Partyflock

Forumonderwerp · 685725

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
LIDL wint eerste predikaat 'Nederlander onvriendelijk bedrijf'(14-06-04)

De vestiging van LIDL aan de Vuurplaat te Rotterdam heeft het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’ gewonnen. Hiermee is de directie van LIDL Nederland schriftelijk gefeliciteerd.

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders mag dit eerste predikaat uitreiken na een prestatie van de LIDL medewerkers, wat een buitengewoon mooi visitekaartje was voor de LIDL. Deze beveiligingsmedewerker kwam met de buitengewoon creatieve opmerking: ‘Ik weet je wel te vinden, ik weet waar je winkelt, je winkelt in een buitenlandse wijk en buitenlanders hebben de macht’. Ook werd geconstateerd door het MDN dat medewerkers van LIDL in het bijzijn van klanten andere talen dat het Nederlanders spraken.

Michiel Smit: “Hiermee verdient de LIDL-vestiging aan de vuurplaat te Rotterdam het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’, welke het MDN graag spoedig aan de directie komt overhandigen. Ook zal tijdens een feestelijke presentatie bij het filiaal het predikaat worden overhandigd en de klanten door middel van een schrijven op de hoogte worden gesteld. Binnenkort kunnen ook andere grootwinkelbedrijven, welke Nederlander onvriendelijk gedrag vertonen, het predikaat ontvangen. Het MDN heeft de laatste maanden een toename geconstateerd hiervan en zal de komende maanden vaker het predikaat uitreiken.”

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders is een initiatief van de politieke vereniging Nieuw Rechts. Eerder heeft het MDN gezorgd dat Tempo-Team een vacature heeft verwijderd, waarbij Nederlanders werden uitgesloten van sollicitatie. Ook is het MDN opgetreden tegen een selectief kledingverbod op scholen. De ‘Spreek Nederlands’ poster en CD van Nieuw Rechts is er om bedrijven/scholen/instellingen te wijzen op het belang van het spreken van Nederlands.

Waarschuw beheerder
De actie met betrekking tot de vacature van Tempo Team is heel goed geweest van dit MDN. Zulke dingen mogen in een land als Nederland niet voorkomen. Jammer is dat als het andersom was geweest dat het alle voorpagina's van de kranten had gehaald terwijl het nieuws nu heel onopvallend voorbij gaat.

De partij Nieuw Rechts is een partij die gestoeld is op verkeerde 'idealen'. Doel van zo'n partij is niet Nederland beter maken maar Nederland vrij maken van allochtonen. Getuige de kramp in de rechterarm van de 'fuhrer' van deze beweging is de intelligentie ver te zoeken!
Ik begrijp die kortzichtigheid van dit soort mensen niet

Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig hebben ze geen zetel in de EU...(wat ik wel verwachtte, als elke malloot die op flock heeft gezegd op NR te stemmen, hadden ze de kiesdrempel al gehaald:S)

Waarschuw beheerder
haha waren zijn ze zo stom dat ze vergeten zijn te stemmen ( of xe hebben wel gestemt maar hebben ze op de verkeerde knop op het stem apparaat gedrukt :D )

Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig hebben ze geen zetel in de EU...(wat ik wel verwachtte, als elke malloot die op flock heeft gezegd op NR te stemmen, hadden ze de kiesdrempel al gehaald )

Gelukkig waren dat voornamelijk mensen zonder stemrecht :)

Waarschuw beheerder
donateur
weet niet, anders zouden ze toch niet zeggen "ik stem erop"maar "ik wil erop stemmen maar mag niet"?

Of overschat ik het intellect van de flocker weer?:/

Waarschuw beheerder
donateur
Bij dat soort uitspraken bekijk ik altijd even snel het profiel.
En meestal zijn ze of minderjarig of werkloos.

Als ik werkloos was zou ik overigens SP stemmen ofzo, hahaha..dus dat zegt al wat over het politiek inzicht van die figuren.

Gewoon niet serieus nemen die onzin ;P

Waarschuw beheerder
donateur
ik meestal ook, en heb 18+ers genoeg dat soort uitspraken zien doen

(zijn er overigens weinig die toegeven werkloos te zijn..)

Waarschuw beheerder
donateur
DSW>> vind ik wel jammer die uitspraak. In het kader van (journalistieke) objectiviteit en de antipathie die je hebt jegens discriminatie, zou ik toch wel zeggen dat het initiatief erg goed is.

Elk intitiatief tegen discriminatie is natuurlijk volledig OK.

Maar hoe serieus moet je een "organisatie" (I use the term loosely) als t MDN nemen als er iemand achter zit die van t Stormfront naar de LPF naar NR wappert? Hebben ze zich bv ingezet voor Nederlandse meisjes die geen hoofddoek meer mochten op school? Kan ik me niks van herinneren. Hebben ze al eens eerder een nepstichting opgezet om zich solidair mee te verklaren? Yep.

Kijk, dáárom neem ik iets als t MDN niet serieus... niet eens alleen vanwege de politieke hoek waar t vandaan komt, maar vanwege t feit dat het er bij mij niet in wil dat dit gedaan is om van Nederland een beter land te maken. (Of zoals Pim Fortuyn zei: we moeten het samen oplossen.)

Komt zo'n initiatief vanuit een partij met een brede maatschappelijke basis waarvan de gemiddelde Nederlander zegt: "kijk, dit zit nou goed in elkaar" dan krijgt dat van mij alle steun.

Maar dit komt gewoon van een splintergroepering (1/10 van het aantal stemmen van de Partij voor de Dieren hahaha) die alleen maar geïnteresseerd is in de publiciteit die ze er mee krijgen.

In ieder geval maken ze het er op deze manier niet beter mee, alleen maar erger. Geen goede zaak dus.

Waarschuw beheerder
Mooi gesproken (allemaal trouwens :respect: )

Waarschuw beheerder
Als die zogenaamde aanhangers van rechtse bewegingen nou ook nog eens hun best gaan doen om hun eigen moedertaal eens wat beter onder de knie te krijgen in plaats van zich constant verbaal voorbijgeschoten te zien worden door simpele kansloze allochtonen als ik zou het voor mij eventueel ooit nog eens op te brengen zijn wat energie te steken in een poging enig begrip voor ze te tonen.

Helaas wijst de praktijk keer op keer uit dat onze extreem-rechtse medemens niet beschikt over enige vorm van welbespraaktheid opdat hij zich genoodzaakt ziet ieder geschil of de illusie daarvan met fysieke middelen op te lossen, wat mij weer voor de vraag stelt hoe hij denkt zich ooit een weg te banen door 's lands bedrijfsleven en politiek, alwaar dergelijk gedrag tot op heden gelukkig nog niet getolereerd wordt! ;)

Zo...welke wazi zal het opbrengen mij van een passend repliek te voorzien? O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nieuw rechts ... echt waar, wat een trieste verschijning is dat zeg ..

En die Smit ook .. pfff... huilerd ..

Waarschuw beheerder
donateur
ok DSW, youve got me there, dat van die NLse meisjes die geen hoofddoek mochten (huh?? marokkaanse dan wel?:S:S)...zou voor hen een excellente manier zijn om zich positief en oprecht in de kijker te spelen.

Maar toch blijf ik in dit geval zeggen: doel heiligt de middelen, en ben blij dat er tenminste íets over gezegd wordt (is immers een kwalijke zaak). Misschien neemt later een LPF het over, en denk ik dat er misschien zelfs debatten over zullen verschijnen.

Waarschuw beheerder
donateur
er zijn ook Nederlandse meisjes van Marokkaanse afkomst die geen hoofddoek mochten he? ;)

maar ja, dat soort verwarringen krijg je als "bepaalde partijen" het over Nederlanders (of Hollanders) hebben, maar eigenlijk "blanken" of "autochtonen" bedoelen he? :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als die zogenaamde aanhangers van rechtse bewegingen nou ook nog eens hun best gaan doen om hun eigen moedertaal eens wat beter onder de knie te krijgen in plaats van zich constant verbaal voorbijgeschoten te zien worden door simpele kansloze allochtonen als ik zou het voor mij eventueel ooit nog eens op te brengen zijn wat energie te steken in een poging enig begrip voor ze te tonen.

En dat voor een partij die zélf zo trots is op hun "Spreek Nederlands" CD's en posters... tsk tsk tsk
Waarschuw beheerder
Psies ze hebben gelijk....
Ken nog wel een paar van die zaken!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
"ze hebben gelijk..."
"ze hebben gelijk..."
"ze hebben gelijk..."

...

wie is "ze"? :/

Waarschuw beheerder
Wat voor zaken ken je? Rechtszaken? Interne Zaken? Buitenlandse Zaken? Kledingzaken? Verzaken? Eigen Zaken?

Verklaar u nader... :/

Waarschuw beheerder
donateur
ik ging ervanuit dat je inderdaad blanke autochtonen bedoelde, voor het gemak der discussie:).

DSW>> agree with me on 1 thing: de aanhangers van NR zijn in elk geval kanslozer dan de partij zelf:). (mede door het door jou genoemde voorbeeld)

Waarschuw beheerder
donateur
:yes: (en vergeet vooral de lijsttrekker niet :P )

@ Busines$:

Misschien bedoelt hij "zakken"?

...vuilniszakken, klootzakken, stofzuigerzakken, examenzakken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
er zijn ook Nederlandse meisjes van Marokkaanse afkomst die geen hoofddoek mochten he?

Dit vind ik dan weer beetje mierenneuken eerlijk gezegd.

Ik weet nog dat er een groep marokkanen die op een universiteit zitten roepen dat vrouwen zonder hoofddoekje sletten zijn en vragen om verkracht te worden. Dat was overigens in een reportage van netwerk over bidden op school.

En het idee blijft goed, en die actie met Tempo-Team was ook gewoon goed, ook al zit NR erachter.
Wat ik al eerder zei, ik hoop niet dat ze hierin doorschieten zoals met dat gezeik "lonsdale op scholen", want dat heeft niets met discriminatie te maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Psies ze hebben gelijk....

Altijd fijn om gelijk te krijgen van iemand, maar had niet in meervoud gehoeven ;P

Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk is dat mierenneuken :P

maar als zij tegen discriminatie van Nederlanders zijn, dan moet dat ook gelden voor allochtone Nederlanders

hoewel, dan zijn ze eigenlijk overbodig, want daar *is* al een Meldpunt voor... hmmmz... zouden ze dan tóch een Meldpunt Discriminatie Autochtonen bedoelen? :P
Waarschuw beheerder
Wel netjes dat dit nu andersom ook gebeurd bij de LIDL bij mij in de buurt mogen ze dan ook even langs gaan en bij de Aldi,Shell,Leenbakker om de hoek dan noem ik alleen maar de grote namen ps: En het schoonmaak bedrijf op mijn werk.

Andersom gebeurd het ook,als er in een winkel iemand loopt met een hoofddoek en jij roept je collega om een theedoek aan te geven krijg je vieze gezichten en is het discriminatie

Waarschuw beheerder
donateur
eigenaardig... kan iemand ergens die vacature van Tempo-Team vinden waar Nederlanders werden uitgesloten?

(dwz dat er duidelijk vermeld staat dat sollicitanten niet mogen beschikken over de Nederlandse nationaliteit?)

:/

Waarschuw beheerder
donateur
...of desnoods alleen maar een site waar het MDB, pardon, MDN wordt toegelicht behalve die van NR en van t :/ Stormfront :/ ?

of waar er wat andere mensen aan t woord komen dan Michiel "er is maar één ding erger dan een neger" Smit?

:/

(bytheway, er zijn dus idd vacatures waarbij de voorkeur uitgaat naar allochtonen, maar dat is om de hogere werkeloosheid bij allochtonen terug te dringen of is dat óók weer niet goed? ik bedoel, als er veel werkeloze allochtonen zijn wordt er over gezeikt en als er organistaties zijn die er wat aan doen wordt er óók over gezeikt :S en misschien was t wel een vacature waar autochtonen helemaal niet eens geschikt voor waren... je gaat tenslotte ook geen mannelijke barkeeper aannemen voor in een vrouwencafé ...toch?)

en dat kledingverbod waar ze zo over te keer gingen ging idd over Lonsdale *zucht*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
We hebben toch al een meldpunt discriminatie?

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
We hebben toch al een meldpunt discriminatie?

Ja, maar die discrimineren ook...

Waarschuw beheerder
Ja, maar die discrimineren ook...

Dat weet ik niet, maar is het al discriminatie als je in de Lidl shopt en de medewerkers spreken een ander taaltje in je bijzijn?

Verder is de finiaalbeheerder een lompe zak en dien dan een klacht in de bij de Lidl over die vent (uiteraard het hoofdkantoor van de Lidl ofzo).

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
ah wacht, ik heb de vacature gevonden... het gaat om een werkervaringsplaats in het kader van een projekt om werkeloze allochtonen aan werk te helpen.

Tja, dat kunnen we natuurlijk niet hebben he? :/

Bijlage: 1. Vacaturetekst

Incassomedewerker m/v
Richting: industrie
Plaatsingsdatum: 4 juli 2003

voor een energiebedrijf in Arnhem-Zuid. De werkzaamheden bestaan uit: het beoordelen van klantprofielen op basis van signaleringslijsten, het ondernemen van incassoacties per telefoon en brief en het onderhouden van contacten en onderhandelen met externe incassobureaus en juristen. Voor deze fulltime functie beschik je over een afgeronde Mbo- of Hbo-opleiding en kun je goed werken met Word, Excel en PowerPoint. Je kunt zelfstandig werken, bent klant- en resultaatgericht en besluitvaardig. Het betreft een werkervaringsplaats in het kader van de Wet Samen. Wij vragen nadrukkelijk kandidaten van allochtone afkomst te reageren. Reacties van niet-allochtone kandidaten worden niet in behandeling genomen.

Tempo-Team Uitzendbureau - Looierstraat 1 A, Arnhem

Kijk, als de overheid werk voor allochtonen probeert te zoeken dan is t logisch dat die arbeidsplaatsen niet door autochtonen ingenomen mogen worden he? :/

Waarschuw beheerder
Dan is het uiteraard ook discriminatie als de overheid pas afgestudeerde jongeren aan een baan wil helpen en jij komt er als 35-jarige solliciteren.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Yep.

t gaat dus eigenlijk gewoon weer nergens over :/ (behalve stemmingmakerij en blanke zieltjes winnen) *zucht*

waarom ben ik nou niet verbaasd?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En van die sollicitant zou je ook geen last ondervinden het gaat vaak om mensen die wat minder opleiding hebben gehad zoals bij de LIDL.

Dit gaat over je vacature.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Inge, maak t nou niet zo moeilijk want dat snappen een hoop mensen hier niet hoor! ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
in kader van het zoveelste allochtonenhulpplannetje of niet, het blijft discriminatie. gezien ik erg liberaal ben ingesteld, wil ik juist dat discriminatie uitgebannen moet worden, iedereen moet op eigen fouten en prestaties afgerekend worden, en op capaciteit. Kan mij het verrotten of die een kleur heeft of niet, als hij/zij maar zn werk doet.

Same goes with age....hoewel de tegenargumenten wel logisch zijn (grotere kans op ziek zijn etcetc)

Waarschuw beheerder
Discriminatie of niet...

Wergevers hebben liever een Pietje als een Ali of Achmed.

Dus ik lig hier echt niet wakker van. Voel me totaal niet gediscrimineerd als er een enkele keer een voorkeur is voor allochtonen.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Dus ik lig hier echt niet wakker van. Voel me totaal niet gediscrimineerd als er een enkele keer een voorkeur is voor allochtonen.

Ik wel, want misschien is er een autochtoon die beter bij deze functie past, maar hierdoor niet aangenomen kan worden.

De werkgever krijgt dus iemand die minder geschikt is, maar hetzelfde moet betalen, de kandidaat die het beste is, krijgt geen werk en er is maar 1 iemand die er wel beter van word.

Dit soort projecten impliceren ook dat allochtonen zonder voortrekkerij geen fatsoenlijke basis hebben om werk te kunnen vinden, dus het is ook discriminerend naar hen toe.

Gewoon de beste aannemen voor de functie, of het nou een allochtoon of autochtoon is!!

Waarschuw beheerder
donateur
ik ook, po de huizenmarkt is dit mogelijk een nog veelkomender fenomeen (huurhuizen dan), waarnaast er ook nog diverse andere voorkeursbehandelingen zijn voor lastig volk, mensen met 50 kinderen (neem ze dan niet:[ ) etcetc.

voel me juist als blonde vent met blauwe ogen gediscrimineerd, al is dat de laatste jaren door het nieuwe kabinet gelukkig al aardig de kop ingedrukt(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
voel me juist als blonde vent met blauwe ogen gediscrimineerd, al is dat de laatste jaren door het nieuwe kabinet gelukkig al aardig de kop ingedrukt

Ja, maar nu komt die lullo van NR even zorgen dat dit straks weer als discriminatie gezien gaat worden :s

Waarschuw beheerder
donateur
hoorde ik daar 'preventief ruimen'?O:)
Waarschuw beheerder
Ook werd geconstateerd door het MDN dat medewerkers van LIDL in het bijzijn van klanten andere talen dat het Nederlanders spraken.

haha dat ken ik doen ze bij mijn werk , Hanos Horecagroothandel in Amsterdam, ook.

maar ja de Hanos is eigenlijk een soort azielzoekercentrum alleen moet ze vakkenvullen en krijgen ze (weinig) betaald.

echt alle hoeken van de wereld werken er mensen

Afrika Azie Zuid Amerika noem maar op en het werkt er:S:)

Waarschuw beheerder
Tja, als allochtonen (en andere 'lastige'gevallen) geen kans krijgen zullen ze altijd met een uitkering thuis zitten. Kost net zo goed geld.

Niet geschoten is altijd mis.

Maar voor moeilijke gezinnen moet het idd afgelopen zijn, zeker van dat volk wat de buurt terroriseert ofzo. Laat die maar lekker afgelegen wonen.
Inge

Waarschuw beheerder
donateur
ik bedoel: het moet 2 kanten opgaan, eigen verantwoordelijkheid maar ook scherpe controle.

als ik ali allochtoon ben en kan aantonen dat ik de juiste kwalificaties heb, en het bedrijf neemt me op de verkeerde gronden niet aan, kan ik dat aankaarten bij politie/discriminatie etc.

andersom moet er ook niet gemekkerd worden als anton arier aan komt zetten en gewoonweg betere papieren heeft

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, als allochtonen (en andere 'lastige'gevallen) geen kans krijgen zullen ze altijd met een uitkering thuis zitten. Kost net zo goed geld.

Dus moet er maar een autochtoon die betere papieren heeft maar met een uitkering thuis gaan zitten?

Misschien dat de betreffende allochtoon de volgende keer wat harder zn best gaat doen en zijn omgeving stimuleert om ook harder aan de bak te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
in kader van het zoveelste allochtonenhulpplannetje of niet, het blijft discriminatie

evengoed komt er voor dit soort arbeidsplaatsen geen werk voor autochtonen in de plaats dus nu zitten door deze aktie een aantal allochtonen nog steeds zonder werk (het schijnt in totaal om "minstens 100" arbeidsplaatsen te gaan)

persoonlijk had ik ze liever aan t werk gezien dan met een uitkering, maar daar schijnt NR dus héél anders over te denken... :/

gezien ik erg liberaal ben ingesteld, wil ik juist dat discriminatie uitgebannen moet worden

dus als zo'n regeling ervoor zorgt dat allochtonen een baan kunnen krijgen omdat ze in eerste instantie werden achtergesteld is dat voor jou geen probleem? ;)

De werkgever krijgt dus iemand die minder geschikt is, maar hetzelfde moet betalen, de kandidaat die het beste is, krijgt geen werk en er is maar 1 iemand die er wel beter van word.

In dit soort gevallen krijgt zo'n werkgever dus gewoon niemand en wie wordt dáár beter van? (behalve natuurlijk NR die nu kan roepen "zie je wel wat een luie donders t zijn?")

Maar goed, ik denk dat we een Meldingspunt Discriminatie Blanke Nederlanders eigenlijk kunnen missen als kiespijn :/

Ja, maar nu komt die lullo van NR even zorgen dat dit straks weer als discriminatie gezien gaat worden :s

yep... en met een btje manipuleren win je er dan weer wat zieltjes bij

(hmmmz... als ze nou dus geen meldingen van allochtonen aannemen bij t MDbN, is dat dan niet... euh... :O )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik wil het achterstellen uitroeien, bij de wortel, niet door allerlei vage en nutteloze subsidiekranen levendig houden. Ik dacht dat 'preventief' een links stokpaardje was;)

DSW>> dat meldpunt is ook mede het leven ingeroepen omdat de arier (korter en makkelijker woord dan Blanke Nederlander) zich niet serieus genomen voelt door het 'algemene' meldpunt.

lets face it, denk dat de praktijk wel zou uitwijzen dat als ik langs die lui gaan, dat ze denken dat het om een goede grap van hun collegas gaat:/. Liefst zou ik ook gewoon 1 meldpunt willen zien, waar ook iedereen gelijk is.

Iedereen is gelijk (als in gelijke rechten én gecreerde kansen), maar niet iedereen is gelijkwaardig (inzake opleiding en maatschappelijk nut). Als we dat als beginsel nemen worden een hoop problemen opgelost

Waarschuw beheerder
donateur
ben overigens weg om fuBball zu schauen, so viel spass

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ff tegen darkskywise: zo'n meldpunt kunnen we dus absoluut niet missen het is juist goed dat het er is je komt het steeds vaker tegen het verschijnsel positieve discriminatie en dat is natuurlijk niet de bedoeling

verder dit is dus met begin van de zo geweldige multicultuur

(tis jammer dat mensen zoals skywise dit niet inzien en er gewoon simpel weg als een kip zonder kop blijven volhouden dat het juist goed is)

Waarschuw beheerder
donateur
DSW>> dat meldpunt is ook mede het leven ingeroepen omdat de arier (korter en makkelijker woord dan Blanke Nederlander) zich niet serieus genomen voelt door het 'algemene' meldpunt.

kijk, dát betwijfel ik dus... niet dat onze Arische Medemens zich af en toe gediscrimineerd voelt (dat voel ik me ook heus wel eens) maar dat dit een réden is geweest voor t oprichten van t MDA, euh, MDbN, pardon, nou ja, jeweetwel

want wat hebben ze nou bereikt? dat er op scholen middels bepaalde kleding weer uiting gegeven mag worden aan extreem nationalisme / racisme en dat pakweg 100 allochtonen geen baan hebben gekregen

beetje schamele "score" voor een anti-dicriminatie-toestand he? ik zou mezelf meteen opheffen met zo'n staat van dienst hahaha

Liefst zou ik ook gewoon 1 meldpunt willen zien, waar ook iedereen gelijk is.

ik vraag me af... in hoeverre is t onderzocht dat dat niet zo is? of gaan we dan alleen maar af op de berichtgeving van NR en t Stormfront? die is immers nogal (excusez le mot) "gekleurd" :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het gaat dus niet om het arische volk maar om de nederlander

micheal smit is ook nie de oprichter van gabbers met lonsdale en ook nie de reden van werkeloos heid bij buitenlanders dus ga jij maar even goed studeren jongen

zn score wat jij zegt slaat al helemaal nergens op