Partyflock

Forumonderwerp · 685725

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
LIDL wint eerste predikaat 'Nederlander onvriendelijk bedrijf'(14-06-04)

De vestiging van LIDL aan de Vuurplaat te Rotterdam heeft het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’ gewonnen. Hiermee is de directie van LIDL Nederland schriftelijk gefeliciteerd.

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders mag dit eerste predikaat uitreiken na een prestatie van de LIDL medewerkers, wat een buitengewoon mooi visitekaartje was voor de LIDL. Deze beveiligingsmedewerker kwam met de buitengewoon creatieve opmerking: ‘Ik weet je wel te vinden, ik weet waar je winkelt, je winkelt in een buitenlandse wijk en buitenlanders hebben de macht’. Ook werd geconstateerd door het MDN dat medewerkers van LIDL in het bijzijn van klanten andere talen dat het Nederlanders spraken.

Michiel Smit: “Hiermee verdient de LIDL-vestiging aan de vuurplaat te Rotterdam het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’, welke het MDN graag spoedig aan de directie komt overhandigen. Ook zal tijdens een feestelijke presentatie bij het filiaal het predikaat worden overhandigd en de klanten door middel van een schrijven op de hoogte worden gesteld. Binnenkort kunnen ook andere grootwinkelbedrijven, welke Nederlander onvriendelijk gedrag vertonen, het predikaat ontvangen. Het MDN heeft de laatste maanden een toename geconstateerd hiervan en zal de komende maanden vaker het predikaat uitreiken.”

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders is een initiatief van de politieke vereniging Nieuw Rechts. Eerder heeft het MDN gezorgd dat Tempo-Team een vacature heeft verwijderd, waarbij Nederlanders werden uitgesloten van sollicitatie. Ook is het MDN opgetreden tegen een selectief kledingverbod op scholen. De ‘Spreek Nederlands’ poster en CD van Nieuw Rechts is er om bedrijven/scholen/instellingen te wijzen op het belang van het spreken van Nederlands.

Waarschuw beheerder
donateur
was inderdaad ook mijn gedachte zheddie:)

business> maar toch was/is de lpf vergelijkbaar met het vlaams blok qua publieke acceptatie. Niet 100% geaccepteerd, zeker in het begin, maar ook niet volledig uitgekotst (nou ja, kranten als de volkskrant tel ik niet mee in dit geval;)). Daarom vind ik, ondanks de interne bende die er was/is(?), dat de LPF als volwaardig geacht mag worden
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk wel dat je op deze uitspraak terugkomt na de eerstvolgende verkiezingen miech. De LPF wordt alleen maar impopulairder en van interne cohesie kan al helemaal niet meer gesproken.

Alle machtsgrepen van mannetjes die verkondigden het 'echte' gedachtegoed van P. Fortuyn te verdedigen en een greep naar de macht over de partij deden hebben het imago niet echt goed gedaan. :no:

Waarschuw beheerder
donateur
hij was serieus verbannen? whys that?

slachtoffer van t auto-ban-script voor PB's... hij had per ongeluk een "fout" woord gebruikt hahaha

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet het niet, hou me niet echt met de lpf bezig verder, al helemaal niet met hoe het er intern aan toegaat. De partij is misschien wel 'dood' maar nog steeds maatschappelijk acceptabel. d66 hoor je toch ook niemand over en die lopen ook al jaren terug in het stembestand

Waarschuw beheerder
Maar de interne situatie bij D66 vertoont mijns inziens nog altijd minder gelijkenis met muiterij op een piratenschip dan de LPF. ;)

Waarschuw beheerder
de voorman van Nieuw Rechts is zelf ook nederlander-onvriendelijk...

http://geenstijl.nl/paginas/michielsmit

Waarschuw beheerder
donateur
dat mag je me ff uitleggen MW

Waarschuw beheerder
donateur
Ik was verbannen omdat ik in een PM uitlegde waarom ik Michel Smit niet geloofwaardig vond en haalde ook die foto aan met die mooie vlag.
Nu word je direct banned als je white pow(er)zegt, dus *beng*

Daar heb ik toen direct contact over opgenomen en toen bleek dus dat ik het helemaal niet discriminerend bedoelde ;)

Ps. idiote is wel dat het bericht goed is aangekomen :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
euh nee, zo ging t niet helemaal :P

ik zag dat je verbannen was, raadde de reden en heb je ff laten ontbannen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
iemand vist hier naar een complimentje, veertje in reetje, zoen op voorhoofd en vooral een bedankje :D

Waarschuw beheerder
dat mag je me ff uitleggen MW

Zheddie ->
Blader een beetje naar beneden in die fotopagina... Check die WP-vlag en die duitse nazi-helm effe (zit een hakenkruis op). Zegt wel genoeg over de voorman van Nieuw Rechts dat ie met dit soort mensen omgaat... Iemand die optrekt met mensen die hitler, het derde rijk en nazisme sympathiseren, vind ik zelf ook behoorlijk nederlander-onvriendelijk... Aangezien nederland in de tweede wereldoorlog zelf in de kreukels lag door dit soort 'mensen'...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dank MW...Ik had die foto's al gezien en waren hier al uitgebreid ter sprake gekomen, maar niet met die insteek...

Waarschuw beheerder
donateur
ik zag dat je verbannen was, raadde de reden en heb je ff laten ontbannen

Ow, bedankt !! :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
je vergeet het complimentje, veertje en de zoen op het voorhoofd Vips :D

Waarschuw beheerder
donateur
je vergeet het complimentje, veertje en de zoen op het voorhoofd Vips

Nee, dat was ik niet vergeten ;P

Waarschuw beheerder
donateur
t was ook eigenlijk meer een reaktie hierop:

Ps. idiote is wel dat het bericht goed is aangekomen :s

:P

Waarschuw beheerder
donateur
(ik heb namelijk een keer wegens EXACT dezelfde reden óók een ban opgelopen whahaha)

Waarschuw beheerder
Ik ken er nog een waarbij datzelfde scriptje een keer ging rollen toen hij het over wit poeder wilde hebben in het engels... :P

Waarschuw beheerder
donateur
misschien een vrijstelling voor 'bewezen' leden een oplossing:). nogal irri, omdat je niet alle woorden weet (maar deze discussie is al vaak langsgekomen gelukkig) die verboden zijn

Waarschuw beheerder
Helaas zou ook PF zich dan schuldig maken aan discriminazi... :(

Is het niet gewoon mogelijk een lijstje met verborgen woorden te publiceren op een "norobot"-pagina (een pagina die niet geindexeerd wordt door zoekmachines)?

We zijn wel wat van het onderwerp afgedwaald overigens...NR niet goed nadenken wel goed sociaal bewogen bla bla waarden niet uit het oog verliezen en zo discussie ver te zoeken antwoorden te makkelijk te weerleggen etc. etc.

Waarschuw beheerder
donateur
misschien een vrijstelling voor 'bewezen' leden een oplossing . nogal irri, omdat je niet alle woorden weet (maar deze discussie is al vaak langsgekomen gelukkig) die verboden zijn

Dat zou een goed plan zijn, dan kan ik mijn rascistische ideeen via PM gaan spuien :devil:

;P

Waarschuw beheerder
Ben ik dan ook bewezen lid? 8)

Ik heb namelijk een uitgewerkt plan klaarliggen om een occulte sekte op te richten... B)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb namelijk een uitgewerkt plan klaarliggen om een occulte sekte op te richten...

Ziejewel, die turken zijn niet te vertrouwen in Nederland ;P :P

Waarschuw beheerder
Ja...geef de Turken maar de schuld...kan ik lekker mijn gang gaan! ;P

Iemand nog interesse in wat martelwerktuigen zgan? 8)

Kijken is kopen! B)
Waarschuw beheerder
Tja dat krijg je er van als je die asielzoekers maar binnen laat komen en niet gaat screenen op oorlogsmisdadigers :[
Waarschuw beheerder
nou... oorlogsmisdadigers worden hier wel met open armen ontvangen :O:O

je moet nu en dan wel naar een tribunaal maar verder je krijgt meteen een kamer en 3 keer per dag eten :o

Waarschuw beheerder
We dwalen weer af... :/

Te weinig weerwoord van NR-volgelingen denk ik! ;P

Waarschuw beheerder
donateur
en totaal offtopic zijnde, discussie is wel ten einde eigenlijk over dit onderwerp:)

al in mijn topic gekeken over intel. rechts?(L)

ps: pf discrimineert al door geen links van NR toe te staan etcetc, dus privileges voor bewezen leden zijn niet schokkend:)

Waarschuw beheerder
Dat is waar...er staat nota bene in dit topic een tamelijk boute link naar Antifa... :S

Ik kijk nu even. :lief:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
He wat leuk.. Is dit weer een draad van waar ik wat zeg word ik geband?

Maarja.. Om even terug te gaan naar het eerste bericht. Ik ben het met deze actie eens. We leven hier in Nederland en we mogen wel met wat meer respect behandeld worden. En begin nu niet meteen te zeggend dat we hun dan ook maar eens met meer respect moeten behandelen. Wat ze worden al lang genoeg in de watten gelegd. En dit gaat natuurlijk over de actie bij de lidl van Nieuw Rechts.

Waarschuw beheerder
Nee hoor...wij zijn niet op boute verbanningen uit! ;)

Maar "we" en "ze" geven mij de indruk dat er een erg duidelijke scheidslijn in...die is mij wat vaag...

Ik vind wel dat twee mensen elkaar altijd met respect moeten behandelen, afkomst zou daar niets mee te maken moeten hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik de argumentatie van de voorganger van mijn voorganger correct interpreteer, dan wenst hij dat wij als Nederlanders respect dienen te krijgen van niet-Nederlanders. Wel, als dat het beoogde doelmerk is, dan ben ik daar natuurlijk vóór... wij hebben immers met behoorlijk veel buitenland te maken (volgens recente gegevens bedraagt dit wel 1/3 van het gehele aardoppervlak!) dus dan is een stukje respect natuurlijk niet te versmaden!

Maar dat wij het buitenland in de watten leggen moet ik tegenspreken! We zijn verdorie de Verenigde Staren niet! :@

Overigens is nergens in de geschiedenis van Partyflock terug te vinden dat er leden verbannen zijn geweest zodra zij iets zeiden. Hooguit zijn deze verbanningen opgelegd door de inhoud van hetgeen dat gezegd is, maar nimmer door het feit dat er iets gezegd zou zijn. Ik verzoek hierbij dan ook de wederpartij tot nadere onderbouwing van zijn bewering.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En begin nu niet meteen te zeggend dat we hun dan ook maar eens met meer respect moeten behandelen. Wat ze worden al lang genoeg in de watten gelegd.

Blij dat je zelf een betere oplossing weet en dat je doelbewust bezig bent met het oplossen van het probleem. Onderbouw het eens?
Hoe wil je het voor elkaar krijgen deze respect te krijgen? Met kinderachtige acties zoals deze van NR?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zo'n kinderachtige actie van Nieuwrechts is dit niet.

De rechters hebben er blijkbaar ook kennis van genomen getuige dit bericht. :)

Boete voor discriminatie autochtoon

Door Jan Reijnders

Breda-Belediging van buitenlanders door autochtonen: dagvaardingen van die strekking zijn aan de orde van de dag. Het omgekeerde komen rechters nooit of zelden tegen.
"Maar het is net zo beledigend", meent de Bredase politierechter mr. J. van Oijen.

Mohammed K. ( 18 ) uit Etten-Leur stuitte op 21 april in de trein in Roosendaal op twee vrouwelijke agenten, die er niet van gediend waren dat K. en zijn maten collectief zonder kaartje reisden. De ene agente was blank en Nederlands, de ander getint en allochtoon.
Wijzend op de gekleurde ordehandhaafster riep K. dat je wel kon zien
´dat zij de slimste is, want buitenlandse vrouwen zijn veel slimmer´.
Prompt deed de blanke verbalisante aangifte van belediging.
"Ik voel me als dom weggezet", zo liet ze haar collega´s in het proces-verbaal noteren.
De officier van justitie vond het vooral kwalijk dat K. zijn opmerkingen op klaarlichte dag had geplaatst.
"Er waren volop mensen in de buurt die dit konden horen".
Ze eiste 260 euro boete. De rechter vonniste overeenkomstig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En helemaal terecht! (y)

Ik blijf erbij dat afkomst niets te maken zou moeten hebben met het al dan niet tonen van respect voor je medemens. Uiteindelijk zijn wij allemaal mensen en wil ik een kutmarokkaan net zo kunnen beboeten als een kutnederlander. Anderzijds wil ik met een aardige kerel altijd amicaal omgaan, waar hij ook vandaan komt.

Waarschuw beheerder
donateur
agreed en een actie als deze steun ik ten volste.

Want omgekeerde discriminatie gebeurt denk ik vaker (in elk geval openlijk) alleen Nederlanders (autochtonen DSW;)) halen hun schouders op en zien er waarschijnlijk nog de humor van in ook.

Die agente ook waarschijnlijk, alleen dat zegt ze natuurlijk niet;). (ik zou er zelf ook extreem veel plezier aan ontlenen, juist omdat de allochtone gemeenschap weet dat het door hun beledigen toch zelden serieus wordt genomen)

Waarschuw beheerder
donateur
Zo'n kinderachtige actie van Nieuwrechts is dit niet.

De rechters hebben er blijkbaar ook kennis van genomen getuige dit bericht. :)

ik denk toch écht niet dat die zaken iets met elkaar te maken hebben hoor :/

Trouwens, als een rechter zich door dat soort akties als van NR (een splinterpartij met bv maar 1/10 van de steun voor de Partij voor Dieren) zou laten beïnvloeden denk ik dat t tijd is voor een royement :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De officier van justitie vond het vooral kwalijk dat K. zijn opmerkingen op klaarlichte dag had geplaatst

's avonds had dus geen enkel probleem geweest? :s

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens, als een rechter zich door dat soort akties als van NR (een splinterpartij met bv maar 1/10 van de steun voor de Partij voor Dieren) zou laten beïnvloeden denk ik dat t tijd is voor een royement

Euhm, dat was volgens mij voor Europa, dus het boeit helemaal niets dat ze maar 1/10 van de stemmen hadden, omdat dit een nationaal iets is.

Daarbij kan een individu ook iemand voor de rechter dagen, dus waarom de NR niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, vind het nogal een zwaktebod DSW, gaarne toelichting:)

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat er hier niet om of een individu (dan we een splintergroepering) een rechtszaak kan aanspannen, maar of de geplaatste suggestie terecht is dat de rechter de akties van voornoemde splintergroepering in zijn/haar beoordeling heeft meegenomen, wat ik ten zeerste in twijfel trek.

Het door mij gehanteerde statistisch gegeven was slechts ter ondersteuning van het feit dat het hier inderdaad een splintergroepering betrof.

(Bytheway, dit was een bekend rechtszaaltruukje... ff kijken welk onderdeel de wederpartij uit de argumentatie licht :P met natuurlijk de bijbedoeling dat ze de verkeerde van de twee pikken he?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik zoog in rechten toen ik het nog had op school[img]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/images/smiles/sleep.gif[/img]

maar dat is nog steeds geen uitleg van je mening dat je niet namens een een splintergroepering een rechtszaak mag aanspannen.

justitie is blind enzo, ook voor nieuw rechts, laat je eigen haat jegens deze partij je niet beinvloeden voor een objectief oordeel, doen vip en ik ook niet:)

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals, t ging me om DIT argument:

De rechters hebben er blijkbaar ook kennis van genomen getuige dit bericht

enne...

maar dat is nog steeds geen uitleg van je mening dat je niet namens een een splintergroepering een rechtszaak mag aanspannen.

dat zeg ik dus nergens he? :@

Waarschuw beheerder
donateur
Is dit eigenlijk nog ontopic?

Zo ver ik weet kan geen enkele organisatie (dus ook geen splintergroepering) een strafrechtelijke zaak aanspannen (dat kan volgens mij enkel het openbaar ministerie)...Een groepering kan geloof ik zelfs geen aangifte doen (wel een individu uit deze groepering als die slachtoffer is)...

En dat die rechter vond dat het op klaarlichte dag erger was is omdat dan het contrast tussen zwart en wit beter uitkomt :D

Waarschuw beheerder
donateur
dat klaarlichte dag is ook bullshit, maar ach, gaat ook denk ik om het stellen van een voorbeeld, niets mis mee.

dsw>> ahh nou begrijp ik beter wat je bedoelt, meer in de trant van: als hij zich door dat bericht laat beinvloeden, moet hij maar weg.

i can agree with that:)

Waarschuw beheerder
donateur
Een groepering kan geloof ik zelfs geen aangifte doen

dat kan wanneer deze groepering een "rechtspersoon" is (vele verenigingen zijn dat)

Waarschuw beheerder
donateur
maar dan moet die rechtspersoon wel zel het slachtoffer zijn denk ik....

De ANWB kan voor een lid geen aangifte doen omdat de auto van dat lid is gestolen (het is maar een voorbeeldje en dit was het eerste dat in me op kwam)

Waarschuw beheerder
donateur
Een individu kan overigens weer wél zo'n vereninging als wettelijk gemachtigde aanwijzen... maar ja, dan zit je natuurlijk weer met de vraag "welk individu wil zich graag door Nieuw Rechts laten vertegenwoordigen?" :P

ik vraag me bv af hoe dat met hun aktie tegen t Londsale-verbod is gegaan... ik neem aan dat dat door minderjarige kinderen is gedragen, dus dan zouden ouders daarvan Nieuw Rechts hebben gemachtigd?
Waarschuw beheerder
haha..kneuzen