Partyflock

Forumonderwerp · 1118153
Boekverbranding dreigt in Oosterpark

Amsterdammer Roy Groenberg, bekend geworden als de man die het woord negerzoen wilde verbieden, organiseert woensdag in het Oosterpark een boekverbranding.

Groenberg voelt zich diep beledigd door de Nederlandse vertaling van een roman van de Britse schrijver Lawrence Hill, getiteld "Het negerboek."

Overigens is het hem wel gelukt negerzoen te laten verbieden :') Nu wil hij het woord neger officieel uit de Dikke van Dale laten schrappen
dus wat vinden mijn medeflockertjes daarvan? neger uit het woordenboek of niet? en iemand een goed alternatief? getinte homo sapiens of medemens met gekleurde huid is ook zo'n mondvol elke keer 8)

bron:http://www.at5.nl/artikelen/64276/boekverbranding-dreigt-in-oosterpark
laatste aanpassing
Opsporing verzocht heeft het woord neger een negatieve bijklank gegeven. Het woord 'neger' komt gewoon van het woordje 'negro'. Taalkundigen zijn er nog niet over uit of dat komt van het Spaanse 'negro'(zwart) of het Arabische 'negro' (zwakzinnige).

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:37:
dus...het was toch neger

:roflol: ja hoor kneusje :[

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:37:
nope, kom nou Kennito is dat dan weer onderscheid wtf,we zijn allemaal gelijk he

Zeg je dat ook over je bontjeskraag-dragende medelanders?

Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 21 juni 2011 om 14:37:
is ook lastig, als bv een surinamer met een antiliaan is gegaan en een kindje hebben gekregen.

Dan is het gewoon een neger :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:31:
Probeer alleen ermee te zeggen dat sommige blanke mensen schijnbaar tegenwoordig nog steeds niet goed het onderscheid kunnen maken in onze o zo mooie multi culti NL

NL hoort niet multiculti te zijn, maar een plek waar mensen van diverse etniciteiten een gemeenschappelijke band hebben op cultuurgebied, anders wordt het ooit nog een soort Joegoslavië, dat langs etnische scheidslijnen uit elkaar pleurt.

Dus het is in het eigen belang van zowel de neger als de blanke om niet te kijken naar onderlinge verschillen, maar juist de overeenkomsten te onderstrepen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:31:
Probeer alleen ermee te zeggen dat sommige blanke mensen schijnbaar tegenwoordig nog steeds niet goed het onderscheid kunnen maken in onze o zo mooie multi culti NL :respect: :honger:

dit gaat waarschijnlijk verkeerd overkomen maar zo bedoel ik het dus echt niet 8) je bent chinees, zwart, blank of zo'n beetje daartussenin. en dat vind ik wel genoeg onderscheid. bovendien zie ik meestal toch het verschil niet want ik heb me daar dus niet in verdiept en als je het dan verkeerd doet is het gelijk weer zo'n toestand :')

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:49:
ja hoor kneusje

ok dan neger..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:49:
Zeg je dat ook over je bontjeskraag-dragende medelanders?

nope, eigenlijk zeg ik dat nooit....niemand is gelijk, vind ik de grootste onzin ooit. Iedereen dient gelijk behandeld te worden dat dan weer wel. Je heb blanken die er niets van maken, marokanen en ook negers, kunnen allemaal de tyfus krijgen van mij...Tis eigenlijk allemaal ook net zo makkelijk.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:54:
niemand is gelijk, vind ik de grootste onzin ooit. Iedereen dient gelijk behandeld te worden dat dan weer wel.

ik ben het vandaag echt enorm met je eens de hele tijd :D

iedereen vind zichzelf toch altijd een beetje gelijker dan de rest. en das maar goed ook want anders hadden we nou nog in die grotten half verbrand/half rauwe stukken vlees van een karkas zitten trekken
laatste aanpassing
Aandacht vragen om het woord neger omdat dit racistisch zou zijn, maar ondertussen wel een oldskool 1941 boeken verbranding organiseren.....

.
laatste aanpassing
Uitspraak van Chemical Sister op dinsdag 21 juni 2011 om 13:41:
Overigens is het hem wel gelukt negerzoen te laten verbieden

Publiciteitsstunt van Buys, ze hebben zelf die rel gestart voor de aandacht.

Net zoals met alle woorden gaat het er om hoe je het zegt. Neger is op zichzelf geen scheldwoord, klaar.
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op dinsdag 21 juni 2011 om 15:05:
maar ondertussen wel een oldskool 1941 boeken verbranding organiseren.....

eerder oldskool spaanse inquisitie dan...

nou we het toch over dolle negers hebben trouwens; heeft iemand nog meegekregen hoe het met die arme geit in nigeria is? die vastzit voor autodiefstal dus?

Artiest Demon Rage
dus wat vinden mijn medeflockertjes daarvan? neger uit het woordenboek of niet?

Stomme jankerd is die Roy Groenlul.
Neger is gewoon een woord, net als Nederlander, Turk, Chinees, Marokkaan, Jood of wat dan ook :rot:

en iemand een goed alternatief?

Getectileerde medeburger 8)
als we amerika zouden volgen, zouden we "zwarte" moeten zeggen

broertje van Roy Groenberg genaamd poti deed zou zijn uitlaringen over bepaalde nederlanders

hij is een beetje laat,je had in 1853 al het boek
de negerhut van oom tom
neger uit het woordenboek of niet?

Ja hier pleit ik al heletidj voor.

en iemand een goed alternatief?

Want hier zeggen ze al 100 jaar zwertjoekels :)

Artiest System
Sinds de negerzoen geen negerzoen meer heet, heb ik ze nooit meer gekocht, ben het niet van plan ook.

Neger is gewoon een normaal woord. Net als blanke.

organiseert woensdag in het Oosterpark een boekverbranding.

Hmmm interessant, doet me denken aan een andere groep mensen zo'n 70 jaar terug . . .

negerzoen

Volgens mij was hij ook de enige die zich daar druk om maakte :rot:

Wat is dat toch de laatste tijd? laatst ook al die gast die een (symbolische) schadevergoeding wilde van vereniging Herge ivm een racistisch stripboek. Oke stel dat je wint, en dan? Zijn dan opeens al die jaren dat je zogenaamd bespot en uitgelachen werd voorbij en vergeten? Of heb je dan gewoon een stripboek uit de handel gehaald waar er toch al duizenden van in omloop zijn. Wat alleen maar de "cult status" verhoogt?

Zijn er werkelijk 100 mensen die dit soort dingen wat kan schelen? Die dit soort boeken/etenswaren/whatever zien als een "smet" op de geschiedenis van hun ras? Of willen de personen in kwestie gewoon een beetje aandacht en hopen dit te bereiken door middel van moord en brand schreeuwen onder het mom van politiek correct zijn?

Uitspraak van º²º Lieverdinie op dinsdag 21 juni 2011 om 16:22:
Blanke, Bakra, bakroe

Loop je nou weer tof te doen, pigmentinvalide? :o

Zie je wel, met racistische termen bejegend worden, vind je zelf ook niet cool, doe het dan ook niet bij anderen. Of doe het wel, maar ga dan niet de moraalridster uithangen. :gaap:
en die negers mogen zelf wel nigger zeggen

Terwijl het de blanken zijn die die term hebben bedacht. Hoezo, ze eigenen zich shit toe die niet van hun is? Over vooroordelen bevestigen gesproken :D
:respect: de neger is weer populairder dan ooit!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 17:30:
Zijn er werkelijk 100 mensen die dit soort dingen wat kan schelen? Die dit soort boeken/etenswaren/whatever zien als een "smet" op de geschiedenis van hun ras? Of willen de personen in kwestie gewoon een beetje aandacht en hopen dit te bereiken door middel van moord en brand schreeuwen onder het mom van politiek correct zijn?

nee, er zijn gewoon hele kuddes mensen die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze zich overal persoonlijk door aangevallen voelen. volgens mij een combi van een minderwaardigheidscomplex dat zo overgecompenseerd word en en leven in een doodsaaie mistige sleur...

eigenlijk is je aangevallen voelen door het woord neger hetzelfde als je persoonlijk aangevallen en diep gekwetst te voelen wanneer een wildvreemde die zich niet eens van jouw bestaan bewust is bepaalde ziektes gebruikt als krachtterm...

ik vind dat nogal wereldvreemd :vaag: op een soort van narcistische manier dan :lol:

(:s oeh... :X krijg je inmiddels al punten als je omheen praat of is de vertrutting nog niet zooo diep doorgedrongen? :rot: )
zeurzak van die negerzoen
dan moeten negerpiemels ook afgeschaft worden (dat struikgewas jwt)

al heeft die hier wel een punt(je), somebody Knows My name vertalen naar het Nederlands, dan krijg je geloof ik niet Negerboek :p
laatste aanpassing
Zwartjoekel?

Uitspraak van DanM op dinsdag 21 juni 2011 om 21:37:
Koike/Ibu

:') +1.
Uitspraak van Chagrijnige Appel op dinsdag 21 juni 2011 om 14:11:
Overigens ook dom:
De meeste negers zijn wel trots op hun kleurtje maar willen geen zwarte, neger, gekleurde of iets dergelijks genoemd worden.

Neger komt nog uit de slaventijd.
Kan me best voorstellen dat je geen neger genoemd wilt worden.
Maar om het uit het woordenboek te schrappen lijkt mij onzin zolang het woord nog wel gebruikt word.

neger wat?

Die man is een held!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2011 om 14:56:
Hoe moet je dan een neger noemen?

wannabee human

Uitspraak van Chemical Sister op woensdag 22 juni 2011 om 18:17:
als je vaag genoeg bent echt hilarisch idd en mijn negervrienden deden net zo hard mee, zap de blanke is namelijk geen reet aan...

Nee he!! Negers zijn wel leuker he!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2011 om 18:48:
Nee he!! Negers zijn wel leuker he!

er zijn te veel blanken op tv :aai: das geen spelletje meer, das gewoon zuipen...
Uitspraak van Satanica op woensdag 22 juni 2011 om 13:54:
Kan me best voorstellen dat je geen neger genoemd wilt worden.
Maar om het uit het woordenboek te schrappen lijkt mij onzin zolang het woord nog wel gebruikt word.

:yes: het wordt vrijwel dagelijks nog gebruikt en gedaan, het is zelfs een werkwoord!

Negeren....:)

Uitspraak van Chemical Sister op woensdag 22 juni 2011 om 19:09:
er zijn te veel blanken op tv das geen spelletje meer, das gewoon zuipen...

jaja.. het zal wel..

ga je nu drinken nu je mijn foto hebt gezien?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2011 om 19:21:
mijn foto

Plaatjes van internet tellen niet :facepalm:

ewa Oosterpark stadion in groningen of wat?