Partyflock

Forumonderwerp · 1124450
1 volger · 37033x bekeken
Waarschuw beheerder
Mijn verhaal...
Afgelopen zaterdag heb ik de pech gehad, dat ik er tussenuit werd gepikt en mee moest.
Ze hadden me gepakt met 2 Q's en moest mee naar bureau, want ik had net teveel bij me want 1 pil werd gedoogd. :(
Dus daar heb ik 3 uur in de cel gezeten en toen kwamen ze aan 230 euro betalen of dagvaarding ze drongen me aan om snel beslissing te maken.
Naja ik had geen 230 euro bij me en ook niet op men pinpas dus koos ik maar voor een dagvaarding, waar ik eigenlijk gelijk spijt van kreeg want had eigenlijk iemand moeten laten komen het laten betalen.
Er staat wel op een formulier dat ik nog een transactievoorstel kan aanvragen om strafvervolging te voorkomen, wat moet ik doen iemand ervaring ermee?
Gepakt worden met 2 xtc pillen van 0,63 gram totaal komt dit op je strafblad? :O
laatste aanpassing
Werkzaam bij Tryfecta Events
Waarschuw beheerder
-1
Krijg je artikel 13b van de Opiumwet op je naam ja

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is eigenlijk het verschil met meteen betalen of dagvaarding
Waarschuw beheerder
NIet op je strafblad maar wel achter je naam, als je binnen halfjaar weer gepakt word krijg je een cursus :Lol:
Waarschuw beheerder
Maar sws 2pilletjes kun je gewoon goed verstoppen :Lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op maandag 31 oktober 2011 om 10:53:
als je binnen halfjaar weer gepakt word krijg je een cursus :Lol:

cursus beveiliging omzeilen? :D
Waarschuw beheerder
+1
ja al doe je in beide oren 1 ben je binnen

Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 10:56:
cursus beveiliging omzeilen? :D

Ik zeg doen!
Uitspraak van P P op maandag 31 oktober 2011 om 10:56:

Ja dat zou je zelfs nog kunnen doen idd...
Uitspraak van SJEEP op maandag 31 oktober 2011 om 10:53:
Maar sws 2pilletjes kun je gewoon goed verstoppen :Lol:

Met 2 pillen gepakt worden :facepalm:
Waar had je ze dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P P op maandag 31 oktober 2011 om 10:56:

Het waren Q-dance geen speakers. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op maandag 31 oktober 2011 om 11:04:
Het waren Q-dance geen speakers. ;)

:lol:

200Watt per oor:rot:
Waarschuw beheerder
ik zou wel gaan voor die transactievoorstel denk ik..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P P op maandag 31 oktober 2011 om 10:42:
Krijg je artikel 13b van de Opiumwet op je naam ja

Hij is toch geen woning?

Artikel 13b 1. De burgemeester is bevoegd tot oplegging van een last onder bestuursdwang indien in woningen of lokalen dan wel in of op bij woningen of zodanige lokalen behorende erven een middel als bedoeld in lijst I of II wordt verkocht, afgeleverd of verstrekt dan wel daartoe aanwezig is. 2. Het eerste lid is niet van toepassing indien woningen, lokalen of erven als bedoeld in het eerste lid, gebruikt worden ter uitoefening van de artsenijbereidkunst, de geneeskunst, de tandheelkunst of de diergeneeskunde door onderscheidenlijk apothekers, artsen, tandartsen of dierenartsen.

Waarschuw beheerder
donateur
artikel 2 ow lijkt me
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 12:14:
artikel 2 ow lijkt me

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Dacht alleen dat het bezit tot 3 pillen wordt gezien als "eigen gebruik" en ze het alleen in beslag nemen
donateur
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 10:38:
Afgelopen zaterdag heb ik de pech gehad, dat ik er tussenuit werd gepikt en mee moest.
Ze hadden me gepakt met 2 Q's en moest mee naar bureau, want ik had net teveel bij me want 1 pil werd gedoogd. :(

Waar de F was dat? :O :/

Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 12:31:
Dacht alleen dat het bezit tot 3 pillen wordt gezien als "eigen gebruik"

Dit verschilt helaas per stad/regio/evenement, er is géén eenduidig beleid omtrent dit issue in Nederland.

Op een ander evenement in een andere regio zou het dus inderdaad kunnen dat het 3 stuks is en dat je met 2 stuks dus 'wegkomt' zonder hetgeen wat de TO nu doorstaan moest..

Waarschuw beheerder
donateur
Vreemd! lijkt me ook dat een zogenaamd gedoogdbeleid ergens beschreven moet staan.
Waarschuw beheerder
Was dat niet ooit een keer in het nieuws?

3 pillen - wordt gezien als 'eigen gebruik' maar toch worden ze in beslag genomen..
4 pillen - worden ook afgenomen en geen toegang tot het feest..
Bij 5 of meer pillen - afname - overdracht aan de politie en uiteraard ook geen toegang meer tot het feest..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nexus.. op maandag 31 oktober 2011 om 13:06:
Was dat niet ooit een keer in het nieuws?

3 pillen - wordt gezien als 'eigen gebruik' maar toch worden ze in beslag genomen..
4 pillen - worden ook afgenomen en geen toegang tot het feest..
Bij 5 of meer pillen - afname - overdracht aan de politie en uiteraard ook geen toegang meer tot het feest..

Toch per regio verschillend kerel..

Zero tolerance = zero tolerante bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
Ik had ze in mijn boxer verstopt en het was op thrillogy afgelopen gebeurt. Achter de schermen wist ik toch dat ze me helemaal gingen uitkleden dus had ik ze maar gegeven. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 13:27:
Ik had ze in men boxer verstopt

En waarom moest je mee dan?
Waarschuw beheerder
WTF gaat die vent in je boxer?! Had je ze bovenin zitten, of onder je lul?
Zelf gebruik ik niet maar weet dat al mijn vrienden ze eronder doen en zo nog nooit problemen hebben gehad, wel vroeg die vroeg aan een maat of die een joint gerookt had, met ja beantwoord en moest zijn schoenen uit doen.. :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nexus.. op maandag 31 oktober 2011 om 13:32:
WTF gaat die vent in je boxer?! Had je ze bovenin zitten, of onder je lul?
Zelf gebruik ik niet maar weet dat al mijn vrienden ze eronder doen en zo nog nooit problemen hebben gehad, wel vroeg die vroeg aan een maat of die een joint gerookt had, met ja beantwoord en moest zijn schoenen uit doen.. :lol:

Je mag je alleen uitkleden als officier van justitie erbij is(Y)

was die er?
Waarschuw beheerder
Schijnbaar wel want een andere gast moest zich helemaal uitkleden zei die me, naja was nogal erg nerveus dus gaf ik al ze al toen politie me zelf vroeg achter de schermen stom natuurlijk...
Ja ik moest mee van security omdat ze me iets zagen wegstoppen, weet niet wat die clown heeft gezien maar hij had gewoon de pik op mij :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Utrecht - Tijdens het Thrillogy dansfeest in de Jaarbeurs in Utrecht werd er door de politie een zero tolerance gevoerd ten aanzien van drugs. Het Openbaar Ministerie was gedurende de nacht aanwezig om bij overtreding direct te dagvaarden of een transactie aan te bieden.

Foto: Archieffoto/FBF.nl
Op het feest, dat in voorgaande jaren werd georganiseerd in de Brabant Hallen, waren tussen de twaalf en dertienduizend bezoekers. Bij 24 van deze bezoekers werden drugs aangetroffen. Deze werden gelijk onderzocht door de Forensische Opsporing op de hoeveelheid werkzame middelen, waarna de officier van justitie een beslissing kon nemen en een transactie of een dagvaarding geven. Eén bezoeker werd aangehouden omdat deze zestien valse toegangskaartjes bij zich had.

In totaal werden er zestien transacties aangeboden voor een totaalbedrag van 5080 euro. Daarnaast werden er acht dagvaardingen uitgereikt voor het voorhanden hebben van verdovende middelen, Deze verdachten worden op 11 januari 2012 voor de politierechter verwacht.

zoals ik het hierboven lees, was de beste man aanwezig ja..
:cry: ga boeven vangen!
Waarschuw beheerder
Er was op thrillogy aardig wat politie aanwezig, zag ze zelf bij de kluisjes dat ze bij een gozer
ze jas en kluisje onderzochten.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Nexus.. op maandag 31 oktober 2011 om 13:57:
Op het feest, dat in voorgaande jaren werd georganiseerd in de Brabant Hallen, waren tussen de twaalf en dertienduizend bezoekers. Bij 24 van deze bezoekers werden drugs aangetroffen

Wauw 24 van de 12.000 man! Wat een succesverhaal... Ga toch iets nuttigs doen met je tijd.
Waarschuw beheerder
Heb zelf geen ervaring met deze controles, maar zullen ze je helemaal uitkleden en bijv je schoen helemaal doorzoeken zoals onder de schoenzool (wat bij mijn schoen een mooi plekje is:P)

erg balen man dure grap!
Waarschuw beheerder
Wat klote dit zeg.

Dacht inderdaad ook van die 2 a 3 regeling, ook bij zero tolerance.

Maar ze hadden je eruit gepikt omdat "je wat wegstopte"?
Als dat de rede is geef ik ze wel een beetje gelijk, niet dat ze zomaar ingrepen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op maandag 31 oktober 2011 om 14:00:
Ga toch iets nuttigs doen met je tijd.

Boeven of verkrachters e.d. vangen en niet mensen die een leuk feest willen;)
Waarschuw beheerder
Ja zeg dat wel, had ik maar iemand laten komen die voor mij kwam betalen. Want als zo kijk op deze site via punten systeem http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/vraag/201/Welke-straffen-kun-je-krijgen-bij-verkoop-van-drugs. Zou ik voor 2 pilletjes 290 euro boeten of 24 uur taakstraf of 12 dagen zitten :S wtf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 15:11:
Zou ik voor 2 pilletjes 290 euro boeten of 24 uur taakstraf of 12 dagen zitten

Lijkt wel of we duitsland na gaan doen:facepalm:

Dacht 2 werden afgepakt krijgt een waarschuwing en klaar...!?:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 15:11:
290 euro boeten of 24 uur taakstraf of 12 dagen zitten wtf

nee kijk het is 290euro boeten of 24uur taakstraf (of misschien wel bijden )maar je hoef alleen maar te zitten als je je taakstraf niet doet dan zit je per dag 2uur uit dus kom je op jou 12 dagen (ik spreek uit ervaring);)

Waarschuw beheerder
-3
donateur
Uitspraak van !! Duindorp 070S !! op maandag 31 oktober 2011 om 15:25:
je hoef alleen maar te zitten als je je taakstraf niet doet dan zit je per dag 2uur uit dus kom je op jou 12 dagen

De Nederlandse staat krijgt genoeg en daarbei gaat teveel al naar alle asiel zoekers... vind ik dan;)
Ik zou kiezen voor het zitten als ik meerder jarig was en er schijt aan zou hebben mits je je baan e.d. niet kwijt kan raken(Y)
Waarschuw beheerder
als je moet zitten krijg je wel echt een strafblad hoor.. Of op zijn minst toch een dikke aantekening!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 13:43:
Ja ik moest mee van security omdat ze me iets zagen wegstoppen

Heb je dan trouwens daar in de rij nog alles bij je zaakje staan stoppen of hoe moet ik het zien?
Als dat zo is is het mooi balen..

Heb zelf wel eens een keer gezien dat ze ook ooit zomaar iemand eruit hebben gepikt uit de rij.. Weet ook helemaal niet of dit eigenlijk wel mag, het zou naar mijn idee altijd moeten zijn op grond van een reden.
Waarschuw beheerder
Zo net met juridisch loket gebeld en schijnt dat je gewoon 2 weken hebt voor de boeten te betalen, terwijl ze me daar op het bureau zeiden dat ik het direct moest betalen of dagvaarding... wat een eikels :@
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 10:52:

Volgens mij heb je hier nog geen antwoord op gehad dus die zal ik je even geven (en als het antwoord al wel gegeven is heb je 'm dubbel;))

Een transactie ter plekke is gewoon, direct betalen. Maakt niet uit cash of pin, gelijk lappen. Je kunt dan eventueel met het bewijs van betaling naar een advocaat stappen om het (op eigen kosten uiteraard) aan de rechter voor te leggen.

Kún of wíl je niet direct betalen dan kun je ervoor kiezen om en dagvaarding te krijgen. Je moet dan (in dit geval) 12 januari 2012 voor de rechter voorkomen en die gaat kijken of de procedures goed gevolgd zijn (was er bijvoorbeeld een redelijk vermoeden van strafbaar gedrag of ben je er bij de fouillering uitgehaald, was er bij het ontkleden een (hulp-)officier van justitie in dezelfde ruimte aanwezig, dat soort dingen) maar die rechter kijkt ook naar de strafeis, strafbaarheid, transactievoorstel, je persoonlijke omstandigheden dat soort dingen. En soms kán het voordeliger zijn om het te laten voorkomen dan een transactievoorstel gelijk te voldoen. Het kan óók zijn dat de rechter je tot meer veroordeeld dan het transactievoorstel.

Bij een veroordeling door de rechter krijg je een aantekening op je strafblad, bij een transactie niet. Dit houdt dus in dat als je een verklaring omtrent gedrag nodig hebt dat je die na een veroordeling door de rechter wel kunt vergeten. Duurt geloof ik zo'n 5 of 8 jaar, hangt van de zwaarte van het misdrijf af.

Succes joh!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 16:21:
Volgens mij heb je hier nog geen antwoord op gehad dus die zal ik je even geven (en als het antwoord al wel gegeven is heb je 'm dubbel)

ben je soms geen ekte medewerkert
Waarschuw beheerder
En hier gaan onze belasting centen naartoe!! laat ze dit geld gebruiken om betere voorlichting te geven in plaatst van jacht op mensen te maken die alleen maar een leuke avond willen hebben.

Ik zou nooit zomaar betalen. Je hebt altijd nog rechten. Echt achterlijk dat ze mensen die drugs gebruiken criminaliseren.

Kofi Anan himself heeft gezegd dat de hele war on drugs niet werkt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En soms kán het voordeliger zijn om het te laten voorkomen dan een transactievoorstel gelijk te voldoen. Het kan óók zijn dat de rechter je tot meer veroordeeld dan het transactievoorstel.

is er jurisprudentie op dit gebied?

ben zeer benieuwd naar de uitspraak!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 16:24:
ben je soms geen ekte medewerkert

Hoezo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van julian6 op maandag 31 oktober 2011 om 16:35:
En soms kán het voordeliger zijn om het te laten voorkomen dan een transactievoorstel gelijk te voldoen. Het kan óók zijn dat de rechter je tot meer veroordeeld dan het transactievoorstel.

Volgens mij is het zo dat als je akkoord gaat met een transactie het niet opgenomen in je strafblad. Als het voorkomt wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van houzze op maandag 31 oktober 2011 om 16:43:
Volgens mij is het zo dat als je akkoord gaat met een transactie het niet opgenomen in je strafblad. Als het voorkomt wel.

Ja dat zeg ik
Bij een veroordeling door de rechter krijg je een aantekening op je strafblad, bij een transactie niet. Dit houdt dus in dat als je een verklaring omtrent gedrag nodig hebt dat je die na een veroordeling door de rechter wel kunt vergeten. Duurt geloof ik zo'n 5 of 8 jaar, hangt van de zwaarte van het misdrijf af.

Dat dus.
Waarschuw beheerder
was ff te lui om verder te lezen dan neus lang is haha maar je hebt helemaal gelijk lassie

Waarschuw beheerder
Krijg je bij directe betaling ook geen post meer thuis? :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 17:05:
Krijg je bij directe betaling ook geen post meer thuis? :P

Dát durf ik niet te zeggen maar als het goed is niet. (Maar dat heb ik van horen zeggen dus dat zou ik evt moeten navragen.)
Waarschuw beheerder
Bedankt voor de informatie Lassie, ik ga kijken of ik nog die 230 euro kan betalen. (juridisch loket zei dat ik daarvoor 2 weken de tijd zou hebben)
Of ik vraag een transactievoorstel aan, want ik wil geen risico lopen dat ik straks een aantekening krijg op mijn strafblad door veroordeling.
Denk wel dat het voordeliger zou aflopen als ik het laat voorkomen, want ik ben in verleden nooit in aanraking geweest met de politie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 17:20:
Denk wel dat het voordeliger zou aflopen als ik het laat voorkomen, want ik ben in verleden nooit in aanraking geweest met de politie.

Dat wordt ook zéker meegewogen in de strafmaat. Maar inderdaad heb je 2 weken de tijd en opzich is het ook wel goed om niet gelijk accoord te gaan met een transactie. Onder druk kun je de grootste fouten maken!

230 euro voor 2 pillen (normaal 50 euro per pil) is dus behoorlijk wat. Maar het is jouw eigen overweging of je het voor laat komen of niet. Dat kan niemand anders voor je beslissen. Als jij weet dat niet alles volgens de regels is gegaan, dan kan het zeker de moeite lonen om het voor te laten komen. (Gezien het verschil tussen het transactiebedrag en wat normaal gangbaar is zou ik het persoonlijk laten voorkomen. Maar overleg het even met een jurist.)

Succes!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
naar feesten gaan is tegenwoordig geen pretje meer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 17:37:
naar feesten gaan is tegenwoordig geen pretje meer.

Vermaak me anders altijd uitstekend. Misschien iets minder meenemen? :lol:

Waarschuw beheerder
+3
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 17:39:
Vermaak me anders altijd uitstekend. Misschien iets minder meenemen? :lol:

Nóg minder dan 2 pillen? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 17:26:
(Gezien het verschil tussen het transactiebedrag en wat normaal gangbaar is zou ik het persoonlijk laten voorkomen. Maar overleg het even met een jurist.)

Ja ik zou het ook graag willen laten voorkomen, ben ook erg benieuwd ernaar want het klopt allemaal niet. Maar voor die euro's wil ik het risico niet lopen dat ik straks een aantekening krijg.
Ik weet ook niet zeker wat ik daar allemaal heb getekend, doordat het allemaal onder druk gebeurde vertrouwde ik hun teveel wat ze zeiden.
Ik ga morgen even langs een juridisch loket hier in de buurt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 18:10:
Ik ga morgen even langs een juridisch loket hier in de buurt

Heel verstandig. Een advocaat kan namelijk ALLE stukken die jij getekend hebt opvragen. En vaak lukt het ook nog om ergens, als is het maar een kleine, vormfout te vinden wat in de haast niet goed is gegaan. Nogmaals, ik persoonlijk zou het laten voorkomen. En zeg maar ook rustig dat het beleid gewoon onduidelijk is: zero tolerance is zero tolerance, oke, dát is duidelijk. Maar in het ene arrondissement (lees feest) wordt je na 3 of meer pillen aangehouden en minder is inleveren en opzouten, terwijl het bij een ander arrondissement (lees feest) weer vanaf 4 pillen is. En zo weet je als goedwillende gebruiker natuurlijk ook niet meer wanneer je nou risico op aanhouding loopt. Even er van uitgaande dat je ècht maar 2 pillen bij je had zoals je zelf zegt, lijkt me dat je opzich best een kans maakt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 18:18:
zero tolerance is zero tolerance

ik had net teveel bij me want 1 pil werd gedoogd

Het was dus geen zero tolerance dus heb je een kansje met
zeg maar ook rustig dat het beleid gewoon onduidelijk is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 17:16:
Dát durf ik niet te zeggen maar als het goed is niet. (Maar dat heb ik van horen zeggen dus dat zou ik evt moeten navragen.)

Als je dat is een keer zou willen doen. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 18:57:
Als je dat is een keer zou willen doen. :P

Ga ik doen, kom ik op terug!
Waarschuw beheerder
Even er van uitgaande dat je ècht maar 2 pillen bij je had zoals je zelf zegt, lijkt me dat je opzich best een kans maakt.

Ja dat denk ik ook, zijn genoeg dingen die niet duidelijk zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 19:33:
Ja dat denk ik ook, zijn genoeg dingen die niet duidelijk zijn.

zo echt verrot man!!! en idd zit je daar onder dwang van alles aan te nemen en dan blijkt misschien later dat het helemaal niet klopt, lastig, ik zou zelf ook het zekere voor het onzekere willen nemen en toch maar de boete betalen zodat je 100% weet geen aantekening te hebben...
maarja even navragen bij de jurist zal al wat meer duidelijkheid geven denk ik :jaja:

en verder ligt het ook aan je beroep natuurlijk, of je een verklaring van goed gedrag nodig hebt of niet...
Artiest {SHOWLIST artist 162709, 79446}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 17:05:
Krijg je bij directe betaling ook geen post meer thuis?

nee krijg je niet
Waarschuw beheerder
het scheelt ook wel hoe het zit met ouders.. als die op de hoogte zijn van gebruik.. en je het hier mee kan over hebben scheelt wel..

Dan dat je daar ook nog een preek van krijgt.. juridisch loket is beste idd.. of jurist via je ouders.. Maja die zijn ook duur dus dan zou je al een goede band moeten hebben wil hij je ff snel helpen hiermee.. Anders lopen de kosten te hoog op en is het het niet waard...

Waarschuw beheerder
rechtsbijstand verzekering :D

Uitspraak van !!-DNL op maandag 31 oktober 2011 om 20:19:
Uitspraak van Untouchable! op maandag 31 oktober 2011 om 17:05:
Krijg je bij directe betaling ook geen post meer thuis?

nee krijg je niet

in vervolg ga ik naar elk feest met genoeg cash op zak :lol:

Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 20:24:

Gewoon pinnen en tegen je ouders zeggen dat je gedwongen bent :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 20:32:
tegen je ouders zeggen dat je gedwongen bent

:roflol:

Waarschuw beheerder
-2
donateur

Cash moet je maken joh:facepalm::P

Maar security enz hebben we toch geen last van gewoon het hele drugs forum bij lassie in de rij:D!
Waarschuw beheerder
in vervolg ga ik naar elk feest met genoeg cash op zak

Ja en dan krijg je ook nog de opmerking dat je wel dealt als je zoveel geld op zak hebt.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Converse op maandag 31 oktober 2011 om 21:20:
Ja en dan krijg je ook nog de opmerking dat je wel dealt als je zoveel geld op zak hebt

Wil net zeggen. bij ons was er iemand opgepakt, naja had veel te veel bij zich. dachten dat die dealde (had gewoon voor ons allemaal bij zich). maar konden ze niet bewijzen want hij had ook niet veel cash op zak. Als dat wel was, was die nog meer de lul geweest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op maandag 31 oktober 2011 om 21:44:
Wil net zeggen. bij ons was er iemand opgepakt, naja had veel te veel bij zich. dachten dat die dealde (had gewoon voor ons allemaal bij zich). maar konden ze niet bewijzen want hij had ook niet veel cash op zak. Als dat wel was, was die nog meer de lul geweest.

huh? Ik dacht dat meer als 5 pillen als dealer-hoeveelheid werd gezien :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Converse op maandag 31 oktober 2011 om 20:20:
Dan dat je daar ook nog een preek van krijgt.. juridisch loket is beste idd.. of jurist via je ouders.. Maja die zijn ook duur dus dan zou je al een goede band moeten hebben wil hij je ff snel helpen hiermee.. Anders lopen de kosten te hoog op en is het het niet waard...

Ja daar heb ik dus gister nog preek van gekregen, want vond toch dat ze moest inlichten. Advies van juridisch loket is trouwens gratis http://www.juridischloket.nl/bezoekhetjuridischloket/Pages/default.aspx en ja als ik dan verder een advocaat zou moeten inschakelen wordt idd te duur. Ik ga gewoon voor het transactievoorstel en heb geen risico op een strafblad.

Uitspraak van julian6 op maandag 31 oktober 2011 om 23:04:
Ik dacht dat meer als 5 pillen als dealer-hoeveelheid werd gezien

Ja enigste wat politie wil zien is geld heb ik gemerkt, iemand had 8 pillen bij zich moest 500 euro boete betalen. Hij tikte het gewoon af en mocht gewoon weer gaan, niks over dat hij teveel bij zich had en als dealer werdt gezien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
in vervolg ga ik naar elk feest met genoeg cash op zak

Dat wilde ik dus zeggen, maar ik dacht kan niet ivm beleid enzo. :lol:

Waarschuw beheerder
veel te veel bij zich

ook niet veel cash op zak

Hij moest nog beginnen met dealen dus. :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Het gaat er niet om hoeveel cash je op zak hebt, maar hoeveel pillen je op zak hebt. Als jij (laten we zeggen) voor een groep van 10 man, 20 pillen bij je hebt, (in de eerste plaats knap stom maar dit ter zijde) dan ben je gewoon het haasje. En dan kun je wel zeggen: Het is voor de hele groep, maar JIJ hebt ze bij je, JIJ wordt ermee gepakt dus dan ben je ook zèlf het haasje. En het verhaal "ze konden niks bewijzen want..." doet niets af aan het feit dat hij een dealers hoeveelheid bij zich heeft en dus zal dit ook zo worden afgehandeld door justitie.
Waarschuw beheerder
Mijn verhaal...

Maar het volgende feest neem je er weer 2 mee?
Waarschuw beheerder
Jouw bericht is iets waar ik ook elke keer als ik naar een feest ga een beetje voor vrees. Het lijkt me echt zo naar om er tussenuit gepikt te worden.

Al denk ik dat als je het 'goed' weg stopt, de pakkans nihil is. Je vertelt dat ze je iets zagen wegstoppen, was je in de rij nog bezig met het verstoppen? In dat geval snap ik wel dat ze je mee hebben genomen.

Hoe dan ook sterkte!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 17:39:
Vermaak me anders altijd uitstekend. Misschien iets minder meenemen?

we hebben het hier over 2 pillen, kom op zeg :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2011 om 10:52:

Als je meeten betaald krijg je een beschikking, vergelijkbaar met een verkeersboete. Geen strafblad wel opmerking.
Waarschuw beheerder
had gewoon voor ons allemaal bij zich

Als iedereen gewoon voor zichzelf mee naar binnen neemt spreid je het risico daarop. Als je gepakt wordt als dealer ben je echt nog niet klaar en krijg je sowieso een strafblad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 1 november 2011 om 08:12:
Al denk ik dat als je het 'goed' weg stopt, de pakkans nihil is. Je vertelt dat ze je iets zagen wegstoppen, was je in de rij nog bezig met het verstoppen? In dat geval snap ik wel dat ze je mee hebben genomen.

Ik had ze in mijn boxer verstopt al voordat ik het gebouw binnenging, toen ik in de rij stond was ik mijn spullen uit men broekzakken aan het halen en dacht hij dat ik iets was aan het wegstoppen. Maar goed ik kwam dus gewoon door het fouilleren heen en toen ging in nog wachten op vrienden van me. Even later toen bijna de groep compleet was kwam die gast naar me toe en zei dat ik iets wegstopte en nam me mee.... :S Ja toen was ik al gewoon het haasje want achter de schermen kon ik me gewoon gaan uitkleden, maar gaf ze al toen ze me dat zeiden. Denk misschien 2 pilletjes valt nog mee maar dus niet :(

Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 1 november 2011 om 11:37:
Als je meeten betaald krijg je een beschikking, vergelijkbaar met een verkeersboete. Geen strafblad wel opmerking.

Oke, weet je ook of daar nog 2 weken de tijd voor hebt om dat te betalen als ik op de site kijk van het om staat het daar wel. http://www.om.nl/onderwerpen/snelrecht_en/
Maar toen ik aan de agent vroeg op het bureau of ik het niet morgen kon betalen zei hij nee... :S Dus moest ik maar kiezen voor een dagvaarding...

Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 1 november 2011 om 11:38:
Als je gepakt wordt als dealer ben je echt nog niet klaar en krijg je sowieso een strafblad.

Dacht dat je boven de 3 pillen een dealer was, maar daar was het niet zo een gast had 10 pillen bij zich betaalde 500 en mocht gaan... alleen maar een opmerking achter zijn naam volgens mij :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op dinsdag 1 november 2011 om 16:21:
Oke, weet je ook of daar nog 2 weken de tijd voor hebt om dat te betalen als ik op de site kijk van het om staat het daar wel. http://www.om.nl/onderwerpen/snelrecht_en/
Maar toen ik aan de agent vroeg op het bureau of ik het niet morgen kon betalen zei hij nee... Dus moest ik maar kiezen voor een dagvaarding...

Ik heb twee verschillende situaties mee gemaakt :8

1) gepakt, mee naar bureau, voorgeleid en vervolgens werd ik twee weken later gebeld met schikkingsvoorstel, gelijk gaan betalen en dus afgehandeld. Geen strafblad oid. Ander optie was voorkomen.
2) gepakt op lowlands, moest ook gelijk betalen, als ik niet wilde of kon betalen kwam het ook voor werd het sowieso veroordeling met geldboete of taakstraf.

Weet dus niet hoe het met die twee weken zit, is bij mij niet over gesproken. Beide keren gelijk betaald.

Ook nooit meer last van gehad, ook niet met verklaring omtrend gedrag e.d.
Waarschuw beheerder
Dacht dat je boven de 3 pillen een dealer was, maar daar was het niet zo een gast had 10 pillen bij zich betaalde 500 en mocht gaan... alleen maar een opmerking achter zijn naam volgens mij

Ja meestal laten ze je lopen onder der 3 pillen. Toen ik gepakt werd had ik ook meer (1x twee ponypacks = 250 euro, een keer 3 ponypacks en 3 ptjes = 450 euro)

Maar een gast had net zoveel bij zich als ik en moest 500 betalen, tis dus ook echt willekeur.
Waarschuw beheerder
Ik had ze in mijn boxer verstopt al voordat ik het gebouw binnenging, toen ik in de rij stond was ik mijn spullen uit men broekzakken aan het halen en dacht hij dat ik iets was aan het wegstoppen. Maar goed ik kwam dus gewoon door het fouilleren heen en toen ging in nog wachten op vrienden van me. Even later toen bijna de groep compleet was kwam die gast naar me toe en zei dat ik iets wegstopte en nam me mee.... Ja toen was ik al gewoon het haasje want achter de schermen kon ik me gewoon gaan uitkleden, maar gaf ze al toen ze me dat zeiden. Denk misschien 2 pilletjes valt nog mee maar dus niet

Wow, je was er al doorheen en werd alsnog gepakt. Dat is helemaal balen.

Ik vind ook dat het een heftige straf is voor die hoeveelheid, maar helaas hebben wij het niet voor het zeggen. ^^

Waarschuw beheerder
Iba is gek geworden

Weg liberaal Holland
Waarschuw beheerder
+5
als je een verklaring omtrent gedrag nodig hebt dat je die na een veroordeling door de rechter wel kunt vergeten.

Maar wat helemaal niet uitmaakt als je solliciteert op banen die niks met strafvervolging te maken hebben. Als je politie wilt worden heb je pech, wil je als IT-er aan de gang, dan zal de verklaring gewoon zonder aantekeningen gegegevn worden.

Ik moet zeggen dat ik 230 euro wel aan de hoge kant vind. Mocht de TS geinteresseerd zijn, dan wil ik in PB wel even uitleggen waarom.

dacht hij dat ik iets was aan het wegstoppen

Dacht of zeker weten. Hij moet een redelijk vermoeden hebben gehad en ik haal maar weer even het voorbeeld naar voren, zelfs een pepermuntje in of uit je zak halen is geen redelijk vermoeden.

Ik kopieer even uit een oude post van mij:

De belangrijkste zaken even op een rijtje:

Vraag direct naar de legitimatie van de undercover-agent, wat zijn naam of stamnummer is en de reden van aanhouding
Blijf vriendelijk en rustig, maar laat je niet intimideren. Je hebt het recht met respect behandeld te worden!
Verklaar geen dingen die je niet wilt verklaren
Je hebt recht op een aparte ruimte als je je moet uitkleden
Lees het proces verbaal goed en schrijf erbij wat je mist of waarom je het eventueel niet ondertekent
Betaal de boete niet direct maar wacht op de acceptgiro...
...want dan heb je tijd om na te denken of je bijvoorneeld een klacht in wilt dienen of een (gratis) advocaat in wilt schakelen. De kosten van een advocaat worden bij een laag inkomen vergoed door de overheid.

Hieronder gaan we er iets uitgebreider op in

De undercover-agent moet zich altijd meteen legitimeren. Geef geen antwoord, loop niet mee en geef niets af zolang hij dit niet gedaan heeft.
Blijf vriendelijk, vraag waarom je bent aangehouden en wat de aanleiding is.
Laat je niet intimideren, hoe moeilijk dit ook kan zijn.
Vraag de naam en/of stamnummer van de agent. Mocht hij regels overtreden hebben, dan kan je hem later terugvinden voor een klacht.
Vraag omstanders of je vrienden of ze getuigen willen zijn.
Op het moment van aanhouding ben je verdachte. Een ´vriendelijke babbel´ heeft geen zin meer. Denk na over wat je zegt. Laat je ook geen woorden in de mond leggen en ga niet in op suggesties. Je hoeft geen dingen te verklaren die je niet wilt verklaren. Je mag ook helemaal niets verklaren (zwijgrecht).

Er moet sprake zijn van een redelijk vermoeden van schuld. Het bezoeken van een feest en het pakken van bijvoorbeeld een pepermuntje uit je zak is geen aanleiding om te worden aangehouden. Er moet een PROCES VERBAAL* opgesteld worden. Controleer bij het nalezen van het PROCES VERBAAL heel goed of de politie vermeldt waaruit je verdachte handeling bestond. Bijvoorbeeld: bukken naar je schoenen, pepermuntje pakken of drankbonnen zoeken in je broekzak.
Denk goed na bij alles wat je zegt tijdens afname van het verhoor. Het verhoor wordt op papier vastgelegd in een PROCES VERBAAL. Dit kan als bewijs tegen je worden gebruikt.
De politie mag je niet uitlokken, hoewel uitlokking achteraf vaak moeilijk te bewijzen is. Als zij jou vragen om een pilletje, zorg dan dat dit in het PROCES VERBAAL komt te staan. Controleer goed of dit ook getypet staat, anders schrijf je het er zelf onder als ze vragen om te tekenen.
Het eventueel gebruikte fysieke contact moet proportioneel zijn. Als je meewerkt is er geen reden tot hardhandig optreden. Je hebt het recht om eerlijk en met respect door de politie behandeld te worden.
Je hebt recht op een aparte ruimte bij onderzoek aan het lichaam. Laat je dus niet uitkleden in het openbaar. Kleed je ook niet uit in bijzijn van personen van het andere geslacht.
Als bij je aanhouding niet aan de hierbovengenoemde voorschriften is voldaan, zorg dan dat dat wordt opgenomen in het PROCES VERBAAL. Teken niet als het er niet in staat, schrijf desnoods in plaats daarvan onderaan het PROCES VERBAAL waarom je het niet ondertekent. Teken dus bijvoorbeeld geen PROCES VERBAAL als de agent zich niet meteen gelegitimeerd heeft, of wanneer er sprake was van uitlokking en dit niet is opgeschreven.
Hoe zit het met een transactievoorstel?

Soms krijg je bij het verlaten van de cel een transactievoorstel
mee. Dit is een "schikkingsvoorstel" van het Openbaar Ministerie. Het komt hen goed uit als je het voorstel betaalt. Het spaart hen veel geld, moeite en tijd. Een transactievoorstel is nog steeds geen schuldverklaring en door het afkopen kun je ook niet meer voor hetzelfde feit worden vervolgd. Echter is de wet op de registratie
veranderd. Tegenwoordig wordt ieder misdrijf gemeld bij het Centraal
Juridisch Documentatiecentrum. Daar houden ze bij wat je allemaal op je
kerfstok hebt staan, inclusief de transacties.
Betaal dus niet direct de boete, maar wacht op de acceptgiro. Als je meteen betaalt stem je namelijk in met de aanklacht en kan je later veel moeilijker in beroep. Vraag dan wel om een kwitantie. Door te wachten op de acceptgiro geef je jezelfbijvoorbeeld ook tijd om met een advocaat te overleggen. Deze wordt in veel gevallen vergoed, afhankelijk van je inkomen (zie hiervoor ook www.rvr.org). Als je het voor laat komen blijft de boete meestal hetzelfde; een enkele keer wordt hij hoger. Een goed advocatenkantoor om contact mee op te nemen is bijvoorbeeld, Bakker Schut & van der Plas advocaten (vraag naar mr. B.G.M.C. Peters) in Amsterdam, tel. 020 - 622 30 77. Als zij je niet kunnen helpen kunnen ze je in ieder geval wel doorverwijzen.
Als ik akkoord ga met de transactie, heb ik dan een strafblad?
Je transactie wordt geregistreerd. Het hele begrip "strafblad" is
achterhaald en tegenwoordig werkt Justitie met een vraaggestuurd
registratiesysteem. In de artikelen 2 t/m 5 van het 'Besluit justitiële gegevens' is expliciet aangegeven welke strafzaken geregistreerd dienen te worden. Iedereen van 12 jaar of ouder, die als verdachte van een MISDRIJF (ernstig strafbaar feit) wordt aangemerkt, krijgt een registratie in de justitiële documentatie, waardoor er dus een 'strafblad' ontstaat. Dit geldt ook voor een groot aantal OVERTREDINGEN. Er geldt hiervoor wel een ondergrens: Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete of transactie moet tenminste 100 euro bedragen.
Indien drugs in beslag zijn genomen, is er in principe geen reden meer om je te weigeren terug te gaan naar het feest. Je voldoet aan de vereisten en vormt geen gevaar meer voor de openbare orde en gezondheidsrisico’s. Helaas is de praktijk vaak anders en wordt je toch niet meer toegelaten.

Bij alleen gebruik (na consumptie) ben je niet strafbaar. Laat je niet als een crimineel behandelen. Onderneem actie en dien een klacht in als je je niet respectvol voelt behandeld. Onthoud goed dat je niemand kwaad doet met het bezitten van een gebruikersdosis. Door een klacht in te dienen, kan je in de toekomst voorkomen dat andere mensen op dezelfde manier als jij behandeld worden.

* Een PROCES VERBAAL (PV) is de schriftelijke weergave van de aanklacht, aanleiding, feiten etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 1 november 2011 om 11:38:
Als iedereen gewoon voor zichzelf mee naar binnen neemt spreid je het risico daarop

Ja Weetje soms loopt het even anders. Enja het gaat al weet ik veel hoeveel jaar goed. en opeens gaat het fout. Maarja jammer dat altijd de verkeerde gepakt worden en de echte boosdoeners gewoon nog rondlopen..
Waarschuw beheerder
@lassie

Dat zeg ik toch ook haha. Maar als hij veel cash bij zich had, hadden ze hem die dag niet meer laten gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 oktober 2011 om 16:36:
Hoezo?

eerst zoeken en dan posten, niet gauw zeggen dat de kans er is dat het dubbel is
Waarschuw beheerder
@Technoasis.

Wat je zegt is ongetwijfeld allemaal waar, maar als je daadwerkelijk aangehouden wordt lijkt het me lastig om volgens dat 'draaiboek' te handelen. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je dat op moment toch wel goed in de stress schiet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2011 om 20:16:
eerst zoeken en dan posten, niet gauw zeggen dat de kans er is dat het dubbel is

Zal ik over mijn eigen post gaan zoals jij ook over je eigen post gaat? Lijkt mij een mooie deal! (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wazaa op maandag 31 oktober 2011 om 18:10:
Maar voor die euro's wil ik het risico niet lopen dat ik straks een aantekening krijg.

ik zou niet zo bang zijn voor voor die aantekening ;)
tenzij je bij de politie,of de belastinsdienst wil gaan werken.
ik ben ook weleens opgepakt met pillen en kan ondanks de aantekening toch bij de overheid gaan werken.
het hele ''strafblad'' gedoe is tegenwoordig sterk verandert en als het gene wat jij gedaan hebt niet relavant is voor de baan waar je op solliciteerd dan is er niks aan de hand ;)

als iemand hier meer over wil weten stuur maar een pb en dan stuur ik je wel een linkje waar je het een en ander kunt vinden.
Waarschuw beheerder
Verder kan je al je gegevens opvragen ook het procesverbaal. Hiervoor doe je een WOB verzoek (wet openbaar bestuur) naar de desbetreffende politie buro. Werkt de politie niet mee stel dan een dwangsom in (zie ook wet dwangsom). Dit formulier kan je downloaden van de website vande overheid.

Ga nooit direct in op het schikkingsvoorstel je kans op de rechter is dan verkeken. Er staat dan geen rechtsmiddel meer open.

Waarschuw beheerder
donateur
Thanks voor de uitleg (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op dinsdag 1 november 2011 om 20:05:
Ja Weetje soms loopt het even anders. Enja het gaat al weet ik veel hoeveel jaar goed. en opeens gaat het fout. Maarja jammer dat altijd de verkeerde gepakt worden en de echte boosdoeners gewoon nog rondlopen..

Tja ik weet wel dat ik het risico voor andere niet meer ga lopen. En hij zal er nuo ok zo over denken :D

Maar wat is in jou ogen dan een boosdoener of een verkeerde?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 2 november 2011 om 08:51:
En hij zal er nuo ok zo over denken :D

Maar wat is in jou ogen dan een boosdoener of een verkeerde?

Nee dat zeker niet meer...
Naja boosdoeners is geen goed woord eigenlijk. Maar bedoel meer de mensen die echt dealen en er bakken met geld voor vangen. Nu worden de mensen die gewoon een leuk feestje willen gepakt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op woensdag 2 november 2011 om 13:57:
Nee dat zeker niet meer...
Naja boosdoeners is geen goed woord eigenlijk. Maar bedoel meer de mensen die echt dealen en er bakken met geld voor vangen. Nu worden de mensen die gewoon een leuk feestje willen gepakt..

Tja ik kijk er toch anders naar. Die dealers verdienen omdat ze risico nemen er zijn altijd weer mensen blij dat ze er zijn omdat ze aan hun spullen zonder al te veel risico ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 1 november 2011 om 20:25:
om volgens dat 'draaiboek' te handelen

Ik snap wat je wilt zeggen en je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 2 november 2011 om 14:05:
Tja ik kijk er toch anders naar. Die dealers verdienen omdat ze risico nemen er zijn altijd weer mensen blij dat ze er zijn omdat ze aan hun spullen zonder al te veel risico ;)

Wil net zeggen , ben als ik dan die ene keer zelf iets vergeten ben, altijd erg blij dat je ergens nog een pilletje kan kopen !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2011 om 16:01:
zelf iets vergeten ben

Vergeten?

Voorgenomen niks te pakken en dan toch wel die drang ja.. ;)
Waarschuw beheerder
+1

Tja zo kan je het ook zien inderdaad. Nou laten we het zo zeggen dan... Tis gewoon kut dat ze op festivals mensen oppakken met pillen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op woensdag 2 november 2011 om 22:12:
Tis gewoon kut dat ze op festivals mensen oppakken met pillen

Haha, tis sowieso kut dat ze er mensen voor oppakken ;)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op donderdag 3 november 2011 om 08:49:
Haha, tis sowieso kut dat ze er mensen voor oppakken

Belachelijk zelfs dat het uberhaubt illegaal is als je het aantal dodelijke slachtoffers van xtc vergelijkt met het aantal dodelijke slachtoffers van alcohol, een volledig legale harddrugs.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op donderdag 3 november 2011 om 09:04:
Belachelijk zelfs dat het uberhaubt illegaal is als je het aantal dodelijke slachtoffers van xtc vergelijkt met het aantal dodelijke slachtoffers van alcohol, een volledig legale harddrugs.

Begin toch aub niet weer over die cliché, dat is nu wel bekend. Hoe oud is alcohol? eeuwen..

Tuurlijk, als het nu uitgevonden zou worden zou het direct op lijst 1 van de opiumwet komen.. Maar dat is niet het geval, en zal ook niet gebeuren.

Dus klaar, period.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Converse op donderdag 3 november 2011 om 11:29:
Dus klaar, period.

Bepaal jij niet.
Waarschuw beheerder
ben ik weer blij dat ik van het andere geslacht ben en ze vaak niet eens écht goed voelen
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn verhaal...
Ze hadden me gepakt met 2 Q's en moest mee naar bureau, want ik had net teveel bij me want 1 pil werd gedoogd.
Dus daar heb ik 3 uur in de cel gezeten en toen kwamen ze aan 230 euro betalen of dagvaarding ze drongen me aan om snel beslissing te maken.
Naja ik had geen 230 euro bij me en ook niet op men pinpas dus koos ik maar voor een dagvaarding, waar ik eigenlijk gelijk spijt van kreeg want had eigenlijk iemand moeten laten komen het laten betalen.
Er staat wel op een formulier dat ik nog een transactievoorstel kan aanvragen om strafvervolging te voorkomen, wat moet ik doen iemand ervaring ermee?
Gepakt worden met 2 xtc pillen van 0,63 gram totaal komt dit op je strafblad

Gewoon voor de rechter laten komen. Kan is groot dat het wordt geseponeerd omdat deze zaak helemaal niet zwaar genoeg is. Daarnaast lijk het mij ook onder druk zetten door de politie dus zal er wel een procedure fout zijn gemaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op donderdag 3 november 2011 om 12:15:
Bepaal jij niet.

Nee ok, maar ik krijg er wel onderhand genoeg van. Beetje verheerlijken van eigen drugsgebruik ofzo? (Niet alleen bij jou hoor, het is een algemene cliché gebruikt door veel mensen)

Men praat zichzelf zo nog eens een complex aan. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op dinsdag 1 november 2011 om 20:05:

Boete delen lijkt me wel zo eerlijk:D

Idd, dealers nemen hele grote risico's daar mogen ze ook best wel voor beloond worden, en als ik gepakt zou worden en het word afgepakt, zou ik dolblij zijn als k nog wat kan kope:p dan maar wat meer betalen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op donderdag 3 november 2011 om 12:21:
ewoon voor de rechter laten komen. Kan is groot dat het wordt geseponeerd omdat deze zaak helemaal niet zwaar genoeg is.

Ja het komt wel voor de politierechter dus die behandelen wel alleen kleine zaakjes. Maar ik heb wel aantal punten waarop ik ze kan aanspreken wat niet klopt. Bijvoorbeeld bij rijksoverheid op de site staat dat je 0,5g harddrugs mag hebben voor eigen gebruik, die 2 pilletjes waren 0,61g totaal met bindmiddel dus waarschijnlijk kom ik onder de 0,5g met hoeveelheid mdma. Maar ik ga binnenkort toch even naar de advocaat om te kijken wat het beste is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 3 november 2011 om 17:25:
Boete delen lijkt me wel zo eerlijk:D

Tja nou weetje het geld kan wel gemist worden. Zijn banger voor een strafblad..
Waarschuw beheerder
Free Wazaa!!!

Waarschuw beheerder
Nou mooi dat er nu speakers zijn. Heb je er zeker genoeg aan 1 :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op donderdag 3 november 2011 om 20:20:
Tja nou weetje het geld kan wel gemist worden. Zijn banger voor een strafblad..

Jaa had ik ook niet echt aan gedacht,
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Technoasis. op dinsdag 1 november 2011 om 17:51:
Vraag direct naar de legitimatie van de undercover-agent, wat zijn naam of stamnummer is en de reden van aanhouding
Blijf vriendelijk en rustig, maar laat je niet intimideren. Je hebt het recht met respect behandeld te worden!
Je hebt recht op een aparte ruimte als je je moet uitkleden
Lees het proces verbaal goed en schrijf erbij wat je mist of waarom je het eventueel niet ondertekent
Betaal de boete niet direct maar wacht op de acceptgiro...
...want dan heb je tijd om na te denken of je bijvoorneeld een klacht in wilt dienen of een (gratis) advocaat in wilt schakelen. De kosten van een advocaat worden bij een laag inkomen vergoed door de overheid.

Hieronder gaan we er iets uitgebreider op in

De undercover-agent moet zich altijd meteen legitimeren. Geef geen antwoord, loop niet mee en geef niets af zolang hij dit niet gedaan heeft.
Blijf vriendelijk, vraag waarom je bent aangehouden en wat de aanleiding is.
Laat je niet intimideren, hoe moeilijk dit ook kan zijn.
Vraag de naam en/of stamnummer van de agent. Mocht hij regels overtreden hebben, dan kan je hem later terugvinden voor een klacht.
Vraag omstanders of je vrienden of ze getuigen willen zijn.
Op het moment van aanhouding ben je verdachte. Een ´vriendelijke babbel´ heeft geen zin meer. Denk na over wat je zegt. Laat je ook geen woorden in de mond leggen en ga niet in op suggesties. Je hoeft geen dingen te verklaren die je niet wilt verklaren. Je mag ook helemaal niets verklaren (zwijgrecht).

Er moet sprake zijn van een redelijk vermoeden van schuld. Het bezoeken van een feest en het pakken van bijvoorbeeld een pepermuntje uit je zak is geen aanleiding om te worden aangehouden. Er moet een PROCES VERBAAL* opgesteld worden. Controleer bij het nalezen van het PROCES VERBAAL heel goed of de politie vermeldt waaruit je verdachte handeling bestond. Bijvoorbeeld: bukken naar je schoenen, pepermuntje pakken of drankbonnen zoeken in je broekzak.
Denk goed na bij alles wat je zegt tijdens afname van het verhoor. Het verhoor wordt op papier vastgelegd in een PROCES VERBAAL. Dit kan als bewijs tegen je worden gebruikt.
De politie mag je niet uitlokken, hoewel uitlokking achteraf vaak moeilijk te bewijzen is. Als zij jou vragen om een pilletje, zorg dan dat dit in het PROCES VERBAAL komt te staan. Controleer goed of dit ook getypet staat, anders schrijf je het er zelf onder als ze vragen om te tekenen.
Het eventueel gebruikte fysieke contact moet proportioneel zijn. Als je meewerkt is er geen reden tot hardhandig optreden. Je hebt het recht om eerlijk en met respect door de politie behandeld te worden.
Je hebt recht op een aparte ruimte bij onderzoek aan het lichaam. Laat je dus niet uitkleden in het openbaar. Kleed je ook niet uit in bijzijn van personen van het andere geslacht.
Als bij je aanhouding niet aan de hierbovengenoemde voorschriften is voldaan, zorg dan dat dat wordt opgenomen in het PROCES VERBAAL. Teken niet als het er niet in staat, schrijf desnoods in plaats daarvan onderaan het PROCES VERBAAL waarom je het niet ondertekent. Teken dus bijvoorbeeld geen PROCES VERBAAL als de agent zich niet meteen gelegitimeerd heeft, of wanneer er sprake was van uitlokking en dit niet is opgeschreven.

God je bent al vaker gepakt he?!
Waarschuw beheerder
Als ik drugs zou meenemen en ze zouden mij eruit pakken om uit te kleden zou ik altijd weigeren. De politie kan jou niet dwingen om je uit te kleden. Ze kunnen je hooguit een transactievoorstel/dagvaarding geven voor het weigeren van meewerken met de politie. Dit staat ten eerste een heel stuk beter op je strafblad dan een drugs veroordeling, maar je hebt ook nog eens veel meer kans om gelijk te krijgen bij de rechter. Tenzij er een preventief fouilleergebied is aangewezen tijdens het feest, moet er altijd een redelijk vermoeden van drugsbezit zijn. Zie dat maar eens te bewijzen bij de rechter.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis. op dinsdag 1 november 2011 om 17:51:
Je hebt recht op een aparte ruimte als je je moet uitkleden..

En wat doe je dan wanneer je word aangesproken/meegenomen door de beveiliging?
Zij mogen je fouilleren en wanneer het vermoeden bestaat dat je drugs opzak hebt overdragen aan de polite?

2x gepakt op een feest door de beveiliging. 1x met 1 pil in de Maassilo, werd afgenomen mocht blijven. En in 1x in Luxor in Arnhem met een nagenoeg leeg zakje MDMA wat ze op een of andere manier hadden gezien op de mannen wc bij de pisbakken, mocht wel blijven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hugo, hoe hadden ze ontdekt dat je X mee had dan?

Waarschuw beheerder
Idd zuur dat ze zoveel geld eisen voor maar 2 stukkies ;)

Maar even over verklaring omtrent gedrag, als jij een aantekening hebt hiervoor en je werkgever vraagt om zo'n verklaring.. Tja het kan problemen geven, maar het mooie van de verklaring omtrent gedrag is dat ze gaan kijken naar de situatie! Als jij een keer bent gepakt met 2 stuks, en je gaat niet voor de overheid werken of iets dergelijks zullen ze er niet heel moeilijk over doen!

Wanneer ze er wel moeilijk over gaan doen kan je ook een verzoek indienen om de verklaring te herzien. Dan kan je in een verklaring nog uitleggen van het is een incident geweest en that's it! Dan zal de verklaring je vast wel verstrekt worden, ze zijn uiteraard streng maar ook wel redelijk..

Verklaring omtrent gedrag is om te kijken of jij qua 'gedrag' bij die organisatie te werk zou kunnen gaan. Welke werkgever gaat er nu zo'n probleem van maken dat jij een keer een incidentje hebt gehad?! Als je met 10 stuks bent gepakt vind ik het ander verhaal, en als het vaker gebeurt ook.. Maar ik denk dat je 2 pilletjes bij 90% vd werkgevers wel kunt zeggen en dat ze er geen probleem van maken..

Conclusie dus eigenlijk, gewoon voor laten komen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op woensdag 23 november 2011 om 23:55:
Hugo, hoe hadden ze ontdekt dat je X mee had dan?

Ik had het zakje in me hand terwijl ze een rondje door de zaal liepen. Ze zagen het niet direct maar waarschijnlijk omdat ik te snel mijn hand liet zakken. Ze vroegen wat ik in mijn handen had en toe heb ik ze het gelijk gegeven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hugo Baas :smoke: op donderdag 24 november 2011 om 18:11:
Ik had het zakje in me hand terwijl ze een rondje door de zaal liepen. Ze zagen het niet direct maar waarschijnlijk omdat ik te snel mijn hand liet zakken. Ze vroegen wat ik in mijn handen had en toe heb ik ze het gelijk gegeven.

Oké, in beide gevallen ben je dus gepakt doordat je niet goed op zat te letten, zonde. Wel nice dat je allebei de keren mocht blijven trouwens.
Waarschuw beheerder
Heb een keer een boete gehad, meer dan 50km te hard gereden binnen de bebouwde kom. Schikking van 500 euro.

Jaar later gewoon verklaring omtrent goed gedrag gekregen voor taxichauffeur..

En als iets relevant is, is dat het wel..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MRdK op zaterdag 19 november 2011 om 18:42:
De politie kan jou niet dwingen om je uit te kleden. Ze kunnen je hooguit een transactievoorstel/dagvaarding geven voor het weigeren van meewerken met de politie.

Dus wel want er was een officier van justitie bij ;) maar goed ik heb transactievoorstel betaalt van 240 euro :S eigenlijk wou ik het voor de rechter laten komen, omdat ik genoeg punten had waar ik voordeel uit kon doen. Maar mijn ouders vonden dat geen goed idee en moest het maar gewoon betalen van hun. :S
Waarschuw beheerder
hey, ik heb niet de hele topic gelezen maar volgens mij staat het hier nog niet:

stel je word gepakt met 2 pillen en je hebt er net 1 in de rij gedropt zodat je er met 1 minder naar binnen loopt. krijg je daar dan ook nog problemen om/mee? weet iemand hoe dat precies zit?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabber Tom op woensdag 30 november 2011 om 16:31:
stel je word gepakt met 2 pillen en je hebt er net 1 in de rij gedropt zodat je er met 1 minder naar binnen loopt. krijg je daar dan ook nog problemen om/mee? weet iemand hoe dat precies zit?

als ze je zien dat je het slikt wel ja.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2011 om 16:58:
als ze je zien dat je het slikt wel ja

oke, maar stel je zit op het bureau of bij dat 'intieme' kamertje, en je voelt hem langzaam opkomen en voordat je het door hebt ga je hard. wat gebeurt er dan?

Waarschuw beheerder
pffff weet ik veel probeer het uit zal ik zeggen.

Waarschuw beheerder
jij hoort trouwens geen drugs te gebruiken jij hoort eerst je school af te maken nonderju!
Waarschuw beheerder
+1
Er kunnen dan 2 dingen gebeuren.

Of je vind de desbetreffende agent(e) erg lief en bedankt hem/haar voor zijn tijd en geeft een dikke knuffel.

Of je voelt je niet goed en zal moeten kotsen, mocht dit 2e het geval zijn zorg er dan voor dat je zoveel mogelijk over de agent(e) heen kotst.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 december 2011 om 12:03:
jij hoort trouwens geen drugs te gebruiken jij hoort eerst je school af te maken nonderju!

komt goed hoor ;)

Uitspraak van [R]AWSTYLE! op donderdag 1 december 2011 om 12:05:
Of je vind de desbetreffende agent(e) erg lief en bedankt hem/haar voor zijn tijd en geeft een dikke knuffel.

Of je voelt je niet goed en zal moeten kotsen, mocht dit 2e het geval zijn zorg er dan voor dat je zoveel mogelijk over de agent(e) heen kotst.

ja zover weet ik het ook wel :P

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Gabber Tom op donderdag 1 december 2011 om 11:37:
oke, maar stel je zit op het bureau of bij dat 'intieme' kamertje, en je voelt hem langzaam opkomen en voordat je het door hebt ga je hard. wat gebeurt er dan?

Zolang je blijft volhouwe dat je altijd zo doet, zal er niets aan het handje zijn!

Waarschuw beheerder
Ben zelf 4x in al die jaren tegen de lamp gelopen met pillen en sos,
al de 4de keren door de beveiliging gepakt en heb me gelukkig bij alle 4 me er
weten uit te lullen, dat wil zeggen, moest het afgeven en per direct
van het terrein af, gelukkig kleine hoeveelheden maarja risico van het vak,
en als je het verbaal op een goede manier kan uitleggen dan kom je een eind
en daar bedoel ik mee, dat ze dan niet overdragen aan die blauwe dwergen!

Was bij Qlimax 2005 ( inleveren maar mocht daar toch blijven) bij Partyraiser 12 1/2 year jubileum 2006,
nog een keer bij DJ Partyraiser presents Machine City 2007 en bij In Qontrol 2006 moest ik weg
daarna nooit meer gepakt en daarvoor ook niet en vroeger ook nooit in die mooie speciaal tijd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iets met een steen en een ezel:roflol:

Waarschuw beheerder
achja, ik kwam er mee weg, verbaal sterk en overtuigend waar een ander problemen heeft! :)
en 3x was toevallig, en wat is 4x op meer dan 10 jaar feesten!
Denk dat er wel vele meerdere keren gepakt zijn!
lekker belangrijk ook trouwens, shit happens, zat er echt niet mee!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik neem hooguit 4x in het jaar op een feest pilletjes mee en ben er zowaar 2x uitgepikt. één keer Awakenings 2010 en Thunderdome 2010. Op Awakenings kwam ik van de WC naar de Z tent, ik liep gewoon, werd ik opeens bij m'n hoofd meegesleurd. Ik was gelukkig helder bij geest genoeg om het zakje (1 pil en 1 capsule M) uit me broekzak te vissen en weg te gooien terwijl die me meesleurde. Hij had me verward met iemand anders, hij dacht dat ik nog een heuptasje had. Ondertussen moest ik wel schoenen en sokken uitdoen, en checkte die in het bovenste randje van me boxer. Ik stond perplex, en durfde er ook niet tegen in te gaan. Gelukkig dus niets gevonden en terug naar 't feest. Moest er toen wel weer ff inkomen.

2de keer op thunderdome, ik had 2 pillen in me zak en stond gewoon te pissen (netjes bij de wc's) met een vriend van me. werd er een kerel meegesleurd bij ons in de buurt, liepen die bewakers langs ons en ze zeiden: 'loop ook maar mee'. toen ze tijdens 't lopen overal op moesten letten heb ik snel t weg kunnen gooien, maar vriend van me had pech en werd steeds vastgehouden en heeft voor 2.5 pil de hele nacht in de cel moeten zitten en 240e moeten aftikken. We hebben hem eruit moeten halen 's ochtends vroeg, en hij mocht ook niet gelijk mee. In het politiebureau zag je pas de hypocrisie, mensen die keihard spacen (zoals wij) die hun vrienden eruit komen halen die alweer totaal nuchter zijn haha.

2x er dus uitgepakt, zonder ook maar enige reden. had ik dit verhaal in dit topic maar eerder gelezen, dan had ik om legitimatie en reden etc. kunnen vragen. maar ik kan je verzekeren dat ik behoorlijk in de stress schoot. de één zal het meer dan de ander hebben, maar ik heb het heel erg, gelijk doemdenken enzo, maar ben er dus steeds goed vanaf gekomen. Ik vind wel dat het op een feestje soms wel naar wordt op die manier. Op awakenings was het gewoon echt pech, maar op thunderdome leek het wel of veel bewakers erop uit waren. En nu ik dit ervaren heb kan ik dan toch minder ontspannen feesten op sommige feestjes. Gewoon rustig blijven is dus de sleutel, maar dat is verdomd lastig. En opmerkingen als: 'laat drugs achterwege' zijn niet nodig, ik doe het praktisch nu alleen nog met zomerfestivals en kleine feestjes waar geen gezeik is :). Wel frappant alleen dat we echt een grote feestgroep hebben en ik als enige eruitgepikt ben en dan nog wel 2x (en één x die vriend van me). Misschien ligt het aan m'n uiterlijk ofzo 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Problem Child op vrijdag 9 december 2011 om 13:53:
Misschien ligt het aan m'n uiterlijk ofzo

Of je naam? ;)

Maar wel klote. Ik ben er gelukkig nog nooit uitgepakt. Hoop het ook niet mee te maken.
Waarschuw beheerder
Ben gelukkig nog nooit gepakt tijdens feestje, maar het zou wel mijn nacht verneuken zeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabber Tom op donderdag 1 december 2011 om 11:37:

Het is in Nederland strafbaar drugs bij je te hebben. Het nuttigen van drugs niet. Dus als jij onder invloed bent kunnen ze je niks maken. (Als je verder niks bij je hebt)
Waarschuw beheerder
Hee wazaa,
ik heb precies hetzelfde als jij gehad alleen met 2,5 pillen (0.78gr).
ik heb ook een dagvaarding gekregen maar heb natuurlyk liever een transactie voorstel.
moet 21 januari voorkomen maar heb echt geen flauw idee wat ik nu moet doen!!
gr dennis
Waarschuw beheerder
Je eigen niet druk maken en alvast gaan sparen voor de boete. Ze zullen je echt niet opsluiten voor 2,5 pil. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ken genoeg mensen die gepakt zijn en dat was ook met grotere hoeveelheden. Niks meer als een boete en een nachtje cel.
Waarschuw beheerder
in qontrol 2009 werd ik door een beveiligster gezien met mn zakje MDMA kristallen. moest lachen en liet me verder lopen. vet geluk gehad haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Qlaas op donderdag 22 december 2011 om 14:14:
in qontrol 2009 werd ik door een beveiligster gezien met mn zakje MDMA kristallen

Deze maand al 2x gebeurt :lol:
Pandemonium: ik haal net de sleutel uit mijn neus, zakje enzo nog in mijn hand loopt security letterlijk voor mij langs. Ziet niks en loopt door.

Hardcore vibes: ik sta in een hoekje te sleutelen en nadat alles wegduw draai ik me om komt security langs gelopen uit een hoek vanwaar hij het zeker weten gezien heeft.

Lucky 2x in een maand. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Addict op vrijdag 9 december 2011 om 15:07:
Ben gelukkig nog nooit gepakt tijdens feestje, maar het zou wel mijn nacht verneuken zeg.

Vriend van me werd op Awakenings gepakt met 2 pillen. Werd gewoon van de plee getrokken terwijl hij zat te schijten. Van top tot teen gefouilleerd en mocht toen weer terug naar de zaal in. Toch verneukt zo iets inderdaad wel redelijk je avond.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pollo op donderdag 22 december 2011 om 15:16:
Vriend van me werd op Awakenings gepakt met 2 pillen. Werd gewoon van de plee getrokken terwijl hij zat te schijten. Van top tot teen gefouilleerd en mocht toen weer terug naar de zaal in. Toch verneukt zo iets inderdaad wel redelijk je avond.

nou niet lullig bedoeld, en ik weet als je moet schijten moet je schijten:p, maar als je op een feest op een zit-wc iets langer wegblijft dan een gewoon plasje weet de beveiliging je snel te vinden, jammer maar helaas! daarom altijd van te voren naar de wc!:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 22 december 2011 om 16:46:
nou niet lullig bedoeld, en ik weet als je moet schijten moet je schijten:p, maar als je op een feest op een zit-wc iets langer wegblijft dan een gewoon plasje weet de beveiliging je snel te vinden, jammer maar helaas! daarom altijd van te voren naar de wc!:D

Security was dan ook redelijk verbaasd toen ze de deur van buiten open draaiden en hem aantroffen terwijl hij zijn reet aan het afvegen was ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pollo op donderdag 22 december 2011 om 16:52:
Security was dan ook redelijk verbaasd toen ze de deur van buiten open draaiden en hem aantroffen terwijl hij zijn reet aan het afvegen was ;)

hahaha dat geloof ik ook direct !
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ddeenniiss op donderdag 22 december 2011 om 11:52:
Hee wazaa,
ik heb precies hetzelfde als jij gehad alleen met 2,5 pillen (0.78gr).
ik heb ook een dagvaarding gekregen maar heb natuurlyk liever een transactie voorstel.
moet 21 januari voorkomen maar heb echt geen flauw idee wat ik nu moet doen!!
gr dennis

Boete en celstraf is onzin. Als je het schikkingsvoorstel betaalt hoef je ook niet te zitten. Als je niet direct ter plaatse hebt gedokt zijn ze verplicht om je een acceptgiro te sturen. Die moet je op tijd betalen, doe je dat niet dan wordt het een vervelend verhaal voor jou en je anus.

Waarschuw beheerder
donateur
Zwordt die halve pil als een hele gezien?

Waarschuw beheerder
+2
verekte koekwaus drugs is verboden !!! benne gij gek geworden...
Waarschuw beheerder
+5-8
ik werd in duitsland gearreseerd met 351.8 gram cocaine opzak 80% kwaliteit dus 271 gram pure kwaliteit en kreeg gelijk 3 jaar cel zonder probleem 2 jaar daarvoor op schiphol gepakt met 2.5 kilo coke (vakantie gehad in brazilie) en moest alleen een afstands verklaring tekenen nooit meer wat van gehoord word helaas wel bij iedere vakantie op een vliegveld binnenste buiten gekeerd snap er niks van lol
dus maak je niet druk over een klein beetje xtc straf is niet hoog
Waarschuw beheerder
Mijn verhaal...
Ze hadden me gepakt met 2 Q's en moest mee naar bureau, want ik had net teveel bij me want 1 pil werd gedoogd.
Gepakt worden met 2 xtc pillen van 0,63 gram totaal komt dit op je strafblad?

Ik heb gelukt gehad afgelopen weekend dat ik er al 2 had geslikt en werd opgepakt met alleen 1tje .. pff wat een geluk, alleen is hij wel in beslaggenomen:P :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hardcore070 op zaterdag 24 december 2011 om 22:07:
Ik heb gelukt gehad afgelopen weekend dat ik er al 2 had geslikt en werd opgepakt met alleen 1tje .. pff wat een geluk, alleen is hij wel in beslaggenomen

Verder geen proces verbaal aan je broek? Welk feest was het? En hoe/waar zagen ze dat je wat bij je had?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WARRIOR op zaterdag 24 december 2011 om 01:43:
word helaas wel bij iedere vakantie op een vliegveld binnenste buiten gekeerd snap er niks van lol

heheh

Wat ik me dan afvraag, is het niet mogelijk gewoon via de post een pakketje te sturen? (ja in zo'n land zal de post niet zo gesmeerd werken als onze PTT natuurlijk)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuc life op dinsdag 3 januari 2012 om 15:43:
Wat ik me dan afvraag, is het niet mogelijk gewoon via de post een pakketje te sturen? (ja in zo'n land zal de post niet zo gesmeerd werken als onze PTT natuurlijk)

In veel landen wordt volgens mij (alle) post gescreend. Kijk maar eens naar Border Security, daar zitten best wel leuke dingen tussen. Ze verstoppen het in knuffels, boeken, maar ook in het karton van een doos.
Waarschuw beheerder
Border Security is niet normaal inderdaad.
Die gasten trekken alles uit elkaar snap niet dat mensen dat daar nog proberen.
Maarja die Aussies gaan ook al flippen als iemand een stuk fruit meeneemt of een fruitvliegje, klavertje vier of tijgerbal :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuc life op woensdag 4 januari 2012 om 12:54:
Maarja die Aussies gaan ook al flippen als iemand een stuk fruit meeneemt of een fruitvliegje, klavertje vier of tijgerbal

Heel de landbouwsector zou bijvoorbeeld naar de klote kunnen gaan. Natuurlijk is de kans nihil, maar ze kunnen het risico niet nemen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 3 januari 2012 om 16:11:
Kijk maar eens naar Border Security, daar zitten best wel leuke dingen tussen.

Dat is Australië he;) In Europa is toch een vrij verkeer van goederen(dus geen controles)?
Waarschuw beheerder
Oh, dat wist ik niet. Maar lijkt me eerlijk gezegd stug dat er helemaal niet gecontroleerd wordt.

Waarschuw beheerder
Binnnen schengen landen niet. Aan de grens wordt je immers ook niet meer gecontroleerd.
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 januari 2012 om 19:12:
Binnnen schengen landen niet. Aan de grens wordt je immers ook niet meer gecontroleerd.

Jawel hoor, steeksproefgewijs, maar inderdaad niet vaak. De post is een perfecte manier om drugs te versturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op donderdag 5 januari 2012 om 20:54:
De post is een perfecte manier om drugs te versturen.

Klopt! Iemand die ik ken loopt stage in Curacao. Hij laat altijd zijn pillen opsturen via de post. Goed luchtdicht verpakt en nog niet gepakt. Nu iets van 3 keer gedaan ofzo. En mochten ze het onderscheppen weten ze de afzender nooit. De geadresseerde natuurlijk wel maar die heeft vrij weinig fout gedaan. Al moet die gene er wel voor zorgen dat er niets in huis ligt verder. Weet niet hoe het in veel landen gaat maar een huiszoeking lijkt me makkelijker geregeld in bepaalde landen dan hier in Nederland.

Waarschuw beheerder
Ik mag aannemen dat de post vanuit Curacao naar NL goed wordt gecontroleerd?
Waarschuw beheerder
Blijkbaar niet goed genoeg. Is 100% 3 keer gelukt al.

Edit: ik had het over van Nederland naar Curacao. Ook al zou dat verder niet hoeven uitmaken qua controle.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje, als je dan word meegenomen om uit te kleden, moet je dan ook je boxershort uit of mag je die toch nog wel aanhouden?
Waarschuw beheerder
kan je vergeten alles moet uit als ze echt een vermoeden hebben bukken en hoesten en als je pech heb ..... nou ja kan jezelf wel invullen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dominique[HC4L] op maandag 9 januari 2012 om 00:59:
Ik heb een vraagje, als je dan word meegenomen om uit te kleden, moet je dan ook je boxershort uit of mag je die toch nog wel aanhouden?

Op MoH - Pole Position werd ik door een drugshond eruit gepikt.. Gelijk handen op de rug gedraaid en meegenomen :( Moest me helemaal uitkleden (Ja ook boxer) voor oom agent.. Nog een geluk dat ik niks bij me had :P
Waarschuw beheerder
Ik reageer hier inmiddels natuurlijk veelste laat.. Maar wat Lassie eerder zei en wat Technoasis ook uitgetypt heeft is wel waar.
Bij snelle opsporingen en vervolging als deze gaan er heel veel zaken FOUT bij de politie. Zorg ervoor dat alles in je proces verbaal staat voordat je hem ondertekend.

Als een politie agent jou semi bedreigd, probeert over te halen, zegt dat er geen advocaten beschikbaar zijn en dat je wel moet kiezen.. noem het maar op.. Allemaal dubieuze dingen.. Zorg dan dat dit allemaal in het PV komt te staan! Zetten ze het er niet in. Dan onderteken jij gewoon niet.
Waarschuw beheerder
keer in hemkade bij mindcontroller .. zaten we in een gangetje bij sigaretautomaat kwam meneer de bewaker een vriend van me
die naast me zat meenemen .. wil ik meteen opstaan en weglopen met me domme kop dus pakt hij mij ook
gelukkig nog maar 2q bij me .. mocht blijven maar moest het wel inleveren
Waarschuw beheerder
Afgelopen vrijdag in Deventer met halfe witte speaker gepakt door bewaking toen ik even een luchtje wou gaan scheppen.. Politie stond errug toevallig ook in de straat, gegevens zijn genoteerd etc, wat zijn heir de gevolgen van? meneer de agent had het over een aanmaning maar wat moet ik me daar dan bij voorstellen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sten1990 op maandag 9 januari 2012 om 03:40:
Op MoH - Pole Position werd ik door een drugshond eruit gepikt.. Gelijk handen op de rug gedraaid en meegenomen Moest me helemaal uitkleden (Ja ook boxer) voor oom agent.. Nog een geluk dat ik niks bij me had

Vreemd dat je er dan tussenuit werd gepikt. Heb je voor het feest nog wel drugs in je handen gehad?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op woensdag 1 februari 2012 om 13:31:
Vreemd dat je er dan tussenuit werd gepikt. Heb je voor het feest nog wel drugs in je handen gehad?

Nee, helemaal niet :S Dat was juist het vreemde...
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Dominique[HC4L] op maandag 9 januari 2012 om 00:59:
moet je dan ook je boxershort uit of mag je die toch nog wel aanhouden?

Uit doen. Bij een kleine piemel ziet de politie of je drugs hebt gebruikt namelijk :lol:
Waarschuw beheerder
Heeft iemand nog advies over mn opmerking over gepakt met een halve?.. vond het zelf nogal nutteloos maarja -.-

Waarschuw beheerder
Uitspraak van R0bert op dinsdag 31 januari 2012 om 19:26:
meneer de agent had het over een aanmaning

Volgens mij wordt een aanmaning pas verstuurd als de betalingstermijn verstreken is of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2012 om 19:11:
Volgens mij wordt een aanmaning pas verstuurd als de betalingstermijn verstreken is of begrijp ik het helemaal verkeerd?

naar mijn weten is dat ook zo, misschien een kleine boete, als het maar een halfje is zou ik je niet te druk maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van R0bert op dinsdag 31 januari 2012 om 19:26:
meneer de agent had het over een aanmaning maar wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2012 om 19:11:

Het gaat hier om een politieman = een lage opleiding genoten = spraakverwarring.

Hij bedoelde waarschijnlijk een aantekening.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Hahah inderdaad, dankjewel jongens weet ik dat ook weer;)
Waarschuw beheerder
Inderdaad heel handig topic! Vele malen dank!
Waarschuw beheerder
heb ff vraagje hadden feestje vn t weekend maat vn me gepakt met 5/6 gram sos 5 helen en 5 halven (mannetje of 6 t/m 8.) zouden komen. Hij had ook weger bij zich omdat hij t altijd naweegt aangezien je toch redelijk wat betaalt voor die rommel. Me vraag is wat kan hij verwachten qua boete/straf? Hijs is verder nooit met justitie in aanraking geweest qua drugs. En ook duidelijk aangeven dat hij feestje had en voor eigen gebruik was.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Met die hoeveelheden wordt hij denk ik voor een dealer aangezien. Dan zijn de straffen/boetes volgens mij vele malen hoger. Getallen durf ik niet te noemen.
Waarschuw beheerder
Okeoke toch bedankt, als er iemand wat meer weet graag antwoord BVD!
Waarschuw beheerder
wat gebeurd er als je al een x gepakt bent met 2 stuks.. maar alleen moest inleveren, werd genoteerd en verder niks meer van hoort? heeft dit gevolgen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mgoos op vrijdag 10 februari 2012 om 18:07:
wat gebeurd er als je al een x gepakt bent met 2 stuks.. maar alleen moest inleveren, werd genoteerd en verder niks meer van hoort? heeft dit gevolgen?

Denk het niet hoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vagevrage op maandag 6 februari 2012 om 11:09:
Hij had ook weger bij zich omdat hij t altijd naweegt aangezien je toch redelijk wat betaalt voor die romme

I lolled :lol:

Uitspraak van vagevrage op maandag 6 februari 2012 om 11:09:
En ook duidelijk aangeven dat hij feestje had en voor eigen gebruik was

I lolled :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op vrijdag 10 februari 2012 om 19:21:
I lolled

x100000

net alsof je als je feestje hebt je wel drugs mag hebbe :roflol:
en wie neemt een weegschaal mee naar n feest? wat wil tie doen? ff gram afwegen op de bar ofsow :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van [B.O.T]Deluuusiion op vrijdag 10 februari 2012 om 19:30:
weegschaal

Ik had het zo graag willen zien :lol:.

Ik zie het al voor me dat de weegschaal als eerste tevoorschijn komt. De volgende keer neemt hij een speciekuip mee, enkele kilo's pure coke en een zak mannitol. Dan kan hij op de dansvloer even op z'n gemakje alles door elkaar mengen. Kun je de versnijdingsverhouding ook nog zelf bepalen.

En als je al lang klant bent kan het ook nog op de faktuur.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben met Beter kom je niet bij de outland in rotjeknor op ± 31 augustus gepakt
8 pillen bij kon gelijk mee naar t bureau van 12 tot half 6 gezeten toen kwamen ze met schikkings voorstel 8 a 9 pillen 550€ boete ( 1 tot 2 pillen werd gedoogt, 3 pillen gelijk 390€...) en omdat er die avond meer mense gepakt waren zat ik met nog zo'n kel die had 5 gram nak en die kreeg 600€. we hadden allebei geen geld bij of iemand die het kon komen brengen of overmaken. we hebben wel een verklaring af moeten leggen en daarna mochten we weg.. maar op de dag van vandaag heb ik de boete nog niet binnen xD

dus nu maar hopen dat die noooit kom mja daar ga ik niet van uit...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 7-woods-terror op donderdag 16 februari 2012 om 17:50:

Dat is de Nederlandse bureaucratie, maar uiteindelijk krijg je hem altijd...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pollo op donderdag 16 februari 2012 om 21:38:

Dat is de Nederlandse bureaucratie, maar uiteindelijk krijg je hem altijd...

Idd, zulke boete's kunnen met gemak half jaar tot een jaar duren!
Dus wees maar niet te blij dat ie er nog niet is! Daar in tegen kun je nu wel mooi beetje geld opzij leggen elke maand
Waarschuw beheerder
we hebben wel een verklaring af moeten leggen en daarna mochten we weg.. maar op de dag van vandaag heb ik de boete nog niet binnen xD

Ik zou maar vast gaan sparen als ik jou was... Boetes komen uiteindelijk altijd wel. Ik kreeg laatst een boete binnen van de NS, was van Oktober vorig jaar :rot:
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Er is het e.e.a. verwijderd en bestraft. Als het rellen niet stopt dan gaat het topic dicht.