Partyflock

Forumonderwerp · 662602
2115x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik zit te overwegen om een andere computer aan te schaffen. Ik weet nog niet of dat een nieuwe wordt of een al gebruikte ( financien :S ) maar wat ik wel belangrijk vind is dat ik er een goede geluidskaart in heb. Waarschijnlijk koop ik die er bij. Mijn vraag is nu: welke geluidskaart gebruiken jullie? Of welke wil je gebruiken?? Ik heb niet handen vol met geld dus aub prijs/kwaliteit ;) Ik gebruik nu fruityloops, maar misschien ga ik proberen om cubase te snappen:) Of anders reason 2.0. Verder heb ik hier nog een midikaart liggen van magix geloof ik waar ik een keyboard mee aan kan sluiten op de pc. Gebruiken jullie ook nog midi of alleen maar usb controllers??
Mijn vriendelijke dank :D

Waarschuw beheerder
M audio M audio M audio :cocktail:
Artiest XoNaR
Waarschuw beheerder
EMU 1820M natuurlijk.

Waarschuw beheerder
M Audio Natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Echt niet.
Artiest Ritz
Waarschuw beheerder
Waarom EMU of waarom M AUDIO ??
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
...persoonlijke keuze :9

Waarschuw beheerder
keuze is persoonlijk....:jaja: :P

Waarschuw beheerder
Ja is leuk zo'n EMU, maar die zijn wel 2 keer zo duur...

M-audio Delta 66 = €170.-

EMU 1820m = Meer dan €400.- ??

Is het dat waard? Ik ga deze week ook een nieuwe bestellen... Waarschijnlijk M-audio....

Waarschuw beheerder
legt eraan wat je nodig hebt.. delta44 is het zelfde als de 66 alleen zonder digitale ondersteuning geloof ik maar verder ook 4x i/o

heb zelf de 44 en bevalt me echt erg goed.
ik had hier voor creamware.. maar was wat overbodig..

M audio is goed betaalbaar en geeft je alles wat nodig is ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Thnxx 4 Da Info, ik ga voor de M Audio Delta 44.

Waarschuw beheerder
RME issut beste! punt uit.
Waarschuw beheerder
De 1820M is het waard.

De breakout box is namelijk ook nog een volwaardige mixer (in combinatie met de Patchmix DSP software) en de kaart heeft een onboard E-DSP chip die de inbegrepen effecten kan aansturen zonder dat het je CPU leegzuigt.
Ook komen er geregeld nieuwe effecten uit (en wie weet softsynths?) voor de DSP chip en je kan alle ins en outs virtueel en fysiek routen met de uitgebreide Patchmix DSP software.

De M versie heeft mastering-grade AD/DA converters, dezelfde die je op een volwaardige Pro Tools HD systeem vind en de ruisdrempel is enorm laag.

Ik heb een Sennheiser HD600 monitor koptelefoon die elke minimale artifact opvangt (storing, ruis, gekraak etc.).
De headphone volume knop op de breakoutbox kun je maximaal open gooien en ik hoor echt NIETS over m'n koptelefoon. Geen ruis, niks. Play ik daarna een mp3tje of iets dan knalt de audio erin als een motherfucker :)
Een enorme dynamische output dus.
Bovenstaande zegt wat over de killer geluidskwaliteit van de EMU. En voor de studiofreaks zit er ook een Sync kaart bij.

Hiervoor zat ik op een Terratec DMX6fire 24/96 (vrijwel identiek aan de Audiophile 24/96) en dacht hiermee klaar te zijn. Maar nadat ik de EMU had aangeschaft kon ik het overduidelijke verschil pas horen.
Dit is een volwaardige professionele mastering-grade sound system die elke euro waard is.

Als je echt kwaliteit wil ga je gewoon voor de EMU 1820M of de EMU 1212M (a 200 euro, EMU hoeft niet duur te zijn).
De laatste is precies dezelfde kaart met dezelfde hoogwaardige componenten en DSP chip als de 1820M, maar dan zonder de breakout box en Sync card. Wel zit er een extra kaart bij met speaker uitgangen.

De 1820 versie (iets van 300 euro geloof ik) heeft ook een breakout box maar is kwalitatief wat minder dan de 1820M. Het bevat AD/DA converters van een lagere klasse en een wat mindere signal-to-noise ratio.

De M versies dus, voor het serieuse werk.

XoNaR
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het nadeel van die 1212M is dat je helemaal geen extra ingangen en uitgangen meer hebt dus die valt voor mij af. Zou die EMU 1820 beter klinken dan de M-audio Delta? (dat weet waarschijnlijk niemand...) EMU 1820M is op het moment te duur voor mij :'( en heb nu heel hard extra ingangen nodig...
Waarschuw beheerder
Ik ben ook aant ckeckuh voor een geluidskaart, maar waar kan je die M audio delta 66 dan voor 170 pleuroos halen?

Waarschuw beheerder
www.musik-produktiv.de

€179.- is ie trouwens

Waarschuw beheerder
Weet iemand waar die EMU's het goedkoopst zijn? Ik kom de 1820m voor minimaal €499.- tegen, kan het goedkoper?
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
Zo keb de zoekfunctie maar s gebruikt en deze topic s doorgelezen ... k zal eerst f mn probleem voorleggen ...

Ik maak nu al n poosje muziek met Logic Platinum 5.2.0 ... gewoon met n " standaard " computer ... Pentium 4 CPU 2.53GHz 512 MB en SoundMAX Digital Audio ... aangezien r geen geld was kon k nog best vooruit maar inmiddels ben k zo ver gevorderd met muziek maken dat de geluidskaart t allemaal niemeer trekt ... en dat merk k dan vooral als k met sommige plug ins veel melodielijnen boven elkaar gooi ( om n bepaalde sound dikker en voller te kunnen maken ) ... van t volgende bericht krijg k inmiddels nachtmerries :9

PC AV: System Overload. The audio engine was not able to process all required data in time (-10011)

Nu zit r sinds gisteravond ( om te testen ) n SB Audigy [D880] in ... maar is t probleem verholpen ? nee :(

Zie de volgende 2 links voor mn Audio instellingen binnen Logic ( de afbeeldingen zijn zo niet te lezen daarom f wachten en dan linksonder op het icoontje klikken wat op n gegeven moment zal verschijnen = op normale grootte instellen ) ...

Audio Driver
Audio Driver 2

Nu heb k vrij recent nog n tip gekregen over n Terratec DMX 6fire t.w.v. pak-en-beet 260 euro ... maar na t doorspitten van deze topic blijkt dat een nummer 1 geluidskaart voor het produceren van muziek ( softwarematig ) de M-Audio is ...

Heb k misschien iets verkeerd ingesteld waardoor k die fout melding krijg ?

Gooi ik zoveel melodielijnen boven elkaar dat geen enkele geluidskaart die aan kan ? ( lijkt me sterk )

Als ik nu toch een nieuwe moet kopen welke moet het dan worden ? ( en nee ik ben niet rijk ) :(

Monitoren zijn nog even niet aan de orde want daar heb k geen geld voor ... Behringer monitoren wat ik in deze topic ben tegen gekomen lijken me wel een doel om voor te werken ... nu doe ik nog even alles via een hoofdtelefoon ...

Het gaat er dus om dat alles wat ik maak afgespeeld wordt door het programma zonder problemen !!

Nou dit was een heel verhaal maar hopelijk is het de moeite waard :)

Waarschuw beheerder
Als ik nu toch een nieuwe moet kopen welke moet het dan worden ? ( en nee ik ben niet rijk )

Ik heb zelf de M-audio Delta 66 gehad, ingeruild voor een E-mu 1212m, die klonk een stuk mooier. Maar ik gebruik m'n computer ook om filmpjes te kijken enzo, en dan moet ik een DTS/Dolby Digital passthrough hebben naar m'n externe decoder, dus ga ik die E-mu toch weer inruilen voor een M-Audio, dit keer voor de Audiophile 192, specs zijn iets slechter dan de E-mu, maar ja.. Beter dan de oude M-Audio's

M-Audiophile 192 gaat rond de €200.- kosten of zo

($200.- in amerika)