Partyflock

Forumonderwerp · 1116913
1 volger · 7451x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
Dinosaurussculptuur in oude tempel ontdekt
http://www.bible.ca/tracks/tracks-cambodia.htm
meer
http://www.bible.ca/tracks/dino-art.htm

http://ianjuby.org/delk/

Het was echter niet eerder dan in 1841 dat het woord ‘dinosaurus’ werd uitgevonden.(18) Toen Sir Richard Owen, een beroemd Brits anatomist en directeur van het Brits Museum (en een fervent anti-Darwinist!), de beenderen zag van Iguanodon en Megalosaurus realiseerde hij zich dat deze een unieke groep van reptielen vertegenwoordigen die nog niet geclassificeerd waren. Hij voorzag dan in de term ‘dinosaurus’, betrokken uit Griekse woorden, met de betekenis van ‘verschrikkelijke hagedis’.(

Maar bestaat er niet een ander woord voor ‘dinosaurus’? Ja, men sprak vroeger van draken, en drakenlegenden komen overal ter wereld voor. Vele beschrijvingen van ‘draken’ komen overeen met de kenmerken van specifieke dinosauriërs. Kunnen dit niet verslagen en ontmoetingen zijn geweest met wat wij vandaag dinosauriërs noemen?

Bijna al onze voorouders geloofden dat de aarde was bewoond door draken, in het bijzonder in onbekende gebieden. Waar haalden zij zulke gedachte? Komt dit voort uit een algemene menselijke verbeelding? Een overgeërfde behoefte of intuïtie? Een overgeërfde onderbewuste herinnering aan dinosauriërs? Al deze veronderstellingen zijn gemaakt en ernstig genomen door vele mensen. Ik geloof dat draken de weerspiegeling zijn - soms verfraaid door het navertellen, maar meestal historisch - van werkelijke fysieke ontmoetingen van mensen met dinosauriërs.

zie ook http://users.skynet.be/fa390968/_dinos.doc
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op dinsdag 28 juni 2011 om 23:42:
Uitspraak van Stuuut op dinsdag 28 juni 2011 om 23:20:
ga maar weer lekker verder met (...) intolerantie verspreiden

En daarmee bevestig je mijn vermoeden, als dat aan mij was gericht.

Had ik idd beter weg kunnen laten ehehe sorry... maja soms heb je van die momenten. (f)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stuuut op woensdag 29 juni 2011 om 00:44:
Ik heb het over het algemeen over mensen die in de bijbel geloven, aangezien ze toch niks anders buiten om de bijbel willen geloven. Net als ik niks van de bijbel geloof.

Daar geef ik je gelijk in. Maar de geïnstitutionaliseerde wetenschap is niet veel anders. Destijds werd het heliocentrisme eeuwenlang vervolgd (en iedereen is het er toch wel over eens dat dat nu wel bewezen is) en nu houdt men op basis van een incorrect uitgevoerd experiment van anderhalve eeuw geleden nog steeds vol dat materie het primaire Element in het Universum is. Ik kan een professor noemen die van zijn leerstoel is ontheven en in de wetenschappelijke wereld verketterd wordt omdat hij zich in zijn vrije tijd bezig hield met exopolitiek.
Dat de ene theorie onzin is, wil nog niet zeggen dat de andere klopt. Hij kan beter zijn, maar misschien is er nog wel een betere denkbaar.

Uitspraak van Stuuut op woensdag 29 juni 2011 om 00:44:
wat is die vent irritant. Maar waar komt hij dan met harde feiten over de leeftijd

Ja sorry, in die film worden de feiten inderdaad afgewisseld met religieus gezever. Maar toen ik hem keek heb ik wat argumenten (zonder cijfers) genoteerd:
- bevolkingsgroei en -omvang
- positie/aanwezigheid van maan en sterren
- de status van Sirius in de overgang van Rode naar Witte Dwergster
- de Ringen van Saturnus
- Ganymedes
- kometen
- het verloop in de sterkte van het aardmagnetisch veld
- de omvang en groeisnelheid van de Sahara
- iets met oliedruk
- iets met poolijs
- polystrate fossielen
- de omvang en groeisnelheid van de rivier de Mississippi
- de Bristlecone Pine, een boom die niet van nature sterft
- de omvang en groeisnelheid van het Great Barrier Reef
- de omvang en groeisnelheid van de Niagara Falls
- de de omvang en groeisnelheid van stalactieten en stalagmieten
- het zoutgehalte en de toename daarvan in de oceanen
- erosiepatronen en -snelheid
- talen
- de Chinese en Hebreeuwse kalender

Ik kan uit mijn hoofd niet meer van ze allemaal reproduceren waarom ze relevant zijn, en zoals je zegt die vent is irritant, maar op zijn minst een aantal zijn zeer overtuigend. Misschien zit hij er bij een paar helemaal naast, misschien zijn er ook nog meer (zie tweede link en hoppaaa(...)aaa noemt er ook nog een paar).
Maar zo heb je dus een paar dozijn wetenschappelijke argumenten vóór een leeftijd van ca. 6000 jaar, en welgeteld 1 tegen, namelijk koolstofdatering, dat onbetrouwbaar blijkt (zie links). De rationeel denkende wetenschapper in mij kiest in zo'n geval voor de theorie die met het meeste en meest overtuigende bewijs gestaafd kan worden.

Uitspraak van Stuuut op woensdag 29 juni 2011 om 00:47:
sorry... maja

OK dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op woensdag 29 juni 2011 om 04:40:
Maar zo heb je dus een paar dozijn wetenschappelijke argumenten vóór een leeftijd van ca. 6000 jaar, en welgeteld 1 tegen

:)

het eenigste dat ze miljoenen jaren zeggen is dat anders hun theorie er niet in pas
maar ik heb nog een vraagje aan mensen die in de evolutie geloven:
kijk een dier moest evolueren om te over leven mmar het eerst diertje/bacterie dat er volgens evolutie mensen was hat tog helemaal niet hoeven te evoluweren want het had geen vijanden ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 2 juli 2011 om 01:02:
kijk een dier moest evolueren om te over leven

Hier heb je het al mis... 8)
Waarschuw beheerder
Ja sorry, in die film worden de feiten inderdaad afgewisseld met religieus gezever. Maar toen ik hem keek heb ik wat argumenten (zonder cijfers) genoteerd:

Ik heb een overzicht van een aantal van die argumenten gevonden: http://www.religioustolerance.org/oldearth.htm

Het komt voornamelijk hier op neer: het lijkt allemaal wel ouder, maar dat is omdat God het expres zo gemaakt heeft dat het ouder lijkt. De Bristlecone Pine is geschapen met alvast 2000 jaar aan jaarringen, Groenland is geschapen met alvast 36.000 jaar aan ijslagen, het Eniwetok-koraal is geschapen met alvast 124.000 jaar aan koraalgroei en hoe er 259.994.000 jaar aan zout in de oceanen is terechtgekomen staat gewoon in Genesis 7:11 en Genesis 8:2.

Inderdaad, volkomen logisch allemaal. :vaag:

Maar zo heb je dus een paar dozijn wetenschappelijke argumenten vóór een leeftijd van ca. 6000 jaar, en welgeteld 1 tegen

Zelfs volgens bovenstaande site zijn het er aanmerkelijk meer dan 1. En "God heeft het zo gemaakt" is geen wetenschappelijk argument. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op zondag 3 juli 2011 om 00:00:
Inderdaad, volkomen logisch allemaal.

Óf die site óf die kerel heeft een aantal cijfers verdraaid. De toon van die site is ook niet helemaal onbevooroordeeld volgens mij.

"God heeft het zo gemaakt" is geen wetenschappelijk argument.

Dat ben ik helemaal met je eens en ik geloof daar ook niet in. Maar één argument blijft daar zwaar onderbelicht, en wel
The radiometric method used (...) assumes that the speed of light has been constant (...).

Er namelijk een theorie die het tegendeel beweert:
Uitspraak van Coming soon op dinsdag 28 juni 2011 om 23:01:
http://www.youtube.com/watch?v=fQGAXaGfLCc
http://www.setterfield.org/

. Kijk eens of je dit kan volgen, is geen makkelijke kost, niet omdat het ook zo'n christenmeneer is maar dit is astronomie voor gevorderden.

Zelfs volgens bovenstaande site zijn het er aanmerkelijk meer dan 1.

Als het allemaal klopt wat daar staat verschuift de balans een klein beetje, maar de meeste en meest zwaarwegende worden door bovenstaande theorie weerlegd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op zondag 3 juli 2011 om 02:36:
Óf die site óf die kerel heeft een aantal cijfers verdraaid. De toon van die site is ook niet helemaal onbevooroordeeld volgens mij.

Dan zal het wel die kerel zijn :D want de site gebruikt cijfers die algemeen wetenschappelijk zijn geaccepteerd EN ze doen daar toch behoorlijk hun best om zo onbevooroordeeld mogelijk (m.i. zelfs iets té) de argumenten naast elkaar te plaatsen. Dat aan creationistische zijde veel van die argumenten neerkomen op "God heeft het expres ouder laten lijken dan het in werkelijkheid is" lijkt me niet echt hun schuld. ;) (Een hele hoop gelovigen zien trouwens niks in het idee van een "bedrieglijke God" die misleidende informatie rondstrooit of het niks kost.)

Er is namelijk een theorie die het tegendeel beweert. Kijk eens of je dit kan volgen, is geen makkelijke kost, niet omdat het ook zo'n christenmeneer is maar dit is astronomie voor gevorderden.

Even in het kort voor iedereen die geen zin heeft het hele filmpje te kijken: Barry Setterfield is de bedenker van de "C decay"-theorie (1981), die er op neerkomt dat het heelal is geschapen in 4040 BC (±20 jaar) en omdat we objecten kunnen waarnemen die meer dan 10 miljard lichtjaar van ons zijn verwijderd, moet de lichtsnelheid vroeger veel hoger zijn geweest, anders hadden we die objecten nu nooit kunnen zien. D.w.z. de feiten passen niet bij de Bijbel, dus passen we gewoon even de lichtsnelheid aan.

Het belangrijkste probleem met "C decay" is dat we het niet hebben over een paar procent (dat zou eventueel nog kunnen omdat we de lichtsnelheid nog niet zo lang nauwkeurig kunnen meten; de eerste metingen dateren uit het eind van de 17e eeuw en pas in 1975 kon dit echt nauwkeurig), maar over een lichtsnelheid die slechts 6000 jaar geleden meer dan een miljoen keer zo hoog moet zijn geweest en al die energie die daarbij hoort (de zon zou 800 miljoen keer zo heet moeten zijn geweest om voldoende energie voor die snelheid te kunnen leveren) in diezelfde 6000 jaar bijna helemaal is kwijtgeraakt. We hebben een wet van behoud van energie (een wet waar ook creationisten dol op zijn), dus waar is die gigantische hoeveelheid energie gebleven? Hoe had er überhaupt 6000 jaar geleden een aarde kunnen onstaan bij een zon die 800 miljoen keer zo heet was? :vaag:

Een ander probleem met die theorie is dat we in de 35 jaar dat we nu wél precies kunnen meten, geen afwijkingen hebben gevonden. Volgens Setterfield komt dat doordat de lichtsnelheid rond 1960 een minimum had bereikt en vanaf dat moment acuut in een vlakke lijn overging. Dit is wetenschappelijk zó onhoudbaar dat zelfs het eerder genoemde Institute for Creation Research in 1988 luid gillend bij deze theorie vandaan is gehold. (Meer info: http://www.talkorigins.org/faqs/c-decay.html en http://rationalwiki.org/wiki/C-decay.)

Een derde probleem is dat een hogere lichtsnelheid in het verleden weliswaar mooi past bij het scheppingsverhaal, maar dat zo'n snelheid natuurlijk ook nog andere consequenties heeft, zie bijvoorbeeld dit filmpje (7'58 dus lekker kort). Doe dan inderdaad maar liever onze gewone lichtsnelheid... :P

de meeste en meest zwaarwegende worden door bovenstaande theorie weerlegd

...die zelfs door het Institute for Creation Research te belachelijk voor woorden wordt gevonden... :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De waarheid over God:

staat letterlijk in de Bijbel

hier een filmpje over de ark van noach ijstijd en o.a. grand canyon met wetenschappelijke waarnemingen
http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_6.html

en hoe het kan dat mensen ouder waren en dieren groter werden
http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_2.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op zondag 3 juli 2011 om 19:24:
(Een hele hoop gelovigen zien trouwens niks in het idee van een "bedrieglijke God" die misleidende informatie rondstrooit of het niks kost.)

dat heeft de mens gedaan
Waarschuw beheerder
en omdat we objecten kunnen waarnemen die meer dan 10 miljard lichtjaar van ons zijn verwijderd,

26:07min
over lichtjaren
http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_7a.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Even in het kort

Als dat allemaal klopt wordt het inderdaad wel erg onwaarschijnlijk.
Al is er nog de mogelijkheid dat de lichtsnelheid niet (alleen) per tijdsperiode varieert, maar ook per regio. Ik veronderstel dat donkere materie een hogedrukgebied in het vacuüm is, en dat net zoals in ieder ander medium, de dichtheid van invloed is op de snelheid van daardoorheentrekkende golven.

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 4 juli 2011 om 11:42:
De waarheid over God:

Bedoel je een specifiek hoofstuk of vers? Of denk je dat nu iemand naar aanleiding hiervan de hele Bijbel gaat lezen? Waarvan we allemaal weten dat die hoge heren in Nicea er alles dat relevant is, uit hebben geknipt en alleen angstzaaiende desinformatie hebben laten zitten?
Ik plaats die links niet voor niets.
De waarheid over God:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_toc.html
http://www.scribd.com/doc/36525916/David-Wilcock-The-Science-of-Oneness
http://www.amazon.com/Infinite-Love-Only-Truth-Everything/dp/0953881067
http://www.ankh-hermes.nl/boeken/spiritualiteit-en-esoterie/john-consemulder-blauwdruk.html
www.amitgoswami.org/scientific-proof-existence-god/

in tegenstelling tot de Illuminati-Vaticaan-mindcontrolpropaganda dus voor alle duidelijkheid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op dinsdag 5 juli 2011 om 23:14:
Als dat allemaal klopt wordt het inderdaad wel erg onwaarschijnlijk.
Al is er nog de mogelijkheid dat de lichtsnelheid niet (alleen) per tijdsperiode varieert, maar ook per regio. Ik veronderstel dat donkere materie een hogedrukgebied in het vacuüm is, en dat net zoals in ieder ander medium, de dichtheid van invloed is op de snelheid van daardoorheentrekkende golven.

De verst waargenomen ster ligt ongeveer 13 miljard lichtjaar verwijderd van de aarde dus dan zou volgens de 6000 jaar theorie de lichtsnelheid 2.166.666 keer sneller moeten zijn geweest.... lijkt me erg sterk. Maarja kan natuurlijk nooit uit gesloten worden.

Uitspraak van RED SNAKE op dinsdag 28 juni 2011 om 23:01:
De waarheid over God:

En waar word dan bewezen dat de bijbel de waarheid vertelt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op woensdag 6 juli 2011 om 00:16:

Uitspraak van Coming soon op dinsdag 5 juli 2011 om 23:14:
Ik plaats die links niet voor niets.

nou ik moet zeggen dat de bijbel keihard aan het uitkomen is
en aangezien er vaak staat wees waakzaam voor dwaalleeraren (die er ook genoeg van zijn )
maar moet wel zeggen dat ik die boeken van die links niet gelezen dus kan ik er niet over oordelen

en er zijn gewoon dingen net zoals dat het nu 2011 jaar na Christus is en dat soort dingen dat kan allemaal geen toeval zijn en in de evolutie galoof ik niet in dat is mij te toevallig

en de bijbel geeft ook heel veel antwoorden waarom mensen kleding gragen en waarom er zo veel verschillende talen zijn

en het komt gewoon te veel uit om te zeggen er klopt niks van de bijbel
sinds ik me er echt in ben verdiepen vond ik het gwoon ziek dat het allemaal zo uitkom

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op woensdag 6 juli 2011 om 22:07:
2011

geen toeval

Jawel hoor, gewoon 2011 jaar wachten. :facepalm:

en de bijbel geeft ook heel veel antwoorden waarom mensen kleding gragen en waarom er zo veel verschillende talen zijn

sinds ik me er echt in ben verdiepen vond ik het gwoon ziek dat het allemaal zo uitkom

Goed onderbouwd. (Y) Jij komt er wel met het bekeren van anderen. :facepalm:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Dan zul je aangenaam verrast zijn als je de Popol Vuh, Rig Veda of Sumerische kleitabletten gaat lezen.
Natuurlijk staan er ook wel wat dingen die kloppen in de Bijbel. Maar na zo vaak in al die tijd herschreven en vertaald te zijn is de oorspronkelijke inhoud zodanig verminkt dat hij als informatiebron zo goed als nutteloos is en de boodschap misschien zelfs een averechts effect heeft. En daarna hebben ze er nog eens de helft uitgeknipt.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik hem ook niet van voor tot achter gelezen heb.
Je komt op mij een beetje over als iemand die net het bestaan van bij wijze van spreken de dagbladpers heeft ontdekt, en acuut een abonnement op de Telegraaf heeft genomen en er vanuitgaat dat daar wel alles in zal staan (no offense).

Daarnaast praat je nogal onsamenhangend. Ik geloof ook niet in toeval as such, maar wat is er in Bijbels opzicht zo bijzonder aan 2011 AD? Valse profeten zijn van alle tijden, en voor de Toren van Babel verwijs ik naar vertalingen van de Sumerische kleitabletten, anders dan de hedendaagse Bijbel. Wat bedoel je nou concreet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Coming soon op donderdag 7 juli 2011 om 01:35:
Natuurlijk staan er ook wel wat dingen die kloppen in de Bijbel.

Het NT is iig met een korrel zout te nemen..King James..(n)

http://gegrammena.wordpress.com/2011/04/11/het-vergeten-verhaal-van-vervalsing-in-de-bijbel/

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik hem ook niet van voor tot achter gelezen heb.

Waarom vorm je dan wel een mening?

Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 7 juli 2011 om 08:16:
Het NT is iig met een korrel zout te nemen..King James..(n)

Dan ga je toch deze lezen? Volgens moderne theologen zit er namelijk niet veel verschil tussen deze en de King James of Statenvertaling.

http://en.wikipedia.org/wiki/Codex_Sinaiticus
http://en.wikipedia.org/wiki/Codex_Vaticanus
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2011 om 22:09:
Jawel hoor, gewoon 2011 jaar wachten.

(daar zit wat in
Wat bedoel je nou concreet?

nou wat er bijvoorbeeld allemaal in Israel gebuirt

en deze vers

en omdat de wetsverachting toeneemt ,zal de liefde van de meeste verkillen Matteus 24: 12

Jezus voorzegde de ongekende misleiding in de eindtijd. Jezus waarschuwde:

+ "Ziet toe, dat niemand u verleide." Matth. 24:4
nou met onder andere de evolutie theorie die sinds ergens in 1900 op de openbaren scholen les in word gegeven zijn er al veel mensen van afgestapt (en natuurlijk ook wel om andere redenen)

+ "Vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden." Matth. 24:11
de maria vereering is ook groot vandaag de dag die kerken zitten ook vol maar dat staat ook niet in de bijbel ze maken een afgod van maria

+ "Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, waren het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden." Matth. 24:24

http://www.rejoicenow.nl/page/jan-zijlstra-dwaalleraar

1 Johannes 4
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
bijvoorbeel
http://www.rejoicenow.nl/page/holy-laughter-heilig-lachen-bevrijding-en-genezing

er komen stormen hongersnoden griep epidien geweld

en dat zoveel andere culturen het hebben over gelijke dingen die er vroeger gebeurt zijn maar op een net iets andere manier vertellen of met andere namen is het gewoon aan te nemen dat het geweest moet zijn maar in de loop der jaren net iets anders verteld is

2 Petrus 3
3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,

mensen bespotten de bijbel maar waarom vaak voor hun lust van dan kan ik dit niet doen of dat
de meeste mensen willen niet dat er een God is die de wereld geschapen heeft want dat zou betekenen dat God de regels bepaal
en er word ook gevloekt met Jezus en Gvd maar nooit met een andere geloof
en satannisten gebruiken omgekeerde kruizen ensteken ze in de fik maar nooit met symbolen van een ander geloof
er staat ook dat ze vervolgd zullen worden en vermoord (dat gebeurt ook)

het kan ook niet worden bewezen dat het niet waar is

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juli 2011 om 12:26:
En de Bijbel is mensenwerk...

2 Timotheüs 3:16 Al de Schrift is van God ingegeven , en is nuttig tot lering, tot weerlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

dus als je in de bijbel geloof geloof je dit hierboven ook

http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=62:is-de-bijbel-waar-hebben-wij-het-geinspireerde-woord-van-god&catid=48:gods-woord-bewaren&Itemid=74

Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 7 juli 2011 om 08:16:
Het NT is iig met een korrel zout te nemen..

ook al is het net iets aders opgeschreven of miechien (ik denk het niet )echt door iemand anders opgeschreven)

Alle schrijvers in de Bijbel komen met elkaar overeen: ze zeggen hetzelfde of vullen elkaar aan, maar spreken elkaar nooit tegen, en dat zonder dat ze elkaar kenden (in vele gevallen), of dat ze wisten wat degenen na hen zouden gaan schrijven. Deze schrijvers zijn meer dan veertig auteurs, die tweeduizend jaar gescheiden van elkaar schreven en dan ook nog eens verspreid over drie continenten. Hoe konden zij het zo eens zijn?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2011 om 11:26:
Dan ga je toch deze lezen? Volgens moderne theologen zit er namelijk niet veel verschil tussen deze en de King James of Statenvertaling.

http://www.eo.nl/nazorg/homepage/page/Is_de_Bijbel_dikwijls_veranderd__/articles/article.esp?article=9921115
Schrijffouten
De vondst van de Dodezeerollen in 1948 bracht van een aantal bijbelboeken afschriften aan het licht, die honderden jaren ouder waren dan de oudste tot dan toe bekende afschriften. Toch bleek de tekst nagenoeg ongewijzigd te zijn gebleven. In bijna alle gevallen waarin sprake is van verschillen tussen de handschriften (ongeveer 1% van de teksten) gaat het om details die geen enkele invloed op de theologie hebben.

Lukas 21:33 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan

[img width=556 height=136]http://img268.imageshack.us/img268/5307/feitgeloofgevoeltrein1.gif[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 7 juli 2011 om 13:35:
Lukas 21:33 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan

als je de goede vertaling heb

King James .

of in Nederlands

Statenvertaling.

Waarschuw beheerder

Sodom & Gomorra? De Zonvloed? Adam & Eva? Genesis? Exodus?

Allemaal toch redelijk onwaar gebleken... Waarom de rest dan wel op zijn blauwe ogen geloven? (N)

Waarschuw beheerder
nou wat er bijvoorbeeld allemaal in Israel gebuirt

Wat gebeurt daar dan concreet? Wat 1-op-1 terug te vinden is in de Bijbel?

de maria vereering is ook groot vandaag de dag die kerken zitten ook vol maar dat staat ook niet in de bijbel ze maken een afgod van maria

Jij vind het Katholicisme als valse godsdienst? :O
Waarschuw beheerder
donateur
en deze vers

Ja dat staat er wel allemaal, maar persoonlijk vind ik dat toch nog te vaag en algemeen om te concluderen dat dat op het heden van toepassing is. Ik geloof wel dat we nu in zekere zin in een "Eindtijd" leven (denk dat dat is waar je op doelt) maar niet in strikte Bijbelse zin.

Hoewel Jezus niet inging op de vraag van de Farizeeën, gaf Hij wél aan, dat het Koninkrijk Gods niet komt zoals zij, aardsgerichte denkers, zich dat voorstelden: "Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk vertoon, het is niet te berekenen, het is niet hier en het is niet daar" (Luc.17:20-21). "De basileia, het koningschap, van God komt niet met parateresis (=oogwaarneming, van: paratereo=zorgvuldig observeren). "Ook zal men niet zeggen: zie, hier is het, of daar! Want het Koninkrijk Gods is in u" (Grieks: entos=binnenin).

Het hemelse koningschap komt in de mens op Gods wijze. God is geest (Joh.4:24a). Hij is waarachtig (Joh.3:33). Zijn rijk komt dan ook in geest en waarheid. Zijn koningschap is niet van deze wereld, niet aards, niet tijdgebonden (Joh.18:36). Het was, en is, en komt in harten van mensen in het eeuwige nu.

Dit is volgens mij de kern van de boodschap die de Bijbel ooit had moeten brengen. Maar voorzover ik de hedendaagse Bijbel ken, leidt hij hier alleen maar van af.
Waarschuw beheerder

Ik zeg ook niet dat iets waar is of niet waar... ik reageerde alleen op jou. Aangezien jij wat beweert wat je niet kunt bewijzen.

De waarheid over God:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
De verst waargenomen ster ligt ongeveer 13 miljard lichtjaar verwijderd van de aarde dus dan zou volgens de 6000 jaar theorie de lichtsnelheid 2.166.666 keer sneller moeten zijn geweest.... lijkt me erg sterk. Maarja kan natuurlijk nooit uit gesloten worden.

tijddillatatie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Valentijn:mixje: op vrijdag 8 juli 2011 om 10:04:
tijddillatatie?

Volgens mij heeft dat hier niks mee te maken toch? Lichtsnelheid blijft gewoon gelijk en deze doet er 13 miljard jaar over om de aarde te bereiken.

Maar heb verder ook de balle verstand van tijddilatatie :) dus mocht iemand het wel weten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2011 om 13:51:
Sodom & Gomorra? De Zonvloed? Adam & Eva? Genesis? Exodus?

Sodom & Gomorra is verwoest mischien bestaat het gewoon niet meer

http://www.debijbeliswaar.nl/Online_video/hovind_6.html

deze film gaat over de zondevloed
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2011 om 13:51:
Adam & Eva? Genesis? Exodus?

en ik denk verder dat niet alles van vroeger valt te bewijzen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2011 om 13:55:
Wat gebeurt daar dan concreet? Wat 1-op-1 terug te vinden is in de Bijbel?

De Zoon van God heeft Zélf voorspeld dat, dat de meerderheid van Israël niet geloofde dat Hij de Messias was,

“Zo zegt de Heere JAHWEH: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarheen zij getrokken zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en hen brengen in hun land” (Ezechiël 37:21).
sinds 1948, en tegenwoordig zijn er al ± 6 miljoen Joden vergaderd, uit 70 landen. Het decorum is in opbouw voor de algehele terugkeer

Lukas 21:24 En zij zullen vallen door de scherpte des zwaards, en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn

Jesaja 62
6 O Jeruzalem! Ik heb wachters op uw muren besteld, die geduriglijk al den dag en al den nacht niet zullen zwijgen. O gij, die des HEEREN doet gedenken, laat geen stilzwijgen bij ulieden wezen

Psalmen 83
5 Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.

Israel is heel vaak op het nieuws door aanslagen en al dat gezeur met de Palastijnen

Zacharia 12
2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.
3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

hoevaak zijn er al geen vredes gesprekken geweest?
http://www.verhoevenmarc.be/Israel-islam.GIF
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2011 om 13:55:
Jij vind het Katholicisme als valse godsdienst?

bijbels gezien wel
Uitspraak van Stuuut op donderdag 7 juli 2011 om 21:06:
ik reageerde alleen op jou. Aangezien jij wat beweert wat je niet kunt bewijzen.

ja ik snap wat je bedoelt
Uitspraak van Coming soon op donderdag 7 juli 2011 om 20:34:
Dit is volgens mij de kern van de boodschap die de Bijbel ooit had moeten brengen. Maar voorzover ik de hedendaagse Bijbel ken, leidt hij hier alleen maar van af

ik denk als iemand dood is dat daar dan de ziel meebedoelt word dat je er niet lichaammelijk heen gaat want die blijft hier maar weet het niet zeker

Openbaring 13:16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
http://eindtijdinbeeld.nl/rfid_chip__het_doodsbevel_komt.htm
er word al bijna niet meer zonder verkocht
http://www.openbaring.org/666.htm

Laten we eerst kijken wat de bijbel ons zegt over een nieuw te bouwen tempel aan het einde van deze tijd. Interessant is dat Jezus Zijn beroemde eindtijdprofetieën begint in Matteüs 24 met een bespreking rond het uitgebreide tempelcomplex van koning Herodes. Jezus profeteerde dat deze tempel totaal zou worden verwoest. Die voorspelling werd vervuld in 70 AD toen Romeinse legers Jeruzalem binnenvielen. Maar Jezus voorspelde ook het bestaan van een andere toekomstige tempel toen Hij uiteenzette, “Wanneer gij dan de ‘gruwel der verwoesting’, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan....” (Matteüs 24:15). De “heilige plaats” verwijst naar de tempel. De gruwel in de tempel waarover Jezus sprak is een afgodsbeeld daar met de beeltenis van de antichrist (Daniël 9:27; 11:31; 12:11; Openbaring 13:14-15). Ook zal de antichrist zelf dit toekomstige heiligdom binnentreden en zichzelf tot god verklaren. (2 Tessalonicenzen 2:4). Om een dergelijke ontheiliging te doen plaatsvinden moet zo’n heiligdom weer opgericht worden op de historische Tempelberg te Jeruzalem, de enige plaats waar de Mozaische wet een dergelijk gebouw toestaat (Deuteronomium 12:5-7; 1 Kronieken 21:22, 25-28; 22:1-2; 2 Kronieken 6:5-7). zie ook
http://www.verhoevenmarc.be/_Jezuskomt.doc
http://www.youtube.com/watch?v=JRB48qjb9YQ
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 9 juli 2011 om 07:00:
bijbels gezien wel

Waarom precies? De Katholieke kerk is de grondlegger van het Christendom.
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk als iemand dood is dat daar dan de ziel meebedoelt word dat je er niet lichaammelijk heen gaat want die blijft hier maar weet het niet zeker

Dat is niet wat er bedoeld wordt, het zijn aanwijzingen over hoe je God vindt tijdens je leven. Andere filosofieën wijden daar een volledig Boek aan, bijvoorbeeld het Bardo Thödol (Tibetaaans Boeddhisme) of Tao Te Ching (Taoïsme). Dat die boodschap aan jou als enthousiast christen voorbijgaat, bewijst mijn punt
voorzover ik de hedendaagse Bijbel ken, leidt hij hier alleen maar van af.

Ook zal de antichrist zelf

Wordt er in christelijke kringen nog gespeculeerd wie dat gaat zijn?
moet zo’n heiligdom weer opgericht worden op de historische Tempelberg

Bestaan daar nu concrete plannen voor? Dat moet dan volgend jaar gebeuren, is het bestemmingsplan al aangepast?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 juli 2011 om 11:34:
Waarom precies? De Katholieke kerk is de grondlegger van het Christendom.

maar het is de verkeerde kant opgegaan
vandaar dat er ook zo veel stromingen zijn er gebeurde iets fout (tegen de bijbel in)en sommige Christenen wouden dat niet en stichte een eigen kerk (met een goede of foute leer) (de duivel is de kerk keihard aan het aanvallen(hij probeert fouten dingen naar binnen te smokkelen) dat zie je niet vaak bij andere Goddiensten (maar dan moet ik wel zeggen dat vele Goddiensten de schepping eren in plaats van de Schepper zoals zonnegoden enzo (even voor de duidelijkheid er kunnen uit die Goddiensten en culturen ook hele goede lieve mensen zitten niet dat ik iets tegen hun heb)

effe over katholiek nu de dag
Prediker 3:16 Verder heb ik ook gezien onder de zon, ter plaatse des gerichts, aldaar was goddeloosheid; en ter plaatse der gerechtigheid, aldaar was goddeloosheid

Openbaring 22
18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.

ze hebben de bijbel aangepast ( en de tien geboden)
waarbij ze het 2de gebod hebben weggelaten
Gij zult u geen gesneden beeld maken....enzo
zie http://users.skynet.be/fa390968/_10geboden-MV.doc
vandaar al die beelden ik de rkkerk
Johannes 14:15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.
Joh 14:21 21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.

De Rooms-katholieke kerk beweert dat haar pausen de zetel en autoriteit geërfd hebben van de apostel Petrus. Dat dit een grove fout is wordt duidelijk door een eenvoudige vergelijking van Petrus’ leven en leer, met de levens en leringen van de katholieke pausen:

Petrus was gehuwd (Mattheüs 8:14), maar de pausen mogen niet huwen.

5. Petrus zei dat de doop een symbool is, en dat het niet het water is dat ons redt, maar de opstanding van Jezus Christus (1 Petrus 3:21); maar de pausen zeggen dat de doop zélf redding brengt en dat dit niet louter symbolisch is.

6. Petrus weigerde aanbidding (Handelingen 10:25-26), maar de pausen aanvaarden eerbewijzen en buigingen en kussen, die grenzen aan aanbidding, en zij hebben toegestaan dat zij behandeld werden als bijna goden.
zie link hieronder
http://www.verhoevenmarc.be/koningKnielt.jpg

en ga zo nog maar effe door http://www.verhoevenmarc.be/_Katholicisme-Bijbel.doc
Ze beroept zich op het Oude en het Nieuwe Testament van de bijbel, op de katholieke traditie en op het leergezag van Rome

Matthéüs 15
8 Dit volk nadert tot Mij met hun mond, en eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich ver van Mij;

Uitspraak van Coming soon op zaterdag 9 juli 2011 om 16:47:
het zijn aanwijzingen over hoe je God vindt tijdens je leven

effe een vraagje ? iets klop er niet
(Joh.18:36). Het was, en is, en komt in harten van mensen in het eeuwige nu.

waar staat dat laaste stukje van mensen in het eeuwige nu ?
bij staten vertaling staat
Johannes 18
36 Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.

????

sommige zeggen Obama andere de paus of een moslim maar ik denk dat de meeste Christenen het niet zouden weten kwa deze tekst

2 Thessalonicensen 2
7 Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden.
8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden , denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst;
9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen;
10 En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden

dus na de opname van de gemeente zal voor de antichrist zijn en hij zou macht krijgen door bedrog en misleiding terwijl hij bewondering opwekt
zie http://www.rpmnet.nl/antichrist.htm
Bestaan daar nu concrete plannen voor? Dat moet dan volgend jaar gebeuren, is het bestemmingsplan al aangepast?

ik heb me er eigelijk niet zo inverdiept hier 2 dingen heb het nog niet gelezen
http://www.franklinterhorst.nl/Uit%20het%20nieuws%2030-03-2011.htm
http://xandernieuws.punt.nl/?id=632699&r=1&tbl_archief=
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 9 juli 2011 om 20:29:
dus na de opname van de gemeente zal voor de antichrist zijn en hij zou macht krijgen door bedrog en misleiding terwijl hij bewondering opwekt
zie http://www.rpmnet.nl/antichrist.htm

en daar bedoel ik zie de balk boven aan
op het balkje de eindtijd en dan komen er 3 keuzes en dan antichrist
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 9 juli 2011 om 20:29:
waar staat dat laaste stukje van mensen in het eeuwige nu ?

Via Google van http://www.in-geest-en-waarheid.nl/k4aard.htm (ik heb alleen het Oude Testament in hard-copy).

Waar het hier om draait is dat datgene dat alom aangeduid wordt als "God", een deel van onszelf is (omnipresent) in tegenstelling tot een externe entiteit ("Hij", "de Heer"). Het grootste deel van de "Hij"en in het OT verwijst inderdaad naar specifieke externe entiteiten, namelijk Sumerisch/Babylonische afgoden, dus wie dat niet weet en ook het NT leest veronderstelt al snel dat het hele Boek over één en dezelfde externe entiteit gaat, en dat die er zo uitziet:
[img width=543 height=408]http://www.maya12-21-2012.com/zzzzaaaaaaa.gif[/img]
(de plank is om je mee voor je kop te slaan als je een Gebod overtreedt)
Volgens mij was het Job, van wie God alles afnam om aan Satan diens trouw aan Hem te bewijzen. Niet alleen wreed maar ook ijdel.
Iemand in een zoutpilaar veranderen omdat ze het niet kon laten een laatste blik op tot dan haar woonplaats te werpen. Dat is toch ook een beetje buitensporig.
Adam & Eva uit het paradijs gooien om die ene appel. Oké, ze waren gewaarschuwd, maar er groeien toch nog meer appels aan die boom. En Hij had zelf die slang binnengelaten.
De hele wereld onder water zetten omdat een paar zich niet kunnen gedragen. En al die dieren die niet op die Ark meemochten dan? Dat waren toch ook Gods schepselen? Houdt Hij dan niet van Zijn hele schepping?

God is Oneindige Liefde (zie mijn eerder geplaatste links). Jezus wist dat en probeerde dat te verkondigen. Maar de Bijbel doet - deels door vertaalfouten en misinterpretatie en deels doordat de georganiseerde Kerk dit in stand houdt - dus eerder het tegenovergestelde, naar mijn mening.

Nota Bene: dit staat natuurlijk totaal los van de vraag of mens en dinosaurus samen leefden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 9 juli 2011 om 20:36:
http://www.rpmnet.nl/antichrist.htm

en daar bedoel ik zie de balk boven aan
op het balkje de eindtijd en dan komen er 3 keuzes en dan antichrist

Ik lees hier:
De antichrist verkrijgt macht door misleiding en bedrog te plegen. Het boek Daniël vertelt ons, hoe hij door vleierijen zijn doel bereikt. Er hangt ook een geheimzinnige sfeer rondom hem. Hij zal een bovennatuurlijke macht aan de dag leggen, zoals nog nooit in de wereld voorgekomen is. Die macht zal hij van Satan, de draak, ontvangen.

Ook was Satan de slang die Adam en Eva erin luisde.
Eerder zei je
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op woensdag 25 mei 2011 om 22:30:
men sprak vroeger van draken, en drakenlegenden komen overal ter wereld voor.

Zie ik hier de mogelijkheid dat er vroeger wereldwijd gekke reptielen rondliepen, waarvan Satan er één was?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op zaterdag 9 juli 2011 om 21:34:
Via Google van http://www.in-geest-en-waarheid.nl/k4aard.htm (ik heb alleen het Oude Testament in hard-copy).

volgens mij klop hier iets niet sommige verzen komen niet helemaal met de bijbel overheen net iets verdraait sommige teksten net zoals dat nu van hierboven (precies iets wat de duivel doet de waarheid verdraaien)daarom staat er vaak in de bijbel wees waakzaam

het is volgens mij een :
http://www.rejoicenow.nl/page/kingdom-now-dwaalleer
http://www.rejoicenow.nl/page/word-of-faith-dwaalleer
Adam & Eva uit het paradijs gooien om die ene appel. Oké, ze waren gewaarschuwd, maar er groeien toch nog meer appels aan die boom. En Hij had zelf die slang binnengelaten.
De hele wereld onder water zetten omdat een paar zich niet kunnen gedragen. En al die dieren die niet op die Ark meemochten dan? Dat waren toch ook Gods schepselen? Houdt Hij dan niet van Zijn hele schepping?

God houdt van ze maar de mensen hebben het zelf verpest God zei dat in het paradijs het zeer goed was alleen een tijd later kwam de duivel met verkeerde iedeen maar de mens at de vrucht de mens dood de mens verkracht slaat enzo als ze aan de geboden van God houden was er niet zoveel ellende op de wereld!!!
heel veel mensen waren in tijden van de vloed van God af en zo zou het in de laaste dagen ook zijn (nu dus ) Mat 24,37
maar daarom is God liefde dat Hij ons wil ondanks al onze fouten
1 Johannes 4:10 Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

dit is niks vergleken wat er nog gaat komen de hemel als je geloofd dat Jezus voor onze zonden aan het kruis heeft gehangen dood is gegaan en weer op is gestaan (dus Hij heeft de dood overwonnen) Door Jezus Christus kunnen wij om vergeving vragen voor onze zonden!!!
(2 Petrus 3:9 )Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen'" (2 Petrus 3:9 )

en dit stukje tekst :2 Timoteüs 4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.
Maar de Bijbel doet - deels door vertaalfouten en misinterpretatie en deels doordat de georganiseerde Kerk dit in stand houdt - dus eerder het tegenovergestelde, naar mijn mening.

nee de Bijbel het zegt juist hij wij Zijn liefde kunnen ontvangen alleen je moet het wel aan nemen
Romeinen 5:8 Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren
http://www.eo.nl/nazorg/homepage/page/Is_de_Bijbel_dikwijls_veranderd__/articles/article.esp?article=9921115
Schrijffouten
De vondst van de Dodezeerollen in 1948 bracht van een aantal bijbelboeken afschriften aan het licht, die honderden jaren ouder waren dan de oudste tot dan toe bekende afschriften. Toch bleek de tekst nagenoeg ongewijzigd te zijn gebleven. In bijna alle gevallen waarin sprake is van verschillen tussen de handschriften (ongeveer 1% van de teksten) gaat het om details die geen enkele invloed op de theologie hebben.

Uitspraak van Coming soon op zaterdag 9 juli 2011 om 21:53:
Zie ik hier de mogelijkheid dat er vroeger wereldwijd gekke reptielen rondliepen, waarvan Satan er één was?

kijk in de bijbel neemt de duivel steeds een ander gedaante aan dat is presiec ons brobleem je herkent hem niet zomaar (hij is sluw)
en hoe kan je iets verglijken met iets wat niemand weet wat het is

wordt als "God", een deel van onszelf is

dat is een soort zelf verGoddelijken dat komt ook straks met de antichrist hij zal komen
na dat Jezus hristus is gekomen om de gemeent op te halen
Johannes 14:3 En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben
Mattheüs 24:40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

God is goed voor wie in Hem geloven net zoals de ark de gelovigen werden gered dat zal ook voor de antichrist zijn

maar Jezus komt als een dief in de nacht
1 Thess 5,2

Want gij weet zelf zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in de nacht

dus je weet het niet kan ook nog langer duuren die chip kunnen er mischien ook niet gelijk dorheen kwa demonstraties mischien moet tie nog getest zitten er foutjes in of makkelijk te kraken enzo enzo
maar der staat ook Lukas 21:28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is

en voor veiligheid geven mensen makkelijk hun vrijheid op kijk maar na 11 september door die ene dag moeten wij nu met id kaart na buiten
en als Jezus terug komt zal er veel gebuiren de gemeente word o.a. opgenomen
Mattheüs 24:29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

dus er zou veel paniek zijn en de antichrist zou de boel doen sussen en een grote leugen vertellen

.
wordt als "God", een deel van onszelf is

de antichrist zal in vrede komen en zou zich ook voordoen als de God van andere goddiensten
ze zijn nu al bezig om alle Goddiensten bij elkaar te krijgen zie link logo bovenaan
en klik op de wereld religi doelen de antichrist zou ook geeerd gaan worden
zie link http://www.gabbertijd.nl/religie.html

en veel mensen zeggen trouwens ook dat de antichrist Maitreya is want hij voldoet ook aan het nummer 666
zie link helemaal onderaan http://eindtijdinbeeld.nl/De%20antichrist%20is%20onder%20ons!.htm
meer info http://eindtijdinbeeld.nl/de_antichrist.htm

Waarschuw beheerder
Hoppaaaaa, mag ik vragen waarom je zo ontzettend veel moeite doet?
Waarschuw beheerder
God", een deel van onszelf

God komt de eer toe niet ik :)

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zondag 10 juli 2011 om 13:28:
God is goed voor wie in Hem geloven net zoals de ark de gelovigen werden gered dat zal ook voor de antichrist zijn

dus de gemeente redden voordat de antichrist er is

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2011 om 13:48:
Hoppaaaaa, mag ik vragen waarom je zo ontzettend veel moeite doet?

ik beantwoord gewoon de vragen :)
en omdat er meer is dan dat we zien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Valentijn:mixje: op dinsdag 12 juli 2011 om 02:03:
kijk dit filmpje maar eens af..

ziek.....
het zou kunnen ik weet het niet ...
(ach ja zo lang ik hem maar niet aanbid)
http://www.debijbeliswaar.nl/Eindtijd/tekenen_in_schepping.html

Jezus Christus is de Held :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tog moet ik zeggen dat een nuishoorn http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/witte%20neushoorn.jpg en zoon dino http://www.teddytreasures.com.au/database/images/triceratops-dinosaur-money-box-main-372-372.jpg ook veel op elkaar lijken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 30 juli 2011 om 19:59:
tog moet ik zeggen dat een nuishoorn http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/witte%20neushoorn.jpg en zoon dino http://www.teddytreasures.com.au/database/images/triceratops-dinosaur-money-box-main-372-372.jpg ook veel op elkaar lijken

En wat wil je daarmee zeggen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 20:41:

dat ie bekent is met de evolutie-theorie? :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op zondag 31 juli 2011 om 12:54:
dat ie bekent is met de evolutie-theorie? :p

Hij lijkt er in ieder geval mee te willen zeggen dat Darwin, een stuk dichterbij kwam dan God.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mens at dino op en toen was dino foetsi?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 20:41:

nou als de nuishoorn toevallig gestorven zou zijn dan had zouden ze hem nu ook dino noemen en al dat andere beest nog geleefd zou hebben was het op eens geen dino maar een driegehoornde nuishoorn ofzo

Uitspraak van SuburbanKnight op zondag 31 juli 2011 om 12:54:
dat ie bekent is met de evolutie-theorie?

http://www.verzwegenwetenschap.nl/h4.html

Maar toen ik hem keek heb ik wat argumenten (zonder cijfers) genoteerd:
- bevolkingsgroei en -omvang
- positie/aanwezigheid van maan en sterren
- de status van Sirius in de overgang van Rode naar Witte Dwergster
- de Ringen van Saturnus
- Ganymedes
- kometen
- het verloop in de sterkte van het aardmagnetisch veld
- de omvang en groeisnelheid van de Sahara
- iets met oliedruk
- iets met poolijs
- polystrate fossielen
- de omvang en groeisnelheid van de rivier de Mississippi
- de Bristlecone Pine, een boom die niet van nature sterft
- de omvang en groeisnelheid van het Great Barrier Reef
- de omvang en groeisnelheid van de Niagara Falls
- de de omvang en groeisnelheid van stalactieten en stalagmieten
- het zoutgehalte en de toename daarvan in de oceanen
- erosiepatronen en -snelheid
- talen
- de Chinese en Hebreeuwse kalender

Ik kan uit mijn hoofd niet meer van ze allemaal reproduceren waarom ze relevant zijn, en zoals je zegt die vent is irritant, maar op zijn minst een aantal zijn zeer overtuigend. Misschien zit hij er bij een paar helemaal naast, misschien zijn er ook nog meer (zie tweede link en hoppaaa(...)aaa noemt er ook nog een paar).
Maar zo heb je dus een paar dozijn wetenschappelijke argumenten vóór een leeftijd van ca. 6000 jaar, en welgeteld 1 tegen, namelijk koolstofdatering, dat onbetrouwbaar blijkt (zie links). De rationeel denkende wetenschapper in mij kiest in zo'n geval voor de theorie die met het meeste en meest overtuigende bewijs gestaafd kan worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 1 augustus 2011 om 16:11:
nou als de nuishoorn toevallig gestorven zou zijn dan had zouden ze hem nu ook dino noemen en al dat andere beest nog geleefd zou hebben was het op eens geen dino maar een driegehoornde nuishoorn ofzo

En dat steunt jouw zaak inzake god op welke manier?
Waarschuw beheerder
Klopt heb daar ooit een reallife film over gezien..

euhm.... Jurassic Park ofzo

Waarschuw beheerder
Volgens mij leefden draken en mensen vroeger samen, sommige mensen zijn inmiddels gemuteerd tot draak.