Partyflock

Forumonderwerp · 633128

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten
van onze redactie politiek

DEN HAAG - De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken. VVD-kamerlid Wilders kondigde dat gisteren aan tijdens het kamerdebat over moslimfundamentalism­e. Behalve de LPF steunde ook GroenLinks het voorstel. Het CDA hield zich nog op de vlakte.

Het gaat Wilders om moskeeën zoals die recentelijk in opspraak zijn geraakt. Hij noemde concreet de Al Fourgaan moskee in Eindhoven en de Arrahmane en El Tawheed moskeeën in Amsterdam. ,,Zaken als het ronselen van jongeren voor de djihad, antidemocratische uitingen en het oproepen tot haat tegen de westerse samenleving ondermijnen de rechtsorde'', aldus Wilders.

Hij gaf aan ook concrete aanwijzingen te hebben voor banden van moskeeën met Saoedi-Arabië. ,,We hebben uitgezocht wie de eigenaar is van de Arrahmane moskee in Amsterdam-Zuid. Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka. Dat zegt genoeg.''

Hard optreden tegen sommige moskeeën is volgens de VVD nodig omdat ze in haar ogen broeinesten van extremisme zijn, die de stabiliteit van de samenleving in gevaar kunnen brengen.

Het sluiten van moskeeën moet volgens de VVD mogelijk worden door een eind te maken aan de uitzonderingspositie die kerkgenootschappen in de wet hebben. Instellingen en organisaties die de rechtsorde bedreigen kunnen volgens die wet verboden worden. Kerkgenootschappen worden daar nu van uitgezonderd. ,,Die wet is nooit bedoeld voor moskeeën, want die waren er niet in Nederland toen zij gemaakt werd'', aldus Wilders. Hij is van plan op korte termijn een initiatiefwet in te dienen.

De VVD'er verwacht dat hij de Tweede Kamer achter zijn voorstel kan krijgen. GroenLinks-kamerlid Marijke Vos steunt het idee een wettelijk verbod mogelijk te maken. Zij wil moskeeën kunnen sluiten als ze oproepen tot geweld en haat. Wilders: ,,Ik was heel blij met de onverwachte steun van GroenLinks.'' Hij verwacht dat naast de LPF ook het CDA zijn initiatief zal volgen. Met zijn voorstel reageert Wilders op eerdere uitspraken van minister Donner (justitie) dat hij niets kan ondernemen tegen moskeeën, zolang geen strafbare feiten zijn gepleegd. Donner zei gisteren reeds na te denken over mogelijkheid in een eerder stadium tegen moskeeën op te treden. Over de mogelijkheid die Wilders opperde, zei hij: ,,Op dit moment kan ik geen duidelijk ja of nee zeggen.''

De minister benadrukte het onderscheid tussen dreiging van terrorisme en extremistische uitingen. ,,Tegen extremisme is weinig te ondernemen, preventief optreden kan alleen bij dreiging van terrorisme.'' Extremistische uitingen vallen volgens Donner binnen de huidige wetgeving onder de vrijheid van meningsuiting. ,,Zonder aantoonbare strafbare feiten zijn er weinig aanknopingspunten om hiertegen te kunnen optreden'', aldus Donner.

Waarschuw beheerder
donateur
Gaaaaaaaaaaaaaaaan we weer

Eens even kijken hoelang het duurt voordat hier een racisme duscussie uit voortbloeit

Waarschuw beheerder
De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken.

Dit is heel normaal.Een kerk die de samenleving in gevaar brengt zou ook gesloten moeten worden.
Racisme met deze gedachte is dan uitgesloten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jij leert het echt gewoon nooit he twyzz?
Jij krijgt van mij gratis advies: ga naar een psycholoog en vraag om een trauma-verwerking...

Ik besefte echt niet dat ze je zo vaak hebben gepest en geslagen.
Anders had ik het wel eerder voorgesteld :)
Waarschuw beheerder
donateur
ja terecht! weg met die terroristen-scholen (6)

Waarschuw beheerder
dat is net zo een domme opmerking als dat ik zou zeggen dat kerken niet in Turkije thuis horen :)

En ze hebben ook iets als samenleving, waarin mensen andere geloven hebben als jij en ik :)

Waarschuw beheerder
Sluiten en discotheken van maken!

:devil:
Waarschuw beheerder
Spies!!!

Maar goed ben t nie meer als eens met de VVD hun hebben t toch zo openlijk over de Jihad ( voor de leken,: Heilige islamitische oorlog, t is ook een woord voor oppermacht overigens)

En dat ze de rest van de wereld over zullen nemen ;)
Waarschuw beheerder
maar staan er kerken in turkije esco??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
miss zwork is a bit precient i believe

stomme pf-ers, sommigen lezen echt niet wat er staat:S
Waarschuw beheerder
donateur
Als er niet normaal over gepraat kan worden en alleen loze kreten gepost worden flikker ik m zo dicht...!
Probeer eens een beetje op niveau te posten hier en niet alleen onzin uit te kramen.. Kom op zeg, hoe oud zijn we hier nou met zijn allen!
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje vreemd dat die moskees bestaan eigenlijk :/

Zijn alle bezoekers van zo'n moskee dan zó goedgelovig dat ze alles wat de priester
(of hoe zo'n figuur in zo'n kerk ook heet) voor zoete koek slikken, en niet eerder aan de bel trekken?
Of praten we hier of een of andere vage extremistische geloofstak van de islam?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wel leuk idee Tijn :D
Waarschuw beheerder
Wat wil je horen dan Fairytale?? er zitten blijkbaar behoorlijke frustraties over dit onderwerp bij de meeste mensen............ En idd die moeten dan maar ergens anders gaan spelen maar uhm........ Ik had toevallig geen zin om mijn antwoord te onderbouwen ben ik dan fout??

*voel ik me nog aangesproken ook*
Waarschuw beheerder
donateur
Je moet eerst het stuk even lezen dan moppie.. Het gaat dus alleen maar over de moskeeen waar extremisten en Jihad word gepredikt niet over de gewone moskeeen waar helemaal niks verkeerds gebeurt..
En dat is nu de pest hier, mensen lezen helemaal niet.. Die zien alleen moskeeen dicht en denken weer ff lekker te gaan *censuur* op moskeeen, moslims en weet ik t wat al niet meer.. En dat is dus helemaal niet het punt hier
Waarschuw beheerder
het is allemaal maar een beetje hypocriet zaterdag van god los en dan op zondag je zonde op biechte en zo gaat het bij elk geloof
Waarschuw beheerder
donateur
Jij hoeft je helemaal niet aangesproken te voelen misses.. Ik had het namelijk ook helemaal niet over jou maar over mensen die alleen maar zeggen dat alle moskeeen dicht moeten en dat ze niet in NL thuis horen..
Zie verder mijn reply hierboven
Waarschuw beheerder
donateur
Asskicker, daarom ga ik ook niet meer naar de kerk.. Juist om die reden.. Ik vind het hypocriet en schijnheilig.. en doe er dus ook niet meer aan mee...
Waarschuw beheerder
maar een beetje respekt voor de nederlandse cultuur kan ook wel .ik moet me eigen toch ook aanpassen of zie ik dat weer helemaal verkeerd
Waarschuw beheerder
opmerkelijk dat groenlinks erachter staat

verder eindelijk dat ze iets doen tege extreme moslims remember die imam die zei dat homo's lager was dan varkens en daar nooit straf voor heeft gehad omdat het in de koran staat..

flink controleren keertje waarschuwen en anders sluiten die hap
Waarschuw beheerder
donateur
Respect hebben is idd waar.. maar ik zie geen kwaad in een moskee waar niks gebeurt.. net zoals een kerk waar niks buiten de wet gebeurt..
Mocht het zo zijn dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen ben ik er idd voor dat de zooi dichtgaat en de betrokkenen opgepakt worden.. Maar dat geld m.i. voor alles en niet alleen moskeeen
Waarschuw beheerder
ben het helemaal met je eens maar geloof mij er wordt zat door de vingers gezien dus mischien ook fout bij de regering. kijk naar wat rollie zegt.er wordt gewoont veel temild gereageerd op dat soort akties en opmerkingen
Waarschuw beheerder
donateur
Lees dit net op fok.nl :

VVD-Tweede-Kamerlid Geert Wilders wordt met de dood bedreigd. Hij blijkt gisteren aangifte te hebben gedaan bij de politie. Volgens Wilders gebeuren er de laatste tijd ,,meer vervelende dingen die ik niet nader bij naam wil noemen''.

Wilders kwam de afgelopen tijd regelmatig in het nieuws als VVD-woordvoerder in de Kamer, inzake onder meer de sluiting van radicale moskeeën. De aangifte van Wilders lijkt hiermee verband te houden, want de aanleiding blijkt een bericht op de Marokkaanse internetsite maghrebonline.nl te zijn. Daarin stelt ene Farid dat Wilders ,,echt met de dood bestraft moet worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak.''

Wilders wordt momenteel beveiligd door justitie, maar mededelingen worden daar niet over gedaan.

Enkele weken geleden trof Wilders' partijgenoot Oplaat hetzelfde lot. Hij werd bedreigd door dierenrechtenactivisten.

Vooral dit stukje

Daarin stelt ene Farid dat Wilders ,,echt met de dood bestraft moet worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak.''

Ik bedoel als je dit soort dingen leest dan zou ik zeggen kom maar op met die wet....

Waarschuw beheerder
donateur
Sluiten en gelijk afbreken! Stop de Jihad!!!\
Waarschuw beheerder
Moslims mogen wat mij betreft lekker naar de Moskee gaan als ze dat willen, evenals Joden naar de synagoge en Christenen naar de kerk. Als er echter wetten overtreden worden of haat gepredikt wordt mag de overheid wat mij betreft die instellingen sluiten. Je roeit zo die extremistische ideen niet uit maar je zorgt er in elk geval voor dat ze niet op grote schaal verspreid kunnen worden.

Het blijft overigens wel behoorlijk irritant dat Moslims gelijk overdreven in de verdediging schieten als er ook maar iets negatiefs gezegd wordt over hun cultuur of geloof.

Daarin stelt ene Farid dat Wilders ,,echt met de dood bestraft moet worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak.

Ik zou zo'n boodschap via internet niet echt serieus nemen. Zeker als je bedenkt dat hij waarschijnlijk geschreven is door een mannetje van 16. Verder maakt hij met dit soort uitspraken zijn volk alleen maar te schande, iets wat is hun cultuur juist zo gevoelig ligt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen hebben wel het recht om een moskee te bezoeken maar niet als die een hatelijke afkeer van het westen heeft.
Het wordt idd tijd om de oproep tot haat in moskeeën aan te pakken. direct sluiten en de iman verbannen lijkt mij wel een goeie oplossing. Het is toch belachelijk dat een een arabsich land als Qatar het verboden is om haat te prediken terwijl het hier wel zo mogen? :S

Waarschuw beheerder
donateur
Idd, dus een goede zaak om die wet te wijzigen. Gewone moskeeën heb je geen last van en dat is dus ook niet erg. Maar haat prediken ho maar!!!

Waarschuw beheerder
Het westerse heeft honderden jaren gevochten voor een scheiding van staat en geloof.
Wat zij nu doen is als staat zijnde zich bemoeien met geloofszaken. Dus terugkeren naar de middeleeuwen...
En dat terwijl er altijd met de boze-vinger wordt gewezen naar landen die dit op dit moment ook doen.
Dat is pas hypocriet denk ik...

En een kamerlid hoort volgens mij hersenen te hebben :)
Als hij nu eens de personen op laat pakken die dit allemaal zeggen :)
En laat je de mensen die gewoon hun geloof willen beleiden, dit gewoon op een normale manier doen :)
Ik denk dat je dit probleem dan snel hebt opgelost :)

Ik vind zelfs dat al ben je zaterdag helemaal van de pad af geweest, dat je dan nog steeds kan geloven.
En als je dan behoefte hebt om naar de kerk, moskee of synagoge te gaan dan kan je volgens mij nog steeds gaan.
Zolang je maar echt gelooft
Waarschuw beheerder
donateur
opmerkelijk dat groenlinks erachter staat

Toch wel apart dat die linkse partijen ook allerlei rechtse standpunten beginnen in te nemen :)
Waarschuw beheerder
of ze hebben het licht gezien of ze zijn stemvee aan het paaien

Waarschuw beheerder
ik denk het laatste :yes:
Waarschuw beheerder
hahaha echt wel et laatste

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Leuk die politiek. Ik wordt onderhand elke dag wel met de dood bedreigd. Dan heb ik het nog niet over telefoon terreur het hacken en ongewild je achtervolgen en foto's van je maken.

Het is een strijd op leven en dood. Helaas dat mensen dat niet in hebben gezien nadat de kogel van links kwam.
Waarschuw beheerder
wees niet bang veel mensen weten dat wel ,maar men gaat verder met het normale leven
de volgende stemronde zal laten zien hoe dom of verstandig de bevolking is
Waarschuw beheerder
en dat je bedreigd word getuigt van kinderachtig en gefrusteerd gedrag
lach er om
Waarschuw beheerder
donateur
Esco1 -->
En een kamerlid hoort volgens mij hersenen te hebben
Als hij nu eens de personen op laat pakken die dit allemaal zeggen

is het hersenloos om de dingen es een keer bij naam te noemen??
is het hersenloos om dit eindelijk een keer aan te pakken??

volgens mij nie echt...

en als hij nu eens die personen laat oppakken... :jaja:

bericht was op een forum geschreven.. door een of andere Farid... waarschijnlijk in internet cafe oid..

ga jij m zoeken?

denk na en lees goed...
Waarschuw beheerder
donateur
Jammer maar minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft verteld dat hij de moskee niet laat sluiten. Dit zou in strijd zijn met het recht op vrijheid van geloofsuiting. :S
Waarschuw beheerder
donateur
what else is new...

:bah:
Waarschuw beheerder
donateur
Eigelijk kan je wel stellen dat de overheid hun vijand een hand boven het hoofd houdt.
Waarschuw beheerder
Het westerse heeft honderden jaren gevochten voor een scheiding van staat en geloof.
Wat zij nu doen is als staat zijnde zich bemoeien met geloofszaken. Dus terugkeren naar de middeleeuwen...
En dat terwijl er altijd met de boze-vinger wordt gewezen naar landen die dit op dit moment ook doen.

Natuurlijk moet iedereen kunnen geloven wat hij/zij wil. Helaas lopen er hier mensen rond oproepen tot haat jegens het Westen en Joden. Zij maken misbruik van onze zwaarbevochten vrijheden. Dat soort figuren moet hard aangepakt worden zo gauw als ze een wet overtreden.
Juist dit soort figuren is vaak voor de afschaffing van de seculiere staat. Logisch dat de regering daar stappen tegen neemt als dat nodig is.

Overigens moet de overheid ook net zo goed stappen ondernemen tegen Christenen of Joden die oproepen tot haat.

Waarschuw beheerder

De islam is ook middeleeuws, daar moet je middeleeuwse wetten op toepassen.

Waarschuw beheerder
Vind wel goed dat ze die sluiten dan.
Als ze mensen voor "de heilige oorlog" willen vinden daar. Kunnen ze beter niet doen.
Maar of het echt zin heeft. Ze kunnen die jongeren ook wel ergens anders vinden denk ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind zelfs dat al ben je zaterdag helemaal van de pad af geweest, dat je dan nog steeds kan geloven.
En als je dan behoefte hebt om naar de kerk, moskee of synagoge te gaan dan kan je volgens mij nog steeds gaan.
Zolang je maar echt gelooft

Als je echt gelooft.. Dan ga je niet op zaterdag zuipen en drugsgebruiken en meiden/kerels versieren en 'van god los' Want als je echt gelooft wil je je aan de wetten en regels houden van je geloof, en ik ken geen enkel geloof wat het goedkeurt om drugs te gebruiken, je ongans te drinken en in het rond te neuken. Je stelling gaat dus niet op.......
Of je gelooft echt en kiest er bewust voor je geloof te verloochenen en dan ben je alsnog schijnheilig, hypocriet en slecht bezig..

Waarschuw beheerder
2 gert-jan, post het dan helemaal vriend:
Ik had niet verwacht dat simon het voor een extremist als Wilders zou opnemen. De man is een relnicht die enkel uit is op voeding om zijn walgelijke extremistische en valse kijk op moslims en palestijnen trachten goed te praten. Wilders en vele mededespoten in de nederlandse politiek en media hebben juist voor de radicalisering gezorgd. Niet mijn persoon Simon. En jij notabene had dit moeten weten.

Wat de zogenaamde dreigement betreft. Was er geen sprake van dreigement. Ja, i wish the bastard was dead. I wish he will suffer dearly for his crimes against humanity by supporting terreorist states like Israel. And there is now law nor human die mij dit kan verbieden. Dat de nederlandse media mij vals citeert en mijn wens trachtte om te draaien in een dreigement, spreekt boekdelen. Ik schreef namelijk letterlijk" Wat mij betreft mogen ze de man bestraffen met de dood vanwege zijn facistische en valse uitspraken over Islam, moslims en palestijnse zaak.

Dat de man uit is op aandacht om vervolgens het zielige slachtoffer op TV te spelen, is zijn probleem. Ik laat me niet de mond snoeren door zulke zielige manouvres. Ik blijf de extremisten in de nederlandse media en politiek keihard bestrijden.

Een van de kranten presteerde het om wilders "de bestrijder van het extremisme" te noemen. Hoe kan zo'n walgelijke rexhtsextremist uberhaupt extremisme bestreden? Laat de man beginnen met zichzelf te bestrijden. Wat mij betreft mag de man zichzelf ophangen. Scheelt hem en NL in ieder geval een hoop frustraties.

Als je slechts delen uit een forum post kan je alles creeeren wat je wilt. (n) jammerrrrrrrrr
Waarschuw beheerder
Als ze mensen voor "de heilige oorlog" willen vinden daar. Kunnen ze beter niet doen.
Maar of het echt zin heeft. Ze kunnen die jongeren ook wel ergens anders vinden denk ik.

In de coffeeshop ja, terwijl de rest van het land hard werkt om hun uitkering te kunnen betalen!

:devil:

Waarschuw beheerder
Sluiten en discotheken van maken!

Lekker stampen op het heilig kleed

Waarschuw beheerder
geheel terecht

Waarschuw beheerder
Kleed is niet heilig, maar schoon...
Je mag er niet met jouw schoenen in
Laat weer zien op welke niveau sommige mensen zitten...

Terror, pak er nog een pilletje bij, komt alles vanzelf goed :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
2 Giga mus

Ik had het stuk gewoon gekopieerd van de fok.nl
Links staat het laatste nieuws en daar stond het bij, ik heb dus alles gepost wat er stond en niet iets uit een forum.

Greetz
Gert
Waarschuw beheerder
alle moskeeen weg!!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Er zijn er zoveel!
Gooi ze allemaal dicht

Waarschuw beheerder
donateur
ehm allemaal is ook overdreven
maar er zijn er wel ontzettend veel de laatste tijd.. :s ik vind het niet erg als ze er zijn maar ik vind het niet goed als er haat gepredikt wordt of afkeer getoond wordt tegen de nederlandse samenleving..

de mensen die hier naar de moskees gaan gingen veelal in eigen land niet eens, zolang ze ons ook respecteren en niet hun geloof gebruiken om dingen goed te praten (wat ik overigens in elk geloof verkeerd vind) die eigenlijk niet door de beugel vind ik het allemaal wel best. Ik vind het fout als men zich gaat verschuilen achter het geloof wat hij/zij heeft en daardoor anders kan leven als dat de nederlandse wet het bijvoorbeeld zegt.

En ja dat ik er niet met mijn schoenen naar binnen mag hehe volgens mij mag je er zoiezo helemaal niet met schoenen naar binnen toch :P

Waarschuw beheerder
donateur
wel beetje jammer dat die man nu meteen weer rechts extremist genoemd word. We zitten hier met zijn allen belastingcentjes voor hun moskees te betalen, maar het is toch begrijpelijk hoop ik voor ze dat ze dan ook wel eens wat meer respect naar ons mogen tonen, en een aantal eens wat meer aan moet gaan passen?

Enne vrijheid van geloofs/meningsuitin­g oke maar dat je mag handelen buiten de wet of andere regels omdat het in een geloof "geschreven" staat vind ik echt slecht.. :S

Waarschuw beheerder
Kleed is niet heilig, maar schoon...
Je mag er niet met jouw schoenen in
Laat weer zien op welke niveau sommige mensen zitten...

Terror, pak er nog een pilletje bij, komt alles vanzelf goed

He Esco, bij alle andere stukjes die ik gepost heb reageer je niet en die waren allemaal serieus (behalve nog 1). Dit is zeker het enige waar je iets van terug had?
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
sluiten maar. lijkt me een goed plan.
Hier in Enkhuizen staat er ook 1, dicht gooien! alleen maar problemen in die wijken!

Waarschuw beheerder
donateur
sluiten! (die extreme moskeeen dan he!)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zeker sluiten van mijn part allemaal ze gaan maar op een grasveld zitten met een boomblaster erbij!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Of bij het grof huisvuil!

Waarschuw beheerder
Daarin stelt ene Farid dat Wilders ,echt met de dood bestraft moet worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak.

Hoorde laatst een radio interview met 5 jarige moslims en ik citeer: alle Nederlanders zijn honden en alle joden moeten dood

Dit daarentegen is vrijheid van meningsuiting en geloof
Waarschuw beheerder
(y)

Waarschuw beheerder
alle Nederlanders zijn honden en alle joden moeten dood

Dat de overheid ver wacht dat wij voor dit k*tvolk respect hebben.
Waarschuw beheerder
van mij mogen ze die toko;s lekker platgooien..
maar dat wil nog niet zo lukken denk ik, want
in rotterdam gaan ze 1 van europa's grootste
moskee bouwen... :vaag::vaag:

Bron: Nos

In rotterdam is de bouw van
omstreden Essalam-moskee begonnen.
Het wordt 1 van de grootste moskeeen van europa
met minaretten van van 50meter!!!! Dat is hoger
dan de masten van de Kuip.

Het rotterdamse stadsbestuur is niet blij met de
moskee. de gemeente vroeg het moskeebestuur een
paar maanden geleden het bouwontwerp aan te passen,
omdat het te arabisch en te groot zou zijn.
Omdat alle vergunningen al waren afgegeven, had
het gemeentebestuur echter geen poot om op te staan.

lekker slim gedaan weer....
hoezo horizonvervuiling zo;n gare moskee
Waarschuw beheerder
deur dicht spijkeren als ze binnen zitten en dan in de fik steken

Dat zal ze leren andere mensen zoveel kwaad doen

Waarschuw beheerder
Typisch Nederland, Altijd overdrijven met linkse ideen, hardlopers zijn doodlopers, jammer dat veel mensen het wel begrijpen maar haast geen inbreng hebben en er ook onder leiden dat dit land naar de k*nker gaat door de multikulturele samenleving. (in noord ierland waren 2 dicht bij elkaar staande geloven al genoeg voor een burgeroorlog, hier proberen we even alle culturen door elkaar te mixen ervan uitgaande dat iedereen respect voor elkaar heeft) Ik weet zeker, door onze gastvrijheid tov andere culturen krijgen we STANK VOOR DANK!

Waarschuw beheerder
Even voor de mensen die alle moskeeen dicht willen: Er is 1 facet in deze discussie die ik nog niet gelezen heb: vrjheid van godsdienst in 1 van onze belangrijkste principes. Daar is Nederland op gebasseerd. (een tijd terug hadden we wat bonje met de spanjaarden die dat niet wilden, die wilden dat we allemaal katholiek werden, daar hebben we toen 80 jaar over gebakkeleid, vandaar)

Dus mensen die alle moskeeen dicht willen hebben geen idee waar ons mooie land op gebaseerd is. Die willen wel zelf de godsdienst vrijheid maar willen deze niet voor anderen. Das pas kortzichtig.

Zelf heb ik nog geen mening over het wel dan niet sluiten van moskeeen waar haat gepredikt wordt. Er zijn voors en tegens. En ik heb niet alle argumenten gehoord om er een goede mening over te kunnen vormen. Sorry.
Waarschuw beheerder
allemaal sluiten

kerken ook

godsdiensten verbannen uit het openbare leven en de politiek in nederland

geloven moet je maar lekker in je woonkamertje doen zonder samenhorigheidsgevoe­l
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het nog niet zo'n ramp als ze een moskee willen bouwen. Maar deze drukt wel een erg grote stempel op de skyline. Dat vind ik niet passen, een nederlandse stad met minaretten er boven uitstekend. Maar dat is een kwestie van smaak...

Enne, als we nou alle schoorstenen in Rotterdam en het haven gebied ombouwen tot minaretten? Dan valt deze ook niet zo op ;)

Waarschuw beheerder
Geloven suckt
Waarschuw beheerder
donateur
Er schijnt een forum te zijn over het feit dat er teveel worden gebouwd....
Misschien stoppen met het bouwen ervan?????

Overigens op zich wel met de stelling eens

Waarschuw beheerder
donateur
Als je een moskee sluit waar illegale praktijken gebeuren, dan gaan die illegale praktijken ergens anders gewoon door.

Je zou dan kunnen beginnen met hard straffen ,razzia's en alles sluiten wat je tegenkomt, maar dat is weer facisme en zal het extremisme alleen maar aanwakkeren.

Die nieuwe moskee vind ik gewoon ellendig, ik mag toch ook geen toren van 50meter hoog in mn tuin zetten?? Gewoon intrekken die vergunningen.
Waarschuw beheerder
Heel goed, sluiten die broeinestjes...

Maar vrijheid van godsdienstuiting vind ik ook tot zekere hoogte kunnen, als het gewoon duidelijk is dat ze onze cultuur of dergelijke schenden vind ik dat ze per direct moet opzouten...

Als ik een godsdienst opricht waarin staat dat iedereen die z'n kop me niet aanstaat klappen moet hebben is dat dan ook vrijheid van godsdienst !? :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sluiten die handel..

Waarschuw beheerder
Het slot gaat op de deur, de hoed gaat in de kast.
Hatsieklatsie nergens meer de ruimte voor een moslimfundamentale gast!

Sluiten en de fik erin hans! whehe
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
als er echt dus gevaarlijke digen gedaan worden mogen ze het daar van mij zeker dichtgooien....

maarjah dat zijn er echt niet zoveel als mensen denken, der zijn veel moskees (vooral de turkse) die zich duidelijke afscheiden van terrorisme door er regelmatig lezingen over te houden en er ook met hun gemeenschap over te praten en te discussieren.

Waarschuw beheerder
hehe t`zou es tijd wordeh dat die nuttelozeh gebouweh dicht wordeh gegooid afbrekeeeeeeeeeeeeee­eeeeeeeeeeeeh
Waarschuw beheerder
:respect: ik sla ze dit jaar over met kadootjes
Waarschuw beheerder
moskeen die alleen dienen als dekmantel voor leipe latente-aanslagplegers danwel sympathisanten moet van mij platgewaslt worden..

de overige moeten bestreden worden door het Woord!
Waarschuw beheerder
donateur
hehe t`zou es tijd wordeh dat die nuttelozeh gebouweh dicht wordeh gegooid afbrekeeeeeeeeeeeeee­eeeeeeeeeeeeh

Lekker genuanceerde opmerking en blijkbaar beheers je ook goed het nederlands. Ga maar eens bij zo'n intergratie curses langs in de moskee, dan kan je meteen wat aan je taal doen en zie je dat die gebouwen niet nutteloos zijn.
Waarschuw beheerder
meteen dicht gooien die handel!
ze doen er ook werkelijk niks aan om een beetje respect van ons te krijgen...
waarom zouden wij dan wel respect voor hun tonen, zoals die moskeeën laten staan?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie het probleem ook niet om moskeeën van radicalen te sluiten, zij vormen een gevaar voor de democratie. Maar het is diezelfde democratie die hun vrijheid van handelen geeft. Wat mij betreft wordt er in de democratie wat gesneden op het gebied van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie. Zodoende kan je die extremisten wel aanpakken. Want nu kan de democratie zichzelf niet eens verdedigen.
Waarschuw beheerder
Positieve discriminatie.
of
NL is bang dat wanneer er moskeeën dicht gaan er commentaar komt van de moslims.
Waarschuw beheerder
haha nederlandse politiek schijt in ze broek voor al die moslims... opkomen voor nederlandse belangen is door het linkse beleid helemaal een taboe geworden omdat het met rechts word vergeleken... en nu kan men niks meer doen want als je ook maar iets over een moskee zegt in de politiek wijzen ze allemaal met een vingertje naar je
Waarschuw beheerder
donateur
Het ligt niet alleen aan het linske beleid. In Duitsland is een regering aan de macht die bestaat uit socialisten en de groenen. Erg links dus, maar daar worden moskeeën zonder pardon gesloten zodra er ook maar een vermoeden is van verdachte aktiviteiten. Ook zijn daar verschillende islamitische groeperingen verboden die in Nederland wel mogen bestaan.
En dat terwijl wij hier een rechts kabinet hebben die het probleem liever negeert. Dat is iets typisch Nederlands, het uitblijven van oplossingen. De politiek is hier puur theoretisch bezig terwijl de Duitsers veel praktischer ingesteld zijn. Daar kunnen we nog wat van leren.
Ook zijn in de meeste Europese landen de moskeeën niet zo prominent in de 'skyline' aanwezig. Ook wordt de Arabische architectuur vaak afgewezen in die landen. Dat is hier ook anders.
Waarschijnlijk is het allemaal het resultaat van een generatie die nu aan de macht is. Die is opgegroeid boordevol naïeve idealen uit de jaren'60. Daarom denk ik dat Nederland er over 25 jaar er heel anders uit ziet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
sluiten die kutmoskeeen

Waarschuw beheerder
donateur
De linkse partijen in het buitenland zijn meestal rechtser dan de VVD en de LPF bij ons.
Dat zie je ook aan alles, nu ook weer met die moskeen.
Waarschuw beheerder
donateur
Eigelijk is in Nederland 'rechts' bijna een taboe.

Waarschuw beheerder
Geef door rechts gaat voor net zo als in de reclame

Waarschuw beheerder
donateur
Dat komt omdat echt rechtse mensen worden aangezien voor extreem rechts. En extreem rechts betekent een Nederland een bende oproerkraaiers met 2 hersencellen.

Als je kijk naar het VlaamsBlok, dan hebben die ook erg veel liberale punten en zelfs linkse punten, alleen hun buitenlanderbeleid is extreemrechts georienteerd. Blijkbaar is daar gewoon draagvlak voor.

De AEL is ook extreemrechts, maar weeeeer, 2 hersencellen en veel schreeuwen :s

Omdat die extreemrechtse partijen in NL zo weinig voorstellen, zijn we *bang* voor rechts geworden, dus matigen we maar flink...

Maar onze politiek is gewoon centrum-links.

Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens.

Zodra de rechtsorde in gevaar komt en als dat ook is bewezen dan mogen ze het van mij sluiten die handel.

Waarschuw beheerder
Hahahaha Dolle Soezie je blijft grappig, ben ik blij dat ik niet in jouw schoenen sta :D
Ik zal het ook beargumenteren: ik ben blij dat ik niet met zo veel haat in mij rond hoef te lopen :D :yes:
Misschien dat een psychiater kan helpen :)

Misschien dat ik met een voorbeeld kan helpen...
Als ik jou ga haten om welke reden dan ook, ga jij jezelf verdedigen...
De 1 doet dat zo en de ander doet dat weer op een andere manier...
De AEL doet het met veel schreeuwen en mensen laten schrikken, de ander lacht jou gewoon recht in jouw gezicht uit....

Dat mensen hun geloof mogen uitoefenen is iets wat de Westerse wereld heeft geleerd van......

hou je vast.....

weet je zeker dat je niet achterover gaat vallen...?

weet je het zeker???

van de...

Ottomaanse Rijk, dus de Turken... :yes:

Zij waren de eerste rijk waar je de vrijheid had om je geloof te behouden en gewoon uit te oefenen....
Daarom bestaan er in Turkije nog tal van christelijke, joodse, orthodoxe en tientallen andere kerken en synagoge's van verschillende geloven...
Nu zal dit voor sommigen als een schrik komen en zullen sommigen nog in een shocktoestand zitten, maar...
Als de Ottomanen ruim 700 jaar geleden dit al zijn gaan toepassen, hoe barbaar ben je dan als je dit de dag van vandaag niet zou toelaten????

We waren hier toch in een modern en vrij land? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
We leven in 2003 Esco, een hele andere wereld, 700 jaar geleden was het nog niet/of minder zo dat alle bevolkingsgroepen in een land elkaar gingen haten omdat die landen in de wereld ruzie met elkaar hadden, de laatste decennia is de media en communicatie zo verbeterd dat elke allochtoon precies weet wat er in zijn/haar moederland speelt zodat ze zich er allemaal druk om gaan zitten maken. De moslims gaan de Joden en het westen haten, de Koerden gaan de Turken haten, enz (en andersom natuurlijk). En zo wordt het een rotzooi. Dus laten wij inderdaad modern doen en op deze nieuwe problemen reageren en dat mag wat mij betreft best ten koste zijn van de vrijheid van degene die deze problemen veroorzaken. En met de vrijheid valt het ook wel mee want je hebt al grote kans dat je verrot wordt geslagen als je je eigen vlag, een keppeltje of weet ik veel wat draagt.

Waarschuw beheerder
Jij zegt het: we leven in 2003 en dus 700 jaar later...

Als dat nog niet genoeg is geweest om van fouten te leren :s

The real enemies are fear, hate and ignorance...
Prachtzin :D

Waarschuw beheerder
donateur
Van de Romeinen had je al een vrijheid van godsdienst, als je ook maar de Romeinse Goden vereerde, buiten je eigen Goden.

Waarschuw beheerder
Dus als je het zelfs zo al wilt bekijken moeten we dus terug naar de Romeinen...
Dan hebben we het over nog langer geleden... :(

Maar het klopt ook gewoon; de geschiedenis leert de mens dat de mens niets leert van de geschiedenis :(

Waarschuw beheerder
Allemaal dichtgooien! Ze horen niet thuis in onze omgeving...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ok, je hebt een mening en dat is mooi.
Je geeft je mening en dat is ook mooi.

Maar waarom zou jij willen dat ze het dichtgooien?
Waarschuw beheerder
iedereen heeft recht op ze eigen godsdienst dat is een van de mensenrechten en het is de nederlandse grondwet

maar omdat men hier niks kan doen aan opruiende provocerende uitspraken van imams omdat dat onder de vrije meningsuiting en het recht op godsdienst valt wilt men de wet veranderen...

ik zeg goed zo verander die wet zodat iedereen ook imams onder de wet vallen imams zijn mensen en voor iedereen zijn er wetten waar ze zich aan moeten houden

je mag niet discrimineren op grond van geloofsovertuiging
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mag ik in de kerk eigenlijk ook gaan roepen dat moslims vuile honden zijn?

Even kijken wat dan de reactie is van de moskeen, misschien dat ze dan wat gaan inbinden....
Waarschuw beheerder
viptweak nee want het staat niet in de bijbel dus dan isset gewoon racisme... in de koran staat letterlijk dat ongelovigen aangepakt moeten worden en dat homo's de laagste vorm zijn enzovoort

daarom moet ook de wet veranderd worden :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
In de Koran staat ook niets letterlijk, dat is maar net hoe je het interpreteerd.
En andere bevolkingsgroepen komen in de Bijbel ook niet zo goed uit de bus.

Waarschuw beheerder
In de Koran staat dat je een ander geen pijn mag doen en ieder ongelovige later in zijn/haar leven altijd nog gelovig kan worden...
De rest interpreteren ze zo dat zij daar zelf baat bij hebben (zie ook paus vroeger om macht te behouden)...

Geloof zelf is helemaal niet verkeerd, alleen mensen misbruiken het.
Als ik een groep bij elkaar wil verzamelen, zeg ik gewoon dat ik geloof waarbij welk geloof niets uitmaakt...
En op het moment dat ze genoeg mensen hebben verzameld misbruiken ze die mensen om bijvoorbeeld macht uit te oefenen op anderen.

Waarschuw beheerder
Zij wil moskeeën kunnen sluiten als ze oproepen tot geweld en haat

Helemaal mee eens :yes:

Als ze bewijzen hebben dat er echt haat wordt gezaaid, nou dan moeten ze dicht en daar is toch niks mis mee..

Ik vind niet dat alle moskeeën gesloten moeten worden, maar ik vind wel dat ze moeten stoppen met bouwen en als ze er een bouwen dan graag niet in die ouderwetse stijl :p

Waarschuw beheerder
de VVD is goed bezig :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Ottomaanse Rijk, dus de Turken...

Zij waren de eerste rijk waar je de vrijheid had om je geloof te behouden en gewoon uit te oefenen....
Daarom bestaan er in Turkije nog tal van christelijke, joodse, orthodoxe en tientallen andere kerken en synagoge's van verschillende geloven...

Leuk en aardige allemaal, maar waarom moet het leger in Turkije nog steeds de scheiding tussen kerk en staat garanderen?

Artiest {SHOWLIST artist 54609, 15191, 54617}
Waarschuw beheerder
Waar religie is, is oorlog...

Waarschuw beheerder
Of je stuurt de mensen weg die haat en geweld oproepen...
Dan kunnen de normale gelovigen hun geloof uitoefenen zonder anderen lastig te vallen en lastig gevallen te worden. Misschien een oplossing...:)

909 scheiding tussen kerk en staat is ingevoerd door Mustfa Kemal Ataturk, oftewel Ataturk.
Dat is hem door velen niet altijd in dank afgenomen. Maar het leger daarintegen heeft zijn macht in Turkije voornamelijk te danken aan die scheiding.
Tot mijn spijt heeft het leger in Turkije meer macht als de regering :(
Jammer omdat de regering gekozen wordt door het volk en mensen van het leger niet...

En als laatst zou ik weer willen benadrukken dat er geen oorlogen zijn geweest door geloof, maar door mensen, mensen die het geloof misbruiken... :yes:
Voorbeelden: Saddam, Bin Laden, Bush en Sharon...
Waarschuw beheerder
juist door het leger in turkije is het een democratisch land

en ja... sowiezo oorlog voeren uit naam van god is fout...

saddam vocht een heilige oorlog/jihad
bin laden zelfde

bush vecht ook uit naam van god.. met ze god bless amerika... flikker op zeg dan god bless the world :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
909 scheiding tussen kerk en staat is ingevoerd door Mustfa Kemal Ataturk, oftewel Ataturk.
Dat is hem door velen niet altijd in dank afgenomen. Maar het leger daarintegen heeft zijn macht in Turkije voornamelijk te danken aan die scheiding.

Ik vraag me wel af wat er van Turkije zou zijn geworden zonder het leger. De EU eist dat het leger zijn invloed op de politiek beperkt, liever geen invloed meer gaat uitoefenen. Maar of dat goed is heb ik mijn twijfels over...
Waarschuw beheerder
ja want het leger schopt iedereen die extreem is uit de politiek als dat niet meer gebeurt... oei oei ziet er dan wel slecht uit voor turkije dan...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou zeggen, moskeeën sluiten in Nederland, ik heb in Marocco nog geen een kerk gevonden. Laat staan eentje die boven alle moskeeën uitkomt.

Waarschuw beheerder
Indo is dat jouw enigste argument? :)

Leger is niet alleen maar tegen alles wat extreem is, maar kan ook slecht zijn voor de bevolking...
Die hoge pieten leven in rijkdom, niet normaal...
Terwijl Turkije ook armoede kent :(

Een mooi voorbeeld dat mensen geloof misbruiken is jihad...
Jihad bestaat niet in de vorm die mensen kennen.
Jihad is een heilig oorlog, maar niet tegen anderen...
Het is een oorlog die je voert tegen jezelf, namelijk tegen je eigen ego.

Doel is het beseffen van de werkelijkheid en dat alles waar je je ego mee zou kunnen strelen fout is.
Je ego is namelijk jouw grootste vijand, want dat is uiteindelijk de oorzaak van bijna alle geweld en slechtheid.

Voorbeelden: mensen doen andere pijn, omdat zij zichzelf dan stoer vinden; mensen willen macht en zijn bereid om anderen daarvoor te vermoorden of laten vermoorden; mensen doen alles voor geld, lopen over anderen heen en als het moet doen ze anderen pijn en/of vermoorden deze mensen...
Je gaat vreemd omdat je een "mooie" vrouw tegenkomt en haar wel een keer zou willen ...., alleen maar om jouw ego te strelen...

Dit zijn allemaal voorbeelden van hoe jouw ego een spelletje speelt met jou. Je kan het eigenlijk zien als datgene waar de duivel het meest invloed op heeft. Maar het is wel ingewikkeld om het zo uit te leggen :)

En dat is de enigste en echte Jihad... de strijd in jezelf tegen jouw ego...
Als wij geen ego zouden hebben denk ik dat wij wel wereldvrede zouden kunnen meemaken, en jij?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Lang leve de toekomst van Nederland, gezien de bovenstaande reacties... blergh:bah:
Waarschuw beheerder
Die Esco1 is geen slechte jongen. Maar hoe wil je het Islamitische geloof nou gaan verbeteren? :S

Dit loopt naar mijn meer dan 60 jaar achter op de huidige samenleving? Dat hele geloof klopt toch niet, over discrimineren gesproken...
Waarschuw beheerder
donateur
Het probleem bij de islam (en andere religies) is dat het zo breed is. Als je de islam zou vergelijken met dance muziek dan heb je mellow (liberale islam, westerse variant) maar ook extreme speedterror (Taliban). Veel mensen vergeten dat bij het vormen van een mening hierover.
Waarschuw beheerder
k zou zeggen, moskeeën sluiten in Nederland, ik heb in Marocco nog geen een kerk gevonden. Laat staan eentje die boven alle moskeeën uitkomt.

Alsof jij heel Marokko bent doorgereisd op zoek naar een kerk... kortzichtig mens. En je schrijft Marokko nog eens fout ook. Goede vergelijking trouwens, 909 :)

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb in Marocco nog geen een kerk gevonden

Er zijn wel degelijk christelijke kerken in Marokko (en ja, óók in Turkije)... k ga t niet nóg eens allemaal opzoeken, kijk maar in 1 van de 10284536 moskee-bashing onderwerpen hier :P

Waarschuw beheerder
OVD, je hoeft de Islam niet te veranderen...
De Islam gaat uit van liefde, behulpzaamheid en vrede.

Vergeet niet dat tijdens de Vietnam oorlog het Westen een hekel had aan "spleetogen".
Jouw mening kan op dit moment grotendeels worden beinvloed door Amerikaanse propoganda en Nederlandse media, die heel ver kan gaan.
Alleen de 1 heeft het in de gaten en een ander niet.
Hoe vaak zijn moslims alleen in het jaar 2003 negatief op het nieuws geweest?

En hoe vaak tot 11 september 2002?

Zie je het verschil, dus wat ik bedoel?

Waarschuw beheerder
donateur
11 september 2002 heeft daar niet zoveel mee te maken, Pim Fortuyn die het durfde aan te snijden met ondersteuning van de SP wel.

Waarschuw beheerder
11 september 2001 mensen. En ik denk wel dat het er mee te maken heeft. Maar 11 sept niet alleen. Zoals het met bijna alles zo is is het een combinatie van verschillende factoren.

Inge

Waarschuw beheerder
Pim Fortuyn had niks tegen moslims of buitenlanders. Hij gaf zelfs toe dat hij van getinte mannen hield :yes:

Waarom zou hij discrimineren als hij zelf tot een groep behoorde die ook gedicrimineerd kan worden...

Wat Pim Forutyn wilde bereiken was een stevige plaats in het kabinet.

Datzelfde proberen ze nu ook bij de VVD door Hirsi Ali dingen te laten zeggen en daar toch nog extreem rechts voor zich te winnen. En Hirsi Ali heeft zelf niet in de gaten dat ze haarzelf een beetje voor lul aan het zetten is :)

Waarschuw beheerder
donateur
Pim Fortuyn maakte de problematiek bespreekbaar, zonder in racisme of discriminatie te vallen. Hij gaf duidelijk aan dat het niet ging om de kleur of afkomst van mensen (hij sliep ook met marokkaanse schandknapen), maar dat er wel een probleem is in de maatschappij.
Dat is iets wat de SP al veel langer vond, maar het niet "mocht" zeggen.

Hirsi Ali is gewoon de excuusneger van de VVD :P

Waarschuw beheerder
Heb net nog een intervieuw gelezen van Hirsi. Ik vind dat ze over veel dingen wel gelijk heeft, maar alle moslims wel heel erg over een kam scheert. Alsof elke Moslimman z'n vrouw slaat en elke Moslimvrouw onderdrukt wordt.

Maar ja, ze is zelf erg traditioneel en streng Islamitisch opgevoed.

Maar ze laat wel doorschemeren dat ze vooral tegen de onderdrukte vrouwen is en het streng Islamitisch opvoeden van kinderen die daardoor niet goed een eigen mening kunnen vormen.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij is de VVD geen liberale partij meer tegenwoordig.. maar gewoon conservatief..

Waarschuw beheerder
Die conservatieve kant gaan we nu op ja. Eerst mocht alles, niks was te gek en nu zijn mensen dat een beetje zat.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
nja.. stemde toch altijd al op die andere liberale partij.. blijkbaar was m'n keus goed..

Waarschuw beheerder
Zij heeft ook wel veel dingen meegemaakt en dat is ook wel erg.
Alleen wat zij heeft meegemaakt maakt 99% van de moslimvrouwen niet mee...

Zij is besneden, maar 99% van de moslimvrouwen wordt niet besneden.
Vergeet niet dat er bijna 2 miljard moslims zijn, en wat ik weet worden alleen in Somalie enzo vrouwen besneden.

Hoe zij is opgevoed heeft niks met de Islam te maken. Zij vindt dat wel ,maar het is niet zo... Zij is slecht opgevoed... Klopt helemaal maar dat gebeurd overal en bij haar heeft het niks met haar geloof te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Wel een lekker controversieel geloof, de islam in het Westen.;)
Wat mij opvalt is dat veel mensen in elke moslim een Taliban stijder zien...

Waarschuw beheerder
2: 909
Gek he? Zou dat komen doordat wat in de rest van de wereld en hier in Nederland afspeelt. Iedereen ziet toch wel dat dit niet goed kan blijven gaan..? Zolang dat geloof is er is zal er nooit vrede in de wereld zijn.

Waarschuw beheerder
O ja, hier in NL blazen Moslims zich dagelijks op ja. :S

En wat heeft de Islam met een paar vervelende marrokaantjes te maken?

Inge

Waarschuw beheerder
909 Islam is overal hetzelfde, allen mensen misbruiken het. Net zoals de christenen en katholieken datzelfde hebben gedaan in tijde van de kruistochten.

In geen geloof kan er gezegd worden dat je een ander mag doden. Sterker nog; het is nadrukkelijk vermeld dat het absoluut niet mag, onder geen enkel voorwaarde...

Sextc wat heeft de Islam jou of een ander aangedaan?
Dus alle andere geloven zijn wel goed?
Een ander geloof gestuurd door hetzelfde God?
Hij zou het zeker leuk vinden als wij elkaar aan het uitmoorden zijn...:s
Graag antwoord...:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou Esco1, in Zuid-Amerika gaan veel mensen ook nog op de verkeerde manier met het christendom om. Of in Polen dan. Of die Paus in het Vaticaan die beweerd dat in condooms miniscule gaatjes zitten waardoor ze niet beschermen tegen AIDS. :vaag:

Volgens mij is geloof gewoon gevaarlijk voor mensen die in armoede leven. Geloof kan je als je het moeilijk hebt steun geven, maar het is in die landen vaak zo dat het wordt opgedrongen aan mensen. Die weten niet beter dan dat het gewoon zo is zoals het geloof voorschrijft. Het mooiste zou zijn als iedereen op de wereld zelf de keuze zou kunnen en mogen maken te geloven of niet. Maar dat is de oorzaak nog niet eens. Armoede is de oorzaak. En zolang er armoede is, heb je extremisme en terrorisme. En ik ben bang dat dat alleen maar erger wordt. De wereldbevolking groeit en groeit, vooral in de grote steden in de krottenwijken. Daar zijn genoeg zieltjes te winnen voor terrorisme.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Wil je de bakermat het huidige terrorisme aanpakken sluitdan alle madrassa's in landen zoals Pakistan en Afghanistan. Op die koranscholen leren jonge kinderen niets anders dan fundamentalisme en jihad. Alleen al in Pakistan zijn er al tienduizenden van. Het lijkt erop dat er een enorm leger van jihad strijders wordt klaar gestoomd...

Waarschuw beheerder
Inge ik wil niet als een papagaai klinken, maar het is wel zo wat je zei :yes:

909 dat klopt niet helemaal.
Pakistaanse mensen zijn heel erg gelovig, maar Pakistaan was wel een bondgenoot van Amerika in de strijd tegen de Taliban...
Koranscholen zijn scholen waar mensen de Koran leren. Zij kunnen vanuit de Koran hun eigen richting kiezen. Dus eigenlijk is het zelfs beter dat ze bestaan, want nu weten zijzelf wat in de Koran staat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Makkelijker gezegd als gedaan, hoe wil je controleren dat er geen fundamentalistische scholen en kanpen zijn?

Dat lijkt me zoooo moeilijk.

Inge

Waarschuw beheerder
Ik begrijp het sowieso niet.

Nederlandse vrouwen zijn tegenwoordig meer hoog opgeleid, krijgen later kinderen, minder of helemaal geen.

Wij sterven misschien wel langzaam uit. Gaan ten onder aan ons eigen succes. En dat geldt voor de hele westerse wereld. Terwijl de rest van de wereld qua inwonersaantal groeit en groeit.

Inge

Waarschuw beheerder
909 staat heel veel info in die ook wel klopt.
Net zoals dat die terroristen een boodschap over willen brengen. Die van de Bin Laden was: Amerika haal je soldaten van ons heilig grond (medina en Mekka).
En daarnaast hebben die mensen ruim 20 jaar oorlog gekend, zonder te stoppen :s
Ik ken een paar Afghaanse mannen in Nederland. Zij zijn zwaar tegen de Taliban, omdat zij ook vieze handen hebben. De Taliban heeft ook duizenden moslims vermoord. Maar wat zij hebben hebben gezien, is dat Rusland en Amerika daar ook heel veel kapot hebben gemaakt. En Amerika zelfs twee keer, want het heeft ook een vies spelletje gespeeld tegen de bevolking.
Waarschuw beheerder
donateur
Nu wordt het interessant.:)
Het Westen sterft idd uit, de bevolking van de huidige EU loopt in 100 jaar terug van 385 miljoen naar ongeveer 240 miljoen. In Italië is in 2040 40% van de bevolking 65+. Je kan wel raden dat dit enorme gevolgen heeft voor de economie en samenleving. Het is geen toeval dat Duitsland en Japan al tijden in een rescessie zitten, de bevolking van die landen loopt ook hard terug. Het einge Westers land dat hard doorgroet is de VS, dat komt voornamelijk door de grote immigratie.

Terwijl de rest van de wereld qua inwonersaantal groeit en groeit.

Dat is ook niet goed, die landen hebben nu al geen voorzieningen voor die mensen. In de toekomst wordt bijv. water nog schaarser. en waar moeten die mensen van gevoed worden? Ook in landen zou op lange termijn de bevlking gaan terug lopen. Niet zoals in het Westen een gebrek aan kinderen, maar door crisessen en hongersnoden. AIDS damt de bevolkingsexlosie in Afrika ook steeds verder in.
De Chineze stad Shanghai is het afgelopen jaar in bevolking met 3 miljoen mensen gegroeid. Nu wonen er al meer dan 20 miljoen mensen en de groei gaat keihard door. Zo'm stad is straks ook niet meer levensvatbaar, het stikt in zichzelf.

Waarschuw beheerder
Sextc wat heeft de Islam jou of een ander aangedaan?
Dus alle andere geloven zijn wel goed?
Een ander geloof gestuurd door hetzelfde God?
Hij zou het zeker leuk vinden als wij elkaar aan het uitmoorden zijn...

zoals ik al eerder zei "geloof brengt oorlog"
Ik vind ieder geloof kut. Het zijn allemaal dingen die van mond op mond verteld zijn. Kijk wat er gebeurd als 10 mensen een verhaal aan elkaar door moeten geven. Wat de islam mij heeft aangedaan? Kijk eens om je heen? Ik liep laatst hier met me vriendin door de stad een klein marokkaantje loopt tegen me vriendin aan. En hij word boos op haar en wil haar slaan. Ik denk zelf dat dat komt dat die mensen geen respect voor vrouwen hebben. Ik zeg tegen die jongen rot eens op en laat ons met rust binnen 10 sec. stonden er 7 anderen om me heen. Ja maar dat had ook een nederlander kunnen zijn... Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Allemaal van die kleine dingenen, je word door ze al aangekeken of je al ruzie met ze hebt enz. enz. Dit is een eindeloze discussie. In mijn ogen zijn die mensen gewoon KUT. Heb er last van. Ik heb nog wel een voorbeeld.

3 jaar geleden Ik fietste ik in mijn eentje terug van een vriend van mij langs een buurt hier in den bosch die er om bekend staat dat er niet veel goeds woont. Ik fiets langs een groep met 10-15 allochtone jongeren eentje riep he jij... ik kijk om en richt een pistool op me ik weet niet of hij echt of fake was. maar als dat gebeurd trek in me conclusies!

het is en blijft een kut cultuur!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die mensen in Afganistan hebben gewoon ontzettend veel meegemaakt. Wel eens gezien hoe die mensen van dicht bij uitzien? Kinderen die al met rimpels in hun voorhoofd rondlopen. Die mensen hebben al zoveel meegemaakt dat ze zelf ook niet meer helemaal normaal kunnen zijn.

Inge

Waarschuw beheerder
en is dat een goede reden om het hier voor ons te verzieken en onze taal niet te willen beheersen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar die mensen zijn niet fout, de mensen die hun dat hebben aangedaan zijn fout...

Sextc wat hebben een stelletje marokanen die jou lastig hebben gevallen met de Islam te maken?
Een moslim mag niet met een pistool rondlopen en anderen lastig vallen... :yes:
En omdat het een aantal allochtonen waren, zijn het gelijk moslims :s?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat SEXTC zegt en denkt is hetzelfde als wat radicale moslims denken: ongenanceerd.
Bij die radicale moslims is iedere westerling een verdorven zwijn, een vriend van de zioninsten en een vijand van de islam. SEXTC denkt precies omgekeerd, alle allochtonen werken de intergrate tegen en steune daarbij de radicale islam.
Zo ongeveer zie ik het...

Waarschuw beheerder
die allochtonen waren marokkanen ja... Nee dat zijn geen moslims. En nu mag ze zeker niet in 1 hokje plaatsen? "Maroc.nl de meest racistische site van nederland."
Nee die mensen moet je helpen ons land te verpesten.
Wollah.. ik neuk jou vriedin en jou! Dat kreeg te horen. Dat ie maar opfikkerd met zijn moslim besneden pikkie!

Waarschuw beheerder
Wollah.. ik neuk jou vriedin en jou!

Zie je wel dat het geen Moslim was. :O Die zijn niet bi. :P

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
In hoeverre zou jouw blik op die mensen het verpesten voor allochtonen die wel goed willen doen?

Waarschuw beheerder
ja wel grappig van jou. ha ha ha.
zijn die niet bi? Nee die cultuur is zo achterlijk dat je niet eens zelf mag kiezen wie je levensparter gaat worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat gebeurde eerder in Nederland ook niet. En bij hindoes bijv. gebeurt het ook niet. Dus niet alleen moslims kenne het uithuwlijken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bij mij op het werk is een Turkse jongen ook moslim maar daar heb ik geen last praat normaal nederlands. Kan je mee lachen kent de nederlandse spreekwoorden gezegdes werkt hard voor zijn geld. enz. totaal geen problemen mee. Maar er zijn gewoon rotte appels en in mijn ogen zijn er veel te veel van dat soort appels.

Waarschuw beheerder
maar we hebben het over nu en niet over vroeger.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zou ik ook niet ontkennen. Die rotte appels worden ook niet door de overheid aangepakt. Maar ja, daar heb ik al zo vaak over gezeurd...

Waarschuw beheerder
Fout, want je mag wel zelf kiezen wie jouw partner wordt :yes:
In bepaalde culturen komt het wel eens voor, maar dat ligt meer aan cultuur als aan geloof...
Meestal zijn ze niet bi, maar iedereen gelooft voor zichzelf en niemand heeft het recht om over anderen te oordelen en zeggen of dat fout is of niet ...
Maar ik vond hem wel goed :D
En Sextc Islam is geen cultuur, maar een geloof :)

Waarschuw beheerder
En waarom hoor ik ook nooit iets van jappaners & chinezen?

Waarschuw beheerder
Fijn dat je wel een leuke Turkse collega hebt. Je zal wel het genoegen hebben de leukste Turk van NL als collega te hebben. ;)

Inge
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
islam = kut .uit

Waarschuw beheerder
Fijn dat je wel een leuke Turkse collegan hebben. Je zal wel het genoegen hebben de leukste Turk van NL als collega te hebben.

zeker weten!

Waarschuw beheerder
Jij mag die mening hebben Sextc. Wie zijn wij om te zeggen dat dat niet mag.

Alleen vind ik het jammer dat jij haat in jezelf moet dragen. Je kan ook goede vrienden aan moslims hebben, ze bestaan echt :yes: :)

Waarschuw beheerder
Ik zeg ook niet dat het niet zo is.
Maar over die turkse collega word ook meteen afgezeken. vind ik niet erg hoor. En haat heb ik echt niet ik doe waar ik zelf zin in heb en vermijd hetgeen waar ik een hekel aan heb.

Waarschuw beheerder
Zo, kunnen we nu verder gaat met discussieren maar dan wel op een wat hoger niveau?

inge

Waarschuw beheerder
Waarom zou je als je samen met iemand door 1 deur kan lopen, helemaal omlopen en een ander deur nemen...?

Waarschuw beheerder
omadt ik een probleem liever vermijd dan dat ik hem opzoek.

Waarschuw beheerder
Sextc; als ik iets wil doen en ik begin eraan met een negatief gedachte, kan ik jou zeggen dat het mij dan nooit van z'n leven lukt.
Waarom? Ik had al het idee dat het niet zou lukken... En als het dan niet lukt, heb ik alleen maar een bevestiging, waardoor ik de volgende keer weer hetzelfde meemaak...

Probeer eens een keer positief te denken en benader iemand op een positief manier.
Alsof het een vriend van je is...
Er zullen altijd wel "slechte" mensen zijn, die minder leuk zullen reageren.
Die heb je namelijk overal zitten.
"slecht" word je niet geboren, maar "slecht" word je gemaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
De mens in niet goed, ook niet slecht van nature.
Goed en slecht zijn door de mens gecreeërde waarden.

Waarschuw beheerder
909, heb je er al over nagedacht om leraar te worden? :P

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Haha, dat zeiden mijn ouders ook al. Nee, liever niet.

Waarschuw beheerder
donateur
misschien leid ik wel een beschermd leventje... maar de enige 2 Marokkaanse jongeren waarmee ik af & toe te maken heb ken ik uit het poolcafé (altijd onwijs lol mee) en de enige 2 Turkse jongeren waarmee ik af & toe te maken heb ken ik van... ehmmm... Partyflock :P

verder ben ik 1 x bedreigd door een iemand uit Turkistan

score tot nu toe: 80% goed, 20% slecht. Net zoiets als met autochtonen eigenlijk. :)

(en ik woon nog in Allahkmaar ook!) :O

Waarschuw beheerder
oals DarkSkywise al zegt die heeft er geen last van, ikke wel en dat percentage ligt bij mij anders. En vandaar dat ik die mensen niet moet. En vandaar mijn negatieve gedachte die nooit meer goed komt.
Kan je wel lullen over positief denken enal. Dat doe ik wel maar op mijn eigen manier. En niet over de dingen van dit onderwerp want daar heb ik al teveel tijd mee verloren die ik liever besteed aan andere dingen die ik veel intressanter vind dan moslims.

Waarschuw beheerder
909, heb je er al over nagedacht om leraar te worden?

Inge

ja die zeuren ook zo.
Waarschuw beheerder
donateur
Leraren zijn er om jou wat te leren en aan je antwoorden te zien is dat ook nodig.

Waarschuw beheerder
ja die zeuren ook zo

Kleine kinderen ook. :devil:

Inge

Waarschuw beheerder
:D
Waarschuw beheerder
"slecht" word je niet geboren, maar "slecht" word je gemaakt.

Deze reactie lees ik van Esco1. Beetje vreemd dat ik dit moet lezen van een 'pro-islamiet'. Met de komst van meer islamieten stijgt het percentage criminaliteit. Met name omdat criminaliteit NIET wordt afgekeurd binnen islamitische kringen. Zoals ik al zei, beetje vreemd dat jij het nou juist zegt...

Waarschuw beheerder
Hahahaha :D

OVD ik vind je eigenlijk best wel grappig :D
Misschien is het wel eens tijd geworden dat je eerst research doet, voordat je dingen duidelijk probeerd te maken. Onjuist informatie heeft nog nooit niemand geholpen :)

De Islam is net zoals de jodendom en christendom een geloof waar criminaliteit in welke vorm dan ook verboden is. Dus met andere woorden, criminaliteit in welke vorm dan ook wordt afgekeurd door de Islam, jodendom, christendom en zover ik weet ieder ander geloof.
Daarnaast ben ik niet pro-Islam, maar pro-mens.

Zoals je kunt zien heb ik slecht tussen haakjes gezet, omdat ik vind dat een ander mens niet het recht heeft een ander met het woord slecht te bestempelen.
Zover ik Islam heb bestudeerd en weet, is het zelfs zo dat je iets "slechts" met iets "goeds" moet beantwoorden. Maar ook dat geldt volgens mij weer in ieder ander geloof.

Waarschuw beheerder
donateur
Grondslag van Christendom, Jodendom en Islam is zo ongeveer hetzelfde. Door de cultuur is bepaald wat ongeveer de regels zijn. Je kan je voorstellen dat nomaden in de Woestijn zwaarder tillen aan diefstal van bijvoorbeeld water, dan de volkeren in Zuid-Oost Europa.

Waarschuw beheerder
donateur
Of van een kameel.
Waarschuw beheerder
donateur
Dieren zijn het!

Dat zijn we allemaal...

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kun je bv ook goed zien als we gaan beesten.
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dan zie je dat we weer mensen zijn.;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dus als mensen beesten ....? :S
Waarschuw beheerder
donateur
Beesten misdragen zich niet voor de lol en 'vergifigen' zich zelf niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Dan ken jij mijn kat niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat ligt aan het baasje;)

Waarschuw beheerder
donateur
Vorige eigenaar is helaas niet bekend :(
Waarschuw beheerder
donateur
Maar dan is het altijd wel gezellig met dat beestje.:D

Waarschuw beheerder
donateur
Hangt een btje van je definitie van "gezellig" af :P

(we gaan weer helemaal niet off topic he?) ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn we al.:D

Waarschuw beheerder
donateur
Na de opmerking dat ik 2 honden heb met ongeveer dezelfde kijk op lol maken als de kat van Dark zal ik proberen weer een beetje ontopic te komen.
Wat mij in een heleboel discussies mateloos gaat irriteren is de eenvoud waarmee de vinger naar de Islam wordt opgeheven. Islam=kut heb ik hier gelezen. Hoe meer islamieten hoe meer criminaliteit. Wat een gelul. We hebben het by and large over een stuk of wat Marokkaanse ettertjes (die waarschijnlijk helemaal niet zo gelovig zijn als velen ons doen geloven) en Osama en zijn vriendjes. Ik geloof niet dat die nou een representatieve doorsnee zijn van het geloof.
Maar omdat sommigen ons deze bullshit willen laten geloven en een heleboel mensen het echt ook zijn gaan geloven proberen sommige groeperingen daar wol bij te spinnen en maar van alles te roepen om zieltjes te winnen. ugh ik heb gezegd.

Waarschuw beheerder
zozo zheddie alle domme opmerkingen zat :p

ben het wel enigszins met je eens, net als dat veel christenen geen echte christen zijn, zijn veel zogenaamde islamieten niet trouw aan hun geloof.

En ja in de tijd dat er juist op de groepen marokkanen wordt gelet wordt er snel met de vinger naar het geloof gewezen. Al ben ik wel van mening dat er in een aantal moskeeen haat of niet westerse gedachten worden gepredikt. Maar niet in allemaal.

Waarschuw beheerder
donateur
Al ben ik wel van mening dat er in een aantal moskeeen haat of niet westerse gedachten worden gepredikt.

Helemaal mee eens. Maar datzelfde wordt ook in streng-gereformeerde kerken gedaan (mischien niet precies hetzelfde maar ook daar roepen ze dingen dit niet stroken met onze normale kijk op de dingen).

Waarschuw beheerder
ja dat is zo.. ook in stren gereformeerde kerken wordt bijvoorbeeld sterk onderscheid gemaakt tussen man en vrouw en ook dat kan niet meer in deze tijd ...

Waarschuw beheerder
Ik vind het een goed idee. Als er ergens haat wordt verkondigd moet er zeker een optie zijn om dat af te kappen. Ik vind dat de moslims best tevreden mogen zijn dat ze hier gebruik kunnen maken van een moskee, maar dan wel gebruiken waarvoor het bedoeld is en niet om haat rond te spreken en al dat soort dingen.

Waarschuw beheerder
idd miss :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Principieel ben ik daar ook niet tegen, maar...en daar gaan we weer...
ik vind dat de moslims best tevreden mogen zijn dat ze hier gebruik kunnen maken van een moskee
...
Nee daar hebben ze recht op net als een katholiek, een jood en een hindoestaan.
En als je het wil aanpakken moet er kerken staan of religieuse huizen en niet alleen moskeeen.
En waar wordt de lat gelegd? Mag kritiek op de Nederlandse samenleving niet meer. Als een bischop zegt dat mensen die te weinig geld hebben een brood mogen stelen brengt dat ook de rechtsgang in gevaar. Of kerken die uitgeprocedeerde asielzoekers opvangen of roepen dat condooms niet mogen en abortus onaanvaardbaar is en de mensen die dat toch doen niet in de hemel komen. Ik denk dat je heel snel gaat glijden naar een onsmakelijke mierenneukerij waarbij de voorganger elk woord in tien schaaltjes moet gaan wegen. Is het heel duidelijk OK, maar dat moet dan eerst zwart op wit in de wet staan wat wel en wat niet mag.

Waarschuw beheerder
donateur
Helemaal mee eens. Maar datzelfde wordt ook in streng-gereformeerde kerken gedaan (mischien niet precies hetzelfde maar ook daar roepen ze dingen dit niet stroken met onze normale kijk op de dingen).

Wat er zoal in die gereformeerde dorpen gebeurd, wil je ook niet altijd weten, maar feit is dat ze er niemand mee lastig vallen die er niets mee te maken heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
maar dat moet dan eerst zwart op wit in de wet staan wat wel en wat niet mag

Ik vind dat er best vrijheid mag zijn, maar er zijn grenzen en die zijn bij iedereen bekend.

Waarschuw beheerder
donateur
en religieuse anti-abortus activisten dan??

Waarschuw beheerder
donateur
dat die grenzen bekent zijn is wel erg gemakkelijk, want in het huidige Nederland is de acceptatie van wat een moslim zegt veel minder dan van bijvoorbeeld een katholiek.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het probleem is dat er altijd het gevaar is dat er misbruik wordt gemaakt door sommigen van onze vrijheid mbt geloof en geloofsuitingen.

De reden dat de moskee veel nader wordt bekeken komt ook omdat het niet als Nederland-eigen wordt gezien. Bovendien valt het gewoon op hoeveel er worden gebouwd en dat leidt tot irritatie. Zeker als je kijkt hoeveel kerken sluiten omdat er te weinig mensen komen.

Waarschuw beheerder
donateur
Er komen ok zat kerken bij (vooral van die happy happy joy joy clubs) maar daar horen we niets over, en tercht want dat is ook niet boeiend. Het heeft dus allemaal met acceptatie te maken en dat gebrek aan acceptatie kan dus een soort beeldenstorm ontketenen of een revival of the Spaanse Inquisitie

Waarschuw beheerder
happy happy joy joy :S :p

nee daar hoor je inderdaad niks over.

Waarschuw beheerder
donateur
dat die grenzen bekent zijn is wel erg gemakkelijk, want in het huidige Nederland is de acceptatie van wat een moslim zegt veel minder dan van bijvoorbeeld een katholiek

Dat is onzin en nergens op gebasseerd.
Waar het de VVD omgaat is het ronselen van jongeren om in het buitenland te strijden.

Waarschuw beheerder
sorry Zheddie je kan vinden dat ze der recht op hebben, maar ik vind als ze dat recht misbruiken dat er plicht moet zijn om zijn om misbruik tegen te gaan.
En nog eens iets probeer jij maar is in een van oorsprong islamitisch land een kerk neer te zetten. :)

Drm vind ik het voor de moslims in Nederland best tevreden mogen zijn dat het hier wel mag, maar als voorwaarde geen haat te verspreiden.

Waarschuw beheerder
Volgens mij klopt het wel dat in landen waar Islam de staatsgodsdients is minder kerken en andere godsdientsgebouwen neergezet worden.

Een oorzaak zou kunnen zijn het feit dat daar veel minder christenen wonen als hier moslims (procentueel gezien).

Daarnaast wordt er in die landen niet zoveel ophef over gemaakt als nu in ons land.

Als laatste en misschien wel belangrijkste: in die landen staan al heel veel kerken en synagoge's, gelet op Frans, Engels en Russische onderdrukking. Zie Algerije, Libanon, Lybie, Marokko, Palestina enzo.
En niet te vergeten het Byzantium van vroeger, die ook heel wat kerken heeft achtergelaten in die landen.

Viptweak ik weet niet of het de VVD alleen maar daar om draait...:)
Waarschuw beheerder
Een oorzaak zou kunnen zijn het feit dat daar veel minder christenen wonen als hier moslims (procentueel gezien).

Daarbij komt nog dat in een aantal fundamentalistische Islamitische landen het niet toegestaan is in godsdienst 'achteruit' te gaan (dus bijv. Islam -> Christendom).

Waarschuw beheerder
donateur
je kan vinden dat ze der recht op hebben

dat is geen MENING, dat is de WET (dat zou jij als aankomend juriste toch moeten weten)

Waarschuw beheerder
Islam wordt gezien als overlapping van alle andere godsdiensten, zoals de jodendom en christendom.

Sommige mensen willen hun invloed uit kunnen oefenen op hun bevolking. En door aan te geven dat Islam de enigste godsdienst zou kunnen zijn, waarvan het heilig boek niet gewijzigd is in de jaren nadat het geopenbaard is, willen zij liever geen invloeden van boeken waar teksten in gewijzigd zouden kunnen zijn.

Persoonlijk begrijp ik dat zelf ook niet, omdat ik ook heb geleerd dat ieder mens die zijn/haar taken vervuld (om een goed mens te zijn en geloven in God) de kans zou hebben om in de hemel te komen.

Mocht je niet in God geloven, zul je dus ook wel niet in een hemel geloven (correct me if I'm wrong)...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken. :respect:

eindelijk beginnen ze het een beetje te snappen.

Waarschuw beheerder
dat is geen MENING, dat is de WET (dat zou jij als aankomend juriste toch moeten weten)

Ik ben niet voor niets een aankomend Juriste ik ken niet alle wetten uit me hoofd. Ik weet dat er in een wet staat dat je vrijheid van geloofsovertuiging hebt. Maar je kan wetten op verschillende manieren bekijken :)

Maar dat je een moskee hier neer mag zetten staat in welk artikel??? Die ken ik namelijk nog niet..

Waarschuw beheerder
Als ze in plaats van de goede dingen waar een geloof voor hoort te staan, de moskeeen gebruiken om haat te zaaien dan vind ik eigenlijk dat daar niet eens een discussie rond een wetswijziging voor nodig moet zijn.

Maar goed omdat het wel moet zeg ik, snel aanpassen die wetten.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die alles kan en mag maar mentaliteit in Nederland.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
zei ik dan dat er een wetsartikel was waarin letterlijk stond dat je moskeeën kon bouwen? *zucht*

t valt gewoon allemaal onder de vrijheid van godsdienstbeoefening (zolang ze zich maar aan bestemmingsplannen en bouwvergunningen houden enzo)

Waarschuw beheerder
Nou wrm zou ik het dan moeten weten als er geen wetsartikel over bestaat *zucht*
Trouwens wetten kan je anders bekijken, interpretatie methode heet dat.

Wil vrijheids van godsdienstbeoefening zeggen dat er in moskee's haat mag worden gesproken???

Waarschuw beheerder
Nee, ik denk niet dat het dat zegt, maar dat wilt ook niet zeggen dat ze dan gelijk dicht moeten.

Je neemt de recht uit handen van tientallen die daar dagelijks komen, omdat 1 persoon haat zou predikten :yes:

Waarschuw beheerder
dus moet je het maar toelaten....:-)

Waarschuw beheerder
Heb ik niet gezegd... :)
Dan hoor je diegenen aan te pakken, die aangepakt dienen te worden. En niet onschuldige mensen die daar alleen maar komen om te bidden...

Waarschuw beheerder
donateur
Vrijheid van godsdienst lijkt me nou niet bepaald interpretabel eigenlijk... :S

bovendien ALS dat te interpreteren zou zijn, dan is er ook geen wetswijziging nodig (wat dus inhoudt dat er kennelijk een wet is die daar niet ruim genoeg voor geïnterpreteerd kan worden)

je begint trwns altijd eerst met wat de wet letterlijk zegt en gaat daaná pas interpreteren hoor (hoewel een goede wet natuurlijk redelijk eenduidig is)

t is overigens artikel 6 en 7 van de Grondwet... nog niet aan toegekomen zeker? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Weg met die moskee......Het valt nog mee dat dat *fucking* linkse volk het niet heeft willen subsidieëren...
Onze hele cultuur word langzamerhand bedreigd.... geen geld voor het asiel in nederland, maar breng geld naar de landen zelf, zodat ze hun eigen land weer op kunnen bouwen
Houden ze er uiteindelijk ook nog een eergevoel aan over....
Het is wel duidelijk dat onze cultuur met die van hun botst

Waarschuw beheerder
donateur
En weg met de kerk en de synagoche (god hoe spel je dat) en op I mei vrij en met de knuist omhoog en rode vlaggen zwaaiend de internationale zingen. Dan zijn we van al die religie-rommel af.
De kerken bouwen we om tot disco's en opslagruimtes.

wacht ff --- waar heb ik dat eerder geschreven??.

Waarschuw beheerder
donateur
guttegut, iemand ziet t woord "moskee" en brandt meteen maar los... :S
Waarschuw beheerder
Gelukkig wel;)

Waarschuw beheerder
donateur
Als croft klaar is met haar beeldenstorm anno 2004 moet ze er maar eens over gaan denken dat
dat *fucking* linkse volk
over het algemeen minder op heeft met religie dan rechts nederland.
Waarschuw beheerder
Als ik klaar ben met mijn beelden storm gaak nog ff extra goed nadenk wie het asielbeleid ook alweer op poten heeft gehouden de laatste jaren...
Veel te veel mensen in Nederland zijn te lui om te werken, of nemen geen moeite de nederlandse cultuur te leren (ze mogen blij zijn dat ze in zo`n rijk land terecht kunnen).. terwijl ik 52% procent afdraag aan de balasting... omdat soort onzinnige dingen/`linkse volk` te kunnen betalen.... Met de dag komen er regels bij.... en wie kunnen die regels op nemen in het dagelijks leven en staan er met zweet op hun kop te werken.... ???

Waarschuw beheerder
donateur
Doet je toch goed, 52 procent belasting betalen van je studiebijlage.

Ik zal je ff helpen met wat cijfers.

1,479 miljoen mensen in Nederland hebben een uitkering waarvan 923,000 AOW of iets dergelijks en 175,000 met een WW uitkering. Dus zoveel zijn er niet er te lui zijn om te werken. De meeste uitkering gaat op aan mensen die hun hele leven hebben gewerkt en recht hebben op een uitkering.

Maar dat is behoorlijk offtopic. Blijf in dit topic maar bij je beeldenstorm.

Waarschuw beheerder
donateur
Onzinnige rechtse dingen mag wel?

Waarschuw beheerder
en staan er met zweet op hun kop te werken.... ???

ja dat zijn de allochtonen want wij nederlanders voelen ons vaak te goed voor veel baantjes.. wees blij dat ze er zijn.

Allemaal dichtgooien! Ze horen niet thuis in onze omgeving...

jij hoort eerder niet thuis in deze omgeving, je kan niet eens onderbouwde argumenten geven en roept zomaar wat in het rond.. aan iemand als jou hebben we juist niks in deze samenleving.
Waarschuw beheerder
Ik ben nog maar 4 maanden student...Ik betaal 52% omdat ik bedrijfsleider ben van een horeca gelegenheid in het hoogseizoen (vanaf mei weer het hele jaar!).... wat over 3 jaar op mijn naam geschreven wordt! Ik sta 7 dgn in de week gem 15 uur dag te werken... terwijl iedereen met 30 C op het strand ligt....
Maar omdat graag werk voor m`n geld, geeft me dat een soort voldoening om de ouderen van de generatie hiervoor te kunnen onderhouden...
En niet voor mohammed en hassan die niet eens de moeite nemen om in te burgeren....

Waarschuw beheerder
Croft ik heb medelijden met je :flower:

Moet wel heel erg zijn wilt een "hassan jas aan" medelijden met je hebben :yes:

Kusje om je beter te laten voelen en omdat je alles voor mij en mijn "broeders" doet :kusje2: :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben nog maar 4 maanden student...Ik betaal 52% omdat ik bedrijfsleider ben van een horeca gelegenheid in het hoogseizoen (vanaf mei weer het hele jaar!).... wat over 3 jaar op mijn naam geschreven wordt! Ik sta 7 dgn in de week gem 15 uur dag te werken... terwijl iedereen met 30 C op het strand ligt....
Maar omdat graag werk voor m`n geld, geeft me dat een soort voldoening om de ouderen van de generatie hiervoor te kunnen onderhouden...

Hier kies je toch zelf voor?

En weet je wat ik voor m'n stage's kreeg toen ik nog studeerde? Niks, noppes, 0,0.

Inge
Waarschuw beheerder
Daar kies ik idd voor.... ben namelijk te beroerd om m`n hand op te houden!

en medelijden hoef je niet met me te hebben... dat kan je maar beter met de mensen hebben die geen zin hebben om te werken....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dan ook niet schreeuwen dat je het voor anderen doet... neeeee :p
Want je doet het dus blijkbaar voor jezelf :yes:

:cry: en ik dacht nog wel dat je het voor ons deed :cry:
Waarschuw beheerder
Ik moet het wel voor een ander doen... anders had ik geen belasting hoeven te betalen... slimmerd!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik word eerlijk gezegt een beetje misselijk van de bewering dat mensen een uikering voor de lol hebben en dat ze te lui zijn om te werken.
Mensen! Een uitkering heb je echt niet voor je lol, bijna alle werklozen willen zo gauw mogelijk weer aan het werk, ik zeg bijna want er zitten natuurlijk altijd een paar rotte appels tussen maar daar mag de rest niet onder lijden.
Ik gun niemand de vernedering om in de rui te staan bij het CWI.

Ps. Ik betaal met alle liefde 52% belasting, want dat houd namelijk in dat ik ook een behoorlijk salaris ontvang.

Waarschuw beheerder
donateur
ik wou dat *ik* zoveel verdiende dat ik 52% moest betalen.... :(:(:( (croft moenie mauwe)

en ik zie evenzo óók genoeg onzinnige RECHTSE dingen van "mijn belastingcenten" gebeuren (straaljagers, oorlogje spelen, etc etc) ...dat soort dingen heb je nu eenmaal altijd als je belasting betaalt

Waarschuw beheerder
ja helaas is een van de kenmerken van belasting nou eenmaal dat er geen individuele tegenprestatie tegenover staat .... :p

52% belasting... even denken welke salarisschaal dat voor mij zou betekenen :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik verdien het ook niet hoor. was het maar waar!

Salarisschalen bestaan niet meer, maar ik geloof dat je ongeveer 40.000 euro bruto per jaar moet verdienen om 52% te moeten betalen.

Waarschuw beheerder
ik bedoelde niet belasting salarisschaal.. :p

maar schaal van mijn bruto inkomen...

(52% begint rond de 50.000 (IB))

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil niet eens 52 procent belasting betalen (daarom zit ik ook niet meer in Nederland) :D

Waarschuw beheerder
Vrijheid van godsdienst lijkt me nou niet bepaald interpretabel eigenlijk...

Dat is nou juist een wet die dat nou wel heel erg is.

bovendien ALS dat te interpreteren zou zijn, dan is er ook geen wetswijziging nodig (wat dus inhoudt dat er kennelijk een wet is die daar niet ruim genoeg voor geïnterpreteerd kan worden)
Dit snap ik niet, hoe wil je het dan interpreteren, zodat er geen wetswijziging nodig is???

je begint trwns altijd eerst met wat de wet letterlijk zegt en gaat daaná pas interpreteren hoor (hoewel een goede wet natuurlijk redelijk eenduidig is)
Iedereen ziet een wet anders of interpreteerd het anders, sommige wetten zijn doelbewust onduidelijk gelaten om dat de rechter of iemand anders de wet dan in brede zin zou kunnen gebruiken..

t is overigens artikel 6 en 7 van de Grondwet... nog niet aan toegekomen zeker?
Ow ja wel maar staat nog steeds niet in dat een moskee in Nederland mag worden toe gelaten, of erger nog dat er haat mag worden gesproken in een moskee. Het gaat mij niet om de moskee, maar om dat er haat wordt gesproken..

En ik weet niet waar jij je wetskennis heb opgedaan maar dan mag je wel eerst het vak rechtsorientatie doen voordat je interessant gaat lopen doen ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Zullen we anders naar Chinees' voorbeeld godsdienst in het algemeen dan maar verbieden?

Vink niet eens zo'n slecht plan eigelijk...

Waarschuw beheerder
donateur
En ik weet niet waar jij je wetskennis heb opgedaan maar dan mag je wel eerst het vak rechtsorientatie doen voordat je interessant gaat lopen doen

Zolang *ik* dat maar weet he? ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En ik weet niet waar jij je wetskennis heb opgedaan maar dan mag je wel eerst het vak rechtsorientatie doen voordat je interessant gaat lopen doen

ach dat is een kwestie van interpretatie (maw vind toch dat Dark gelijk heeft).

Waarschuw beheerder
donateur
lol @ Zheddie

*denkt trwns dat Miss I toch wel een btje anders zal praten na een jaar of 15 praktijkervaring :P *
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zullen we anders naar Chinees' voorbeeld godsdienst in het algemeen dan maar verbieden?

*zie beetje verder naar boven*

Alleen als we op 1 mei vrij krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
1 mei?

Dag van de arbeid toch?

Waarschuw beheerder
donateur
*zucht* Ja Tyler

En weg met de kerk en de synagoche (god hoe spel je dat) en op I mei vrij en met de knuist omhoog en rode vlaggen zwaaiend de internationale zingen. Dan zijn we van al die religie-rommel af.
De kerken bouwen we om tot disco's en opslagruimtes.

soms moet het wel heel erg voorkauwen :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik sta 7 dgn in de week gem 15 uur dag te werken... terwijl iedereen met 30 C op het strand ligt....

dat zal dus wel niet in Nederland zijn he? ;)

Waarschuw beheerder
2 dark skywise: Ik denk niet dat ik over 15 jaar anders zal praten ik wil namelijk deurwaarder worden en zal daarom weinig te maken hebben met staatsrecht. Ik wil je best een stuk mailen over interpretatie technieken, want ik geloof dat je het lichtelijk ben vergeten ;)

2 zheddie: wrm vind je dat dark skywise gelijk heeft?? omdat je het altijd met hem eens bent of omdat je gewoon geen eigen mening heb??

Waarschuw beheerder
donateur
*gaat maar vast oefenen, want ben niet meer zo tekstvast*

Ontwaakt, verworpenen der aarde, Ontwaakt, verdoemd' in hongersfeer. Reedlijk willen stroomt nu over d'aarde. En die stroom rijst al meer en meer. Sterft, gij oude vormen en gedachten! Slaaf geboornen, ontwaakt, ontwaakt. De wereld steunt op nieuwe krachten, Begeerte heeft ons aangeraakt!
Makkers, ten laatsten male, Tot de strijd ons geschaard. En d'Internationale zal morgen heersen op aard'. Makkers, ten laatsten male, Tot de strijd ons geschaard. En d'Internationale zal morgen heersen op aard'. De staat verdrukt, de wet is logen, De rijkaard leeft zelfzuchtig voort; Tot het merg wordt d'arme uitgezogen. En zijn recht is een ijdel woord. We zijn ‘t moe, naar anderen wil te leven, Broeders, hoort hoe gelijkheid spreekt: Geen recht, waar plicht is opgeheven, Geen plicht leert zij, waar recht ontbreekt. De heersers, door duivelse listen, Bedwelmen ons met bloed'ge damp. Broeders, strijdt niet meer voor and'rer twisten, Breekt de rijen, hier is uw kamp. Gij, die ons tot helden wilt maken. O, barbaren, weet wat ge doet: Wij hebben waap'nen hen te raken, Die dorstig schijnen naar ons bloed.

Waarschuw beheerder
donateur
Dark is mijn rolemodel miss innocent :D

Waarschuw beheerder
dacht ik al want een logisch antwoord geven wrm je hem gelijk geeft kan je niet geven of wel??

Waarschuw beheerder
volgens mij heeft iedereen met de grondwet te maken ongeacht welk beroep iemand heeft..

maar ja denk niet dat de VVD de grondwet wil wijzigen...

en elke wet staat ter discussie als het gaat om de verschillende manieren van interpreteren .. zelfs de "duidelijk" geformuleerde wetten..

en Zheddie.. wat een bericht :S :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
iedereen heeft met bijna elke wet te maken dus wat is je punt???

Waarschuw beheerder
donateur
Lees dit topic nog maar eens goed door dan zul je zien dat wij beiden op dezelfde golflengte zitten en het enige verschil is dat ik niet zo sterk ben in artikel zus en zo.
Het gaat erom dat elke religie in Nederland het RECHT heeft op een gebouw om die religie uit te dragen (zelf scientologie--bestaan die nog?) en dat er dus niet zomaar kerken gesloten mogen worden en als er een wet moet komen dat die dusdanig dichtgespijkert is dat ELKE kerk daar op aangesproken dient te kunnen worden en niet alleen een moslim kerk (ja dat heet moskee)

ach lees zelf alles maar eens rustig terug ga ik nog ff de internationale oefenen.

Waarschuw beheerder
als je terug leest zie je nergens bij mij staan dat er van mij nergens een moskee mag komen, het is maar hoe je het zelf interpreteerd, je verwacht dat ik dat bedoel, maar weet je wel eigenlijk wat ik bedoel??

ik vind dat elk soort kerk, moskee etc moet worden gesloten als er haat word verspreid. Maar dan moet daar wel een wet voor komen...

dan begrijp ik nog steeds niet wrm je hem gelijk geeft????

en Dark skywise ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag van een paar berichten terug hoe jij de wet dan zou interpreteren zodat er geen wetswijziging hoeft te komen...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het heel interssant dat jezelf zo in het middelpunt van de discussie zet Innocent, maar er hebben een heleboel mensen een heleboel gezegd en wat ik gaf was een korte opsomming en heeft helemaal niet zo veel te maken met wat jij geschreven hebt.

Waarschuw beheerder
donateur
en Dark skywise ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag van een paar berichten terug hoe jij de wet dan zou interpreteren zodat er geen wetswijziging hoeft te komen...

Waar zei ik dat ik uberhaupt een interpretatie overwoog?

Ik wil je best een stuk mailen over interpretatie technieken, want ik geloof dat je het lichtelijk ben vergeten

Ik heb dus al een paar keer een zaak gewonnen omdat de wederpartij meer waarde hechtte aan interpreteren dan aan te kijken of het misschien letterlijk op te lossen was. (Het helpt natuurlijk al een btje dat rechters er i.h.a. een schijthekel aan hebben als je ze gaat uitleggen wat er met een bepaald artikel werkelijk wordt bedoeld :P ) (En oja, onderschat nooit je tegenstander.)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als er sterke bewijzen zijn dat in een van deze moskee's haat wordt verspreid tegen de manier van leven in de 'westerse wereld'. Dan 'mogen' ze deze wel sluiten.

Waarschuw beheerder
donateur
ik wil namelijk deurwaarder worden en zal daarom weinig te maken hebben met staatsrecht.

mensen doen ook echt de gékste dingen om op TV te komen he? :P

(deurwaarder is trwns 1 van die beroepen waarvan ik totaal niet begrijp waarom mensen dat kiezen, net zoals proctoloog) (eigenlijk verschillen die 2 niet zo veel)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als het echt zo is dat ze er roepen dat alle niet-islamieten honden zijn en moeten worden vernietigd (en het staat in de wet zo) dan mag je ze van mij sluiten (of de voorganger eruit gooien en een nieuwe erin als dat practisch kan).
Als er enkel kritiek wordt geuit op onze manier van leven dan zou dat moeten kunnen (dat doen katholieken en gereformeerden op zijn tijd ook).
Als ze de text van de internationale uit hun hoofd kennen moet je ze extra in de gaten houden, want dan willen ze ook op 1 mei vrij.

Waarschuw beheerder
donateur
Kritiek uiten doen we allemaal, maakt niet uit in welke cultuur en/of religie je je dan begeeft. Maar als de 'Jihad' al wordt genoemd in bovenstaand artikel is het meer dan alleen kritiek!!

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, maar waar ik bang voor ben is dat als het niet goed wettelijk geregeld wordt dat je een ssort sneeuwbal krijgt en steeds minder ergere dingen gaat aangrijpen om de moskee te sluiten, een beetje in de zin van het weggeworpen sigarettenpeukje van 46 euro.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn elementen die je als burger zelf in de hand hebt!! Als de gang van zaken in de desbetreffende moskee's 'normaal' was geweest, had je waarschijnlijk nooit iets gehoord over een wetsvoorstel!!

Waarschuw beheerder
2 zheddie: ik zie het al je probeert mijn vraag te ontwijken door een lul verhaal neer te zetten ;)

2 Dark Skywise: Gelukkig hoef jij niet te snappen wrm ik deurwaarder wil worden.

Als ik ooit advocaat wil worden, dan laat ik de interpretatie techniek links liggen ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Geef nou maar toe dat je t gewoon doet om in dat TV programma te komen... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
*zegt nix en wacht op aanmaning*

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan indirect een oorzaak zijn!!

Waarschuw beheerder
donateur
"Hierbij stel ik U voor alsdan in gebreke en teken in blijde verwachting"

:P

Waarschuw beheerder
donateur
In verwachting waarvan??

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, ik ben nog een btje in de war van al die cyberbaby's die ik vannacht heb zien maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben jij pervers??

Waarschuw beheerder
donateur
Was het weer Sodom en Gomorra vanacht Dark? Heb er niks van gemerkt. Heb enkel gedroomd van PF'ers die moskeeen sloopten en een oude stoomtrein met een jonge lenin voorop en veel rode vlaggen.

Zouden we toch 1 Mei vrij krijgen binnenkort?
Waarschuw beheerder
donateur
Als het communisme word ingevoerd krijg jij van mij op 1 mei vrij. :yes:

Mits ik natuurlijk aan het hoofd van het land sta...

Stalin the 2e :D

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is dan ook gelijkd de enige dag van het jaar zeker??

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk niet, De verjaardagen van Marx Engels en Lenin bijvoorbeeld. God ik kan het me niet eens meer herinneren, moet een oude agenda opzoeken.

Waarschuw beheerder
donateur
January 1 New Year's Day
January 7 Eastern Orthodox Christmas
February 23 Heroes Day February Revolution, 1917,
Formation of the Red Army, 1918
March 8 International Women's Day
May 1 International Labor Day
November 7-November 8 Great October Socialist Revolution October Revolution 1917

Waarschuw beheerder
donateur
'Obsessed much'???

Waarschuw beheerder
donateur
Ben jij pervers??

euh... nee? ;) (t gebeurdehier)

Waarschuw beheerder
Geef nou maar toe dat je t gewoon doet om in dat TV programma te komen...

Shit, je hebt me door ;d
laatste aanpassing