Partyflock

Forumonderwerp · 1107456
3 volgers · 3815x bekeken
Waarschuw beheerder
+2
Wikileaks heeft een wereldwijde diplomatieke crisis veroorzaakt met de publicatie van 250.000 berichten die vanuit Washington werden verstuurd naar Amerikaanse ambassades. Dat stelde de Britse krant The Guardian zondagavond.

De krant kreeg net als een aantal andere kwaliteitskranten eerder de beschikking over de documenten, die veel gevoelige informatie bevatten over het contact tussen de Verenigde Staten en andere landen. De meeste boodschappen dateren volgens de Amerikaanse krant The New York Times van de afgelopen drie jaar.

Enkele belangrijke conclusies:
Arabische leiders drongen aan op een aanval op Iran
Amerikaanse functionarissen hebben de opdracht gekregen om de VN te bespioneren
De Iraanse president Ahmadinejad wordt vergeleken met Hitler. Iran heeft hoogwaardige raketten gekocht van Noord-Korea die West-Europa kunnen bereiken
De Russische president Poetin heeft banden met de georganiseerde misdaad
Saudi-Arabië blijft een belangrijke sponsor van terreurgroepen als al-Qaida
China heeft geprobeerd om Amerikaanse computernetwerken te saboteren en zoekmachine Google plat te leggen
http://www.wikileaks.nl/
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 28 november 2010 om 22:41:
Iran heeft hoogwaardige raketten gekocht van Noord-Korea die West-Europa kunnen bereiken

gelukkig hebben wij net iets meer hoogwaardige raketten die Iran kunnen bereiken :LOL:

Waarschuw beheerder
en Sam Fisher plus the Ghost's uit Ghost Recon behoeden de wereld keer op keer weer van terreuracties en wereldoorlogen
Waarschuw beheerder
De klokkenluiderssite WikiLeaks stelt het slachtoffer te zijn van een cyberaanval. Dat heeft WikiLeaks zondag via een bericht op Twitter gemeld, enkele uren voor de verwachte publicatie van vele geheime documenten. WikiLeaks benadrukte dat de publicatie van vertrouwelijke Amerikaanse documenten niet in gevaar is.

Waarschuw beheerder
Arabie bestaat volgens mij al helemaal niet meer, maar je weet het he met die gekke amerikanen.
Waarschuw beheerder
donateur
Enkele belangrijke conclusies:
Arabische leiders drongen aan op een aanval op Iran
Amerikaanse functionarissen hebben de opdracht gekregen om de VN te bespioneren
De Iraanse president Ahmadinejad wordt vergeleken met Hitler. Iran heeft hoogwaardige raketten gekocht van Noord-Korea die West-Europa kunnen bereiken
De Russische president Poetin heeft banden met de georganiseerde misdaad
Saudi-Arabië blijft een belangrijke sponsor van terreurgroepen als al-Qaida
China heeft geprobeerd om Amerikaanse computernetwerken te saboteren en zoekmachine Google plat te leggen

tot zo ver niet iets wat nou heel erg vernieuwend is ofzo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 november 2010 om 22:46:
gelukkig hebben wij net iets meer hoogwaardige raketten die Iran kunnen bereiken :LOL:

dat weet je niet, want niemand weet wat voor rakketten n-korea heeft, en dan nog als n-korea ze eerst op europa afvuurt, dan hebben wij niks aan onze raketten (Y)

Waarschuw beheerder
duurt wel een paar uurtjes voor ze hier zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d-russo op zondag 28 november 2010 om 23:01:
tot zo ver niet iets wat nou heel erg vernieuwend is ofzo

Nou ja, als vermoedens nu eens bevestigd kunnen worden...
Ben heel benieuwd wat er over NL wordt gezegd. Er zal ook wat over politiek Nederland gelekt worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 november 2010 om 23:03:

en dat schild van amerika werkt allang via de HAARP zolgens diezelfde conspiracy gasten dus waar maken we ons druk om
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 november 2010 om 23:03:

de vs heeft al supersonische raketten die die afstand op relatief korte termijn kunnen afleggen8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op zondag 28 november 2010 om 23:04:
Nou ja, als vermoedens nu eens bevestigd kunnen worden...
Ben heel benieuwd wat er over NL wordt gezegd. Er zal ook wat over politiek Nederland gelekt worden.

boeit mij eigenlijk vrij weinig wat ze er allemaal over te lullen hebben, je kan er toch niks tegen doen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d-russo op zondag 28 november 2010 om 23:19:
boeit mij eigenlijk vrij weinig wat ze er allemaal over te lullen hebben, je kan er toch niks tegen doen

Volgens WikiLeaks zijn er 3021 berichten uit Nederland afkomstig, meldt Der Spiegel. Dat is veel meer dan bijvoorbeeld belangrijkere hoofdsteden als Londen of Berlijn. Ik kan wel wat bij bedenken. Las gisteren in een reactie van een krantenartikel dat vóór Nederland officieel naar Afganistan zou gaan, er al jongens van ons zaten.

Waarschuw beheerder
Tot nu toe komt vooral Iran behoorlijk slecht uit de verf in de documenten.

Daarnaast heeft niemand het meer over 85 miljard die wij even op moeten hoesten voor Ierland door dat Wikileaks het nieuws beheerst.

Je zou bijna in complotten gaan geloven

Waarschuw beheerder
Net even wat analyses door zitten lezen van de eerste 219 documenten. Het is toch vooral Iran en Turkije die een behoorlijk slechte indruk achter laten. Voor de rest maakt het duidelijk dat Amerikanen vooral ook mensen zijn.

Nog niks wereldschokkends, eigenlijk wat men al wist, maar nu staat het zwart op wit.

Glas, plas en alles zoals het was...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 november 2010 om 23:49:
Daarnaast heeft niemand het meer over 85 miljard die wij even op moeten hoesten voor Ierland door dat Wikileaks het nieuws beheerst.

dat is ongelofelijk ja. Echt krankzinnig. Waar is men mee bezig. Kunstmatig deze landen stabiel houden terwijl er helemala geen stabiliteit is. Dit houden ze niet eeuwig vol. Onmogelijk.

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 00:37:
Glas, plas en alles zoals het was.

Behalve voor de politieke banden want ik kan me voorstellen dat het ze tegen kan werken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 00:37:
eigenlijk wat men al wist, maar nu staat het zwart op wit.

Artiest {SHOWLIST artist 25737, 129028, 147750, 41266}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 november 2010 om 22:46:
hebben wij

wij hebben helemaal niks

haat het als mensen altijd "wij" gebruiken =/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 28 november 2010 om 23:26:
Las gisteren in een reactie van een krantenartikel dat vóór Nederland officieel naar Afganistan zou gaan, er al jongens van ons zaten.

Je meent het, ik dacht die kampen gewoon op een willekeurige plaats werden gedropt,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 28 november 2010 om 23:26:
Las gisteren in een reactie van een krantenartikel dat vóór Nederland officieel naar Afganistan zou gaan, er al jongens van ons zaten.

gossie echt waar joh?:lol: Wat denk je? Dat Commando's eerst de Telegraaf inlichten voor daar te gaan kijken?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 11:16:
Wat denk je? Dat Commando's eerst de Telegraaf inlichten voor daar te gaan kijken?

:lol:
Waarschuw beheerder
iemand nog meer highlights zodat het niet helemaal gelezen hoeft te worden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tacone* o:) op maandag 29 november 2010 om 11:24:
iemand nog meer highlights zodat het niet helemaal gelezen hoeft te worden?

Dit is het opvallendste uit de eerst batch documenten, volgen er nog honderdduizenden.

• The U.S. spies on the United Nations, monitoring its telecommunications and IT systems.

• Saudi Arabia is lobbying us to attack Iran. Israel is ready to go it alone in such an attack, too, presumably with tacit support from at some Arab states.

• There is 'devastating criticism' of the British military's operations in Afghanistan, but Britain is helping keep Iran policy sane.

• A British royal did something 'inappropriate.'

• The U.S. government has 'serious political criticisms of' British Prime minister David Cameron, but the two governments are 'particularly intimate' in their dealings.

• Hamed Karzai is motivated by paranoia, and by payment in cash.

• Russia's government is somewhat in bed with organized crime.

• ANC flunkies kept Nelson Mandela on a tight leash after his release.

Het is vooral shit van andere landen wat in de openbaarheid wordt gebracht, weinig waar de VS van wakker ligt.

Tot nu toe dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 29 november 2010 om 02:16:

dat is ongelofelijk ja. Echt krankzinnig. Waar is men mee bezig. Kunstmatig deze landen stabiel houden terwijl er helemala geen stabiliteit is. Dit houden ze niet eeuwig vol. Onmogelijk.

inderdaad. alleen de hoge heren in Brussel willen de Euro koste wat het kost bij elkaar houden. triest is het.
Waarschuw beheerder
Wat denk je? Dat Commando's eerst de Telegraaf inlichten voor daar te gaan kijken?

die commandos zitten allang weer ergens anders.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 12:00:
Dit is het opvallendste uit de eerst batch documenten, volgen er nog honderdduizenden.

ok kool, als je meer higlight heb lees ik ze graag (y)
Uitspraak van pixxure op maandag 29 november 2010 om 12:16:
denk je? Dat Commando's eerst de Telegraaf inlichten voor daar te gaan kijken?

die commandos zitten allang weer ergens anders.

duh, elke potentiele brandhaard zitten ze.

Waarschuw beheerder
Zo, dit is wel pittige shit in de nieuwswereld zeg! 8) Dat gaat iig een hoop schade veroorzaken... En Amerika staat er al zo lekker voor.

Ben zeer benieuwd wat er allemaal uit voort gaat komen. Een hoop opschudding en crisis denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 12:00:
Het is vooral shit van andere landen wat in de openbaarheid wordt gebracht, weinig waar de VS van wakker ligt.

Tot nu toe dan.

Tot nu toe ja... 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 14:03:
Zo, dit is wel pittige shit in de nieuwswereld zeg! Met het uitkomen van al deze documenten kan 't volgens mij wel eens in heel korte tijd gedaan zijn met Amerika nu de ware aard naar boven komt. Dat gaat iig een hoop schade veroorzaken... En Amerika staat er al zo lekker voor.

Ben zeer benieuwd wat er allemaal uit voort gaat komen. Een hoop opschudding en crisis denk ik.

ik zit ook met smart met mn mes en vork op de tafel te rammen :honger:

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Wel apart dat Saudi Arabie de VS Iran wil laten aanvallen terwijl ze ook nog eens de hoofdsponsor van de Taliban zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 14:17:
Wel apart dat Saudi Arabie de VS Iran wil laten aanvallen terwijl ze ook nog eens de hoofdsponsor van de Taliban zijn.

Heel erg vreemd inderdaad. :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op maandag 29 november 2010 om 14:29:
Over Nederland is verder nog niets gepubliceerd.

WikiLeaks bevestigt kernwapens in Nederland
ANP | Gepubliceerd op 29 november 2010, 13:47
Laatst bijgewerkt op 29 november 2010, 13:56
DEN HAAG -
In de WikiLeaks-documenten bevestigt een Amerikaanse diplomaat de aanwezigheid van kernwapens in Nederland. In een bericht van november 2009 van de Amerikaanse ambassade in Duitsland is sprake van kernwapens van de VS in Duitsland, België en Turkije.

Het Nederlands kabinet heeft de aanwezigheid van Amerikaanse kernwapens in Nederland nooit bevestigd.

Het bericht van de ambassade aan het ministerie van Buitenlandse Zaken in Washington gaat over een driegesprek van de Amerikaanse ambassadeur in Berlijn Philip Murphy, de Amerikaanse diplomaat Phil Gordon en de Duitse nationale veiligheidsadviseur van bondskanselier Angela Merkel, Christop Heusgen.

brong: http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article6601473.ece/WikiLeaks-bevestigt-kernwapens-in-Nederland

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 14:03:
Zo, dit is wel pittige shit in de nieuwswereld zeg! 8) Dat gaat iig een hoop schade veroorzaken... En Amerika staat er al zo lekker voor.

Valt allemaal reuze mee, alles wisten we al, alles was al bekend. Er gaat niks uitkomen, wat Amerika niet wil dat uitkomt.

Buiten dat wijst er toch een hoop negatief bewijsmateriaal naar Iran, publieke opinie beïnvloeden via Wikileaks?
Het zal mij niks verbazen, als Amerika precies bepaald heeft wat er gelekt is.

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 14:41:
Heel erg vreemd inderdaad. :rot:

Hoezo, Iran is Sjiitisch en qua machtsblok een vervelende luis in de pels van de Saudische prinsen.

Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 29 november 2010 om 14:47:

Zonder te lezen, Vliegbasis Volkel. Weten we al sinds de 70's. Nooit bevestigd noch ontkend door de Nederlandse staat.

Kom eens met wat echte smerigheid onder tapijt. Zo blijft het toch echt een storm in een glas water. :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 29 november 2010 om 14:47:

Luchthaven Volkel :yes: Oud nieuws trouwens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:15:
Valt allemaal reuze mee, alles wisten we al, alles was al bekend.

Ja, maar het wordt een andere zaak als dingen ook daadwerkelijk officieel zwart op wit komen te staan. Dan veranderen suggesties in feiten. En dat gaat echt wel gevolgen hebben. Welke gevolgen weet ik ook niet. Het wordt weer spannend de komende tijd. *sensatieeeee* :cheer:

Waarschuw beheerder
was bekend dat we een kernbom hadden..dus niks nieuws aan
Waarschuw beheerder
Zonder te lezen, Vliegbasis Volkel. Weten we al sinds de 70's. Nooit bevestigd noch ontkend door de Nederlandse staat.

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:17:
Luchthaven Volkel Oud nieuws trouwens.

;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:26:
Ja, maar het wordt een andere zaak als dingen ook daadwerkelijk officieel zwart op wit komen te staan. Dan veranderen suggesties in feiten. En dat gaat echt wel gevolgen hebben. Welke gevolgen weet ik ook niet. Het wordt weer spannend de komende tijd. *sensatieeeee* :cheer:

Zou willen dat ik je opwinding kon delen, maar geloof me, er gebeurt niets, alles blijft overeind.

Een wijs men zij ooit, nooit kijken waar de herrie is: de belangrijkste actie vindt dan ergens anders plaats.
Zo verdrinkt het hele Ierland verhaal een beetje naar de achtergrond door de ambtenaren-soap van de VS.

Toeval?

Waarschuw beheerder
maar als er een kernbom daar ligt, wtf boeit ons dat nu?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:33:
Zou willen dat ik je opwinding kon delen, maar geloof me, er gebeurt niets, alles blijft overeind.

idd. Laten we ons vooral focussen op wat die ene over de ander heeft gezegd, en ons verder niet focussen op het feit dat we insolvent zijn.

ik had echt gehoopt dat het allemaal iets substantieler zou zijn qua info, maar wat er nu naar buiten is gekomen is een beetje niveautje Jerry Springer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op maandag 29 november 2010 om 15:43:
idd. Laten we ons vooral focussen op wat die ene over de ander heeft gezegd, en ons verder niet focussen op het feit dat we insolvent zijn.

ik had echt gehoopt dat het allemaal iets substantieler zou zijn qua info, maar wat er nu naar buiten is gekomen is een beetje niveautje Jerry Springer

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Maar je weet niet wat er nog komen gaat. Trouwens, die jerry springer-achtige berichten zijn, moet je voor ogen houden, zijn wel de dingen die er vooral nu tussenuit worden gevist door de media hè. Lekker toegankelijk voor het publiek. Maar het ging geloof ik, over, in totaal, meer dan een miljoen documenten toch? Eens kijken wat we daar de komende tijd nog van gaan horen. Ik ben wel benieuwd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:26:
Ja, maar het wordt een andere zaak als dingen ook daadwerkelijk officieel zwart op wit komen te staan. Dan veranderen suggesties in feiten

inderdaad! Overal lees je wijze mannetjes: ja dat wisten we toch al? Maar niet wijs genoeg om te snappen wat het betekent dat het zwart op wit staat.

Ook hard: Poetin die banden met de misdaad heeft. Ben benieuwd wat ze er in Rusland over zeggen!

PS Topicopener, kan je die link niet even inkorten zodat het een topic wordt dat niet helemaal doorloopt??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:52:
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Maar je weet niet wat er nog komen gaat. Trouwens, die jerry springer-achtige berichten zijn, moet je voor ogen houden, zijn wel de dingen die er vooral nu tussenuit worden gevist door de media hè. Lekker toegankelijk voor het publiek. Maar het ging geloof ik, over, in totaal, meer dan een miljoen documenten toch? Eens kijken wat we daar de komende tijd nog van gaan horen. Ik ben wel benieuwd...

alsof iemand er iets mee gaat doen. even wat publiciteit, en klaar is kees. Als er nu documenten komen waarin staat dat VS 911 hebben gestaged, dan mogen ze me weer wakker maken. tot die tijd focus ik me liever op europees parlement, en op ontwikkelingen in spanje en portugal.

Er is altijd wel een mediahype, de zaken die er toe doen worden onderbelicht. Alles korte termijn. Het feit dat we over een jaartje weer recessie, dit maal met wat meer inflatie, omdat overheden massaal centjes bijdrukken, daar kijkt nu niemand naar. Terwijl dáár ons belang nu toch echt ligt. Niet of diplomaten Balkenende een harry potter vinden. Maar goed, iedereen moet lekker met de waan van de dag mee, prima toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delta op maandag 29 november 2010 om 15:52:
inderdaad! Overal lees je wijze mannetjes: ja dat wisten we toch al? Maar niet wijs genoeg om te snappen wat het betekent dat het zwart op wit staat.

En wat betekent het dan wel precies? Denk je nou echt dat er één wereldleider of regering is waarvoor dit écht nieuws is? :/
Dit is puur voor het publiek een smakelijk tussendoortje van interne Amerikaanse communicatie.

Dit is nou geheime Amerikaanse informatie jongens, dieper en duisterder dan dit gaat het niet. This is as far as the rabbit hole goes.
Ik snap dat er behoorlijk wat Zeitgeist-kindern en aluhoedjes teleurgesteld zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 16:02:
Dit is nou geheime Amerikaanse informatie jongens, dieper en duisterder dan dit gaat het niet. This is as far as the rabbit hole goes.
Ik snap dat er behoorlijk wat Zeitgeist-kindern en aluhoedjes teleurgesteld zijn...

Waarschuw beheerder
Vergeet trouwens ook de ritalin-kids niet.
Waarschuw beheerder
donateur

Niet iedereen, M'Aluhoed Ahmadinejad maakt het altijd nog mooier :roflol:
New world order

"The world needs order … an order in which different people form different walks of life enjoy equal rights and proper dignity," the president said in his opening speech before taking questions form Iranian and foreign journalist.

The president added that the world was already on the path to setting up this order.

Iran isolation

When asked to comment on the US and Western media claims that Iran has become highly isolated in the region despite an active diplomacy with Persian Gulf littoral states, the president said the remarks were part of the "discourse of hegemony."

"In the hegemonic discourse, it seems that concepts and words take on different meanings than those offered by dictionaries," Ahmadinejad said.

"When they say they have isolated Iran, it means that they themselves are isolated and when they say Iran is economically weak, it means that it has strengthened," the president reasoned.

When they say there is a dictatorship somewhere, it means that country is really chosen by the people and vise a versa, the president further noted, adding, "I do not want to name names."

Bron: Press TV
:cheer: right = wrong and wrong = right 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

En de hoogste tijd dat we die lui het land uit trappen zo hard, dat ze het volgende week nog voelen.
Waarschuw beheerder

Tot er bekend word dat ze al jaren gecontroleerd worden door de illuminati en de reptils, dat we 2012 worden opgehaalt als een mc drive voor de shapeshifters die onder ons leven. /me pakt nu medicatie off mode

OT: zonder dollen dit is slechts informatie wat al bekend was en nu kennelijk in een soort van bevestiging komt. Niks spannends of smerigs wat je zou verwachten. Veel mensen zijn verontwaardig over het feit dat er kernwapens op Nederlandse bodem zijn, dit is al meer dan 40 jaar zo en nu ze dit opeens horen is het van schande/paniek. Iets wat de oudere generatie(s) allang en breed mee bekend waren. Maar goed volgende week weer een ander bericht dat het nieuws domineerd en we zijn het alweer vergeten.

Zoals Talk Show Host al zegt, dit ziet er meer uit als een gecontroleerd lek dan iets wat de wereldvrede en staatsveiligheid in gevaar brengt. Misschien is dit wel gebeurd om de mollen uit te flushen.

Oja:

Een computerkraker met de naam 'Jester' heeft maandag via Twitter de verantwoordelijkheid opgeëist voor de cyberaanval op de website van klokkenluiderssite WikiLeaks.

De website wikileaks.org werd zondagavond kort voor de publicatie van duizenden diplomatieke berichten platgelegd.

'Jester' zou de site hebben aangevallen ''voor de poging onze buitenlandse relaties en de levens van onze militairen in gevaar te brengen''.

Kenners achten de hacker in staat de cyberaanval voor elkaar te krijgen. Bovendien zou de hacker eerder succesvolle cyberaanvallen hebben uitgevoerd.

WikiLeaks publiceerde de informatie uiteindelijk via een ander adres, cablegate.wikileaks.org.

Hacktivist

Jester omschrijft zichzelf als ''een 'hacktivist' voor de goede zaak, die de communicatielijnen belemmert voor terroristen, onderdrukkende regimes en andere slechte jongens''.

Brong
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op maandag 29 november 2010 om 20:17:
Veel mensen zijn verontwaardig over het feit dat er kernwapens op Nederlandse bodem zijn,

wwarschijnlijk hebben ze het allang al gehoord maar boeit het ze minder als dat ze zelf denk en zijn ze het allang vergeten, net zoals de winnaars van idols

Waarschuw beheerder
Een computerkraker met de naam 'Jester' heeft maandag via Twitter de verantwoordelijkheid opgeëist voor de cyberaanval op de website van klokkenluiderssite WikiLeaks.

Hmmmm, een logischere verklaring is dat meer dan 1 miljoen mensen vanuit de hele wereld op hetzelfde moment naar de website van Wikileaks surfde, omdat er een grote aankondiging gedaan zou worden binnen enkele uren, waardoor de servers begonnen te roken.

Dat is namelijk hetzelfde als een Ddos aanval. :nocheer:

Het is allemaal niet zo spannend.

Misschien is dit wel gebeurd om de mollen uit te flushen.

(Y)

Waarschuw beheerder
Er wordt maar weinig media aandacht aan geschonken, vooral in de kranten (die ik gezien heb.) Iemand die met inzet van een paar euro miljonair is geworden was blijkbaar belangrijker nieuws met een groter stukje voorpagina...

Van tevoren hadden ze het over 2,7 miljoen documenten, en er zijn er nu pas 250.000 verspreid, klopt dat?

Dan neem ik aan dat ze met de 'mildste' dingen beginnen, en in ieder geval het beste tot het laatste bewaren, om zo maximale aandacht te krijgen. Is er iets beked over een tijdsbestek waarin ze alles bekend willen hebben gemaakt?

"The coming months will see a new world, where global history is redefined"

Ik geef het antwoord zelf al, enkele maanden dus. Tot u toe weinig wereldschokkends inderdaad. We zullen zien..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat wijst er toch een hoop negatief bewijsmateriaal naar Iran, publieke opinie beïnvloeden via Wikileaks?
Het zal mij niks verbazen, als Amerika precies bepaald heeft wat er gelekt is

:jaja:

Waarschuw beheerder
Het zijn Amerikaanse documenten, dus niet perse neutraal... Aangezien Iran staatsvijand nummer 1 is op dit moment is het niet ondenkbaar dat er veel over dit land gaat. Maar ik sluit het idee niet uit, zou het goed mogelijk kunnen zijn zelfs. (y)

Gaat er een beetje aan liggen wat de acties van Hillary Clinton gaan zijn, met het aan banden leggen van Wikileaks. Uit wat ik gezien heb gaat zij de kar trekken bij 'de bestrijding van het kwaad'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 20:33:
Er wordt maar weinig media aandacht aan geschonken, vooral in de kranten (die ik gezien heb.) Iemand die met inzet van een paar euro miljonair is geworden was blijkbaar belangrijker nieuws met een groter stukje voorpagina...

Geen aandacht aan geschonken, sorry, come again... Géén aandacht aangeschonken!?

In wat voor grot ben jij woonachtig? Alle grote Europese kranten hebben gigantisch uitgepakt met dit nieuws, the Guardian, Bild, der Spiegel, Le Monde, El Pais, the New York Times. Allemaal voorpagina nieuws!

http://www.guardian.co.uk/
http://www.elpais.com/global/
http://www.spiegel.de/
http://www.nytimes.com/

Alleen, nee, Wikileaks heeft niet de Nederlandse kranten ingelicht, dus die moesten gisteren om 23:00 zelf hun nieuws gaan uitzoeken. Dus onze ochtendkranten berichten niet over de Wikileaks-scoop.

Nadenken, info verzamelen, dan pas je mening opmaken en niet het in je vastgestelde kaders passen dat het nieuws 'gedownplayed' wordt.
Het is namelijk gewoon wereldnieuws, overal!

Vooral deze site is een aanrader, interactieve map, alles. (Y)
http://www.guardian.co.uk/world/interactive/2010/nov/28/us-embassy-cables-wikileaks

Waarschuw beheerder
Ik bedoelde Nederlandse kranten! ;)
En dan ook maar 3 stuks, want tot meer heb ik geen mogelijkheid op mijn werk..

Heb gister ook heel de avond op internet zitten kijken, daar was het wel DE happening...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 20:48:
Ik bedoelde Nederlandse kranten! ;)

Wikileaks heeft alle grote kranten ter wereld gisteren al ingelicht met de meest interessante informatie, uren voordat het publiekelijk werd.

Hier zaten geen Nederlandse kranten bij, vandaar dat deze hier niet over bericht hebben. Zelf 250.000 documenten doorspitten in een paar uur voor de deadline gaat zelfs de meest ijverige journalist niet lukken. 8)

Ik verwacht morgen wel analyses in de Nederlandse kranten.
Waarschuw beheerder
Er zijn nog maar enkele honderden documenten naar buiten gebracht. Nog niet zo erg spannend of schokkend allemaal. Het kan maanden duren voor alles naar buiten is gebracht.
Ik hoop wel dat ze het "lekkerste" voor het laatst bewaren.;)

Waarschuw beheerder
En ze zijn nu begonnen met een klopjacht op de beste meneer (die ik nu al een held vind! _O_ ) om te gaan vervolgen... Tja, als je niks te verbergen hebt waar maak je je dan druk om...
Waarschuw beheerder
gossie echt waar joh? Wat denk je? Dat Commando's eerst de Telegraaf inlichten voor daar te gaan kijken?

Nee, dat er al besloten was om daar heen te gaan, alvorens er officieel een goedkeuring was afgegeven (maxime verhagen).
Ik kan jullie vertellen dat mijn boer al met een team in afghanistan zat voor dat nederland besloot om troepen naar afghanistan te sturen. Nederland is echt niet het braafste jongentje van de klas.
broer van, amsterdam | 22:15 | 26.11.10

Waarschuw beheerder
De top 10 wikileaks onthullingen. Wikileaks zegt dat de documenten zal worden uitgebracht in fasen "in de komende paar maanden," zo veel van wat we nu weten komt door de filter van de handvol media-organisaties die toegang hadden tot de volledige archieven. Slechts een paar honderd kabels zijn vrijgelaten. Hier zijn de top 10 van openbaringen tot nu toe: http://www.salon.com/news/politics/war_room/2010/11/29/wikileaks_roundup/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op maandag 29 november 2010 om 22:28:
Nee, dat er al besloten was om daar heen te gaan, alvorens er officieel een goedkeuring was afgegeven (maxime verhagen).

vrij naieve gedachte.
Waarschuw beheerder
Wikileaks heeft een wereldwijde diplomatieke crisis veroorzaakt met de publicatie van 250.000 berichten die vanuit Washington werden verstuurd naar Amerikaanse ambassades

hoe de fuck komt wikileaks eraan dan"? :roflol:
Artiest {SHOWLIST artist 102145, 69359}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 30 november 2010 om 10:36:
hoe de fuck komt wikileaks eraan dan"? :roflol:

Serieus.. Echt? :')
Waarschuw beheerder
donateur
Het zal mij niks verbazen, als Amerika precies bepaald heeft wat er gelekt is.

Zal de president an Iran dan toch gelijk hebben 8)
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 22:23:
En ze zijn nu begonnen met een klopjacht op de beste meneer (die ik nu al een held vind! _O_ )

Echt een held :respect:
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 november 2010 om 15:36:
maar als er een kernbom daar ligt, wtf boeit ons dat nu?

:/ Lijkt mij dat dit dan in ieder geval hard op gezegd moet worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 29 november 2010 om 20:39:
dat wijst er toch een hoop negatief bewijsmateriaal naar Iran, publieke opinie beïnvloeden via Wikileaks?

ja vast. vooral ook al die diplomatische blunder uitspraken over andere politici :Rot:
Waarschuw beheerder
je bent zelf een beerput !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 11:51:
Zal wel gaan over Modern Money Mechanics.

Of er wordt eindelijk duidelijk waar de centjes zijn die Ben Bernanke en consorten achterover hebben gedrukt. ;)
(http://governmentwatchdog.wordpress.com/2009/11/08/wheres-our-13-trillion-dollars/)

Ik kan me niet eens voorstellen hoe veel geld dat dat is, daar kun je middelgrote landen mee kopen volgens mij? Hier een leuk plaatje hoe veel geld er 'kwijt' geraakt is, van 1 million tot 13 trillion ter vergelijking!

[img width=266 height=254 cacheid=00108580002f030357f4d5241a02b8dd91]http://dollardaze.org/blog/posts/00605/3.jpg[/img]

[img width=565 height=251 cacheid=001447b7002f038e9f145a541a02b8dd91]http://dollardaze.org/blog/posts/00605/6.jpg[/img]

Ik ben ook wel eens wat kwijt, maar dit.... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zouden we geen 'wanted list' op kunnen sturen naar Wikileaks? Met onderwerpen die je het liefst 'geleakt' zouden zien?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pixxure op dinsdag 30 november 2010 om 11:55:
ja vast. vooral ook al die diplomatische blunder uitspraken over andere politici :Rot:

Een ambtenaar die wat zegt over een buitenlandse politicus, is dat zo'n ramp op globale schaal? Zou dat Putin doen besluiten die rode knop in te drukken?

Dacht het niet, wat tot nu toe gelekt is, is peanuts. Alsof de Russen zelf niet zulke info hebben over Obama, Bush etc.

Gewoon politiek, niets meer, niets minder.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 11:51:
Waarom komen ze niet met wat echt schokkends

Omdat dat er niet is... Jammer?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 12:49:

Laten we het hopen. Maar jij wil met al je hebben en houden dat dat niet is. Hoe kun je dat nou met zekerheid zeggen als ze pas net begonnen zijn? Dan ga je toch alleen maar harder op je muil als er wel iets blijkt te zijn?
Waarschuw beheerder
SMS leak [spatie] [jouw request] naar 1135 (13 trillion per ontvangen sms)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 12:56:
Laten we het hopen. Maar jij wil met al je hebben en houden dat dat niet is. Hoe kun je dat nou met zekerheid zeggen als ze pas net begonnen zijn? Dan ga je toch alleen maar harder op je muil als er wel iets blijkt te zijn?

Van mij mag alle shit naar buiten komen hoor, maar dan wel graag échte shit. Ik wil weten wie Kennedy vermoord heeft, wat er in Roswell is gebeurd, de waarheid achter Building 7 en de financiers van de kapers, ik wil weten welke regeringen omver gegooid zijn, het aandeel van de CIA in Al-Qaida etc. etc.

Niet dit soort ambtenaren theekransjes... (N)

Als Wikileaks écht shit heeft wat de fan gaat raken. Hadden ze dat nu al naar buiten gebracht, alsof ze dit gaan opbouwen naar een alles omvattende apotheose?

Daar is toch niemand bij gebaat? Het is toch geen entertainment?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 12:49:

Ik denk/hoop dat er nog wel meer gaat komen ;p

Waarschuw beheerder
Dit is toch ook hoogstens Secret materiaal?
Zou wel is wat Top-Secrets willen horen, of Above Top-Secret :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom is wikileaks een betrouwbare site, en hoe komt het dat daar in eens naar gerefereerd word als betrouwbare bron? Ze houden ons voor de gek die media mongols.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 30 november 2010 om 14:51:
Waarom is wikileaks een betrouwbare site

Hoezo zou het niet betrouwbaar zijn, ze brengen alleen de informatie naar buiten, voor iedereen om in te kijken. Ze geven zelf geen mening of artikel. Ze maken alleen beschikbaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe komen ze eigenlijk aan al die shit?

Ik had als ik de president was allang een order getekend om alles en iedereen
rondom Wikileaks in het geheim op te pakken en ergens in een bos te executeren.

Levensgevaarlijk spelletje wat ze spelen, maar wat denken ze er mee op te schieten,
wat is nu het doel van deze bullshit?

Wel mooi om te lezen dat Saudi's liever Iran zien gaan!

Dat betekent dus dat ze serieus Israel hun luchtruim zouden geven voor een aanval en
dat betekent dat amerika ongeveer fuck all kan doen als de Israeliers besluiten tot
een strike.

En de deadline loopt einde van dit jaar af, dan zijn de 18 maanden voorbij... (y)

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op dinsdag 30 november 2010 om 18:06:
Levensgevaarlijk spelletje wat ze spelen, maar wat denken ze er mee op te schieten,

Wie niets te verbergen heeft, heeft toch niets te verliezen?
Blijkbaar hebben ze genoeg te verbergen.

En wie zijn levens brengt het echt in gevaar, dus geen imago schade?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoe komen ze eigenlijk aan al die shit?

Er is altijd wel iemand die er belang bij heeft dat iets gaat lekken. Wikileaks brengt niet zomaar nieuws naar buiten, maar alleen officiële documenten.

Tot nu toe is er nog relatief weinig schokkends naar buiten gebracht. Ik vraag me ook af, of wikileaks niet een soort machtsspel aan het spelen is. Wat ze tot nu toe naar buiten hebben gebracht, geeft aan dat ze verschillende soorten lekberichten hebben verzameld. De overheden zijn natuurlijk niet gek om te beseffen dat ze dan ook staatsgeheimen kunnen bezitten die wel de wereld schade toebrengt.
Aan de ene kant, smullen we ervan, aan de andere kant, ben ik een beetje bang voor wat er nog komen gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 18:13:

Er bestaat zoiets als staatsgeheim, en dat bestaat niet voor niks.

Niet de hele wereld hoeft alles te weten van interne communicatie binnen regeringen, veiligheidsdiensten etc.

Ik heb daarom ook gemengde gevoelens over Wikileaks. Als ze echte misstanden zouden aanpakken, hebben ze een bestaansrecht. Maar lukraak interne informatie op straat gooien, schiet niemand wat mee op. ()N
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 19:05:
Uitspraak van Edje :aai: op dinsdag 30 november 2010 om 18:13:

Niet de hele wereld hoeft alles te weten van interne communicatie binnen regeringen, veiligheidsdiensten etc.

Ik heb daarom ook gemengde gevoelens over Wikileaks. Als ze echte misstanden zouden aanpakken, hebben ze een bestaansrecht. Maar lukraak interne informatie op straat gooien, schiet niemand wat mee op. ()N

Inderdaad, geheimen zijn niet voor niets geheimen.

Ze brengen militairen, en mensen wereldwijd in gevaar met dit soort domme kansloze hippy achtige acties.

Nogmaals laten verdwijnen die mensen, vooral nu is dat heel simpel, je zou potentieel
50 verschillende geheime diensten de schuld kunnen geven.

Ik zou het ook doen voordat ze de toekomstige bank informatie gaan prijsgeven. Krijg je
dadelijk wereldwijde financiele crisis door een mongooltje die denkt de wereld te redden.

Ben je lekker klaar mee dan.

Bestempelen als terroristische organisatie, oppakken, uithoren hetzij met waterboarding,
en dan ergens in een bos in the middle of fuck all. Opruimen.

En er geen memo over maken ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op dinsdag 30 november 2010 om 20:45:

Ze brengen militairen, en mensen wereldwijd in gevaar met dit soort domme kansloze hippy achtige acties.

Nogmaals laten verdwijnen die mensen, vooral nu is dat heel simpel, je zou potentieel

Hoezo? Binnenkort komt uit dat de NWO waar is en dat het shapeshifting reptillians zijn, en ze de dikste vriendjes zijn met de bewoners van planeet X, en de Annunaki een seksverslaafde planeet is waar dildo's aan palmbomen groeien en glijmiddel uit de kraan komt en zo. Nou, dat willen we neem ik aan allemaal toch wel eens zwart op wit weten?

Jullie weten dit niet, maar mij hebben ze al getipt en dit is nog maar het topje van de ijsberg kan ik jullie vertellen.

En nu gaan jullie ha ha en huilie huilie doen, maar mensen die de waarheid vertellen, die de massa liever niet horen wil, worden al eeuwen lang belachelijk gemaakt (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 20:53:
Hoezo? Binnenkort komt uit dat de NWO waar is en dat het shapeshifting reptillians zijn, en ze de dikste vriendjes zijn met de bewoners van planeet X, en de Annunaki een seksverslaafde planeet is waar dildo's aan palmbomen groeien en glijmiddel uit de kraan komt en zo. Nou, dat willen we neem ik aan allemaal toch wel eens zwart op wit weten?

Jullie weten dit niet, maar mij hebben ze al getipt en dit is nog maar het topje van de ijsberg kan ik jullie vertellen.

En nu gaan jullie ha ha en huilie huilie doen, maar mensen die de waarheid vertellen, die de massa liever niet horen wil, worden al eeuwen lang belachelijk gemaakt (N)

Lees je eigen tekst nogmaals en denk dan eens waarom mensen jullie een stel naieve, belachelijke dwazen vindt.

Zou dat komen omdat het gewoon zo is? met je tin foil hat... hahahahahah

Er is nog nooit iets nuttigs uit tin foil hatters gekomen. Alleen maar what if bullshit uit de meest diep
gelegen belachelijke starwack verhalen gehaalde onzinnige duisteren mysterieuze nutteloosheid.

Vindt je dat echt gek>?

NWO is islam als we niet een keer gvd wakker worden.

edit

Over de nukes even op Volkel... Ik weet dat nu al 15 jaar... wtf... als je F16's ziet vliegen met een oranje fucking
trainings B61's dan is dat wel redelijk voor de hand liggend of niet. Verder ben ik er wel blij mee. Als Chavez een keer
gaat lopen fucken heb je wel iets waar die over na kan gaan denken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op dinsdag 30 november 2010 om 21:09:
Lees je eigen tekst nogmaals en denk dan eens waarom mensen jullie een stel naieve, belachelijke dwazen vindt.

Dat is heel normaal wat ik zeg. Jij VINDT het alleen niet normaal doordat je bent opgeroeid met een maar heel beperkt spectrum van normaal en abnormaal.

Er is nog nooit iets nuttigs uit tin foil hatters gekomen. Alleen maar what if bullshit uit de meest diep
gelegen belachelijke starwack verhalen gehaalde onzinnige duisteren mysterieuze nutteloosheid.

Vindt je dat echt gek>?

WNO is islam als we niet een keer gvd wakker worden.

Tuurlijk... je bent er gewoon nog niet klaar voor. Maar dat geeft niet hoor. Jouw tijd komt ook nog wel (Y)

Waarschuw beheerder
Krijg je
dadelijk wereldwijde financiele crisis door een mongooltje die denkt de wereld te redden.

Gelukkig hebben we nog geen crisis? Met de double-dip op de stoep. Het zou wel net nog een extra duw kunnen geven, daar heb je gelijk in.

Gedeeltelijk mee eens.

Alleen als het ECHT belangrijke informatie is die ze hebben, die de hele mensheid dient te weten, dan heeft het nut. Geheim agenten prijsgeven of persoonlijke meningen van politici die moeten gewoon buiten het publieke terrein blijven. Het moet geen onnodige mensenlevens kosten, dat gebeurt dagelijks al genoeg.

Maar ze pakten groot uit met 'nieuws wat de mensheid zou schokkken en de recente geschiedenis zou kunnen herschrijven.' Dat is tot nu toe nog niet bijna het geval geweest. Dus of ze hebben zitten zeveren, of ze hebben nog meer in petto. Als het echt iets wereldschokkends is, dan zouden het een aantal dingen kunnen zijn. Echter heb ik gelezen dat de documenten maar tot maximaal 1996 terug gingen. Daardoor vallen al een hoop dingen af.

Het is nu alleen nog maar speculeren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Over de nukes even op Volkel... Ik weet dat nu al 15 jaar...

Toch zit er een groot verschil tussen het punt dat veel mensen het weten, en dat iets ECHT bevestigd wordt. Dat vind ik althans. En je kunt er toch nog over verbaasd zijn welk deel van Nederland hier nooit bij nagedacht heeft en waarschijnlijk toch verrast is. Ik had het er vandaag op mijn werk over, waar veel 13 in een dozijn mensen werken, en daar was het toch geen oud nieuws.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Binnenkort komt uit dat de NWO waar is en dat het shapeshifting reptillians zijn, en ze de dikste vriendjes zijn met de bewoners van planeet X, en de Annunaki een seksverslaafde planeet is waar dildo's aan palmbomen groeien en glijmiddel uit de kraan komt en zo. Nou, dat willen we neem ik aan allemaal toch wel eens zwart op wit weten?

:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 23:15:
Ik had het er vandaag op mijn werk over, waar veel 13 in een dozijn mensen werken, en daar was het toch geen oud nieuws.

Tja, dan heb je het over niveau 2 mensen... die lezen toch nooit? :roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Mooi stukje satire :lol:
Ik ga stuk hier!! lol :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 23:15:
Ik had het er vandaag op mijn werk over, waar veel 13 in een dozijn mensen werken, en daar was het toch geen oud nieuws.

Dus je neemt de onwetende mens als de standaard? :/

In welingelichte kringen wist met allang dat Nederland Amerikaanse nukes had opgeslagen.

Weten we al decennia.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 11:19:
Dus je neemt de onwetende mens als de standaard?

In welingelichte kringen wist met allang dat Nederland Amerikaanse nukes had opgeslagen.

Weten we al decennia.

tuurlijk is dat de standaard.... Dat is toch bekend, dat de meeste mensen gewoon achterlijk zijn op veel gebieden? De meeste mensen hebben gewoon het volste vertrouwen in overheden etc. Die denken liever niet voor zichzelf, al zijn ze wel het liefste met zichzelf bezig.

Waarschuw beheerder

Weten we al decennia.

Natuurlijk wisten al veel mensen dat. Maar als je de 'impact' van nieuws wil bepalen dan moet je dat over de gehele bevolking bekijken, en veruit het grootste deel daarvan is 'onwetend'

De meeste mensen hier zullen zo goed als onmogelijk verrast kunnen worden, door wat ze ook uitbrengen. Of omdat het internet is spelen dat ze totaal niet verrast zijn. Maar dat geldt niet bepaald voor de totale bevolking toch? We hadden het over de impact van het nieuws voor de wereld en niet de impact op de internet freaks die zich dagelijk in allerlei mysterieuze zaken verdiept...
Voor de jongere generaties is internet denk ik de belangrijkste bron van nieuws, maar zeg maar voor de 30+-ers niet. En als het via die media niet eerder bekend is gemaakt, is het grotendeels dus niet bekend bij die groepen. Kan me vergissen, maar dat is mijn kijk daar op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 21:24:

Dat is heel normaal wat ik zeg. Jij VINDT het alleen niet normaal doordat je bent opgeroeid met een maar heel beperkt spectrum van normaal en abnormaal.

Ik bepaal mijn eigen spectrum via mijn eigen gekozen bronnen.

En ik bepaal zelf wat echt is en bullshit what if verhalen.

Maar jij kunt er ook niets aan doen dat je gewoon iets mist in je hoofd, of door drugs,
alcohol, medicijnen misschien ben je ziek of iets. Kan je niets aan doen dus ik neem
het je ook niet kwalijk verder. (y)

Alleen is het altijd de grootste bullshit, en totaal niet mogelijk in de WERKELIJKHEID!

Als het nou enigsinds op de realiteit gebaseerd was. Maar dan krijg je dingen als contrails
N. please weetje dat is voor iedereen die ook maar 1 les natuurkunde heeft gehad zo duidelijk
als wat.

En vanaf dat we zo hoog konden vliegen sprayt men dus al shite over ons heen? Dus in de tweede
wereld oorlog al? Waar we echt wel vliegtuigen konden missen van het Duitsland bombarderen om de
europese bevolking mank te houden...? Die in totale staat van oorlog zijn, bezet en al.

Dat soort zeldzaam debiele dingen komen er uit tinfoilhatters...

Nee dat bestempel >>ik<< als BULLSHIT! Waarschijnlijk omdat mijn brein gewoon normaal functioneert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 19:05:

Dat sommige dingen staatsgeheim zijn kan ik me in vinden.
Maar sommige zaken worden gewoon in de doofpot geduwd, omdat ze schadelijk kunnen zijn voor het imago van de VS.
En dat dat soort dingen lekken vind ik terecht.

Hoe al die ministers etc etc over elkaar praten boeit me geen kut.
En zou handelsrelaties in gevaar kunnen brengen.
Maar ik zie echt niet voor wie het nou echt gevaarlijk is?
Misschien dat iemand me dit kunt uitleggen, en dan geen antwoord van :

Want daar schiet ik nog niks mee op.

Waarschuw beheerder

Weten we al decennia.

van USA pikken we alles:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 19:33:
Maar ik zie echt niet voor wie het nou echt gevaarlijk is?

Dat vraag ik mij ook de hele tijd af :lol:

Waarschuw beheerder
Whe Wikileaks is gewoon gecontroleerd lekken door de Amerikaanse overheid hoor.
Waarschuw beheerder
Juist, dat denk ik ook. Wikileaks is gewoon een vooropgezet iets.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 20:58:
Whe

Waarom doet iedereen hier altijd zo popi jopie 'Whe'? Moet dat een lachje voorstellen of zo? Zo lacht toch niemand.. zou ik echt heel raar vinden als iemand zo lacht.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 21:55:
Zo lacht toch niemand.. zou ik echt heel raar vinden als iemand zo lacht.

Ik lach zo.:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 20:58:
Whe Wikileaks is gewoon gecontroleerd lekken door de Amerikaanse overheid hoor.

dan zouden ze niet opzichtig zoveel moeite doen.

Amerika heeft gewoon een bepaalde arrogantie over zich en ze worden nu gestraft nu betrekkelijk eenvoudig onbelangrijke informatie gelekt is.

Of denk je nu echt dat die schietpartij bv in Irak waarbij Amerikanen als in een schietspel mensen doodmaaien expres is gelekt?:lol:

Die kerel van Wiki is zijn leven iig niet meer veilig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op woensdag 1 december 2010 om 18:14:
Als het nou enigsinds op de realiteit gebaseerd was. Maar dan krijg je dingen als contrails
N. please weetje dat is voor iedereen die ook maar 1 les natuurkunde heeft gehad zo duidelijk
als wat.

Ik heb ook nog nooit iemand problemen zien maken van contrails baas! :bier:

Als je eigenlijk niet echt weet waar je het over hebt, maar alleen maar komt om stoer te roepen op internet zeg dan niets aub...

Dat jij geen idee hebt wat er speelt, moet je ons niet mee opzadelen aub. Alleen maar zonde van onze tijd om zulke posts te moeten lezen. Ga naar deze link en download de 20mb grote PDF file, die een tijd geleden is vrijgegeven door de Belgische overheid.
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/bestaan-chemtrails-officieel-erkend/

Daarmee zeg ik niet dat alles wat men er over roept waar ik, is hoop het van niet, maar het is in ieder geval zeker een serieus onderwerp.

Maar je verhaaltje over de 2e WO was wel grappig hoor (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:00:
Die kerel van Wiki is zijn leven iig niet meer veilig.

Leuke is, als hij straks peigers is, komt er alleen maar meer belangstelling :lol:
Maar dat wordt uiteraard stil gehouden enzo.

Waarschuw beheerder
Ik hoorde vroeg in de avond op de radio dat er iig al een officieel arrestatiebevel is uitgegeven. Ik verwacht niet dat hij de Kerst gaat halen, zonde..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:09:
Ik hoorde vroeg in de avond op de radio dat er iig al een officieel arrestatiebevel is uitgegeven. Ik verwacht niet dat hij de Kerst gaat halen, zonde..

Om die "verkrachting" toch?
Waarschuw beheerder
De site wikileaks is uit de lucht gehaald. De cable vieuwer bestaat nog. Met nu 505 documenten gepubliceerd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op woensdag 1 december 2010 om 22:13:

jep, hij zal wel gevonden worden, overdosis, briefje erbij, hij kon het niet meer aan...etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op woensdag 1 december 2010 om 22:13:

Ja echt reden om interpol voor in te schakelen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:05:
Ik heb ook nog nooit iemand problemen zien maken van contrails baas! :bier:

Contrails zijn ook geen probleem vriend, waarschijnlijk bedoel je de chemtrails.

Die ook niet bestaan, behalve in wat experimenten, maar niet in de commerciële luchtvaart zoals die totaal niet betrouwbare bronnen van jou willen doen vermoeden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op woensdag 1 december 2010 om 22:16:

Amerika is een heel machtig land, we weten waarschijnlijk nog zoveel niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:15:
jep, hij zal wel gevonden worden, overdosis, briefje erbij, hij kon het niet meer aan...etc.

Precies.. Of hij wordt af en toe ergens "gezien", maar voor de rest is z'n onderkomen onbekend.

Uitspraak van H & B op woensdag 1 december 2010 om 22:16:

Niet dus.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:19:
Amerika is een heel machtig land, we weten waarschijnlijk nog zoveel niet.

Oh dat zeker, maar dit zaakje stinkt, elke mongool ziet dat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:18:
Die ook niet bestaan, behalve in wat experimenten, maar niet in de commerciële luchtvaart zoals die totaal niet betrouwbare bronnen van jou willen doen vermoeden.

Ik meldde alleen dat er officieel onderzoek naar gedaan wordt. Wat is dan een geweldige bron dat het absolute onzin zou zijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 22:36:
Ik meldde alleen dat er officieel onderzoek naar gedaan wordt. Wat is dan een geweldige bron dat het absolute onzin zou zijn?

Het is geen onzin. Geo-engineering bestaat, maar wordt absoluut niet toegepast in de commerciële luchtvaart. Alle strepen die je dus boven je eigen stad ziet op een redelijk blauwe en windstille dag, zijn gewoon natuurkundig verklaarbare contrails.

Het willen linken van het strepen patroon boven Nederland, aan NWO/Chemtrail/Mind control/HAARP bullcrap is dus pertinente onzin. (N)

Waarschuw beheerder
Dat zeg jij, geef dan eens 1 bron die dit weerlegt?

Dat rapport heeft het over geo-engineering door de overheden. Dat het door burgerluchtvaart gedaan zou worden vind ik ook absolute bullshit.
In het rapport van de ETC Group worden alle geo-engineering technieken op een rijtje gezet
en belicht. Naast de genoemde methoden komen de volgende aspecten aan bod: het
beïnvloeden van het weer op welke manier dan ook (HAARP), kunstmatige vulkanen die
reflecterende deeltjes in de atmosfeer brengen, cloud whitening en cloud seeding (chemtrails)
en de connectie met het militaire industrie complex (MIC).

Zoals altijd weer dingen zonder enige inhoudelijke kennis of het maar kunnen tonen van een bron afdoen als bullshit. Goed bezig jongen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Mooi hoe dit werkt;

Overheid past diplomatie toe en moet daarvoor soms over de schreef gaan/liegen/verdraaien/uit de weg ruimen......... Wikileaks fungeert als klokkenluider. De klokkenluider wordt door diezelfde overheid weer bedreigd en gedagvaard wegens hoogverraad. Ofwel, je past macht in het kwadraat toe en maakt iedereen monddood die er wat over te zeggen heeft.

Lekker makkelijk!

WIki dient een doel, namelijk meer transparantie in het reilen en zeilen van politici, die menen boven de wet te staan of menen god te moeten spelen. De burger wordt steeds meer en sneller geinformeerd over deze wantoestanden en de overheid heeft nauwelijks kans nog om zaken weg te moffelen.

Ik vind het wel goed dat Wikileaks dit doet. Dat straffloos macht uitoefenen en voor eigen rechter spelen van landen en politici komt me de neus inmiddels ook wel uit. Goed dat steeds meer mensen inzien dat alles draait om het grote geld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 23:05:
Zoals altijd weer dingen zonder enige inhoudelijke kennis of het maar kunnen tonen van een bron afdoen als bullshit. Goed bezig jongen (y)

Leuk die Niburu bron, maar het de hele HAARP, Chemtrails, MIC toevoeging, is van de schrijver, niet van het ETC rapport.

Daarnaast is dat rapport totaal niet afhankelijk te noemen. Aangezien de organisatie sowieso al tegen dit soort vormen van industrie is.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 23:05:
Dat zeg jij, geef dan eens 1 bron die dit weerlegt?

Omdat simpelweg alle strepen boven je hoofd afkomstig zijn van de commerciële luchtvaart. Daarnaast las ik dit stukje trivia laatst terug in een forum over chemtrails hier op PF.

"1/3 van de brandstof van een jet, is nodig om de overige 2/3 te vervoeren"

Wat er in feite op neerkomt, dat een normale commerciële Boeing, helemaal geen ruimte heeft om een paar ton aan levensgevaarlijk sproeisel mee te nemen.

Hier een goede discussie met oa. een piloot en nog iemand die iets doet in de luchtvaart, alle slechte argumenten worden met gewoon basale kennis van natuurkunde en luchtvaart gepareerd. Succes.
https://partyflock.nl/topic/1093977:Chemtrail_Symposium_live_te_volgen_op_Argusoog
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ken dat topic wel. Dat er niet door de burgerluchtvaart wordt gesproeid is iedereen het wel over eens, en dat het grootste deel van verdachte strepen gewoon contrails zijn.

In het rapport noemt men o.a. Bill Gates, Philips, ExxonMobile en nog een hele hoop meer. Megacorporaties met grote invloed en samenwerkingen met overheden. Het is ook gewoon een belangrijk punt op de agenda van de VN hoor, het bewerken van het weer, met namke 'cloudseeding'. Het moet alleen 100% zeker zijn dat het geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de bevolking, en die zekerheid heeft nog niemand kunnen geven.

Ook dit:
Boeing’s Integrated Defense Systems Chief Scientist and Vice President David Whelan (formerly of DARPA) is also active in geoengineering debates. He claims there is a small team at Boeing studying the issue and has publicly mused about the technical feasibility of getting megatonnes of aerosol sulphates up to different levels via aircraft or large cannons.119

Het is dus misschien in opbouwende fase mbt tot de burgerluchtvaart, dus NU de tijd om hier vraagtekens bij te zetten. Alleen het feit al dat het misschien is. (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 12:41:
Ik ken dat topic wel. Dat er niet door de burgerluchtvaart wordt gesproeid is iedereen het wel over eens, en dat het grootste deel van verdachte strepen gewoon contrails zijn.

Álle verdachte strepen zijn contrails. Allemaal, de volle 100% van alles strepen boven ons land.

Toch zijn er fora vol personen die foto's nemen van de streepjes boven hun hoofd en als een malle in de kelder gaan zitten wanneer er weer een schaakpatroon hangt op een mooie lente dag.

Het gaat mij niet om het decimeren van het bestaan van contrails of geo-engineering. Het gaat mij om het menselijk drama wat mensen maken van wat strepen in de lucht.

De burgerluchtvaart heeft er geen ruk mee te maken! Toch zal 75% van de aluhoedjes community daar anders over denken. (N)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 12:41:
Boeing’s Integrated Defense Systems Chief Scientist and Vice President David Whelan (formerly of DARPA) is also active in geoengineering debates. He claims there is a small team at Boeing studying the issue and has publicly mused about the technical feasibility of getting megatonnes of aerosol sulphates up to different levels via aircraft or large cannons.119

Alsof Boeing alleen commerciele vliegtuigen maakt? :/ Boeing bouwt de spaceshuttle, bouwt de ISS, bouwt tanks. Is zowat patenthouder van alle grote technieken die gebruikt worden in de luchtvaart, zoals fly-by-wire etc.

Boeing zal ook best benaderd zijn, of zich bezighouden met geo-engineering. Aangezien ze vliegtuigen bouwen, dat wil niet zeggen dat je met jouw ticket van Amsterdam naar Londen, gelijk heel Noord-Holland onderspuit.
Waarschuw beheerder
WikiLeaks niet bereikbaar; bedrijf legt website plat

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1067779/2010/12/03/WikiLeaks-niet-bereikbaar-bedrijf-legt-website-plat.dhtml
Waarschuw beheerder
http://www.mrwonkish.nl/wikileaks-post-insurance-file
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op vrijdag 3 december 2010 om 10:50:
bedrijf legt website plat

hihi, alsof dat nog iets uitmaakt 8)
Ondertussen zijn ze alweer naar Zwitserland verhuist.
http://wikileaks.ch/

Neutraliteit ftw! B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op vrijdag 3 december 2010 om 11:09:
ttp://wikileaks.ch/

Die link doet het hier niet. Had hem al geprobeerd.
Edit: nu doet hij het wel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hier (nog) wel, de site wordt alleen overbelast en is supertraag.
Ach ja... maakt ook niet zo veel uit, het valt toch niet tegen te houden.
Het internet is groot genoeg voor een kat en muisspelletje met een hacker als Assange B)
Deze link gaat sneller, maar veel boeiends gebeurt er nu toch niet op die site.

Méér lekken! :honger:
Vind de algemene reactie van de wereldpolitiek nog een beetje te flauwtjes.
Waarschuw beheerder
Belachelijk dat hij nu wordt gezocht
Waarschuw beheerder
Ze denken, we trekken gewoon de stekker eruit, dan houdt het lekken wel op. :D
Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/buitenland/2393667/assange-openbaart-alle-documenten-bij-arrestatie-.html

AMSTERDAM – Julian Assange, oprichter van klokkenluiderswebsite Wikileaks, zal een bestand met daarin alle 250.000 geheime documenten verspreiden zodra hij wordt opgepakt.
Dat heeft Wikileaks laten weten.

Via bijvoorbeeld downloadwebsite The Pirate Bay is een bestand van 1,4 GB te downloaden met daarin alle ongecensureerde documenten die Wikileaks wil verspreiden.

Nu worden de documenten in verschillende delen gepubliceerd en zijn namen van bijvoorbeeld geheim agenten gecensureerd.

Arrestatiebevel

De arrestatie van Assange komt steeds dichterbij nu het Zweedse Hof het internationale arrestatiebevel van Interpol heeft goedgekeurd. Assange wordt verdacht van onder meer verkrachting. Zelf houdt hij het op seks met wederzijdse instemming.

Nu het arrestatiebevel is goedgekeurd kan de Britse politie de jacht op de oprichter van Wikileaks openen. Uit Groot-Brittannië kwam eerder kritiek op de aanklacht omdat er fouten zouden zijn gemaakt. De aanklacht is nu aangepast en de Britse politie zou volgens media weten waar Assange zich bevindt.

De 39-jarige Australiër gaf de politie zijn contactgegevens toen hij in oktober in Groot-Brittannië aankwam.

Bestand vergrendeld

Het bestand genaamd Wikileaks_insurance is nu nog vergrendeld en kan dus wel gedownload, maar niet geopend worden. Zodra Assange wordt opgepakt, zal deze vergrendeling worden opgeheven.

Om 14.00 uur vrijdagmiddag zal de Britse krant The Guardian een live interview met Assange op de website streamen.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kijk kijk, de spanning loopt op..

Jammer dat ik moet werken. Iemand om 14:00 gekeken?

Trouwens wel een goed moment om de kill-switch van Obama voor internet weer in te stellen, niet? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
leipz net 24 dit
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 15:55:
Jammer dat ik moet werken. Iemand om 14:00 gekeken?

Rare omschrijving van nu.nl. Het was niet echt een interview, Assange heeft gewoon gereageerd op vragen van de Guardian-flock.
Systeem is echter vastgelopen na 909 comments en de vragen die hij beantwoord heeft staan hier:
Read Julian Assange's answers to your questions

Vette shit, de ACTA wordt ook nog ontmaskerd :D
:respect: Wat een held! :respect: Snel opsluiten die mafkees, ik kan niet wachten op de rest van de lekkage :honger: :devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 15:55:
Trouwens wel een goed moment om de kill-switch van Obama voor internet weer in te stellen, niet? ;)

Resistance is futile B)

Al zouden we nu allemaal offline gaan, de bestanden zijn al verspreid en de sleutel komt later wel.
Global EMP zou misschien wel helpen, dus als Obama een gigantische solarflare uit de zon kan toveren dan maakt hij nog een kans :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ViBo op vrijdag 3 december 2010 om 16:28:
Al zouden we nu allemaal offline gaan, de bestanden zijn al verspreid en de sleutel komt later wel.
Global EMP zou misschien wel helpen, dus als Obama een gigantische solarflare uit de zon kan toveren dan maakt hij nog een kans :lol:

Call of Duty, ditdat. b)
Waarschuw beheerder
donateur
Let op hebben we dadelijk een dikke vette oorlog te pakken en er gaan 100000den mensen dood.

Wie is dan de boosdoener?

En wie lopen er dan te zeiken dat er oorlog is, dezelfde die nu wikileaks steunen waarschijnlijk...

Oppakken, waterboarden, naar buiten op de knieeen en pats.

Dat is wat er met landverraders van dit kaliber dient te gebeuren voordat we dadelijk nog ECHT oorlog hebben.

edit

Dat en die vuile ECHTE verrader die militair die het meeste heeft gelekt. Die hoeft niet eens een
verhoring of proces, gewoon meteen tegen de muur.

Dat we dit allemaal leuk vinden, en willen weten... Denkt er dan niemand meer aan de gevolgen van dit soort
publicaties.

Als ie namen van geheime spionnen gaan vrijgeven enzo, dan kom je wel op gebieden aan waar mogelijk een conflict
uit ontstaat. Dus is dat wikileaks niet op weg naar een oorlog? Waarom vinden we dit allemaal zo leuk? Dit zal nog
terugkomen en ons allemaal in de aarsch bijten.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 3 december 2010 om 18:17:
Als ie namen van geheime spionnen gaan vrijgeven enzo, dan kom je wel op gebieden aan waar mogelijk een conflict
uit ontstaat. Dus is dat wikileaks niet op weg naar een oorlog? Waarom vinden we dit allemaal zo leuk? Dit zal nog
terugkomen en ons allemaal in de aarsch bijten.

Ach, WO III komt toch nog wel. Beter nog ff tekeer gaan voordat het 2012 is, jwt :cheer: :P

Nee, laat de waarheid gewoon maar boven tafel komen.

Waarschuw beheerder
Let op hebben we dadelijk een dikke vette oorlog te pakken en er gaan 100000den mensen dood.

En wie lopen er dan te zeiken dat er oorlog is, dezelfde die nu wikileaks steunen waarschijnlijk...

Ze publiceren al 4 jaar zulke documenten.
Nu opeens de VS huilie doet is het opeens gevaarlijk.

En dacht pas ergens nog te lezen dat ze daarvoor al werden verspreid door Japanse of Chinese hackers, ook 1 van de bronnen van wikileaks.
Waarschuw beheerder
donateur
:roflol:

Is, was, zal zijn... vingertjes wijzen is niet nuttig, dat mag ieder voor zichzelf bepalen.
Dit zal aanleiding geven tot veel doden, daar ben ik van overtuigd, misschien wel miljoenen, sorry... :flower:

Maar zou dat zonder wikileaks nooit gebeuren? Soms is het beter om ruzie te maken dan te roddelen, hoe langer je wacht hoe meer de culturele vuurhaarden aanwakkeren.
Of we nu met de kaarten op tafel sneller kunnen onderhandelen, of dat het tot gruwelijke conflicten komt weet niemand. De diplomatiek heeft er alleen maar voor gezorgd dat sommige mensen meer weten dan anderen, ik weet of je daar vertrouwen in moet hebben in deze tijd. Authenticiteit en openheid lijken evolutionaire begrippen in de geschiedenis, waar wikileaks nu deel van maakt. Vette pech voor de elite :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Dat gebeurt elk jaar al in de landen die men probeert te 'helpen', mede door grote leugens van de Amerikaanse en andere overheden. En een groot deel daarvan zijn onschuldige burgerslachtoffers. Dus we moeten allemaal maar naar de grond blijven kijken en mensen die op geheimen zitten moeten dat maar hun graf mee in nemen, zodat dat bezig kan blijven? Ik begrijp je bezorgdheid, maar sommige geheimen (als ze er daadwerkelijk zouden zijn) zijn te groot om geheim te blijven.

als onomstotelijk bewezen kan worden dat de oorlog in het midden oosten gebaseerd is op niets, dan moet dat uitkomen. Met schaamrood op je kaken terug naar huis, en binne nje eigen grenzen de torenhoge (financiële) problemen oplossen, en dan zien we daarna wel weer verder... Nu pompen ze al hun geld in oorlogen terwijl hun eigen landen en burgers er financieel onderdoor gaan, wat heeft dat voor zin?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 december 2010 om 10:29:
mede door grote leugens van de Amerikaanse en andere overheden.

:')

Vingertje wijzen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op vrijdag 3 december 2010 om 18:45:

Obama, Bush was veel beter :yes:
Waarschuw beheerder
WikiLeaks onthult scheve schaats minister Cramer
Ontwikkelingshulp als drukmiddel voor steun aan klimaatvisie VS

Minister Jacqueline Cramer wilde geld voor ontwikkelingshulp als drukmiddel jegens de ontvangende landen gebruiken. © ANP
Op klokkenluiderssite Wikileaks is het eerste document geplaatst dat afkomstig is van de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Het bericht, dat dateert van 28 januari dit jaar, gaat over de klimaattop in Kopenhagen en de steun van Nederland aan het akkoord dat daar getekend werd.

In het stuk staat dat toenmalig minister van Milieu Jacqueline Cramer de Amerikanen aanbood om druk te zetten op landen die ontwikkelingshulp van Nederland krijgen om zich achter het akkoord te scharen. Dit wordt een als zeer opmerkelijke toezegging omschreven, omdat Nederland volgens de Amerikaanse ambassade 'traditioneel iedere suggestie afwijst dat geld voor ontwikkelingshulp wordt gebruikt als politiek wisselgeld'.

Gisteren liet premier Mark Rutte weten dat de onthullingen van Wikileaks, dat over een kwart miljoen Amerikaanse ambassadeberichten beschikt, 'enorme schade' aanrichten. Hij toonde begrip voor de interesse van het grote publiek voor de onthullingen van Wikileaks. "Het is natuurlijk heel interessant wat die diplomaten allemaal schrijven." Maar het is wel schadelijk voor het diplomatieke verkeer. "Het wordt heel lastig om nog normaal te communiceren als dat allemaal op straat ligt."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 december 2010 om 13:28:
Vingertje wijzen...

Ok, de Amerikaanse en andere overheden, en mezelf (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op zaterdag 4 december 2010 om 23:14:
"Het wordt heel lastig om nog normaal te communiceren als dat allemaal op straat ligt."

Het is maar net wat je onder 'normaal communiceren verstaat Mark.
Zonder openheid en eerlijkheid weten we nooit wat de intenties zijn van onze leiders.
De Chinese ordehandhaving is niet waterdicht.
In een tijdperk waarin iedereen alles kan zien en weten is geen ruimte voor grote geheimen,
de media is niet blind meer B)
Wie is er sterker en slimmer, de regering of haar 'onderdanen'? :honger:

Petitie: Rutte red Wikileaks!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Leuk die petitie, heb hem getekend.

Maar als ze hem er zo niet onder krijgen, verzinnen ze wel iets anders denk ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Wikileaks will never die, en zal wat er ook gebeurd altijd blijven reïncarneren.

Er is juist geen hol van die petitie te verwachten, we beïnvloeden hooguit Rutte's bewustzijn een beetje maar hij zal zich er nooit over uitspreken.
Zijn antwoord is dat het een goede óf slechte ontwikkeling kan zijn.
Hij zal zijn mond dichthouden over wat hij er echt van denkt, totdat hij weet hoe hij het handig aan kan pakken.
We hebben niet met een tokkie te maken maar met een leider uit de VVD die verstandige uitspraken doet,
en discutabele opvattingen zo veel mogelijk achter zich laat om persoonlijke haat en verdeeldheid te voorkomen.
Het is veel beter om de democratie hier over te laten beslissen en met een standpunt te komen over wie er gesteund moet worden en wie niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wikileaks gaat door met publiceren. Dit keer komt de site met een geheime lijst van locaties die van groot belang zijn voor de Verenigde Staten. Als die plaatsen aangevallen worden door terroristen, kan dat gevaarlijk zijn voor Washington, denkt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het ministerie vroeg de Amerikaanse ambassades vorig jaar een lijst op te stellen met plekken waarvan verlies gevaar op zou kunnen leveren voor de openbare gezondheid of de economische, nationale en binnenlandse veiligheid van de VS. Op de lijst staan onder meer havens, natuurlijke bronnen en bedrijven van strategisch belang in onder meer Nieuw-Zeeland en Oostenrijk.

Dit gaat nergens over. (N) Dit is niet het lekker van doofpotaffaires of misstanden aan de kaak stellen. Dit is puur en alleen de confrontatie met het acceptabele opzoeken.

Ik sta achter de essentie van Wikileaks, maar dit heeft daar niks meer mee te maken. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 december 2010 om 15:02:
http://www.washingtontimes.com/news/2010/nov/29/ahmadinejad-us-orchestrated-wikileaks-release/

Voorspelbare reflex, het nieuws komt hem slecht uit, dus heeft de VS het georkestreerd. :gaap:

Dat de man een rolberoerte mag krijgen. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 december 2010 om 15:06:
Voorspelbare reflex, het nieuws komt hem slecht uit, dus heeft de VS het georkestreerd.

Inderdaad, maar het kwam me bekend voor van iets wat ik eerder in dit topic gelezen had, vandaar...

Buiten dat wijst er toch een hoop negatief bewijsmateriaal naar Iran, publieke opinie beïnvloeden via Wikileaks?

Waarschuw beheerder
Het wordt de arme man niet gemakkelijk gemaakt niet... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van meb op zondag 28 november 2010 om 23:16:
de vs heeft al supersonische raketten die die afstand op relatief korte termijn kunnen afleggen8)

ik heb baby pijltjes met oud en nieuw :$
Waarschuw beheerder
Dit wisten we natuurlijk allang... http://www.buzzbox.com/top/default/preview/china-official-said-gdp-figures-man-made-wikileaks/?clusterId=2633788&id=18268722&topic=chinese%3Awikileaks
Li Keqiang, de Chinese vice-premier met de verantwoordelijkheid voor de macro-economische omgeving, is van van mening dat de Chinese economische cijfers "man-made" en dus onbetrouwbaar zijn.
Deze politicus is niet de eerste de beste, want hij wordt algemeen getipt als de volgende premier van China. De verklaring van Li Keqiang dateert uit 2007 en hij liet ze zich ontglippen in een gesprek met de Amerikaanse ambassadeur.

Malcolm Moore, een journalist van The Telegraph in Shanghai, ontdekte de weergave van het gesprek tussen beide politici. Hij is van mening dat wanneer de cijfers toen niet klopten, ze dat nu waarschijnlijk ook niet zijn.

Li maakte gewag van foutieve gegevens omtrent de economische situatie in de Chinese provincie Lianoning. Het inkomen per hoofd van deze provincie lag in 2007 boven het Europees gemiddelde, maar volgens Li kon dit onmogelijk kloppen in een op landbouw gebaseerde provincie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 7 december 2010 om 23:37:
Li maakte gewag van foutieve gegevens omtrent de economische situatie in de Chinese provincie Lianoning. Het inkomen per hoofd van deze provincie lag in 2007 boven het Europees gemiddelde, maar volgens Li kon dit onmogelijk kloppen in een op landbouw gebaseerde provincie.

Alweer slecht nieuws voor China dus. Komt er ook nog slecht nieuws voor Amerika uit de bus?
Waarschuw beheerder
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1070250/2010/12/08/Kristinn-Hrafnsson-nieuw-gezicht-van-WikiLeaks.dhtml

Waarschuw beheerder
Nog beter nieuws!

Don't shoot messenger for revealing uncomfortable truths
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Don't shoot messenger for revealing uncomfortable truths
Waarschuw beheerder
donateur
Zo geweldig wat er gebeurt met bedrijven die wikileaks tegenwerken :respect:
Operation Payback .... hoe cool b)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja heel leuk allemaal, maar als mastercard en visa en andere getroffen organisaties
een rechtzaak gaan aanspannen om hun miljoenen terug te halen. Trekken ze alle IP's
van alle wannabe hackertjes na en krijgen die allemaal fijn een acceptgiro in de bus.

En zo hebben we dadelijk ook geen vrijheid meer op het internet, ennn worden hackers
terroristen.

Super slim allemaal zeg... poeh poeh petje af...

Denken de mensen nu echt hier allemaal beter van te gaan worden? Alsof de overheden niet
gewoon hackers betalen om hun te gaan beschermen. US heeft al een officieel defensie budget
voor internet terrorisme.

Prachtig joh al die naieve mongooltjes overal op de wereld, die zullen doorzeiken, hacken, zeuren,
en verder niet kijken wat ze aanrichten.

Wat hieruit gaat komen als tegen maatregelen van overheden worden we ZEKER NIET beter van.

we is internet gebruikers...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:15:
van alle wannabe hackertjes na en krijgen die allemaal fijn een acceptgiro in de bus.

Jij denkt dat daar niet 1.600 proxy's achter zitten? :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 18:21:
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:15:

Jij denkt dat daar niet 1.600 proxy's achter zitten? :roflol:

Ja dat bedoel ik dus...

Het totaal onderschatten van een overheid als de US...

Hun hebben in hun DEFENSIE budget een groot stuk voor internet terrorisme. Wie denk je dat
daar aan het werk zijn. Zeker een stel die net uit school zijn?
Waarschuw beheerder
IK moet zeggen dat het spannend begint te worden wat betreft de opbenbaringen. Veel was al bekend maar nu krijgt het de aandacht en dat is behoorlijk zwaarwichtig.
Waarschuw beheerder
Goed zo laat hun de vuile was maar buiten hangen is goed dat iedereen mag weten wat er nu gaande is
Waarschuw beheerder
16 jaar:roflol: Wat deed ik ook alweer toen ik 16 was?
Oh ja brommers kijken :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Butolin op donderdag 9 december 2010 om 19:17:
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:27:
a dat bedoel ik dus...

Hun hebben in hun DEFENSIE budget een groot stuk voor internet terrorisme. Wie denk je dat

http://www.nu.nl/algemeen/2398443/nederlandse-jongen-gepakt-wikileaks-aanvallen.html
;)
daar begint het al(N)

Ahhh master je bouwt gewoon precies wat ik net wou komen posten. Hoef ik dat niet meer te doen.

Lijkt me duidelijk dat ik nu dubbel lig gezien het feit dat het MAAR EEN UUR later is dat men
dit te horen krijgt. :lol: :roflol:

Dat bedoelde ik dus, het kan niet duidelijker als dit gewoon.

edit

Ofschoon DDoSSen een nogal kinderachtige bezigheid is, lijken jan en alleman moeiteloos en zonder scrupules in te stappen, omdat ze denken dat die Julian-knakker een soort van Robin Hood is. En als het legertje JA-knikkers groot genoeg is, kan Amazon weleens de sjaak zijn. Of wellicht Facebook (heule grote website), daar zijn ze nu profieltjes van Pro WikiLeaks hackers aan het verwijderen. quote GS

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:27:
Ja dat bedoel ik dus...

amerikanen weten niks van techniek dat is al 100 jaar zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Butolin op donderdag 9 december 2010 om 19:17:
http://www.nu.nl/algemeen/2398443/nederlandse-jongen-gepakt-wikileaks-aanvallen.html

OM en politie ook platgelegd :lol:

Beter zeg. Anarchie!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 10:25:
amerikanen weten niks van techniek dat is al 100 jaar zo.

idd, hebben ze duitsers voor nodig (y)
Waarschuw beheerder
Gesprek Verhagen-Clinton gelekt
Het betreft een gesprek over Afghanistan tussen onze toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen (CDA), en zijn Amerikaanse collega Hillary Clinton. Het vertrouwelijke stuk is gepubliceerd op de website van The Guardian.

Verhagen zou tijdens het gesprek in juli 2009 gezegd hebben dat hij er van uitging dat Nederland in Afghanistan zou blijven. Ook toenmalig premier Jan Peter Balkenende was ervan overtuigd dat Nederland langer in de Afghaanse provincie Uruzgan zou blijven.
http://www.guardian.co.uk/world/us-embassy-cables-documents/218360

http://www.wikileaks.ch/cable/2009/07/09STATE78274.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op vrijdag 10 december 2010 om 12:11:
Gesprek Verhagen-Clinton gelekt
Het betreft een gesprek over Afghanistan tussen onze toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen (CDA), en zijn Amerikaanse collega Hillary Clinton. Het vertrouwelijke stuk is gepubliceerd op de website van The Guardian.

Verhagen zou tijdens het gesprek in juli 2009 gezegd hebben dat hij er van uitging dat Nederland in Afghanistan zou blijven. Ook toenmalig premier Jan Peter Balkenende was ervan overtuigd dat Nederland langer in de Afghaanse provincie Uruzgan zou blijven.

volksvertegenwoordiging noemt men dat :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op vrijdag 10 december 2010 om 12:11:
Verhagen zou tijdens het gesprek in juli 2009 gezegd hebben dat hij er van uitging dat Nederland in Afghanistan zou blijven.

Hij heeft zich aan zijn woord gehouden :dood:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
http://xandernieuws.punt.nl/?id=613934&r=1

WikiLeaks (8): Turkije wil Europa islamiseren via lidmaatschap EU
'Wraak op Europa vanwege nederlaag bij Wenen' - Erdogan woedend vanwege onthulling 8 geheime bankrekeningen in Zwitserland

hihi
Waarschuw beheerder
Misschien ook een leuk weetje. Rusland heeft ook een eigen wikileaks. Geleid door Aleksej Navalny.
Met als doel Russische zaken te lekken. Hij schijnt te opereren vanuit de US. http://www.navalny.ru/

http://observers.france24.com/content/20101203-russia-gas-pipeline-transneft-corruption-emblezzlement-navalny-website
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 10 december 2010 om 12:26:
Turkije wil Europa islamiseren via lidmaatschap EU

Uit diverse door WikiLeaks gelekte documenten blijkt dat binnen de heersende AK Partij van de Turkse premier Erdogan de wijdverspreide opvatting heerst dat het de opdracht is van Turkije om Europa te islamiseren en om 'Andalusië (Zuid Spanje) te heroveren en de nederlaag bij Wenen in 1683 te wreken.' De verspreiding van de islam in Europa is volgens de belangrijkste denktank van de AKP het werkelijke hoofddoel van het beoogde Turkse lidmaatschap van de EU. (1)

Binnen de AKP zijn er echter ook stemmen die bang zijn dat het lidmaatschap van de EU zal leiden tot een 'verwaterde' versie van de islam en de daarbij behorende Turkse tradities. 'Als de EU 'ja' zegt (tegen het Turkse lidmaatschap) zal alles er een korte tijd rooskleurig uitzien. Maar dan ontstaan de echte moeilijkheden voor de AKP. Als de EU 'nee' zegt dan zal dat aanvankelijk lastig zijn, maar op de lange termijn veel gemakkelijker,' als AKP prominent Sadullah Ergin.

Erdogan wordt omschreven als een machtswellusteling die iedereen wantrouwt en streeft naar totale alleenheerschappij. 'Tayyip (Erdogan) gelooft in God... maar vertrouwt hem niet,' zou zijn vrouw Emine het treffend hebben uitgedrukt. Erdogan stelt zich in het openbaar weliswaar pragmaitisch en 'gematigd' op, maar heeft wel degelijk een islamistische achtergrond. Als burgemeester van Istanbul noemde hij zichzelf in 1994 de 'imam van Istanbul' en een 'dienstknecht van de Sharia.' (2) In 1998 verbleef hij zelfs vier maanden in de gevangenis vanwege het voordragen van een extremistisch islamitisch gedicht dat sprak van de verovering van alle niet-moslimlanden door de islam: 'De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels onze helmen, de minaretten onze bayonetten en de moslims onze soldaten...' (3)

De Turkse premier reageerde woedend toen uit een WikiLeaks document uit 2004 naar voren kwam dat hij maar liefst acht geheime bankrekeningen in Zwitserland heeft waar hij regelmatig grote sommen geld naar wegsluist (4). Vanzelfsprekend ontkende Erdogan alle aantijgingen, noemde hij de documenten 'geroddel' en dreigde hij om gerechtelijke stappen tegen de onthullers te nemen. Verder omschrijven Amerikaanse diplomaten Erdogan als iemand die Israël haat en zich omringt met gluiperige adviseurs. Ook zou hij enkel en alleen islamistische kranten lezen. Tevens wordt zijn minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu omschreven als 'extreem gevaarlijk'.

Recent schreven we al dat uit eerdere gelekte documenten blijkt dat Turkije zowel indirect als actief het moslimterrorisme in Irak (en tevens Afghanistan) steunt met wapens en geld. De verwijzing binnen de AKP naar Andalusië en de Ottomaanse nederlaag bij Wenen in 1683 is geheel volgens het islamitische principe dat landen en streken die ooit onder moslim controle stonden voor altijd islamitisch grondgebied blijven en verplicht moeten worden heroverd. Alle Nederlandse politieke partijen -met uitzondering van de PVV en de SGP- besloten onlangs om de Turkse doelstelling om Europa en dus ook Nederland te islamiseren niet tegen te gaan.

(n)

Daarom Turkije ook never nooit lid maken van de EU!

Waarschuw beheerder
'Wraak op Europa vanwege nederlaag bij Wenen' - Erdogan woedend vanwege onthulling 8 geheime bankrekeningen in Zwitserland

Wie riep ook al weer dat de islamisering van Europa een fabeltje is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 13:23:
Wie riep ook al weer dat de islamisering van Europa een fabeltje is?

Geert Wilders?
Waarschuw beheerder
donateur
Wiki-leaks; een Israelische, neo-liberalistisch/kapitalistisch, propagandischtische-Oorlogsmachine....

Wikileaks sloot deal met Israël

[img width=474 height=299 cacheid=001188f4002f074a06fea0431a02b9a560]http://msnbcmedia3.msn.com/j/ap/wikileaks%20security%20lessons-1443711612_v2.grid-6x2.jpg[/img]
Moeten we Wikileaks en haar oprichter en woordvoerder, Julian Assange, ondersteunen in de informatie-oorlog om transparantie en openheid? In de politieke arena zijn zaken vaak niet zo onschuldig als ze lijken.

Volgens nieuwe onthullingen heeft Assange een overeenkomst gesloten met Israël voor de recente ‘cable gate’, wat kan verklaren dat de lekken ‘goed waren’ voor Israël, zoals de Israëlische premier Netanyahu het zelf al verwoordde.

Volgens bronnen ontmoette Assange eerder dit jaar Israëlische functionarissen in Genève om de overeenkomst rond te maken. Assange is ontmaskerd en niets meer dan een creatie van Israël. Hij is oprichter van een site vol desinformatie en krijgt daarbij hulp van Fox News, The New York Times en andere media-giganten.

Vernietigde documenten

De Israëlische regering was er op de één of andere manier achter gekomen, of vermoedde, dat de documenten die gelekt gingen worden veel informatie zouden bevatten over de Israëlische aanvallen op Libanon en Gaza, respectievelijk in 2006 en 2008-9.

Deze documenten, afkomstig van de Israëlische ambassade in Beiroet, zijn verwijderd en mogelijk vernietigd door Assange, die als enige toegang heeft tot deze bronnen.

Veel kritiek, voornamelijk uit Turkije en Rusland, is er gekomen op de honderdduizenden documenten die de afgelopen maand gelekt zijn en niets bevatten wat de Israëlische regering in verlegenheid zou kunnen brengen.

Onenigheid binnen Wikileaks

Volgens een Arabische nieuwssite ontving Assange geld van semi-officiële Israëlische bronnen om geen documenten te publiceren die Israël in een kwaad daglicht zouden kunnen stellen. De Al-Haqiqa bronnen zijn waarschijnlijk voormalig Wikileaks vrijwilligers die de organisatie onlangs hebben verlaten vanwege het autocratische leiderschap van Assange en het tekort aan transparantie.

Voormalig Wikileaks woordvoerder Daniel Domscheit-Berg gaf in de Duitse Tageszeitung reeds aan een boek te publiceren waarin de ware aard van Assange onthuld wordt. Daaruit zou blijken dat Assange als een soort 'koning van de wereld' afspraken maakt met mediabedrijven om ophef en beroering te creëren.

Gat

[img width=248 height=161 cacheid=001188f8002f074ed4d3d7ca1a02b9a560]http://www.niburunews.com/images/stories/wikileaks_deception.png[/img]

Wat opvalt in de gelekte documenten is een gat tussen juli en september 2006, exact ten tijde van de 33 dagen durende oorlog in Libanon. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zei tijdens een persconferentie dat Israël vooruit had gewerkt om de schade door de lekken te beperken, toevoegend dat geen enkel gevoelig document was blootgesteld aan Wikileaks. Netanyahu werd vervolgens door Assange geprezen als een held.

Volgens een ander rapport had Assange tot twee keer een ontmoeting met een linkse Libanese krant teneinde een overeenkomst te sluiten in ruil voor een grote som geld. In ruil voor het geld wilde de Libanese krant documenten aangaande de oorlog in 2006 bemachtigen, in het bijzonder de rapporten met betrekking tot een ontmoeting op de Amerikaanse ambassade in Beiroet op 24 juli 2006.

Deze ontmoeting wordt gezien als een ‘oorlogsraad’ met Amerikaanse, Israëlische en Libanese partijen in de oorlog tegen Hezbollah en haar bondgenoten. De documenten die Al-Akhbar redacteurs ontvingen dateerden enkel van het jaar 2008 en later.

9/11

Wat ook opvalt is dat Wikileaks nooit een document heeft gelekt wat het onderzoek naar 9/11 nader belicht. Wat te denken van de geheime 9/12 vlucht naar Israël, de dansende Israëliërs, de vijf Mossad agenten die op 9/11 werden gearresteerd op de George Washington brug met een ton aan explosieven? Deze groep werd na 10 maanden vrijgelaten, na veel diplomatisch getouwtrek waarbij invloed werd uitgeoefend door Israëlische lobby-groepen.

Arrestatie

[img width=256 height=187 cacheid=001188f9002f074f6360de991a02b9a560]http://www.niburunews.com/images/stories/george_soros.png[/img]

De arrestatie van Julian Assange vond plaats onder vreemde omstandigheden. Bovendien brengen de aanklachten het rechtssysteem van Zweden in diskrediet. De zogenaamde slachtoffers van Assange zijn in de wereldpers reeds ontmaskerd als CIA agenten. Al met al begint het steeds meer te lijken op een operatie van de Israëlische inlichtingendiensten.

Assange’s advocaat, Mark Stephens, werkt tevens voor Rothschild-agent George Soros. Naar verluid zou Wikileaks onder meer gefinancierd zijn door het Open Society Institute van Soros.

Murdoch’s Media-imperium

De Zweedse regering mag dan achter Assange aan zitten, de politici en media-giganten, allen creaties van het media-imperium van Rupert Murdoch, groot voorstander van de Israëlische expansie, hebben hele andere plannen.

Dezelfde media die met Assange werkten om Wikileaks te censureren en te manipuleren voor de regering-Netanyahu in Israël, zijn dezelfde media, dezelfde kanalen, dezelfde eigenaren die Assange nu bestoken met dreigementen.

Zelden wordt een dergelijke operatie succesvol ontmaskerd, voornamelijk vanwege de complexiteit. Eerder werd de relatie tussen Wikileaks en AIPAC al onthuld, de Israëlische lobby in de Verenigde Staten.

Vervolgens ontdekten we dat Assange niet alleen direct voor Israël werkt, maar tevens verbonden is met het media-imperium van Rupert Murdoch.

Is dit het einde van een ‘niet zo onschuldige’ show die zorgvuldig wordt georkestreerd? Wikileaks was ooit eens zo veelbelovend.

Bron artikelen: Veteranstoday.com http://www.veteranstoday.com/

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 13:24:
Wiki-leaks; een Israelische, neo-liberalistisch/kapitalistisch, propagandischtische-Oorlogsmachine....

Ah de ekte hardcore conspiracy paranoïde komt bovendrijven. Het is wachten op de eerste totaalmalloot die Assange een reptillian noemt en verbindt met de illuminati bloedlijn. (y)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van P@S op vrijdag 10 december 2010 om 13:09:
Uit diverse door WikiLeaks gelekte documenten blijkt dat binnen de heersende AK Partij van de Turkse premier Erdogan de wijdverspreide opvatting heerst dat het de opdracht is van Turkije om Europa te islamiseren en om 'Andalusië (Zuid Spanje) te heroveren en de nederlaag bij Wenen in 1683 te wreken.' De verspreiding van de islam in Europa is volgens de belangrijkste denktank van de AKP het werkelijke hoofddoel van het beoogde Turkse lidmaatschap van de EU. (1)

Binnen de AKP zijn er echter ook stemmen die bang zijn dat het lidmaatschap van de EU zal leiden tot een 'verwaterde' versie van de islam en de daarbij behorende Turkse tradities. 'Als de EU 'ja' zegt (tegen het Turkse lidmaatschap) zal alles er een korte tijd rooskleurig uitzien. Maar dan ontstaan de echte moeilijkheden voor de AKP. Als de EU 'nee' zegt dan zal dat aanvankelijk lastig zijn, maar op de lange termijn veel gemakkelijker,' als AKP prominent Sadullah Ergin.

Erdogan wordt omschreven als een machtswellusteling die iedereen wantrouwt en streeft naar totale alleenheerschappij. 'Tayyip (Erdogan) gelooft in God... maar vertrouwt hem niet,' zou zijn vrouw Emine het treffend hebben uitgedrukt. Erdogan stelt zich in het openbaar weliswaar pragmaitisch en 'gematigd' op, maar heeft wel degelijk een islamistische achtergrond. Als burgemeester van Istanbul noemde hij zichzelf in 1994 de 'imam van Istanbul' en een 'dienstknecht van de Sharia.' (2) In 1998 verbleef hij zelfs vier maanden in de gevangenis vanwege het voordragen van een extremistisch islamitisch gedicht dat sprak van de verovering van alle niet-moslimlanden door de islam: 'De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels onze helmen, de minaretten onze bayonetten en de moslims onze soldaten...' (3)

De Turkse premier reageerde woedend toen uit een WikiLeaks document uit 2004 naar voren kwam dat hij maar liefst acht geheime bankrekeningen in Zwitserland heeft waar hij regelmatig grote sommen geld naar wegsluist (4). Vanzelfsprekend ontkende Erdogan alle aantijgingen, noemde hij de documenten 'geroddel' en dreigde hij om gerechtelijke stappen tegen de onthullers te nemen. Verder omschrijven Amerikaanse diplomaten Erdogan als iemand die Israël haat en zich omringt met gluiperige adviseurs. Ook zou hij enkel en alleen islamistische kranten lezen. Tevens wordt zijn minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu omschreven als 'extreem gevaarlijk'.

Recent schreven we al dat uit eerdere gelekte documenten blijkt dat Turkije zowel indirect als actief het moslimterrorisme in Irak (en tevens Afghanistan) steunt met wapens en geld. De verwijzing binnen de AKP naar Andalusië en de Ottomaanse nederlaag bij Wenen in 1683 is geheel volgens het islamitische principe dat landen en streken die ooit onder moslim controle stonden voor altijd islamitisch grondgebied blijven en verplicht moeten worden heroverd. Alle Nederlandse politieke partijen -met uitzondering van de PVV en de SGP- besloten onlangs om de Turkse doelstelling om Europa en dus ook Nederland te islamiseren niet tegen te gaan.

wat een slecht stuk zeg en hoezo dingen uit hun verband rukken?

als je de bron van dit stuk erbij pakt en de wikileaks leest, staat het toch heel anders opgeschreven dan hoe jou overdreven angst-zaaiende stukje van 'xandernieuws' het brengt:

AKP's lack of cohesion as a party and lack of
openness as a government is reflected in the range of murky,
muddled motives for wanting to join the EU we have
encountered among those AKPers who say they favor pursuing
membership...or at least the process.We have also
run into the rarely openly-spoken, but widespread belief
among adherents of the Turk-Islam synthesis that Turkey's
role is to spread Islam in Europe, "to take back Andalusia
and avenge the defeat at the siege of Vienna in 1683" as one
participant in a recent meeting at AKP's main think tank put
it.

oftwel, de AKP is erg verdeeld en 1 lid van de denktank van de AKP heeft de opmerking gemaakt over Wenen 1683 etc.. althans volgens diplomaten van de ambassade van de VS is dat gezegd....

bovendien is dat geen wijdverspreide opvatting binnen de AKP zoals xandernieuws stelt, maar een wijdverspreid geloof onder aanhangers van de Turk-islam synthese:
but widespread belief among adherents of the Turk-Islam synthesis

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,732084,00.html
http://www.wikileaks.nl/cable/2004/12/04ANKARA7211.html

Uitspraak van P@S op vrijdag 10 december 2010 om 13:09:
Recent schreven we al dat uit eerdere gelekte documenten blijkt dat Turkije zowel indirect als actief het moslimterrorisme in Irak

'het' moslimterrorisme?? Turkije steunt soennitische militanten in Irak in hun strijd tegenover de Sjietische milities die gesteund worden door Iran..... de Soennitische landen zijn bang dat Irak een proxy wordt van Iran

ook de VS steunt bepaalde groeperingen in Irak en Iran zelf...

wat een slechte site dat xandernieuws :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Wat ook opvalt is dat Wikileaks nooit een document heeft gelekt wat het onderzoek naar 9/11 nader belicht. Wat te denken van de geheime 9/12 vlucht naar Israël, de dansende Israëliërs, de vijf Mossad agenten die op 9/11 werden gearresteerd op de George Washington brug met een ton aan explosieven? Deze groep werd na 10 maanden vrijgelaten, na veel diplomatisch getouwtrek waarbij invloed werd uitgeoefend door Israëlische lobby-groepen.

Jezus Lou. Af en toe doe je net alsof je slim bent. Maar dit bericht inclusief 'bronnen' is één grote speculatieve leugen. Niks wordt onderbouwd, alles wordt gewoon maar aangenomen en klakkeloos uit zijn verband gerukt.

Als er één misinformant hier rondloopt ben jij het. Illuminati-puppet. (n)

Waarschuw beheerder
Assange is ontmaskerd en niets meer dan een creatie van Israël.

Ik weet wel dat er in plaats van Israel 'Rothschilds' gezet gaat worden door de die-hards ja. En of ze daar ongelijk in hebben weet ik niet. Deze familie heeft dit land min of meer gemaakt, en daar zijn de Joden het blijkbaar zelfs ook mee eens: klik

Het woord 'paranoïde' is snel gebruikt, en dat doe je maar al te graag. Maar 'naief' is dann net zo snel terug gemaakt..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
realjewnews?

Are you f*cking serious?

Waarschuw beheerder

verrassend...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 13:59:

verrassend...

dat sommigen het zo willen interpreteren is niet verrassend nee :lol:

als je de wikileaks erbij pakt staan er hele andere dingen, mensen halen zaken bewust uit hun verband zodat het in hun eigen politieke ideologieën en opvattingen past (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 13:46:
Jezus Lou. Af en toe doe je net alsof je slim bent. Maar dit bericht inclusief 'bronnen' is één grote speculatieve leugen. Niks wordt onderbouwd, alles wordt gewoon maar aangenomen en klakkeloos uit zijn verband gerukt.

Als er één misinformant hier rondloopt ben jij het. Illuminati-puppet.

lekker makkelijk weer, ipv dat je het inhoudelijk afschiet ga je maar weer lopen schenen trappen (n) ....

als het allemaal zulke onzin is (wat idd best zou kunnen), debunk het dan is even....

ik zeg niet dat het waar is, maar doe het ook niet bij voorbaat af als onzin zonder het gechecked te hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Wikileaks sloot deal met Israël

Oh oh, daar zijn de protocollen van de wijzen van Zion weer.... Het is allemaal een Zionistisch complot. Afmaken die joden, nieuwe holocaust, nu!

Maar eeh wel handig dat er bronnen in staan.. ik ga eens even aan het lezen.

Waarschuw beheerder
Volgens een Arabische nieuwssite ontving

Hoe dien ik dit trouwens te lezen?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 14:08:
lekker makkelijk weer, ipv dat je het inhoudelijk afschiet ga je maar weer lopen schenen trappen (n) ....

als het allemaal zulke onzin is (wat idd best zou kunnen), debunk het dan is even....

ik zeg niet dat het waar is, maar doe het ook niet bij voorbaat af als onzin zonder het gechecked te hebben...

Lees het artikel, lees de bronnen. Dan kan jij, of all people, toch makkelijk opmaken dat dit artikel nergens op is gebaseerd.

Ik kan na 1 keer lezen al het stuk vakkundig slopen, fileren en reduceren tot niks meer dan wat anti-NWO-propaganda.

De hele denkwijze is al stuitend simplistisch.
"Wikileaks publiceert niks negatiefs over Israël en 9/11. Ergo. Wikileaks is een NWO-Illuminati, bewijs hebben we niet, maar we verzinnen wel wat. Het zingt toch wel het net rond omdat al die Zeitgeist-kinderen het als zoete koek slikken'

Maar goed, ik ga een poging wagen:
Volgens nieuwe onthullingen heeft Assange een overeenkomst gesloten met Israël voor de recente ‘cable gate’,

Welke onthullingen? Waar?

Volgens bronnen ontmoette Assange eerder dit jaar Israëlische functionarissen in Genève om de overeenkomst rond te maken. Assange is ontmaskerd en niets meer dan een creatie van Israël. Hij is oprichter van een site vol desinformatie en krijgt daarbij hulp van Fox News, The New York Times en andere media-giganten.

Bronnen, die weer bronnen aanhalen, die uitmonden in een Arabische pamflet die zich ook weer baseren op vage bronnen. (N)

De Israëlische regering was er op de één of andere manier achter gekomen, of vermoedde, dat de documenten die gelekt gingen worden veel informatie zouden bevatten over de Israëlische aanvallen op Libanon en Gaza, respectievelijk in 2006 en 2008-9.

Deze documenten, afkomstig van de Israëlische ambassade in Beiroet, zijn verwijderd en mogelijk vernietigd door Assange, die als enige toegang heeft tot deze bronnen.

Veel kritiek, voornamelijk uit Turkije en Rusland, is er gekomen op de honderdduizenden documenten die de afgelopen maand gelekt zijn en niets bevatten wat de Israëlische regering in verlegenheid zou kunnen brengen.

Aannames, sturing en geen feiten.
Volgens een Arabische nieuwssite ontving Assange geld van semi-officiële Israëlische bronnen om geen documenten te publiceren die Israël in een kwaad daglicht zouden kunnen stellen. De Al-Haqiqa bronnen zijn waarschijnlijk voormalig Wikileaks vrijwilligers die de organisatie onlangs hebben verlaten vanwege het autocratische leiderschap van Assange en het tekort aan transparantie.

Zelfde nieuwssite als eerdere bron die zich ook weer berust op vage bronnen.

Voormalig Wikileaks woordvoerder Daniel Domscheit-Berg gaf in de Duitse Tageszeitung reeds aan een boek te publiceren waarin de ware aard van Assange onthuld wordt. Daaruit zou blijken dat Assange als een soort 'koning van de wereld' afspraken maakt met mediabedrijven om ophef en beroering te creëren.

Het boek wordt in één zin aangehaald, maar nergens wordt ook maar iets gezegd over 'de ware aard van Assange' die onthuld zou worden.

Verdraaierij en eigenlijk gewoon leugens.

Wat opvalt in de gelekte documenten is een gat tussen juli en september 2006, exact ten tijde van de 33 dagen durende oorlog in Libanon. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zei tijdens een persconferentie dat Israël vooruit had gewerkt om de schade door de lekken te beperken, toevoegend dat geen enkel gevoelig document was blootgesteld aan Wikileaks. Netanyahu werd vervolgens door Assange geprezen als een held.

Hij noemt Netanyahu nergens een held, alleen een slim politicus.

Alweer, gewoon keiharde leugens.
Volgens een ander rapport had Assange tot twee keer een ontmoeting met een linkse Libanese krant teneinde een overeenkomst te sluiten in ruil voor een grote som geld. In ruil voor het geld wilde de Libanese krant documenten aangaande de oorlog in 2006 bemachtigen, in het bijzonder de rapporten met betrekking tot een ontmoeting op de Amerikaanse ambassade in Beiroet op 24 juli 2006.

Deze ontmoeting wordt gezien als een ‘oorlogsraad’ met Amerikaanse, Israëlische en Libanese partijen in de oorlog tegen Hezbollah en haar bondgenoten. De documenten die Al-Akhbar redacteurs ontvingen dateerden enkel van het jaar 2008 en later.

Een Arabisch artikel dat begint met een stelling, daarna verder gaat met een vraag en verder geen feiten op tafel brengt, enkel aannames en 'wat als'.

Alweer: verdraaiing en leugens.

Dansende Israëliërs? Mossad agenten op de Washington brug? Explosieven?

Obscure complottheorieën worden klakkeloos voor waar aangenomen. Zomaar... :/
De arrestatie van Julian Assange vond plaats onder vreemde omstandigheden. Bovendien brengen de aanklachten het rechtssysteem van Zweden in diskrediet. De zogenaamde slachtoffers van Assange zijn in de wereldpers reeds ontmaskerd als CIA agenten. Al met al begint het steeds meer te lijken op een operatie van de Israëlische inlichtingendiensten.

Een wild, overtrokken gerucht dat één van de dames, banden heeft met de CIA omdat ze anti-Castro stukken publiceerde voor een anti-castro organisatie. :nocheer:

En opeens is ze dan ook weer gelinked aan de Mossad? Zomaar? Zonder bron, voor Zeitgeist-kinderen zijn feiten blijkbaar zo te boetseren, dat je ze kan vormen hoe jij het wil. (N)

Assange’s advocaat, Mark Stephens, werkt tevens voor Rothschild-agent George Soros. Naar verluid zou Wikileaks onder meer gefinancierd zijn door het Open Society Institute van Soros.

Zomaar zonder bron een persoon een Rotschild-agent noemen, en linken naar een bron die opent met de stelling dat marxisme, liberalisme en globalisme projecten zijn van de Rotschilds? Serieus?

Daarnaast staat de advocaat bekend om op te komen voor het open internet en de free flow of information. Dus ook voor het Open Society Institute werkt.

Al met al een volledig op losse schroeven gebaseerd artikel, zonder enig feitenrelaas. Pure Aluhoedjes-propaganda.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 14:46:

Google Translate.
Waarschuw beheerder
donateur
Is het niet en beetje raar dan dat er vooralsnog helemaal niets gemeld word mbt misstanden die Israel begaan heeft?

Volgens mij is Wikileaks niets anders dan een nieuw soort propaganda ofzo, voorziet in feitelijke informatie om de opinie in het Westen te stemmen, en ons klaar te maken voor een Oorlog tegen Iran, want dat is iets wat wél opvalt, dat Iran ws als volgende aan de beurt is om aangevallen te worden....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 14:46:

weet ik het, voor de liefhebber?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:09:
s het niet en beetje raar dan dat er vooralsnog helemaal niets gemeld word mbt misstanden die Israel begaan heeft?

Ja! Ik ben ook nu weer een beetje aan twijfelen gebracht door dat bericht van je. :P

Gisteren bij DWDD werd Israël ook nog even genoemd als land dat belang heeft bij dit soort dingen, herinnerde ik me net. Werd niet met heel veel woorden over gesproken verder. Alleen dat zeiden ze eigenlijk.. als een soort antwoord op een slotvraag aan de hand van een conclusie die getrokken werd.

Waarschuw beheerder
+1-1
Is het niet en beetje raar dan dat er vooralsnog helemaal niets gemeld word mbt misstanden die Israel begaan heeft?

Heb jij alle 250.000 documenten persoonlijk doorspit, staan alle 250.000 documenten al online?

Geen voorbarige conclusies trekken wanneer je niet op wenken bediend wordt.

Hier, leuke interactieve map van misschien wel de beste krant ter wereld. Lekker klikken op de naam van het land en alle info komt je aangewaaid. Waaronder behoorlijk wat stukken over Israël.

http://www.guardian.co.uk/world/interactive/2010/nov/28/us-embassy-cables-wikileaks

Volgens mij is Wikileaks niets anders dan een nieuw soort propaganda ofzo, voorziet in feitelijke informatie om de opinie in het Westen te stemmen, en ons klaar te maken voor een Oorlog tegen Iran, want dat is iets wat wél opvalt, dat Iran ws als volgende aan de beurt is om aangevallen te worden....

Dus omdat de uitkomsten van Wikileaks jouw niet gunstig vallen, is het gelijk een propaganda apparaat en gaan we Iran binnenvallen?

En wat nou als er wél 9/11, anti-Israël, anti-banken viezigheid op tafel kwam? Dan stond je vooraan Assange zijn voeten te kussen.

Snap je hoe hypocriet dat is? Ik hoop het voor je...

Want misschien heb je het wel gewoon mis, en is Iran ook daadwerkelijk een bron van kwaadwillenden. Sta je daar wel eens bij stil? Het idee dat je het mis zou kunnen hebben?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 13:47:
Deze familie

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 13:47:
'Rothschilds'

en
Rothschild-agent George Soros.

Weet je wat wel grappig is, hoe Jon stewart van de Daily Show er op een humoristische manier toch werkelijke verbanden tussen verschillende partijen weet te leggen en vaak met een sneer naar 'eigenaren' van de media, en hoe zij publieke opinies kunnen beïnvloeden door hun macht die ze hebben verworven door een 'conglomeraat' aan (media)bedrijven, als persoonlijke politieke propaganda-machine in te zetten om de hun politieke ideologie te kunnen verwezenlijken....MAW..de 'innnerworkings' van de zgn illuminati en hun belangen(verstrengelingen) worden door Jon Stewart op een zeer luchtige en humoristische wijze belicht...

check de links...

http://www.thedailyshow.com/watch/thu-november-18-2010/george-soros-plans-to-overthrow-america

http://www.thedailyshow.com/watch/thu-november-18-2010/the-manchurian-lunatic

Over die zgn terreurmoskee in NY

i know oud nieuws, maar hoe ze bij Fox News verbanden weten te leggen om tot de conclusie te komen dat er terroristen die moskee intrekken is gewoonweg hilarisch...Om over Jon nog maar te zwijgen...:lol:

http://www.thedailyshow.com/watch/thu-august-19-2010/extremist-makeover---homeland-edition

http://www.thedailyshow.com/watch/mon-august-23-2010/the-parent-company-trap

Islamofobie de geeeeeksteee...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:26:
Weet je wat wel grappig is, hoe Jon stewart van de Daily Show er op een humoristische manier toch werkelijke verbanden tussen verschillende partijen weet te leggen en vaak met een sneer naar 'eigenaren' van de media, en hoe zij publieke opinies kunnen beïnvloeden door hun macht die ze hebben verworven door een 'conglomeraat' aan (media)bedrijven, als persoonlijke politieke propaganda-machine in te zetten om de hun politieke ideologie te kunnen verwezenlijken....MAW..de 'innnerworkings' van de zgn illuminati en hun belangen(verstrengelingen) worden door Jon Stewart op een zeer luchtige en humoristische wijze belicht...

Comedy Central is onderdeel van ViaCom... :lol:

Wie zegt dat Jon Stewart geen puppet is of geen misinformatie verspreidt? Omdat hij dingen zegt die jij graag wil horen?

Gast, Wake up and smell the Coffee...
Waarschuw beheerder

lol... Hoe is wikileaks kapitalistisch? Zo ver ik weet is Wikileaks een website waar gelekte documenten gepubliceerd worden en is kapitalisme een economisch systeem. Zou je kunnen toelichten hoe Wikileaks kapitalistisch is?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 15:35:
Zou je kunnen toelichten hoe Wikileaks kapitalistisch is?

Ik begrijp dat je de 'economische voordelen' die een oorlog tegen Iran ons, het Kapitalistische westen, zullen opleveren niet kunt ontdekken?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:26:
http://www.thedailyshow.com/watch/thu-november-18-2010/george-soros-plans-to-overthrow-america

Prachtig om te zien dat conservatief-rechts Amerika (Glen Beck) dezelfde argumenten/tactieken gebruikt als de aluhoedjes... 8)

Dat moet je te denken geven toch?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:41:
Ik begrijp dat je de 'economische voordelen' die een oorlog tegen Iran ons, het Kapitalistische westen, zullen opleveren niet kunt ontdekken?

Ah, economische voordelen... En staatsschuld van een triljoen. Ja. prosperity at last... :rot:
Waarschuw beheerder
+1
donateur
'economische voordelen' die een oorlog tegen Iran ons, het Kapitalistische westen,

corr.

ipv ons..moet er staan

Een select gezelschap rijke-stinkerds, die via hun reeds bestaande machtsbasis hun macht probeert te consolideren en waar mogelijk probeert uit te breiden...

De voordelen van zo een oorlog zijn eigenlijk alleen voor hun positief, maar via propaganda weten ze toch steeds weer genoeg mensen wiens belangen het helemaal niet zijn om oorlog te voeren, zo ver te krijgen om hen te steunen....

Wiki is volgens mij zo een instrument..verdeel en heers....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 14:56:
Lees het artikel, lees de bronnen.

dat had ik ook nog niet gedaan , alleen de koppen even gezien...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 14:56:
Ik kan na 1 keer lezen al het stuk vakkundig slopen, fileren en reduceren tot niks meer dan wat anti-NWO-propaganda.

waarvoor hulde, dat scheelt mij weer gespit (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 15:16:
Hier, leuke interactieve map van misschien wel de beste krant ter wereld. Lekker klikken op de naam van het land en alle info komt je aangewaaid. Waaronder behoorlijk wat stukken over Israël.

handig!

al staat er veel nog niet in verwerkt zie ik...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:50:

Volgens mij ben JIJ zo'n instrument... Verwar en overtuig... 8)
Waarschuw beheerder

Afgezien van het feit dat dit een suggestieve vraag is (gezien je er in de vraag al vanuit gaat dat Wikileaks aanstuurt op een oorlog op Iran en dat het "Kapitalistische Westen" erachter zit) is oorlog voeren niet synoniem voor "kapitalisme". Lees de wikipedia pagina van kapitalisme eens en kijk nog een keer of dat van toepassing is op een website als Wikileaks.

Overigens heeft Wikileaks veel meer als de cablegate documenten gepubliceerd; waaronder genoeg documenten die niet goed uit vallen voor het "Kapitalistische Westen". (Bijvoorbeeld documenten over Afghanistan en over burger doden door het Amerikaanse leger)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 15:59:
Afgezien van het feit dat dit een suggestieve vraag is

hoezo suggestief? Wat heeft Haliburton bv of blackwater, nu Xe corp voor belang gehad bij de oorlogen in Irak en Afghanistan? Is die kapitaalwinst suggestief?

Het is hoogstens suggestief te noemen of de intentie van het willen voeren van die oorlog omwille het vergroten van winstbejag daadwerkelijk zo is.
Daar hoef ik niet lang bij stil te staan overigens, om te bepalen of het plausibel is dat oorlogen gevoerd worden omwille van economische belangen...;)
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 15:59:
Overigens heeft Wikileaks veel meer als de cablegate documenten gepubliceerd; waaronder genoeg documenten die niet goed uit vallen voor het "Kapitalistische Westen". (Bijvoorbeeld documenten over Afghanistan en over burger doden door het Amerikaanse leger)

Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 15:50:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 16:16:
Het is hoogstens suggestief te noemen of de intentie van het willen voeren van die oorlog omwille het vergroten van winstbejag daadwerkelijk zo is.
Daar hoef ik niet lang bij stil te staan overigens, om te bepalen of het plausibel is dat oorlogen gevoerd worden omwille van economische belangen...;)

Dus een land als de VS. gaat de oorlog in, om een paar van haar bedrijfjes schathemelrijk te maken, maar de eigen staatsschuld op laten lopen naar de triljoenen.

Logische verklaring.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 15:50:
al staat er veel nog niet in verwerkt zie ik...

Al is dit gewoon een mooie alles omvattende pagina.
http://www.guardian.co.uk/world/the-us-embassy-cables

Ben je me aan het negeren dictator Yuri?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 16:20:
Dus een land als de VS. gaat de oorlog in, om een paar van haar bedrijfjes schathemelrijk te maken, maar de eigen staatsschuld op laten lopen naar de triljoenen.

Je zei in een ander topic nog dat je het eens was dat Amerika oorlog voert voor het verdedigen van oliebelangen. Is dat dan geen oorlog om economisch belang?
Waarschuw beheerder
donateur
Overigens ben ik het niet met het artikel eens dat Israel Wiki 'owned'...Ik denk nl niet dat Wiki door 1 land word gestuurd, ik denk dat het een soort van lobby-tank is van een club als de Bilderbergers die via deze manier evt probeerd onrust te veroorzaken in het politieke land, en een soort van vertrouwens-band te creëren tussen lezer/burger en Wiki...want Iedereen heeft natuurlijk een zeer hoge pet op van 'klokkenluiderssite' Wikileaks sinds de eerste onthullingen begin dit jaar...Maar wat is er eigenlijk terecht gekomen van die onthulingen, hoor er niets meer over, 't is een stille dood gestorven, net zoals de meeste irrelevante info in Wiki haar 'leaks', ik weet zeker, we horen na een paar weken niets meer van wat de politieke leiders nu precies van elkaar vinden, en wat ze achter elkaars rug om over elkaar zeggen..boeiend??:vaag:..Het enige wat eruit naar voren komt, is de drang om Iran af te schilderen als schurkenstaat om een evt oorlog te kunnen beginnen.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 16:25:
Overigens ben ik het niet met het artikel eens dat Israel Wiki 'owned'...Ik denk nl niet dat Wiki door 1 land word gestuurd, ik denk dat het een soort van lobby-tank is van een club als de Bilderbergers die via deze manier evt probeerd onrust te veroorzaken in het politieke land, en een soort van vertrouwens-band te creëren tussen lezer/burger en Wiki...want Iedereen heeft natuurlijk een zeer hoge pet op van 'klokkenluiderssite' Wikileaks sinds de eerste onthullingen begin dit jaar...Maar wat is er eigenlijk terecht gekomen van die onthulingen, hoor er niets meer over, 't is een stille dood gestorven, net zoals de meeste irrelevante info in Wiki haar 'leaks', ik weet zeker, we horen na een paar weken niets meer van wat de politieke leiders nu precies van elkaar vinden, en wat ze achter elkaars rug om over elkaar zeggen..boeiend??:vaag:..Het enige wat eruit naar voren komt, is de drang om Iran af te schilderen als schurkenstaat om een evt oorlog te kunnen beginnen.....

Aha... De illuminati link is dus gelegd? :rot:

De bekende reflex op Iran te verdedigen. Pathetisch gewoon. (N)

Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 16:25:
Je zei in een ander topic nog dat je het eens was dat Amerika oorlog voert voor het verdedigen van oliebelangen. Is dat dan geen oorlog om economisch belang?

Het verdedigen van economisch belang is anders dan het vergaren van economisch belang dmv. oorlog.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 16:20:

Logische verklaring.

Zo gek is dat niet hoor. Als je aan mensen de keuze geeft: jij 22 miljoen en het land 20 miljard schuld of jij niets en het land geen extra schuld. Dan kiezen veel toch voor zelf 20 miljoen hebben. De wapenindustrie is hier een voorbeeld van. De oorlog kost onmogelijk veel, maar het levert hen redelijk veel op.

Waarschuw beheerder
Iran moet ook gewoon aangevallen worden. Die kop van Ahmadinedjad moet er gewoon af tralalala :cheer:

[*hersenloosheidmodus off/]
Waarschuw beheerder
hoezo suggestief?

Je vraag was suggestief omdat in de vraag al de aanname zit dat Wikileaks op een oorlog aanstuurt en gecontroleerd word door het "kapitalistische westen".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 16:28:
Het verdedigen van economisch belang is anders dan het vergaren van economisch belang dmv. oorlog.

Alles wat ik nu ga schrijven is speculatie, maar wel iets waar je over na zou kunnen denken. Dick Cheney was CEO van Haliburton t/m 2000 en heeft tot op de dag van vandaag financiele belangen bij dit bedrijf, een bedrijf dat toch wel wat met oorlog heeft. Bush heeft banden met de Carlyle Group, een investeringsmaatschappij die volgens mij flink geld uitgeeft en verdiend aan lockhead martin.

Het zegt op zich niets, het is circumstantial, maar toch... Moet je niet je belangen daarin afstoten als je wereldwijde beslissingen neemt over oorlog?

in Amerika is politiek gewoon te erg met het bedrijfsleven verweven, neem bijvoorbeeld de federale bank, of het feit dat Goldman Sachs Bank heel veel mannetjes levert op key positions binnen de regering.

Waarom doe je zo moeilijk daarover?
Waarschuw beheerder
Reckoners grootste angst is dat het allemaal wel eens waar kan zijn. Hij voelt zich veilig bij het idee dat Israël en Amerika the good guys zijn om hem te beschermen tegen de kwade invloeden. Het kan het idee het van een samenzwering gewoon niet aan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Barry op vrijdag 10 december 2010 om 16:41:
Reckoners grootste angst is dat het allemaal wel eens waar kan zijn

:yes:
Waarschuw beheerder
Wikileaks

[img width=1024 height=683]http://www.lovers.nl/img/arrangementen/Afbeelding%20741.jpg[/img]

"en als u nu allemaal naar rechts kijkt, dan ziet u links niets hahaha"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Slap argument om verifeerbare onzin van Lou 666 te verdedigen. Maar hè, als jullie er een spannender leven door krijgen....

Ik snowboard een paar keer per jaar.

Van mij mag het allemaal waar zijn. Alleen Rampestamper. Een beetje vreemd om Assange te verdedigen, maar wel nu meegaan in het 'Wikileaks is Israël/VS-puppet'- verhaal.

De bekende hypocrise komt weer de kop op steken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 16:53:
maar wel nu meegaan in het 'Wikileaks is Israël/VS-puppet'- verhaal.

:no: dat gaat er bij mij nog niet zo in ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 16:39:
in Amerika is politiek gewoon te erg met het bedrijfsleven verweven, neem bijvoorbeeld de federale bank, of het feit dat Goldman Sachs Bank heel veel mannetjes levert op key positions binnen de regering.

daar valt idd geen speld tussen te krijgen, de lobby van het bedrijfsleven heeft te veel invloed op politici in de VS, en dat is een kwalijke zaak, politici horen het belang van de burgers te dienen en niet die van het bedrijfsleven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 16:53:
Slap argument om verifeerbare onzin van Lou 666 te verdedigen. Maar hè, als jullie er een spannender leven door krijgen....

Ik snowboard een paar keer per jaar.

Van mij mag het allemaal waar zijn. Alleen Rampestamper. Een beetje vreemd om Assange te verdedigen, maar wel nu meegaan in het 'Wikileaks is Israël/VS-puppet'- verhaal.

De bekende hypocrise komt weer de kop op steken.

de discussie lag nu al ergens anders, namelijk of Amerika om economische belangen oorlog voert. Waarom ga je daar nu niet op in?
Waarschuw beheerder
Mijn theorie is dat mensen gewoon graag willen dat er een groot wereld complot is, gezien dit veel spannender is dan de saaie realiteit. De meest absurde theorieën worden bijna direct voor waarheid aangenomen. Zie bijvoorbeeld Lou 666 Cypher's post over dat Isreal achter Wikileaks zit, zodat ze een oorlog met Iran kunnen beginnen. Het feit dat een land niet genoemd word in de wikileaks stukken (wat voor Isreal niet eens het geval is) betekent uiteraard niet dat ze erachter zitten.

"omg.. Liechtenstein wordt helemaal niet genoemd op wikileaks!!!1"

Wikileaks heeft in het verleden verschillende stukken gepubliceerd van verschillende onderwerpen. Censorship in China, documenten mbt de oorlog op Afghanistan, de mailbox van Sarah Palin, etc. De meeste stukken brachten de VS eerder in verlegenheid dan dat het positief opgevat kon worden. Complot-fanatici zal dat juist dan opvatten als bewijs dat ze er achter zitten en dat ze de 'aandacht proberen af te leiden'. Wat er ook gepubliceerd word, in alle gevallen zal de complot aanhanger een link vinden die zijn theorie bevestigd. Imho is het beter om je gewoon op bewijs te focussen en niet bewijs proberen te zoeken bij een al vooringenomen mening.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 16:57:
daar valt idd geen speld tussen te krijgen, de lobby van het bedrijfsleven heeft te veel invloed op politici in de VS, en dat is een kwalijke zaak, politici horen het belang van de burgers te dienen en niet die van het bedrijfsleven

oh jee, moeten we nu onze alu hoedjes pakken, reckoner?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 16:58:
Mijn theorie is dat mensen gewoon graag willen dat er een groot wereld complot is, gezien dit veel spannender is dan de saaie realiteit.

Pertinent oneens. Laten we een voorbeeld nemen mbt VS en oorlog. De Vietnam oorlog is gestart op basis van tonkin incident (google zelf maar even), op basis van dat incident is VS de oorlog gestart. Later blijkt dat, nadat overheidsstukken zijn vrijgegeven op basis van freedom of information act, dat president Johnson de tweede aanval heeft verzonnen, en op basis van die leugen is de Vietnam oorlog gestart, met alle vreselijke gevolgen van dien. Dus hoezo, saaie realiteit?

Dit incident bewijst overigens tevens dat Amerika bereidt is te liegen om een oorlog te starten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alles wat ik nu ga schrijven is speculatie, maar wel iets waar je over na zou kunnen denken. Dick Cheney was CEO van Haliburton t/m 2000 en heeft tot op de dag van vandaag financiele belangen bij dit bedrijf, een bedrijf dat toch wel wat met oorlog heeft. Bush heeft banden met de Carlyle Group, een investeringsmaatschappij die volgens mij flink geld uitgeeft en verdiend aan lockhead martin.

Het zegt op zich niets, het is circumstantial, maar toch... Moet je niet je belangen daarin afstoten als je wereldwijde beslissingen neemt over oorlog?

Oh maar ik geloof best dat uit de as van 9/11 mensen met macht hebben geprofiteerd van de verwarring. Hun eigen bedrijven vooruitgeschoven in overheidsaanbestedingen, ik weet alleen niet of zover wil gaan dat Afghanistan en Irak om die specifieke reden zijn binnengevallen.

Het is naar mijn mening een neveneffect geweest van beide oorlogen. Eigen belang gehaald uit een situatie. Opportunisme, noem het hoe je wil.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 17:10:
Oh maar ik geloof best dat uit de as van 9/11 mensen met macht hebben geprofiteerd van de verwarring. Hun eigen bedrijven vooruitgeschoven in overheidsaanbestedingen, ik weet alleen niet of zover wil gaan dat Afghanistan en Irak om die specifieke reden zijn binnengevallen.

Het is naar mijn mening een neveneffect geweest van beide oorlogen. Eigen belang gehaald uit een situatie. Opportunisme, noem het hoe je wil.

Dus jij gelooft in de goede intenties van de Amerikaanse overheid, ook al is er sprake van een hoge mate van belangenverstrengeling? Ik vind dat redelijk naief.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 17:06:
De Vietnam oorlog is gestart op basis van tonkin incident (google zelf maar even), op basis van dat incident is VS de oorlog gestart. Later blijkt dat, nadat overheidsstukken zijn vrijgegeven op basis van freedom of information act, dat president Johnson de tweede aanval heeft verzonnen, en op basis van die leugen is de Vietnam oorlog gestart, met alle vreselijke gevolgen van dien. Dus hoezo, saaie realiteit?

Dit incident bewijst overigens tevens dat Amerika bereidt is te liegen om een oorlog te starten.

goh, what else is new?

dat heeft toch niets met complotdenken te maken, dat zijn gewoon de feiten..

mensen die de vietnam oorlog nog goed gaan zitten praten zijn uberhaupt niet helemaal goed bij hun hoofd lijkt me....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 17:11:
Dus jij gelooft in de goede intenties van de Amerikaanse overheid, ook al is er sprake van een hoge mate van belangenverstrengeling? Ik vind dat redelijk naief.

Neehoor, alleen denk ik niet dat Irak is binnengevallen voor het belang van Haliburton, wellicht dat het een co-öp was, Saddam weg, olie veilig en Amerikaanse bedrijven die er iets positiefs uit kunnen halen.

De hele Irak oorlog is in mijn ogen illegaal, dus ik weet niet waar je precies naar toe wil?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 17:12:
goh, what else is new?

dat heeft toch niets met complotdenken te maken,

mensen die de vietnam oorlog nog goed gaan zitten praten zijn niet helemaal goed bij hun hoofd lijkt me....

nee, dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat reckoner en eSDee op een of andere manier een soort roze bril op hebben mbt VS. En ik wil alleen aangeven dat VS in het verleden toch nare dingen hebben gedaan, en dat schept voor mij geen goed vertrouwen voor het heden of de toekomst.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 17:06:

Tja, Amerika was toendertijd nogal rigide wat betreft het Rode gevaar. Naar mijn weten viel Noord-Vietnam binnen, en verdedigde Amerika (met dubieuze motieven) een Westerse bondgenoot.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 17:17:
Tja, Amerika was toendertijd nogal rigide wat betreft het Rode gevaar. Naar mijn weten viel Noord-Vietnam binnen, en verdedigde Amerika (met dubieuze motieven) een Westerse bondgenoot.

dan weet je er dus niet voldoende van.

Rode gevaar tov kapitalisme --> economisch belang

Kom op, de houding van VS is sindsdien echt niet verandert, de houding is enkel meegeëvolueerd de 21ste eeuw in
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 17:14:
Neehoor, alleen denk ik niet dat Irak is binnengevallen voor het belang van Haliburton, wellicht dat het een co-öp was, Saddam weg, olie veilig en Amerikaanse bedrijven die er iets positiefs uit kunnen halen.

De hele Irak oorlog is in mijn ogen illegaal, dus ik weet niet waar je precies naar toe wil?

dat je toegeeft dat de realiteit complexer is dan ze op het NOS journaal vertellen, en dat kun je conspiracy noemen, ik noem het common sense.
Waarschuw beheerder
donateur
Dick Cheney was CEO van Haliburton t/m 2000

Nigeriaaanse autoriteiten hebben bij Interpol een verzoek tot aanhouding gedaan inzake corruptie praktijken bij toezeggingen van evt contracten in Nigeria, schijnbaar heeft Halliburton toentertijd Cheney CEO was, een ongeoorloofd motiverend gebaar gemaakt in de vorm van grote sommen $$$, naar de 'officials' in Nigeria.

http://www.aolnews.com/surge-desk/article/nigeria-to-interpol-arrest-dick-cheney/19742388
Waarschuw beheerder
donateur
mensen die de vietnam oorlog nog goed gaan zitten praten zijn uberhaupt niet helemaal goed bij hun hoofd lijkt me....

In de moderne tijd is geen enkele oorlog meer goed te praten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 17:29:

soms is oorlog onvermijdelijk, en kan het een goed doel dienen, zoals de nederlaag van nazi-duitsland..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 17:29:

En een verdedigingsoorlog?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 17:47:
soms is oorlog onvermijdelijk, en kan het een goed doel dienen, zoals de nederlaag van nazi-duitsland..

Waar ligt precies de grens? Lastige materie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 17:50:

zeker lastig, moeilijk te bantwoorden waar de grens zou moeten liggen,

ik ben geneigd te zeggen daar waar er meer menselijk leed wordt veroorzaakt door het oorlogvoeren, dan voorkomen....

maarja probeer dat maar is te meten of in te schatten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 17:15:
nee, dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat reckoner en eSDee op een of andere manier een soort roze bril op hebben mbt VS. En ik wil alleen aangeven dat VS in het verleden toch nare dingen hebben gedaan, en dat schept voor mij geen goed vertrouwen voor het heden of de toekomst.

Ik denk niet dat ik een roze bril op heb; er zijn genoeg zaken die ik niet steun van de VS. Ik verdedig dan ook niet alles wat de VS doet.

Mijn opmerking over complotten slaat op de post van Lou 666 Cypher die kennelijk ondekt heeft dat het "Kapitalistische Westen" achter Wikileaks zit omdat ze Iran willen binnen vallen. Zijn drogredenatie is overduidelijk ("Isreal wordt niet genoemd dus ze zitten erachter") Het punt is dat sommige mensen geloven (of graag willen) dat *alles* de schuld van de VS of Isreal is en zich niet meer laten leiden door feiten.

Waarschuw beheerder

Maar Nazi-Duitsland was al een oorlogsregime op zichzelf. Dat kun je nou werkelijk oorlog met een vredesmissie noemen ;)
Waarschuw beheerder
+1
donateur

Nazi-Duitsland had nooit de kans moeten krijgen om te ontstaan, maw Hitler aan de macht te laten komen en al helemaal niet de middelen om oorlogen te voeren, ook nog gefinanceerd door Westerse(aan geallieerde kant) families en bedrijven....

Uiteindelijk was het natuurlijk beter voor iedereen wanneer Duitsland verslagen zou worden, mee eens...

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 17:55:
Nazi-Duitsland had nooit de kans moeten krijgen om te ontstaan, maw Hitler aan de macht te laten komen en al helemaal niet de middelen om oorlogen te voeren, ook nog gefinanceerd door Westerse(aan geallieerde kant) families en bedrijven....

Alles is de schuld van Amerika. ALles... :')
Waarschuw beheerder
donateur
De hele hype rond Wikileaks en de gelekte documenten die de Amerikaanse
diplomatie in ‘een diepe crisis’ zouden hebben gestort is een spin die is
bedacht door de macht cq. Amerikaanse intelligence-organisaties.
Hier zijn de tien voornaamste argumenten:

1. Het is ondenkbaar dat de MSM wereldwijd zo veel prominente exposure geven aan
informatie die de belangen van de VS werkelijk zou schaden. De MSM wordt immers
compleet gecontroleerd door the powers that be: dat is iets wat zelfs
media-wetenschappers wereldwijd erkennen. Kijk eens hoe extreem prominent The
New York Times het ‘grote nieuws’ brengt: Watergate was er niets bij! En hoe is
de ‘Wikileaks-kongsi’ van de meest ‘gezaghebbende’ kranten ter wereld -NYT, Der
Spiegel, The Guardian- tot stand gekomen?

2.De timing is alarmerend: juist nu de wereld ten onder dreigt te gaan aan een
totale crisis en van alle kanten wordt gespeculeerd op oorlogen (Iran, Korea)
komen opeens deze ‘hypergevoelige’ documenten los die precies gaan over key
foreign issues.

3. De Wikileaks-documenten, ook die van de vorige lichting, zijn op geen enkele
wijze werkelijk schadelijk voor de VS maar bieden eerder juist argumenten voor
het beginnen van oorlogen tegen Iran en nu met name Pakistan. Julian Assange
heeft zich zelf op geen enkel moment een tegenstander betoond van
oorlogen.Opvallend is de afwezigheid van schadelijke informatie over Israel.

4. Julian Assange meent dat 9-11 geen conspiracy was [backgrounds] en
onderschrijft dus min of meer de officiële lezing. Dit is een onhoudbaar
standpunt. Assange gelooft zelfs in Osama Bin Laden als mega-terrorist en heeft
documenten ‘gelekt’ dat hij ‘nog in leven is en leiding geeft aan Al Qaida’.
Deze standpunten van Assange zijn direct in lijn met die van de VS. Hij maakt
ook geen enkele melding over Bilderberg, Trilateral Commission en Council on
Foreign Relations, de echt interessante en belangrijke gremia waar de
wereldpolitiek wordt vormgegeven.

5. De persoonlijke geschiedenis van Assange is zeer slecht gedocumenteerd en
bevat tal van onrustbarende details. Zo zou hij hebben rondgezworven met zijn
ouders door de wereld, op 37 scholen hebben gezeten, dat soort dingen. Dit maakt
het vrijwel onmogelijk zaken uit zijn verleden te checken. Dit alles wijst op
een sort of geheim agent.

6. De potsierlijke ‘contra-info’ als zou Assange in Zweden ‘vrouwen hebben
verkracht’ en daarvoor worden ‘gezocht’ lijkt bedoeld om hem geloofwaardigheid
te geven zo van: wie door de macht wordt achtervolgd, moet wel informatie
verspreiden die de macht in diskrediet brengt. Deze ‘truc’ lijkt in Nederland
ook te zijn uitgehaald met Jolande van der Graaf van De Telegraaf die zogenaamd
door de macht werd ‘aangepakt’ wegens het naar buiten brengen van ‘staatsgeheime’ documenten terwijl ze in
werkelijkheid met deze macht samenwerkt in de meest smerige dossiers zoals de
zaak-Vaatstra.

7. De site is een puinhoop, je kunt niet eens zoekwoorden intikken (wij hadden
even hoop dat er stukken bij zouden zitten over Joris Demmink).

8.Het aantal gelekte documenten is steeds zo absurd groot, dat er geen sprake
kan zijn van de ‘klassieke’ wijze van lekken van enkele gevoelige documenten.
Als iemand documenten wil lekken, doet hij dat om aandacht te vragen voor
specifieke informatie. Dan ga je dus nooit honderdduizenden documenten lekken,
maar slechts die documenten die gaan over de zaak in kwestie. Bovendien heeft
het ‘lekken’ dat reeds ruim van tevoren werd aangekondigd alle schijn van een
‘georkestreerde’ operatie.

9. Wat is het business model van Wikileaks? We zien geen advertenties. Hoe
verdient Assange zijn geld om al die vrouwen te verkrachten en de hele wereld
rond te reizen?

10. Google en Facebook zijn ook intelligence-operations vanuit de CIA, zo is
deze zomer bekend geworden. Dat maakt het logisch en geloofwaardig dat ook
Wikileaks een CIA-uitvinding is.

Wat al deze argumenten natuurlijk nog weer geloofwaardiger maakt, is dat de MSM
op geen enkele wijze vragen stellen bij de tsunami aan documenten of verdere
aandacht besteden aan Wikileaks als organisatie of aan de achtergronden van
Assange. Het wordt allemaal geslikt voor zoete koek.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 17:55:
Mijn opmerking over complotten slaat op de post van Lou 666 Cypher die kennelijk ondekt heeft dat het "Kapitalistische Westen" achter Wikileaks zit omdat ze Iran willen binnen vallen. Zijn drogredenatie is overduidelijk ("Isreal wordt niet genoemd dus ze zitten erachter") Het punt is dat sommige mensen geloven (of graag willen) dat *alles* de schuld van de VS of Isreal is en zich niet meer laten leiden door feiten.

Zie hier Lou 666. Eigen ideeën aandikken is belangrijker dan te toetsen of die ideeën in eerste instantie wel waar zijn.

Zo zal hij vast nog steeds denken dat de opa van Bush achter Hitler zat, terwijl dit allang gedebunked is, zelfde geldt voor dé Kennedy speech, die volledig uit zijn verband getrokken is.

Pathetische patatgeneratie-religie. (N)
Waarschuw beheerder
donateur
En zo draaien alle conspiracy mensen de hele wikileaks weer terug naar de anus waar het uitkwam.

Fucking prachtig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 17:58:
1. Het is ondenkbaar dat de MSM wereldwijd zo veel prominente exposure geven aan
informatie die de belangen van de VS werkelijk zou schaden. De MSM wordt immers
compleet gecontroleerd door the powers that be: dat is iets wat zelfs
media-wetenschappers wereldwijd erkennen. Kijk eens hoe extreem prominent The
New York Times het ‘grote nieuws’ brengt: Watergate was er niets bij! En hoe is
de ‘Wikileaks-kongsi’ van de meest ‘gezaghebbende’ kranten ter wereld -NYT, Der
Spiegel, The Guardian- tot stand gekomen?

Is dit een argument? Volgens mij heb jij dit net debunked met een filmpje van Jon Stewart. 8)

Het is een aanname in jouw wereldje, maar bij lange na geen feit.
2.De timing is alarmerend: juist nu de wereld ten onder dreigt te gaan aan een
totale crisis en van alle kanten wordt gespeculeerd op oorlogen (Iran, Korea)
komen opeens deze ‘hypergevoelige’ documenten los die precies gaan over key
foreign issues.

Een argument die altijd toepasbaar is, als je maar genoeg argumenten erbij wil zoeken.
10 jaar geleden 9/11, 7 jaar geleden Afhanistan, 5 jaar geleden Irak, 2 jaar geleden Gaza.
3. De Wikileaks-documenten, ook die van de vorige lichting, zijn op geen enkele
wijze werkelijk schadelijk voor de VS maar bieden eerder juist argumenten voor
het beginnen van oorlogen tegen Iran en nu met name Pakistan. Julian Assange
heeft zich zelf op geen enkel moment een tegenstander betoond van
oorlogen.Opvallend is de afwezigheid van schadelijke informatie over Israel.

Ook maar een aanname, zijn jullie echt zo teleurgesteld dat niet de moord van Kennedy opgelost is?

De waarheid is gewoon minder spannend dan je zelf gecreëerde wereldje. Deal with it.
4. Julian Assange meent dat 9-11 geen conspiracy was [backgrounds] en
onderschrijft dus min of meer de officiële lezing. Dit is een onhoudbaar
standpunt. Assange gelooft zelfs in Osama Bin Laden als mega-terrorist en heeft
documenten ‘gelekt’ dat hij ‘nog in leven is en leiding geeft aan Al Qaida’.
Deze standpunten van Assange zijn direct in lijn met die van de VS. Hij maakt
ook geen enkele melding over Bilderberg, Trilateral Commission en Council on
Foreign Relations, de echt interessante en belangrijke gremia waar de
wereldpolitiek wordt vormgegeven.

Alweer alleen maar aannames in je eigen gelederen. Niet meer. Je maakt het wel makkelijk zo hè?
5. De persoonlijke geschiedenis van Assange is zeer slecht gedocumenteerd en
bevat tal van onrustbarende details. Zo zou hij hebben rondgezworven met zijn
ouders door de wereld, op 37 scholen hebben gezeten, dat soort dingen. Dit maakt
het vrijwel onmogelijk zaken uit zijn verleden te checken. Dit alles wijst op
een sort of geheim agent.

Juist... Zoon van een ambassadeur die de wereld over reist, is een geheim agent.
Spannend zo je eigen realiteit creëren.

7. De site is een puinhoop, je kunt niet eens zoekwoorden intikken (wij hadden
even hoop dat er stukken bij zouden zitten over Joris Demmink).

Echt waar? Een argument? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur

Onmogelijke vraag ook. Dat gaat lokaal bepaalt worden door de bevolkingen.
Ik kan mij landen voorstellen waarbij nog meer lekken kunnen leiden tot een volksopstand,
nieuwe verkiezingen, nieuwe afspraken voor een minder corrupt regime... met positieve effecten van langere duur :)
Alhoewel er altijd geheimen zullen zijn, kan openheid in het politieke zakendoen kon wel eens de nieuwe morele standaard worden.

Het korte-termijn denken dat er geen doden mogen vallen is misschien een beetje hypocriet als je de wereld wilt veranderen,
het is een flinke strijd. :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
8.Het aantal gelekte documenten is steeds zo absurd groot, dat er geen sprake
kan zijn van de ‘klassieke’ wijze van lekken van enkele gevoelige documenten.
Als iemand documenten wil lekken, doet hij dat om aandacht te vragen voor
specifieke informatie. Dan ga je dus nooit honderdduizenden documenten lekken,
maar slechts die documenten die gaan over de zaak in kwestie. Bovendien heeft
het ‘lekken’ dat reeds ruim van tevoren werd aangekondigd alle schijn van een
‘georkestreerde’ operatie.

Wie bepaalt dat? Jij? Als Wikileaks redactie toelaat, zijn ze hun objectiviteit kwijt.
9. Wat is het business model van Wikileaks? We zien geen advertenties. Hoe
verdient Assange zijn geld om al die vrouwen te verkrachten en de hele wereld
rond te reizen?

Please? Geen advertenties, dus niet legit? Giften van PayPal toevallig?
10. Google en Facebook zijn ook intelligence-operations vanuit de CIA, zo is
deze zomer bekend geworden. Dat maakt het logisch en geloofwaardig dat ook
Wikileaks een CIA-uitvinding is.

Gááááááást... :roflol:

Je bronnen zuigen, zoveel is waar. Aannames, speculatie, verdraaiiing en keiharde leugens. Is dat je argument?
Waarschuw beheerder
Lou 666 Cypher: No offence, maar geloof je wat je paste zelf wel?
Een kind van 5 ziet de redenatie fouten in je stukje.

1. Het feit dat wikileaks media aandacht krijgt bewijst niet dat Amerikaanse intelligence-organisaties er achter zitten.
2. Er is op ieder moment wel een event in de wereld. Geen bewijs voor de stelling.
3. Wederom geen bewijs voor de stelling; dat de documenten wel of niet schadelijk voor de VS zijn betekent niet dat er Amerikaanse intelligence-organisaties achter zitten. Overigens denk ik dat het wel degelijk schadelijk is.
4. Lol; het feit dat Julian Assange niet mee doet aan de 9/11 complot theorie onzin betekent niet dat Amerikaanse intelligence-organisaties achter de informatie zitten.
5. Wederom geen bewijs voor de stelling.
6. Wederom geen bewijs voor de stelling.
7. Lol.. hoe kan je dit in vredesnaam aandragen als argument?
8. Wederom geen bewijs voor de stelling.
9. Wederom geen bewijs voor de stelling. Wie zegt overigens dat Julian Assange geen inkomsten kan hebben omdat hij Wikileaks hosted?
10. lol ... afgezien van dat facebook en google niks van doen hebben met wikileaks; waar is het bewijs dat google/facebook door de CIA gerunned word?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 10 december 2010 om 18:03:
En zo draaien alle conspiracy mensen de hele wikileaks weer terug naar de anus waar het uitkwam.

Fucking prachtig!

Tis wat he... is er dan EINDELIJK na al die jaren een klokkenluider die de wereld in rep en roer brengt, worden ook zíj weer door de mangel van achterdocht en wantrouwen gehaald :roflol:

Tis ook nóóit goed!!! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 18:18:
Tis wat he... is er dan EINDELIJK na al die jaren een klokkenluider die de wereld in rep en roer brengt, worden ook zíj weer door de mangel van achterdocht en wantrouwen gehaald :roflol:

Ze zijn zo teleurgesteld, ze kunnen het niet verkroppen dat er niks echt schokkend naar voren komt.

Dus draaien we en wikken we, zodat het zelf gecreëerde spannende wereld weer klopt.

Je zou er verdrietig van worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Mooie vindt ik dat dadelijk wikileaks totaal niet meer geloofwaardig blijft.

edit

En dadelijk blijkt dat half de linkse wereld heeft zitten hacken voor Israel,
het land wat ze over het algemeen ontzettend haten.

LMFAO!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 10 december 2010 om 18:35:
En dadelijk blijkt dat half de linkse wereld heeft zitten hacken voor Israel,
het land wat ze over het algemeen ontzettend haten.

Verdeel en Heers...?

Waarschuw beheerder
http://www.salon.com/news/opinion/glenn_greenwald/2010/08/20/wikileaks

Als je dit document mag geloven heeft Wikileaks zijn best gedaan om de namen uit de berichten te halen.

Waarschuw beheerder
+1
Golf van Tonkin

goh, what else is new?

dat heeft toch niets met complotdenken te maken, dat zijn gewoon de feiten..

Maar toen de regering dit nog niet toegegeven had, was iedereen die het zei wel een complotdenker. Evenalls mensen die vanaf het begin van vorige eeuw tot aan de jaren '70 of '80 zeiden dat roken dodelijk is, en dat dit opzettelijk door de markt stilgehouden werd.
Dat is het grote verschil. Als je iets zegt wat tegen de norm is, ben lachen ze je uit. Blijkt het achteraf waar dan is het 'ach dat weet toch iedereen.' Stél het zou ooit uitkomen dat het officiële 9/11 verhaal niet klopt, dan zul je overal ineens mensen op zien duiken die zeggen 'dat heb ik altijd al gedacht'

Dit is een algemene opmerking, slaat niet op dit topic overigens.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 14:08:
lekker makkelijk weer, ipv dat je het inhoudelijk afschiet ga je maar weer lopen schenen trappen

en zelf ondanks deze mentaliteit, overal op het internet, van de 'tegenstanders'

of onzinopmerkingen als
Uitspraak van point blank op vrijdag 10 december 2010 om 16:59:
alu hoedjes

gaat het allemaal toch helpen, want de personen waar men al 20 jaar het meeste naar wijst, zoals Cheney en de Bush familie gaan achter slot en grendel verdwijnen, waar ze thuis horen. En dat is voor een groot deel aan de 'awareness' die dit hele internetgebeuren wereldwijd teweeg heeft gebracht... Dat is iets waar men 5 jaar geleden nog niet van had kunnen hopen, maar waar het zekers te weten naartoe aan het groeien is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 19:30:
en zelf ondanks deze mentaliteit, overal op het internet, van de 'tegenstanders'

Volgens mij heb ik dat stukje linkse alu-diarree redelijk normaal weerlegd?

Niemand die dat weerspreekt nog.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 19:30:
gaat het allemaal toch helpen, want de personen waar men al 20 jaar het meeste naar wijst, zoals Cheney en de Bush familie gaan achter slot en grendel verdwijnen, waar ze thuis horen. En dat is voor een groot deel aan de 'awareness' die dit hele internetgebeuren wereldwijd teweeg heeft gebracht...

Volgens mij oppert de grootste aluhoed hier op PF, dat Wikileaks juist een creatie van deze personen is.

Heb je daar niks op te zeggen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 19:40:
linkse alu-diarree

vraag me af wat dit met links of rechts te maken heeft....

consparicy's zijn niet verbonden aan een bepaald politiek spectrum

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 19:48:
vraag me af wat dit met links of rechts te maken heeft....

Lou is een internationale socialist. ;) Israël in het beklaagdebankje schuiven is geen rechtse hobby. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 10 december 2010 om 17:55:

ok ok, ik trok hem iets breder ±flower±

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 10 december 2010 om 17:53:
zeker lastig, moeilijk te bantwoorden waar de grens zou moeten liggen,

ik ben geneigd te zeggen daar waar er meer menselijk leed wordt veroorzaakt door het oorlogvoeren, dan voorkomen....

maarja probeer dat maar is te meten of in te schatten...

zdeker van tevoren lastig.

Zag Reckoner nog de vraag stellen:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 17:50:
En een verdedigingsoorlog?

verdedigen moet kunnen. MAar dat impliceert ook een agressor, toch? Maar verdedigen is natuurlijk toegestaan als een land wordt aangevallen. Maar Amerikanen maken er een hobby van om het conflict in andere landen te beslechten. Maar goed, zoals ik al zei, tis lastige materie en helemaal afhankelijk van de situatie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 17:57:
maw Hitler aan de macht te laten komen en al helemaal niet de middelen om oorlogen te voeren, ook nog gefinanceerd door Westerse(aan geallieerde kant) families en bedrijven

Alles is de schuld van Amerika. ALles...

Neen, niet alles. Maar een zeer groot deel van de claims zijn feiten die alleen niet veel mensen kennen. In deze helpt een zonet door jouw bestempelde 'misschien wel beste krant van de wereld' helpt ons in dit punt even mee:
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 19:42:
dat Wikileaks juist een creatie van deze personen is.

Ik heb het de afgelopen dagen niet meer gevolgd ivm een verhuizing. Ik zal me eerst weer eenn beetje moeten inlezen voor ik hier antwoord op kan geven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 december 2010 om 19:40:
Volgens mij heb ik dat stukje linkse alu-diarree redelijk normaal weerlegd?

Klopt, verhaaltjes tikken of kopiëren van andere sites zonder bronnen of argumenten daar heeft niemand wat aan. Zonde als dit topic dood bloedt hier door. Het nieuws mbt dit onderwerp is ook bijna niet meer bij te houden..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

De ergste in het rijtje
Waarschuw beheerder
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8474548/___Aanvaller_site_OM_gepakt___.html

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8473890/__Operatie_Leakspin_gelanceerd__.html?p=11,2
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 10 december 2010 om 17:28:
Nigeriaaanse autoriteiten hebben bij Interpol een verzoek tot aanhouding gedaan inzake corruptie praktijken bij toezeggingen van evt contracten in Nigeria, schijnbaar heeft Halliburton toentertijd Cheney CEO was, een ongeoorloofd motiverend gebaar gemaakt in de vorm van grote sommen $$$, naar de 'officials' in Nigeria.

http://www.aolnews.com/surge-desk/article/nigeria-to-interpol-arrest-dick-cheney/19742388

Echte criminelen gaan niet naar de gevangenis: ;)
http://www.rawstory.com/rs/2010/12/halliburton-500-million-cheney-prison/

Oilfield services company Halliburton is in negotiations with the Nigerian government to keep its former CEO, Dick Cheney, out of prison, according to a news report.

Sources inside Nigeria's Economic and Financial Crimes Commission told GlobalPost this week that a settlement keeping the charges against Cheney out of court could cost as much as $500 million.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 december 2010 om 19:17:
Echte criminelen gaan niet naar de gevangenis: ;)

Afrikaanse regeringen die anderen gaan aanklagen voor corruptie. 8)

Iets met een ketel.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 december 2010 om 19:25:
Afrikaanse regeringen die anderen gaan aanklagen voor corruptie. 8)

Hoezo aanklagen?

Zij zijn gewoon de ontvangende partij die het corrupte systeem handhaaft. Wij van Shell zijn flexibel genoeg om ons aan te passen aan het lokale bestuur, en vice-versa O:)

Managers en politici zorgen goed voor elkaar :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op zondag 12 december 2010 om 19:43:
Zij zijn gewoon de ontvangende partij die het corrupte systeem handhaaft. Wij van Shell zijn flexibel genoeg om ons aan te passen aan het lokale bestuur, en vice-versa

En terecht. Business is ook cultuurgerelateerd. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op zondag 12 december 2010 om 19:43:
Wij van Shell

ook niet al te fris wat er over shell is uitgelekt trouwens:

WikiLeaks: pionnen Shell op alle niveaus politiek Nigeria
Gepubliceerd: 9 december 2010 09:57 | Gewijzigd: 10 december 2010 09:11
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 9 dec. Energiebedrijf Shell is tot in alle lagen van de Nigeriaanse overheid geïnfiltreerd. De multinational is zo continu op de hoogte van politieke ontwikkelingen in het voor hem belangrijke olie- en gasrijke land.
Daar waar nodig probeert het Brits-Nederlandse energieconcern beleid bij te sturen. Het krijgt daarbij medewerking van de Nederlandse, Britse en Amerikaanse ambassades in Nigeria. En van consultantbureaus, waaronder McKinsey.

Dat blijkt uit documenten die klokkenluiderwebsite WikiLeaks heeft gepubliceerd.

Een van de documenten geeft een gesprek weer tussen Shell-medewerkster Ann Pickard, voormalig vice-directeur voor Sub-Sahara Afrika, en de Amerikaanse ambassadeur in Nigeria. Op dinsdag 20 oktober 2009 bespraken ze onder meer plannen van de Nigeriaanse regering om consessies voor de winning van olie- en gasvelden aan China en Rusland te gunnen. Pickard merkte op dat Shell „goede bronnen” heeft om te weten dat de Nigeriaanse regering data van het concern naar China en Rusland heeft gestuurd. Ze zegt vervolgens dat „de Nigeriaanse overheid is vergeten dat Shell eigen mensen heeft gedetacheerd bij alle relevante ministeries en dat Shell consequent toegang heeft tot alles wat gedaan wordt in deze ministeries.”

Pickard en de ambassadeur bespreken ook strategieën om de nieuwe oliewet te veranderen. Die zou in zijn huidige vorm zeer ongunstig uitpakken voor internationale oliemaatschappijen, en met name voor Shell. Het concern zou tachtig procent van zijn land kwijt kunnen raken, ook het gebied waarin het zogeheten Bonny-veld ligt, dat cruciaal is voor de olieproductie van Shell in Nigeria.

Shell onthield zich vanochtend van commentaar en liet via een woordvoerder weten eerst de documenten te willen bestuderen.

Shell ligt zwaar onder vuur wegens zijn activiteiten in Nigeria. Vorige maand schikte het voor 34 miljoen euro met de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC in een zaak omtrent omkoping van Nigeriaanse douanebeambten.

http://www.nrc.nl/economie/article2647862.ece/WikiLeaks_pionnen_Shell_op_alle_niveaus_politiek_Nigeria
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 12 december 2010 om 20:36:
ook niet al te fris wat er over shell is uitgelekt trouwens:

gelukkig heeft Shell een zeer overtuigend argument tegen deze documenten:

niet waar! Wasn't me!

'[img width=240 height=240]http://ecx.images-amazon.com/images/I/4190VZ0YCML._SL500_AA240_.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
+1
Ik vraag me toch af:

Als 2-3 miljoen Amerikanen toegang hadden... hebben Russen, Chinezen en Israeli's dan niet al die documenten eerder in bezit?

Zo niet, dan hebben de geheime diensten van die landen echt gefaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Assange is een reptillian en tijdreiziger!!! (N)

http://carlsagansdanceparty.wordpress.com/2010/12/07/wikileaks/

Waarschuw beheerder
so our best hope is to have the UK authorities arrest and beat to death Bill Maher.

:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 december 2010 om 12:30:
Assange is een reptillian en tijdreiziger!!!

http://carlsagansdanceparty.wordpress.com/2010/12/07/wikileaks/

Currently the puppet government of the UK wants to arrest Assange. Clearly what will happen is that Assange will escape, hide for 20 years and then time travel back to get a job as a political comedian! It all makes sense! So we can conclude that due to causality, Assange will not in fact be arrested. But, clearly he is an agent of the reptilians, so our best hope is to have the UK authorities arrest and beat to death Bill Maher.

:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op maandag 13 december 2010 om 13:03:
Currently the puppet government of the UK wants to arrest Assange. Clearly what will happen is that Assange will escape, hide for 20 years and then time travel back to get a job as a political comedian! It all makes sense! So we can conclude that due to causality, Assange will not in fact be arrested. But, clearly he is an agent of the reptilians, so our best hope is to have the UK authorities arrest and beat to death Bill Maher.

Logisch, wist iedereen toch al :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zie ook: http://operationleakspin.org en help ons met het verspreiden van de cables.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gisteravond een interessant bijna 1 uur durende documantaire over Julian Assange en Wikileaks op Zembla.
Terug te kijken via deze link. http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?tx_ttnews[tt_news]=36213&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=053a3481545c94fc30048d3cae60de1f
Waarschuw beheerder
NEW YORK (AFN) - Klokkenluiderswebsite Wikileaks heeft de bestedingen de afgelopen tijd flink opgevoerd. Dat blijkt uit gegevens van het Duitse bedrijf Wau Holland Foundation dat de rekeningen en donaties voor WikilLeaks afhandelt, waar zakenkrant The Wall Street Journal vrijdag over publiceerde.

Zo betaalt WikiLeaks tegenwoordig salaris uit, met name aan oprichter Julian Assange. Afgelopen zomer liet WikiLeaks weten dat er jaarlijks ongeveer 150.000 euro omgaat binnen de organisatie. Wau Holland Foundation stelt nu echter dit jaar al 380.000 euro te hebben overgemaakt en dat er voor dit jaar nog rekeningen openstaan.

Voor een deel gaat het volgens een woordvoerder van de Wau Foundation om uitgaven aan computers, toegang tot internet en reiskosten. Maar een flink deel gaat naar salarissen die sinds kort worden uitbetaald, daarvan zou vooral Assange profiteren. Dit jaar is er 100.000 euro aan loon uitgekeerd; 66.000 euro daarvan was voor de oprichter Assange.

Aan de andere kant is via de Wau Holland Foundation in 2010 voor ongeveer 1 miljoen euro aan donaties opgehaald voor WikiLeaks. Tot augustus was volgens WikiLeaks zelf 765.000 euro ontvangen aan giften.

Zo, dat is vrij serieus geld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
YES
Waarschuw beheerder
Die docu is een mooie. Eigenlijk raar dat je er niet vaker van hoorde althans ik heb er eigenlijk pas sinds kort kennis van genomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 19 december 2010 om 20:41:
Gisteravond een interessant bijna 1 uur durende documantaire over Julian Assange en Wikileaks op Zembla.
Terug te kijken via deze link. http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?tx_ttnews[tt_news]=36213&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=053a3481545c94fc30048d3cae60de1f

Goede docu! Erg interessant! (y)

Waarschuw beheerder
Nou... Alle aluhoedjes kunnen ook weer de kast in. Wikileaks bericht óók over Israël...

Lou 666, geef je even je ongelijk toe? Wel zo netjes. (Y)

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/01/israel_bereidt_zich_voor_op_gr.html

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
IMO is het bewonderenswaardig wat die club probeert, gewoon vanwege de intentie en omdat ze hun nek uit durven steken voor hun idealen. Maar daarnaast helpt het vrij weinig om deze problemen ook echt aan te pakken.

Het verandert niks qua wat er in de wereld gebeurt aan vuillapperij, het maakt alleen de mensen bewust van hoe hard ze in alle gaten gekierd worden door de machthebbers op deze planeet. Aan de macht van deze criminelen doet het echter niks af.

Sommige dingen kan je beter niet weten omdat je er niets mee op schiet als je ze weet, maar je wel meer op je gemak zou voelen als je ze niet weet.
Waarschuw beheerder
donateur
IJsland heeft de Amerikaanse ambassadeur op het matje geroepen. De Amerikanen hebben de twittergegevens van parlementslid Birgitta Jonsdottir, oud-vrijwilliger van WikiLeaks, opgevraagd.

IJsland heeft de ambassadeur er fijntjes op gewezen dat het parlementslid Jonsdottir strafrechtelijke immuniteit heeft: ze mag niet wegens haar werk worden vervolgd.

Het Amerikaanse verzoek kwam in het kader van het onderzoek naar de website WikiLeaks, die eind vorig jaar geheime Amerikaanse diplomatieke berichten heeft onthuld. Ook voor de gegevens van de Nederlander Rop Gonggrijp, oprichter van XS4ALL, is een verzoek ingediend.

Bron:http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/01/rel_ijsland_en_vs_om_wikileaks.html

Respect voor IJsland, Nederland geeft Amerika natuurlijk gelijk wat ze willen :nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 10 januari 2011 om 20:19:
Nederland geeft Amerika natuurlijk gelijk wat ze willen :nocheer:

Uiteraard. Aanpakken dat Wikileaks tuig. Digitale terroristen. (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 januari 2011 om 20:48:
Uiteraard. Aanpakken dat Wikileaks tuig. Digitale terroristen. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 11 januari 2011 om 20:03:

Eerst wereldschokkende info beloven, met niks op de proppen komen.

Blaaskaken. (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 januari 2011 om 21:09:

Blaaskaken.

Ben ik het voor de verandering wel een beetje mee eens..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 11 januari 2011 om 23:00:
Ben ik het voor de verandering wel een beetje mee eens..

Je bent op de hoogte dat er inmiddels genoeg gelekt is over Israël. Waardoor jouw nogal vreemde hypothese volledig in het niet gevallen is?

"Mistakes were made"

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De Guantanamo files hebben ze nog achter de hand toch? Hopelijk dat ze die nooit kenbaar maken. Iedereen heeft wel een idee wat de inhoud daar van is natuurlijk. Het zou de oorlogsdreiging alleen nog maar meer opvoeren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 januari 2011 om 23:54:
Iedereen heeft wel een idee wat de inhoud daar van is natuurlijk. Het zou de oorlogsdreiging alleen nog maar meer opvoeren.

Tussen wie precies? :/

Waarschuw beheerder
alle landen van waar er gevangenen hebben gezeten denk ik? Er is altijd wel het 1 en ander aan foute dingen tussen door gesijpeld, maar ik had begrepen dat Assange het als laatste redmiddel achter de hand hield, dus dan zal het meer bevatten denk ik?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 januari 2011 om 00:07:
alle landen van waar er gevangenen hebben gezeten denk ik? Er is altijd wel het 1 en ander aan foute dingen tussen door gesijpeld, maar ik had begrepen dat Assange het als laatste redmiddel achter de hand hield, dus dan zal het meer bevatten denk ik?

Pakistan, Afghanistan, SA of Irak die Amerika aanvallen? Zie jij het voor je...?
Waarschuw beheerder
"Nieuwe" onhullingen. Toen al op wikileaks, nu op RTL, censuur op NRC.nl

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/rtlnieuws-wikileaks.xml
-Beatrix beloofde VS diplomaten NL. steun voor Afghanistan.
-Nu weer druk VS op nieuwe missie.

Handig, http://cablesearch.org/#netherlands
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 januari 2011 om 20:48:
Aanpakken dat Wikileaks tuig.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 januari 2011 om 21:09:

Als we dat naar NL doortrekken, kunnen we hier mooi 13 miljoen blaaskaken opruimen :)

Waarschuw beheerder
+1

Tegenlicht - De Wikileaks Code

(er zitten enkele scene's in die niet voor iedereen geschikt zijn om te zien. Dat zijn de live-oorlogsbeelden vanuit Apache helicopters waarmee Wikileaks als eerste bekend werd.)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat denken we, is het Wikileaks verhaal over, of is het pas net begonnen?
Ik las net een aardig samenvattend stukje van het hele verhaal:

Nearly two months after WikiLeaks outraged the U.S. government by launching the release of a massive compendium of diplomatic documents, the secret-spilling website has published 2,658 U.S. State Department cables - just over 1 percent of its trove of 251,287 documents.

Here's a look at what the consequences of the cables' release has been so far, and what the future could hold for WikiLeaks.

---

IT'S LIFTED THE VEIL ON INTERNATIONAL RELATIONS

WikiLeaks has given the world's public an unprecedented, behind-the-scenes look at U.S. diplomacy. Among the most eye-catching revelations were reports that Arab countries had lobbied for an attack on Iran, China had made plans for the collapse of its North Korean ally, and Secretary of State Hillary Rodham Clinton had ordered U.S. diplomats to gather the computer passwords, fingerprints and even DNA of their foreign counterparts.

Some of the most controversial cables dealt with a directive to harvest biometric information on a range of officials. U.S. diplomats have been forced repeatedly to deny spying on their counterparts - although none have specifically addressed the instructions to gather personal details, sensitive computer data, and even genetic material or iris scans.

Anthony Cordesman, an analyst for the Center for Strategic and International Studies in Washington, cautioned that some cables were less explosive when taken in the context they were written. He noted that Arab belligerence toward Tehran has festered for years - and suggested the rhetoric was being ratcheted up at a time of high tensions over Iran's nuclear program.

As for the cables on scooping up fingerprints, frequent flyer numbers, and other personal information, Cordesman said that "there isn't a diplomatic service in the world that doesn't serve its intelligence community."

WHAT'S NEXT?

Although only a small sliver of the entire trove of State Department documents has made it online, the secret memos have been held by The New York Times, Britain's The Guardian, Germany's Der Spiegel, and Spain's El Pais for weeks, if not months.

Recent cables have made news - one claimed that late Nigerian President Umaru Yar'Adua had a kidney transplant while he was still a state governor - but most haven't carried the same punch as earlier releases.

It isn't clear whether WikiLeaks or what it calls its "media partners" have gone through the documents in their entirety. The secret-spilling website did not return an e-mail seeking comment on its future plans, although its founder Julian Assange has repeatedly promised to speed the cables' release.

Whether or not the State Department cables have already yielded their most arresting secrets, WikiLeaks is still sitting on a huge archive of leaked data from nearly every country in the world - including, Assange has hinted, a massive trove of e-mails from Bank of America.

And even though his website is no longer accepting submissions, Assange said secrets were still making their way to him all the time. On Monday, a Swiss ex-banker - now under arrest for his interactions with WikiLeaks - handed Assange his latest set of secrets, data which he claimed carried details of tax evasion by some 2,000 prominent people.

Assange said the material could be online within weeks.

Met pas 1% van de documenten gelekt, wat zou er nog kunnen komen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 januari 2011 om 20:19:
Met pas 1% van de documenten gelekt, wat zou er nog kunnen komen?

Hoe kom je aan die één % ?

Waarschuw beheerder
Ah, was bronnetje vergeten (http://apnews.myway.com/article/20110123/D9KU4TA00.html)

Is een claim van Wikleaks zelf. die 200.000 kan ik me nog herinneren vanuit het begin. Dat er pas iets meer dan 2.000 gelekt zouden zijn had ik geen idee van. Het is te groot om allemaal bij te kunnen houden in 1 leven.

Ik kwam op deze site via Drudge Report, een tip als je het internationale nieuws in de gaten wil houden. Directe links naar alle grote spelers op het gebied van nieuws. (http://www.drudgereport.com/)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
WL :gaap:

Waarschuw beheerder
Zullen de media Assange bij blijven staan in zijn missie tegen de vrijheid en een eventuele strafzaak? ;)

WikiLeaks, Revolution, and the Lost Cojones of American Journalism

Now that the WikiLeaks releases about Tunisian corruption have directly sparked a peoples' uprising in Tunisia; now that Egypt is in the throes of pro-democracy protest driven in large measure by WikiLeaks' revelation in the Palestine Papers about US manipulation of Palestine, surely one would expect key U.S. news organizations and journalists to rally prominently to the defense of the right to publish that that site represents. One would expect lead editorials supporting Assange's right to publish from the New York Times, the Wall Street Journal and USAToday, not to mention every major TV outlet. But instead, what we have heard is the deafening sounds of what middle-schoolers call 'crickets' -- that is, an awkward silence. As Nancy Youssef in the McClatchy papers reported recently, most U.S. journalists -- and, even more shamefully, journalists' organizations -- decided, regarding supporting Wikileaks' freedom to publish, to "take a pass."

How on earth could this be? This cravenness represents one of American journalism's darkest hours -- as dark as the depth of the McCarthy era. In terms of the question of the legalities of publishing classified information, most American journalists understand full well that Assange is not the one who committed the crime of illegally obtaining classified material -- that was Bradley Manning, or whomever released the material to the site. So Assange is not the 'hacker' of secrets, as People magazine has mis-identified him; he is of course the publisher, just as any traditional news organization is. He is not Daniel Ellsberg, in the most comparable analogy, the illegal releaser of the classified Pentagon Papers; rather, Assange is analogous to the New York Times, which made the brave and correct decision to publish the Pentagon Papers in the public's interest.

U.S. journalists also know perfectly well that they too traffic in classified material continually -- and many of our most prominent reporters have built lucrative careers doing exactly what Assange is being charged with. Any sophisticated dinner party in media circles in New York or Washington has journalists jauntily showing prospective employers their goods, or trading favors with each other, by disclosing classified information. For we all, in this profession, know that seeking out and handling classified information is what serious journalists DO: their job is to find out the government's secrets in spite of officials who don't want these secrets revealed. American journalists also know that the U.S. government classifies information mostly out of embarrassment, or for expediency, rather than because of true national security concerns (an example is the classification of suspicious deaths in Guantanamo and other US-held jails). The New York Times garnered kudos -- as they should have -- in 2005 with the publication of the SWIFT banking story -- based on leaked classified documents, which makes Bill Kellers' recent essay trying to put distance between his newspaper and WikiLeaks all the more indefensible.

Here is what readers are not being told: We have ALL handled classified information if we are serious American journalists. I am waiting for more than a handful of other American reporters, editors and news organizations to have the courage -- courage that is in abundance in Tahrir Square and on the pages of Al Jazeera, now that we no longer see it on the editorial page of the New York Times or the Wall Street Journal -- to stand up and confirm the obvious. For the assault on Assange to be credible, they would have to come arrest us all. Many of Bob Woodward's bestselling books, which have made him America's highest-paid reporter, are based on classified information -- that's why he gets the big bucks. Where are the calls for Woodward's arrest? Indeed Dick Cheney and other highest-level officials in the Bush administration committed the same act as Bradley Manning in this case, when they illegally revealed the classified identity of CIA operative Valerie Plame.

So why do all these American reporters, who know quite well that they get praise and money for doing what Assange has done, stand in a silence that can only be called cowardly, while a fellow publisher faces threats of extradition, banning, prosecution for spying -- which can incur the death penalty -- and calls for his assassination?

One could say that the reason for the silence has to do with the sexual misconduct charges in Sweden. But any serious journalist in America knows perfectly well that the two issues must not be conflated. The First Amendment applies to rogues and scoundrels. You don't lose your First Amendment rights because of a sleazy personality, or even for having committed a crime. Felons in jail are protected by the First Amendment. Indeed the most famous First Amendment cases, the ones that are supposed to showcase America's strength and moral power, involve the protection of speech most decent people hate.

So again: why have U.S. journalists and editor, as Youssef reported, "shunned" Assange? Youssef reports an almost unbelievably craven American press scenario: The "freedom of the press committee" -- yes, you read that correctly -- of the Overseas Press Club of America in New York City declared him "not one of us." The Associated Press itself won't issue comment about him. And even the National Press Club in Washington made the decision not to speak publicly about the possibility that Assange may be charged with a crime. She notes that it is foreign press organizations that have had to defend him.

One answer for this silence has to do with what happens to the press in a closing society. I warned in 2006 and often since that you don't need a coup to close down America's open society -- you need to simply accomplish a few key goals. One critical task -- number seven -- is to intimidate journalists; this is done, as in any closing society, by creating a situation in which a high-profile reporter is accused of "treason" or of endangering national security through their reporting, and threatened with torture or with a show trial and indefinite detention. History shows that when that happens, you don't need to arrest or threaten any other reporters -- because they immediately start to police and censor themselves, and fall all over themselves attacking the "traitor" as well. That way safety lies, whether the knowledge is conscious or not.

Another motive is revealed in the comment that Assange is "not one of us." U.S. journalism's business model is collapsing; the people who should be out in front defending Assange are facing cut salaries or unemployment because of the medium that Assange represents. These journalists are not willing to concede that Assange is, of course, a publisher, rather than some sort of hybrid terrorist blogger, because of their self-interested prejudices against a medium in which they are not the gatekeepers.

In this, paradoxically, they have become just like the outraged U.S. government officials who are threatening Assange: the American government too is in the position, because of the Internet, of no longer being able to control its secrets, and is lashing out at Assange as it faces a future in which there are no traditional gatekeepers, and all institutions live in glass houses.

It is for this reason that the prosecution of Assange -- and his betrayal by his fellow journalists and publishers in America -- is so almost absurdly futile. Even if they lock Assange up forever, the world of the future is a WikiLeaks world. Trying to extradite and to convict Assange is like trying to convict the first person who dared to install a telephone. The WikiLeaks necessity -- for citizens who are upset at government or private sector abuses of power -- to release documents, is not going away, ever. Egypt is showing us that conclusively: they turn off the news and people create the news on their cellphones. The technology of leaking government secrets globally is not going away either. In five years one can expect that every major institution will have its own version of WikiLeaks -- so shareholders, members of university communities, citizens of governments all over the world, and so on, can read the secrets that are in the public interest that the traditional gatekeepers wish to keep under wraps.

History shows that journalists only protect themselves, when bullied like this, by fighting back -- as a group. And history shows that when a technology and its social change are inevitable, it is better to integrate the way the future will work, into an open society -- rather than trying pointlessly to punish it, in this case by seeking to ship the inevitable future off to Guantanamo Bay.

Written by Naomi Wolf
Bron