donateur
Een zendeling loopt door jungle in Afrika. Plots heeft hij in de gaten dat hij wordt achtervolgd door een hongerige leeuw. Als de leeuw zich opmaakt om zendeling op te eten knielt de zendeling en bidt: "Heer ik ben hier toch voor u. Bescherm mij en geef de leeuw Uw gedachten. Amen".
Terwijl zendeling devoot met zijn ogen dicht blijft zitten hoort hij achter zich: "Heer zegen deze spijze, Amen!"
Een man loopt te wandelen op het strand van Californie en is tegelijkertijd in gesprek met God. Terwijl hij zo aan het bidden is, zegt God op een gegeven moment: Jij bent zo'n fijne gelovige vent, je mag een wens doen. Oh, echt waar? Ja, vraag maar wat je wil.
Oké, ik wil zo dolgraag eens naar Hawaï, maar ik hou absoluut niet van vliegen. Kunt u niet een brug vanaf hier bouwen, zodat ik er zo heen kan rijden? Tja, antwoord GOd. Dat kan wel, maar denk eens aan de gevolgen die dat heeft. De hele natuur moet ik overhoop halen. Schepen moeten omvaren enz. enz. Heb je niet nog een andere grote wens? Ja, die heb ik antwoord de man. Ik ben nu al drie keer gescheiden. Ik probeer ze te begrijpen, maar ik snap niets van die vrouwen. Waarom doen ze zus en waarom zo? Kunt u me dat niet eens uitleggen? Waarop God antwoord: Wil je een 4 of een 6 baansweg op die brug?