Partyflock

Forumonderwerp · 1116913
1 volger · 7451x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
Dinosaurussculptuur in oude tempel ontdekt
http://www.bible.ca/tracks/tracks-cambodia.htm
meer
http://www.bible.ca/tracks/dino-art.htm

http://ianjuby.org/delk/

Het was echter niet eerder dan in 1841 dat het woord ‘dinosaurus’ werd uitgevonden.(18) Toen Sir Richard Owen, een beroemd Brits anatomist en directeur van het Brits Museum (en een fervent anti-Darwinist!), de beenderen zag van Iguanodon en Megalosaurus realiseerde hij zich dat deze een unieke groep van reptielen vertegenwoordigen die nog niet geclassificeerd waren. Hij voorzag dan in de term ‘dinosaurus’, betrokken uit Griekse woorden, met de betekenis van ‘verschrikkelijke hagedis’.(

Maar bestaat er niet een ander woord voor ‘dinosaurus’? Ja, men sprak vroeger van draken, en drakenlegenden komen overal ter wereld voor. Vele beschrijvingen van ‘draken’ komen overeen met de kenmerken van specifieke dinosauriërs. Kunnen dit niet verslagen en ontmoetingen zijn geweest met wat wij vandaag dinosauriërs noemen?

Bijna al onze voorouders geloofden dat de aarde was bewoond door draken, in het bijzonder in onbekende gebieden. Waar haalden zij zulke gedachte? Komt dit voort uit een algemene menselijke verbeelding? Een overgeërfde behoefte of intuïtie? Een overgeërfde onderbewuste herinnering aan dinosauriërs? Al deze veronderstellingen zijn gemaakt en ernstig genomen door vele mensen. Ik geloof dat draken de weerspiegeling zijn - soms verfraaid door het navertellen, maar meestal historisch - van werkelijke fysieke ontmoetingen van mensen met dinosauriërs.

zie ook http://users.skynet.be/fa390968/_dinos.doc
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
dat was later pas, in de middeleeuwen :facepalm:

Know Your History!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op maandag 1 augustus 2011 om 21:10:
Dat deden ze!

Vele mensen denken dat dinosauriërs te groot waren voor de ark.
Dinosauriërs legden eieren, en het grootste fossiele dino-ei dat ooit werd gevonden had de grootte van een voetbal.(40) Zelfs de grootste dinosauriërs waren erg klein wanneer ze pas uitgebroed waren. Herinner u dat de dieren die uit de ark kwamen de aarde moesten her-bevolken, en dus was het essentieel om jonge volwassen dieren te nemen die vruchtbaar zouden worden. Het is dus realistisch om aan te nemen dat God jonge dieren naar de ark zond, en geen volledig uitgegroeide schepselen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op dinsdag 2 augustus 2011 om 16:13:
Vele mensen denken dat dinosauriërs te groot waren voor de ark.

Veel mensen denken ook dat het verhaal van de Ark als symbolisch gezien moet worden.

Zou ik als ik jou was ook een keer proberen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2011 om 23:29:
Veel mensen denken ook dat het verhaal van de Ark als symbolisch gezien moet worden.

Zou ik als ik jou was ook een keer proberen.

kijk veel mensen zeggen dat de aardlagen miljoenenjaren oud zijn en hoe dieper dat je gaat hoe ouder het is

alleen dan heb je op een gegevenmoment een probleem want de aardlagen liggen op een gegevenmoment onder de zee spiegel en aangezien dat de dino's en andere dieren die toen leefden volgens de evolutie theorie niet zo goed waren/zijn in dijken bouwen lijk me het tog knap dat die land dieren het overleefd hebben onder de zee spiegel zonder dijken sluizen enzo.

maar als je modder zand en water in een flesje doet en je schud dan krijg jee ook soort van aardlagen alleen dan zonder die miljoenen jaren :)
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 4 augustus 2011 om 12:24:
alleen dan heb je op een gegevenmoment een probleem want de aardlagen liggen op een gegevenmoment onder de zee spiegel en aangezien dat de dino's en andere dieren die toen leefden volgens de evolutie theorie niet zo goed waren/zijn in dijken bouwen lijk me het tog knap dat die land dieren het overleefd hebben onder de zee spiegel zonder dijken sluizen enzo.

WTF :facepalm:
Nooit gehoord van 'aardschollen' en dat die bewegen? :o:x
Waarschuw beheerder
-1
kijk veel mensen zeggen dat de aardlagen miljoenenjaren oud zijn en hoe dieper dat je gaat hoe ouder het is

Dat is toch hetzelfde met een gletsjer? de onderste lagen zijn het oudst vanwege afzetting [ sneeuw/ijs ] wat er weer bovenop komt?
De aarde is toch constant in beweging? google eens geologie, misschien dat je dan het licht ziet....

Waarschuw beheerder

:roflol:

Met zo weinig kennis, zulke uitspraken dúrven te doen.

Ik zou me kapot schamen. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 4 augustus 2011 om 12:30:
De aarde is toch constant in beweging?

waar komen die aardlagen dan vandaan?
waar komt al dat zand en modder dan vandaan van de ene aardlaag wat er op de andere ligt?

als het van de wind is dan zou het ergens anders moeten weg gaan dus dan komt er daar alleen maar minder zand dus dan gebeurt er het tegenovergestelde en het kan er ook niet op eens zijn

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 1 augustus 2011 om 16:11:
http://www.verzwegenwetenschap.nl/h4.html

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 9 juli 2011 om 07:00:
http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_6.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 4 augustus 2011 om 14:22:
waar komen die aardlagen dan vandaan?
waar komt al dat zand en modder dan vandaan van de ene aardlaag wat er op de andere ligt?

Dat is sediment, er barst wel eens een vulkaan uit enz.....natuurlijk gaat over deze hele opbouw miljoenen/miljarden jaren.....
Wtf gast...:lol: kom je uit een ei ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 4 augustus 2011 om 17:59:
er barst wel eens een vulkaan uit enz.....

ja maar vulkanen staan niet overal

http://www.drdino.com/evolution-miracle-of-miracles/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op vrijdag 5 augustus 2011 om 12:07:
ja maar vulkanen staan niet overal

Met zulke simpele argumenten begrijp ik wel dat je de Bijbel letterlijk neemt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 4 augustus 2011 om 17:59:
kom je uit een ei ofzo?

Waarschuw beheerder
In schoolboeken wordt vaak gezegd dat bergen en aardlagen zijn ontstaan door miljoenen jaren geleidelijke ontwikkeling en erosie. Wat vaak niet verteld wordt is dat in werkelijkheid is vastgesteld dat 75% van de aardlagen op aarde is afgezet door water. Ook vulkanische werking speelt een rol. Bergformaties noch aardlagen hebben miljoenen jaren nodig om te ontstaan. Dat er werkelijk miljoenen jaren overheen gegaan zijn, is een aanname op evolutionistische basis. Het maakt namelijk evolutie aannemelijker.

Het is overigens goed vast te stellen of er een vloed geweest is of niet. Als er massa's water op de aarde gevallen zijn met enorme kracht en de vloed is gestegen tot boven de hoogste bergen, dan moeten er op aarde enorm veel metersdikke afzettingen door water (sedimenten) te vinden zijn. Bovendien zouden vele dieren moeten vinden die in verschrikte houdingen versteend zijn, vervallen door vloedgolven en onder lagen modder bedekt. We zouden enorme bergpartijen moeten tegenkomen met watergolven en rimpels erin. We zouden op de meest rare plekken fossielen moeten vinden van zeedieren. En dat is dus precies wat we op aarde vinden.
Sterker nog; veel van de geologische overblijfselen op aarde zijn enkel te verklaren aan de hand van een grote vloed. Laten we eens kijken wat we op de hele aarde terugvinden

http://www.verzwegenwetenschap.nl/h4.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op vrijdag 5 augustus 2011 om 13:28:
In schoolboeken wordt vaak gezegd dat bergen en aardlagen zijn ontstaan door miljoenen jaren geleidelijke ontwikkeling en erosie. Wat vaak niet verteld wordt is dat in werkelijkheid is vastgesteld dat 75% van de aardlagen op aarde is afgezet door water. Ook vulkanische werking speelt een rol. Bergformaties noch aardlagen hebben miljoenen jaren nodig om te ontstaan. Dat er werkelijk miljoenen jaren overheen gegaan zijn, is een aanname op evolutionistische basis. Het maakt namelijk evolutie aannemelijker.

Het is overigens goed vast te stellen of er een vloed geweest is of niet. Als er massa's water op de aarde gevallen zijn met enorme kracht en de vloed is gestegen tot boven de hoogste bergen, dan moeten er op aarde enorm veel metersdikke afzettingen door water (sedimenten) te vinden zijn. Bovendien zouden vele dieren moeten vinden die in verschrikte houdingen versteend zijn, vervallen door vloedgolven en onder lagen modder bedekt. We zouden enorme bergpartijen moeten tegenkomen met watergolven en rimpels erin. We zouden op de meest rare plekken fossielen moeten vinden van zeedieren. En dat is dus precies wat we op aarde vinden.
Sterker nog; veel van de geologische overblijfselen op aarde zijn enkel te verklaren aan de hand van een grote vloed. Laten we eens kijken wat we op de hele aarde terugvinden

Maak jij altijd ander mans woorden jouw eigen?
Waarschuw beheerder
oke hopaaa nrml ga ik al lang niet meer in op dit soort discuties maar kom uitzondering kan
even voor de duidelijkheid ik weet niet of er een god is of wel , maar kies ervoor om er in mijn keuzes geen rekening mee te houden.

maar wie waren de eerste mensen aan jezus "graf" ?
als de bijbel klopt had ik gelijk ook graag geweten welke wel en welke niet
en dit volgens een korrecte vertaling van de bijbel (dus al niet de nederlandse... de 1e hebreeuwse zou al beter zijn ...

verder: zal ook wel waarheid in staan waar de mensen toen geen flauw benul van hadden kijk naar de plagen van egypte...
"KAN" verklaardworden door santorini vulcaan uitbarsting

{dienst bestaat niet meer: megavideo}
Waarschuw beheerder
owja

hoop dat dit ook gelijk de point maakt dat ik niemand hoeft te overtuigen maar die die geloven mij ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 11 augustus 2011 om 19:35:
Uitspraak van Fast Luigi op dinsdag 9 augustus 2011 om 11:16:
hebreeuwse

http://www.iclnet.org/pub/resources/text/ipb-e/nthebrew/hebrewnt.html

ik weet het antwoord trouwens al langer ik vroeg het aan u ... als in zoek het eens op en verduidelijk het mij ...
ik wouw er u eerst de versnrs nog bij geven maar dat zou het te makkelijk maken ...

en bij dat hebreeuws moetst normaal nog bij "voor dat van mateus" (tzijne was origineel in het hebreeuws, die van de rest in het grieks geloof ik )
http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=33
anyway leef u daar maar is op uit dan :) grieks met gelijk de king james?(of costum weet het niet) versie ernaast...

en ik raat u echt aan om mijn vraag "wie waren er het eerst aan de graftombe van jezus" eens op te zoeken voor alle evangelisten...
.... (in de nederlandse versie is er al aan geprutst en valt het veel minder op... :) )
(even terzijde hoe betrouwbaar is de nederlandse dan nog eigenlijk? think about it!)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Weak op vrijdag 12 augustus 2011 om 01:59:
(even terzijde hoe betrouwbaar is de nederlandse dan nog eigenlijk? think about it!)

King James Statenvertaling. :)
verglijk http://users.skynet.be/fa390968/_Corrupte_bijbels.doc

en ze hebben de dode zeerollen gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=vKzAwiGn7hc

anyway leef u daar maar is op uit dan grieks met gelijk de king james?(of costum weet het niet) versie ernaast...

ga der zo naar kijken :)
Waarschuw beheerder
ik weet het antwoord trouwens al langer ik vroeg het aan u

28:1 But after the sabbath, as it began to dawn into the first of the week, came Mary Magdalene and the other Mary to see the tomb.

28:1

28:1 En laat na de sabbat, als het begon te lichten, tegen den eersten dag der week, kwam Maria Magdalena, en de andere Maria, om het graf te bezien.
Waarschuw beheerder
Matthew 28:1: After the Sabbath, at dawn on the first day of the week, Mary Magdalene and the other Mary went to look at the tomb.
Mary Magdalene and the other Mary

Mark 16:1: When the Sabbath was over, Mary Magdalene, Mary the mother of James, and Salome bought spices so that they might go to anoint Jesus’ body.
The two Marys, plus a third person, Salome

Luke 24:10: When they came back from the tomb, they told all these things to the Eleven and to all the others. It was Mary Magdalene, Joanna, Mary the mother of James, and the others with them who told this to the apostles.
The two Marys, Joanna, and "the others."

John 20:1: Early on the first day of the week, while it was still dark, Mary Magdalene went to the tomb and saw that the stone had been removed from the entrance.
Only Mary Magdalene

En gratis erbij:
jezus laatste woorden aan het kruis:

Matthew 27:46: Eli, Eli, lama sabachtani?
(My God, My God, why hast thou forsaken me?)

helemaal niks

Luke 23:46: Father, into thy hands I commend my spirit.

John 19:30: It is finished
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Weak op vrijdag 12 augustus 2011 om 23:27:
En gratis erbij:
jezus laatste woorden aan het kruis:

Waren de laatste woorden die Jezus sprak: “Vader in uw handen beveel ik mijn geest” (Lucas 23:46) of “Het is volbracht” (Johannes 19:30)?

‘Wat waren de laatste woorden van Jezus voor hij stierf?’ is de vraag gesteld door Shabbir in deze veronderstelde tegenstrijdigheid. Dit toont niet meer een tegenstrijdigheid dan dat twee getuigen bij een ongeluk bij een kruisiging zullen komen met twee verschillende scenario’s van die gebeurtenis, afhankelijk waar zij stonden. Geen getuigenis zou incorrect zijn, zoals zij de gebeurtenis beschrijven van een verschillend perspectief. Lucas was geen getuige van de gebeurtenis, en dus is afhankelijk van die die er waren. Johannes was een getuige. Wat zij beide vertellen, echter, is dat Jezus zichzelf aan het eind aan de dood overgaf.
Het kan worden gezegd dat Lucas de laatste woorden gebruikte die hij noodzakelijk voelde voor zijn evangelieverslag, dat zich concentreert op de mensheid van Christus (opgemerkt in eerdere vragen), terwijl Johannes, ook Jezus’ laatste woorden citerend, geïnteresseerd was in de vervulling van de reddende boodschap, en dus citeerte hijde laatste frase “het is volbracht”.
Johannes 17:4 beschrijft Jezus’ gebed aan de Vader in het licht van Christus’ aanstaande kruisiging. Het verklaart dat hij het werk van openbaring had beëindigd (Johannes 1:18), en omdat openbaring een bijzondere nadruk is van het Johannes-evangelie, en het kruis de voltooiing van die opdracht is (Johannes 3:16), is het natuurlijk dat dit evangelie moet concentreren op t e t e l e s t a i . In ieder geval, als Jezus zei: “Het is volbracht; Vader in uw handen beveel ik mijn geest” of omgekeerd, zou het erg juist zijn om iedere woord van deze zin te verslaan, zijn laatste woorden. Lucas- Handelingen bereikt zijn conclusie zonder enige climax, omdat de voortdurende bediening van de verhoogde Christus door de heilige Geest en de Kerk geen eind kent vr de Parousia (dat is Wederkomst van Christus), en om t e t e l e s t a i te beschrijven zou deze nadruk ondermijnd hebben, of het zou de verkeerde weg op kunnen zijn gegaan. In ieder geval is er geen tegenstrijdigheid aanwezig; puur een onderscheid van nadruk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Weak op vrijdag 12 augustus 2011 om 23:27:
John 20:1: Early on the first day of the week, while it was still dark, Mary Magdalene went to the tomb and saw that the stone had been removed from the entrance.
Only Mary Magdalene

bij mij staat er bij die link van jou in het engels vertaalt 20:1 But on the first of the week, Mary Magdalene comes to the sepulcher early, it being yet dark, and sees the stone taken away from the sepulcher.

20:1 Maar op de eerste van de week, Maria Magdalena komt naar het graf vroeg, met dien nog donker, en ziet de steen weg van het graf genomen.

er staat dat Maria Magdalena ging maar niet dat ze alleen was
kijk als ik zeg dat me vader gisteren naar Leeuwarden is gegaan dan hoeft hij niet perse alleen gegaan zijn

De engelen vertelden de vrouwen dat Jezus uit de dood was opgestaan. Matteüs, Marcus en Lucas zijn hier allen helder over. De ogenschijnlijke discrepantie over het aantal engelen wordt duidelijk gemaakt wanneer we realiseren dat er twee groepen vrouwen waren. Maria Magdalena en haar groep vertrokken waarschijnlijk van het huis van Johannes Marcus, waar het Laatste Avondmaal gehouden werd. Johanna en enkele ander niet genoemde vrouwen, aan de andere kant, vertrokken waarschijnlijk van Herodes residentie, dat in een ander deel van de stad was. Johanna was de vrouw van Chuzas, de manager van Herodes ‘ huishouding (Lucas 8:3) en het is daarom zeer waarschijnlijk dat zij en haar metgezellen van de koninklijke residentie vertrokken.
Met dit in gedachten is het duidelijk dat de eerste engel (die de steen wegrolde en Maria en Salome vertelde waar Jezus was) was verdwenen toen Johanna en haar metgezellen arriveerden. Toen zij daar waren (Lucas 24:3-8), verschenen twee engelen en vertelden hen het goede nieuws, waarna zij snel heen gingen om het de apostelen te vertellen. In Lucas 24:10 worden alle vrouwen gezamenlijk genoemd, aangezien zij allen tenslotte naar de apostelen gingen.
We zijn nu in een positie om te zien waarom Maria Magdalena de engelen niet zag. Johannes 20:1 vertelt ons dat Maria naar het graf kwam en we weten van de andere verslagen dat Salome en een andere Maria met haar waren. Zodra ze de steen weggerold zag, rende ze naar apostelen om het hen te vertellen, veronderstellend dat Jezus weggenomen was. De andere Maria en Salome, aan de andere kant, bevredigden hun nieuwsgierigheid door in het graf te kijken, waar zij de engel vonden die hen vertelden wat er gebeurd was. Dus we zien dat de engelen niet de vrouwen informeerden, maar dat Maria Magdalena terug rende voordat ze kans had hen te ontmoeten.
Waarschuw beheerder
"Dit toont niet meer een tegenstrijdigheid dan dat twee getuigen bij een ongeluk bij een kruisiging zullen komen met twee verschillende scenario’s van die gebeurtenis, afhankelijk waar zij stonden. Geen getuigenis zou incorrect zijn, zoals zij de gebeurtenis beschrijven van een verschillend perspectief."

Lucas:The date and place of composition are uncertain; many date the Gospel to AD 63–70, others somewhat later.
Johannes:that it was written at Ephesus, in Asia Minor, in about AD 100 for

[bron: "Luke, Gospel According to." Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica Online Edition.
Encyclopædia Britannica, Inc., 2011. Web. 18 Aug. 2011.]

life expectancy Classical Rome[10]
at birth: 28
At age 15, life expectancy 52;
[bron: wikipedia]

ge moest in den tijd nogal ne straffe zijn om en in het jaar 1 bij het kruis te staan en er nog ies van weten (+10j oud) van jezus en er 100jaar later nog het evangelie overschrijven (zonder last te hebben van dementie , parkingson) terwijl je hoogst waarschijnlijk al 2tot 3generaties hebt zien uitsterven...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 15 augustus 2011 om 18:07:
Lucas was geen getuige van de gebeurtenis

Uitspraak van 2Weak op donderdag 18 augustus 2011 om 03:39:
[bron: wikipedia]

ten eerste is niet alles altijd 100%procent waar wat er staat

Uitspraak van 2Weak op donderdag 18 augustus 2011 om 03:39:
ge moest in den tijd nogal ne straffe zijn om en in het jaar 1 bij het kruis te staan en er nog ies van weten (+10j oud) van jezus en er 100jaar later nog het evangelie overschrijven (zonder last te hebben van dementie , parkingson) terwijl je hoogst waarschijnlijk al 2tot 3generaties hebt zien uitsterven...

en al het waar is van 100 jaar is het altijd nog dit :
2 Petrus 1:21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken.

Jesaja 59:21 Mij aangaande, dit is Mijn Verbond met hen, zegt de HEERE: Mijn Geest, Die op u is, en Mijn woorden, die Ik in uw mond gelegd heb, die zullen van uw mond niet wijken, noch van den mond van uw zaad, noch van den mond van het zaad uws zaads, zegt de HEERE, van nu aan tot in eeuwigheid toe.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 18 augustus 2011 om 18:46:

Klopt de bijbel is misschien 1% waar ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 18 augustus 2011 om 18:46:

In de Bijbel?

Waarschuw beheerder
God heeft dinobotten in de aarde gestopt om ons te testen. Ze zijn niet echt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 14:27:

:roflol: Jesus camp? of die Armageddon docu?
Waarschuw beheerder
Bovendien vind ik een God die valse dinobotten (wat? namaak? konden er niet eens echte af?) overal op aarde verstopt terwijl 99% nooit gevonden wordt behoorlijk geobsedeerd overkomen... dat roept bij mij een beeld op van die eekhoorn met die eikel uit Ice Age. :P

Je kunt volgens mij met net zoveel onderbouwing stellen dat God op die plaatsen dino's heeft laten doodgaan om ons te leren dat we de bijbel niet zo vreselijk letterlijk moeten nemen. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op dinsdag 23 augustus 2011 om 14:06:
Klopt de bijbel is misschien 1% waar

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 14:12:
In de Bijbel?

nou ik heb heel wat dingen gezien in de bijbel die uitgekomen zijn of aan het uitkomen zijn !

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 14:27:

tuurlijk heben ze wel bestaan :)
hoe komen ze anders aan dino voet afdrukken?

Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op dinsdag 23 augustus 2011 om 18:02:
die valse dinobotten (wat? namaak? konden er niet eens echte af?)

ze zijn niet vals :)

Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op dinsdag 23 augustus 2011 om 18:02:
de bijbel niet zo vreselijk letterlijk moeten nemen.

terwijl die letterlijk aan het uitkomen is?
http://www.deslegte.com/boek/hitchcock,-m-/verbazingwekkende-vervullingen-van-de-bijbelse-profetie-n-9789064511424/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op dinsdag 23 augustus 2011 om 20:23:
nou ik heb heel wat dingen gezien in de bijbel die uitgekomen zijn of aan het uitkomen zijn !

Tja als ik honderden pagina's met dingen opschrijf dan is er ook een grote kans dat er in 2000 jaar een aantal van die dingen uitkomen.

Waarschuw beheerder
tuurlijk heben ze wel bestaan :)
hoe komen ze anders aan dino voet afdrukken?

die heb God erin getatoeëerd (in de grond).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 20:32:

Klinkt nog steeds erg geobsedeerd. :P

Maar is gewoon gedaan om ons geloof te testen!

euh

*proest* :lol:

nou, dat ging toch mooi drie hele seconden zonder te lachen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Vage voorspellingen en 2000 jaar geschiedenis, en het is niet gek dat er af en toe iets in de buurt komt.

Zie Nostradamus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 20:32:

owjaa :P

Uitspraak van Stuuut op dinsdag 23 augustus 2011 om 20:26:
Tja als ik honderden pagina's met dingen opschrijf dan is er ook een grote kans dat er in 2000 jaar een aantal van die dingen uitkomen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2011 om 00:28:
Vage voorspellingen en 2000 jaar geschiedenis, en het is niet gek dat er af en toe iets in de buurt komt.

nou het is niet af en toe en een aantal (het is wel met wat meer detai )
en ouder dan 2000 jaar geschiedenis :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op woensdag 24 augustus 2011 om 17:56:
nou het is niet af en toe en een aantal
en ouder dan 2000 jaar geschiedenis

Noem dan eens een paar dingen die echt voorspeld zijn in de bijbel en niet van die vaag omschreven dingen? (Sorry ben zelf niet helemaal thuis in de bijbel vandaar)
Want al die voorspellingen van Nostradamus vind ik ook maar beetje vaag omschreven en van toepassing op wat je er zelf bij bedenkt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op woensdag 24 augustus 2011 om 17:59:
Noem dan eens een paar dingen die echt voorspeld zijn in de bijbel en niet van die vaag omschreven dingen? (Sorry ben zelf niet helemaal thuis in de bijbel vandaar)
Want al die voorspellingen van Nostradamus vind ik ook maar beetje vaag omschreven en van toepassing op wat je er zelf bij bedenkt.

hier effe een paar voorbeelde :)
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 7 juli 2011 om 13:35:
en omdat de wetsverachting toeneemt ,zal de liefde van de meeste verkillen Matteus 24: 12

Jezus voorzegde de ongekende misleiding in de eindtijd. Jezus waarschuwde:

+ "Ziet toe, dat niemand u verleide." Matth. 24:4
nou met onder andere de evolutie theorie die sinds ergens in 1900 op de openbaren scholen les in word gegeven zijn er al veel mensen van afgestapt (en natuurlijk ook wel om andere redenen)

+ "Vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden." Matth. 24:11
de maria vereering is ook groot vandaag de dag die kerken zitten ook vol maar dat staat ook niet in de bijbel ze maken een afgod van maria

+ "Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, waren het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden." Matth. 24:24

http://www.rejoicenow.nl/page/jan-zijlstra-dwaalleraar

1 Johannes 4
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
bijvoorbeel
http://www.rejoicenow.nl/page/holy-laughter-heilig-lachen-bevrijding-en-genezing

er komen stormen hongersnoden griep epidien geweld oorlog
zie mattheus 24:6-9

2 Petrus 3
3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,

mensen bespotten de bijbel maar waarom vaak voor hun lust van dan kan ik dit niet doen of dat
de meeste mensen willen niet dat er een God is die de wereld geschapen heeft want dat zou betekenen dat God de regels bepaal
en er word ook gevloekt met Jezus en Gvd maar nooit met een andere geloof
en satannisten gebruiken omgekeerde kruizen ensteken ze in de fik maar nooit met symbolen van een ander geloof
er staat ook dat ze vervolgd zullen worden en vermoord (dat gebeurt ook)

Laten we eerst kijken wat de bijbel ons zegt over een nieuw te bouwen tempel aan het einde van deze tijd. Interessant is dat Jezus Zijn beroemde eindtijdprofetieën begint in Matteüs 24 met een bespreking rond het uitgebreide tempelcomplex van koning Herodes. Jezus profeteerde dat deze tempel totaal zou worden verwoest. Die voorspelling werd vervuld in 70 AD toen Romeinse legers Jeruzalem binnenvielen. Maar Jezus voorspelde ook het bestaan van een andere toekomstige tempel toen Hij uiteenzette, “Wanneer gij dan de ‘gruwel der verwoesting’, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan....” (Matteüs 24:15). De “heilige plaats” verwijst naar de tempel. De gruwel in de tempel waarover Jezus sprak is een afgodsbeeld daar met de beeltenis van de antichrist (Daniël 9:27; 11:31; 12:11; Openbaring 13:14-15). Ook zal de antichrist zelf dit toekomstige heiligdom binnentreden en zichzelf tot god verklaren. (2 Tessalonicenzen 2:4). Om een dergelijke ontheiliging te doen plaatsvinden moet zo
’n heiligdom weer opgericht worden op de historische Tempelberg te Jeruzalem, de enige plaats waar de Mozaische wet een dergelijk gebouw toestaat (Deuteronomium 12:5-7; 1 Kronieken 21:22, 25-28; 22:1-2; 2 Kronieken 6:5-7). zie ook

http://www.verhoevenmarc.be/_Jezuskomt.doc
http://www.youtube.com/watch?v=JRB48qjb9YQ

het is voorspeld dat, dat de meerderheid van Israël (de Joden)niet geloofde dat Jezus de Messias was,
“Zo zegt de Heere JAHWEH: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarheen zij getrokken zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en hen brengen in hun land” (Ezechiël 37:21).
sinds 1948, en tegenwoordig zijn er al ± 6 miljoen Joden vergaderd, uit 70 landen. Het decorum is in opbouw voor de algehele terugkeer

Lukas 21:24 En zij zullen vallen door de scherpte des zwaards, en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn

Psalmen 83
5 Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.

Israel is heel vaak op het nieuws door aanslagen en al dat gezeur met de Palastijnen

Zacharia 12
2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.
3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

hoevaak zijn er al geen vredes gesprekken geweest?
http://www.verhoevenmarc.be/Israel-islam.GIF

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op woensdag 24 augustus 2011 om 18:29:
hier effe een paar voorbeelde :)

Allemaal nog al indirect en totaal niet echt overtuigend... :gaap:
het is voorspeld dat, dat de meerderheid van Israël (de Joden)niet geloofde dat Jezus de Messias was,

Vreemde voorspelling, als je nog maar 6 volgelingen hebt... :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=0WRQQJ8qHR8
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2011 om 18:40:
Vreemde voorspelling, als je nog maar 6 volgelingen hebt...

?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
“Zo zegt de Heere JAHWEH: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarheen zij getrokken zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en hen brengen in hun land” (Ezechiël 37:21).
sinds 1948, en tegenwoordig zijn er al ± 6 miljoen Joden vergaderd, uit 70 landen. Het decorum is in opbouw voor de algehele terugkeer

Lukas 21:24 En zij zullen vallen door de scherpte des zwaards, en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn

Psalmen 83
5 Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.

Israel is heel vaak op het nieuws door aanslagen en al dat gezeur met de Palastijnen

Zacharia 12
2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.
3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

voor de geinteresseerden:
Ezechiel van hier boven en de verzen errond ...

Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. 22 Ik zal één volk van hen maken in het land en op de bergen van Israël, en één koning zal over hen allen regeren. Niet langer zullen ze uit twee volken bestaan en verdeeld zijn in twee koninkrijken. 23 Ze zullen zich niet meer verontreinigen met hun afgoden en hun afschuwelijke misdaden, ik zal hen van hun zondige ontrouw redden en hen reinigen. Zij zullen mijn volk zijn en ik zal hun God zijn. 24 David, mijn dienaar, zal hun koning zijn, en samen zullen ze één herder hebben.

ow ja ,nu klopt ie niet meer ...
hier effe een paar voorbeelde
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 7 juli 2011 om 13:35:
en omdat de wetsverachting toeneemt ,zal de liefde van de meeste verkillen Matteus 24: 12

Jezus voorzegde de ongekende misleiding in de eindtijd. Jezus waarschuwde:

+ "Ziet toe, dat niemand u verleide." Matth. 24:4
nou met onder andere de evolutie theorie die sinds ergens in 1900 op de openbaren scholen les in word gegeven zijn er al veel mensen van afgestapt (en natuurlijk ook wel om andere redenen)

+ "Vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden." Matth. 24:11
de maria vereering is ook groot vandaag de dag die kerken zitten ook vol maar dat staat ook niet in de bijbel ze maken een afgod van maria

+ "Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, waren het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden." Matth. 24:24

http://www.rejoicenow.nl/page/jan-zijlstra-dwaalleraar

1 Johannes 4
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
bijvoorbeel
http://www.rejoicenow.nl/page/holy-laughter-heilig-lachen-bevrijding-en-genezing

er komen stormen hongersnoden griep epidien geweld oorlog
zie mattheus 24:6-9

2 Petrus 3
3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,

mensen bespotten de bijbel maar waarom vaak voor hun lust van dan kan ik dit niet doen of dat
de meeste mensen willen niet dat er een God is die de wereld geschapen heeft want dat zou betekenen dat God de regels bepaal
en er word ook gevloekt met Jezus en Gvd maar nooit met een andere geloof
en satannisten gebruiken omgekeerde kruizen ensteken ze in de fik maar nooit met symbolen van een ander geloof
er staat ook dat ze vervolgd zullen worden en vermoord (dat gebeurt ook)

4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden => 1 zin erbij en je ziet dat het niet over de evolutie theorie gaat ... en dat uw ding niet klopt

U moet zeker ook weten dat er in de laatste dagen spotters zullen komen, mensen die leven volgens hun eigen begeerten, 4 en die honend vragen: ‘Waar blijft nu de komst die Hij heeft toegezegd? Onze vaderen zijn al gestorven, maar alles blijft zoals het vanaf het begin van de schepping geweest is.’

weer wat regeltjes meer maar het gaat hier duidelijk over christenen (of mensen die in de schepping geloven" die "twijfelen" en spotten met het feit dat jezus nog niet is terug gekomen , niet over diegennen die het hele scheppings verhaal ontkennne , voor zover ik weet spot er geen enkele christen over het feit dat jezus nog niet is terug gekomen maar geloven de meeste zelfs nog dat hij in hun leven zal terug keert

wederom geen uitgekomen voorspelling...

chrisnenen zijn net zoals de boogschutter die ik overlaatst in het bos tegenkwam , 100 bomen met daarop een roos getekend en elke keer in het midden van de roos een pijl... dus ik hem hem gevraagt hoe het komt dat hij elke keer een schot in de roos maakt? wel zecht hij is niet moeilijk ik schiet eerst en teken daarna de roos errond ...

...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Weak op vrijdag 26 augustus 2011 om 10:22:
4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden => 1 zin erbij en je ziet dat het niet over de evolutie theorie gaat ... en dat uw ding niet klopt

ja oke maar de evolutie houd ook mensen van de bijbel af maar het klop wat je zegt
U moet zeker ook weten dat er in de laatste dagen spotters zullen komen, mensen die leven volgens hun eigen begeerten,.’

weer wat regeltjes meer maar het gaat hier duidelijk over christenen

mensen die leven volgens hun eigen begeerten,. zijn geen christenen ! want die leven volgens de bijbel (de echte christenen dat wil niet zeggen dat dat iedereen is die naar de kerk gaat !)

ow ja ,nu klopt ie niet meer ...

Jesaja 11:11 En het zal op die dag gebeuren
dat de Heere opnieuw, voor de tweede keer, met Zijn hand
de rest van Zijn volk zal verwerven,
die overgebleven zal zijn in Assyrië en Egypte,
in Pathros, Cusj, Elam,
en in Sinear, Hamath en op de eilanden in de zee.

kijk dit eens zoek de stukken op

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 25 augustus 2011 om 21:34:
http://www.youtube.com/watch?v=0WRQQJ8qHR8

wederom geen uitgekomen voorspelling...

Psalmen 83

Zacharia 12

en dit dan? dat is keihard bezig toeval ?
https://partyflock.nl/topic/1120375:De_Eufraat_droogt_op
en als je is de tijd heb is mischien deze film wel interesant :)
kijken of je na deze film het zelfde zeg
http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_6.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
U moet zeker ook weten dat er in de laatste dagen spotters zullen komen, mensen die leven volgens hun eigen begeerten, 4 en die honend vragen: ‘Waar blijft nu de komst die Hij heeft toegezegd? Onze vaderen zijn al gestorven, maar alles blijft zoals het vanaf het begin van de schepping geweest is.’

als christenen iets zeggen tegen niet christelijke mensen over het geloof zeggen sommige mensen waar is dan die Jezus ?

maar alles blijft zoals het vanaf het begin van de schepping geweest is.’
een soort evolutie allles blijft zoals het vanaf het begin van de schepping geweest is in een langzaam proces over miljoenen jaren zijn we weer net iets verder geevoluweerd
Waarschuw beheerder
verzen 40 tot en met 43 uit Daniël 2 centraal:

40 en een vierde koninkrijk zal hard zijn als ijzer; juist zoals ijzer alles verbrijzelt en vermorzelt; en gelijk ijzer, dat vergruizelt, zal dit die allen verbrijzelen en vergruizelen. 41 En dat gij de voeten en de tenen gezien hebt deels van pottenbakkersleem en deels van ijzer, betekent, dat dit een verdeeld koninkrijk wezen zal: wel zal het iets van de hardheid van het ijzer aan zich hebben, juist zoals gij gezien hebt ijzer gemengd met kleiachtig leem, 42 en de tenen der voeten deels van ijzer en deels van leem; ten dele zal dat koninkrijk hard zijn, en ten dele zal het broos zijn. 43 Dat gij gezien hebt ijzer vermengd met kleiachtig leem, betekent: zij zullen zich door huwelijksgemeenschap vermengen, maar met elkander geen samenhangend geheel vormen, zoals ijzer zich niet vermengt met leem.

In de droom van Nebukadnesar wordt een beschrijving gegeven van de de vier wereldrijken die over de wereld zullen heersen. De geschiedenis kennende weten wij nu welke rijken in de droom van Nebukadnesar werden beschreven. Het eerste rijk, van goud, is het rijk van Babel (in het huidige Irak) met koning Nebukadnesar als koning. Het tweede rijk was het rijk van de Perzen en het derde rijk het rijk van de Grieken. Het vierde rijk is het Romeinse rijk. Daniël beschrijft dat na het vierde rijk het oordeel zou volgen, en Jezus terug zou komen. Is de profetie uit Daniël hier dan niet juist. Velen redeneren dat het Romeinse rijk is verdwenen en deze profetie dus niet geheel juist is. Hoe kan het eerste deel van de profetie zo accuraat, tot op de exacte jaartallen kloppen en het laatste deel niet. Wellicht zien wij hier een ander iets over het hoofd. Bestaat het Romeinse rijk nog steeds? Is het Romeinse rijk ooit weggeweest? Als het eerste deel van de droom Nebukadnesar juist is, dan het laatste deel toch niet onjuist zijn. De enige logische conclusie is dan dat het Romeinse rijk nooit (echt) weg is geweest. Is onze democratie, rechtssysteem en manier van denken niet geïnspireerd en doordrenkt van Romeinse denkbeelden? Heeft de kerk van Rome, Katholieke kerk, niet de rol van de keizer en senaat overgenomen, met name in de middeleeuwen? Het Romeinse rijk is misschien onder de oppervlakte verdwenen, maar nooit weggeweest. Dit lezen we ook in Openbaring 17: 8

Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden.

In dit vers spreekt Johannes van het opstijgen uit de diepte van het beest. Het beest wordt in de Bijbel geassocieerd met het laatste wereldrijk, de voltooiing van de droom van Nebukadnesar, het herstelde Romeinse rijk.

Welk deel van onze huidige wereld komt dan in aanmerking om ‘op te stijgen uit de diepte’ om de profetie uit Daniël 2 te vervullen. Het mag duidelijk zijn dat de voeten, zoals beschreven in Daniël 2 vers 41, een voorzetting zijn van de benen zoals beschreven in de droom. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de geografische ligging van ‘het beest’ overeenkomt met de Romeinse rijk van weleer. Europa komt dan als enige werelddeel in aanmerking. Europa werd na de top in Nice (in 2000) een reus op lemen voeten genoemd. Het is werkelijk wonderbaarlijk wat wij vandaag de dag om ons heen zien gebeuren. De eenwording van Europa lijkt een wonder. Landen geven vrijwillig hun autonomie op zonder daarvoor oorlog te voeren, dit is in de hele geschiedenis van Europa nog nooit geschied, zeker niet op deze schaal. Aan de andere kant blijft Europa verdeeld. Het ene land maakt wel gebruik van de Euro als betaalmiddel, de ander niet. Het ene land is voor een grondwet, de ander niet. Dit komt overeen met hetgeen we lezen in Daniel 2: 43: zij zullen zich door huwelijksgemeenschap vermengen, maar met elkander geen samenhangend geheel vormen, De EU is de huwelijksgemeenschap, de onderlinge verdeeldheid over vele thema’s zorgen ervoor dat de EU geen samenhangend geheel vormt. De beschrijving uit Daniël 2 vers 43 komt prima overeen met de Europese Unie.

Het wachten is enkel op een sterke leider die het denken in één richting om kan buigen, en deze man zal snel komen. Deze sterke leider wordt door de Bijbel de antichrist genoemd.
Waarschuw beheerder
Soms heb ik echt medelijden met bepaalde mensen, als je zo denkt en de wetenschap wantrouwt is er écht iets met je mis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mariaa22 op donderdag 1 september 2011 om 12:58:
Soms heb ik echt medelijden met bepaalde mensen, als je zo denkt en de wetenschap wantrouwt is er écht iets met je mis.

wetenschap is iets wat je kan bewijzen een oerknal is niet te bewijzen (God ook niet maar ik geloof eerder dat God de aarde heeft gemaakt dan een knal )
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 1 september 2011 om 17:19:
wetenschap is iets wat je kan bewijzen een oerknal is niet te bewijzen (God ook niet maar ik geloof eerder dat God de aarde heeft gemaakt dan een knal )

wetenschap is ook theorieën opstellen op basis van waarnemingen. wanneer bepaalde andere waarnemingen in strijd zijn met die theorie, dan wordt hij verworpen. de oerknal is echt niet zomaar een filosofisch bedenksel, maar is aangenomen op basis van verschillende waarnemingen en feiten.

volgens mij heb jij je nooit verdiept in de oerknal als ik jou zo hoor.. hoef je ook niet te doen, moet je zelf weten