Partyflock

Forumonderwerp · 677171
Waarschuw beheerder
Als we kijken naar nederland gaat het steeds slechter. Werkeloosheid wordt erger en de criminaliteit wordt ook erger.Dit samen naast de vermindering van normen en waarden

Problemen zat, tijd voor oplossingen. Ik voorstander van om de politie harder in te kunnen laten grijpen en een verscherping van ons rechtssysteem. Er worden veel te lage straffen gegeven voor moord ed. (Murat D). Tijd voor verandering. Een ander punt is het gevoel om trots te zijn op Nederland dat meer kan.

Hoe staan jullie daar tegenover dit alles???
Waarschuw beheerder
donateur
:/

Waarschuw beheerder
Was het niet murad?;)

En ja we gaan Amerika achterna kwa criminaliteit.

Nog ff en een burgeroorlog!!!!:9

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet trekken, als je de statistieken erbij pakt dan gaan lopen we nu compleet volgens het boekje op schema. Het echte dieptepunt is weer zo'n btje geweest, en we gaan nu weer langzaam omhoog ;)
blablabla :x
Waarschuw beheerder
Maar meer macht bij de politie en een zwaarder rechtssysteem. Zou dit bijdragen aan die verbetering van Nederland??

Waarschuw beheerder
donateur
meer politie die meer mag:jaja:
zwaarder rechtssysteem :nee: dat is juist goed in nederland

Waarschuw beheerder
Tja het probleem wordt groter gemaakt dan het is denk ik..
Criminaliteit vindt ik daarbij een relatief begrip..
Waarschuw beheerder
tja, het zal allemaal wel :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nederland gaat gewoon helemaal naar de klote

Waarschuw beheerder
Als de politie echte problemen gaat aanpakken dan mogen ze wat mij betreft meer.
Maar het bezighouden van bijvoorbeeld het ontruimen van plantages is nutteloos, kost veel geld en tijd.
Die tijd en geld is beter besteed als het om mileau gaat bijvoorbeeld
Waarschuw beheerder
donateur
normen en waarden. ja laten we het daar eens over gaan hebben :/
Waarschuw beheerder
Ik ben namelijk van mening dat er te weinig wordt gedaan. Ik was laatst aan het stappen en er stond een politiebusje. Er kwamen bepaalde individuen naar dat busje toe en scholden de inzittenden uit en spuugden op het busje. Wat deed de politie, die reed weg.. Als ze meer mogen ontstaat er weer respect voor het gezag en blijft orde gehandhaafd.

Waarschuw beheerder
nederland gaat gewoon helemaal naar de klote

Nederland IS naar de klote.

Waarschuw beheerder
Respect moet je niet afdwingen maar verdienen..
Afdwingen heeft een negatief effect
Waarschuw beheerder
Jellyhead, juist door mensen met jou instelling gaat het verkeerd. Het probleem negeren en er vooral niks aan doen. Het oprollen van plantages (vinkenslag?) vond ik wel nuttig, het optreden van de ME was ook goed.
Waarschuw beheerder
Zo denk ik er ook over jah. Moord moet je in amrica ofzow niet doen dan krijg je levens lang of doodstraf of weet ik veel hoelang vastzitten. Als je hier zoiets flikt krijg je maar een paar jaar en dan kan je vrij rond lopen.

Ben het helemaal met je eens naar Nederland naar de klote gaat, maar jah wat doen we eraan...Niet veel denk ik. We kunnen blijven klagen maar heb het gevoel dat er niet echt iets aan gedaan word...
Waarschuw beheerder
Respect moet je idd ook verdienen. De politie moet het verdienen door de orde en veiligheid te handhaven. Dat kan juist dooordat ze meer mogen
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Meer gabbers op straat:D
Waarschuw beheerder
Klagen is idd niet de oplossing. Daarom heb ik al een paar oplossingen geopperd. Maar als er meerdere oplossingen zijn, deel ze gerust....
Waarschuw beheerder
Maar jah criminalitie ligt toch bij jezelf. Wil niet zeggen dat jullie criminelen zijn, maar de mensen die zo dom zijn, die hebben het toch voor groot en deels zelf in de hand, dan kan je wel zeggen je gaat met de verkeerde mensen om, maar bij hun ligt het ook bij hunzelf. Zeg ik dat goed..
Criminaliteit vinden sommigen mensen heel stoer, ik snap dat persoonlijk niet, je kan je toch gewoon normala gedragen...

Waarschuw beheerder
Wat is precies het nut van het oprollen van wietplantages zoals op vinkenslag ???
Veiligheid ?? overlast ?? ik denk het niet.
Alleen de handhaving van een kromme en onrechtvaardige wet hierover
Waarschuw beheerder
je kan je ook normaal gedragen en toch in het circuit zitten :jaja:

Waarschuw beheerder
Helemaal waar, maar die mensen worden net zo hard aangepakt
Waarschuw beheerder
Vinkenslag > criminele activiteiten en een broedplaats voor problemen. Oplossing = ingrijpen. Zo zie ik het, lijkt mij logisch.

Mensen moeten worden ontmoedigd om het cirquit in te gaan dmv zwaardere straffen. Nederland voert een te sociaal beleid.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is precies het nut van het oprollen van wietplantages zoals op vinkenslag ???
Veiligheid ?? overlast ?? ik denk het niet.
Alleen de handhaving van een kromme en onrechtvaardige wet hierover

Mee eens. Je vergeet wel dat er echt veel stroom afgetapt word en dat wordt gewoon doorberekend aan de normale klant.
Waarschuw beheerder
als ze dat gebied nou legaliseren, dan word er ook minder stroom afgetapt
Waarschuw beheerder
Ze hadden dat moeten voorkomen dat die kampers bij elkaar kwamen. Laat ze lekker gespreid leven of in een gebied waar het wel mag. Maar dit was gewoon een bezet gebied door die kampers.

Waarschuw beheerder
donateur
ze ontmantelen een plantage waarvan de weed aan een coffeeshop verkocht zou worden waar het vervolgend binnen het gedoogbeleid wordt verkocht :x

Waarschuw beheerder
Tribal_dolphin >> wat je zegt is geen antwoord op mijn vraag.

Jellyhead >> Dat aftappen is idd een geldige reden voor ingrijpen.
Gewoon betalen kan ook, het argument voor de hoge afname kun je verklaren door te zeggen dat je een zonnebank hebt of bijvoorbeeld een pottenbakkers oven, die zuigen namelijk ook energie.
Wietkweken moet ge-de-criminaliseerd worden.
Wie zich verdiept in de geschiedenis over cannabis weet dat het verbod erop tot stand is gekomen door een ronduit crimineel verbond tussen grote bedrijven en corrupte politici.
Voor die tijd was dit plantje misschien wel een van de belangrijkste voor de industrie.
Waarschuw beheerder
Ze hadden dat moeten voorkomen dat die kampers bij elkaar kwamen. Laat ze lekker gespreid leven of in een gebied waar het wel mag. Maar dit was gewoon een bezet gebied door die kampers

iedereen mag gaan waar die wil... tenzij er een verbod is "art. 461 v. wetboek van strafrecht" ,en zolang die er niet is ken je gaan waar je wil

Waarschuw beheerder
donateur
helemaal mee eens :yes: nederland is kapot aan het gaan:s...... agjaaa wat valt er aan te doen :s ik zit iig binnekort in tjechie .... :d
Waarschuw beheerder
Lyheon> Het nut van het ingrijpen was in mijn ogen de wietplantages. WAnt die zijn illegaal, waar illegale praktijken plaats vinden zijn er ook zaken van andere aard (waar rook is...). Het was een op zichzelfstaande gemeenschap.

MOH > Je mag niet zomaar gaan en staan met je woonhuis op wielen waar je wil. Wildkamperen mag niet en dat is het dichste wat er in de buurt komt als je de woonwagens niet als huis wilt zien. En de grond is eigendom van de gemeente en als een woonwagenpark niet in het bestemmingsplan staat is het illegaal.
Waarschuw beheerder
donateur
Mee eens Lytheon (Y)
Waarschuw beheerder
daaaaaaaag veel plezier

* zwaai zwaai *

:[
Waarschuw beheerder
2 tribal er zijn zoveel dingen illegaal in NL,laat ze alles aanpakken of niks maar niet een alleen een paar kampertjes met wiet en 4 wapens ....

kortom wat ik bedoel de wet meet met maten
Waarschuw beheerder
MOH > Helemaal mee eens, maar als je ook de kleine dingen gaat tolereren dan sla je de plank ook volledig mis. Maar ik ben het met je eens dat ze alles aan moeten pakken. Einde tolerantie!
Waarschuw beheerder
En dat Nederland al kapot is > dat komt door de tolerantie die we hadden tijdens de jaren 90. Ik denk dat we iets te tolerant waren en dat we nu is kritisch naar de realiteit moeten kijken en is durven te reageren op foute signalen
Waarschuw beheerder
nee het is niet de tolerantie het is de zoetsappigheid,laksigheid,blindheid,en niet willen luisteren van een paar grize postduiven in de 2'de kamer
Waarschuw beheerder
True, maar die grijze linkse postduiven hebben er juist voor gezorgd dat die tolerantie tot stand is gekomen.

Wat zou je er als Nederlander aan kunnen doen als de regering met die instelling aan het regeren is? Zo;n natte tosti als Balkenende die het over normen en waarden heeft.... Komt niet echt over toch?
Waarschuw beheerder
Tering zeg, als jullie dr zo mee zitten doe dr dan godverdomme wat aan. Loop je leven niet zo te verneuken en volg een fatsoenlijke opleiding of ga is wat minder achter je computertje zitten.

Nederland gaat naar de klote omdat iedereen maar loopt te zeiken hoe slecht het wel niet gaat en er zelf geen RUK aan doet.

En nou is t uit met dat eeuwige gezeik, amen.
Waarschuw beheerder
beatfreak je lult maar tegen me kont want me kop is ziek

daargaat het toch niet om ...wat lul je een forum is om te discusseren over dingen of bullshit uit te kramen

ik heb een goed baantje wat heeeel riant verdient dus lul niet over me als je me niet kent
Waarschuw beheerder
donateur
och studentje met aandachttekort :gaap:
Waarschuw beheerder
Opleiding is het probleem niet (academisch) en het feit dat ik achter de pc zit is dat ik weekend heb net als jij.

En wat er aan te doen, als mensen zich van het probleem bewust worden heb je de eerste stap al gezet. En als je voorstellen hebt hoor ik ze graag beat freak. Misschien dat jij er al wel iets actiefs aan doet.
Waarschuw beheerder
2 tribal

je ken er als nederlander weinig aan doen de regering luistert toch niet egt..ze zouden eigenlijk een een lijst met meerkeuzen vragen moeten maken over alle punten die besproken en behandelt moeten worden, en die bij elk huishouden naar binne moeten tyfen ..zodat we dan eens mee kennen beslissen over dingen

"we kenne ook balkenende gaan kidnappuh :[ "
Waarschuw beheerder
beatfreak je lult in het algemeen met
jullie

dus ja je noemt mij ook

...hmz flippo he ? ...hahahah laat me niet lachen
Waarschuw beheerder
MoH > laatste idee spreekt me wel aan ;) Ik ben van plan om met een paar maten ideeen uit te werken en te kijken of we deze ergens bij de politiek neer kunnen leggen. Maar of dit werkt weet ik zelf niet.
Waarschuw beheerder
donateur
ff verkeerd gelezen. goed idee MOH, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de bevolking niet altijd kan weten wat prioriteit heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok, maar als je problemen aankaart bij de politiek en die door de partijen serieus worden genomen. Kan je kijken wat er gebeurd. Het kiezen van de regering en dergelijke blijft alrijd lastig aangezien ze altijd een vage politieke agenda hebben

Waarschuw beheerder
Wat meer respect voor elkaar zou al een stuk helpen. Leven en laten leven...

En de politie, laat ze maar eens wat criminelen DOODschieten... hiermee schrik je denk ik toch een groot gedeelte af.
Gevangenissen moet gewoon een pand zijn met stalen trailies zonder telefoon, internet of hangplek... want ze lijken meer op hotels dan gevangenissen. :(
Strafen mogen zoiezo hoger want dat is lachwekend.
Waarschuw beheerder
ja das waar en daarom zouden er per stad of dorp gewoon een eenmalige bijeenkomst moeten worden gehouden waar mensen naartoe kennen gaan en samen met mensen die daar wel verstand van hebben,om daar dan samen over te speculeren..en eens actie te kennen ondernemen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img cacheid=0000dc2000075a0fa9b63eb91a004ad28b]http://www.obleet.nl/danny/cgi-bin/pimmetje.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Nu snap ik hoe Painbringer aan zn naam komt :D
Waarschuw beheerder
Ik ben van mening dat als je jong bent hier in nederland altijd aan t werk kan komen, nu misschien even wat minder, maar over t algemeen als je de wil en inzet toont moet het lukken.

In sommige vakgebieden is er weinig werk op t moment, maar als je de wil en doorzettings vermogen heb kan je je om laten scholen of eerst wat lager geschoold werk doen.

In mijn direct omgeving zie ik gewoon heel veel jongeren die op alles lopen te kankeren en te zeiken en zelf hun toekomst lopen te verkutten daar sloeg t stukje ook een beetje op.. was niet als direct aanval bedoeld. Het is gewoon een feit dat er in bepaalde vakgebieden nog steeds vraag is naar arbeidskrachten door vergrijzing. En als je niet slim bent, maar wel handig kan je goed verdienen, dus een bijdrage leveren aan t voorkomen van t "ten onder gaan van Nederland".

Ik iriteer me gewoon aan mensen die niet willen werken. Misschien een beetje hoog zittende frustratie...

Waarschuw beheerder
donateur
Gevangenissen moet gewoon een pand zijn met stalen trailies zonder telefoon, internet of hangplek... want ze lijken meer op hotels dan gevangenissen.

Pardon????? Ik werk in een gevangenis en de beelden die jij schetst zijn echt NIET waar....

Internet.... Geloof je het zelf?
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens painbringer > Einde centerparks gevangenissen.

En die bijeenkomsten, als je die bijvoorbeeld in den haag zou organiseren, wanneer je dan met z'n allen erover gaat praten, zijn er dan niet te veel mensen en komen de juiste mensen dan wel naar die bijeenkomst MOH. Hoe zie je die bijeenkomsten precies?

Waarschuw beheerder
Om overal weer Pim bij te halen vind ik.... :S
Waarschuw beheerder
2 tribal ..met een paar maten bereik je er al niks mee ..het zou wel kunnen maar dan moet je zoveel mogelijk namen en handtekingen erbij verzamelen

2 painbringer
doodschieten hoe zou jij het vinden als ej zoon een pakkie kauwgom uit de winkel pikt naar buiten loopt en kogel tussen ze ogen krijgt omdat ie crimineel is

dat zou al niks opschieten ..daar krijg je alleen een nog grotere gaos van ..wat denk je van de nabestaande die keren zich eigen dan nog erger af van het systeem
Waarschuw beheerder
door een probleem te benoemen los je m nog niet op, dus Pim ;)
Waarschuw beheerder
2 tribal

gewoon als een soort vergadering ,waar iedereen een aantal vragen kan stellen of een mening over iets kan geven

Waarschuw beheerder
MOH > zo OVERDREVEN bedoel ik het niet.

Alles mag gewoon wat harder worden aangepakt, een crimineel heeft gewoon teveel rechten.
Waarschuw beheerder
Daarom zit ik met mijn maten erover te discussieren en juist te denken aan oplossingen. Met zijn allen weten we meer uiteraard. Maar je moet ook eerst problemen benoemen voordat je ze kan oplossen!

MOH > zou dit dan de juiste mensen aantrekken / moet het verplicht zijn / een random selection uit de maatschappij
Waarschuw beheerder
Daarom zit ik met mijn maten erover te discussieren en juist te denken aan oplossingen. Met zijn allen weten we meer uiteraard. Maar je moet ook eerst problemen benoemen voordat je ze kan oplossen!

MOH > zou dit dan de juiste mensen aantrekken / moet het verplicht zijn / een random selection uit de maatschappij
Waarschuw beheerder
ow okeej:D

dan ben ik het met je eens ,idd een crimineel heeft te veel rechten jah en de gevangenis is ook net een hotel
Waarschuw beheerder
2 tribal

geen idee of het de juiste mensen aantrekt .., en nee je moet zoiets niet verplicht maken ...iedereen is vrij om er heen te gaan ...of te creperen in zijn eigen stof

maar ik denk dat het mischien wel wat dingen kan ophelderen voor veel mensen en er wat dingen verbetert kenne worden :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
overigens die enquetes zijn net als referenda

op zich goed idee, ware het niet dat de gemiddelde kiezer zo dom is als een varken en stemt op een gezicht/mooi praatje (pvda>>lpf>>pvda effect)
Waarschuw beheerder
Enquetes, maar dan gericht op de mening van de Nederlander over bepaalde zaken > goed idee, want je kan die dingen anoniem invullen.

MoH > ok goed punt

Ik ben er weg van, moet gaan eten. Ik check de reacties zo wel. en blijf er vooral over praten. Dit is te belangrijk om te negeren!

Waarschuw beheerder
donateur
beetje d66 sympathieen heb jij vermoed ik?:)
Waarschuw beheerder
ik??!, meer VVD:p

jij dan

maargoed daargaat het niet om

we moeten gewoon met zijn alle tot een paar goede punten komen dan uitwerken en dan naar die grijze postduiven sturen...en dan eens kijken of het wat helpt ...en of ze enigzins bereid zijn om de massa tegemoet te komen dmv ..bijeenkomst ,enquettes enz enz
Waarschuw beheerder
goh ..tribal ik zou graag door discusseren ..maar er is niemand :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bezuinegingen..probleem
buitenlanders..voor veel nederlanders een probleem
azc die te vol worden..probleem
verpaupering..probleem
werklozen..probleem
kabinet..groot probleem
weer..speelt een grote rol in dit land
drugs..probleem/wordt als probleem beschouwd.."doog"
scholing..probleem
werk..probleem
verkeer..groot probleem
natuur..probleem/uitbreiding van de economie"fabrieken"

zaken die jij en ik allemaal wel eens opgenoemd hebben om lekker over te zeiken,maar er is al wel eerder gezegd het zeiken gaat ons goed af,maar oplossingen treffen dat laten wij te kort..

bezuinegingen..pak het niet van de werklozen of arbeidsongeschikten,maar zoek het in de miljoenen branche..(makkelijke oplossing)

buitenlanders..nederland wordt te vol en dat zien de buitenlanders/nederlanders ook in..dus zal je aanpassingen moeten opzetten om dat te gaan verminderen..dat is wat mij allemaal zien en dat lijkt niet moeilijk,maar dat is het wel...stop het integreren eens..tsja kort en hard!!

azc..erg mooi allemaal,maar die mensen krijgen wel waar ze om vragen in een land waar ze gasten zijn..en dat is nu precies nederland een land die erg gastvrij is maar zich minder zorgen maakt dan om nederland..vaag maar de waarheid..weten we allemaal..

verpaupering..woningbouwaccomodaties..tsja loopt erg gestaag naar beneden als je alles moet geloven op tv en krant,dus dat is ook wel iets waar sterk naar gekeken moet worden door het grote aantal toenemende mensen in nederland..

werklozen..waarom is mijn vraag??de depressie in nederland?door de hoeveelheid buitenlanders die naar nederland worden gehaald??wat mij echt niet zint als je hier in je eigen land al met zon groot aantal werklozen kampt en dan nog buitenalnders laat importeren..vage shit hoor..

kabinet..kort en krachtig..balkenende eruit!!geldtrekker..eigen mening ik :kots: gewoon van hem..

het weer..ja ik hoor jullie denken,maar dat is een factor wat erg mee speelt en wat is er nou de laatste jaren voor een weer geweest????ja minder zon dus mindere lachen..iets waar wij niks aan kunnen doen maar wel erg mee speelt in onze cultuur en iets wat met al deze punten te maken heeft..tsja..

drugs..te hoog thc..legaliseren coke..xtc legaliseren..blabla speculaties en dat is het ook in nederland,want je hebt niet echt een rechte lijn qua drugs,doordat het overal anders is door doog beleidt..trek een lijn zeg ik dan om misverstanden en haat uit de weg te gaan..

scholing..je ziet dat er erg veel jongeren studeren..,maar hetgeen waar ze voor studeren weten ze geen eens??is dat vaag of niet??ja dat vind ik wel..je begint toch pas een studie om daadwerkelijk te worden wat je studeerd??oke dat kan je niet met zekerheid zeggen,maar sommige studenten???heel mooi die studiefinaciering,maar wat kost dat wel niet voor de staat??verdomde veel!!

werk..zie werklozen oogt haast hetzelfde..de moderne computer is hier zeer zeker een probleem!!

verkeer..ik zeg max twee auto's per gezin.. en wil je er meer hebben dan een speciale vergunning..ja we wonen nou eenmaal in nederland dus kan dat er ook wel bij,,waarom puur milieu..

natuur..pacht veel meer stukken grond hier in nederland en stuur dat naar de domeinen..,want het groene gras is niet meer zo groen als 10 jaar geleden..ik weet het de mensheid veranderd,maarhet mag best eens gezegd worden en niet ow dat komt later wel..ook zo een syndroom in dit land..

veel gezeik,maar een kleine visie van mij..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ow en nog iets..

ik ben een middenweg strijder wat met een kleine boog naar links oogt..
Waarschuw beheerder
hmz heel leuk geschreven allemaal spinazie (y)...heb je niet een korte smenvatting :[

ik ga ffuh lezen :D
Waarschuw beheerder
ik ben me eigen weg aan het bestrijden :[ maar rechts heeft voorang
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
in veel punten ben ik het wel met je eens spinazie

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tsja ik zeg dit wat jij en ik denken,maar werkelijk zo is..
maar weinig aan gedaan wordt..

en in het kabinet zitten ook erg weinig jongeren die hun kijk kunnen geven over dit nederland..

maar ja mij niet gezien..

oja nog iets mijn excuses voor het ontleden..

Waarschuw beheerder
Nederland gaat langzaam kapot

Rara hoe zou dat nou toch komen?

Waarschuw beheerder
Bom op nederland gooien, probleem opgelost :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
niet happen
Waarschuw beheerder
ik vind het echt zo raar dat mensen spreken over dat Nederland kapot gaat. was dat voor doemdenken.
in het verleden is het ook wel eens klote geweest. maar omdat een feest nu 50 euro kost en je het niet kan betalen door economische recessie of dat misdaden nu gewoon veel meer in de actualiteit staan omdat er nu 6000 media zijn en die er vroeger niet waren betekent het niet dat de boel op zijn eind loopt.

Ik denk dat er heel wat mensen wat kunnen leren van een recessie. ik zeg niet dat ik op een houtje wil bijten, maar ik denk dat het best eens tijd id voor het besef dat we het de afgelopen jaren wel erg rijk hebben gehad.

terug naar de basis! normen, waarden, respect, liefde en inzet voor anderen

:)

en oh ja: Nederlanders zijn een zeikvolk en hebben niks anders te doen dan zeiken, zeuren en zanikken!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd niet happen
Waarschuw beheerder
Karian, lees ff mee! We zijn hier in oplossingen aan het denken (vooral spinazie, respect!). En er is niks met een kritische (zeikerige?) houding, zolang jezelf maar bereid bent om het probleem aan te pakken!

Even een nieuw puntje herinvoering van de dienstplicht (sociaal/militair) goede zaak. Op die manier werk je voor je land op beide manieren en dan wordt je er weer trots. Mensen die zeuren over de zorg doen er zo iets aan. Tevens creeer je dan een gemeenschappelijk iets tussen alle Nederlanders!
Waarschuw beheerder
En denken in politieke hokjes (VVD/PVDA etc) hoeft van mij niet zo. Het gaat wat je wilt bereiken en dat daar een partij aan vast geplakt kan worden heel leuk, maar dan geef je iemand al een stempel mee.
Waarschuw beheerder
ik wilde met mijn post aangeven dat het allemaal helemaal niet zo slecht is.
In de openingspost staat dat de criminaliteit erger wordt, net nog een bericht op het ANP dat het juist veiliger is geworden.

ik vind dat mensen gewoon veels te negatief zitten te denken en de boel daarom lijkt af te stevenen op ellende terwijl dat niet zo is.
Waarschuw beheerder
Ok, kan ik mij in vinden. Maar in mijn dagelijkse belevinswereld gebeuren dingen die heel erg krom zijn en niet sporen met het rationele.

Voorbeeld: Marinier is bij voorbaat moordenaar
terwijl hij zijn werk doet > Volkert van der G. mogen we geen moordenaar noemen omdat hij het slachtoffer is van de maatschappij/Murat D wilde de rector niet doodschieten, alleen maar waarschuwen, danwel laten schrikken.

Het feit dat er in Nederland zo gedacht wordt over deze zaken is wel een hoop ellende en zeker een manier van denken die heerst in Nederland en bevestigd wordt door de media.
Waarschuw beheerder
je ken ook net doen of je neus bloed ja en alles maar nemen ...en overal ja op knikken maar daar schiet je niks mee op

karian als jij de werkloosheid,de verpaupering,verkeer,scholing en dergelijke wel mee vind vallen ...zal je toch ffuh roze zonnebril af moeten zetten en eens naar de realiteit gaan kijken ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
drugs doet ook pijn hier bij al deze kikkers..

Waarschuw beheerder
een land zonder dreiging OF saamhorigheidsgevoel, valt uiteen in meningen en onnozelheid, niemand staat op scherp, en wil het liefste uren over onzin discussieren.

Als morgen de wereld zou vergaan, zitten we hier nog te bespreken wie de eigenlijke schuldige kan zijn, en gaan we lekker generaliseren en alle kanten verdedigen tot het volgende onderwerp zich weer aanbied, maar dan is het te laat :P

Das nou nederland, eerst lulle, dan denken, dan oplossen, en dan lekker vergeten, NEXT :P
Waarschuw beheerder
werkloosheid wordt erger ja, maar dat komt mede door de economische recessie. dat is niet direct iets waar ik als individu wat aan kan doen, zo werkt een economie en ik denk dat het ook goed is voor de economie.

verpaupering, ik merk er niet heel veel van. wat is precies verpaupering?

verkeer: ja ik ga idd ook met de auto, maar wat kan ik als individu veranderen aan de werkwijze van het OV?

scholing: sja, daar ben ik het wel eens. hoogleraren zijn te dom om te poepen en NL is geen kenniseconomie meer. studenten en scholieren vinden geen uitdaging. dus ik stem op een partij die daar net zo over denkt als ik.

Omdat NL een democratisch stelsel kent kan ik niet meer doen dan in mijn eigen omgeving dingen aanpakken zoals ik dat goeddunk en vervolgens mijn mening uiten bij en verkiezing voor Kabinet, EP en gemeenteraad. dat doe ik dus ook. ik zorg dat mijn eigen omgeving zo optimaal mogelijk functioneert
Waarschuw beheerder
Karian > Eigen omgeving optimaal laten funtioneren, dan wil ik wel bij jou wonen... Als we nou heel Nederland laten functioneren > zijn we beter op weg of niet?

Bassworm > Saamhorigheids gevoel kan je verbeteren dmv Dienstplicht. Heb je als land iets gemeenschappelijks.

Waarschuw beheerder
kheb 8 familieleden in israel int leger,.. i know ;)

Waarschuw beheerder
dit is jaren geleden al geconcludeerd :/
Of je er nou wat aan wilt doen of niet...oplossingen genoeg alleen geen initiatief
Waarschuw beheerder
Tribal: sja ik zorg daar gewoon voor. Ik vind dat ik een aardig wijze heb gevonden om mijn omgeving optimaal te laten functioneren zodat ik en mijn naaste omgeving daar de vruchten van plukken. ik zeg niet dat dat makkelijk of leuk is of dat het altijd werkt, maar ik denk dat ik mij daar liever op concentreer dan proberen om de wereld de veranderen.

Saamhorigheidsgevoel kun je wel kweken ja.
Hoe dom ontgroeningen in de studentenwereld ook mogen zijn, het werkt wel

Waarschuw beheerder
das nou ook typisch nederlands eh,.

Van de hoogste toren gillen dat er wat aan mag worden gedaan. Maar als het moet gebeuren, sluiten ze achteraan aan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
verpaupering mijn vertaling is het verslechteren van een leefgebied..
Waarschuw beheerder
idd dienstpicht ..zou wel mooi zijn

maarja daar bereik je ook niks mee want mensen gaan toch dingen doen waardoor ze afgekeurd worden
Waarschuw beheerder
mijn leefgebied is best goed. groen voor de deur. kerk en moskee op loopafstand en vele verschillende culturen en het is best goed toeven in mijn wijkje. ook al staat het bekend als een van de mindere wijken van utreg
Waarschuw beheerder
Ik zit heel toevallig in het leger, dus vooraan sta ik dan denk ik wel Bassworm

Maar dienstplicht zo dus een goede manier zijn om het saamhorigheidsgevoel te verbeteren kunnen we dus concluderen??

Waarschuw beheerder
Maar dienstplicht zo dus een goede manier zijn om het saamhorigheidsgevoel te verbeteren kunnen we dus concluderen??

absoluut niet..mensen gana zich daar alleen tegen afzetten...je kan mensen niet verplichten zoiets te doen
Waarschuw beheerder
Karian Kanaaleiland???

Maar je kan ook sociale dienstplicht vervullen > werken in een verzorgingstehuis. Hoef je niet helemaal fysiek fit te zijn denk ik
Waarschuw beheerder
das nou ook typisch nederlands eh,.

Van de hoogste toren gillen dat er wat aan mag worden gedaan. Maar als het moet gebeuren, sluiten ze achteraan aan.

idd
Waarschuw beheerder
Toberz: das nou juist de grap van iets verplicht maken, dan kunnen mensen zich niet makkelijk verzetten omdat er sancties op staan

Tribal: nee niet kanaleneiland, das wel een zootje :P

Ik doe ook vrijwilligerswerk: op Partyflock ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de mijne ook..
maar ga je als een specialist naar de huizen kijken dan is er toch wel vaak erg veel aan de hand..

wat erg jammer is want door goed te onderhouden bespaar je erg veel op lange termijn is trouwens met veel dingen zo..
Waarschuw beheerder
En dat is nou wat er oa mis is met de Nederlandse samenleving. Ze gaan er zich tegen afzetten > wat betekend dat ze niks voor het land willen doen.

En je kan ze zeker verplichten de dienstplicht is niet afgeschaft hij is opgeschort....

Waarschuw beheerder
Toberz: das nou juist de grap van iets verplicht maken, dan kunnen mensen zich niet makkelijk verzetten omdat er sancties op staan

Ik vind mensen iets verplichten absoluut geen grap bovendien kan je niet zomaar iets verplichten...dienstplicht is niet voor niets afgeschaft.

Waarschuw beheerder
Iemand die in israel word afgekeurt, heeft sociaal en financieel daar weinig te zeggen.
als je als maatschappij een onderwerp unaniem accepteerd, zal iedereen daar ook naar gaan leven.

Maar hier in nederland, criminaliteit wordt verheerlijk, een grote crimineel heeft aanzien,
iedereen wilt rijk zijn.

als je het mij vraagt, heb ik liever een land waar iedereen deze dingen afschuwd, uikotst en uitstoot.Kijk dan maar es hoeveel criminelen nog beginnen.als je weet dat je sociaal gezien wordt uitgekots, is je bewegingsvrijheid en aanzien in 1 klap nix meer waard.
Waarschuw beheerder
spinzaie: dan moet je alleen nog koophuizen hebben. dan onderhouden mensen de boel beter

niks voor het land overhebben weet ik niet: mee luiheid en angst

Toberz: dienstplicht is dus niet afgeschaft. Ik denk bovendien dat mensen vrijlaten en niks verplichten leidt tot een teringbende. Want de meeste mensen hebben gewoon niet de intelectuele vermogens om in te kunnen schatten wat consequenties van daden (en non-daden) zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
uhm dat is een norm of waarde die je mee krijgt toberz en dan zal je dat anders in zien,maar ik begrijp je argument..
Waarschuw beheerder
das nou juist de grap van iets verplicht maken, dan kunnen mensen zich niet makkelijk verzetten omdat er sancties op staan

maarja dan zijn we ook niet "vrij" meer

er zitten 2 kanten aan dienstplicht
Waarschuw beheerder
Toberz > Dienstplicht is opgeschort niet afgeschaft. Is een wereld van verschil.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
karian dat is nou net de woningbouwaccomodaties..
daar mogen ze wel eens wat meer geld in stoppen of bedrijven die willen sponseren voor een beter en mooier aanzicht in nederland..

want die kant gaan we op

Waarschuw beheerder
WAT een bullshit,. je DOET die dienstplicht JUIST om de vrijheid van je land te bewaren. :P

Waarschuw beheerder
Toberz: dienstplicht is dus niet afgeschaft. Ik denk bovendien dat mensen vrijlaten en niks verplichten leidt tot een teringbende. Want de meeste mensen hebben gewoon niet de intelectuele vermogens om in te kunnen schatten wat consequenties van daden (en non-daden) zijn

Verplichtingen...prima..dit is wat anders je verplicht mensen wekenlang ergens naar toe te sturen waar ze niet heen willen..

Toberz > Dienstplicht is opgeschort niet afgeschaft. Is een wereld van verschil.

Dat hoor ik hier net ook van alle kanten..pardon
Waarschuw beheerder
woningbouwverenigingen komen gek genoeg om van het geld. van ellende weten ze niet wat ze ermee moeten. dat vind ik idd wel jammer, dat er zo weinig renovatie en onderhoud plaatsvindt

en dat veel aso's de boel afbreken. laat twee studenten maar eens een jaar in een toko wonen!
Waarschuw beheerder
als hier de pleuris uitbreekt ja doen moeten we het leger in ...zolang de kust veilig is is iedereen vrij om te gaan en staan
Waarschuw beheerder
verplichting is toch verplichting Toberz....en sja je wordt er hard van om eens iets te doen wat je niet wil. ik kan echt zo janken om hoe erg mensen in hun gat gekropen worden. Alles moet er geregeld zijn en klaarstaan en een snotneus is al reden voor ziekteverlof.

Waarschuw beheerder
Want de meeste mensen hebben gewoon niet de intelectuele vermogens om in te kunnen schatten wat consequenties van daden (en non-daden) zijn.

HEEEEEEEEEE
iemand met WERKENDE hersens hier :D HALLO alles goed?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
meen je dat ??

dat daar veel geld zit en dat ze er niet mee om weten te gaan..

vaag,maar als jij dat ziet waarom ziet een hoge piet dat dan niet??

dat is ook een grote fout..niet de juiste topmensen in dit land..
Waarschuw beheerder
Toberz > Maar daar gaat het ook om. Het feit dat ze dan uberhaupt niet willen dienstplicht vervullen. Dat is al fout. Ik spreek regelamtig met oudere mensen (rond de 50) die wel dienstplicht hebben gehad en ondanks dat ze het niet altijd even prettig hebben gehad, was het wel een nuttige tijd. Normen en waarden worden dan ook aangeleerd.

Kan iemand mij vertellen hou je kan quoten, dit is mijn eerste dag hierzo...

Waarschuw beheerder
als hier de pleuris uitbreekt ja doen moeten we het leger in

nee hoor dan word je eerst gekeurd en aan jouw kop te zien mag je lekker thuis op de bank blijven zitten ;yes:
Waarschuw beheerder
het is echt zo! Mij is op een gegeven moment verteld dat ik maar af moest gaan studeren bij de woningbouw omdat ze daar teveel geld hebben

kut, ik moet nu weg, jammer kwam net lekker op gang!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[quote]...[/ quote ]

aan elkaar

Waarschuw beheerder
Wat maken jullie je druk om?,. nederlandse leger stelt nog geen kaasstengel voor...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:no:
Waarschuw beheerder
idd het NL's leger schiet met erwten schieters en bombarderen met waterbalonnen
Waarschuw beheerder
[als hier de pleuris uitbreekt ja doen moeten we het leger in]

dat moet juist voorkomen worden de pleuris en als je dan nog het leger in moet is het al te laat!

Waarschuw beheerder
De vergijzing is een groot probleem:(
Wij moeten waarschijnlijk langer doorwerken want pensioenen moeten betaald worden....

Werkloosheid en de salarissen gaan wel weer goedkomen daar ben ik niet bang voor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maar erwten komen wel hard aan met de juiste bartage

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als je de druk maar hoog genoeg opschroeft :D
Waarschuw beheerder
waterbalonnen van 10 ton ook :[

Waarschuw beheerder
Als de pleures echt zou uitbreken,. denk je dat je dan nog het leger in kunt,. als het er nog is.. hahaha
Waarschuw beheerder
geen idee

Waarschuw beheerder
hallo, ik ben de zwager van toberz en in het dagelijks leven militair instructeur bij een schoolbataljon van de koninklijke landmacht...

de dienstplicht is opgeschort en dat houdt dus in dat iedere jongen van 18 t/m 35 zodra er behoefte is aan personeel een keuring zal doorgaan en daarna een stoomcursus basistraining krijgt, aangezien de landmacht over zijn eigen reserve eenheden beschikt zal dit niet snel voorkomen, echter ik deel wel de mening dat de jongens/heren die ik opleid er beter van worden en misschien zelfs ingaan zien wat normen en waarden nou precies inhouden, want wie kan mij zeggen wat het nu precies inhoud??? wat is nou een norm en wat is de waarde?? wie bepaalt dat?? jij of de maatschappij??

gaan we kijken naar kleine zaken zoals politieoptreden dan zijn we kleinschalig bezig, ga eens kijken naar het grotere geheel... je hebt het over politieoptredens, dienstplicht en allerlei zaken die door instanties worden voorzien, maar als je naar die instanties wijst omdat er gebreken aan zitten.. wijzen er dan niet 3 vingers naar jouw eigen persoon???

WAT DOE JE ER ZELF AAN????
Waarschuw beheerder
Even het leger verdedigen:

Het Nederlandse leger heeft hoogwaardig technisch materieel. Laat daar geen misverstanden over bestaan. De politiek is waar het vaak spaak loopt. Verkeerde mandaten meegeven, waardoor er te weinig wapens mee gaan etc.

Maar dit ter zijde, denk ook niet dat het leger centraal staat in de discussie

Wat wel een interessant punt is of het leger ingezet zou moeten worden in Nederland om bijvoorbeel rellen te stoppen.

Waarschuw beheerder
to zwager van toberz:
WAT DOE JE ER ZELF AAN????

Niemand in Nederland
Nederlanders pikken teveel dat is het probleem...

Waarschuw beheerder
Het nederlandse leger, althans, wat het vandaag de dag is,. heeft nog nooit nederland moeten verdedigen in staat van oorlog,.
We worden gewoon door de VN als een opzetstukje gebruikt, punt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zwager van Toberz helemaal mee eens. Ikzelf zit op de KMA (officiersopleiding) en daar worden we doodgegooid met normen en waarden. Wat het nou precies is; ik denk zelf dat de maatschappij deze voor het algemene deel bepaald. Wat wel en niet door de beugel kan, veel van deze normen(meetbaar) zijn vastgelegd in wetten. Tevens zijn er veel dingen waar wij waarde aan hechten (de waarden) zoals respectvol met elkaar omgaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik gooi mijn afval in een container als hij er is..

ik vraag geen uitkering aan omdat ik niet wil werken en anderen daarmee niet tot last wil zijn..

en ik denk vaak dat het mooi wordt..

veel he??

Waarschuw beheerder
to zwager van toberz

wat doe ik er aan? ik houd mijn straatje schoon, laat mijn hond uit op een braakliggend veldje en meld ordeverstoringen aan de desbetreffende instanties, verder...? leer ik de jongens die militair willen worden, militaire normen en waarden aan die ze 24uur per dag kunnen gebruiken, zowel op hun werk als in het civiele leven.. en jij?

En heren ik denk dat als er commentaar geleverd gaat worden op een bedrijf dat u er toch wel zelf deel uit van mag maken, anders heeft u geen recht van spreken... dus bent u militair?? zoja? rang en onderdeel??

Sgt1 Schoolbat koninklijke landmacht

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
uhm mensen van de het "leger"

geen eens een goede visie van hoe jij het leger van nu ziet??

Waarschuw beheerder
ik ken weinig militairen die zich tegen hun eigen instituut propageren, dus deze vraag is bij voorbaat al retorisch ;)

Waarschuw beheerder
en defensie heeft nederland zeker wel verdedigd de afgelopen jaren, toegagscontroles op schiphol na 11 sept, de afzetting van tunnels na de bomaanslagen, eerste hulpverlening in enschede en bij de bijlmerramp, de varkens en koeienpest, en niet te vergeten de overstromingen in limburg in 1994

de vijand hoeft niet altijd fysiek aanwezig te zijn he....
Waarschuw beheerder
2 ZWAGER VAN TOBERZZ

ken je mij niet ffuh trainen tot commando..ik wil graag in het leger maar heb al eens die keuring moeten doen maar dat trek ik niet aangezien er een tijd aan verbonden zit, ik heb het over de psychischekeuring (rekenen,woordenschat enzo) en aangezien ik Adhd heb ken ik er niet tegen als je 150 vragen moet beantwoorden in 5 minuten tijd ...het enigste wat ik dan nog denk is "shit die tijd"

hebben ze ook aangepaste keuringen of

Waarschuw beheerder
voor de mensen die het leger in willen > solliciteer es in israel als je balle heb :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het leger is niet het leger meer het is een andere maatschappij dan de rest van nederland..de gestructureerdere versie..

en is dat niet wat nederland nodig heeft in bepaalde kwesties die hier ten spraken komen??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een visie over het leger van nu....

Het leger van nu opereert niet meer volgens het koude oorlog principe. Vredesoperaties zijn nu belangrijk geworden. De militair moet op kunnen treden als politiemacht, maar op lokaal niveau ook met geweld om kunnen gaan. Dus alle aspecten van het geweldsspectrum beheersen. Dat was het voorheen. Er is nu ook nog terrorisme bestrijding bij gekomen, wat een andere manier van optreden vereist.

Cadet-sergeant (ben nog in opleiding) / KMA / Breda

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
is er veel haat en neit binnen de kazerne??
onderling
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heren dit is een discussie die ik de hele dag zou kunnen voeren maar zowel mijn vrouw als toberz staan in mijn nek te hijgen...

het leger is niet bedoeld voor voetbalrellen en dat soort zaken, dat is hetzelfde als vogeltjes schieten met een tank.. te grof geschut...

al had ik a.s. zondag graag op het leidseplein gestaan...

ik verlaat u dus met deze onzinnige woorden die zomaar uit mijn hoofd ontsprongen en draag u over aan de desintresses en illusies van mijn (overigens vrijgezelle) en zeer goed ogende schoonzusje (britney is er niks bij)

(heren u kunt beginnen met bieden bij 1 milka reep en 2 sloffen marlboro)
Waarschuw beheerder
Valt wel mee, gezonde rivaliteit tussen verschillende onderdelen. Maar hier hadden we het niet over........
Waarschuw beheerder
bassworm wat moet ik in israel zoeken ...ben er niks verloren en ik ga daar niet in het leger ...sta ik voor een ander land kogels op te vangen :S
Waarschuw beheerder
nah lekker dan heb ik nog geen antwoord :no:

Grtz en de mazzels zwager :D
Waarschuw beheerder
leidseplein :S:S:S:S;

:kots:
Waarschuw beheerder
Zwager van Toberz

2 milka repen en 2 sloffen malboro ;)

Maar in haar stats heeft ze al een relatie jammer.

Politiemacht bedoel ik trwns als interventiemacht in het buitenland.

Er wordt door de politiek gepraat over inzet in eigen land, beveiliging ed.

Maar dan laten we het hierbij

Waarschuw beheerder
ik denk dat dolphin de spijker op de kop slaat.

De gehele functie van ons leger als zijnde nationalistisch defensie element en de verwovenheid in de nederlandse belevingswereld, zijn door het opschorten van de dienstplicht in grote bevolkingsgroepen vertroebeld en onduidelijk geworden, ik merk niets van een binding of saamhorigheid uit ons legertje.

Ik ben zeker voor herinvoering van de dienstplicht, al is het alleen maar om sociaal minder sterke bevolkingsgroepen een opstap te geven naar een maatschappij die zelfbewust is.
Tevens zou balky het wel goedvinden, aangezien zijn N&W programma tenminste uit de verf komt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waar laten we het bij ??

nu al ??!
Waarschuw beheerder
er is geen land waar het op dit moment goed in gaat. overlal is het kut en je mag blij wezen dat je hier woon...
andere landen zijn nog veel strenger..
het is wel zo dat veel mensen denken van: In nederland zijn er toch lage straffen en ze zijn makkelijker als andere landen.
:s

Waarschuw beheerder
Alles heeft z'n prijs,. alleen zie je dat soort dingen pas in een andere tijdgeest :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daarom moet er wat aan worden gedaan ..zwaardere straffen en dienstplicht bv..zou al een stap in de goede richting zijn

Waarschuw beheerder
to zwager van toberz:
Ik doelde niet op jou en helemaal niet of jij wat aan de maatschapij meebrengt.

Ik bedoel dat nederlanders teveel pikken.;)

B.v invoering van de euro,en de prijzen die toch wel vet omhoog zijn gestegen.
De overheid heeft ons gewoon bedrogen en wij pikken alles.

Ze hebben mij nooit iets gevraagd erover en ik dacht dat we in een democratie leefden(gelul dus:S)!

Alles wordt duuder,iedereen is er de dupe van ,maar de minimumloon blijft hetzelfde
En geloof mij dat heeft voor Iedereen nadelen dus ook voor mensen met een eigen bedrijf...

Waarschuw beheerder
Mooi topic trouwens(Y)

Waarschuw beheerder
voorbeeld,. > als ik naar israel zou verhuizen,. ben ik verplicht,. ook al ben 46 jr. om de dienstplicht te doen.
Ik vind dat we zo een regel hier best mogen hebben bovenop de opnieuw in te voeren dienstplicht, gezien het feit dat je in het leger zowizo de taal, cultuur en normen en waarden leert.
:D
Waarschuw beheerder
Bassworm > Er is genoeg saamhorigheid in het leger. Dat is juist wat ons sterk maakt en ons laat opereren onder extreme omstandigheden.

Nog zo iets: Nederland is het paradijs voor terroristen, niet om aanslagen te plegen, maar wel dingen voor te bereiden, aangezien wij bijna alles gedogen en niet de ruggegraat hebben om op te treden.

Waarschuw beheerder
IN het leger jah,. maar dat mag best doorschemeren naar de bevolking,. niet?

het huidige leger is niets anders dan een goed geolied defensie apparaat,. in mijn optiek heeft het leger meer functies in een samenleving
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tnhx Alligrator...

Bassworm > de bevolking moet zich idd weer met elkaar verbonden voelen

Waarschuw beheerder
en daarom vind ik dat die dienstplicht best terug mag komen,. ik sta wel vooraan om het idee te verdedigen!!

een unieke kans om het wij/jullie probleem van meerdere bevolkingsgroepen in nl op te lossen,. en iedereen aan dezelfde kant laten staan, als 1 verenigd volk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok, zijn er meer mensen die er zo over denken. En dan kan het natuurlijk ook sociale dienstplicht zijn, want zo draag je ook bij aan de Nederlandse samenleving
Waarschuw beheerder
nah jullie redden het wel...ik ben weg

Laterzz (y)

Waarschuw beheerder
What difference makes the colour of skins, political preferences or social status when you are both hungry, tired of running, and running for bullets.

Mijn mening: Wij, jongeren van de 80's/90's zijn gewoon te verwend om behalve goeie ideen en plannen, ook tot uitvoering en toepassing te gaan.
Dan ineens wijzen we naar de buurman, en lekker klagen dat er nix gebeurt.

Ik denk dat het leger veel jongeren in kan laten zien dat ze toch echt de toekomst in hun eigen handen hebben.
Waarschuw beheerder
Mee eens de generatie van vandaag laat alles maar lekker gebeuren terwijl ze zelf lekker achterover zitten.

We moeten er s van af stappen van dat laffe gedoe. Hoe kan je dat bewerkstelligen (naast dienstplicht)?

Waarschuw beheerder
kijk ,. ik geloof zelf in g'd, en wil graag dingen tot in detail uitzoeken/leren/weten/ontdekken.
Maar niet iedereen is zo,helaas? gelukkig? :P

Ik denk dat een groot deel van deze maatschappij zijn jongeren-problemen aan het onderwijs en de opvoeding kan toewijzen.

Ik heb bv mijn basisschool en een stukje middelbaar in belgie gedaan, en toen ben ik weer naar NL verhuisd.
In belgie DURF je niet te gaan zitten voor de docent zit,. UIT RESPECT,.(en nog veel meer, maar dit illustreerd het wel een beetje)
Wat ik hier op middelbare scholen zag leek net een dierentuin, geen respect voor elkaar/docenten/vrijheid blijheid, drugs op elke straathoek etc...., huiswerk?
dat was een echte culture shock. hahah,. nahja je weet het wel eh.

maar ondanks dat heb ik ook vanuit huis altijd normen en waarden meegekregen, die leer je niet nog ff als je 32 bent ;)

en ik denk het grootste verschil hier in NL wat betreft opvoeding is, dat veel ouders en docenten hun kinderen/scholieren te vroeg zien als individu en gaan met ze om alsof het volwassenen zijn. alsof ze vriendjes zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Onderwijs en opvoeding basis van de problemen. Ik denk dat er daar idd ook aandacht moet worden besteed.

Dat er metaaldetectoren op scholen staan is absurd, maar wel nodig blijkbaar. Wat ook zou bijdragen aan een beetje nationalisme is het zingen van het Wilhelmus. Op de basisschool/middelbare school maakt niet uit. 1 keer per week. Denk dat dat een goede zaak is.

Normen en waarden moet je van thuis ook zeer zeker meekrijgen. En dat is ook het belangrijkst omdat je als klein kind gevormd wordt tijdens je beginjaren van je leven.

Ik ga mijn tentamen leren dat ik dinsdag heb, succes met de stellingen ed. Ik check het morgen zeker nog. En hou het levend, want dit is een heel belangrijk onderwerp die we niet moeten negeren en/of vergeten.
Waarschuw beheerder
ok ik was weg, dus de laatste discussiepunten lees ik later even.

maar ik wilde nog even terugkomen op dat leger.
Ik heb zelf lange tijd een relatie gehad met een militair en weet er dus wel een klein beetje iets vanaf.

Ik kan mij heel kwaad maken om mensen die roepen dat het leger niks doet, geen ruk voorstelt en nergens voor nodig is.
Kan ook janken om Srebrenica en het voorval in Irak in december hoe 'de Nederlandse bevolking' daarop heeft gereageerd.

Ik ben zeker voor herinvoering van de dienstplicht en ik ben als meisje ook zeker niet te beroerd om daar eventueel ook mijn steentje in bij te dragen.

Vechten voor het vaderland heeft hedentendage een heel andere klank gekregen.

Veel zaken als normen en waardenbesef komen echter ook voort uit de goede economische omstandigheden die er hebben geheerst. Doordat er een overvloed aan keuzes en mogelijkheden is gekomen hebben jongeren het best moeilijk volgens mij.

Vlak na de oorlog had men nog iets op te bouwen, je wist waarvoor je aan de slag was en er was een gezamenlijk doel. Nu lijkt het alsof de wereld alleen maar zelfdestructief bezig is. Men ageert hier tegen maar het uit zich in individualisme wat zijn eerslag weer heeft op de samenleving.....

hmmmz ben erg diepzinnig nu geloof ik. zou uren over dit soort dingen kunnen filosoferen ;)
Waarschuw beheerder
Karian je slaat spijkers met koppen.

De samenleving (hyper)individualiseerd. Na de oorlog was de onderlinge cohesie veel beter.

Vechten voor het vaderland wordt het nu vandaag de dag niet meer, aangezien de aard van de missies anders zijn dan vroeger, toen er nog de communistische dreiging aanwezig was. Toen die verdween kakte het allemaal in.

Ik denk zelf dat door het tolerantiebeleid dat is gevoerd na de jaren 80 (dankzij de o zo vergevende hippies). Ik denk dat we daar nu de (rotte) vruchten van plukken. Sociale zekerheid en dergelijke is prima, maar niet tolerant tegen criminaliteit. Want doordat ze dat ook op een softe manier zijn gaan aanpaken (vormfouten > geen straf, lage straffen, tbs) werkte ze het alleen maar in de hand van de criminelen. Die wonnen meer terrein en de normale burger wilde daar niet meer tegen ingrijpen vanwege de consequenties en de lage straffen die hier tegenover stonden.

Ben ook blij om je standpunt over het leger, niet iedereen is die mening toebedeeld. Wanneer ikzelf in gevechtstenue door Breda loop worden hier en daar ook wel is opmerkingen naar je hoofd geslingerd. Dit getuigd van weinig respect. Zeker omdat wij ons leven op de waagschaal stellen later op uitzending terwijl dat betrokkene waarschijnlijk geen hol uitvoerd. Ik zou persoonlijk wel is met zo iemand willen praten en hem even vriendleijk toespreken, maar dit ter zijde
Waarschuw beheerder
t zal allemaal best, maar nederland 0wnz nog steeds :yes:

Waarschuw beheerder
vertel...

Waarschuw beheerder
de maatschappij dat ben jij

doe er dan wat aan als je vind dat Nederland kapot gaat!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Doordat er een overvloed aan keuzes en mogelijkheden is gekomen hebben jongeren het best moeilijk volgens mij.

karian :respect:

dit denk ik dus ook al tijden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nook type wat je denkt..

Waarschuw beheerder
donateur
Nou.. karian heeft behoorlijk gelijk voor de rest. Door individualisering en zelfontplooiing etc. zijn zoveel oude verbanden doorgesneden. Wie luistert er tegenwoordig nog naar gezag? Van kerk, ouders, politie, politici, leraren etc.

Het klinkt allemaal vrij 'terug naar de jaren 50' maar jongeren worden tegenwoordig steeds minder deugden bijgebracht, steeds meer vrijgelaten om hun eigen normen en waarden te bepalen. En lang niet iedereen is daar mentaal tegen opgewassen. Het leven is chaotisch, vaak gemeen en teleurstellend en er zijn steeds minder verbanden waarop mensen terug kunnen vallen.

Tegenwoordig wordt je alleen maar aangeleerd je eigen behoeften te bevredigen. Jij bent het belangrijkst.. en het enige waarvan veel jongeren nog iets aannemen is reclame, popsterren etc etc. die een beeld van het leven schilderen dat voor slechts 1% van de mensen bereikbaar is. Dat leidt weer tot onvrede.

Zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik. Om het helemaal te betrekken op 'te lage straffen' is mij te simpel. De oorzaken gaan wat dat betreft veel dieper.

Een heel goed boek hierover is pas verschenen:

Ad Verbrugge - Tijd van onbehagen.
laatste aanpassing
Artiest Pie
Waarschuw beheerder
niet alleen nederland :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Nederland gaat langzaam kapot

Joh........

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Omdat er minder werkgelegenheid is gaan mensen criminele dingen doen om toch aan hun geld te komen. Want van alleen een WW ken je eg nie rondkomen hoor.
Waarschuw beheerder
mensen kunnen niet van een uitkering rondkomen omdat ze willen vasthouden aan een levensstandaard die hen is aangeleerd in tijden van rijkdom en goede economie.

daarnaast zijn vele mensen te lui of te beroerd om een baan aan te nemen die geen bepaalde status verschaft en dan liever uitkering trekken en klagen dat de overheid verrot is. Ze beseffen daarbij niet dat in menig ander land ze al ruimschoots in de goot waren beland met hun luie reet en wens om in een dure sportauto te rijden. elk weekend te feesten en elke zondag bij de Chinees af te halen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het duiveltje moet weggejaagd worden uit dit land..

en weer gaan herstructureren totdat de rust weer gekeerd is en dan verder gaan met de weder opbouw van de plantaardige bewoners van deze kikker gemeenschap..(prikprik)

rust en nog eens rust..

rust tot de mensheid!!
vanwaar die stress??

ja juist door arrogantie en zelfspot en blablabla hetgeen wat nook zei teveel met zichzelf bezig..

jammer..

Waarschuw beheerder
spugen kan iedereen, initiatief tonen helaas niet :P
Waarschuw beheerder
Ja dat roepen mensen al eeuwenlang. Dat deed mn oma ook al.

Ijn plaats van je altijd zo te focussen op wat er allemaal slecht is zou je eens moeten leren te zien wat NL eigenlijk een prachtland is om in te wonen. In welk land mag je nou zelf bepalen of je zin hebt om een jopintje te roken? Als je werkt en je wordt ziek hoef je je huis niet uit, er is weinig echte armoede, er zijn weinig harddrugsverslaafden en er worden relatief weinig moorden gepleegd.

Het enige irritante aan NL is dat t zo bureaucratisch is als de pest en dr overal regeltjes voor zijn. Verder is t hier prima toeven.

Wat los je dr mee op om altijd maar te lopen zeiken? For Chritsts sake zeg je bent een gozertje van 20. Ga genieten van je leven man! Je kan hier zoveel. Je kan studeren en krijgt nog een studievergoeding ook. Je kan elke week lekker op stap, je kan vrij een drankje kopen in de kroeg.

En als je dat allemaal niet wilt zien, pak je spullen en ga lekker emigreren. Ik heb veel minder last vand e criminaliteit en ellende zoals jij die beschrijft dan van al die zeikende jongeren die alles negatief zien. het lijkt wel een soort collectieve depressie ofzo. ben blij dat ik toen ik jouw leeftijd had niet zo liep te mauwen en gewoon lekker genoot van mn leventje in NL! :)

De enige reden waarom ik weg zou willen uit dit land is t klimaat, ik kan niet tegen kou en winters. Verder ben ik gelukkig juist dat ik hier ben opgegroeid en het zo goed heb!
Waarschuw beheerder
FeMaLe-EroTiCs 8 mei 2004 17:28
Zo denk ik er ook over jah. Moord moet je in amrica ofzow niet doen dan krijg je levens lang of doodstraf of weet ik veel hoelang vastzitten. Als je hier zoiets flikt krijg je maar een paar jaar en dan kan je vrij rond lopen.

Ja dat klopt. In Amerika zijn de straffen hoger. En nou mag jij eens op internet gaan Googelen naar t relatieve aantal moorden in Amerika en hier. Dr is geen land ter wereld waar zoveel mensne door hun harses geschoten woprden als Amerika. Daar staat zelfs in de Grondwet dat je het RECHT hebt om een wapen te bezitten. Sorry maar dan vind ik ons systeem toch heel wat beter.

Dat gelul altijd over te lage straffen...15 jaar dag in dag uit in een gevangenis zitten is niet niks hoor. Mensen maken fouten en al zullen dr altijd cirminelen zijn die zo door en door verrot zijn dat ze nooit meer een goed burger worden, anderen kunnen WEL veranderen en leren van wat ze fout hebben gedaan!
Waarschuw beheerder
>>|BeatFreak|<< 8 mei 2004 17:55
Tering zeg, als jullie dr zo mee zitten doe dr dan godverdomme wat aan. Loop je leven niet zo te verneuken en volg een fatsoenlijke opleiding of ga is wat minder achter je computertje zitten.

Nederland gaat naar de klote omdat iedereen maar loopt te zeiken hoe slecht het wel niet gaat en er zelf geen RUK aan doet.

En nou is t uit met dat eeuwige gezeik, amen.

:respect: :respect: :respect:

Je haalt me de woorden uit de mond. 90% van de jeugs die continu loopt te verkondigen dat dit land naar de knoppen gaat beheerst zn eigen taal niet eens. Allemaal haatgevoelens naar anderen omdat ze doodongelukkig met zichzelf zijn. Projecteer het maar op de overheid, op de marokkanen, op Volkert vd G...maar iets doen zelf, ho maar.

Je kan wellicht geen revolutie veroporzaken maar zorg goddomme dat je een goeie opleiding volgt en zelf de heersende normen en waarden in stand houdt. Pleur geen afval uit t autoraam, zet je muziek niet asociaal hard, probeer eens normaal te praten zonder continu te schelden met kanker dit en kanker dat. Ontwikkel een eigen identiteit ipv altijd maar achter de meute aan te lopen. gedraag je naar je leeftijd en ga niet lopen doen alsof je o[p je 16e al helemaal weet hoe de politiek in elkaar zit. Ga eens wat vaker op bezoek bij je oma of hop eens binnen in een bejaardentehuis. Daar zitten ook allemaal mensen die geholpen hebben dit land op te bouwen een beetje te creperen. Hou mate in je drank en druggebruik. Ga niet uitgebreid keihard zitten bellen als je in de trein zit. Geef eens 5 euro aan een goed doel. Lees een boek.

Shit zeg, je kan zoveel zelf doen maar als je alleen maar gaat lopen zeiken en topics opent op een site die staat voor partyen en feest bereik je natuurlijk geen hol. Dan ben je hetzelfde poldermodel aan t beoefenen als waar iedereen zo'n hekel aan heeft. Een hoop blabla maar daden, ho maar. Daar schiet toch geen kip iets mee op?
Waarschuw beheerder
donateur
nou ik ga niet alles lezen maar vind dat die trieste mietjes van politie veel harder op moeten treden!!

agenten laten zich altijd vet hard fokken :s

zeg gewoon STOP of ik SCHIET, en als diegene niet stopt schiet je meteen.

verkrachters enzo publiekelijk lynchen.

en uitkeringen moeten ook bijna allemaal afgeschaft worden. als je niet voor jezelf kan zorgen had je niet moeten bestaan. dus mensen moeten een diploma gaan halen voor ze kinderen mogen krijgen > kansloze mensen mogen geen nageslacht op de wereld zetten.

godver!! kan hier nog wel uren over door razen, rot wereld vol domme kut mensen.
en dan dat stemmen.. DEMOCRATISCH noemen ze dat.. 80% van de mensen is vet dom die mensen mogen helemaal niet stemmen, aangezien de meeste mensen dom zijn worden er dus ook meestal domme keuzes gemaakt.

soms begrijp ik die mensen die basisscholen en treinen opblazen wel...

en oja, de hoeveelheid oneerlijke mensen....dat kan ik niet eens geloven, hoeveel van die zieke kanker geesten er rond lopen die maar liegen en bedriegen en onrechtvaardig handelen!! STERF!!!

nu moet ik gvd blowen en lekker rustig in mijn eigen bekrompen wereldje afkoelen.

why must I deal with this shit every fuckin' day

Waarschuw beheerder
nederland gaat idd naar de klote

maar ja, wat moeten we anders.....:S

Waarschuw beheerder
democratie = modern gecommercialiseerd imperialisme

Waarschuw beheerder
donateur
democratie = modern gecommercialiseerd imperialisme

%)

zeg dan niets zeg
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
misschien ben je het niet met me eens,. maar IK zie het zo,. ik DACHT dat ik duidelijk was in dit topic,. ander moet je ff teruglezen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
dat heb ik gedaan, maar ik lees niets over 'commercieel imperialisme'

Waarschuw beheerder
dan moet je ff in me posts in bush's erfenis, en anti amerika kijken, ik heb niet per topic een andere mening,. ik leg het anders uit.

En misschien zijn het niet de precieze bestuurskundige termen,. je begrijpt vast wel waar ik op doel dan.
Waarschuw beheerder
Nico, t is wederom tijd om ons te gaan bezighouden met nuttige zaken. Neuken ofzo. Gezeik hier altijd! :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
zo je laat er geen gras over groeien jack..

uhm.. ik heb van de week nog wel even tijd o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Nook en Wackie stellen tenminste prioriteiten ;)

Maar in plaats van te denken "Nederland gaat naar de klote" kun je ook wat gezelliger/leuker zijn tegen je medemens. Ik denk dat als iedereen dat doet, veel problemen zichzelf dan oplossen.

Waarschuw beheerder
Vertel eens wat nieuws?

enne

Er worden veel te lage straffen gegeven voor moord ed. (Murat D.)

Uh..dat kereltje heeft tbs gekregen. Die zien we voorlopig echt niet terug op straat.

Waarschuw beheerder
Ik probeer er maar niet te veel over na te denken, word je niet echt vrolijk van.... :S

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
nederlands rechtsysteem, amerikaanse straffen??

Waarschuw beheerder
Het nut van het ingrijpen was in mijn ogen de wietplantages. WAnt die zijn illegaal, waar illegale praktijken plaats vinden zijn er ook zaken van andere aard (waar rook is...).

Dan ga je er dus vanuit dat alles wat in de wet staat klopt, dat doe ik dus niet.
Kan ik onderbouwen maar is wel erg off-topic, een compleet andere discussie.
Waar rook is... is vuur ?? een leuk spreekwoord maar niet per definitie waar zoals jij het bedoelt.
Waarschuw beheerder
donateur
Onderzoek heeft uitgewezen dat hogere straffen niet altijd een positieve uitwerking hebben op het aantal misdrijven welke worden gepleegd :) Kijk bijvoorbeeld maar naar Amerika waar de straffen over het algemeen hoger liggen: meer criminaliteit.

Waarschuw beheerder
heeft er een bowling for columbine gezien
(Y) actie met die K-Mart!!!
Waarschuw beheerder
Ik denk zelf dat nederland kapot gaat omdat er een ander cultuur tussen ons volk zit.
Een cultuur waar andere normen en waarden gelden.
Een cultuur waar veel macho-cultuur in voor komt.
Je kent het vast wel als je door de stad loop waar veel van dat soort mensen zijn ge-intergeerd
en je kijkt een van die mensen aan.
Dan hoor je vaak "wat kijk jij nou,zoek jij ruzie man!!?!"
Maar dat is niet het grote probleem,het probleem is dat Nederland Islam-matiseerd.
Steeds meer Moskeen minder minder normen en waarden.
En dan dat wij nederlanders die dat zo al een beetje in de gaten hebben en de waarheid weten.
Woorden we door dat soort mensen uit een ander land vaak uit gemaakt voor rasist.
NEE hum doen hier aan RASSEN-DISCRIMINATIE.
Hum benadelen ons volk ten opzichten van ons
ondat waar wij generaities van generaties op gewerk hebben hum dat ZOMAAR EVEN AFPAKKEN.
Gemiddeld kost een niet uit het westen komt immiegrant 3000 euro per jaar aan ons hard werkende NEDERLANDERS.
Dat is meer dan 3.500.000.000 EURO per jaar waar wij voor werken.
En dat hebben we het nog niet over de 2de en 3de generatie alchtonen.

Als we eens naar de geschieden nis kijken zien we dat veel landen zo over genomen door dat volk.
Nou kommen ze steeds meer na het noord/westen.
Om daar de SLAPPEN regeltjes van ons land binnen te dringen.

En als wij nederlanders die onze ogen open hebben hier iets van zeggen,is dat meteen RASSEN-DISCRIMINATIE.
Nee dat is een natuurlijken reaktie voor het voort bestaan van ons volk te blijven behouden.
Wij willen ook niet hebben dat wat de onderzoekers voorspeld hebben dat er in 2050 70% van het islam-volk is gegrooid en 7% het west-europees volk is verlkeind in aantal.
En dat grotendeels in west-europa terecht komt om dat zij het HIER BETER HEBBEN nee dus.

Als het zo door gaat is Nederland over 50 jaar niet meer van ons .

Waarschuw beheerder
Ik voorstander van om de politie harder in te kunnen laten grijpen

Ja en dan kunnen ze nog meer een macht misbruiken....
Waarschuw beheerder
Wat los je dr mee op om altijd maar te lopen zeiken? For Chritsts sake zeg je bent een gozertje van 20. Ga genieten van je leven man!

Wackiejacky kom zeg, sta is open voor de omgeving, kijk is om je heen en breek die dikke muur af, op zet in ieder geval die roze zonnebril af. Ga van je leven genieten??? Wil ik best doen maar als ik uit ga en iedere keer op moet passen om geen ruzie te krijgen, mensen in elkaar worden geslagen ga zo maar door geniet ikn niet vol van het leven.
Waarschuw beheerder
Dr is geen land ter wereld waar zoveel mensne door hun harses geschoten woprden als Amerika. Daar staat zelfs in de Grondwet dat je het RECHT hebt om een wapen te bezitten. Sorry maar dan vind ik ons systeem toch heel wat beter.

Wackiejacky, even een voorbeeld:

Voorbeeld: Marinier is bij voorbaat moordenaar
terwijl hij zijn werk doet > Volkert van der G. mogen we geen moordenaar noemen omdat hij het slachtoffer is van de maatschappij/Murat D wilde de rector niet doodschieten, alleen maar waarschuwen, danwel laten schrikken.

En dan heb ik het nogeeneens gehad over de straffen die men krijgt. Van het geeiste aantal jaren gaat tegenwoordig standaard 1/3 vanaf. Daarnaast moet het verhogen van de straffen een ontmoediging zijn voor anderen om een delict te plegen. En dat het in Amerika uit de hand loopt geef je zelf al aan, daar mag je een wapen bezitten... dan werk je het dus in de hand. Ons systeem is misschien in vergelijking met de Amerikanen beter, maar daar valt ook over te discussieren. Ook in Nederland kan je op basis van vormfouten vrijgesproken worden terwijl je de moord oid gewoon hebt gepleegd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ontwikkel een eigen identiteit ipv altijd maar achter de meute aan te lopen. gedraag je naar je leeftijd en ga niet lopen doen alsof je o[p je 16e al helemaal weet hoe de politiek in elkaar zit.

Heel goed, doe maar wat je zelf wilt, geef niks om anderen. Hallo wackiejacky hoe zit dit dan. Individualisme is net wat het probleem is in de land kom op zeg. Ja je moet een eigen identiteit hebben maar je zet het er nu zo neer dat je tegen de meute in moet lopen (apart gedrag vertonen). Kan nooit de bedoeling zijn.

Projecteer het maar op de overheid, op de marokkanen, op Volkert vd G...maar iets doen zelf, ho maar.

Wat een generaliserende opmerking die kant nog wal raakt, je mag best een weekje met me meelopen en zien wat ik er zelf aan doe. Voor zover je dat weekje nog niet hebt meegepakt denk ik niet dat jij in de positie bent om zulke uitspraken te maken. Of dit kan aan mij liggen. HEEL APART
Waarschuw beheerder
Niemand meer een opmerking, wackiejacky??

Waarschuw beheerder
donateur
Jaaa, Nederland gaat kapot!
laten we vooral eind jaren 70, begin jaren 80 vergeten toen Nederland in een crisis zat, toen criminaliteit, integratieproblemen, werkloosheid etc etc nog 10x zo erg waren als nu.

Nederland is niet kapot aan het gaan, Nederland is sinds toen najuist bezig met opbouwen, dat zie je in alles terug, het is sindsdien alleen maar beter geworden. In 10 jaar tijd is het bijvoorbeeld veiliger geworden op straat, milieu gaat een stuk beter, integratieproblemen zijn bespreekbaar geworden en zo zijn er nog veel meer dingen die nu beter zijn dan eerst.

Dus ikzelf zie het rooskleuriger in dan de meeste hier en dat 1 turk een leraar doodschiet wilt niet direct zeggen dat de maatschappij verloedert (lijkt CDA wel).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
op www.stormfront.org/forum en dan nederland/vlaanderen staan hier ook heel veel tropics over...

Waarschuw beheerder
donateur
Vind je het erg dat ik die onzin niet al te serieus neem?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee hoor ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Om te beginnen is Stormfront een organisatie die eind jaren 30 door de NSB is opgezet om jongeren op te voeden.

Dus als je anno 2004 de naam stormfront gebruikt, dan mag jij raden welke conclusies ik daaruit trek.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ken ik t helpe dat dat zo heet (A)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, maar het geeft wel wat aan lijkt me zo.
Daarbij staat er geen enkele feit op die ook nog echt gebeurd is.

En om terug op topic te komen herhaal ik mijn laatste post :

Jaaa, Nederland gaat kapot!
laten we vooral eind jaren 70, begin jaren 80 vergeten toen Nederland in een crisis zat, toen criminaliteit, integratieproblemen, werkloosheid etc etc nog 10x zo erg waren als nu.

Nederland is niet kapot aan het gaan, Nederland is sinds toen najuist bezig met opbouwen, dat zie je in alles terug, het is sindsdien alleen maar beter geworden. In 10 jaar tijd is het bijvoorbeeld veiliger geworden op straat, milieu gaat een stuk beter, integratieproblemen zijn bespreekbaar geworden en zo zijn er nog veel meer dingen die nu beter zijn dan eerst.

Dus ikzelf zie het rooskleuriger in dan de meeste hier en dat 1 turk een leraar doodschiet wilt niet direct zeggen dat de maatschappij verloedert (lijkt CDA wel).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
uhh feiten zijn toch altijd echt gebeurd, anders is t toch geen feit ;) maargoed i get your point :P

Waarschuw beheerder
in Den helder schijnt een dodenlijst te zijn daar worden de problemen dus tegenwoordig onderling opgelost :S

Waarschuw beheerder
donateur
uhh feiten zijn toch altijd echt gebeurd

Zij vinden het een feit dat de Islam een achterlijk geloof is en dat Fortuyn dat zou hebben gezegd.

Dat is niet waar, hij heeft gezegd dat het een achterlijke CULTUUR is.

En zo zijn er nog veel meer feiten die wat dieper ingaan op het integratieprobleem, die ook niet waar gebeurd zijn.

Problemen bij de integratie leggen is erg makkelijk, want dan moet een ander het oplossen, maar mensen vergeten nogal snel dat dit niet het enige probleem is in Nederland.

Stormfront roept nog net niet dat er zoveel files zijn omdat wij teveel asielzoekers toelaten.