding die ze dragen en hoe ze eruit zien.

Da's niet helemaal waar. De media maakt slapende honden wakker. Denk je dat de meeste 50+'ers überhaupt weten wat Lonsdale is? Ik denk het niet. Hierdoor maak je Lonsdale negatief bekend bij een grootschalig publiek en da's fout.
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe belachelijk......De mensen die Lonsdale misbruiken door het te dragen voor een bepaalde overtuiging vind ik al vreselijk, maar dat de media hen daarmee nog een handje helpt ook....Bah

Waarschuw beheerder
Dus Bobje, als één groepje jongeren Lonsdale draagt, terwijl dit bekend is, moet het Journaal deze jongeren ook maar Lonsdalers noemen? Of ze nu bekend staan in de buurt als Lonsdale-jongeren, of niet, zoiets moet je gewoon niet op het Journaal zeggen. Er zijn meer jongeren die met Lonsdale lopen en die hadden niets met deze trieste actie te maken, terwijl zij nu wél aangekeken worden voor deze daden.

En dat had het Journaal moeten weten.
Waarschuw beheerder
Mensen mensen mensen, waarom willen jullie niet gewoon zien en toegeven wat er aan de hand is. Dat Lonsdale een racisten merk is, is gewoon een feit, ik snap niet dat bijna niemand uit de scene dat wil onderkennen...

Het journaal heeft de plicht om dit te melden!
Waarschuw beheerder
Ik ken die regio een beetje, en geloof mij: iedereen die daar in Lonsdale loopt, denkt hetzelfde!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Dat Lonsdale een racisten merk is, is gewoon een feit, ik snap niet dat bijna niemand uit de scene dat wil onderkennen...

Het wordt tot een rascisten merk GEMAAKT door de foute dragers ervan :/
Waarschuw beheerder
Het wordt tot een rascisten merk GEMAAKT door de foute dragers ervan

En al zou ik het ooit gedragen hebben, zou ik het nu niet meer dragen, omdat ik daardoor een slechte naam zou krijgen. Ze kiezen er dus zelf voor om met racisme geassocieerd te worden! En blijkbaar vinden de meesten dat zo erg niet...
Waarschuw beheerder
donateur
dat is idd waar, en naast dat ik het geen bijzonder mooi merk vind, draag ik het al niet vanwege de slechte naam
Waarschuw beheerder
jezus kunnen de LONSDALERS van pf niet hebben dat hun naam door het slijk wordt gehaald terwijl elke MOSLIM wel extremist is in hun ogen (lees de theo van gogh topics maar is)
Dom dus vannuit 1 kant kijken.
Bij mij in de buurt heeft ook 90% van de mensen die lonsdale dragen zulke ideeen.
En dat is echt wel een VEEL groter percentage dan van de moslims extremist is.
En idd iedere jongere zal je kunnen vertellen wat hij of zij denkt over lonsdale (racistisch), en dat was al voordat dit op het nieuws kwam.

Dus weet je wat mensen over je denken wanneer je dit draagt dus ga dan niet scheinheilig lopen roepen dat het een boxmerk is, het gaat om de ideeen die mensen erover hebben.
En die maken de mensen die het dragen vaak jammer genoeg waar.

Waarschuw beheerder
Mensen mensen mensen, waarom willen jullie niet gewoon zien en toegeven wat er aan de hand is. Dat Lonsdale een racisten merk is, is gewoon een feit, ik snap niet dat bijna niemand uit de scene dat wil onderkennen...

Lonsdale is geen racistisch merk. Mensen die Lonsdale dragen dienen wel te weten dat Lonsdale een racistische uitstraling heeft en als men dit alsnog draagt, dan is dit puur uit racisme of uit provocatie. (!).

Ik ken namelijk mensen die helemaal niet racistische zijn, maar wel een hekel hebben aan sommige buitenlanders, zoals iedereen dat wel heeft. Zelfs buitenlanders hebben een hekel aan dat typerende volk. En juist dát typerende volk lok je uit z'n tent door Lonsdale te dragen en dat is wat sommigen willen. Dat heeft niets met racisme te maken.

Het journaal heeft de plicht om dit te melden

Crap. Het Journaal heeft de plicht om het nieuws op een objectieve aan de man te brengen. Niet door te generaliseren en vervolgens een marktproduct in negatief daglicht te stellen.
Waarschuw beheerder
provocerende buitenlanders zijn kut
Mensen die lonsdale dragen om te provoceren zijn net zo kut.

Waarschuw beheerder
Maar geen racisten en extreem rechts. :kots:.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je draagt om te provoceren heb je er een gedachte achter.
Hoeft niet extreem te zijn maar de gedachte is er zeker.
Welke gedachte dat is kan ik natuurlijk niet voor iedereen zeggen maar veel mensen hebben der wel racistiche gedachtes bij.

Waarschuw beheerder
Ik heb het ook gezien. Zaterdag was dat geloof ik. Maar ik vind ook zeker dat ze dat niet kunnen maken/zeggen.

Waarschuw beheerder
Welke gedachte dat is kan ik natuurlijk niet voor iedereen zeggen maar veel mensen hebben der wel racistiche gedachtes bij.

Uiteraard heeft het gros van de Lonsdale dragers racistische neigingen. Maar is het de taak van het Journaal om dit generaliserend naar buiten te brengen? Ik denk het niet. M.i. is dat absoluut niet constructief voor de maatschappij, maar wel stigmatiserend en het bevordert de polarisatie. Iets waar Nederland momenteel echt niet om te springen staat.
Waarschuw beheerder
Idd!

Dit vind k echt helemaal nergens op slaan! Tuurlijk heb je er mensen tussen zitten die lonsdale dragen en rasist zijn enzo maar om idd nou weer meteen elke lonsdale zo te gaan noemen vind k echt zwak!

en ze drukken het merk zo echt de grond in! grrr :@

Waarschuw beheerder
ze kunnen op het nieuws beter zeggen , dat het extreem rechtse jeugd is uit helden dan lonsdale jongeren.

ik wordt nu door onbekende ook raar aan gekeken, omdat ik het merk draag,

bij ons in de buurt lopen er veel mensen mee, eerst stonden we erom bekent, dat we gabbers waren en van hardcore hielden. konden we wel mee leven:D

en nu opeens staan we bekend als extreem rechtse ,terwijl we het nie eens zijn. de meeste dan he
Waarschuw beheerder
Het Journaal heeft de plicht om het nieuws op een objectieve aan de man te brengen. Niet door te generaliseren en vervolgens een marktproduct in negatief daglicht te stellen.

Objectief:
Die groep droeg Lonsdale en was rechts-extremistisch! Een andere conclusie kon ik niet trekken!

Als het journaal van extremistische moslims spreekt, moet het er dan ook bij zeggen dat niet alle moslims extremistisch zijn?
Als het journaal van extremistische lonsdalers spreekt, moet het er dan ook bij zeggen dat niet alle lonsdalers extremistisch zijn?
Waarschuw beheerder
ik wordt nu door onbekende ook raar aan gekeken, omdat ik het merk draag,

En als je dat echt erg zou vinden, zou je het niet dragen!!! Wel zeiken, maar ook lekker hypocriet blijven Lonsdale dragen kan dus niet samen gaan!
Waarschuw beheerder
Uiteraard heeft het gros van de Lonsdale dragers racistische neigingen

Dat bedoel ik te zeggen: Het is een racisten merk (geen racistisch...)
Waarschuw beheerder
punt voor bobje hypocriet denken noemen ze dat
Waarschuw beheerder
en ze drukken het merk zo echt de grond in!

Dat doet niet het journaal, maar die foute mensen die het dragen!

Zo, nu weer effe aan het werk,ik zie jullie reactie later wel ;)

Waarschuw beheerder
Die groep droeg Lonsdale en was rechts-extremistisch!

Waarschijnlijk hadden ze ook allemaal een spijkerbroek aan. Hey, weet je wat, we noemen ze 'De spijkerbroekies'.

Of nog beter misschien, 'De Nike Air Max Classica's'. Dat klinkt pas tof.

Nope, objectief is het absoluut niet.

Als het journaal van extremistische moslims spreekt, moet het er dan ook bij zeggen dat niet alle moslims extremistisch zijn?
Als het journaal van extremistische lonsdalers spreekt, moet het er dan ook bij zeggen dat niet alle lonsdalers extremistisch zijn?

Ja, ga Moslims met een kledingsmerk vergelijken. Dat wordt helemaal leuk. "Hey, heb je de nieuwe collectie van Moslim al gezien? (Y)."

Waarschuw beheerder
En als je dat echt erg zou vinden, zou je het niet dragen!!! Wel zeiken, maar ook lekker hypocriet blijven Lonsdale dragen kan dus niet samen gaan!

Dit klopt ook. Ik zal bijv. geen Lonsdale meer dragen omdat het deze stempel opgelegd heeft gekregen.

Met dank aan de racistische dragers en het Journaal. (Y).

Lonsdale staat buiten kijf. Als ik eigenaar van Lonsdale was, dan kreeg het Journaal i.e.g. een hele dikke claim aan de broek.
Waarschuw beheerder
Ik snap niet dat jij maar blijft ontkennen dat er wel degelijk een probleem is... Wil je het niet zien, of zie je het echt niet?

Er zijn in NL wel degelijk groepen, die Lonsdale dragen én rechts-extremistische gedachten hebben.

Ik zal bijv. geen Lonsdale meer dragen omdat het deze stempel opgelegd heeft gekregen.

(y) Als iedereen dat nou zou doen, zou er ook geen probleem meer zijn. Maar ik denk dat veel mensen die er wel over zeiken, stiekem toch wel een beetje enorm rechts zijn ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je begrijpt mijn intentie niet, Bobje. Het gaat er niet om of Lonsdale racistisch te ja, te nee... Het gaat erom dat het Journaal met zulke opvattingen strooit t.o.v. een commerciele tak.

Het merk Lonsdale doet zo zo'n best om van deze stempel af te raken en vervolgens komt het Journaal met z'n uitspraak. Dat KUN je niet rechtvaardigen.

[img]http://www.lonsdalenews.nl/images/all_colours.jpg[/img]

Hier: lees.
Waarschuw beheerder
ze zijn er dus zelf ook al achter dat ze dit imago hebben.
En van zo'n imago kom je maar op 1 manier vanaf.
Door het stelletje idioten wat dit merk belachelijk maakt andere kleren aan te smeren.
Maar gewoon niet aantrekken heb je deze zinloze discussie ook niet.
is toch een loos merk of vind je dat ze echt mooie kleren maken???

Iedereen weet de gedachte erachter dus zal iedereen die het draagt idd een beetje e-r zijn.
Daar hoeft het nieuws het niet eens voor te zeggen was toch al bekend.
Toen iedereen het bij mij in de buurt horde (moskee in brand) wisten we al gelijk wat voor soort mensen dit hadden gedaan, en het nieuws onderbouwt alleen maar die ideeen.
En die Lonsdale dragende joggies op het nieuws maakten de naam belachelijker dan de nieuwslezer dat deed.

Dus persoonlijk snap ik niet dat lonsdale die joggies niet voor de rechter sleept want zulke uitspraken dat kan toch echt niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dit is geen oeverloos 'Londale is wel/niet racistisch'-topic.

Toch wel, jij kan er nix aan doen maar het loopt altijd zo..

Waarschuw beheerder
of vind je dat ze echt mooie kleren maken???

Dat vind ik inderdaad ja!!
Waarschuw beheerder
Het merk Lonsdale doet zo zo'n best om van deze stempel af te raken en vervolgens komt het Journaal met z'n uitspraak.

Maar die uitspraak was in deze kwestie toch terecht, of ben je dat niet met me eens? Ze verdachten een groep die lonsdale droeg, en die r-e zijn. Dan is dat imago niet door het journaal, maar door die zielpepieten zelf beschadigd.

Ik blijf erbij, het journaal heeft hier alleen feitelijke constateringen gemeld! En de naam Lonsdale is in deze kwestie wel degelijk door het slijk gehaald, maar dan door het oerdomme volk wat het merk aan had...
Waarschuw beheerder
Hier weer zo één:

Nikkie-NL zegt:

Dat vind ik inderdaad ja!!

Vanwaar die 'NL' in je naam? Dat wil toch ook wel iets zeggen, ofnie?

Waarschuw beheerder
Nee. Sorry, ik ben het écht niet met je eens. :D.

Het is net zo goed generaliseren als alle moslims als moslim-extremist beschouwen, omdat alle moslim-extremisten toevallig moslim zijn. Of alle ADO-supporters ADO-hooligan noemen omdat alle ADO-hooligans ADO-supporters zijn. Ga maar door. Slaat dus nergens op.

En Lonsdale verbieden vind ik echt onzin. Daar veranderen de ideeën van die jongeren echt niet mee.
Waarschuw beheerder
heb geen zin om hier weer over lonsdale te gaan discussieren, is een beetje een uitgekauwde discussie, maar ik vind t idd een belabberde woordkeuze bij t journaal, en zou t terecht en eigenlijk ook gewoon n goed teken vinden wat ze afgeven als lonsdale juridische stappen onderneemt :)

Waarschuw beheerder
heb geen zin om hier weer over lonsdale te gaan discussieren, is een beetje een uitgekauwde discussie

Da's ook niet de intentie van het topic. Zie eerste regel in openingspost. :).
Waarschuw beheerder
Het is net zo goed generaliseren als alle moslims als moslim-extremist beschouwen, omdat alle moslim-extremisten toevallig moslim zijn. Of alle ADO-supporters ADO-hooligan noemen omdat alle ADO-hooligans ADO-supporters zijn. Ga maar door. Slaat dus nergens op.

Maar het journaal heeft ook niet gegeneraliseerd:

"Wie verdenken jullie?"
"Een bepaalde groep rechts-extremistische lonsdaledragers"

En aangezien die groep Lonsdalers al lang bekend was in die regio, is het dus gewoon een goed gespecificeerd antwoord!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oeps...
Het was zojuist weer op het journaal...

Lonsdale gabbertjes van een jaar of 16, met een keltisch kruis en een nederlandse vlag, aan een RTC-bomber, met daaronder een Lonsdale...
Ja, ik heb het niet op buitenlanders

Dan zorgt het journaal toch niet voor die slechte naam :s

Waarschuw beheerder
Ik heb het gezien....JEZUS!!! Wat een bullshit allemaal.
Kinderen van 9 a 10 jaar stoer voor de camera met hun lonsdale truitjes...:Z
En dan nog dat commentaar. ( ook van het Jorunaal )

:Z :gaap: :Z