Partyflock

Forumonderwerp · 644405

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Voor school moet ik een opdracht maken over de verschillende culturen in Nederland, ik heb al verschillende forum onderwerpen doorgelezen, maar wou toch graag wat actuelere informatie hebben.

Meld hieronder wat je vindt van welke generatie en wat jij graag anders had wilen zien?
Wat heeft jouw mening op dit punt veranderd?
Heb je er altijd zo tegenaan gekeken?
Het mag positief en negatief zijn.

Waarschuw beheerder
oudere marokkanen kunnen denk ik niet goed meer integreren en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen, zij hebben nou eenmaal een heel andere opvoeding gehad. jongere daarentegen moet je met de harde (nederlandse) hand opvoeden, dus daar bedoel ik mee nederlandse normen en waarden, en dan komt het met hen wel goed. ik kan het goed met mensen uit alle culturen vinden en ik denk dat dit de meeste mensen wel zou lukken als je er wat meer voor openstaat, dit gebeurt nog veel te weinig naar mijn mening
Waarschuw beheerder
Naar mijn mening hebben de turken en marrokanen de laatste tijd hun eigen regeltjes opgesteld.
Ze hebben hun eigen normen en waarden en houden nog maar amper rekening met onze waarden en normen. Echt veel moeite doen ze dan ook niet om een beetje respect te krijgen van de mede-landbewoners. Tegenwoordig staat de krant vol met negatief nieuws over de marrokanen. Op straat denken ze de helden te zijn en als iemand het niet bevalt komen ze er wel achter desnoods met een mes ofzo. Nu spreek ik niet over alle marrokanen en turken, maar wel een groot gedeelte. Het integreren wil ook lang niet altijd zo goed lukken...maarja, waarom zouden ze dat ook doen als alles al voor hun wordt aangepast. Bijvoorbeeld turkse en marrokaanse ondertitelingen op de nederlandse zenders.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat wil ik hier nu mee bereiken?

Ik wil naast de feitelijke informatie die ik uit boeken en van internet haal ook nog meningen weten van allerlei soorten mensen.

En je kan toch niet ontkennen dat hier een grote variatie aan mensen zit.

Daarnaast heb ik dit onderwerp ook nog op andere forums gezet.

(K) Daantje en voor de mensen die tot nu toe meewerkten, alvast bedankt :D

PS Ik wil nog wel meer reacties hebben

Waarschuw beheerder
ja die ondertitelingen zijn bij turkse en marokkaanse programma's juist omdat oudere mensen niet meer goed kunnen integreren. en er is inderdaad veel negativiteit rond allochtone jongeren maar als een bejaarde door nederlandse jongeren word lastig gevallen is het pesten, gebeurt dit door marokkanen is het terroriseren en mede daardoor zijn ze veel vaker negatief in het nieuws dat autochtonen.
Waarschuw beheerder
dat is echt niet de rede dat ze zo vaak in de krant staan. ga jij maar eens kijken bij een normale wijk en een wijk waar veel allochtonen wonen, dan zie je vanzelf waar de meeste criminele activiteiten zijn. Postitief in het nieuws staan ze eigenlijk nooit, als er veel postieve gebeurtenissen waren geweest waar turken en marrokanen bij waren hadden de meeste mensen veel meer respect voor hun!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik woon zelf in een wijk waar veel meer allochtonen dan autochtonen wonen en er is hier bijna geen criminaliteit en ik heb ook nog nooit problemen hier met iemand gehad. mensen willen niet voor die culturen openstaan en hebben er al een oordeel over voordat ze er werkelijk iets van afweten. natuurlijk zijn er ook criminele marokkanen, maar het bijvoorbeeld hardhandig optreden tegen zussen of nichtjes (wat ook als crimineel word beschouwd) heeft een hele goede reden die de meeste nederlanders niet kennen en ook nooit zullen begrijpen. we oordelen dus over elkaar zonder dat we veel van elkaars cultuur afweten. maar daarom zeg ik ook marokkaanse kinderen moeten op een strenge nederlandse manier worden opgevoed en dan komt het best goed met ze
Waarschuw beheerder
sinds wanneer heeft nederland dan een strenge opvoeding tegen die criminele marrokaantjes? ze hebben nog geen echte maatregelen genomen die werken...
Waarschuw beheerder
Ik vind niet dat je alle turken, marokkanen en andere buitenlanders over 1 kam mag scheren.. Maar als ik mijn mening mag geven... Dat vind ik wel dat alle buitenlanders die geen nerderlands spreken en geen werk hebben en bepaalde tijd hebben om nerderlands te leren en een baan te hebben zo niet dat passen ze zich niet aan en mogen ze van mij wel vertrekken en helemaal als ze ook met criminaliteit in aanmerking komen..

Maar als ze zich gewoon aanpassen: werk hebben, voldoende nederlands praten geen rotzooi maken (ruzie;s bv.) dan mogen ze van mij zeker wel blijven dan heb ik er geen problemen mee.

Ik ken genoeg buitenlanders (wie niet!) maar goed ik ken er, ik noem maar wat: 50 die werken of school en nerdelands praten en die mogen blijven van mij, maar ken er ook 50 die dus niets doen en zelfs geen 1 woord nederlands of engels spreekt die mogen weg van mij. Dan kunnen ze nog net zo aardig zijn, ik vind wel dat ze zich moeten aanpassen..

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID IK BEN GEEN RASIST OF WAT DAN OOK EN DIT IS MIJN EIGEN MENING!!! IK KAN HET BEGRIJPEN ALS IEMAND HIER ANDERS OVER DENKT!!!

Waarschuw beheerder
nee die strenge opvoeding is er ook nog niet en dat is nou net wat er veranderd zou moeten worden
Waarschuw beheerder
pfff nicky niet so zeiken... kijk wi j ''autochtonen'' zijn ook niet heilig... maar die agressie die die '''allochtonen'' altijd uitstralen en altijd met hele groepen door de stad lopen te banjere... pff ze zijn gewoon fucking irritant.. en als ik zeg buitenlanders zijn vervelend... dan ben ik een racist! maar als hun roepen van saddam hoessein doet een goeie zaak.. dan is dat omdat t voor het geloof is.. pfff
Waarschuw beheerder
marokkaanse kinderen moeten op een strenge nederlandse manier worden opgevoed

Wat mij betreft dient opvoeding thuis te gebeuren en is de Nederlandse staat daar niet verantwoordelijk voor. Daarnaast kan een school wel "opvoeden", en natuurlijk ligt daar ook wel een zekere taak, maar zonder bijstand van het thuisfront van kinderen kun je praktisch niets bereiken.

Waarschuw beheerder
haha arjan kom jij je er nou niet mee bemoeien ;):P maar als jij vind dat allochtonen agressie uitstralen wat stralen bijvoorbeeld skinheads en dat soort mensen dan uit? toch ook echt agressie volgens mij
Waarschuw beheerder
Poe, wat worden Nederlandse kinderen toch streng opgevoed....

Waarschuw beheerder
ja dat is waar en dat is ook een probleem want het zit hem toch echt in de opvoeding en je kan die kinderen niet zomaar van die ouders scheiden maar ik denk dat je mensen die nu nog uit zo'n land naar nederland komen in speciale "instituten" moet stoppen waar het hele gezin bij wijze van spreken word opgevoed en waar zij met veel nederlanders in aanraking komen. haha het zal wel niet kunnen maar toch lijkt het mij het beste

Waarschuw beheerder
niet streng maar wel met nederlandse normen en waarden
Waarschuw beheerder
mensen die nu nog uit zo'n land naar nederland komen

er zijn nu al meer als genoeg mensen in dit kleine landje!!!

Waarschuw beheerder
ja maar dat hou je niet tegen ze blijven toch wel komen
Waarschuw beheerder
ow gaan we mij proberen voor lul te zetten... jij bent alleen maar zo anti nederlands omdat je iedere turk pakte die je pakken kon! en ik haat het dat slappe gelul over dat nederlanders ook van alles uitvreten... ga maar naar de statistieken kijken van misdade..

Waarschuw beheerder
donateur
:x

Waarschuw beheerder
ik ben niet anti nederlands ik ben anti vooroordelen ennuh dat van iedere turk valt wel mee dat weet je wel het is toendertijd zwaar overdreven maar ik zeg niet dat nederlanders ook van alles uitvreten maar dat die er vaak veel agressiever uitzien.. maar ik hou nog wel van je ondanks je racistische ideeen ;)
Waarschuw beheerder
niks racistisch.. dat is liefde voor het vaderland! hebben die ''moslims'' ook altijd last van... en moeten ze altijd aan iedereen opdringen + hun geloof

Waarschuw beheerder
ik ken geen enkele moslim die zijn geloof aan mij opdringt en ik ken er toch heel wat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wil het bes vertelle maardan wordik verbannedussorruy ken je niet verder helpe

Waarschuw beheerder
de generatie marokkanen van nu bestaat voor een groot deel uit klootzakken,ze lokken van alles uit als je lekker op straat loopt en je kan niet eens meer normaal naar een tent waar die gasten zijn of je hebt al wel zeikerij aan je hol,het klootzakkerige van die gasten is dat ze het voor de andere van die generatie verneuken,de oudere marokkanen zijn vaak behoorlijk socialer naar nederlanders toe...
mijn mening is verandert door eigen ervaringen in leeuwarden(ja zelfs hier al)en ik begin er steeds negatiever tegen aan te kijken door die ervaringen,je wordt om het minste of geringste al uitgescholden voor rascist en er wordt zelfs al geroepen dat je DIT land uitmoet,dan heb ik zoiets van,tering,waar zijn die gasten mee bezig??
ik heb er niet altijd zo tegen aan gekeken, is eigenlijk in de laatste jaren ontwikkeld...door de vele veranderingen in dit land...
en admin,ik ben geen rascist,geef gewoon eerlijk antwoord op de vragen van de topicstarter...
Waarschuw beheerder
tja wat zal ik daar nu van zeggen....ik zeg maar lekker niks...ik wil geen ban
Waarschuw beheerder
donateur
Okeen en we doen er nog een vraagje bij:

Wat is de invloed van de media hierin
Waarschuw beheerder
helemaal niets...de turken en marrokanen doen zelf de misdaden en het is de media zijn taak om hierover te schrijven. aangezien dat 9 van de 10 misdaden een marrokaan of turk is, komen ze veel in de media voor..eigen schuld!!!
Waarschuw beheerder
9 van de 10 keer....sure....
Waarschuw beheerder
donateur
De media doet het prima
gelukkig doet de politie niet altijd de afkomst vrijgeven anders.............

Waarschuw beheerder
9 van de tien sure... het is wel ( te ) hoog maar zo erg ook niet gelukkig.
Waarschuw beheerder
donateur
Bij mijn eigen inbreng staat het verslag.

Het lukt me op dit moment niet om dit in een mooi document op me site te krijgen, ga ik morgen aan verder klungelen.

Waarschuw beheerder
heb gelezen dat buitenlanders 70% van de criminele activiteiten onderhouden...dus ja...is al veel te hoog...
en media speelt hier af en toe wel rol in...maar het is gewoon duidelijk dat er een steeds grotere splitsing komt tussen buitenlanders en nederlanders...
Waarschuw beheerder
geloof je alles dat je leest??

Waarschuw beheerder
donateur
Marokkanen, chinezen, turken, oost-europeanen zijn allemaal even crimineel als Nederlanders.

Alleen zitten Marokkanen vooral in de "kleine misdaad", dus tasjesroof, overvallen, inbraak, zedendelicten en Nederlanders wat "hoger" dus dan valt het ook niet meer zoveel op.

Wat valt meer op :
- Marokkaan die 10 euro jat van een oud vrouwtje
- Nederlander die de belastingdienst tilt voor 10.000 euro

Toch zijn beide crimineel.

Waarschuw beheerder
precies daarom zei ik ook al een nederlander die een bejaarde lastigvalt plaagt en een marokkaan 'terroriseert' het is gewoon echt zo dat mede daardoor veel meer negativiteit rond marokkanen in de media is
Waarschuw beheerder
Viptweak heeft een goed punt, en witte boordencriminaliteit is zeker ook criminaliteit, maar persoonlijk heb ik een meer negatief gevoel wanneer een meisje verkracht wordt dan wanneer de belastingdienst getild wordt. Bij dergelijke vermogensdelicten wordt de maatschappij wel geschaad, maar dat is veel indirecter dan bij bijvoorbeeld een tasjesroof, waar de slachtoffers veel directer aan te wijzen zijn.

Een onderscheid maken tussen welke delicten "minder erg" zijn dan andere is natuurlijk heel persoonlijk, maar over het algemeen kent witte boordencriminaliteit een ander soort slachtofferschap dan de criminaliteit die jij noemt bij Marokkanen. Wellicht kleine criminaliteit te noemen in die zin dat de materiele schade vaak lager is, maar de immateriele schade is over het algemeen vele malen hoger.

Ik denk dan ook niet dat de media de enige schuldige is in het negatieve beeld rondom marokkaanse jongeren. Natuurlijk speelt dat een rol, maar naar mijn idee spelen deze jongeren hier zelf de grootste rol in.
Waarschuw beheerder
donateur
Een hele duidelijke mening kan ik hier niet neerzetten.

Ik ken simpelweg praktisch geen marokkanen. Bij ons in het dorp woont er 1, en die zit 9 van de 10 keer in de bak. Verder had m`n nichtje 3 jaar een relatie met een marokkaan, en toen ze het uitmaakte heeft hij haar in elkaar geslagen.
Als ik (maakt weinig uit welke stad) `s avonds met koopavond overstraat loop.... tsja...

Ik weet dat er genoeg goede marokkanen zijn in ons land, maar laat de rest zich asjeblieft eens gedragen :@

Waarschuw beheerder
naja...dit is helemaal onderzocht enzo,dus geloof het wel eigenlijk...was trouwens in groningen...dus moet je eens voorstellen,daar zijn er nog niet eens zoveel...maar dat geeft wel iets aan...

Waarschuw beheerder
donateur
Viptweak heeft een goed punt, en witte boordencriminaliteit is zeker ook criminaliteit, maar persoonlijk heb ik een meer negatief gevoel wanneer een meisje verkracht wordt dan wanneer de belastingdienst getild wordt. Bij dergelijke vermogensdelicten wordt de maatschappij wel geschaad, maar dat is veel indirecter dan bij bijvoorbeeld een tasjesroof, waar de slachtoffers veel directer aan te wijzen zijn.

Dat klopt en daarom begint dr een maatschappelijke hekel aan Marokkanen te ontstaan.
Maar dat wilt niet zeggen dat Nederlanders minder crimineel zijn ;)
Waarschuw beheerder
donateur
was di maatschappelijke hekel aan marokkane dr niet al?? :9

mensen van de gg&gd geven zelf ook toe... marokkaanse jeugd kan zich niet aanpassen aan Nederlandse maatschappij...

dan kan je wel met je lul verhale aankome over openstaan voor een andere cultuur... maar als zij in dit land niet openstaan voor de cultuur die hier heerst kenne ze mooi opdondere... denk ik dan
...nicky-vld
Waarschuw beheerder
Dat klopt en daarom begint dr een maatschappelijke hekel aan Marokkanen te ontstaan.
Maar dat wilt niet zeggen dat Nederlanders minder crimineel zijn

Die hekel wordt naar mijn idee niet enkel door de media ingegeven maar door het feit dat de meeste mensen criminelen die meisjes verkrachten en oude vrouwtjes beroven grotere klootzakken vinden dan criminelen die zwart geld achterover drukken.

Een verschil in culturele afkomst speelt hier zeker een rol in.

Overigens zijn Nederlanders wél minder crimineel. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat weinig berichtgeving over witte boordencriminaliteit of een andere houding uberhaupt jegens dergelijke criminaliteit de verhouding vertekent, maar feit blijft nog steeds dat - met alle soorten criminaliteit meegerekend - marokkanen crimineler gedrag vertonen dan autochtone Nederlanders.

Waarschuw beheerder
dan kan je wel met je lul verhale aankome over openstaan voor een andere cultuur... maar als zij in dit land niet openstaan voor de cultuur die hier heerst kenne ze mooi opdondere... denk ik dan
...nicky-vld

heel nederland is al een andere cultuur voor ze dan dat ze oorspronkelijk hebben, je kan niet van iemand vragen zich geheel aan te passen aan alle nederlandse leefwijzen en hun hele achtergrond en cultuur teniet te doen. je kan zelf niet eens behoorlijk nederlands dus waar heb je het eigenlijk over?!

Waarschuw beheerder
donateur
marokkanen crimineler gedrag vertonen dan autochtone Nederlanders.

Enig idee hoeveel mensen knoeien met hun belastingaangiften of met de verzekering?

Maar ik geef je groot gelijk dat iemand verkrachten/beroven vele malen emotioneler is dan de belasting tillen.

Verschil is ook dat de marokkanen die het niet doen trots is dat ze als een crimineel worden behandeld, kijk maar naar rapgroepen enzo, "yoyo..10 man doodgeschoten en daarna een crackhoer genaait vet man !!"

Ze lopen qua opvoeding ver achter op onze waarden/normen en leven ook in een sterk rechts groepsverband, waardoor ze eerder voor elkaar opkomen en diverse negatieve berichten als positief opvatten OF als bevestiging dat wij een zondeboek zoeken (zie je wel dat wij het slecht hebben in Nederland, wij krijgen alle schuld toegeschoven).
Waarschuw beheerder
Enig idee hoeveel mensen knoeien met hun belastingaangiften of met de verzekering?

Enig idee hoeveel mensen worden verkracht zonder dat ze aangifte doen, hoeveel mensen worden bedreigd zonder aangifte te doen etcetera etcetera? En overigens zijn er volgens mij ook een hoop allochtonen die aan administratieve criminaliteit doen... uitkeringen, kinderbijslag, etcetera.

Beetje kromme redenering.

De dark numbers zul je natuurlijk nooit weten, maar geloof mij, ik heb vakken die over zulke onderwerpen gaan dus ik heb heel wat onderzoeken hierover gezien, allochtonen zijn crimineler dan autochtonen. Ook met inbegrip van een schatting van de dark number.

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm, daar heb je dan ook weer een punt ;)

Shit, is dr nou helemaal nx positiefs over hen te melden, word wel een negatief verslag op deze manier ;)

Waarschuw beheerder
ja maar we hebben het nu ook over criminaliteit en dat is nooit positief :P andere dingen uit hun cultuur die ze mee hierheen hebben genomen zijn waarschijnlijk juist mooi/goed/etc maar daar weten we niet veel van omdat de meeste mensen deze dingen niet Willen weten..

Waarschuw beheerder
donateur
Vraag was :
Voor school moet ik een opdracht maken over de verschillende culturen in Nederland, ik heb al verschillende forum onderwerpen doorgelezen, maar wou toch graag wat actuelere informatie hebben.

En dat het op criminaliteit uitdraait is op zich wel "logisch", maar er mogen wel positieve dingen vermeld worden neem ik aan ;)

En ik geef je gelijk dat niemand intresse heeft in de marokkaanse cultuur (zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen vind ik alles best), maar daar vraagt zij nou juist WEL naar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nou dit forum gebruik ik voor 1 onderdeel uit me verslag wat dan ook nog eens valt onder een verslag over in totaal 8 verschillende landen.
Dus gaat op zich nog wel meevallen.

Waarschuw beheerder
Nou ik ben blij dat ik nederlander ben: Niet omdat ik dan blank ben maar door de nederlandse cultuur! Ik ben absoluut geen racist alleen de cultuur van bijvoorbeeld marokanen vind ik echt vaag:s Geen respect voor vrouwen, vrouwen meppen en weet ik het wat nog meer ( niet dat iedere marokaanse man dat zou doen maar toch echt wel heel veel) En het speelt ook wel mee dat ik er zo over denk omdat ik totaal geen respect van ze krijg: Ze hebben schijt aan alles en iedereen een een veel te grote bek! Ik kan niet normaal langs een groep lopen hoor ( En dan heb ik het vooral over de jongens van 12 t/m 18 daarvoor en daarna heb ik niet echt problemen mee: en dat ze zich zo gedragen vind ik een cultuur eigenschap : normen en waarden bij hun liggen wel ff wat anders als bij het nederlandse volk: Niet dat dat allemaal lieverdjes zijn(nederlanders) en ik scheer niet iedereen over 1 kam ( mag er ook echt heel veel)alleen vind er toch wel duidelijk verschil in zitten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toevallig heeft een vrouw in de islamitische cultuur dezelfde status als een man. dat jongens bijvoorbeeld hun zusjes slaan heeft een heel andere reden dan jij denkt en als je dat zou weten zou je er heel anders tegenaan kijken. ik zeg niet dat ik het goed keur maar zolang je er niks van afweet kan je er ook niks zinnigs over zeggen