Partyflock

Forumonderwerp · 721283
Waarschuw beheerder
Groep Wilders in peiling De Hond groter dan VVD

Uitgegeven: 6 november 2004 09:39
Laatst gewijzigd: 6 november 2004 21:22
HILVERSUM - Sinds de moord op Theo van Gogh is de steun voor de Groep Wilders sterk toegenomen, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond in opdracht van het NOS-Journaal. Als er nu verkiezingen worden gehouden, komt de conservatieve oud-VVD'er uit op achttien zetels, een meer dan de VVD, zo bleek zaterdag.

De uitkomst van de enquête verschilt sterk met die van Inter/View-NSS, van de tv-rubiek NOVA. Daar staat de Groep Wilders op zeven zetels. Klik hier !

De VVD blijft volgens De Hond wel stabiel. De PvdA raakte deze week echter drie zetels kwijt en het CDA twee. D66 staat op drie zetels. De regeringspartijen staan met 48 zetels op de laagste score, die De Hond tot nu toe heeft vastgesteld.

Bijna de helft van degenen die in 2003 LPF stemden, geven nu aan Groep Wilders te stemmen. Van degenen die VVD stemden is dat een kwart. Van de CDA-kiezers uit 2003 kiest nu 10 procent voor Wilders en van de PvdA-kiezers 3 procent.

De Hond gaat anders te werk dan Inter/View-NSS. Bij de laatste peilt men via de zogenoemde spontane herinnering, waarbij de ondervraagde de partijen waaruit kan worden gekozen niet krijgt voorgelegd. De Hond gebruikt de 'geholpen' aanpak. Hij noemt alle mogelijke partijen en legt dus ook een keuze voor de Groep Wilders voor.
bron nu.nl

hij gaat hard hoor die Wilders

Waarschuw beheerder
donateur
Beetje jammer :/

Waarschuw beheerder
donateur
Ben het niets eens met zijn standpunten..

En zoals je ziet.. nederland kuddevolk :/
Waarschuw beheerder
Is dat geen Pruik die hij op heeft dan????? ahahah
Waarschuw beheerder
donateur
Weet iemand trouwens al zijn partijprogramma?
Of loopt iedereen nog steeds achter zijn anti-islam-houding aan?
Waarschuw beheerder
Er zijn veel mensen die op Wilders stemmen nadat hij een paar publiekelijke uitspraken heeft gedaan op tv, waardoor mensen automatisch op hem stemmen. Terwijl ze nog geen benul hebben van zijn standpunten.

Kijk eens verder dan je neus lang is, mensen.

Waarschuw beheerder
donateur
Een echte smaakmaker :/
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn standpunten op een aantal zaken zijn al lang en breed bekend, weet niet meer waar, maar heb ze ergens gelezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Zoek t eens op zal ik zeggen..
Ik kon de laatste keer dat ik op zijn geweldige site was geen verkiezingsprogramma vinden..
Zelfs Emiel Ratelband wist nog duidelijker te maken waar hij voor stond!

Waarschuw beheerder
Je bent me net voor, ik wilde het ook al posten hier ;-)

(y)

Waarschuw beheerder
donateur
1.)
De koers van de VVD moet zijn: RECHT(S) op je doel af. Het bewegen naar het midden van het politieke spectrum is de electorale doodsteek voor de VVD.

2.)
Turkije mag nooit lid worden van de EU

3.)
De maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen moet omhoog

4.)
Het geld dat Nederland aan Ontwikkelingshulp besteedt moet worden gehalveerd

5.)
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy. Radicale moskeeën moeten worden verboden en radicale imams het land uitgezet

6.)
Invoeren “three strikes you’re out”: na drie misdrijven levenslang

7.)
De sanctie op niet tijdig integreren is emigratie en evt. denaturalisatie

8.)
Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien er tegelijkertijd twee worden afgeschaft

9.)
Veranderingen in het kiesstelsel zijn onzinnig, het gaat om politici met lef en daadkracht

10.)
Bij de keuze tussen Paars III of oppositie kiest de VVD voor de oppositie

Dat zijn ze.. :/

Waarschuw beheerder
donateur
Op dit moment vind ik dat zeker niet slecht.
Ik zal er op dit moment zeker op stemmen.

Ik wil dit wel eens weer zien tijdens de verkiezingen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
WAUW>..
Wat een programma.. regels afschaffen om nieuwe te maken??
Die man is niet wijs...
jezus.. dat is toch om te lachen??
Waar is t onderwijs? Waar is de zorg?? Waar is de veiligheid?? Waar is.. enz enz enz..... Dit kan niet zijn huidige programma zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zou je op Wilders stemmen? Onderbouw je mening eens (met argumenten).
Waarschuw beheerder
Sommige dingen zijn een beetje extreem.......en daar is bijvoorbeeld het cda weer ontzettend soft mee...

Daarom zullen ze samen een middenweg moeten vinden....en dat is dan beter dan of te streng of te soft....dat heet democratie :yes:
Waarschuw beheerder
Dat zijn standpunten bekend zijn is duidelijk. Maar veel mensen kennen ze nog niet geheel. En daar gaan mensen mee de fout in.

Waarschuw beheerder
tlykt me een kneus, gezien zyn pruik enzo

maja ik sta wel achter zyn ideeen dus wie weet
Waarschuw beheerder
dat hij nu al op 18 staat en moet hij nog beginnen
volgens mij kan dat alleen nog maar stijgen
of zou het alleen komen ivm moord op theo van gogh
en dat het wel weer zakt, zijn virtuele zetels
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk komt het alleen omdat TvG is vermoord en hij hier lekker een slaatje uit gaat slaan..
Beetje zelfde kaliber als die droeftoeter van NR die ergens op een pleintje wat zinnen uit staat te kotsen voor ontvankelijke zieltjes....
Waarschuw beheerder
Waarom zou je op Wilders stemmen?

Alleen al om punt 3 zou ik op hem stemmen....... vorige week weer een bon gekregen... politie heeft niks beters te doen zeker dan autootje pesten....

Waarschuw beheerder
donateur
Ow dus daarom zou je op hem stemmen! Omdat je je niet aan de regels hebt gehouden (Y) sterk punt man.
Waarschuw beheerder
donateur
Ach, als je 140 mag overal rijd nog steeds iedereen 160 hoor..

Waar moet het toch heen met dit land??? Ik vraag t me vertwijfeld af de laatste dagen..
En niet eens om een handjevol moslims.. maar bijna nog meer om de ontwetendheid en de domheid van de gemiddelde nederlandse jongere.... Zo triest...

Waarschuw beheerder
politie heeft nooit wat beters te doen die stakkers...:gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Wat gebeurt er met het milieu als je de max snelheid opkrikt? Inderdaad meer uitstoot dus een slechter milieu. Is later leuk voor de kids (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
RWB 6 november 2004 21:55
dat hij nu al op 18 staat en moet hij nog beginnen
volgens mij kan dat alleen nog maar stijgen

Als je een beetje logisch nadenkt kan dat alleen maar dalen. Kiezers overtuigen is makkelijk, kiezers behouden is moeilijk.

Lake10 (Trance ) 6 november 2004 21:58
Alleen al om punt 3 zou ik op hem stemmen....... vorige week weer een bon gekregen... politie heeft niks beters te doen zeker dan autootje pesten....

En als je dan zijn three strikes idee zou onthouden, zou je met nog 2 keer te hard rijden levenslang krijgen.
Dat hij de maximum snelheid wil verhogen, wil niet gelijk zeggen dat je het maximum moet overtreden. En als het van 100 naar 120 gaat op een aantal wegen, zal het voor de meeste toch nog te zacht gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kon de laatste keer dat ik op zijn geweldige site was geen verkiezingsprogramma vinden..
Zelfs Emiel Ratelband wist nog duidelijker te maken waar hij voor stond!

De gemiddelde LPF-kiezer kon in 2002 na de moord op Pim Fortuyn ook geen 2 partijpunten van de LPF noemen :S
Het is de kiezer vaak meer te doen om datgene waar de persoon in zijn "algemeenheid" voor staat dan om het "hele" partijprogramma O:)
Waarschuw beheerder
Benieuwd waar de heer Nawijn mee aankomt als hij een nieuwe partij gaat oprichten....

Enne: te hard rijden is geen misdrijf maar een overtreding....

Enne: op sommige wegen staan maximum snelheden die echt zo absurd zijn dat ze nauwelijks als "regel" te verantwoorden zijn: een 4-baansweg met alleen weiland erom heen waar je 5 km ver vooruit kunt kijken en dan slechts 50 mogen? Dat is geen regel voor veiligheid maar puur voor de schatkist.
Waarschuw beheerder
donateur
Tony Fontana 6 november 2004 22:15
De gemiddelde LPF-kiezer kon in 2002 na de moord op Pim Fortuyn ook geen 2 partijpunten van de LPF noemen
Het is de kiezer vaak meer te doen om datgene waar de persoon in zijn "algemeenheid" voor staat dan om het "hele" partijprogramma

Hmm,je bedoelt dat mensen alleen bv nadenken over immigranten, maar te dom zijn om te kunnen bedenken dat er meer moet gebeuren in een land dan alleen zorgen dat er minder immigranten het land binnen komen.
En helaas denken veel mensen zo, en daarom werkt democratie niet optimaal.
Waarschuw beheerder
donateur
En ehh, als je op bepaalde wegen 50 mag, en je denkt dat dat er alleen staat om de staatskas te vullen, dan ben je toch gigantisch dom als je er toch harder gaat rijden??????
Gewoon lekker ff rustig 50 rijden, en niet geflitst worden. En wil je harder rijden dan de maximum snelheid, is het best, maar moet je niet gaan zeiken als je geflitst word.
Waarschuw beheerder
wilders is een poeperd. iemand die zegt dat ie bang is hebbe we niets aan.

Waarschuw beheerder
donateur
Enne: op sommige wegen staan maximum snelheden die echt zo absurd zijn dat ze nauwelijks als "regel" te verantwoorden zijn: een 4-baansweg met alleen weiland erom heen waar je 5 km ver vooruit kunt kijken en dan slechts 50 mogen? Dat is geen regel voor veiligheid maar puur voor de schatkist.

8) echt niet dus..

Je mag op een hoop wegen niet harder omdat de stoefheid onder de norm zit!

En.. bij een verlaging van het limiet verbeterd de luchtkwaliteit en de verkeersdoorstroming en het geluidsoverlast verminderd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als het Politiekorps agenten een berisping geeft als ze niet hun maandelijkse "quota" bekeuringen halen dan heeft dat in mijn ogen niets met luchtkwaliteit en veiligheid te maken... en over luchtkwaliteit: vliegtuigen en fabrieken produceren heel wat meer verontreiniging dan auto's... Maar goed, gaat me eigenlijk niet eens om het punt "maximum snelheid"... Wilders heeft tenminste wel een eigen mening, daar heb ik die Bak Ellende nog nooit op kunnen betrappen.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk moet de staatskas ook gevuld worden. Maar het milieu is toch belangrijker..

en over het millieu moeten ze niet zeiken, vliegtuigen en fabrieken produceren heel wat meer verontreiniging..

Schepen nog meer ;)

Wilders heeft tenminste wel een eigen mening

En wat voor één :x
Waarschuw beheerder
Hij valt best wel mee hoor.... hij is hier vaak op de lokale TV en komt vrij symphatiek over ondanks zijn vreselijke haar....... Sommige standpunten van hem zijn ietwat extreem maar hij durft dingen wel bespreekbaar te maken, iets wat anderen niet doen.... Maar dus: Wilders is helemaal niets, maar wat is dan WEL een goede partij om op te stemmen? In mijn ogen heeft geen enkele partij een geweldig partij programma...
Waarschuw beheerder
Nou met die 10 puntjes ben ik het wel 100 % eens :D maar ja we zullen zien he!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Goh:-)

Waarschuw beheerder
donateur
Laat Wilders maar lekker veel zetels krijgen, heb je het zelfde probleem als de LPF

*euh* wie ga ik op die zetels neerzetten??

Dus eigenlijk mag Wilders zelf hopen dat ie maximaal 3 zeteltjes krijgt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat er niks terchtkwam van de LPF kwam puur doordat pim er niet meer was. Het had volgens mij heel anders gelopen als hij er nog wel was hoor.
Waarschuw beheerder
wilders is net een klein kind wat op staat en vraagt pappa mag ik meespelen...

Met andere woorden... hij hoort dingen, zegt dingen, maar benul? Als je alleen al kijkt naar de regels zelf zoals op het forum staan..... komt niet echt over zo :vaag:

Maar zoals eerder gezegd... d'r is op dit moment niet echt een party welke mijn overtuiging heeft....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat er niks terchtkwam van de LPF kwam puur doordat pim er niet meer was. Het had volgens mij heel anders gelopen als hij er nog wel was hoor.

Pim zei zelf dat hij zn partij knudde vond en dat hij hoopte dat het goed zou uitpakken en vlak na zijn dood heeft Harry Mensch gezegd dat de LPF moest stoppen, in respect voor PF....maar dat gebeurde niet.
Vervolgens werden er diverse maatregelen getroffen in de naam van Fortuyn, terwijl die zichzelf omdraaide in zn graf.

Dus laten we pim er maar even buiten houden ;)

En daarbij heeft nog niemand die Wilders steunt mijn vraag beantwoord, namelijk wat hij nu precies van plan is met een paar zetels en geen steun van de overige partijen...

Maar zoals eerder gezegd... d'r is op dit moment niet echt een party welke mijn overtuiging heeft....

Bijna alle partijen hebben dezelfde standpunten, alleen de manier waarop ze het doen is anders.
Typische oppositiepartijen, zoals SP,SGP,CU,GL,LN,Groep Wilders,PvdA komen met programma's die niet uitvoerbaar zijn, maar dat hoeft ook niet.

Regeringspartijen, in dit geval D66,CDA en VVD komen met een veel gematigder programma, omdat ze zoveel mogelijk "punten willen scoren".
Hierdoor lijkt het dat de VVD linkser word, maar dat komt gewoon omdat ze de extreme kant af en toe moeten laten varen en D66 lijkt hierdoor weer iets rechtser.

Oke, dus partijpunten zijn niet het belangrijkste.
Dan ga je kijken naar wat het jou zou schelen in je portemonnee, veel rechtse mensen stemmen toch op bijvoorbeeld de SP, bijvoorbeeld omdat ze werkloos zijn.
Zo stemden veel linkse mensen op Fortuyn omdat ze meer in hem zagen.
Dus laat jezelf niet al teveel naar links of rechts sturen.

Als laatste kan je kijken naar de ambities van een partij.
Partijen met een vaste groep stemmers hebben die meestal niet (CU,SGP,CDA,PVDA), terwijl partijen die najuist flink willen groeien (oppositiepartijen + D66 en VVD) veel ambitieuzer zijn.

Nou en als je bovenstaande punten in een mixer gooit, of een stemwijzer, dan komen er een paar partijen naar boven drijven.
Kwestie van onderling vergelijken en je keuze is gemaakt.

Na een paar keer stemmen ga je merken dat 1 partij je goed ligt en dat is in mijn geval de VVD, maar in jouw geval waarschijnlijk een andere :)
Waarschuw beheerder
(y), alleen de overtuiging is er nog niet ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan, maar laat je niet meeslepen door propaganda enzo.
Anders pak je gewoon de 3 grote partijen.

PvdA,CDA,VVD en kijk welke het meeste bij jou ligt.

Voordeel hiervan is dat je nooit echt spijt kan krijgen van je stem, maar dat het wel meetelt.

Als je demonstratief niet gaat stemmen, gaat je stem naar een van deze 3 ;P

En overtuiging, tjah...ik weet wat mijn standpunten zijn en op die manier heb ik vandaag mijn stem uitgebracht voor het Waterschap, maar die kwam ook maar voor 60% overeen ofzo ;) Niet echt overtuigend dus, hahahaha

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vervolgens werden er diverse maatregelen getroffen in de naam van Fortuyn, terwijl die zichzelf omdraaide in zn graf.

Dus laten we pim er maar even buiten houden

Erbuiten laten???????? Heb je gelezen wat er stond?

Beetje vreemde opmerking

Waarschuw beheerder
donateur
Zit net te kijken, maar de VVD komt nou juist erg positief uit dat onderzoek omdat ze stabiel blijven.

En de stemmethode van de Hond is zowieso onzin natuurlijk, dat verklaart nogal waarom zijn voorspellingen niet kloppen.
Die andere vind ik betrouwbaarder, dan kan de ondervraagde echt zeggen op wie hij denkt te gaan stemmen, ipv dat hij het onder zn neus geschoven krijgt.

Waarschuw beheerder
donateur
Erbuiten laten???????? Heb je gelezen wat er stond?

Ja, dat de LPF wel was gelukt als Pim zou hebben geleefd, maar dat is iets wat hij zelf al aan twijfelde toen hij nog leefde en direct na zijn dood was het duidelijk voor de LPF dat ze het niet gingen redden en beter konden stoppen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar hoe kan je nou Pim buiten de LPF laten als HIJ hem zelf heeft opgericht, z'n naam zit er zelfs in.

Dus een beetje vreemde opmerking
Waarschuw beheerder
Dat kan, maar laat je niet meeslepen door propaganda enzo.

Ben daar helder genoeg voor ;)...
Propaganda voerders moet ik zoiezo niks van hebben :[
Ik ken en weet mijn eigen standpunten, maar zoals je zegt:
maar die kwam ook maar voor 60% overeen ofzo

keuzes, keuzes, keuzes...... helaas weet je pas of die fout is wanneer het te laat is ;)

en direct na zijn dood was het duidelijk voor de LPF dat ze het niet gingen redden en beter konden stoppen.

:jaja:, wat een gerommel was dat zeg.... Maar dat was te voorzien, de organisatie binnen die partij was ook niet van wat je zegt, sterk genoeg om te overleven. Pim was het gezicht, hij was in de media, hij was de partij voor heel veel mensen...... Als je goed kritisch genoeg er naar keek kon je jezelf er al van overtuigen dat het niet goed zou gaan, ook al zou de partij wel de meerderheid krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat hierboven geplaatste stuk kan onmogelijk een partyprogramma zijn van Wilders. Dit lijkt meer op een opsomming van wensen van Wilders tegen het eind van zijn periode bij de VVD.

Beetje vreemd dat iemand dit post stellende dat dit Wilders' partyprogramma is. Laat staan zijn voltallige programma.
Waarschuw beheerder
Al was het een beperkt deel, of wensen... de tekst is te ondiepzinnig

Waarschuw beheerder
donateur
Maar hoe kan je nou Pim buiten de LPF laten als HIJ hem zelf heeft opgericht, z'n naam zit er zelfs in.

Dus een beetje vreemde opmerking

Zijn naam word tegen zijn wil in gebruikt, alleen hij is dood, dus kan hij het niet persoonlijk zeggen.
Maar de mensen waar hij veel mee omging (harry mensch en zijn butler) gaven duidelijk aan niet mee eens te zijn dat de LPF zonder Pim werd doorgezet.

keuzes, keuzes, keuzes...... helaas weet je pas of die fout is wanneer het te laat is

Daar leer je alleen maar van ;)

Dat hierboven geplaatste stuk kan onmogelijk een partyprogramma zijn van Wilders. Dit lijkt meer op een opsomming van wensen van Wilders tegen het eind van zijn periode bij de VVD.

Je hebt gelijk! Ik nam niet eens de moeite om het door te kijken maar het is inderdaad niet zijn programma! :P

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Als wilders ook andere goeie standpunten heeft.
Dan doen we er nog een stemmetje bij :D

Waarschuw beheerder
En de stemmethode van de Hond is zowieso onzin natuurlijk, dat verklaart nogal waarom zijn voorspellingen niet kloppen.
Die andere vind ik betrouwbaarder, dan kan de ondervraagde echt zeggen op wie hij denkt te gaan stemmen, ipv dat hij het onder zn neus geschoven krijgt.

Ben ik het niet mee eens, als je gaat stemmen zie je toch ook alle partijen voor je. In dat opzich lijkt de methode van de Hond juist betrouwbaarder, overigens zijn alle peiling in een week als deze zinloos, worden te veel gevoelens bijgehaald.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik het niet mee eens, als je gaat stemmen zie je toch ook alle partijen voor je

Ik mag hopen dat jij je keuze niet in het stemhokje maakt, maar vantevoren en afweegt waarom je die keuze maakt?

overigens zijn alle peiling in een week als deze zinloos, worden te veel gevoelens bijgehaald.

Dat klopt, het enige wat je eruit kan trekken is dat de VVD de meest stabiele partij is.

Waarschuw beheerder
Ik mag hopen dat jij je keuze niet in het stemhokje maakt, maar vantevoren en afweegt waarom je die keuze maakt?

Ik ben een echte zwevende kiezer ;)

Maar je weet toch vantevoren welke partijen er meedoen, interview/NSS gaat uit van spontane keuze, terwijl mag ik hopen dat de meeste zich een beetje verdiepen voor de verkiezingen in partijen en dus een wel overwogen keuze maken uit de beschikbare partijen.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar je weet toch vantevoren welke partijen er meedoen, interview/NSS gaat uit van spontane keuze

Najuist niet, want als jij niet weet welke partijen er zijn en je wilt wel gaan stemmen, dan is het erg reeel dat die persoon ook daadwerkelijk op die partij gaat stemmen.
Als je niet weet welke smaken er zijn, beinvloed dat je stemgedrag.

De Hond schotelt je alle smaken voor en laat je kiezen, mensen zien er een partij tussen staan waarvan ze niet eens wisten dat het bestaat en kiezen dan daarop.

Het is niet de enquetehouder die een overwogen keuze moet maken, maar de kiezer.
Waarschuw beheerder
het gaat wel erg hard op deze manier zeg :s
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben toch wel terughouden tov geert wilders. hij heeft er een tijd geleden voor gezorgd dat er een wet is gekomen die het mogelijk maakt om mensen voor terrorisme en samenzwering aan te klagen. dit heeft er toe geleid dat dit ook gebeurd is met mohammed B, moordenaar van Theo van Gogh. Echter men kan deze gast niet vervolgen voor deze aantijging omdat dit niet te bewijzen valt. Hierdoor zal mohammed B mogelijk geen levenslange gevangenisstraf krijgen. Toch iets om eens over na te denken......

Waarschuw beheerder
donateur
Mohammed B krijgt waarschijnlijk TBS opgelegd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wilders is een poeperd. iemand die zegt dat ie bang is hebbe we niets aan.

hallow hij durft het tenminste toe te geven dat hij bang is... maar hij trekt tenminste nog wel zijn mond open...
En heel veel mensen zijn nu bang en houden ook gelijk hun mond dicht.
Want zeker na wat er gebeurt is met Theo durven veel mensen gewoon niet meer hun mening te geven.

en trouwens iedereen is weleens bang... dat is een doodnormale menselijke eigenschap..

Waarschuw beheerder
donateur
Want zeker na wat er gebeurt is met Theo durven veel mensen gewoon niet meer hun mening te geven.

Als je dat echt gelooft heb je dringend hulp nodig denk ik, of je hebt nog nooit een column van Theo gelezen,dat kan ook.

Er is een verschil tussen een mening geven over iets en iets/iemand compleet afbranden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat theo zei was misschien wat hard ... maar we leven in een vrij land ( waar ik nu behoorlijk aan het twijfelen ben)
en hij gaf gewoon zijn mening .... alleen op een iets hardere manier....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
wat theo zei was misschien wat hard ... maar we leven in een vrij land ( waar ik nu behoorlijk aan het twijfelen ben)
maar hij gaf gewoon zijn mening .... alleen op een iets hardere manier....

Nogmaals, er is een verschil tussen je mening geven en iets compleet afbranden.

En ja,ik las die columns altijd met veel plezier en herkende zeker veel daarin, maar je kan niet stellen dat Theo een jan modaal is die een mening had.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nogmaals, er is een verschil tussen je mening geven en iets compleet afbranden.

of ik iemand een muts of een ontzettend smerige pleurushoer noem..

het is allebei gewoon me mening over iemand alleen kan ik het op verschillende manieren naar buiten brengen... :D

Waarschuw beheerder
donateur
Kan je ook meer dan 1 regeltje lezen of niet?

Dit staat er ook nog bij :
En ja,ik las die columns altijd met veel plezier en herkende zeker veel daarin, maar je kan niet stellen dat Theo een jan modaal is die een mening had.

Waarschuw beheerder
donateur
Als wilders ook andere goeie standpunten heeft.
Dan doen we er nog een stemmetje bij

En hoe wou je met je 17 jaar gaan stemmen?!:|
Waarschuw beheerder
Yep.Wilders is ok

Waarschuw beheerder
donateur
En hoe wou je met je 17 jaar gaan stemmen?!

Helaas is hij tegen de tijd dat we weer naar de stembus gaan 18 of ouder.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
whehe ik mag gelukkig ook stemmen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, wat je een geluk noemt :s :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
helaas voor jou jah :D
maar heb net zoveel recht om te stemmen als jou...

Waarschuw beheerder
donateur
maar heb net zoveel recht om te stemmen als jou...

En waarop basseer je dat?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
waarom zou ik geen recht hebben om te stemmen dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Deze discussie waait elke keer weer op als er gestemd moet worden.

- hebben mensen zonder politieke kennis evenveel stemrecht als diegene die het wel hebben...

Maar goed, je stem telt idd even hard mee, ja

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar goed, je stem telt idd even hard mee, ja

Helaas voor jou wel jah :D

Waarschuw beheerder
donateur
Helaas voor Nederland ... ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ow waarom dan wel???

Waarschuw beheerder
donateur
Dat heb ik al 6x verteld, ga niet nog eens vertellen.
Tip : lees even mijn vorige reacties door.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ach laat maar ook.....:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En daarbij heeft nog niemand die Wilders steunt mijn vraag beantwoord, namelijk wat hij nu precies van plan is met een paar zetels en geen steun van de overige partijen...
-------------------------------------------------------

Door dat hij die paar of misschien wel heel wat meer zetels krijgt zal de regering hopelijk eindelijk een keer inzien dat het volk heel andere standpunten heeft als de politiek en hopelijk is dat dan het begin dat er hier in nederland eindelijk is wat word gedaan aan de problemen in plaats van het softie ogen dicht beleid wat er nu word gevoerd...

Waarschuw beheerder
donateur
Door dat hij die paar of misschien wel heel wat meer zetels krijgt zal de regering hopelijk eindelijk een keer inzien dat het volk heel andere standpunten heeft als de politiek en hopelijk is dat dan het begin dat er hier in nederland eindelijk is wat word gedaan aan de problemen in plaats van het softie ogen dicht beleid wat er nu word gevoerd...

Als 300.000 man niet eens iets kunnen veranderen, dan kunnen die paar zeteltjes dat ook niet hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
politiek en volk zullen altijd andere meningen hebben. er is nog wat plaats uiterst rechts van de vvd, volgens politiecologen. maar of wilders het gaat redden, ik betwijfel het. het zal niet vastlopen op partijstandpunten maar op organisatie, net als bij de lpf. watch my words...
Waarschuw beheerder
viptweak zoals jij heel overtuigd ben dat je bijv vvd moet stemmen (zeg niet dat je hun stemt) en dat naar jou mening de beste keus is...zo is dat meisje er van overtuigd dat je het beste op wilders kan stemmen zoals je zelf de hele tijd zeg vrijheid van meningsuiting...maar ga dan niet laag of minder over mensen doen (Helaas voor Nederland ... )

omdat ze toevallig een andere mening hebbe als jij...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
viptweak zoals jij heel overtuigd ben dat je bijv vvd moet stemmen (zeg niet dat je hun stemt) en dat naar jou mening de beste keus is...zo is dat meisje er van overtuigd dat je het beste op wilders kan stemmen zoals je zelf de hele tijd zeg vrijheid van meningsuiting...maar ga dan niet laag of minder over mensen doen (Helaas voor Nederland ... )

Als Fortuyn had geleeft, zou ik op hem hebben gestemt. Maar ik ga niet op een dode stemmen en de rest kende ik niet, vandaar dat ik toen op de VVD heb gestemd.

Afgelopen EU stemming koos ik D66 uit vanwege hun partijpunten.

Dus ik sta zeker open voor andere opties, in tegenstelling tot 99,9% van de Wilders stemmers.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

omdat ze toevallig een andere mening hebbe als jij...

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Wel een erg late reactie, hated and proud, aangezien het intussen alweer ontkracht is ;)
Waarschuw beheerder
ken jij alle wilders stemmers vip ik weet bijna zeker van niet dus hoe weet jij dan dat 99.9 procent van hun niet openstaat voor andere opties dat is een mening van jou en zeker geen feit..
en dan erbij je stemde tog op d66 dus in hun partijprogramma geloofde jij zoals ook de wilders stemmers
in hun partij geloven...
alleen als ik jou commentaren zo overal lees krijg ik sterk het gevoel dat je op die mensen erg neerkijkt..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wel een erg late reactie, hated and proud, aangezien het intussen alweer ontkracht is

Sorry....ik heb medelij met je....
Kijk ik heb ook nog een leven ik doe tussendoor ook nog gezellig anderen dingen...
Jammer voor jou dat jij dit niet kunt zeggen en je hele dagen op partyflock je tijd moet verdoen....
Internethoolie :D

Waarschuw beheerder
donateur
ken jij alle wilders stemmers vip ik weet bijna zeker van niet dus hoe weet jij dan dat 99.9 procent van hun niet openstaat voor andere opties dat is een mening van jou en zeker geen feit..

Omdat ik 3 kritische vragen heb gesteld hier op PF en 0,0 aan antwoord terug heb gekregen.

Buiten PF heeft Wilders niet echt veel steun, aangezien zijn nieuwe aanwinst leden aan het verliezen is door de samenwerking.

en dan erbij je stemde tog op d66 dus in hun partijprogramma geloofde jij zoals ook de wilders stemmers
in hun partij geloven...

Wilders heeft geen partijprogramma, dat is gewoon een samenraapsel van redenen waarom hij bij de VVD weg wilde en getuigd van geen enkele realiteit.
Het is duidelijk een oppositie-programma.

alleen als ik jou commentaren zo overal lees krijg ik sterk het gevoel dat je op die mensen erg neerkijkt

Nee, ik kijk er niet op neer omdat ik een keuze in het stemhokje los zie van de persoon zelf.
Maar het zijn vaak wel de mensen die hun mening niet onderbouwen en dat vind ik jammer.

Jammer voor jou dat jij dit niet kunt zeggen en je hele dagen op partyflock je tijd moet verdoen

Zal ik onthouden voor als jij ziek thuis zit...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zal ik onthouden voor als jij ziek thuis zit...

als ik ziek ben ga ik lekker op me bedje liggen en niet de hele dag op partyflock zitten
En net alsof jij medelijden met mij zou hebbe....
Waarschuw beheerder
van mij en bijv hated en proud krijg je hier al ontwoord terug hoor dus dat klopt niet...

en zoals ik hoor in het egte leven krijgt wilders heel wat steub volgens mij.. ik kan natuurlijk niet zegge hoe dat over twee weken is

weer een menig van jou getuigt niet van realiteit dat vind jij dus en het kan misschien een samenraapsel zijn maar het zijn in ieder geval ideeen ervoor die natuurlijk nog moette uitgewerkt..

en mensen hier proberen echt wel de meningen te onderbouwe maar niet zo goed op de hoogte van de politiek is en zown grote woordeschat heeft als jou..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zozo wat een wijsheid :D

Waarschuw beheerder
donateur
als ik ziek ben ga ik lekker op me bedje liggen en niet de hele dag op partyflock zitten
En net alsof jij medelijden met mij zou hebbe....

Handig hoor, notebook en draadloos internet...

van mij en bijv hated en proud krijg je hier al ontwoord terug hoor dus dat klopt niet...

Nou, dan nogmaals mijn vraag "Wilders kan geen enkele coalitie vormen en zal 1-2 zetels halen, wat is de motivatie om op iemand te stemmen die niets te zeggen heeft".

weer een menig van jou getuigt niet van realiteit dat vind jij dus en het kan misschien een samenraapsel zijn maar het zijn in ieder geval ideeen ervoor die natuurlijk nog moette uitgewerkt..

Dat is geen menig, dat is een feit.
Kijk maar bij andere partijen hoe ze partijprogramma's presenteren, toch wel iets uitgebreider dan wat simpele one-liners.

en mensen hier proberen echt wel de meningen te onderbouwe maar niet zo goed op de hoogte van de politiek is en zown grote woordeschat heeft als jou..

En met die mensen ga ik altijd met veel plezier in discussie, maar het soort van "WILDERS KRIJGT MIJN STEM!" kan ik moeilijk mee in discussie gaan, aangezien er over 4 woordjes weinig te discussieren valt.
Waarschuw beheerder
ja ik sta der zelf ook best wel van te kijken eigenlijk hahaha :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Handig hoor, notebook en draadloos internet..

tja dat ken ik hier vandaan niet ruiken hoor...
Waarschuw beheerder
Nou, dan nogmaals mijn vraag "Wilders kan geen enkele coalitie vormen en zal 1-2 zetels halen, wat is de motivatie om op iemand te stemmen die niets te zeggen heeft".
------------------------------
umm dat begint makkelijk hoe kun jij in godsnaam nou al weten dat hij geen coalitie kan vormen en hoe kun jij nu al vertellen dat hij maar 1 twee zetels gaat halen??en daarbij gaat dit weer om jou mening jij vind dat hij nix te zeggen heeft velen anderen vinden van wel en dus daarom zullen ze ok op hem stemmen...

Dat is geen menig, dat is een feit.
Kijk maar bij andere partijen hoe ze partijprogramma's presenteren, toch wel iets uitgebreider dan wat simpele one-liners.
-------------------
luister die man begint net geef hem ook wat tijd om een programma op te zette die andere partijen bestaan al jaren...

en in dat laatste geef ik je gelijk maar beging dan niet meteen van ow zeker erg rechts al zou ik wilders stemmen ben ik niet meteen superrechts..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wel :respect: voor die man ja...
Hij staat op de zwarte lijst, geeft toe dat hij wel bang is...
Maar hij probeert het tenminste wel en houd zijn mond niet :D
Waarschuw beheerder
Mijn stem is voor Nawijn, Wilders, Peter R. de Vries of Joost Eerdmans, ligt eraan wie met het beste parij programma komt... Slechter dan de gevestigde orde zullen ze het heus niet doen....

Waarschuw beheerder
donateur
umm dat begint makkelijk hoe kun jij in godsnaam nou al weten dat hij geen coalitie kan vormen

VVD -> zal echt geen coalitie gaan vormen
LPF -> wilt Wilders niets mee doen omdat ze met de PvdA samenwerken
-> alles aan de linkerkant van VVD kan je zowieso vergeten.
-> CU en SGP zal ook niets worden, aangezien Wilders niet (openlijk) gelovig is.
-> LN bestaat denk ik dan niet meer

Dus met wie gaat hij dan een coalitie vormen?

luister die man begint net geef hem ook wat tijd om een programma op te zette die andere partijen bestaan al jaren...

Je hebt eerst een programma en dan pas een partij, tenzij je een oppositiepartij bent.

en in dat laatste geef ik je gelijk maar beging dan niet meteen van ow zeker erg rechts al zou ik wilders stemmen ben ik niet meteen superrechts..

Wilders is extreem-rechts, ook toen hij bij de VVD zat was dit erg duidelijk, dus een stem op hem is een stem op extreem-rechts.
En persoonlijk vind ik hem ultra-rechts, aangezien hij in veel standpunten het woord "nooit" gebruikt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wilders is extreem-rechts, ook toen hij bij de VVD zat was dit erg duidelijk, dus een stem op hem is een stem op extreem-rechts.
En persoonlijk vind ik hem ultra-rechts, aangezien hij in veel standpunten het woord "nooit" gebruikt.

en toch gaat mijn stem uit naar Wilders :D
of je dat nu leuk vind of niet...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pas maar op met die wilders, kan een hoop commotie komen!
dingen moeten aangepakt worden maar ik weet niet of ik dit wel zo tof vind!!

Waarschuw beheerder
ben een geit wat betreft politiek maar tot nu toe ben ik het grotendeels zeker te weten met hem eens!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:D

Geweldig.

Wat wonen er toch een hoop enorme mongolen in dit land.

Mensen die gewoon ineens op een andere partij gaan stemen enkel vanwege 1 probleem. Niet eens meer kijken naar wat dat betekent voor zaken als de zorg, de ouderen in dit land, belastingscenten...

Maak idd maar allemaal dezelfde achterlijke fout als met wijlen Pim Fortuyn. Echt een geweldige partij bleek dat te zijn ja, die LPF. Heel verstandig om daar op te stemmen. En dan als tegenactie maar CDA gaan stemmen "want dat is toch ook nog rechts".

En dan wel met 200.000 man op de Dam staan te demonstreren omdat t ineens allemaal zo lekker niet meer zit in de zorg en met het pre-pensioen.

Als je iemand tegenkomt op straat en je maakt een babbeltje en je ziet diegene vervolgens nog een paar keer, is dat dan een kennis of een vriend? Voor iemand zich je vriend mag noemen zal 'ie zicht toch echt eerst moeten bewijzen. Of geef je die onbekende na twee keer kletsen al de sleutels van je huis? Dat doen we dan weer niet. Maar iemand die een laffe moord nu lekker aangrijpt om zieltjes te winnen geven we wel het vertrouwen dat 'ie ons land kan besturen. %)

Een jaar lang maken mensen grappen over het achterlijke kapsel van Balkenende maar de Beatrix-coupe van Wilders is geen probleem, nee, die man is een held. Ineens doet het er allemaal niet meer toe.

Ik begin het me echt af te vragen. Ik begin er zelfs bijna van overtuigd te raken. Volgens mij doet die luchtvervuiling hier echt iets met de hersencellen van mensen. Een beetje gezond verstand is er niet meer bij tegenwoordig. Mensen helpen zelf gewoon mee om hun eigen land nog verder naar de tering te helpen.

Ik denk dat veel mensen dit soort ontwikkelingen met lede ogen aanzien. Denk overigens dat heel veel mensen met een betje gezond verstand jaren geleden al weggegaan zijn uit Nederland. Die zagen de pleuris al uitbreken hier. Ik begin dat steeds beter te begrijpen.

Voel me in mijn manier van denken onderhand gewoon een vreemde in mn eigen land. Heb namelijk altijd gedacht dat we gewoon een nuchter volkje waren maar het wordt hier gekker en gekker. Ik heb wel eens het vermoeden dat men gewoon zo gek is op zeiken en zaniken in Nederland dat ze maar lekker verder gaan met t land naar de klote te helpen, zodat ze leker nog meer kunnen zeiken en zaniken.

Tja.

Wat kun je daar nu nog over zeggen eigenlijk?

:( :( :(

Waarschuw beheerder
Tja in nederland stemmen we helaas nog altijd TE impulsief

Waarschuw beheerder
zo maar jij kunt er echt goed over meepraten wackiejacky :flower: je zult wel gelijk hebben
maar als er iets gebeurd zoals laatst met Theo en dan komt Wilders met z´n praat dan zijn mensen gewoon snel gelovig volgens mij en denken idd net nie even aan andere dingen
Waarschuw beheerder
Ik vindhte gewoon te achterlijk voor woorden dat mensne echt op zoek zijn naar een "redder". Dat er echt mensne zijn die denken dat er een nieuwe president komt die binnen een jaar alle problemen oplost.

In wat voor Utopia geloof je dan?

Voor de huidige problemen in Nl opgelost zijn, zijn we op zn minst 20 jaar verder.

Je bent in mijn ogen echt gewoon niet verstandig al;s je enkel en alleen gaat stemmen om NU direct oplossingen te krijgen. Je denkt verdomme toch ook op de lange termijn?

Daarbij, laat iemand zich eerst maar eens bewijzen.Pim Fortuyn was daar al een tijdje mee bezig. Die man heeft boeken geschreven, les gegeven...ik zeg niet dat ik het met al zijn ideeen eens was maar ik had het hem wel willen zien doen. Die had wel een beetje credits onderhand. Toen hij echter wegviel...ja hallo je gaat toch niet postuum stemmen? Wat hadden die andere partijleden al laten zien dan?

Geen RUK!

Datzelfde geld voor zo'n Wilders. Sorry maar ik heb jaren niks van de beste man gehoord hoor. En als ik al wat hoorde waren het dubieuze verhalen. Was ie ook zo fel van leer getrokken als Theo niet dood was? Of is dit ook gewoon een beetje zieltjes proberen te winnen? Mensne zijn bang ja en zeker de mensne die toch al niet zoveel verstand hebben. Die kun je makkelijk brainwashen. Ik geloof dat in Nederland zelfs zwakzinnigen een geestelijk zieken mogen stemmen. Tja, op zo'n doelgroep speel je makkelijk in ja. Beetje meelullen, roepen dat je het land gaat redden, je effe opstellen als een tweede Pim Fortuyn (die het ook van zn charisma moest hebben...die Wilders heeft de uitsraling van een bloempot ofzo)...daar win je wel zieltjes mee ja. Maar wat heb je daar aan? Zodra je nl. een fout maakt keert ook die groep zich weer tegen je en stemmen ze vrolijk weer op iemand anders.

Je zou idd gaan hopen op de invoering van een soort politiek diploma wat iemand moet halen voor ie mag stemmen, maar zo werkt dat niet in een democratie. Iedereen heeft evenveel recht en iedereen is gelijk.

Ik weet alleen niet of ik daar nog wel zo blij mee ben. :(

Waarschuw beheerder
Ik hoef na bovenstaande reactie niet veel meer toe te voegen.. Zoals wel meer totaal eens met WJ :yes:

Volgens mij zeg je wel meer zinnige dingen, want is niet de eerste x dat jij typt wat ik denk ;):P

Waarschuw beheerder
donateur
maar als er iets gebeurd zoals laatst met Theo en dan komt Wilders met z´n praat dan zijn mensen gewoon snel gelovig volgens mij en denken idd net nie even aan andere dingen

Dat komt door het "moment", maar dat zijn we over een half jaar wel weer vergeten hoor.
Wilders lijkt nu heel erg populair, maar het lijkt me bijzonder sterk als hij over een jaar 2 zetels krijgt, aangezien er zoveel losse eindjes zijn die hij niet aan elkaar kan knopen.
En de grootste groep die zegt op hem te stemmen zijn 16 jaar ofzo...

En stel dat Wilders de grootste partij word, dan nog kan hij met niemand een coalitie vormen omdat hij iedereen al heeft buitengesloten, dus het word dan een beetje als Vlaams Blok in Belgie...je bent wel de grootste maar je hebt niets in de pap te brokkelen.

Waarschuw beheerder
Ja daar heb je nu veel aan , misschien tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn , leeft die ook niet meer.

Je weet maar nooit met die idioten hier in het land zeg.

Of het kabinet moet weer vallen, maarja die kans is wel klein denk ik.

Ik wil het allemaal wel zien :/

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie eerlijk gezegd nog geen enkele aanslag van formaat in Nederland door moslim-extremisten.

Wat ik wel zie zijn veel aanslagen op moskeeen, basisscholen, instellingen, winkels....

Of noemen we het dan maar geen terrorisme maar "vandalisme" :s
Waarschuw beheerder
Wilders leeft gewoon met de waan van de dag.. als het de joden waren gaf hij die de schuld, zijn het de afrikanen dan die enz enz.

Net zo als Pim heeft hij geen oplossingen voor problemen alleen een grote bek..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou Pim en Geert niet met elkaar durven te vergelijken...

Waarschuw beheerder
Wie heeft er bij de afgelopen verkiezingen VVD gestemd?

Want daar zat die man! toen heb je toch ook niet op gestemd???

VVD in één zin; De rijker worden rijker, de armen armer.

En bij die partij zat die Wilders dus de afgelopen 15 jaar!

VVD in het kabinet heeft nu al gezorgd voor verhoging van de loonheffingen in de lagere belastingschijven. Kijk maar op je loonstrook over de 40% belasting en het maximale?? 52% dat is gewoon te gek voor woorden als je 12000 euro per maand verdiend hoef je maar 52% belasting te betalen (vroeger 60%) en als je 1200 verdiend betaal je 40%. Tegenover 32-37% vorige jaren! Denk hier maar eens over na. Want dit soort dingen zetten ze niet in het partijprogramma, maar de volgende keer dat jij denkt waar is al mijn vakantiegeld gebleven? Denk dan nog maar eens aan de VVD. De partij van de rijken.

EN DAAR ZAT WILDERS DUS..........................

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb op de VVD gestemd, maar het gaat bij mij iets breder dan anti-buitenlander. Daarbij heb ik als voor keur op Zalm gestemd en niet op Wilders.

En als ik kijk op mijn loonstrook, dan zie ik dat er meer netto overblijft dan eerst. (alleen is het minder waard geworden door de inflatie, maar die was er toch wel).

Daarbij is de VVD een van de weinige die het gedachtegoed van Pim uitdragen en niet bang zijn om ergens keihard tegenin te gaan.

Wilders was een onderdeel van de VVD, een soort oppositie in hun eigen partij, iemand die een spiegel voor kan houden en waarvan gezegd kan worden "hmmm, laten we zijn mening meenemen en dan het gemiddelde pakken".

Dat Wilders zich op deze manier eruit heeft gewerkt en een zetel meeneemt, is voor mij al direct een reden om nooit op hem te gaan stemmen.

Waarschuw beheerder
En als ik kijk op mijn loonstrook, dan zie ik dat er meer netto overblijft dan eerst..................

Dan heb jij zeker als een van de weinigen in NL een loonsverhoging gehad?
Waarschuw beheerder
:jaja: de meeste nederlanders zijn er op achter uit gegaan.. door de inflatie.. maar ook door bevroren lonen..

Waarschuw beheerder
donateur
Dan heb jij zeker als een van de weinigen in NL een loonsverhoging gehad?

Nee...
Maar ik krijg ook geen inflatie-correctie :(

Waarschuw beheerder
donateur
Groep Wilders is trouwens alweer uit elkaar gevallen!
Spruyt neemt afstand van Wilders.
Waarschuw beheerder
haha.. die zijn dus zeker net zo erguh als de lpf.. haha..
Waarschuw beheerder
Ik zie eerlijk gezegd nog geen enkele aanslag van formaat in Nederland door moslim-extremisten.

========

Hmm de aanslag op theo is niet van formaat...vind de impact ervan toch behoorlijk...

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm de aanslag op theo is niet van formaat...vind de impact ervan toch behoorlijk...

Kan je voorstellen wat de impact is bij de moslimgemeenschap in Nederland, die een soort kristallnacht zien in Nederland.

Waarschuw beheerder
[quote]Als wilders ook andere goeie standpunten heeft.
Dan doen we er nog een stemmetje bij

En hoe wou je met je 17 jaar gaan stemmen?! [/quote]

Zijn der al verkiezingen dan?
tegen die tijd ben ik oud genoeg dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Kan je voorstellen wat de impact is bij de moslimgemeenschap in Nederland, die een soort kristallnacht zien in Nederland.

maar die zogenaamde kristalnacht is nog steeds niet gebeurd en zie ik ook niet zo snel gebeuren maar als je nu hoort over meer dan 250 extremisten die ze al een tijd in de gaten houden weet ik bijna 100 procent zeker dat er vanaf die kant nog wel meerdere dingen staan te gebeuren..kun jeje voorstellen hoe die impacht op ons allemaal is?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
kun jeje voorstellen hoe die impacht op ons allemaal is?

Word jij nou echt dagelijks gehinderd door wat er is gebeurd?

Nou, zij wel!

En ja, het is onvoorstelbaar hoe Nederland 250 extremisten laat rondrennen, niets doet tegen extremistische sites en vandaag een terroriste is vrijgesproken...
...maar zo zit nederland nou eenmaal in elkaar.

Probleem is alleen dat Mohammed B een volledig geintegreerde marokkaan was, waar nederlands thuis ook de voertaal was, als iemand al hem al zoiets kan doen, hoe zit het dan met die veel minder geintegreerd zijn?

Maar om weer bij het begin te zijn, jij word niet gehinderd in je dagelijkse taken, zij wel aangezien ze niet meer naar die school kunnen (en straks niet meer durven), veel moskeeen gesloten zijn vanwege terrorisme en de toenemende mate van extreem rechtse politieke partijen.

Bekijk de wereld ook eens vanuit een ander perspectief, dat doet geen pijn ;)

Waarschuw beheerder
en die laatste zin heb je helemaal goe gezegd :flower:
Waarschuw beheerder
NIPO: Wilders op negentien zetels 4 e partij van het land

Uitgegeven: 8 november 2004 17:11
Laatst gewijzigd: 8 november 2004 17:25
AMSTERDAM - Onafhankelijk Tweede-Kamerlid Wilders blijft het goed doen in de peilingen. Volgens een onderzoek dat TNS NIPO dit weekeinde uitvoerde mag hij op negentien Kamerzetels rekenen als er nu verkiezingen worden gehouden. Recente peilingen van Interview NSS en Maurice de Hond wezen ook al op een groeiende populariteit van de voormalige VVD'er.

In de NIPO-peiling blijft Wilders achter de VVD, dat op 22 Kamerleden mag rekenen. Volgens het onderzoek van De Hond streeft Wilders met achttien zetels zijn oude partij voorbij. De peiling van Interview NSS liet een veel kleinere winst voor Wilders zien. Hier staat hij op zeven zetels. De verschillen tussen de peilingen zijn toe te schrijven aan uiteenlopende meetmethodes. Klik hier !

Volgens het NIPO wordt de Groep-Wilders de vierde partij van het land, achter PvdA, CDA en VVD. De onderzoekers stellen dat niet alleen CDA en VVD zetels aan Wilders kwijtraken, maar ook linkse partijen als GroenLinks en SP.
///////////////////////////////////////////////

het moet een hard gelach zijn voor partijen die al 25 jaar meedoen en niet in omvang groeien, zie groen links bv.

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders op negentien zetels 4 e partij van het land

Die hebben waarschijnlijk nog niet gehoord dat Groep Wilders gehalveerd is ;P
Waarschuw beheerder
wat je ook bedenkt,deze man gaat het maken in de politiek
mensen hebben hun genoeg ervan,die gezapige linkse politiek van pappen en nathouden,en handje ophouden

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders kan het niet maken en dat heeft hij aan zichzelf te danken.

En mensen hebben genoeg van kleine partijtjes die geen ruk te vertellen hebben, maar constant gezeik hebben en geld kost.
Daarom verwacht ik vooral winst voor de grotere partijen.
Waarschuw beheerder
Gelukkig bestaat GroenLinks ook over 20 jaar nog...

Mensen die op Wilders stemmen krijgen daar ook nog een stelletje goudzoekers bij dat alleen maar ruzie met elkaar maakt...

Niemand weet wat die vent eigenlijk voor ideeen heeft... Net zoals heel Nederland ineens een grote vent van Van Gogh was terwijl die man helemaal niet zo'n grote aanhang had. Ik heb er maar 1 woord voor. Massahysterie...

Gelukkig zijn de verkiezingen pas over een paar jaar...

Die Wilders maakt van de dood van Van Gogh gebruik om er zelf beter van te worden. Ik heb echt een hekel aan zulke figuren... :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de magere virtuele oogst die geert wilders van de NOVA-peiling toebedeeld kreeg is niet alleen gelogenstraft door maurice de hond
maar nu ook door de recente Nipo-peiling in juiste proporties geplaatst
voor sommige “democraten” onder ons een doorn in het oog

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag is de partij van Wilders ECHT gehalveerd en dat is geen prognose.

Misschien iets om over na te denken??

Waarschuw beheerder
donateur
Great Minds Think Alike ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Die Wilders maakt van de dood van Van Gogh gebruik om er zelf beter van te worden.

Yep, je reinste lijkenpikkerij om wat verloren LPF, NNP, NR en NVU schaapjes bij elkaar te harken (op die ene op zijn hoofd na natuurlijk) met als basis een GESTOLEN Kamerzetel.

Waarschuw beheerder
wacky jacky schreef:

Voor de huidige problemen in Nl opgelost zijn, zijn we op zn minst 20 jaar verder.

==================================================­=======

Droom nog maar even verder. Over 20 jaar zitten we midden in hele grote problemen waar onze huidige problemen in het niet vallen:

De islam zal een grote opkomst maken in Europa, als je denkt dat dit zonder slag of stoot gaat kijkt dan vandaag de dag eens om je heen. Moslims zullen radicaler worden. De polarisatie zal toenemen. Moslims zullen in de grote steden in de meerderheid komen wat automatische betekend dat islamtische stadsbestuurders aan het roer komen.

De moord op van Gogh zorgt al voor bomaanslagen ik denk dat je wel kan voorstellen dat dit op een burgeroorlog zal uitlopen en nederland zal hier niet de enigste in zijn.

Nederland krijgt/heeft temaken met een brain drain. hoog opgeleide mensen zoeken hun heil in het buitenland.

Als je nu de verslechtering van de afgelopen jaar doortrekt dan is dit pas het begin van de ellende.

Nu komt nederland erachter.... nu zijn we telaat.. veels telaat. Het paard van troye is in ons midden. De oorlog is in stilte begonnen.

Maar ik zal je niet langer uit je mooie droom halen.

'Europa heeft eind deze eeuw islamitische meerderheid'

Uitgegeven: 28 juli 2004 12:26

BERLIJN - Europa heeft aan het eind van deze eeuw een islamitische meerderheid. Dat is te zien aan de huidige ontwikkelingen op het gebied van demografie en migratie, zei de Midden-Oostenspecialist Bernard Lewis van de universiteit van Princeton (VS) in een gesprek met de Duitse krant Die Welt van woensdag.

Naast de immigratie is ook een factor dat Europeanen laat trouwen en weinig kinderen krijgen, terwijl moslims in Europa vroeg trouwen en veel meer kinderen krijgen.

Bron: NU.nl homepage
(c) ANP

Het geboortencijfer onder autochtone Nederlanders is al jaren erg laag.
Volgens het CIA world fact book is dat 1,66 kinderen per Nederlandse vrouw (schatting 2004). Dit geboortencijfer is zelfs nog lager dan dat van China (1,69) , dat een strenge geboortenbeperkingspolitiek heeft.

zie http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html

Op elke Nederlandse meisjesbaby worden 1,05 jongensbabies geboren dus elke Nederlandse vrouw brengt gemiddeld (1,66 x 1,00) /(1,00+1,05) = 0,81 nieuwe vrouwen op de wereld.

Als dit cijfer niet verandert, en je stelt dat er elke 32 jaar er een nieuwe generatie neer wordt gezet, dan zal de generatie die rond het jaar 2100 geboren wordt, (0,81 x 0,81 x 0,81) = slechts 0,53 x zo groot zijn als de generatie die nu wordt geboren. Met enige vertraging zal de autochtone Nederlandse bevolking dus halveren.

Dit lage geboortencijfer speelt al een lange tijd. Nu bestaat de Nederlandse bevolking nog voor een onevenredig groot deel uit de mensen die geboren zijn in de na-oorlogse geboortengolf (de baby-boomers). Deze groep zal de komende 35 jaar grotendeels uitsterven, en als gevolg daarvan zal het aantal autochtone Nederlanders drastisch afnemen.

In 1960 nog waren nog geen 1400 moslims hier, in 1995 ruim een half miljoen, en begin 2004 ruim een miljoen. Huidige verdubbelingssnelheid dus 9 jaar, ofwel:

1995: half miljoen
2004: 1 miljoen
2013: 2 miljoen
2022: 4 miljoen
2031: 8 miljoen

En tegen die tijd wonen hier echt geen 8 miljoen niet-moslims meer: De meeste 'autochtonen' zullen tegen die tijd vertrokken zijn (op dit moment ca. 120.000 per jaar) en er komen weinig nieuwe bij.

Dit is niet een exclusief Nederlands probleem. Veel Noord-west Europese landen hebben vergelijkbare cijfers:
Engeland 1,66
Belgie 1,64
Frankrijk 1,85
Zweden 1,66
Noorwegen 1,78

Zuid en Oost Europese landen hebben zelfs een nog lagere geboortencijfers, waardoor hun bevolking nog veel sneller zal afnemen:

Duitsland 1,38
Italie 1,27
Rusland 1,26
Spanje 1,27
Polen 1,38

Over 100 jaar zullen de generaties van Rusland, Italie en Spanje nog maar 0,24 keer zo groot zijn als nu.

Rest van de wereld
===============
China (1,69 kinderen per vrouw) zal ook een bevolkingskrimp hebben.

De VS (2,07), Turkije (1,98), Iran (1,93), Zuid Afrika (2,18), Brazilie (1,97) en Argentinie (2,24) zullen hun bevolking ongeveer op peil kunnen houden.

Mexico (2,49) en Israel (2,47) zullen een bescheiden groei kennen en India (2.85 kinderen per vrouw) zal een flinke bevolkingsgroei kennen.

Veel Islamitische landen zullen een aanzienlijke groei kennen:
Marokko 2,81
Egypte 2,95
Saoedi Arabia 4,11
Afghanistan 6,78
Pakistan 4,29
Irak 4,4

Zo is de bevolking van Irak gegroeid van 12,029,000 in 1977 tot 16,278,000 in 1987 (bron: http://countrystudies.us/iraq/30.htm).
Nog meer cijfers, uit het CIA world factbook: Bevolking Irak 24,683,313 (July 2003 est.) en 25,374,691 (July 2004 est.)
Ondanks meerdere bloedige oorlogen met Iran en later Amerika, ondanks sancties waardoor (volgens de Iraakse propaganda) vele kinderen omkwamen, en ondanks bloedige massamoorden door Saddam op de eigen bevolking, is de Iraakse bevolking tussen 1977 en 2003 (in 26 jaar) meer dan verdubbeld: van 12 miljoen naar 24,6 miljoen. En tussen juli 2003 en juli 2004 is de Iraakse bevolking met een geschatte 691378 mensen toegenomen.

============================================

Geschatte situatie over een eeuw:

De autochtone Nederlandse bevolking zal dus nog maar ongeveer de helft van de huidige 14 miljoen autochtonen zijn. De inheemse bevolking in heel Europa zal eveneens drastisch dalen.

Daarnaast zal er in veel Islamitische landen een enorme bevolkingsgroei zijn. Door overbevolking zal er een grote emigratie-druk komen.

Op zich zou het dalen van de bevolking van Nederland niet zo heel erg zijn, het is hier immers "druk".

Echter door het hoge geboortencijfer van het huidige islamitische bevolkingsdeel (nu al bijna 1 miljoen) en de aanhoudende immigratie uit islamitische landen zal de moslimbevolking van Nederland de autochtone bevolking eind deze eeuw waarschijnlijk in aantal overtreffen. En zij zullen politieke macht eisen. De Islamitische culturen staan traditioneel agressief tegenover niet-moslims:

http://www.geocities.com/wolven_in_schaapsklederen/moslim.html

Dit zal waarschijnlijk tot aanzienlijke sociale spanning leiden, mogelijk zelfs tot burgeroorlogen, zoals in Libanon, dat een eeuw geleden in meerderheid Christelijk was en nu in meerderheid Islamitisch. Dit zal waarschijnlijk in heel Europa plaatsvinden, met mogelijk het ontstaan van islamitische provincies of zelfs nieuwe islamitische landen op verschillende plaatsen in Europa.

De moslims geven daarmee gehoor aan de veelvuldig herhaalde opdracht van de profeet om te emigreren en de hele wereld te onderwerpen, desnoods met geweld.

De vroegere Turkse premier (en moslimfundamentalist) Erbakan verklaarde in 1989 in Arnhem: 'De Europeanen zijn ziek. Wij beschikken over het medicijn. Heel Europa wordt islamitisch. Wij zullen Rome veroveren.' (bron: De Groene Amsterdammer, 30-10-1996).
De Algerijnse president (van 1965-1978) Boumedienne voorspelde het ook al: "Met onze baarmoeders zullen wij Europa veroveren"

De islamitische beschavingen zijn overigens al jaren aan het radicaliseren. In Jordanie, Beiroet, Iran en Irak liep men 1 generatie geleden ook in westerse minirok. Nu niet meer. Regeringen en oliesheiks van landen als Saoedi Arabia en de Verenigde Arabische Emiraten geven al jaren miljarden oliedollars uit aan het promoten van radicale stromingen binnen de islam en het uitroeien van gematigde vormen van islam. Het feit dat overal in de wereld steeds meer moslimterreur voorkomt is geen toeval, en is slechts het topje van de ijsberg: de wereldwijde radicalisering van de Islam.

Kortom: de militaire veiligheid die we sinds de 2e wereldoorlog kennen, zal binnen een eeuw niet meer bestaan. En als het uitdraait op burgeroorlogen, is het mogelijk dat meerdere oude Europese beschavingen (waaronder de Nederlandse) over een eeuw ophouden te bestaan. Onwaarschijnlijk? De geschiedenisboeken staan vol met beschavingen die verdwenen zijn.
Het Romeinse rijk viel na een lange tijd van krimpende eigen bevolking en een enorme bevolkingsgroei in de Germaanse gebieden die ten noorden van het Romeinse rijk lagen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
'Europa heeft eind deze eeuw islamitische meerderheid'

Uitgegeven: 28 juli 2004 12:26

BERLIJN - Europa heeft aan het eind van deze eeuw een islamitische meerderheid. Dat is te zien aan de huidige ontwikkelingen op het gebied van demografie en migratie, zei de Midden-Oostenspecialist Bernard Lewis van de universiteit van Princeton (VS) in een gesprek met de Duitse krant Die Welt van woensdag.

Naast de immigratie is ook een factor dat Europeanen laat trouwen en weinig kinderen krijgen, terwijl moslims in Europa vroeg trouwen en veel meer kinderen krijgen.

Bron: NU.nl homepage
(c) ANP

dat verhaal is al een paar maanden geleden onderuitgehaald...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Argument??

Waarschuw beheerder
donateur
staat hier allemaal ergens in Actueel

en dit:

1995: half miljoen
2004: 1 miljoen
2013: 2 miljoen
2022: 4 miljoen
2031: 8 miljoen

gaat uit van een model met onbeperkte groeimogelijkheden... allemaal bangmakerij dus
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
dat verhaal is al een paar maanden geleden onderuitgehaald...

Als ik me goed kon herinneren gingen ze er niet vanuit dat moderne islamitische gezinnen minder (snel) kinderen krijgen en minder tot niet praktiserend zijn.

Daarbij zijn er ook veel turken die in hun thuisland betere mogelijkheden zien ontstaan en in Nederland een steeds grotere afkeer.

Dat waren geloof ik de belangrijkste redenen.

Waarschuw beheerder
Het is inderdaad een doom senario.. maar ook al zijn de schattingen overtrokken... dan nog vormt dit een gevaar op lange termijn.

Dat valt gewoon onmogelijk te ontkennen.

Waarschuw beheerder
donateur
Het is inderdaad een doom senario.. maar ook al zijn de schattingen overtrokken... dan nog vormt dit een gevaar op lange termijn.

Tuurlijk moeten we constant op onze hoede blijven van excessen, maar een extreme regering kiezen is absoluut niet de oplossing.

Waarschuw beheerder
Er is sowieso geen oplossing. Het is een tikkende tijdbom.

Je kan het bovenstaande proces natuurlijk wel enigzins vertragen door bijv import huwelijken te verbieden ed en reimigratie te bevorderen (evnentueel dmv "oprot" premie)

DE oplossing zou zijn om geboortebeperking in te stellen voor allochtonen Nederlands, dit is in het huidige politieke klimaat alleen onmogelijk.

Een oplossing zie ik zo snel niet komen. Ik ben bang dat mijn vermoedens uit komen.

Ik zie dit al 10 jaar aankomen... en tot op de dag van vandaag heb ik helaas nog gelijk gehad.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik weet niet hoe Heel het Nederlandse volk denkt of hoe het er voor staat, dat kan iemand denk ik persoonlijk.
Die peilingen zijn tijdelijk, massahysterie is denk ik het juiste woord wel, en idd, wie heeft er nu echt last van die rechtsextremisten op dit moment..........

Het zijn aan paar ramdebielen, dat kan je niet een heel volk aanrekenen, dat die ramdebielen aangepakt moeten worden is duidelijk, dat er nu te weinig aan gebeurd lijkt me ook,

Waar er bij mij de tranen van in de ogen springen als ik hoor dat er een bom is geplaatst bij een islamitische school, muren bekladt zijn en winkels vernield, het eerste wat er bij opkwam is idd de kristalnacht van/bij de Joden.

Ben blij dat ik hier ook nog wat reacties lees van mensen die hun hersenen gebruiken.

Als het zo door gaat gaat het van erg naar erger, actie reactie enz, ben een beetje teleurgesteld in de samenleving en wordt er ook een beetje verdrietig van..................

Waarschuw beheerder
donateur
DE oplossing zou zijn om geboortebeperking in te stellen voor allochtonen Nederlands, dit is in het huidige politieke klimaat alleen onmogelijk.

Wel eens van vergrijzing gehoord?

Daarnaast ben ik VOOR de scheiding van kerk en staat en dus ook GEEN aparte regels voor minderheden, ga je dat wel doen dan geef je de Islam nog meer macht over onze politiek.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
4.)
Het geld dat Nederland aan Ontwikkelingshulp besteedt moet worden gehalveerd

Daar ben ik het dus niet mee eens :@

Waarschuw beheerder
Vergrijzing lost het probleem niet op... omdat er in verhouding veel meer allochtonen geboren worden, dit is het grootste veiligheids risico. Door de explosieve groei zal er een sterke druk komen op de multiculturele samenleving.

(zie wat er de laatste 10 jaar is gebeurt)

Waarschuw beheerder
donateur
"Multiculturele Samenleving" is sowieso al een kutterm (t is half pleonasme, half contradictie)
Waarschuw beheerder
links zuigt,m.i heeft de linkse politiek dit land gedeeltelijk naar de knoppen geholpen,daarom stem ik rechts
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lijpuhgek...

Eng ventje dat je bent met je 'ik zie dit al tien jaar aankomen'... Ik woon al tien jaar in de grote steden en ik heb nog nergens last van gehad...

Figuren zoals jij drijven een wig tussen bevokingsgroepen met jullie enge racistische gedachten als Nederland is voor ONS...

Spreek voor jezelf want ik als blanke autochtoon wens niet over een kam geschoren te worden met mensen die discrimineren, ik geef geen cent meer om jou of om een ander die ik niet ken dan om een Marokkaan of een Turk die in Nederland woont...

Het zijn niet de Turken of Marokkanen die ervoor zorgen dat ik me niet thuisvoel in mijn eigen land de laatste tijd...

Waarschuw beheerder
Het zijn niet de Turken of Marokkanen die ervoor zorgen dat ik me niet thuisvoel in mijn eigen land de laatste tijd...

:gaap:

Kijk bij de oorzaak dude. Niet bij het gevolg
Waarschuw beheerder
De oorzaak ligt in de mate van tolerantie ten opzichte van mensen die anders zijn...

De oorzaak ligt in de mate waarin mensen zichzelf bang laten maken...

De man van mijn zusje is half-Turks en die jongen heeft meer normen en waarden in zijn pink dan veel van de figuren hier die om het hardste roepen dat buitenlanders eruit moeten in hun hele lijf... :z

Mensen die op vakantie gaan vinden het altijd zo geweldig om ergens te komen waar het anders is dan in Nederland want dan hebben ze echt het gevoel dat ze op vakantie zijn. Maar als er toevallig een Islamitisch slager op de hoek woont of een Turkse groenteboer dan voelt men zich bedreigd... :s

Ik ben vorige maand een week in Turkije geweest en ik kan iedereen met waanbeelden dat de Islamieten Nederland over willen nemen aanraden om daar gewoon eens rond te lopen. Er zullen een heleboel vooroordelen worden weggenomen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom heb ik nou opeens het gevoel dat Wilders het volgende moord-slachtoffer gaat worden...? Maar ik hoop dat ie doorgaat en zich goed laat beschermen.
Waarschuw beheerder
over een tijdje komt het nog zover dat we nog de schuld bij onszelf moetten gaan zoeke ook....wij hebbe het ernaar gemaakt word er dan gezegd..
Waarschuw beheerder
wij het gemaakt omdat we uitkomen voor onze mening bedoelen ze dan?
nou als wilders vermoord wordt, dan wordt heel nederland gek...
wilders is een van de weinigen die het op tv heeft durven zeggen dat hij zijn mond niet snoerd...
beveiligen zal hij wel doen denk ik.

we moeten ons niet gek laten maken door die lui...
kom op voor je eigen rechten!
we leven in een vrij land, en wij als autochtonen gaan ons niet de dienst uit laten maken door gasten in dit land.
en we moeten het al helemaal nie pikken dat we niet meer veilig zijn in ONS EIGEN land...
Waarschuw beheerder
Ik heb je reply 3 keer gelezen en ik snap hem nog steeds niet... :s

Met we bedoel je alle Nederlandse staatsburgers? Nederland is namelijk van iedereen met een Nederlands paspoort...

Waarschuw beheerder
donateur
wilders is een van de weinigen die het op tv heeft durven zeggen dat hij zijn mond niet snoerd...

Ow, vandaar dat we niets meer van hem horen!
Vroeg het me al af.....

En Wijnglas heeft duidelijk aangegeven dat hij niet ondergedoken is en gewoon naar de 2de kamer kan gaan als hij dit wilt, omdat niemand de democratie in gevaar wilt brengen....raar dat hij niet meer in zn stoel zit?
Waarschuw beheerder
Wilders heeft tenminste nog zijn mening

Waarschuw beheerder
donateur
Mening van Wilders :
Wilders heeft zojuist van zich laten horen.
Hij vind dat diegene dat de daders die achter de branden van moskeen en scholen zitten keihard gestraft moeten worden en hij vind het ontoelaatbaar dat onschuldigen hiervan de dupe zijn.

Bron : Nova, nog geen 5min. geleden

Waarschuw beheerder
ja maar kijk, dat is het verschil tussen nederlandse burgers en de islamitische:
wij veroordelen wat andere nederlanders doen, zoals wilders dus nu doet, maar op de dag van de moord was er een marokkaan op het nieuws die zei: je moet vuur met vuur bestrijden en theo van gogh is in zijn eigen vuur verbrand...
ook las ik op een arabische website: 'vandaag was het dan zo ver, theo van gogh is vermoord...'

dat is toch niet juist? dan laat je toch merken dat je achter mohammed B staat?
Waarschuw beheerder
hoe kan je als partij serieus genomen worden als je in je partijprogramma hebt staan dat moslims minder burgerrechten moeten krijgen. dit is pure discriminatie en in strijd met het eerste artikel van de nederlandse grondwet.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/48078?highlight=wilders

wilders is belachelijk, en al zijn ideen zullen en kunnen net zo min uitgevoerd worden als de ideen van extreem links. het is gewoon niet haalbaar, en wilders speelt met zijn extreme uitspraken alleen in op het onderbuikgevoel van de nederlanders. dit deed hitler destijds ook... iedereen vergeet even dat ernet zoveel foute nederlanders (kijk maar naar al die kaalkopjes ed) zijn als agressieve marokkanen ed.

reply op viptweak:
duhuh.. tuurlijk moeten die mensen gestraft worden, en tuurlijk is het belachelijk dat onschuldigen de dupe zijn. dit is namelijk meestal zo met een aanslag. dat onschuldigen er onterecht de dupe van zijn

reactie op dat kaalkopje dat 2 meter naast me zit :P:
vind je het gek dat al die moslims er niet echt mee kunnen zitten dat van gogh dood is, hij schold ze uit voor geitenneukers. ok ik ben het met je eens dat alle mensen die dansend op de straat lopen flink aangepakt moeten worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Waar er bij mij de tranen van in de ogen springen als ik hoor dat er een bom is geplaatst bij een islamitische school, muren bekladt zijn en winkels vernield, het eerste wat er bij opkwam is idd de kristalnacht van/bij de Joden.

Ja, en nu ga je ook nog zeggen dat ze het er niet naar gemaakt hebben........

Tuulek moet je geen school in de hens steken, maar waar zijn al die stoere jihad gasten dan, die spelen toch ook verstoppertje......

Als die moslims vinden dat wij hier te liberaal zijn, stel ik voor dat ze hun heil lekker ergens anders gaan zoeken......En rapido.....

:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
duhuh.. tuurlijk moeten die mensen gestraft worden, en tuurlijk is het belachelijk dat onschuldigen de dupe zijn. dit is namelijk meestal zo met een aanslag. dat onschuldigen er onterecht de dupe van zijn

Ik vind het prachtig, aangezien dat iedereen die roept dat het goed is dat deze aanslagen gebeuren op Wilders willen gaan stemmen.
Nu heeft Wilders zich er openlijk van gedistancieerd EN hij heeft verklaar dat het maar om een klein groepje moslims gaat en dat niet alle moslims een gevaar zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
mensen zijn kuddedieren, laten ons teveel leiden door gevoel en emoties.

Wordt er weer een omgelegd stemmen we gelijk allemaal op wilders, bij gebrek aan beter :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wordt er weer een omgelegd stemmen we gelijk allemaal op wilders, bij gebrek aan beter

Je geeft je eigen antwoord al......pfffffffff ga met je blokken spelen en blijf lekker naief..... :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
dat zei ik in naam van de meeste nederlanders. Ik hoor daar niet bij. Ik weet wel beter dan wilders stemmen

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb inmiddels al wat berichtjes gezien op forums waarvan ik hier geen link mag geven :[ dat een hoop jongeren zich door Wilders' stellingname tegen de aanslagen "ernstig verraden voelen"

eerst valt zijn partij uit elkaar en nu zijn aanhang :P

Waarschuw beheerder
Erg triest allemaal.. alsof die Wilders potten kan breken.

Volgens mij wordt het tijd dat Robohop ingrijpt :P
Waarschuw beheerder
2 Sample, sorry hoor maar jou laatste reply is echt onzin. Er zijn in verhouding net zoveel moslims die de daden van die moslimextremisten afkeuren dan dat Nederlanders die van de Nederlandse extremisten afkeuren. De dagen na die moord heb ik zoveel van die imaams en andere moslim figuren dat horen zeggen. Volgens mij ben jij een beetje Oost-Indisch doof...
Waarschuw beheerder
Viptweak,

alsof Wilders die aanslagen ooit goedgekeurd zou hebben...

Waarschuw beheerder
donateur
Viptweak,

alsof Wilders die aanslagen ooit goedgekeurd zou hebben...

Nee, maar 99% van zijn aanhang wel

ik heb inmiddels al wat berichtjes gezien op forums waarvan ik hier geen link mag geven dat een hoop jongeren zich door Wilders' stellingname tegen de aanslagen "ernstig verraden voelen

Waarschuw beheerder
99% vind ik wat aan de ruime kant. In ieder geval zou ik graag van jou willen weten hoe jij denkt over de rest (1% ). Zijn dat in jou ogen ook '16-jarige nikswetende losers' (om ze zo maar even te noemen)?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ach, 99% is maar een gooi, geef ik eerlijk toe.

Maar je kan mij niet wijsmaken dat iemand die nadenkt gaat stemmen op Wilders:

* Die onderverdient in de kamer zit
* Geen partners kan vinden
* Een partijprogramma waar onhaalbare dingen in staan
* Geen enkele coalitie is mogelijk, aangezien geen enkele partij met hem wilt samenwerken

Ik denk dat over het algemeen iedereen splinterpartijen wel zat is en geen partij wilt waar het flink bij rommelt en negatief in het nieuws staat.
Waarschuw beheerder
Hoe zou jij het probleem op willen lossen? Heb jij alternatieven voor Wilders?

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe zou jij het probleem op willen lossen? Heb jij alternatieven voor Wilders?

Om te beginnen stem ik op een grote partij, aangezien die nog wat in te brengen hebben.

Nederland heeft geen tig partijtjes nodig, maar een daadkrachtige regering die stevig is en die niet constant negatief in het nieuws komen.
Waarschuw beheerder
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Hoe zou jij dit probleem op lossen? Heb jij ideeën? Geef eens concrete alternatieven.
Waarschuw beheerder
`T`spijt me zeer jongens... Tis niet zo dat ik extreem rechts ben, of een of andere racist...
Maar ik vind wel dat diegene die wij uit openhartigheid hebben binnen gelaten uit hun oorspronkelijke ( oorlogland), hier recht hebben op n tijdelijke schuilplaats... Voor de vluchtelingen dan tenminste... Dat vind ik niet meer als normaal, dat wij die mensen kunnen opvangen..
Maar zodra diegene misbruik maken van de situatie (bijv, door jatten en rellen schoppen). Vind ik dat ze zonder pardon meteen weer trg gestuurd mogen worden naar hun geboorteland....
K bedoel, dan hebben we hun hun kans gegeven, En als ze daar niks mee willen doen, dan is dat hun probleem. Dan heeft het nederlandse volk haar goedwillendheid getoont.
En als de " moslims" t daar niet mee eens zijn, vraag ik mij af hoeveel radicalen, mij tekst verkeerd begrijpen...

Nah ik hoop ook voor n vredige samenleving...
Groeten JoJo!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
ja, maar niet iedere allochtoon is een vluchteling is een moslim is een terrorist he? :P

Waarschuw beheerder
donateur
echt wel, k heb nog met hem geknikkert!!!!

Waarschuw beheerder
staat hier allemaal ergens in Actueel

Ja en vorige week in Margriet werd nog gewaarschuwd voor oprukkend liliputterextremisme. . . :S

Waarschuw beheerder
donateur
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Hoe zou jij dit probleem op lossen? Heb jij ideeën? Geef eens concrete alternatieven.

Ik heb daar inderdaad wel mijn opvattingen over, van immigratie tot het onderwijs, enige waar ik geen duidelijk standpunt over heb, zijn cultuur en milieu.

In het kort gezegd :
* Immigranten alleen toelaten indien ze hier werk hebben, indien ze binnen een jaar ontslagen worden zonder vooruitzicht op nieuw werk -> eruit
* Familiehereniging alleen na screening van de leden en 5 jaar tijdelijk, daarnaast moet de kostwinner 120% van het minimumloon verdienen EN het rond kunnen maken (dus geen 10 kinderen op 120% van het loon).
* Sociale zekerheden bij emigratie kan alleen binnen de EU gegeven worden, dus geen geld naar bv marokko
* stoppen met alles tweetalig maken en tolken geven, maar wel alle nederlandse allochtonen voor een laag bedrag omscholingscursussen geven, zodat dit voor iedereen bereikbaar is.
* Zeer streng toezicht op WW en WAO, pakkans moet minimaal 30% zijn na 4 jaar (is nu 1%)
* Verder gaan met iedereen aanpakken die te duur leeft voor het inkomen wat ze hebben.
* Gevangenissen delen met buurlanden om te voorkomen dat er een cellentekort is en mensen hun straf ontlopen.
* Justitie, Douane en Inlichtingendiensten moeten Europees gaan samenwerken, nationaal zijn we te klein en criminaliteit word ook steeds internationaler

* enz enz enz enz

Het gaat me wat ver om ALLE punten op te noemen, maar bovenstaande geeft toch wel een aardige indruk denk ik ;)
Waarschuw beheerder
ik vind het nogal fascitisch om te zeggen de tweetaligheid te verbieden
krijg je gelijk de friezen op je dak

oplossing

algeheel immigratiestop voor minstens 5 jaar
nu is het dweilen met de kraan open

Waarschuw beheerder
donateur
algeheel immigratiestop voor minstens 5 jaar
nu is het dweilen met de kraan open

Dat kunnen we absoluut niet hebben!
Immigratie moet najuist aangemoedigd worden, mits ze hier werk hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
Maar zodra diegene misbruik maken van de situatie (bijv, door jatten en rellen schoppen). Vind ik dat ze zonder pardon meteen weer trg gestuurd mogen worden naar hun geboorteland....
K bedoel, dan hebben we hun hun kans gegeven, En als ze daar niks mee willen doen, dan is dat hun probleem. Dan heeft het nederlandse volk haar goedwillendheid getoont.
En als de " moslims" t daar niet mee eens zijn, vraag ik mij af hoeveel radicalen, mij tekst verkeerd begrijpen.

Je haalt echt een aantal dingen door elkaar
Ten eerste zijn een heleboel 'probleemmoslims' (om maar even een stom woord ervoor te maken) gewoon jongeren tussen de 12 en de 25 jaar, die wel moslim zijn, maar gewoon hier geboren zijn, dus terugsturen naar marokko heeft dan niet zoveel zin. En je praat over "het nederlandse" volk... daar horen zij dus ook gewoon bij. Dus die lui die onrust schoppen die moeten net zo gestraft worden en aangepakt als ieder andere nederlander (Nederlanders zijn immers niet alleen maar blanke mensen met blauwe ogen)
Ten tweede moeten we eens ophouden met die problemen schuiven naar ALLE moslims of de islam. Zo'n gek als mohammed B. is een individu die zo ziek is om zo'n daad te plegen. Dat is niet in naam van alle moslims in nederland.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar met mensen als Wilders, van Aartsen etc. kom je er echt niet hoor. Denk maar niet dat je met uitzetten de problemen verhelpt. En felle uitspraken doen helpt ook geen ene moer. Er moet juist gestreeft worden naar oplossingen en een manier om alleen de problemen aan te pakken en niet alle rassen en geloven van elkaar te scheiden door te zeggen dat moslims slecht zijn en 'nederlanders' goed.

Als ik op straat zomaar een blanke helemaal verrot ga schelden en beledigen dan wordt die persoon ook kwaad. En er hoeft maar 1 gek te zijn die zo kwaad wordt dat ie mij neerschiet en dan heb je dezelfde situatie als met van gogh. Dan spreken we toch ook niet van alle nederlanders? Nee dan is het ook gewoon 1 persoon die zich beledigd voelt.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het nogal fascitisch om te zeggen de tweetaligheid te verbieden
krijg je gelijk de friezen op je dak

Als iedereen dezelfde rechten wilt hebben, zal iedereen ook hetzelfde behandeld worden.

En Friezen zullen bij overheidsinstellingen ook wel Nederlans kunnen lezen ;P
Zoniet, dan moeten ze de kans krijgen om zich bij te laten scholen tegen een gering bedrag :)

Enne, dit fascistisch?..het is eerlijk gezegd een idee van SP uit 1995 (dacht ik) :$ :P
(Toen kwam die partij nog met goeie ideeen, hahaha)
Waarschuw beheerder
2 viptweak -->
immigranten alleen toelaten wanneer ze hier werk hebben geldt niet voor vluchtelingen enz. neem ik aan?
Verder vind ik t voor t grootste deel goede punten :)

Waarschuw beheerder
donateur
immigranten alleen toelaten wanneer ze hier werk hebben geldt niet voor vluchtelingen enz. neem ik aan?

Dit zijn van die dingen die je niet in een programma moet zetten, want je blijft bijvoorbeeld ook met het voorbeeldje zitten van die arme man die 55 is en in de wao zit, moet hij dan nog gaan werken...

Als een politiek vluchteling zichzelf aanmeld bij de ambassade voorzie ik geen enkel probleem.