Partyflock

Forumonderwerp · 619861

Waarschuw beheerder
donateur
Na Pim Fortuyn gaat deze partij met de dag achteruit,
Ik zag gister op het nieuws dat er weer een hele zooi mensen opstapten,
Pim Fortuyn had leuke ideeen maar de LPF verneukt het zo ontzettend erg, dat ik er inmiddels allang achter ben dat als Pim nog steeds geleefd had, dat het alsnog een k*nkerzooitje was geworden met die Partij,
Er zit gewoon geen lijn en die zal er ook nooit in komen.
Ik weet zeker dat de LPF na de volgende verkiezingen de kamer uitgaat.
Het zijn een stelletje ruziemakers en slappe lullen bij elkaar.
Misschien moet Partyflock een jongerenfeest partij oprichten onder de naam LPF (Lijst Party Flock :P )

LPF wordt dus echt met de (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij was het ook daarvoor al (n)...
Waarschuw beheerder
:gaap: en tot die conclusie kom jij nu?
en aan "als" heb je niks dus
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Pim zijn ideeen waren goed.

Ik denk niet dat PF een LPF moet starten want dan gaan we door met een partijnaam die al een verkeerde (lievergezegd, slechte) naam heeft gekregen in de verkiezingen.

Dus PPF Partij Party Flock :D

Waarschuw beheerder
donateur
hahaha

ik was er trouwens al veel eerder achter hoor maar ik werd er gister weer even aan herinnert

:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De opzet was goed en de ideeen. Het is jammer dat ze niet de juiste mensen ervoor kunnen vinden.
Goed het heeft toch al een hoop goeds uitgehaald, dat linkse geteisem heeft sowiezo mider macht en de linkse kerk begint ook stukje bij bijtje af te brokkelen!

Dan maar weer VVD stemmen! :-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het wel jammer.Ik was echt gek op PIMMIE!Maar ja,dan maar VVD inderdaad.Die zijn ook wel rechs.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
NAAR DE KLOTE!!!! :@ Pim was DE man!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Pim zijn ideeen waren goed.
..... alleen jammer dat ze zo goed als onuitvoerbaar waren :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoezo onuitvoerbaar???? Ja, enkele misschien, maar waarom dat in hemelsnaam???

Waarschuw beheerder
donateur
Kale (maarten)

laat maar joh, zoiets heet papegaaien... ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Teringggggggggggg

Anders kom je der nu ff achter dat de LPF al meer dan een jaar ontzettend kut is.

had je dat de eerste dag na de dood van pim nog niet dood?????

Waarschuw beheerder
donateur
Groen links en PVDA zijn al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaren kut! ;P

Waarschuw beheerder
donateur
vergeet het CDA niet :kots:

vooral met Jan-Peter :kots: :kots:
Waarschuw beheerder
donateur
Vergeet niet een topic te maken dat Pim is doodgeschoten, want dat wisten we ook nog niet
Artiest Maus
Waarschuw beheerder
donateur
Is ie dood?????? :O

:C:C:C

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou bijna zeggen "Gelukkig wel", maar dat doe ik niet want ik weet wat voor een gevoelens dat los kan maken bij de PF'ers...
Waarschuw beheerder
donateur
idd Sietz doe maar niet:@

;P

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou niet durven...:)

Waarschuw beheerder
donateur
was toch altijd al (n)
en dan de schapen die erachteraan zijn gelopen

Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig wel...???

en dat noemt zich groen links?
dat zijn toch zogenaamd tolerante mensen??
tolerant voor alles wat slecht is ja! :-P

maar goed einde discussie.

Ik ga maar weer eens wat van Pamela H. lezen! Dies pas slim :-) O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Deb, je kunt niet zo'n reactie neerpleuren en dan besluiten dat dit het einde van de discussie is...

Das lekker makkelijk...:D

Maar goed, om de goede vrede te bewaren zal ik me bij je besluit deze discussie te beëindigen neerleggen...

Nog wel even ter informatie... Ik ben geen Groen Linkser, ik stem op Groen Links omdat hun ideeën mij het meest aanspreken.

Ik ben Sietske, ik ben Links :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Jij bent Sietske, en je bent... ;P
Waarschuw beheerder
Boeien heel die Pim z'on bek maar het gedeelte met oplossingen komen had ie nog niet gevonden net als de rest van LPF
Waarschuw beheerder
Eeuwig zonde dat Pim er niet meer is. Als je zijn boeken zou lezen, dan weet je dat:
- zijn plannen wel goed uitvoerbaar waren (heus niet allemaal)
- hij absoluut geen gevaar was voor de bevolking

Naar mijn idee zijn de linkse ideëen niet van deze tijd en dus niet realiseerbaar.
Waarschuw beheerder
Waterballon lees zijn boeken

Wat waren de oplossingen van links. Ze riepen alleen: "Pim heeft het fout", maar zeiden niet hoe het wel moest.

Waarschuw beheerder
donateur
Dag democratie

Pamela Hemelrijk

Of ik wilde reageren op de stelling: `De LPF-fractie heeft de stemmen van 1,6 miljoen kiezers verkwanseld.' Ik heb het nu waarachtig zo ver geschopt dat ze ook om mijn reactie vragen. In mijn eigen krant nog wel.

Mijn antwoord doet er eigenlijk helemaal niet toe: het publiek moet het woord `LPF' voortaan automatisch associëren met het woord `kiezersbedrog'. Daar is het de pers om begonnen. Het Radio 1 Journaal meldde woensdag voldaan dat het kabinet rijp was voor de slacht. Er was alleen nog één klein probleempje: `Hoe maken we de kiezers duidelijk dat dit debacle de schuld is van de LPF?'

Inderdaad, dat valt niet mede: het zijn per slot de VVD en het CDA, niet de LPF, die het vertrouwen hebben opgezegd. Maar ach: met dit soort suggestieve vragen kom je al een heel eind.

Maar goed, dan zal ik het spelletje meespelen, en mijn reactie geven: als een kabinet niet meer kan functioneren, dan moet het aftreden. Dat vereist de democratie. Dat heeft niets met kiezersbedrog te maken. Weet u wát kiezersbedrog is? Een Tweede Kamer die acht jaar lang zijn plicht verzaakt door corrupte ministers stelselmatig de hand boven het hoofd te houden!

Met verbazing zie ik thans hoe de sociaaldemocraten zich ineens als oranjeklanten ontpoppen. Zelfs collega Kooistra, die kortgeleden nog een heel boek heeft geschreven om de gevaarlijke invloed van Beatrix aan de kaak te stellen, bezweert ons thans: `Het koninkrijk is ook van Beatrix' (Trefpunt, 15 oktober). En hij is niet de enige Melkert-fan die er zo over denkt: het bewieroken van de monarchie heeft in Nieuwspoort en Hilversum ongekende hoogten bereikt. (Als het aan de media had gelegen was het stoffelijk overschot van prins Claus gebalsemd tentoongesteld in een mausoleum op de Dam, met een permanent woud van dranghekken ervoor om de queuende pelgrims in goede banen te leiden.) Maar er is wel een verklaring voor deze ommezwaai: die `onevenredig grote invloed' van de Majesteit, waar Thom de Graaf zich een half jaar geleden nog zo ongerust over maakte dat hij Beatrix uit de regering wilde zetten, komt nu goed van pas. Ook Beatrix heeft namelijk een broertje dood aan de LPF. En als het erom gaat het opstandige kiezersvolk onder de duim te houden is elke machtige bondgenoot welkom.

Enfin, ik heb vanaf 6 mei geweten dat het lukken zou, en het is gelukt. Voor zover de LPF niet van binnenuit is opgeblazen, is ie wel van buitenaf onschadelijk gemaakt. Op het Binnenhof (en niet te vergeten bij de dochterondernemingen Nieuwspoort en Mediapark) kan de champagne worden ontkurkt: het wordt weer net als voorheen. Het torentjesoverleg zal in ere worden hersteld, besluiten zullen weer worden voorgekookt, in de met jaknikkers gevulde Kamer zal wederom de stilte van het graf neerdalen, en het plucheplakken zal weer de nationale sport worden.

En zo zijn 1,6 miljoen kiezers behendig buiten het democratische besluitvormingsproce­s geplaatst. Die kiezers wensten niet meer geregeerd te worden door dat totalitaire polderkartel! Daarom hadden zij hun hoop nou juist op Fortuyn gevestigd!

Maar hun protest zal nooit meer doordringen in Den Haag, want er is niemand meer om hen te vertegenwoordigen. De enige manier waarop die 1,6 miljoen hun verzet nog kenbaar kunnen maken is door niet meer te gaan stemmen. En ik hoor de media nu al uitleggen dat deze lage opkomst juist bewijst hoe tevreden het Nederlandse volk is met de status quo. Heer lieve Heiland, ontferm u over ons, en onze zieltogende democratie.

Copyright: Algemeen Dagblad
Waarschuw beheerder
Chrizz@soest>> DUSS??? Omdat links niet met goeie oplossingen kwam was dat ook een reden van Pim Fortuyn?? Kom op je kan beter dan dat nou spreek je alse een echte LPF er..
Waarschuw beheerder
Who the fuck is pim fortuyn....??????

:vaag:
Waarschuw beheerder
Waterballon.... In de boeken komt Pim Fortuyn juist wel met allerlei oplossingen naar voren. Heus niet allemaal dé perfecte oplossingen voor alle wereldproblemen, maar hij kwam er wel mee. De aantijgingen dat hij dus alleen maar problemen onderkende en niet met oplossingen kwam, waren dus niet terecht.

Over links. Ik wil alleen maar zeggen dat ze aan het eind meer gefocust waren om de standpunten van LPF te ondermijnen, dan dat ze hun eigen standpunten probeerden te propageren.

Duidelijk genoeg?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Damien, volgens mij heb je niet alleen wol in je kont, maar ook in je hersenen, je hebt superbijdehandte opmerkingen die helemaal nergens over gaan!!!! :@ Zeg dan liever nix....
Waarschuw beheerder
Chrizz

En ik zeg nog steeds onzin. Ja heb het boek gelezen met daadwerkelijk doordachte dingen kwam ie niet en weglopen uit een debat omdat ie het niet meer aan kan.. Tss en dat zou ons land moeten regeren alstjeblieft niet.

Don't get me wrong als ik een kant moest kiezen is het rechts maar laat er maar eerst een doordachte kerel komen....
Waarschuw beheerder
Vergeet niet een topic te maken dat Pim is doodgeschoten, want dat wisten we ook nog niet

Hoe treffend gezegd.....

Sinds Pim Fortuyn weg ging bij Leefbaar Nederland had ik zijn beweging al compleet afgeschreven. Niemand die me toen geloofde, maar toch 2 jaar later op alle punten gelijk krijgen.

En het had geen reet uitgemaakt of ie nou wel of niet doodgeschoten zou zijn, maar daar zullen we nooit meer achter komen.

Met dank aan Volkert van der G. (not). Nu hebben we nooit de kans gehad om Fortuyn zélf op zijn bek te zien gaan, nu is het weer "ja maar als Pim nog leefde...".
Waarschuw beheerder
BLA klootzak je hebt gelijk :-)
Waarschuw beheerder
Over dat regeren ben ik het op zich wel met je eens. Zie hem ook niet direct naast een Bush of Poetin staan, al hoort Bush er ook niet te staan.

Ik ben gewoon van mening dat hij bepaalde niet onderkende onderwerpen/probleme­n heeft onderkend en daarvoor diverse oplossingen aandroeg (bedoel heus niet alleen integratie, er is meer in een land dan dat). Sommige goed, andere minder. Gelukkig heeft in NL niemand het recht alleen te regeren.

Waarschuw beheerder
donateur
maakt ook helemaal niets uit die vraagstelling...

hij heeft in ieder geval een hoop goeds in beweging gebracht. Over bepaalde zaken kan er in ieder geval gepraat worden, en wordt er op dit moment heel veel gepraat. Het is naar mijn idee nog lang niet afgelopen met het Pim Fortuynverhaal als je alleen al achter de schermen kijkt!
Waarschuw beheerder
BLA ik had het hem ook graag willen zien doen. Wie weet hoe het had uitgepakt. Was in elk geval stuk interessanter geweest om Den Haag Vandaag te kijken...
Waarschuw beheerder
Met het onderkend maken van problemen en hard op durven te zeggen wat andere mensen "dachten" is true that.

Maar kan nog steeds geen begrip tonen voor zijn zogenaamde oplossingen.

Ach dit blijft een onderwerp van What if?? Schiet niet op we kunnen beter het huidig politiek klimaat bekijken maar als we goed kijken valt dit toch drastisch tegen!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
en weglopen uit een debat omdat ie het niet meer aan kan.. Tss en dat zou ons land moeten regeren alstjeblieft niet.

Goh was dat niet omdat zijn vader daarvoor was begraven en ze weer persoonlijk in de aanval gingen...

Inderdaad Fortuyn was een gevoelsmens, veel te gevoelig voor de keiharde politiek. Wat dat betreft paste hij er niet tussen nee...
Waarschuw beheerder
blaat
Waarschuw beheerder
D0wn3R > intelligente inbreng

Debsy> Ik denk dat hij om o.a. die reden ook geen Min.President zou zijn geworden. Hij was niet hard genoeg.

Waarschuw beheerder
donateur
deze is leuk... :D

Trefpunt, woensdag 4 december

Anything goes

Pamela Hemelrijk

Sinds de jaren 60 word ik in deze stad nu al omringd door linkse mensen, en u begrijpt: ik kan ze zo langzamerhand uittekenen. Ik heb inmiddels net zoveel verstand van hun primitieve zeden en gebruiken als een cultureel antropoloog die pakweg 20 jaar in de rimboe van Borneo de cultuur van een zeldzame stam mensenetende pigmeeën heeft bestudeerd. Ik zou een proefschrift over ze kunnen schrijven, ware het niet dat ik, in tegenstelling tot de meesten van hen, geen 12 jaar andragogolologie heb gestudeerd, laat staan niet-westerse sociologologagie, en dus in hun ogen geen recht van spreken heb.

Maar ook als je geen academische graad bezit kun je op den duur een aardig inzicht krijgen in het functioneren van het conservatief-linkse brein. De conservatief-linkse inboorling van Amsterdam rekent zichzelf altijd tot de intelligentsia, zelfs als hij het nooit verder heeft geschopt dan de ULO, en de rest van zijn leven voornamelijk heeft gewijd aan het rondhangen in cafés, het hengsten op zijn gitaar, het bijwonen van vernissages in het Stedelijk Museum, het aanpappen met Bekende Mensen, en het zwart klussen naast zijn uitkering. Hoewel hij die levenswandel gemeen heeft met vele duizenden soortgenoten, waant hij zichzelf een very extraordinary person. Voor de gemiddelde Nederlander koestert hij een diepe verachting. Dat is namelijk een kuddedier. Hijzelf is géén kuddedier; hij is een aarts-individualist. Hij is Anders dan de Rest. Daarom, verzekert hij je tot vervelens toe, heeft hij het zo zwaar.

Niettemin kun je met wiskundige precisie voorspellen hoe de conservatief-linkse inboorling ergens over denkt. Zo is hij bijvoorbeeld een groot voorstander van euthanasie. Hij had dan ook geen problemen met het afslachten van 500.000 runderen door minister Brinkhorst. Protesten daartegen, vooral als ze van boeren kwamen, deed hij af als `krokodillentranen'. Tegen fraude als zodanig heeft hij geen bezwaar. Je kunt in een grachtengordelcafé rustig aankondigen dat je je ziek gaat melden omdat je ruzie hebt met je baas, of dat je van plan bent zwart te gaan werken naast je WAO-uitkering, of dat je gisteren een fiets hebt gejat, of dat je vroeger wekelijks met twintig LP's onder je jas de Bijnkorf uitsloop, of dat je weer eens stomdronken achter het stuur hebt gezeten, zonder dat iemand zich daarover ook maar in de verste verte geshockeerd toont. Je hebt er zelfs veel succes mee; iedereen lacht zich een kriek om je dekselse Tijl-Uylenspiegelstreken.

Is er dan niets wat de conservatief-linkse inboorling in strijd acht met de fatsoensnormen? Zijn er dan geen schelmenstreken die de conservatief-linkse inboorling wel degelijk scherp afkeurt, behalve dan belastingfraude door welgestelden? Jazeker. Die zijn er. Ik heb er laatst weer eentje ontdekt tijdens mijn andragologogische veldwerk.

Mobiel bellen!

Ze vinden dat alles moet kunnen, zoals bekend. Oftewel: `anything goes', zoals Joost Zwagerman dat noemt. Behalve mobiel bellen. Niets is in de grachtengordel zo streng verboden als dat. En iedereen legt zich daar bij neer. Dat ding rinkelt nog niet, of ze struikelen schichtig de kroeg uit, om buiten in de stromende regen hun verboden activiteit voort te zetten. Hoe oorverdovend het kabaal binnen ook is, telefoneren wordt als een onduldbare ordeverstoring beschouwd. En volgens mij is dat een typisch kenmerk van de conservatief-linkse cultuur. Laatst stond ik in de Atheaneum Boekhandel op het Spui een duur boek af te rekenen toen mijn gsm ging. Ik nam op zonder weg te lopen, want mijn geld lag al op de toonbank. Niettemin blafte de verkoopster mij onmiddellijk toe dat ik dat buiten moest doen. Ik heb toen dus maar van de hele aankoop afgezien. Sómmige normen en waarden zijn nog wel degelijk heilig voor de conservatief-linkse inboorlingen. Laat dat een troost voor ons zijn.

Copyright: Algemeen Dagblad
Waarschuw beheerder
BLA ik had het hem ook graag willen zien doen. Wie weet hoe het had uitgepakt. Was in elk geval stuk interessanter geweest om Den Haag Vandaag te kijken...

Absoluut. Ik KOTS op het CDA en Balkenende. Ik vraag me echt af waarom mensen die eerst op een progressieve partij als de LPF stemden ineens massaal op een conservatieve christelijke kutpartij als het CDA gingen stemmen.

Omdat ze ook wel een beetje tegen buitenlandertjes waren?
Waarschuw beheerder
Debsy

je bedoelt alle keren???

Waarschuw beheerder
donateur
Nee jij wel dan?? Hij had het zeker veel vaker moeten doen. De manieren waarop hij af en toe werd geïnterviewd werd( noem nou die hoofdredacteur van quote), of op welke manier mensen met hem in discusiie gingen is ronduit schandalig te noemen.
Waarschuw beheerder
Pim Fortuyn was gewoon een man met uitstraling denk dat we wel veel aan hem gehad zoude hebben
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
naar de klote.............
Waarschuw beheerder
als Pim nog steeds geleefd had, dat het alsnog een k*nkerzooitje was geworden met die Partij

Ik ben het niet met je eens maar daar zullen we helaas nooit achter komen he.
Waarschuw beheerder
Debsy That's politics take it or leave it.
Waarschuw beheerder
allemaal de schuld van links

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
egt heel jammer
pim had zulke goede bedoelingen , worden allemaal de tering in geholpen :cry:

Waarschuw beheerder
donateur
Pim heeft tijdens de verkiezingscampagne meer verandert dan menig politicus in een jaar tijd.

Wat heeft hij dan zoal gedaan :
- jan met de pet geintresseerd in politiek
- buitenlanderproblema­tiek bespreekbaar gemaakt
- jip&janneke taal ingevoerd
- vele nieuwe denkbeelden (oude / nieuwe politiek)

Helaas zijn alle bovenstaande punten nu compleet weggezakt en vallen we weer terug in de oude politiek.

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Het is een schande. Pim zal zich wel omdraaien in ze graf!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het wel jammer.Ik was echt gek op PIMMIE!Maar ja,dan maar VVD inderdaad.Die zijn ook wel rechs.

Sorry hoor, maar je gaat op de VVD stemmen de volgende verkiezingen "omdat ze ook wel rechs zijn"???? Weet je uberhaupt wel waar ze voor staan dan??!

allemaal de schuld van links

Jaja...[img cacheid=0000a06900012b0f2f110cdd1a0019caeb]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Links meldt zich :-)

Dat Pamala geval kan het wel stug hebben over 1,6 miljoen. Bij de herverkiezingen waren er anders nog maar bar weinig over van die 1,6 miljoen hehehe........

Lpf was niks, het is niks en het zal ook nooit wat worden.........

Hallo Debs.......:-)

Waarschuw beheerder
donateur
Dat Pamala geval kan het wel stug hebben over 1,6 miljoen. Bij de herverkiezingen waren er anders nog maar bar weinig over van die 1,6 miljoen hehehe........

Ze hebben nog best veel zetels voor een nieuwe partij hoor, vergelijkbaar met LeefbaarNL.
Waarschuw beheerder
het probleem met de laatste verkiezingen is dat er niet gestemd is op ideeen maar op personen
-Balkenende (mijn kinderen vinden hem op harry potter lijken)

-Wouter Bos (hij heeft een leuk koppie)

-Femke Halsema (eindelijk een leuke vrouw in de kamer)

nee dat is nou stemmen met je denkvermogen

Waarschuw beheerder
donateur
De PVDA heeft gewoon een goeie strategie gevolgt voor het stemmen, net als de lpf destijds.

Aandacht krijg je niet, die je moet je naar je toe trekken en vasthouden. Dat deed de PVDA heel erg goed, door de discussie wakker te houden over wie zij als Minister-President naar voren zouden schuiven. Daarnaast hebben ze een vlot persoon ingezet en hopla, op 1 na de grootste partij vanuit het niets.

Groenlinks, SP, SGP, CU moeten het altijd hebben van hun vaste achterban, dat zijn geen partijen die ineens groeien of in elkaar zakken. Die hoeven ook niet echt hun best te doen.

CDA heeft als voordeel dat heel veel oude mensen op deze partij stemmen, voor het "christelijke, wat deze tijd bijna verdwenen is" en " sterke normen en waarden, want die jeugd van tegenwoordig..."

VVD moet het vooral hebben van de werkende nederlander, die vind dat hij redelijk/goed verdient en niet constant van alles wil afdragen aan de maatschappij. Ook stemmen veel mensen die "de vrijheid van keuzes" belangrijk vinden.

LPF is meer een rechtse volkspartij geworden.

Op deze manier wordt er sterk gestemt, en dat heeft weinig te maken met leuke koppie of goede partijpunten hebben.
Want laten we eerlijk zijn, typische oppositie-partijen als de SP en Groenlinks hebben toch geen sterke partijpunten? Die hebben ze gewoon niet nodig !!

Waarschuw beheerder
-Femke Halsema (eindelijk een leuke vrouw in de kamer)

Ze zit al 5 jaar in de tweede kamer hoor..........Dus laat dat 'eindelijk' maar weg........

Heb op haar gestemd want ze is lief :-)

Waarschuw beheerder
donateur
Hoi Flap! :-) ;-)

Oh was trouwens een oud artikel!
laatste aanpassing
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Kale (Maarten) 11 juli 2003 13:12
Damien, volgens mij heb je niet alleen wol in je kont, maar ook in je hersenen, je hebt superbijdehandte opmerkingen die helemaal nergens over gaan!!!! Zeg dan liever nix....
------------------
jij hebt harstyle in je profiel staan en bent al 23. zeg dus liever nix.,
en het feit dat damien een geweldige reply plaatse is idd, doordat zijn denkvermogen voor 75% met zijn kont word verricht.

lees me eigen inbreng en je zal zien dat mensen die voor een groot gedeelte met hun kont denken daadwerkelijk slimmer zijn.

Ik zal verder nix zeggen over politiek, want ik weer er geen bal van. wat ik wel weet is dat ik elke keer op tv zag over dat geruzie en dat het nergens op uit komt met de LPF.

Maar dat vind ik van AL die piemels met een eigen partei.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hehe, Kale(Maarten)

Dankje voor de complimenten. Wil je ook een handtekening van me?
Waarschuw beheerder
Volgens mij kan een land niet bestuurd worden door een man( op een enkele dictatuur na dan) dus met of zonder Pim was het wel een teringzooi geworden. Je kan nou eenmaal niet een land in je eentje regeren. Een politieke partij hoort gewoon een eenheid te zijn en dat is de LPF dus absoluut niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Een politieke partij hoort gewoon een eenheid te zijn en dat is de LPF dus absoluut niet

Dat zeg ik! :D

Waarschuw beheerder
Debsipepsi :wub:

Waarschuw beheerder
krijgen we dat PIM gezever weer hoor.

DE NICHT IS DOOD!!!!!!!!!! LAAT HEM EFFE LEKKER RUSTEN MAN.
Waarschuw beheerder
Golkert v/d V. must Die!!!! :P

You figure it out baby! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Pim had waarschijnlijk wel orde op zaken kunnen stellen in de LPF.Hij was echt een figuur waar iedereen tegen op keek dus naar hem zou wel geluisterd worden maar ja dat hebben we nooit kunnen zien.
En mensen die zeggen dat hij geen oplossingen had die lullen maar wat en hebben zich er absoluut niet in verdiept.
Als je ff kijkt naar leefbaar rotterdam waar pim wel even in heeft gezeten dan zie je al hoe een stuk beter het gaat in rotterdam.En dat komt door pims ideeen die uitgewerkt worden daarzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan je nu wel mooi zeggen, maar onlangs was er bij Netwerk een reportage over de de Leefbaar Rotterdam fractie in Rotterdam, waaruit bleek dat er tot op heden tótaal niks bereikt was.

De bureaucratie die er heerste veranderen? Nog niks van terechtgekomen. De problemen die er op straat heersten aanpakken? Ook nog heel weinig van terechtgekomen. Ze vervallen in iets wat zij zelf altijd hadden verafschuwd, maar er zelf ook mee bezig zijn. Praten, praten, praten en weinig (kunnen) doen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik denk dat je je mening te snel klaar hebt.Je hebt alleen gekeken naar een suggestieve linkse uitzending van netwerk.Dat is niet genoeg om er een duidelijke mening over te kunnen vormen.
Uit een pas verschenen onderzoek blijkt dat de rotterdamse bevolking voor het eerst sinds jaren wat merkt van toegenomen veiligheid.Ook is er vertrouwen en waardering in het rotterdamse college sinds LB in tegenstelling tot de andere grote steden waar men nog steeds zwaar ontevreden is.
Waarschuw beheerder
donateur
suggestieve linkse uitzending van netwerk

Wat een onzin. Het was een reportage waarbij Sorensen en een aantal LR-wethouders zelf uitgebreid aan het woord kwamen. Zij gaven zelf toe tot nu toe weinig bereikt te hebben. Linkse uizending? Als "men" geen argumenten heeft, gooit men het al snel op links dit, links dat, de kogel kwam van links, blabla...

Netwerk is een kwalitatief goed programma dat zo objectief mogelijk een reportage van iets maakt. Dat jijzelf de uitzending waarschijnlijk niet eens gezien hebt, en om mijn beargumentatie onderuit te halen met "suggestieve linkse uitzending", nee dat is lekker zeg.

[edit:typefoutjes]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb de uitzending wel gezien en het is misschien wat overdreven zoals ik het neerzette dat netwerk een links programma is.
Hoewel ik ze zeker ook niet objectief wil noemen.De ferrari van een gemeenteraadslid van iemand van LR lang in beeld houden vind ik wel weer een typische netwerk actie.
Dat neemt niet weg dat ik wel argumenten gaf in mijn stukje waar weer niet op ingegaan wordt.
Het valt sorensen inderdaad tegen wat hij kan doen door alle bureaucratie,tegenwe­rking e.d maar dat neemt niet weg dat ze goed bezig zijn en al het een en ander hebben bereikt.
Waarschuw beheerder
Ik had dus echt een pleurishekel aan die vent, ben echt blij dat die gast niet in de politiek is gekomen. Dat ie vermoord is dat is natuurlijk wel te lomp voor woorden maar.

En dat er nog mensen op zijn partij stemmen als hij dood is dat vind ik echt ZO DOM. Denk je nou echt dat die lui doen waar Pim Voortuin voor stond?
Waarschuw beheerder
donateur
Hoewel ik ze zeker ook niet objectief wil noemen.De ferrari van een gemeenteraadslid van iemand van LR lang in beeld houden vind ik wel weer een typische netwerk actie.

Dat was niet de Ferrari van een LR-raadslid. Harry Maronier (over hem hebben we het) was al lang en breed uit de fractie vertrokken en jouw insinuatie dat Netwerk daarmee Leefbaar Rotterdam in een "slecht daglicht" (zo zal ik het maar voor het gemak noemen) wilt stellen slaat daarmee volledig de plank mis...

Jij bent er zeker zo een die "links" van alles beticht, maar daarmee noch kant noch wal raakt...[img cacheid=0000a06900012b0f2f110cdd1a001a3e4b]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]

[edit: weer typefoutje]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
PFF over mierenneuken gesproken hij is sinds kort uit de fractie ja maar is met een eigen RECHTSE fractie verder.
Maar goed dat doet er verder niet toe ik dacht dat ik het beeld van netwerk een links programma wel genuanceerd had maar dat komt blijkbaar niet aan.
Maar ik schreef eigenlijk mijn stukje om aan te tonen dat een partij waar fortuyn ingezeten heeft goed op weg is.Niet een discussie over hoe links ik de media vindt ofzo.
Waarschuw beheerder
De schuld van links, dat pim er niet meer is ?

lees en huiver.

Paul Rosenmuller (Groenlinks):
Pim Fortuyn is niet gewoon rechts, maar extreem rechts.
Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem rechts.
Stop deze Berlusconi van de lage landen.
Het is niet nieuw en al helemaal niet fris.
Een Fortuynlijk Nederland is geen Leefbaar Nederland.
Fortuyn is een nationalist en een populist.
Fortuyn is een charlatan.
Pim Fortuyn is een extreem rechtse uitgesproken nationalistische en isolationistische populist.
Als Pim Fortuyn het voor het zeggen krijgt, komt er een vechtcultuur: wij tegen zij.

Marcel van Dam (PvdA):
Fortuyn is een Eichmann.
Fortuyn is een untermensch.
Fortuyn is een zeer minderwaardig mens.
Fortuyn is een racist.
Fortuyn zorgt voor een verziekt discriminerend klimaat.
U bent erger dan Janmaat.
U probeert op dezelfde manier stemmen te winnen als destijds de NSB met "Één land, één volk, één natie".

Ad Melkert (PvdA):
Ik hoor weer roep om een sterke leider.
Je wordt wakker, je ziet Le Pen. Je wordt wakker, je ziet Fortuyn.
Als je flirt met Fortuyn, dan gebeurt er in Nederland straks hetzelfde als in Frankrijk. Daar zijn ze wakker geworden met Le Pen, straks worden wij wakker met Fortuyn.
Fortuyn maakt de weg vrij voor ongeremde discriminatie en een heel andere samenleving, waarin mensen tegen elkaar worden opgezet.
Fortuyn gaat een grens over die je niet mag passeren.
Nederland, wordt wakker!
Ik heb mensen ontmoet, die denken: ben ik die kraan, word ik opgedweild?
De Lijst Pim Fortuyn kiest voor het recht van de sterkste.

Wim Kok (PvdA):
Fortuyn is een gevaar voor het land.
Fortuyn is een gevaar voor de samenleving.
Fortuyn is asociaal.
Fortuyn blijft steken in het zaaien van haat, discriminatie en tweedracht onder de bevolking.
Met Fortuyn laten we ons leiden door angst, haat en onverdraagzaamheid.
Nationalisten denken door het neerzetten van een hek om hun land de problemen buiten te kunnen houden. Dat is heel gevaarlijk.
Ik zie een risico dat het recht van de sterkste wint van de toekomst van ons allemaal. Dat is bij de Lijst Pim Fortuyn heel duidelijk aan de orde. Ik lig wel wakker van de toekomst van Nederland.

Rob Oudkerk (PvdA):
Fortuyn is fascistisch.
Fortuyn doet me denken aan Anton Mussert.

Bram Peper (PvdA):
Fortuyn is een malloot die denkt dat hij overal verstand van heeft (na het lezen van De puinhopen van acht jaar Paars).

Hans Kombrink (PvdA Rotterdam):
Ik zie een parallel met de jaren 30.
Fortuyn is het opkoment nazisme en fascisme.
Fortuyn is Janmaat in het kwadraat.
Met Leefbaar Rotterdam kunnen we de Tweede Wereldoorlog overdoen.

Els Kuijper (PvdA Rotterdam):
Wat moeten we zeggen tegen het meisje dat denkt dat haar papa niet meer het land in mag, na een bezoek aan opa in Turkije?

Thom de Graaf (D66):
Zijn we Anne Frank vergeten? Ik citeer uit haar boek, "ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd". Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.

Rogier van Boxtel (D66):
Fortuyn is echt gek geworden, levensgevaarlijk wat hij doet.
Hij is volstrekt onverantwoord bezig. Misschien is Levensgevaarlijk Nederland een betere naam voor zijn partij.

Hans Veling (Christen Unie):
Fortuyn zorgt voor tweedracht.

Jan Marijnissen (SP):
Er is geen énkele reden om Fortuyn te vertrouwen. Wat heeft die man nou gedaan? Het is een charlatan. Een rattenvanger.

Bondskanselier Gerhard Schröder (SPD):
Een gure tegenwind waait het Europa van sterk en sociaal tegemoet. Wat gisteren samen is bereikt, kan morgen overboord worden gegooid. Krachten van haat en intolerantie vergiftigen het politieke klimaat.

Manuel Kneepkens (Rotterdam):
Poldermussolini. Dat klinkt heel hard en er zullen ook weer heel wat reacties op volgen, maar geloof me: ik zie een rechtstreeks verband tussen Fortuyn, Mussolini en uiteindelijk Nietschze.

Peter Storm (De Socialist):
Fortuyn is een fascistisch kopstuk.
Fortuyn hoort in het rijtje van recente fascistische kopstukken - Haider, De Winter, Le Pen - thuis. Dan is er de enorme leiderscultus rondom de aanvoerder. De Führer, de Duce, begrippen uit het vooroorlogse fascisme maar Fortuyn heeft dezelfde uitstraling.

Bart Tromp (Het Parool):
Aan democratie heeft onze Madurodam-Mussolini een broertje dood.

Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handelsblad):
We wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren.
Fortuyn kan als minister-president de dodenherdenking op 4 mei nooit bijwonen.

Matty Verkamman (columnist Trouw):
Fortuyn is een man met de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler.
Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk AIDS krijgt.

Jan Blokker (columnist Volkskrant):
Ik ben ervan overtuigd dat Professor Pim wel degelijk de Jean-Marie le Pen, de Filip de Winter, de Jorg Haider en de nieuwe Hans Janmaat van Nederland mag heten.
Pim Fortuyn is definitief de Mussolini, de Duce, van de eenentwintigste eeuw geworden en men zal op zoek moeten naar een betrouwbaar onderduikadres. Bij de vorige Duce duurde het drieëntwintig jaar vóór hij ondersteboven werd opgehangen aan een benzinepomp aan de Zwitserse grens. Naast z'n maîtresse. Maar dat zal Pim niet overkomen.

Pim Fortuyn (LPF):
En als mij straks wat gebeurt, ik ben blij dat jij mij die gelegenheid geeft, als mij wat gebeurt, dan zijn zij mede verantwoordelijk en dan kunnen ze niet hun handen der van af trekken in de zin van ja ik heb die aanslag niet gepleegd, je hebt het klimaat mee gecreeerd en dat moet stoppen.

Waarschuw beheerder
zitten heelveel verdraaide zinnen bij......Met andere woorden, klinklare bullshit en stemmingsmakkerij, iets waar de lpf opdrijft.......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zit niks verdraaids bij, zo is het gezegd in de diverse media.
Waarschuw beheerder
niks verdraaid keiharde waarheid.
Waarschuw beheerder
Multipeed fijn dat je het ff heb opgezocht, eindelijk iemand die dus gewoon kan laten zien dat het allemaal de schuld van links is! Geen zin is verdraaid of zelfs verzonnen. Alles wat er staat zijn feiten. Als Pim nu nog had geleefd was hij zeker premier geworden en waren al die kleine opstootjes in de lpf zo opgelost door Pim zelf. Pim was een geboren lijder en dat weet elk nuchter persoon in Nederland.

EN DAT WOU IK NOU FF KWIJT!!!!

En weet je wat nou het ergste is die lul van een Volkert woonde nog geen 500 meter bij ons vandaan in Harderwijk.
Waarschuw beheerder
donateur
eindelijk iemand die dus gewoon kan laten zien dat het allemaal de schuld van links is!

Hahaha, jezus wat ben jij dom en onwetend zeg. Kan jij mij uitleggen wáárom het de schuld van zoals jij het noemt, links is?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat links schuld heeft is niet bewezen.Maar links gaf wel aanleiding tot met hun gedemoniseer van fortuyn

Waarschuw beheerder
donateur
Als 'het' de schuld van 'links' is, wrom is 'links' dan niet meteen verboden door de rechter? ;)

onee, ze waren natuurlijk alleen maar de aanleiding, niet de schuld, alleen van DIE dingen waren de uitspraken van Pim weer de aanleiding, die op hun beurt weer aangeleid werden door... euh... euh...

zullen we nou gewoon maar niemand de schuld geven, behalve die ene gek die het ook werkelijk gedáán heeft?

(edit: typfout)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is nu geen 5 voor 12 meer, maar 2 voor 12 in Nederland

Waarschuw beheerder
donateur
En hoe laat is het dan wel niet in de VS? In Irak? In al die andere probleemlanden?
Waarschuw beheerder
@Flappeke...
Ehm...dhr. de graaf van d66 heeft wel degelijk...(niet verdraaid) verwezen naar Anne Frank e.d.
Kom ajb met voorbeelden van uitspraken die verdraait zijn, of uit hun verband gerukt!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ben ik met je eens darkskywise alleen irriteer ik me zo aan het feit dat sommige mensen zelfs na fortuyn rechts niet serieus (durven) nemen en der van die standaard hippietijd etiketten opplakken in plaats van dat men met argumenten komt.
Waarschuw beheerder
donateur
zullen we nou gewoon maar niemand de schuld geven, behalve die ene gek die het ook werkelijk gedáán heeft?

Eindelijk een verstandige uitspraak. En nog over dat gedemoniseer, dat is wel leuk wat je zegt, want iedereen gebruikt het woord maar zo gemakkelijk. Het verwijt van Fortuyn over de media die hem demoniseerden is totaal onterecht en is na zijn dood een leventje gaan leiden.

Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen wilde het Rotterdams Dagblad een interview met Fortuyn hebben. Fortuyn wilde wel, maar alleen als het groot op de voorpagina kwam en (niet zoals het RD wilde) ergens anoniem in het midden of achterop. Het RD wilde daar in eerste instantie niet aan. Fortuyn heeft toen het Algemeen Dagblad hetzelfde aangeboden, een interview op de voorpagina dus, maar het RD is toen maar meteen akkoord gegaan (Het RD en AD zijn de twee grootste kranten in omgeving Rotterdam, en daarmee ook elkaars concurrenten). Dit laat zien dat Fortuyn toch een bepaalde macht had, en eigenlijk de media ook naar zijn hand kon zetten. Immers, een negatief stuk zzou hij nooit van zijn leven erin laten zetten, het interview wat in de krant zou komen zou pure reclame voor hem zijn. Hoe verklaar je dan, dat dezelfde media, die Fortuyn maar al te graag in hun krant/tijdschrift/programma wilden, Fortuyn konden demoniseren?

Demoniseren = crap dus.

En over die uitspraken van al die politici en andere prominenten over Fortuyn. Ik denk dat het tekenend is als zoveel mensen hetzelfde praten over deze man. Dat zal niet voor niets zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
ja, maar dat is omdat die mensen allemaal links zijn en zoals je vast wel weet worden linkse mensen altijd dagelijks gehersenspoeld door anarchistische vegetarische terroristen, vandaar dat ze allemaal hetzelfde zeggen :P

Waarschuw beheerder
hebben jullie weleens gehoord van context?

is namelijk zeer belangerijk aangaande quotes........We zien nu alleen de one-liner zonder het verhaal eromheen en de intonatie waarmee het gezegd is.........

Maar als je ongenuanceerd wil brabbelen moet je vooral veel aanstoot nemen aan wat simplistische en willekeurige one-liners............
Waarschuw beheerder
Hoe verklaar je dan, dat dezelfde media, die Fortuyn maar al te graag in hun krant/tijdschrift/programma wilden, Fortuyn konden demoniseren?

je hebt linkse media en objectieve media.
Vooral de linkse collumnisten in bepaalde kranten en linkse tv (vara nos nova) waren toch bang dat hun linkse ideeen na zoveel jaren onder leken te sneeuwen, hierboven zie je hun oorlogstaal om fortuyn te demoniseren.
Als deze media zich gewoon objectief hadden opgesteld was fortuyn er zeker nog geweest.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een ongenuanceerd slecht stuk heb jij op papier gezet Supersjinees daar ga ik niet eens op in.
Waarschuw beheerder
Wat een ongenuanceerd slecht stuk heb jij op papier gezet Supersjinees daar ga ik niet eens op in.

Je bent niet eens bij machte om zoeits van repliek te dienen.

Waarschuw beheerder
donateur
Als 'het' de schuld van 'links' is, wrom is 'links' dan niet meteen verboden door de rechter?

9 van de 10 zijn ook links! Whehe!!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
hebben jullie weleens gehoord van context?

is namelijk zeer belangerijk aangaande quotes........We zien nu alleen de one-liner zonder het verhaal eromheen en de intonatie waarmee het gezegd is.........

Maar als je ongenuanceerd wil brabbelen moet je vooral veel aanstoot nemen aan wat simplistische en willekeurige one-liners............

Alsof een intonatie of context er nog iets toe doet met vele van deze one-liners. Tevens heb ik er vele van deze letterlijk gehoord en gelezen en ze maakten het er echt niet minder suggestief op.
Waarschuw beheerder
donateur

Waarom is het slecht? Alleen omdat ik daarmee jouw argumenten onderuithaal? Omdat ik gelijk heb?[img cacheid=00008b9f0000f9bbbfc2b91b1a001a6b75]http://www.tranceaddict.com/forums/images/smilies/new/0711/icon_smile_clown.gif[/img]

Ongenuanceerd? Ja. Verdraai ik feiten? Nee.

Het is om aan te tonen dat het dikke onzin is wat Fortuyn zei over demonisering. Leuk hoor, maar elke Jan Mongool hoort het en zegt het nu ook, zonder dat men besef heeft van bepaalde feiten.

Wha:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je zet iets op papier over fortuyn en het Ad en Rd en trekt daar dan een conclusie uit die kant noch wal raakt het gaat nerges over.Het is net zoiets als het gras is groen dus de bal is rond kom is met betere argumenten alsjeblieft.

Ik heb daar geen zin an om op zulke onzin te reageren.
Waarschuw beheerder
donateur
michiel smit...

daar krijgen we nog wel meer van te horen

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat ze eens moeten ophouden met het demoniseren van het demoniseren! (en bovendien gebruiken we het woord pas een jaar, dus het kan eigenlijk wel worden afgeschaft ook!)
Waarschuw beheerder
donateur
Nogsteeds dat gezever over "links heeft de schuld" komopzeg, stelletje kleuters.
Kritiek van de bobo's uit den haag op Pim Fortuyn is 1 van de redene waarom Pim zo goed viel bij het nederlandse volk.
Het is altijd wel makkelijk om op internet een schuldige aan te wijzen.
Als iedereen nou even realistisch denk en niet meteen begint te brullen.
Volkerd heeft Pim vermoord, niet "Links".
Dan kan je iedereen weer over 1 kam scheren.
Als alle hardstyle kneuzen hier op partyflock over 1 kam worden geschoren met hun boutmuziek klopt dat toch ook niet.
Allemaal tijdverspilling dit.
Waarschuw beheerder
donateur
Je zet iets op papier over fortuyn en het Ad en Rd en trekt daar dan een conclusie uit die kant noch wal raakt het gaat nerges over.Het is net zoiets als het gras is groen dus de bal is rond kom is met betere argumenten alsjeblieft.

Het gras is groen, dus de bal is rond?:vaag: Jij hebt het hier over dingen die niet met elkaar in verband staan, terwijl ik 2 belangrijke dingen naar voren haal.

1. de persoon P. Fortuyn en de media
2. wie elkaar nodig heeft

Mijn conclusie raakt noch kant noch wal? Je moet es beter lezen jongen...

Ik snap jouw domme vergelijking van het gras is groen, dus de bal is rond helemaal niet, want ik heb het maar over 2 dingen die met elkaar in verband staan. Blijkbaar heb je het maar half gelezen en kom je gelijk met dat mijn repliek onzin is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wij mogen collina dankbaar zijn!

feyenoord rulezs!

at your service! :-)

Waarschuw beheerder
ik voorzie een snel terugkerende ban voor een off-topic gaande/uitlokkerige Fireblade

Waarschuw beheerder
donateur
Feit is dat destijds de linkse groeperingen PF met ongefundeerde kritiek en laster zwart probeerden te maken, iets wat duidelijk mislukt is.
Sterker nog, de linkse partijen zijn hun "onschuld" daarmee verloren, daarbij demoniseerde PF links net zo goed, ook Rosenmuller kreeg kogels en dreigbrieven thuis...

Ikzelf vind dat links veel te ver is gegaan toen en Volkert mag dan lid zijn van een groepering die door GroenLinks wordt gesteunt, zij hebben er net zoveel last van als de LPF...want wie zitten er nu in de regering? (rechts)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Volgens mij heb je het niet gevolgd. Bovenstaande kreten zijn ook als One-Liners bedoelt !!
Daar dreef heel de verkiezingscampagne op ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
fireblade (Y)
Waarschuw beheerder
pvda = party voor de allochtonen.
nee geen goed woord over voor de pvda. erg grappig dat de pvda zo veel zetels verliest (mensen waren toch teleurgesteld in ze) en bij de volgende verkiezing komen ze weer op de 2e plaats (en melkert had precies dezelfde party programma als bos, alleen bos had de looks) wil je stil staan met je land stem vooral pvda want hun stellen alleen maar dingen uit!

Waarschuw beheerder
Ik wil even aan de mensen vragen die zeggen dat Pim Fortuyn geen oplossingen had of zij misschien (waarschijnlijk niet) zijn laatste en tevens beste boek hebben gelezen: De puinhopen van acht jaar paars. En denk je na het lezen ervan nog steeds geen oplossingen te hebben gezien, raad ik je aan om óf Nederlands te leren (hij is nog niet vertaald naar het BrEzAaH) óf je plaatst het hier, dan zal ik de oplossing(en) uit het boek citeren...

Je kon het met hem eens zijn of niet, maar haal niet al je info van het NOS journaal dat je iedere zaterdagnacht verrot van een feest zit te kijken voor 't slapen gaan...

Waarschuw beheerder
er bestaat nooit 1 oplossing voor een probleem...

dus hou op met dat infantiele gelul van dat wat pim zei als oplossing dat dan ook gelijk de enige oplossing zou zijn..............

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het trouwens wel flauw om de schuld van alle misstanden maar steeds op links/PvdA te gooien... tenslotte waren VVD of CDA er altijd bij als de PvdA in de regering zat.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja maar de VVD en de CDA hielden er toendertijd een heel politiek correct programma op na (qua immigratie en justitie) dus ja.
En flappekke je komt nou wel steeds met dat links ook oplossingen zou hebben maar dat hebben we gezien ja.Praten dat willen ze wel maar concrete oplossingen die nu gelijk effect hebben heeft links vrijwel niet.(Ik heb het hier weer specifiek over immigratie en justitie trouwes)

Waarschuw beheerder
Tja mensen hoe gaat het eigenlijk met Pim Foruyn..? :X

Nee grapje ik intereseer me niet echt in die troep.. *misschien omdat ik niet mag stemmen.. :)*

Waarschuw beheerder
ik geloof niet in korte termijn oplossingen....

onwetenden vinden dat meestal wel de oplossing maar komen dan na een bepaald termijn weer met hetzelfde te zitten.....

rechts = veelal korte termijn

links = veelal lange termijn
Waarschuw beheerder
De mensen in Den Haag moeten eens de dingen doen waarvoor ze daar zitten

Waarschuw beheerder
donateur
hmmmz... da's wel een héél revolutionair idee hoor! k weet niet of ze dat aan zouden kunnen! :S

Waarschuw beheerder
rrrrrim pim pim

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Rechts heeft oplossingen die gelijk werken en op lange termijn ook zullen blijven werken.
Links heeft alleen lange termijn oplossingen (beweren ze)maar noem dan maar is een paar lange termijn oplossingen op immigratie en justitiegebied van links dan want ik ken ze niet.
Dit is ook wel te merken in Nederland want het gaat de laatste 20 jaar alleen maar slechter op deze vlakken terwijl links al die tijd aan de macht was..(Het oude CDa en VVd noem ik ook links op genoemde punten)
Waarschuw beheerder
zonder kaptein verliest ieder schip zijn koers...dus ook hier

Waarschuw beheerder
Nederland heeft geen duidelijk rechtse partij meer. Alle partijen zijn naar het midden geschoven om maar coalitiekandidaat te zijn (Groen Links bijv. is een verbond tussen de Communistische Partij Nederland, PPR, PSP en SAP). Het gaat er bij een partij tegenwoordig niet meer om het volk achter je standpunten te krijgen, maar je standpunten aan het volk aan te passen.

De enige rechtse partij waar ik vertrouwen in heb is op dit moment de NNP, de Nieuwe Nationale Partij. Jammergenoeg wordt deze partij als extreem rechts gezien, terwijl ik er niks van kan vinden in hun standpunten (www.nnp.nu).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kweet het maar zij hebben een aansprekend figuur nodig zo iemand als Pim Fortuyn en mensen met een dubieus verleden zullen zij uit de partij moeten zetten.Want daar draait het tegenwoordig om als je stemmen wil kijk maar naar de PVDA met bos

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je hebt natuurlijk de LPF ook nog steeds alleen heeft die er niet echt veel van gebakken.Maar ja ik stem liever op de LPF dan op een of ander linkse partij en de VVD is voor mij te soft dus.

Waarschuw beheerder
Als ik nu zou moeten stemmen, dan wordt het waarschijnlijk toch de SGP; aangezien ik het vertrouwen in de LPF ben verloren...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De SGP heb je niks aan zijn met veel te weinig zetels en ik denk niet dat ze veel zinnigs zullen uitvoeren m.b.t het vreemdelingenvraagst­uk.
Nee dan kan je beter op de LPF stemmen als signaal naar Den Haag dat ze nog steeds verkeerd bezig zijn en niks van fortuyn geleerd hebben.
Of de NNP als ze meedoen tenminste.

Waarschuw beheerder
Dit vind ik dan weer jammer zo'n opmerking. Omdat een partij te weinig zetels haalt stem je er maar niet op. Dit is de mentaliteit van veel Nederlanders en zo blijf je jarenlang de grote partijen in de coalitie houden (VVD, CDA, PvdA en D66). Kijk bijvoorbeeld hoe de SP er voorstond in de peilingen voordat men zag dat het een strijd tussen de PvdA en CDA zou worden... een groot deel van de SP'ers ging toen toch maar op de PvdA stemmen... Stem gewoon voor de partij waar jij achter staat en niet uit strategisch oogpunt, dat verziekt de hele Nederlandse politiek!

Waarschuw beheerder
donateur
SGP? da's toch die van 'alles dicht op zondag behalve de kerk, niet de wil van de kiezer telt, alleen het woord Gods en geen vrouwen in de politiek en/of bestuurlijke organen'?" :S (om van feesten of een realistisch drugsbeleid maar te zwijgen)

http://www.sgp.nl/index.html?1.6
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Daar heb je op zich wel gelijk in maar je wil toch dat je partij wat te zeggen heeft in de politiek

Waarschuw beheerder
Ja, die ja DS. Ik ben totaal niet gelovig, maar zij zijn de enige partij (behalve de LPF dan) die voor een streng asiel- en criminaliteitsbeleid zijn. En dat zijn voor mij de belangrijkste politieke punten op dit moment.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zijn ze ook voor een streng asielbeleid dan??Ik heb ze nog nooit uitspraken daarover horen doen noch dat mij ter oren kwam dat ze een motie van de LPF op dat gebied steunden.
En met een stem op de SGP geef je ook geen signaal aan Den Haag dat je het verkeerd vindt gaan op het gebied van asiel/justitiebeleid hier.

Waarschuw beheerder
donateur
dit staat erover in hun programma:

Asiel en integratie
- Nederland biedt opvang voor vluchtelingen, maar opvang in de regio verdient voorkeur. Voor economische vluchtelingen is in Nederland geen plaats.
- De proceduretijd voor asielaanvragen wordt verkort.
- Inburgeringscursussen zijn verplicht. Niet alleen voor nieuwkomers, maar ook voor allochtonen die hier al langer zijn, maar de Nederlandse taal nog niet beheersen.

PS. wél grappig dat hun motto voor 2002-2006 is "Tot Uw Dienst!" (ken ik dat niet ergens van??)

En verder denk ik dat de re-criminalisatie van softdrugs (wat de SGP wil) niet echt zal bijdragen aan een verlaging van de criminaliteit...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Misschien een idee om hun partijprogramma eens door te gaan lezen... En of ik nou wel of geen signaal geef maakt me weinig uit, ze trekken zich er toch niks van aan. De macht hier in Nederland ligt niet in Den Haag, maar in Hilversum!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat zegt dus niks de uitvoer van deze punten kan je op zoveel manieren doen.Ik geloof dat de PVDA deze punten ook heeft dus...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitgaan van een positieve toekomst he Kots de macht van de babyboomgeneratie zal ook over 20 jaar uitgespeeld zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
SGP kun je niet bepaald serieus nemen! Het is hetzelfde als een moslimpartij die alles volgens dat geloof doet! Het zijn als het ware de extremisten onder de christenen! Ze willen de emancipatie zoals die nu bestaat weer terugbrengen tot vrouwen achter het aanrecht!
Al dit soort dingen zijn ze voor! Het is een partij die terug naar het verleden wil qua normen en waarden! Terwijl we juist vooruit moeten! (vind ik)

En is het asielbeleid werkelijk het belangrijkste punt op de agenda volgens jullie?
Het is trouwens voor het eerst sinds tijden dat het aantal buitenlanders dat binnenkomt kleiner is dan het aantal nederlanders dat verhuizen naar het buitenland!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alsof iemands ideeën na zijn dood ook verdwijnen zeker? Meer dan 90% van het volk stemt niet op een partij omdat ze het eens zijn (ze kennen het partijpragramma totaal niet), maar omdat ze een leuke kop hebben, of omdat ze op tv aan kleine kindjes aan het voorlezen waren...

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe kom je daar bij? Je hoeft het hele partijprogramma niet te kennen, maar je weet de gedachtengang van de partij waarop je stemt over het algemeen toch wel. En je pikt er meestal een paar puntjes uit de agenda die jou aanspreken!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat betreft de LPF stemde 90% daar op vanwege het vreemdelingenbeleid dat zij hadden.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je toch wel redelijk wat meer van een partij moet afweten wil je er op stemmen... Een soort van stemexamen zou ik ook niet erg vinden...

Waarschuw beheerder
donateur
2 twyzz: Waar haal je dat weg? Ik geloof dat het meer ging omdat de LPF met Pim een vernieuwende manier van politiek bedrijven voor ogen had!
Maar daarom zou het wel kunnen kloppen!

2 Kots: Dan duurt het stemmen nog langer en ieders motivatie om op een partij te stemmen is persoonlijk! Dat kun je niet testen toch??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Een soort van stemexamen zou ik ook niet erg vinden...

Ik ook niet, nee!

je ziet soms wat malloten op TV...
- "Ik stem op de Raad van de Arbeid"
- "Ik stem op de LPF want die wil alle buitenlanders dood"
- "Ik stemde altijd op Ed Nijpels want dat was een lekker ding."

en meer van dat soort wartaal

Waarschuw beheerder
Je kan toch testen wat iemand van een partij zijn standpunten afweet... Nederland is gewoon een dom imbiciel volk, waarvan een groot deel wat mij betreft niet mag stemmen!

Waarschuw beheerder
donateur
En dan, hen hun stem ontnemen???
Je wil dus geen democratie meer! Er zijn toch maar relatief weinig mensen die zo denken en die maken in de verkiezingen het verschil echt niet!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Daar ben ik het wel met jullie eens ja wat sommige mensen voor reden opgeven om te stemmen,niet normaal.Ook het scheiden van hoofdzaken en bijzaken zijn Nederlanders erg slecht in.
Zo van ik stem op groen links want die zijn voor drugslegalisatie.Pff er zijn heel wat belangrijkere zaken die nu spelen hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Verplicht een cursus politieke partijen laten volgen ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
richt een partij op zou ik zeggen, je hebt er in ieder geval beter over nagedacht dan de SGP :)
Waarschuw beheerder
SGP??????
Sociale
Gabber
Party

Waarschuw beheerder
Ja precies, ons volk moet moet ook maar eens een inburgeringscursus politiek gaan volgen...

Waarschuw beheerder
donateur
Ooit gehoord van maatschapijleer?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Eigen partij? Ik ben iig al bezig met de NNP :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En je gaat op de SGP stemmen zeg je????
Waarschuw beheerder
nog nooit zo'n lachwekkende discussie gezien. Mogen eindelijk stemmen denken ze alles al te weten. hahaha.. triest hoor. domheid ten top.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En waarom is het een domme discussie dan?
Omdat onze opvattingen over bepaalde onderwerpen niet in jou straatje past?
Loop niet zo arrogant te lullen joh.

Waarschuw beheerder
[img]http://forum.hype.fm/attachment.php?s=&postid=107973.gif[/img]

Nederland is gewoon een dom imbiciel volk

(waarvan akte)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
-zucht-

Waarschuw beheerder
totale leegloop?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een staaltje linkse arrogantie weer.
Men voelt zich weer eens verheven boven anderen.

Waarschuw beheerder
insinuaties en nog eens insinuaties........

Waarschuw beheerder
En dat zeg jij... iemand waarvan ik nog geen nuttig woord uit de vingers heb zien komen...

Waarschuw beheerder
donateur
2 zunzhine: Ergens tegenaan schoppen kan iedereen! Discussieren is iets anders! Dat is maar voor weinigen weggelegd! En zeker niet voor jou blijkbaar! Het kan zijn dat je het niet met elkaar eens bent maar dan moet je dat onderbouwen en niet als een dildo zonder eikel rondschreeuwen hoe dom het wel niet is!

Dat getuigd niet van intelligentie!!! :(