Salaam,Kerel
1. De vergelijking die je zelf maakt is juist zwak, jij maakt van een voorbeeld het centrale argument
2.Je snapt de mate waarin ik een rechter vergelijk met "God" niet. Er staat toch duidelijk: speelt/representeerd/vertegenwoordigd savvy...?
3.Zelfs het beste paard struikelt wel eens. En sommigen hebben aanvankelijk bekend, zij het wel onder druk. Hun zwakte dus...En het rechtssysteem natuurlijk, dat is per actuele definitie zwak.
Ken Rob van Zaane(Paskamermoord) persoonlijk en heb ook kennis gemaakt met de zog. "Zaanse Methode" Zat daar (buro Zaanstad) voor poging tot doodslag op 2 stadswachten en ervoer wat het is als je aan het uniform komt. Bizar, pure rechtsordeverkrachting door bëeedigde ambtenaren in functie, die ik dan ook rücksichtloss beledigde tot op het merg. Ze op de zenuwen werken was mijn enigste manier van afreageren want ik kookte van woede vanwege al dat onrecht. Ben dan ook vrijgesproken na 2 wkn voorarrest (Almere) waarvan 6 dgn isoleer. Kreeg daar ook de speciale behandeling...
But point made, nuff said?
Vr.grtn
Judge Fredd
1. De vergelijking die ik zelf maakte is niet bijster sterk, dat realiseer ik me. Ik maak deze vergelijking enkel en alleen, omdat ik me niet geheel kan vinden in je 'centrale argument'.
2. Een rechter hoort helemaal niet voor God te spelen. Een rechter hoort de formele en materiële vragen van art. 348 en 350 SV te beantwoorden (en in menig geval te beargumenteren). Ik begrijp je denkwijze, maar ik verwerp deze.
Representeert/vertegenwoordigt schrijf je in dit geval trouwens met een -t.
3. Jij interpreteert het als ''hun zwakte'', maar ongeoorloofde pressie is en blijft ongeoorloofde pressie. Dit wil uiteraard niet zeggen dat er dan geen veroordeling kan volgen, (niets nieuws onder de zon, want je bent intelligent genoeg), maar heel basaal gesteld kan het domweg overtreden van strafprocesrechtelijke (ongeschreven) regels leiden tot hetgeen waar in dit topic over gediscussieerd wordt: de terdoodveroordeling. Derhalve bestaat de kans dat een onschuldig persoon om het leven wordt gebracht. Er kunnen wat mij betreft talloze argumenten pro aangedragen worden, deze vallen mijns inziens echter allemaal in het niet bij dit cruciale tegenargument.
Groeten terug