Partyflock

Forumonderwerp · 1108799
6245x bekeken
Waarschuw beheerder
Geen idee of er al een forum over bestaan, zo ja mijn excuus.

Op Fuison of Dance van afgelopen zaterdag (18dec 2010) stond er een drugshond. Veel mensen hadden hier commentaar over.
Nou heb ik eens gehoord dat ze niet vaak een ECHTE drugs hond inzetten, omdat deze te duur zijn. De honden die er staan slaan meestal
aan op mensen die wiet of hasj bij zich dragen, en zijn voornamelijk hier op getraind. Of ze staan er voor bangmakerij.

Vraag me eigenlijk af in hoeverre dit waar is?
Brand los ... je algemene mening over de drugshond is ook welkom.

Waarschuw beheerder
+1
Zijn geen echte drugshonden ;)

Waarschuw beheerder
-1
zijn allemaal lulverhalen...zijn meestal zwerfhonden.
Waarschuw beheerder
donateur
zijn er maar een stuk of 6 in Nederland, en daarvan zijn er 4 permanent gestationeerd op Schiphol ;)

en de andere 2 worden meestal voor de overige diverse douane-zaken gebruikt of voor een inval inzake drugs.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 december 2010 om 15:22:
zwerfhonden.

dat zal wel mee vallen , maar een echte drugshond zoals gebruikt wordt op vliegvelden , nee dat denk ik niet

Waarschuw beheerder
je moet hem wel bij zijn staart aansteken voor dat je hem oprookt!
Waarschuw beheerder
+1
of het drugshonden zijn of niet durf ik niet te zeggen, maar
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 15:23:
zijn er maar een stuk of 6 in Nederland, en daarvan zijn er 4 permanent gestationeerd op Schiphol

is niet waar :no:

in de Rotterdamse haven allean al lopen er al meer :jaja:
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Er zijn maar 'n X aantal volledig getrainde drugshonden. Die honden zijn ten eerste verschrikkelijk duur en ten tweede kunnen die beesten maar 'n korte tijd goed functioneren.

De meeste honden zijn maar voor bangmakerij en ze gebruiken die honden (volgens mij, weet het niet zeker) meer om de zenuwachtige mensen eruit te pikken.

Maar 't kan best zijn dat er 'n paar afgekeurde drugshonden bij zitten die alsnog wel kunnen dienen als drugshond voor op 'n feest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Klssy op maandag 20 december 2010 om 15:32:
in de Rotterdamse haven allean al lopen er al meer :jaja:

die tellen we dus niet mee! (Y) :P
Waarschuw beheerder
In 2008 waren er drie drugshonden in Nederland
http://www.echo.nl/hc-hc/buurt/redactie/782405/beste.drugshond.is.zandvoorts/

Hoe ze te werk gaan op feesten is zo: normale politiehonden (geen drugshonden) krijgen een commando aangeleerd waarbij ze bij een aangewezen of willekeurig persoon gaan zitten/blaffen.
De politie heeft op dat moment een voor het publiek schijnbaar legitieme reden om iemand mee te nemen en een strip search te doen. Dit doen ze op deze manier omdat er meer opspraak zal ontstaan wanneer ze willekeurig mensen eruit zouden plukken.

Ik ken ook iemand die niks bij zich had en zich uit moest kleden. Dan is het "sorry, doei", en weer bij een ander proberen. De pakkans is toch wel groot op feesten!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op maandag 20 december 2010 om 15:44:
Ik ken ook iemand die niks bij zich had en zich uit moest kleden. Dan is het "sorry, doei", en weer bij een ander proberen

En dat vind ik echt belachelijk!. Zo verpest je iemands feest die verstandig wou zijn en niks mee nam. Mag die alsnog in de blote kont.
Naja voor alle wel gebruikers is het ook verpest als je gepakt wordt, maar lijkt me echt kutter als je niks bij je heb.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken ook iemand die niks bij zich had en zich uit moest kleden. Dan is het "sorry, doei", en weer bij een ander proberen. De pakkans is toch wel groot op feesten!

Ik vraag het me af hè, stel je voor, je wordt er uitgepikt door 'n niet gecertificeerde drugshond, laat maar zeggen. En ze pakken je met 'n x aantal pillen op zak, zeg maar 5, je krijgt 'n procesje en je moet voorkomen of gewoon aftikken.

Zou je dat niet aan kunnen vechten? Aangezien ze zonder drugshond geen geldige reden hebben om je uit te kleden. Waardoor ze dus niet in hun recht staan, preventief fouilleren mag, maar daar blijft het ook bij. Ze mogen je er niet zonder geldige reden uit pikken en laten strippen. En volgens mij mag 't uitkleden en eventueel visiteren al helemaal niet zonder politie of dokter begeleiding
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
het is toegestaan preventief te fouilleren :jaja: en hier zijn toch redelijk makkelijk!

als je een keer een razzia in België mee hebt gemaakt is in Nederland slapjes ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 15:56:
het is toegestaan preventief te fouilleren en hier zijn toch redelijk makkelijk!

Ja, dat weet ik wel. Maar uitkleden behoort niet tot preventief fouilleren, visiteren mag volgens mij niet zonder politie of dokter begeleiding. En als dit van je geëist wordt, terwijl je aangehouden bent door 'n hond die niet gecertificeerd is kun je dit volgens mij wel aanvechten, lijkt mij. Aangezien er in principe geen reden is geweest om je aan te houden.
Waarschuw beheerder
donateur
grote kans dat je het dan idd wint, lang leve Wet op de Privacy :P

in Belgie krijg je die keuze niet 8) Het is uitkleden anders knuppel in je nek :X
Waarschuw beheerder
donateur
Maatje van me heeft thuis ook een herdershond, die mag daarom geregeld een striptease opvoeren voor oom agent. (Y)

Hij vindt dat niet leuk, ik wel :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 16:08:
grote kans dat je het dan idd wint, lang leve Wet op de Privacy

Denk 't ook wel. In Amerika kreeg je 'n miljoentje toegestopt, trauma jwt. :lol:

Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 16:08:
in Belgie krijg je die keuze niet Het is uitkleden anders knuppel in je nek

Ik denk dat ik op de een of andere manier nog bijdehand zou worden ook. :')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angie_Partypics op maandag 20 december 2010 om 15:15:
Brand los ... je algemene mening over de drugshond is ook welkom.

Drugshondjes zijn :lief:

[albumelement=73505845]{element is niet toegankelijk} [albumelement=73505869]{element is niet toegankelijk}

Antwoord is verder al gegeven in bovenstaande post :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karian op maandag 20 december 2010 om 16:13:
Drugshondjes zijn

:lol: Gave foto's.
Waarschuw beheerder
donateur
maat van me moest op Children of the Core in Belgie zonodig de drugs-hond aaien 8) :no: :X heeft ie geweten ook, 5 minuten later stond in alleen zn boxer :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 16:14:
maat van me moest op Children of the Core in Belgie zonodig de drugs-hond aaien

vroeger ook ooit gedaan met drie verschillende soorten spul in mn zak. gelukkig kwispelde die alleen :D
volgende dag als je weer nuchter bent kun je jezelf wel voor je kop slaan :lol:
Waarschuw beheerder
Ik ben er ook eens uitgepikt terwijl ik niks bij me had. Ze zeiden nog niet eens sorry terwijl ik dat politiewijf aan keek met mijn blote reet en bleek dat er geen drugs te vinden was. Jaaa dat kan komen omdat je misschien iemand hebt aangeraakt die drugs bij zich had. Vuile honden/hoeren van justitie
Waarschuw beheerder
ik was dan al vroeg binnen bij fusion of dance maar ik heb niet eens een hondje gezien.
meestal bij feesten als ik vroeg ga kom ik geen hondje tegen en lees ik later op pf dat er honden stonden. net als bij qlimax stond ik ook vroeg vooraan en zag ik ook heen hondje...
Waarschuw beheerder
het woord drugshond is zoiezo verkeerd geformuleerd. een drugs hond is een hond, die drugs gebruikt jwz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 15:54:
en eventueel visiteren al helemaal niet zonder politie of dokter begeleiding

Dat mag (vrij) zeker niet nee.
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 16:01:
visiteren mag volgens mij niet zonder politie of dokter begeleiding.

klopt dus volgens mij..
Uitspraak van Karian op maandag 20 december 2010 om 16:13:
Antwoord is verder al gegeven in bovenstaande posts :)

Uitspraak van -=VanDalen=- op maandag 20 december 2010 om 16:40:
politiewijf aan keek met mijn blote reet en bleek dat er geen drugs te vinden was.

had ze de handschoenen aangetrokken ja?

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 december 2010 om 15:19:
Zijn geen echte drugshonden ;)

Inderdaad.
Waarschuw beheerder
Maar uitkleden behoort niet tot preventief fouilleren, visiteren mag volgens mij niet zonder politie of dokter begeleiding.

visiteren is het doorzoeken van een koffer en/of tas, mag alleen wanneer dit duidelijk in de huisregels staat vermeld.

qua fouilleren heb ik effe m'n boek dr bij gepakt en zo samengevat staat het zo in het wetboek van Strafvordering:

het is een dwangmiddel bij een opsporingsambtenaar (je bent dus verplicht het toe te staan)

geen dwangmiddel bij een beveiliger (je mag het weigeren, maar dan krijg je ook geen toegang)
het moet duidelijk in de huisregels staan vermeld wanneer een beveiliger wil fouilleren.

onderzoek aan het lichaam is officieel alleen het schouwen van het bovenlichaam.
en mag alleen uitgevoerd worden wanneer er ernstige bezwaren bestaan.
last but not least: onderzoek aan het lichaam mag alleen door een (hulp)Officier van Justitie uitgevoerd worden,
Waarschuw beheerder
donateur
Global Hardcore Nation 18-10-1997 werd ik gefouilleerd door een Belgische politie-agente :/ Mens stond serieus ongegeneerd in me kruis te graaien (stomme Aussie-broeken). Wilde er wat vab zeggeb tot ik me ineens besefte dat ik in Belgie was. Commentaar betekende kaartje inleveren, al je geld inleveren en zie maar hoe je thuis komt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JSKI op maandag 20 december 2010 om 17:18:
opsporingsambtenaar

moet die wel aanwezig zijn. Dus niet een doorsnee securitydude...volgens mij.

Ah ja, dat zeg je daar onder al. Die opsporingsambtenaar kom je volgens mij veel eerder tegen op Schiphol dan dat je die nou op feesten tegen zult komen.
maar dan krijg je ook geen toegang)

niet perse, toch? Maar de toegang zou je idd ontzegd kunnen worden, volgens mij komt het in feite daar op neer :)
Wat in de praktijk misschien ook vaak idd betekend dat de toegang je [/i]inderdaad [/i] ontzegd wordt.
het moet duidelijk in de huisregels staan vermeld wanneer een beveiliger wil fouilleren.

Kortom je moet de huisregels erbij kunnen vragen of ze moeten ergens staan. Lang niet op alle locaties het geval iig!
Soms zie je ze wel (ingelijst) ergens hangen.

onderzoek aan het lichaam mag alleen door een (hulp)Officier van Justitie uitgevoerd worden,

of niet zonder een daarbij geroepen arts lijkt me :)
'cause this made a lil' sense to me :
visiteren mag volgens mij niet zonder politie of dokter begeleiding.

Buttt correct me if I'm wrong (F) (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Miel, heb jij geen hobbies ofzo? :P
Waarschuw beheerder
donateur
ook weer eens sinds tijden :P heb er 2 maanden niet opgezeten volgens mij :P

en heb nu eenmaal de ziekelijke neiging om topics te verneuken :X O:)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 20 december 2010 om 17:23:
niet perse, toch? Maar de toegang zou je idd ontzegd kunnen worden, volgens mij komt het in feite daar op neer
Wat in de praktijk misschien ook vaak idd betekend dat de toegang je [/i]inderdaad [/i] ontzegd wordt.

klopt ja.

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 20 december 2010 om 17:23:
of niet zonder een daarbij geroepen arts lijkt me

dat is onderzoek IN het lichaam, da's weer wat anders als ze effe willen graaien
dat mag uitsluitend door een arts in opdracht van een (hulp)officier van justitie

Buttt correct me if I'm wrong

visiteren mag door een beveiliger gedaan worden maar is dus niet meer dan het doorzoeken van een koffer en/of tas.
daar ben je geen dokter of wat dan ook voor nodig, alleen moet het in de huisregels staan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 20 december 2010 om 17:28:
ook weer eens sinds tijden :P heb er 2 maanden niet opgezeten volgens mij :P

Ja ok, maar je historie mie jung :lol: (Y) ook op Q :P
Uitspraak van JSKI op maandag 20 december 2010 om 17:30:
dat is onderzoek IN het lichaam, da's weer wat anders als ze effe willen graaien
dat mag uitsluitend door een arts in opdracht van een (hulp)officier van justitie

Hmm dat is natuurlijk zo ja :)(Y)
Uitspraak van JSKI op maandag 20 december 2010 om 17:30:
maar is dus niet meer dan het doorzoeken van een koffer en/of tas.

ja ok als je het daar over hebt dan geldt de quote niet meer in z'n geheel nee, maar ik bedoel nog ff wat anderen aanvankelijk bedoelden met visiteren :) gezien ik ook een andere nog quote :)

Waarschuw beheerder
DRUGSHONDEN
Drugshonden worden getraind op het herkennen van verschillende verdovende middelen en moeten bij het herkennen blaffen of krabben. Actieve drugshonden worden vaak ingezet bij het zoeken naar verdovende middelen in containers, woningen of auto’s. Passieve drugshonden worden vaak ingezet in vertrek- en aankomsthallen op Schiphol en bij grote evenementen waar handel in drugs wordt verwacht. Passieve drugshonden gaan naast de verdachte zitten als ze verdovende middelen hebben geroken. Het aanleren van deze passieve melding vereist een langere training.

Passieve drugshonden gaan naast de verdachte zitten als ze verdovende middelen hebben geroken
Laten we dan maar eens gaan opletten of dit zo is bij feesten. Zo niet weet je ook meteen dat het geen drugshond is. Altijd maar weer die discussie over drugs honden.
Gewoon als er een hond staat het zekere voor het onzekere nemen. En gewoon wachten tot hij weg is. Vaak gebeurd dat als ze iemand pakken.
Waarschuw beheerder
donateur
een hondje kwam Thunderdome 2009 naast me zitten toen ik eindelijk na 03:00 me kluisten mocht bezichtigen
godverdomme had niet eens wat bij me :roflol: kosten me wel een kwartier van het feest :P maar wel een ervaring rijker

Zover ik weet komen die beesten op feesten op zweet af ( angst denk ik ) maargoed :P
vertelde al tegen een agent dat zo een beest naast me kwam zitten :S zonder dat ik wat bij me had
volgens meneer agent zou ik dan in aanraking geweest zijn met drugs nog niet lang voor dat het beest naast me plaats nam :vaag: Sure (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tsjuk op maandag 20 december 2010 om 18:43:
nt zou ik dan in aanraking geweest zijn met drugs n

Al heb je het aangeraakt, dan ruikt zo'n homd dat nog. Truukjes met koffie en wat mensen allemaal bedenken: werkt niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis. op maandag 20 december 2010 om 18:45:
Al heb je het aangeraakt, dan ruikt zo'n homd dat nog. Truukjes met koffie en wat mensen allemaal bedenken: werkt niet.

Inderdaad kijk maar eens naar border security hoe vaak ze daar iemand pakken met een hond terwijl die niks heeft maar wel sporen van cocaine op de laptop zit.
Waarschuw beheerder
donateur
visiteren is het doorzoeken van een koffer en/of tas, mag alleen wanneer dit duidelijk in de huisregels staat vermeld.

Ik dacht dat visitatie ook onderzoek op en eventueel ín het lichaam is. Terwijl fouilleren alleen op de kleding zelf mag. Ik had 't even niet over tassen. :)

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 20 december 2010 om 17:05:
Dat mag (vrij) zeker niet nee.

Heb even 't internet afgezocht en ik zie ook overal staan dat er sowieso 'n arts bij moet zijn. Misschien 'n tip voor alle mensen die worden meegenomen, altijd vragen om 'n dokter. En vragen of de hond gecertificeerd is als drugshond.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoasis. op maandag 20 december 2010 om 18:45:

Laatst toevallig 'n thriller gelezen waar speurhonden in voor komen, het schijnt dus dat de honden de moleculen ruiken van 't gene wat ze moeten opsporen en het schijnt dat moleculen door alles heengaan. Dus je kan d'r 20 poepluiers omheen vouwen, er koffie overheen gooien, 't luchtdicht verpakken en 't in 'n blok cement storten en die beesten ruiken 't nog, omdat moleculen dus zich daardoorheen weten te persen. :|

Maar goed, van dat soort speurhonden zijn er niet veel in Nederland. En die zullen ze ook nóóit op 'n feest zetten.

Maar als je 't echt zeker wil weten dan moet je met nanobots de moleculen proberen te manipuleren, waardoor de honden die niet meer ruiken, dan zit je dus goed. :') Maar laten we maar hopen dat dit niet gebeurt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De pakkans is toch wel groot op feesten!

:lol: :roflol:
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 19:43:
Maar als je 't echt zeker wil weten dan moet je met nanobots de moleculen proberen te manipuleren, waardoor de honden die niet meer ruiken, dan zit je dus goed.

We kunnen ook gewoon eens met zijn allen allemaal geld bijeen lappen en een stel Yugo's betalen om alle politiekennels in NL in de fik te steken op dezelfde dag :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 december 2010 om 19:59:
e kunnen ook gewoon eens met zijn allen allemaal geld bijeen lappen en een stel Yugo's betalen om alle politiekennels in NL in de fik te steken op dezelfde dag

Kom, laten we de honden in de fik steken die er voor zorgen dat er geen bommen 't land in komen. :') Die hongs zijn best wel multifunctioneel hurr.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bommen sporen ze op met scanapparatuur. Drugs met honden.

En zelfs dan, die paar keer dat het (in de Randstad) kaboem zou doen neem ik voor lief als ik voortaan niet meer elke party n half uur met jeuk onder mijn ballen van de daaraan vastgeplakte narcotica, in de rij hoef te staan.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 december 2010 om 20:03:

En zelfs dan, die paar keer dat het (in de Randstad) kaboem zou doen neem ik voor lief als ik voortaan niet meer elke party n half uur met jeuk onder mijn ballen van de daaraan vastgeplakte narcotica, in de rij hoef te staan.

Ook bommen en dergelijke worden opgespoord door honden hoor. Maar bij nader inzien zijn daar natuurlijk ook weer aparte getrainde beesten voor. :') Was even nog op de speurhonden tour.

als ik voortaan niet meer elke party n half uur met jeuk onder mijn ballen van de daaraan vastgeplakte narcotica

Hondenkennel opblazen heeft niet veel zin dan, drugshonden staan er toch doorgaans niet :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Achja, politiehonden zijn ook gewoon wouten alleen krijgen ze geen loon.

Zal er niet rouwig om zijn als ze allemaal weggevaagd worden (y)
Waarschuw beheerder
in Utrecht en Arnhem heb ik een keer een politiehond gezien die naast mensen ging zitten die daarop gelijk meegenomen werden.

vind wel vaag dat ze dure honden inzetten om partygangers hun drugs afhandig te maken...zet ze dan in om de bron op te sporen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 december 2010 om 20:11:
Achja, politiehonden zijn ook gewoon wouten alleen krijgen ze geen loon.

Zal er niet rouwig om zijn als ze allemaal weggevaagd worden

Politiehonden zijn vet. (L)

Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 20:11:
in Utrecht en Arnhem heb ik een keer een politiehond gezien die naast mensen ging zitten die daarop gelijk meegenomen werden.

vind wel vaag dat ze dure honden inzetten om partygangers hun drugs afhandig te maken...zet ze dan in om de bron op te sporen!

Wat ik zeg, dat zijn vaak geen drugshonden hoor ;).
Qlimax dit jaar ook, heb denk ik 6 honden gezien, ik denk dat ze nog niet eens aan de 10 échte drugshonden komen in Nederland, die gaan ze echt niet op 'n feest zetten. Beest kan sowieso maar 'n uur ofzo functioneren.
Waarschuw beheerder

Heb het ook gehad, niks bij, lekker in m'n blote pielemuis in zo'n tentje, even de liesjes laten controleren en mocht weer aankleden.
Irritante zooi.
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
maar dat ik zelf een als security heb gestaan hoorde ik van een collega
dat een security wiet in beslag had genomen , in de drug ton gedaan ZOU MOETTEN HEBBEN
maar dit was ze vergeten , vervolgens ging Vikkie dus naast onze vrouwelijke collega zitten :roflol:
dus in zekere zin geloof ik ook wel weer dat het drugs honden KUNNEN zijn :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 20:14:
Wat ik zeg, dat zijn vaak geen drugshonden hoor

in Arnhem werd je van te voren gewaaschuwd door een groepje actievoerders die folders uitdeelde over de drugshond die er stond....iets zegt mij dat het dan wel een drukshond is....en wrm zouden ze mensen anders aanhouden als dat beest er naast gaat zitten? blijft vaag dat ze die honden op zulke evenementen inzetten.
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 december 2010 om 20:13:
Nee lul, dat is helemaal kut.

Drugsbestrijding moeten ze gewoon helemaal niks aan doen

niet mee eens!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tsjuk op maandag 20 december 2010 om 20:32:
maar dit was ze vergeten

jaja vergeten!:lol:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 19:41:
Heb even 't internet afgezocht en ik zie ook overal staan dat er sowieso 'n arts bij moet zijn. Misschien 'n tip voor alle mensen die worden meegenomen, altijd vragen om 'n dokter. En vragen of de hond gecertificeerd is als drugshond

en altijd vragen of de betreffende meneer/mevrouw (hulp)officier van Justitie is, anders mogen ze geen onderzoek aan kleding doen.
Waarschuw beheerder
Ah ja, dat zeg je daar onder al. Die opsporingsambtenaar kom je volgens mij veel eerder tegen op Schiphol dan dat je die nou op feesten tegen zult komen.

Op Fantasy Island dit jaar stond er zeker een narcotica hond met begeleider...
Het komt dus bijna niet voor maar incidenteel schijnbaar wel.

Waarschuw beheerder
Qlimax was bij in ieder geval ingang E een drugshond, ging braaf naast een kerel zitten een klein stukje voor me. helaas voor hem :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 19:41:
Heb even 't internet afgezocht en ik zie ook overal staan dat er sowieso 'n arts bij moet zijn. Misschien 'n tip voor alle mensen die worden meegenomen, altijd vragen om 'n dokter. En vragen of de hond gecertificeerd is als drugshond.

Goeie tip dan dus inderdaad :yes: (Y) Was ook al een keertje langs gekomen elders in een topic, maar goed tijdje terug dus herhaling kan natuurlijk nuttig zijn. Ik wist het iig al en zou er waarschijnlijk om vragen als ik in die situatie zou komen idd, maar je moet er dan nog wel ff net aan denken natuurlijk.

Er zijn wel honden getraind voor explosieven hoor :)
Uitspraak van Kiets op maandag 20 december 2010 om 20:08:
Ook bommen en dergelijke worden opgespoord door honden hoor. Maar bij nader inzien zijn daar natuurlijk ook weer aparte getrainde beesten voor. :')

Die honden ruiken idd geen drugs, zoals de 'echte drugshonden' geen explosieven ruiken. Of althans, ruiken wel, maar ze doen er niks mee omdat ze het niet herkennen omdat ze er niet op getraind zijn.
Uitspraak van JSKI op maandag 20 december 2010 om 20:45:
Heb even 't internet afgezocht en ik zie ook overal staan dat er sowieso 'n arts bij moet zijn. Misschien 'n tip voor alle mensen die worden meegenomen, altijd vragen om 'n dokter. En vragen of de hond gecertificeerd is als drugshond

en altijd vragen of de betreffende meneer/mevrouw (hulp)officier van Justitie is, anders mogen ze geen onderzoek aan kleding doen.

(Y)
Uitspraak van ? op maandag 20 december 2010 om 21:09:
Het komt dus bijna niet voor maar incidenteel schijnbaar wel.

Ja dat is wrsch. waar het op neer komt ja, mss. incidenteel wel, maar in verreweg de meeste gevallen zijn het andere honden.

Scheelt dat ik niet naar Qlimaxen enzo ga.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 december 2010 om 21:22:
Qlimax

reden dat ik er nooit heen ga :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 december 2010 om 21:22:
ging braaf naast een kerel zitten

En die kerel ging er niet gezellig bij zitten :S Flauw hoor..!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op maandag 20 december 2010 om 22:05:
reden dat ik er nooit heen ga

helaas HardBass oook. maar voor die line-up loop ik het risico wel (L)
teminste, alleen team yellow en blue
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Stig op maandag 20 december 2010 om 22:07:
En die kerel ging er niet gezellig bij zitten Flauw hoor..!

:lol:
Werkzaam bij V.C.N.
Artiest {SHOWLIST artist 41643, 10552}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ? op maandag 20 december 2010 om 21:09:
Op Fantasy Island dit jaar stond er zeker een narcotica hond met begeleider...

100% niet een Drugs hond geweest.Zijn honden die op nerveuse mensen af gaan, daar let de hond en de agenten op. Pure bang makerij meer niet...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VecinoNL op maandag 20 december 2010 om 23:05:
Zijn honden die op nerveuse mensen af gaan, daar let de hond en de agenten op. Pure bang makerij meer niet...

haha tuurlijk!
Waarschuw beheerder
ik ken redelijk wat mensen die nerveus worden van honden hoor! :lol:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 23:11:
ik ken redelijk wat mensen die nerveus worden van honden hoor!

ik ook, en bij hun gaat ie wel eens zitten.Bij mij nog nooit...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
http://www.freewebs.com/dierentaal/honden.htm
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
als het geen drugshond is wrm dat snuffelen dan? ekt wel een drugshond:yes:
Waarschuw beheerder
sorry hong!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 20:11:

die honden reageren meestal op mensen die nerveus zijn etc. of dat het baasje de hint geeft om te gaan zitten

was afgelopen zomer op hysteria outdoor, dacht dat ik mn pakkie pep in de auto had laten liggen ( zat gewoon in mn portemonnee achteraf :lol: ) had een pakkie gehad van een maatje van me en stond f bij de beveiliging te wachten op mn maatje ( die nog moest komen) maar heb gewoon een uur bij die hond gestaan en niks aan het handje b) ( was ook f vergeten dat ik dat pakkie nog in mn hand had :X ) maar die maat kwam eindelijk en moest langs die hong en ja hoor dat beest ging zitten en hij was de lul :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 23:37:
als het geen drugshond is wrm dat snuffelen dan? ekt wel een drugshond:yes:

zelfs die niet :lol: ben die hong ook tegen gekomen :lol:
er zijn geloof ik 2 eckte drugshongen in nederland en dat is niet te betalen voor zo`n geringe vangst op een feest
Waarschuw beheerder
Passieve drugshonden gaan naast de verdachte zitten als ze verdovende middelen hebben geroken
Laten we dan maar eens gaan opletten of dit zo is bij feesten. Zo niet weet je ook meteen dat het geen drugshond is. Altijd maar weer die discussie over drugs honden.

dit was zobij fusion, heb het gezien, hail ping anders ben je mooi nat opeens ofzo.
2 pillen rook ie niet, maar zal komen omdat ze zoveel dope ruiken dat de sterkste geur eruit wordt gepikt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KARMA op maandag 20 december 2010 om 23:47:
2 pillen rook ie niet, maar zal komen omdat ze zoveel dope ruiken dat de sterkste geur eruit wordt gepikt

of gewoon een dikke vieze ruft laten dat ze dood neervallen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KARMA op maandag 20 december 2010 om 23:47:
maar zal komen omdat ze zoveel dope ruiken dat de sterkste geur eruit wordt gepikt

en dat is wiet:)
Waarschuw beheerder
http://www.ondergrond.tv/de_ondergrond/2007/03/politie_gebruik.html

ik geloof dat er toch redelijk wat artikelen over dit onderwerp te vinden zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 23:56:
maar zal komen omdat ze zoveel dope ruiken dat de sterkste geur eruit wordt gepikt

en dat is wiet:)

indeed :)
Uitspraak van se7en op maandag 20 december 2010 om 23:37:
als het geen drugshond is wrm dat snuffelen dan?

volgens mij....snuffelt een drugshond niet zo heel opvallend, maar "ruikt ie gewoon" (filmpje ff niet bekeken btw)

but then again...ik train die honden niet dus..wat weet ik er nou van ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Lees en huiver ik spreek uit ervaring ik ging met een grote groep naar sensation white via de VIP (daar was die hond :) ) iedereen had drugs bij zich behalve een oom van een vriend van mij die ging een keer mee omdat hij wel eens wilde weten hoe dat nou was zo'n feest. Die oom had niks bij zich en gebruikt ook geen hard drugs hij blowt wel als een ketter en precies hij moest meekomen en zich uitkleden.
Ik sprak nog meer mensen in de vip die ook drugs bij zich hadden en zich de pleuris schrokken en allemaal niet aangehouden.
Dus echt een drugshond kan niet want dan moeten ze 95% van de bezoeker in de cel gooien.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 december 2010 om 00:10:
Dus echt een drugshond kan niet want dan moeten ze 95% van de bezoeker in de cel gooien.

uhm er passeren ongeveer 10 mensen per seconde zo'n hond btje lastig om ze allemaal te pakken niet? en als hij wiet ruikt is het toch gewoon een drugshond?] lijkt me.
Waarschuw beheerder
ik meen hierover ooit een documantaire over drugszoekers te hebben gezien waarbij de hond meerdere pakketten te zoeken kreeg en de belangrijkste als eerste aanwees

er werd wel veel GHB coke en wiet gevonde bij fusion
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

En is het geen 95% dan toch zeker wel rond de 70-75%, moarja, wel beetje afhankelijk van welk feest :)
Waarschuw beheerder
Lees en huiver ik spreek uit ervaring ik ging met een grote groep naar sensation white via de VIP (daar was die hond ) iedereen had drugs bij zich behalve een oom van een vriend van mij die ging een keer mee omdat hij wel eens wilde weten hoe dat nou was zo'n feest. Die oom had niks bij zich en gebruikt ook geen hard drugs hij blowt wel als een ketter en precies hij moest meekomen en zich uitkleden.
Ik sprak nog meer mensen in de vip die ook drugs bij zich hadden en zich de pleuris schrokken en allemaal niet aangehouden.

Ze weten ook wel dondersgoed, dat als ze iedereen oppakken die drugs bij zich hebben de feestjes niet lang meer zullen bestaan :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KARMA op dinsdag 21 december 2010 om 00:17:
er werd wel veel GHB coke en wiet gevonde bij fusion

GHB is toch reukloos voor die honden ? Dan zat er waarschijnlijk ook wiet en/of hasj bij!
Haha wel lachen om al die verschillende meningen hier te lezen.
Waarschuw beheerder
100% niet een Drugs hond geweest.Zijn honden die op nerveuse mensen af gaan, daar let de hond en de agenten op. Pure bang makerij meer niet...

Echt cool dat jij gewoon ALLES weet man!
Mag ik je toevoegen als vriendje en lastige vragen stellen als ik er zelf even niet meer uit kom?

(Y) bedankt man!

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 20 december 2010 om 22:01:
Ja dat is wrsch. waar het op neer komt ja, mss. incidenteel wel, maar in verreweg de meeste gevallen zijn het andere honden.

Precies!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 21 december 2010 om 00:07:
volgens mij....snuffelt een drugshond niet zo heel opvallend, maar "ruikt ie gewoon" (filmpje ff niet bekeken btw

Tja, zoals mensen in een neutrale situatie rondkijken, zal een hond in een dergelijke situatie "rondsnuffelen". Het is immers naast hun oren hun voornaamste zintuig
Waarschuw beheerder
Pasop voor de hong!
Waarschuw beheerder
het zal idd incidenteel zijn! heb ze ekt gezien, ben toch niet gek, toch?:P
Waarschuw beheerder
bij fusion of dance ben ik ook uitgepikt, liepen mensen voor mij dus ik zag die hond niet eens aankomen dus lag niet aan dat ik nerveus was ofzo, het was dus echt wel een drugshond,ging opeens naast me zitten, en toen werd ik meegenomen , dus die honden staan er niet alleen om mensen bang te maken ofzo

Waarschuw beheerder
Die verhaaltjes over dat het geen drugshonden zijn op feesten das bullshit. die honden zijn er ect wel velen malen meer in nederland als de beweerde 6 of 2 en weeet ik het allemaal. Ik probeer anders even via een mailtje iemand bij de levende havenan de politie te mailen. Vragen kan nooit kwaad :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 december 2010 om 23:00:
Die verhaaltjes over dat het geen drugshonden zijn op feesten das bullshit. die honden zijn er ect wel velen malen meer in nederland als de beweerde 6 of 2 en weeet ik het allemaal. Ik probeer anders even via een mailtje iemand bij de levende havenan de politie te mailen. Vragen kan nooit kwaad

Toevallig ken ik iemand van de politie. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kiets op donderdag 23 december 2010 om 02:39:
Toevallig ken ik iemand van de politie. ;)

En ik ben zelf een drug hong dus meneer M, neem maar van Kiets en moi aan dat wij het weteng! ;) Kiets, you tell him baby! :lol:
Waarschuw beheerder
nou ik weet dat in volendam op de dijk een echte rondloopt in het weekend :lol:
Waarschuw beheerder
bij beter kom je niet stonden er ook 5 honden!
ik geloofde ook niet dat het drugs honden waren

dus ik ben het gaan testen
ik me halve broek onder de pep gemeert (de rest ingeslikt) :vaag:

en ja hoor... kon zo doorlopen, half uur later begon de pep te werken :lol:
zal niet snel meer bijna hele gram in 1x slikken :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 23 december 2010 om 10:12:
En ik ben zelf een drug hong dus meneer M, neem maar van Kiets en moi aan dat wij het weteng! Kiets, you tell him baby!

Oh, samen hebben we altijd gelijk. b)

Uitspraak van RTD op donderdag 23 december 2010 om 12:23:
ik me halve broek onder de pep gemeert (de rest ingeslikt)

Doe ik dus ook altijd, voor de mensen die wat bij zich hebben. (neem zelf nooit wat mee) Mensen voelen zich wat veiliger als ik dat doe. :lol: Nou moet ik zeggen dat als ik goed m'n best doe ik ook wel mensen met pep uit de rij kan halen :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Inderdaad, volgens mij was die hond ook al half met pensioen, ik zag grijzeachtige haren iig :D
Waarschuw beheerder
bijna alles heeft een geur.. wij falen gewoon met ons reukvermogen
als iets (bijna) geen geur heeft zoals bijvoorbeeld bij PETN (= explosief) dan kan de politie het ook heel moeilijk vinden
vandaar dat terroristen het gebruiken

geurloze drugs zouden wel heel goed kunnen worden gesmokkeld

Waarschuw beheerder
+1
heb vandaag antwoord gekregen op mijn email:

Geachte heer ******,

De Nederlandse politie heeft 33 drugshonden. Het gevangeniswezen van Justitie heeft er 6 en de Douane heeft er ongeveer 40.
Het klopt. Bij evenementen als dancefeesten worden dergelijke honden ook wel ingezet.

Met vriendelijke groet,

Ed Kraszewski
Persvoorlichter
Bureau Communicatie
Korps landelijke politiediensten

dus nu allemaal opfokken met je het zijn er maar 6 in nederland en ze worden niet ingezet voor danceevenementen
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 18:27:
dus nu allemaal opfokken met je het zijn er maar 6 in nederland en ze worden niet ingezet voor danceevenementen

Goed dat je het uitgezocht hebt. Daar hou ik van. Maar ik denk dat er in die 6 wel wat waarheid kan zitten. Want:

Justitie heeft er 6

En wellicht dat de douane onder een ander ministerie valt. Zo vallen rechters ook onder ministerie van binnenlandse zaken en dat heeft dan denk ik weer te maken met het streven van onafhankelijkheid van elkaar. Maar ja, rechten is niet mijn straatje, daar hebben andere mensen voor doorgestudeerd.

Waarschuw beheerder
degene die bij evenementen gebruikt worden, lijkt mij gewoon die van KLPD zelf, dus 33 stuks. die 6 zitten bij gevangeniswezen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 18:36:
dus 33 stuks. die 6 zitten bij gevangeniswezen..

Ja een 33 bij de douane dus. Dat valt wellicht onder een ander ministerie. Maar nog maar, I'm not sure.

Anywayzzzz (Y) voor het uitzoeken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
werd dat eeuwige gediscussier beetje zat :P nu is er teminste beetje duidelijkheid

Waarschuw beheerder
Dat ze dat zomaar vertellen... dacht dat ze daar met opzet wat mysterieus over deden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 19:31:
Dat ze dat zomaar vertellen... dacht dat ze daar met opzet wat mysterieus over deden.

ik had dat eigenlijk ook verwacht. dacht meer dat een mail sturen kansloos was. maar baad het niet, dan schaad het niet.
of ze gaan me nu opeens vet background checken op drugs :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 19:31:

waarom zouden ze dat niet vertellen? ze kunnen moeilijk stiekem met die honden werken.
Waarschuw beheerder
donateur
Bij evenementen als dancefeesten worden dergelijke honden ook wel ingezet.

Toch zegt hij wel dergelijke en niet deze :O
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 18:51:
nu is er teminste beetje duidelijkheid

een beetje ja. In ieder geval is nog steeds niet gezegd dat die honden die daar staan ten alle tijde drugshonden zijn..en dat kan ook niet denk ik, want denk dat het vaker voor komt dat het beveiligingshonden zijn of een whatever-you-wanna-call-it-type dan dat het om deze relatief schaarse (en dure?) drugshonden gaat :)
Maar goed, dat ze er wel eens staan was al wel duidelijk :)

(Y) voor het mailen met je vraag.

Edit, vergeet ik weer een woord.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 24 december 2010 om 00:07:
een beetje ja. In ieder geval is nog steeds niet gezegd dat die honden die daar staan ten alle tijde drugshonden zijn

ze hebben natuurlijk ook een hoop relhonden lopen! 1 relhond vervangt 20 politiemannen bij relleng!
Waarschuw beheerder
die honden die bij feesten staan zijn ervoor dat er geen rellen zijn , als het drugs honden zijn dan hebben ze geen feest meer over,en honden tekort
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J[e]ss{e} op vrijdag 24 december 2010 om 00:23:
die honden die bij feesten staan zijn ervoor dat er geen rellen zijn , als het drugs honden zijn dan hebben ze geen feest meer over

jij hebt niet echt meegelezen denk ik, check reply's above!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op vrijdag 24 december 2010 om 00:26:
jij hebt niet echt meegelezen denk ik, check reply's above!

moet ik dat allemaal lezen dit is mijn mening over honden bij feesten, en ik ben geen analfabeet dus
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 24 december 2010 om 00:29:
op Schiphol en in de haven van Rotterdam

wil je echt dat die honden ingezet worden bij feesten ? ik denk het niet
Waarschuw beheerder
donateur
Ik niet hoor :) Maar ik heb er ook niet zo veel last van verder, de feesten waarvan ik doorgaans hoor dat het er op leek dat ze werden ingezet, komt ik toch niet (meer).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 24 december 2010 om 00:07:
een beetje ja. In ieder geval is nog steeds niet gezegd dat die honden die daar staan ten alle tijde drugshonden zijn..en dat kan ook niet denk ik, want denk dat het vaker voor komt dat het beveiligingshonden zijn of een whatever-you-wanna-call-it-type dan dat het om deze relatief schaarse (en dure?) drugshonden gaat
Maar goed, dat ze er wel eens staan was al wel duidelijk

Inderdaad, wat ik al eerder heb gezegd: die beesten kunnen maar 'n uur functioneren. Als er écht drugshonden stonden dan kwam er niemand meer langs heen, en volgens mij is dat nog altijd 't geval. Drugshongs zijn niet te misleiden. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op vrijdag 24 december 2010 om 01:01:
Drugshongs zijn niet te misleiden.

Echt wel lukt me elk weekend weer b) dan vragen ze Jeff heb jij nog coke ? dan zeg ik nee jammer joh, maar dan heb ik stiekum nog wel b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ja tuurlijk op vrijdag 24 december 2010 om 01:04:
Echt wel lukt me elk weekend weer dan vragen ze Jeff heb jij nog coke ? dan zeg ik nee jammer joh, maar dan heb ik stiekum nog wel

Jij bent echt hardcore.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ja tuurlijk op vrijdag 24 december 2010 om 01:10:
Nee jij wel toch ?

Neeee, ik ben [NL]PaRAsosWijffieeej[CSR]/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op vrijdag 24 december 2010 om 01:12:

Ok dan is het goed b) :lol:

Waarschuw beheerder
Als je 100% zekerheid wilt hebben smeer een maat van je in met een lekkere wietoplossing zodat hij goed naar wiet ruikt en laat hem an voor lopen. Daarna loop jij gewoon met 100stuks ervoorbij :D winst door de helft. Allebei gelukkig :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 december 2010 om 01:24:
Allebei gelukkig

alleen stinkt je maat naar wiet en ben jij de hele avond andere dingen aan het doen dan dansen.....geen van beide ekt blijk:no:
Waarschuw beheerder
donateur
als ze lief tegen je aan komen zitten ben je de sjaak

Waarschuw beheerder
Moet je meer zien als een zakenreisje :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een goeie drugshong is een ..... drugshong :smoke:

Waarschuw beheerder
op elk feest zijn duizenden drugshonden :P

Waarschuw beheerder
Grotere beveiligingsbedrijven hebben vaak zelf honden , die zijn gewoon te koop.

Para van honden; neem is een kijkje op knpv.nl ,staan genoeg links .

Ben wel eens op zo een open dag wezen kijken in Zeist ,hoe die beesten getraind en verkocht worden, leuk om keer mee te maken.

oja tis kerst
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op vrijdag 24 december 2010 om 01:12:

Waarschuw beheerder
Zal ik jullie dan maar allemaal uit die 'drugshonden' droom halen... Die hond ruikt geen drugs! Die hond is getraind om mensen met Dissociatieve identiteitsstoornis te herkennen zodat er geen 2 personen op 1 kaartje naar binnen gaan..

Duh..! :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
enkele weken terug op nightmare ook een hond tegengekomen (had hem eerst niet gezien)
maar wandelde tegen men broek in het voorbij gaan.

100% zeker dat dat geen drugshond was of een met een zware verkoudheid lol.
probeerde op de heen weg net een lijn (pep) te trekken in de auto, komen we op een vluchtheuvel,
wam alles op men broek en de zetel, heel men pakje (1,5gr ofzo), nuja toen we geparkeerd waren nog maar wat proberen te redden
door men neus als kruimeldief op de zetel te gebruiken, men broek heb ik gewoon afgewreven zo lenig ben ik niet.
was ook niet zo erg had nog een rezerve pakje met een goeie halfve gram in. dat me naar binnen.

uurtje wachten voor we binnenkonden, dus toen we door de security moesten stond ik rete strak , (zo erg zelfs dat de
security vroeg of ik NOG VEEL drugs bij had (gelachten en voortgegaan nuja voelde me te strak om deftig te antwoorden)

kwartiertje later was ik voor de 500ste keer men levensverhaal tegen men beste vriend aan het uitleggen dus had niet door dat we een stel
flikken met hond tegemoet liepen die terug naar de inkomhal gingen, die hond liep tegen men been aan (anders had ik het ni eens opgemerkt) , reageerde niks
liep gewoon verder. men halve broek hing onder zat een halve gram in men schoenen, en men portefeulle ziet wit van de poeder als je hem bij kaartengedeelte openklapt.
dus ja ik ben vrij zeker dat dat geen drushond was.

nu normaal stoppen we altijd voor een berg bier maarvanwege het slechte weer maar 1 keer gestopt
dus had maar blikje of 3 binnen anders deken de meeste mensen/flikken dat ik gewoon een drunk ben en geen junky (van pep word je toch niet dronken huh? :D)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Weak op dinsdag 28 december 2010 om 00:32:
enkele weken terug op nightmare ook een hond tegengekomen (had hem eerst niet gezien)

Ik ben thuis ook eens een hond tegengekomen na een avondje feest, maar ik heb geen hond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis. op dinsdag 28 december 2010 om 08:23:
Ik ben thuis ook eens een hond tegengekomen na een avondje feest, maar ik heb geen hond.

goeie pillen :lol:
Waarschuw beheerder
Als het goed lees allemaal komt het er gewoon op neer dat je eerst de film Blow moet kijken en gewoon geluk moet hebben met honden.

1: je weet gewoon niet zeker of het een gedragshond is of drugshond.
2: gewoon koeltjes overkomen (ben zelf na al die jaren nog nooit bij de deur gepakt, alleen maar op heterdaad uit de zaal geplukt)
3: nogmaals geluk moet hebben.
Waarschuw beheerder
ik heb eens met een uitsmijter gepraat en die zei dat der op die grote house feesten meestal 1 k1 hond rond loopt en dat dat een echte drugs hond zou zijn..
mja om ma uit te gaan van 1 uitsmijter

ik heb zoiets, je weet et toch nooit
zorg ma gewoon dat je je drugs goed weg stopt en probeer et luchtdicht mee te neme in geval dat...
probeer die honden te ontwijken, meer ken je nie doen XD
denk dat iedereen wel een keer word gepakt, hopelijk alleen dan wel met een mini hoeveelheid :P
Waarschuw beheerder
er zijn idd vet weinig drugshonden in nederland,, als er echt een drugshond zou zijn op een festival zou die hond
toch helemaal gek worden? als er een hond is word die alleen gebruikt als ze mensen niet vertrouwen..en die nemen ze dan even apart..
vaak gewoon bangmakerij als je het mij zegt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Liz.. op dinsdag 11 januari 2011 om 22:39:
er zijn idd vet weinig drugshonden in nederland,, als er echt een drugshond zou zijn op een festival zou die hond
toch helemaal gek worden? als er een hond is word die alleen gebruikt als ze mensen niet vertrouwen..en die nemen ze dan even apart..
vaak gewoon bangmakerij als je het mij zegt

Nee hoor er zijn er juist heel veel alleen lopen deze brigades in de Rotterdamse haven en schiphol :d

En er worden toch genoeg mensen gepakt op feesten met drugs dus neem aan dat ze ze dan ook bij zich hebben :lol:

Waarom zou een hond gek wordn die worden goed getraind hoor...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Die discussie over hoeveel van die hondjes er zijn is eindeloos. De een zegt dit de ander zegt dat, en geen man die het weet.

Amen (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Neem aan dat mijn post bijna bovenaan deze pagina toch wel iets verduidelijk heeft..
Waarschuw beheerder
-1
ik geloof niemand, alleen me eigen

Waarschuw beheerder
+1
Ga emailen naar klpd dan, krijg je exact hetzelfde antwoord
Als je niet emailen doet, ga ook niet zitten janken

Waarschuw beheerder
+1
donateur
heb vandaag antwoord gekregen op mijn email:

Geachte heer ******,

De Nederlandse politie heeft 33 drugshonden. Het gevangeniswezen van Justitie heeft er 6 en de Douane heeft er ongeveer 40.
Het klopt. Bij evenementen als dancefeesten worden dergelijke honden ook wel ingezet.

Met vriendelijke groet,

Ed Kraszewski
Persvoorlichter
Bureau Communicatie
Korps landelijke politiediensten

Ergo: De Nederlandse politie heeft er 33, Justitie (Dienst Justitiele Inrichtingen DJI) heeft er 6 en de Douane (vallend onder het ministerie van Financien) heeft er 40. En indien nodig kunnen ze voor bijstand een beroep op elkaar doen.

Hopelijk is het nu afgelopen met die eeuwige zinloze discussie over drugshonden.

Waarschuw beheerder
als er een drugshond op een feest is ga ik er niet eens heen.
Waarschuw beheerder
dan blijft bij mij de vraag rond spooken zijn die kuthonden op coke en pillen afgericht of op alle soorte drugs want is wel is gezegd dat ze amfetamine niet ruiken ofseu XD

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van [N.L.] Gekkewous90 op woensdag 12 januari 2011 om 00:47:
dan blijft bij mij de vraag rond spooken zijn die kuthonden op coke en pillen afgericht of op alle soorte drugs want is wel is gezegd dat ze amfetamine niet ruiken ofseu XD

Ga er maar vanuit dat ze ALLES ruiken! Gewoon ALTIJD van het ergste uitgaan en niet vertrouwen op sterke verhalen die je her en der hoort!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Lassie = baas :yes:

:respect:aaaaa!!!
Waarschuw beheerder
De mensen die op Qlimax geweest zijn dit jaar en een beetje opgelet hebben die hebben gezien dat er wel degelijk drugshondjes rondliepen. Ja er liepen mensen met aangelijnden honden rond, deze waren vaak gewoon relhonden die de politie moet ondersteunen bij crowd control. Maar d'r liepen ook 2 hele lieve keffertjes los rond achter de poort voor de trap.. deze hondjes zijn wel degelijk drugshonden! Waarom word jij dan niet gepakt? Omdat je gewoon geluk hebt gehad dat hondje even bij baasje moest komen zitten, of omdat het lieve keffertje net iemand voor jou d'r uit pakte :)

Dit betekend overigens niet dat op ALLE feesten drugshonden zijn, dat zou onmogelijk zijn. Maar ga d'r maar vanuit dat als ze een hond bewust bij het publiek laten die wss wel een drugshond is.

Waarschuw beheerder
als een hond bij de ingang loopt, tussen de mensen in zegmaar, kan je er de donder opzeggen dat het drugshonden zijn.
buiten liepen inderdaad gewoon relhonden als machtsvertoon :(

Waarschuw beheerder
+1
Die lieve hondjes zie ik dagelijks getraind worden (l)
Ze zijn goed b)

De snuffelbrigade word dagelijks ingezet op de terminals in Rdam!!
Uitspraak van actief op dinsdag 11 januari 2011 om 23:30:
Hopelijk is het nu afgelopen met die eeuwige zinloze discussie over drugshonden.

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hallo dames un herren,

Binnekort kom Hardbass er weer aan en om ff terug te komen op dit topic; Zelf heb ik geen ervaring met die drugshonden, zelf wou ik 3 pilletjes meeneme. Wat gebeurt er als je word gepakt met 3 pillen? Pakken ze het dan af en laten ze je alsnog naar binnen of word er direct uitgeknikkerd ?
Waarschuw beheerder
Ligt er maar net aan in wat voor bui jou agentje en hulpofficier va justitie zijn :p
Ik ken mensen die werden opgesloten voor een nachtje maar ik ken ook mensen die werden buiten gezet en vroegen aan de politie of ze terug naar binnen mochten en toen zei de politie wat jij doet interesseert me geen reet. Maar je bent nu buiten. Dus die ging een nieuw kaartje kopen en liep weer naar binnen (vorig jaar HB).

Waarschuw beheerder
jeetje ik zal me echt doodschrikken als ik er word uitgehaald.. denk dat ze de hele avond niks meer aan me hebben..

heb het wel eens meegemaakt met een busreis naar londen dat onze bus er werd uitgepikt voor controle.. pff wat een hel was dat zeg.. vooral omdat ze ook nog wat leuks vonden.. gelukkig kwam het allemaal goed en mochten we na 12 uur onze reis weer veder zetten..
Waarschuw beheerder
Naja het risico moet ik dan maar nemen, sowieso geen zin om daar pille te regelen :s
Waarschuw beheerder
zouden ze ook al getraind zijn op G???
donateur
Uitspraak van VinnieJ op woensdag 2 februari 2011 om 15:30:
zelf wou ik 3 pilletjes meeneme. Wat gebeurt er als je word gepakt met 3 pillen? Pakken ze het dan af en laten ze je alsnog naar binnen of word er direct uitgeknikkerd ?

Wordt dan afgepakt en in meeste gemeenten geen sancties en mag je verder gewoon naar binnen. Devies blijft; goed verstoppen.
Uitspraak van VinnieJ op woensdag 2 februari 2011 om 17:36:
Naja het risico moet ik dan maar nemen, sowieso geen zin om daar pille te regelen :s

(Y)
Waarschuw beheerder
Achja heel dat zero-tolerance beleid slaat helemaal nergens op. Beetje kansloos mensen oppakken om de politie/overheid/EU/USA te pleasen, en dan doen alsof er verder geen drugs gebruikt wordt. Ze maken het alleen maar gevaarlijker, paar jaar geleden kon je gewoon naar de EHBO lopen als je maatje zwaar fout ging en zeggen dat ie wat gepakt had en dan werd je geholpen. Tegenwoordig kan je maar beter helemaal niets doen want als oomagent toevallig de EHBO post passeert en informeert wat er aan de hand is kan je ook nog eens een verklaring afleggen. Had gehoopt dat de dance scene zelf iets harder opgetreed had na dat pers bericht van Duncan ergens in 2006 of 2007 maar dat valt vies tegen :p

Waarschuw beheerder
Ik meen me te herinneringen dat Defqon 1 van de eerste was die dat op een entreekaartjes zette.
En op het complex zelf stond toedertijd een heel groot mobiele 2 etage tellende politiebureau met alles erop en eraan.
Maar Sensation white dat is razzia daar moet je echt stiekem doen ze hebben honden 1000 man in burger ofzo niet normaal. Nou ja wij doen nooit normaal dus daar gaan we netjes naar de wc om wat te nemen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is gewoon kut die honden,

zorgen dat iemand anders voor je mee naar binnen neemt,
zelf mee naar binnen nemen, en fingers crossed. kans dat je gepakt word is wel klein... met qlimax was het 130? op de 27500 man
of binnen hosselen :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ken je die leuke dingen voor die jong 20 cent in duwen en dan krijgen zon verekte klein kut balletje met een ringetje of weet ik wat erin? Eentje aan alle vrouwen in je groep vol met pillen een condoompje drbij :D wss de veiligste manier I'd say. Een suprise ei gaat ook overigens, maar das zo lomp.
Waarschuw beheerder
130 op de 27500 is wel bizar weinig, naja k stress em niet we zien t allemaal wel. Hopen op een beukend hardbass dit jaar :D

Waarschuw beheerder
Meeste mensen worden binnen gepakt op het moment dat ze consumeren als je tijdens het fouilleren wordt gepakt ben je dom of een beginner.
Iedereen weet hoe het naar binnen moet er is 1 plek daar controleren ze nooit.
Alleen die kut powerzone controleerd dat dat plekkie.
Toen ik aan de beurt was zei ik luister durf het niet, hij zei dan kom je niet binnen, ik zeg ´´echt wel`` toen wou hij me eruit gooien wij met 15 man protesteren, toen kwam ik na praten met de manager er toch in.
Toen ik binnen was gelijk mijn pillen verdeeld onder iedereen want ik wist natuurlijk dat ik in de gaten werd gehouden.
Later op de avond raak in gesprek met Valentijn Overeem die was daar aan het beveiligen om de grote jongens in bedwang te houden denk ik want hij controleerde niet enzo maar hij vroeg aan mij wat er nou aan de hand was eerder bij de ingang.
Ik leg het aan hem uit hij zegt ``respect het is niet normaal dat ze zo ver gaan en het mag niet eens, dat is de plek waar je het moet verstoppen. Ik was 18 jaar toen:).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als een drugshond jou dr uitpakt mag je gevisiteerd worden onder toezicht van een hulpofficier van justitie. Dan ben je dus als nog de zak :p

Waarschuw beheerder
ja dan wel maar ben al 3 keer voorbij een hond gelopen en 1 x ging ie aan me sniffelen en ik was naar de klote en wilde em aaien en vroeg wie ze hond had meegenomen maar toen kwam de agent en pakte de hond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 februari 2011 om 20:20:
130 op de 27500 man

dat is nog minder dan 0,5 procent. dus de kans dat je gesnapt wordt is wel erg klein
toch schijt ik 'm altijd wel een beetje als ik wat mee naar binnen smokkel. komt ook, omdat ik het niet heel vaak doe (1x per half jaar).

Waarschuw beheerder
mooi verhaal snuif.. haha .. ff babbelen met overeem terwijl alles achter de rug is.
heel relaxed.
wel chill dat je nog binnen kon komen zeg!?
donateur
Uitspraak van DaveRaveTeef op woensdag 2 februari 2011 om 20:26:
Een suprise ei gaat ook overigens, maar das zo lomp.

Het stelt vooral zo lomp voor aan de vrouwtjes die je mee wilt nemen, zeker als je dat ding al in je hand hebt als je het voorstelt 8) ghehehe
Uitspraak van VinnieJ op woensdag 2 februari 2011 om 20:29:
130 op de 27500 is wel bizar weinig, n

Op Trance Energy hadden ze er 4 uit de 3x.000 8) En dan ging het OM daar nog live over twitteren ook :lol: Wat een afgang (N) voor die lui. Loopt alsnog 50% van de kaart rond binnen..waar ben je dan mee bezig :lol:
Uitspraak van DaveRaveTeef op woensdag 2 februari 2011 om 20:53:
mag je gevisiteerd worden onder toezicht van een hulpofficier van justitie.

alleen onder toezicht van een arts nog bij mijn weten.

Of het was OF arts OF dat wat jij zegt idd. Hmmm...

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 2 februari 2011 om 22:58:
alleen onder toezicht van een arts nog bij mijn weten.

Onderzoek AAN en IN het lichaam mag ENKEL en ALLEEN door een arts plaatsvinden!

Voor onderzoek aan en in kleding is NIET de aanwezigheid van een (hulp-)officier van justitie noodzakelijk. Dat mag een agent gewoon doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 2 februari 2011 om 23:16:
Voor onderzoek aan en in kleding is NIET de aanwezigheid van een (hulp-)officier van justitie noodzakelijk. Dat mag een agent gewoon doen.

Met visitatie bedoelde ik het onderzoeken/ontbloten/laten zien van het onderlichaam. Dat mag alleen maar gedaan worden als daar toestemming voor is van een officier. Het lichaam mag echter alleen maar aangeraakt worden door een arts of verpleegkundige, daar heb je gelijk in :p

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van DaveRaveTeef op woensdag 2 februari 2011 om 23:55:
Met visitatie bedoelde ik het onderzoeken/ontbloten/laten zien van het onderlichaam. Dat mag alleen maar gedaan worden als daar toestemming voor is van een officier. Het lichaam mag echter alleen maar aangeraakt worden door een arts of verpleegkundige, daar heb je gelijk in :p

Even een kleine correctie. Een (hulp-)officier van justitie vordert het onderzoek maar dit mag slechts gebeuren door een arts. Daar moet een agent van gelijke sexe als de verdachte bij aanwezig zijn maar mag GEEN handelingen uitvoeren aan en/of in het lichaam!

*EDIT*

Wetboek van Strafvordering

* Artikel 56

Artikel 56
1
De officier van justitie of de hulpofficier voor wie de verdachte wordt geleid of die zelf de verdachte heeft aangehouden, kan, bij het bestaan van ernstige bezwaren tegen deze, in het belang van het onderzoek bepalen dat deze aan zijn lichaam of kleding zal worden onderzocht.
2
De officier van justitie kan bij het bestaan van ernstige bezwaren tegen de verdachte, in het belang van het onderzoek bepalen dat deze in zijn lichaam wordt onderzocht. Onder onderzoek in het lichaam wordt verstaan: het uitwendig schouwen van de openingen en holten van het onderlichaam, röntgenonderzoek, echografie en het inwendig manueel onderzoek van de openingen en holten van het lichaam. Het onderzoek in het lichaam wordt verricht door een arts. Het onderzoek wordt niet ten uitvoer gelegd indien zulks om bijzondere geneeskundige redenen onwenselijk is.
3
De in het eerste en tweede lid bedoelde onderzoeken worden op een besloten plaats en voor zover mogelijk door personen van hetzelfde geslacht als de verdachte verricht.
[4.] De overige opsporingsambtenaren zijn bevoegd den aangehoudene tegen wien ernstige bezwaren bestaan, aan zijne kleeding te onderzoeken.
[5.] Tijdens het gerechtelijk vooronderzoek geldt bovendien de bepaling van artikel 195

Artikel 195
1
De rechter-commissaris kan, ambtshalve of op de vordering van de officier van justitie, bevelen dat de verdachte tegen wie ernstige bezwaren bestaan, in het belang van het onderzoek aan zijn lichaam of kleding zal worden onderzocht.
2
De rechter-commissaris kan, ambtshalve of op de vordering van de officier van justitie, bevelen dat de verdachte tegen wie ernstige bezwaren bestaan, in het belang van het onderzoek in zijn lichaam zal worden onderzocht. Onder onderzoek in het lichaam wordt verstaan: het uitwendig schouwen van de openingen en holten van het onderlichaam, röntgenonderzoek, echografie en het inwendig manueel onderzoek van de openingen en holten van het lichaam. Het onderzoek in het lichaam wordt verricht door een arts. Het onderzoek wordt niet ten uitvoer gelegd indien zulks om bijzondere geneeskundige redenen onwenselijk is.
3
In geval van dringende noodzakelijkheid kan de rechter-commissaris het in het eerste lid bedoelde bevel ook geven ten aanzien van degenen van wie wordt vermoed dat zij sporen van het strafbare feit aan het lichaam of de kleding dragen.
4
De in het eerste tot en met derde lid bedoelde onderzoeken worden op een besloten plaats en, voor zover mogelijk, door personen van hetzelfde geslacht als de te onderzoeken persoon verricht.
5
Het bevel wordt niet gegeven dan nadat de betrokken persoon daarover is gehoord.

BRON:Wetboek Online
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 2 februari 2011 om 23:59:
Even een kleine correctie. Een (hulp-)officier van justitie vordert het onderzoek maar dit mag slechts gebeuren door een arts. Daar moet een agent van gelijke sexe als de verdachte bij aanwezig zijn maar mag GEEN handelingen uitvoeren aan en/of in het lichaam!

Stond me redelijk goed bij dus, maar je verwoordt het beter (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op donderdag 3 februari 2011 om 01:42:
Stond me redelijk goed bij dus, maar je verwoordt het beter (Y)

Voor de zekerheid maar even het wetsartikel erbij gezocht. (Komt mijn jarenlange ervaring in de sector veiligheid toch nog van pas) ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 februari 2011 om 02:14:
Voor de zekerheid maar even het wetsartikel erbij gezocht. (Komt mijn jarenlange ervaring in de sector veiligheid toch nog van pas)

Maar geloof me als je dat niet weet van te voren ge je gewoon voor gaas.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ja tuurlijk op donderdag 3 februari 2011 om 02:24:
Maar geloof me als je dat niet weet van te voren ge je gewoon voor gaas.....

Klopt, maar een ieder wordt geacht de wet te kennen! En aangezien dat godsonmogelijk is met zoveel boeken en artikelen, ben ik de mensheid graag van dienst! ;) JWT?!
Waarschuw beheerder
hahahha dat is aardig van je :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ja tuurlijk op donderdag 3 februari 2011 om 02:51:
hahahha dat is aardig van je :)

SOMS kan ik wel eens aardig zijn heur! Als ik mijn dag heb! :lol:
Waarschuw beheerder
jij bent aardig dude....