Partyflock

Forumonderwerp · 669837
Waarschuw beheerder
Wat ligt of is of zit er na het heelal? iemand een idee?

Waarschuw beheerder
Zou er na de hel nog wat zijn dan? Het zal iig beter zijn, zullen we een keertje gaan kijken?

Waarschuw beheerder
hahahahahaha lijk me wel een strak plan, ga ik ook mee (Y)
Waarschuw beheerder
is goed, doen we, gaan we in ieder geval met zn 3en.. nog meer mensen?
Waarschuw beheerder
tussen hemel en hel heb je tog de aarde zitten?
Waarschuw beheerder
maar ik wil wel mee!

Waarschuw beheerder
Nou dat gaat lekker, we zijn al met zijn vieren, als er nou nog meer mensen meegaan kunnen we misschien wel een groepskorting regelen!

Waarschuw beheerder
hahahahaha groeps korting bij d-reizen
Waarschuw beheerder
Ik heb gehoord dat als we met zn 10en gaan dat er voor de gelukkige winnaar van de loterij die daarop volgt een weekendtas inzit
Waarschuw beheerder
donateur
oeh dan wil ik ook wel mee :p

Waarschuw beheerder
Neeee meen je dat nou?! Die moet ik hebben! Ga meteen nog even 6 mensen fixen. Weet één van jullie eigenlijk waar ik zo een reis kan boeken? Ik heb net naar D-reizen gebeld en die beweren dat zo een reis niet bestaat (wat denken ze wel niet!)
Waarschuw beheerder
snap ik, dat wil iedereen wel

Gelukkig zitten wij nog bij de eersten
Waarschuw beheerder
Net alsof zij daar verstand van hebben

Waarschuw beheerder
Ja daarom, maar moest toch ergens beginnen als ik bij de eerste 10 wil zitten en kans wil maken op die weekendtas
Waarschuw beheerder
ja precies, ik heb er ook veel voor over.. Maar het probleem is dat iedereen, zo ook D-reizen, er zo mysterieus over doet.. ze doen net alsof het niet bestaat, al is het alleen maar om die tas voor hunzelf te houden

Waarschuw beheerder
Ja dat denk ik ook ja, ze willen die tas gewoon zelf houden, lekker egoistisch weer, dan moeten ze zelf ook maar mee gaan als ze er kans op willen maken, ze moeten wel eerlijk zijn, iedereen gelijke kansen.
Waarschuw beheerder
maar al die reisbureau's houden ook de handen boven elkaars hoofd... Laatst stond ik daar, in de verwachting zo een reis te kunnen boeken. Wat denk je? gaan ze naar een ander filiaal bellen (net doen alsof ik een beetje uit mn nekhaar sta te lullen) en vragen ze: "Heb jij dr wel eens van gehoord" Nee , tuuurlijk niet...
Stelletje huichelaars zijn het..

Maar goed dat wij dat door hebben

Waarschuw beheerder
Ja hè, het is maar zeker goed dat wij het door hebben, nu kunnen we er een stokje voor steken en die platen voor hun kop weghalen en gewoon eisen dat ze zo een reis voor ons boeken (en kans maken op die weekendtas uiteraard), doen ze dat niet, dan gaan we in opstand en ketenen we ons vast aan de deur zodat ze ook geen andere reizen meer kunnen verkopen!
Waarschuw beheerder
Ik heb er een aantal jaar geleden al eens aan gedacht om een landelijk front te beginnen tegen de corruptie binnen reisbureaus..
Ik vind dat we de straat op moeten, we moeten gehoord worden.. We moeten er alles aan doen om er voor te zorgen dat die verloting op een eerlijke manier wordt afgewikkeld. En als dat onze ondergang betekent dan mag ik branden in de Hel, maar neem ik D-reizen met me mee.. ben ik al een stuk dichterbij

Waarschuw beheerder
dus we gaan binnenkort protesteren in den haag, MOOI!!!!!!!!!! :d

spandoeken uit de kast, tomaten en eieren mee :p
Waarschuw beheerder
dat is zeker de bedoeling.. waar het mij (en waarschijnlijk jullie ook) gewoon om gaat is dat die weekendtas in ons midden komt, of niet dan?

Waarschuw beheerder
Tjeerd ik weet precies wat je bedoeld! Echt serieus, loop er ook al een hele tijd mee in me maag en ben blij dat er iemand is die er precies hetzelfde over denkt. Eerlijkheid is het belangrijkste en zelfs het verloten van een weekendtas MOET dus eerlijk gebeuren en je hebt gelijk, mocht dit alles onze ondergang betekeken dan is D-Reizen er gegarandeerd bij!
Party Angel neem jij de tomaten mee dan zorg ik voor de eieren.
Waarschuw beheerder
ben blij dat er meerderen zijn die er net zoals mij over denken .

zullen we gewoon deze hele conversatie op dat spandoek zetten dan?

Waarschuw beheerder
anita dat vind ik een heel goed idee

de tomaten zijn aanwezig :d[img]http://www.my-smileys.de/smileys_1/bewerf.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Is goed, ik denk dat als we een tweepersoons dekkenbeddenhoes opknippen en klein schrijven het er net op past.

Waarschuw beheerder
ja precies, dat is het beste inderdaad (Y)

eigenlijk moeten we op tv komen vind ik :d
Waarschuw beheerder
zwarte gaten ontstaat door het zwartekracht van dode sterren,en voedt zich aan andere hemellichamen.
in een zwart gat is de zwaartekracht zo groot dat zelfs licht er niet aan kan ontsnappen en dat feitelijk alle natuurkundige wetten geen recht meer hebben in een zwart gat.
en niets gaat sneller dan dan het licht lichtsnelheid is dan ook het het cosmische constante en om dat te bewijzen heb ik hier een bewijs puur uit een theoretisch oogpunt.

wat als de zon opeens zou verdwijnen,zouden dan alle planeten uit koers raken omdat de zon ze niet meer in hun baan kan houden?!
en als dat zo was zou het dan tegelijk gebeuren met de verdwijningvan de zon?!

en zwaartekracht is niet meer dan golven en oneffenheden in een rooster van ruimte-tijd
3 demensies en tijd als meetinstrument.

einstens algeme relativiteits theorie verklaard zaken op gebied van sterrenstelsels,planeten en zwarte gaten maar voor het kleinste materie in het universum is er weer een ander theorie genaamd kwamtum mechanica dat verklaard alle kleine sub atomische deeltjes.

beide theorieen worden gebruikt om 1 groot theorie van alles te maken om het begin te snappen en het einde en het kleinste en het grootste.ze hebben daar nu een theorie voor,
snaar-theorie met veel huiveringwekkende ondekkingen zoals 11 demensies,paralle universums.

maar we zijn er bijna om alles te kunnen vastleggen in een groot complex wiskundige formule
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben blij dat jij het snapt Groove me Tony :yes: ;P
Waarschuw beheerder
Hehehe je zegt het redelijk, met de taalfouten daargelaten ;)

Maar die ontdekkingen, zijn puur wiskundige deducties. Het is dus niet bewezen omdat het basis model alleen maar een theorie is die bepaalde dingen kan voorspellen.

Infeite klopt zo'n theorie ook wel, maar het heeft z'n grenzen.

Als ik zeg : De aarde is plat. Klopt deze theorie genoeg zodat ik er mee kan werken : Ik val er namelijk niet af. Totdat ik opeens schepen in de zee zie zakken en ze er weer uit zien komen. Dan pas ik mijn theorie aan : De aarde is rond. Zo is het ook met de string theorie en bijna elke natuurwet waar we een formule voor hebben.

wat als de zon opeens zou verdwijnen,zouden dan alle planeten uit koers raken omdat de zon ze niet meer in hun baan kan houden?!
en als dat zo was zou het dan tegelijk gebeuren met de verdwijningvan de zon?!

Nu praat je over zwaartekracht en de "nelheid" daarvan. Tja... het heeft zijn grens natuurlijk, op een bepaalde afstand is de invloed 0. Maar binnen die range, is het volgens mij redelijk oneindig snel. Als ik 2 hemellichamen laat circellen om een planeet, raken ze niet uit hun baan namelijk. Een berekening met een te slome zwaartekracht zou ze namelijk op aarde laten storten.

Eigenlijk is de zwaartekracht even snel als hetgene waardoor het werkt. Vergelijk het met een doek, waarop een balletje ligt (om in je vergelijking mee te gaan). Als ik het balletje oppak, veert het doek terug met de snelheid dat de weefseldeeltjes kinetische energie op elkaar overdragen. Het is eigenlijk maar speculeren hoe zwaartekracht dan werkt, want wat is die ruimte nu eigenlijk?

Hoelang je erover praat, hoe meer je stuit op speculaties. Het is aan ons om theorien te bedenken, en de gevolgtrekkingen te bedenken en te bewijzen, zodat onze kennis van het systeem groter wordt. Maar of die ooit compleet zal zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gelukkig dat ik het je zo goed heb uitgelegd
Waarschuw beheerder
ja klopt helemaal waar ik heb nu maar stukjes uit het hele verhaal genomen alles hier op pf zetten dan zijn we nog wel ff bezig.
de enige manier voor ons de mens om hiet achter te kunnen komen is door te speculeren en te berederneren,het zal nooit tastbaar zijn we mogen het misschien zien door telescopen maar dat zal dan ook het enige zijn,maar zoals de fysici speculeren over dat ze er bijna uit zijn zal er verloop van tijd toch weer iets bijkomen wat het op wankelen brengt.
ik denk zelf niet dat we het ooit helemaal oplossen,in plaats daarvan kunnen we er beter maar van genieten hoe mooi het allemaal is en respecteren dat het onze intilligentie te boven gaat.en hopelijk dat we dan weer het kleine kunnen waarderen,zoals de aarde waarin we leven de lucht die we inademen..

confuser jij zei dat het heelal uitdijt met 2x de lichtsnelheid en ik ging daar niet mee akkoord dat wil dus dat het eindig is in de zin dat je meetpunten heb gevonden tussen het ontstaan en het eind van het uitdijen en als je dat kan berekenen waar het einigd en dus ook de snelheid kan berekenen kan je dus feitelijk in de toekomst kijken.als dat zo is verklaar je nader..

maar dat zou ook betekenen dat zwarte gaten niet konden bestaan.aangezien het feit dat niets ontsnappen kan aan de zwaartekracht.en licht de comsmische constante is en die er ook in verdwijnt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Euh in die laatste volg ik je niet? Zwarte gaten kunnen niet bestaan omdat?

Dat het heelal oneindig is klopt alleen in de zin dat je misschien rondjes aan het vliegen bent.

Het heelal zoals wie die kennen heeft een grens, en dat is waar men berekend dat deze met 2x de lichtsnelheid gaat. Ik heb dit ook alleen maar overgenomen van mensen die met hemelcontructies hebben gewerkt die verklaart worden door zo'n uitspraak. Allemaal maar theorien dus. Ik kan er alleen niks over zeggen, dus ook niet of ze fout zijn ja of nee.

Het is gewoon moeilijk hier nog een mooi algemeen beeld van te krijgen, omdat de meeste theorien al zover gaan, dat je er een aantal jaar mee moet spelen wil je het echt kennen. Sommige dingen zijn de gevolgtrekkingen al van bewezen, zoals die bollen die een slag draaien in de ruimte. Dit was voorspelt met een theorie van Einstein (heb me er niet in verdiept welke dit was). Maar het gaat erom dat het voorspelt was. En als je er dingen mee kan voorspellen, heb je een pragmatische theorie die je daadwerkelijk kan toepassen in andere modellen. Totdat er een afwijking ontstaat natuurlijk...
Waarschuw beheerder
donateur
Zelf denk ik dat het misschien zo is dat wanneer je als maar rechtdoorgaat dat je weer op hetzelfde punt terecht komt

zelf kijk ik ook wel eens discovery:) en er is inderdaad een theorie over dat als je steeds alsmaar rechtdoor gaat dat je weer op hetzelfde punt uit komt. maar op de een of andere manier zou doordat je steeds alsmaar rechtdoor gaat dat je een heeeeele grote cirkel maakt "om het helaal heen". Dat zou dus betekenen dat er meerdere heelallen zijn.
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Waarschuw beheerder
donateur
We bekijken en berekenen en beredeneren inderdaad alles dmv wat we KUNNEN berekenen en bevatten maar ik denk dat we juist het overgrote deel niet kunnen bevatten.

Als men zegt het heelal breidt nog steeds uit terwijl het oneindig is zou ik het heelal beschouwen als alles wat met beweging, zwaartekracht en materie te maken heeft en daar buiten bevindt zich dus geen materie.

Maar zo heb ik me ook wel eens afgevraagd of wij niet bijv. als heelal zijnde niet slechts een pluisje in de pels van een inmens groot beest zouden kunnen zijn. Of dat je leven bijv. 1 droom uit 1 nacht uit een 'groter' leven kan zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Interessant topic

[img cacheid=0005f02e000f9ff723ee8e431a00465f67]http://www.angelfire.com/scifi/weird9/10006552.jpg[/img]

achter het heelal zijn ze de hele dag aan het spacen.
ff serieus: ik heb er veel voor over om daar achter te komen!
Misschien zijn er van die 'wormholes' dat je steeds ergens uitkomt in een ander deel van het heelal.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
donateur
het gaat als maar door en door en door er is geen einde en geen begin
Waarschuw beheerder
donateur
nou van die "wormholes" he, wat nou als die nou echt bestaan?
een zwart gat is ook al niet zo heel bijzonder meer en wat daar allemaal in gebeurt weet nog niemand.
Maar zon wormhole, hoe zou zon dingen werken?? echt vaagheid

Waarschuw beheerder
donateur
ja, das als je erin komt, dat je dan ergens anders uitkomt. net als bij die computer spelletjes, bijv. keen, deur 1 in is deur 5 eruit, deur 2 in is deur 4 eruit enzo voorts
zo van *poef* zit je ineens lichtjaren verder
Waarschuw beheerder
donateur
ja precies! zou het gewoon zoiets kunnen zijn dat(ik vergelijk het even met iets) dat je zit bijv op een punt op een a-4tje en je gaat zon wormhole in dat het papiertje zichzelf dubbelvouwt om naar dat andere punt te komen.
dus dat het heelal zichzelf verplaatst op zon punt?

het is maar een theorie natuurlijk:P

Waarschuw beheerder
Maakt ook niet uit hoe ze werken, als ze maar werken. Dat zou wel geweldig zijn.

Heb wel eens een theorie gelezen dat je door extra dimensies toe te voegen, een rechte lijn kunt buigen waardoor de twee uiteinden dichter bij elkaar komen te liggen. Door er dan stiekem in een rechte lijn naar toe te gaan win je een boel tijd. Maar das alleen in theorie natuurlijk.....

Wel een cool topic btw.

Waarschuw beheerder
donateur
ja,
of dat het een soort appel is met wormgaten. die als glijbanen erdoor lopen, dat je zo ergens anders uitkomt!

oh ik kan niet nieuwsgieriger zijn!!!
Waarschuw beheerder
donateur
ja dan zou je dus eigenlijk zelf je eigen "teleporteur" kunnen maken en eindelijk is kijke of er nou ook achter de sterren ook ergens partyflock is.

Idd wel een filosofisch topicie:D
is er vanaaf niet nog een programma over het heelal op discovery ofzo?

Waarschuw beheerder
donateur
nou, ik denk niet dat er dan ook een partyflock is, maar dezelfde. zo van: hee, ben ik hier weer!!!!!!
vreemd maar supercool (y)
Waarschuw beheerder
je hoeft niet exact te weten wat er gebeurd in een zwart gat.men is erachter gekomen wat zijn eigenschappen zijn en met enigzins simpel berederneren weet je wat het doet.
als ik hoor dat dat een zwart gat bestaat uit een hoog concentratie zwaartekracht en dat alle materie in de wijde omtrek word op gezogen zelfs licht,dan hoef ik niet nog een tastbaar bewijs dorr er nog eens een raket er naar toe te sturen.lijkt mij dan.

meerdere dimensies is alleen voorspeld in kwantum mechanica dat verklaard hoe materie miljoenen malen kleiner dan een atoom dat die dus zo voortbewegen dat vier demensies niet genoeg zijn.maar 11 dimensies nodig zijn om tot zijn recht te komen.

maar om zo nog maar een punt aan te snijden tijdreizen!!
in feite als jij met je ruimteschip naar het uiterste van het heelal gaat benje al aan het tijdreizen doordat je steeds meer terug de geschiedenis van het heelal in gaat.

bijv witte dwergen zijn uitzonderlijk felle sterren die onstaan zijn vlak na de oerknal en wij nu pas zien wij het licht van die ster die als je nu zou bezoeken allang gestorven is.
zouden wij dan in zon geval buiten de tijd leven als wij in dat ruimte schip zouden zitten?? confuzer wat vind jij ervan??

en ff geheel ontopic ze hebben een dier kunnen teleporteren alleen het versturen ging goed dor alles te de-materialiseren alleen aan de andere kant konden ze nog niet alles bij elkaar vinden ghehhehe jah best lullig maar das iniedergeval een vooruitgang (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
zelf kijk ik ook wel eens discovery
Jaja, discovery maakt van iedereen een wannabe scientist :D

Heb dit hele topic aandachtig doorgelezen, en volgens mij weet uiteindelijk iedereen even weinig.. (Als we alle heftige wetenschappelijke speculaties even meerekenen).

Waarschuw beheerder
donateur
ze hebben een dier kunnen teleporteren alleen het versturen ging goed dor alles te de-materialiseren alleen aan de andere kant konden ze nog niet alles bij elkaar vinden ghehhehe jah best lullig maar das iniedergeval een vooruitgang

meesterlijk...

ik denk dat het tijdreizen idd wel zo moet, dat je die wormholes niet zo maar in gaat maar eerst gedematerialiseerd wordt. zou het net zoiets zijn als een bolbliksem, die kan ook door glas heen zonder iets te beschadigen.
Waarschuw beheerder
Jorgan: Bar weinig ;) Maar het is ook geen Tweakers...

meerdere dimensies is alleen voorspeld in kwantum mechanica dat verklaard hoe materie miljoenen malen kleiner dan een atoom dat die dus zo voortbewegen dat vier demensies niet genoeg zijn.maar 11 dimensies nodig zijn om tot zijn recht te komen.

Uh? Dimensies btw... (k)

Maar als je het over strings hebt, volgens mij zij dat pure ruimte fluctuaties. En die 11 dimensies theorie is mij veel te wiskundig en niet tastbaar genoeg. Simpelweg, ik geloof er nog niet zo in.

Ik zie onzelf gewoon als fluctuaties op een constant vlak die door bepaalde resonantie patronen zichzelf in stand houden en "materie" vormen. Dit zijn dan gewoon onderlinge resonantie fluctuaties die invloed op elkaar hebben. Mijn idee is ook, en wetenschappelijk is het ook al bedacht, dat we allemaal "uitdoven". Iaw, de resonantie bolletjes verdwijnen en er blijft een "plat" vlak over. De grote uitdoving...

Denk maar eens na, ons bestaan is gewoon een speling van een explosie waar bepaalde processen stabiel zijn en in verhouding een hoop tijd bestaan. Hierdoor is er op een gegeven moment een deeltje gekomen welke zijn patroon is gaan repliceren et voila, evolutie -> mensheid.

Dat is mijn beeld... en zal misschien nog aangepast worden op eventuele ontdekkingen.
Waarschuw beheerder
als we gewoon vet ver rechtdoor reizen een stuk of 20 jaar reizen, weet ik veel...dan komen we gewoon weer bij de aarde aan....zal wel retevaag zijn
Waarschuw beheerder
kan dat er al sterren planeten e.d. waren..
die oerknal zal wel door een of andere chemische reactie zijn gekomen waaruit na een hele lange tijd van evolueren de mens kwam

ik geloof tog in een andere teorie... namelijk gewoon die van de bijbel.. Maar goed dan kan je ook afvragen wat was er dan ...voordat God alles maakte... en waarom heeft hij de aarde gekozen?..

maar goed ik geloof dat het allemaal zo is gegaan en er zullen wel mensen zijn die dit onzin vinden en het nie geloven maar ieder zijn eigen ding tog