Partyflock

Forumonderwerp · 688045

hardstyle word steeds harder en vetter...als je kijkt naar een party twee jaar geleden en een party nu...dan is de hardstyle...de livesets van de dj's er zeker zwaar op vooruit gegaan..!! eens of oneens??

HARDSTYLE IS GESTOLEN EN LICHTERE GEMAAKTE HARDCORE!!!!!!!

Das niet waar... Hardstyle is een stijl opzich, alleen wordt er een hoop gejat en gekopieerd uit de hardcore... zolang er goed gejat wordt is er niks aan de hand maar ik ben het er wel mee eens dat een nummer als ha ha ha hardcore motherfucker niet 'gehardstyled' moet worden, wat dus wel gebeurd is. Alleen veel dingen die gejat worden uit de hardcore klinken ook gewoon lekker in de hardstyle.

dus hardstyle is wel harder geworden ja, maar beter? BIJ LANGE NA NIET

Het is qua productie vaak ook niet slechter geworden, het probleem is dat weinig mensen origineel durven te zijn, en zich aan de richtlijnen houden, waardoor er een hoop onoriginele zooi uitkomt.

Maar er komt nog wel goede en originele hardstyle uit, al is het niet zo veel meer. Om een paar voor beelden te noemen:

Deepack & Luna - Stomper
Hardstyle Masterz - Beat Diz
Donkey Rollers - Thunderbeats

Dit zijn naar mijn mening originele, goede platen... Het probleem is alleen dat er te weinig mensen zijn die origineel durven te zijn i de hardstyle, en dat het daarom allemaal wat minder wordt.

Artiest Havoc 303
WoerdenH4L 26 juni 2004 13:57
HARDSTYLE IS GESTOLEN EN LICHTERE GEMAAKTE HARDCORE!!!!!!!

Get this Mothafucker--->>TOP hardcore nummer...Verneukt door de hardstyle...

Killing scum--->>Top hardcore nummer, weer verneukt door de hardstyle...

ETC...Etc...Etc!!!!!!

Hardstyle wordt hard door de hardcore basses die in een deel van een nummers zitten, alles wordt gestolen...

Algemeen bekend, verzin een x wat nieuws, en leg niet 1 vinger op een keyboard zet er een bass bij en je heb een hardstyle nummer....

IDD; kappe met 't kopiëren van die zouteloze hardcore-zooi en weer gewoon originele plaatjes maken. :[ Als ik achterlijk wil rammen en beuken op kindermelodietjes ga ik wel draaiorgelcore luisteren... :yes:

Artiest Balbasaur
de hardcore dj's verzinnen zelf ook nieuwe nummers, kijk maar naar Endymion etc...

O maak je daar maar geen zorgen over hoor, in de hardcore scene wordt ook van alles en nog wat gejat, dus ga nou niet doen alsof Endymion zo origineel is want dat is die niet...maar wel goed:D
Zouteloss ben ik het niet mee eens, maar ieder zijn eigen mening daarover...

Vroeger vond ik hardstyle echt herrie, tegenwoordig gaat het veelste hard voor hardstyle, dus trek het ook al meer gabbers...

Ook op defqon zullen er ONGETWIJFELD hardstylers even wezen hakken in de black tent...

Mijn enige punt is, verzin zelf wat, doen wij ook...Wij gebruiken wel stukjes uit films etc..
Dat boeit me niet als ze dat doen, maar niet gewoon DE GOUWE OUWE HARDCORE NUMMERS lichter maken door er een andere bass onder te zetten...
Om een nieuw nummer te maken moet je goed zijn, niet zomaar ff pikke, van een harcore nummer en cash innen...
Hardstyle leeft nu nog dor de hardcore nummers (MERENDEEL)...
Wij doen moeite voor onze nieuwe nummers, moet de hardstyle ook is doen...
Vertel mij is wat er wordt gejat, uit een ander nummer...Vertel eens...

Trouwens wat ik mezelf KAPOT aan erger, is de hardstyle versie van Masters Symphony...
Tuurlijk het is een oud klassiek stuk...
Maar blijft MOH Symphony....

En endymion is idd redelijk eentonig, maaaaarrrrrrr gebruikt niks van anderen...

WoerdenH4L 26 juni 2004 14:18
Wij doen moeite voor onze nieuwe nummers, moet de hardstyle ook is doen...

Jij producet zelf?

... tegenwoordig gaat het veelste hard voor hardstyle, dus trek het ook al meer gabbers...

Helaas wel ja; veel 16- en 17-jarig slonsdalevolk wat uit z'n dak gaat op rotzooi als 'cocaïne motherfucker', 'here's johny' enz. waardoor fatsoenlijke tracks/producers geen kans meer krijgen...

endymion gebruikt niks van anderen? Endymion jat ook uit de hiphop, net zoals vele andere hardcore-producers, niet dat ik ermee zit ofzo, maar in de hardcore wordt evenveel gejat als in de hardstyle...

rotzooi als 'cocaïne motherfucker'

Ik vind cocaine motherfucker geen rotzooi. Het is misschien niet de beste en origineelste plaat, maar op zo'n plaat kun je toch lekker uit je dak gaan? Daar gaat het bij hardstyle toch om? Dan vind ik het geen rotzooi(maar dat zal wel een verschil in mening zijn)
Nee ik maak zelf geen nummers sorry...
Maar ik praatte even over de hardcore in het algemeen..(WIJ)
Als je je daaraan stoort sorry...
Ik vind cocaine motherfucker geen rotzooi. Het is misschien niet de beste en origineelste plaat, maar op zo'n plaat kun je toch lekker uit je dak gaan? Daar gaat het bij hardstyle toch om? Dan vind ik het geen rotzooi(maar dat zal wel een verschil in mening zijn)

Dat zegt hij...Het 16 en 17 jarige volk gaat daarop uit zijn dak...:D:D:D:D:D:D
laatste aanpassing
Harder wordt het wel, maar beter...nee, als ik 'harder' wil horen dan luister ik wel naar hardcore. Verder lijkt alle nieuwe hardstyle op elkaar. Toch komen er toch nog wel redelijk goeie hardstyle platen uit. Maar ook veel rotzooi
Deze discussie is al eindeloos gevoerd :S:S
En hardstyle trekt er nog geen leer uit....

drStox 26 juni 2004 14:26
... maar op zo'n plaat kun je toch lekker uit je dak gaan? Daar gaat het bij hardstyle toch om? Dan vind ik het geen rotzooi(maar dat zal wel een verschil in mening zijn)

Is idd een verschil van mening; ik ga op andere dingen uit m'n dak blijkbaar... :P

Maar ik wil niet alleen uit m'n dak gaan op muziek, ik wil d'r ook door verrast worden, of dat me 't kippevel op de rug komt te staan door de sfeer die een plaat oproept. :yes:

WoerdenH4L 26 juni 2004 14:37
En hardstyle trekt er nog geen leer uit....

Hardteil is geen persoon ofzo... :P Maar 't mooiste is, dat diegene die verantwoordelijk zijn voor de rotzooi die tegenwoordig onder de naam "hardstyle" gereleased en gedraait wordt, ook degene zijn "waarvan gejat wordt"...
laatste aanpassing
:respect::respect::respect::respect: VOLLEDIG mee eens :respect::respect::respect::respect:

Goeie nummers zorgen voor kippevel...
En bij hardstyle heb ik dat NOOIT...

Dat 2e is later bijgeplaatst, en daar ben ik het niet mee eens, zijn andere dj's en labels....
laatste aanpassing
omdat je waarschijnlijk alleen maar de mainstream hardstylenummertjes hoort WoerdenH4L
Misschien is dat het ja, ik verdiep me idd niet echt in de hardstyle...
Maar tegenwoordig alles wat je hoort is mainstream...

Maar ik wil niet alleen uit m'n dak gaan op muziek, ik wil d'r ook door verrast worden, of dat me 't kippevel op de rug komt te staan door de sfeer die een plaat oproept.

Daar zit wat in,daarom ben ik ook eigenlijk wel hard op zoek naar een andere stijl, al hou ik nog steeds van hardstyle. OVer een tijdje zal hardstyle wel een beetje doodbloeden, en dan moet je toch weer ergens anders naar op zoek gaan.. En ik moet zeggen dat Umek mij wel aardig kippevel bezorgde met zijn setje op defqon, techno heeft voor mij de toekomst.. maar dat is weer een andere discussie...

Hardstyle:lief:

Hard style (y) ;)
Megamind - Taub?
Nunca - House Of Doom (Nico Parisi Mix)
Warmduscher - 10 Kleine Bassdrums
Tony H. - Silicia... You Got It

Als ik zomaar een paar nummertjes neer zet wat voor mij in die tijd echt de shit was B).

Daarna :no:.

Heeft het bij lange na niet kunnen halen met deze kwaliteit...

Gegroet een WYNN
Zolang iedereen origineel blijft, blijft de hardstyle in leven, anders echt niet. Jatten mag gewoon niet,rm'xen wel. Degene die jatten moeten ze gewoon oppakken een soort " muziekpolitie " :)

iedereen komt met van die nummers aanzetten...en je wil zeggen dat acid nightmare en die herrie vetter is als de nieuwe hardstyle...die oude is ongeinspireerd dan..
Acid nightmare is vele male vetter als de hardstyle die nu uitkomt,

ben ik t toch zeker niet meen eens
wat is er vet aan de huidige platen dan??

Artiest {SHOWLIST artist 3981, 40242, 130241}
oneens :[ (we gaan te hard jongens)
hardtrance, the future...

wat is er niet vet....maakt nie uit welke hardstyle liveset ik opzet van defqon...van minuut 1 tot minuut 60 zeg maar...constant super muziek!!
$Mondello$From$Italia$ 26 juni 2004 17:59
wat is er niet vet....maakt nie uit welke hardstyle liveset ik opzet van defqon...van minuut 1 tot minuut 60 zeg maar...constant super muziek!!

als ik de set van luna opzet, dan hoor ik vanaf de 1e t/m de 30e minuut hetzelfde geluidje (dat irritante scheurgeluid), errug vet hoor :s en pas na de 30e minuut wordt het leuk --> zairon - i'm techno
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 5465, 75709}
de early hardstyle sound wordt nog steeds gemaakt alleen onder de noemer hardtrance...
oneens.
ik vind het leger klinken dan vroegr. en t gaat nu bijna nergens over want t klinkt allemaal t zelfde nu. daarnaast is er niet origineels te vinden. t zijn allemaal rip offs van hardcore tracks van vroeger of van nummers die je ma en pa nog in de kast hebben liggen.

Beetje simpel...
En je wilt toch niet beweren dat oude tracks ongeinspireerd zijn tegenover die domme speelgoedhouse van nu?
Eerst had het nog een serieuse sound, nu heb je troep
:respect: allemaal troep, gestolen troep... :respect:

Oneens. :)

hardstyle is tegenwoordig gewoon kut. Had defqon op staan vorige week maar na 10 minuten heb ik hem al uitgezet. Alleen pila kan ik nog wel een beetje waarderen.
Warmduscher - Auf die fresse... dat was pas vet toen in '99 B) nog steeds een geweldig nr.

om op de HS vs HC discussie terug te komen: iedereen jat van alles en iedereen, is altijd zo geweest, maar als het GOED gebeurd, is er toch nix aan de hand? het zijn maar samples, en de enkele keer dat echt alles uit een nummer wordt overgenomen met een HS bass eronder, is het 9 van de 10 keer door de originele producer(s) gedaan... waar hebben we het dan over? waar ik alleen niet tegen kan is bijvoorbeeld hardcore liefhebbers (en producers!!)die een hekel hebben aan hardstyle ed, en dit duidelijk laten blijken ( endymion kunnen niet optreden zonder 10 x te hebben geroepen hoe goed hardcore is en hoe kut de rest, terwijl ze wel verantwoordelijk zijn voor 1 vd grootste hardstyle klappers van dit moment: tekniod - edge of darkness...). en zo zijn er nog tig andere (voormalige) hardcore djs die HS maken of draaien ( dj rob, darkraver, activator, neophyte, panic, dana, pavo, the prophet enz.) zeg dat maar eens tegen een hardcore fan. Of outblast (super dj!!) die het ene moment ik haat gvd trance draait en daarna the survivors of hardstyle (met dat klassieke stukje) en de hele zaal op MOH gaat los... op n hardstyle nummer :) als we nu gewoon naar goede muziek luisteren en niet gaan zeiken over samples ed, wordt het n stuk gezelliger :D

Tja... k was gister op Beachbop in de Q-Beach, en k moet zeggen dat k me daar top vermaakt heb, terwijl k absolut geen hardstyle fan ben, wat deels dan ook kwam, door de bijna-hardcore nummers die door o.a. Pavo en Zany gedraaid werden. T gaat nu toch wel verdacht in de buurt van hardcore komen.. Zany vond k trouwqens wel echt lekker draaien, maar die Italiaanse rotzooi van Activator trekt me echt niet, veel te eentonig

als ik de set van luna opzet, dan hoor ik vanaf de 1e t/m de 30e minuut hetzelfde geluidje (dat irritante scheurgeluid), errug vet hoor en pas na de 30e minuut wordt het leuk --> zairon - i'm techno

Zairon - I'm Techno is ook een slecht en onorigineel nummer... Hij is alleen wel lekker om naar te luisteren..:D

Wat ik denk is dat mensen die pas net zijn begonnen met naar hardstyle luisteren en dus beginnen met de nieuwe shit de nieuwere hardstyle beter vinden omdat zij daar nou eenmaal mee begonnen zijn. Zij kennen minder van de oude nummers en dus zien zij weinig onorigineels in de nieuwe nummers.. Als je net begint met luisteren kan ik begrijpen dat je nog maar weinig onoriginele zooi ka vinden...

$Mondello$From$Italia$ 26 juni 2004 16:50
iedereen komt met van die nummers aanzetten...en je wil zeggen dat acid nightmare en die herrie vetter is als de nieuwe hardstyle...die oude is ongeinspireerd dan..

Of je gaat ff je mond spoelen met groene zeep of chloor...

Kijk dat is dus wat ik net zei, $Mondello$From$Italia$ is begonnen met nieuwe hardstyle, dus kan ik begrijpen dat hij dat vetter vindt dan de oude hardstyle..
laatste aanpassing
Daarom heb ik het nie zo op de hardstyle van nu, veel te vaak dat al 100000 keer gebruikte scheur geluid. En dan echt een halve minuut door zonder bass... dan ga ik me echt irriteren...
laatste aanpassing

Is inderdaad wel jammer dat het zo moet lopen met hardstyle... Maar geef toe, vroeger vond je het toch vet? Dat 'scheer' geluid? Dus als $Mondello$From$Italia$ dat voor het eerst hoort, is het logisch dat hij het wel vet vindt...
eerder had je ook goedkope kuthardstyle maar iedereen vond het leuk omdat het lekker klonk... ongeacht of het niet origineel was of gejat..
Yo,

(N) Hardstyle sucks (N) !!

Mij zal en of hoor je Hardstyle van zijn lang zal zijn leven nooit draaien!

(Maar dat is mijn persoonlijke mening) Als anderen van houden heb ik daar :respect: voor!

:respect:
laatste aanpassing
Ik vind Hardstyle dus wel super... Heb natuurlijk wel bepaalde voorkeuren voor dj's en platen, en vind Hardcore op zn tijd ook super. Eigenlijk gaat het mij er gewoon om dat ik uit mn dak kan gaan :bounce: ! En iedereen doet dat op zn eigen manier en op zn eigen muziek, allemaal prima...als je maar lekker kan :bounce: !

veel te vaak dat al 100000 keer gebruikte scheur geluid

idd zeg.... er zit altijd een zelfde soort hak of zaag geluidje in... zwaar irri.... het is de bass die deze muziek maakt....