Partyflock

Forumonderwerp · 723743

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Nee, dit is geen oeverloos 'Londale is wel/niet racistisch'-topic. :[

Afg. week zei het Journaal dat de Rechts Extremistische groepering die de Moskee in Helden in de fik gezet hadden, ook wel bekend stonden als 'Lonsdalers'.

Iedereen weet dat mensen met Rechts Extremistische gedachtegangen Lonsdale dragen, maar om dan meteen alle Lonsdale dragers als Rechts Extremistisch te beschouwen, vind ik wat ver gaan.

Persoonlijk zou ik het ook gek vinden als Lonsdale geen juridische stappen onderneemt tegen het Journaal, want dit komt de naam, wat sowieso al niet goed was, absoluut niet ten goede.

Wat vinden jullie van deze uitspraak van het Journaal?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat commentaar van het journaal klopte toch gewoon?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ben ook geen NL
ik draag ook Lonsdale
ben ik dan ook extreem rechts?
Waarschuw beheerder
Grrr....:@:@
Jij snapt de discussie blijkbaar niet!
:@:@

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ow sorry :D
Waarschuw beheerder
(y)
Waarschuw beheerder
k ben zelf niet racistisch draag wel lonsdale maar heb gewoon een hekel aan sommige groepen die zonder enige reden ruzie gaan zoeken met iemand en bij ons in de buurt zijn dit voornamelijk marrokanen en turken die dit doen. ik word dus door sommige van die groepen met een scheef gezicht aangekeken. dit terwijl ik met andere buitenlanders (sommige ook turks of marrokaans) gewoon goed kan opschieten. ik heb t een keer met ze proberen uit te praten maar helpen deed t niet. misschien geloven mensen je gewoon niet dat als je lonsdale draagt zegt dat je geen rechts extremistische ideeën hebt.

er gewoon over praten helpt de laatste tijd nergens meer bij.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Turken en Marokanen zijn geen Hradcore lief hebben maar veel van die Aziatis wel :D net zo als ik :D
ik ben verdome gewoon Die Hard!!!! :D
Waarschuw beheerder
kijk.....van zo'n mensen zouden er meer moeten zijn :D
Waarschuw beheerder
DEAZ >>>
Ook zo leuk ik kom met een groep jongens waaronder 2 met een tint. de kebab zaak in lopen zondag ochtend 6 uur.

Raken aan de praat met wat nettere jongelui. (beetje student achtigen) En die vonden het maar vreemd dat wij met elkaar waren. Want ik droeg lonsdale en dan kon ik toch niet met hun omgaan.

Terwijl ik net met hun uit me plaat had lopen gaan op een feessie

Dan zie je maar weer hoe sommige mensen dan denken. Niet dat zij slecht dachten ofzo. maar ze begrepen het gewoon echt niet. Leuke status krijg je dan

jah maar jah is zo, heb ik ook met me zusje(<Nederlands) die dat wel es draagt of met haar vrienden , mijn vrienden dragen dat toch niet . maar jah ze kijken je wel vreemd aan :s
Waarschuw beheerder
donateur
Hahahaha vanavond ook weer zo'n kindje.. Ja ehhh ik vind ehhh dat ehh al die alloch..ehh..dinges..ERUIT!

Nou sorry hoor maar ik kan er niet mee zitten, lach erom!

Enige vervelende is dat ik m'n vest op m'n werk niet meer aantrek, terwijl die toch echt wel heel lekker warm is over m'n normale kleren 8)
Waarschuw beheerder
kijk....zitte dr toch weer voordelen aan t dragen ervan :D

Waarschuw beheerder
Ik heb het ook gezien op 2 vandaag..
Moet zeggen dat ik meteen de neiging kreeg om een brief te sturen.
Niet dat ik een kledingkast vol lonsdale heb..
Veel mensen in mijn directe omgeving dragen het ook en ik zou bijna zeggen : stuur een camera team op ons af, film ons 2 dagen en vorm dan een mening over zogenaamde 'Lonsdalers'(belachelijke term trouwens)

Dan ben ik al heel blij :)
Waarschuw beheerder
Enige vervelende is dat ik m'n vest op m'n werk niet meer aantrek,

En dat vind ik goed (y)
Erg kut voor je, dat jij nu met de concequenties zit, maar als iedereen er zo over zou denken, zou 'het Lonsdale probleem' snel opgelost zijn! Nu loopt iedereen maar te zeiken: "ik wordt voor racist aangezien, maar ik ben dat helemaal niet".

Waarschuw beheerder
Ze meoten er egt mee ophouden, laatst stond ook in de krant dat een stel lonsdale dragers een marrokaan in elkaar hadden geslagen, moet het dan egt zo duidelijk naar voren komen dat die mense lonsdale dragen??

Als het een ander merk was geweest wat het ook niet genoemd!! Maar zoals het dus al vaker is gezegt, je moet mensen niet over een kam scheren, en rasistisch of niet, ik draag wat ik draag en ben wie ik ben, oordelen op het uiterlijk is altijd verkeerd!!!

Waarschuw beheerder
Ik heb het gezien op 2 vandaag en had meteen zin om een brief te schrijven..

'Lonsdalers' belachelijk..
Waarschuw beheerder
film ons 2 dagen en vorm dan een mening over zogenaamde 'Lonsdalers'

Precies het gezeik wat ik bedoel!
Het ging niet over alle Lonsdale dragers, maar over een bepaalde groep in ee bepaald dorp! Als je iemand een brief wilt sturen, moet je diegenen die door het journaal geinterviewd werden er een sturen!

En als je niet voor racist aangezien wilt worden, kun je ook je Lonsdale niet meer dragen...
Waarschuw beheerder
Chrisje en Sjav: jullie zien het probleem toch wel? Veel Lonsdale dragers (maar lang niet allemaal) bezorgen het merk een slechte naam. Da's een feit, en daar zijn kranten en het journaal voor om dat te melden!
Waarschuw beheerder
t maakt nie uit of je nou lonsdale draagt of een ander best bekend merk als iemand ziet wat voor soort kleren je draagt word je toch weer in een hokje gestopt.....en ookal zou er niemand lonsdale meer dragen het word dan na een tijd toch weer een ander merk wat voor rasistisch word aangezien alleen maar omdat een kleine groep rechts extremistische ideeën heeft en andere mense die niet rechtse ideeën hebben worden hier de dupe van...
Waarschuw beheerder
kleine groep

Bullshit! Is echt geen kleine grope meer! Ik zie mannetjes van 14 jaar met keltische kruizen... Jullie moeten gewoon onder ogen durven te zien dat het tegenwoordig een hele grote groep is.

Kennen jullie de problemen die in 'E-xlipse' in Landgraaf geweest zijn? Kennen jullie de problemen die met koninginnedag in Eindhoven waren? Zien jullie niet steeds die kleding-geboden op flyers staan? Het is geen kleine groep die de naam Lonsdale verpest!
Waarschuw beheerder
Maar we dwalen enorm af:
Nee, dit is geen oeverloos 'Londale is wel/niet racistisch'-topic

We zullen het weer over het journaal gaan hebben!

Waarschuw beheerder
Tuurlijk zie ik het probleem wel, maar wat wil je doen dan?? Omdat een deel van de mensen die lonsdale drager veel ruzie zoeken en vaak aggressief en extreem rechts overkomen alle lonsdale dragers hier op aankijken?? Dat is toch gewoon krom.

Maar precies hetzelfde gebeurt nu ook met de moslims in Nederland, door een stel van die extremisten worden ze nu overal scheef aangekeken,

Denk ook niet dat je iets kunt doen aan het fenomeen, mensen worden nu eenmaal idd snel in de wel bekende hokjes geplaats en over een kam geschoren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja en daar kun je zelf ook iets aan doen!
Waarschuw beheerder
kijk da bedoel ik chrisje met jou kank prate.......als je t begrijpt dan :P

Waarschuw beheerder
Door het zelf niet te doen, dat klopt, en daarom doe ik dat ook niet, maar dat levert niet zo veel op als de media e.d. het allemaal wel blijven doen.

Want het is gewoon altijd makkelijk geweest om een bepaalde groep ergens de schuld van te geven omdat een paar ervan er iets mee te maken hebben.

En Bald Maniac, ik begrijp het helemaal :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sorry U., dat we je topic de verkeerde kant (=rechts?;)) op hebben laten gaan, maar ik heb nu toch een vraagje aan je:

Heb je vanavond het 8-uur journaal gezien? En zo ja: Vond je de term rechts-extremistische Lonsdalers nog steeds niet op z'n plaats?
Waarschuw beheerder
ook al stel je de vraag nie aan mij ik vind gewoon dat ze rechts extremisten hadden moeten zeggen en geen lonsdalers...zou misschien wel een hele hoop gescheeld hebben
Waarschuw beheerder
Dat is het juist:
Die groep droeg Lonsdale, dus dan kunnen ze dat zeggen: het journaal onderkent het probleem!

Waarschuw beheerder
Maar zoals ik al heb gezegt, je kunt niet al die mensen over een kam scheren, want nu worden alle mensen die lonsdale dragen scheef aangekeken, en dat terwijl ze er niks aan kunnen doen, en zo ja, dan hoor ik graag wat!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dus volgens jullie moet het probleem maar gewoon dood gezwegen worden?

Waarschuw beheerder
Nee ik zeg niet dat het probleem moet doodgezwegen worden, maar je moet het probleem niet alleen leggen bij mensen die lonsdale dragen,

Door het op deze manier te zetten gaan alleen maar meer mensen die rechts extremistisch zijn deze kleding dragen en wordt het probleem alleen maar groter
Waarschuw beheerder
bobje je hebt wel gelijk maar eerlijk gezegd lijkt het wel alsof die naam expres gemaakt is om iemand die lonsdale draagt zo te noemen...bijvoorbeeld net als skaters omdat ze skaten. over dit soort namen word gewoon niet goed over geoordeeld. maar de vraag is sinds wanneer zijn t lonsdalers die t doen en geen gabbers meer??? op de kisten na dan
Waarschuw beheerder
[
maar je moet het probleem niet alleen leggen bij mensen die lonsdale dragen

Maar dat deden ze toch ook niet! Het ging om een specifieke groep, niet om iedereen!

Door het op deze manier te zetten gaan alleen maar meer mensen die rechts extremistisch zijn deze kleding dragen

Nou, dat denk ik niet hoor...

Mijn oplossing is duidelijk: iedereen die niet r-e is, moet het gewoon niet dragen. Net zoals ik geen roze jurkje draag, of m'n zusje geen hoofddoek...
Waarschuw beheerder
gabbers

dragen een aussie ;p
Waarschuw beheerder
en als je t nou gewoon alleen maar mooie kleding vind....of kan dat niet volgens jou?
Waarschuw beheerder
Jawel, dat kan gerust.
Maar dan kies je er ook voor om met die lui geassocieerd te worden, toch?

Waarschuw beheerder
nou, misschien denk jij van niet, maar hier waar ik woon is dat dus wel zo, lopen ineens al die jongens en meisjes van 14 en 15 met lonsdale omdat ze dat stoer vinden omdat ze dan tegen zwarte zijn, dus dan lijkt het mij toch wel zo te zijn, en het lijkt me stug dat het alleen hier is.

En ik vind het ook gewoon mooie kleding, natuurlijk niet alles, maar er zitten hele mooie blousjes en truitjes tussen :yes:
Waarschuw beheerder
zijn wij dan echt de enigste die elkaar begrijpen chrisje????
Waarschuw beheerder
maar hier waar ik woon is dat dus wel zo, lopen ineens al die jongens en meisjes van 14 en 15 met lonsdale omdat ze dat stoer vinden omdat ze dan tegen zwarte zijn

Aha! Dus het worden er steeds meer... Dus het is wel degelijk een merk dat met racisme in verband kan worden gebracht... Dus als ze op het journaal een probleem met lonsdale dragende jeugd benoemen, spreken ze wel degelijk de waarheid!

Bedankt voor die voorzet ;)

Waarschuw beheerder
Ik ben egt bang van wel ja, toch wel beetje vaag dan
Waarschuw beheerder
k vond t meer een kutpaas :P
Waarschuw beheerder
zijn wij dan echt de enigste die elkaar begrijpen chrisje????

Hé mannetje... Als ik je niet zou begrijpen, zou ik niet met je in discussie gaan hoor ;)
Waarschuw beheerder
k vond t meer een kutpaas

Dus dan ben ik een wereldspits die een goal maakt ;p

Waarschuw beheerder
Nee want die mensen zijn het allemaal gaan dragen omdat de media het zo afschilderde!!! Als dat niet was gebeurt hadden die nog steeds in ander kleding van de C&A gelopen ofzo, is het dan zo moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel???
Waarschuw beheerder
Mensen die lonsdale dragen doen dit niet omdat ze het mooie kleren vinden (want het zijn gewoon lelijke kleren over het algemeen) maar doen dit omdat ze bij 'de groep' willen horen. En die groep staat in NL bekend als rechts-extremistisch.
Als je dus Lonsdale draagt dan weet je dat heel NL je ziet als een rechts-extremist/racist/wazi.

Dus als je geen rechts-extremist/racist/wazi bent waarom ga je dan wel in kleren lopen wetende dat men je wel als zodanig ziet? Er bestaan zoveel merken kleding en dan toch nog in een met rechts-extremistische geassioceerde kledingmerk lopen, dat vind ik zo dom.
Waarschuw beheerder
maar goed weer over t eigelijke onderwerp....
iedereen kijkt anders tegen lonsdale aan en iedereen heeft er een ander gevoel over dit valt niet te veranderen en als mensen t willen dragen dan laat ze lekker.
Waarschuw beheerder
Saber snapt het!

Nee want die mensen zijn het allemaal gaan dragen omdat de media het zo afschilderde

Maar dat doet de media toch ook niet voor niets? Want je bent het met me eens dat er een probleem is, heb je zelf gezegd!
Waarschuw beheerder
als mensen t willen dragen dan laat ze lekker

Ik laat die mensen ook! Ik heb vrienden die het ook dragen. Maar als je het draagt, zeur dan niet als er weer eens iets op het journaal komt!

Waarschuw beheerder
Ik ben het met je eens dat er een probleem is ja, maar dat probleem ligt misschien wel gewoon bij de Nederlandse bevolking, want de rassen haat wordt steeds erger, lonsdale drager of niet, en daar moet wat aan gedaan worden, want lonsdale verbieden op scholen heeft geen nut, als die mensen zo willen denken blijven ze zo denken!!! Ja toch??
Waarschuw beheerder
Mee eens, Chrisje. Maar als er een probleem is, dan is de media er voor om het volk hierover in te lichten!

Waarschuw beheerder
Dat klopt, maar dan moeten ze ook het egte probleem vertellen, en het vervolgens ook bij de oorzaak aanpakken!! Maar ik zou zeggen discusier nog maar verder, ik ga slapen want moet morgen weer vroeg op.