Partyflock

Forumonderwerp · 662602
2115x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik zit te overwegen om een andere computer aan te schaffen. Ik weet nog niet of dat een nieuwe wordt of een al gebruikte ( financien :S ) maar wat ik wel belangrijk vind is dat ik er een goede geluidskaart in heb. Waarschijnlijk koop ik die er bij. Mijn vraag is nu: welke geluidskaart gebruiken jullie? Of welke wil je gebruiken?? Ik heb niet handen vol met geld dus aub prijs/kwaliteit ;) Ik gebruik nu fruityloops, maar misschien ga ik proberen om cubase te snappen:) Of anders reason 2.0. Verder heb ik hier nog een midikaart liggen van magix geloof ik waar ik een keyboard mee aan kan sluiten op de pc. Gebruiken jullie ook nog midi of alleen maar usb controllers??
Mijn vriendelijke dank :D
Waarschuw beheerder
@ Fonk (y) Thanks dude ! Je hebt me weer een beetje hoop gegeven voor deze kaart.... Zal van de week is ff testen ! Erg bedankt ! En nee.... hier ook geen games.... Daarvoor heb ik een xbox :)

@ Check da Tekniq: Nou.... Dat is iets waar ik ook mee zit, misschien dat ik behringer monitors ga kopen, maar ik heb JBL boxen die 500 euro kosten.... Volgens horen en zeggen moeten ze een "eerlijk" geluid geven.... Het zijn geen monitorboxen, dus wel hifi..... Verder gebruik ik de digitale uitgang van de kaart die naar mijn technics versterker gaat....

Het probleem is dat ik dat doffe altijd, met welke kaart/ boxen/ prog dan ook, al heb gehad..... Natuurlijk heb ik alle effecten uit... het klinkt allemaal zo dof.... Pak maar eens een track onder mijn profile, dan kun je het waarschijnlijk (dus zeker :D )wel horen !

Het kutste is dat het bij mij thuis gewoon supervet klinkt.... Treble en bass heb ik hier trouwens altijd op 0 gehad.... Heb je dat ook ???? Kijk als ik opneem op minidisc, dan is vaak alleen treble en bass wat hoger en voilla.... klinkt de track lekker vol....

Misschien ligt het ook wel aan Renoise (waar ik mee werk)....

En masteren van een track (kan je doen) vind ik hopeloos.... Het moet gewoon gelijk goed klinken van mij :P

Ik zit hier al een hele tijd mee.... beetje hopeloos wordt ik er van.... Life sux ! :P
Waarschuw beheerder
Bij monitor speakers moet je ook een studioversterker hebben, dus denk ook al zullen die jbls echt wel goede speakers zijn de combinatie iig niet ideaal is.
Trouwens een studio amp heeft geen controle over treble & Bass alleen volume.
Ben verder niet bekend met renoise dus daar kan ik weinig over zeggen :P

Tjah mastering kan heel veel met een track doen wat jij of ik nooit van ze leven kunnen omdat we de studio er niet voor hebben en de know how even min, dus denk niet dat het hopeloos is, maar das mijn eigen mening :P

suc6 (Y)

Waarschuw beheerder
Bij monitor speakers moet je ook een studioversterker hebben, dus denk ook al zullen die jbls echt wel goede speakers zijn de combinatie iig niet ideaal is

als je actieve speakers hebt hoef je geen versterker te hebben.. direct in je mixer of je kaart...... ook geen tussenstation nodig..;)
Artiest XoNaR
Waarschuw beheerder
http://www.xonarmusic.net/xonar_theprophecy.zip

Deze inmiddels wat verouderde industrial/game-soundtrack is gemastered op m'n kamer mbv Absolute II nearfields, Samson Servo 260, Terratec DMX6fire 24/96 en SoundForge + plugs.
Hij is niet maximum gelimit (hij kan dus nog wel iets luider) maar de algehele mastering is wel aardig gelukt dacht ik zo.

Je hebt echt geen max studio nodig om het een beetje relaxed te laten klinken.

Grtz,

XoNaR
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: klinkt mooi zuiver
Waarschuw beheerder
Versterker dus.... :( totaal geen rekening mee gehouden....

Tja... Dan ff iets zoeken zodat ik de speakers rechtstreeks aan sluit op de kaart.... Is daar bedrading voor ??

Xonar: (y)... Zo moet ik het ook hebben... goed helder, duidelijk geluid !

Waarschuw beheerder
Versterker dus.... totaal geen rekening mee gehouden....

Tja... Dan ff iets zoeken zodat ik de speakers rechtstreeks aan sluit op de kaart.... Is daar bedrading voor ??

Xonar: ... Zo moet ik het ook hebben... goed helder, duidelijk geluid

actieve monitors !!
Waarschuw beheerder
Je kan toch beter voor passieve gaan. Het grote voordeel hiervan is (wat iemand in deze topic al eerder heeft gezegd) dat je je versterker en monitors gescheiden houdt.
Wat scheelt in de kosten voor vervanging mocht 1 van de 2 kapot gaan.

Mijn "rig" is als volgt:

- EMU 1820M output naar MX802A mixer.
- Mixer output door Dualfex Pro, Autocom Pro naar Ultragraph Pro hardware.
- Output Ultragraph Pro naar Samson Servo amp.
- Amp output naar de Absolute II nearfields.

Nu ik m'n 1820M heb kan ik m'n Behringer MX802A overigens uit de ketting halen.

XoNaR

Waarschuw beheerder
t scheelt in kosten dat zeker.
ik werk persoonlijk liever met actieve ik heb passieve gehad met een goeie versterker maar t was t duidelijk niet ( ik had absolute II en Audix)
actieve zijn duurder maar t voordeel is dat ze direct op je mixer/kaart gaan en dat scheelt in mijn ogen ook.
Ik wil niet zeggen dat duurder altijd beter is.
t legt ook aan je setup.

bij mij gaat

Synths -----> mackie32/4-----> SPL(optioneel)-----> lexicon pcm80-----> (eventueel comp)samson resolve 65a

drums -----> mackie32/4----Drawmer dl231---->eventueel lexicon pcm80----samson resolve65a

Softsynths/audio ----> mackie32/4----> ( eventueel hard fx of exciter/comp --- samson resolve65a

werkt voor mij perfect.. ;)
Waarschuw beheerder
Nadeel van passieve monitoren is ook dat het vinden van een versterker die bij je monitoren past niet zo makkelijk is.
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=00131a8e000638cdb87ca7ae1a0053a0cb]http://www.behringer.com/B2031A/B2031A_medium.jpg[/img]
Aktieve Behringer monitor (B2031A) voor 185,- euries is wel mooi :) (150 Watt voor het laag en 75 watt voor hoog)
Ik gaat morgen eens ff shoppen hehehe. (toch voor aktieve gekozen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(y)
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Werk momenteel met een Audiophile 2496 (ofzo, kan het momenteel niet controleren). Bevalt me zeer goed. Monitoren heb ik niet, ik zit nog met Hifi te mixen. Geen crap hifi hoor, maar het kan natuurlijk wel beter:)
Waarschuw beheerder
donateur
Jorg >> Ze moesten besteld worden, waren ff niet op voorraad. De prijs die in het boekje stond klopte niet... hij is goedkoper geworden, nu 165 :) (bij feedback).
Dingen zijn best wel groot hehehe :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
lage latency en bereik van je geluid/uitgangen die je nodig hebt en ingangen...

samen met je systeem een top werking heb jij een goede kaart
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.emu.com/products/product.asp?product=2220&category=754&maincategory=754

Voor iedereen die niet veel behoefte heeft aan een overdaad aan ins en outs en het wil doen met IETS minder dynamic output, de nieuwe EMU 0404.

Prijs? 99 euro/dollar :)

XoNaR
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
FONK !!! :[

You bastard....

Het werkt gewoon die nieuwe software !!! Ik heb gewoon 20 x beter geluid ! (y) Nbu kan ik er veel meer mee !!! Scheelt me weer een hoop knaken !

:respect:

Kats bedankt ! .... You are my sunshine (tataaaa)

:D (y)

Waarschuw beheerder
Maar hoezo 75 watt voor de hoge en 150 watt voor de lage tonen? Wat mis ik hier aan informatie???
Waarschuw beheerder
donateur
...de hoge tonen komen maar uit een klein speakertje ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ahahaah Pin! goed he ? kx driver :P

vreemd dat het zo verschil kan maken.. in latency.. en kwaliteit.. sja./.

suc6!!!

:)

Waarschuw beheerder
Maar waarom dan 75 watt voor hoog en 150 voor laag... Hoe kunnen ze dan het geluid weergeven zoals het uit je geluidskaart komt?
Waarschuw beheerder
donateur
die monitoren zijn aktief ;)

Waarschuw beheerder
Ja ok, dat snap ik, er zit dus een soort versterker in maar waarin zit nou het verschil in wattage? Kbedoel als je 75 watt hoog heb en 150 watt laag dan komt er toch een verschil in de hoge tonen? Of zijn lage tonen moeilijker te versterken dan hoge?? Ja ik weet het niet hoor, op dat gebied benk nog een btje een noob.... Maar ik leer graag nieuwe dingen :D Vooral op muziek gebied....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet er ook niet super veel vanaf maar het lijkt mij dat er voor laag meer kracht nodig is. Die trillingen zijn namelijk groter dan hoge tonen. Als ik goed opgelet heb bij natuurkunde :9

Waarschuw beheerder
Ja zoiets dacht ik ook al, maar voort zelfde geld is dat het niet en kom ik weer heel dom over :bier:
Waarschuw beheerder
idd... laag heeft meer nodig dan hoog.... bass heh ! :d

Ik heb hier laag, midden en hoog apart.... hoeveel zou ik moeten nakijken.... Maar sinds de nieuwe software klinkt het (y)....

@Fonk... Het klinkt allemaal VEEL beter.... Niet meer dof... kan de geuiden makkelijker "gescheiden" horen.... Ik ben :D

En mijn Hifi-set (losse componenten: versterker, minidisc en cd) van technics en JBL boxen blijkt toch een goede combo... Ik heb het van mijn schoonouders voor heel erg weinig kunnen overkopen.... Erg duur spul... niet te betalen... nieuw dan ! :D

Waarschuw beheerder
ik mix af op monitoren maar als ik t ga testen doe ik dat op een hifi set en in de auto... om een beetje indruk te krijgen hoe t daarover klinkt..

Waarschuw beheerder
Zijn die EMU's beter dan M-audio's? Die Delta's van M-audio zijn nu in de aanbieding. Wou zelf voor de Delta 66 gaan (€179.-)

verstandige keuze?? (hifi is belangrijkst voor mij)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ga voor de EMU's (M versie), superkaarten, met een hoge SN ratio en professionele AD/DA converters.

XoNaR

Waarschuw beheerder
Thanx.

Ik hoor hier iedereen over monitors, maar als je een goeie hifi set heb, dan heb je die toch niet nodig?
Waarschuw beheerder
Als je het goed wil aanpakken heb je echt wel monitors nodig. Je wil geen kleuring horen tijdens het produceren, vandaar nearfields met hun neutrale karakter.

Als het goed klinkt op je monitors, klinkt het overal goed.
Als het goed klinkt op je goeie hi-fi, kan het focked up klinken op een ander systeem.

XoNaR
Waarschuw beheerder
donateur
heb wel gemerkt dat ik, sinds ik die monitors heb, wel beter geluid maak :D mooi zuiver!
Waarschuw beheerder
RME kaarten wanneer je digitaal wilt afmixen via een externe mixer zoals bijv: Yamaha 01V of een andere digitale mixer etc....

Anders: Delta, Luna, M-Audio, Crtv.Audigy II

Versterker: Harman Kardon (Digital en EQ vrij)

Monitors: is een compleet persoonlijk iets dit vergt gewoon tijd en hiervoor moet je met eigen oren gaan luisteren bij feedback of musicstore.
Het beste kun je een productie nemen en die op alle monitoren luisteren en de mooiste eruit pikken voor jouw gevoel.

Have fun

Jeffrey

Waarschuw beheerder
Creative Audigy 2 heb ik gehad, dat is de reden waarom ik anti-creative ben geworden. Wat een hopeloos geluid komt daar vanaf zeg! Heb op het moment een Terratec EWX 24/96 die klinkt wel goed in mijn oren, maar heeft te weinig in en uitgangen...

Maar ik denk dat het ook wel scheelt of je op je hifi-set aan je equaliser of bass&treble gaat lopen draaien, als je een goeie set hebt, dan kun je die op 0 laten staan, dat is toch in principe hetzelfde principe of niet? Dat je het geluid eruit krijgt zoals het is opgenomen. Maar ja, ik kijk wel hoe het gaat klinken als ik m'n nieuwe speakertjes binnen krijg :P

Waarschuw beheerder
Anders: Delta, Luna, M-Audio, Crtv.Audigy II

delta is m audio.

m audio delta44 bijvoorbeeld....
luna = creamware .. bijv. Luna II SFP

RME kaarten wanneer je digitaal wilt afmixen via een externe mixer zoals bijv: Yamaha 01V

en waarom hiervoor speciaal een RME kaart? Creamware ( bijv. LunaII ) is hier ook perfect geschikt voor...en elke andere kaart met digitale ondersteuning
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom RME, uiteraard ook een persoonlijke voorkeur maar dat geld voor alle reacties denk ik.

Maar RME geluidskaarten staan bekend om hun hele hoge geluids kwaliteit en weinig ruis, tevens belast de RME kaart je CPU niet zo erg als een Creative audigy II.

De latency (midi response tijd) is overigens heel erg stabiel bij een RME 3ms tegenover die van creative die ik niet lager krijg dan 7ms.

De latency is zo belangrijk i.v.m. het gelijktijdig spelen van meerdere vst plugins en audio sporen in bijv: Cubase.

Er zijn nog veel meer kaarten zoals Creamware maar ja daar moet je natuurlijk wel het budget voor hebben, maar dan krijg je wel gelijk een aantal vst plugins en flinke dot FX plugins van degelijke kwaliteit.

Uitraard is ook je systeem van belang, de cpu, intern geheugen, en HD

Suc6 Jeffrey

Waarschuw beheerder
Misschien stomme vraag, maar kun je met die EMU- kaarten het volume (digital out) aanpassen met de volumeknop van je keyboard?

Bij mijn terratec-kaartje gaat dat niet en dat is vrij irritant...

Waarschuw beheerder
een RME kaart!! Beter is er nie :) Deze kaarten worden met de hand gemaakt in Deutschland :D
Waarschuw beheerder
donateur
...zodat je meer kans hebt op menselijke fouten ;P
Waarschuw beheerder
als je het dan toch gelijk goed wilt doen.. neem dan een protools. ;p

Waarschuw beheerder
nee nee Ralf, zodra ik weer vaste inkomsten heb, komt er een 2de pc met een RME kaart :) als jij er dan ffies mee werkt, wil je ook nie meer anders.

Anders moet je Trickster ffies vragen, hij heeft er een RME bak in liggen :).
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een emu kaart :P werkt perfect! Gitaar kan ik er op aansluiten, kwaliteit is lekker dus heb voorlopig nix anders nodig :)

Waarschuw beheerder
joh! je gaat euh rob gee tokkels make? :) hahaha wel headbange he, hoort erbij! hahahahahahahahahaha :D :P
Artiest Ritz
Waarschuw beheerder
EMU of M AUDIO ??? M AUDIO of EMU ???
Wie helpt me de keuze te maken?

Waarschuw beheerder
M Audio

Waarschuw beheerder
M Audio
Waarschuw beheerder
donateur
Emu Emu :)