Partyflock

Forumonderwerp · 637588
Waarschuw beheerder
wat vind je hier van..? mijn tante bijvoorbeeld die is niet eens moslim maar die doet het wel uit repect voor de armen ofzo....

ik zelf zou het in eerst instantie nooooooit volhouden! (niet roken,geen sex, niet eens kauwgom)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tja die mensen die daar aandoen worden altijd zo chagerijnig:S
Waarschuw beheerder
Ik vind het prima dat moslims ramadan houden maar ik hou er geen enkele rekening mee en wens er niet mee "lastig" gevallen te worden ;-) .

Ik ga dus niet op andere tijden eten/drinken of dat buiten het zicht van de "bewust-honger-lijdende" moslims doen. Ik eet wanneer ik wil.

En als iemand de hele dag uit zijn bek loopt te stinken omdat zijn mond niet mag spoelen of zelfs geen kauwgum mag nemen ervaar ik dat ook niet als gewenst bij mij in de buurt.

Voor de rest: alle moslims veel succes met ramadannen.

Waarschuw beheerder
donateur
Cartman&Dennis :kots: :jaja:
Waarschuw beheerder
het slaat nergens op overdag eten ze niet uit respect voor de armen en willen ze hun lichaam reinigen maar snachts vreten ze zich helemaal vol sorry hoor maar de armen eten snachts ook niet

Waarschuw beheerder
neuh, ik zie het nut er echt nie van in

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Verder is het zo dat moslims gelovig zijn en net als gristenen uitgelachen dienen te worden

Waarschuw beheerder
donateur
Oke dan Miss Dynamite, Je hebt helemaal gelijk!!
Dat klopt ook nie!! :)
Waarschuw beheerder
Ik zie het nut ervan ook niet; alleen de etenstijden worden aangepast.

@morky: iedere cultuur zijn geloof en eigenaardigheden. Daar heb ik wel respect voor maar ik ga er geen rekening mee houden. Ik krijg ook alleen vrij met de christelijke feestdagen en niet met "suikerfeest" ofzoiets.
Waarschuw beheerder
donateur
Zou dat nog geen 5 min volhouden :P

Waarschuw beheerder
Moeten ze zelf weten...
Waarschuw beheerder
Et zijn buy the way niet alleen moslims die vasten in elk geloof , hebben ze een periode waar in gevast wordt.,:S .. et slaat trouwens ook nergens op dat ze et doen in verzoening met de armen geef de armen liever wat eten in plaats van zelf niet eten overdag>> en jezelf vol te stouwe s'nachts

Waarschuw beheerder
donateur
ze doen 't wel degelijk uit respect voor de armen, was nog op 't nieuws. alleen dat 's nachts vol vreten is idd beetje onlogisch. :yes:

die mensen moeten zelf weten welke tradities ze volgen ja of nee, het kan me niks schelen.
Waarschuw beheerder
donateur
Wel knap hoor dat mensen dat volhouden!
zou wel iets voor mij zijn..btje afvallen :p

Waarschuw beheerder
Tjah ik vind het op zich wel knap dat ze het kunnen volhouden! :)

Waarschuw beheerder
Ze moeten het zelf weten!

Maar ze moeten niet gaan zitten mekkeren als ik expres naast hun ga zitten om 2 big mac's weg te werken

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Volhouden?
Ik heb met eigen ogen gezien dat moslims op de middelbare school e.d. beweren dat ze meedoen met de ramadan. Dat ze dus niet roken en eten/drinken terwijl "de zon schijnt".
En vervolgens zie je ze stiekem roken. En stiekem eten/drinken. En als je er dan beleefd om vraagt waarom ze TOCH roken en eten/drinken dan krijg je een grote mond.
Heel hypocriet; doe dan niet mee.
Dus waarschijnlijk zijn er genoeg mensen bij die de hele traditie maar met een korreltje zout nemen.
Als je het echt volhoud is het wel knap; vooral in de zomer met de lange dagen...
Waarschuw beheerder
They can shuv it up their ...
Waarschuw beheerder
miss dynamite: dat vind ik nou ook zo vaag van dat hele ramadan gedoe...

ik sprak een paar jaar geleden genoeg mensen die overdag niet konden wachten tot dat het avond was...om zich vervolgens helemaal vol te eten :S
Waarschuw beheerder
donateur
2 Cartman of Dennis! :p
Scheelt dan weer dat de ramadan nooit in de zomer gehouden wordt!! ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Cartman&Dennis 27 oktober 2003 18:25
Volhouden?
Ik heb met eigen ogen gezien dat moslims op de middelbare school e.d. beweren dat ze meedoen met de ramadan. Dat ze dus niet roken en eten/drinken terwijl "de zon schijnt".
En vervolgens zie je ze stiekem roken. En stiekem eten/drinken. En als je er dan beleefd om vraagt waarom ze TOCH roken en eten/drinken dan krijg je een grote mond.
Heel hypocriet; doe dan niet mee.
Dus waarschijnlijk zijn er genoeg mensen bij die de hele traditie maar met een korreltje zout nemen.
Als je het echt volhoud is het wel knap; vooral in de zomer met de lange dagen...

Dat wilde ik nou ook gaan zeggen! De mensen die zich er streng aan houden (of het nou voor de armen is wat idd nergens op slaat, of omdat ze hun geloof gewoon willen naleven) moeten dat zelf weten en ik vind het knap dat ze het volhouden! Maar ik zag ook veel op school e.d. dat ze ergens stiekem in een hoekje gingen staan roken of eten.. En dan wel ziekmelden omdat ze het niet trekken op school ivm hongerige buikjes enzo.. :bah: ramadan -> jammer dan!!! Je doet er aan mee of niet, maar ga niet schijnheilig zeggen dat je de perfecte moslim bent en het gemeen is dat iemand eet voor je neus, terwijl je jezelf in een donker hoekje ook volpropt!
Waarschuw beheerder
donateur
Met volle maag naar je bedje toegaan is nog slecht ook :P
Waarschuw beheerder
jaja en vroeger op school kwamen ze allemaal om de beurt vragen of ik (er zaten drie geen moslims bij mij in de klas)ff n paar snickers of twixies wilde hale bij de supermarkt..maar mocht t nie door lull tege de andere heh...wat n lol joh..
Waarschuw beheerder
Ze moeten het zelf weten maar het slaat nergens op. Maar is het niet zo dat als je zwanger/gehandicapt/o­ngesteld/heel oud/heel jong/ziek bent, je dan niet mee hoeft te doen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
to klapstoel....ja klopt en als je zwanger bent..
Waarschuw beheerder
of als je heeeel erg honger heb..

Waarschuw beheerder
moeten ze zelf weten, maar ik zou het nooit vol kunnen houden :x

Waarschuw beheerder
donateur
vaak eten ze juist nog meer in deze periode ...
al die feestmaaltijden 's nachts ... die smerig zoete baklava enzo :kots:

Waarschuw beheerder

Dat je een grote mond krijgt is logisch aangezien zij natuurlijk als de dood zijn dat het uitkomt. Ik zie dit als een positieve integratie, maar zal wel weer de enige zijn die hier iets postiefs in ziet. Vergeet niet dat door de koppigheid van hun ouders en afstandelijkheid van ons die jongeren tussen twee culturen zweven en het niet allemaal even duidelijk meer voor ze is.. ;-)

Doeiiiiiiiiiii..!!!

Waarschuw beheerder
donateur
aha
vandaar was het zo rustig in de mac
Waarschuw beheerder
Leuke traditie... gaan ze gezellig met z'n alle NIET eten! ;):kots:
Waarschuw beheerder
lith: hahah...hansie..blij­ft leuk

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ken me geen ene kut schelen, wat hun doen!!!

Ik vind het prima dat moslims ramadan houden maar ik hou er geen enkele rekening mee en wens er niet mee "lastig" gevallen te worden .

Ik ga dus niet op andere tijden eten/drinken of dat buiten het zicht van de "bewust-honger-lijdende" moslims doen. Ik eet wanneer ik wil.

En als iemand de hele dag uit zijn bek loopt te stinken omdat zijn mond niet mag spoelen of zelfs geen kauwgum mag nemen ervaar ik dat ook niet als gewenst bij mij in de buurt.

Voor de rest: alle moslims veel succes met ramadannen.

:d:d:d (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Fredje... hij blijft leuk jah! Ik moest het gewoon neer zetten! :P:P

Waarschuw beheerder
donateur
DE gedachte erachter vind ik hypocriet.
Geef dan geld aan dakloze- en armeninstanties of bied onderdak in de moskee o.i.d., maar zulke sympathie raakt natuurlijk kant noch wal.

Voor die jonge gassies en meissies vind ik het zielig, die worden min of meer gedwongen.

Op m'n werk, waar velen om 17:00 beginnen, mogen de moslims dan eerst even eten. Ben ik op zich wel voor, anders voeren ze ook geen reet uit. Aan de andere kant is dat ook de tijd dat de zaak volloopt. Dus dat vind ik minder.

Maar ja, een beetje meer respect naar elkaar mag wel hier in NL, dus ga ik er op ene normale manier mee om.

Waarschuw beheerder
donateur
>Lith LOL lekker boeiend ook :gaap:

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
Hypocriet, arme mensen hebben de hele dag niets te vreten ook niet na zonsondergang....
Waarschuw beheerder
donateur
oude traditie,tegenwoordi­g niet nuttig meer naar mijn mening. Maar ja, de hele islam vind ik nergens op slaan.

Ik snap het nut niet van iets waarbij je alleen maar dingen verboden worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar ja, de hele islam vind ik nergens op slaan.

:yes: alle geloven slaan nergens op!!!

Waarschuw beheerder
ik doe er zelf ook aan O:)
Waarschuw beheerder
Haha, Brit weet je nog bij ons op school?! Daar hingen na de ramadan altijd de schapenkadavers op het balkon die ze lekker aan het slachten waren! extreem goor was dat hahhaa

Waarschuw beheerder
Sommige mensen doen alsof ze veel weten. Jammer dat ze vaak achteraf erachter komen dat ze blijkbaar toch niet alles weten wat ze denken.

Ten eerste eet niemand zich 's nachts vol, maar houdt het degelijk. Dat houdt in dat ze ervoor zorgen dat ze toch hun dagelijkse vitaminen, vetten, e.d. binnen krijgen.
Het klopt dat de echte armen dit ook niet krijgen, maar dan heb ik een vraag voor jullie...

WAT DOEN JULLIE VOOR DE ARMEN????

De gedachte achter ramadan is dat je voelt wat het is om honger te hebben, maar daarnaast ook je lusten en verlangens onder bedwang kan houden. Je mag geen sex omdat dat een lust is en hierdoor zorg jij ervoor dat je ook sterker bent dan jouw lusten en verlangens.

Als laatste wil ik erop wijzen dat moslims hun inkomen MOETEN delen met de armeren en dit ook met alle plezier doen.
Iedereen hoort dit in zijn geloof te doen, alleen is het bij velen verwaterd en denken de mensen hier niet graag aan.

Carnaval was een feest bestemd voor mensen die vervolgens gingen vasten. Niet in dezelfde vorm, maar het gaat om het idee erachter.
Daarnaast gaven mensen tijdens kerkdiensten ook geld voor de armeren, maar die mensen die daar nooit komen zullen dat dan ook vast niet weten.
*Zonder wijzende vinger en beschuldigingen
*
Hopelijk schieten mensen een beetje op met de info die ik heb verstrekt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ze mogen ook geen dagelijkse vitaminen:d
Waarschuw beheerder
dan valt je haar uit joh..

Waarschuw beheerder
ik doe niks voor de armen,want de armen doen ook niks voor mij :D

Maar ik eet me snachts ook altijd vol,dus doe ik ook beetje aan de ramadan,maar dan het hele jaar door

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als me haar dan uitvalt eet ik ook ff geen vitaminen wordt gestoord van dat scheren:s

Waarschuw beheerder
Esco1, bespaar je de moeite alhoewel JOUW reply zo'n beetje de enige reply is die hier hout snijdt en welke ik met elk greintje respect in mij naar jou toe waardeer! :respect:

Jouw reactie zal ook op elk ander forum in dit land gehoord worden en gerespecteerd worden, echter bevind je je tussen de grootste groep kakelende kippen (zonder kop) in dit land en heb je dus 'zinloos gepost'. Het plebs hier begrijpt je reply niet en wil/kan 'em ook niet begrijpen. Aan deze mensen gaat dit land naar de klote. :-(

Nogmaals: Mooie reply! :D

Waarschuw beheerder
dat niet scheren lijkt mij ook wel wat! geen vitamines voor mij meer!
Waarschuw beheerder
donateur
Een beetje onzinnige vraag.

Waarschuw beheerder
ik vind het belachelijk.. wel vet aan de drugs gaan, en met uitgaan of gewoon zomaar op straat ruzie zoeken enzo.. maar in de ramadan periode scheinheilig gaan vasten.. heb respect voor allah of heb het niet!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ach, veel jonge moslims nemen het niet al te serieus. Ik heb weleens met een Turk in de snakbar gezeten die vrolijk buiten zijn patat op at en als er een andere moslim aankwam kon iemand anders zijn bakje patat vasthouden. Schijnheiligheid ten top.:D

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het echt weer een poel van kortzichtige en suffe opmerkingen.

Ramadan is idd ontstaan om even stil te staan bij de minder bedeelden, maar ook om je lichaam inderdaad te reinigen. Het is ten eerste iets wat in de islamistische cultuur thuishoort.
Wat ook betekent dat mensen dat graag na willen leven en op een bijzondere manier stil willen staan bij het feit dat er in bijvoorbeeld turkije veel mensen wonen die gewoon niet veel geld hebben en met een lege maag naar bed moeten...of maar 1 maaltijd per dag kunnen nuttigen.
Ik vind het een goed initiatief. Waarom vragen jullie je dan af. Omdat ik het van respect vind getuigen. Respect aan de medemens. Respect aan de minder bedeelden. Gewoon stilstaan hoe hun min of meer leven (arm dus).

En ja ze mogen overdag niet eten en snachts wel..roepen er hier mensen...diezelfde mensen vinden het zo hypocriet als de tering.
Maar wat doen jullie zelf eigenlijk om stil te staan bij de armere gemeenschap? geen ene flikker.
Daarnaast delen moskees en zelfs gewone gezinnen eten uit aan de armen om ze zo te helpen.
Daarnaast is ramadan een goede discipline training. Je maakt overdag als het ware mee hoe het is om zonder eten te moeten functioneren. Je hele lichaam past zich erop aan. En ja het is moeilijk, en ja je gaat uit je bek stinken en ja je hebt t gevoel alsof je verhongert.
Maar dit is de wil, de roots en de cultuur van de islamitische gemeenschap. Een grijntje respect is bij veel mensen hier ver te zoeken. Iedereen verwacht hier dat allochtonen maar simpelweg integreren, maar als ramadan in hun cultuur past...dan kan en mag je dat diegene niet afnemen. Zij geloven in iets, zij hebben een bepaalde handelswijze en een aantal vaste gewoonten (o.a. de ramadan) en daarmee kunnen ze zich identificeren. Integreren kan, maar ik vind zeker dat mensen hun achtergrond niet weg hoeven te drukken om dit te bewerkstelligen.

En zo heb ik ook genoeg islamieten meegemaakt die op school zichzelf overdag wel volvreten en die wel roken e.d. Maar dat heeft niets met de ramadan te maken. Dat is gewoon de jeugd die er eigenlijk geen zin in heeft, maar min of meer door ouders gedwongen wordt. Tegen je zin in kan je het ook niet doen, maar je moet het echt zelf willen.

Ikzelf doe er eigenlijk niet aan, omdat ik niet onder de noemer islamiet val, maar onder de noemer aleviet.

Wel vind ik het weer enorm jammer dat bepaalde mensen gewoon geen respect kan opbrengen voor de keuze en de handelingen van een andere medemens.

Ik bedoel stel meneer of mevrouw x..die heeft een eigenaardige gewoonte die hij zij 1maal per jaar uitvoert. Maar andere mensen doen dat niet. Dan hoef je diegene er toch ook niet vuil op aan te kijken.

Nee een beter voorbeeld...hoeveel mensen hebben hier op de basisschool wel eens aan pasen gedaan? Gezellig met ze allen geschilderde eieren zoeken die de paashaas heeft vertopt. Komt uit het christelijke geloof vandaan meen ik me te herinneren...als ik jullie vraag waar het op slaat?weten jullie dan het antwoord?
Ik bedoel mensen in andere landen zouden jullie compleet voor gek verklaren als ze zien/horen dat er een stel nederlander naar geschilderde eieren op zoek gaat in een huis/gebouw/bos of whatever...en dan nog zo een complete debiele paashaas....
Ik bedoel maar...voor ons is dit misschien normaal...maar anderen kijken er anders tegenaan..maar we vinden het leuk, het betekent iets voor de nederlanders, anders zou het niet elk jaar terug komen.
Of de zwarte pieten en de sint?
Ook zo iets vreemds...

Ik vind het eigenlijk een mooi gebaar wat er gebeurd tijdens het vasten. Je brengt de gemeenschap dichter tot elkaar...en je hebt respect tegenover elkaar, en dat is hier bij een grote hoeveelheid mensen heel ver te zoeken.

erg jammer
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
... en daarom vond ik deze vraag ook dom.

Waarschuw beheerder
donateur
tsjah.........wat doe je eraan he?

Waarschuw beheerder
Ozzie, mooi verhaal man en gewoon 1000% de waarheid! ;-)

Het is zo jammer dat dit dis-respect naar de andere medemens in ons land nog steeds zo nadrukkelijk tot uiting komt in trieste opmerkingen. :-(

Het lijkt wel alsof mensen hier gewoon zitten te wachten tot er weer over de islam of over allochtonen wordt gezegd om maar meteen weer hun aangeleerde riedeltjes op te dreuen en de standaard grapjes uit de kast te halen. Totaal geen zin om iemand anders te begrijpen, laat staan te respecteren. Ik zou me bijna gaan schamen dat ik nederlander ben, ook al wéét ik inmiddels dat deze site NIET REPRESSENTATIEF is voor de nederlandse samenleving.

Al die verwende pubertjes hier met hun maandelijkse probleempjes omdat ze te weinig zakgeld krijgen, pappie hun rijbewijs nog maar voor de helft wil betalen of dat ze dit jaar maar twee keer op vakantie gaan mogen van mij welgeteld één dagje mee draaien in een land waar men niet zo verwend is als hier. Ongelooflijk hoe de jeugd ontspoort is en totaal niet meer onder ouderlijke controle staat.. :-(

Maar goed, ik weet wel beter en ga er verder ook lekker NIET verder op in.

Doeiiiiiii

Waarschuw beheerder
Gilbert en Ozzie Respect!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Cartman&Dennis 27 oktober 2003 17:59
Ik zie het nut ervan ook niet; alleen de etenstijden worden aangepast.

@morky: iedere cultuur zijn geloof en eigenaardigheden. Daar heb ik wel respect voor maar ik ga er geen rekening mee houden. Ik krijg ook alleen vrij met de christelijke feestdagen en niet met "suikerfeest" ofzoiets.
-------------------------------------------------

ok vraag 1..ben je christelijk opgevoed? ZO nee dan heb je eigenlijk helemaal geen recht op vrij met de christelijke feesten..of zie ik dat verkeerd? en zo nog duizenden dan wel niet miljoenen nederlanders...die profiteren van de oude gewoonten en geloven in nl.

Kan je wel gaan mekkeren over dat t vreemd is dat allochtonen vrij krijgen als ze een weekje suikerfeest hebben. Om het succesvolle ramadan af te sluiten. En dat jij dat niet krijgt...Maar in mijn ogen hebben die mensen wat speciaals gedaan en dat mag gevierd worden. Maar oehhhhhh als ze een paar dagen meer vrij hebben dan jij....ow jeej zeg... voel je je nu minder ofzo? voel je je achtergesteld.. Ik zou zeggen ga ook vasten een maand lang...dan heb jij ook het recht erop :)
Waarschuw beheerder
:respect: ozzie.. dit jaar doe ik ook mee.. samen met een paar turkse jongens afgesproken . ga daar ook slapen e.d. ... die ouders hebben het goedgekeurd ... ik word steeds meer een beetje die kant op getrokken omdat ik zie dat dat nog een select groepje mensen is dat elkaar respecteerd en elkaar in zijn waarde laat...
Waarschuw beheerder
donateur
[qoute]Ten eerste eet niemand zich 's nachts vol, maar houdt het degelijk. Dat houdt in dat ze ervoor zorgen dat ze toch hun dagelijkse vitaminen, vetten, e.d. binnen krijgen. [/quote]

nou, er werken heel wat moslims bij mij en die zijn toch allemaal de meest geweldige recepten aan het uitwisselen wat ze die nacht gaan eten hoor.. op de eerste dag begon het al.. kreeg der bijna honger van...!
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
ten 1e...
ik heb paar jaar terug met 29 turkse moslim vrouwen gewerkt onder andere tijdens de ramadan...... die stopten zich dus echt wel vol na zonsondergang :) ( ik ook natuurlijk )...

ten 2e...
niet alleen moslims die vasten, in elk geloof hebben ze een periode waar in gevast wordt.

en daarom :kots: op geloof... die stompzinnige gebruiken :|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nu niks eten... brrr :S

Waarschuw beheerder
ik vind het best goed dat ze iets uit respect voor de armen doen.
Maar ze vreten zich voor de zon opkomt en als de zon ondergaat weer vol..
arme mensen eten dag en nacht nix..
en ik vind het idd ook belachelijk dat moslims vrij krijgen voor het suikerfeest of iedereen vrij of gewoon school...

Waarschuw beheerder
2 the Godfather: ik ga nu lekker sinterklaasstrooigoe­d eten met een kopje kaneelthee. Hmmm. :kwijl:

Inge

Waarschuw beheerder
k krijg allemaal al honger als ik het woord lees :devil:

Waarschuw beheerder
Ik vind het net zo kut als dat ik kerst kut vind!
ook al heb ik het nog nooit meegemaakt!

stupid verplichtingen allemaal!

Waarschuw beheerder
vind het zo stom,slaat nergens op,we leven in 2003,niet nodig om te vasten!!

dus steek die blow op en vreet daarna n lekkere zak hamkaas naar binnen :smoke:
ik vind t maar nutteloos en dom om niet te ten en jezelf uithongeren voor een geloof hoe kan je nou in iets geloven als je t nog nooit gesien heb ik vind geloof en alles wat erbij hoort allemaal vage bullshit en onzin en vooral zielig je hele leven allemaal dingen laten omdat je denkt dat je in de hemel komt en uiteindelijk als je doodgaat erachter komen dat er helemaal niks is
Waarschuw beheerder
HArdcore motherfucker .. ga eerst eens naar school .. verdiep je in het geloof en kijk eens wat het doel van de ramadan is ...

Ik geloof zelf ook niet .. maar respecteer de mensen die wel geloven wel. Jij blijkbaar niet.. maar dat zal dan wel met je eigen kortzichtigheid te maken hebben .. net zoals mensen die iets stom vinden terwijl ze het niet hebben meegemaakt... hoe kan je er dan in vredesnaam over oordelen... Daarom doe ik dus een keer mee.. puur om te leren wat die mensen doen voor hun geloof, tradities, normen en waarden. En als je daarna een oordeel kan vellen die niet positief uit de hoek komt ... oke.. dan snap ik het. Maar dit is echt pure onzin wat jij uitblaat..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
veel plezier!
Waarschuw beheerder
Ze doen hun best maar. Ik ga er niet mijn eetgewoontes op aanpassen.

Waarschuw beheerder
donateur
Lachen man! Vanavond op me werk (shoarmatent) eten voor me leven voor hun neus!:P:P:D

Waarschuw beheerder
veel plezier met het niet eten van dingen enzow
godfather :)
Waarschuw beheerder
hehehe thanks ..
Waarschuw beheerder
donateur
Dat moeten ze helemaal zelf weten! Ik doe er niet aan mee iig...
Waarschuw beheerder
Las vandaag stukje in de Metro en daar stond in dat eigenlijk alleen de lunch wordt overgeslagen...had ik nog helemaal niet over nagedacht...half 8 komt de zon op ofzo en half 6 gaat ie weer onder...dus uithongeren?! Doe me een lol zeg:)
Waarschuw beheerder
:) dat je daar nu pas achter komt :P
Waarschuw beheerder
Tja...ben nou eenmaal traag van begrip he:)

Waarschuw beheerder
liever hun dan ik (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is opeens een stuk rustiger overdag (Y)

kunnen ze dit niet elke dag vh jaar doen ?
Waarschuw beheerder
in plaats hier alls af te gaan kraken kan je er ook respect voor hebben

Waarschuw beheerder
donateur
Kheb er op zich geen problemen mee.
't enige waar ik een probleem mee heb is da ik ook vrij wil hebben met 't suikerfeest hun krijgen toch ook vrij met paasen enz.
Waarschuw beheerder
donateur
:respect: voor Esco 1, Ozzie en gilbert! :respect:

Ik vind de gedachte erachter mooi en respecteer die traditie. (Y)

Waarschuw beheerder
paasen

:x
laatste aanpassing
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
een hoop reacties helaas weer uit onwetendheid...

ikzelf vast ook en doe dat met een doel, ik wil gewoon eens een maand per jaar ff gas terug nemen en wat rustiger aan doen ipv het hektische overvolle agenda van het rest van het jaar incl. de feesten en eet en drink luxe.....

eet nu idd niks en drink niks tot half 6 zometeen (het begint ongeveer om 5.30 in de ochtend trouwens)

het is idd niet correct als je je 's-avonds vol gaat tanken...dan ga je aan het ideaal erachter voorbij, maar vaak zijn de gesprekken erover groter dan de maaltijden die genuttigd worden omdat na een week de maag al aardig gekrompen is en de mensen na anderhlafe bord al flink vol zitten (trust me ik heb al heeel wat jaren gevast ondertussen en weet dat de gesprekken een stuk meer overdreven zijn dan de daadwerkelijke "schranspartijen" )

daarnaast er wordt hier veel gezegd dat het vooral bedoeld is om te voelen hoe de armen het hebben, maar dat is maar 1 van de bedoelingen...

verder de armen worden ook geholpen !!! veel mensen geven dingen weg extratjes aan dei arme gezin op de hoek etc. in zowat alle steden wordt er iedere ochtend en avond gratis eten gegeven aan armen en dergelijke, allemaal geschonken door bedrijven en of winkels en particulieren!!!

en voor de rest ik ken er ook zat die zogenaamd vasten en zich toch overdag volgooien (was er vroeger ook zo een toen ik nog 13 was ofzo ehehe) die weten nog gewoon niet waarom ze het doen, pas als je er zelf voor kiest heeft het nut om het te doen denk ik .....

Waarschuw beheerder
www.ramadan.nl ;-)
Waarschuw beheerder
hahaha altijd handig zo een site :P

hoppakeej nog een half uurtje en ik mag weer iets drinken ehhee , komt wel van pas als je op een callcenter werkt :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
opzich is die ramadan wel een goeie manier om te stoppen met roken....maar ik ben benieuwd hoeveel mensen die hier aan mee doen ook werkelijk niet roken
Waarschuw beheerder
voor alle pf-ers !

[img]http://members1.chello.nl/k.vandebelt/kaartje.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
whahahaha mooi bolle ;)
Waarschuw beheerder
dat d8 ik ender

en ik meen het ook nog :$

Waarschuw beheerder
ik vind dat ze het zelf moeten weten maar ze moeten mij niet kwalijk nemen als ik wel wat ga eten!
wens ze in ieder geval veel succes

Waarschuw beheerder
donateur
voor Esco 1 Ozzie en gilbert! :respect:
Waarschuw beheerder
hahaha schitterende dingen .... :P

( c ) hans teeuwen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het een zeer mooie en ook goede traditie. Zelf zou ik het niet kunnen trouwens. Het suikerfeest is wel lache, ik krijg dan geregeld allerlei lekkers van mijn Islamitische buren.

Waarschuw beheerder
donateur
Freakazoid>>. geweldig mooi toch, kunnen veel Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen.

Waarschuw beheerder
puh onze buurman/jongen???
heeft ons n pot appelmoes gegeven :p
Waarschuw beheerder
donateur
in plaats hier alls af te gaan kraken kan je er ook respect voor hebben

Sorry :O

Okeeeee, voor de mensen die het hele jaar netjes gedragen, maar veel van hun, zijn het hele jaar bezig met dingen die niet mogen volgens de islam, maar met Ramadan gaan ze opeens wel netjes gedragen, beetje krom of niet ???????

Vind ik dus wel !!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Niks voor mij..zou er niet eens over nadenken om mee te doen, maar ja...wel leuk om te eten voor hun neus..al die hongerige blikken :D:D
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die zich er niet in verdiept hebben en respectloos naar dit oud gebruik van de Islam doen, mogen oprotten uit dit topic. Dan blijft er verbazingwekkend weinig replies over:p

Ik kan alleen maar diep respect hebben voor mensen die de de Ramadan vieren en (onder andere) op deze manier denken aan de armen op de wereld die niet elke dag 3 maal kan eten.

Waarschuw beheerder
Hey Tin,

...en als dat soort mensen nou ook meteen van deze site zouden oprotten dan zou het hier weer gezellig worden zoals het hier oooooooooooooooit ook was... ;P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoop dat ze stiekem heel per ongeluk verhongeren,,,,,,,,,­,,,vind het niets meer dan bullshit ,,,,,,maar ze vallen me er gelukkig niet lastig mee dus laat ze het lekker uitzoeken
Waarschuw beheerder
Ik ben er eerlijk gezegd niet echt heel blij mee, niet zozeer omdat ze Ramadan willen vieren mbt hun geloofsovertuiging maar doordat ik (jeugdhulpverlening) veel buitenlandse kinderen heb die hieraan (als traditie, geloofsovertuiging of hype) meedoen.
Wij merken dat de kinderen veeel prikkelbaarder zijn en er dus in die periode veel meer conflicten en escalaties ontstaan.
Eumh da's beetje mijn reden :) mbt werk dus, dat ik er niet zo blij mee ben..

Los van het feit waarom de mensen het doen!Meer om het effect wat het heeft op de kinderen waarmee ik werk.

:) moest ik even kwijt, lag me op het hart na zware avond op het werk..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat je er wel respect voor mag opbrengen, het is namelijk heel zwaar.. zijn genoeg islamitische jongeren op me school en met de aankomende toetsweek zal het heus geen pretje zijn..

Maar waarom weer over zo'n soort onderwerp beginnen? we gaan toch ook niet zeiken over dat de katholieken nu ook een week feest hebben of dat de joden zo uitgebreid pesach vieren..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geloven zijn onzin. Die moslims zijn hardstikke gek in hun hoofd. Wie kan er nou een hele dag zonder bier? :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
das dan weer jou mening
kijk ik vind 't zelf ook allemaal overdreven maar ik laat hun wel gewoon in hun waarde moeten ze allemaal zelf weten

Waarschuw beheerder
Het interesseerd me geen zak wat hun doen, zou het zelf echt nooit doen. Waar is dat nou weer goed voor.

Waarschuw beheerder
ik heb honger
Waarschuw beheerder
amfitamientje .. hoop je dat ze snel verhongeren ? Ik hoop dat jij dan een keer een verkeerde pil slikt .. als ik even net zo fucking kansloos mag zijn als jij... :bah:

Waarschuw beheerder
huh? heb ik wat verkeerds gezegd?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vin het toch onzin. Je kan wel zeggen dat het uit respect voor de medemens, maar ik geloof echt niet dat men ook daadwerkelijk denkt aan de armen.

De jeugdigen hoor je vaak alleen maar klagen of liegen zodra ze weer thuis komen (eten dus wel gewoon overdag).

Er wordt denk ik meer gedacht aan hoelaat wordt het donker, waarneer mag ik eten! Dat is gewoon het westerse dat er is ingeslopen.

Vorig jaar kwam een jonge werknemer regelmatig te laat. Waarom? Hij stond om vijf uur op om te eten (warm soms) en ging dan nog even een uurtje liggen daarna en viel dus in slaap.

Dat is nog hardstikke slecht ook voor je lichaam! Kijk, veel spoelen met water en alleen brood eten lijkt me dan nog beter!

En alleen denken aan de medemens is niet genoeg, dan is een maandelijks bedragje storten (zoals nederlanders vaak hun schuldgevoel afkopen) nog beter.

Ik heb respect voor het geloof, maar ik heb ook het idee dat het soms wat uit het verband wordt gerukt en dat er ook andere mogelijkheden zijn om toch het geloof te dienen.

Artiest Dennis Hupla
Waarschuw beheerder
Ik heb zwaar :respect: voor degenen die het doen en dan ook nog zoals het hoort, ik weet dat ik er te zwak voor ben om niet te roken, overdag niet te eten en niet aan sex te denken!
Waarschuw beheerder
dat aan sex denken ... dat kan je echt niet laten ... dat is iets waar je niks aan kan doen..
Waarschuw beheerder
van mij mogen ze t doen, maar dan wil ik geen kwijlende moslims voor me hebben staan als ik een lekker broodje aan het eten ben :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Sja, dat is hun gloof, ieder zijn ding.

Waarschuw beheerder
Beetje onzin, vind ik het...

net alsof de arme mensen zich ook volvreten aan het eind van de maand.. :s

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het knap dat die mensen dat kunnen volhouden hoor! Heb een aantal kinderen en collega's op mijn werk die ook niets eten, en het maar moeten aanzien hoe de rest hun lunch naar binnen werkt. En wat hierboven al eerder is genoemd, ieder zijn geloof, dus heb daar respect voor!

iig suc6 voor degene die bezig zijn met de ramadan :)

Waarschuw beheerder
2 The Godfather: Wat ik begrepen heb is dat je moet proberen je gedachten ook zo rein mogelijk te houden. Je kan sommige dingen dus echt niet voorkomen maar als je iig dan voor de periode dat het duurt geen porno kijkt, niet overdreven zit te :kwijl:en als er een lekkere vrouw voorbij loopt niet blijft nastaren etc., daar gaat het om.
Dus meer dat je je bewust word van hoe vaak je aan sex denkt/doet net zoals je je bewust word dat voedsel niet een vanzelfsprekend iets is.
Waarschuw beheerder
ok dan is het goed :P had het al begrepen van iemand anders .. scheelt weer

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja maar ze moge zoveel niet maar doen het tog dus ja de ramadan is eigelijk ook onzin want de rest van het jaar doen ze dinge die ze helemaal niet moge

want ze moeten tog aan de arme geven heb ik ze nog niet zien doen
en ze moge geen drugs/alcahol dacht ik heb ik ze zien doen allemaal eigelijk
ze moge niet stelen
ze moete respect hebbe cvoor andere culturen en gelofen nou dat hebbe moslims al helemaal niet
enz enz enz
Waarschuw beheerder
donateur
Jezus, wat ben jij dom zeg.

*Heb jij zicht op elk moslimgezin? Elke moslim is verplicht een deel van zijn rijkdom (als in geld, kleding en ga zo maar door) af te staan aan de armen.
*Moslims stelen natuurlijk allemaal, daar staan ze bekend om[img cacheid=0000a06900012b0f2f110cdd1a002a1c67]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]
*Meneer heeft het over respect naar andere culturen toe, maar heeft dat zelf niet.

Bah! Wat een kortzichtigheid en vooral onwetendheid en domheid! Als je de volgende keer over iets wilt meepraten jongetje, zorg er dan voor dat je je huiswerk eerst hebt gedaan.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben t eens met supersjinees.

als je gaat kijken dan gebeurd t wel degelijk hoor, dat moslims de armen te eten geven. Neem bijvoorbeeld t slachtfeest. (Hier in nl doet mijn gezin er niet aan, maar in turkije doen we het wel eens, het brengt namelijk o.a. geluk.). Afijn weet je dat van dat hele geslachtte beest ongeveer 3 kwart gaat naar arme mensen die niet zo vaak vlees kunnen eten? Iedereen uit de buurt die het niet al te breed heeft krijgt dan gewoon een flink stuk vlees waar ze een aantal dagen van kunnen eten.

Dat is maar een voorbeeld. Verder is er geen gastvrijer en vriendelijker volk dat de moslims. Gastvrijheid bedoel ik dit mee. Een onbekende wordt gewoon gevraagd om een bakje thee te komen drinken (in turkije)..dat is heel normaal...we zijn een eenheid. Iedereen is een individu en we brengen daar respect voor op. Het is heel normaal als je savonds komt binnenvallen en je eet gewoon standaard mee. Zo simpel. En daarnaast zijn heel veel turken, zowel in turkije als nederland heel erg behulpzaam. Ook al ken je ze niet. We hebben een x een ongeluk gehad in turkije op een snelweg..afijn we belandden in de berm, omdat we moesten uitwijken voor een lul die met 140 op ons af kwam rijden. Gelijk stonden ze wel aan beide kanten helemaal stil om ons te hulp te schieten. Dan sta je dus wel met een man of 50 ineens. Het zijn maar voorbeelden, maar geloof me moslims zijn over t algemeen veel vriendelijker gastvrijer en behulzamer dan menig andere cultuur.

Ze mogen geen drugs alcohol. Zegt domtownkiller. In de koran staat zeker wel dat alcohol niet genuttigd dient te worden als je zeer "streng" gelovig bent. Toch doen heel veel gelovigen t wel, maar ik ken wel streng gelovigen die dat juist niet doen. En ik wil niet lullig doen maar er zijn ook genoeg christelijken die drinken terwijl dat ook niet mag. En ik neem aan dat jij ook drinkt? Ik drink ook wel es een biertje, een safaritje, baileys, malibu of wat ik ook tegenkom :D
Ben je egt niet gelijk fout. Het enige wat jij nu probeert te doen is een bepaald geloof flink op te naaien uit je eigen ontwetendheid.
En drugs gebruiken doen veel maroks en turken eigenlijk niet hoor. Ze blowen veel. Ze gebruiken wel eens een pilletje misschien...maar wat gaat jou dat aan...jij zondigt vast ook vaak genoeg. En wat heeft het nou eigenlijk met het eigenlijke onderwerp te maken?

Verder staat in elke wet dat je niet mag stelen. Het heeft niet alleen betrekking op de moslims, maar in nl zijn daar ook wetten voor, buiten het geloof om. Zo ken en zie ik genoeg andere mensen dan moslims die ook stelen. Die geen haar beter zijn...maar mensen zoals jij zijn nou eenmaal kortzichtig en blind en denken de islam aan te kunnen vallen met alles wat je maar hoort.

Ik vind het wel knap dat jij weet wat moslims wel mogen en niet mogen. Je hebt de welbefaamde klok wel gehoord, maar weet helaas niet waar de klepel hangt kerel.

En om je uit 1 droom te helpen. Allochtonen hebben heel veel respect voor andere culturen. Maar toch bewonder ik het enorm dat jij geen grijntje respect kan opbrengen voor allochtonen en moslims...

Zoals jij het verwoord ben jij eigenlijk de foute moslim hier :D

erg jammer weer

greetz oz

Waarschuw beheerder
donateur
ow btw ik vind het knap dat jij de moslim in nl alles ziet doen...ben je een soort van allesziend oogje ofzo? dat je ongeveer 1,5 miljoen allochtonen in de gaten kan houden?

erg knap.
erg kortzichtig...
erg dom :)

Waarschuw beheerder
donateur
niks voor mij!
Waarschuw beheerder
donateur
ik snap niet waarom sommige mensen niet al is t maar een heeeeeeeeeeeeeel klein btje respect kunnen hebben voor een andere cultuur :vaag:

zo moeilijk is dat toch niet?

ben t zeker wel met oz eens......behulpzaam zijn ze zeker....ik ken genoeg moslims en heb ook eigenlijk nooit problemen met ze....

ja ok natuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten maar dat is in elk geloof zo...

dusssss denk volgende keer nog is ff na voor je wat hier neerzet ;)
Waarschuw beheerder
Iemand zei laatst in een soortgelijk topic als deze dat hij het gemeen en jammer vond dat er op deze site in al dit soort topics al bij voorbaat zulke voorspelbaar bevooroordelende reply's zouden komen en dat er helaas geen allochtonen (daar ging het toen om) zijn om zich te 'verdedigen'. Gelukkig is een jongen als Ozzie, geen allochtoon maar wel iemand die bij de groep hoort die in dit land graag zwart gemaakt wordt, er om enig tegengewicht te geven! :-)

Keep up the good work en blijf ons hier informeren!(y)
Misschien dat mensen na het lezen van jouw gegeven inzichten in het Islam-geloof en de Moslim-gebruiken wat genuanceerder kunnen gaan denken en posten.

Tot slot; Indonesië; het grootste Moslim land ter wereld maar toch zó vredelievend en gastvrij en dus een welkom vakantie-paradijs voor menig europeaan. ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
eindelijk iemand die t snapt :D

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
theater of dreams...thnx voor je positieve reply. Maar om t maar zo te zeggen. Ik ben wel turk, maar wel 1 die niet gelooft. Ik breng wel respect op voor mensen die wel willen geloven. Als hun willen geloven dan moeten ze dat doen, niets mis mee.

Ik ben in een heel ander klimaat opgevoed dan moslims...zoals ik ook al zei...ik ben zelf een aleviet.

Maar ik heb me wel heel erg verdiept in de problematiek rondom allochtonen, geloof enz. Ik weet er ook redelijk veel vanaf.
Het belangrijkste bij dit soort items is om je eerst te verdiepen, onderzoek te doen...en niet alles napraten wat je om je heen hoort.

Daar gaan heel veel mensen de fout in, het is namelijk de ontwetendheid van mensen die ze tot bovenstaande uitspraken drijft :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb ik gezeg dat ze allemaal stele

en ik zeker respect voor andere culturen
maar als die cultuur geen respect heb voor mij
dan kenne ze van mij het heen en weer krijge
ik heb altijd normaal gedaan toen ik klein wasen tog werd ik elke dag in mekaar geschopt door marokane omdat ik BLANK was in een marokaanse buurt
dus ik oordeel zeker over hun ja

en ik ken hun cultuur zeker weten
ik ben opgegroeit tusse de markanen en turke
dus ik weet waar ik over praat

ik zie elke dag omas beroof worde door marokane
ik zie ze elke dag weer voor grote probleme zorge in de stad
elke dag zie ik scooters met marokane erop
achterna gezete worde door de wout

en dan ben ik kortzichtig jullie hebbe gewoon een plaat voor je kop

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid>>>>>>> wat ben jij een ongeloofelijke lompe boere...

Ozzie>>>(y)
Waarschuw beheerder
Het gaat hier over Ramadan, begin a.u.b niet die uitgekauwde discussie over lauter de Marokkanen weer.. :/
Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid> >>> :gaap: dat hebben we nu wel gehad he? :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat ben ik niet begonne ik had het over de zeve gebode ui de koran
dat ze zich daar niet aan houde
en iedereen komp gelijk zeike dat ik kortzichtig ben en daarop verdedig ik mij

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid> 29 oktober 2003 14:02
ja maar ze moge zoveel niet maar doen het tog dus ja de ramadan is eigelijk ook onzin want de rest van het jaar doen ze dinge die ze helemaal niet moge

want ze moeten tog aan de arme geven heb ik ze nog niet zien doen
en ze moge geen drugs/alcahol dacht ik heb ik ze zien doen allemaal eigelijk
ze moge niet stelen
ze moete respect hebbe cvoor andere culturen en gelofen nou dat hebbe moslims al helemaal niet
enz enz enz
------------------------

je suggereert het wel meneer.
cultuur geen respect voor jou? ik den kdat je dan bij jezelf moet gaan kijken hoor lieve schat. Ik denk dat veel nederlanders ook geen respect kunnen opbrengen voor jou denkwijzen...is de nederlandse cultuur nouook slecht?
dat je in elkaar werd geschopt kan ik niets aan doen, ik denk eerder dat jij iets fout hebt gedaan. misschien niet omdat je blank was...maar omdat je misschien een vervelend ventje was? ikkan het niet zeggen wat jij allemaal uitgespookt hebt...maar zoals k al zei, met je vingertje wijzen is heel makkelijk...de kunst zit em in het feit dat je de problemen eens bij jezelf moet gaan zoeken.

en ik denk niet dat jij hun cultuur daadwerkelijk kent...sorry dat ik het zeg :)

cool dat je elke dag oma's beroofd ziet worden man! nu suggereer je dus wel dat ze allemaal stelen :) lul je jezelf wel erg vast he :D

ik zie ook veel groepen nederlanders voor veel problemen zorgen in de stad...hoor je mij zeiken?
Ik zie elke dag ook scooters met nederlanders erop...erg domme reply...ik zie ook nederlanders in auto's op fietsen...wandelend enz enz...wat is nou je punt? Mogen hun geen scooter kopen?

En zo zie ik ook elke dag nedelandse dealertjes en nederlandse probleemkinderen achternagezeten worden door de politie. Het feit dat jij het wouten noemt...zegt ook al weer genoeg over je houding tegenover de rechterhand van de wet he :)
Zelf zeker ook vaak problemen gehad he..

En inderdaad...je bent zeker kortzichtig...en mensen zoals jij hebben helaas de "plaat voor hun kop"

:)

groetjes oz :)

Waarschuw beheerder
donateur

Volgens mij ben jij in een buurt ZONDER school opgegroeid!

Jij bent niets anders dan een vies nasieballetje als ik zo eens naar je profiel kijk!
Dus zout lekker op in dit topic!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal wel even wat olie op het vuur gooien;)

Het einde van de ramadan wordt vaak aangrepen door de wat radicalere moslims om hun anti-israëlische en anti-amerikaanse sentimenten te uiten. Wedden dat er dit jaar ook weer allemaal stenen door Den Haag vliegen?

(p.s. dit staat verder los van de beleving van ramadan zelf, maar het is wel altijd raak.)

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid> 29 oktober 2003 16:53
dat ben ik niet begonne ik had het over de zeve gebode ui de koran
dat ze zich daar niet aan houde
en iedereen komp gelijk zeike dat ik kortzichtig ben en daarop verdedig ik mij
----------------
zeven geboden uit de koran?????????/ naar wat ik weet staan er wel meer geboden in de koran hoor :)
heb je de koran bij de plaatselijke bibliotheek geleend dat je het zo goed weet?

waarom noem je er dan maar vier? in een paar replies hierboven?
aan de armen geven,
niet stelen,
respect..
en geen drugs...zoals jij ze noemt.

Zo ver ik weet zijn dit geen geboden hoor :P

ik denk dat je de 7 vormen van barmhartigheid en het nederlandse wetboek door elkaar haalt ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Terug naar t topic, ik vindt het (y) als mensen de dicipline op kunnen brengen, zou het zelf waarschijnlijk niet kunnen.

Waarschuw beheerder
donateur
the real jojo 29 oktober 2003 16:54

Volgens mij ben jij in een buurt ZONDER school opgegroeid!

Jij bent niets anders dan een vies nasieballetje als ik zo eens naar je profiel kijk!
Dus zout lekker op in dit topic!
---------------------------------
je hebt helemaal gelijk..
en weet je wat ik ook zo jammer vind van die domtownterrorbanaan?
Hij kan geen eens fatsoenlijk nederlands...waar zijn de leestekens in je reply?
waar zijn de hoofdletters op de juiste plaatsen?
waarom schrijf je alles wat op een N eindigd zonder n?

bah...
volgens mij hadden ze in zijn buurt echt geen school nee :D

Waarschuw beheerder
donateur
909>>> dat soort figuren zitten er helaas tussen, maar laten we niet iedereen over 1 kam scheren.
Waarschuw beheerder
de wat radicalere moslims

Jij hebt dus ook de krant gelezen vanochtend..??! ;P

Ik denk dat je dan trouwens beter de 'extremisten' kan zeggen en dat is een net zo klein groepje dat de grote groep een slechte naam geeft als de Tjetjeense zelfmoordploegjes, de IRA en de ETA in Europa en zelfs de fanatieke voetbal-hooligans in Nederland (en europa).

Nuancering, daar gaat het om. En bereid zijn het echte probleem bloot te leggen en er gezamenlijk aan werken het op te lossen.
Waarschuw beheerder
donateur
En dat soort mensen durven nog te roepen dat buitenlanders niet integreren in Nederland[img cacheid=0000a06900012b0f2f110cdd1a002a210e]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]

Integreer dan zelf goed in de samenleving door een goede beheersing van de Nederlandse taal en spelling[img cacheid=0000a06900012b0f2f110cdd1a002a210e]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
en toen was hij stil........ O:)
Waarschuw beheerder
Belangrijk is eigenlijk dat hij niet uitgeluld wordt (of zich uitgeluld gaat voelen) want dan is de moeite ook voor niets geweest en neemt zijn vooroordeel alleen maar grotere vormen aan.

Met respect naar elkaar toe communiceren hier is een eerste randvoorwaarde om een nuttige discussie op gang te krijgen. Schijnt wel moeilijk te zijn hier... :P

Waarschuw beheerder
donateur
ach zelfs op pf heb je rotte appels ;)

vreemd genoeg zijn dat niet de turken en de marokkanen :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
O nu ben ik zeker weer een nazi.
En der was wel degelijk een school,en dat zonder n is accent.:En ik ben ook een lompe boer idd.
Volgens mij ben ik een van de weinige die uit een stad komp.En ik heb ook niet gezegd dat Nederlanders het niet doen,dat hebbe jullie er fijn zelf bij verzonnen.
Waarschuw beheerder
donateur
als ik zo zijn berichtjes lees denk ik niet dat zijn vooroordeel ooit nog kleiner wordt :/
Waarschuw beheerder
donateur
Met respect naar elkaar toe communiceren is inderdaad erg belangrijk. Dat neemt niet weg dat als ik iemand tegenkomen die een mening heeft en die "onderbouwt" met flutargumenten (voor zover je het argumenten durft te noemen) ik hem gewoon "onderuithaal". Pas meelullen als je je huiswerk gedaan hebt en kennis van zaken hebt, anders niet meelullen.

Voor die meneer hierboven:

Jij de enige die uit de stad komt? Mwhaha, ik kom uit Den Haag, dat zegt al genoeg lijkt me. En nee, je hebt het inderdaad niet zelf gezegd, maar je suggureert het wel, en je hoeft niet schijnheilig te zijn en doen alsof je het niet dacht. Dat kan je tussen de regels door ook wel lezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk gewoon eens in het profiel van dontownblabla..

Dan weet je genoeg ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Theater of Dreams>>> het was best wel een nuttige discussie hier, maar op de een of andere manier wordt zoiets maar al te graag vern**** door van die zwaar rechtse pipo's, want die vinden alles wat met Buitenlanders te maken heeft op voorhand niets.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je mag bes weten dat ik zo denk hoor
maar ik ben geen nazi
en ik ken ook zeker goeie marokanen
maar die zijn helaas op een hand te telle
en vin het tog gek dat ook die marokanen zich schamen voor hun eigen volk
dat zijn ook nazis zeker
Waarschuw beheerder
donateur
Kimhmm je haalt de woordjes uit mijn mond :D
Waarschuw beheerder
:-) Kim, daarvoor hoef ik niet eens zo'n profiel voor te checken. Het feit dat er niet eerst een heel topic wordt doorgelezen voordat er gepost wordt, het feit dat de spelling beschamend is en de argumentatie weer eens gebaseerd is op voorgekauwde standaardvoorbeeldje­s zegt me al genoeg.

De discussie heeft mijns inzien in ieder geval een paar mooie reply's opgeleverd die hopelijk eens door wat mensen ter harte genomen gaan worden. ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
en ik ken ook zeker goeie marokanen
------------------------------------
Nou dan ga eens langs bij deze mensen en vraag ze jou eens info over de Ramadan te geven.
Waarschuw beheerder
Oh ja, en het bij voorbaat zich al een hoekje drukken dat iedereen meteen denkt dat je een nazi bent hoort er ook bij.. ;P

Wat een hype's toch allemaal weer, maar goed...

Domtownterror, heb je nou die reply's van onder andere Ozzie doorgelezen en wat vind je daar nou van..?? Kan je er dan geen greintje waarheid in vinden..?? :/

Waarschuw beheerder
donateur
k voel me toch wel een beetje gevleid :$

maar soms snap ik dus echt niet waarom ik telkens op deze topics in blijf gaan. Op 1 of andere manier zitten de uitspraken van extreem rechts pf me gewoon niet lekker.

En verder vind ik het gewoon stom dat men maar ongenuanceerd wat dingen roept zonder er daadwerkelijk verstand van te hebben.
Het is gewoon frustrerend :frusty:
Waarschuw beheerder
Gelukkig zijn er hier ook mensen die je steunen, hoor.. :flower: (y)

Waarschuw beheerder
donateur
maar soms snap ik dus echt niet waarom ik telkens op deze topics in blijf gaan. Op 1 of andere manier zitten de uitspraken van extreem rechts pf me gewoon niet lekker
--------------------------------------------------

Dat denk ik ook wel eens, maar als we dat niet meer zouden doen dan blijven die gasten hier bezig, nu wordt er zo af en toe nog eens wat aan gedaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
welke van de hoeveel

en ik ben volgens jullie extreem rechts
nou dan weet ik dat ook weer
dank je voor het inzien in me eigen gedachtegang

gelukkig weten jullie allemaal naar een reply hoe iemand is

dat wil ik ook leren
hoe doen jullie dat nouw
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Bijna niemand heeft genoeg kennis om alles goed uit te leggen. Maar ik ben het met je eens dat de nuancering vaak ver te zoeken is. Niet alleen hier, maar op meerdere topics. Zelf heb ik vaak al geen zin meer om ergens diep op in te gaan omdat er toch bijna niks mee wordt gedaan. Dan krijg je weer van die reacties: "brand erin!" of "laat dat tuig oprotten" enz.
Waarschuw beheerder
;-) Yup. Ik hou er ook mee op en duik weer de anonimiteit in! :-)

Gegroet!

Waarschuw beheerder
donateur
dat heet nou mensen kennis domtownterror :)

en daar heb ik vrij veel van...en ik ga al vanaf het begin van pf mee...zo heb ik t van klein naar groot zien gaan. van groot naar groter.

zo heb ik gezien hoe linkse mensen werden uitgescholden door de nazi's en hoe de nazi's pf kwamen vervuilen met hun afgrijselijk kortzichtige idealen.
En dat is altijd wel blijven groeien en doorgaan.

Dus het is niet zo vreemd dat je kan inschatten wanneer iemand rechts is of niet he:P

nog 1 dingejetje....
zit je nou in een ontkenningsfase of doe je je gewoon echt dom voor. Volgens mij weet je zelf dondersgoed wat je wel en niet bent toch?
Ow ik snap hem al...je wilt graag onder de noemer nationalist vallen...en niet onder extreem rechts, omdat dat bepaalde gedachten e.d. opwekt..

Ik kan je t zo zeggen...zowel de mensen die hier roepen die nationalist zijn...en zowel de mensen die hier extremistisch zijn...zijn fout...niet alleen rechts...ook links...en ga zo maar door :)

afijn ik zou het leuk vinden als we terug kunnen naar het eigenlijke onderwerp, namelijk de ramadan...anders krijgt dit topic vast een slotje

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou ik hem hem geleze voor de zesde keer

ozzie jij heb het over turken
ik over marokanen

jij zegt dat jullie gastvrij zijn klopt
de oudere ja
de jongere nog nix van gemerkt

jij heb het over christelijke vin ook allemaal mogole net als de katholieke
en de rooms katholieke

en jij zeg dat de moslim cultuur andere respecteerd waarom word dan als eeuwen een heilige oorlog gevoerd tegen het christendom en het christendom andersom tegen de moslims

moet ete tot zo
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, kan het niet laten:
Voor de mensen die alle problemen met allochtonen de schuld bij 'links' leggen:
Leg mij dan maar eens uit waarom een linske regering in Duitsland verder gaat in het indammen van moslimfundamentalism­e dan een rechtse regering hier?
En waarom dat land meer onderscheid maakt in het toelaten van buitenlanders dan Nederland?
Dus het kan niet aan links liggen, wat dan wel?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
mensjes ik denk dat je hiervoor beter een ander topic kan openen....want ik zie t woord ramadan
eigenlijk niet meer terug hier :/

en dan wordt deze weer gesloten.... :s

Waarschuw beheerder
donateur
fout domtownterrort....

ik geef een voorbeeld met turken...in het algemeen...en met moslims in het algemeen :S

shit zeg...

een heilige oorlog tegen het christendom?
De tering jij rukt echt alles uit zijn verband he kerel... Ga je nou eens verdiepen in alles.

Heilige oorlog van osama en taliban heeft geen fuck met het christendom te maken, maar tegen amerika..En dat zijn EXTREMISTEN en geen moslims....ja sorry moslim extremisten...voorda­t je me gaat verbeteren...en dat heeft NIETS met geloof meer te maken.

De tering hoe naief kan je zijn.. GA LEZEN..verdiep je in dingen, zoek informatie...en ga niet zo slap lopen lullen over van alles waar je meer dan de helft niet van weet :S

Waarschuw beheerder
donateur
909.>>> top!
(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
:bloos:
Het moest er even uit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en als e daadwerkelijk verstand zou hebben van geloven dan zou je ook weten dat oorlogen niets met geloof te maken hebben (behalve dat bepaalde oorlogen veroorzaakt worden door meningsverschillen in geloof)

ik zeg het nu voor de duizendste keer..geen 1 geloof (islam, christendom, katholieken, boedhisme en ga zo maar door) keurt ruzie, vechten, oorlog enz goed.

...om je maar even uit je droom te helpen :)

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid>>>>> moet zo eten tot zo.
----------------------------------------------
Ook aan de Ramadan bij jullie thuis?

Waarschuw beheerder
donateur
the real jojo dikke lol :D

whehehe

de zon is onder...er mag weer gegeten worden :D

nog zo iets...alsik nou de hele dag in een donkere kamer zit...mag ik toch eten :P

hehehe sorry konnet ff neit laten :P

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen als je je zonnescherm omlaag houdt.
Waarschuw beheerder
donateur
:D dwaas :p

Waarschuw beheerder
wel n goeie manier om af te vallen,mag je s'avonds wel sex hebben? ;p
Waarschuw beheerder
donateur
is dat niet dat ze als het licht is niet mogen eten..?

wat een prestatie in ze winter..;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik doe elk jaar mee want dan word ik rein:P

maaruh het zijn moslims
en daarom hebbe jullie een slechte naam
en vroeger was het westen het christendom
en osamo riep alle moslims op dus ook jou

en waarom is elke oorlog dan om het geloof

Waarschuw beheerder
donateur
goed lezen zit er bij jou echt niet in he kerel :S

wat zijn moslims?
waarom hebben wij (de moslims zoals jij het noemt) een slechte naam?
Vroeger was het westen niet alleen het christendom...ook weer zo een lulverhaal. Ga je eens verdiepen in de geschiedenis.
Osama kan zoveel roepen....hij mag van mij aan de galg...en mij staat niets bij van dat ie mij heeft opgeroepen hoor? Zit je bij de aivd ofzo?
Ik kan me iig niet herinneren dat ik osje aan de foon heb gehad :D
ow en btw als je egt zo slim bent zoals jij dat suggereert...had je even beter gelezen wat ik in de postings hiervoor zei..en dan had je dus kunnen lezen dat ik geen islamiet/moslim ben..maar onder de noemer aleviet val :)

en niet elke oorlog is om het geloof hoor kerel...volg je de kranten niet?
de oorlog in irak gaat volgens mij niet om het geloof maaruh om een strijd "tegen het terrorisme" of nog beter gezegd....het is amerika te doen om de olie...en dat is maar een klein voorbeeld..

Maar we doen het wel zo...Je hebt vandaag de meest stoere trofee van pf in de wacht gesleept :P

Namelijk de gouden eikel van de maand oktober trofee...
ben je nu trots of niet?
:D

je kraamt egt onzin uit..en een normale onderbouwing hoeven we van jou dus echt niet te verwachten he?
je zet wat losstaande zinnen zonder enige samenhang neer...terwijl je niet weet waar je over praat

chapeaux kerel :cheers:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja eindelijk heb ik hem
en dan nog wel van jou hahahahaa lekker hoor

enne het westen van nu zijn allemaal landen voorgekome uit het christendom of zijn gekoliniaseert door lande die toen van de christenen ware

en tuurlijk hebtie jouw niet gebeld hij heb het op al-jazeera gezeg
en amerika vin ik ook een kutland
wat zich bemoeit met zake die nix met hun te make hebbe

en welke zin wil je onderbouwt hebbe dan ken ik uitleg geven dus vraag maar raak

en elke oorlog bijna elke oorlog dan

Waarschuw beheerder
donateur
waarom zeg je telkens a en bedoel je ineens b?
----------------
enne het westen van nu zijn allemaal landen voorgekome uit het christendom of zijn gekoliniaseert door lande die toen van de christenen ware

gekoloniseerd dus :)
probeer niet interessant te doen met moeilijke woorden, want ik beheers de nederlandse taal echt een stuk beter dan jij :)

en om nog ff te mierenneuken :D
Een deel van het europa zoals het nu is, is vroeger in handen geweest van het osmaanse rijk :)
------
p.s. nog 1 klein vraagje...wat voor opleiding heb jij gedaan? klinkt misschien als een vreemde vraag, maar ik durf er bijna om te wedden dat je bij lbo begonnen bent...of vbo..of hoe je t ook wilt noemen. En dat is echt niet lullig bedoeld ofzo...maar het valt me op dat de meeste mannetjes die zich gedragen zoals jij van een dergelijk niveau komt :$

anywayz...ik ga deze discussie van mijn kant sluiten, omdat het simpelweg niets meer met ramadan te maken heeft.

dus we gaan weet ontopic over de ramadan..
Als je je gal verder wilt spugen o.i.d. op de allochtonen verwijs ik je naar stormfront of hardcore-holland

gegroet :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
sjow eindelijk :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou dat wis ik ook wel ottoman

en ik probeer eg niet intressant te doe met moeilijke woorde het is gewoon zo

en op die sites kom ik nie want ik ben geen nazi

Waarschuw beheerder
Moeilijke woorden? Daar kom jij niet op! :[

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
lol @ inge :)

Waarschuw beheerder
*vind dat de moeilijke woorden moeten worden afgeschaft,die worden toch alleen maar gebruikt wanneer iemand interessant wilt doen (poging tot :))

Waarschuw beheerder
donateur
Vind het onzin, maar wel knap dat ze het volhouden :/

Waarschuw beheerder
Ozzy O: 29 okt
Heilige oorlog van osama en taliban heeft geen fuck met het christendom te maken, maar tegen amerika..En dat zijn EXTREMISTEN en geen moslims....ja sorry moslim extremisten...voorda­­t je me gaat verbeteren...en dat heeft NIETS met geloof meer te maken

ozzy ik denk dat die oorlog ALLES met geloof te maken heeft. (ook met andere aspecten, als de machtspositie van Amerika en hun handelen in de golfoorlog etc) maar die moslim-extremisten zijn toch juist zo extremistisch vanuit een bepaalde geloofsovertuiging? Hun handelen keuren zij goed omdat het in de naam van Allah gebeurt en in opdracht van Allah dus dan heeft het toch alles met geloof te maken?
Als ik kijk naar het Christelijke Amerika dan denk ik dat een belangrijke achterliggende gedachte van de oorlog tegen het vermeende terrorisme de afkeer tegen de islam is. en andersom geldt dat ook voor de acties van de moslim-extremisten/terroris­ten. maar ik weet dat deze melding niet relevant is voor het onderwerp van het topic dus ik hou verder mn mond ;-)
Waarschuw beheerder
HEt is totale waanzin!!!!

Al die gasten ziek dus niet op werk...
Ze kunnen ook niks hebben..

vandaag op het werk bij mij in het ziekenhuis wil zo'n grietje op een wagentjhe van een collega stappen.... hij reed stapvoets..

Ze deed wat moeilijk kwam er niet goed op en toen ineens ging ze dik out!!!!!!! lag ze daar een tijdje helemaal stil op de grond...en toen ze bijkwam maar zeuren dat ze zo'n last had van d'r maag!!!

Tis toch ook niet goed eerst volproppen en daarna weet ik veel hoe lang niets eten!

Op het werk presteren ze ook niks meer

Waarschuw beheerder
donateur
eva die moslim extremisten die interpreteren het geloof compleet verkeerd en rukken het ook totaal uit het verband :)

Waarschuw beheerder
dacht juist dat ze 't te letterlijk namen en aan bepaalde gedeeltes meer waarde hechten dan aan andere..maar goed..dat doet de media ook :/
Waarschuw beheerder
ozzie en godfather .. aleviet brothers 4 life .. (heb je ketting nog steeds om :P)

Waarschuw beheerder
donateur
whehehe stoer man :)
Waarschuw beheerder
donateur
Lukt ut nog steeds Godfather???
Waarschuw beheerder
ja .. zit vol en ga nu maffen :D

Waarschuw beheerder
ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat ze doen. Dus als iemand rammadan houd, laat ze dat dan lekker doen. Dat is hun keuze en niet die van een ander......en dat vind ik er nou van :-d

Ik zou t alleen zelf nooit volhouden :-p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lekka zelf weten ben blij dak attheist ben :D
Waarschuw beheerder
Iedereen moet zelf weten of ie t doet of niet doet! Mijn huisgenoot is marokaans, en die doet er wel aan mee. Heb ik geen problemen mee, zolang ie mij maar niet gaat verbieden om in zijn bijzijn te eten!

Heb er eigenlijk wel respect voor dat ze het vol kunnen houden (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb er geen probleem mee dat mensen daaraan doen, waar ik wel een probleem mee heb is dat sommige mensen die bij mij in dienst zijn weigeren normaal hun werk uit te voeren tijdens de ramadan. Je gaan in onze branche nou eenmaal geen MAAND vakantie opnemen zomaar. verder hoor je mij er niet over.

Waarschuw beheerder
Lekker daar houden in dat midden oosten. Ik denk dat hier veel mensen zijn, die niet eerlijk hun mening geven, omdat ze anders bang zijn, dat je meteen weer het stempel rascist op je krijgt. Nou daar heb ik schijt aan, ik voel me nationalist, maar daar is niets verkeerd aan.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat hier veel mensen zijn, die niet eerlijk hun mening geven, omdat ze anders bang zijn, dat je meteen weer het stempel rascist op je krijgt.

Ik zal m even aanpassen..:)

Ik denk dat hier veel mensen zijn, die niet eerlijk hun mening geven, omdat ze anders bang zijn, dat ze meteen weer een ban krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker daar houden in dat midden oosten. Ik denk dat hier veel mensen zijn, die niet eerlijk hun mening geven, omdat ze anders bang zijn, dat je meteen weer het stempel rascist op je krijgt. Nou daar heb ik schijt aan, ik voel me nationalist, maar daar is niets verkeerd aan.

Bedankt voor je zinvolle en inspirerende bijdrage:gaap:

Waarschuw beheerder
het enige wat ik er over kwijt wil:

RAMADAN JAMMER DAN
Waarschuw beheerder
Ja .. een slimmer antwoord hoeven we van jou ook niet te verwachten :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Het niveau daalt hier weer met de seconde :gaap:
Gilbert en Ozzie Respect!!!

And :respect: voor de mensen die eraan meedoen en het volhouden...

And damn tjaa wij vieren toch ook pasen en kerst en al dat soort shit en dat slaat ook werkelijk nerges op duss laat die mensen lekker....
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Ikzelf vind het vrij nutteloos en enigzins schijnheilig.

de ramadan is een van de zovee zuilen van de islam. (als ik het goed had).

Het idee ervan is om te voelen wat de armen voelen zeg maar en om ff voor de armen stil te staan enz.

maar ik kan dit mis hebben natuurlijk.

Waarom zou je een maand vasten als je ook geld kan doneren aan fondsen voor armen mensen, voor condooms in afrika enz.

Hier aan de ramadan hebben de armen nix.

verder voor de mensen die het echt volhouden vind ik het heel knap,
2 collega's van me doen het ook.

1 daarvan houd zich echt aan alle regels van de islam, de ander, me maat, neukt, drinkt en haalt de ramadan neit in als die ziek is hehehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Kizzzme 27 oktober 2003 18:35
2 Cartman of Dennis!
Scheelt dan weer dat de ramadan nooit in de zomer gehouden wordt!!

Dat klopt niet wat jij zegt karin.
Ieder jaar vervroegt de ramadan periode iets.Dus uiteindelijk over weet ik het hoeveel jaar valt die periode toch in de zomermaanden.

*ontopic*
Ik heb respect voor die mensen die meedoen aan de ramadan en deze ook vol weten te houden.Wat ik alleen niet snap is die keuze van wel of niet meedoen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wat heeft zo'n geloof dan voor nut?

--------------------------------------
Hoeveel van ons zijn van huis uit Katholiek, en komen bijv. never nooit in de kerk?
Juist ja!
Daar zal nooit een topic over geopend worden, maar nu het de Ramadam is wel!
Kijk eerst naar je zelf als je uitspraken over geloof doet.

Waarschuw beheerder
De Ramadan is één van de vijf zuilen van het Islam geloof echter zou je het ook volkomen los van dat geloof kunnen zien en gewoon als een mooie manier om mensen in te laten zien hoe goed ze het zelf hebben en hoe slecht mensen elders in de wereld het hebben. Ik ben geen moslim, maar heb gewoon respect voor de achterliggende gedachte van die Ramadan. Ik kan niet snappen dat er mensen zijn die dat niet kunnen snappen.. :/

Verder zie ik mensen uit onwetendheid redelijk defensief reageren op het woordje Islam, geloof, Ramadan, Moslim's etc. maar vraag mij stellig af wie er allemaal nog wel zelf de gedachte en de betekenis achter onze katholieke feestdagen kent. Ik denk heel weinig terwijl we daar toch ook graag gebruik van maken in de vorm van vrije dagen en lekker eten..
Waarschuw beheerder
Krankie ... tijdens de ramadan geven de mensen ook veel dingen aan de armen waaronder voedsel. Dat komt toch op hetzelfde neer dan het geld storten op een fonds waarvan je niet 100% zeker weet waar het geld heen gaat ?

Heb honger btw

Waarschuw beheerder
Ik denk trouwens dat het wel makkelijk is om te zeggen 'je kan toch beter gewoon geld doneren' of iets dergelijks, maar in de praktijk komt daar volgens mij ook weinig van. En als je het al doet zie ik dat sowieso meer als het kleine schuldgevoel dat is opgewekt 'afkopen'...

Maar goed.

Ik heb net een kip-pasteitje op van de vietnamees, stierf ook van de honger..! :9 :devil:

Waarschuw beheerder
Lekker eten, mmmmm, de hele dag door, wanneer ik wil :)

Waarschuw beheerder
Ja hé, lekker eten de hele dag door hé...??!!!

Durf je dat ook zo stoer tegen bijvoorbeeld zo'n jochie te zeggen:

[img cacheid=0004f379000c9b7ef265fa381a002a9738]http://news.bbc.co.uk/olmedia/205000/images/_205867_starvation_150.jpg[/img]
[img cacheid=0004f37f000c9b82db6c56751a002a9738]http://emeagwali.com/photos/biafra/starving-biafran-refugee-child.jpg[/img]

Stoere vent! (y) :/
Waarschuw beheerder
Kan je best doen.. Hij verstaat me toch niet.

Alsof jij je je hele leven inhoudt, en je patatje met in de kledingbakken naar rwanda flikkert.

Niet zo hypocriet doen Gilbert, t aantal feesten dat jij hebt bezocht staat qua geld ook gelijk aan het kostenplaatje dat t met zich meebrengt om 10 van die 16jarige volslanke over te laten komen en vervolgens te verkopen als schoonmaakster.
Dus doe nou niet alsof JIJ zo'n wereld-verbeteraar bent, anders had je lekker daar moeten gaan zitten, om de armen te helpen ipv vanachter je pc iemand te bekritiseren terwijl jij je morgen weer lekker stort op grootmoeders groentensoep.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat pretendeer ik ook niet, maar om een beetje te gaan zitten provoceren met opmerkingen als Lekker eten, mmmmm, de hele dag door, wanneer ik wil wil ik hier niet lezen.
Waarschuw beheerder
En vervolgens ben je net zo provocerend door een paar volslanke negroïde minderjarigen te up-loaden. NEE, dat willen mensen zien/lezen.

Alle geilheid die ik in enkele uren heb opgespaard vandaag, heb je met deze jpg's tot een anti-climax weten te brengen, zo ernstig, dat een wipje (laat staan een rukje!) er echt niet meer inzit deze avond.
Nu heb je mij echt een nutteloze zaterdag-avond bezorgd. (thanks?)

Waarschuw beheerder
Hehe, ik zal het voortaan in een PB doen dan of in ieder geval niet op een rukbaar moment van de dag.. ;-)

Maar soms moeten we gewoon met wat hardere feiten geconfronteerd worden om de ernst van onderwerpen duidelijk te maken. Er wordt altijd maar uit onzekerheid grappig gedaan en dat stoort mij weleens.
Waarschuw beheerder
donateur
The GodFather. 1 november 2003 16:42
Krankie ... tijdens de ramadan geven de mensen ook veel dingen aan de armen waaronder voedsel. Dat komt toch op hetzelfde neer dan het geld storten op een fonds waarvan je niet 100% zeker weet waar het geld heen gaat ?

Heb honger btw
-----------
ik zei toch ook
maar ik kan dit mis hebben natuurlijk.

hihi
Waarschuw beheerder
donateur
Hmzzz
bij nader inzien, die mensen die ik ken die mee doen, vasten alleen maar geven verder nix aan de armen hoor.

denk dat dat onderling ook verschilt.
Waarschuw beheerder
klopt .... maar dat hou je altijd ... helaas.. :(

Waarschuw beheerder
2 Sero29 ----> Idd dat hypocriete gelul, iedereen zit zichzelf een beetje goed te lullen, terwijl ze er net zo hard aan mee doen, bah.
Waarschuw beheerder
Liefde voor je medemens tijdens de ramadan? zeg dat maar tegen die plegers van de zelfmoordaanslagen in Irak en tegen al die mensen die vervolgens de straat op gingen om het te vieren.
Artiest {SHOWLIST artist 31905, 99427, 6757, 173826}
Waarschuw beheerder
sammy....ik geef je gelijk

Waarschuw beheerder
Vind het alleen krom, dat de islamitische kinderen op scholen vrij krijgen voor het suikerfeest, en de nederlandse kinderen niet... :s

Hun hebben toch ook gewoon vrij met kerst en pasen.. :s

Waarschuw beheerder
Of dat sinterklaas op scholen verplaatst wordt als het tegelijk met suikerfeest is.

Van mij mogen ze zelf weten of ze niks vreten maar als de NLse feestdagen eronder lijden gaat dat me VEEL te ver.

Jammer dat ze er nooit achter komen dat het allemaal voor niets is, dat er geen leven na de dood is, want dan zijn ze al dood en hebben ze dat niet in de gaten.

Ik vind de ramadan achterlijk, maar dat vind ik van alle rituelen die uit geloof voortkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik doet mee, uit respect. Maar kdrink wel water overdag en ik eet kauwgom, dat doe ik de mensen om me heen niet aan..

Waarschuw beheerder
:s

Doe het dan goed of doe het niet...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het al heel wat dat zij zoiets doet.

Of dat sinterklaas op scholen verplaatst wordt als het tegelijk met suikerfeest is.

Van mij mogen ze zelf weten of ze niks vreten maar als de NLse feestdagen eronder lijden gaat dat me VEEL te ver.

Jammer dat ze er nooit achter komen dat het allemaal voor niets is, dat er geen leven na de dood is, want dan zijn ze al dood en hebben ze dat niet in de gaten.

Ik vind de ramadan achterlijk, maar dat vind ik van alle rituelen die uit geloof voortkomen.

Dat men er Sinterklaas voor verschuift, dat is inderdaad erg jammer, ja.

Alleen spreek je jezelf toch tegen als je zegt dat je rituelen die uit geloof voortkomen onzin vind, want dan kunnen we ook gelijk Sinterklaas, Kerst en Pasen schrappen (komen ook allemaal voort uit het geloof):)

Waarschuw beheerder
Schrappen is idd onzin...

Zit wel een hoop schijnheiligheid aan vast vind ik..

Waarschuw beheerder
donateur
Doe het dan goed of doe het niet...

Probeer het zelf maarres vol te houden....

Doe het uit respect en omdat het goed is voor je lichaam. Je zuivert je lichaam.... Kan welles goed zijn. En je staat gewoon écht stil bij hoe die mensen het hebben...

T zijn gewoon allemaal feesten uit verschillende culturen bij elkaar geflikkerd. Wat heeft een Kerstboom idd te maken met de geboorte van Jezus?? En de Paashaas met die kruiziging?
Waarschuw beheerder
donateur
Je zuivert je lichaam.......?

Vaag................

Je kan toch ook gewoon regelmatig een douche nemen!

:)

Waarschuw beheerder
Alleen spreek je jezelf toch tegen als je zegt dat je rituelen die uit geloof voortkomen onzin vind, want dan kunnen we ook gelijk Sinterklaas, Kerst en Pasen schrappen (komen ook allemaal voort uit het geloof)

Dat had ik mischien beter uit moeten leggen, ik bedoel rituelen waarbij mensen dingen moeten doen of laten met het idee dat ze dan goed bezig zijn tegenover god/allah, maar kerst, sinterklaas en pasen hebben voor mij en veel andere NLers die betekenis niet meer, het is meer voor de gezelligheid.
Waarschuw beheerder
In mijn ogen is het 100% BULLSHIT !!!

En waarom

1e rede:
Er wordt gezegt dat ze het doen om hun lichaam te reinigen.
Maar
Enige wat ze doen is s'avonds eten ipv overdag en avond.
f's nachts wakker worden volproppen en dan weer slapen :s
Nou daar is je lichaam helemaal NIET blij mee ,want dat maakt het verwerking prosses alleen maar moeilijker.

2e rede:
Ze willen voelen wat de armen voelen.
Denken ze nou echt dat bij de armen het eten zo uit de lucht komt vallen als de zon onder gaat :x

Vreemd is alleen als e ramadan is dat de crimineliteit achteruit gaat in die maand....

Was namelijk op het nieuwe enkele jaren geleden
Waarschuw beheerder
Me vader is moslim en me moeder is katholiek, maar heb er zelf geen van beide geloven iets overgenomen...Ik leef zoals ik denk dat het goed is, doe mensen geen pijn en feest als een gek..

ontopic: Respect voor die mensen, maar dan moeten ze zich ook echt aan houdden, dusniet liegen, blowen, naaien en nog meer van dat soort :duivelse" dingetjes...

Waarschuw beheerder
donateur
Ze moete het zelf maar lekker uitzoeke hoor...maarre als ik wil eten en hun beginne te zeiken dat dat niet mag omda hun er bij staan kenne ze opzoute sory hoor..

Waarschuw beheerder
donateur
Domme opmerking, dat zal echt niet gebeuren hoor!
Waarschuw beheerder
Ze willen voelen wat de armen voelen.
Denken ze nou echt dat bij de armen het eten zo uit de lucht komt vallen als de zon onder gaat

hahaha precies (y)

Waarschuw beheerder
idd
Waarschuw beheerder
stel eens voor dat ramadam in ZOMER is of je doet aan sport........
ga je dood man of niet luitjes

Waarschuw beheerder
Wij christenen zijn verwent en doen alles wat god verboden heeft (Feesten, Snuiven, Slikken, Roken, Drinken, en wij hebben geen respect meer voor het huwlijk). Ik denk dat dat gewoon het probleem is van onze ouders die hebben ons een te vrije opvoeding gegeven. En daarin tegen is dat de Islam nooit veranderd en de bijbel is daarin tegen meerdere malen veranderd. Volgens de Islam is het zo dat als je buurman bijvb niet meer te eten hebt dan ben jij verplicht zijn mond te voeden en dat vind ik een goede zaak wij zijn te op ons zelf en de meeste mensen van ons doen dat niet. Ik denk dat er bij ons geen redden meer aan is en daar kennen wij niks aan doen want zo zijn wij opgevoed. Maar laat mensen in hun waarde alle oorlogen in de wereld die gaan alleen maar over het geloof als we elkaar wat meer respecteerden had het er allemaal veel vrediger uit gezien.

Waarschuw beheerder
En nou wijkte ik helemaal af van het onderwerp waar het over gaat.

Mijn excuses hiervoor

Groetjes,

Utah
Waarschuw beheerder
Utah !! :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
Waarschuw beheerder
Je kan beter altijd een beetje solidair zijn met armen, zoals af en toe een straatkrant kopen, of een zwerver wat geven, soms es wat in de collectebus gooien, of stemmen op een politiek partij die geld wil uittrekken voor ontwikkelingshulp, soms es wat van max havelaarproducten kopen, dan een maand per jaar vasten.

Waarschuw beheerder
Wij christenen zijn verwent en doen alles wat god verboden heeft (Feesten, Snuiven, Slikken, Roken, Drinken, en wij hebben geen respect meer voor het huwlijk). Ik denk dat dat gewoon het probleem is van onze ouders die hebben ons een te vrije opvoeding gegeven. En daarin tegen is dat de Islam nooit veranderd en de bijbel is daarin tegen meerdere malen veranderd. Volgens de Islam is het zo dat als je buurman bijvb niet meer te eten hebt dan ben jij verplicht zijn mond te voeden en dat vind ik een goede zaak wij zijn te op ons zelf en de meeste mensen van ons doen dat niet. Ik denk dat er bij ons geen redden meer aan is en daar kennen wij niks aan doen want zo zijn wij opgevoed. Maar laat mensen in hun waarde alle oorlogen in de wereld die gaan alleen maar over het geloof als we elkaar wat meer respecteerden had het er allemaal veel vrediger uit gezien.

Ik ben geen christen...

Ik heb ook nooit gezegd dat de Islam slecht is, al staan er behoorlijk wat dingen in de Koran die in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving (ja, ik heb de Koran gelezen), zoals het niet afkeuren van het slaan van vrouwen, het hebben van meerdere vrouwen, homohaat (staat ook in de Bijbel) en het goedkeuren van het doden van andersgelovigen en ongelovigen.

Er staat inderdaad in dat men voor de armeren moet zorgen en dergelijke (is zo ongeveer bij ieder geloof wel zo), maar dit wordt door velen, met name jonge moslims, niet nageleefd. Tenzij zij zichzelf als de armen zien en zo bijvoorbeeld stelen rechtvaardigen...

En de veranderingen van onze denkwijze ten opzichte van vroeger noemt men ook wel EVOLUTIE, een natuurlijk proces dat ALTIJD al heeft plaatsgevonden. Jij wilt hier dus zeggen dat de Islam geen evolutie kent...
Waarschuw beheerder
islam sucks een end weg!!! das mijn conclusie.
mannen zijn echt niet beter dan vrouwen en dat denken die simpele zielen dus wel. kun je zelfs hier in nederland merken. die turken, enz denken elk meisje wat ze tegen komen op straat na mogen schreeuwen en achtervolgen :bah:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
soezie moet ik je nu alweer waarschuwen :p stomme nederlander:@
Waarschuw beheerder
wat nou??? wat ben je toch een drulke!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sorry mop :$ :D
Waarschuw beheerder
maakt niet af....hahaha ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
owke dan is het goed:D:P
Waarschuw beheerder
geen vreten gaat nog wel maar geen sex daar geloof ik niet in

Waarschuw beheerder
Gaat nergens over.... maar ja ieder zn geloof

BOEIND..

11 september, regime in Irak met oorlog die volgt, vrouwen die dagelijks in elkaar gemept worden en een imaam die een boek schrijft hoe je dat het beste kan doen, NLse vrouwen die uitgescholden worden voor hoeren enz.

inderdaad, ieder zijn geloof
Waarschuw beheerder
"Wij christenen zijn verwent en doen alles wat god verboden heeft (Feesten, Snuiven, Slikken, Roken, Drinken, en wij hebben geen respect meer voor het huwlijk). Ik denk dat dat gewoon het probleem is van onze ouders die hebben ons een te vrije opvoeding gegeven. En daarin tegen is dat de Islam nooit veranderd en de bijbel is daarin tegen meerdere malen veranderd. Volgens de Islam is het zo dat als je buurman bijvb niet meer te eten hebt dan ben jij verplicht zijn mond te voeden en dat vind ik een goede zaak wij zijn te op ons zelf en de meeste mensen van ons doen dat niet. Ik denk dat er bij ons geen redden meer aan is en daar kennen wij niks aan doen want zo zijn wij opgevoed. Maar laat mensen in hun waarde alle oorlogen in de wereld die gaan alleen maar over het geloof als we elkaar wat meer respecteerden had het er allemaal veel vrediger uit gezien."

Kijk is wat de ontkerkelijking (onder invloed van toegenomen welvaart en indiviualisering) voor vrijheden gebracht heeft; abortus, emancipatie van de vrouw, gelijke behandeling mbt homo's, samenwonen. Normen en waarden (zoals bijvoorbeeld iemand helpen, medemens respecteren) hoeven niet vanuit geloof te komen die kunnen ook bij je opvoeding zijn bijgebracht.
Als er ergens goed voor hulpbehoevende wordt gezorgt is het wel in Nederland en niet in het Midden Oosten hoor. Daar laten die rijke (islamitische) sjeiks de rest van de arme bevolking gewoon creperen.
Waarschuw beheerder
Hypocriet zooitje vind ik het...Dat Ramadan-gebeuren. :S

Waarschuw beheerder
eigenlijk een beetje onzin...

hoewel een maand vasten op zich niet zo een slecht id is... vind ik het id van ramadan gewoon stom...

maar goed, als iemand ramadan wilt houden omdat iedereen in zijn/haar geloof dat doet, prima.. zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.. ik zou best een keer willen vasten maar niet zoals hun het doen...

tussen zonsopgang en zonsondergang mogen ze van alles niet.. maar zodra ze tussen zonsondergang en zonsopgang komen, gaat het hele zootje los... als je iets doet, doe het dan goed...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als ze nu altijd ramadan houden en het eten dat ze besparen aan de armen geven dan doen ze tenminste nog iets goed

Waarschuw beheerder
Het ene uiting van een geloof mag nooit een ander uiting van een geloof dwars zitten anders krijgen wij ook hier de toestanden zoals bv. in Ierland..........nee dank je
Waarschuw beheerder
als ze nu altijd ramadan houden en het eten dat ze besparen aan de armen geven dan doen ze tenminste nog iets goed

Dat is ook de hele bedoeling van de Ramadan..!! :frusty:

Kan dit topic niet dicht want er wordt alleen nog maar gepost door dagjesmensen die niet eerst het hele topic doorlezen.. De hele positieve strekking zoals het topic begon wordt nu om zeep geholpen... :/
Waarschuw beheerder
Degene die aan de Ramadan willen meedoen, laat ze lekker. Ik heb er totaal geen last van, dus zal me er ook niet aan kunnen irriteren....

Waarschuw beheerder
laat ze toch lekker heel de dag honger lijden, en extreem zware arbeid verrichten, whehehehe
Waarschuw beheerder
grappig.............­bah
stom grapje spacestar
Waarschuw beheerder
ja idd
Waarschuw beheerder
donateur
Blijf lekker weg uit dit topic als je niks zinnigs te melden hebt over de Ramadan behalve "islam is kut", en er ook niks van weet, stelletje kneuzen.

Geld niet voor iedereen, trouwens. Er zijn enkelen die er serieus over praten.

Waarschuw beheerder
heheh ramadan is wel chill
ben al geen ene keer lastig gevallen
sinds de ramadan
maar ja.. als de zon onder is gegaan
is ,t oppassen geblazen
Waarschuw beheerder
Hou toch alsjeblieft je keel dicht paranoiddancer.

Waarom ben ik ook niet verbaasd dat iemand die van hardcore houdt weer zo een opmerking plaatst.

:Bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Verdine Bel>>> hij houdt ook van :
harddance, hardstyle, hardtrance, tekno

Volgens zijn profiel, idd een lompe opmerking van hem maar ook van jou !

Waarschuw beheerder
hahah was maar een grapje hoor
hoef je nie serieus te nemen hoor...

ik ken ook heel wat moslim vrienden hoor..
ik weet hoe moeilijk hun het hebben hoor..
als ik lekker mn,n peuk opsteek
of aanbied om naar de coffeeshop te gaan
of lekker een broodje hamburger zit te eten
en hoezo hardcore racist ??
ik ben zelf ook buitenlander hoor>>>....

Waarschuw beheerder
donateur
paranoiddancer>>. zet er dan voortaan een ;) bij dan weten we dat ook, snap je :)

Waarschuw beheerder
ja ik wil er wel een <...>dinges bij zetten
maar weet in godsnaam niet hoe
ik ken alleen deze smileys
:xtc: :bounce: :bah:
en heb deze ontdekt vandaag hehe
:respect:
Waarschuw beheerder
Tegenwoordig weet je hier op PF wat wel of niet als grapje is bedoeld. En de reden waarom ik zo lomp reageer is omdat ik die opmerking van paranoiddancer ook aardig lomp vind :S.

Vind het zelf ook een beetje nutteloos dat ramadangebeuren,maar laat hun lekker hun gang gaan, ze vallen er toch geen andere mensen mee lastig.

En ik zeg niet dat je een racist bent, ik wil er alleen maar mee aangeven dat erg veel hardcoreliefhebbers weer van die domme, nutteloze shit uitkramen. Kijk maar es naar de reacties van o.a. Freaky Gabbur,Spacestar & Gabber-Basjuh!!

Dat gaat toch nergens over. :bah:

Waarschuw beheerder
PEACE MEN
Ramadan :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Dus omdat er een paar jokers tussen zitten maak jij de link naar Hardcore?
Beetje kortzichtig vind je niet?
En nee je ziet hier echt niet altijd of iets als een geintje bedoeld is.
Waarschuw beheerder
donateur
Goh dr zijn dr weer een aantal met lange tenen.

Vond mn post nog best zinnig, dus ik voel me nie aangesproken :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waarom ben ik ook niet verbaasd dat iemand die van hardcore houdt weer zo een opmerking plaatst.

Verdine Bel en waar slaat dat in GODSNAAM op?

vooroordelen :kots:
Waarschuw beheerder
Op een paar uitzonderingen na zou de stelling van Verdine anders toch wel aardig kunnen kloppen. Hij zal het heus niet kwetsend bedoelt hebben en niemand hoeft zich ook aangesproken voelen, maar de stelling is zeker wel het overpeinzen waard en getuigt sowieso van lef.. ;-) (y)