Partyflock Partyflock wenst je een fantastisch 2026!
Partyflock

Forumonderwerp · 1108210
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+10-2
Bijna driekwart, namelijk 73 procent, van de Nederlandse bevolking is vóór een algeheel boerkaverbod. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van het tv-programma KRO De Wandeling. Onder katholieken en protestanten ligt dit percentage nog zo’n 10 procent hoger.

De regering-Rutte heeft, in navolging van Frankrijk en België, aangekondigd binnenkort ook een algeheel boerkaverbod af te kondigen. Naar schatting dragen in Nederland slechts zo’n 200 vrouwen deze gezichtsbedekkende kleding.

Het gevolg zou kunnen zijn dat deze vrouwen helemaal niet meer de deur uitkomen of noodgedwongen moeten verhuizen naar een land waar ze de boerka wel mogen dragen, aldus de programmamakers die vrijdag een uitzending maken rondom Shaista die bewust heeft gekozen voor een leven met de nikab.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/12/driekwart_nederlanders_wil_boe.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 11 december 2010 om 19:33:
Exact. Één die jij geheel niet begrijpt en gebaseerd is op de rechten en vrijheden van de mens. Daarom zijn wij wél tolerant richting alle mogelijke ideologiën en religies.

je valt onder de 27% groep, maar je durft wel namens álle nederlanders te spreken? held.. *epicfail

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 11 december 2010 om 22:49:
Ik heb ook geen romantischer beeld van tolerantie dat 'het accepteren van datgene wat jij niet bent/wil worden'.
Maar hoe zie jij dan onze tolerantie voor bijvoorbeeld homoseksuelen en transseksuelen? Opportunisme?

De tolerantie naar homoseksuelen is aanwezig in heel West-Europa. Met de nadruk op de Scandinavische landen, de Lage landen etc.

Dat Nederland daarin wellicht vooroploopt, tja. De kinderen van de sixties hebben het lange tijd voor het zeggen gehad in dit land. Daarnaast zijn we ook gewoon een nuchter volk, wat accepteert wat hem niet stoort. Onverschilligheid.

Het is niet iets wat uniek is voor Nederland. Denemarken en Zweden doen niet onder voor ons land, misschien heeft het iets met algehele intelligentie te maken, welvaart, kennis etc. Niet voor niets zijn Zweden, Denemarken en Nederland naties met uitzonderlijke welvaartniveau's. \

Wat betreft transseksuelen, die worden zelfs in Iran geaccepteerd én erkend. ;P Voor de rest ook doodnormaal in Thailand, misschien nog wel geaccepteerder als hier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:23:
van religie geen kaas gevreten of wel?

In moslim landen dragen SOMMIGE vrouwen een hoofddoek.. Het wordt te snel geassocieerd met religie. Alleen in het midden oosten wordt het veel gedragen omdat het zonwerend is.. in het oosten worden de vrouwen zelfs kalig op hun hoofd door de hoge luchtvochtigheid..

Dus i.p.v. een parasol?

Waarschuw beheerder
+1
In moslim landen dragen SOMMIGE vrouwen een hoofddoek.. Het wordt te snel geassocieerd met religie. Alleen in het midden oosten wordt het veel gedragen omdat het zonwerend is.. in het oosten worden de vrouwen zelfs kalig op hun hoofd door de hoge luchtvochtigheid..

Ehm, in 75% van de moslimlanden is een hoofddoek gewoon sociaal verplicht... En niet omdat het zo fijn tegen de zon beschermd hoor. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:36:
Ehm, in 75% van de moslimlanden is een hoofddoek gewoon sociaal verplicht...

Verplicht tegen zonnestralen. Omdat ze kalend zijn...O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zaterdag 11 december 2010 om 23:42:
Verplicht tegen zonnestralen. Omdat ze kalend zijn...O:)

Je zou het dolgraag gelijk willen geloven hè? :nocheer:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:30:
Het is niet iets wat uniek is voor Nederland.

Dat beweer ik ook zeker niet. Wel iets wat hoort bij onze Westerse waarden en dus inderdaad eerder in West-Europa en Scandinavië zich manifesteert.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:25:
je valt onder de 27% groep, maar je durft wel namens álle nederlanders te spreken?

hehe wat een domme reactie. Aandoenlijk. Google effe het verschil tussen een boerka en een hoofddoek. Daarnaast geeft een boerka simpelweg een gevoel van onveiligheid omdat je geen ogen en gelaatstrekken kan zien, wat dat betreft ben ik het eerder met die 72% eens dan met die 27% hoor, dat heeft niks met tolerantie te maken, maar met (schijn)veiligheid.
Lachwekkend bovendien dat je me beschuldigt van iets waar nu precies de islamofobische PVV'ers last van hebben. Denken te spreken namens 'het volk' met slechts 15,45% van de stemmen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:51:
Je zou het dolgraag gelijk willen geloven hè?

Ze worden kalend omdát ze een hoofddoek dragen.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 11 december 2010 om 23:53:
Dat beweer ik ook zeker niet. Wel iets wat hoort bij onze Westerse waarden en dus inderdaad eerder in West-Europa en Scandinavië zich manifesteert.

Absoluut. En naar mijn idee is dat een onderdeel van ons seculier, liberaal en intellectueel denken. Kortom, moderne welvaart.

Uitspraak van H & B op zaterdag 11 december 2010 om 23:58:
Ze worden kalend omdát ze een hoofddoek dragen.

Ze dragen een hoofddoek omdat ze anders klappen krijgen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 20:12:
de westerse wereld is misschien ook wel wat doorgeschoten hierin.. overal seks.. is ook niet ideaal.. meisjes van 12 die zichzelf te dik vinden door onrealistische rolmodellen.. elke vrouw maar zien als een lustobject, vrouwen die maar alles laten straktrekken en weg zuigen en vol stouwen met siliconen om maar te kunnen blijven voldoen aan dat onrealistische ideaalbeeld nogmaals is ook niet wenselijk..

Kijk, dat de Oosterse vrouw zich niet zo laat misleiden door dit soort dingen vind ik een goede zaak (hoewel het in de Arabische wereld tegenwoordig vrij normaal is, dat je bv. een neuscorrectie ondergaat). Want wat is de definitie van de idealistische vrouw? Die bestaat naar mijn mening niet. Alsof alle mannen van opgemaakte trutjes houden in strakke kleding met neptieten. Ik vind alleen het dragen van een boerka of nikab ook weer een vorm van extreme. Er is alleen een verschil; dat eerste is geen vorm van onderdrukking (hoewel ik misschien het woord onderdrukking niet eens moet gebruiken), maar een vorm van misleiding (ook nog meestal bewerkstelligd door andere vrouwen) en veel meisjes en volwassen vrouwen trappen er helaas in.
Waarschuw beheerder
Boerkaverbod! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Donn045 op zondag 12 december 2010 om 12:40:
Boerkaverbod!

An sich zou je de burqa (niqaab, hoofddoek etc.) niet moeten verbieden, beter alle benefits die de niet-draagsters hebben voor de draagsters schrappen, kyken hoe snel die flauwekul uit het straatbeeld verdwynt.
Waarschuw beheerder
Alleen in het midden oosten wordt het veel gedragen omdat het zonwerend is.. in het oosten worden de vrouwen zelfs kalig op hun hoofd door de hoge luchtvochtigheid..

:nee: In afrika is dat zo!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rien op vrijdag 10 december 2010 om 18:34:
Boerkaverbod?? Ik ben tegen elke vorm van lichaamsbedekking bij vrouwen

Hahahaha..en haar snor dan...telt die dan wel/niet mee?

Waarschuw beheerder
+1
Onzin, een ieder moet kunnen dragen wat hij/zij wil!
Maar ze moeten dan niet gaan zeuren als ze gekort gaan worden op overheidsgeld en weet ik wat omdat ze niet volledig kunnen meedoen in deze maatschappij

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 december 2010 om 15:45:
een ieder moet kunnen dragen wat hij/zij wil!

net als de dwaze vaders:D
Waarschuw beheerder
verbieden die hap!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 20:28:
Tolerantie tonen naar intolleranten? Daar is het tijd voor...?

uhm nee dat bedoelde ik niet :) k had er vast een punt mee maar dat wil nu even niet te binnen schieten :/
In moslim landen dragen SOMMIGE vrouwen een hoofddoek.. Het wordt te snel geassocieerd met religie.

:loser: verdiep jij je maar eens, check maar wat de religieuze politie doet met vrouwen die geen hoofddoek dragen! in bijvoorbeeld iran!

Waarschuw beheerder
-1
Ik wil dat er weer een fles wijn in mn kerstpakket komt :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leown op vrijdag 10 december 2010 om 13:58:
of noodgedwongen moeten verhuizen naar een land waar ze de boerka wel mogen dragen

:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 20:12:
Uitspraak van Reckoner op zaterdag 11 december 2010 om 19:45:
Daarnaast is Nederland nooit tolerant geweest naar intoleranten

wordt eens tijd dat dat weer zo gaat zijn dan.

*weet het weer.
nokken met die voorkeursbehandelingen en zogenaamd politiek correct gelul.
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 11 december 2010 om 23:53:
Daarnaast geeft een boerka simpelweg een gevoel van onveiligheid

:s jij bent waarschijnlijk een man, maar ik als vrouw zijnde word vaak gewoon laaiend bij het zien van die onderdrukking..
Uitspraak van Das Ges op zondag 12 december 2010 om 01:05:
Want wat is de definitie van de idealistische vrouw?

ideale vrouw. idealistisch is wat anders.
Uitspraak van Das Ges op zondag 12 december 2010 om 01:05:
Er is alleen een verschil; dat eerste is geen vorm van onderdrukking (hoewel ik misschien het woord onderdrukking niet eens moet gebruiken), maar een vorm van misleiding (ook nog meestal bewerkstelligd door andere vrouwen) en veel meisjes en volwassen vrouwen trappen er helaas in.

je hebt het nog over plastische chirurgie he?.. is ook een vorm van moeten voldoen aan een ideaalbeeld.. en in een cultuur waar de waarde van de vrouw vooral wordt bepaald door haar schoonheid en afkomst.. enfin je snapt me wel.
Uitspraak van inactief op zondag 12 december 2010 om 17:09:
An sich zou je de burqa (niqaab, hoofddoek etc.) niet moeten verbieden, beter alle benefits die de niet-draagsters hebben voor de draagsters schrappen, kyken hoe snel die flauwekul uit het straatbeeld verdwynt.

afgezien van y's eens.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 december 2010 om 23:36:
Ehm, in 75% van de moslimlanden is een hoofddoek gewoon sociaal verplicht... En niet omdat het zo fijn tegen de zon beschermd hoor.

ik had graag even je cijfers willen zien! geen andere fora, dat is ook alleen 'onfeitelijk' materiaal

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Iets verbieden wat hier helemaal niet voor komt, wat een bullshit!

Als het om een nikabverbod zou gaan, oke, maar zo';n ding met gaas voor de ogen komt hier in NL dus NIET voor en is al verboden omdat het net als een bivakmuts identificatie onmogelijk maakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 januari 2011 om 16:56:
ik had graag even je cijfers willen zien! geen andere fora, dat is ook alleen 'onfeitelijk' materiaal

In Iran, Saudi-Arabië, Afghanistan en nog meer landen uit het Midden-Oosten is een hoofddoek wettelijk verplicht, daarnaast is in zeker nog het dubbele aantal landen een hoofddoek sociaal verplicht door de gemeenschap of familie.

Dat zou ik heel makkelijk kunnen onderbouwen met de eerste 4 Google hits. Maar ik neem aan dat je niet lui bent?
Waarschuw beheerder
Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond

Toen stopte ik al met lezen, deze man is totaal onbetrouwbaar met zijn onderzoeken en zijn meningen. Je kan pas dit soort uitspraken doen als er een volks referendum is geweest. Ipv een onderzoek van iemand die er heilig van overtuigd was dat de moordenaar de klusjes man was en dit keer op keer in de media uitmete.

OT: Als ik in mijn hele leven misschien 10 boerkas in het wild gezien hebt is het veel, en eerlijk gezegd zal het aan me reet roesten of vrouwen dit nu wel of niet willen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 januari 2011 om 20:33:
jij bent waarschijnlijk een man, maar ik als vrouw zijnde word vaak gewoon laaiend bij het zien van die onderdrukking..

Dus dan maar symboolpolitiek in plaats van de wortels aanpakken? Typisch rechtse populistische crap.
Waarschuw beheerder
van mij mogen ze eerder hoofdoeken bannen. boerka's nog nooit gezien hier in het oosten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 4 januari 2011 om 10:02:
van mij mogen ze eerder hoofdoeken bannen. boerka's nog nooit gezien hier in het oosten.

Ik in Utrecht ook pas 1x, en ik woon in een stad met toch aardig wat Moslims :D
Dus mensen die zeuren over boerka's etc lopen echt te janken, er zijn der nl zo weinig dat je er gewoon geen last van kunt hebben, denk dat 80/90% van de Nederlanders nog nooit iemand met een boerka heeft zien lopen in NL
Waarschuw beheerder
Ik heb een keer of 5 iemand met een boerka gezien, dit kon dus ook dezelfde persoon zijn. Wellicht is dit 1 vrouw die door heel Nederland reist. Wat was het probleem ook alweer?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 3 januari 2011 om 17:53:
Typisch rechtse populistische crap.

hmm dus driekwart van de nederlanders steunt de pvv zeker?

OT : boerka verbieden is zinloos denk ik.. ik heb er nog nooit een gezien in het wild. maar geef in ieder geval winkels, zwembaden,andere instellingen het recht om mensen met boerka te weigeren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 januari 2011 om 10:16:
Ik in Utrecht ook pas 1x, en ik woon in een stad met toch aardig wat Moslims
Dus mensen die zeuren over boerka's etc lopen echt te janken, er zijn der nl zo weinig dat je er gewoon geen last van kunt hebben, denk dat 80/90% van de Nederlanders nog nooit iemand met een boerka heeft zien lopen in NL

denk dat je dan in de randstad moet wonen. :dood:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 4 januari 2011 om 10:32:
denk dat je dan in de randstad moet wonen

Woon in Utrecht en werk in Amsterdam, dus beiden de randstad en er pas 1 gezien in mijn leven.
Der zijn der gewoon maar een paar met een boerka in heel NL :D
Waarschuw beheerder
utrecht is randstad??

Waarschuw beheerder
Yes!

Waarschuw beheerder
Wil je beweren van niet dan?
Zoek anders ff wat dingetjes erover op
Waarschuw beheerder
anders heb ik ook geen spook kostuum meer voor Halloween :cry:
Waarschuw beheerder
ijna driekwart, namelijk 73 procent, van de Nederlandse bevolking is vóór een algeheel boerkaverbod.

(y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ibu op dinsdag 4 januari 2011 om 10:19:
Ik heb een keer of 5 iemand met een boerka gezien

Echt zo'n ding waar gaas voor de ogen zit, of een sluier waarbij de ogen open blijven?

Heb ooit bij zo'nb actualiteitenprogramma een deskundige gezien die beweerde dat de boerka niet in Nederland voor komt, wel net iets minder extreme sluiers. Maarja, die heten anders.

Noem het gewoon een nikab-verbod, kan me zo ergeren aan het verwisselen van begrippen want uiteindelijk praat je zo de helft van de tijd langs elkaar heen omdat iedereen zijn eigen interpretatie van shit heeft.
Waarschuw beheerder
noodgedwongen moeten verhuizen naar een land waar ze de boerka wel mogen dragen

Als je dit erbij zet, moet je niet gaan verwachten dat veel mensen er nog tegen zijn. Dat is als een kind overhalen met een grote zak snoep:D

Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 11 december 2010 om 19:33:
Daarom zijn wij wél tolerant richting alle mogelijke ideologiën en religies.

Dus wij moeten een ideologie accepteren die hedendaags meer pijn veroorzaakt en bloed vergiet dan dan onze eigen oorspronkelijke ideologie, waarvan we de daden zelf verafschuwen? Ik stel voor dat je ff naar foto's van bomaanslagen gaat kijken, zoals die in egypte paar dagen terug. Die staan hier zelfs op de site, hoef je niet ver te zoeken.. Hoeveel aanslagen heb je nodig voordat je gaat realiseren dat je niet overal een oogje voor dicht moet knijpen? veel blijkbaar, want ze zijn niet van gister en gebeuren dagelijks :gaap:

Uitspraak van pixxure op dinsdag 4 januari 2011 om 11:07:
inderdaad. wannabe randstad

:lol: ja, de randstad gaat ook echt als een donut om utrecht heen. is dat wat ze je geleerd hebben bij vmbo kader?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pixxure op dinsdag 4 januari 2011 om 10:28:
hmm dus driekwart van de nederlanders steunt de pvv zeker?

Nee driekwart van Nederland snapt oorzaak-gevolg niet. Het lijkt me dat je tegen boerka's kan zijn maar alsnog op GroenLinks kan stemmen om belangrijker redenen.