Partyflock

Forumonderwerp · 677171
Waarschuw beheerder
Als we kijken naar nederland gaat het steeds slechter. Werkeloosheid wordt erger en de criminaliteit wordt ook erger.Dit samen naast de vermindering van normen en waarden

Problemen zat, tijd voor oplossingen. Ik voorstander van om de politie harder in te kunnen laten grijpen en een verscherping van ons rechtssysteem. Er worden veel te lage straffen gegeven voor moord ed. (Murat D). Tijd voor verandering. Een ander punt is het gevoel om trots te zijn op Nederland dat meer kan.

Hoe staan jullie daar tegenover dit alles???
Waarschuw beheerder
donateur
ff verkeerd gelezen. goed idee MOH, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de bevolking niet altijd kan weten wat prioriteit heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok, maar als je problemen aankaart bij de politiek en die door de partijen serieus worden genomen. Kan je kijken wat er gebeurd. Het kiezen van de regering en dergelijke blijft alrijd lastig aangezien ze altijd een vage politieke agenda hebben

Waarschuw beheerder
Wat meer respect voor elkaar zou al een stuk helpen. Leven en laten leven...

En de politie, laat ze maar eens wat criminelen DOODschieten... hiermee schrik je denk ik toch een groot gedeelte af.
Gevangenissen moet gewoon een pand zijn met stalen trailies zonder telefoon, internet of hangplek... want ze lijken meer op hotels dan gevangenissen. :(
Strafen mogen zoiezo hoger want dat is lachwekend.
Waarschuw beheerder
ja das waar en daarom zouden er per stad of dorp gewoon een eenmalige bijeenkomst moeten worden gehouden waar mensen naartoe kennen gaan en samen met mensen die daar wel verstand van hebben,om daar dan samen over te speculeren..en eens actie te kennen ondernemen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img cacheid=0000dc2000075a0fa9b63eb91a004ad28b]http://www.obleet.nl/danny/cgi-bin/pimmetje.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Nu snap ik hoe Painbringer aan zn naam komt :D
Waarschuw beheerder
Ik ben van mening dat als je jong bent hier in nederland altijd aan t werk kan komen, nu misschien even wat minder, maar over t algemeen als je de wil en inzet toont moet het lukken.

In sommige vakgebieden is er weinig werk op t moment, maar als je de wil en doorzettings vermogen heb kan je je om laten scholen of eerst wat lager geschoold werk doen.

In mijn direct omgeving zie ik gewoon heel veel jongeren die op alles lopen te kankeren en te zeiken en zelf hun toekomst lopen te verkutten daar sloeg t stukje ook een beetje op.. was niet als direct aanval bedoeld. Het is gewoon een feit dat er in bepaalde vakgebieden nog steeds vraag is naar arbeidskrachten door vergrijzing. En als je niet slim bent, maar wel handig kan je goed verdienen, dus een bijdrage leveren aan t voorkomen van t "ten onder gaan van Nederland".

Ik iriteer me gewoon aan mensen die niet willen werken. Misschien een beetje hoog zittende frustratie...

Waarschuw beheerder
donateur
Gevangenissen moet gewoon een pand zijn met stalen trailies zonder telefoon, internet of hangplek... want ze lijken meer op hotels dan gevangenissen.

Pardon????? Ik werk in een gevangenis en de beelden die jij schetst zijn echt NIET waar....

Internet.... Geloof je het zelf?
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens painbringer > Einde centerparks gevangenissen.

En die bijeenkomsten, als je die bijvoorbeeld in den haag zou organiseren, wanneer je dan met z'n allen erover gaat praten, zijn er dan niet te veel mensen en komen de juiste mensen dan wel naar die bijeenkomst MOH. Hoe zie je die bijeenkomsten precies?

Waarschuw beheerder
Om overal weer Pim bij te halen vind ik.... :S
Waarschuw beheerder
2 tribal ..met een paar maten bereik je er al niks mee ..het zou wel kunnen maar dan moet je zoveel mogelijk namen en handtekingen erbij verzamelen

2 painbringer
doodschieten hoe zou jij het vinden als ej zoon een pakkie kauwgom uit de winkel pikt naar buiten loopt en kogel tussen ze ogen krijgt omdat ie crimineel is

dat zou al niks opschieten ..daar krijg je alleen een nog grotere gaos van ..wat denk je van de nabestaande die keren zich eigen dan nog erger af van het systeem
Waarschuw beheerder
door een probleem te benoemen los je m nog niet op, dus Pim ;)
Waarschuw beheerder
2 tribal

gewoon als een soort vergadering ,waar iedereen een aantal vragen kan stellen of een mening over iets kan geven

Waarschuw beheerder
MOH > zo OVERDREVEN bedoel ik het niet.

Alles mag gewoon wat harder worden aangepakt, een crimineel heeft gewoon teveel rechten.
Waarschuw beheerder
Daarom zit ik met mijn maten erover te discussieren en juist te denken aan oplossingen. Met zijn allen weten we meer uiteraard. Maar je moet ook eerst problemen benoemen voordat je ze kan oplossen!

MOH > zou dit dan de juiste mensen aantrekken / moet het verplicht zijn / een random selection uit de maatschappij
Waarschuw beheerder
Daarom zit ik met mijn maten erover te discussieren en juist te denken aan oplossingen. Met zijn allen weten we meer uiteraard. Maar je moet ook eerst problemen benoemen voordat je ze kan oplossen!

MOH > zou dit dan de juiste mensen aantrekken / moet het verplicht zijn / een random selection uit de maatschappij
Waarschuw beheerder
ow okeej:D

dan ben ik het met je eens ,idd een crimineel heeft te veel rechten jah en de gevangenis is ook net een hotel
Waarschuw beheerder
2 tribal

geen idee of het de juiste mensen aantrekt .., en nee je moet zoiets niet verplicht maken ...iedereen is vrij om er heen te gaan ...of te creperen in zijn eigen stof

maar ik denk dat het mischien wel wat dingen kan ophelderen voor veel mensen en er wat dingen verbetert kenne worden :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
overigens die enquetes zijn net als referenda

op zich goed idee, ware het niet dat de gemiddelde kiezer zo dom is als een varken en stemt op een gezicht/mooi praatje (pvda>>lpf>>pvda effect)
Waarschuw beheerder
Enquetes, maar dan gericht op de mening van de Nederlander over bepaalde zaken > goed idee, want je kan die dingen anoniem invullen.

MoH > ok goed punt

Ik ben er weg van, moet gaan eten. Ik check de reacties zo wel. en blijf er vooral over praten. Dit is te belangrijk om te negeren!

Waarschuw beheerder
donateur
beetje d66 sympathieen heb jij vermoed ik?:)
Waarschuw beheerder
ik??!, meer VVD:p

jij dan

maargoed daargaat het niet om

we moeten gewoon met zijn alle tot een paar goede punten komen dan uitwerken en dan naar die grijze postduiven sturen...en dan eens kijken of het wat helpt ...en of ze enigzins bereid zijn om de massa tegemoet te komen dmv ..bijeenkomst ,enquettes enz enz
Waarschuw beheerder
goh ..tribal ik zou graag door discusseren ..maar er is niemand :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bezuinegingen..probleem
buitenlanders..voor veel nederlanders een probleem
azc die te vol worden..probleem
verpaupering..probleem
werklozen..probleem
kabinet..groot probleem
weer..speelt een grote rol in dit land
drugs..probleem/wordt als probleem beschouwd.."doog"
scholing..probleem
werk..probleem
verkeer..groot probleem
natuur..probleem/uitbreiding van de economie"fabrieken"

zaken die jij en ik allemaal wel eens opgenoemd hebben om lekker over te zeiken,maar er is al wel eerder gezegd het zeiken gaat ons goed af,maar oplossingen treffen dat laten wij te kort..

bezuinegingen..pak het niet van de werklozen of arbeidsongeschikten,maar zoek het in de miljoenen branche..(makkelijke oplossing)

buitenlanders..nederland wordt te vol en dat zien de buitenlanders/nederlanders ook in..dus zal je aanpassingen moeten opzetten om dat te gaan verminderen..dat is wat mij allemaal zien en dat lijkt niet moeilijk,maar dat is het wel...stop het integreren eens..tsja kort en hard!!

azc..erg mooi allemaal,maar die mensen krijgen wel waar ze om vragen in een land waar ze gasten zijn..en dat is nu precies nederland een land die erg gastvrij is maar zich minder zorgen maakt dan om nederland..vaag maar de waarheid..weten we allemaal..

verpaupering..woningbouwaccomodaties..tsja loopt erg gestaag naar beneden als je alles moet geloven op tv en krant,dus dat is ook wel iets waar sterk naar gekeken moet worden door het grote aantal toenemende mensen in nederland..

werklozen..waarom is mijn vraag??de depressie in nederland?door de hoeveelheid buitenlanders die naar nederland worden gehaald??wat mij echt niet zint als je hier in je eigen land al met zon groot aantal werklozen kampt en dan nog buitenalnders laat importeren..vage shit hoor..

kabinet..kort en krachtig..balkenende eruit!!geldtrekker..eigen mening ik :kots: gewoon van hem..

het weer..ja ik hoor jullie denken,maar dat is een factor wat erg mee speelt en wat is er nou de laatste jaren voor een weer geweest????ja minder zon dus mindere lachen..iets waar wij niks aan kunnen doen maar wel erg mee speelt in onze cultuur en iets wat met al deze punten te maken heeft..tsja..

drugs..te hoog thc..legaliseren coke..xtc legaliseren..blabla speculaties en dat is het ook in nederland,want je hebt niet echt een rechte lijn qua drugs,doordat het overal anders is door doog beleidt..trek een lijn zeg ik dan om misverstanden en haat uit de weg te gaan..

scholing..je ziet dat er erg veel jongeren studeren..,maar hetgeen waar ze voor studeren weten ze geen eens??is dat vaag of niet??ja dat vind ik wel..je begint toch pas een studie om daadwerkelijk te worden wat je studeerd??oke dat kan je niet met zekerheid zeggen,maar sommige studenten???heel mooi die studiefinaciering,maar wat kost dat wel niet voor de staat??verdomde veel!!

werk..zie werklozen oogt haast hetzelfde..de moderne computer is hier zeer zeker een probleem!!

verkeer..ik zeg max twee auto's per gezin.. en wil je er meer hebben dan een speciale vergunning..ja we wonen nou eenmaal in nederland dus kan dat er ook wel bij,,waarom puur milieu..

natuur..pacht veel meer stukken grond hier in nederland en stuur dat naar de domeinen..,want het groene gras is niet meer zo groen als 10 jaar geleden..ik weet het de mensheid veranderd,maarhet mag best eens gezegd worden en niet ow dat komt later wel..ook zo een syndroom in dit land..

veel gezeik,maar een kleine visie van mij..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ow en nog iets..

ik ben een middenweg strijder wat met een kleine boog naar links oogt..
Waarschuw beheerder
hmz heel leuk geschreven allemaal spinazie (y)...heb je niet een korte smenvatting :[

ik ga ffuh lezen :D
Waarschuw beheerder
ik ben me eigen weg aan het bestrijden :[ maar rechts heeft voorang
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
in veel punten ben ik het wel met je eens spinazie

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tsja ik zeg dit wat jij en ik denken,maar werkelijk zo is..
maar weinig aan gedaan wordt..

en in het kabinet zitten ook erg weinig jongeren die hun kijk kunnen geven over dit nederland..

maar ja mij niet gezien..

oja nog iets mijn excuses voor het ontleden..

Waarschuw beheerder
Nederland gaat langzaam kapot

Rara hoe zou dat nou toch komen?

Waarschuw beheerder
Bom op nederland gooien, probleem opgelost :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
niet happen
Waarschuw beheerder
ik vind het echt zo raar dat mensen spreken over dat Nederland kapot gaat. was dat voor doemdenken.
in het verleden is het ook wel eens klote geweest. maar omdat een feest nu 50 euro kost en je het niet kan betalen door economische recessie of dat misdaden nu gewoon veel meer in de actualiteit staan omdat er nu 6000 media zijn en die er vroeger niet waren betekent het niet dat de boel op zijn eind loopt.

Ik denk dat er heel wat mensen wat kunnen leren van een recessie. ik zeg niet dat ik op een houtje wil bijten, maar ik denk dat het best eens tijd id voor het besef dat we het de afgelopen jaren wel erg rijk hebben gehad.

terug naar de basis! normen, waarden, respect, liefde en inzet voor anderen

:)

en oh ja: Nederlanders zijn een zeikvolk en hebben niks anders te doen dan zeiken, zeuren en zanikken!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd niet happen
Waarschuw beheerder
Karian, lees ff mee! We zijn hier in oplossingen aan het denken (vooral spinazie, respect!). En er is niks met een kritische (zeikerige?) houding, zolang jezelf maar bereid bent om het probleem aan te pakken!

Even een nieuw puntje herinvoering van de dienstplicht (sociaal/militair) goede zaak. Op die manier werk je voor je land op beide manieren en dan wordt je er weer trots. Mensen die zeuren over de zorg doen er zo iets aan. Tevens creeer je dan een gemeenschappelijk iets tussen alle Nederlanders!
Waarschuw beheerder
En denken in politieke hokjes (VVD/PVDA etc) hoeft van mij niet zo. Het gaat wat je wilt bereiken en dat daar een partij aan vast geplakt kan worden heel leuk, maar dan geef je iemand al een stempel mee.
Waarschuw beheerder
ik wilde met mijn post aangeven dat het allemaal helemaal niet zo slecht is.
In de openingspost staat dat de criminaliteit erger wordt, net nog een bericht op het ANP dat het juist veiliger is geworden.

ik vind dat mensen gewoon veels te negatief zitten te denken en de boel daarom lijkt af te stevenen op ellende terwijl dat niet zo is.
Waarschuw beheerder
Ok, kan ik mij in vinden. Maar in mijn dagelijkse belevinswereld gebeuren dingen die heel erg krom zijn en niet sporen met het rationele.

Voorbeeld: Marinier is bij voorbaat moordenaar
terwijl hij zijn werk doet > Volkert van der G. mogen we geen moordenaar noemen omdat hij het slachtoffer is van de maatschappij/Murat D wilde de rector niet doodschieten, alleen maar waarschuwen, danwel laten schrikken.

Het feit dat er in Nederland zo gedacht wordt over deze zaken is wel een hoop ellende en zeker een manier van denken die heerst in Nederland en bevestigd wordt door de media.
Waarschuw beheerder
je ken ook net doen of je neus bloed ja en alles maar nemen ...en overal ja op knikken maar daar schiet je niks mee op

karian als jij de werkloosheid,de verpaupering,verkeer,scholing en dergelijke wel mee vind vallen ...zal je toch ffuh roze zonnebril af moeten zetten en eens naar de realiteit gaan kijken ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
drugs doet ook pijn hier bij al deze kikkers..

Waarschuw beheerder
een land zonder dreiging OF saamhorigheidsgevoel, valt uiteen in meningen en onnozelheid, niemand staat op scherp, en wil het liefste uren over onzin discussieren.

Als morgen de wereld zou vergaan, zitten we hier nog te bespreken wie de eigenlijke schuldige kan zijn, en gaan we lekker generaliseren en alle kanten verdedigen tot het volgende onderwerp zich weer aanbied, maar dan is het te laat :P

Das nou nederland, eerst lulle, dan denken, dan oplossen, en dan lekker vergeten, NEXT :P
Waarschuw beheerder
werkloosheid wordt erger ja, maar dat komt mede door de economische recessie. dat is niet direct iets waar ik als individu wat aan kan doen, zo werkt een economie en ik denk dat het ook goed is voor de economie.

verpaupering, ik merk er niet heel veel van. wat is precies verpaupering?

verkeer: ja ik ga idd ook met de auto, maar wat kan ik als individu veranderen aan de werkwijze van het OV?

scholing: sja, daar ben ik het wel eens. hoogleraren zijn te dom om te poepen en NL is geen kenniseconomie meer. studenten en scholieren vinden geen uitdaging. dus ik stem op een partij die daar net zo over denkt als ik.

Omdat NL een democratisch stelsel kent kan ik niet meer doen dan in mijn eigen omgeving dingen aanpakken zoals ik dat goeddunk en vervolgens mijn mening uiten bij en verkiezing voor Kabinet, EP en gemeenteraad. dat doe ik dus ook. ik zorg dat mijn eigen omgeving zo optimaal mogelijk functioneert
Waarschuw beheerder
Karian > Eigen omgeving optimaal laten funtioneren, dan wil ik wel bij jou wonen... Als we nou heel Nederland laten functioneren > zijn we beter op weg of niet?

Bassworm > Saamhorigheids gevoel kan je verbeteren dmv Dienstplicht. Heb je als land iets gemeenschappelijks.

Waarschuw beheerder
kheb 8 familieleden in israel int leger,.. i know ;)

Waarschuw beheerder
dit is jaren geleden al geconcludeerd :/
Of je er nou wat aan wilt doen of niet...oplossingen genoeg alleen geen initiatief
Waarschuw beheerder
Tribal: sja ik zorg daar gewoon voor. Ik vind dat ik een aardig wijze heb gevonden om mijn omgeving optimaal te laten functioneren zodat ik en mijn naaste omgeving daar de vruchten van plukken. ik zeg niet dat dat makkelijk of leuk is of dat het altijd werkt, maar ik denk dat ik mij daar liever op concentreer dan proberen om de wereld de veranderen.

Saamhorigheidsgevoel kun je wel kweken ja.
Hoe dom ontgroeningen in de studentenwereld ook mogen zijn, het werkt wel

Waarschuw beheerder
das nou ook typisch nederlands eh,.

Van de hoogste toren gillen dat er wat aan mag worden gedaan. Maar als het moet gebeuren, sluiten ze achteraan aan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
verpaupering mijn vertaling is het verslechteren van een leefgebied..
Waarschuw beheerder
idd dienstpicht ..zou wel mooi zijn

maarja daar bereik je ook niks mee want mensen gaan toch dingen doen waardoor ze afgekeurd worden
Waarschuw beheerder
mijn leefgebied is best goed. groen voor de deur. kerk en moskee op loopafstand en vele verschillende culturen en het is best goed toeven in mijn wijkje. ook al staat het bekend als een van de mindere wijken van utreg