Hehehe je zegt het redelijk, met de taalfouten daargelaten
Maar die ontdekkingen, zijn puur wiskundige deducties. Het is dus niet bewezen omdat het basis model alleen maar een theorie is die bepaalde dingen kan voorspellen.
Infeite klopt zo'n theorie ook wel, maar het heeft z'n grenzen.
Als ik zeg : De aarde is plat. Klopt deze theorie genoeg zodat ik er mee kan werken : Ik val er namelijk niet af. Totdat ik opeens schepen in de zee zie zakken en ze er weer uit zien komen. Dan pas ik mijn theorie aan : De aarde is rond. Zo is het ook met de string theorie en bijna elke natuurwet waar we een formule voor hebben.
wat als de zon opeens zou verdwijnen,zouden dan alle planeten uit koers raken omdat de zon ze niet meer in hun baan kan houden?!
en als dat zo was zou het dan tegelijk gebeuren met de verdwijningvan de zon?!
Nu praat je over zwaartekracht en de "nelheid" daarvan. Tja... het heeft zijn grens natuurlijk, op een bepaalde afstand is de invloed 0. Maar binnen die range, is het volgens mij redelijk oneindig snel. Als ik 2 hemellichamen laat circellen om een planeet, raken ze niet uit hun baan namelijk. Een berekening met een te slome zwaartekracht zou ze namelijk op aarde laten storten.
Eigenlijk is de zwaartekracht even snel als hetgene waardoor het werkt. Vergelijk het met een doek, waarop een balletje ligt (om in je vergelijking mee te gaan). Als ik het balletje oppak, veert het doek terug met de snelheid dat de weefseldeeltjes kinetische energie op elkaar overdragen. Het is eigenlijk maar speculeren hoe zwaartekracht dan werkt, want wat is die ruimte nu eigenlijk?
Hoelang je erover praat, hoe meer je stuit op speculaties. Het is aan ons om theorien te bedenken, en de gevolgtrekkingen te bedenken en te bewijzen, zodat onze kennis van het systeem groter wordt. Maar of die ooit compleet zal zijn?