Partyflock

Forumonderwerp · 682947
4 volgers · 80960x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
wie gaat allemaal naar Thailand toe?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op vrijdag 17 maart 2006 om 02:00:
alweer 16 avondjes non-stop op een rij gehad. Ik ga kapot

tijd om serieus ff de stekker eruit te trekken :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op vrijdag 17 maart 2006 om 02:44:
whaaaaam ben nu wazig bier ok crisje doe ikwel cocaine snietr goed he haha

Mijn God, wat hou ik toch van je :lief: 8) :respect:

Uitspraak van Ladida op vrijdag 17 maart 2006 om 07:51:
tijd om serieus ff de stekker eruit te trekken

Je hebt gelijk.... Over 2 weken gaat dat gebeuren. Eerst nog vanavond op stap, morgenavond, zondagavond en dan een weekje naar Singapore en Kuala Lumpur op stap. En daaaaarna ga ik een avondje thuis blijven en de was doen enzo :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op vrijdag 17 maart 2006 om 08:15:
Eerst nog vanavond op stap, morgenavond, zondagavond en dan een weekje naar Singapore en Kuala Lumpur op stap.

:x
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op vrijdag 17 maart 2006 om 02:00:
Ik heb sinds mijn ongeluk alweer 16 avondjes non-stop op een rij gehad.

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel kosten die vaccinaties van Thailand eigenlijk? Kan ik het beste een aanvullende verzekering nemen of het gewoon zelf betalen?
Waarschuw beheerder
Mijn God, wat hou ik toch van je

katerrrrrrrrrrrrrrrrrrr... hou ik niet van :@

Eerst nog vanavond op stap, morgenavond, zondagavond en dan een weekje naar Singapore en Kuala Lumpur op stap.

uh precies dan ben ik ook in Singapore (op Malaysia na) :vaag:

Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 17 maart 2006 om 10:39:
Hoeveel kosten die vaccinaties van Thailand eigenlijk? Kan ik het beste een aanvullende verzekering nemen of het gewoon zelf betalen?

Ik heb 95euro ofzo moeten betalen. Waarvan ik 75% terugkrijg van mn verzekering (Zilverenkruis (dacht ik...)) Ik kreeg dan 3 vaccinaties... hepatitus A/B (combinatie) en DTP... (ofzo) Vanmiddag ga ik toevallig mn 2e vaccinatie ophalen. je moet namelijk 3 prikken halen... je eerste, dan je 2e een maand later en dan na een half jaar je derde... dit is trouwens niet altijd zo.... alleen als je hepatitus B erbij neemt (wat niet verplicht is)...

Uitspraak van Ladida op vrijdag 17 maart 2006 om 07:50:
die was ik ff vergeten ja
is een stukkie goedkoper
(zat ff op die site te kijken en n retourtje BKK kost idd maar rond de 50 euro (als je maar vroeg genoeg boekt dus))

thnx voor de tips ik zal vanaaf wel ff kijken :)

ennuh weet niet of t klopt wat k net zie maar door die katerrrrrrrrrrrrrr kan k niet helder denke en shit :S

Waarschuw beheerder
katerrrrrrrrrrrrrrrrrrr... hou ik niet van

Vertel mij wat :/
Volgens mij kots ik zometeen mijn plee in 2en :vaag:

Ik heb sinds mijn ongeluk alweer 16 avondjes non-stop op een rij gehad. Ik ga kapot.

HAhaha, ik weet wat je voelt behalve je ongeluk :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op vrijdag 17 maart 2006 om 12:42:
uh precies dan ben ik ook in Singapore (op Malaysia na)

Dat is fraai... Bel me maar als je in Singapore bent :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 09:25:
kate

hehe :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op vrijdag 17 maart 2006 om 12:42:
je moet namelijk 3 prikken halen...

dat is trouwens alleen als je voor het leven gevaccineerd wilt zijn (omdat je veel andere reisjes gaat maken in de toekomst ofzo) anders kun je er ook gewoon 1 of 2 halen... mn tweede vaccinatie kostte me trouwens nog eens 65euro (ook weer 75% vergoed, maar ik heb wel een aanvullend en + verzekering ofzo) kijk hier maar ff op de GGD/tropencentrum website van de gemeente waar je woont... staat alles makkelijk uitgelegd.

Uitspraak van Ladida op vrijdag 17 maart 2006 om 07:50:
(zat ff op die site te kijken en n retourtje BKK kost idd maar rond de 50 euro (als je maar vroeg genoeg boekt dus))

ik zie het ja... lekker goedkoop... we wouden eerst met de nachttrein maar dit is veel makkelijker :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 09:25:
Volgens mij kots ik zometeen mijn plee in 2en

hahaha :p

Uitspraak van Chrisje op zaterdag 18 maart 2006 om 10:55:
Dat is fraai... Bel me maar als je in Singapore bent

komt goed!

Uitspraak van Joekeltje op zaterdag 18 maart 2006 om 12:01:
wat is dat?

"Een kater hebben" is een Nederlandse uitdrukking en betekent lijden aan de kwaal die ontstaat na het nuttigen van te veel alcoholische drank.

Symptomen
De symptomen van een kater zijn onder andere:

Hoofdpijn
Misselijkheid
Duizeligheid
Lusteloosheid
Overgevoeligheid voor externe prikkels

Een kater wordt vaak bij het ontwaken geconstateerd nadat de avond ervoor "te diep in het glaasje gekeken" is.

Oorzaak
Bij de afbraak van alcohol spelen twee enzymen in de lever een rol: alcoholdehydrogenase (ADH) en aldehyde-dehydrogenase (ALDH). Het ADH zet alcohol om in acetaldehyde wat vervolgens wordt afgebroken door ALDH tot azijnzuur.

Na overmatig alcoholgebruik wordt er meer acetaldehyde aangemaakt dan er afgebroken wordt en ontstaat er een ophoping van acetaldehyde, wat de kater veroorzaakt. De werking van disulfiram tegen alcoholisme (Antabus) is hierop gebaseerd. Dit middel onderdrukt de werking van ALDH, waardoor een opeenhoping van acetaldehyde ontstaat, wat tot ernstige ziekteverschijnselen leidt met dezelfde symptomen als een kater.

Doordat alcohol de aanmaak van antidiuretisch hormoon tegenwerkt neemt de productie van urine toe. Daardoor raakt het lichaam uitgedroogd wat diverse klachten zoals hoofdpijn tot gevolg heeft.

Bestrijding van een kater
Het afbraakproces van alcohol kan niet versneld of vertraagd worden. Het is echter wel mogelijk om symptomen van een kater te verminderen door het door uitdroging ontstane vochtgebrek aan te vullen.

Preventief
Door voor het naar bed gaan te braken (door met een vinger druk uit te oefenen op de huig) raakt men de nog in de maag aanwezige alcohol kwijt. Het vochtverlies moet daarna aangevuld worden door enkele glazen water te drinken. Doordat op deze manier de hoeveelheid alcohol in het lichaam vermindert en vochtverlies aangevuld wordt zullen de kater-verschijnselen de volgende ochtend aanmerkelijk milder zijn.

Als de kater een feit is
Een reeds aanwezige kater kan bestreden worden door het drinken van veel vocht. Met name cola is een effectief middel tegen een kater door de combinatie van vocht, suiker en caffeïne.

Het gebruik van pijnstillers is niet aan te raden aangezien deze ongewenste interacties aan kunnen gaan met alcohol die nog in het lichaam aanwezig is.

Trivia
Bier na wijn is venijn, wijn na bier is plezier. Soms wordt gedacht dat de volgorde van drinken van alcoholische dranken zo moet gaan om de kans op een kater te minimaliseren. Dat is onjuist en de achtergrond van deze spreuk is heel anders. Rijke mensen dronken vroeger wijn, arme mensen bier. De spreuk moet dus gezien worden als: van arm naar rijk (wijn op bier) is fijn, omgekeerd (bier op wijn) is een teruggang.

graag gedaan (Y) ;p

Waarschuw beheerder
ja sorry Rien hoor ik kon het niet laten, het ging over een Kater, en dit topic gaat over Thailand, en ik ken een dame die heet Kate, dus ik kon het gewoon niet laten om die R er achter we te halen!

Waarschuw beheerder
Hahaha, maakt niet uit man ;)
Katertje is ondertussen al een beetje verdwenen, 5 asperienes erin en gaan (Y)
Zometeen weer effe een biertje pakken :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 12:57:
Hahaha, maakt niet uit man
Katertje is ondertussen al een beetje verdwenen, 5 asperienes erin en gaan
Zometeen weer effe een biertje pakken

waar is het katertje dan gebleven dan? ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:03:
waar is het katertje dan gebleven dan?

weer naar huis...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 18 maart 2006 om 13:05:
weer naar huis...

in de BBK?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:06:
in de BBK?

yep... als dat dr thuis is wel :p

ik ga ff wat inkopen doen en mn koffer inpakken :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 18 maart 2006 om 13:14:
yep... als dat dr thuis is wel

ik ga ff wat inkopen doen en mn koffer inpakken

ga je naar Thailand?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:31:
ga je naar Thailand?

eerst ff een paar dagen Singapore en dan 2,5weken Phuket, Thailand

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 18 maart 2006 om 17:14:

mag ik met je mee? :P

Waarschuw beheerder
ik zit nu in chang mai :p
volgende week pattaya :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 18 maart 2006 om 17:14:

Ben je nog niet weg ;-)
Waarschuw beheerder
ik wil er naar toe gaan dit jaar met mijn ouders.. Iemand nog tips?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xlizzx op zondag 19 maart 2006 om 17:36:
Iemand nog tips?

wat wil je zien?
hou je van speedboten en jetskies en brede toeristische boulevards aan zee???

of van tropische eilandjes en strandjes waar t lekker rustig is
en je niet over de mensen struikelt.

of wil t culturele deel zien
tempels en oude ruïnes en Boedha beelden enzo....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik wil wel naar tropische eilandjes maar t moet ook niet te rustig zijn, wil toch wel wat relaxte mensen en vooral meiden ontmoeten om lekker mee te chillen en paddestoelen eten.

Beetje duiken af en toe als er maar niet te veel van dat engelse volk rondloopt.
Waarschuw beheerder
wij willen sowieso eerst een rondreis maken om van alles wat te zien en daarna lekker verwend worden als je op het strand ligt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xlizzx op maandag 20 maart 2006 om 11:37:
wij willen sowieso eerst een rondreis maken om van alles wat te zien en daarna lekker gebeft worden als je op het strand ligt!

:O
Waarschuw beheerder
wij willen sowieso eerst een rondreis maken om van alles wat te zien en daarna lekker verwend worden als je op het strand ligt!

Kom naar Pattaya!! sowieso moet je hier wel een paar dagen heen.. Goed stappen, lekker eten altijd gezellig en heeeel veel te doen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vanmiddag naar Kuala Lumpur gevlogen, zit nu lekker in het J.W. Marriott Hotel B)
Lekker decandent aan het doen. Mijn kamer is op de 22ste verdieping en kijkt uit op de Twin Towers. :)

Toch mis ik Thailand, het is een stukje goedkoper zeg! :/

Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 18 maart 2006 om 12:41:
komt goed!

Mijn Thaise simkaart doet het hier niet... :@

Dus je meot me PBen. Ik ga deze week naar Singapore. En ga retegaaf op stap met een kennis, die precies weet waar we moeten zijn. Ik heb er zin an..... :yes:

FF de sauna in... Ajuus met de plu!

Waarschuw beheerder
Bali ook goed :D ?!?!!

(K)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 01:43:
Bali ook goed

ja hoor
maar dan wel via Thailand of anders in een ander topic :[

Waarschuw beheerder
6 juli tot 17 augustus kom ik de Thaien weer lastig vallen :p

Waarschuw beheerder
al geweest!!

Waarschuw beheerder
ik ga strax naar een Muay Thai gevecht hier, word vet, morge vliegen naar Bangkok, dan met de bus naar Pattaya, daar blijf ik dan nog een dag of 13/14. :D

zit nu nog in Chiang mai
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 11:34:
zit nu nog in Chiang mai

Al in de Spicy Bar geweest? Gaat pas open om half 12.

Waarschuw beheerder
ik ga strax naar een Muay Thai gevecht hier

Woei! Daar wil ik straks in Juli ook naar toe gaan!!!
Waarschuw beheerder
dan met de bus naar Pattaya, daar blijf ik dan nog een dag of 13/14.

Wow.... :o

Waarom ga je niet lekker naar Koh Samui of Phi Phi :)

Waarschuw beheerder
kben nu in pattaya, muay thai was bruut, echt gruwelijk, ik zat aan de ring, letterlijk, ik zag ze voor me neervallen van de pijn, nog net geen bloed op me.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 16:31:
6 juli tot 17 augustus kom ik de Thaien weer lastig vallen

nee joh je moet ze niet lastig vallen, maar verwennen, met lekkere massages enzo, en knuffels ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 13:05:
nee joh je moet ze niet lastig vallen, maar verwennen, met lekkere massages enzo, en knuffels

Welnee joh, je gaat die thaien toch geen massages geven. Laat ze dat maar lekker bij jou doen, het liefst een erotische massage dat je drie kwartier met een keiharde lul ligt, en dat ze als toetje die ook gaan masseren :yes: :p :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
kom jij wat te kort thuis ofzo whahaha 8)

er is meer te beleven daar dan sex hoor 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op vrijdag 24 maart 2006 om 13:49:
kom jij wat te kort thuis ofzo whahaha

er is meer te beleven daar dan sex hoor

wie?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joekeltje op vrijdag 24 maart 2006 om 13:48:
Welnee joh, je gaat die thaien toch geen massages geven. Laat ze dat maar lekker bij jou doen, het liefst een erotische massage dat je drie kwartier met een keiharde lul ligt, en dat ze als toetje die ook gaan masseren

hehe heb ik wel eens gehad! :yes: on the traditional Thai way! ;-)

Waarschuw beheerder
maar ze kunnen echt lekker masseren Thaise dames, en ik vind het ook altijd zo lekker om tegen hun aan te liggen ze liggen zo lekker zacht! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 13:57:
wie?

Uitspraak van Joekeltje op vrijdag 24 maart 2006 om 13:48:
Welnee joh, je gaat die thaien toch geen massages geven. Laat ze dat maar lekker bij jou doen, het liefst een erotische massage dat je drie kwartier met een keiharde lul ligt, en dat ze als toetje die ook gaan masseren

die ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op vrijdag 24 maart 2006 om 13:49:
kom jij wat te kort thuis ofzo whahaha

er is meer te beleven daar dan sex hoor

Hahaha, nee hoor, maar het ging over massages, dus geef ik daar mijn mening over, en als het bijna weekend is wordt die mening nog al kracht bijgezet :)

En er is daar ook meer te beleven als sex, heb er een supervakantie gehad (bangkok, chiang mai, koh samui, koh phangan), en ging er echt niet voor de sex heen. Dat massage-verhaal zoals ik beschreven heb was wel grappig, want we gingen heen voor een "normale" massage, eenmaal bezig bleek het toch een andere massage te zijn haha.

Maar was wel lekker hoor voor de rest hehe, levuh.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 13:59:
ik vind het ook altijd zo lekker om tegen hun aan te liggen ze liggen zo lekker zacht!

Heb ik niet, maar die discussie hebben we een tijdje geleden al gevoerd :yes: :beer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joekeltje op vrijdag 24 maart 2006 om 14:01:
Heb ik niet, maar die discussie hebben we een tijdje geleden al gevoerd

oja? ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 14:04:
oja?

Ja hehe, zoek maar terug op de vorige bladzijdes ;)