Partyflock

Forumonderwerp · 1102517
Waarschuw beheerder
+32-5
Gerald Celente, werelds meest gerenommeerde trend-voorspeller, verwacht dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven. Dit zegt Celente maandag in een uitgebreid interview met de gratis dagkrant De Pers. De toenemende haat jegens moslims zal volgens hem resulteren in grootschalige etnische zuiveringen.

'Moslims, pak je koffers'
Celente: "Moslims in Europa, pak je koffers en vlucht. Je bent niet veilig meer! De etnische zuiveringen gaan beginnen, de enkele jaren geleden nog onvoorstelbare verdrijving van miljoenen mensen. Ik zei het twintig jaar geleden al: de historie van Europa is onze nabije toekomst en dit keer zal volgens het volk de moslim de oorzaak van álle problemen zijn. Van werkloosheid en misdaad tot rondslingerend vuil."

"Moslims zouden de westerse staat en cultuur willen vernietigen, klonk het. Nu zijn deze morele kwesties in vrijwel alle Europese landen de drijfveren van de binnen- en buitenlandse politiek geworden. Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland, Vlaanderen, Wallonië, Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland; de islamhaat is nu niet meer te stuiten", zo gaat de trendwatcher verder.

Kosten immigranten
Volgens Celente hebben de kosmopolitische elites zichzelf ongeloofwaardig gemaakt door de klachten van de 'gewone mensen' te negeren: "Ze weigerden antwoord te geven op de vraag: wat kosten immigranten? Dat was geen rare vraag. Hoe weet een land of het nog meer immigranten kan absorberen als het niet kan inschatten of er genoeg geld is om voor het eigen volk te zorgen?"

"'Het gaat hier niet ontsporen, wij zijn rechtsstaten', zeiden de Nederlanders, de Denen, de Fransen en de anderen. 'De geschiedenis herhaalt zich niet, doe niet zo idioot.' Ze lachten me uit, net als toen ik de val van de Muur en de kredietcrisis voorspelde. Wat kan ik nu zeggen? Eigenlijk maar één ding: 'I told you so.'", sluit Celente het interview af.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/405714/1/1/50/europa-verdrijft-alle-moslims-in-2016.html
Het gehele interview: http://www.depers.nl/buitenland/510512/Islamhaat-niet-meer-te-stuiten.html
Dit is Gerald Celente: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente

Nou, het word feest, feestman gaat z'n koffers pakken vanavond.
Ik kijk hier met gemengde gevoelens naar... toch is er meer sprake van blijschap dan verdriet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+5-2
Uitspraak van Gila Selectah op maandag 20 september 2010 om 18:33:
Moslimkinderen moet je ook aanlijnen hihihihiihihihihi

:roflol:

(L) geweldig
Waarschuw beheerder
+9
Uitspraak van Sisyphus op maandag 20 september 2010 om 18:31:
dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven

dat vraagt om een feest
Waarschuw beheerder
+4-2
rondslingerend vuil."

Moslimkinderen moet je ook aanlijnen

:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
die gast heeft heel wat andere shit allemaal voorspeld en dat is ook uitgekomen. stond vandaag bijna precies hetzelfde stuk in de pers:P
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Valentijn:mixje: op maandag 20 september 2010 om 18:38:
stond vandaag bijna precies hetzelfde stuk in de pers:P

Dit zegt Celente maandag in een uitgebreid interview met de gratis dagkrant De Pers

:')

hihihihiihihihihi

Waarschuw beheerder
+8
Als we het netjes doen, vriendelijk, met een glimlach en een zwaai op het vliegtuig zetten. Nazorg geven in land van herkomst. Niemand iets verplichten, maar vooral wél heel erg aanmoedigen:. "Er staat een huis, een baan en een potje geld voor je klaar in Rabat. je hoeft alleen maar je paspoort in te leveren."

Dan kan ik, er niet rouwig om zijn... (Y)
Waarschuw beheerder
-1
geblaas om niks.. de wereld vergaat toch in 2012
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van THP op maandag 20 september 2010 om 18:38:
dat vraagt om een feest

Inderdaad, waar is feestman? :D
Waarschuw beheerder
+2-2
Gerald Celente, werelds meest gerenommeerde trend-voorspeller, verwacht dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven

De toenemende haat jegens moslims zal volgens hem resulteren in grootschalige etnische zuiveringen.

Met andere woorden de razzia's a la 2de wereldoorlog komen terug.

Waarschuw beheerder
+10
Uitspraak van (gele) Lifeline (gele) op maandag 20 september 2010 om 18:50:
Met andere woorden de razzia's a la 2de wereldoorlog komen terug.

Etnische zuiveren hoeft niet bloederig en vervelend te zijn... Gewoon van: "Doei, ga maar even snel daar heen, en kom niet meer terug" :bye:
Waarschuw beheerder
+7-1
Kunnen we binnen 20 jaar zeggen "Hoe had dit kunnen gebeuren" maar we zijn wel lekker van die moslims verlost :p
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 september 2010 om 18:52:
Etnische zuiveren hoeft niet bloederig en vervelend te zijn... Gewoon van: "Doei, ga maar even snel daar heen, en kom niet meer terug"

Oh gaat dat zo makkelijk? :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (gele) Lifeline (gele) op maandag 20 september 2010 om 18:57:
Oh gaat dat zo makkelijk? :O

Als iedereen gezellig meewerkt, is het zo makkelijk en heet het alsnog etnisch zuiveren.

Het zou alleen de eerste keer zijn dat het zo 'makkelijk' gaat in de geschiedenis. Op de exodus na dan... ;)
Waarschuw beheerder
+3
grootschalige etnische zuiveringen.

:banana:
Waarschuw beheerder
+4-1

vangen en in de dierenwinkel verkopen.
Waarschuw beheerder
-15
overal ineens duimpjes (Y)

Waarschuw beheerder
+3
Geen link naar een petitie?

Waarschuw beheerder
+8-1
je moet niet iedere moslim over 1 schaap scheren...
Waarschuw beheerder
+7
verwacht dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal

Dat zou schitterend zijn. Geloof er alleen niet zo heel erg in, desalnietemin een nobel streven (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-5
Begin wel een beetje Moslim moe te worden nu.... Laat die mensen lekker met rust. :/
Ze kunnen beter wat aan de huizen prijzen doen, of bonussen van zorgbazen.
Waarschuw beheerder
+5
Uitspraak van Scott Marten op maandag 20 september 2010 om 19:35:
Begin wel een beetje Moslim moe te worden nu.... Laat die mensen lekker met rust. :/
Ze kunnen beter wat aan de huizen prijzen doen, of bonussen van zorgbazen.

weet je wel dat wanneer alle moslims ons land uit zijn, we gelijk van ons huizen te kort af zijn? alle studenten een huis :banana: geen jarenlange wachtrijen meer b)

Waarschuw beheerder
-15
(permanent verbannen)
Dat zal niet gebeuren :nee:. Ik neem deze clown trouwens helemaal niet serieus :lol: :nee:...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2
Trollman700

niet vergeten een melding te maken he :D
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van SJEEP op maandag 20 september 2010 om 19:42:
weet je wel dat wanneer alle moslims ons land uit zijn, we gelijk van ons huizen te kort af zijn? alle studenten een huis geen jarenlange wachtrijen meer

Geloof mij maar in die huizen wil jij niet zitten!! En als alle moslims nu zouden vertrekken stort nl in elkaar.
Alle kut baantjes zo als groente inpakken, en bij Remia achter de lopende band staan komen dan te vervallen. Of je moet nog een baan zoeken :p
Waarschuw beheerder
+3
Moeten alle dealers ook weer zelf gaan rijden enzo :-O

Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 september 2010 om 18:49:
Als we het netjes doen, vriendelijk, met een glimlach en een zwaai op het vliegtuig zetten. Nazorg geven in land van herkomst. Niemand iets verplichten, maar vooral wél heel erg aanmoedigen:. "Er staat een huis, een baan en een potje geld voor je klaar in Rabat. je hoeft alleen maar je paspoort in te leveren."

Dan kan ik, er niet rouwig om zijn... (Y)

Idd.(Y)
Waarschuw beheerder
+4-1
donateur

Waarschuw beheerder
-3
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 september 2010 om 19:42:
serie

?
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van Scott Marten op maandag 20 september 2010 om 19:48:
Alle kut baantjes zo als groente inpakken, en bij Remia achter de lopende band staan komen dan te vervallen. Of je moet nog een baan zoeken :p

ja en? werk is werk, moeten nederlanders maar niet te lui zijn :D
Waarschuw beheerder
+3-1
2016 pas, damn :nocheer:
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 september 2010 om 19:34:

dat niet maar wel elke hippie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op maandag 20 september 2010 om 20:14:
ja en? werk is werk, moeten nederlanders maar niet te lui zijn

hahahahahaha vroeger ook bij de remia gewerkt!! nooit meer... lag ik te slapen kwamen er nog potjes mayo voorbij ;)
Toen d8 ik echt, respect voor die gasten die daar al 15 jaar werken en niet zeuren.
Us pallet over stapelen naar Euro pallet, hele dag 15 kilo zakken waspoeder tillen.

Artiest System
Waarschuw beheerder
+4
(permanent verbannen)
feestman gaat z'n koffers pakken vanavond.

:cheer:
Waarschuw beheerder
-2
Wanneer beginnen de nieuwe kruistochten?? oh wacht die zijn al sinds 2001 onder het mom van terrorisme bestrijding aan de gang.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op maandag 20 september 2010 om 20:35:
Wanneer beginnen de nieuwe kruistochten?? oh wacht die zijn al sinds 2001 onder het mom van terrorisme bestrijding aan de gang.

Ga Zeitgeist nog een keer kijken... Naïeveling... Laat de feiten even over aan de realistische mensen. (Y)

Waarschuw beheerder
+1
Moslims zouden de westerse staat en cultuur willen vernietigen

die houden toch allemaal van de westerse cultuur. hoe komen ze daar nou toch weer bij :O
Volgens Celente hebben de kosmopolitische elites zichzelf ongeloofwaardig gemaakt door de klachten van de 'gewone mensen' te negeren: "Ze weigerden antwoord te geven op de vraag: wat kosten immigranten? Dat was geen rare vraag. Hoe weet een land of het nog meer immigranten kan absorberen als het niet kan inschatten of er genoeg geld is om voor het eigen volk te zorgen?"

lijkt mij ook een vrij normale vraag maar ja he..
'I told you so.'

(Y)
je moet niet iedere moslim over 1 schaap scheren

:X
Waarschuw beheerder
+5

Er zijn anders genoeg niet-moslim gastarbeiders.

Het gaat trouwens meer om een bepaalde mentaliteit die binnenkort niet meer geaccepteerd gaat worden (door de bevolking).
Het zit er dik in dat, met het oog op de economie, de tijden moeilijker worden en we allemaal moeten gaan inleveren.
Als dan bevolkingsgroepen die zelf geen hol doen constant de boel lopen te vergallen, waarmee ze ons in feite in het gezicht spuwen en de maatschappij waar we allen hard voor werken belachelijk maken, zal dat "enige etnische spanningen" aanwakkeren.
Vroeg of laat gaan mensen hun frustratie en onvrede uiten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pogrom

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ja nee ja nee op maandag 20 september 2010 om 20:41:
Het gaat trouwens meer om een bepaalde mentaliteit die binnenkort niet meer geaccepteerd gaat worden (door de bevolking).
Het zit er dik in dat, met het oog op de economie, de tijden moeilijker worden en we allemaal moeten gaan inleveren.
Als dan bevolkingsgroepen die zelf geen hol doen constant de boel lopen te vergallen, waarmee ze ons in feite in het gezicht spuwen en de maatschappij waar we allen hard voor werken belachelijk maken, zal dat "enige etnische spanningen" aanwakkeren.

Je kunt het zien als iets in de psyche: in het (collectief) onderbewuste is het hard bezig zich een weg naar buiten te banen; het hoeft alleen nog maar tot het bewuste door te dringen totdat de bom barst.
Of zie het als een naderende vulkaanuitbarsting ook goed.
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
+2
Met die opstoppingen van de NS? Dat zal dan tussen 2012 en 2030 worden denk ik...
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ja nee ja nee op maandag 20 september 2010 om 20:41:

Denk dat we het dan niet over moslims hebben maar over 1 bepaalde groep..... je weet wel wie. En die groep gaat echt nie naar de moskee op zaterdag dat weet ik zeker.
Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van Scott Marten op maandag 20 september 2010 om 21:06:
Denk dat we het dan niet over moslims hebben maar over 1 bepaalde groep..... je weet wel wie. En die groep gaat echt nie naar de moskee op zaterdag dat weet ik zeker.

Dat klopt. Ik noem die groep altijd maar gelegenheidsmoslims. Ze zijn moslim wanneer ze dat uitkomt.

We leven in een harde realiteit. Ik begrijp best dat mensen zich willen vasthouden aan een geloof.
Maar geloof is iets persoonlijks, dat hou je voor je en ga je zeker niet opdringen aan andere mensen.
Er zijn veel moslims die er precies zo over denken en ik betreur het dan ook als zij de dupe worden van het gedrag
van anderen.

Daarnaast zijn er ook grote groepen mensen die gewoon te dom of te lui zijn om voor zichzelf te denken.
Dat soort mensen zijn gevaarlijk. Als minderheid hoor je ze niet, maar zodra ze een meerderheid vormen worden ze tegen
je gebruikt. Daar komt nog bij dat moslims of andere zombies van dit type ook nog eens gewelddadig worden om de meest onbenullige redenen.
Ben ik bang voor de Islam? Nee.
Maak ik me zorgen om mensen die domweg luisteren naar de schreeuwende man met de grootste baard? Jazeker.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ja nee ja nee op maandag 20 september 2010 om 21:23:
Maak ik me zorgen om mensen die domweg luisteren naar de schreeuwende man met de grootste baard? Jazeker.

Nee zeker niet! Het verhaal van de Islam is het zelfde verhaal als het christendom. Veel figuren uit de bijbel kennen hun ook in hun koraan. Alleen zeggen ze dat niet, net zo goed als christenen daar ook hun mond over houden. Maar ze weten alle twee donders goed dat het over het zelfde fabeltje gaat.

Waarschuw beheerder
+3
werelds meest gerenommeerde trend-voorspeller, verwacht dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven.

Toch nog is leuk nieuws op zo'n eerste werkdag:p

Waarschuw beheerder
+2
Chill, zijn we weer van een hoop ellende en gezeur af :)

Waarschuw beheerder
+1
Als dit hierboven allemaal een beetsje representatief is voor hoe wy gemiddeld tegen islam en moslims aankyken, krgt geertje zostraks nog de naam van softie te zyn :lol:
Waarschuw beheerder
+2
Dat klopt. Ik noem die groep altijd maar gelegenheidsmoslims. Ze zijn moslim wanneer ze dat uitkomt.

Die mogen van mij allemaal wel weg:bye:
Waarschuw beheerder
+1

Oew, dan zou ik toch maar de Koran eens gaan lezen...

Waarschuw beheerder
+2
het is aanpassen en als je daar niet blij mee bent moet je gewoon terug naar land van herkomst gaan.
Waarschuw beheerder
+1

doen ze wel met geiten
Waarschuw beheerder
-1
Ik voorspel van niet. Als ik het goed heb verdien ik ook een wikipedia pagina.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 20 september 2010 om 22:34:
Oew, dan zou ik toch maar de Koran eens gaan lezen...

Dadelijk bekeer ik nog.

Waarschuw beheerder
'En doodt hen, de verraders en de afvalligen, de hypocrieten wie ziek zijn in hun hart, en het paradijs niet zullen smaken! Zij die dwaas zijn en hebben gekozen tegen henzelf, de verloochenaars die ik niet liefheb, zij zullen vrezen en smeken om genade die hen onthouden worden zal tot het Laatste Uur slaan zal. Richt je tot de Almachtige, de Barmhartige en verlies Hem geen moment uit het oog, of je ogen zullen schaven ondervinden en je in blindheid verwikkelen en je Allah doen vergeten, en al-ilaha ervoor in de plaats stellen en je verleiden en misleiden tot bedrog, onrechtgeschapenheid en verraad. Het einde, dan, zal je bitter smaken, waak hier!'

Dit is een fictief citaat uit de Koran, die er zo had in kunnen staan. Ik lees er wel eens stukjes uit, in dingen in deze trant komen zoal voorbij. Ik kroop even in de huid van de Koran om tot dit stukje te komen :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 02:03:
'En doodt hen, de verraders en de afvalligen, de hypocrieten wie ziek zijn in hun hart, en het paradijs niet zullen smaken! Zij die dwaas zijn en hebben gekozen tegen henzelf, de verloochenaars die ik niet liefheb, zij zullen vrezen en smeken om genade die hen onthouden worden zal tot het Laatste Uur slaan zal. Richt je tot de Almachtige, de Barmhartige en verlies Hem geen moment uit het oog, of je ogen zullen schaven ondervinden en je in blindheid verwikkelen en je Allah doen vergeten, en al-ilaha ervoor in de plaats stellen en je verleiden en misleiden tot bedrog, onrechtgeschapenheid en verraad. Het einde, dan, zal je bitter smaken, dus waak voor dit!'

Dit is een fictief citaat uit de Koran, die er zo had in kunnen staan. Ik lees er wel eens stukjes uit, in dingen in deze trant komen zoal voorbij. Ik kroop even in de huid van de Koran om tot dit stukje te komen

Ben je een maat van Feestman ofzo die bedenkd ook dit soort ONZIN!

Waarschuw beheerder
Nee, ik ben gewoon een visionair. B)
Waarschuw beheerder
+1
ik zou ff naar de opticien gaan want dat gebrabbel van net dat was echt in het luchtledige

Waarschuw beheerder
-1
Hiermee bewijs je je gebrek aan kennis erover alleen maar.8)
Waarschuw beheerder
Gewoon interpreteren op de manier waarop het je op dat moment het beste uitkomt.
Vandaag prediken we vrede, morgen rollen er koppen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 02:03:
'En doodt hen, de verraders en de afvalligen, de hypocrieten wie ziek zijn in hun hart, en het paradijs niet zullen smaken! Zij die dwaas zijn en hebben gekozen tegen henzelf, de verloochenaars die ik niet liefheb, zij zullen vrezen en smeken om genade die hen onthouden worden zal tot het Laatste Uur slaan zal. Richt je tot de Almachtige, de Barmhartige en verlies Hem geen moment uit het oog, of je ogen zullen schaven ondervinden en je in blindheid verwikkelen en je Allah doen vergeten, en al-ilaha ervoor in de plaats stellen en je verleiden en misleiden tot bedrog, onrechtgeschapenheid en verraad. Het einde, dan, zal je bitter smaken, waak hier!'

Dit is een fictief citaat uit de Koran, die er zo had in kunnen staan. Ik lees er wel eens stukjes uit, in dingen in deze trant komen zoal voorbij. Ik kroop even in de huid van de Koran om tot dit stukje te komen :lol:

Whahahahhahahha wat een giller :roflol: Zo gaat dat idd echt bij de arabieren vaak. M'n neef is moslim (het is ook echt een mafketel) en leest wel eens dingen uit de Koran voor. Precies zoals in jouw stukkie tekst ja whaha! Humor... :d

Waarschuw beheerder
Van werkloosheid en misdaad tot rondslingerend vuil

het lijken wel Polen, maar die werken dan nog

Waarschuw beheerder
+2
En als alle moslims nu zouden vertrekken stort nl in elkaar.
Alle kut baantjes zo als groente inpakken, en bij Remia achter de lopende band staan komen dan te vervallen

Komen er voor scholieren en studenten ook eens fatsoenlijke baantjes vrij
Waarschuw beheerder
Ik denk dat deze man gelijk heeft alleen denk ik niet al zo snel,denk dat dat pas over 20 jr gaat gebeuren net als toen in Yugo als een soort van burgeroorlog want moslims zijn dan al best groot in aantallen .

Waarschuw beheerder
-1
donateur
die heeft te veel lijm gesnoven
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Pas op, er zijn te weinig PF strafpunten uitgedeeld dit kwartaal, vandaar dit topic.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jœy [Blames] op dinsdag 21 september 2010 om 09:11:
Pas op, er zijn te weinig PF strafpunten uitgedeeld dit kwartaal, vandaar dit topic.

:lol: quota niet gehaald dit dat alles

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
2016?

kan dat niet wat eerder?
Waarschuw beheerder
wat kosten immigranten? Dat was geen rare vraag. Hoe weet een land of het nog meer immigranten kan absorberen als het niet kan inschatten of er genoeg geld is om voor het eigen volk te zorgen?

:smoke:
Waarschuw beheerder
-4
blijven dromen kleine hitlers :D
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van WR102c op dinsdag 21 september 2010 om 09:47:
blijven dromen kleine hitlers :D

:loser:

Waarschuw beheerder
+3-1
(permanent verbannen)
Beter een kleine Hitler dan een grote Mohammed!
Waarschuw beheerder
blijven dromen

*zucht*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het volk de moslim de oorzaak van álle problemen zijn

ze wonen niet voor niets allemaal in kleihuizen. en hebben niks te makken

Waarschuw beheerder
+1
Feestman? wanneer ben jij weg?
Waarschuw beheerder
+2-2
donateur
Pathetisch & Ziekelijk.

Ik hoop dan ook van harte dat degenen die wachten op een etnische zuivering als eerste de pijp uit gaan bij het 'zuiveren' van Europa mbt extrmistische-types(gelovig of niet gelovig), blijft er des te meer ruimte over voor 'normale' mensen...(gelovig of niet-gelovig)...(y)
Waarschuw beheerder
Ik zie het nog gebeuren ook, he... van die linkse opstandelingen die de moslims gaan helpen 8)
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 11:04:
Ik zie het nog gebeuren ook, he... van die linkse opstandelingen die de moslims gaan helpen 8)

:lol: ja van die geitenwollensokken hou je toch
Artiest {SHOWLIST artist 55536, 65796}
Waarschuw beheerder
+1
donateur
*Feest vieren doet*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 21 september 2010 om 10:50:
Ik hoop dan ook van harte dat degenen die wachten op een etnische zuivering als eerste de pijp uit gaan bij het 'zuiveren' van Europa mbt extrmistische-types(gelovig of niet gelovig), blijft er des te meer ruimte over voor 'normale' mensen...(gelovig of niet-gelovig)...

Waarschuw beheerder
+2-1
Laat het netjes gebeuren of laat het niet gebeuren. Aan genocide hebben we niks.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 12:48:
Aan genocide hebben we niks.

Hoezo niet ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 12:48:
Aan genocide hebben we niks.

Ik denk dat Premier Erdogan het daar niet mee eens is!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 12:57:
Hoezo niet ?

Ben je je er wel van bewust wat voor een bittere ellende dat gaat opleveren? Geloof me, dat wil je écht niet hoor...
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 13:00:
Ben je je er wel van bewust wat voor een bittere ellende dat gaat opleveren? Geloof me, dat wil je écht niet hoor...

Maar zou het niet een veel mooiere wereld kunnen opleveren voor m'n (klein)kinderen ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 12:57:
Hoezo niet ?

Dat past niet echt in onze superieure christelijk-humanistische tradities.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 september 2010 om 12:57:
Ik denk dat Premier Erdogan het daar niet mee eens is!

Want gister stond in de krant dat er voor het eerst sinds lange tijd een Armeens-Christelijke viering plaatsvond.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 13:01:
Maar zou het niet een veel mooiere wereld kunnen opleveren voor m'n (klein)kinderen ?

Jouw kleinkinderen zullen opgroeien in een schaamte- en schuldcultuur dat z'n verleden als een taboe beschouwen zal en waar 'niet over gesproken mag worden' net als zoals de na-oorlogse Duitsers waarschijnlijk ;)
Waarschuw beheerder
mischien... :P Je ziet het nu al veel minder worden... slechts 60 jaar na dato

Waarschuw beheerder
Ja, nu is 't zo onderhand wel weg aan het gaan, 70 jaar na dato. ;) Maar goed, genocide is wel erg heftig heur. :jaja: Of zie je het als een noodzakelijk kwaad?
Waarschuw beheerder
70 idd :lol: Maar niet consistent... er zijn van die momenten dat ik denk van tja...mischien is het wel gewoon heel erg nodig. Het voornaamste probleem is dat je gewoon de consequenties absoluut niet kunt overzien...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 13:01:
Want gister stond in de krant dat er voor het eerst sinds lange tijd een Armeens-Christelijke viering plaatsvond.

denk dat ie over de Kurden praat...d8 eerst ook al, Uhhm erdogan is maar 55 ofzo hoor kweetniet, maar die Armeense shizzle is waaaay back gebeurt nl, misschien had Erdogans overoverovergrootopa er wat mee te maken???....:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 13:08:
Uitspraak van Stardust Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 13:01:

Jouw kleinkinderen zullen opgroeien in een schaamte- en schuldcultuur dat z'n verleden als een taboe beschouwen zal en waar 'niet over gesproken mag worden' net als zoals de na-oorlogse Duitsers waarschijnlijk

tsjonge, ten minste nog iemand die verder kijkt dan zijn eigen leven....(y)
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 21 september 2010 om 13:33:
tsjonge, ten minste nog iemand die verder kijkt dan zijn eigen leven....

Lees eens goed terug, ik begon juist over m'n (klein)kinderen 8)

Waarschuw beheerder
+2
Maar dat idee van Reckoner blijft goed: ze met een glimlach op het vliegtuig zetten en netjes uitzwaaien en bedanken voor al het goede werk dat ze hebben gericht (zoals wij westerlingen dat zo lekker schijnheilig kunnen 8)) en ze hun paspoorten laten inleveren en zeggen: veel plezier in Rabat. :bye: :lol:
Waarschuw beheerder
+1
Zal alleen nooit werken joh... :P Laten we nou in ieder geval gewoon beginnen met een totale immigranten-stop. Wat ik altijd wel een aantrekkelijk idee vond is contract-arbeid. Geld dat wordt pas uitgekeerd wanneer men weer terug is in land van herkomst.

Waarschuw beheerder
Mufti... Hij wordt een beetje beschouwd als de grondlekker van het Moslim-extremisme geloof ik... Hij was idd fan van Hitler.. de Jodenhater.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 13:51:
grondlekker van het Moslim-extremisme

= Muhammed
Waarschuw beheerder
donateur
Hij wordt een beetje beschouwd als de grondlekker van het Moslim-extremisme geloof ik... Hij was idd fan van Hitler.. de Jodenhater.....

Al ben ik toch van mening dat Hitler alleen maar banden met hun had omdat ze een gezamelijke vijand hadden.. Hitler wilde eerst z'n eerste zorg uitroeien. Daarnaast denk ik ook dat hitler daarna zou overstappen op moslims, tenslotte ook niet blank/arisch...

Waarschuw beheerder
Mufti... Hij wordt een beetje beschouwd als de grondlekker van het Moslim-extremisme geloof ik... Hij was idd fan van Hitler.. de Jodenhater.....

:nee:

Hassan al-Banna

Opa van? Tariq Ramadan.... :O
Waarschuw beheerder
donateur
hopen dat als het gebeurt ze geen aanslagen plegen :(

er hoeft idd geen oorlog om te komen we vragen gewoon turkish airlines :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ReetNeet op dinsdag 21 september 2010 om 13:54:
Al ben ik toch van mening dat Hitler alleen maar banden met hun had omdat ze een gezamelijke vijand hadden.. Hitler wilde eerst z'n eerste zorg uitroeien. Daarnaast denk ik ook dat hitler daarna zou overstappen op moslims, tenslotte ook niet blank/arisch...

Inderdaad. Netzoals ik Joden nu als broeders beschouw. Met de volgende stap zijn ook hun de lul.
Waarschuw beheerder
+1

Banden... Ze hebben eens met elkaar gesproken en daar is een foto van. Ik denk niet dat Hitler ook maar enigzins aandacht heeft geschonken aan wat zo'n niet-ariër allemaal liep te verkondigen over een gebied ver weg van de op dat moment Duitse legers.
Uitspraak van Leown op dinsdag 21 september 2010 om 13:47:
hitler had banden met haatbaardjes..

En hij deed aan genocide. Ah daar is de link weer wel.

Waarschuw beheerder

Geen idee... Wie weet. :) We hebben er helaas nooit achter kunnen komen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 13:54:
Hassan al-Banna

Hmmm oké..... Ik zal er eens wat over op gaan zoekn.
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 13:58:
nderdaad. Netzoals ik Joden nu als broeders beschouw. Met de volgende stap zijn ook hun de lul.

Oeh, wat evil...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 13:54:

zet je alu-hoed nu snel op!

Tariq Ramadan.:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 14:14:
We hebben er helaas nooit achter kunnen komen.

Whehe..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 14:14:
wat evil...

Waarschuw beheerder
+1
Beter dat de islam verdwijnt ipv de Moslims, mensen mogen hier blijven, alleen de religie niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 21 september 2010 om 14:21:
zet je alu-hoed nu snel op!

Tariq Ramadan.:respect:

Het IS de Opa van Tariq Ramadan, de welbespraakte haatbaard in maatpak. (Y) En de oprichter van de grootste haatbaardenclub in het Midden-Oosten, het Moslimbroederschap. Zo'n beetje de grondlegger van alles wat als laatste woorden "Al-Akhbar!" uitspreekt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hassan_al-Banna

Maar goed, jij bent er natuurlijk weer fan van, het haat Amerika, dus jij hebt er een poster van boven je bed. B)

Hier nog eentje voor boven de schouw... (Y)
http://lgbtbangladesh.files.wordpress.com/2009/12/iran_execution-thumb-510x446.jpg

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 14:29:
Whehe..

Uitspraak van D{}zArt op dinsdag 21 september 2010 om 14:14:
wat evil...

Scholf in waapskleren, jwt.

Waarschuw beheerder
+2
(permanent verbannen)
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Zou niet gaan demonstreren of knokken om het te bereiken, maar als het gebeurt juich ik het van harte toe (y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 14:41:
mensen mogen hier blijven, alleen de religie niet.

Ach, elke inwoner minder (welke godsdienst of welk ras dan ook) betekent minder wachtlijsten in de zorg, minder werkdruk in het onderwijs, en lagere huizenprijzen.
Waarschuw beheerder
Celente overdrijft wel vaker, maar gezien de reacties hier zit hij er dit keer niet ver vanaf. Genoeg islamhaat zo te lezen.....

Waarschuw beheerder
Ach ik haat alle georganiseerde religies, neit alleen de Islam, ik maak namelijk geen onderscheid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een voorspeller doet een voorspelling. De voorspeller zegt dat binnen 4 jaar een enorme etnische zuivering zal plaats vinden. Wees per direct gelet dat het woordje ´zuivering´ niet 'genocide' impliceert. Wat ´zuivering´ wel betekend is het volgende: 'het ontdoen van ongewenste elementen'. Zij zijn onzuiver' Is de gedachten van degene die voor een zuivering pleiten. Een haast religieus doctrine. De reine versus de onreine. Men kan sla wassen en daarmee de ongewenste elementen (gif ingespoten door de boer), verbonden aan het gewas, elimineren. De verbondenheid van het gif en de sla wordt hiermee opgelost. Letterlijk en figuurlijk. Wat er precies met het gif gebeurd weet ik niet, dat zal een natuurkundige moeten aanwijzen door naar de atoom-structuur te kijken. Wat er zal gebeuren met de moslims die nu wonend zijn in Europa weet ik ook niet. Een afscheiding tussen een samenleving en de bewoners ervan ligt wellicht wat meer gecompliceerd. Wat duidelijk is, is dat de maatschappij lang geleden is ingespoten met gif. Nu zijn we echter tot de conclusie gekomen dat het zelf ingespoten gif ook daadwerkelijk gif is, terwijl het voorheen als een heerlijke smaak toevoeging werd verkocht aan de klant, de burger. Het luidde als volgt; 'Zij komen hier om te werken, deze maatschappij op te bouwen, en zelf profiteren ze er ook van.' Het kon niet beter, het kon niet eerlijker. Maar de klant kocht zijn eigen smaak toevoeging, om zichzelf vervolgens op te eten. Gestikt in de intolerantie van de Islam, de houding van de laatste twee generaties turken en marokkanen. Het verzieken van een maatschappij is een kunst. Een intolerante houding te verduren krijgen in een land dat van oudsher tot zeer kort geleden als zeer zeldzaam tolerant te boek stond is een wereldwonder. Hoe krijgt men het voor elkaar ? Vraag het de moslim, bezoek je lokale Turks thee(/wiet)huisje, moskee of sla eens een bladzijde open in de Koran. Eigenlijk maakt het niet meer uit, we sturen ze binnen 2 á 4 jaar toch al de laan uit. Er is genoeg gesproken, gedacht, gediscussieerd en onderhandeld. Het is tijd voor actie, laten we Mein Kampf uit de gesloten boekenkast halen en laten we onze eigen strijd beginnen; 'Unsere Kampf', onze strijd.
Europa als één Europa, met één centraal idee; cultuurrelativisme is een ziekte.

Zo, even een momentje van inspiratie :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Kan het niet wat eerder?
Dan hoef mn zorgpremie ook niet omhoog volgend jaar!
En voor de smerige baantjes hebben we zat werklozen in Nederland ,die mooi kunnen gaan werken voor behoud van hun uitkering dan is dat ook gelijk opgelost!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 september 2010 om 14:56:
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Zou niet gaan demonstreren of knokken om het te bereiken, maar als het gebeurt juich ik het van harte toe (y)

Jij en Sisyphus hebben een beetje dezelfde duistere gedachtegang :lol:

Waarschuw beheerder
Dozart de beschermer der religies
volgens mij zien religieuzen op pf jouw als de nieuwe messias
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:02:
cultuurrelativisme is een ziekte.

Cultuurrelativisme bestaat niet. Het is een holle term zonder inhoud.
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:02:
Wat er precies met het gif gebeurd weet ik niet, dat zal een natuurkundige moeten aanwijzen door naar de atoom-structuur te kijken.

Een natuurkundige naar sctructuur ipv een Scheikunde :lol: atoomstructuur :lol: Je bedoeld molecuulstructuur. Mensen als gif bestempelen :nee:
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 15:05:
Jij en Sisyphus hebben een beetje dezelfde duistere gedachtegang

Duister ? Ik zie het licht!
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Nickolas op dinsdag 21 september 2010 om 14:58:
Celente overdrijft wel vaker, maar gezien de reacties hier zit hij er dit keer niet ver vanaf. Genoeg islamhaat zo te lezen.....

Geen haat, maar intolerantie tegen intolerantie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 15:09:
Een natuurkundige naar sctructuur ipv een Scheikunde atoomstructuur Je bedoeld molecuulstructuur. Mensen als gif bestempelen

Een natuurkundige is een scheikundige 8) Het onderscheid tussen natuur en scheikunde bestaat voornamelijk op de middelbare-school :P (scheikunde is een onderdeel van natuurwetenschappen..)

Maar idd molecule-structuur...

Mensen als gif bestempelen

Mensen worden als gif bestempeld, is de boodschap.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van daddy's little dragon op dinsdag 21 september 2010 om 15:05:
En voor de smerige baantjes hebben we zat werklozen in Nederland ,die mooi kunnen gaan werken voor behoud van hun uitkering dan is dat ook gelijk opgelost!

Prima, maar verhoog de uitkeringen dan meteen naar minimumloon-niveau, want anders nemen bedrijven natuurlijk massaal uitkeringstrekkers aan en schoppen ze mensen met het minimumloon eruit om goeiekoper te zijn ;)

Waarschuw beheerder

Jawel hoor, cultuurrelativisme is dit:

"Ja, dat zij zo met hun vrouwen en homoseksuelen omgaan, daar kunnen ze niet veel aan doen. Ze lopen nog een paar honderd jaar achter in de ontwikkeling. Je moet het ook zo zien, dat zij in een moeilijke haantjes cultuur leven, waar het tonen van je mannelijkheid het hoogste haalbare is."

Misdaden nuanceren omdat hun cultuur een andere kijk zou hebben op zaken, dan wij, het verlichte Westen. Ofwel, het toonbeeld van arrogantie en een onderschatting van de menselijkheid. (N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Njah. Als je de term letterlijk ontleed houd je niet zoveel over nee 8) Wat er hedendaags mee bedoeld wordt is echter niet zo leeg hoor..
het relativeren van cultuur, de waarde ervan trappen en elke cultuur daarna als gelijkwaardig bestempelen... culturen zijn dus ofwel niks waard, ze dragen geen (waarheids)waarde en we kunnen dus ook niet stellen dat de ene beter is dan de ander..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:11:
Een natuurkundige is een scheikundige

Daar ben ik het mee oneens. Maar het is inderdaad wel zo dat een scheikundige een grote basis natuurkunde nodig heeft en andersom. Natuurwetenschappen omvat ook nog biologie. Een vakgebied als ethologie heeft toch echt helemaal niks te maken met het wiskundig bewijzen van natuurkundewetten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 15:06:
Dozart de beschermer der religies
volgens mij zien religieuzen op pf jouw als de nieuwe messias

Oh nee! Ik ben helemaal niet pro-islam. :) Ik heb weinig met de Islam, en zie het ook nog liever vandaag dan morgen verdwijnen hier in Nederland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 september 2010 om 15:12:
schoppen ze mensen met het minimumloon eruit om goeiekoper te zijn

Gaan die toch emigreren naar betere landen, zyn we daar ook vanaf.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 15:15:
het toonbeeld van arrogantie

ik vind het eerder toonbeeld van onderwerping. Ook kut, maar toch wel ff wat anders dan arrogantie... we onderwerpen ons aan dat volk doordat we niet gewoon collectief durven te zeggen: hun cultuur loopt inderdaad honderden jaren achter, tijd voor heropvoeding of voor verhuizing naar een plek waar die cultuur beter op zijn plek is...
Waarschuw beheerder
We denken vanuit verschillende posities. Ik trok het, uit gewoonte, gewoon een stuk breder... het onderscheid waar jij over spreekt is heel recent van aard...en het onderscheid is voornamelijk van toepassing wanneer men aan het onderdelen is van studierichtingen...
Vanuit de basis omvat natuurwetenschappen alles wat empirisch onderzoek doet in en naar de natuur, volgens welke methode dan ook... de overlapping is enorm, zeg maar.. :P

Ethologie is ongeveer hetzelfde als behaviorisme trouwens ? Bestuderen van buiten af i.p.v. opensnijden ? Er zijn nmlk zat onderzoeksterreinen waarbij er wel wiskundige forumules gehanteerd worden..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:19:
opensnijden

leuk, van je hobby je werk maken b)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:16:
het relativeren van cultuur, de waarde ervan trappen en elke cultuur daarna als gelijkwaardig bestempelen... culturen zijn dus ofwel niks waard, ze dragen geen (waarheids)waarde en we kunnen dus ook niet stellen dat de ene beter is dan de ander..

cultuur is niet te relativeren, omdat er altijd cultuur is en cultuur enorm veel omvat van taal tot gewoontes en zelfs de culinaire kant. Het is ook niet mogelijk om een cultuur als beter te bestempelen dan de andere, omdat je vooraf niet weet wie ''gelijk'' heeft. Het zou zomaar kunnen dat binnen 100 jaar onze cultuur van individualisme begonnen in de Verlichting uitmond in een compleet losgeslagen egoïstische post-apocalyptische wereld. Slechts met het idee dat de mensheid altijd tenminste iets leert uit zijn verleden en er dus uiteindelijk altijd sprake is van vooruitgang, is het mogelijk om gradaties van vooruitgang aan te brengen. Dus dat wij als Westerse wereld een stapje verder in die vooruitgang zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 14:55:
Het IS de Opa van Tariq Ramadan,

So??? Ik heb het niet over opoe Ramadan, was dat je niet opgevallen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 september 2010 om 15:18:
ik vind het eerder toonbeeld van onderwerping. Ook kut, maar toch wel ff wat anders dan arrogantie... we onderwerpen ons aan dat volk doordat we niet gewoon collectief durven te zeggen: hun cultuur loopt inderdaad honderden jaren achter, tijd voor heropvoeding of voor verhuizing naar een plek waar die cultuur beter op zijn plek is...

Dan hebben we het over elementen binnen de eigen samenleving, ik had het over vanuit 'hier' oordelen over 'daar'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 15:23:
Het is ook niet mogelijk om een cultuur als beter te bestempelen dan de andere, omdat je vooraf niet weet wie ''gelijk'' heeft.

Dat is dus gewoon wat cultuurrelativisme zegt... het relativeerd niet 'cultuur' maar het idee dat er waardeverschillen bestaan tussen culturen. Eigenlijk zou een beter woord ook zijn cultuurWAARDErelativisme oid :P
Ik ben het er ook niet mee oneens. Strikt logisch gezien kun je ook geen oordeel geven. Maar je ziet wel dat het een verlammend effect geeft aan ons handelen en doen... het verlamd de zelfbescherming voor wat we hebben, voor wat we koesteren... Ik kan géén 1 logisch argument geven waarom de westerse cultuur beter is dan die van de Islam. Ik kan enkel aangeven waarom IK VIND dat deze maatschappij beschermd moet worden tov die van de Islam. De waarde van mijn mening kan gelukkig sterk genoeg zijn om het verschil aan te duiden en daar handelingen aan te verbinden.
Je spreekt ook over 'vooruitgang' maar dat is inderdaad het hele probleem. Hoe kun je over voortuigang spreken als je niet weet wat het (eind)doel is ? 8) Dat kan gewoon niet. Je kan enkel voor jezelf bepalen wat je vind dat het streven moet zijn... voor mij is dat (intellectuele) verlichting dmv filosofische doctrines, wetenschappelijke onderzoeken (met name in de ruimte), etc... met welzijn ed heb ik niet erg veel op... mits het op langertermijn hand in hand kan gaan met mijn andere eizen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 15:23:
cultuur is niet te relativeren, omdat er altijd cultuur is en cultuur enorm veel omvat van taal tot gewoontes en zelfs de culinaire kant. Het is ook niet mogelijk om een cultuur als beter te bestempelen dan de andere, omdat je vooraf niet weet wie ''gelijk'' heeft. Het zou zomaar kunnen dat binnen 100 jaar onze cultuur van individualisme begonnen in de Verlichting uitmond in een compleet losgeslagen egoïstische post-apocalyptische wereld.

Grootste onzin die ik heb gehoord in tijden... :roflol:

Wij kunnen onze humanistische maatschappij gebaseerd op menselijke gelijkheid niet beter beschouwen dan de opvattingen die heersen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten, omdat het over 100 misschien anders afloopt?

Wat een flauwekul. Vanuit ons perspectief kunnen wij heel goed zeggen, dat wij het op bepaalde vlakken goed doen, en anderen niet.

Of mogen wij niet zeggen dat het 'best een beetje verkeerd' is om 18 jarige meisjes met accuzuur te overgieten, omdat zij jou huwelijksaanzoek weigerde? En dan gebruiken we de term 'cultuur' even als een verzamelwoord voor de heersende normen, waarden en gebruiken binnen een maatschappij.

Zo te lezen ben je zelf een cultuurrelativist en vind je het gewoon een vervelende term... 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 15:29:
Vanuit ons perspectief kunnen wij heel goed zeggen, dat wij het op bepaalde vlakken goed doen, en anderen niet.

Daar zeg je een waar woord, maar alleen omdat er staat: 'vanuit ons perspectief'...
dit laat gewoon het probleem zien betreft oordelen over andere (culturen).. :P Je moet een soort van all knowing God zijn om enige waarde te hebben met je mening..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:19:
Ethologie is ongeveer hetzelfde als behaviorisme trouwens ? Bestuderen van buiten af i.p.v. opensnijden ? Er zijn nmlk zat onderzoeksterreinen waarbij er wel wiskundige forumules gehanteerd worden..

Ethologie is gedragswetenschap. Het kijken naar gedrag van dieren. Opensnijden zou dus niet eens iets opleveren voor ethologie, in tegendeel het opengesneden die zou nog maar bar weinig gedrag vertonen ;)

Maar zelfs daarin wordt uiteraard wiskunde gebruikt in de vorm van statistiek bijvoorbeeld. Die overlap komt inderdaad voor in vrijwel alle natuurwetenschappen, daarover zal ik niet in discussie gaan.
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:25:
Eigenlijk zou een beter woord ook zijn cultuurWAARDErelativisme oid

Maar dat bekt niet lekker en kan niet als simpele framing worden gebruikt tegen het frame ''de linkse kerk''.
Maar in hoeverre kan het dan een ziekte zijn, behalve dat het tegen mensen ingaat die overtuigd zijn van de eigen superioriteit en het eigen gelijk, gelijkend de orthodoxie van godsdiensten? We moeten niet vergeten dat het zichzelf beter voelen dan andere rassen of zelfs gelijke rassen met andere ideologie het belangrijkste onderdeel is geweest van twee Wereldoorlogen en zoals ik hierboven zei, niet echt past in het idee van culturele vooruitgang.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 15:34:
Ethologie is gedragswetenschap. Het kijken naar gedrag van dieren. Opensnijden zou dus niet eens iets opleveren voor ethologie, in tegendeel het opengesneden die zou nog maar bar weinig gedrag vertonen

Ah oke, behaviourisme dus inderdaad gewoon. Al is behaviorisme meer gericht op mensen dacht ik. Het bestuderen zonder zelf invloed uit te oefenen.

Maar in hoeverre kan het dan een ziekte zijn, behalve dat het tegen mensen ingaat die overtuigd zijn van de eigen superioriteit en het eigen gelijk, gelijkend de orthodoxie van godsdiensten? We moeten niet vergeten dat het zichzelf beter voelen dan andere rassen of zelfs gelijke rassen met andere ideologie het belangrijkste onderdeel is geweest van twee Wereldoorlogen en zoals ik hierboven zei, niet echt past in het idee van culturele vooruitgang.

Waarom spreek je over 'culturele vooruitgang', dat bestaat volgens jou (en mij) namelijk helemaal niet. Het vermijden van oorlog lijkt me niet per definitie een peiler van een cultuur-'juiste' maatschappij (al mocht je zelfs humanistische idealen koesteren). Het openstaan voor invloeden die haaks staan op bep. waarden kan mijns inziens nog gevaarlijker zijn. Dit geld overigens niet alleen voor invloed van de Islam, maar ook zaken als privacy.

Het is een ziekte in zoverre het verlammend kan werken. Ik heb het al vaker aangehaald maar Femke Halsema is hier een pracht voorbeeld van. Van huisuit is ze een feminist maar gelijtijdig heeft ze heel veel moeite met het bespreken van bepaalde doctrines in de Islam. Hier kunnen electorale motieven achter liggen, maar ze stoot zichzelf tegen het hoofd door de problemen niet te erkennen. Het niet willen erkennen, of willen onderschrijven van de problemen komt volgens mij voort uit de blindheid veroorzaakt door de sluier van gelijkheid die ze zichzelf voor houd. Mischien is het gewoon een klein paradoxaal probleem binnen haar overtuigingen, maar ik denk dat er een fundamenteler probleem onder ligt. Een uitspraak van haar die het verbeeld; 'Als (lees: moslim) vrouwen apart willen zwemmen, dan moet dat kunnen.' Hiermee verdedigd ze aan ene kant de vrijheid van de vrouw maar gelijktijdig vermoord ze deze ook omdat de motieven van de vrouwen die apart willen zwemmen genesteld liggen in de Koran.

Wees trouwens bewust van het idee dat de Islam, waar het toch echt over gaat, 100 % haaks staat op cultuurrelativisme... een goede wereld zal een wereld zijn waar alleen de Islam aanwezig is. Voor hun is er ook geen probleem met deze gedachten, want God, Allah, zelf heeft dit natuurlijk aan de man gebracht. Nu kun je jezelf vastbinden en dit alles aanschouwen, de moslims hun gang laten gaan vanuit het idee dat oorlog/conflict vermijden een nobel streven is voor een juiste maatschappij of je stapt van je intellectuele bezwaren af en gaat de strijd aan (om het even aan te dikken).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Dus is jouw ogen is de definitie van Goed en Fout afhankelijk van in welke culturele achtergrond je bent grootgebracht?

Wij als collectief mogen niet zaken in andere landen afkeuren, en onze eigen maatschappij en verzameling van normen, waarden en gebruiken beter achten dan andere maatschappijen?
Waarschuw beheerder
+2
Waarom is iedereen eigenlijk zo tegen Moslims? Door Wilders ofzo.... Die gastjes waar wij last van hebben, zijn alleen maar bezig met chickys, drugs, drank en diefstal dus niet echt moslims zeg maar... :/ Ik hoor niemand over dat de politie hier zn lachertje is!
Neem nou spanje bv... moet je daar eens proberen een bushokje stuk te trappen, of dubai.. 2 keer door rood rijden is 3 dagen zitten.
Wil niet zeggen dat we die kant op moeten maar het is hier echt lui lekker land, zolang je maar geen belasting fraude pleegd want dan weten ze je wel te vinden ;)
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 15:49:
Dus is jouw ogen is de definitie van Goed en Fout afhankelijk van in welke culturele achtergrond je bent grootgebracht?

Dus wat is er mooier dan alle andere culturen af te slachten om uit eindelijk te kunnen stellen dat wat wij/ik goed vinden ook echt goed is 8) Geen tegenspraak meer, geen annulering van het concept cultuurwaarde; er is er maar één, namelijk :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 15:47:
Ah oke, behaviourisme dus inderdaad gewoon. Al is behaviorisme meer gericht op mensen dacht ik. Het bestuderen zonder zelf invloed uit te oefenen.

Behaviorisme is een tak binnen de Psychologie. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 16:00:
ehaviorisme is een tak binnen de Psychologie.

Ook ja, ook biologie en filosofie.

Psychologie is overigens een tak binnen de filosofie ;) :P

(K)

Waarschuw beheerder
Nou en, psychologie is the best!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 16:05:
Nou en, psychologie is the best!

Ik ben blij dat er minderwaardige intellectuelen zijn die er zo over denken! B-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 16:07:
minderwaardige intellectuelen

8)
Waarschuw beheerder
Ey geen spellingsfouten faken, hè!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Scott Marten op dinsdag 21 september 2010 om 15:51:
k hoor niemand over dat de politie hier zn lachertje is

Ik denk dat veel mensen dat hier dat zo wel willen houden!
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Scott Marten op dinsdag 21 september 2010 om 15:51:
Waarom is iedereen eigenlijk zo tegen Moslims? Door Wilders ofzo....

Wilder sis een gevolg. Geen oorzaak van onvrede.
Het is allemaal een gevolg van slecht beleid:

Dat dus....

De linkse elite weigert antwoord te geven op vragen van het volk. Maar een oud hollandsch gezegde luidt: Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
Dat geld overigens ook voor naiviteit en onwetendheid.

Daarbij valt het gewoon op dat wangedrag van moslim-jongeren vrijwel altijd is gericht tegen niet-moslims.
Dat komt toch door een ander emanier van op voeden. Wij leren van huis uit om geen onderscheid te maken. Daarom zijn autochtone tokkies aso tegen iedereen. En niet tegen bepaalde groepen mensen o:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1

Er is geen definitie van Goed of Fout aangezien Goed of Fout per definitie persoonsgebonden zijn. De invloed van de culturele achtergrond waarin je opgroeit is van grote invloed op je eigen perceptie van Goed of Fout.
Wij als collectief mogen niet zaken in andere landen afkeuren, en onze eigen maatschappij en verzameling van normen, waarden en gebruiken beter achten dan andere maatschappijen?

Iedereen is daar volledig vrij in om dat te doen en te geloven dat onze eigen normen, waarden en gebruiken beter zijn. De realiteit is echter dat het niet mogelijk is daar achter te komen. Er zijn natuurlijk indicaties zoals in hoeverre mensen zich gelukkig voelen of vrij voelen. Maar zelfs het begrip vrijheid is een gekleurd begrip waaraan verschillende interpretaties onderhevig zijn.
Ah oke, behaviourisme dus inderdaad gewoon.

De dierenvariant van behaviourisme ja. Omdat behaviourisme op mensen van toepassing is valt het binnen de
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 16:02:
Psychologie

en omdat ethologie over dieren gaat binnen de
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 21 september 2010 om 16:02:
biologie

:9
Waarom spreek je over 'culturele vooruitgang', dat bestaat volgens jou (en mij) namelijk helemaal niet. Het vermijden van oorlog lijkt me niet per definitie een peiler van een cultuur-'juiste' maatschappij (al mocht je zelfs humanistische idealen koesteren). Het openstaan voor invloeden die haaks staan op bep. waarden kan mijns inziens nog gevaarlijker zijn. Dit geld overigens niet alleen voor invloed van de Islam, maar ook zaken als privacy.

Omdat cultuur zo enorm aan verandering en uitwisseling onderhevig is, is de enige manier van het proberen af te bakenen van een ''eigen cultuur'' de grootste tegenstellingen eruit halen en deze zelfs vergroten. Door de huidige begrippen natie-staat (in ons geval Nederland), Europa, Westerse Wereld proberen mensen af te bakenen wat zij als eigen zien. Ik vind dat echter een slechte instelling, aangezien juist verschillen van meningen en culturen leiden tot een discussie en daaruit óf wordt gekozen voor het ene of een compromis gevonden wordt en men zo dus ''vooruitgang'' kan boeken. Ik denk dat het woord vooruitgang slecht gekozen is, aangezien dat een positieve klank heeft en het beter vervangen kan worden door het woord ''voortgang'' van cultuur. Je zou cultuur kunnen omschrijven als de manier waarop groepen mensen de beste oplossing proberen te zoeken voor steeds veranderende omgevingen en behoeftes. Dat is van de vorming van een taal, tot de gekozen vorm van staatsinrichting houdbaar. Het flexibel houden van cultuur biedt daarin de beste mogelijkheid om zo snel mogelijk een oplossing te zoeken voor veranderende processen, zoals immigratie, bevolkingsgroei, vergrijzing, globalisering, moderne media, terwijl het star vasthouden aan iets wat niet bestaat, namelijk ''de eigen cultuur'' juist de oplossingen voor deze processen in de weg staat.
Wees trouwens bewust van het idee dat de Islam, waar het toch echt over gaat, 100 % haaks staat op cultuurrelativisme... een goede wereld zal een wereld zijn waar alleen de Islam aanwezig is.

Daarom ben ik ook een tegenstander van de Islam, net zoals van elke godsdienst. Deze zijn bij uitstek instituten die cultureel conservatief zijn en zoals bijvoorbeeld in de huidige tijd niet flexibel genoeg zijn om mee te gaan in de veranderende kijk op vrouwen, homosexualiteit, condooms etc.
Waarschuw beheerder
+1
geloof ik geen reet van, de lastige marokkaantjes in kwestie stelen net zo goed van elkaar,

voorbeeld: hier in de buurt (utrecht overvecht) is ook de nodige criminaliteit, is de meerderheid van Turkse of Marokkaanse komaf, en de auto's die worden leeggehaald door de straatcrimineeltjes zijn in overgrote meerderheid dus ook van Turken en Marokkanen....

Marokkaanse buurt-winkel hier in de buurt is al meerdere keren overvallen dit jaar,
signalement daders: van marokkaanse komaf

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 september 2010 om 16:47:
geloof ik geen reet van, de lastige marokkaantjes in kwestie stelen net zo goed van elkaar,

Prima vorm van zelfreiniging, de goeden scheiden zich van de kwaden en stemmen uiteindelijk ook PVV. ;P
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 september 2010 om 16:47:
Marokkaanse buurt-winkel hier in de buurt is al meerdere keren overvallen dit jaar,
signalement daders: van marokkaanse komaf

uitzonderingen bevestigen de regel.
Waarschuw beheerder
Celente: "Moslims in Europa, pak je koffers en vlucht. Je bent niet veilig meer! De etnische zuiveringen gaan beginnen,

YES!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 16:53:
Prima vorm van zelfreiniging, de goeden scheiden zich van de kwaden en stemmen uiteindelijk ook PVV.

Zoals inderdaad al het geval is.
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 21 september 2010 om 16:54:
uitzonderingen bevestigen de regel.

De buurt-winkel wordt blijkbaar structureel overvallen. Dan kan je niet meer spreken van een uitzondering.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 21 september 2010 om 16:54:
uitzonderingen

:nee: in de andere wijken van Utrecht waar overwegend/veel allochtonen wonen (kanaleneiland, zuilen,) zie je precies t zelfde: auto's worden leeggehaald en winkels overvallen, en de allochtonen die daar wonen/werken zijn daar net zo goed t slachtoffer van.......
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Decibel op dinsdag 21 september 2010 om 12:24:
Ik hoop dan ook van harte dat degenen die wachten op een etnische zuivering als eerste de pijp uit gaan bij het 'zuiveren' van Europa mbt extrmistische-types(gelovig of niet gelovig), blijft er des te meer ruimte over voor 'normale' mensen...(gelovig of niet-gelovig)...

De eerste verstandige post in dit topic(y)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van pixxure op dinsdag 21 september 2010 om 11:08:
Ik zie het nog gebeuren ook, he... van die linkse opstandelingen die de moslims gaan helpen

ja van die geitenwollensokken hou je toch

Ja, want als je tegen een etnische zuivering bent, ben je gelijk een linkse geitenwollensok. Dit moet toch wel echt het dieptepunt zijn in de post-historie op pf.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 september 2010 om 14:41:
mensen mogen hier blijven, alleen de religie niet

Klinkt ook goed, die religie verziekt teveel...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 21 september 2010 om 17:11:
Ja, want als je tegen een etnische zuivering bent, ben je gelijk een linkse geitenwollensok.

idd, regelmatig waren het juist linkse nationalisten die etnische zuiveringen uitvoerden :loL:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 september 2010 om 17:28:
idd, regelmatig waren het juist linkse nationalisten die etnische zuiveringen uitvoerden

Ook dat nog eens ja.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 september 2010 om 18:59:
Als iedereen gezellig meewerkt, is het zo makkelijk en heet het alsnog etnisch zuiveren.

Het zou alleen de eerste keer zijn dat het zo 'makkelijk' gaat in de geschiedenis. Op de exodus na dan... ;)

Hoezo de "eerste keer" zo makkelijk? Bij de NSDAP (Duitsland), NSB (Nederland) ging het inderdaad gemakkelijk met alle gevolgen van dien.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 september 2010 om 17:02:
in de andere wijken van Utrecht waar overwegend/veel allochtonen wonen (kanaleneiland, zuilen,) zie je precies t zelfde: auto's worden leeggehaald en winkels overvallen, en de allochtonen die daar wonen/werken zijn daar net zo goed t slachtoffer van.......

idd spraak vorig jaar nog een marokkaan die wou gaan verhuizen naar leidse rijn, maar is toch maar ergens anders heen gegaan!! Hij vond dat er al te veel marokkanen woonden en wou niet in een 2de kanaleneiland terecht komen :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Scott Marten op dinsdag 21 september 2010 om 17:38:
Hij vond dat er al te veel marokkanen woonden en wou niet in een 2de kanaleneiland terecht komen

Waarschuw beheerder
+1
idd spraak vorig jaar nog een marokkaan die wou gaan verhuizen naar leidse rijn, maar is toch maar ergens anders heen gegaan!! Hij vond dat er al te veel marokkanen woonden en wou niet in een 2de kanaleneiland terecht komen :p

Kijk dat zijn de goeies. Maar hunnie zijn de slechtes

Waarschuw beheerder
Moslims zouden de westerse staat en cultuur willen vernietigen

Akkoord :D

Waarschuw beheerder
-1
w8 ff, waar is feestdinges, pippo die meteen vlopt enzo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 september 2010 om 17:02:
in de andere wijken van Utrecht waar overwegend/veel allochtonen wonen (kanaleneiland, zuilen,) zie je precies t zelfde: auto's worden leeggehaald en winkels overvallen, en de allochtonen die daar wonen/werken zijn daar net zo goed t slachtoffer van.......

Dan gaat het alleen daar anders.Maar buiten dat laat het respect van de jonge moslims richting niet-moslims vaak (meer dan gemiddeld) wat te wensen over.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 21 september 2010 om 22:27:
Hy is beetje verward, neemt het nu op voor asielzoekers in de veronderstelling dat dat allemaal moslims zyn

+1 :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 21 september 2010 om 17:10:
'normale' mensen

Leg mij dan eens uit wat normale mensen zijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 21 september 2010 om 22:27:
Hy is beetje verward, neemt het nu op voor asielzoekers in de veronderstelling dat dat allemaal moslims zyn

Ah, akkoord :D
Waarschuw beheerder
donateur
idd spraak vorig jaar nog een marokkaan die wou gaan verhuizen naar leidse rijn, maar is toch maar ergens anders heen gegaan!! Hij vond dat er al te veel marokkanen woonden en wou niet in een 2de kanaleneiland terecht komen

Jij blij dat het in Houten nog zo rustig is? O:)
Waarschuw beheerder
-3
Cultuurrelativisme of niet, in Nederland doen we het veel te veel. Vooral hoog opgeleiden met utopische voorstellingen van hoe de ideale wereld eruit zou moeten zien en geld natuurlijk de belangrijkste drijfveer is. Belangrijker dan stabiliteit van de bevolking zelf, zelfs. Zo van, nou we hoeven niks te beschermen want we hebben toch geen cultuur en hebben we die wel, dan verandert deze toch wel. Dat vind ik een absurde opvatting. Als je de wereld zo bekijkt kan je alles flikken onder het mom, ach het is vooruitgang en elke cultuur verandert.

Rare manier van denken vind ik dat. Is een beetje dogmatisch. klinkt als een soort nieuwe religie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 21 september 2010 om 13:31:
denk dat ie over de Kurden praat...d8 eerst ook al, Uhhm erdogan is maar 55 ofzo hoor kweetniet, maar die Armeense shizzle is waaaay back gebeurt nl, misschien had Erdogans overoverovergrootopa er wat mee te maken???....

zou best kunnen, een grote incesthoop in turkije :)

nog steeds alle genocides ontkennen enzo.. :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 22 september 2010 om 15:22:
klinkt als een soort nieuwe religie.

Ik doop het tot het allochtoonisme.

Mooi stukje verder, niks dan de waarheid.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 september 2010 om 11:57:
Leg mij dan eens uit wat normale mensen zijn?

In dit geval mensen die een etnische zuivering volstrekt belachelijk vinden.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 september 2010 om 15:49:
incesthoop in turkije

Akkoord :)

Maar ook in de lokale hollandsche achterlanden en dorpen, incest en inteelt komt overal voor :nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 september 2010 om 15:49:
nog steeds alle genocides ontkennen enzo..

De vraag is wat de Turkse overheid daarmee van doen heeft, aangezien dat onder het Ottomaanse rijk gebeurde. Wel mee eens, ze moesten zich wat schappelijker opstellen al is het maar uit respect voor de nabestaanden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Valentijn:mixje: op maandag 20 september 2010 om 18:38:
die gast heeft heel wat andere shit allemaal voorspeld en dat is ook uitgekomen. stond vandaag bijna precies hetzelfde stuk in de pers

Dit zegt Celente maandag in een uitgebreid interview met de gratis dagkrant De Pers.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 september 2010 om 23:00:
ook in de lokale hollandsche achterlanden en dorpen, incest en inteelt komt overal voor

heeft geen reet te maken met wat zy hier bedoeld
dus neuk jezelf
akkoord ?
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 september 2010 om 23:05:
al is het maar uit respect voor de nabestaanden...

Armeniërs zyn vnl christelyk, daar hebben ze geen respekt voor, ze laten nog liever journalisten vermoorden.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 september 2010 om 23:05:
De vraag is wat de Turkse overheid daarmee van doen heeft, aangezien dat onder het Ottomaanse rijk gebeurde. Wel mee eens, ze moesten zich wat schappelijker opstellen al is het maar uit respect voor de nabestaanden...

alles.. want ze ontkennen al die genocides nog steeds. Zou wat zijn als Duitsland de holocaust zou ontkennen :'(

Uitspraak van inactief op donderdag 23 september 2010 om 15:36:
Armeniërs zyn vnl christelyk, daar hebben ze geen respekt voor, ze laten nog liever journalisten vermoorden.

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 22 september 2010 om 15:22:
Zo van, nou we hoeven niks te beschermen want we hebben toch geen cultuur en hebben we die wel, dan verandert deze toch wel. Dat vind ik een absurde opvatting. Als je de wereld zo bekijkt kan je alles flikken onder het mom, ach het is vooruitgang en elke cultuur verandert.

Je snapt gewoon niet wat de definitie is van cultuur en hoe mensen cultuur beschouwen. Allemaal leuk en wel, maar hoe kan je dan een onderbouwde mening over cultuur hebben? Het feit dat je in je stukje een nieuw populair woord als cultuurrelativisme zet, is een verandering in jouw persoonlijke cultuur.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 september 2010 om 17:09:
Mooi stukje verder, niks dan de waarheid.

Voor een idioot als jij wel ja :lol:

Er wordt een link gelegd tussen Hoogopgeleiden met utopiën en slechts een drang naar geld. Daarin spreek je jezelf alweer tegen. Er zijn hoog- en laagopgeleiden genoeg, die vooral geld als uitgangspunt hebben en die vind je in rechtse meer naar egoïsme neigende partijen als de VVD en de PVV. De hoogopgeleiden met ''utopiën'', laten we ''idealen'' gebruiken aangezien je met het woord utopie de discussie al probeert te manipuleren, vind je terug bij een PvdA, SP, GroenLinks met ideeën over het leven in een samenleving.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 september 2010 om 15:41:
alles.. want ze ontkennen al die genocides nog steeds. Zou wat zijn als Duitsland de holocaust zou ontkennen

Al die genocides! Er is er één geweest in Turkije, die op de Armeniërs.
Uitspraak van inactief op donderdag 23 september 2010 om 15:36:

Vorige week werden ze nog toegestaan in een kerk (!) een godsdienstige viering uit te voeren. Ik zeg net niet ze volledige rechten hebben, maar jij slaat compleet door.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 23 september 2010 om 16:03:
Al die genocides! Er is er één geweest in Turkije, die op de Armeniërs.

Oh en hoeveel koerden hebben ze uitgeroeid :'(?
ben zelf Armeens en ken de geschiedenis wel ff wat beter :')

Vorige week werden ze nog toegestaan in een kerk (!) een godsdienstige viering uit te voeren. Ik zeg net niet ze volledige rechten hebben, maar jij slaat compleet door

Wat lul jij joh. Ze hebben alle kerken daar zowat afgebrand om niets van Armenië over te laten. En wat weet jij nou van wat er daar afspeelt? niet zo lang terug is een Turkse auteur vermoord omdat hij toegaf dat er een genocide heeft plaatsgevonden :')

Waarschuw beheerder
jij slaat compleet door.

Nee hoor, jy kykt niet verder dan de officiële kant. Christenen en mn Katholieken worden gediskrimineerd en hun garagekerkjes in brand gestoken door de door de regering erdogan opgehitste rascistiese moslims ! Vergelyk datis met NL.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 september 2010 om 16:26:
Oh en hoeveel koerden hebben ze uitgeroeid ?

Ik geloof dat jij dan in staat bent daar officiële cijfers over te geven? Maar aangezien je het opneemt voor de Koerden, ben je het dus eens met afscheidingsbewegingen als de ETA, IRA, Hamas etc?
ben zelf Armeens en ken de geschiedenis wel ff wat beter

Dat vraag ik me af, aangezien je zoals je zelf al aangeeft er geen objectieve kijk op hebt.
Wat lul jij joh. Ze hebben alle kerken daar zowat afgebrand om niets van Armenië over te laten. En wat weet jij nou van wat er daar afspeelt? niet zo lang terug is een Turkse auteur vermoord omdat hij toegaf dat er een genocide heeft plaatsgevonden

Het is nu eenmaal gebeurd. Gelukkig dat je zelf ook de verleden tijd gebruikt in het afbranden van kerken. Zoals hierboven zeg ik ook niet dat het enigzins in de buurt komt van gelijkheid, maar dat er sprake zou zijn van een heuse heksenjacht of zelfs voortdurende genocide tegen de Armenen of überhaupt Christenen is totale onzin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 23 september 2010 om 17:02:
maar dat er sprake zou zijn van een heuse heksenjacht of zelfs voortdurende genocide tegen de Armenen of überhaupt Christenen is totale onzin.

Dat klopt,maar
Uitspraak van inactief op donderdag 23 september 2010 om 16:47:
Christenen en mn Katholieken worden gediskrimineerd en hun garagekerkjes in brand gestoken door de door de regering erdogan opgehitste rascistiese moslims ! Vergelyk datis met NL.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 24 september 2010 om 16:35:
Dat klopt,maar

Een nutteloos punt. Aan de ene kant zeg je dat Turkije het slecht doet en dan trek je de vergelijking met Nederland. Nou en? Ja Turkije doet het slecht, dus moeten wij met zijn allen maar toestaan dat wij ook zo'n achterlijk land worden en de moslims eruit gooien?

Laat ik het zelfs simpel stellen voor de domme xenofoben: Als een moslim van de brug springt, doe jij het dan ook?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben zelf Armeens

Kende nog geen Armeense mensen maar als jij representatief bent is het een mooi volkje !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 21 september 2010 om 22:11:
Maar buiten dat laat het respect van de jonge moslims richting niet-moslims vaak (meer dan gemiddeld) wat te wensen over.

dat heet puberteit

alleen jouw leider maakt er straatterrorisme van
Waarschuw beheerder
Als de mensen van Doner Company maar blijven (Y)
Waarschuw beheerder
afscheidingsbewegingen als de ETA, IRA, Hamas etc?

IRA is eigenlijk geen afscheidingsbeweging, aangezien het land van origine Iers is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 24 september 2010 om 17:15:
IRA is eigenlijk geen afscheidingsbeweging, aangezien het land van origine Iers is...

Oh ja? Valt Ierland niet al eeuwen onder Britse invloedssfeer?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 17:21:
Oh ja? Valt Ierland niet al eeuwen onder Britse invloedssfeer?

veel te in gewikkeld verhaal, om het een van beiden te noemen.

Waarschuw beheerder
Dat vraag ik me af, aangezien je zoals je zelf al aangeeft er geen objectieve kijk op hebt.

Huh?????:S

Dus alles wat jij lult over de holocaust op de Joden in o.a. Nederland zal ook niet objectief zijn????

Waarschuw beheerder
-1
Nieuwe zondebok zijn de Roma's... Islam is niet meer hip :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 18:34:
Huh?????

Dus alles wat jij lult over de holocaust op de Joden in o.a. Nederland zal ook niet objectief zijn????

Als hij zelf jood is dan is het misschien wel vreemd idd, maar wanneer iemand is opgegroeid in een Nederlands gezin die verder geen echt oorlogstraumaverleden in de familie had/heeft daar gaat het gebeuren veel verder van je af staan.
De bril waardoor gekeken wordt zal anders gekleurd zijn :)

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Oh en hoeveel koerden hebben ze uitgeroeid ?
ben zelf Armeens en ken de geschiedenis wel ff wat beter

iets van 1.4 miljoen ofzo toch? Als jij kritiek uit op de Turkse regering omdat de voorgangers van hun jouw volk verjoegen en als dat niet ging, uit moordden, is dat begrijpelijk...

Maar je moet niet de fout maken om hierdoor je beeld van 'de Turken' te laten bepalen. De Ottomaanse heersers moordden de Armeniers uit omdat het dictatoriale honden waren die geen respect hadden voor mensenrechten. Niet omdat ze Turks waren. Genocide vindt je in alle dictaturen waar veel volkeren wonen en waar spanning tussen die volkeren is, al helemaal in oorlogstijd.

Een volk beoordelen op de misdaden die een stel dictatoriale gekken uit naam van dat volk gepleegd hebben, is juist de manier van denken die tot vreemdelingenhaat leidt. Je zou daar imo boven moeten staan, hoe moeilijk dat ook is. Pas als er over en weer niet meer beschuldigend wordt gesproken over shit van 95 jaar terug, kunnen ze beginnen aan een betere verstandhouding en uiteindelijk het gezamelijk een plaats geven van dat bloedvergieten in hun geschiedenis.

Ik geef overigens aan hoe ik hier over denk, misschien is het een beetje te naief van me ofzo, ik weet immers niet hoe het is om tot een volk te horen dat vervolgd werd. Maar goed je snapt denk ik wel wat k bedoel...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Goed nieuws :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 24 september 2010 om 16:48:
Een nutteloos punt. Aan de ene kant zeg je dat Turkije het slecht doet en dan trek je de vergelijking met Nederland. Nou en?

Vind je ? Jy stelt heel gewoon

Vorige week werden ze nog toegestaan in een kerk (!) een godsdienstige viering uit te voeren. Ik zeg net niet ze volledige rechten hebben,

alsof dat al heel wat is.Nou niet dus. En dan maak ik de vergelyking met de situatie van de moslims in NL niet omdat ik xenofoob of rascist ben,maar om de tegenstrydigheid van jou c.s. te onderstrepen by de beoordeling van vergelykbare situaties. In NL mag je zelfs geen misstanden en gevaar enkel benoemen, maar als het over Turkeye gaat, is de minste geringste fooi al heeeeel wat. Beetje vreemd toch.
Waarschuw beheerder
Maar hoe ze in zulke landen met mensen omgaan, zoals in veel armere landen het geval is, moet toch niet als voorbeeld dienen voor wat we in Nederland met moslims willen doen? Ik maar denken dat PVV'ers ons superieur vinden, willen ze zich verlagen tot dat niveau.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 18:28:
veel te in gewikkeld verhaal, om het een van beiden te noemen.

Ik bedoel maar... Het is niet zo zwart/wit als onze SS'ert het wil doen blijken. (N)
Waarschuw beheerder
goed nieuws voor de zaterdagochtend :-)
Waarschuw beheerder
Over 2 jaar is er wereldvrede voor een lange tijd, zie de boven geschetste situatie niet gebeuren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van mooimangz op zaterdag 25 september 2010 om 12:28:
Over 2 jaar is er wereldvrede voor een lange tijd

Zinken de VS dan eindelijk terug de zee in?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 24 september 2010 om 23:36:
moet toch niet als voorbeeld dienen voor wat we in Nederland met moslims willen doen?

Nee natuurlyk niet, maar dat zei ik toch ook nergens !
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 24 september 2010 om 23:36:
Ik maar denken dat PVV'ers ons superieur vinden, willen ze zich verlagen tot dat niveau.

Wat bedoel je hiermee ? "ons" = NL of PVV-elektorat ? Turkeye en derg.moslimlanden zyn van 'n bedenkelyk niveau ("dat niveau") ?
Waarschuw beheerder
Ik zie dit als het vuilnis buiten zetten, anders krijg je er alleen maar problemen mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 25 september 2010 om 21:25:
Wat bedoel je hiermee ? "ons" = NL of PVV-elektorat ? Turkeye en derg.moslimlanden zyn van 'n bedenkelyk niveau ("dat niveau") ?

''ons niveau'' = Westerse landen.
Uitspraak van inactief op zaterdag 25 september 2010 om 21:25:
Nee natuurlyk niet, maar dat zei ik toch ook nergens !

Maar dat is wel waar de heer Wilders mee bezig is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 26 september 2010 om 08:35:
Maar dat is wel waar de heer Wilders mee bezig is.

Ik denk dat hy en zyn aanhangers niet zozeer westerse landen en volkeren superieur achten aan landen als Turkeye etc., maar zich wel zer bewust zyn van hun eigen etniciteit en die willen verdedigen. Hy legt haat en wantoestanden bloot, hy creëert ze niet zelf. Dat is een misvatting die alom onder de tegenstanders rouleert.
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 26 september 2010 om 08:35:
''ons niveau'' = Westerse landen.

Met "dat niveau" refereerde je aan het niveau van landen als Turkeye, met een duidelyk pejoratieve lading; dus als ik het goed begryp vindt niet zozeer de heer Wilders en c.s. het niveau van die landen minderwaardig, maar wel en juist jyzelf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 26 september 2010 om 19:40:
hy

zyn

zyn

y

ij
Waarschuw beheerder
Dont believe the hype !!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 21 september 2010 om 14:10:
Banden... Ze hebben eens met elkaar gesproken en daar is een foto van. Ik denk niet dat Hitler ook maar enigzins aandacht heeft geschonken aan wat zo'n niet-ariër allemaal liep te verkondigen over een gebied ver weg van de op dat moment Duitse legers.

ga eens geschiedenis leren jij: http://stosstruppen39-45.tripod.com/id10.html

Via google nog meer.

Waarschuw beheerder
donateur
Hitler schonk wel degelijk aandacht aan vrijwillige niet-ariërs om te gebruiken in zijn strijd, met name moslims en uiteraard japanners.

Als je dan echt wilt miereneuken, zeg dan dat hitler geen aandacht schonk aan dat individue in plaats van het feit dat het een niet-arier was. Islam is een geloof, aanhangers zijn moslim, hitler had speciale moslim onderdelen in zijn militaire organisatie. Zie je de connectie nu wel ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 september 2010 om 20:40:
ij

waarom moeilyk doen als het makkelyk kan !
Waarschuw beheerder
blijven dromen kleine hitlers

de grootse wannabee hitlers zijn tegenwoordig toch echt groepen moslims geloof ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 september 2010 om 14:00:
Hitler schonk wel degelijk aandacht aan vrijwillige niet-ariërs om te gebruiken in zijn strijd, met name moslims en uiteraard japanners.

Als je dan echt wilt miereneuken, zeg dan dat hitler geen aandacht schonk aan dat individue in plaats van het feit dat het een niet-arier was. Islam is een geloof, aanhangers zijn moslim, hitler had speciale moslim onderdelen in zijn militaire organisatie. Zie je de connectie nu wel ?

ook alleen vanwege het gemak, op fronten die te ver waren om Duitsers te plaatsen of waar het de strijd verloren dreeg te gaan
en al die vreemdelingendivisies deden het echt niet omdat ze Mein Kampf zo'n geweldig boek vonden hoor, maar gewoon uit eigen, lokale belangen
Waarschuw beheerder
Als je dan echt wilt miereneuken, zeg dan dat hitler geen aandacht schonk aan dat individue in plaats van het feit dat het een niet-arier was.

Dat mag duidelijk zijn.
Zie je de connectie nu wel ?

Ik snap prima wat de connectie is. Daarentegen als je verstand zou hebben van geschiedenis, zou je het met me eens zijn dat het leggen van een band tussen de Islam en Hitler gewoon totale onzin is en een slechte poging om nog maar eens een keer de Islam te bashen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoezo islam bashen. Wie basht wie ?
http://www.limburger.nl/article/20100925/REGIONIEUWS08/100929710/1105#Radicalen_demonstreren_tegen_Akense_moskee
160 demonstranten tegen bouw nieuwe moskee, meer dan 1000 tegendemonstanten, meer dan 2000 politieagenten op de been. Wie ontzegt hier wie zyn vryheid van meningsuiting ! Die agenten zyn er iig niet voor die handvol rechtsgeoriënteerde etnocentristen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 27 september 2010 om 15:35:
160 demonstranten tegen bouw nieuwe moskee, meer dan 1000 tegendemonstanten, meer dan 2000 politieagenten op de been. Wie ontzegt hier wie zyn vryheid van meningsuiting ! Die agenten zyn er iig niet voor die handvol rechtsgeoriënteerde etnocentristen

Totale onzin. Zowel demonstratie als tegendemonstratie zijn vrijheden van meningsuiting. Zodra er geweld aan te pas komt, is dat pas niet het geval. De politie staat er om te voorkomen dat er geweld plaatsvindt.

Waarschuw beheerder
zijn ze al weg?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 27 september 2010 om 16:34:
De politie staat er om te voorkomen dat er geweld plaatsvindt.

Dat geweld kan maar van één kant komen niet : 1000 tegendemonstranten !

Btw

dus als ik het goed begryp vindt niet zozeer de heer Wilders en c.s. het niveau van die landen minderwaardig, maar wel en juist jyzelf.
laatste aanpassing 26 september

Mag ik uit je stilzwygen opmaken dat deze konklusie juist is ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 27 september 2010 om 17:10:
Dat geweld kan maar van één kant komen niet : 1000 tegendemonstranten !

Dat is natuurlijk ook onzin. Ook de originele demonstranten zouden geweld kunnen gebruiken om te zorgen dat alleen zij hun mening kunnen laten horen en niet het tegengeluid.
Uitspraak van inactief op maandag 27 september 2010 om 17:10:
Mag ik uit je stilzwygen opmaken dat deze konklusie juist is ?

Nee. Ik geloof niet dat iemand in de positie is om van zijn land en dus van zichzelf een conclusie te kunnen trekken over minder- of meerwaardigheid. Slechts de tijd zal leren wat zal worden beschouwd als minderwaardig.
Waarschuw beheerder
:huilie:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 27 september 2010 om 17:21:
Ook de originele demonstranten zouden geweld kunnen gebruiken om te zorgen dat alleen zij hun mening kunnen laten horen en niet het tegengeluid.

Die originelen zyn maar een kleine groep en het tegengeluid hoort men al altyd en overal.
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 27 september 2010 om 17:21:
Ik geloof niet dat iemand in de positie is om van zijn land en dus van zichzelf een conclusie te kunnen trekken over minder- of meerwaardigheid.

Geloof het of niet, in je eerdere uitlating impliceerde je reeds die minderwaardigheid. Zonder al te veel te willen psychologiseren kryg ik toch sterk de indruk dat je te veel rationaliseert ten koste van je gevoelens; is toch niet nodig, je mag die gevoelens best hebben en er ook voor uitkomen.
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
Gatverdamme moet echt kotsen van sommige antwoorden.
Etnische meerderheid dit, wij voelen ons zoveel beter dat.
We zijn allemaal mensen hoor, van vlees en bloed. Denk niet zo krankzinnig. Zijn jullie 1945 soms vergeten?
En nee, ik ben niet pro-Marokko. Zeker niet. Maar pak gelijk de rest van (jarenlang)uitkeringtrekkend NL aan dan, net zoals de Pedo's de verkrachters en de sekte's. En zet gelijk je tante op de trein die hangt aan het boeddisme.
Alles moet altijd maar in het perfecte plaatje passen he, alles daarbuiten moet maar oprotten.
Kijk ook eens naar de extreme versies van het Christendom aub.
Achterlijk haatzaaiend gedoe.

En noem me maar een geitenwollensokkerneuker ja. Liever dat dan vol met haat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BABI PANGANG op maandag 27 september 2010 om 22:18:
Alles moet altijd maar in het perfecte plaatje passen he, alles daarbuiten moet maar oprotten.

Dat vind je zelf toch ook..
pak gelijk de rest van (jarenlang)uitkeringtrekkend NL aan dan, net zoals de Pedo's de verkrachters en de sekte's. En zet gelijk je tante op de trein die hangt aan het boeddisme.

Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Sarcastisch jongen. Ooit van gehoord?

Waarschuw beheerder
Zijn jullie 1945 soms vergeten?

Toen wij bevrijd werden?
Waarschuw beheerder
donateur
40/45 dan slimmerik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 27 september 2010 om 22:11:
Geloof het of niet, in je eerdere uitlating impliceerde je reeds die minderwaardigheid. Zonder al te veel te willen psychologiseren kryg ik toch sterk de indruk dat je te veel rationaliseert ten koste van je gevoelens; is toch niet nodig, je mag die gevoelens best hebben en er ook voor uitkomen.

Ik krijg, zonder te psychologiseren, sterk de indruk dat niet iedere keer duidelijk was dat het veelal sarcasme of het uitlokken van reacties was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BABI PANGANG op dinsdag 28 september 2010 om 01:22:
40/45 dan slimmerik.

Ah... Toen ons buurland miljoenen burgers moedwillig executeerde...

Ja, compleet vergelijkbaar met de huidige tijdsgeest. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 11:17:
Toen ons buurland miljoenen burgers moedwillig executeerde...

En wij Nederlanders daar maar al te graag een oogje dichtknepen of aan mee hielpen.

Waarschuw beheerder
Alles wat juist zo mooi aan Nederland is/was, zijn we de laatste jaren in rap tempo aan het kapot maken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 11:22:
En wij Nederlanders daar maar al te graag een oogje dichtknepen of aan mee hielpen.

Onnodige toevoeging... Totaal geen meerwaarde voor de discussie.

Waarom vond je het nodig deze opmerking te maken? Even slim doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BABI PANGANG op dinsdag 28 september 2010 om 01:22:
40/45 dan slimmerik.

en tot op heden nog steeds de telegraaf lezen :X
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 11:44:
Onnodige toevoeging... Totaal geen meerwaarde voor de discussie.

Waarom vond je het nodig deze opmerking te maken? Even slim doen?

Omdat jouw woordkeuze bijzonder onhandig was en onrecht deed aan de gebeurtenissen in die periode. Dat jij het voor het gemak afschuift op onze buren, betekent niet dat er door heel Europa slechts verzet tegen de overheerser is geweest. In tegendeel. Bovendien bepaal ik wel of die toevoeging nodig was of niet en ik vond dus, blijkend uit mijn reply, het wel nodig. Dat het geen meerwaarde heeft voor de originele discussie is tot daar aan toe, daar is jouw gevraag naar wat er toen gebeurd is uiteraard een nog beter voorbeeld van. Uiteraard heb ik dat niet nodig om slim te doen. Ik weet zelf wel beter. Bovendien waarom zou ik mezelf überhaupt willen bewijzen op een forum waar het niveau slechts zelden boven borrelpraat uitkomt.
Waarschuw beheerder
damn.... in 2016 pas? :(

Waarschuw beheerder
+1
We zijn allemaal mensen hoor, van vlees en bloed. Denk niet zo krankzinnig. Zijn jullie 1945 soms vergeten?
En nee, ik ben niet pro-Marokko. Zeker niet. Maar pak gelijk de rest van (jarenlang)uitkeringtrekkend NL aan dan, net zoals de Pedo's de verkrachters en de sekte's. En zet gelijk je tante op de trein die hangt aan het boeddisme.

Goed gesproken toch.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BABI PANGANG op maandag 27 september 2010 om 22:54:
Sarcastisch jongen. Ooit van gehoord?

Ontdek in jouw reply geen enkele stylgiguur, dus ook geen sarcasme. Je lykt gebrek aan kennis en inzicht te verwarren met een gefundeerde mening en dat is gewoon stylloos.
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 12:45:
waarom zou ik mezelf überhaupt willen bewijzen op een forum waar het niveau slechts zelden boven borrelpraat uitkomt.

Omdat je daar tenminste nog over enig niveau lykt te beschikken ?
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 10:31:
Ik krijg, zonder te psychologiseren, sterk de indruk dat niet iedere keer duidelijk was dat het veelal sarcasme of het uitlokken van reacties was.

Je kunt je eigen onderbuikgevoelens niet steeds maskeren door sarcasme voor te wenden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 september 2010 om 15:39:
Je kunt je eigen onderbuikgevoelens niet steeds maskeren door sarcasme voor te wenden.

Ik geloof ook niet dat ik de perfecte wereldburger ben. Iedereen kent xenofobie. Het is een nuttige instinctieve neiging om wantrouwig te zijn naar onbekenden, voortkomend uit de tijd waarin we nog aap-achtigen waren. Dat deze sterker is naar mensen, die er compleet anders uitzien is logisch. Dus in die zin heb ik het uiteraard niet op buitenlanders of zelfs maar op tokkies en krijg ik instinctief de neiging ze te verachten.

Daarentegen gaat het hier over abstracte termen als culturen en samenlevingen, waarbij zo'n instinctieve terughoudendheid niet van toepassing is. Daarover ben ik van mening dat je op het moment zelf niet kan zeggen wat goed, fout, minder- of meerderwaardig is, aangezien de algemene gedachte daarover wel eens helemaal veranderd kunnen zijn. Voorbeeld: gedurende de Kruistochten en de tegenreacties onder het mom Jihad waren beide kanten overtuigd van het eigen gelijk en de superioriteit voor God tegenover de ander. Tegenwoordig kijken we naar die periode als een zwarte bladzijde in de geschiedenis, ondanks dat destijds de overheersende mening was dat men bezig was met iets goeds, waardigs en superieurs.
Omdat je daar tenminste nog over enig niveau lykt te beschikken ?

Nee, dat komt ook meer dan genoeg naar voren in discussies met medestudenten. Het weerhoudt me er echter wel van om als een elitaire blindeling geen aandacht te schenken aan wat anderen denken.
Ontdek in jouw reply geen enkele stylgiguur, dus ook geen sarcasme.

Geschreven sarcasme is dan ook lastiger te ontwaren, gezien je er geen bijbehorende lichaams-, gezichts of toon-veranderingen in kan leggen, die aangeven dat je sarcastisch bent. Om het wel te ontwaren is vaak enige achtergrondkennis van de desbetreffende persoon en zijn/haar denkbeelden nodig. Dat ontbeer jij in dit geval.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 21 september 2010 om 22:11:
Dan gaat het alleen daar anders.Maar buiten dat laat het respect van de jonge moslims richting niet-moslims vaak (meer dan gemiddeld) wat te wensen over.

Jochie is namelijk altijd bij geweest.
Hoe doe je dat?

Oh oh gerso, popstars, shownieuws, hart van nederland, etc kijken en toch nog tijd hebben om erbij te zijn. :respect:

Jij bent zo bevooroordeeld dat een discussie met jou totaal geen zin heeft, 5 jaar geleden niet en nu niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 16:01:
Geschreven sarcasme is dan ook lastiger te ontwaren, gezien je er geen bijbehorende lichaams-, gezichts of toon-veranderingen in kan leggen, die aangeven dat je sarcastisch bent. Om het wel te ontwaren is vaak enige achtergrondkennis van de desbetreffende persoon en zijn/haar denkbeelden nodig. Dat ontbeer jij in dit geval.

Mee eens.
Veelal worden er harde dingen geschreven op dit forum en wanneer men hierover aangesproken wordt, is het ineens vaak allemaal sarcasme :vaag: Of natuurlijk Neem vooral het Internet even serieus :roflol: ... :vaag:

Maar om dit soort oeverloos welles/nietes te voorkomen, is het gebruik van een O:) natuurlijk te eenvoudig gedacht van mij 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 27 september 2010 om 15:13:
ook alleen vanwege het gemak, op fronten die te ver waren om Duitsers te plaatsen of waar het de strijd verloren dreeg te gaan
en al die vreemdelingendivisies deden het echt niet omdat ze Mein Kampf zo'n geweldig boek vonden hoor, maar gewoon uit eigen, lokale belangen

gast zoek een vriendin :')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *NG* op dinsdag 28 september 2010 om 14:51:
damn.... in 2016 pas?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 september 2010 om 17:00:
Jochie is namelijk altijd bij geweest

alsof jij er wél altijd bij bent geweest om het tegendeel te kunnen weten..? :'):loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 12:45:
Uiteraard heb ik dat niet nodig om slim te doen. Ik weet zelf wel beter. Bovendien waarom zou ik mezelf überhaupt willen bewijzen op een forum waar het niveau slechts zelden boven borrelpraat uitkomt.

Hmmmm... Ik kan mij andere posts herinneren... :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 19:49:
Ik kan mij andere posts herinneren... :lol:

*nieuwsgierig* vertel er eens 1
Artiest {SHOWLIST artist 50782, 1645, 98523}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben Moslim, ben in Hengelo geboren, heb de NL nationaliteit en Turkije is een geweldige vakantie land. En nu?

Waarschuw beheerder
xenofobie.

aap-achtigen

verachten

Denk niet dat iedereen dat instinctief in zich meedraagt.

Daarentegen gaat het hier over abstracte termen als culturen en samenlevingen, waarbij zo'n instinctieve terughoudendheid niet van toepassing is. Daarover ben ik van mening dat je op het moment zelf niet kan zeggen wat goed, fout, minder- of meerderwaardig is, aangezien de algemene gedachte daarover wel eens helemaal veranderd kunnen zijn.

Zo abstract zyn die begrippen niet. Je kunt ze vry makkelyk concretiseren en je hebt er wel altyd een (impliciet) waardeoordeel over, of je wil of niet en of het nou je eigen cultuur of samenleving is of niet. En uiteraard kan een cultuur evolueren evenals je beoordeling ervan. Die beoordeling is individueel en niet aan anderen oplegbaar, hoewel er hele groepen zyn met overeenkomstige oordelen en opvattingen. E.e.a. laat onverlet dat het hier niet om puur abstracte begrippen gaat.
Jy stelt imo een rudimentair instinct gelyk aan en reduceert daarmee dus tot een isoleerbaar gegeven het culturele en sociale zelfbewustzyn van de mens.

Het weerhoudt me er echter wel van om als een elitaire blindeling geen aandacht te schenken aan wat anderen denken.

Dus je doet het a.h.w. voor ons allemaal.

Om het wel te ontwaren is vaak enige achtergrondkennis van de desbetreffende persoon en zijn/haar denkbeelden nodig. Dat ontbeer jij in dit geval.

Klopt (Y) Daarentegen moet degene die zich bedient van enig stylfiguur zich bewust zyn van het publieksgerichte karakter van zyn uitingen en op zyn minst de co- en context dan gebruiken om mogelyk ontbrekende kennis omtrent zyn persoon en aard by de lezer te compenseren.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van SYCORE op dinsdag 28 september 2010 om 19:55:
Ik ben Moslim, ben in Hengelo geboren, heb de NL nationaliteit en Turkije is een geweldige vakantie land. En nu?

Blyf gewoon lekker jezelf en laat je niet gek maken door links en rechts rondslingerend huisvuil ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 september 2010 om 20:09:
Blyf gewoon lekker jezelf en laat je niet gek maken

Nee hoor, alles onder controle. Vind het juist wel interressant hoe sommigen reageren :)

Waarschuw beheerder
Jochie is namelijk altijd bij geweest.
Hoe doe je dat?

Oh oh gerso, popstars, shownieuws, hart van nederland, etc kijken en toch nog tijd hebben om erbij te zijn.

Praat niet zo met dédain en badinerend over wat jy waarschynlyk een kleinburger vindt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SYCORE op dinsdag 28 september 2010 om 20:13:
Vind het juist wel interressant hoe sommigen reageren

Miss kan het allemaal wel bydragen aan meer begrip voor elkaar :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SYCORE op dinsdag 28 september 2010 om 20:13:
ee hoor, alles onder controle. Vind het juist wel interressant hoe sommigen reageren

ewa, maar ff serieus, dus jij bent een EKTE moslim beweer je?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van kruispiloot op dinsdag 28 september 2010 om 20:28:
dus jij bent een EKTE moslim beweer je?

ik beweer niets, je bent wie je bent en je gelooft voor je zelf!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SYCORE op dinsdag 28 september 2010 om 20:31:
ik beweer niets, je bent wie je bent en je gelooft voor je zelf!

ik denk dat jij niet echt actief bezig bent met de islam

maar dat bedoel ik niet verkeerd, goede zaak (Y)
Waarschuw beheerder
+1
donateur
stylgiguur

Een wat?:rot:

Omdat jíj mijn zin niet begrijpt (terwijl er na 3 keer nalezen toch echt een flinke schep sarcasme in te beschouwen valt) bepaal jij eventjes snel dat mijn mening stijlloos is?
In mijn reactie valt misschien niet veel charme te bespeuren nee, maar mijn mening is alles behalve smakeloos.
Waarschuw beheerder
Flockwazi's weer lekker geks

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BABI PANGANG op dinsdag 28 september 2010 om 22:11:
Een wat?

Guttegut wat ben jy een opgewonden standje zeg :$
stylfiguur, zo duidelyker ?!

Uitspraak van BABI PANGANG op dinsdag 28 september 2010 om 22:11:
Omdat jíj mijn zin niet begrijpt (terwijl er na 3 keer nalezen toch echt een flinke schep sarcasme in te beschouwen valt) bepaal jij eventjes snel dat mijn mening stijlloos is?

Begryp jouw tekst heel goed, wordt n.l. steeds geroepen door mensen die niet beseffen dat een discussie een manier is om argumenten uit te wisselen met als doel voortschrydend inzicht. Jouw tekst bevat imo geen stylfiguur, is m.i. een soort van dooddoener om een jou niet welgevallige discussie af te blokken en bevat een mening die niet bepaald getuigt van enige kennis van zaken en inzicht, geen styl dus, dus stylloos bwvs.
Waarschuw beheerder
ik volg bovenstaande discussie met een vraagteken boven mijn hoofd
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 september 2010 om 22:52:
Jouw tekst bevat imo geen stylfiguur, is m.i. een soort van dooddoener om een jou niet welgevallige discussie af te blokken en bevat een mening die niet bepaald getuigt van enige kennis van zaken en inzicht, geen styl dus, dus stylloos bwvs.

(Y) Prima jongen. Helemaal goed.

Waarschuw beheerder
-1
dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 september 2010 om 19:59:
Denk niet dat iedereen dat instinctief in zich meedraagt.

Iedereen. Hoe hard je het ook zal proberen uit te schakelen, automatisch zal je in bepaalde situaties nooit afstappen op bepaalde mensen.
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 september 2010 om 19:59:
Zo abstract zyn die begrippen niet. Je kunt ze vry makkelyk concretiseren

Een cultuur en een samenleving zijn naar mijn mening puur imaginaire begrippen. Evenals het begrip nationaliteit. Een ingebeelde ''overeenkomst'' tussen mensen, die elkaar niet eens ooit ontmoet hoeven te hebben. Maar van mij mag je een poging wagen ze te concretiseren. Ik denk dat ze allemaal gefixeerd zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 23:50:
Hoe hard je het ook zal proberen uit te schakelen

Xenofobie en verachting zyn geen genetische basisbagage, nooit geweest. Zelfs instictieve terughoudendheid is plaats- en cultuurgebonden.

Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 28 september 2010 om 23:50:
imaginaire begrippen

Vind je jezelf dan ook slechts een beeld van je eigen gedachte ofzo. Een soort Jezus, die zei dat, daar waar twee of meer mensen over hem praatten, hy aanwezig zou zyn. En de mathematische verzamelingenleer vind je ook maar flauwekul ?

Uitspraak van BABI PANGANG op dinsdag 28 september 2010 om 23:23:
Prima jongen. Helemaal goed.

Volstrekt overbodige post.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 29 september 2010 om 12:46:
Xenofobie en verachting zyn geen genetische basisbagage, nooit geweest.

Bewijs dat maar eens. Daarnaast is dat volledig irrelevant aangezien het hier niet om nature (genetisch) maar om nurture (aangeleerd gedrag) gaat, wat je mee krijgt van je ouders. Ik ben van mening dat, uit de vele slechte ervaringen van mensen met andere mensen, het nu echt overal ter wereld er in zit het vreemde te wantrouwen. Toegegeven dat dat niet goed te onderbouwen is, aangezien er geen testen zijn geweest over de gehele wereld verspreid over verhoogde hartslag en angstgevoelens bij het zien van vreemden. Er zijn er echter genoeg uitgevoerd om deze theorie staande te houden.
Uitspraak van inactief op woensdag 29 september 2010 om 12:46:
Vind je jezelf dan ook slechts een beeld van je eigen gedachte ofzo. Een soort Jezus, die zei dat, daar waar twee of meer mensen over hem praatten, hy aanwezig zou zyn. En de mathematische verzamelingenleer vind je ook maar flauwekul ?

Kan je ook wat anders dan zwart-wit denken? Nee ik ben geen Descartiaan, die de cartesiaanse twijfel op alles toepast. Descartes zelf laat al zien dat je laatste opmerking ook onzin is, aangezien je zowel alle menselijke waarnemingen in twijfel kan trekken, als wiskundige zijn.

Maar waarom zou ik in hemelsnaam een verbintenis moeten voelen met een alleenstaande, shagrokende, zwaar drinkende man van 54 uit Groningen? Omdat we uit hetzelfde land komen? Allemaal ingebeelde verbintenis. Waarom zou ik mij meer verbonden met bijvoorbeeld jou moeten voelen, dan met een Italiaan, die veel dichter bij me staat qua gedachtegoed en interesses? Mijn cultuur, namelijk mijn normen en waarden, gevoel voor rechtvaardigheid, taalgebruik en zelfs lichaamstaal is totaal verschillend van die van, zum beispiel, een Hagenees uit Duindorp. Toch beweren dat er een soort van verband tussen ons bestaat, die sterker is dan die tussen die van mij en een Duitse vriend van me, is totaal imaginair.

Waarschuw beheerder
+1

zo denk ik er ook over...

Tuurlijk zijn er groepen marokkaanse randdebielen die zich misdragen, vaak zijn dit jongeren die verveeld zijn omdat zij geen doel in het leven hebben.School verneukt, strafbladje opgebouwd, thuis niet vinden wat ze zoeken dus maar de straat op. En ja, jongeren op straat gaan lopen kloten... Deed ik ook. Maar als mijn ouders erachter kwamen dat ik wat geflikt, werd mij heel erg duidelijk gemaakt dat niet de bedoeling is, de grenzen werden mij even duidelijk uitgelegd. Dat stukje opvoeding missen deze jongeren. De politie was 10/15 jaar geleden wat duidelijker in het aangeven van grenzen, je werd aangesproken op je gedrag, en waarnodig werd dit je handhandig duidelijk gemaakt. Ik had redelijk wat ontzag voor de pettenbrigade toendertijd. Ook dat is veranderd. Op straat bepalen deze marokkanen zelf wat ze doen, de politie is te laf om corrigerend op te treden, sterker nog, ze laten zich jagen. En als ze al opgepakt worden staan ze binnen een paar uur met een stoer verhaal om te vertellen weer buiten. Maar deze jongeren worden ook ouder gaan trouwen, huisje boompje beesje, en het probleem lost zich vanzelf op. Maar het probleem kan verkomen worden, of verzacht, wanneer er weer oud hollandds gecorrigeerd word.Daarom is het een goede zaak dat PVV enigszins wat in de melk te brokkelen heeft. Dat idee om ouders uit hun woning te zetten wanneer kindlief de buurt terroriseert komt volgens mij ook uit de Wilder stal. De ouders moeten bewust gemaakt worden waar hun kinderen mee bezig zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 29 september 2010 om 14:19:
Bewijs dat maar eens. Daarnaast is dat volledig irrelevant aangezien het hier niet om nature (genetisch) maar om nurture (aangeleerd gedrag) gaat, wat je mee krijgt van je ouders. Ik ben van mening dat, uit de vele slechte ervaringen van mensen met andere mensen, het nu echt overal ter wereld er in zit het vreemde te wantrouwen. Toegegeven dat dat niet goed te onderbouwen is

Vind anders dat het duidelyk om nature ging. En zelf haal je nature nu ook met nurture door elkaar, als je zegt dat inmiddels over de hele wereld die fenomenen mensen eigen zyn. Die hebben toch nie und nimmer dezelfde nurture gehad.
Kan je ook wat anders dan zwart-wit denken? Nee ik ben geen Descartiaan, die de cartesiaanse twijfel op alles toepast. Descartes zelf laat al zien dat je laatste opmerking ook onzin is, aangezien je zowel alle menselijke waarnemingen in twijfel kan trekken, als wiskundige zijn.

Dacht meer aan George Berkeley eerlyk gezegd, maar ja ik kan ook in alle grystinten denken en zelfs in bruine 8)
Maar waarom zou ik in hemelsnaam een verbintenis moeten voelen met een alleenstaande, shagrokende, zwaar drinkende man van 54 uit Groningen? Omdat we uit hetzelfde land komen? Allemaal ingebeelde verbintenis. Waarom zou ik mij meer verbonden met bijvoorbeeld jou moeten voelen, dan met een Italiaan, die veel dichter bij me staat qua gedachtegoed en interesses? Mijn cultuur, namelijk mijn normen en waarden, gevoel voor rechtvaardigheid, taalgebruik en zelfs lichaamstaal is totaal verschillend van die van, zum beispiel, een Hagenees uit Duindorp. Toch beweren dat er een soort van verband tussen ons bestaat, die sterker is dan die tussen die van mij en een Duitse vriend van me, is totaal imaginair.

Herken ik me helemaal in, sterker nog ik vind het een heel sympathieke verbeelding.
Maar toch vind ik dat je te weinig oog hebt voor de geografische en etniese aspecten die bij cultuur een supreme rol spelen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 20:06:
jongeren worden ook ouder gaan trouwen, huisje boompje beesje, en het probleem lost zich vanzelf op.

Nou. De derde generatrie allochtonen doet het nou niet bepaald goed. Hun zetten vervolgens weer kinderen op de wereld die ook maar half worden opgevoed en zo gaat het probleem alsmaar door en door.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 20:06:
wanneer er weer oud hollandds gecorrigeerd word.Daarom is het een goede zaak dat PVV enigszins wat in de melk te brokkelen heeft. Dat idee om ouders uit hun woning te zetten wanneer kindlief de buurt terroriseert komt volgens mij ook uit de Wilder stal. De ouders moeten bewust gemaakt worden waar hun kinderen mee bezig zijn

Klopt als een bus.

Jij bent zo bevooroordeeld dat een discussie met jou totaal geen zin heeft, 5 jaar geleden niet en nu niet!

Na 5 jaar heb je nog steeds niks inhoudelijks tegen me in t brnegen. Sommige dingen veranderen nooit.

Daarom juist. De islam is een ideologie die schokkend veel overeenkomsten heeft de ideologie van Nazi-Duitsland.
Daarom is het terrecht dat er zo veel kritiek op het geloof is. Moslims zelf doen er verstandig aan om de koran niet tot op de ltter te volgen. Want dat kan gewoon echt niet meer in deze tijd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 september 2010 om 08:42:
Daarom juist. De islam is een ideologie die schokkend veel overeenkomsten heeft de ideologie van Nazi-Duitsland.

dit begrijp ik echt niet...

kun je een paar van die overeenkomsten noemen aub?
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 september 2010 om 08:42:
Daarom is het terrecht dat er zo veel kritiek op het geloof is.

(y) kritiek is altijd en overal goed, mits die gefundeerd is...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 09:48:

-Afkeer en haat tegen anders-denkenden is natuurlijk de grootste paralel tussen de islam en de ideologie van Nazi-Duitsland. Kort samen gevat. Maar het is een zeer veelzijdig probleem wat zich op allerlei manieren voor doet.
-In veel steden waren joden ook niet welkom in de tweede wereldoorlog. Maar tegenwoordig zijn niet-moslims nog steeds niet welkom in Mekka?? Maar ze zijn niet achterlijk en discriminerend hoor....
-Propaganda: De islam heeft daarbij ook een zeer effectieve propagandamachine. Want zelfs niet-moslims "strijden" voor de islam omdat ze moslims zielig vinden als hun een haar wordt gekrenkt. De islam werkt een gedrag in de hand waarbij mensen zogenaamd tot op het bot beledigd zijn als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd. Een ongepast gevoel van medelijden bekruipt dan verschillende personen en in hun krampachtigheid om zogenaamd zielige mensen te verdedigen, verdedigen ze een ideologie wat interantie en haat hoog in het vaandel heeft staan.

Om er maar een paar te noemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 30 september 2010 om 00:49:
Vind anders dat het duidelyk om nature ging. En zelf haal je nature nu ook met nurture door elkaar, als je zegt dat inmiddels over de hele wereld die fenomenen mensen eigen zyn. Die hebben toch nie und nimmer dezelfde nurture gehad.

Hoe kan je gedrag ooit als nature bestempelen? Waarom weten jonge dieren ook de eerste keer dat ze met een roofdier te maken hebben, dat ze daar voor moeten wegrennen? Niet iedereen heeft eenzelfde nurture gehad, maar er zijn genoeg grote overeenkomsten te vinden tussen volkeren over de gehele aarde. Misschien ook wel stammende uit de tijd dat de mens nog slechts een groep dieren in Afrika was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 09:48:
dit begrijp ik echt niet...

The Nazi Origins of Modern Arab Terror

[img width=450 height=333]http://1.bp.blogspot.com/_zENuDflPejY/TGQekUrl2XI/AAAAAAAAEvs/Dif_ja_tPYY/s1600/nazi+salute.jpg[/img]
[img width=250 height=335]http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/images/2007/10/12/nazi_muslimmufti2_1.jpg[/img]
[img width=330 height=234]http://www.zaporacle.com/textpattern/images/60.jpg[/img]
[img width=320 height=410]http://www.seraphicpress.com/images/PalestinianNaziSalute01.jpg[/img]
[img width=460 height=270]http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/2007/12/ahmadine.jpg[/img]
[img width=515 height=374]http://conciencianoosfera.files.wordpress.com/2009/11/nazi-islam-7.jpg[/img]

Veel plezier... (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 september 2010 om 11:18:
-Propaganda: De islam heeft daarbij ook een zeer effectieve propagandamachine. Want zelfs niet-moslims "strijden" voor de islam omdat ze moslims zielig vinden als hun een haar wordt gekrenkt. De islam werkt een gedrag in de hand waarbij mensen zogenaamd tot op het bot beledigd zijn als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd. Een ongepast gevoel van medelijden bekruipt dan verschillende personen en in hun krampachtigheid om zogenaamd zielige mensen te verdedigen, verdedigen ze een ideologie wat interantie en haat hoog in het vaandel heeft staan.

maar is dat uniek voor nationaal-socialisme en Islam?? lijkt me niet toch?
-In veel steden waren joden ook niet welkom in de tweede wereldoorlog. Maar tegenwoordig zijn niet-moslims nog steeds niet welkom in Mekka?? Maar ze zijn niet achterlijk en discriminerend hoor....

niet-moslims mogen Mekka wel in, alleen niet de heilige gebieden wat bid-locaties zijn
zie het als ambst-gebied van de gelovige
wederom niet uniek voor moslims hoor, de Tempel van Salomo bijvoorbeeld (toen die er nog was uiteraard), alleen toegankelijk voor joden op straffe van executie, en vandaag kennen veel meer religies gebedsruimtes die alleen bestemd zijn voor gelovigen/aanhangers

trouwens; wie kunnen er allemaal in de Koninklijke Wachtruimtes op NS-stations? jij en ik? nee he...;)
-Afkeer en haat tegen anders-denkenden is natuurlijk de grootste paralel tussen de islam en de ideologie van Nazi-Duitsland. Kort samen gevat. Maar het is een zeer veelzijdig probleem wat zich op allerlei manieren voor doet.

het is verschil dat het in het nationaal-socialisme beleid was om mensen op treinen te zetten richting de hel, en voor moslims om de niet-gelovige te bekeren (geweldadige uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Want zelfs niet-moslims "strijden" voor de islam omdat ze moslims zielig vinden als hun een haar wordt gekrenkt. De islam werkt een gedrag in de hand waarbij mensen zogenaamd tot op het bot beledigd zijn als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd. Een ongepast gevoel van medelijden bekruipt dan verschillende personen en in hun krampachtigheid om zogenaamd zielige mensen te verdedigen, verdedigen ze een ideologie wat interantie en haat hoog in het vaandel heeft staan.

btw; wat mij betreft gaat het niet zo zeer om moslims, maar om mensen
die imo om onjuiste redenen in een hoek worden gezet, ik zou het zelfde proberen als we nu discussierden over hindoes, joden, of aanhangers van Afikaanse natuurreligies of wat dan ook (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 11:53:
Veel plezier... (Y)

heb je bron even doorgenomen, en om je comeback alvast voor te zijn: ja natuurlijk was die man knettergek en moet de geschiedenis hem voor altijd veroordelen voor de misdaden die hij begaan heeft
maar is 1 man vertegenwoordiger voor de totale geloofspopulatie?
zijn pausen die in het rondneukten en oorlogen begonnen en priesters hetzelfde als de gemiddelde vredelievende Christen?

kijk ook even wanneer de nazi's moslim-divisies begonnen te vormen; "On Feb. 10, 1943, Hitler ordered the creation of the Nazi SS Division Hanzar " ...in de winter dat de Duitsers gigantische verliezen leden aan het oost-front (o.a. Stalingrad) en slechts een paar maanden voor de inzet van het verlies aldaar, de slag om Kursk
de Duitsers hadden manschappen nodig aan die kant, ik kan geen enkele reden voorstellen om met mensen in zee te gaan die eigenlijk beschouwd werden als Untermenschen; en nog een SS-divisie ook, die toen nog geleid werd door Himmler, 1 van de belangrijste ideologen van nazi-Duitsland...
het verschil tusse de Islamistische Hanschar-divisie en Kroatische Katholieke Ustasa (die een veelvoud van de misdaden ivm Handschar op hun geweten hebben) is me in deze niet helemaal duidelijk

de groet die de Hamas-leden doen is op zijn minst ongelukkig gekozen, maar (zoals je weet ;) ) niet uitgevonden door of exclusief aan nazi's
het is een eeuwenoud teken van loyaliteit, zie bijvoorbeeld de Bellamy-salute

[img width=400 height=304 cacheid=00114532002ee2c8c078e85b1a02b462b5]http://www.puppetgov.com/wp-content/uploads/2009/05/american-school-children-bellamy-salute.jpg[/img]
natuurlijk is het lastig om als Europeaan dat gebaar nog anders te zien
http://en.metapedia.org/wiki/Roman_salute

als 1 domme vrouw zo'n bordje meeneemt...
is dit een mooi voorbeeld van de doorsnee Christen?
[img width=320 height=343 cacheid=00116dc3002ee2d2dbae39641a02b462b5]http://reason.com/assets/mc/mwelch/2010_03/Westboro.jpg[/img]

wou zou voor Amin al-Husseini de belangrijkste motivatie geweest zijn; omdat hij Mein Kampf zo'n geweldig boek vond of het opkomende zionisme (wat natuurlijk gevolgen had voor zijn gebied) en de gezamelijke strijd tegen de Engelsen die de facto regeerden over de streek?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 13:40:
de groet die de Hamas-leden doen is op zijn minst ongelukkig gekozen, maar (zoals je weet ;) ) niet uitgevonden door of exclusief aan nazi's
het is een eeuwenoud teken van loyaliteit

Ja zeg zo kun je alles wel op een gegeven moment onder het tapijt vegen om Moslims er uiteindelijk als 'goed' uit te laten komen. Waarom toch dat over the top linkse goodwilling gedoe van je over dit onderwerp? Waarom erken je niet gewoon dat de Islam een boze mannen religie is?

Waarschuw beheerder
het is een eeuwenoud teken van loyaliteit, zie bijvoorbeeld de Bellamy-salute

Ik ben bekend met de Bellamy Salute. Maar ik denk niet dat Hamas leden die groet doen, omdat ze zoveel ophebben met het Romeinse Rijk. ;)

En waarom post je ingodsnaam links van een White Nationalist Wiki-spin-off? :/

natuurlijk is het lastig om als Europeaan dat gebaar nog anders te zien

Nee, dat gebaar wordt gemaakt daarom, geen dingen omdraaien.

Radicale Islam is doorspekt met Nazi-ideologie en sympathie. Daarnaast is de Islam net als nationaal-socialisme een alomvattend dictatoriaal systeem met jodenhaat. De vergelijking is dus zo vreemd niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is dit een mooi voorbeeld van de doorsnee Christen?

Dat is slechts één doorgedraaide familie met te veel media-aandacht. Dat is andere koek wereldwijdverspreide, tot in het bestuur van naties aanwezige groepen die teruggrijen naar de FUNDAMENTEN van de Islamitische leer, die nu eenmaal uitsluit en mensen afkeurt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 13:46:
Dat is slechts één doorgedraaide familie met te veel media-aandacht. Dat is andere koek wereldwijdverspreide, tot in het bestuur van naties aanwezige groepen die teruggrijen naar de FUNDAMENTEN van de Islamitische leer, die nu eenmaal uitsluit en mensen afkeurt.

What she said. (Y)
Waarschuw beheerder
En waarom post je ingodsnaam links van een White Nationalist Wiki-spin-off? :/

foutje van me; verkeerde link gekopieerd
deze bedoelde ik, sorry
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_salute
Nee, dat gebaar wordt gemaakt daarom, geen dingen omdraaien.

sindsdien ja
Radicale Islam is doorspekt met Nazi-ideologie en sympathie.

de toevoeging van het woord radicaal is hier belangrijk (y)

Daarnaast is de Islam net als nationaal-socialisme een alomvattend dictatoriaal systeem met jodenhaat.

:nee:
Joden worden gezien als "mensen van het Boek" en gerespecteerd in Islam, de huidige conflicten hebben meer te maken met de problemen die voortkomen nav het Zionisme, niet met Joden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 13:55:
Joden worden gezien als "mensen van het Boek" en gerespecteerd in Islam, de huidige conflicten hebben meer te maken met de problemen die voortkomen nav het Zionisme, niet met Joden

Het is moeilijk te geloven dat moslims afwijken van de letterlijke letter in de Koran :lol:
Daarnaast is de Islam net als nationaal-socialisme een alomvattend dictatoriaal systeem met jodenhaat. De vergelijking is dus zo vreemd niet.

Een alomvattend dictatoriaal systeem ala, zoals ongeveer elke godsdienst zou willen, desondanks dat er hier met het dictatoriale Christendom nog goed samen is te leven. Jodenhaat is zeker niet exclusief aan nationaal-socialisme en moslims voorbehouden en als je het breder trekt valt ook de PVV in het rijtje Islam, fascisme, omdat ze aanhangers van een bepaalde religie afkeurt en verwerpt.

Waarschuw beheerder

Dan lees je één passage van de Islam, waar Mohammed nog een relaxte kerel was.

Hier, lekker veel lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_antisemitism

de huidige conflicten hebben meer te maken met de problemen die voortkomen nav het Zionisme, niet met Joden

De enige die oprecht iets tegen het zionisme mogen hebben zijn de Palestijnen zelf, alle andere 2 miljard moslims hebben met dat hele conflict niks van doen.

Maar goed, in de hele Midden-Oosten kwestie was het Egypte, Jordanië en de rest van de buurlanden dat het eerste schot loste.

In hoeverre was het Zionisme voor 1948 al een bron van haat onder de moslims?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlische_Oorlog_van_1948
Waarschuw beheerder
wereldwijdverspreide, tot in het bestuur van naties aanwezige groepen die teruggrijen naar de FUNDAMENTEN van de Christelijke leer, die nu eenmaal uitsluit en mensen afkeurt

[img width=333 height=350 cacheid=00116dbd002ee2cd9fd98b031a02b46334]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/KeesvanderStaaij_opendag_sgp.JPG[/img]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kees_van_der_Staaij

http://www.google.nl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=6aI&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=sgp+vrouwen&aq=f&aqi=g6&aql=&oq=&gs_rfai=
http://www.google.nl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=xvx&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=sgp+homo%27s&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

(y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 14:04:
Een alomvattend dictatoriaal systeem ala, zoals ongeveer elke godsdienst zou willen, desondanks dat er hier met het dictatoriale Christendom nog goed samen is te leven. Jodenhaat is zeker niet exclusief aan nationaal-socialisme en moslims voorbehouden en als je het breder trekt valt ook de PVV in het rijtje Islam, fascisme, omdat ze aanhangers van een bepaalde religie afkeurt en verwerpt.

Maar niet zoals elke godsdienst is opgezet en nastreeft, in tegen stelling tot de islam die in haar heilige boeken al van a tot z de maatschappij nastreeft waarin een moslim zou moeten leven.

En nee, het is niet exclusief voorbehouden aan ... maar wel twee ideologieën die het sinds 1945 steeds beter met elkaar kunnen vinden.

En aanhangers van een bepaalde religie afkeuren, is wat anders dan leden van een bepaalde etniciteit te willen uitroeien.
Waarschuw beheerder

ga is in Oost Europa of Rusland kijken, hoe verdraagzaam de christenen daar zijn tav wat in hun ogen vreemd is (homo's, Joden, Gipsy's etc...) hoe vaak, homo's worden aangevallen, synagoges worden bekogeld met molotovs etc

sws zijn er weinig regio's waar de jodenhaat dieper zit geworteld dan in Oost-Europa en delen van Rusland....

in Rusland en Servië heb je regelmatig orthodoxe patriarchen die qua haatzaaiende praatjes niet onder doen voor radicale moslims, In hongarije heb je de christelijke Jobbik partij die nota bene in de regering zit, en regelmatig anti-semitische uitlatingen doet.... is dit representatief voor het crhistendom an sich? nee tuurlijk niet...

zoveel mensen, zoveel interpretaties.... de context van een bepaald land of groepering verklaart vaak een hoop... om daar een godsdienst in zn geheel op af te rekenen is niet in lijn met de werkelijkheid...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 14:06:
(y)

Een klein minimaal partijtje in Nederland als argument gebruiken tegen de volledige aanwezigheid van moslimfundamentalisme in bijna elke regering en staat in het Midden-Oosten. En geeneens in elke regering, vaak als enige dictatoriale macht in een land.

Jij komt er wel in deze discussie. (Y);)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 14:11:
om daar een godsdienst in zn geheel op af te rekenen is niet in lijn met de werkelijkheid...

Jij vind niet dat de islam te vergelijken is met een dictatoriaal systeem?

Terwijl meerdere, zeer gerespecteerde islamologen en arabisten, de islam eerder als alomvattend rechtssysteem zouden beschrijven, met een religie in zich, dan alleen een religie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:06:
Hier, lekker veel lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_antisemitism

uit je eigen bron:
"During Muhammad's life, Jews lived in the Arabian Peninsula, especially in and around Medina. According to Koppel Pinson and Samuel Rosenblatt, although they initially swore friendship and peace with Muhammad, they later taunted and mocked him, charging him with ignorance.[34] According to Pinson, Rosenblatt and F.E. Peters, they also began to connive with Muhammad's enemies in Mecca to overthrow him (despite having signed a peace treaty[34]).[49][50] After each major battle, Muhammad accused one of the Jewish tribes of treachery and attacked it. Two Jewish tribes were expelled and the last one was wiped out.[9][51] These incidents were not part of policies directed exclusively against Jews, and Muhammad was more severe with his pagan Arab kinsmen than foreigner monotheists.[34] In addition Muhammad's conflict with Jews was considered of rather minor importance. According to Lewis, since the clash of Judaism and Islam was resolved and ended during Muhammad's lifetime with Muslim victory, no Muslim equivalent of the still unresolved theological dispute between Church and Israel fueled antisemitism. There is also a difference between Jewish denial of Christian and Muslim messages, since Muhammad never claimed to be a Messiah or Son of God.[52] It is significant that the death of Muhammad was not caused by Jews.[8]

Muhammad is also known to have Jewish friends,[9] and had a Jewish wife (Safiyya). According to Poliakov, "the degree to which Muhammad shows his respect for each religion [Jews and Christians] is remarkable".[40]

Muhammad's disputes with his neighboring Jewish tribes left no marked traces on his immediate successors (known as Caliphs). The first Caliphs based their treatment upon the Qur'anic verses encouraging tolerance.[34] Classical commentators viewed Muhammad's struggle with Jews as a minor episode in his career, but this has changed in modern times due to external influences.[33] Poliakov opines that Muhammad's actions and teachings gave rise to an open and more conciliatory society, where the Muslims were compelled to protect the lives and religion of the Jews"
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:11:
Jij komt er wel in deze discussie. (Y);)

kom op, 1x inhoudelijk blijven aub

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 14:06:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kees_van_der_Staaij

http://www.google.nl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=6aI&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=sgp+vrouwen&aq=f&aqi=g6&aql=&oq=&gs_rfai=
http://www.google.nl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=xvx&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=sgp+homo%27s&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Ja dat kun je wel zo leuk van die achterlijke randgevallen gaan lopen posten die hier zowat door iedereen worden uitgelachen. Maar dan trek je nog steeds geen gewettigde vergelijking. (N) Bij ons zijn dit soort dingen tegenwoordig uitzonderingen, en bijna elk normaal mens, behalve de gehersensoelde achterban van zo'n kerel, ziet dit als belachelijk. In streng Islamitische landen zijn van die achterlijke excessen gewoon hartstikke mainstream. Zie dat nou toch eens in zeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:13:
Terwijl meerdere, zeer gerespecteerde islamologen en arabisten, de islam eerder als alomvattend rechtssysteem zouden beschrijven, met een religie in zich, dan alleen een religie.

dat is natuurlijk nog iets heel anders dan een ideologie, maar los daarvan,

er is verdeeldheid onder Arabisten/islamologen over hoe de islam te duiden, je hebt vooraanstaande professoren zoals Esposito, Lynch, Glick, Ruthven, Berg maar ook Nederlanders zoals Leemhuis, die een totaal andere opvatting hebben over de Islam dan bijvoorbeeld Hans Jansen of wat meer gedateerd: Lewis....

Jij vind niet dat de islam te vergelijken is met een dictatoriaal systeem?

het is maar net welke interpretatie je aanhangt he... wie zijn wij om te stellen wat de juiste is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Juistum.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 14:16:
uit je eigen bron:

Goh, de Islamitische kronieken spreken over de Joden, die hem verraden, bedrogen en tegen hem samen spande. Ofwel, in de Koran worden de Joden al neergezet als een verraderlijk, niet te vertrouwen volk.

Dat Mohammed zijn leven, misschien leefde als een gezellige allemansvriend, wil niet zeggen dat de boeken die daarna, door anderen geschreven werden, dezelfde intentie hadden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:24:
Bij ons zijn dit soort dingen tegenwoordig uitzonderingen, en bijna elk normaal mens, behalve de gehersensoelde achterban van zo'n kerel, ziet dit als belachelijk. In streng Islamitische landen zijn van die achterlijke excessen gewoon hartstikke mainstream. Zie dat nou toch eens in zeg.

lees:

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 14:11:
ga is in Oost Europa of Rusland kijken, hoe verdraagzaam de christenen daar zijn tav wat in hun ogen vreemd is (homo's, Joden, Gipsy's etc...) hoe vaak, homo's worden aangevallen, synagoges worden bekogeld met molotovs etc

sws zijn er weinig regio's waar de jodenhaat dieper zit geworteld dan in Oost-Europa en delen van Rusland....

in Rusland en Servië heb je regelmatig orthodoxe patriarchen die qua haatzaaiende praatjes niet onder doen voor radicale moslims, In hongarije heb je de christelijke Jobbik partij die nota bene in de regering zit, en regelmatig anti-semitische uitlatingen doet.... is dit representatief voor het crhistendom an sich? nee tuurlijk niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 14:25:
dat is natuurlijk nog iets heel anders dan een ideologie, maar los daarvan,

er is verdeeldheid onder Arabisten/islamologen over hoe de islam te duiden, je hebt vooraanstaande professoren zoals Esposito, Lynch, Glick, Berg maar ook Nederlanders zoals Leemhuis, die een totaal andere opvatting hebben over de Islam dan bijvoorbeeld Hans Jansen of wat meer gedateerd: Lewis....

Leemhuis is een cultuurrelativist, goed in kennis, slecht in parallellen trekken. Van de anderen ken ik hun visie niet goed genoeg om daadwerkelijk te kunnen zeggen hoe zij de islam eerder zouden samenvatten.

Punt is, en waar niemand om heen kan, is dat de Islam een totalitair systeem is. Met daarin, of omheen gevlochten, een religie.

het is maar net welke interpretatie je aanhangt he... wie zijn wij om te stellen wat de juiste is...

Kijk je ook zo naar het stenigen van vrouwen, of ben je slechts beperkt cultuurrelativist?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het is maar net welke interpretatie je aanhangt he.

't Gooien op interpretatie is gewoon vluchtgedrag en dingen proberen met alle macht recht te lullen wat krom is om de goede vrede te bewaren... Dat zit van nature in mensen. Gelukkig dus óók in de mensen die aanhanger zijn van de Islam, want anders was het hek misschien wel helemaal van de dam.
Ik weet niet of je over een Koran beschikt, maar ik zou zeggen, ga eens een uurtje met dat ding op je schoot zitten, en sla 'm gedurende dat uur eens her en der op willekeurige pagina's open en begin dan te lezen. Eens kijken of het je veel aan de verbeelding over laat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 30 september 2010 om 14:27:
de trek van Joden naar het gebied was al veel langer aan de gang natuurlijk, en ook strijd, door zowel Arabieren als Joden; zie o.a

Absoluut, maar zelfs daarvoor al had Jeruzalem een Joodse meerderheid. De Joodse milities waren in veel gevallen juist opgericht om de kleine joodse nederzettingen te beschermen tegen Arabisch geweld omdat ze van de Britten niets konden verwachten.

Het geval wat je aanhaalt, is wel weer typisch, aangezien het gelijk het meest extreme geval is. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:34:
Punt is, en waar niemand om heen kan, is dat de Islam een totalitair systeem is.

Van de anderen ken ik hun visie niet goed genoeg

:-/

knap dat jij dat kan stellen zonder dat je blijkbaar maar iets hebt gelezen van deze vooraanstande auteurs,
begin is met de bekendste en meest geprezen Esposito of Ruthven zou ik zeggen....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:36:
't Gooien op interpretatie is gewoon vluchtgedrag

heeft geen hol met vluchtgedrag te maken, het is de werkelijkheid, het is toch echt een gegeven dat er heel veel interpretaties zijn.....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:36:
Ik weet niet of je over een Koran beschikt

ik heb m van a tot z gelezen, ik heb er heel lang over gedaan want er is haast niet doorheen te komen, het taalgebruik is niet te harden en het staat vol met tegenstrijdigheden, net als je denkt logisch verband te ontdekken, wordt het weer compleet onderuit gehaald door een passage die haaks staat op de vorige, niet zo gek dus dat er ook zoveel interpretaties bestaan.....

Kijk je ook zo naar het stenigen van vrouwen, of ben je slechts beperkt cultuurrelativist?

:-/ waar slaat dat nou weer op...

het nieuwe trendy en hippe woordje cultuurrelativist wordt voor iedereen gebruikt die de niet islam als 1 vastomlijnde ideologische stroming ziet en niet gelijk vind staan aan het nazisme? :rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 14:58:
knap dat jij dat kan stellen zonder dat je blijkbaar maar iets hebt gelezen van deze vooraanstande auteurs,
begin is met de bekendste en meest geprezen Esposito of Ruthven zou ik zeggen....

Dan kan ik niet stellen, dat kan iedereen stellen. De Islam is een ideologie die alles invult voor de mens, hoe te geloven, hoe te handelen bij familie-geschillen, hoe de kont te vegen (serieus!), hoe belasting te betalen, hoe te kleden, te straffen en hoe een natie/land in te richten.

Als dat niet de definitie van een totalitair systeem is, mag jij me uitleggen wat het dan wel is.

het nieuwe trendy en hippe woordje cultuurrelativist wordt voor iedereen gebruikt die de niet islam als 1 vastomlijnde ideologische stroming ziet en niet gelijk vind staan aan het nazisme? :rot:

Het ging mij nadrukkelijk om dit zinnetje van jou:

wie zijn wij om te stellen wat de juiste is...

Dat is zowat de definitie van cultuurrelativisme. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 15:05:
De Islam is een ideologie die alles invult voor de mens, hoe te geloven, hoe te handelen bij familie-geschillen, hoe de kont te vegen (serieus!), hoe belasting te betalen, hoe te kleden, te straffen en hoe een natie/land in te richten.

dat kun je eruit halen, maar dat hoeft helemaal niet, dat is dus maar net wat je kiest als leidende geschriften, een heleboel moslims zien de bijvoorbeeld de hadith niet als een bindend onderdeel van de islam,

de hadith wordt in indonesie bijvoorbeeld veel meer als een soort apocrief gezien....

Dat is zowat de definitie van cultuurrelativisme.

jij stelde zelf niet zo lang geleden dat we niet de arrogantie moeten hebben te denken wat de juiste stroming is binnen de islam, ik zeg nu precies t zelfde.... dan ben je volgens je eigen definitie dus zelf ook een cultuurrelativist......

los daarvan, het voldongen feit dat er zoveel interpretaties van de islam bestaan zegt toch al genoeg? : namelijk dat er blijkbaar in de verste verte geen eenduidige consensus is over hoe de koran e.d. te interpreteren?

en dat is ook niet zo gek, want zoals ik al eeder zei:

ik heb m van a tot z gelezen, ik heb er heel lang over gedaan want er is haast niet doorheen te komen, het taalgebruik is niet te harden en het staat vol met tegenstrijdigheden, net als je denkt logisch verband te ontdekken, wordt het weer compleet onderuit gehaald door een passage die haaks staat op de vorige, niet zo gek dus dat er ook zoveel interpretaties bestaan.....

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 15:14:
dat kun je eruit halen, maar dat hoeft helemaal niet, dat is dus maar net wat je kiest als leidende geschriften, een heleboel moslims zien de bijvoorbeeld de hadith niet als een bindend onderdeel van de islam,

de hadith wordt in indonesie bijvoorbeeld veel meer als een soort apocrief gezien....

Dan ga je praten over het verschil tussen religie en gelovige. Daar hebben we het volgens mij helemaal niet over of wel?

De Islam is zo, de Koran en de meest betrouwbare Hadiths schrijven hem zo voor, zo dient hij opgevolgd te worden, want dat zegt de islam. De Islam zegt niet, dat je sommige zaken naar je eigen idee mag invullen, zelf mag bepalen wat je waardevol acht, en wat niet.

Nee, dit is de islam, dit volg je op, en ander brand je in de hel voor de eeuwigheid.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 15:14:
jij stelde zelf niet zo lang geleden dat we niet de arrogantie moeten hebben te denken wat de juiste stroming is binnen de islam, ik zeg nu precies t zelfde.... dan ben je volgens je eigen definitie dus zelf ook een cultuurrelativist......

En dat mag jij prima zeggen. Dat respecteer ik, maar elke stroming binnen de islam kent de Sharia. Dan is toch minstens elke stroming een eenzijdig systeem te noemen?
Waarschuw beheerder
Het ging mij nadrukkelijk om dit zinnetje van jou:

wie zijn wij om te stellen wat de juiste is...

Dat is zowat de definitie van cultuurrelativisme.

Komt dat idiote cultuurrelativisme weer om de hoek. Dat je zo stom kan zijn daarin te geloven.
Daarnaast maakt je definitie geen enkel punt. Het is toch gewoon mogelijk om te verenigen dat er geen uitspraak kan worden gedaan over de juistheid of de goedheid van een cultuur en daarnaast te stellen dat in een gebied de cultuur, die door de meerderheid als goed beschouwd wordt, leidende zou moeten zijn in de uitingen van cultuur in dat land, zoals godsdienst, staatsinrichting en normen.

Om het even te versimpelen voor anderen: De meerderheid moet bepalen wat de cultuur is in een gebied, maar dat neemt niet weg dat mensen geen waardeoordeel aan die cultuur willen hangen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 15:23:
Dan ga je praten over het verschil tussen religie en gelovige. Daar hebben we het volgens mij helemaal niet over of wel?

dat is juist het moeilijke, de gelovige is namelijk de persoon die de religie uitdraagt, diegene die interpreteert, zonder interpretatie hebben we t over een dode letter, dat snap jezelf toch ook wel??

De Islam is zo, de Koran en de meest betrouwbare Hadiths schrijven hem zo voor, zo dient hij opgevolgd te worden, want dat zegt de islam. De Islam zegt niet, dat je sommige zaken naar je eigen idee mag invullen, zelf mag bepalen wat je waardevol acht, en wat niet.

Nee, dit is de islam, dit volg je op, en ander brand je in de hel voor de eeuwigheid.

dus er is maar 1 interpretatie? maar dat is in strijd met de werkelijkheid, er zijn zoals gezegd 1001 interpretaties, en om je eigen woorden aan te halen: 'we moeten niet de arrogantie hebben te denken wat de juiste stroming is binnen de islam'

maar elke stroming binnen de islam kent de Sharia. Dan is toch minstens elke stroming een eenzijdig systeem te noemen?

nu doe je net of de sharia overal t zelfde is, wat de sharia in SA, kan in een ander gebied/land iets heel anders inhouden, maar los daarvan klopt t niet wat je zegt,

want niet elke stroming kent de Sharia (in die zin dat het als leidend dient te worden opgevolgd zoals jezelf stelt) , een bekend voorbeeld is het Soefisme, en nee dat is geen kleine stroming, dat is een bepalende in het grootste moslimland ter wereld: Indonesië, maar ook in Afrikaanse landen zoals Senegal...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 15:41:
Daarnaast maakt je definitie geen enkel punt. Het is toch gewoon mogelijk om te verenigen dat er geen uitspraak kan worden gedaan over de juistheid of de goedheid van een cultuur en daarnaast te stellen dat in een gebied de cultuur, die door de meerderheid als goed beschouwd wordt, leidende zou moeten zijn in de uitingen van cultuur in dat land, zoals godsdienst, staatsinrichting en normen.

Dus zaken als het universele Recht van de Mens, is iets wat alleen zou moeten gelden vanuit onze Westerse Point of view?

En sinds wanneer noem jij mensen 'stom' in een normale discussie? Dat jij jezelf vereenzelvigt met de waarheid, en alles wat juist en goed is. Wil nog steeds niet zeggen, dat een aangenomen term als 'cultuurrelativisme' niet bestaat of geen waardige definitie heeft.

Cultuurrelatisme is heel simpel en in twee zinnen samen te vatten:

"Stenigen van vrouwen is fout", "Tsja, dat zijn hun normen en waarden hè, wie zijn wij om daar wat over te zeggen"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 15:47:
dus er is maar 1 interpretatie? maar dat is in strijd met de werkelijkheid, er zijn zoals gezegd 1001 interpretaties, en om je eigen woorden aan te halen: 'we moeten niet de arrogantie hebben te denken wat de juiste stroming is binnen de islam'

Nee, één Islam, verschillende opvattingen van wat die drek Arabische geneuzel nou eigenlijk allemaal wil zeggen.
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 15:47:
nu doe je net of de sharia overal t zelfde is, wat de sharia in SA, kan in een ander gebied/land iets heel anders inhouden, maar los daarvan klopt t niet wat je zegt,

want niet elke stroming kent de Sharia (in die zin dat het als leidend dient te worden opgevolgd zoals jezelf stelt) , een bekend voorbeeld is het Soefisme, en nee dat is geen kleine stroming, dat is een bepalende in het grootste moslimland ter wereld: Indonesië, maar ook in Afrikaanse landen zoals Senegal...

Het soefisme is een kleine, mooie, maar onbelangrijke stroming binnen de Islam, en zeker niet leidend of dominant binnen Indonesië. Dat zou namelijk betekenen dat de Islam grotendeels soefinistisch zou zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 15:54:
"Stenigen van vrouwen is fout", "Tsja, dat zijn hun normen en waarden hè, wie zijn wij om daar wat over te zeggen"

:gaap: heeft niemand hier gezegd....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 september 2010 om 16:00:
:gaap: heeft niemand hier gezegd....

Claim ik dat iemand dat gezegd heeft?

Het is slechts een voorbeeld van hoe cultuurrelativisme, er in mijn ogen, in de praktijk uitziet.

Waarschuw beheerder
Towelie :smoke:
Waarschuw beheerder
Cultuurrelatisme is heel simpel en in twee zinnen samen te vatten:

Fijn. Dan doe je er dus goed aan om een Leemhuis geen cultuurrelativisten te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit een pleidooi heeft gehouden voor het behoud van steniging, omdat dat hun cultuur is.
Dus zaken als het universele Recht van de Mens, is iets wat alleen zou moeten gelden vanuit onze Westerse Point of view?

Op het moment blijkbaar wel, aangezien ze in grote delen van de Wereld verworpen worden, zoals jij al eerder hebt aangegeven. Hier is de heersende norm dat ze wel toegepast moeten worden, laten we dat dan hier ook doen. Als ze elders niet geaccepteerd worden, is dat hun eigen visie en mogen ze het lekker zelf uitzoeken.
En sinds wanneer noem jij mensen 'stom' in een normale discussie? Dat jij jezelf vereenzelvigt met de waarheid, en alles wat juist en goed is. Wil nog steeds niet zeggen, dat een aangenomen term als 'cultuurrelativisme' niet bestaat of geen waardige definitie heeft.

Maar wel dat je ten onrechte het plaatje cultuurrelativist op bepaalde mensen of zelfs hele bevolkingsgroepen plakt. Het is stigmatiserend en belachelijk om mee te gaan in dat ''framing'' en mensen ideeën in de mond te leggen, die ze niet hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 15:59:
zeker niet leidend of dominant binnen Indonesië.

dan ben je slecht op de hoogte, Soefisme is bepalend geweest in het tot stand komen en het acceptatie proces van het relatief seculiere concept van de Pancasila, de filosofische grondslag waarop het Indonesische politieke systeem is gebaseerd,

mede dankzij het pluralistische en syncretische karakter van de islam in Indonesië,waaronder de Soefistsche traditie, vinden de meeste Indonesiers dat geloof en politiek tot op belangrijke mate gescheiden dient te blijven, en is een grote meerderheid tegen het invoeren van een sharia, uitzonderingen zijn hierop te vinden in de autonome regio's atjeh en op west-java....

sws kent de islam in Indonesië een veel meer pluralistische en meer seculiere traditie dan in het MO....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 16:15:
Fijn. Dan doe je er dus goed aan om een Leemhuis geen cultuurrelativisten te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit een pleidooi heeft gehouden voor het behoud van steniging, omdat dat hun cultuur is.

Je snapt het volgens mij niet, het is een 'voorbeeld' van hoe cultuurrelativisme in de praktijk werkt.

Je bagatelliseert een misstand in een bepaalde cultuur, door te zeggen dat 'wij' daar niks over te zeggen hebben en dat 'hun' verzameling van tradities, normen en waarden is.

Op het moment blijkbaar wel, aangezien ze in grote delen van de Wereld verworpen worden, zoals jij al eerder hebt aangegeven. Hier is de heersende norm dat ze wel toegepast moeten worden, laten we dat dan hier ook doen. Als ze elders niet geaccepteerd worden, is dat hun eigen visie en mogen ze het lekker zelf uitzoeken.

In die zin dus gelijk maar heel Amnesty, Rode Kruis, Unicef en Oxfam|Novib opdoeken? Onderdrukking, discriminatie, massa-moord en dictatoriale misstanden wereldwijd maar zijn beloop laten? Niks over zeggen, hun pakkie an. Mogen wij geen oordeel over vellen?

Hele slecht post van je, en dat weet je. (N)

Maar wel dat je ten onrechte het plaatje cultuurrelativist op bepaalde mensen of zelfs hele bevolkingsgroepen plakt. Het is stigmatiserend en belachelijk om mee te gaan in dat ''framing'' en mensen ideeën in de mond te leggen, die ze niet hebben.

Ik heb dat plaatje nooit op een hele bevolkingsgroep geplakt, dat kan namelijk geeneens. :/

Waarschuw beheerder
De Islam is een ideologie die alles invult voor de mens, hoe te geloven, hoe te handelen bij familie-geschillen, hoe de kont te vegen (serieus!), hoe belasting te betalen, hoe te kleden, te straffen en hoe een natie/land in te richten.

Als dat niet de definitie van een totalitair systeem is, mag jij me uitleggen wat het dan wel is.

Miss ligt het aan myn beperkte kennis of waarneming in deze, maar wat ik bij de islam mis in verg. met het R.Katholicisme is een duidelyke centrale regie waar ook rekenschap van kan worden verlangd. Wat je ook kunt zeggen van de RK Kerk, maar niet dat zy niet aanspreekbaar is op haar beleid, geloofsleer, fouten en noem maar op. Dát vooral mis ik in de Islam, zeker omdat ik deze vooralsnog als een politiek-religieuse mengvorm beschouw.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 16:25:
In die zin dus gelijk maar heel Amnesty, Rode Kruis, Unicef en Oxfam|Novib opdoeken? Onderdrukking, discriminatie, massa-moord en dictatoriale misstanden wereldwijd maar zijn beloop laten? Niks over zeggen, hun pakkie an. Mogen wij geen oordeel over vellen?

Hele slecht post van je, en dat weet je.

Heel slecht leeswerk en inschattingsvermogen van je, had al zo'n reactie verwacht. Je geeft zelf al aan dat het meestal om onderdrukking gaat. In dat geval is de heersende gedachte en cultuur in die bevolking anders dan die hen opgelegd wordt! Alle genoemde hulporganisaties moeten dus niet opgedoekt worden volgens mijn mening, maar juist ondersteund worden, omdat ze de mensen in staat stellen hun eigen culturele gedachtegoed na te leven. Dat geld naar mijn mening zowel voor voedingshulp, hulp aan onderwijs als militair ingrijpen.
Ik heb dat plaatje nooit op een hele bevolkingsgroep geplakt, dat kan namelijk geeneens.

Dat is inderdaad een foute bewoording. Er moet staan op kiezers van de PvdA, GroenLinks en D66.
Je bagatelliseert een misstand in een bepaalde cultuur, door te zeggen dat 'wij' daar niks over te zeggen hebben en dat 'hun' verzameling van tradities, normen en waarden is.

Hoe zie jij een misstand? Ik kan me voorstellen dat steniging niet door een meerendeel van de bevolking aangehangen wordt, da geld dus mijn adagio dat het meerendeel het er mee oneens is en het dus aangepakt mag worden. Maar als een grote meerderheid voor lijfstraffen is, is het niet mogelijk daar verandering in te brengen. En natuurlijk is dat balen als iemand een lijfstraf krijgt, net zoals het balen is als ik hier in de gevangenis zou worden gegooid. Maar dat betekent niet dat ik vooraf tegen gevangenissen was.

Als een grote meerderheid van een land voor het leiderschap van een extreme Islamiet of communist, heeft onze kritiek geen zin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 17:20:
Als een grote meerderheid van een land voor het leiderschap van een extreme Islamiet of communist, heeft onze kritiek geen zin.

Maar onze onverschilligheid nog minder...

Waarschuw beheerder
donateur
vraag me af wat feestman hierop te zeggen heeft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 17:27:
Maar onze onverschilligheid nog minder...

Het is nog altijd ieder zijn recht om de kiezen wat voor voorkeuren hij heeft t.o.v. politiek, staatsinrichting etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 18:12:
Het is nog altijd ieder zijn recht om de kiezen wat voor voorkeuren hij heeft t.o.v. politiek, staatsinrichting etc.

Wel voor diegene die er niet voor gekozen hebben, en er wel onder lijden. Zoals bijna overal...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 18:18:
Wel voor diegene die er niet voor gekozen hebben, en er wel onder lijden. Zoals bijna overal...

En in dat geval worden ze dus onderdrukt in hun culturele uitingen en mag er dus wel wat aan gedaan worden, wat snap je er niet van?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 september 2010 om 17:20:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 18:18:

Hij moest hierop...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 18:26:
Hij moest hierop...

Onze kritiek zal niets veranderen aan de situatie van het land, aangezien de meerderheid in dit hypothetische geval het beleid ondersteund. In dat geval moet het mogelijk zijn voor diegene, die er niet voor gekozen hebben, te emigreren naar een land wat wel aansluit bij zijn/haar gedachtegoed en waar die dat wel vrijuit kan beoefenen.