Partyflock

Forumonderwerp · 1072817

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op maandag 7 september 2009, looptijd van 5960.2 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Hoofddoekjes moeten worden veboden!?

18469%
Absoluut
7528%
Nee, het is hun geloof
93%
Geen mening

Hoofddoekjes, je zit ze steeds meer. Is het lekker provoceren of echt een geloofsovertuiging?
Zouden ze echt verboden moeten worden en zo ja, waarom?

Geef je mening!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M.ha.yu op dinsdag 8 september 2009 om 23:09:
Uitspraak van El hombre casado op maandag 7 september 2009 om 20:03:
trouwens de oorsprong van die doekjes komt niet uit de religie, al voordat de islam bestond droegen ze in die landen al hoofddoeken om hun gelaat tegen de felle zon te beschermen

Precies

Kan me nog wel herinneren van vroeger ja, dat gezegd werd dat die mensen zich beschermen tegen de zon...
Toen ineens was t allemaal voor Allah.:rot:
Uitspraak van M.ha.yu op dinsdag 8 september 2009 om 23:09:
Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken."

:S wat een tekst hey...
Moet er niet aan denken dat zoiets opgedrongen word.
Overigens staat er wanneer ze bid of profeteert, staat niks over als ze boodschappen doet...
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 9 september 2009 om 06:37:
Ik mag ook geen pet op als ik op school zou zitten en dan vind ik dat een hoofddoek ook niet hoeft. Want waarom zou iemand met een geloof meer rechten hebben dan iemand die dat niet heeft?

Zo vind ik dat over een paspoort..
Ik moet als een debieltje mijn haren achter mijn oren doen, me moeder mag haar bril die ze altijd op heeft, niet ophouden... Maar als iemand een hoofddoek heeft, dan is het allemaal ineens geen probleem.
Dat vind ik ook discriminatie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 10 september 2009 om 21:44:
Overigens staat er wanneer ze bid of profeteert, staat niks over als ze boodschappen doet...

Scherp van je :D maar Korinthiërs is niet de enige passage die over het dragen van een hoofddoek in het Christendom gaat.. ik zal nog even navraag doen hierover

Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 10 september 2009 om 21:44:
Ik moet als een debieltje mijn haren achter mijn oren doen, me moeder mag haar bril die ze altijd op heeft, niet ophouden... Maar als iemand een hoofddoek heeft, dan is het allemaal ineens geen probleem.

Voor een ID foto mag een hoofddoek ook niet hoor... wat je zegt, klopt dus niet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:roflol:
denk jij dat het voor een identiteitskaart niet mag met een hoofddoek?
Laat me je zeggen dat ik dagelijks vele legitimaties onder ogen krijg. En ja, met hoofddoek mag dus wel he....
En dat is dus iets waar ik me aan erger, dat gelovigen anders behandeld worden dan niet religieuze mensen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 september 2009 om 19:36:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee, het is hun geloof"

Kom op, als je zo iets gaat verbieden ben je echt niet goed bij je hoofd als samenleving. Beetje respect...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op maandag 7 september 2009 om 23:09:
Voor de rest, tsja... Zij hebben 't warm op hun kop ik niet.

:lol:
idd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 september 2009 om 16:49:
Niks is mooier dan diversiteit.

Ben ik 't helemaal mee eens. Maar diversiteit wordt hier duidelijk niet geaccepteerd. Erg bekrompen gedoe.

Waarschuw beheerder
Het is raar, maar met mensen met een hoofddoek heb ik niks mee. Ze mogen het van mij dragen geen probleem mee. Alleen meiden die een hoofddoek dragen praat ik niet mee. Op één over ander manieer doet het me niks.

Vanuit hun geloof mogen ze het best doen, maar ze moet het niet gebruiken wanneer hun het beste uitkomt.

Een extreem voorbeeld:
In de ene kamer zit meiden vol met hoofddoeken en in de andere kamer meiden zonder hoofddoek. Raar raar naar welke kamer zal ik gaan
Bingo: Kamer 2 zonder hoofddoek

Misschien heb ik het van thuis uit mee gekregen of zijn mijn basis principes geleerd van uit mijn Christelijke school. Wie weet. Maar het belangrijkste is dat ik er niks om geef en als ik hier mee kan leven zijt het zo.

Waarschuw beheerder
geen mening
Waarschuw beheerder
ik wil ook ongestoord met een bivakmuts op kunnen lopen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 00:01:
Ben ik 't helemaal mee eens. Maar diversiteit wordt hier duidelijk niet geaccepteerd. Erg bekrompen gedoe.

dan ben ik maar bekrompen. (Y)
maar ben dan ook alleen bekrompen naar mensen met een ander geloof :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knaller :bier: op donderdag 10 september 2009 om 19:49:
wat ongelofelijk dom ben jij zeg
Alsof alle ''nederlanders'' er hetzelfde en normaal uitzien. En wat is normaal? Als je kijkt hoeveel verschillende kledingstijlen er in nederland zijn kun je niet eens van normaal spreken. Mag een pet dan ook niet meer?

Helemaal mee eens!
Waarschuw beheerder
oh wacht het gaat niet over een burka.

dan moeten ze het lekker zelf weteng

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Absoluut"

Ik vind dat iedereen zich moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur, de normen en waarden. Dus niet alleen het wel/niet dragen van hoofddoeken, maar met alles!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 12:14:
Dus niet alleen het wel/niet dragen van hoofddoeken, maar met alles!

Indd.
dat betekend dus ook gewoon nederlands praten op straat, en overal waar nederlands gesproken hoort te worden (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op vrijdag 11 september 2009 om 11:54:
dan ben ik maar bekrompen. (Y)
maar ben dan ook alleen bekrompen naar mensen met een ander geloof :)

Ach je bent gelukkig niet de enige. Niet dat dat een goed teken is, maar je bent iig niet de enige. ;)

Uitspraak van gekkehuus30 op vrijdag 11 september 2009 om 12:10:
heeft hun geloof dan ook respect voor onze cultuur,religie(voor sommige) en gewoontes??

Hoeveel van hen ken je persoonlijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:58:
Hoeveel van hen ken je persoonlijk?

nou best veel hoor, woon in een stad dus ga al heel mijn leven met alle soorten en maten mensen om en tevens is mijn buurman een moslim..aardige kerel maar wel altijd kriktiek op NL(ers)en moet allemaal wel volgens de islamregeltjes en dat bevalt me niet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:58:
Ach je bent gelukkig niet de enige. Niet dat dat een goed teken is, maar je bent iig niet de enige.

Ik weet ook van mezelf dat ik aardig bekrompen ben wat dat betreft, dus dat scheelt misschien wat :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
zolang ze er niemand mee lastig vallen, nederlands spreken etc, wat is het probleem dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 10 september 2009 om 23:37:
En ja, met hoofddoek mag dus wel he....

Oude ID's

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 12:14:
de Nederlandse cultuur

Wat is de Nederlandse cultuur?

Uitspraak van gekkehuus30 op vrijdag 11 september 2009 om 12:10:
heeft hun geloof dan ook respect voor onze cultuur,religie(voor sommige) en gewoontes??

Ken behoorlijk wat moslims ivm werk, maar ken er geen die geen respect heeft voor Nederland. Ik ken er wel een aantal die kritiek hebben op sommige dingen. Maar alles bij elkaar ken ik meer Nederlanders die wat te zeiken hebben op bijv. beleid in dit land, en ideeën hoe het anders moet :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gekkehuus30 op vrijdag 11 september 2009 om 14:47:
nou best veel hoor, woon in een stad dus ga al heel mijn leven met alle soorten en maten mensen om en tevens is mijn buurman een moslim..aardige kerel maar wel altijd kriktiek op NL(ers)en moet allemaal wel volgens de islamregeltjes en dat bevalt me niet..

Ach ja, ieder mens heeft z'n eigen kijk op de werkelijkheid en iedereen heeft overal z'n mening over en alles. Denk je dat wij daarin verschillen met moslims? :lol: Tuurlijk keuren zij ook bepaalde dingen van de westerse cultuur af, net zoals wij dat van de Islam-cultuur doen. Zij zijn wat meer kuis en traditioneel ingesteld. Wij erg vrij en 'alles moet maar kunnen'. Tja...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M.ha.yu op vrijdag 11 september 2009 om 19:01:

Kijk daar zijn we al!
De Nederlandse cultuur is al aan het verwateren. De nieuwe generatie included me weten nauwelijks wat de nederlandse cultuur inhoud. Allemaal dankzij de geniale woord multicultureel.
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 9 september 2009 om 22:04:
Eigenlijk is het meer dat ze hier in Nederland wonen..
Een eigen geloof is tot daar aan toe, maar ga je niet onderscheiden door een hoofddoek te dragen, aangezien je jezelf dan toch een beetje afstoot tegen derest van NL die zich wel normaal kleden. Pas jezelf gewoon aan aan de nederlandse maatschappij, dan respecteren meer mensen je..

Precies! (y)
Waarschuw beheerder
En ja, met hoofddoek mag dus wel he....

Heb erover gebeld vandaag en ja, je hebt gelijk :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 20:25:
De Nederlandse cultuur is al aan het verwateren. De nieuwe generatie included me weten nauwelijks wat de nederlandse cultuur inhoud. Allemaal dankzij de geniale woord multicultureel.

Is er ooit sprake van een Nederlandse cultuur geweest? Aangezien sowieso zuid en noord al heel lang verscheurd zijn door verschillende godsdiensten en Nederland al ver daarvoor een vrijhaven was voor mensen buiten Nederland.
Molen, tulpen, grachten? of hakken, pillen en hardcore? Of misschien dan toch 'tolerantie' waar Nederland zo bekend om staat, maar waar juist door dit soort beperkingen weinig meer van over is...?
Waarschuw beheerder
Oude ID's

:no: Neuhh... nieuw, oud...allebei.

Uitspraak van M.ha.yu op zaterdag 12 september 2009 om 01:42:
Heb erover gebeld vandaag en ja, je hebt gelijk

O:) Dat wist ik al....

Effe serieus, is dat niet schandalig dan? Mijn moeder is mijn moeder bijna niet meer als ze haar bril niet op heeft...
Ik heb nooit mijn haren achter mijn oren, die gaan dan zo lomp opzij staan.
Waarom hebben gelovigen blijkbaar meer rechten als de gewone Nederlander? En is dit geen discriminatie dan?
Waar kan ik aangifte doen?

Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 9 september 2009 om 22:04:
Eigenlijk is het meer dat ze hier in Nederland wonen..
Een eigen geloof is tot daar aan toe, maar ga je niet onderscheiden door een hoofddoek te dragen, aangezien je jezelf dan toch een beetje afstoot tegen derest van NL die zich wel normaal kleden. Pas jezelf gewoon aan aan de nederlandse maatschappij, dan respecteren meer mensen je..

:)

Waarschuw beheerder

Geen hoofddoeken, that's for sure!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 20:25:
Kijk daar zijn we al!

Waarschuw beheerder
donateur
Bij ons op school ist al verboden :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 22:30:
de geniale woord

Ja idd... Daar begint de spelling direct al wat multiculturele overeenkomsten te vertonen ;)
Waarschuw beheerder
Waarom zou je je geprovoceerd voelen door een hoofddoekje?
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 14 september 2009 om 11:05:
Waarom zou je je geprovoceerd voelen door een hoofddoekje?

Het gaat niet om de provocatie, het gaat erom dat je nooit kan checken of vrouwen het tegen hun zin dragen of niet. En de islam verplicht het niet, er staat in de Koran dat vrouwen hun vrouwelijkheid moeten bedekken. Aangezien mannen ook haar hebben, bedoelen ze daarmee niet het hoofdhaar.

Ze bedoelen je kut en je tieten.

Verder is het gewoon een obstakel in de integratie: ze mogen hier best wonen, als ze zich gedragen zoals wij ook doen. Hoofddoekjes zijn een symbool van onderdrukking, zoals het hakenkruis en het gewoon kruis (de kerk is ook kut namelijk) en het logo van MTV 8)
Waarschuw beheerder
donateur

Sowieso op de werkvloer en scholen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Salvo op dinsdag 15 september 2009 om 09:03:
Sowieso op de werkvloer en scholen

Gewoon overal:O
Waarschuw beheerder
HoofVoddenBelasting :respect:
Waarschuw beheerder
Vind dat men zich moet aanpassen aan onze cultuur ;P

Waarschuw beheerder
Mensen moeten vooral doen wat zij als prettig ervaren. Ik ben niet zozeer tegen een hoofddoekje, want waar ga je de grens trekken? In de winter hebben zat oude oma's een hoofddoek om, om dat het haar dan niet word van de regen bijvoorbeeld.Zo'n doorzichtige weet je wel.

Ik ben er wel tegen wanneer de vrouw er toe gedwongen word om een doek te dragen. Helaas zal dit niet controleerbaar zijn in de praktijk. Daarom vind ik wel dat we in onze Nederlandse cultuur, dus in de Openbare ruimten, een hoofddoekjes verbod moeten hebben. Al is het alleen maar op het persoonlijke contact zoals we dat in Nederland hebben, en dat de hoofddoel drempelverhogend werkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoofdvoddentax alles!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 september 2009 om 17:50:
Mensen moeten vooral doen wat zij als prettig ervaren. Ik ben niet zozeer tegen een hoofddoekje, want waar ga je de grens trekken? In de winter hebben zat oude oma's een hoofddoek om, om dat het haar dan niet word van de regen bijvoorbeeld.Zo'n doorzichtige weet je wel.

Je kunt natuurlijk zo wel zien of een hoofddoek gedragen word uit geloofsovertuiging of omdat het regent en koud is...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 19 september 2009 om 14:49:
Je kunt natuurlijk zo wel zien of een hoofddoek gedragen word uit geloofsovertuiging

Das ook onzin :)
Hoofddoek staat nergens in de koran, dat is een extra regeltje die de mens erbij verzonnen heeft
je kunt het dus zo afschaffen, net zo makkelijk als het verzonnen is ;)