Partyflock

Forumonderwerp · 644405

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Voor school moet ik een opdracht maken over de verschillende culturen in Nederland, ik heb al verschillende forum onderwerpen doorgelezen, maar wou toch graag wat actuelere informatie hebben.

Meld hieronder wat je vindt van welke generatie en wat jij graag anders had wilen zien?
Wat heeft jouw mening op dit punt veranderd?
Heb je er altijd zo tegenaan gekeken?
Het mag positief en negatief zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Kimhmm wipt mij niet eens.. :
Waarschuw beheerder
Nu komt normaal gesproken het moment dat de sm slaaf zijn meesteres smeekt om nog een keer uit te halen... :p Maar goed, laten we er maar mee ophouden en weer even on topic verder gaan...
Waarschuw beheerder
donateur
Precies, bovendien zou ik toch niet naar je luisteren ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat hij marokkaans is? Dat zal toch niet? Kimhmm dat verw8 ik niet van jou! :@
Waarschuw beheerder
Maar daarom was je ook de meesteres in dit korte rollen spel...
Waarschuw beheerder
Indonees giga mus, indonees!
Waarschuw beheerder
donateur
Indonesische vrouwen :K

Mannen..? Wat mot je d'r mee?

;)

Waarschuw beheerder
donateur
Indonees, marokkaan.. één pot is nat.

Ik kan likken als lassie kimhmm en als ik me nou heeeeel erg scheer? O:)
Waarschuw beheerder
Net als nederlanders en duitsers inderdaad een pot nat!
Waarschuw beheerder
als er geen domme opmerkingen geplaatst worden zal die rel wel meevallen

verwacht je hier geen domme opmerkingen dan?? :):)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ben jij de ware?
Waarschuw beheerder
ook een domme vraag ware J@cob!

Waarschuw beheerder
donateur
Vraag het ff aan joost..
Waarschuw beheerder
Ben jij de ware?

durf je dat nog te vragen met zo'n forum foto :(

<---------------
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:x

I rest my case:
[img cacheid=0000324f000d15c3ddc9c1041a002f7345]https://partyflock.nl/images/user/USERID/14577/SIZE/large.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
lmao, EO jongeren dag?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die gozer mogen ze ook wel het land uitsturen :P
Waarschuw beheerder
Uh uh, niemand moet dit land uit behalve balkenende...

Waarschuw beheerder
Alles goed van prima hier?
Waarschuw beheerder
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADLAhUYO8R4UYgaT2tW4plaJ4gwuJ4!XxdIe3ce3Rj1NjMJnDkuPlo0yE*gBbumdiQQI71jCv9BzsaYPHpSUFtlr8Zgwbfs0wadCaRZ9JwAL9Aj33Lkgw/rogierwappiete.jpg?dc=4675415238435824388[/img][img]http://www.my-smileys.de/sign.php?font=arial&border=schwarz&fontcolor=schwarz&bgcolor=weiss&fontsize=riesig&smilie=5&id=535fc81b636bd2ba9e1fd35c5f934d24&post=%23love%23+%23love%23+%23love%23+%0D%0A[/img]
Waarschuw beheerder
Lijkt in ieder geval niet op een stripfiguur al stript giga mus wel een beetje op deze pic, :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik strip ook wel eens de verf.
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik anders had willen zien??? pff ik zwijg verder maar in dit onderwerp. lijkt me heel verstandig whehe:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik als indonees (lees marokaan) strip wel eens brommers en auto's.

Waarschuw beheerder
Ik geloooof dat ik maar ff bek hou! Anders heb ik een ban aan me flikker }) hheheheehhehe
Waarschuw beheerder
Alleen je naam zou al een ban moeten opleveren, :p

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof op zich niet, maar een marokkaan die ik ken is christelijk opgevoed. Daarna leerde hij een homofiel kennen.
Waarschuw beheerder
Ja homofilie is een bekend probleem binnen de christelijke/katholi­eke gemeenschap. Hoe kunnen ze het zo'n marokkaantje aandoen om hem christelijk op te voeden. Das toch veel te nederlands, het gaat echt te ver hoor met die inburgering!
Waarschuw beheerder
oorzaak:
maar een marokkaan die ik ken

gevolg??
Daarna leerde hij een homofiel kennen.

;P;P

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb geen hekel aan marokkanen, ook al woon ik in gouda. het is geloof ik wel algemeen bekend, dat de boel daar qua marok bendes een beetje is ge escaleerd :s

ik erger me zo af en toe (als je weer s dingen naar je hoofd gegooid krijgt ofzo, letterlijk en figuurlijk) of als er een paar herrie komen schoppen op mn werk, maar verder.. weinig last van. ik woon dan ook niet in 1 van de probleemwijken, misschien zou ik er dan anders over denken. want ik hoor wel van mensen die wel in die wijken wonen, dat ze er helemaal klaar mee zijn. op zich is dat ook wel irritant, je krijgt op die manier echt 2 "kampen": nederlanders VS marokkanen :s

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het niet erg, zolang ze maar nederlands spreken zodat we kunnen communiceren en normaal doen en zich beetje integreren want anders kunnen ze net zo goed in hun eigen land blijven, om t kort te zeggen
Waarschuw beheerder
ik vind het niet erg, zolang ze maar nederlands spreken zodat we kunnen communiceren en normaal doen en zich beetje integreren want anders kunnen ze net zo goed in hun eigen land blijven, om t kort te zeggen

(Y)(Y)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
emmen spreekt :D:D

goed bezig jacob (Y)(Y)
Waarschuw beheerder
Vol ja, knus en gezellig... echt hollands!

Waarschuw beheerder
donateur
Knus en allochtoon, allochtonen hebben i.e.g. lekkerder eten. Dit vind ik ook mooi:

[img]http://www.ktmduke.de/660sms2004.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Tot nu toe kan ik met de individuele antwoorden niet super veel, maar met het algemene beeld (die over de topic gaan) Kan ik wel goed gebruiken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, wat verwacht je nou eigenlijk?

Als je informatie wilt hebben dan wend je jezelf tot een erkende organisatie en niet tot partyflock.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ze liever kwijt dan rijk :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 14001, 46276, 35890, 35886}
Waarschuw beheerder
donateur
Ben liever rijk dan ze kwijt
Waarschuw beheerder
donateur
Hier valt geen antwoord op te geven omdat de ene Marokkaan de andere niet is. Bovenal betwijfel ik ook wij genoeg kennis van die mensen hebben om er een oordeel over te vellen. Het enige wat je hoort is overwegend negatief nieuws over criminaliteit en antisemitisme. Ik durf wel te stellen dat het negatieve beeld van er van Marokkanen heerst ook aan hun verantwoordelijkheid als gemeenschap valt te wijten.
Waarschuw beheerder
Meld hieronder wat je vindt van welke generatie en wat jij graag anders had wilen zien?
Wat heeft jouw mening op dit punt veranderd?
Heb je er altijd zo tegenaan gekeken?
Het mag positief en negatief zijn.

Ten eerste moet ik zeggen dat ik niet kan aangeven of mijn idee de juiste is. Ik ken namelijk weinig Marokkanen persoonlijk dus ga over de beeldvorming die ik van hen heb af op media en dergelijke. De beelden die ik schets zijn dus per definitie generaliserend. Het is dan ook ondoenlijk om per Marokkaan te bekijken hoe hij of zij zich gedraagt.

In antwoord op je eerste vraag: naar mijn idee is er een verschil in integratie te bemerken tussen de verschillende generaties. Tot op zekere hoogte is de eerste generatie beter geintegreerd, in die zin dat zij zich hebben geconformeerd aan onze maatschappij. "Je hebt er geen last van", om het maar even heel "tolerant" te verwoorden.

Aan de andere kant zijn de huidige Marokkaanse jeugdigen beter geintegreerd in die zin dat zij zichzelf de Westerse waarden meer toemeten en de taal over het algemeen beter beheersen.

Wat ik graag anders had gezien, is het punt van gezinshereniging. In eerste instantie was er sprake van een contract met de landen waar de gastarbeiders toendertijd vandaan kwamen, namelijk dat ze na enige tijd weer zouden terugkeren. Ik denk dat de herenigingswetten te ver zijn gegaan, waardoor het te makkelijk is geweest voor allochtonen om zich in ons land te vestigen.

Vergeet niet dat het over het algemeen de sociale onderklasse was die als gastarbeider in ons land is komen werken, waardoor de sociale onderlaag zich hier heeft gevestigd. De stelling "wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden" doet wel erg prehistorisch aan, maar is natuurlijk voor een groot deel wel waar omdat sociale en intellectuele capaciteiten genetisch bepaald zijn.

Door deze "overload" aan hereniging en geen beleid t.a.v. spreiding heeft de integratie naar mijn idee een negatieve impuls gekregen.

Ik kan het ze ook nauwelijks kwalijk nemen, als ik naar een land zou kunnen, terwijl ik hier in Nederland niets had, en daar zou ik ergens gaan wonen waar heel veel "mijn soort mensen" zouden wonen en de daar woonachtige mensen zouden niet voor ons openstaan, dan zou ik me ook richten op mijn eigen groep, vasthouden aan mijn eigen normen en waarden en mezelf afzetten tegen "de rest" (lees: de autochtonen).

In andere landen is dit op een verstandigere wijze gebeurd, zo zie je in bijvoorbeeld Nieuw Zeeland dat er per "afkomst" maar 1 per klas mag zitten, om de integratie te bevorderen. En dat is maar 1 voorbeeld.

Ik ben anders tegen deze groep aan gaan kijken sinds ik van een dorp in Brabant naar Rotterdam ben verhuist. Enerzijds is mijn beeld positiever geworden, doordat ik zie dat veel Marokkanen goed integreren, bijvoorbeeld bij mijn studie. Anderzijds is mijn beeld negatiever geworden (mijn buitenlanderbeeld in het algemeen) omdat veel Marokkanen zich naar mijn idee asociaal en "anders" gedragen.

In principe denk ik dat de integratie alsnog een positieve impuls zou kunnen krijgen, dit zal echter alleen gebeuren wanneer de scepsisch van autochtone Nederlanders enerzijds en Marokkanen anderzijds tegenover elkaar zal afnemen.

Hoe dan ook, over het algemeen merk ik dat ik "bots" met Marokkanen. Ik begrijp hen niet en zij begrijpen mij niet, hoewel we allemaal Nederlands spreken. Zo zie je maar dat culturele achtergronden, zeker Westerse tegenover Islamitische, ondanks een gedeelde taal, een grote barriere op kunnen werpen. Ik hoop dat dit met verloop van tijd zal afnemen.

Ik zie als "schuldigen" van dit probleem de Nederlandse immigratie- en integratiepolitiek, discriminerende autochtone groeperingen en discriminerende allochtone groeperingen.

Waarschuw beheerder
Amen. :P

Nee, mooi gezegd. (y)

:)

Inge
Waarschuw beheerder
(Y)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
KinkyBinky 2 december 2003 15:11
Ben ze liever kwijt dan rijk

Japie 2 december 2003 15:27
Ben liever rijk dan ze kwijt

ben ze liever kwijt en rijk
Waarschuw beheerder
omdat sociale en intellectuele capaciteiten genetisch bepaald zijn

*Proest* "Sorry, dat meen te toch niet echt hoop ik?"

Voor de rest ben ik het wel grotendeels met je eens Rotrab.

Ik zie als "schuldigen" van dit probleem de Nederlandse immigratie- en integratiepolitiek

:jaja:
En dan vooral gezinshereniging, en economische vluchtelingen.
Waarschuw beheerder
Glenfiddich: die zinsnede zou ik moeten aanpassen. Ik ben naast de biologische factoren natuurlijk ook de psychologische, sociologische etcetera etcetera factoren vergeten. Hoe dan ook, kort door de bocht, er zijn voldoende mogelijkheden, maar door omstandigheden zijn mensen vaak wel beperkt door de omgeving waarin zij zijn opgegroeid. Dus ik meen dat tot op zekere hoogte wel.

Tis trouwens RotBrab... ;)

Ben blij dat je je in de rest wel kan vinden. :P
Waarschuw beheerder
Sorry.

Als je bedoelt dat kansarme ouders hun kinderen weinig kunnen meegeven dan ben ik het helemaal met je eens. :)
laatste aanpassing