Partyflock

Forumonderwerp · 644405

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Voor school moet ik een opdracht maken over de verschillende culturen in Nederland, ik heb al verschillende forum onderwerpen doorgelezen, maar wou toch graag wat actuelere informatie hebben.

Meld hieronder wat je vindt van welke generatie en wat jij graag anders had wilen zien?
Wat heeft jouw mening op dit punt veranderd?
Heb je er altijd zo tegenaan gekeken?
Het mag positief en negatief zijn.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat ze terug naar Canada moeten...
Waarschuw beheerder
donateur
Hehehehe :x

Ik zeg nix
Waarschuw beheerder
Ik vind dat alle Marokkanen naar Nederland moeten komen; hoe meer zielen hoe mee vreugd!
Waarschuw beheerder
Ik ook..Nederland is nog helemaal niet vol..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
neej indd... zonodig leggen we nog wat land uit de zee droog... dan kenne we daar weer meer gettho's bouwe en dan kunne we daar nogmeer marokkanen instouwe :D

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan mensen beter interviewen dan ze het hier, op pf nota bene, te gaan vragen. ZOals je ziet is van de vijf reacties niet een serieus.

Succes! (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Veel van de jeugd lijkt stuurloos.

Waarschuw beheerder
[img cacheid=0012fcac000d14ec51dfc24b1a002f70c3]http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/03-01-7.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Meld hieronder wat je vindt van welke generatie en wat jij graag anders had wilen zien?

Is mijn mening dan veranderd? Is er verschil tussen de generatie's?? Tuurlijk kijk ik er positief tegen aan.. of is dat fout? ;)

**pakt nootjes en gaat zitten**
Waarschuw beheerder
die van mij was wel serieus!! Ik ben toch ook een allochtoon :D

Waarschuw beheerder
no comment :P
Waarschuw beheerder
donateur
*Pakt extra grote bak popcorn en gaat hier eens uitgebreid voor zitten*
Waarschuw beheerder
donateur
:p
Waarschuw beheerder
donateur
Dit gaat een rel worden :jaja:

Waarschuw beheerder
als er geen domme opmerkingen geplaatst worden zal die rel wel meevallen.
Waarschuw beheerder
donateur
:9
als ze dan ook meteen de hele famillie meeneme, en daar dan weer de vrienden + famillie van die vrienden :D dan leven we zometeen gezellig met z'n alle in Nederland, waardoor et nog drukker is op de feesten en nog meer zielen :9

o:)
Waarschuw beheerder
als ik dat zeg krijg ik een ban of word ik definitief verwijderd!

ze zijn hardstikke lief!
Waarschuw beheerder
volgens mij hebt jij professionele hulp nodig
Waarschuw beheerder
donateur
Is dat een HYPOTHETISCHE vraag ?
Waarschuw beheerder
terug naar eigen land vooral de jongeren die kansloos op straat hangen.
1 land 1 cultuur dan zou het een stuk gezelliger zijn, maarja je kan ze niet zomaar wegsturen.
als we ze nou een van de wadden eilanden geven......

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1648, 1817}
Artiest Barabas
Waarschuw beheerder
Echt superrelaxt dat ze allemaal naar Nederland komen :yes:

Echt helemaal top (y)

Heb er ook helemaal nooooooit last van

:S

Waarschuw beheerder
terug naar eigen land vooral de jongeren die kansloos op straat hangen

Sturen we dan de Nederlandse jongeren ook weg?
Waarschuw beheerder
Ik ben bloedserieus hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Als er op een gegeven moment meer buitenlanders dan nederlanders zijn dan houdt dat gezeik van al die nederlanders vanzelf op.

Waarschuw beheerder
Dan gaan de buitenlanders zeiken dat de nederlanders weg moeten

Waarschuw beheerder
Ik heb er geen last van!

Als ik thuis zit :devil:

Chris
Waarschuw beheerder
donateur
Dan gaan de buitenlanders zeiken dat de nederlanders weg moeten

N.E.D.E.R.L.A.N.D

Spreekt voorzich lijkt me?
Waarschuw beheerder
Tering pak de zoekfunctie....
De afgelopen tijd zijn hier geloof ik wel 100 topics over geopend :S
Waarschuw beheerder
donateur
Wat een zieltjes weer hier in dit topic... :gaap:
Waarschuw beheerder
Ik pleit voor totale anarchie!
Waarschuw beheerder
Au, kimhmm dat doet pijn, :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Vond je 't wel lekker...? :P
Waarschuw beheerder
Hahaha, dit wordt rellen!
Waarschuw beheerder
donateur
ik pleit voor :| uhh

dat we maar zoveel mogelijk marokkanen, turke, antillianen, afrikanen, afghanen, pakistanen, indianen, en brazilianen hier krijgen...

+ de rest die ik natuurlijk ben vergeten op te noemen (F) voor jullie

:kots:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik pak vast een papiertje.

Als admin zijnde moet ik natuurlijk netjes bijhouden wie er genomineerd wordt voor een ban :)
Waarschuw beheerder
Ik vind het heerlijk om gekleineerd en venederd te worden door vrouwen, :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Hou je bek!!!!!
Waarschuw beheerder
Heb je het tegen mij? Sorry hoor, dacht dat jij juist wel tegen een geintje kon :D
Waarschuw beheerder
donateur
Kim (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat was voor de gein suffie!

Je vond het toch geil? :D

Waarschuw beheerder
donateur
Wat hebben marokkanen hier nou weer mee te maken? Zo erg zijn ze toch niet?
Waarschuw beheerder
Oh ja natuurlijk maar je kwam nu erg overtuigend over... ben wel gekomen (aaaaahhhhh) maar werd ook een beetje bang van je, *bloos*

Waarschuw beheerder
donateur
Of is dat geen moslimsmiley? :s
Waarschuw beheerder
Dat zeg ik ook giga mus. De marokkanen zijn niet het probleem ze zijn de oplossing van het probleem, ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Jij bent ook niks gewend.... Mietje...
Waarschuw beheerder
Stoppen nu anders blijf ik komen...

Waarschuw beheerder
donateur
En waarom die moslimsmiley dan? Die mensen hebben niks te maken met 11 november en Pim Fortuyn. Daarbij ken ik een antilliaan. Ik snap het niet meer hoor, altijd als het over druks gaat komen we bij Turken terecht en Afrikanen terwijl ik helemaal geen turk ben en het ook wel eens druk heb. Dat is toch niet meer normaal? Waar gaat het heen met die afghanen?
:s
Waarschuw beheerder
donateur
Wacht maar tot ik m'n zweep pak.. Dan piep je wel anders..
Eens kijken of je het dan nog lekker vind...
Waarschuw beheerder
Giga mus: ze zijn gewoon jaloers dat die mensen de drugshandel op een hoog niveau in handen hebben. Dat is volgens mij het hele eieren eten.

Kimhmm: whip me please!
Waarschuw beheerder
donateur
Nee nu is het genoeg geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
Kimhmm wipt mij niet eens.. :
Waarschuw beheerder
Nu komt normaal gesproken het moment dat de sm slaaf zijn meesteres smeekt om nog een keer uit te halen... :p Maar goed, laten we er maar mee ophouden en weer even on topic verder gaan...
Waarschuw beheerder
donateur
Precies, bovendien zou ik toch niet naar je luisteren ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat hij marokkaans is? Dat zal toch niet? Kimhmm dat verw8 ik niet van jou! :@
Waarschuw beheerder
Maar daarom was je ook de meesteres in dit korte rollen spel...
Waarschuw beheerder
Indonees giga mus, indonees!
Waarschuw beheerder
donateur
Indonesische vrouwen :K

Mannen..? Wat mot je d'r mee?

;)

Waarschuw beheerder
donateur
Indonees, marokkaan.. één pot is nat.

Ik kan likken als lassie kimhmm en als ik me nou heeeeel erg scheer? O:)
Waarschuw beheerder
Net als nederlanders en duitsers inderdaad een pot nat!
Waarschuw beheerder
als er geen domme opmerkingen geplaatst worden zal die rel wel meevallen

verwacht je hier geen domme opmerkingen dan?? :):)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ben jij de ware?
Waarschuw beheerder
ook een domme vraag ware J@cob!

Waarschuw beheerder
donateur
Vraag het ff aan joost..
Waarschuw beheerder
Ben jij de ware?

durf je dat nog te vragen met zo'n forum foto :(

<---------------
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:x

I rest my case:
[img cacheid=0000324f000d15c3ddc9c1041a002f7345]https://partyflock.nl/images/user/USERID/14577/SIZE/large.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
lmao, EO jongeren dag?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die gozer mogen ze ook wel het land uitsturen :P
Waarschuw beheerder
Uh uh, niemand moet dit land uit behalve balkenende...

Waarschuw beheerder
Alles goed van prima hier?
Waarschuw beheerder
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADLAhUYO8R4UYgaT2tW4plaJ4gwuJ4!XxdIe3ce3Rj1NjMJnDkuPlo0yE*gBbumdiQQI71jCv9BzsaYPHpSUFtlr8Zgwbfs0wadCaRZ9JwAL9Aj33Lkgw/rogierwappiete.jpg?dc=4675415238435824388[/img][img]http://www.my-smileys.de/sign.php?font=arial&border=schwarz&fontcolor=schwarz&bgcolor=weiss&fontsize=riesig&smilie=5&id=535fc81b636bd2ba9e1fd35c5f934d24&post=%23love%23+%23love%23+%23love%23+%0D%0A[/img]
Waarschuw beheerder
Lijkt in ieder geval niet op een stripfiguur al stript giga mus wel een beetje op deze pic, :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik strip ook wel eens de verf.
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik anders had willen zien??? pff ik zwijg verder maar in dit onderwerp. lijkt me heel verstandig whehe:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik als indonees (lees marokaan) strip wel eens brommers en auto's.

Waarschuw beheerder
Ik geloooof dat ik maar ff bek hou! Anders heb ik een ban aan me flikker }) hheheheehhehe
Waarschuw beheerder
Alleen je naam zou al een ban moeten opleveren, :p

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof op zich niet, maar een marokkaan die ik ken is christelijk opgevoed. Daarna leerde hij een homofiel kennen.
Waarschuw beheerder
Ja homofilie is een bekend probleem binnen de christelijke/katholi­eke gemeenschap. Hoe kunnen ze het zo'n marokkaantje aandoen om hem christelijk op te voeden. Das toch veel te nederlands, het gaat echt te ver hoor met die inburgering!
Waarschuw beheerder
oorzaak:
maar een marokkaan die ik ken

gevolg??
Daarna leerde hij een homofiel kennen.

;P;P

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb geen hekel aan marokkanen, ook al woon ik in gouda. het is geloof ik wel algemeen bekend, dat de boel daar qua marok bendes een beetje is ge escaleerd :s

ik erger me zo af en toe (als je weer s dingen naar je hoofd gegooid krijgt ofzo, letterlijk en figuurlijk) of als er een paar herrie komen schoppen op mn werk, maar verder.. weinig last van. ik woon dan ook niet in 1 van de probleemwijken, misschien zou ik er dan anders over denken. want ik hoor wel van mensen die wel in die wijken wonen, dat ze er helemaal klaar mee zijn. op zich is dat ook wel irritant, je krijgt op die manier echt 2 "kampen": nederlanders VS marokkanen :s

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het niet erg, zolang ze maar nederlands spreken zodat we kunnen communiceren en normaal doen en zich beetje integreren want anders kunnen ze net zo goed in hun eigen land blijven, om t kort te zeggen
Waarschuw beheerder
ik vind het niet erg, zolang ze maar nederlands spreken zodat we kunnen communiceren en normaal doen en zich beetje integreren want anders kunnen ze net zo goed in hun eigen land blijven, om t kort te zeggen

(Y)(Y)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
emmen spreekt :D:D

goed bezig jacob (Y)(Y)
Waarschuw beheerder
Vol ja, knus en gezellig... echt hollands!

Waarschuw beheerder
donateur
Knus en allochtoon, allochtonen hebben i.e.g. lekkerder eten. Dit vind ik ook mooi:

[img]http://www.ktmduke.de/660sms2004.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Tot nu toe kan ik met de individuele antwoorden niet super veel, maar met het algemene beeld (die over de topic gaan) Kan ik wel goed gebruiken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, wat verwacht je nou eigenlijk?

Als je informatie wilt hebben dan wend je jezelf tot een erkende organisatie en niet tot partyflock.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ze liever kwijt dan rijk :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 14001, 46276, 35890, 35886}
Waarschuw beheerder
donateur
Ben liever rijk dan ze kwijt
Waarschuw beheerder
donateur
Hier valt geen antwoord op te geven omdat de ene Marokkaan de andere niet is. Bovenal betwijfel ik ook wij genoeg kennis van die mensen hebben om er een oordeel over te vellen. Het enige wat je hoort is overwegend negatief nieuws over criminaliteit en antisemitisme. Ik durf wel te stellen dat het negatieve beeld van er van Marokkanen heerst ook aan hun verantwoordelijkheid als gemeenschap valt te wijten.
Waarschuw beheerder

Ten eerste moet ik zeggen dat ik niet kan aangeven of mijn idee de juiste is. Ik ken namelijk weinig Marokkanen persoonlijk dus ga over de beeldvorming die ik van hen heb af op media en dergelijke. De beelden die ik schets zijn dus per definitie generaliserend. Het is dan ook ondoenlijk om per Marokkaan te bekijken hoe hij of zij zich gedraagt.

In antwoord op je eerste vraag: naar mijn idee is er een verschil in integratie te bemerken tussen de verschillende generaties. Tot op zekere hoogte is de eerste generatie beter geintegreerd, in die zin dat zij zich hebben geconformeerd aan onze maatschappij. "Je hebt er geen last van", om het maar even heel "tolerant" te verwoorden.

Aan de andere kant zijn de huidige Marokkaanse jeugdigen beter geintegreerd in die zin dat zij zichzelf de Westerse waarden meer toemeten en de taal over het algemeen beter beheersen.

Wat ik graag anders had gezien, is het punt van gezinshereniging. In eerste instantie was er sprake van een contract met de landen waar de gastarbeiders toendertijd vandaan kwamen, namelijk dat ze na enige tijd weer zouden terugkeren. Ik denk dat de herenigingswetten te ver zijn gegaan, waardoor het te makkelijk is geweest voor allochtonen om zich in ons land te vestigen.

Vergeet niet dat het over het algemeen de sociale onderklasse was die als gastarbeider in ons land is komen werken, waardoor de sociale onderlaag zich hier heeft gevestigd. De stelling "wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden" doet wel erg prehistorisch aan, maar is natuurlijk voor een groot deel wel waar omdat sociale en intellectuele capaciteiten genetisch bepaald zijn.

Door deze "overload" aan hereniging en geen beleid t.a.v. spreiding heeft de integratie naar mijn idee een negatieve impuls gekregen.

Ik kan het ze ook nauwelijks kwalijk nemen, als ik naar een land zou kunnen, terwijl ik hier in Nederland niets had, en daar zou ik ergens gaan wonen waar heel veel "mijn soort mensen" zouden wonen en de daar woonachtige mensen zouden niet voor ons openstaan, dan zou ik me ook richten op mijn eigen groep, vasthouden aan mijn eigen normen en waarden en mezelf afzetten tegen "de rest" (lees: de autochtonen).

In andere landen is dit op een verstandigere wijze gebeurd, zo zie je in bijvoorbeeld Nieuw Zeeland dat er per "afkomst" maar 1 per klas mag zitten, om de integratie te bevorderen. En dat is maar 1 voorbeeld.

Ik ben anders tegen deze groep aan gaan kijken sinds ik van een dorp in Brabant naar Rotterdam ben verhuist. Enerzijds is mijn beeld positiever geworden, doordat ik zie dat veel Marokkanen goed integreren, bijvoorbeeld bij mijn studie. Anderzijds is mijn beeld negatiever geworden (mijn buitenlanderbeeld in het algemeen) omdat veel Marokkanen zich naar mijn idee asociaal en "anders" gedragen.

In principe denk ik dat de integratie alsnog een positieve impuls zou kunnen krijgen, dit zal echter alleen gebeuren wanneer de scepsisch van autochtone Nederlanders enerzijds en Marokkanen anderzijds tegenover elkaar zal afnemen.

Hoe dan ook, over het algemeen merk ik dat ik "bots" met Marokkanen. Ik begrijp hen niet en zij begrijpen mij niet, hoewel we allemaal Nederlands spreken. Zo zie je maar dat culturele achtergronden, zeker Westerse tegenover Islamitische, ondanks een gedeelde taal, een grote barriere op kunnen werpen. Ik hoop dat dit met verloop van tijd zal afnemen.

Ik zie als "schuldigen" van dit probleem de Nederlandse immigratie- en integratiepolitiek, discriminerende autochtone groeperingen en discriminerende allochtone groeperingen.

Waarschuw beheerder
Amen. :P

Nee, mooi gezegd. (y)

:)

Inge
Waarschuw beheerder
(Y)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
KinkyBinky 2 december 2003 15:11
Ben ze liever kwijt dan rijk

Japie 2 december 2003 15:27
Ben liever rijk dan ze kwijt

ben ze liever kwijt en rijk
Waarschuw beheerder
omdat sociale en intellectuele capaciteiten genetisch bepaald zijn

*Proest* "Sorry, dat meen te toch niet echt hoop ik?"

Voor de rest ben ik het wel grotendeels met je eens Rotrab.

Ik zie als "schuldigen" van dit probleem de Nederlandse immigratie- en integratiepolitiek

:jaja:
En dan vooral gezinshereniging, en economische vluchtelingen.
Waarschuw beheerder
Glenfiddich: die zinsnede zou ik moeten aanpassen. Ik ben naast de biologische factoren natuurlijk ook de psychologische, sociologische etcetera etcetera factoren vergeten. Hoe dan ook, kort door de bocht, er zijn voldoende mogelijkheden, maar door omstandigheden zijn mensen vaak wel beperkt door de omgeving waarin zij zijn opgegroeid. Dus ik meen dat tot op zekere hoogte wel.

Tis trouwens RotBrab... ;)

Ben blij dat je je in de rest wel kan vinden. :P
Waarschuw beheerder
Sorry.

Als je bedoelt dat kansarme ouders hun kinderen weinig kunnen meegeven dan ben ik het helemaal met je eens. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oudere marokkanen kunnen denk ik niet goed meer integreren en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen, zij hebben nou eenmaal een heel andere opvoeding gehad. jongere daarentegen moet je met de harde (nederlandse) hand opvoeden, dus daar bedoel ik mee nederlandse normen en waarden, en dan komt het met hen wel goed. ik kan het goed met mensen uit alle culturen vinden en ik denk dat dit de meeste mensen wel zou lukken als je er wat meer voor openstaat, dit gebeurt nog veel te weinig naar mijn mening
Waarschuw beheerder
Naar mijn mening hebben de turken en marrokanen de laatste tijd hun eigen regeltjes opgesteld.
Ze hebben hun eigen normen en waarden en houden nog maar amper rekening met onze waarden en normen. Echt veel moeite doen ze dan ook niet om een beetje respect te krijgen van de mede-landbewoners. Tegenwoordig staat de krant vol met negatief nieuws over de marrokanen. Op straat denken ze de helden te zijn en als iemand het niet bevalt komen ze er wel achter desnoods met een mes ofzo. Nu spreek ik niet over alle marrokanen en turken, maar wel een groot gedeelte. Het integreren wil ook lang niet altijd zo goed lukken...maarja, waarom zouden ze dat ook doen als alles al voor hun wordt aangepast. Bijvoorbeeld turkse en marrokaanse ondertitelingen op de nederlandse zenders.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat wil ik hier nu mee bereiken?

Ik wil naast de feitelijke informatie die ik uit boeken en van internet haal ook nog meningen weten van allerlei soorten mensen.

En je kan toch niet ontkennen dat hier een grote variatie aan mensen zit.

Daarnaast heb ik dit onderwerp ook nog op andere forums gezet.

(K) Daantje en voor de mensen die tot nu toe meewerkten, alvast bedankt :D

PS Ik wil nog wel meer reacties hebben

Waarschuw beheerder
ja die ondertitelingen zijn bij turkse en marokkaanse programma's juist omdat oudere mensen niet meer goed kunnen integreren. en er is inderdaad veel negativiteit rond allochtone jongeren maar als een bejaarde door nederlandse jongeren word lastig gevallen is het pesten, gebeurt dit door marokkanen is het terroriseren en mede daardoor zijn ze veel vaker negatief in het nieuws dat autochtonen.
Waarschuw beheerder
dat is echt niet de rede dat ze zo vaak in de krant staan. ga jij maar eens kijken bij een normale wijk en een wijk waar veel allochtonen wonen, dan zie je vanzelf waar de meeste criminele activiteiten zijn. Postitief in het nieuws staan ze eigenlijk nooit, als er veel postieve gebeurtenissen waren geweest waar turken en marrokanen bij waren hadden de meeste mensen veel meer respect voor hun!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik woon zelf in een wijk waar veel meer allochtonen dan autochtonen wonen en er is hier bijna geen criminaliteit en ik heb ook nog nooit problemen hier met iemand gehad. mensen willen niet voor die culturen openstaan en hebben er al een oordeel over voordat ze er werkelijk iets van afweten. natuurlijk zijn er ook criminele marokkanen, maar het bijvoorbeeld hardhandig optreden tegen zussen of nichtjes (wat ook als crimineel word beschouwd) heeft een hele goede reden die de meeste nederlanders niet kennen en ook nooit zullen begrijpen. we oordelen dus over elkaar zonder dat we veel van elkaars cultuur afweten. maar daarom zeg ik ook marokkaanse kinderen moeten op een strenge nederlandse manier worden opgevoed en dan komt het best goed met ze
Waarschuw beheerder
sinds wanneer heeft nederland dan een strenge opvoeding tegen die criminele marrokaantjes? ze hebben nog geen echte maatregelen genomen die werken...
Waarschuw beheerder
Ik vind niet dat je alle turken, marokkanen en andere buitenlanders over 1 kam mag scheren.. Maar als ik mijn mening mag geven... Dat vind ik wel dat alle buitenlanders die geen nerderlands spreken en geen werk hebben en bepaalde tijd hebben om nerderlands te leren en een baan te hebben zo niet dat passen ze zich niet aan en mogen ze van mij wel vertrekken en helemaal als ze ook met criminaliteit in aanmerking komen..

Maar als ze zich gewoon aanpassen: werk hebben, voldoende nederlands praten geen rotzooi maken (ruzie;s bv.) dan mogen ze van mij zeker wel blijven dan heb ik er geen problemen mee.

Ik ken genoeg buitenlanders (wie niet!) maar goed ik ken er, ik noem maar wat: 50 die werken of school en nerdelands praten en die mogen blijven van mij, maar ken er ook 50 die dus niets doen en zelfs geen 1 woord nederlands of engels spreekt die mogen weg van mij. Dan kunnen ze nog net zo aardig zijn, ik vind wel dat ze zich moeten aanpassen..

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID IK BEN GEEN RASIST OF WAT DAN OOK EN DIT IS MIJN EIGEN MENING!!! IK KAN HET BEGRIJPEN ALS IEMAND HIER ANDERS OVER DENKT!!!

Waarschuw beheerder
nee die strenge opvoeding is er ook nog niet en dat is nou net wat er veranderd zou moeten worden
Waarschuw beheerder
pfff nicky niet so zeiken... kijk wi j ''autochtonen'' zijn ook niet heilig... maar die agressie die die '''allochtonen'' altijd uitstralen en altijd met hele groepen door de stad lopen te banjere... pff ze zijn gewoon fucking irritant.. en als ik zeg buitenlanders zijn vervelend... dan ben ik een racist! maar als hun roepen van saddam hoessein doet een goeie zaak.. dan is dat omdat t voor het geloof is.. pfff
Waarschuw beheerder
marokkaanse kinderen moeten op een strenge nederlandse manier worden opgevoed

Wat mij betreft dient opvoeding thuis te gebeuren en is de Nederlandse staat daar niet verantwoordelijk voor. Daarnaast kan een school wel "opvoeden", en natuurlijk ligt daar ook wel een zekere taak, maar zonder bijstand van het thuisfront van kinderen kun je praktisch niets bereiken.

Waarschuw beheerder
haha arjan kom jij je er nou niet mee bemoeien ;):P maar als jij vind dat allochtonen agressie uitstralen wat stralen bijvoorbeeld skinheads en dat soort mensen dan uit? toch ook echt agressie volgens mij
Waarschuw beheerder
Poe, wat worden Nederlandse kinderen toch streng opgevoed....

Waarschuw beheerder
ja dat is waar en dat is ook een probleem want het zit hem toch echt in de opvoeding en je kan die kinderen niet zomaar van die ouders scheiden maar ik denk dat je mensen die nu nog uit zo'n land naar nederland komen in speciale "instituten" moet stoppen waar het hele gezin bij wijze van spreken word opgevoed en waar zij met veel nederlanders in aanraking komen. haha het zal wel niet kunnen maar toch lijkt het mij het beste

Waarschuw beheerder
niet streng maar wel met nederlandse normen en waarden
Waarschuw beheerder
mensen die nu nog uit zo'n land naar nederland komen

er zijn nu al meer als genoeg mensen in dit kleine landje!!!

Waarschuw beheerder
ja maar dat hou je niet tegen ze blijven toch wel komen
Waarschuw beheerder
ow gaan we mij proberen voor lul te zetten... jij bent alleen maar zo anti nederlands omdat je iedere turk pakte die je pakken kon! en ik haat het dat slappe gelul over dat nederlanders ook van alles uitvreten... ga maar naar de statistieken kijken van misdade..

Waarschuw beheerder
donateur
:x

Waarschuw beheerder
ik ben niet anti nederlands ik ben anti vooroordelen ennuh dat van iedere turk valt wel mee dat weet je wel het is toendertijd zwaar overdreven maar ik zeg niet dat nederlanders ook van alles uitvreten maar dat die er vaak veel agressiever uitzien.. maar ik hou nog wel van je ondanks je racistische ideeen ;)
Waarschuw beheerder
niks racistisch.. dat is liefde voor het vaderland! hebben die ''moslims'' ook altijd last van... en moeten ze altijd aan iedereen opdringen + hun geloof

Waarschuw beheerder
ik ken geen enkele moslim die zijn geloof aan mij opdringt en ik ken er toch heel wat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wil het bes vertelle maardan wordik verbannedussorruy ken je niet verder helpe

Waarschuw beheerder
de generatie marokkanen van nu bestaat voor een groot deel uit klootzakken,ze lokken van alles uit als je lekker op straat loopt en je kan niet eens meer normaal naar een tent waar die gasten zijn of je hebt al wel zeikerij aan je hol,het klootzakkerige van die gasten is dat ze het voor de andere van die generatie verneuken,de oudere marokkanen zijn vaak behoorlijk socialer naar nederlanders toe...
mijn mening is verandert door eigen ervaringen in leeuwarden(ja zelfs hier al)en ik begin er steeds negatiever tegen aan te kijken door die ervaringen,je wordt om het minste of geringste al uitgescholden voor rascist en er wordt zelfs al geroepen dat je DIT land uitmoet,dan heb ik zoiets van,tering,waar zijn die gasten mee bezig??
ik heb er niet altijd zo tegen aan gekeken, is eigenlijk in de laatste jaren ontwikkeld...door de vele veranderingen in dit land...
en admin,ik ben geen rascist,geef gewoon eerlijk antwoord op de vragen van de topicstarter...
Waarschuw beheerder
tja wat zal ik daar nu van zeggen....ik zeg maar lekker niks...ik wil geen ban
Waarschuw beheerder
donateur
Okeen en we doen er nog een vraagje bij:

Wat is de invloed van de media hierin
Waarschuw beheerder
helemaal niets...de turken en marrokanen doen zelf de misdaden en het is de media zijn taak om hierover te schrijven. aangezien dat 9 van de 10 misdaden een marrokaan of turk is, komen ze veel in de media voor..eigen schuld!!!
Waarschuw beheerder
9 van de 10 keer....sure....
Waarschuw beheerder
donateur
De media doet het prima
gelukkig doet de politie niet altijd de afkomst vrijgeven anders.............

Waarschuw beheerder
9 van de tien sure... het is wel ( te ) hoog maar zo erg ook niet gelukkig.
Waarschuw beheerder
donateur
Bij mijn eigen inbreng staat het verslag.

Het lukt me op dit moment niet om dit in een mooi document op me site te krijgen, ga ik morgen aan verder klungelen.

Waarschuw beheerder
heb gelezen dat buitenlanders 70% van de criminele activiteiten onderhouden...dus ja...is al veel te hoog...
en media speelt hier af en toe wel rol in...maar het is gewoon duidelijk dat er een steeds grotere splitsing komt tussen buitenlanders en nederlanders...
Waarschuw beheerder
geloof je alles dat je leest??

Waarschuw beheerder
donateur
Marokkanen, chinezen, turken, oost-europeanen zijn allemaal even crimineel als Nederlanders.

Alleen zitten Marokkanen vooral in de "kleine misdaad", dus tasjesroof, overvallen, inbraak, zedendelicten en Nederlanders wat "hoger" dus dan valt het ook niet meer zoveel op.

Wat valt meer op :
- Marokkaan die 10 euro jat van een oud vrouwtje
- Nederlander die de belastingdienst tilt voor 10.000 euro

Toch zijn beide crimineel.

Waarschuw beheerder
precies daarom zei ik ook al een nederlander die een bejaarde lastigvalt plaagt en een marokkaan 'terroriseert' het is gewoon echt zo dat mede daardoor veel meer negativiteit rond marokkanen in de media is
Waarschuw beheerder
Viptweak heeft een goed punt, en witte boordencriminaliteit is zeker ook criminaliteit, maar persoonlijk heb ik een meer negatief gevoel wanneer een meisje verkracht wordt dan wanneer de belastingdienst getild wordt. Bij dergelijke vermogensdelicten wordt de maatschappij wel geschaad, maar dat is veel indirecter dan bij bijvoorbeeld een tasjesroof, waar de slachtoffers veel directer aan te wijzen zijn.

Een onderscheid maken tussen welke delicten "minder erg" zijn dan andere is natuurlijk heel persoonlijk, maar over het algemeen kent witte boordencriminaliteit een ander soort slachtofferschap dan de criminaliteit die jij noemt bij Marokkanen. Wellicht kleine criminaliteit te noemen in die zin dat de materiele schade vaak lager is, maar de immateriele schade is over het algemeen vele malen hoger.

Ik denk dan ook niet dat de media de enige schuldige is in het negatieve beeld rondom marokkaanse jongeren. Natuurlijk speelt dat een rol, maar naar mijn idee spelen deze jongeren hier zelf de grootste rol in.
Waarschuw beheerder
donateur
Een hele duidelijke mening kan ik hier niet neerzetten.

Ik ken simpelweg praktisch geen marokkanen. Bij ons in het dorp woont er 1, en die zit 9 van de 10 keer in de bak. Verder had m`n nichtje 3 jaar een relatie met een marokkaan, en toen ze het uitmaakte heeft hij haar in elkaar geslagen.
Als ik (maakt weinig uit welke stad) `s avonds met koopavond overstraat loop.... tsja...

Ik weet dat er genoeg goede marokkanen zijn in ons land, maar laat de rest zich asjeblieft eens gedragen :@

Waarschuw beheerder
naja...dit is helemaal onderzocht enzo,dus geloof het wel eigenlijk...was trouwens in groningen...dus moet je eens voorstellen,daar zijn er nog niet eens zoveel...maar dat geeft wel iets aan...

Waarschuw beheerder
donateur
Viptweak heeft een goed punt, en witte boordencriminaliteit is zeker ook criminaliteit, maar persoonlijk heb ik een meer negatief gevoel wanneer een meisje verkracht wordt dan wanneer de belastingdienst getild wordt. Bij dergelijke vermogensdelicten wordt de maatschappij wel geschaad, maar dat is veel indirecter dan bij bijvoorbeeld een tasjesroof, waar de slachtoffers veel directer aan te wijzen zijn.

Dat klopt en daarom begint dr een maatschappelijke hekel aan Marokkanen te ontstaan.
Maar dat wilt niet zeggen dat Nederlanders minder crimineel zijn ;)
Waarschuw beheerder
donateur
was di maatschappelijke hekel aan marokkane dr niet al?? :9

mensen van de gg&gd geven zelf ook toe... marokkaanse jeugd kan zich niet aanpassen aan Nederlandse maatschappij...

dan kan je wel met je lul verhale aankome over openstaan voor een andere cultuur... maar als zij in dit land niet openstaan voor de cultuur die hier heerst kenne ze mooi opdondere... denk ik dan
...nicky-vld
Waarschuw beheerder
Dat klopt en daarom begint dr een maatschappelijke hekel aan Marokkanen te ontstaan.
Maar dat wilt niet zeggen dat Nederlanders minder crimineel zijn

Die hekel wordt naar mijn idee niet enkel door de media ingegeven maar door het feit dat de meeste mensen criminelen die meisjes verkrachten en oude vrouwtjes beroven grotere klootzakken vinden dan criminelen die zwart geld achterover drukken.

Een verschil in culturele afkomst speelt hier zeker een rol in.

Overigens zijn Nederlanders wél minder crimineel. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat weinig berichtgeving over witte boordencriminaliteit of een andere houding uberhaupt jegens dergelijke criminaliteit de verhouding vertekent, maar feit blijft nog steeds dat - met alle soorten criminaliteit meegerekend - marokkanen crimineler gedrag vertonen dan autochtone Nederlanders.

Waarschuw beheerder
dan kan je wel met je lul verhale aankome over openstaan voor een andere cultuur... maar als zij in dit land niet openstaan voor de cultuur die hier heerst kenne ze mooi opdondere... denk ik dan
...nicky-vld

heel nederland is al een andere cultuur voor ze dan dat ze oorspronkelijk hebben, je kan niet van iemand vragen zich geheel aan te passen aan alle nederlandse leefwijzen en hun hele achtergrond en cultuur teniet te doen. je kan zelf niet eens behoorlijk nederlands dus waar heb je het eigenlijk over?!

Waarschuw beheerder
donateur
marokkanen crimineler gedrag vertonen dan autochtone Nederlanders.

Enig idee hoeveel mensen knoeien met hun belastingaangiften of met de verzekering?

Maar ik geef je groot gelijk dat iemand verkrachten/beroven vele malen emotioneler is dan de belasting tillen.

Verschil is ook dat de marokkanen die het niet doen trots is dat ze als een crimineel worden behandeld, kijk maar naar rapgroepen enzo, "yoyo..10 man doodgeschoten en daarna een crackhoer genaait vet man !!"

Ze lopen qua opvoeding ver achter op onze waarden/normen en leven ook in een sterk rechts groepsverband, waardoor ze eerder voor elkaar opkomen en diverse negatieve berichten als positief opvatten OF als bevestiging dat wij een zondeboek zoeken (zie je wel dat wij het slecht hebben in Nederland, wij krijgen alle schuld toegeschoven).
Waarschuw beheerder
Enig idee hoeveel mensen knoeien met hun belastingaangiften of met de verzekering?

Enig idee hoeveel mensen worden verkracht zonder dat ze aangifte doen, hoeveel mensen worden bedreigd zonder aangifte te doen etcetera etcetera? En overigens zijn er volgens mij ook een hoop allochtonen die aan administratieve criminaliteit doen... uitkeringen, kinderbijslag, etcetera.

Beetje kromme redenering.

De dark numbers zul je natuurlijk nooit weten, maar geloof mij, ik heb vakken die over zulke onderwerpen gaan dus ik heb heel wat onderzoeken hierover gezien, allochtonen zijn crimineler dan autochtonen. Ook met inbegrip van een schatting van de dark number.

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm, daar heb je dan ook weer een punt ;)

Shit, is dr nou helemaal nx positiefs over hen te melden, word wel een negatief verslag op deze manier ;)

Waarschuw beheerder
ja maar we hebben het nu ook over criminaliteit en dat is nooit positief :P andere dingen uit hun cultuur die ze mee hierheen hebben genomen zijn waarschijnlijk juist mooi/goed/etc maar daar weten we niet veel van omdat de meeste mensen deze dingen niet Willen weten..

Waarschuw beheerder
donateur
Vraag was :
Voor school moet ik een opdracht maken over de verschillende culturen in Nederland, ik heb al verschillende forum onderwerpen doorgelezen, maar wou toch graag wat actuelere informatie hebben.

En dat het op criminaliteit uitdraait is op zich wel "logisch", maar er mogen wel positieve dingen vermeld worden neem ik aan ;)

En ik geef je gelijk dat niemand intresse heeft in de marokkaanse cultuur (zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen vind ik alles best), maar daar vraagt zij nou juist WEL naar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nou dit forum gebruik ik voor 1 onderdeel uit me verslag wat dan ook nog eens valt onder een verslag over in totaal 8 verschillende landen.
Dus gaat op zich nog wel meevallen.

Waarschuw beheerder
Nou ik ben blij dat ik nederlander ben: Niet omdat ik dan blank ben maar door de nederlandse cultuur! Ik ben absoluut geen racist alleen de cultuur van bijvoorbeeld marokanen vind ik echt vaag:s Geen respect voor vrouwen, vrouwen meppen en weet ik het wat nog meer ( niet dat iedere marokaanse man dat zou doen maar toch echt wel heel veel) En het speelt ook wel mee dat ik er zo over denk omdat ik totaal geen respect van ze krijg: Ze hebben schijt aan alles en iedereen een een veel te grote bek! Ik kan niet normaal langs een groep lopen hoor ( En dan heb ik het vooral over de jongens van 12 t/m 18 daarvoor en daarna heb ik niet echt problemen mee: en dat ze zich zo gedragen vind ik een cultuur eigenschap : normen en waarden bij hun liggen wel ff wat anders als bij het nederlandse volk: Niet dat dat allemaal lieverdjes zijn(nederlanders) en ik scheer niet iedereen over 1 kam ( mag er ook echt heel veel)alleen vind er toch wel duidelijk verschil in zitten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toevallig heeft een vrouw in de islamitische cultuur dezelfde status als een man. dat jongens bijvoorbeeld hun zusjes slaan heeft een heel andere reden dan jij denkt en als je dat zou weten zou je er heel anders tegenaan kijken. ik zeg niet dat ik het goed keur maar zolang je er niks van afweet kan je er ook niks zinnigs over zeggen
Waarschuw beheerder
Nou, de vraag is over verschillende culturen in NL... Nou ken ik nie veel culturen goed genoeg om daar een mening te hebben... Iniedergeval ben ik tegen de islamisering van NL (en andere landen) omdat ik gezien de FEITEN zie dat de politiek, de NL cultuur, de veiligheid etc sterk achteruit gaan door de instroming van buitenlanders en in het speciaal de moslims...

Verder heb ik nix tegen die mensen en ben ik geen racist (ben zelf ook buitenlands dus tja...)

Waarschuw beheerder
donateur
Jaja..nou ik ken wel moslim-vrouwen die zwaar onderdrukt en uitgehuwlijked worden.

Een vriend van me had een relatie met een marokkaanse, daar is het intussen mee uit, want ze werd uitgehuwlijked in Marokko en een half jaar later kwam ze terug met hem en zijn familie.

En dit is echt gebeurd !

Waarschuw beheerder
dat is niet onderdrukt maar dat heeft met de familie eer te houden en die jongens/mannen doen dat juist om hun zus/vrouw/moeder te helpen. niet op een manier die wij in deze westerse wereld goedkeuren maar wel op een manier die bij hun cultuur past.
Waarschuw beheerder
donateur
@ Candyman:

:respect:

ff afkijken :D

gekmancipeert? haha :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
dat is niet onderdrukt maar dat heeft met de familie eer te houden

Die hele familie-eer komt zowat mn strot uit, maar dat zal je ook wel snappen denk ik ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb het niet zo op Marokkanen...
Waarschuw beheerder
ik al helemaal niet!!! maar ze doen er dan ook niks aan om respect van de omwonenden te krijgen!

Waarschuw beheerder
-------------------------------------------------
Nou, de vraag is over verschillende culturen in NL... Nou ken ik nie veel culturen goed genoeg om daar een mening te hebben... Iniedergeval ben ik tegen de islamisering van NL (en andere landen) omdat ik gezien de FEITEN zie dat de politiek, de NL cultuur, de veiligheid etc sterk achteruit gaan door de instroming van buitenlanders en in het speciaal de moslims...

Verder heb ik nix tegen die mensen en ben ik geen racist (ben zelf ook buitenlands dus tja...)
-------------------------------------------------

Je haalt me de woorden uit de mond :D :D :D !!!!!!

Waarschuw beheerder
Die Islam mag van mij ook oprotten. Leer ze eens respect te hebben voor andere mensen.

Waarschuw beheerder
en dan lopen ze nog te zeuren dat moslims geen respect krijgen van de nederlander.

Volgens mij begrijpen ze niet dat je respect niet zomaar krijgt maar moet verdienen!

Waarschuw beheerder
donateur
ik al helemaal niet!!! maar ze doen er dan ook niks aan om respect van de omwonenden te krijgen!

Dit is waarschijnlijk de kern van alle problemen, maar zij roepen dat het andersom ook net zo is ;)
Waarschuw beheerder
jaja, maarja wij hebben toch al heel veel geduld gehad met die moslims...zelfs teveel. en ze hebben dan ook echt niks gedaan om zich van een goede kant te laten zien en respect te winnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Leukste vind ik dat de AEL de SP racistisch noemt ;)
laatste aanpassing