Partyflock

Forumonderwerp · 1054855
2 volgers · 30737x bekeken

Waarschuw beheerder
Wat vind je van speed?
Waarschuw beheerder
He....... Simpele kosten/baten analyse. :) Gezien de hoeveelheid Dure dat je nodig hebt om goed in de war te raken ten opzichte van snelle is de keus voor mij makkelijk gemaakt. (y)

Dure is wel eens leuk, maar om er mee los te gaan op een feest ofzo wordt em toch niet.... Dus.... PEP!!!! Xonder meer :D

:coke:
Waarschuw beheerder
nee, ik kom niet in een trip die ik met xtc wel heb en word er agressief van
Waarschuw beheerder
ja
Waarschuw beheerder
haha wat een mongolen hiero zeg. mensen uitmaken voor pauper omdat ze voorkeur geven aan speed.
terwijl jullie zelf keihard in jullie kontjes worden genaaid door de drugsindustrie en dan er nog stoer mee doen ook he, het moet niet gekker worden:p
bereid zijn belachelijk veel geld uit te geven aan drugs, nee dat is inderdaad iets om trots op te zijn, kneusjes
heb btw geen voorkeur, doe mij maar mdma/2cb oid; gewoon lekker spacen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimz op maandag 12 oktober 2009 om 20:13:
geen voorkeur, doe mij maar mdma/2cb

heb je ja wel een voorkeur

Waarschuw beheerder
niks mis met een witte neus halen toch!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ### op dinsdag 13 oktober 2009 om 00:37:
heb je ja wel een voorkeur

que?
Waarschuw beheerder
speed is goedkope ruk, een snuifie en je kan de rest van de avond niet slapen, plus je gaat afvallen als een kadaver
Waarschuw beheerder
Uitspraak van festini1989 op vrijdag 16 oktober 2009 om 14:26:
een snuifie en je kan de rest van de avond niet slapen

ja je blijft net ff te lang wakker he
Waarschuw beheerder
Ik ben zo ver om een keer speed te gaan proberen :) wat raden jullie aan snuiven of bommetje? iedereen in me omgeving zegt dat snuiven zo zeer doet.. wat vinden jullie?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heerlijk pep hier roze en paarse
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Pep :lijn:

Nog iemand een :lijn: ?? :P

Waarschuw beheerder
JAJAJA
Waarschuw beheerder
Heerlijk :D

Er is meer leuks, maar er is niks lekkerder dan een fijn strak pak ;)

Waarschuw beheerder
nneeeeeee!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
speed ga ik hard op, dat moet ik hebben op een feest. en blijf redelijk helder, beste.
Waarschuw beheerder
als je nou eens iets in arnhem kon vinden.................
Waarschuw beheerder
ik ben geen speedgebruiker, maar het kan wel eens van pas komen en leuk zijn.

als je op een feestje er bijna door zit, en dan krijg ik een lijntje speed aangboden dan zeg ik nooit nee :)

integenstelling tot Coke, zeg ik echt altijd NEE
das pas rommel!
goed voor je feestje te verpesten.

geef mij maar een lijntje speed :p
Waarschuw beheerder
Coke is geen rommel,het ligt eraan waar je het nuttigt,het is geen partydrugs ,het is chille drugs.En je moet goede contacten hebben anders heb je pech.
Waarschuw beheerder
Coke is makkelijk te verkrijgen maat!!
ik heb nog wel wat liggen, ja

Voor vragen kan je me pm'en !!:P:P

Waarschuw beheerder
:nee: :P
Waarschuw beheerder
hierzo heb je ook goeie snelle gekregen man
is wel de shit gaat als warme broodjes over de toonbank
alleen eeen beetje jammer dat het vanaf een ons gaat hier.
maar is wel de moeite waard
Waarschuw beheerder
Uitspraak van De lamachtige gutheid :bier: op donderdag 5 november 2009 om 03:45:
Pep? leg uit, wat is dat?

Speed: wat is hetAmfetamine (of wel speed of pep) is een oppeppend middel dat in een laboratorium wordt gemaakt. Stoffen die hetzelfde effect hebben als speed zitten ook in planten als bijvoorbeeld khat en ephedra. Zo bevat de ephedra plant 1% efedrine.

Amfetamine is verkrijgbaar als pil of als poeder.Het is vaak vermengd met andere stoffen.

In het verleden zijn amfetaminen wel in de geneeskunde gebruikt, bijvoorbeeld tegen depressies en als eetlustremmer. Vanwege het risico op verslaving en bijwerkingen wordt het daarvoor niet meer gebruikt.
Er zijn verschillende soorten amfetaminen of stoffen die op amfetamine lijken:

•Efedrine, komt voor in de epedraplant.
•Amfetamine, is een in het laboratorium nagemaakte efedrine. Amfetamine komt in Nederland het meest voor.
Amfetamine kan geslikt of gesnoven worden. Het kan ook opgelost worden in water. Amfetamine kan niet gerookt worden. Amfetamine kan rechts- en linksdraaiend zijn. Rechtsdraaiende amfetamine past beter op de receptoren van de hersenen dan linksdraaiende. Het is daardoor sterker. Je kunt rechtsdraaiende- en linksdraaiende amfetamine vergelijken met een rechter- en linkerhandschoen die je aan je rechterhand wil doen. De amfetamine die in Nederland aangeboden wordt is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende amfetamine
•L-amfetamine is linksdraaiende amfetamine
•Dextro-amfetamine is rechtsdraaiende amfetamine
•Methamfetamine (meth) komt vrijwel niet voor in Nederland. Methamfetamine lost beter in vet op dan gewone amfetamine en wordt langzamer afgebroken.
Methamfetamine dringt daardoor makkelijker de hersenen binnen en werkt langer. Het is 2 keer sterker dan de (rechtsdraaiende) dextro-amfetamine.
Methamfetamine kan geslikt en gerookt worden. (amfetamine kan niet gerookt worden).
Methamfetamine kan ook links- en rechtsdraaiend zijn. Meestal koop je een mengsel van links en rechtsdraaiende methamfetamine.
•Yaba. Yaba komt in Thailand voor. Het is rechts- en linksdraaiende methamfetamine in de vorm van een pil.
•Christal is methamfetamine in kristalvorm.
•Ice. Is rechtsdraaiende methamfetamine in kristalvorm.
Voor het maken van (meth) amfetamine heb je een laboratorium nodig. De belangrijkste grondstof efedrine (of soortgelijke stoffen) worden in Nederland niet verkocht en zeker niet (meer) in de supermarkt of bij de drogist. In Nederland is het dus niet eenvoudig te maken.

Zuiverheid

In Nederland kun je drugs laten testen. Het testen van pillen kan bij een groot aantal adressen in Nederland waaronder ook de Jellinek. Zie de links hieronder voor de adressen. Het DIMS (Drugs Informatie en Monitoring Systeem) coördineert de verschillende testplekken in Nederland.

In 2008 bevatte ruim 95% van de ingeleverde monsters amfetamine. Het gemiddelde gehalte in de poeders was steeds 35%. Maar net als bij XTC verslechterde de speed markt eind 2008 en lag het gehalte op 16%. Speed is vrijwel nooit zuiver en is in 80 % van de gevallen versneden met caffeïne. (bron: Dims jaarbericht 2008).

Bij slikken duurt het zo'n 15 à 20 minuten voordat het begint te werken. Bij snuiven werkt het na enkele minuten. Bij spuiten vrijwel onmiddellijk. Na zo'n 4 tot 8 uur is de speed uitgewerkt.

Psychisch
- Vrolijk, alert.
- Vermoeidheid en honger gevoel verdwijnt.
- Je bruist van energie en kunt lang doorgaan.
- Zelfverzekerd.
- Praterig.
- Denken lijkt sneller te gaan.
- Niet kunnen slapen
- Rusteloos.
- Soms ook, opgefokt, agressief

Lichamelijk:
- Hartslag en bloeddruk gaan omhoog
- Lichaamstemperatuur stijgt
- Grote pupillen
- Bronchiën verwijden zich
- Gespannen spieren
- Stijve kaken, trekkingen van het gelaat en knarsetanden
- Hartkloppingen
- Zweten, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn.

Opname

Speed wordt geslikt. Het maagzuur lost de speed op waardoor de werkzame stoffen vrijkomen. De speed wordt met de rest van de maaginhoud verwerkt en bereikt de dunne darm. Daar wordt de speed in het bloed opgenomen.

Na de dunne darm gaat het bloed (via de poortader) naar de lever. Daar wordt een klein deel van de speed door enzymen afgebroken. Vervolgens gaat het bloed met de overgebleven speed naar het hart. Het hart pompt het bloed naar de longen (om zuurstof op te nemen). Van de longen gaat het bloed weer terug naar het hart.
Het hart pompt het bloed dan naar de rest van het lichaam en naar alle organen, onder andere naar de hersenen, lever en de nieren. Deze organen zorgen voor de effecten, de afbraak en de uitscheiding.

Effecten
Een deel van het speed-rijke bloed komt aan in de hersenen. In de hersenen beïnvloedt speed de manier waarop zenuwen signalen aan elkaar doorgeven. Zenuwen doen dat met behulp van bepaalde stofjes. Deze stofjes worden overdrachtstoffen genoemd. Speed beïnvloedt vooral de werking van de stofjes dopamine en adrenaline. daardoor voel je je lekker en krijg je energie. (Zie hiervoor ook de animatie drugs in de hersenen)

Afbraak
Een deel van het speed-rijke bloed komt ook aan in de lever. In de lever wordt een deel van de speed verder afgebroken. De rest verlaat via de nieren het lichaam.

Uitscheiding
Een deel van het bloed komt ook aan in de nieren. De nieren filteren de afbraakstoffen uit het bloed waarna ze door de urine uitgescheiden worden.

Er zijn de volgende korte termijn risico's

Oververhitting
Speed verhoogt de lichaamstemperatuur. Net zoals bij XTC kan door speedgebruik - in een warme, slecht geventileerde ruimte en dan urenlang doordansen - oververhitting ontstaan. Oververhitting is zeer gevaarlijk en moeilijk te behandelen. Het zoeken van afkoeling, het nemen van rust en het drinken van voldoende water (twee glazen per uur) is nodig om oververhitting te voorkomen. Beter nog is om isotone dorstlessers zoals Isostar of AA te drinken.

Kater

Speed put je energie voorraden uit. De dagen na speedgebruik kun je vermoeid en neerslachtig zijn.

Hart- en bloedvaten
Speed verhoogt de bloeddruk. Hoe meer speed je gebruikt, hoe meer de bloeddruk stijgt. Hierdoor wordt het hart- en bloedvaten zwaar belast. Hartritmestoornissen, een hartinfarct en een hersenbloeding kunnen optreden, zeker wanneer speed gebruikt wordt in combinatie met zware lichamelijke inspanningen.

Gewichtsverlies
Speed remt de eetlust. zo kan gewichtsverlies ontstaan. Toch is speed geen vermageringsmiddel. Je went aan het eetlustremmende effect waardoor je steeds meer speed nodig hebt.Tegelijkertijd gaat de bloeddruk mee omhoog.
Als je stopt met speedgebruik, krijg je enorme honger. Alles wat je aan gewicht verloren hebt, eet je er dan weer snel bij.

Tanden
Speed verhoogt de spanning in de kaken en gebruikers klemmen tanden op elkaar en gaan knarsetanden. Ook maken gebruikers minder speeksel aan waardoor tanden slechter worden schoongemaakt.

Risico's door manier van gebruik
De manier van gebruik brengt specifieke risico's mee. Snuiven beschadigt het neusslijmvlies. Dat kan pijnlijk zijn. Onhygiënisch spuiten brengt ontstekingen met zich mee. Door het lenen van elkaars spuiten kan men besmet raken met hepatitis- of het aids-virus.

Combineren met andere middelen
Combineren met medicijnen, hasj en weed, alcohol, XTC of coke brengen grote risico's met zich mee. De effecten zijn dan moeilijk te voorspellen. Het combineren met een anti-depressiva kan een gevaarlijke stijging van de bloeddruk tot gevolg hebben.

Naast verslaving (zie bij verslavingskans) zijn er de volgende lange termijn risico's:

Psychische aandoeningen
- Depressie. Gebruikers kunnen depressief worden. Dit kan na stoppen nog lang aanhouden.
- Achtervolgingswaanzin. Gebruikers worden achterdochting tot paranoia aan toe.
- Beestjes. Gebruikers hebben het gevoel dat er beestjes op, in of onder de huid kruipen. Soms wordt de huid tot bloedens toe open gekrabd. Opvallend is dat zware gebruikers soms dwangmatig allerlei bewegingen gaan herhalen.

Lichamelijke klachten
Bij langdurig gebruik raken mensen volledig uitgeput door gebrek aan slaap en teveel activiteit. Het gebrek aan eetlust kan zorgen voor een sterk gewichtsverlies.

Hersenbeschadiging
Onderzoek heeft aangetoond dat methamfetamine zenuwen kan beschadigen. Meer onderzoek lijkt echter nodig. (bron: Lancet 2000) Ook bij proefdieren is aangetoond dat het dagelijks injecteren met amfetamine, met name methamfetamine, de zenuwcellen met dopamine tijdelijk kunnen beschadigen (Bron: Handboek Verslaving 2000).

Speed: herkennenOnder invloed
- Wijde pupillen
- Klaarwakker
- Niet kunnen slapen
- Trekken met gezicht
- Stijve kaken. Tanden worden stevij op elkaar gedrukt
- Rusteloos, gejaagd
- Vaak urineren

De dagen erna:
- Moe
- Down, neerslachtig
- Geïrriteerd

:-p ;-)

http://jellinek.nl.jellinek.edividual.cyso.net/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ligt maar net aan waar je wat voor gebruikt,
coke op feestjes is kut waar pep ideaal is maar coke voor rustig avondje chillen
is veel fijner dan pep ;x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aiden2012 op zaterdag 14 november 2009 om 16:00:
Ey gasten, sommige zeggen dat ze niet aan goeie kwaliteit snelle kunnen komen.
Dan kan je mij pmen of mailen naar aiden2012@hotmail.com.

Dan help ik je wel op gang.

ja jongen gooi je email open en bloot, Sommige mensen doen er dus blijkbaar wijser en stoerder over dan dat ze in het echt zijn.
Waarschuw beheerder
speed is voor losers

waarom heb je het er voor over om je 3 dagen daarna nog brak te voelen :s

een lijn pep van 5 cent gatverdamme
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **TeKnoKuTTeKop** op maandag 9 november 2009 om 12:19:
Speed: herkennenOnder invloed
- Wijde pupillen
- Klaarwakker
- Niet kunnen slapen
- Trekken met gezicht
- Stijve kaken. Tanden worden stevij op elkaar gedrukt
- Rusteloos, gejaagd

dit wil ik dus absoluut allemaal niet :s

van sos wordt je gewoon n beetje high en kun je weer lekker verder zuipen (y)

de dag erna nergens last van :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 13:23:
Wat vind je van speed?

Lekker hor :lijn:
Waarschuw beheerder
Coke is net zo goed voor losers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimz op zondag 15 november 2009 om 18:00:
Coke is net zo goed voor losers.

Nee juist voor losers..... Wat de mensen daar toch aan vinden....
Een lege portemonne in ruil voor geen noemenswaardig effect...
Uitspraak van ink passion op zondag 15 november 2009 om 17:31:
van sos wordt je gewoon n beetje high en kun je weer lekker verder zuipen

Dan moet je gewoon leren drinken......

Speed:jaja:
Waarschuw beheerder
wie de pep nie eert is de speed niet weert :lijn:
Waarschuw beheerder
speed to the max
helaas is het op dit moment in breda erg triest gesteld

Waarschuw beheerder
Spd is best oke.. als je goeie heb hahahaha...