Partyflock

Forumonderwerp · 685725

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
LIDL wint eerste predikaat 'Nederlander onvriendelijk bedrijf'(14-06-04)

De vestiging van LIDL aan de Vuurplaat te Rotterdam heeft het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’ gewonnen. Hiermee is de directie van LIDL Nederland schriftelijk gefeliciteerd.

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders mag dit eerste predikaat uitreiken na een prestatie van de LIDL medewerkers, wat een buitengewoon mooi visitekaartje was voor de LIDL. Deze beveiligingsmedewerker kwam met de buitengewoon creatieve opmerking: ‘Ik weet je wel te vinden, ik weet waar je winkelt, je winkelt in een buitenlandse wijk en buitenlanders hebben de macht’. Ook werd geconstateerd door het MDN dat medewerkers van LIDL in het bijzijn van klanten andere talen dat het Nederlanders spraken.

Michiel Smit: “Hiermee verdient de LIDL-vestiging aan de vuurplaat te Rotterdam het eerste predikaat ‘Nederlander onvriendelijk bedrijf’, welke het MDN graag spoedig aan de directie komt overhandigen. Ook zal tijdens een feestelijke presentatie bij het filiaal het predikaat worden overhandigd en de klanten door middel van een schrijven op de hoogte worden gesteld. Binnenkort kunnen ook andere grootwinkelbedrijven, welke Nederlander onvriendelijk gedrag vertonen, het predikaat ontvangen. Het MDN heeft de laatste maanden een toename geconstateerd hiervan en zal de komende maanden vaker het predikaat uitreiken.”

Het Meldpunt Discriminatie Nederlanders is een initiatief van de politieke vereniging Nieuw Rechts. Eerder heeft het MDN gezorgd dat Tempo-Team een vacature heeft verwijderd, waarbij Nederlanders werden uitgesloten van sollicitatie. Ook is het MDN opgetreden tegen een selectief kledingverbod op scholen. De ‘Spreek Nederlands’ poster en CD van Nieuw Rechts is er om bedrijven/scholen/instellingen te wijzen op het belang van het spreken van Nederlands.

Waarschuw beheerder
donateur
ah, dus allochtone nederlanders mogen er dus wél klagen?
Waarschuw beheerder
dat buitenlandse medewerkes buitenlands praten waar wij nederlanders als klant zijnde bij zijn vink ook niet kunnen eingelijk!! tis een winkel dan moet je toch KLANTVRIENDELIJK zijn??:S
maar om daar nou een certificaat voor uit te reiken vink onzin!! :no:

Waarschuw beheerder
donateur
ik vraag me af... in hoeverre is t onderzocht dat dat niet zo is? of gaan we dan alleen maar af op de berichtgeving van NR en t Stormfront? die is immers nogal (excusez le mot) "gekleurd"

Daar was volgens mij een keer een rel over geweest vanwege hoofddoekjes en/of petten op in de klas, maar dat moet ik nog eens goed opzoeken...

Maar dat er veel "positief" gediscrimineerd word is wel duidelijk en nogmaals, ik vind dit soort acties niet misplaatst.

dat buitenlandse medewerkes buitenlands praten waar wij nederlanders als klant zijnde bij zijn vink ook niet kunnen eingelijk!! tis een winkel dan moet je toch KLANTVRIENDELIJK zijn??

Ja/Nee, want als jij het vervelend vind ga je er ook niet meer winkelen, dus kost het klanten en dan gaat zo'n winkel wel 2x nadenken.
Aan de andere kant willen ze er misschien een bepaald publiek mee trekken, zoals bijvoorbeeld chinese groothandels die ook geen woord nederlands spreken.

Zo'n certificaat lokt discussie uit, exact datgene wat hij hier doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap niet zo goed dat het praten van een andere taal zo veel weerstand oproept. Denk dat als men daar voor de helft Engels zou praten er geen kip naar zou kraaien..

Dit soort projecten impliceren ook dat allochtonen zonder voortrekkerij geen fatsoenlijke basis hebben om werk te kunnen vinden, dus het is ook discriminerend naar hen toe.
Vind dit trouwens wel een erg sterk punt in de discussie over gesubsidieerde projecten..
Waarschuw beheerder
waarom zouden ze er een bepaald publiek mee trekken? het is de Lidl hoor! die willen toch juist GEEN ondernemerst trekken, maar gewone normale mensen. maar het valt me wel op dat bij winkels zoals Aldi en Lidl echt wel veel meer buitenlanders komen dan nederlanders:S dus misschien dat t um daarin zit!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap niet zo goed dat het praten van een andere taal zo veel weerstand oproept. Denk dat als men daar voor de helft Engels zou praten er geen kip naar zou kraaien..

misschien zijn sommige klanten gewoon bang dat ze niet kunnen verstaan wat er over hen gezegd wordt? ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kom maar eens bij mij langs,zijn ze allemaal aardig..
Maarre bij ons is het ook streng, als je je eigen taal spreekt als buitenlander kan je ophoepelen..
we waren in dec met 40 medewerkers en nu met 17 door dit soort gedrag..
wij moeten netjes gedag zeggen tegen de klant,altijd helpen,rustig en vriendlijk blijven in elke situatie..

Vorige week ben ik getest door de inspectie en ze waren zeer tevreden over mijn en ons gedrag :)

en dan vragat iedereen waarom ze buitenlanders aan nemen, die zijn het goedkoopst :)

Enne wij van de lidl worden vaker gediscrimmineerd dan de buitenlanders..
Vaak zijn er van die vervelende familie's die over je lullen en je een grote bek geven in het buitenlands, de een scheld terug in het nederlands, de ander gaat kei hard lachen zoals ik haha

Maarre als een marokaanse man zijn zoontje slaat omdat hij suiker van de grond at wat hij zelf had laten vallen en dat dat jochie in zijn broek plast, vind ik niet normaal..
Ik schrok me kapot en wordt ik het buitenland verrot gescholden..
Hij sloeg dat kind nog een keer en toen heb ik HEM eens verteld dat hij dat maar thuis doet,als dat zo normaal is...

En wij moeten steeds strenger worden, de klanten bedoneren je waar je zelf bij staat, en dan vinden ze het gek dat je alles na weegd en dat alles op de band moet, ik iig niet, tillen doe ik tog wel

Waarschuw beheerder
donateur
LIDL-vestiging aan de vuurplaat te Rotterdam

Daar werkt mijn nichtje 8)

Waarschuw beheerder
donateur
de klanten door middel van een schrijven op de hoogte worden gesteld.

en natuurlijk alleen in het Nederlands :D

Waarschuw beheerder
donateur
zoals dit?

‘Ik weet je wel te vinden, ik weet waar je winkelt, je winkelt in een buitenlandse wijk en buitenlanders hebben de macht’

Hoe meer ik die zin lees, hoe onwaarschijnlijker ik t vind klinken... ik kan me gewoon geen Turk of Marokkaan voorstellen die dat op die manier zou zeggen.

En sinds wanneer noemen (kennelijk uitstekend Nederlands sprekende) Turken en Marokkanen zichzelf "buitenlanders"? :/

Waarschuw beheerder
donateur
En sinds wanneer noemen (kennelijk uitstekend Nederlands sprekende) Turken en Marokkanen zichzelf "buitenlanders"?

Regelmatig eigenlijk. Die quote die jij onwaarschijnlijk vind, komt najuist erg waarschijnlijk over.
Waarschuw beheerder
ghehehe

van die smit hebben toen nog hele mooie foto'tjes op geenstijl.nl gestaan

met ze nazi-vriendjes :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
ja maar ze beweren dat die foto's vals zijn (tenminste, op oneven dagen. Op éven dagen in hun argument dat die foto's al meer dan een jaar oud zijn en dat we er niet meer over moeten zeuren)
Waarschuw beheerder
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/

:$

Waarschuw beheerder
Die foto's doken ook op in het laatste Kafka-blaadje...voor die tijd kende ik die hele knakker niet...en als hij mij wel wil leren kennen is hij van harte welkom voor een kop thee en het eeuwige besef dat ik slimmer ben! B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou dit zijn dus geen nazi's lijkt mij maar eerder 'skinheads' enne skywise ik zie al aan die paar 'antwoorden' die geeft dat je gewoon niet weet waar je het over hebt

ik weet niet waar je van af stamt maar dit is gewoon dikke stont dat uit je mond komt en is gewoon extreem links want je gaat dus gewoon de werkelijkheid voorbij met je gelul

jij moet dr nog maar es een nachtje over slapen en maar eens goed beseffen wat er zou gebeuren als links nl aan de macht kwam, jij heb eg dikke oogkleppen op want je snapt helemaal nix van de werkelijkheid

maarja gelukkig is het overgrote deel niet zo gigantisch 8erlijk als jou dus zie ik het nog wel een beetje goed in 0:)

Waarschuw beheerder
Extremen zijn altijd achterlijk...en niet aardig kunnen doen tegen andere mensen ook...

:x

Waarschuw beheerder
donateur
@ Krankie Barrel (toepasselijke naam overigens)

ff kijken... wat was ook alweer t beleid bij schelden op admins? O:)

maar ff serieus jochie... kom nog eens terug zodra je half zo oud bent als ik dan praten we verder, okeej?

want die "werkelijkheid" waar jij t over hebt... daar heb ik toch al aardig wat langer mee te maken dan jij, dacht ik zo :P

(Trouwens, interessant lijstje van topics waar je in gereageerd hebt :devil: )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hij zou hiermee wel een van de langst overlevende PF-leden zijn met die denkbeelden! ;P

Opvallend om te zien hoe zowel "extreem links" als "extreem rechts" geen hoofdletters gebruiken bij de aanvang van hun zinnen... O:)

Ik ben benieuwd hoe deze hoogst interessante discussie zich ontwikkelt...en in tegenstelling tot het voetbalspelletje dat wij net zagen is een wedstrijd tussen ongelijkwaardige tegenstanders altijd veel spannender! :jaja: B)

Waarschuw beheerder
Eindelijk komt Nieuw Rechts in het nieuws :)

Heb nu al zin in de volgende verkiezingen :D

2 DarkSkywise > ieder zijn eigen mening he, ook al ben jij ouder.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Krankie barrel -> Het valt me op hoe u uitblinkt in het poneren van beschuldigingen jegens DSW zonder deze in enige mate te onderbouwen.

Misschien moet ik het nog even uitleggen: als je op iemand reageert is het handig om iemand
te citeren.
Daar mag u vervolgens een eigen reactie op geven.

Ik wens u veel succes in het produceren van enkele zinnige posts hoewel ik mijn hart vasthoud.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ieder zijn eigen mening he, ook al ben jij ouder.

tuurlijk, zolang er maar niet van wordt uitgegaan dat ik kennelijk nog niet lang genoeg in deze maatschappij rondloop :P

biertje? :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
Nee tnx, ik ga mn bed maar is opzoeken. Cheers!
Waarschuw beheerder
Aaaaah joh, die Michiel Smit doet geen vlieg kwaad!

Met zo iemand in de politiek blijft extreem-rechts tenminste pikloos :)

Waarschuw beheerder
donateur
Owja :/

euh...

Leve Michiel Smit! t boegbeeld van Wakker Nederland! (Y)(Y)(Y)

[img width=480 cacheid=0005bf14000f10efdba13beb1a00525962]http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/foto1a.jpg[/img]

Michiel Smit

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je ken wel zegguh van:rechts dit...
rechts dat...

maar het feit blijft bestaan dat een multi-culturele samenleving zorgt voor problemen.
Het boven genoemde artikel is een beschrijving van een van de ergenissen onder een hoop nederlanders of moet ik nederlanders tussen haakjes zetten?. ik vind dat dhr smit op de juiste manier duidelijk wil maken dat je als buiten lander moet weten wat INTERGREREN en wie weet nemen de iritaties van de nederlanders dan wel af.is dit te moeilijk of voel je je aangesproken.....ROT DAN LEKKER OP!!!!!!!

oh ja.... het is makkelijk om dhr Smit af te zeiken.maar wat doe jij voor de kost(waarschijnlijk heb je het nie zo ver als hem geschopt want dan zat je hier geen commentaar te geven).

DARKSKYWISE niet omdat ik je een lul vind maar aan die foto te zien heb jij zeker die hardcore uitspraak slapen is voor mietjes bedacht.

grrrr... ik WIST dat ik er copyright op had moeten aanvragen... dan was ik nu rijk geweest! rijk! rijk! :P - DSW
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
maar wat doe jij voor de kost

ik ben eigenaar van een remastering-studio en in mn vrije tijd ben ik hoofdbeheerder van t Partyflock forum... happy now? :devil:

het is makkelijk om dhr Smit af te zeiken

yep :D

maar hij zoekt zélf de publiciteit, dus dan kun je dat soort dingen natuurlijk verwachten...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en jij bent een van deze heren had ik begrepen?

[img width=200]http://groups.msn.com/_Secure/0eAC5AjohD5bBSRoKuDWki0NiCneYsMG1btCp99l4GKnp*qkT4Fvd5AX0YlWv0!GqxiwY4HluK0Dnq9HMARPMprT6mCJT9UM6QSKDKsVEyoRUOZv*XCFwCMaEOdclRv!0*bfFSmkW!Lj3vWe8*vqTSv06x2jt3S8OjjxJsxkOM4JibGU7IEFzaw/Mayhem%2030-01-04%20Wouter%20%26%20Frank%20%26%20.......jpg?dc=4675465177980909404[/img]

Beroep: zwerver,doen alsof ik opa ben

nou euh... succes dan maar he? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zag dat u had reageerd op mijn commentaar.

Nu moet ik toegeven (want zo ben ik ook wel weer)
ik kon u tegenbericht wel waarderen.
eerlijk, recht door zee en door de geplaatste foto waarschijnlijk ook vrij doortastend.
sportiefe reacties zijn altijd welkom.

toch bergrijp ik als simpelle zwerver niet waarom u als hoofd beheerder van de partyflock forum zulke texten en gebaren(middelvingers) maakt.Zo ver ik weet kun je om zulke statments verbannen worden toch.Je laat dhr niet echt in zijn waarde dacht ik zo.

van de drie ben ik de linker op de foto dan is dat ook duidelijk he.

betreft het copyrigt ken ik nog een nederlands gezegde:beter laat dean nooit.

nogmaals bedankt voor de reactie en wie weet tot een volgend bericht

Waarschuw beheerder
donateur
is goed! :)
Waarschuw beheerder
"is goed"?
hier word je niet wijzer van.vond het leuk om te discuseren maar zo krijg je een gesprek niet erg op gang.gezien je reacties op deze en andere forums dacht ik iemand van 1955 heeft veel levens ervaring en kan mij mischien wel wat leren.

vind het goed van je(of moet ik u zeggen)dat je terwijl je bijna abraham gaat ontmoeten toch zo actief bent in het uitgaansleven.daar kan die ouwe
van mij nog van leren.

zou je toch nog eens willen reageren op mijn vraag hiervoor.Zo niet dan is dit ook goed maar zeg dat dan want je bent ook eerlijk had ik begrepen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat dhr smit op de juiste manier duidelijk wil maken dat je als buiten lander moet weten wat INTERGREREN en wie weet nemen de iritaties van de nederlanders dan wel af.

En heeft de heer Smit daar ook al zinnige (lees betaalbare en reeele) oplossingen voor bedacht? (Bizz...let op de hoofdletter aan de start van de zin :p )

waarschijnlijk heb je het nie zo ver als hem geschopt want dan zat je hier geen commentaar te geven)

Voor de een is het ver schoppen (persoonlijk zou ik de heer Smit ook graag ver schoppen) voor de ander is het diep zinken..ik hoor bij die ander..

Ik blijf toch maar bij de Lidl kopen..maar ja in mijn Lidl komen alleen buitenlanders, en af en toe een verdwaalde Hollander die wel netjes, maar in een meestal voor hem onverstaanbare taal wordt geholpen :)

Als je gaat vragen of ik het een beetje gemaakt heb in deze maatschappij. Ik heb een bedrijfje met een maandomzet dat het jaarbudget van de klup van meneer Smit ruim overstijgt..

Waarschuw beheerder
je hebt tegenwoordig ook overal een stichting voor
Waarschuw beheerder
Psies ze hebben gelijk....
Ken nog wel een paar van die zaken!!!

Ze is dus Nieuw Rechts....
(Want daar ging het om)

Zaken nou wat voor zaken zal ik daar nou mee bedoelen winkels waar ze je ook niet helemaal normaal behandelen misschien....

Nou hopelijk heb ik het zo beter uitgelegt....
Allemaal hele discussies maar een normale tekst begrijpen kennen ze niet....

toch bergrijp ik als simpelle zwerver niet waarom u als hoofd beheerder van de partyflock forum zulke texten en gebaren(middelvingers) maakt.Zo ver ik weet kun je om zulke statments verbannen worden toch.Je laat dhr niet echt in zijn waarde dacht ik zo.

Hier maak je zeker een punt placid hooligan!!!
Een hoop mensen hier denken echt dat ze het uitgevonden hebben en hebben het dan over mensen respecteren en in hun waarden laten maar zelf doen ze daar ook niet aan....
Waarschuw beheerder
donateur

Oke, placid hooligan. Je doet tenminste een poging jongen! Maar je zinsconstructies zijn toch 'anders'. Helaas kan ik hierdoor je punt niet echt volgen. Herkansing?

Serieus, ik wacht op mensen die keihard tegen DSW/Zheddie ingaan met inhoudelijk goede argumenten. Of zijn die niet te verzinnen voor een club als NR? :P

Waarschuw beheerder
[img cacheid=00016584000320b9c6a40b531a00526198]http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/foto6a.jpg[/img]

Hoe kunnen Meesterlijke meester en placid hooligan symphatiseren met iemand die zo simpel is dat hij als boegbeeld van een 'integere' partij die Nederland wil veranderen op de foto gaat met een Hitlerhelm en een white power vlag.
Leg dat eens uit.
Ik neem aan dat jullie de holocaust ook ontkennen???
Waarschuw beheerder
Als of jij niet met mensen om gaat
TECHNO ADEPT die andere ideeen hebben als jou???
En iedereen heeft toch z'n eigen
mening dus wat zeiken jullie nou???
Jullie zijn het niet met Nieuw Rechts
eens dus maken jullie het zwart....
Nou en dat doe ik dus ook bij bepaalde dingen dus we zijn net zo slecht TECHNO ADEPT....

Eigen mening ken je die nog???

Als ik het met een paar dingen eens ben
wil toch niet gelijk zeggen dat ik hem
helemaal geweldig vind ofzo!!!
Maar ja die vooroordelen he!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk MM, iedereen heeft zijn eigen mening. Gelukkig maar.

Maar jij stelt dat iedereen wel met mensen omgaat die er een ander gedachtegoed op na houden. Kan ik ook helemaal inkomen. Het is alleen een beetje een simpel argument tegen een foto waarop dhr. Smit sympathiseert (een biertje drinken en het gezellig hebben) met mensen die er een duidelijk rascistische mening op na houden. Daar moet je je als politicus dus niet mee inlaten, ook niet na kantoor-uren. Dat is eigenlijk nog schadelijker dan vertellen dat je graag een lijntje coke snuift of naar de hoeren gaat :P

Waarschuw beheerder
donateur
Maar ja die vooroordelen he!!!

Ik weet niet of je het nog vooroordelen mag noemen. Maar ok.. Stel dat Balkende, Bos of noem maar een ander politieke zijstraat zo op een foto gevangen was, dan zou hij toch door de pakweg 4 miljoen kiezers (minus misschien pakweg 15,000 ) niet meer serieus genomen worden...

En met de onzin die nieuw rechts uitkraamt is het toch ook niet zo verbazend dat het op de korrel wordt genomen...ze maken zichzelf zwart (en dat is een heel nare kleur voor zo een klup)....

Waarschuw beheerder
ze maken zichzelf zwart (en dat is een heel nare kleur voor zo een klup)....

haha, leuk gevonden
Waarschuw beheerder
Heb je helemaal gelijk in Jogan....
Slim is het niet nee....
Maarja iedereen moet zelf weten wat die doet....:)
Waarschuw beheerder
Ik begrijp je wel Zheddie maar het elke weer die zelfde discussie....
NR steld ook niks voor maar kan me in sommige dingen wel vinden en dat is een groot verschil een aanhanger van zo'n partij of het eens zijn met een aantal dingen van die partij....

Waarschuw beheerder
Ach, ik blijf erbij: Michiel Smit is van harte welkom om samen met mij een goede kop koffie te drinken, dan babbelen we waten als we klaar zijn kan hij weinig anders dan toegeven dat ik als allochtoon een meer constructieve bijdrage heb geleverd aan onze samenleving dan hijzelf. :jaja:

Waarschuw beheerder
Michiel Smit is vroeger gepest door Achmed aan de overkant...

Waarschuw beheerder
Dat had Achmed niet mogen doen!!! Stoute Achmed

Je zou bijna zeggen 'Go Michiel' :S
Waarschuw beheerder
En met de onzin die nieuw rechts uitkraamt is het toch ook niet zo verbazend dat het op de korrel wordt genomen...ze maken zichzelf zwart (en dat is een heel nare kleur voor zo een klup)....

waar slaat dit op dan?
het is nog een wonder dat er iemand durft op te komen voor de nederlanders :@ de laatste die dat deed kreeg een paar kogels door zijn lijf.

Waarom worden dit soort zaken wel sneller door jullie geaccepteerd dan als er in de winkel werd geschreeuwd "blanken aan de macht". sorry, maar dit kun je gewoon echt niet goed praten...ook al doen jullie daar je best op.

"Blanken"? :S - DSW
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Ik kom niet op voor Nederlanders en niet voor buitenlanders maar alleen voor de mensen die er zelf de schouders onder willen zetten en vanuit een positieve denkwijze de wereld om zich heen willen verbeteren...de rest mag voor wat mij betreft verdwijnen..waar ze ook vandaan komen.

Ik zal dus ook nooit achter een stel kansloze gevallen aanlopen omdat ze claimen voor de nederlanders op te komen terwijl ze niets anders doen dan in een tamelijk domme reactie hun eigen biotoop te verneuken en ik zal ook niet achter een ander stel kanslozen aan gaan lopen omdat die vinden dat de westerse samenleving niet duegt...dat de samenleving niet deugt weet iedereen inmiddels wel...als je aan de oplosing hiervoor iets positiefs wilt bijdragen zal ik respect voor je tonen maar als je alleen maar wilt kankeren en de schuld op een andere groepering afschuift kun je voor wat mij betreft oprotten en je mond houden.

Waarschuw beheerder
donateur
toch bergrijp ik als simpelle zwerver niet waarom u als hoofd beheerder van de partyflock forum zulke texten en gebaren(middelvingers) maakt.

waar maak ik dan een middelvinger?

het is nog een wonder dat er iemand durft op te komen voor de nederlanders :P de laatste die dat deed kreeg een paar kogels door zijn lijf.

je vergeet hier twee dingen:
- Pim Fortuyn zag ons ALLEMAAL als Nederlanders, wit EN gekleurd. "We moeten het SAMEN oplossen" weet je nog?
- Pim Fortuyn is niet vermoord omdat hij het voor (blanke?) Nederlanders opnam, maar omdat één of andere gestoorde gek bang was dat Pim Fortuyn de fok van pelsdieren weer zou toestaan als hij minister-president zou worden. Maak er dus niet iets van wat beter in jouw straatje past... Pim Fortuyn had daar een gloeihekel aan.
Waarschuw beheerder
- pim zei niet dat de bijvoorbeelde de zogenaamde kutmarokanen tot de nederlanders behoorde.
- hij was niet de enigste die een hekel aan pim had. als hij het niet deed was het iemand anders wel om andere redenen.

Waarschuw beheerder
Aannames lieverd..dat zijn aannames...kom eens met een plausibel argument en dan praten we verder...of zijn dat woorden die jij niet verstaat? :/